جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

ویدئو بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 21

خلاصه ویدئو

جلسه بیست وششم اخرین جلسه ای هستش که در خدمت شما هستیم در خصوص بررسیه رفتار حرکتی در گره های معاملاتی  و جریان سفارشات ذهنیت سفارشات حافظه قیمت. و از همه اونها مهمتر شناخت الگوهای استاپ هانتری یا اینکه بهتر بگیم الگوهای شکارچیان  پوزیشن های استاپ صحبت خواهیم کرد.

و در ادامه مبحث در واقع میرسیم به دو الگوی کیو ام .و تی ام .اما اگه خاطرتون باشه. توی جلسه قبلی که درمورد برر سیه الگوهای استاپ هانتری و ش کارچیان استاپ صحبت میکردیم. دوتا از الگوها موندش که گفتیم که  این دوتا الگو رو چون مقدمه ای هستش برای این جلسه ای که الان در خدمت شما هستیم صحبت خواهیم کرد.

و در خصوص الگوهای استاپ هانتری یا  اون دیدگاه و ذهنیت سفارش در روند ها بودش که  مقدمه ای میشه انشالله برای اینکه برسیم به بحث الگوی تی ام .و کیو ام.اما اصلی ترین موضوع وقتی که در خصوص  روندها میخوایم صحبت کنیم .به ذهن هرکسی میرسه این هستش که شاید مثلا کدوم خط روند؟

بریم رو چارت.و اما کدوم روند ؟ ببینید اینکه میگیم کدوم روند منظورمون درواقع روش ترسیم هستش شما انواع روشهای ترسیم رو تو اون جلسه ای که درخصوص روند ها صحبت می کردیم.

اگه خاطرتون باشه مثلا یک روند رو باید از شادو 1 به شادو 2 ترسیم کنیم. یک روند رو باید از شادو 1 به کلوز 3 ترسیم کنیم . زمانی که دوتا 4 و5 سطح نزدیک به هم دارید.

ما گفتیم که نو که رود به بازار احتمال زیاد کهنه شود دل آزار یعنی اینکه مثلا بیایم از این 5 جدیده اینجایی که از دوتا 4 و5 لو کنار هم هستش.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

جدیده 5 استفاده کنیم برای خط روند 6. یا اینکه از این مثلا  لوی پایین تر4 بیایم خط روند 7 روترسیم کنیم .

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

همه و همه  این درواقع تکنیک ها اصلا  کلوز به کلوز ها نمیدونم این شادو 8 رو شما استاپ هانتری در نظر بگیرید و بیاید بگید که اون شادوی 9 ماقبل مهمه .

این 10 نویز بوده (خط روند 11 رو از9 وکندل 10 ترسیم کرد) حالا انشالله درمورد بحث ببینید.همه این هارو ( خط روند های قبل 11 رو پاک کرد) بیخیال بشید. بنوعی .واین 11 خطروند رو ترسیم کنید. موضوع اصلی روی روش ترسیمه اصلا نیست. این هستش که  شما به هر روشی .به هر سبکی به هر سیاقی بخواید بیاید و خطروند رو ترسیم کنید.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

موضوع اصلی این هستش که همه انواع اون خطروندهایی که  ترسیم کردید (خطرند 12 کشید) میاد و بصورت واضح  شکسته 13 میشه و زمانی که خط روند بصورت واضح شکسته میشه اتفاقی که می افته این هستش که قیمت میاد.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

و حتی یک  لوی 14 پایین تر رو میزنه (نصبت به لوی قبلی15) یک لوی پایین تر14 تشکیل میده. و خب در این حالت چه اتفاقی رخ میده؟ مطمینا همه اون افرادیکه بصورت کلاسیک نگاه میکنند میگن که یک لوی 14 پایین تر درواقع تشکیل شده.

حالا که یک ولی پایین تر تشکیل شده پس بنابرین اولین شرط روند نقض شده و احتمال اینکه قیمت بیاد 16 و از اولین حالا ناحیه ای 17 که استعداد برگشت رو داره یک روند نزولی رو شروع کنه.

(یعنی حرکت نزولی بده) و شما به راحتی میبینید که  قیمت حرکت میکنه 14 تا 18 میره و بحث استاپ هانتر ها هستش دیگه میره استاپ هایی که ست شده. اگه شما این سطح 19رو داشته باشید و خیلی تریدر همچین چیمدونم من آنم که رستم بود پهلوان هم باشید .

بخواید  بیاید اینجا 20 وارد بازار بشید. حالا به روشهایی که در اختیارتون هستش . من یک نظرسنجی گذاشتم توی  یکی از گروه ها و اینکه زمانی که  قیمت بیاد یک لوی 21 پایین تر 15 شما اینجا 20 وارد شدید و الان یک سویینگ 21 دارید.

یک نا حیه بیس 17 دارید قیمت 22 میاد و لوی پایین تر (پایین تر از 15 رو میزنه) هم میزنه و قیمت الان اینجا 23 هستش و در این 23 حالت شما چیکار میکنید؟ و استاپی که دارید این استاپی که این بالا 24 هستش رو چیکار میکنید؟ نزدیک به شصت درصد افرادی که توی نظرسنجی شرکت کرده بودند.

نظرشون این هستش که ما استاپ رو تریل میکنیم. بعضی ها گفتند ما دست نمیزنیم 24 و بعضی ها گفتند برای حفظ سود مثلا تریل میکنیم. اینجا 25 بعضی ها گفتند میایم اخرین درواقع 26 های اخرین درواقع  سویینگ هایی 26 که  تشکیل شده میایم پشت اون ست میکنیم .

و مطمینا این 26  میشه  بهترین خوراک برای کسایی که میخوان بازار رو ببرند بالاتر (23 تا 27) یا اینکه بازار رو ببرن بالاتر28 از نواحی بالاتر28 برگردونند .شاید برای کسی که اون 20 بالا سل کرده باشه اصلا مهم نباشه که  این استاپش اینجا 26  زده شده باشه.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

تریل کرده پنجاه درصد شصت درصد  هفتاد درصد پوزیشن رو  کلوز26 کرده و ده بیست درصد رو که بصورت فری ریسک داره  اورده و26 با تریل استاپ  وبراش اصلا اهمیت نداره. ولی همین اوردر های نوع  استاپی که اینجا 26 هستش میاد میشه علتی که بازار رو (23 تا 27) برگردونند.

و از اون ها استفاده کنند برای حالا پرشدن سفارشات برای اینکه  بتونند تریدرهای تایم های پایین تر رو سرشون رو گول بمالند. تمام داستان این هستش که تریدرهای تایم های پایین تر می افتند توی دام آقازاده های  تریدرهای اصلی و اگه خاطرتون باشه .

جلسه اولی که یک پی دی اف بود و مقدمه ای بود حالا به پیدایش این داستان پرایس اکشنی که امروز هست یک اسمی رو ازش یاد کردیم به اسم ریچارد وایکف اگه خاطرتون باشه یک مبحثی داره که  به اسم معامله گران بدام افتاده و معامله گران بدام افتاده کسایی نیستند بجز اونهایی که در تایم های  پایین حالا به دلایل مختلف درحال ترید هستند .

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

و در نظر نمیگیرند که سطح اصلی برای  کدوم تایمفریم هستش  و بحث اصلی این جلسه ما  بنوعی برمی گرده به همون داستان استاپ هانتر و شکارچیان استاپ الان شما یک حرکت دارید (حرکت نزولی 1) یک خط روندی 2هستش خط روندی که بهترش مثلا اینجا (این شکلی بکسیم3) خط روندی که اومد ه برک اوت 4 شده.

قیمت میره حتی یک هایج  5 دیدتر (نصبت به6) میزنه و البته اینم بگم که شما  براساس دانسته هایی که امروز دارید  دیگه نباید قضاوت کنید .

خب میگید که اگه خط روند شکسته بشه بازار بین نمیدونم سطح ماقبل 7 و سطح پیش رو 6 سطح ماقبله 7 این میشه و سطح پیش رو این 6 میشه و بازار ساید میشه بازار باید برگرده بله این شما امروز میگید که باید برگرده اما این ساید بودن و تعریف ساید بودن در کمتر جایی هستش .

در تعریف اصلی درواقع بحث روند و اینکه  قیمت میره و یک های 6 جدیدتر میزنه .موضوع ا صلی اینه که ماد العمرکه نباید قیمت  همینجور صعودی8 بره بالا وقتی یک های جدید رو میزنه قیمت محکوم هستش  به اینکه  از اون لول  و از اون لولی که در واقع  پیش رو هستش برگرده 9 .

و حتی اگه قرار باشه اگه روند صعودی بشه پس احتیا ج به تشکیل یک  لویی 10 داره بالاتر از لوی قبلی 11  یعنی یک هایر لو 10 درواقع  بخواد تشکیل بده  و تازه بعد از اینکه این اتفاق افتاد شما اینجا 10 این پیوت تشکیل شد.

رفت های بعدی 12 رو زد (بالاتر از 9) یک روند صعودی رو به فرض مثال داشته باشید. این برگشتن ها 13 این پر شدن سفارشات این بحثی که قیمت میاد درواقع سطحی 4  رو برک اوت می کنه .اکثر تریدر ها  میان و استاپشون رو زیر14کندل برک اوت 4 میان .و درواقع ست میکنند.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

و قیمت برمیگرده (13 تا 10) میاد فیکس استاپشون 14 رو میزنه 10 و برمیگرده ( 10 تا 12) حرکت میکنه همون داستانی که به زمین و زمان فحش میدن. که استاپمون رو زد و بعد حرکت کرد. خب این 14 دیدگاه از قدیم الایام بوده . بهترین جای استاپ کجاست؟ یا زیر آخرین درواقع سویینگ 15 هستش .

یا زیر کندل برک اوت 14 هستش. بستگی به نوع اون ریسکی که وجود داره .و مطمینا جایی که استاپ وجود داره میاد و اون رو  میزنه علت اصلی هم برمیگرده به نوعی  به بحث اوردر ها اوردر بوک ها و درواقع  ذهنیت اینکه اصلا کلا  این آقازاده مارکت رو چجوری حرکت میدهند چکسی حرکت میده؟

 اینکه الان بازار دار ه صعودی (16 تا 17) به سمت بالا میره. چه کسانی باعث این صعودی شدنه هستند. و چه کسانی باعث نزولی شدنه هستند. یکی از دوستان میگفتش که یک توضیح کوچکی حالا در مورد همین  بحث سفارش هایی که توی حالا بازار ما که به نوعی در دسترس نیست. اما توی بازار های دیگه که دردسترش هستش  داشته باشید.

ببنید اگه قیمت در این 18 لول  باشه اینور19 رو شما بیاید به نوعی خریدرها  فرض کنید و اینور20 داستان رو هم فروشنده ها فرض کنید. میزان سفارش هایی که اینجا 18 هستش باید به صفر برسه یعنی به تعادل برسه. اینکه میگیم به صفر برسه  براساس اینکه کدوم یکی ازاینها 19و20 کمترین حجم ممکن رو دارند . ممکنه مثلا اینور19 به نوعی اومده باشید حالا.  هزار واحد سفارش خرید دارید.

اینور20 داستان شما یک چیزی حول هووش پونصد واحد سفارش فروش دارید. این سفارش خرید ها 19 و درواقع فروش ها که اینجا 20 هستش با همدیگه یر به یر بشند با همدیگه به صفر برسه درواقع دیگه فروشنده ای 20 وجود نداشته باشه همه اینها 20 بشه صفر و این 19 یدونه بشه  پونصد به این حالت.

 وقتی میخواد به تعادل برسه اون خریدارها 19 همه آن هارو20 میخرند. از این 20 فروشنده ها  میشه صفر 21 و اینورش چی میمونه؟

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

اینورش هم  یک پونصد تا اینجا 22 میمونه. اتفاقی که بعد از این می افته. چی هستش؟ بینید دیگه 21 هیچ فروشنده ای در این 18 قیمت وجود نداره .

الان چه اتفاقی می افته؟ الان  همه این بازار  دست کیا هستش؟ دست خریدارها 22 هستش ببینید این کسی که قیمت  اومده و حالا هر جنسی هستش رو خریده.  این خریدار 19 به نظر شما چیکار میکنه؟ میاد آیا جنسش رو مثلا اینجا 23عرضه میکنه؟ و میگه که من میام و در این 23 قیمت پایین تر میام و به نوعی مثلا فروشنده میشم؟

اینو میاد اینجا 19 میفروشه یا اینکه میبره اون بالاتر 24 میفروشه مطمینا وقتی کسی که یک جنسی 19 رو داره جنسش رو در قیمت بالاتر 24 به فروش میرسونه یعنی در بتن و اصل بازار این هستش که این 19خریدارها هستند که میان این خریدارهایی که اینجا 19 هستند میان و سفارش فروش میگذارند 24 حالا الان خریدارها 19 باعث حرکت  صعودی 25 میشند یا اینکه فروشنده ها 26 باعث اون میشند.

ببینید اینجا 19 دیگه تموم شد. الان بازار دست این 19 اقازاده هایی که اینجا 24 هستش  تمایل دارند که قیمتشون رو در این 24 لول بفروشند.

و این 24 فروشنده هستش که درواقع میاد و چیکار میکنه؟ میاد اینجا 24 و جنسش رو به معرض فروش میگذاره فروشنده ای که درواقع خریدار 19 بوده قبلا ببینید. هیچ اوردی اینجا 18 نیست و یک جنسی دست شخصی 19 هستش. این شخصی که اینجا 19 هستش میاد و جنسش رو در قیمت بالاتر 24 میخواد بفروشه.

اوردری که اینجا 24 هستش چه اوردریه؟ اوردر سل 24 هستش حالا آیا سلرها 20 باعث صعودی میشند. یا اینکه بایرها 19 باعث صعودی میشند؟ این ها (19.20) که جفتشون به نوعی یکی هستند. ببینید شما در اون اصل و ذات بازار شاید نتونی بیای بگی که الان این قیمتی که اینجا مثلا این پایین ارایه میشه. همین حرکتی که درواقع اینجا 27 هستش الان این قیمت میخواد بیاد .به سمت پایین 28 چه کسی این قیمت رو به سمت پایین داره میاره؟

 چه کسایی دارند قیمت رو به مست پایین 28 هدایت میکنند؟ آیا خریدارها هستند یا اینکه فروشنده ها خب کدوم فروشنده ای میاد و جنسش رو در 29 قیمت پایین تر میفروشه که ما بخوایم بگیم که فروشنده ها باعث نزولی 28 شدن قیمت شدند.

در اصل  این ها 28 خریدارها هستند که باعث میشند قیمت به سمت پایین حرکت کنه خریدار هستش که تمایل اولیه خودش رو میاد چیکار میکنه میاد میگه که من دوست دارم در این 30 قمیت پایین بخرم و اون موقع کیو مجبور میکنه ؟

اون موقع  فروشنده وقتی قیمت بالا تری 31 نباشه تا این اقازاده فروشنده قیمتش رو اون بالا 31 بفروشه اون وقت مجبورش میکنند بیاد این پایین تر 31 کی رضایت میده به این که بیاد و اینجا 31 بفروشه؟ ببیند در اصل خریدار اومد گفت من اینجا 30 میخرم.

چون خریدار دوست داره که اینجا 30 بخره و رضایت میده به این  که بیاد و اینجا31 بفروشه؟ ببیند در اصل خریدار اومد گفت من اینجا 30 میخرم. چون خریدار دوست داره که اینجا 30 بخره .و سفارشهارو درواقع داره این 30 پایین ست میکنه و دوست داره در قیمت پایین تر معامله بشه.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

فروشنده 32 رو مجبورش میکنه که در شرایط خاصی که به این 31 قیمت رضایت بده آیا نزولی (28 تا 31) شدن این قیمت دست فروشنده ها  32 هستش یا دست خریدار 30 ها ؟ مطمینا دست خریدارها 30 و فروشنده ها 32 مجبور شدند به اون قیمت درواقع تن در بدن.

ببینید خود اصل بازار و خود اون اصل دیدگاهی که وجود داره و میایم میگیم که خریدارها باعث چی شدند؟ خریدار ها 33 باعث حرکت صعودیه مارکت هستند. بلا نسبت عذرخواهی میکنم اون کدوم خریدار نقطه چینی هستش که تمایل داشته باشه قیمت و درواقع این جنس و کالا رو در قیمت بالاتر 34 بخره ؟

هیچ خریداری این 34 تمایل رو نداره که جنسش رو در قیمت بالا تر بخره حتی اگر حدس این رو بزنه که  قیمت میخواد درواقع بره بالاتر 35 و توانایی این رو داشته باشه که درواقع اینجا 34 بخره در لول بالاتر 35 بفروشه  بازهم ذات اصلیه درواقع دیدگاه  یک خریدار اینه که تمام زورش رو تمام تلاشش رو میکنه که در قیمت پایین تر 36 بخواد معامله کنه.

پس اون کسی که داره این 33 قیمت رو میبره بالا در مرحله اول این فروشنده ها هستند این  فروشنده هستش که تمایل نداره قیمتش رو پایینتر 37 بفروشه و فروشنده هستش که میاد و قیمت بالاتری 38 رو  پیشنهاد میده.

جلسه بیست و ششم: بررسی رفتار حرکتی در گره های معاملاتی با (تی ام . کیو ام)

هیچ قیمت پایین تری (زیر 38 نیست چیزی) نیستش که خریدار بخواد معامله کنه. بنابرین خریدار رو مجبور میکنه که قیمت بالا 38 رو معامله کنه در این حالت هستش که کیا دارن این بازارو 33 میبرند بالا؟ خریدارها دارند میبرند بالا خریدار مجبور شده خریدار قیمت رو بالا نمیبره این فروشنده هستش که جنس در دست فروشنده هستش و قیمت رو در لول های بالاتر 38 میاد چیکار کنه؟

میاد و پیشنهاد بده تیک به تیک بازار این اتفاقی که گفتم  می افته (اشاره به تصویر18) یک تعدادی درواقع  دیدگاه خرید 1 یک تعدادی دیدگاه فروش 2 وجود داره و حالا برگردیم به دوسه جلسه قبل این که آیا خریدارها و فروشنده ها میان مثلا الان ما اینجا 3 یک اف تی سی داریم. آیا میان سفارششون رو اینجا 4 ست میکنند؟

و منتظر می مونند که چمیدونم همراه با بخار برف های زمستان این قیمت بره بالا 5 تا 6 و اینجاها 6 چمیدونم بمونه بمونه با برف سال بعد برگرده 7 به سمت مطمینا یک همچین حالتی نیستش و پول های بزرگ پول هوشمند اگه خاطرتون باشه گفتیم که مارکت اوردها هستند. اون لحظه اینستنت ها  اون لایو بازار هستش که میاد و اون سفارش ها هستش که بازار رو به نوعی حرکت میده این ست شدن سفارشات یک جورایی میشه گفت حالا یک ذهنیتی هستش.

ذهنیتی که در اختیار کسی نیستش این که اون حرکت های اصلی بازار با ورورد آنیه سفارش ها هستش  که  ایجاد میشه. یک دوستی توی یک گروهی دیدم میگفت مثلا مورچه چیه که کله پاچش چی باشه اینکه مثلا من نوعی که مثلا صد دلار دارم این صد دلار من کجای  مثلا شکم اون پول هوشمند رو  پر میکنه و این قطره قطره ها هستش. این دیدگاهی که اینجا 6 وجود داره و این نیستش که حالا من بگم که من صد دلار دارم شما هزار دلار داری یکی ده هزار دلار داره.

شما مجموع و برایند این تفکر رو داشته باشید که الانی که این هایی که اینجا 8ها اومدن و چمیدونم گفتن اخ جون یک هد اند شولدر مثلا اینجا گفتن که یک شانه و این هم 9 یک نک لاین یک هد اند شولدر بعد قیمت باید به اندازه مثلا طول این 10 هد اند شولدره از این جایی که اومده برک اوت کرده.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 11

مثلا بیاد بره به سمت 11 بالا اینجا 11 تارگت یکشون و یا تارگتی که درواقع دارند  در مرحله بعد حالا این استاپ هارو اینجا 12 که برک اوت کرده حالا زیر این 8 لول خدایی ناکرده. یا اینجا 13 ها بعد از حرکت اولیه میان اینو تریل میکنند اینجا14 ها  بعد از اینکه اومد و این 15 لول رو رد 16 کرد استاپ رو مثلا میارند بالاتر.

الان مثلا بیارند اینجا 17ها بگذارند و این دیدگاهی که اینجاها 17 وجود داره خیلی مهمه اون استاپ هانتری که میگیم اون شکارچیه استاپی که میگیم یک اصطلاحه نه اینکه واقعا این استاپ ها اینجا 17 در اختیار بقیه هستش و اونو میبینند و بازار و میارند ( از18 به سمت17 بیارند) و مثلا اون استاپ رو میزنند.

نه این دیدگاه و تفکر اینجا 17 وجود داره که قبلا درموردش صحبت کردیم و اینجا 17 دونوع استاپ بود یک سری این8.13.14. ( که تریل کرده بودن به 17) استاپ لاست ها بود و دومین دیدگاه اینه که خیلی ها اینجا 17 یک لوی درواقع مینوری دارند یک درواقع سویینگ لو اینجا 17 دارند  و تفکر سل استاپ 17 دارند و بازهم اوردر استاپ اینجا 17 هستش.

وقتی اینجا 17 مملو از سفارشات  نوع چی هستش؟  ببین اینی که اینجا 8 این پایین خرید کرده باید اینجا 19 چیکار کنه؟ باید اینجا بفروشه  باید اینجا 19 تصفیه کنه یعنی اون پایین 8 لانگ انجام داده و الان اینجا 19 باید سل کنه تا این لانگ اینجا 8 با سل  اینجا 19 باهم دیگه تصفیه بشه.

 یکسری ها هم اینجا 19 سفارش چی دارند؟  سل استاپ 19 دارند حالا اینجا 19 دیدگاه و ذهنیت وجود سفارشات سل هستش وقتی اینجا 19 پر از سفارشات و دیدگاه سل هستش پس بهترین حالت چی هستش ؟

بهترین حالت اینه که  اینجا 19 محلی برای بای کردن هستش نه برای سل کردن. قیمت رو میارند.18 تا 20 و میان اینجا 20 این 19 ناحیه رو میبینه پر اوردر19 چی چی بود؟ سل و میان باهاش بای 20 تا 21 میکنند. حالا که باهاش بای کردند. اینکه من دارم مسیر صعودی 20 تا 21 رو ترسیم میکنم. چرا دارم مسیر صعودی رو ترسیم میکنم؟  برای اینکه اینجا 20 وقتی بای کردند.

تمام سفارشات اینجا 20 از نظر عرضه و تقاضا به تعادل رسید به صفر رسید اون صفری که نه اینکه 22 صفر  23 صفر بشه نه جمع شد اون موقع چه اتفاقی می افته؟ اون موقع قیمت در این 20 لحظه دست کیا هستش ؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 12

دست بایرها هستش و این کسی که اومده و بای کرده  و خرید کرده دیگه تمایل که نداره بیاد پایین تر 24 بفروشه تمایل داره بالاتر 25 پس قیمت بالاتر 25 ارایه میده. این قیمت بالاتر ارایه دادنه باید به نوعی باشه که چیکار کنه؟ به نوعی اون سلر ها رو بیاد و مجاب کنه . که اینجا 26 بیان ازش بخرند.

درواقع بایر میاد اینجا 26 اوردر میگذاره این بایر پایینیه 20 اینجا 26 اوردر فروش میگذاره و بایرهارو بیاد مجاب کنه که اینجا 26 بخرند کلا سل و بای بایر و سلرو شورت و لانگ و همه باهمدیگه  قاطی شد و کی دیگه این دیدگاه  اینجا 17 وجود نداره؟ تا زمانی که از نظر ما این آقازاده  گره ای که اینجا 27 وجود داره.

گره حاصل از شکست این گره حاصل از شکست گفتیم کندل رنگ مخالف اولین کندل رنگ مخالف این 28 اون کندل رنگ مخالفه حالا اینکه هایش و یا لویش یکی از اون روش ها بود دیگه برای ترید کرند (اوپن کلوز رو نشون داد) اینجا 29 یا اینجا 30 اینجا 31 هنوز محلی برای ترید هستش و کی این ذهنیت از نظر ما عوض میشه.

زمانی که قیمت بیاد و اینجا 28 رو استاپ هایی که این زیره 28 هستش رو بزنه اون موقع دیگه اینجا دیدگاهی وجود نخواهد داشت.  بنابرین جمع کنیم این قیمت مبحث رو که  بحث سفارش هایی 21 و 22 که وجود داره  بایرها حرکت میدن. سلرها حرکت میدن اصلا این آقازاده ای که  اینجا 18 اوردر میگذاره باعث حرکت بازاره.

اصلا اون اوردر بدرد اون پول هوشمنده میخوره یا نمی خوره بله اون میخوره  و در اصل اون ذهنیت هستش که  بدردشون میخور ه  ویکی از دستان شما اومده بود میگفتش که مگه چمیدونم بانک ها بیکار هستند که بشینند شبانه روز مثلا 18 اینجارو بپان در اون لحظه وارد بشن؟ اره بانک ها بیکارن بانک ها کارشون همینه و میان اینجا 18 اوردر ست میکنند؟

نه اگه قرار باشه اینجا 18 اوردر ست کنند این همه توی بورس دیدی؟ میرن اونجا دادو بیدار راه میندازند با ایا ما و اشاره مثل این والیبالیستها هستند دستشون رو میبرن پشتشون و میگن مثلا پاسو میخوان به کدوم بدن یا میگن مثلا کدوم تکنیک اونجا یک سره با ایما و اشاره و دادو بیداد  که مثلا بخر بفروش .

مثلا چیمدونم چقدر بخر و چقدر بفروش. این توی بحث حالا محیط  بورسی که معمولا معروف هستش کجاست وال استریت کجاست. و موضوع بعدی خود  بانک ها این همه تریدر استخدام کردن اون همه اتاق ترید درلحظه کلیک کردنه برای چی هستش؟ برای اینکه کسی دستشون رو نخونه اگه قرار باشه بانک ها نه دوست همدیگه هستند ببین همه این هارو ما صحبت کردیم. الان نزدیک نیم ساعت داریم مجددا راجع به مسایلی صحبت میکنیم که که میاید سوال میکنید.

سوال هایی که درموردشون صحبت کردیم. و این مبنا این بیس این درواقع چهار چوب  روبیایم کاتش کنیم  و بریم سروقت اون دوتا الگو استاپ هانتریه روند که یکیش توی همین حالت  ببینید قیمت میاد خط روند رو برک اوت 1 میکنه درجا میزنه 2  این شادو 3 رو حالا در نظر نگیریم . میاد برک اوت میکنه  شروع میکنه به درجا زدن 2 خیلی از کسایی هستند که میگن چی؟ میگن آخ جون رالی 4 بیس 2 و سطح 5 هم شکسته شده رالی 4 بیس 2 رالی 6 اگه قرار باشه این اتفاق بیفته.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 13

این از کجا باید جمع کنند که این رالی بیس رالی همه این 2 دیدگاه رو تشکیل میدند و میگم این 3 شادو رو برای  مثال حالا در نظر نگیریم این 2 ذهنیت رو ایجاد میکنند بازار رو برمیگردونند 7 میره پایین و اونموقع سفارشاشون رو پر میکنند 7 و حرکت اصلیشون شروع میشه.

 این هم که لیر ترکیه هستش درایور 8 یک دو سه حرکت (ریزش 9 تا 7) یک دو سه 10 حرکت 11 تا 12 و ایشالله چمیدونم از اینجا 13 بگرده.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 14

بیاد بره به سمت پایین تر و اگه  اون موقع قیمت بیاد و این 14 خط روند رو برک اوت 15 کنه دیدگاه اصلی چیه؟ دیدگاه اصلی اینه که قیمت میاد این پایین 16 وقتی قیمت میاد این پایین و خودش رو به این لول17 میرسونه (با موس نشون نداد ولی حدس میزنم لول17 منظورشه).

این 16حرکت یعنی چی؟ یعنی اینکه  یک ذهنیت نزولی 16 برای خیلی ها ایجاد میکنه وقتی قیمت ذهنیت  نزولی ایجاد میکنه پس همه دنبال چی هستند؟ همه دنبال این هستند که بفروشند. یکسری ها حول هستند ترند تریدرها همین جا 16 وارد میشند.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 15

یکسری ها  میان وارد میشند استاپشون رو توی این 18 کندل برک اوته میگذارند. گفتیم  که دیگه از چه روشی اصلا این 14 خط روند رو ترسیم میکنیم. به نوعی مهم نیست ( نقطه اول رو از شادو19 گذاشته بود و نقطه دوم رو از 20 بعد هنگام توضیح نقطه دوم رو به 21 تغییر داد تا بگه تفاوت چندانی نمیکنه).

اختلاف بسیار بسیار جزیی داره و یک شکست قطعی 15 اتفاق می افته و بازار اینجا 22 شروع میکنه به ساید شدن. شروع میکنه به درجا زدن اخ جون (23 تا 16) دراپ بیس 22 دراپ (22 تا 24) و اون موقع هستش که قیمت برمیگرده (22 تا 25) میره بالا و حالا اینجا (حرکت 23.33.25) چه اتفاقی رخ میده؟

 ای جانمی جان چیمدونم یک الگوی کن کن  نمیدونم الگوی پرشین گلف والی آخر بازار میاد و مجددا در این 26 ناحیه  شروع میکنه به درجا زدن.شروع میکنه به ایجاد ذهینت. وقتی اون 26 ذهنیت رو ایجاد کرد.

حتی بعضی از اوقات برمیگرده (خط روند رو تغییر داد از27و20 کشید) قیمت برمیگرده (حرکت 22 تا 25) اصلا توی روند اون ذهنیت 26 که ایجاد شد که همه یا اون اکثریت یا عموم بیان به این فکر کنند که این بازار میخواد حرکت کنه 28 به سمت بالا.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 16

یک حرکت اولیه 29 میزنه استاپ هایی که پشت این 23 درواقع ناحیه هستش رو میزنه و برمیگرده 30 برای چه منظور برمیگرده؟ برمیگرده که استاپ هایی که این 22 زیره رو هم بزنه این بازار به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی حتی یک لحظه و یک درصد دلش نمیخواد کسی همراهش باشه.

و اون استاپ هانتر ها و شکارچیان استاپ میان از این دیدگاه استفاده میکنند. تا بخوان چیکار کنند؟ تا بخوان سفارشاشون رو پر کنند و اون دیدگ ها استاپ ها یعنی اون دیدگاه سل استاپ و اون دیدگاه استاپ لاست ها به  نوعی میشه خوراک کسایی که میخوان بیان وارد خوراک درواقع  پول هوشمندی هستش که میاد  ازاون هایی که وارد بازار شدند استفاده میکنه.

و بازار رو حرکت میده اما ماحاصل حالا صحبتی که داشتیم درمورد شکست خط روند من یدونه حالا یک الگوی حالا خیلی شماتیک تر پیدا کنم برای اینکه بحث رو ادامه بدیم. اینجا مثلا توی بحث شکست درواقع خط روند ها  اینکه مثلا شما یک خط رودنی داشته باشید.

مثلا این 1 خط روند و یا حتی این 2 خطروند فرق خاصی نمیکنه اینکه قیمت بیاد ببینید. اومده یک لو 3 تشکیل داده رفته یک های 4 تشکیل داده اومده یک لور لو5 تشکیل داده روند همچنان نزولی هستش و زمانی که قیمت میاد و یک های جدیدتر 6 میزنه اینجا 6 هستش که داستان اصلیه.

بحث ذهنیت و اون درواقع استاپ هانتر کردن ها شروع میشه یک های 6 جدیدتر زده قیمت حتی عرض کردیم که اگه بخواد یک حرکت و یک روند  صعودی 7 رو تشکیل بده و ادامه بده قرار چیکار کنه؟ قرار بگرده 6 تا 8 و بیاد یک لوی 8 پایین تر تشکیل بده این لوی پایین تر رو کجا میتونه تشکیل بده؟

برای حرکت کردن ببینید یک حرکت نزولی 9 قیمت میاد و برمیگرده 12 میره یک 10 های جدید میزنه میاد پایین تر یک لوی 11 جدید میزنه. ببینید زمانی که قیمت از این لوی 12 قبلی رد شد در اصل یک لوی 11 جدید زده حالا اینکه این لو بیاد تایید بشه تایید نشه مطابق کلاسیک بیاد از این 10 سطح رد بشه.

اون موقع که از یک های 10 که دارید عبور 13 میکنه اینکه اولین شرط یک حرکت درواقع یک روند نزولیه (حرکت 9.12.10.11. تعریف روند کلاسیک) کلاسیک نقض12 شده بنابرین بازار میره در حالت  ساید. گفتیم زمانی که بازار بره در حالت ساید .میتونه سطح پیش رو و سطح ماقبل 14 رو داشته باشیم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 17

انتظار اصلی این هستش که قیمت برگرده 15 و بیاد این لول 14 رو ببینه و ادامه 16حرکت بده خب الان چه اتفاقی افتاده؟ هیچی  یدونه هد اند شولدر تشکیل شده. 

داریم کم کم وارد بحث  کیو ام میشیم و کیو ام یکی از حالت های انواع سر و شانه ها هستش این که میگیم انواع سر و شانه ها انواع سروشانه هارو چجوری باید تشخیص بدیم؟ اصلا چند مدل سروشانه داریم؟  ببینید توی کتاب های تحلیل کلاسیک امدن خیلی شکیل یک نکلاین 17 ترسیم کردند.

به این حالت و گفتند که قیمت اگر اومد این 17 سطح رو برک اوت 18 کرد. اون موقع این هد اند شولدر اینجا تایید هستش شما در پولبک 19 به خط نکلاین میتونید بیاید وارد بازار بشید و ادامه 20حرکت رو بگیرید تا کجا؟ مثلا این 21 طول حرکت از اینجایی 18 که شکسته تا این بالا22 .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 18

مثل این حالت .یک نک لاین 23 و زمانی که برک اوت 24 شد دیگه پولبکی در کار نیست و شما جا میمونید مثلا اما تا کجا میخواد بره؟ این حرکت رو تا 25 خط گردن ازجایی که برک اوت(تا 26) کرده و هدفش میاد میشه اینجا 26 همین جایی که من کال شدم کیوی چون سر و ته چیزی میزنیم میاد اینجا یاداورخاطرات خوش.

و میاد اینجا 26 شما میگید چی؟ میگید که فول مارجین مثلا روی این 27 زیرو تریگر کندله و میاد زیرو تریگر کندل رو استاپ هانترش 28 میکنه استاپ هانتینگش میکنه. و مورد سو استفاده شکارچیان بازار قرار 28 میگیرید وبعدا قیمت 29 برمیگرده و ادامه حرکت نزولیش رو داره.

بحث هد اند شولدر و انواع مختلف هد اند شولدر. هد اند شولدر ها دستبندی میشند. متناسب با خط 1 نک لاین  و زاویه این آقازاده 2 شونه سمت راست . شما چند مدل میتونید خط گردن داشته باشید یکی از انواع  اون ها صافه 1 یکی از انواع مثلا مثل اینجا 3 و اینجا 4 یکی از انواع نکلاین میتونه مورب باشه به سمت کجا؟ به سمت این 5 روند جدیده یعنی این 6 به این حالت باشه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 19

یکی دیگه از انواع هد اند شولدرها میتونست شونش پایین تر باشه یعنی این 7 حالت خط گردنش 7 درواقع شیبش در راستای روند 8 قبلی باشه و این میشد سه حالت. حالا متناسب با خط 7 گردن. شما میتونید بیاید شانه سمت راست 9 رو داشته باشید.

اگه خاطرتون باشه توی بحث اولین الگوی هارمونیکی که داشتید یک ایکسم بود دیگه یعنی اینکه قیمت هر چقدر این حرکت 10 تا 7 بالاتر باشه (یعنی مصافت بیشترسی رو حرکت کن هر وبه بالا) اونموقع کمتر میتونست  اصلاح کنه (حرکت اصلاحی 7 تا 9) یعنی اینکه مومنتوم حرکت 10 تا 7 بیشتر بود.

زمانی که این حرکت (از10 رحکت میکنه ربه بالا) میاد اینجا 7 اگه قرار باشه همیشه شصت درصد اصلاح کنه (حرکت 7 تا 9) به فرض مثال خب اینجاست 9 اگه شما بیاید و این حرکت 10 تا 7 رو ببرید به سمت بالاتر (بشه حرکت 10 تا 11) این شصت درصده این پنجاه درصده (اشاره به حرکت اصلاحیه 7 تا 9 نسبت به حرکت 10 تا 7) این شصت و شیش و نمیدونم چقدر درصده  همیشه وقتی ثابته این 7 تا 9 (لگ 7 تا 9 رو جابجا کرد گذاشت رو انتهای حرکت 11) بیاد.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 20

اینجا 11 تا 12 این کمتر میشه (یعنی مقدارنصبت اصلاح 11 تا 12 نسبت به موج قبلی 10 تا 11 کمتر میشه چون 10 تا 11 حرکت بیشتری طی کردن) یعنی مثلا شصت و شیش (برگشت 11 تا 12 به نسبت به 10 تا 11) نیست. اگه قبلا شصت و شیش بود الان 12 میشه بیست و سه و خورده ای و اون یک ایکسم رو که قبلا در موردش صحبت کردیم.

این اون  طول برگشت رو به شما میده .هرچقدر این حرکت 10 تا 7 و رسیدن  درواقع به این 7 نکلاینی که درواقع تشکیل  بده کوتاه تر باشه این شیب. اینجا 7 تا 9 میتونه قیمت بیشتر حرکت درواقع ریتریسی داشته باشه. این اصلاح 7 تا 9 عمیق تر داشته باشه.

و پس جای شانه ها هم تغییر میکنه . یعنی در حالت عادی که شما یک نکلاین صاف 13 دارید . تو حالت نرمالش این هستش که جای شانه سمت راست 14 هم مطابق با همین شانه این یکی 15 اینجا اگه این 13 صاف این هم 16 صاف کاملا کلاسیک.اما همیشه آیا اینطوریه؟

نه شما میتونید خط  گردن نکلاین درواقع صاف17 داشته باشید. اما یک شانه سمت راست 18 بالاتر داشته باشید .میتونید یک شانه  سمت راست 19 پایینتر داشته باشید. این هم 19 به نوعی هد اندشولدر هستش پس میشه حالتش سه مدل و توی حالتی که میاد نکلاین مورب 20 دارید.

نکلاین مورب موافق روند قبلی 21 دارید اونموقع هم میتونه این شانه بالاتر 22 باشه میتونه هم طراز 23 این 25باشه و میتونه پایین تر 24 باشه میشه سه مدل دیگه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 21 1
رفتار حرکتی در گره معاملاتی 22

سه مدل دیگه هم توی حالت موافق روند جدیدی 26 که میخواد شروع بشه شما یک چی دارید؟ یک خط نکلاین 27 دارید. اون موقع این 28 شونه  جاش باز میتونه هم تراز این 29 باشه. میتونه بالاتر 30 باشه  میتونه پایین تر 31 یعنی تقریبا میشه گفتش که 9 مدل هد اند شولدر دارید که یک مدل از این هد اندشولدرها اسمش کیو ام هستش.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 23

اون یک مدل هداند شولدری که اسمش کیو ام هستش این حالت هستش که شما  یک حرکت اگه صعودی دارید 1. باید قیمت چیکار کنه؟ باید قیمت رو از های شروع می کنید. یک های 2 دارید قیمت میاد پایین یک لو3 دارید .قیمت میره بالا 4 یک هایرهای دارید و قیمت میاد پایین 5 یک چی دارید ؟ یک لور لو6 دارید الان میگن که این کجاش هد اند شولدره؟ هست اگه میخواید که بصورت کیو ام رو ما سه بخش میایم و بررسی میکنیم.

کیو ام پس شد یکی از حالت های  سرو شانه که ما ها  توقع داریم که قیمت از شانه  سمت راستش حرکت کنه . و یکیش بصورت ساختار هستش، یکی بصورت دیدگاه هستش، ذهنیت هستش که میرسیم بهش. باید توی لول های پرایسی عرضه تقاضا در واقع تشکیل بشه و بررسی بشه توی تایم تریگر بررسی بشه این هارو به جزییات  درموردشون صحبت خواهیم کرد.

و یکی دیگه از اون حالت هایی که درواقع میایم. و از این الگو استفاده میکنیم. بصورت کندلی هستش که برای تریگر های ورود معمولا استفاده میکنیم. من یک جایی یک جزوه ای دیدم که  اومده بودند مثلا این 7 کندل این دوتا 7و8 کندل رو کنار هم قرار داده بودند.

گفته بودند اخ جون مثلا این اینجا 9 محلیه بر ای چی؟ برای سل کردن9. دقیقا همین شکل این7 کندل .خب  این کندل ها میتونند حالت های مختلف داشته باشند. شما کندل رو که داشته باشید .

دبل تاپهامون چجوری بود؟ دبل تاپ یدونه کندل نزولی 10 و یدونه کندل صعودی 11 هم این بغلش این حالت خب میتونست مثلا یدونه شادو اینجا 11 و یدونه شادو 10 همتراز این11 . میخوام حالت توییزر ترسیم کنم. خب این 10و11 همون دبل تاپه اتفاق خاصی نیفتاده که حالا اگه این 12 یک ذره بالاتر باشه.

این هم دبل تاپه این 13 دبل تاپ یک دو سه ای بود دیگه. نامبر دبل تاپ بود توی تایم های پایین می دیدید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 24

اگه مثلا می اومدن میگفتن .اگه کندل  این شکلی 14 باشه شما از اینجا 14 باید یک خط 15 بکشید. ودیدگاه سل داشته باشید. حالا این 16 میتونه چیکار کنه؟ این 16 میتونه کوتاه تر باشه.

مثلا اینجا 16 باشه. این17 میتونه بالاتر باشه  خب اینم که همون دبل تاپ بود دبل تاپ نوع دایورجنسی بود اینجا 7و8 ب صورت کندلیه واینجا بصورت این یک های 18 بالا این پایین 19 اینم اومده پایین رفته یک های 20 بالاتر زده  بعد اومده یک لوی 21 پایین تر زده.

و خب الان چه اتفاقی افتاده؟ ببین ید یک ساختار کیو امی تشکیل شده  آیا این (حرکت 18 تا 21) کیو امه؟ نه .اینکه داریم نگاه میکنیم توی اون بحث دبل تاپ ها ببینید یک بحثی داشتیم به اسم. تریگر فرکتال ها اگه خاطرتون باشه توی بحث تریگر فرکتال ها  گفتیم اگر قیمت بیاد .یک مثلا میخواد دبل تاپ تشکیل بده.

یک دبل تاپ دایور جنسی وقتی میخواد تشکیل بده شما یدونه از این ها رو که داشته باشید. از این تاپ هارو 18 که داشته باشید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 25

تاپ دومش 20 درتایم تریگر خودش یک مجددا یک دبل تاپ چیچی میشه؟ دایور جنسی میشه .یعنی شما از تکرار پذیریه الگوها در تایم ساختار و در تایم  تریگر اینجا که الان  توی دیلی هستیم .

من نت ندارم  احتمال داره که اینجا اپدیت نشه. (خط عمودی رو کندل 8 انداخت تا بره تایم پایین برای بررسی) اما همین رو شما برید در خب اینکه 8 اصلا رفتن به  تایم تریگر نمی خواد اینجا 7 و8 یک دبل تاپ دایورجنسی در واقع تشکیل شده .

این میشه چی؟ این میشه همون بحث تکرار پذیریه الگوها بین تایم ساختار (ذیلی) و تایم تریگر (یک ساعته) در الگو ها و میشد تریگر فرکتال ها خب کجا بودیم توی شکل و شمایله؟ مثلا اینو (الگوی 16 و17) یک اسم براش گذاشتند. اون یکی رو یک اسم دیگه براش گذاشتند .نمیدونم .حالا اگه این 16 و17 اتفاق بیفته .و مثلا چمیدونم .قیمت بعدی اینجا 22 صعودی بخواد بیاد توقع چی هستش؟

خب اینهم 22 اگه اینجوری بشه هداندشولدره دیگه.حالا چه لزومی داره که الا بلا ما حتما بریم در تایم های پایین اینرو  بصورت رفتار و ساختار حرکتیه لگها و پولبک ها ببینیم. همینجا (16.17.22) مشخصه هد اند شولدرهستش. و در دفعه بعد مثلا این میشه تریگر ورود مون انتظار داریم که این اتفاق (16.17.22) افتاد مثلا اینجا 23 بازار بره  بسمت پایین. اما کجا بودمی؟

توی بحث  کیو ام .کیو ام یکی از حالت های چی چی بود؟ سر و شانه بود الان قیمت حرکت کرده اومده یک های18 جدید زده و ببنید شما وقتی میخاید .شمارش کنید به اینکه  یک درواقع الگو رو پیدا کنید. حرکت و لگ اصلی صعودیه 24 از های 18 شروع میکنید .

صعودیه.میاد یک لو19 میزنه  میره یک های 20 جدید میزنه .های بالاتر میزنه .خب الان که یک های20 بالاتر زد چه اتفاقی می افته؟ وقتی یک های20 بالاتر زد مگه این  دیدگاه ایجاد نمیشه که های 20 بالاتر زده و بازار میخواد صعودی بشه؟ حتی اونهایی که بصورت یک دو سه ترید میکنند. الگوی یک دو سه معروف چمیدونم  کلاسیک یا هارمونیک .میگن یک پپ قیمت 25 اگر از اینجا (ازهای18) رد شد. یک های جدید زده

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 26

.باید وارد بازار بای بشیم. قیمت برمیگرده.استاپهاشون رو کجا میگذارند؟استاپهارو میگذارند زیر این19 سطح برمیگرده 20تا21 میاد استاپ هارو  میزنه 21 و شروع میکنه به حرکت کردن .اما توی این بحث الگو و رفتار حرکتیه.

ببینید میاد اینجا 21. خب الان که این اتفاق افتاد .یعنی اینکه یک کیو ام تشکیل شد؟. نه چرا نه؟چراش این هستش که  ببینید اینجا (از18سطح ترسیم میکنند) میان یک  سطح ترسیم میکنند .میگن که اخجون لول کیو امی 26 اینجوری مثلا بزرگ  پررنگ سبز .مثلا محل ورورد  .و محلی برای چی چی ؟

قیمت برگرده 21تا27 بیاد یک کیو ام تشکیل بده  اینجارو 27 ببینه  .و بره 28 که بره . نه این یک کیو ام نیست. چیه؟ این یک تریگر من هستش  تریگر من و کیو ام فرقش در چی هستش ؟

اینکه همه بازار برمیگرده  به پیوت و شکست .فاتحم ال صلوات و تمام . شما زمانیکه یک سطح 1دارید .قیمت 2زمانیکه میاد .و به سطح شما میرسه . اولین 3 برخوردی که در این سطح  اتفاق می افته و قیمت برمیگرده 3تا4 یک پیوت تصفیه بود .وقتی یک پیوت تصفیه داشت ه باشید .پیوت های تصفیه در اکثر اوقات میان .استاپ هانتری 4تا5 میشند. مورد سو استفاده استاپ هانتر ها قرار میگیرند و چه اتفاقهی می افته؟

اونموقع قیمت میاد به سمت پایین 5 تا 6 به سمت پایین 6 که میاد برای چه منظور میاد؟ ببین اینجا 3 که یکسری ها اومدن هولند در تایم های پایین تر وارد بازار شدند استاپ هاشون اون پایینه. این هایی که الان اینجا 5 رو اومد و خوراک درواقع شکارچیان استاپ میشند اون موقع چه اتفاقی قراره بیفته؟

 این (ناحیه1) در اصل 7 اینجوریه این ناحیهه 7 و چه اتفاقی می افته؟ اینکه 3 اصلا برای تصفیه بود اولین برخورد این 2 بایرها اینجا 3 اومدن و تارگت هاشون معمولا نواحیه نزدیک تر3 ست میکنند. خب استاپ ها میاد این 4 پایین این ها که سلر بودن استاپ ها میاد اینجا 3 اون هایی که بایر بودن استاپ ها میاد اینجا 4 و اینجا وقتی بای 40 میکنند. میاد استاپ های 3 اون هارو میزنه برمیگرده 5 تا 8 میاد و این استاپ های اینجا 4 رو میزنه.

الان چه اتفاقی می افته؟ الان قیمت در این 8 حالت مجددا که استاپ هارو 4 زد برمیگرده به سمت بالا 8 تا 9. اینکه برمیگرده به سمت بالا 9. الان (حرکت 2 تا 9) ببینید شد یک هداندشولدرما در شانه سمت راست 9 هستیم ما همیشه یک قدم جلوتر از کیا ترید میکنم؟

جلوتر از کلاسیک کارها ترید میکنم. کلاسیک کارها میان میگن که یک خط نک 10 لاین زمانی که قیمت بیاد 11 و این نکلاین رو برک اوت کنه اون موقع در پولبک 12 اینجاها وارد بشید و ادامه حرکت 13 رو درواقع بخوایم بگیریم. به طول این (ارتفاع هد از5 تا 8) هد اند شولدری که اینجا 5 هستش.

ماها اینجا 14 میایم خارج میشیم. اینجا 14 میایم مدیریت سرمایه انجام میدیم. کجا میخوایم وارد بشیم؟ اینجا 9 در همترازیهاین هایی3 که اینجا سطح چی چی بود؟ سطح خودکوشی همین 3 بود دیگه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 27

بنده خدایی اومده بود میگفتش که  بار منفی داره به مال مفت میرسی خود را هلاک کن  که این داستان یا این قضیه  گاه گاه اتفاق می افتد.

 و اینجارو 3 دیگه حتی نباید به کاهدان رحم کرد. میگن کاه از خودت نبود کاهدان که از خودت بود هرچی  دارید بیاید اینجا 35 (خط ترسیم کرد) فول مارجین بیا اینجا 36 وارد شو وقتی که فول مارجینی میره شمارو استاپ اوت 37 لول میکنه.

و برمیگرده 38 پس اینجا هستش که  شما باید مدیریت ریسک داشته باشید مدیریت سرمایه داشته باشید. مدیریت پوزیشن داشته باشید و الی اخر و اینکه تمام داشته هاتون رو میاید توی یک جا توی یک سبد  توی یک ترید و اینجا 37 چمیدونم میگذارید .

میشه قمار شما بری قمار کردن نیومدید مطمینا اگه اومدید که اصلا داستانش فرق میکنه اما انواع هداندشولدر و این آقازاده شانه سمت راست 9 محلی برای ترید اینجا (روسطح خودکوشی 3) میاید اوردر ست میکنه بازار اصلا به این3 لول نمیرسه (حرکت 8 تا 41) از اینجا 41 شروع میکنه به ریختن چرا؟

 برای اینکه خود همین آقازده کیو ام  انواع و اقسام داره که به خیلی از آیتم ها  مربوط میشه. که شما باید زمانی که یک کیو ام رو دارید بررسی میکنید. خیلی از عوامل دیگه رو هم در کنارش بررسی کنید این 41 میشه یکی از اون حالت ها و این هم 41 که کیوامه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 28

این بیاد اینجا 42 هم بخواد بریزه کیو امه مگر اینکه بخواد بره اون بالا 43 که دیاموند بشه خب و این بحث شانه سمت 44 راست توی بحث هد اند شولدر به شرط اینکه یک لوی پایینت 45 ر زده باشه و انواع اقسام شرط های دیگه که  تقریبا داره یک ساعت میشه احتمالا یک ویدیو دیگه در کنار همین ضبط کنم.

این آقازاده ی 44 چیشد شد؟ کیو ام حالا یک بحث دیگه ای هستش .ببینید رسید به ناحیه 46 اگه یک زمانی .قیمت گفتیم تمام  بازار یعنی پیوت  وبرک ات .خب این ( اشاره به کل الگوی کیو ام موس رو روی کل کیو ام میچرخونه ) رفتار پیوت رفتار درواقع اف تی سی 47 رفتار سطح خودکوشی 48 رفتار یک قیمت اینجا 49 اومده و49 پاکسازی اینجا 50 مطمینا باید یک گره وجود  داشته باشه .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 29

که در موردش صحبت میکنم فعلا داریم فقط شکل و شمایل  یک کیو ام رو صحبت میکنم فعلا فقط ساختار یک کیو ام رو داریم صحبت میکنم.

و وارد جزییاتش نشدیم. خواهشن وقتی فیلم اپدیت شد سوالات موارا طبیعه نپرسید که آقا این 50 گره اش چی شد انگلفش 49 چیشد. نمیدونم تناسب بین این مثلا چمیدونم سطح اس او چهار 51 این بالا و سطح  اس او چهار این پایینیه 49 چیشد؟

و نمیدونم  و الی آخر این هارو فعلا باهاش کاری نداریم. درموردشون صحبت خواهیم کرد. اما موضوع اصلیه چی بود توی بحث کیو ام؟ ببینید رسیدن به یک لول میشه  کیو ام اما اگر قیمت .شما یک سطحی داشته باشید. مثلا این سطح 1 و قیمت اگر بیاد این سطح رو برک اوت 2 کنه چه اتفاقی می افته؟ خب یک برگشت 3 تا 4 دارید. وقتی این پولبک 3 تا 4 رو داشته باشید.

و قیمت بره های 5 جدید بزنه مطمینا استاپ ها چه اتفاقی براشون می افته؟ استاپ هارو میارند میگذارند زیر این 4 سطح میگن خب دیگه های 5 جدید زد پس ما در امانیم.

اون موقع قیمت برمیرده 5 تا 6 میاد و استاپ های شمارو اینجا 6 همه رو جمع میکنه و اونموقع هستش که میخواد حرکتش رو شروع کنه .اگه شما فرق بین پیوت وبرک اوت رو ندونید. اگه این1 سطح رو نتونید برگشتم به جلسه اول اگه این 1 سطح رو نتونید تشخیص بدید .اونموقع چه اتفاقی می افته؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 30

اگه پیوت های پولبکی رو آرایش درواقع حرکتیه قیمت رو برای اون ذهنیت ایجاد کردن رو ندونید. اینجا 6 به راحتی میاید چیکار میکنید؟ میاید میگید خب آخ جون یک کیو ام آره؟ یک لول اینجا (از های 3) ترسیم میکنید. و انتظار دارید که قیمت ( از6 بیاد) بیاد این 7 سطح رو ببینه برای شما یک کیو ام  تشکیل بده.

و از اینجا 7 بریزه 8 و تازه  تارگت رو هم گذاشتید این پایین در بیس 9 و منشا حرکت. قیمت یک تی ام یا تریگر من زده. اینو تقریبا فکر میکنم سال دوهزاروپانزده بود این ال گورو توی یکی از اون سایت هایی که حالا اونموقع باهاشون کار میکردیم .

گفتنش هم غیر مجاز نیست. آر تی ام .من اونجا اومدم گفتم که ما یک ا لگو داریم به اسم هانتر من بعدا گفتیم که فیشر من بعدا دیدیم که بعضی ها با اون آقای مارک فیشر هستش توی بحث سشن ها با همدیگه قاطی میکنند.

اومدیم گفتیم که اینو کلا دیگه  هیچ راهی نداره اسمش رو بگذاریم تریگر من.و اتفاقی که درواقع می افته این هستش که  قیمت میاد یدونه از این کوچولو ها  برمی گرده 7 تا 10 بقیه بچه های مردم رو اغفال میکنه. و ادامه 10 تا 11 حرکت  صعودی رو داره پس فرق بین کیو ام .و تی ام در این هستش که  کیو ام در پیوت ها تشکیل میشه و تی ام در ترند ها در برک اوت ها در روند هاییی که درواقع هستش.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 31

ترندهایی که میان و برک اوت 2 میکنه سطح رو تشکیل میشه مثل این حالت  که شما یک هد اند شولدر 12 دارید. هد اند شولدری که قیمت میاد و سطحش 13 رو میشکنه و برک اوت 14 میکنه وبرمیگرده 15 تا 16 میره 17 دیدگاه جدید ( با موس به های 17 و18 اشاره میکنه) ایجاد میکنه.

بعد از اینکه دیدگاه جدید ایجاد کرد .میره 17 تا 19 استاپ ها 16 رو اینجا 19 میزنه و حرکت اصلیش 19 تا 20 رو شروع میکنه یک ببینید ترکیبی 12 یک هد اند شولدری میخواد تشکیل بشه که  خود هدش هد اند شولدر هستش. و مطمینا اگه اینجاها هم بریم نگاه کنیم . به احمال بسیار زیاد اینجاها 19 هم یک  هد اند شولدر داریم .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 32

اینجا اینجا و اینجا این مجموعه حرکت 19 در تایم پایین هست ببینید این حرکته و این 1 یدونه شونه این 2 یدونه هد و این هم 3 یک شونه دیگه و این هم یک نکلاین 4 دوباره  برک اوت میشه تریگر فرکتال ها .

تصویر

من با اجازه شما دارم به یکساعت نزدیک میشم .یک استوپ و ادامه بحث شیرین بررسیه جریان  سفارشات در الگوهای تی ام .یا کیو ام رو میرسیم به حالا بگیم که شکست و پیوت رو میرسی م به ویدیو آینده .موفق شادو پیروز باشید .

قسمت دوم جلسه بیست و ششم

میریم برای قسمت دوم از جلسه بیست و ششم که اخرین جلسه  دوره تیرکس نود و هشت هستش و در این جلسه  همونطور که در مقدمه گفتیم سعی میکنیم که در خصوص الگوی کیو ام صحبت کنیم. بریم رو چارت و ببینم که جمع بندیه این الگو رو باید چجوری  با همدیگه به امید خدا به تفاهم برسیم.

و اما الگو عرض کردیم که الگوی کیو ام از چند تا درواقع دیدگاه از چندتا درواقع منظر بهش میشه نگاه کرد اولی که یک الگو و پترن کندلی هستش توی ویدیوهای سری قبل اون الگوی هیکاکه رو درموردش صحبت کردیم. که تقریبا مینی کیو ام هستش و میشد ازش توی بحث حالا  ورود ها بصورت حرکت های که به این حالت بود یک حرکت 1 تا 2 داشتیم.

اگه خاطرتون باشه .یک حرکت اولیه 2 تا 3 و حرکت بعدی 3 تا 4 که از یک سمت درواقع می اومد استاپ هانتر 4 تا 5 میکرد  و حرکت میکرد .یک لگ 1 تا 2 حرکتی بود و یک ای 3 بی 4 سی 5 میزد و ادامه حرکت 5 تا 6 رو داشت.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 33

حالا اینکه توی تایم های مثلا پایین تر خیلی ها میان همین حرکتی که به عنوان ای3 بی4 سی 5هستش و اصلاح لگ قبلی 1 تا 2 هستش میگن که یک دره 3 پایین تر و به این ریترن تو پیوته 3 تا 4 که مطمینا پیوت 4 ریورس نیستش و توی تایم پایین ترهم هستش.

این رو 4 و 2 باهمدیگه همتراز میگیرند. اشتباهی که وجود داره معمولا تقریبا بین تریدرهای اماتور که یک خط روند 7 هم براش ترسیم میکنند میگن یک دره 3 پایین تر تشکیل شده یک قله 4 پایین تر تشکیل شده. پس روند نزولی هستش پس یک کپی از این 7 رو بگذاریم اینجا 8 و در دفعه بعدی که قیمت بخواد بیاد و (حرکت 5 تا 9) این جارو 9 تاچ کنه محلی 9 بشه برای سل کردن.

میاد و تاچش میکنه به این حالت و ازش7 به راحتی عبور 10 میکنه که خود همین هم (اشاره موس به داخل کانال نزولی) اگر ببینید . سطح و تایم و درواقع  هم ترازی پیوت هارو  توی همون بحث های کلاسیک هم نداشته باشیم به راحتی میشه اینجا 7و8 یک کانال اشتباه ترسیم کرد.

به راحتی میشه دره قله هارو اشتباه گرفت . به راحتی میشه استاپ 3 خورد 5 ولی اونی که یک ذره از اون حالت  آماتوری در میاد بیرون میگه که این 3.4.5 دره قله ها هم تراز نیستش این یک اصلاح نمیدونم  ای3 بی4 سی5 هستش. هنوز دره اصلی مثلا اگه اینجا 1 باشه تاچ نشده ما نمیتونیم این دره هارو  (اشاره به داخل کانال) در یک راستا  قرار بدیم و الی آخر. این هارو هم دیلیت کنیم و اما بحث شیرین کیو ام .

داشتیم اونجا هیکاکه رو میگفتیم که الگوی در واقع یک دو سه هستش .الگوی  ای بی مساویه سی دی هستش و هر الگوی دیگه به هر حال صورت کندلی و به اسم های دیگه و بحث کیو ام هم دقیقا همین بود و شما در یک حرکتی که در چارت دارید قیمت میاد یک لوی 11جدید میزنه .

برمیگرده های 12 جدیدتر (نسبت به 13) میزنه. برمیگرده میاد لوی 14 جدیدتر میزنه. و در این حالت شما میاید. این ساختار رو که حالت هد اند شولدر هستش سطح خودکشی 13 داره. سطح خودکشیش رو به عنوان یک لول (لول آبی رنگ) در نظر بگیرید.

برای اینکه انتظار دارید قیمت مجددا برگرده 14تا15 این 13 سطح رو ببینه 15 و ادامه 15تا16 حرکت ریزشی رو داشته باشه که  کمو کان این 13 سطح رو که میبینید همچنان به قوت 17 خودش باقی هستش یا الان یک لول 18 پایین تر الان شما  یک حرکت 16 دارید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 34

یک لو16 دارید یک های 19 دارید یک لور لو 18 دارید. و میاد یک هایر های 20 میزنه های قبلی 19 رو رد 20 میکنه در این حالت باز مجدد شما انتظار این رو داریدهای 19 دارید.

یک لور لو 18 دارید و میاد یک هایر های20 میزنه های قبلی 19 رو رد 20 میکنه. در این حالت باز مجدد شما انتظار این رو دارید که قیمت برگرده 20تا21 و بیاد این 16 سطح رو ببینه (سطح خودکوشی16 منظورشه) این ناحیه  و این سطح رو ببینه 21 و از این 21 نواحی حرکت صعودیش رو شروع کنه.

و اون هایی که یک مقدار کلاسیک کارتر هستند. معمولا برای تشخیص الگوی ساختاری درواقع  سرو شانه ها میان و از آقازاده مکدی و ار اس آی و کلا اوسیلاتور ها و واگرایی ها استفاده میکنند. میشه اینکار رو هم انجام داد. من یک ار اس ای ادد میکنم تا ببینم داستان از چه قراره دنبال این هستم که یک حرکتی که دایور جنس هستش . واگرایی داره پیدا کنند.

و اون حرکت براشون اهمیت داره. اینجا 18 لور لو زده (نسبت به لوی 16) اینجا 22 نزده (نسبت به 23) پس واگرایی نیستش اینجارو 16 نمی تونند درواقع سطح کیو امی در نظر بگیرند. چون توی بحث استفاده از یک کیو ام خیلی کلاسیک و یک پترن والگوی سرو شانه این هستش که شما یک آقازاده الان پیدا میکنم توی چارت ها و درموردشون صحبت میکنیم.

شما یک واگرایی داشته باشید. و بیاید خط واگرایی که ترسیم کردید. اینجا 24 هم لوی جدیدتر نزده (نسبت به 18) که بخوایم این رو 25 واگرایی در نظر بگیریم.

و این خط 25 دایورجنسی که در واقع توی ار اس آی هستش رو میان امتداد 25 میان امتداد میدن و برخورد بعدی 26 که درواقع برخورد یک 22  دو 27 و برخورد سوم 26 به خط هستش و برخورد اول 26 بعد از تشکیل دایورجنس هستش . اون رو 26 میان محلی قرار میدن. برای ورورد به بازار که حتی اگه یک مقدار دقت بیشتری در واقع توی این مبحث اشه اصلا احتیاجی به  چارت نیستش.

و به تنهایی حتی میشه توی آقازاده آیو زی بود اشتباه نکنم که یدونه از این لول ها بود. این 28 سطح و این 29 سطح انشالله مثلا توی ار اس ای واگرایی داشته باشه این 28 لول به عنوان یک سطحی که به عنوان سطح خودکشی درواقع هستش کیو ام نیستش.

چون لوی جدید 30 نزده (نسبت به31) و این ناحیه 32 رو میان و از  ار اس ای پیدا میکنند. کمک میگیرند .زمان هایی که درواقع  دایورجنس اتفاق افتاده باشه (بین 28 و29) برخورد سوم 32 محلی برای ورود میشه یکی از اون درواقع راهکار ها هستش که الان  توی این ناحیه حرکتی که درواقع وجود داره.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 35

33 یک لوی 34 پایین تر35 قیمت میاد یک های 36 بالاتر میزنه و مجددا در زمانی که داره برمی گرده 36 تا 37 باید برگرده به این 35 لول برای ورورد اینو عمدا اینجا مثال زدم چون میخوام یک نکته دیگه بگم اون چیزی که برای  ما به عنوان حتی الگوی کیو امی مطرح هستش. این هستش که شما زمانی که یک الگوی کیو امی دارید.

باید آخرین حرکتی 34 تا 36 که اتفاق می افته باید یک لگ حرکتی باشه ببینید شما الان اینجا (حرکت 35.33.34.38.39.36) یک هد اند شولدر دارید هد اند شولدری که اومده نک 40 لاینش رو شکسته حرکت کرده 39 تا 36 و به تارگت 39 رسیده و این ماموریته انجام شده .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 36

بنابرین زمانی که شما میاید و یک کیو ام رو دارید بررسی میکنید مثلا به این حالت که قرار شد مثل  بصورت ساختاری پترن یک همچین حالتی باشه.بیاد اینجا 41 و مجددا های بالاتر 42  بزنه تموم شد.

این (تا 42) اتفاق که الان افتاده این (از 43 تا 42) میشه کیو ام .این 44 میشه لول  کیو ام تون این 41 تا 42 حرکت مد نظرتون هستش حرکتی که از این 41 لور لو داره به سمت این هایرهای 42 حرکت میکنه باید یک لگ حرکتی باشه و در داخل این 41 تا 42 لگ حرکتیه دیگه گره وجود نداشته باشه.

اینکه میگیم گره وجود نداشته باشه گره های اف تی اری اکسپت برک اوتی زیاد ایرادی نداره ولی دیگه ایی تی اریی .و سی تی اری و اوتی ار که حالا  به ندرت این اتفاق می افته  و تبدیل به  سی تی ار نشه  چون اونموقع اگه این حالت بیاد اتفاق بیفته به فرض مثال اینجا و این اتفاق (1.2.3.4.5.6) بخواد رخ بده.

خب اینکه همینجا 5 الان خودش یک سرو شانه هستش خب کیو ام هم یک مدلی از سرو شانه بود این سر وشانه خودش یک نکلاین 7 داره و شما از این نکلاین میتونید استفاده کنید نقاط بهتری رو برای ورود در شانه 5 سمت راست پیدا کنید.

 این هم 5 تا 6 میشه حرکت و رسیدن به تارگت 6 و خیلی خیلی توی بحث کیو ام باید مواظب این داستان باشید حتی توی الگوهای کیو ام اگه قیمت توی حرکت بعدی 5 تا 6 بیاد و منشا حرکت8 رو تاچ کنه  اونموقع دیگه هر اتفاقی میتونه بیفته.

اگه یک الگوی پترن اگه خاطرتون باشه مثل همه الگو ها و پترن ها یی (اشاره کرد به همین الگو با موس) که بود می اومد .و تارگت 6 میداد .اونموقع در این  برگشت 6تا9 .نه اینکه این (لول قرمز1) لول ارزش و اهمیت نداره.

ولی هر اتفاقی میتونست بیفته و میتونست از یک سطح 10 تایم بالاتر برگرده این رو 1 برک اوت کنه حرکت کنه بخاطر همین  دنبال اون نواحیه بکر و دست نخورده  و با مومنتوم که بودیم  گفت یم حواسمون به این یک نکته (اشاره کرد با موس به حرکت 3تا4) هم توی مبحث کیو ام ها  باشه .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 37

و اما  توی مبحث سرو شانه ها یکی از اون مواردی که معمولا میشه درواقع ازش استفاده کرد .تناسب درواقع حرکت در کانال هستش . و بحث بگیم حالا نقض سطح یا بحث  به نوعی انگلف سطوح پویا .سطوح داینامیک هستش اکثرا توی بحث هد اند شولدرها وجود داره شما میتونید بیاید ازش استفاده کنید.

به این حالت که مثلا همین جایی (35تا36 الگو) که  داشتیم مثال میزدیم زمانی که  قیمت میاد و یک های که اینجا 11 داره و های بعدی12 رو که تشکیل میده شما میتونید بیاید یک کپی از این13 سطحی که به عنوان سطح نک لاین  آینده ترسیم کردید کپی بگیرید و بیارید  تو ناحیه لویی14 که دارید.

این 15حرکت میشه حرکت  اس او چهار .اس اوچهار در خطوط پویا .و یکی از بهترین نواحی که میتونید بیاید و وارد بازار بشید. درجایی 16 که احتمالا برخورد سوم  ار اس ای باشه و یک گره معاملاتی در این17 ناحیه داشته باشید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 38

واز این13 سطح هم میتونید بیاید چیکار کنید؟ میتونید بیاید و کمکم بگیرید به هر حال این (مورب 14) سطح رو دارید اینجا این 18 ناحیه سطح داخلی رو دارید. اینجارو 16 یک ناحیه ای که تقریبا بهترین استعداد رو داره برای ورورد به بازار در شانه 16 سمت راست هد اند شولدر یا مثلا الان همین حالتی شما اینجا یک های 19 دارید. قیمت میاد و یک های جدید 20 میزنه.

میاد یک لوی 21 جدید میزنه شما از این 21 و22  دوتا لو میتونید یک درواقع سطح 23 داشته باشید. این 23 سطح رو یک کپی کجا؟ اینجا (19) یا این دفعه اینجا (از20) هیچ فرقی نمیکنه ببینید قیمت میاد در برگشت

(حرکت 21 به 24) یک اس او چهار 25 سطوح پویا دارید سطوح مورب دارید اون دوستی بود که دیروز تو گروه میگفت من تو بازار دنبال نقطه صفر پپ هستم نگرد نیست.

چون یدونه هستش اونم پیش خودمه و نمیگم این 24 میشه ناحیه ناحیه ای که شما چیو دارید؟ مطمینا ببینید یک حرکت 26 سی پی دارید و سی پی که حرکت شارپ 27 داشته حرکت شارپی که در این 28 ناحیه یک دیدگاه ایجاد میکنه بریم برای اینکه شکل کندلیش رو ببینیم. اینجا یک دیدگاهی ایجاد میکنه ببخشید استپاه شد اینجا بود برگردیم عقب تر بازار همش شبیه همه یعنی هر کجارو که نگاه میکنیم.

اینجا 28 (زوم چارت رو زیاد کرد تا ناحیه 28 رو بررسی کنیه) توی همین بحث من بارها و بارها گفتم بعضی از اون دوستانی که میان میگن که ما باید چندین بار این ویدیو هارو ببینیم. من ممکنه خیلی گذرا من یک نقطه ای رو به شما نشون بدم یک نکته ای در اون نقطه بگم  که واقعا اهمیت داره .

و اصلا خودش اصول و پایه طراحیه یک سیستم معاملاتی هستش (خط 28 رو جابجا کرد به اوپن کندل 30) شما توی حرکت های شارپ بارها و بارها  اینو تاکید کردم اخرین کندل رنگ مخالف اولین کندل رنگ مخالف توی سی پی ها توی حرکت شارپ توی انگلف ها توی پیدا کردن سطوح اف تی سی  و الی اخر این 30 خیلی مهم هستش اینجا 31 ناحیه ورورد شما هستش و استاپ لاست شما اینجا 29 یک استاپ لاست دارید.

 درحد ( فاصله 30 تا 29) شیش هفت پپ و الان میریم برای اینکه بگیم مثلا من آنم که رستم بود پهلوان این ته بازار (فاصله 31 تا 32 هفتادو هفت پپ) این 32 هفتاد پپ هشتاد پپ رو در نظر بگیرم نه شما نهایت نهایتش مثلا در همین تایمی که الان هستید (چهارساعته) اولین تارگت شما 33 پنجاه پپ یعنی یک ترید حداقل  اون پنج پپ (مقدار استاپ) باشه یک ترید.

یک به ده دارید در یک به ده شما بیاید نه براش رو اشتباه کنید یک بارش هم درست باشه حداقل حداقل اینه که بیلان کارتون صفره دیگه منفی نیستید. دیگه کال نیستید اینکه حالا یک زمان هایی بازار با تمام قدرت و با تمام مومنتوم  (حرکت 34 تا 31) میاد به سمت گره 30 شما یادتون میره  که گفتیم اگه بازار با تمام  قدرت به یک گره معاملاتی نزدیک میشه میترسید.

و هنوز اون دلهره هیپنوتیزم شدن بقول یکی از بچه ها یک دوستی بهش یک مقاله ای داده بود  یا یک مقاله ای خونده بود داشت براش تعریف میکرد. گفته بود این بازار رو اگه نگاه کنید  شما رو هیپنوتیزم میکنه واقعا هم همینطور هستش.

و اگر اون ترس رو دارید اون دلهره رو دارید از سیستم حضرت سم سیدن استفاده کنید و این 30 گره به هر حال یکی از اون بهترین گره های معاملاتی هستش اما زمانی که اومد و تاچ شد رفت مثلا اینجا 35 الان انگلف شده.خب زمانی که اینجا الان 35 انگلف شده دیگه تموم شد رفت و شما دیدگاهتون برمیگرده. اینجا این 30 سطح این ناحیه .از قدیم چی بوده؟

دیگاه و ذهنیت (اشاره کرد به سی پی 26) بای داشته پس این27 سل یک سل گول زننده هستش این27 سل سل شیرمالی هستش درواقع اکثر تریدرها رو هم که دیدید. کچل هستند که من هم بخاطر همین ادعا ندارم که تریدر هستم بخاطر همینه که کچل نیستم.

اگه موتون ریخته مطمینا تریدر موفقی میشید. چون به راحتی متونند بیان سرتون رو گول 26 و شیره بمالند و سرتون کلاه بگذارند.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 39

و اگه اینجا این 30 اتفاق افتاد بازار به این منشا 29 حرکت رسید اونجایی که به شوخی میگفتیم که خاک برسر اون 27 سلرهایی که اجازه میدن که بازار به منشا حرکت برگرده نه اون سلر ها میان و در این 36سی پی ها یی که بعدا هستش.

میان وارد بازار میشند 36 این 27 تمام این 27 حرکت برای این بودش که بیان و بتونند سفارش های مدنظرشون رو پر کنند و حرکت کنند پس اینجا (دقیق متوجه نشدم منظور انگلف ناحیه 30 در 35 هستش یا منشا حرکت که میشه ناحیه 29 که اون رو باید در ناحیه 35 تاچ و انگلف بشه) اگه بیاد و تاچ بشه  این 30 جعلی هستش در آینده هیچ شکی نکنید.

دوتا نکته چون اخرین جلسه هستش دارم بهتون میگم و برای دنیا و اخرتو همه جای شما زمین و آسمان بدردتون میخوره این هم 36 سطح (خط 36 رو ازکلوز کنل 30 ترسیم کرد) قیمت میاد 32 تا 37 یک برگشت داره 37 تا 38 یک پولبک داره یک ریترن 38 داره هر اسمی که میخواید داشته باشید .

این سطح 36 همچنان به قوت خودش باقی 39 (اشاره به حمایت در39) هستش مخصوصا گفتم اگه اون دیدگاه هارو کلا بریزید دور نمیدونم. یک سطح داریم و قیمت اگه چندین بار ازش رد بشه اون سطح دیگه بدردمون نمی خوره.

اصلا هم اینطوری نیست بارها و بارها مثل این راننده  تاکسی های خارجی که اگه بلد نباشی زبان فقط بگی هتل هتل و اگه دم در هتل هم باشی شمارو میبرند چهار دور تو کوچه ها میچرخونند. میارند سر نقطه اولتون پیاده میکنند و پوله رو میگیرند. اینجا هم همین حالتیه. اگه ندونید داستان 36 از چه قراره میرن دور 32.37.38 میزنند برمیگردند.

اینور و اونور چهار تا پیچ وا پیچ و (چارت رو برد جلوتر تا خط 36 رو جلوتر بررسی کنه واکنش هاشو) آخرش اونکاری 40 رو که باید انجام میدند و طبق همین اصل طبق همین دیدگاه  چیز خاص جدیدی توی این بازار وجود نداره این تحلیل آقازاده آیوزی 1 تا 4 بود و حرکتی که انتظار داشتیم که باید انجام میشد که انجام شد.

الان هم یک کوچولو جای شک ببینید. اینجا 5 همچنان یک لول هستش یعنی شما در تایم های پایین تر به راحتی  همین آقازاده آیوزی مثلا چمیدونم میتونید برید توی تایم  پایین (رفت پانزده دقیقه)

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 40 1

کجا اوردر ست کنم؟ ببینید این 6 اون خطه 36 (خطه 36 که در تایم چهار ساعته کشیده بودیم و در 5 واکنش داشت) هستش. این اینکه میگیم آخرین حرکت اخرین لگ یالله یعنی میگم مردآنست که مسلمان نشود بخاطر همین (حرکت7) مسایل هستش.

اینکه میگیم آخرین حرکت (اشاره به حرکت 8 با موس) اخرین لگ مهم هستش. بخاطر آپدیت همون الگویی که الان اونجا (با موس گذشته چارت رو نشون میده) داشتیم. وقتی اومدیم توی تایم (پانزده مین) تریگر اینجا 9 هستش بنابر این اینو (خط 6 رو) شما میتونید بیای آپدیت کنید به اینجا (خط 6 رو جابجا کرد اورد بالا 10 روی اوپن کندل 9 گذاشت) و وارد 10 بازار بشید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 41

استاپ لاس شما اون موقع کجا هستش ؟ این هم (بالای9) استاپ لاست شما چند پپ هستش ؟ (فاصله 10 تا 9 سه پپ) سه پپ ببینید الان توی گذشته بازاره به نوعی لایو هست ولی اینکه میگن در گذشته بازاره  برای اینکه در لای و بازار در اون لحظه ای که قیمت داره به اینجا 11 میرسه (اشاره به سطح10) هزارتا نخاله گری دیگه اینجا 11هستش.

اسپرد واید میشه نمیدونم شادو میزنه .بهش نمیرسه بهش نمیرسونند نه اینکه بیایم بگیم که ای وای چمیدونم بروکر  درپیته نه این ها جزو اصلی رفتار و ساختار بازار هستش و شما یک سطح 10 شارپ 7 با مومنتوم دارید.

گفتیم اگر بخواد بیاد این 12 سطح انگلف 13 بشه اگه توش نفوذ 13 بشه اگه نقض بشه اگه هر اسم دیگه ای اونموقع شما باید چیکارکنید؟ شما باید در یک سطح 14 بالاتر وارد بازار بشید. این هم 15 یک سطح بالاتر برای ورود به بازار و استاپ لاست رو کجا بگذارید.

خب این استاپ  لاست رو اینجا 16 بگذارید که بعدا فردا به من نوعی میخندند میگن که نگاه کن چی بهشون یاد داده. نه  ما اصلا از این استاپ لاست ها نداریم نهایت نهایت سنگ بترکه الان اینجا 15 استاپ لاستش 17 پنج پپه و اگه انگلفی هستش 18 یک پپه.

من هیچ وقتی به هیچ کسی توصیه نکردم که شما از 18 انگلف اس ال ها استفاده کنید. این انگلف اس الها هرچند استاپ های سبک درواقع دهنیت قیمت حافظه قیمت رفتار شناسیه حرکت هستش. اما میگم که 17 پرایسیش رو استفاده کنید.

اینکه میگم پرایسی نه اینکه در بقیه جاها هست .نه برید  نگاه کنید بچرخید تمام  اصلا چرا اینکارو بکنیم بگذار یک سایت رو بیارم  یک ماجرای تاز ه.خب اینهم اون سایته از کجا میارم اون صحبت هارو؟  از کجا سر هم کردم؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 42

گفتیم هیچکسی با چنگال اندروز زاده نشده .ببینید این 19 الگوی کیو ام سال دوهزارو نه 19 مقالش توی این سایت بوده یکسری از این حضراتی که یادشون میره میره که مثلا دو روز قبل توی  مثلا دوهزارو پونزده می اومدن.

و التماس میگردن توی اون گروه ها که چمیدونم یک سیگنال بده یا یک الگو و چند تا نکته به ما یاد بدید .الان کاسه داغتر از آش شدن .و دو سه هفته پیش یکی اومده بود میگفت من میخوام برم بیست هزار یورو بدم  توی اکادمی فلانی درس یاد بگیرم.

 گفتم خب داری برو بده .گفت آقاارزش داره؟ گفتم اره ارزش داره .چند روز بعد امد گفت آقا این روبهم میگید گفتم نه نمیگم .گفت چرا؟ گفتم بیست هزار یورو بده. من که دارم همه رو الان رایگان  چمیدونم با یک پول پیتزا هم نمیشه  پول اینترنت من هم در نمیاد .توی همین سایتی که اینجا هستش .ببینید اینها 20 از قبل بوده مال شخص خاصی نیست.

این فیلوره اینجا 21 هستش این نمدونم کیو امه اینجا 19 هست مال سال های سال قبله شما مثلا چمیدونم بیاید ببینید تمام چارت رو 22 کیوام دیده اینجا 23 اومده چمیدونم یک لوی  پایین تر زده اینجا 24های بالاتر زده خطه 25 رو انداخته برای 26 سل و ببینید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 43

 بازار زمانی که یک گره (به 27 با موس اشاره کرد) معاملاتیه مهمی دارید گفتم با تمام مومنتوم و با تمام  قدرت 28 به سمتش حرکت میکنه بخاطر اینکه ذهنیت ایجاد کنه بخاطر اینکه یکسری ها رو وارد بازار کنه و و و الا اخر که درموردشون صحبت کردیم .

و اینجا 29 الان یک لو رفته بالا چمیدونم یک های 30 بالا اومده یک لوی 31 پایین. اینجا 32 دوباره یک سطح .اینجا 33 یک سطح اینجا 34 یک سطح و مثلا نمونه های دیگه مثلا اینجا 35 شکل کندلیه من خیلی چیزهارو فاکتور گرفتم .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 44

هستش نزدیک به فکر میکنم توی این سایت یکچیزی حول حوش من  اون سالها چهارصد صفحه  فقط درمورد  همین آقازاده کیو ام مطلب جمع کرده بودم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 45

اسپاک1 یادتونه اسپایک بیس تارگت این 2 همون نکته ای که ما به عنوان  بیس 2 شناور زمانی که میخواستیم بگیم یک دو سه 3 نمیودنم چرا چهار 4 تا میشه چرا پنج تا میشه و شرایطی که داشت 2 برای اسپایک ها و زمانی که از چمیدوم از چهار 4 برمیگرده استاپ هانتر  (لوی 5) میکنه.

زمانی که از  پنج برمیگرده از شیش برمیگرده  و الی اخر تارگته کجا بود؟  تارگته اینجا 2 بود اینجا 2 منشا حرکت هستش درواقع وباید بیاد نقض بشه.

باید بیا د توش نفوذ بشته باید بیاد انگلف بشه . باید بیاید هر بلایی که سر این 6 حرکته بیفته .اینجا 2 هستش که باید دوباره برای مرحله  بعد شما بیاید . تصمیم بگیرید . این هم که برای یک بحث دیگه بود و تمام این 7 مقاله ها و تمام این سایت ها اسمش هم اینجا هست نمیدوم بلد نیستم بخونمش

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 46

بعدا خودتون از روش بخونید.این یدونه از سایتا و این هم 8 یک سایت دیگه .خیلی از این مقاله هارو اینجا خریدیم مقاله های پولی داره درواقع الان این مقاله آزادش هستش. خیلی از مقاله هایی که توی همین سایت بود فکر میکنم آقای اکبر نژاد اینجا معرفی کرد ما خیلی از مقاله هارو اینجا خریدیم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 47

ترجمه کردند در اختیار  همه قرار دادیم ماحصلش رو که خودتون میدونید که چی شد. ایرانی ها که هرجایی که یک جایی برای کامنت گذاشتن گیر میارند میدونید که چی میگذارند. فحش از نوع الی آخر این هم آقای ریچارد وایکف 9 عزیز و به نوعی حالا خیلی ها میگن که پدر تحلیل پرایس هستش و به نوعی  چارت تقریبا خالی .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 48

اکثر پرایس کارها یدونه مویینگ دارند و این اون مویینگه رو هم نداره راجع به بیسها داره صحبت میکنه راجع ب تمایلات داره صحبت میکنه  مثال هایی که حالا هستش نزدیک حول حوش شاید پونصد صفحه هم از همینجا مقاله دانلود کردم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 49

فقط و فقط .با اون جزواتی که مال آقای ایف بود و جمع آوری شده بود اون موقع توی آرتی ام یک چیز ی حول حوش فکر میکنم هزار صفحه فقط و فقط توی این آقازاده سایت ها مطلب درمورد کیو ام هستش.

اینکه میام و پ شت سر هم تمام اونچیزی که  به ذهنم میرسه میام میگم و این این نکات رو در نظر داشته باشید .دیگه خودتون به بزرگواری خودتون ببخشید برگردیم به اصل مطلب که اصل مطلبمون چارت هستش.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 50

و اینکه شما یک حرکت 10 تا 11 دارید یک لو 11 دارید یک هایرهای 12 دارید یک لور لو 13 دارید پس بنابرین این 10 سطح میتونه یک لول کیو ام باشه.

ببینید اینکه میگم 10 یک لول کیو امی باشه این سطح 10 میتونه باشه دارم بصورت ساختار بصورت پترن  بصورت الگو نگاه میکنم بخاطر این هستش که اصل کیو ام اصلا این نیست. اصل کیو ام رفتار بازار و ساختار حرکتیه بازار در تایم تریگر روی گره های معاملاتی هستش.

در نواحیه عرضه تقاضا در تایم تریگر باید این اتفاقه (اشاره با موس به الگوی کیو ام روی چارت) بیفته روی یک گره معاملاتی باید این اتفاق بیفته و اون زمان هستش که  شما اگه بخواید بیاید این حرکت (اشاره به الگوی کیو ام روی چارت) و این رفتار رو از نظر اینکه بازار داره.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 51

چیکار میکنه  این حرکت شارپه 12 تا 13 مثلا چمیدونم اینجا رو سطح 14 رو داره پاک سازی میکنند. این همون مبحثی بود که در خصوص شکست 16 خط روند 15 بود .و قیمت برمیگرده 13تا17 میره ببینید اومده این 18 کندل  برک اوته رو استا پ 17 هانتر کرده.

به نوعی مثلا .استاپ هانتر17 ها اومدن این 18 استاپ هارو  اینجا شکار کردند استاپ هانتینگ کردند و ادامه 17تا19 حرکت نزولی رو بعدا داشته. خب این حرکت شارپی که اینجا 12تا13 هستش الان بیایم بگیم که این 18(پاسکاریه 18 با کندل قبلیش) اف ال بود دیگه منشه حرکته؟ نه منشا حرکتی نیست.

منشا حرکت برای ما زمانیکه بیس20 داشتیم توی بیسها چی بود؟ اولین کندل .یعنی ازاینور (از راست به چپ باکس بیست رو بریم) که میری ماولین کندل رنگ مخالف21  یا از اونور (ازچپ به راست) که میایم اولین کندل رنگ موافق شما برای درواقع من شا حرکت میتونید ازش21 استفاده کنید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 52

یک سوال در مورد طلا کرده بودن اگه اشتباه نکنم که یک تحلیل گذاشته بودم من هنوزم  وقت نکردم اون تحلیل رو ببینم. اما توضیحی که اون پایین نوشته شده بود برای دیدگاه حرکتی راجعب استاپ و تارگت و اون مسایل  که بود. ببینید دیدگاه اصلیه طلا اونجایی که حتی اون خاله زنک 22 بازی ها انجام شد سیاسیه ببخشید الان گاز میگیرم زبونم رو اون اتفاق هایی که افتاد و راجعبش صحبت کردیم.

حتی  در اون حرکت با مومنتوم  و اون حرکت شارپ اون  درایور هایی که اونجا بود و دیدگاهی که درواقع بازار میتونست 22 تا 23 بیاد و نواحیه 23 بالاتر رو ببینه از اینجایی 24 که بازار ریخت اینجا 24 چه لولیه که بازار ریخت؟ اینجا یک سطحی بود به اسم کیو ام لول و از این به بعد تا دیروز که همه جارو سی پی میدیدیم.

الان از این به بعد باید کیو ام  ببینیم .الان که از کیو ام بیایم بریم مثلا تریگر من رو بخوایم نگاه کنیم اونموقع همه رو باید تریگر من ببینم نه اگر شما یک تریدر رفتار شناسی هستید. باید این توانایی رو داشته باشید که در لحظه اون لحظه ای که می خواید تصمیم بگیرید باید بیاید و شصت جلسه  تریگر پرایس اکشن یا رفتار شناسیه حرکت  حافظه قیمت ذهینت قیمت هر اسمی که میخواد داشته باشه.

و هر کدوم رو که راحت تر هستید بیاید و با همدیگه ببینید و تصمیم بگیرید و این (خطوط بنفش 25) میشه اون حرکتی 25 که مد نظرمون هستش و سوال فکر میکنم در خصوص اینجا بود که قیمت اومده 26 و  یک ناحیه  و سطح 27 رو دیده 26 توی تایم های پایین (رفت یک ساعته) یک بیس 28 هستش .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 53

و الان که بیس هستش چه اتفاقی  میتونه بیفته؟ این حرکت 28 رو باید چجوری بیایم و ترید کنیم ؟اینو که دیگه ماشالله تعالی  همطون فوت آب هستید .یدونه لول هم اون بالا 29 داشتیم که از کجا اومده بود؟ (رفت تایم چهارساعته عکس بالایی) از این30 اف اله اومده بود از سطح بالاییه این 31 آقازاده  بیس 32 اومده بود. (برگشت تایم یک ساعته) وزمانی که ما بیس 28 داریم یکی از بهترین حالت های تریدمون چی بود؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 54

بیس .بیاد33 و الان خیلی ها اینجا 34ها ترید کردن استاپ هانتر ها شکار چیان استاپ بیان و این استاپ هارو اینجا 33ها بزنند. میشه خوراک حرکتشون و بعدا بازار برمیگرده 35 میاد پایین این بازاری که قبلا درموردشون صحبت کردیم اینجا مثلا بیاد استاپ 33 هانتر کنه برگرده 34 پایین تا کجا میخواد بره پایین؟

اینکه تا کجا بره پایین مطمینا لول ها و سطوح سر راهش مهم هستند یکی از اون لول ها این 36 لوله اینجا مگه یک پیوت نیست؟ مطابق با  تمام اون معیارهای که خدمت شما بودیم. شما  یک پیوت 37 دارید جزو چی چی هستش؟

جزو فیلیپ های 38 پیوتی هستش (خط قرمز38 به عنوان فیلیپ پیوتی) پس بنابرین اینکه حالا بازار از اینجا 34 مستقیم بره بالا 33 استاپ هانتر کنه برگرده بیاد اینجا 35 یکی از اون حالت ها هستش.

اگه بخواد بیاد اینجا یک سطح 39 داخلی ببینید شما باید بیاید ببینید. تمام این هارو (منظورش لول ها هستش فکر کنم) توهم بزنید. این 39 میشه سطح داخلیه اون وقت بیستون پس قیمت میتونه برگرده. یک ریتن 35تا40 داشته باشه مجددا و دامه 40تا41 حرکت اگه 33 تا اون
بالا 29 بره ای 1تا35 بی مساویه سی 40تا41 دی میزنه.

ای بی مساویه سی دی شما میاد دقیقا در منشا حرکت این آقازاده 2 سی پی .این آقازاده سی پی 2 که به سمت نزولی بوده و حالت رایزینگ وج فالینگ وج از اون حالت هایی که توی کتاب آقای جان مورفی بود اگه اشتباه نکنم .

و میاد حرکت میکنه (حرکت صعودی 3 رو با موس نشون داد) دیدگاه 2 درست بوده حرکت 3 درست بدوه پس اینجا 4 میتونه هنوز که هنوز اینجا 5 یک انگلفینگه ما گفتیم که برای تصمیم گیری از اینور (از راست به چپ در داخل سی پی 2 ) ببین اولین این 2 (منظورسیپی نزولیه2 ) نزولیه اولین کندله این 6 صعودیه (دقیق معلوم نشد منظور کدوم کندله کندل نزولی قرمز 6 یا کندل صعودی ابی قبلی یا کندل بعدی ابی صعودی؟)

این رو 6 شما میتونید بیاید و معیار قرار بدید خب به هر حال بازار (حرکت 40تا41 رو کوتاه تر کرد آورد تا لول 6 شد حرکت 40تا7 ) مثال بیاد اینجا 7.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 82

دوباره حتی میتونه ببینید بخاطر اینکه اگه بخواد چیز بشه برگرده 7تا 8 اینجارو (حرکت 7.40.35.1..8 منظورشه) یک تریگر من تشکیل بده.

سطح شکسته دیگه (با موس هنگام گفتن سطح شکسته دیگه بین سطح 38و 39 رو با موس نشون میداد فکر کنم منظور سطح 38 بود) و این 38 لول دیگه نیستش.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 83

برمیگرده 8 تا 9 میاد پایین 9 و از این 9 ناحیه مثلا ادامه (9 تا 10 با موس اشاره کرد) حرکت صعودی از این 11 لول (خط سبز11) یا نهایتا مثلا از این 12 لول (خط سبز12) از این محدوده ها همونطور که مثلا از اینجا 13 ها حرکت کرده بازهم میتونه این تفاقه بیفته.

این (اشاره به الگویی که با خطچین ترسیم کردیم) این میشه مثلا یکی از اون حرکتها  تارگت ها کجا هستش؟ خب تارگت ها میتونه مثلا یکی این 38 لول باشه و یک دونه هم این 11 لول برای تارگت یک 38 برا تارگت دو 11 یا اینکه قیمت بیاد چیکار کنه؟

قیمت اینجایی 34 که الان هست بیاد به سمت پایین (34 تا 41) اینکه بیاد به سمت پایین 41 میاد دقیقا میزنه تو سر این 37 سطح این 38 لول و میشه حتی محلی 41 بری بای کردن.

اما این بای 41 تا 42 میتونه از اینجا (سطح 39) برگرده (42تا43) و یا اینکه بره 41 تا 44 و ازاین بالا 44 برگرده 44 تا 45. یعنی یدونه میشه این (از سطح 44 به 45 برمیگرده) حالت یدونه میشه این (از 42 به 43 برمیگرده) حالت توی تحلیل ها اگه دیده باشید اکثر دوستان میان تمام حالت های مختلف حرکتی رو  تجسم میکنند که زمانی که قیمت داره اون حرکت رو انجام میده و به اون لول رسیده یا میخواد برسه  دیگه از قبل مشخص شده باشه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 55 1

 از قبل تعیین شده باشه کهاونجا دیگه ای وای مثلا چرا  این حرکته اتفاق افتاد چرا این حرکت اتفاق افتاد چرا این حرکت نشد و شد ببینید این  لول 46 (با موس حرکت 46 رونشون میده) اون هفته ها صحبت کردیم حرکت شارپی 47 که اتفاق افتاده بود اومده 48 (برگشته) و انگلف 49 شده این 50 یکی از سطوحی که شما میتونید به راحتی  روش بیاید ترید کنید.

و اینجا51 نرسید بهش  فدای سرتون که نرسید  ببینید برایند فعالت شما مهم هستش بازار پپ به پپش ر وکه نمیخواید ترید کنید میتونید تشخیص بدید ولی جگرها خون شوده هستش و الان (برگشت باز به موضوع تارگت گذاری که بالاتر داشت می گفت) حالا این 38 تارگت درسته اون 11 تارگت درسته  همشون درسته وقتی شما در این (یک ساعته) تایم هستید دارید ترید میکنید اون موقع اگه از این 44 بالا مثلا بخواید بیاید وارد بازار بشید.

ببینید از این 44 بالا تا این 45 پایین چقدره؟ تقریبا دویست خورده ای صدون نود و خورده ای .تقریبا دویست و بیستا 52 منهای این 53 چهل و خورده ای نود وهفتا 54 یعنی ازاینجا 34 شروع کنید بیاید شما بخواید بیاید یک تارگت 34 تا 55 بگذارید ببینصد تا نود وهفتا ببین همینجاهارو 56 نشون میده .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 56

پس  تارگت های شما (با موس ردیف 54 نشون میده) از قبل برای شما دیگه این لقمه جویده شده هستش. همینجا 54 دم دستتون هست. فقط کافیه یک لول رو تشخیص بدید یک سطح رو تشخیص بدید تایمش رو تشخیص بدید.  و بدونید که الان بازار میخواد چه رفتاری رو داشته باشه.

همین (ناحیه 54 نشون میده) کفایت میکنه استاپش 53 مشخص هستش  تارگت هاش 54 مشخصه یک 54 دو 52 سه (اشاره به تارگت های ابی) رنگ و تمام  مواردی که باید وجود داشته باشه . امیدوارم که سوالتون توی اون گروه  همین مبحث و درواقع بیسی که اینجا 55 اتفاق افتاده باشه. اما بریم سر مطلب کیو ام خودمون.

یک حرکت 1 تا 2  یکلوی 3 پایین تر یک های 4 بالاتر ببین این 5 نتونست بیاد یک های بالاتر (نسبت به 2 بزنه)  بزنه نقض شد تموم شد رفت شما باید بیاید اون ساختار اصلیه رو تشخیص بدید اینکه در یک سطح در یک درواقع گره معاملاتی این رفتار اتفاق بیفته  بخاطر این هستش که شما  فعل و انفعالات قیمت در نواحیه پرایسی و در گره هارو بتونید اونجا تشخیص بدید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 57

و اون تشخیص دادن هم برمیگرده به  اینکه شما در مرحله اول اون حالت کلاسیک رو بدونید من توی ذهنم دارم دنبال سرو شانه میچرخم و البته  لول های کیو ام اینکه ببینید بازهم همین داستان اینجا 6تا7 حرکت 7تا8  حرکت 8تا9 یک سرو شانه (یدونه خط گردن 10 کشید) و یک کپی ازش 10 در این 11 ناحیه و این سطح (سطح باکس مورب بز12) و این 13 گره محلی 40 برای ورود خیلی از جاها هستش که شما زمانیکه کیو ام دارید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 58

دارید قیمت میاد چه اتفاقی رخ میده براش؟ البته ببیند اینجا پر از کیو امه این 14 حرکت 15 حرکت 16 و لول 17 ویک برگشت 16تا18 گول زننده و ادامه 18تا19 حرکت به سمت بالا و تمام این لول ها مثلا این 20 لول (باک سبز20) به قوت خودش باقی هستش .

و محلی هستش برای ترید در آینده وهمچنین این 17 لول که اینجا 16 فیل شده اینجا 21 برک اوت شده بازار در آینده وقتی برگشته 19تا22 اومده زده 22 تو سر همین 17 لول اینو دقت داشته باشید که خیلی از تریدر ها  از این آقازاده کندل ها استفاده نمی کنند.

پس حواستون به این باشه که در اکثر نواحی که شما میخواید بیاید و اوردرست کنید خیلی ها مثلا بصورت اینجوری لاین چارت بصورت خطی استفاده میکنند زمان هایی که صحبت ترسیم خطی هستش اونموقع چه چیزی مهم میشه؟

(لول های 10و11 رو که در کندل استیک چارت بود به لولهای 23و24 لاین چارت تغییر داد) اون موقع  لول های که براساس کلوز کندل ها هستش  مهم میشه ببینید این 23و24 اتفاق می افته اوردرهاشون رو اینجوری در نواحی 25که متناسب  با این 26 اونموقع میشه.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 59

اس او چهار میشه حرکت26 استاپ هانتری توی بحث  آقازاده هد اند شولدر ها  زمانیکه شما این (اشاره با موس به سروشانه که الان خط گردنش روکشیده بود) ترکیب و ساختار رو دارید توی فرق نمیکنه توی کیو ام انواع  حالا هد اند شولدرها اونموقع انتظار دارید که بازار از این27 سطحی که شکسته به اندازه استاپ هانتری که اینجا (باکس26) داره.

اس او چهاری که اینجا داره ازاین 27 سطح بره بالا 27تا28 و نواحیه متناظر با این (سطح28) حرکت جایی باشه  که قیمت بتونه 29 برگرده و مجددا شما واکنشی 30 داشته باشید متناسب با این 26 حرکت که فکر میکنم چندین نمونه از این رو قبلا توی  توی ارزهایی که درواقع صحبت کردیم و داشتیم این اتفاق افتاده بود توی گروه و کانال دارید یکیش تا اونجایی که خاطرم بود .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 60

همین آیوزی بود  توی  تایم دیلی اگه اشتباه نکنم  .و ببین اینجا هم باز مجددا  همین داستان هستش شما مجددا یک کانال 1 دارید (خط 1 رو رسم کرد) و میتونید بیاید ازش حتی اها بصورت  اینورت ( با موس اشاره کرد روبه پایین 2) معکوس هم میتونید استفاده کنید حالا اگه دیدم که (خط یک رو برداشت گذاشت در 3) اینو (خط3)  ببیند از اینجا 4 دیگه رسم  نمیکنید اینو از سطح 3 قبلی اینرو4 به عنوان یک  نویز و استاپ هانتر در نظر میگیرید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 61

یک استاپ هانتری و این 5 ناحیه میشه ناحیه ای که شما  انتشار دارید که بازار متناسب با  این (خط1) بهش برسه (منظورش به عنوان تارگت رسیدن به سقف کانال 1 هستش) اگه بیاید اینو6 (خط 3 رو اورد گذاشت رو4) در نظر بگیرید بازار7 بهش نمیرسه. بنابرین این تکنیک رو هم درکنار سایر تکنیک ها داشته باشید. میخواستم اون میزان نفوذ هارو هم این 4 بود اینجا شما.

یک درواقع میزان نفوذ اینجا 4 دارید (باکس سبز) که اتفاق افتاده  این رو (خط روند8 رو) اگه بخایم بیایم اینجا 9 (کپی 8 رو روی های 9 گذاشت) درواقع این لول رو ترسیم کنیم  به اندازه و طول 4 (طول بلکس سبز4) اس او چهار یا نفوذ یا درواقع  فیک برک اوت به قول شما ها  که اینجا 4 اتفاق افتاده اخه دیروز یکی رو تو گروه ریمو کردم پست هاشو پاک کردم اومد گفت اینجا فیک برک اوته.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 62

گفتم ما چیزی در سبک رفتار شناسیه حرکت چیزی به اس م فیک برک اوت نداریم بازار اصلا از اولش باید میاومده (یک کپی از باکس سبز 4 گذاشت در ناحیه 10) اینجارو10 میدیده این جزو باید ها هستش و بازار تمام پپ به پپ حرکتش نه اینکه بگیم یک نفری اونجا نشسته چمیدونم مثل این میرابها  میگه که مثلا چمیدونم اینوری برو آب دو میل مال تو سه میل ماله تو نه.

اینکه میگیم واقعا برایند تفکرات من شما و دیگران هستش  و کاملا حسابشد ه کاملا دقیق و از همونجایی که باید برمیگرده اینکه من نوعی تشخیص نمیدم و میگم که مثلا روزهای اول که خاطرتونه میگفتیم چی ؟ (زاویه خط9 رو اورد پایین تر تا به های 11 بچسبه)

اگه یک خط کانال داشته باشیم خطوط کانال 12 به قیمت مقید نیستند اتفاقا خیلی هم مقید به قیمت هستند. چرا اون روز نگفتیم؟ برای اینکه امروز باید میگفتیم.برایاینکه باید صبر میکردید بدونید که به اندازه طول این 4 حالا فردا یک کانل نکشید عه این 13 دوبله این 4 رفت مثلا  اینها تکنیک هایی هستش که در کنار سایر موارد که شما الان اینجا سطح چی چی دارید؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 63

یک سطح کیو امی هم اینجا دارید .یک های14 یک لو 15یک هایر های16  و یک لور لو 17 پس بنابرین اینجا 18 (باکس سبز) میشه سطح  کیو امی شما اما آیا باید انتظار داشته باشید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 65

علا بلا ( سطح سبز 18 رو نازک کرد به اندازه خط 19 گذاشت بالای های14) آیه نازل شده که بیاد اینجا 19؟

نه این میاد (خط 19 روبرداشت گذاشت در ناحیه 20 روی پاس دادن کندل ها) به این 20 پاس دادن کندل هاواکنش نشون میده اینجارو 20 دارید اینجارو 10 (باکس سبز10) دارید. الان این (آزی دلار) خواهر خوانده این یکیه (نیوزلندی دلار) دیگه همینجایی 21 که من کال شدم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 66

و انقدر میگم که ابروی هرچی کال شده رو ببرم هیچوقتی هیچ

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 67

تریدری نمیاد و در سطح خودکشی20 خودکشی نمیکنه. اینکه میگیم در سطح خودکوشی  بخاطر اینکه فقط خودتون رو بکشید .به اندازه ریسک مجاز وارد بازار بشید. و دیگه این طرف تر اینه م که شاخص داو هستش .و این عددی 22 هم که هیچ سابقه ای اینجا 22 وجود نداشت.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 68

روی عدد  قیمتیه بیست و نه چهارصد .اما  شما به راحتی با گامهای حرکتی این 22عدد رو میتونستید بدست بیارید. و انتظاری که برای ریزش 23 بود. این هم که آقازاده نفت من همچنان دنبال مطالب خودم هستم یعنی اینکه هم زمان که داریم تحلیل هارو نگاه میکنیم برای جلسه آخر.

دنبال این هم هستم که  بتونم بهترین نمونه هارو برای  همین بحث کیو ام و سرو شانه و روابط حرکتیه ببینید اینجا مثلا به فرض مثال .از این 24 لو این رو 25 ندید میگیریم.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 69

 و از این 26 ترسیم میکنیم. و اونموقع یک کپی از این رو 27 کجا باید در نظر بگیریم (یک کپی از27 گذاشت روی های 28)؟ اینجا 28 وقتی گفتیم شما یک کانال دارید قیمت میاد سطح رو برک اوت 29 میکنه یعنی در یک موج سه قرار دارید.

اون موقع یدونه دیگه کپی (منظور کپی به اندازه طول کانال 27 تا 28 و که میشه 30) به طول این  30 اگه داشته باشیم تقریبا اینجا 31 میخوام به کجا برسم؟ میخوام برسم به اینجاه 25 شما یک ناحیه اس او چهاری دارید و این 25 اس او اینجا 32 هم باید تکرار بشه.

ببینید یک کوچولو 33 زد بالاتر چرا؟ مطمین باشید که این نواحی 34  (یک خط افقی 34 انداخت روی های 33) همین خط 34 بصورت مطلق با یک سطحی در یک ناحیه دیگه هم تراز هستنش توی بحث الگوهای کیو ام این رو 34 (منظور خط 34 رو بررسی کنید گذشت رو) بعدا خودتون برید نگاه کنید.

مطمین باشید که هست .من احتیاجی نداریم  که نگاه کنم.چرا؟ برای اینکه  اگه خاطرتون باشه یکروزی گفت م وقتی من  یک کندل لانگ باری 35 رو میبینم. میگم مطمینا یک سطحی بوده مثلا 36 اینجوری که قیمت اومده  اونرو برک اوت کرده.

سال ها اینجوری و با این دیدگاه و بعدا دیدم نه مثلا  کندل های لانگی 37 داریم که میتونه مستقیما بیاد و به سطح 35 برسه و استاپ کنه .و توی بحث کیو ام این رو درنظر داشته باشید که  ما یک مقاله ای رو قبلا ترجمه کرده بودیم.

یک موضوعی بود به اسم ریتریس عمیق ببینید زمانی که گفتیم یکی از اون مواردی که توی بحث کیو ام هستش اینکه این 1تا2 حرکت شارپ باشه خب یک  نکته دیگه هم توی بحث کیو ام هستش این اتفاقی که داره می افته سوای اینکه همه این اتفاقه داره روی یک لول 3 عرضه تقاضا در واقع داره ایجاد میشه شما باید در این 4 ناحیه چی داشته باشید؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 70

شما باید در این ناحیه اینجا 4ها  باید یک گره داشته باشید که  این 1تا2 حرکت داره سعی میکنه این 4 گره معاملاتی  که در این 4 ناحیه وجود داره اونجارو پاکسازی کنه و بعد از پاکسازیه این 4 لول هستش که میخواد چیکار کنه؟ میخواد ادامه حرکت بده در اولین برخود (حرکت 5تا6) که حالا میاد و به ناحیه  3 و به سطح میرسه و اینجا 6 یک تصفیه داره.

(حرکت 6تا7 تصفیه) میاد و خیلی ها اینجا (درحرکت صعودی 6تا7 وارد بای میشن) وارد میشن و استاپ ها این 6 زیر میاد استاپ های 6 این هارو میزنه (در برگشت 7تا1 میاد میزنه) اون موقع. اینکه میاد 7تا1 یک لو1 میزنه .استاپ های بالا 7 رو بعدا بیاد (در حرکت 1تا2) شکار کنه میخواد پاکسازی کنه اصل موضوع این 4 گرهه هستش اون ریتریسه رو هم میگم و که قیمت داره با این 4 گرهه دستو پنجه نرم میکنه .

یعنی در یک کیو امی که شما  در لول های پایین در تایم تریگر بصورت عرضه و تقاضا میبینید وجود این 4 گره حایز اهمیت هستش.

در برخورد اول  (حرکت 6تا7) قیمت میاد و نمیتونه اینجا 4 هنوز اوردر هستش هنوز دیدگاه هستش و برمیگرده نمیتونه اینجارو 4 بیاد نقض کنه و ازش رد بشه و انگلفش کنه و در مرحله دوم (حرکت 1تا2) میاد واین 4 سطح رو انگلف 2 میکنه.

و زمانی که این 4 سطح  رو انگلف کرد اون موقع برمیگرده (2تا8) به سمت پایین اما این رو درنظر داشته باشید که یک زمان هایی هستش که این حرکتی که (1تا2) اینجا داره حرکت درواقع  لگ اون آخره داره تشکیل کیو ام  که هستش  که تا شما بخواید این 1تا2 اتفاق بیفته.

بیاید این 9 لول رو ترسیم کنید. اگه یک زمانی این 1تا2 حرکت یک حرکت اسپایک باشه  و اینجا 10 بیاد یک گره تشکیل بده.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 84

یک کوچولو مثلا اینجا 10 درجا بزنه یک گره تشکیل بده و بعد در حرکت 11 بعدی بخواد بره چیکار کنه؟ بخواد بره اینجا 4 رو انگلف کنه اون موقع به هیچ عنوان این انتظارو نداشته باشید که این بخواد بره 11تا12 این لول 9 کیو ام رو ببینه.

این 1تا2 حرکت اسپایکه این 10 گره معاملاتی هست شاین جارو 4 انگلف کرده و  میاد یک برگشت 11تا13 کوچولو نهایت نهایتش این 10 گره رو چیکار میکنه؟ یک نفوذ 14 میکنه یک اینجارو (لول قرمز 15 رو) اون شکارچی ها میان استاپ هانترها میان اینجارو 15 یک حرکت میزنند.

11تا14 این 15 استاپ هارو جمع میکنند و اون موقع یک های 11 یک لو 14 بدون دیگه واکنش به این 16 سطح یک تریگر من (یعنی حرکت 14تا17) تشکیل میده میره برای درایو سوم پس این رو در نظر داشته باشید که اگر در مسیر حرکت 1تا2 شما گره 10 معاملاتی داشته باشید و ساختار جدیدی شکل بگیره اونموقع دیگه نباید انتظار یک ریتریس عمیق 11تا18 رو داشته باشید که قیمت بیاد و خودش رو به سطح خودکشی 9 در لول کیو ام برسونه پس این نکته رو داشته باشید.

این یکیش برای ریتریسهای عمیق .انتظار ریتریسه ای عمیق11تا11 در  چه زمانی هستش ؟ اینکه شما  این10 ساختار و این حرکت رو  نداشته باشید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 71 1

ضمن اینکه این 4 ناحیه هم بخواد در  زمانی که انگلف بشه در دومین حرکت (حرکت 1تا2) انگلف بشه  اگه یک زمانی یک حرکتی مثلا اینجوری داشتید (یعنی تا 5تا6 شکل گرفته بود) اینجا 6تا19 قیمت بیاد و این 4 گره رو انگلف کنه و بخواد برگرده 19تا20 زمان بعدی که اینجا میاد.

 و داره 20تا21 میره  یک وقتی اشتباهی اینجارو 22 به عنوان لو در نظر نگیرید اگر در تایم تریگر هستید کما اینکه این 22 لول در آینده میتونه چیکار کنه؟ میتونه این اتفاقه بیفته .میتونه این 21تا23 بره پایین.

در زمان آینده زمانیکه  قیمت میخاود بره بالا (از 22 به سمت بالا) اون موقع این گرهه (لول گره 24) برای ما اهمیت پیدا میکنه برای ورورد این هم یدونه دیگه از اون نکاتی که معمولا توی بحث رفتار شناسیه حرکت  توی شکست ها و توی درواقع  پیوت ها هستش دیگه اون چیزی که باید در خصوص آقازاده هد اند شولدر به ذهن من برسه و خدمت شما  عرض کنم.

و اما من چند تا تصویر از سایت های دیگه اوردم  و حالا به عنوان نمونه فقط داشته باشید. که اشنایی داشته باشید با ساختار حرکت با ذهنیتی که درواقع میتونه به عنوان حرکت استاپ هانتر ها در لول ها اتفاق بیفته.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 72

اما تصویری که درواقع حالا وجود داشت بحث شیرین تریگر فرکتال ها هستش شما زمانی که یک کیو ام دارید .یک حرکت یک های 1 یک لو 2 یک هایر های 3 و یک لور لو 4 این این حرکت این 5 قسمته توی تایم تریگر هستش و زمانی که قیمت بخواد بیاد و این 6 لول رو بصورت حرکت اس او چهاری 7و 8 ازش6 رد3تا9 بشه. نگاه کنید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 73

تقریبا یک لو 10 یک های 11 حرکت نزولیه 8 دیگه یک لو 10 یک های 11 یک لور لو 9 یک هایرهای 12 و این 5 حرکت میشه تریگر من یعنی این حرکت کیو ام نیستش که در این 13 لول شما بخواید توی تایم تریگرهستید.

و انتظار حرکت صعودی 14 اینجا وجود نداره حتی اگه داشته باشه استاپ 13 میخوره و حرکت 12تا4 میکنه اون موقع این سطح 11 و ناحیه هستش که محلی 15 میشه برای ست کردن سفارش و نهایتا نهایتن با استاپ لاسی بالای این 12 یدونه های این میشه اون چیزی که ما به عنوان بحث ذهینت سفارش و حافظه ای که درواقع توی قیمت میمونه دنبالش هستیم.

این تصویر بعدی یک حرکت همون ساختار (با موس حرکت 16تا17 رو نشون داد) و یک برگشت به زیر 18 سطح میاد 19 اون هایی که بصورت استاپ هانتری ترید میکنید. میاد 20 و تارگت یک 21 رو میده میاد زمانی که همه خیالشون راحت شد یک لوی 21 جدیدتر زد (نسبت به 17) اونموقع میاد چیکار میکنه؟

میاد استاپ هارو (استاپ هایی که بالای 22 هستش) میاد تریل میکنید اینجا 20 میگذارید میاد همه استاپ هار ومیزنه 23 و یک تریگر من تشکیل میده و ادامه حرکت 23 تا 24  نزولی رو بعد از اینکه یک ناجوانمردیه دوگانه انجام داد یعنی وقتی اینجارو 17 میاد و برمیگرده 17تا20.

خیلی ها فکر میکنند که چی چی بود؟ کلاسیک کارها فیک برک اوت اتفاق افتاده و یک نفوذ بوده اون موقع  استاپ هایی که اون پایین 25 بود میاد اینجا 17 میاد 20تا21 استاپ های این هارو17 اول میزنه  بعد میره 21تا23 استاپ های اونوری 20 رو میزنه و دوطرفه همه رو درو میکنه و برمیگرد ه به مسیر  اصلی که باید حرکتش رو داشته باشه ادامه حرکت میده.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 74

و این هم 26 یک شکل شماتیک دیگه درخصوص  آقازاده کیو ام  که اون ها نزولی بود این 26 حالت صعودی  واین هم 27 تمام درواقع فعل و انفعال های کوچیک تر و ریزتر  در تایم پایین.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 75

بصورت خیلی شفاف محل ورود 28 البته اینجا (باکس سبز) باکس ترسیم کرده دیگه باکس اگه بخواد بصورت مارتینگلی در اون باکس اومده استاپ رو پشت 29 درواقع لول کیو امی گذاشته که این کیو ام لولی که درواقع اینجا 29 هستش به نوعی ام پی ال هم هستش.

ام پی ال یا حد درد که توی یکی از وبینارها آقای ایف درواقع درموردشون صحبت کردند. اون کندل حد درده که ما  اون کندل حد در رو هرچند  نمیدونیم چجوری هستش ولی اوردیم در زیر گروه کندل های زیرو تریگر کندل ها چون زیرو تریگر کندل ها  کندل هایی بودن که در آینده میتونستند یک نواحیه زیرو و صفر پپ به شما بدهند.

بقیه تصاویر و به یک ساعت نزدیک شدیم یک نکته ای که تازه به ذهنم رسید جا مونده  این  رو هم بگم  و همه شمارو به بهترین ها بسپارم واین رو دیگه شرمنده این و بصورت تئوری میگم.

 شما زمانی که یک حرکت 30تا31 دارید توی این حرکت برگشت 31تا32 و میره بالا 32تا33 این اتفاق وقتی برمیگرده 31تا32 شما یک سطح 31 دارید و زمانی که میره 32تا33های بالا 31 رو رد میکنه یک سطح هم اینجا 32 دارید قیمت در آینده وقتی برمیگرده 33تا34 و میاد این پایین 34 یک اس او چهار اینجا 35 دارید.

یک اس او چهار هم اینجا 36 الان قیمت دوباره برگشته 34تا37 بالای ناحیه و یک اس او چهار هم اینجا 36 دارید. اینو دقت داشته باشید برای اولین موضوع  اگه شما یک زمانی توی تایم تریگر هستید.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 76

و این 32تا33 حرکت رو دارید اینجا 38 هم که یک گره داشتیم به عنوان بحثی که اولی 32 باید برخورد کنه (به گره 38) تصفیه باشه دومی 34 باید بیاد اینگلف کنه اگر این 34 دومیه بیاد و مصطفی بود دوهزارو پونزده گفتش که این 30 اورجین چی هستش؟ یادش بخیر تعریفش هم که تکراری هستش.

برگردیم به تصویر بیاد و این 30 منشا حرکت رو تاچ کنه و ببینه اون موقع قیمت میتونه چیکار کنه؟ میتونه از اینجا 39 یک حرکت صعودی کرده همه ایناه 31و33 رو حتی بشکنه یعنی اینکه بیاد مثلا اینجا ازاینجا 39 برگرده 40 ممکنه این 30 سطح  قدرتش بیشتر از این 31 سطح باشه پس باید اینجا 30 رو تاچ نکنه واین هم 38 که این گره حالا اتفاقی که افتاده دوتا نکته ای که شما اونموقع همیشه در نظر میگرفتید این ساختار و این پترن اگر رسیده باشه به یک سطح 41 .

اگر بخواید بصورت ساختاری ازش استفاده کنید خب یک پیوت هستش و یک اف تی سیه 1  این 33 پیوت ریورسی که اینجا 33 هستش از این 31 پیوت تصفیه  و اون مارکری که (باموس های 31 رو نشون میده) معمولا شاید بعضی وقت ها بصورت شادو مارکر باشه استفاده میکنید برای ورورد .

و کجارو در نظر میگیرید؟  شادو31 رو در نظر نمیگیرید  این همه خسیس نباشید و کلوز 2  بهترین حالته مخصوصا که اون حالت هایی که توی جلسه قبلی درمورد کندل ها گفتیم اون هارو لحاظ کنید و این (عکس 3) میشه یک کیو ام. اگه یک زمانی در نظر بگیرید که این  اتفاقه اینجا 4 افتاده و قیمت اومده و مثلا یک سطح 4 رو اینجا 5 برک اوت کرده  اینکه اصلا کیو ام نیست اومده استاپ هانتر 6 کرده و میخواد چیکار کنیه؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 77

این یک تریگر من هستش و می خواد ادامه 7حرکت مرد ماهیگیر گفتیم اینجا 8 سر اون اسکله نشسته این هم 9تا6 اون قلابشه انداخته و همه ماهی هارو 6 جمع میکنه و اینجوری قلاب و که پرت میکنه ماهی میاد از بالاسرش 6تا7 هم رد میشه.

پس جایگاه تشکیلش مهم شد اون موقع الان بدون لحاظ کردن حالا این موارد که کجا داره تشکیل میشه بعضی وقت ها شما میتونید بیاید این دوتا 10و11 رو باهمدیگه مقایسه کنید توی ویدیو تقریبا دو سه سال قبل که برای یک گروه دیگه تهیه شده بود. من ایناها رو 10و11 همه رو اسم گذاری کرده بودم که هر کدوم یک اسمی داشت نه دیگه نمیخواد چون دیروز پریروز یک بدنه خدایی اومده بود میگفت که چه خبرته این همه اسم گذاشتی ؟

بازار یدونه اس اند دیه دیگه گفتم اون که اسم خودمه اس اند دی و چیز دیگه ای که نداره. گفتم حالا شما بیا به من بگو، اون چیزی که مثلا بلدی رو بیا به من بگو خب بسم الله الان اینجارو چجوری میخوای بگی؟

این 12 الان اینجا چیه؟ مثلا میخوام دهنم رو ببندیم بریم توی غار زمان عصر حجر شکل و شمایل بکشیم  و بگیم ممممممم (صدای مممم) اینکه نمیشه که من بخاطر اینکه بخوام بیام  و اون چیزی که توی ذهنم هستش رو  انتقال بدم احتیاج به  زبان دارم احتیاج به کلمه دارم  بخاطر اینکه بتونم اینو انتقال بدم اون موقع باید بگم که اینجا 13 اف تی سیه اینجا 14 سطح خودکشیه اینجا 10و11 اس او چهاره اس او چهار ها میتونند انواع  مختلفی داشته باشند. به نسبت طول 10 نفوذشون میتونه یک اس او چهاری باشه این 10 طول نفوذش مثلا بیاد انگلف بشه.

اینگلف گفتیم به اندازه توان حرکتیه تایم تریگر میتونه بیاد مثلا سی او بشه به اندازه  تایم ساختار پترن میتونه بیاد مثلا بزرگتر از اون بشه نمیدونم او تی بشه و الی آخر اون موقع شما میاید و مقایسه میکنید. اینجا یک کوچولو  برعکسه اگه شما یک زمانی دیدید مثلا دوتا 14و15 سطح دارید تقریبا ازیک تایم واز یک تقریبا حالا هم تراز بودن توی بحث هم ترازی اگه خاطرتون باشه.

توی بحث کلاسیک گفتیم اگه بازار  بیاد بین دوتا سطح هم تراز 14و15.گیر کنه اونموقع  چیکار میکردیم؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 78

تعداد دفعات برخوردرو میشمردیم تعداد دفعات برخورد اگه سطح ها رو که اگه مثلا این 14 سطح برای تایم بالا بود. میگفتیم که این 14 زورش بیشتره (حرکت 10تا11) اینو 15 میشکنه ولی اگه یکی بودن اونموقع تعداد برخوردها رو میشمردیم.

اگه تعداد برخوردها یکی بودند می اومدیم واگرایی زمانی رو نگاه می کردیم یا بهتر بگم اول می اومدیم طول حرکت و پرتاب رو در نظر میگیریم. خب (الان 16 قیمت) بین دوتا سطح 14 و15 داره بازی میکنه پس طول پرتاب ها هم یکی هستش  پس می اومدیم زمان ها رو توش دخیل میکردیم.

اینجا میتونید یک تکنیک دیگه هم داشته باشید اگه یک زمانی اینجا  یک حرکت 17 اس او چهار بزرگتر من دیگه اسامیه بقیه رو نمیگم اس او چهار بزرگتر 17 داشته باشه اینجا 18 کوچیک تر باشه.

فشار این 17 حرکت بیشتره یعنی اینکه اگه اینجوری (17و18) باشه اینجا 18 وقتی بخواد بیاد مثلا بالا 18تا19 احتمال اینکه از اینجا 19 برگرده و بره پایین 20 بیشتره اگه جایی بود که شکست نبود و پیوت نبود اگه در یک ناحیه سایدی گیر کرده بودید اونموقع میتونید از این 17و18 تکنیک هم برای تصمیمگیری در کنار سایر تکنیک هایی که در خدمت شما بودیم  استفاده کنید .

بعد پایان جلسه یک هفته در خدمت تون هستیم بابت پاسخ پرسش ها وتقریبا مرور همه جلسات و مروری بر طراحیه یک سیستم معاملاتی چون اون چیزی که من توی تمام این سال ها دیدم که ضعف اکثریت دوستایی که  فعال این بازار هستش این هستش که اکثرا  ضعف در طراحیه استراتژی دارند. که یک کار بسیار راحت هستش .ببین شما یا  باید تحلیلی ترید کنید.

و یا اینکه باید  بصورت ستاپی ترید کنید .بگید که تریگر گفت اگر اینجا 21 یک لو دارید و اینجا 22 هم یک لو دارید .احتمال سرو شانه 23 دارید بیاید این لو رو اینجا 24 ترسیم کنید . یک کپی از این 24 رو بردارید بگذارید اینجا 25 و توی این 26 نواحی دنبال احتمال تشکیل چی چی باشید؟

هد اند شولدر باشید و یک استاپ 26تا27 داشته باشید مثلا هول هوش صدو پنجاه پپ یالله چرا اینقدر؟ درسته برای اینکه ما در تایم دیلیه ارزی هستیم به اسم پوند آیوزی و بیشترین ارزش پپی رو داره  و این 26 حرکت و اون موقع اگه اینجارو 26 بخواید شکار کنید.

دیگه اگه واقعا نمی تونید صبر کنید به این 28 پایین برسه اون دیگه تقصیر من نوعی نیست اما مطابق با توانتون سودتون  وقتتون انرژیتون علمتون والی اخر اونموقع میاید یک ستاپ طراحی می کنید.

مثلا مثل این اینجا 26 وارد میشید. با این 27 استاپ و کدوم تارگت؟ اگه اینجا 29 رو بخوایم بیایم  درنظر بگیریم که به فرض مثال یک ناحیه استاپ هانتری (باکس سبز29) بوده. اگه بیاد اینجا 30 رو بشکنه (یک کپی از باکس 29 گذاشت تو نقطه شکست 30) ببینید دقیقا میاد میرسه 31 به کجا؟ میاد میرسه به این 32 لول و اون هایی که هد اند شولدری کار میکنند. تازه اینجارو 28 میگن که برگرده 28تا33  قیمت بیاد یک پولبک 33 کنه به فرض مثال و به اندازه  انتظار دارند که به اندازه طول 

این (طول هد 29تا22) اقازاده بریزه 33تا34 بره پایین قیمت رسیده به یک درا یو 35 یک دو سه ای که در اینجا 35 هم که یک منشا 36 حرکت هستش مجددا محلی 32 برای بای کردن میشه و میتونید از اون سمت هم فکر کنم یدونه حالت  چی چی ببیند؟

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 79

 حالت کیو امی ببینید. اره یدونه لو 22 داره بعدا نه این 26 دیگه باید بره یک های بالاتر  (بالاتر از 29 بزنه) بزنه و اینجا رو هم که اگه بخوایم حساب کنم که یک ای22 بی26 سی28 داره و این لگ (فکر کنم منظور حرکت 29تا28 باید لگ خام باشه کاملا واضح نشون نداد) باید یک لگ خام باشه و خیلی بیان مثلا چمیدونم اون موقع هم میان اینجا 22 که الان لو (لوی پایین تر فکر کنم منظورشه نسبت به 21) نزده این پایین 28 میان میگن که یک  چی داره؟ یک کیو ام داره.

این دیگه یک ای22 بی 26سی28 زده نه اینکه این  لوله (لول کیو ام 25) کارایی نداره داره  اما ما باهاش کاری نداریم. مثلا اینجارو اگه نگاه بکنیم قیمت اومده این حرکت (یک خط کشید1) الان میگن که چقدر راحته وقتی خط میکشیم همه بازار قابل این هم این 2 خط و اینجا 3 محل  ورود و چقدر میخواست بره بالا؟

 اهان این موردی بود که گفتم فردا مثلا میاید میگید که آقا این اینجا 4 (باکس سبز4) اینقدر اینم 5 اینجا اینقدر (ولی چرا رفت بالاتر 6؟) چرا رفت بالا 6 و این 5 تارگته اینجا 5 که برای ورود درواقع استفاده نمی کنیم اما هد اند شولدر میتونید خب هد اند شولدری در نظر بگیرید (فاصله لوی 4تا1 که میشه اندازه هد از نقطه برک 7 میریم بالا میشه تارگت 6) بگید که این و این هم 6 تارگت دوی شما این جایی 7 که همه تازه  بفکر ورود هستند.

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 80

شما چیکار کردید؟ شما تازه دارید خارج میشید. میخواید سرمایه افزایش بدید و توی افزایش سرمایه هم خاطرتون باشه یک روزی یک بنده خد ایی میگفت که من مارتینگل معکوس انجام میدم گفتم مثلا چجوری؟ گفتش که اینجا 8 مثلا میام یکلات وارد میشم.

تو این مثلا بای کنه بعد بازار که مثلا میاد اینجا 9 بازار مثلا نیم لات وارد میشم بعد دوباره 10 دو دهم وارد میشم  گفتم این رو بهش میگن سورفینگ (خط 11 رو کشید که یعنی قیمت از بال به پایین داره میاد) اره؟ ما که اینجوری 12تا13 مثلا تا اینجاها 13 صبرو توانو طاقتش رو نداریم اولین کندل لانگ باری که میزنه با اجازه شما میایم بیرون .

رفتار حرکتی در گره معاملاتی 81

و مثلا میگیم که این های 14 به این 15های  وصل  و یک کپی ازش رو میگذاری ما اینجا 16 اینجاها 17 مثلا تقریبا محدوده هایی که میشه جای ورود البته میتونید مثلا گفتم از این هم (یدونه خط از 18تا19 کشید پنجاه درصد اون خط 20 رو رسم کرد) استفاده کنید این خطوط در واقع پویا 18تا19 و اون موقع مثلا این 21 پنجاه درصد  این هم 20 شمش یر زورو موفق شاد و پیروز سربلند باشید.

یک هفته درخدمت شما هستیم برای اینکه درخصوص طراحیه یک سیستم صحبت کنیم که بیشترین  مشکل دوستان هستش و بعد از اون هر سه گروه ها دیلیت میشه.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.