conisma main banner8

عرضه و تقاضا با متراکم سازیا

این مقاله نوعی خاصی از واکنش قیمت (پرایس اکشن) را در جایی که قیمت به سمت بالا و پایین نوسان می کند تا سطوح عرضه و تقاضا را در مسیر خودش جذب کند توصیف می کند. این مطلب مهم است که ما بدانیم دقیقا در اینجا چه اتفاقی می افتد بنابراین در زمانی که این پرایس اکشن گسترش یافت ما میدانیم که به چه نحوی می توانیم به آن واکنش نشان دهیم.

متراکم سازی به سوی سطح عرضه

هنگامیکه قیمت بالا می رود و در حال ایجاد قله ها و کف های بالاتری می باشد، هر دفعه که بعد از بالابردن به سمت پایین نوسان می کند ، عرضه ها را جمع آوری میکند. برای این رفتار قیمت یک دلیل وجود دارد.

این مناطق عرضه به عنوان یک سد بر سر راه یک نزول (فروش) بزرگ هستند بنابراین قبل از اینکه قیمت بتواند آزادانه از میان این سطوح ریزش کند الزم است اوردرهای خرید در این سطوح جمع آوری شوند.

حرفه ای ها و بزرگان بازار قیمت را در این روش حرکت می دهند تا بتوانند یک مسیر روشن برای یک نزول ( فروش ) ایجاد کنند و در حالی که اوردرهای خرید را مورد استفاده قرار می دهند، پوزیشن های فروش خود را نیز می سازند. وقتی شما ببینید که در چارت همچین اتفاقی در زیر یک سطح عرضه می افتد و آخرین سطح تقاضا جمع آوری می گردد و قیمت به سطح عرضه می رسد، قیمت اغلب به سرعت و به آسانی از میان این محدوده عبور کرده و ریزش می کند. این محدوده و یا این نوع از پرایس اکشن به عنوان متراکم سازی شناخته می شود.

مثال تصویری:

نمودار دالر استرالیا/ین ژاپن – تایم فریم 51 دقیقه (15min-JPY/AUD)

هر دفعه که بعد از بالابردن به سمت پایین نوسان می کند ، عرضه ها را جمع آوری میکند. برای این رفتار قیمت یک دلیل وجود دارد.

متراکم سازی به سوی سطح تقاضا

 شناسایی این نوع پرایس اکشن به شما می فهماند که در کجا قیمت باز خواهد گشت و تا کجا خواهد رفت.

 نمودار دالر استرالیا/دالر کانادا – تایم فریم 1 دقیقه (5min -CAD/AUD)

SupplyDemand with Compression 2

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.