conisma main banner31

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

مسائلی که شما با آن درگیر هستن

1 -یک تریدر تمام وقت هستم و به صورت انفرادی ترید خواهم کرد. اما موقعیت هاي ترید را بر اساس سوینگ تریدري و الگوي کیوام و فیشر من انتخاب می کنم.

2 -ساعت کاري من به خاطر نوع استراتژي انتخابی و میزان سرمایه بیشتر در تایم فریم هاي زیر روزانه بوده ولی از تایم فریم یک ربعه پایین تر نخواهم امد.

3 -مطابق بررسی هاي انجام شده تقریبا هر روز حداقل یک موقعیت ترید را خواهم داشت و با این بررسی در ماه حداقل 20 ترید انجام خواهد شد.

4 -سبک تحلیلی براي بدست آوردن نواحی از روش تکنیکال و بر اساس آموزش هاي تریگر پرایس اکشن انتخاب شـده و مشخصات چارت با تمپلتی که بعدا تصویر ان ارائه خواهد شد به صورت کندلی و با زوم مثبت دو انتخاب شده است.

5 -تصمیم گرفته شده تا فعالیت در بازار فارکس و ارزهاي بین المللی باشد و باید در بازه حداکثر شش ماه این سـبک را یاد گرفته و به طراحی پلن برسم.

6 -تایم فریم تحلیل بر اساس الگوي بوده و تایم پترن و تریگر ان متناسب با پیوت هاي تشکیل دهنده الگو خواهد بـود و روش تشخیص پیوت در سبک تریگر پرایس اکشن کاملا مشخص می باشد

7 -با سرمایه ایی معادل 10 هزار دلار کار خواهم کرد. بنابر این در مرحله تست استراتژي از حساب سنتی 100 دلاري استفاده می شود تا معادل عددي 000.10 دلاري در چارت نشان داده شده و ایـن کـار از نظـر روانـی و محاسـبات لات و سود و ضرر تشابه به حساب اصلی داشته باشد.

8 -سود هاي خود را به صورت ماهانه برداشت خواهم کرد. امـا بـه صـورت هفتگـی تریـد هـاي خـود را انـالیز کـرده و استیمنت را بررسی خواهم کرد.

توضیح اینکه: در مرحله اول با دو برابر شدن حساب استارت برداشت را خواهم داشت و درمرحله بعد هاي بعـدي کـه به صورت ماهانه می باشد مثل حالت اول یک سوم سود به افزایش سرمایه یک سوم پس انداز و یک سـوم هـم بـراي مخارج خواهد بود. و روش برداشت من از طریق اکسچنجر بوده و صرافی من اقاي —– می باشد.

9 -مطابق با بررسی هاي انجام شده تعداد سیگنال هاي صادر در سیستم طراحی شده در مـاه حـداقل 22 کـه انتظـار حداقل سود ماهانه 21 درصد را داشته و چنانچه در بازه زمانی زودتر از یک ماه به حداکثر سود دست پیدا کـردم در روزهاي باقیمانده با حجم یک سوم ادامه خواهم داد.

10 -از انجایی که تایم فریم هاي تشخیص الگوي مورد نظر متفاوت بوده بنایر این استاپ لاس هاي متفـاوتی هـم خواهیم داشت که حداکثر لات سایز انتخابی بر اساس استاپ لاس محاسبه خواهد شد.

11 -ده درصد سرمایه اصلی را براي آموزش اختصاص داده که مقداري از ان به خرید مقالات و کتـاب و دانلـود و پرینت فایل ها و هزینه هاي اینترنت و خرید ملزومات مورد نیاز استفاده شود.

12 -ماکزیمم لوریجی که استفاده خواهد شد براي سال اول 100 و یک درصد ریسک اعلام شده بوده و براي هر 1000ترید موفق درصد ریسک و مارجین را دو برابر خواهم کرد و سقف این روند تا ماکزیمم ریسک 10 درصد سـرمایه در هر ترید خواهد بود چنانچه در مراحل اول در زمان میزان حداکثر ضرر حساب به 10 درصد رسید یک بازنگري کلی در رونـد سیستم را انجام خواهم داد.

13 -براي تمامی ترید ها قبل از انجام و بعداز نتیجه تصویري براي درج در ژورنال خواهم داشت تـا بـراي بررسـی هاي بعدي بتوانم از ان استفاده کنم و فرمت ژورنال در فایل پیوست ارائه خواهد شد.

14 -فایل پیوست براي ژورنال به همراه یک جدول کامل در اکسل بوده که شامل همه ایتم هاي تاثیر گـذار روي ترید را شامل شود.

5 -به خاطر شرایط ترید ها و سایر شرایط ایرانی بودن که امکان کار با کارگزاري هاي مطرح دنیـا وجـود نـدارد فعلا با بروکر فیبو گروپ کار خواهم کرد.

16 -هر هفته یک تحلیل کلی از روند حرکتی قیمت جفت ارز مورد معامله را انجام داده تا در شرایط خاص بتوانم از دیدگاه هاي تحلیل استفاده کنم.

17 -من فقط روي سیستم کاري خود ترید خواهم کرد و هیچ نوع راه ارتباطی با مارکت روي موبایل و یا تبلت و لب تاب در غیر از محیط کاري را نخواهم داشت و هرگز در مسافرت ها ترید نخواهم کرد. چـون اعتقـاد دارم کـه کـار بـسیار حرفه اي بوده و باید یک شغل حرفه اي را به صورت کاملا حرفه اي در محیط کارم که در اتاق کارم میباشد انجام دهم.

18 -براي مواقع ضروري بجز سیستم معاملات را از طریق لب تاب در محـل کـار پـشتیبانی خـواهم کـرد و بجـز اینترنتی که به سیستم ومتصل بوده و براي اي اس پی مخابرات هستش یک سیستم اینترنت جدا گانـه هـم بـراي لـب تـاپ خواهم داشت.

19 -سلامتی من در اولویت اول بوده و تغذیه خود را به صورت کامل پیگیري خواهم کرد و حتما ورزش در برنامه کاري گنجانده شده است و هرگز در زمان خستگی و یا شرایط هایی که از نظر روحی امادگی ندارم هرگز ترید نخواهم کرد.

20 -تریگر ورود من به بازار بر اساس الگوهاي کندلی / چارتی و شکست تریگر لاین به صورت تریـد آنـی خواهـد بود که بعدا در شکل توضیح خواهم داد.

21 -چنانچه مربی من نظرش بر عدم موفقیت من در این کار باشـد بـه نظـر کارشناسـانه وي احتـرام گذاشـته و چنانچه قادر به ارائه یک استیتمنت حداکثر تا سه ماه بعد نشدم که ثابت کند به یک استراتژي شخصی رسیدم که سود دهـی ان در دمو ثابت شده باشد این کار را ادامه نخواهم داد.

22 -تا زمانی که به یک سود دهی مستمر و قابل اتکا براي زندگی نرسیده باشم شغل و کار اصـلی خـود را تـرك نخواهم کرد و در زمان تصمیم براي تغییر شغل حتما با مربی خود مشورت خواهم کرد

23 -روش مشخص کردن استاپ لاس مطابق با اي تی ار تایم پترن بوده و تارکت هاي انتخابی برابر تایم تریگـر پترن و ساختار خواهد بود. و همانطور که قبلا گفته شده میزان ریسک مجاز یک درصد در هر ترید و ماکزیمم درصد سـرمایه باید باشد.

در ستاپ معاملاتی توضیح کاملی خواهیم داشت در مورد اینکه: چطور نقطه ورود را شناسائی و ترید را مدیریت کنـیم و روش شناسایی یک سیگنال را با روش مشخص کردن حد ضرر و هدف های قیمتی و نحوه ورود با سایر نشانه ها و ستاپ هایی کـه میتواند براي تریگر استفاده شود را بررسی خواهیم کرد.

مثال برای استراتژی پرایس اکشن

یک مثال متداول و معمول از استراتژي پرایس اکشن ، failure out Break است. بطور خلاصه یـک اسـتراتژي اسـت کـه معامله گران خرد را به دام می اندازد .در حقیقت معامله گران شکست یک خط را پیش بینی می کننـد و بـر اسـاس ان تریـد می کنند ولی به دام میافتند. در حقیقت failure out Break استراتزي بانک هاي بزرگ براي رسیدن بـه موقعیـت هـاي بهتر براي ترید و قرار دادن پوزیشن ها در جایی بهتر می باشد.

ما براي این الگوي کیو ام را انتخاب کردیم چون روش تشخیص و دیدن این الگو بسیار ساده و نیاز بـه مهـارت خاصـی بـراي دیدن این الگو در چارت نیاز نداریم و از همه مهم تر اي الگو در سایر تایم فریم ها و در اکثریت بازارهاي مالی بـسیار پرتکـرار بوده و قابلیت ترید بالائی از نظر ریسک به ریوارد را دارد.

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی
نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

در این بین از سایر تریگر هاي لازم در زمان رسیدن به مارکت براي ترید استفاده می کنیم تا تریگر هاي به ما نـواحی بـراي ست کردن استاپ و سپس محاسبه تارکت را بدهند. از جمله تریگر هاي مورد استفاده میتواند شامل:

_ست آپ لانگ شدو

_ست آپ اینساید بار

_ست آپ استاپ تریگر اینساید بار

_ست آپ استاپ تریگر اینساید بار

_بر اساس ماهیت سطح و شکست تریگر لاین در تایم تریگر  SO4 , Co_بر اساس تمام الگوهاي استاپ هانتري و  Flag . CP . 3 Drive , Triple _هاي پترن اساس یر

_بر اساس تمام پترن هاي … Diamond . FM . Qm . CanCan , Double

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

پیدا کردن جهت روند در تایم فریم بالاتر

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

در این مرحله مشاهده چارت بسیار اهمیت دارد به نمودار حال بازار نگاه کنید و با دقت توجه کنید بـراي قیمـت چـه اتفـاقی افتاده است به جزییات نظیر اینکه در وسط نمودار قیمت چه رفتاري داشته یا چه عـددي اسـت یـا… اهمیـت ندهیـد و فقـط حرکت کلی نمودار را ببینید. شما میتوانید از اندیکاتورها براي پیدا کردن روند استفاده کنید ولی هرگز از اندیکاتورها سیگنال جهت ترید نگیرید. همیشه از نمودارهاي چهارساعته یا روزانه یا هفتگی براي پیدا کردن روند استفاده کنید. چارت شما یکی از حالت هاي زیر را دارد:

1 -درحالت ترند است یعنی روند دارد اگر روند صعودي داشته باشد هر قله اي از قله ماقبل خود بلندتر است و اگر رونـد

نزولی داشته باشد هر دره اي از دره ماقبل خود پایینتر است.

2 -رنج یا بدون روند است اگر اسیلاتور به بالا و پایین حرکت کند و هیچ جهت خاصی را نشان ندهد.

3 -در حال تغغیر از وضعیت رنج به حالت روند دار است اگر نمودار وضعیت رنج را بشکند.

4 -تبدیل وضعیت از روند دار به رنج : در این حالت به جاي اینکه نمودار در جهت خاصی حرکت کند در جا میزند.

5 -معکوس شدن جهت روند یعنی از حالت صعودي به نزولی تبدیل می شود و بالعکس.

به دنبال الگو گشتن:

به دنبال الگو گشتن در مناطقی که نمودار از حالت روند به حالت در جا زدن در می اید یا در منـاطقی کـه پـس از در جـا زدن شروع به حرکت روند دار می کند.

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

الگوي کوشیمادو زمانی بسیار موفق عمل می کند که نمودار از حالت رنج در بیاید و شروع به حرکت روند دار بکند در مواقعی که نمودار در حال در جا زدن است و علامت روند دار بودن حرکت ظاهر نشده است بر اساس این الگو تریـد نکنیـد.مطمعـن شوید الگو در جاي درستی قرار گرفته است . نتیجه گرفتن با الگوهاي پرایس اکشن نیاز به انعطاف پذیري و ذهن خلاق دارد.

نقطه ورود و نقطه خروج و پلان معاملاتی الگو

نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

دیاگرام بالا تصویر خوبی از نقاط ورود و خروج و نحوه معامله با این الگو به ما می دهد. شما می توانید در صـورت لـزوم نقطـه

ورود و خروج را تغییر دهید ولی در همه حال دقت کنید نسبت ریسک به ریوارد 1 به دو باشد و هرجا احساس کردید الگو بـه هم ریخته و تشکیل نمی شود از معامله خارج شوید.

Capture8

شکل بالا نشان می دهد که چطور الگوي کوشیمادو می تواند شکل نگیرد. شما براي چنین مواردي باید اماده باشید و سیستم مدیریت سرمایه داشته باشید.

ترید هاي موفق در پرایس اکشن وابستگی شدیدي دارد به تشخیص درست جهت روند . در حقیقت در پرایس اکشن باید همواره سیستماتیک و با احتیاط رفتار کرد. در پرایس اکشن ما میتـوانیم سـودهاي خـوبی بدسـت بیـاوریم و در نقاط مناسب و با توجه به شرایط معاملات خود را ببندیم منتهی رسیدن به چنین مرحله اي تمرین و مهارت احتیـاج دارد. یک تریدر قوي شدن احتیاج به تصمیم درست و تمرین کردن و مهارت بدست اوردن و ….. دارد.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

2 دیدگاه روشن نمونه طراحی یک پلن معاملاتی

  • کپی هم که می کنید حداقل رفرنس بدید.

    • سلام و عرض خسته نباشید
      تمامی مطالب از کانال بکاپ (trexbackup) هستند و بزودی بخشی با عنوان معرفی منابع و گروه ها و کانال های سبک راه اندازی خواهد شد . در توضیحات سایت هم ذکر شده که ما فقط در حال جمع آوری مطالب هستیم تا یک مرجع منسجم بسازیم و هیچ برنامه ریزی جهت درامد زایی از این مرجع نداریم .
      ممنونم از نظرتون

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.