جلسه بیست و چهارم: شناخت الگوهای کن کن (can can) و اسپایک (Spike)(پرچم)

جلسه بیست و چهارم: شناخت الگوهای کن کن (can can) و اسپایک (Spike)(پرچم)

ویدئو شناخت الگوهای کن کن (can can) و اسپایک (Spike)(پرچم)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 20
میانگین نوسانات جدول عناوین 1 1 4

خلاصه ویدئو

این جلسه در ادامه جلسه قبلی هستش که ضبط میشه در جلسه قبل در مورد تریپل تپس و سی پی درایوها صحبت کردیم درمورد دوتا الگویی که  مرتبط هستش با  سی پی درایوها قرار بود در همون جلسه صحبت  کنیم. ازشون اسم برده شد کن کن و اسپایک اما بخاطر طولانی شدن جلسه قبل یاز نظر زمان ضبط ویدیو این دوتا الگو رو موکول کردیم که  در یک جلسه مجزا در موردش صحبت کنیم و در این جلسه  درخدمت شما هستیم با توضیحاتی در خصوص شناخت و کاربر الگوهای کن کن و اسپایک.

و اما الگوی کن کن .قبل از اینکه وارد مبحث این دوتا الگوی  کن کن واسپایک بشیم.یک موضوع رو به عنوان یاداوری  خدمت شما عرض کنم . اینکه ما کلا توی بحث الگوهای پرایسی .دوتا الگو و دوتا ساختار داشتیم که تشکیل شده بود از حرکت1 – استراحت2 و این حرکت و استراحت تبدیل به دوتا حالت میشد.

یکی، اینکه حرکت 3 استراحت 4 حرکت بعدی ادامه اون حرکت 5 و یا اینکه حرکت بعدی  خلاف 6 حرکت قبلی و این دوتا الگو خب این دوتا الگوی کپس 7 و الگوی رالی بیس رالی 8 یا معکوسش هیچ فرقی نمیکنه.

الگوی کن کن و اسپایک 1

دوتا الگو بودش  که به ما نواحیه  پرایسی میداد. اما بحث جلسه قبل در خصوص  شناخت سی پی 9 ها و بخصوص شناخت سی پی درایوها  9 که اومدیم توی اون توضیحایتی که خدمت شما ارایه دادیم توی بحث تری درایواها که الگوی هارمونیک بود رسیدیم.

به بحث سی پی درایوها یکی از دوستان در جلسه قبل سوال کرده بودند که توی الگوهای اس او چهار که  انواع درواقع حالت های بیس 9 که توی بحث کپس ها بود. این تمایلات رو سوال کرده بودند من یک نمونه ای رو اینجا میبینم. حرکت 10 استراحت 11 و حرکت 12 یک  اس او چهاری 11 که تمایل حرکت  سی پی به سمت نزولی و خلاف حرکت اول 10هستش.

یک حرکت رالی 13 یک استراحت 14 که تقریبا حالت ساید و بیس و درجازدن  داره و معکوسش 15 شدن .حالت های  دیگه هم انشالله هر زمانیه توی چارت  چشمم بهشون خورد  معرفی میشند. و اما  توی بحث الگوی کن کن.

الگوی کن کن تا جایی که بخاطر دارم اسم یک قسمتی از رقصی هستش که حالا مربوط به انگلیسی ها هستش احتمالا  زیاد این الگو به نوعی همون الگوی اس او چهار هستش . همون الگوی کپس ان پرایس هستش که ترکیب میشه با یک  سی پی درایو .

الگوی کن کن و اسپایک 2

اینکه میگیم سی پی درایو توی حالت اصلی این هستش که .شما یک حرکت رالی 16 .یک حرکت بیس 17 و یک حرکت دراپ 18 دارید  یا معکوسش که  میتونیم بگیم یک کپس داریم.

این کپس یک خط گردن 19 و نک لاین داره و گفته شده در الگوی اصلی اینکه  قیمت بصورت یک 20 تریدرایو از 21 این ناحیه خودش رو به سطح  خط گردن میرسونه 22 و اگه این اتفاق افتاد. اون موقع شما یک الگوی کن کن دارید اما همونطور که میدونید توی بازار همیشه این شکل شمایل روتین و کلاسیک حرکت نمیکنه.

که شما حتما اینجا 23 یک تریدرایو داشته باشید  و اون تریدرایو با اون شرایطی که خدمت شما عرض کردیم. کاملا هارمونیک باشه و بیاد تریدرای 23 و خودش رو  به ناحیه خط گردن 24 برسونه  به نکلاین الگو برسونه و اگه این اتفاق 24 افتاد شما  یک حرکت سی پی 23 دارید که حالت حرکت  درواقع بصورت فشرده خودش رو به این 24 ناحیه میرسونه.

چرا دیگه نمیگیم که تریدرایو داریم؟ بخاطر اینکه گفتیم که توی بازار  ممکنه همیشه اینقدر 23 کلاسیک  نباشه و دستکاری که با اجازه بزرگترهای فامیل توی این مبحث داریم این هستش که اصلا  لزومی نداره که قیمت بصورت تریدرایو 23 به این 24 ناحیه برسه. هرحالتی هر الگویی که شما میشناسید قیمت خودش رو به این 24 ناحیه برسونه  مورد قبول هستش واین 19 گره معاملاتی که در این 17 بیس به عنوان نکلاین 19 هستش مد نظرمون.

الگوی کن کن و اسپایک 3

 درواقع هستش و اینکه قیمت میتونه  بصورت یک حرکت  ای 1 بی 2 و سی 3 خودش رو به اینجا 4 برسونه میتونه بصورت یک اندینگ خودش رو برسونه. میتونه بصورت یک گوه برسونه به هر شکل و شمایلی که شما میتونه حتی اینجا درجا بزنه 5 اینجا یک بیس 5 دیگه تشکیل بده و بصورت شارپ 6 با حرکت مومنتوم خودش رو به  این ناحیه 4 و به این سطح برسونه.

تنها ایرادی که در حرکت شارپ 6 و با مومنتوم وجود داره این هستش که. اکثر اوقات تریدرهای عام و خورده پا از حرکت های شارپ 6 میترسند و یک نمونش امروز توی طلا بود. طلا در تایم یکساعته موضوع اصلی ببینید وقتی شما یک سطح 7 و یک ناحیه دارید .و این سطح و این ناحیه 7 شما که برک اوت 8 شده و قیمت یک دبل تاپ 9 زده و فاصله  هفتده تایی بین دو قله که قبلا هم خدمت شما عرض کردیم .

یا اینکه از تریگرلاین موربی 10 که از سطح ماقبل 11 این حرکت  به دره ای 12 که درواقع  اتفاق افتاده میاید. نکلاین رسم میکنید. برک اوت 13 و رسیدن به سطح 14 یعنی شکستی که ماموریتش انجام شد. و همینجا وقتی این حرکت شارپ 13 اومد  به سطح 14 رسید گفتم حالا کی جرات داره مرد میدان کی هستش که بیاد اینجا 14 بای کنه بای تا کجا؟ بای تا سطح خودکوشی 15. یکی دوتا از دوستانی که اومدید اه و ناله و فغان و اینکه ای خدا چرا اوردر ما ست نشد.

الگوی کن کن و اسپایک 4

 گفتم اونجا که اونقدر سفت و خسیس هستید که حتی حاضر نیستید که. یک قطره اب از دستتون بچکه خب چه لزوی داره صفر پپ بیاید اینجا 15 و اوردر ست کنید؟ اینو15 یک پپ نیم پپ ازش بگذرید. شما میدونید که بازار وقتی حرکت های شارپ و با مومنتوم داره واید شدن اسپرد رو هم دارید.

خب این واید شدن اسپرد میتونه باعث بشه  که اورد شما فعال نشه و اون وقت بیاید به زمین و زمان گیر بدید که چرا اوردر فعال نشد؟ موضوع حرکت شارپ هستش  مطابق با اون دیدگاهی که قبلا خدمت شما عرض کردیم. گفتیم هرکاری بازار میخاد انجام بده بقول عمو پوررنگ  هرکاری مخوای انجام بدی بکن ولی خونه روکثیف نکن. اون خونه رو کثیف نکنه این حرکت شارپه 6  که معمولا میگم که به اشتباه باعث میشه که اکثر تریدرهایی که  توی بحث های رفتار شناسیه حرکت یک مقدار حالا ضعیف تر هستند .

الگوی کن کن و اسپایک 5

از حرکتهای شارپ 6 بترسند درحالیکه حرکت شارپ یعنی اینکه اون مگنت  بودن ناحیه برای اوردن  قیمت جهت  فعال شدن اوردر های سمت مخالف و تازه  این اتفاق 6 که بیفته شما یدونه کن کنه سمت مخالف 16.5.6دارید.

پس بنابرین میتونید انتظار داشته باشید که قیمت  مجددا برگرده 17 به این ناحیه. اما ببنید همه این حالت ها  برای ما قابل قبول هستش. اما در حالتی که سی پی درایو 17 باشه درحالتی که تریدرایو باشه اونموقع ارزش بیشتری داره و میتونید روی این الگو حساب کنید.

ببینید یک حرکت  شارپ ریزشی 18  یک درجازدن 19 تمایل به صعود و یک حرکت شارپ 20 بعدی یک حرکت شارپ ریزشی 21 دیگه یک بیس 22 یک حرکت شارپ 23 صعودی .یک حرکت درایور1 یک دو سه و یک حرکت یک 2 دو3 سه 4 و چهار 5 .

الگوی کن کن و اسپایک 6

 و این هارو انشالله امروز درموردشون صحبت خواهیم کرد توی بحث اسپایک ها و گره های معاملاتی که این حرکت های کپس ایجاد میکنه.( یکدرایور یک سی پی 2 تا 5 یک  اس او چهاری)(حرکت 2 تا 5) که تمایل حرکت بیسش 2 تا 5 بصورت درایور بصورت سی پی  در راستای حرکت 6 هستش.

اون مخالفش هم که توی نفت دیدیم یک حرکت شارپ7 .یک سی پی درایور8 و یک برگشت 9. واگر قیمت  توی بحث اقازاده  کن کن اگر قیمت بصورت درایور خودش رو به ناحیه  نکلاین برسونه اونموقع  یک الگوی کن کن مطابق با تعریف  شکل گرفته اما ما  زیاد به سی پی بودنه توجه نداریم و  اون چیزی که برای ما اهمیت داره این هستش که ناحیه 22 ما بکر و دست نخورده و  فشار و مومنتوم حرکت  به سمت باشه که  به هر حال اون حرکت های شارپ جزو حرکت های جعلی نباشند.

انشالله اگه خدا بخواد شاید در جلسه آینده یک مقدار  درمورد انگلف و استاپ هانتر و  حرکت جعلی و ترکیب  سی پی ها و حرکت های شارپ 18 با دیدگاه سفارشات  یک کوچولو صحبت کردیم. اما  این کلیت بحث آقازاده کن کن بارها توی کانال شما درموردشون صحبت شد.

یک حرکت شارپ 21 یک سی پی 22 که درواقع  اتفاق افتاد و یک درایور 23 حرکت 24 یک درایور 25 بعدی و حرکت 26 درایور 27 بعدی در یک حرکت ببینید شارپ صعودی 28 و شارپ برگشت 30 این حرکت شارپ صعودی 28 درجازدن 29 و برگشت 30 رو شما قبلا هم به عنوان ها و اسامیه دیگه میشناختید. از جمله مثلا شما الگوی ستاره صبحگاهی وستاره شامگاهی رو که یک کندل 1 حداقل استاندارد داشتید یک دوجی 2 یک فرفره یک بچه سر راهی داشتید.

الگوی کن کن و اسپایک 7

این صعودی 1 آبی و این هم 3 نزولی قرمز مورنینگ استار و ایونینگ استاری که در گذشته داشتید توی بحث کلاسیک بود. زمانی که میخواستیم بیایم و وارد بحث پرایس بشیم اگه خاطرتون باشه  یک الگو رو معرفی کردیم گفتیم  که یک حرکت  بزرگتر 4 یک حرکت با مومنتوم 4 تر نسبت به  اون حرکت استاندارده. یعنی یک لانگبار 4 بودش.

لانگ بار رفت یک درجا زدن یک بیس 5 و یک لانگ بار برگشت 6 که گفتیم اگه این اتفاق بیفته شما یک هیدن دارید در همین 7 نواحی که انتظار دارید قیمت بیاد اونجارو ببینه 25 و این 7 هیدن ها یک بار مصرف  بودن یک حرکت شارپ 28 رفت و بیس 29 و درجازدن و یک حرکت شارپ برگشت 30 یک الگو که اگر قیمت بصورت سی پی بصورت درایور بصورت  ما گفتیم به هر روشی که  دلش میخواد بیاد  خودش رو به این ناحیه 8 برسونه آخرین کندل رنگ مخالف 9 و قیمت بصورت  درایو یک 23 درایو دو 25 و درایو سه 27 خودش رو به ناحیه 8 رسونده.

الگوی کن کن و اسپایک 8

بنابرین میتونید به نوعی اینرو یک کن کن  لحاظ کنیم. کن کن نیست بخاطر اینکه  یک سری شرط هایی توی کن کن هست اینکه این لگ 10 بزرگتر از این لگه 11 این لگ11 درواقع  لنگ جمع شده هستش. توی رقص این 10 روی پاش وایستاده. اینجا اومده پا پایین 11 عکس رو پیدا کنم بعدا تو گروه میگذارم.

این هم 12 جمع شدن پا زانو و ادامه حرکت 13 برای پایین رفتن. یعنی یک پایی که این 10 یک پا یک پایی که جمع شده 11. اومده بالا 12 و تو اون عکس ببینیم. انشالله  کاملا این حرکت خودش رو  مقایسه میکنید و اون درواقع لگ حرکتی که وجود داره. نکلاین خط گردن همش توی این ناحیه بیس 29 این درواقع این 14 میشه سر میشه خط گردن 15.

و  الی اخر این 10 باید پایین تر توی این حالت باشه و این 11 بالاتر باشه  که فضا برای حرکت 13 (رو به پایین) و اون روم تو ران وجود داشته باشه تمام اون شرایطی که برای آقازاده سی پی ها گفتیم. اینجا 12 حواستون بهش باشه و توی بحث سی پی ها اگر خاطرتون باشه توی بحث درایورها ما  توی درایو یک 23 یک سطح و یک ناحیه 16 داشتیم که گفتیم اگه در درایو سه27  اومدیم وارد بازار شدیم.

یک و23 دو 25 سه 27 دورو 25 گفتیم مهم نیست نه اینکه مهم نیست به هر حال توی تایم خودش یک پیوت هستش مهم هستش اما برای تصمیم گیری این دوتا سطح 16.17 این دوتا ناحیه ای که وجود داشت یدونه برای تپس17 بود و یدونه برای درایور16 بود .

قیمت اینجا 16 برای ما محلی برای چی هستش؟ برای بای هستش و اینجا 16 اگه بخوایم سیگنال ببینیم . میتونیم وارد بازار بشیم. برای مثلا یک حالت سی پی 18 بیاد پایین و اینجا برگرده 19. مجددا یک الگو که شما میتونید از مارکر پشت سر25 و از این درواقع سطح هم استفاده کنید.

اینجا 20 هم نک لاینه این هم 21 اخرین کندل اون توان و زور حرکتی و حرکتی که وجود داره 21 تا 18. ادامه حرکت 22 تحلیلی که  از قبل وجود داشت. این یکی از اون الگوهایی که شما میتونید برای آقازاده کن کن در نظر بگیرید. من مدام توی چارت می چرخم که یک زمانی اگر یک الگوی  شکیل  پیداکردم.

روی اون بحث کنیم یکی از سایت هایی که سواد هم توش وجود داره این سایت هستش . مملو از مقاله ها مملو از اطلاعات مملو از هر ان چیزی که شما نیاز داشته باشید.

الگوی کن کن و اسپایک 9

درواقع میتونید  توش پیدا کنید .از جمله یکی از مسایلی که .توی بحث اسپایکی که میخوایم واردش بشیم . خیلی ها فکر می کنن که مثلا  خیلی از این مباحث برای آقای ایف هستش . درصورتی که اصلا اینجوری نیست. یکی دیگه از اون الگوهایی که در  کنار سی پی درایو وجود داره این هستش که شما یک سطح دارید.

این سطح میتونه حاصل از هر  دوتا حالت باشه یعنی  اینکه یک حرکت رالی 1 بیس2 رالی3 دارید .و یک گره معاملاتی 2 دارید . قیمت زمانیکه داره حرکت 4 میکنه و داره به سمت  این گره 2 میاد. یا اینکه  شما یک ناحیه و یک گره معاملاتی دارید که این گره معاملاتی مثلا یک حرکت دراپ 5 بیس 6 و رالی 7 دارید.

و الان اینجا 8 هم یک گره معاملاتی دارید هیچ فرقی نمیکنه موضوع اصلی اینه که زمانی که قیمت داره میاد 4 و خودش رو به  این ناحیه 2 و به این سطح میرسونه بعد از اینکه یک حرکت شارپ 4 داره.

الگوی کن کن و اسپایک 10

میره تو فاز ترمز ای بی اس میگیره 9 تا 10 ولی 10 یا 11 میکنه و میگیره 11 تا 12 ولی 13 تا 12 میکنه و یک بار جهیدی ملخک دوبار جهیدی ملخک بصورت سی پی و بصورت سی پی درایور 14خودش رو میاد و به این گره 2 معاملاتی میرسونه.

و این بحث حرکت شارپ  4 حرکت با مومنتوم و سی پی 10 تا 14 حرکتی هستش که  به عنوان اسپایک هستش توی بحث اسپایک ها  نواحی وجود داره که به عنوان گره های معاملاتی به حساب میاد. این نواحی  شامل چه چیزهایی میشه؟ ما یک حرکت اسپایک یا الگوی اسپایک که خیلی ها اونرو به اسم فلگ و پرچم هم حتی میشناسید.

شامل یک حرکت با مومنتوم و یک میله 15 هستش. حالا صعودیش یا نزولیش هیچ فرقی نمیکنه. این حرکت میله 15 نشانگر این هستش که شما  بتونید از طول این حرکت 15 بیاید و تایم فریم الگوتون رو مشخص کنید. بیاید طول حرکت 16 تا 17 رو اندازه بگیرید مثلا چهل چهار تا از اینجا 18حرکت شروع شده اومده تا اولین حرکتی که 29 معکوس داره 20 میکشه چهل  چهار تا چهل پنج تا  بود و اسپایک های ما چی بودن؟ اسپایک های ما حرکت هایی بودند  که سه برابر طول استاندارد رو داشتند.

الگوی کن کن و اسپایک 11

اینجا هیچ ای تی اری وجود نداره میان یدونه ای تی ار بهش اضافه میکنیم اینجا مثلا ای تی ارپریود 264 مثلا خوبه. در تایم فریم یک ساعته 21 ای تی ار تقریبا ده پپ سه تا ده تا سی تا در تایم فریم  چهارساعته 22 بیست و چهار تا (هست ای تی ا) تقریبا شصتا بخوایم در نظر بگیریم.

چون دو ممیز چهاردهم هم قابل قبول بود یا مثلا بیست و پنج تا هفتاد پنج تا حرکت هم داشته باشیم (اندازه میگیره) از23 تا اولین جایی که معکوس میکشه 24 این شصت و خورده ای پپ یعنی یک الگویی25 داریم که تقریبا  برای تایم چهارساعته هستش و توی بحث سی پی ها اگر خاطرتون باشه گفتیم ما مجاز هستیم دریک تایم فریم پایین تر اون رو نگاه کنیم.

الگوی کن کن و اسپایک 12

و اینجا این حرکتی که از این بیس 18 شروع شده و حرکت کرده تا اینجا 19 اولین کندل معکوس 20 یک چیزی حول حوش  چهل و هفتا که  ای تی ار21 نزدیکمون احتمالا حول حوش پانزده تا باید باشه. سه تا پونزده تا چهل پنج تا یعنی میتونه برای یک ساعته هم این رو 18 تا 19 لحاظ کنیم.

اولین کندل معکوس 20 رو هم اینجا میتونیم ببینیم .پس بدست اوردن تایم فریم اسپایک  از طول 18 تا 19حرکت این طول حرکت 18 تا 19 این میله 26 طبق اصل و قائده اولیه  باید میله 27 باشه باید یک تیکه باشه. یک حرکت در یک کندل 27 که حداقل سه  برابر ای تی ار اون تایم حرکت کرده باشه.

الگوی کن کن و اسپایک 13

اما شما اگر خاطرتون  باشه توی بحث  لگ های حرکتی گفتیم یک پولبکی 28 که داشتیم سر جای خودش یک لگ بعدی که داشتیم یک لگ 29 ضعیف بود لگ قوی 30 بود و لگ قویتر31 بود. و یک اخرین حرکتی27 که  وجود داره حی علا  صلاح هستش و قد قامت صلاح و  این میله 27 و این پرچم  که وجود داره .پس تایمش رو که مشخص کردیم.

تایمش رو کی میتونیم اجازه داریم که بخوایم بیایم اندازه گیری کنیم؟ جاییکه اولین کندل معکوس رو مطابق با طول اون حرکت 18 تا 19 مشاهده میکردیم. اما یک قانون و تبصره میگذاریم. که اگه حرکت های شارپ و درواقع  رالی هایی با مومنتوم بالاداشتیم . که درش نویز وجود نداشت  اگه این حرکت شامل چندین  کندل هم بود بری ما ایراد و اشکال نداره  اون رو هم میتونیم به عنوان یعنی او محرکت های لگ های حرکتیه  قوی ترین رو هم میتونیم جزو حرکت های اسپایک در نظر بگیریم.

و وقتی تایمش مشخص شد. اونموقع این حرکت 27 یک  منشا حرکت 32 داره جایی  که بیس و منشا حرکت 32 هستش کندل سمت  مخالف و درجازدن های و این درجاز 33 و حرکت 18 تا 19 این 32 درجازدن و این 27 حرکت این 34 درجا زدن و این 26 حرکت وقتی این اتفاق می افته پس یک میله 27  یک ناحیه ای 32 که به عنوان بیس اسپایک که اون بالا بود این پایین  32 رو به عنوان بیس پل در نظر میگیریم.

این پل 27 و این میله و بیس میله و بیس پل و این 32 یکی از این نواحی و دومین 27 جزو حرکت و سومین جزو حرکت برای اون هایی که رفتند سربازی میدونند که داریم درمود پرچم صحبت میکنیم .

الگوی کن کن و اسپایک 14

اینکه پرچم یک دژبانی که اینجا وای میستاد یدوه گره و یدونه حلقه ها اینجا 35 داره و یدونه حلقه هم این 36 بالا داره. زمانی که شما  اولین کندل معکوس 38 و رنگ مخالف 37 رو دارید. اون بالا یدونه از این 36 حلقه ها ایجاد میشه. یدونه از این سی پی ها یدونه از این درایور ها این بالا 36 اتفاق می افته.

و ناحیه اصلیه سطح پرچم  شما مشخص میشه به این درایو یکی که این گره این بیس 36 اون بالا اتفاق میافته  به این گره 36 میگیم گره درایور یا گره ایریا درایور یک در این الگو به عنوان 36 ایریا درواقع اسم داره و اتفاق نظر علما روی این بوده که این  گره 36 رو اسمش رو به عنوان ایریا نام گذاری کنیم.

و اما تا چند کندل میتونست بیاد پایین تا هزار کندل (یک خط کشید که اومد ازناحیه 32 هم رد شد) تا یک کندل دو کندل و ماکسیمم سه کندل میتونه این حرکته 39 ادامه دار باشه میتونه بیاد از ته چارت هم در بیاد بیرون. اما زمانی که قیمت میاد و اولین  ببین شما هنوز این گره رو  اینجا 35 ندارید.

این حلقه رو اینجا ندارید. زمانی که  اولین کندل رنگ موافق  میله و اسپایک زده میشه  اینجا 40 اون موقع شما یک گره دیگه دارید که در این 41 ناحیه هستش این گره رو شما باید بیاید در دل این میله 27 پیدا کنید اینجا 35 تا اونجا نمیدونید.

مثلا اینجا 35 گره هستش  و گره ای وجود داره چرا بازار اومده و از اینجا 1 برگشته؟ بخاطر اینکه  در دل این 26 میله یدونه اینجاها 2 حلقه و گره وجود داره و این گره 2 با اون بالایی 36 به عنوان ای ریا و اون پایینی 35 بعنوان بیس فلگ هستش. پس بیس 36 ایریا بیس فلگ 35 و این پایینی 32 هم که بیس پل سه تا عنوان هایی که درواقع  برای این گره ها درنظر گرفته شده  و اما هرجایی که شما حرکت های شارپ 27 و لانگ و با مومنتوم داشتید.

یک گره دیگه هم دارید .یک گره هیدن گپ 3 که در مرکز حرکت شارپ 27 وجود داره و زمانی که این اتفاق (یعنی حرکت 39 و 40 تشکیل شد) افتاد اون موقع چهارچوب اصلیه تشکیل یک بیس میتونه اتفاق بیفته یک  بیسه که این دفعه چندین کندل بودند که درجا میزند  و بالا پایین میشدند  اونموقع این اتفاق (اتفاق 39 و 40) که افتاد  یک بیسی اینجا 4 دارید که  کل این محدوده و این پرچم  و این درواقع 4 ناحیه رو به عنوان بیس اسپایک میگیم.

الگوی کن کن و اسپایک 16

بعضی وقت ها به همین گره ای که اینجا 35 هستش که به عنوان بیس فلگ هستش بیس اسپایک هم گفته میشه. اما بیس اسپایک برای این 4 درجازدنه هستش. الان در این 26 حرکت شما یک بیس دارید این ح رکت از این بالا 5 تا این پایین 6 یک  فلگه یک پرچمه یک درواقع یک اسپایک هستش.

و این هم 5 تا 6 بیس اسپایک هستش که داره اتفاق می افته بعد از این بازار میتونه حالت های مختلفی بگیره از جمله این که وقتی شما دو یا سه کندل در این راستا (حرکت نزولی 5 تا 6) دارید. مطمینا یک چی داشتید؟ یک پیوت داشتید و این پیوت یک سطح داخلی 7 داشت و یک اف تی سی7 داشت.

و قیمت میتونه بیاد این سطح  رو ببینه 8 برگرده به سمت پایین اوندرایور ها و اون سی پی ها یی که گفتیم میتونه  در این راستا شکل بگیره به سمت پایین بیاد درواقع بشه یک 9 اینوری یدونه دیگه 10 و یدونه دیگه 11 به این حالت و درایور ها درواقع بصورت در اینوری (نزولی) بود بصورت یک گوه باشه و توی گوه ها ما حرکت مثلا صعودی 12 داشتیم. یک گوه ای 13 داشتیم.

الگوی کن کن و اسپایک 17

که به این حالت 13 می اومد اصلاح میکرد و یا اینکه بصورت اندینگ 14 باشه. که آقازاده هایی که درواقع الیوت کار میکنند. یک دیاگونال 15 باشه یک اندینگ باشه یک الگوی میتونه مثلا حرکت هایی که اینجا 15 اتفاق می افته بصوت یک الگوی ولفی باشه.

ببینید هر شکل و شمایل و هر الگویی میتونه بیاد و بصورت  درایور هستش بصورت سی پی هستش  به این 26 حرکته بچسبه  و تشکیل اون الگوه (9 تا11) رو بده. اما اون چیزی که ما بدنبالش هستیم این هستش که ما انتظار داریم قیمت بعد از این 26 حرکت یا بعد از این 25 حرکت حداقل ممکن.

الگوی کن کن و اسپایک 18

 گفتیم سه تا حرکت یک برگشت و سه حرکت یک برگشت درواقع الگوی چیچی بود؟ الگوی شیبوشترسیم از16 تا 17 و انتظار این هستش که (انتهای ترسیم شیبو رو از ناحیه 17 به 18 انتقال داد) قیمت بیاد و به انداره ببینید من میخوام این رو (حرکت 16 تا 19) برسونم به اینکه بیاد مثلا سی وسه ممیز سی و سه 20 رو ببینه که تقریبا حالا معادل اون سی و هشت و دو دهم درصده هستش.

تا زمانی که نیومده و یک سومه رو برگشت (برگشت 16 تا 19) نداشته شاید شما نتونید اینجارو21 (دقیق نفهمیدم کجارو اشاره میکنه) به عنوان گره لحاظ کنید. و ما همیشه توی بحث اسپایک ها 22 یک گره ای داریم توی رفتار شناسیه حرکت به اسم گره  شناور و گره شناور یک گره موقت میتونه باشه که برگشتی معادل یک سوم 23 رو نداشته و زمانی که قیمت برمیگرده 16 و میاد یک سوم 20 (یک سوم شیبو) 

الگوی کن کن و اسپایک 19

 رومیبینه 19 اونموقع شما در دل این حرکت 24 باید برید در تایم تریگر و اینجا ها 25 یک گره معاملاتی پیدا کنید. برای اینکه گمش نکنید این 24 کندل رو علامت بزنیم در یک ساعته (خط چین عمودی انداخت روکندل 24) و تایم پایین (پنج دقیقه). این 26 اون گره معاملاتی هستش که قیمت برگشته 27 تا 28 اومده و گره معاملاتیه خودش 26 رو دیده 28 و انگلف 29 نکرده تا زمانی که این گره 26 انگف نشه (یعنی تو 29 نفوذ نشه).

الگوی کن کن و اسپایک 20

ما انتظار حرکت بیشتر به سمت پایین رو نداریم  ضمن اینکه شما توی همین تایم هم نگاه کنید. یک حرکت شارپ صعودی 1 دارید. یک برگشت 3 تا 2 داریم برگشت اول 3 یکی این بالا تره 4 دوتا این سه 5 تا از سه برگشت 5 تا 6 زده اومده زده توی سر6 یک 3 و تبدیل شده به تریپل تپس 27 .و یک 3 دو4 سه 5 و چهاری که 27 بالا و پنجی که 7 ناقص شده. یک موضوعی مطرح شد چند سال پیش یک بنده خدایی از امریکا توی گروه ما بود. 

میگفت که من مامورمخصوص حاکم بزرگ هستم و اومدم ببینم این سبکی که شما میگید چی هستش و این رو دستهبندی میکنم و گذارش میدم  به بیگ بویز ها و الی اخر .که درواقع اینکه اصلا بیگ بویزی وجود داره نداره  یک  بحثی هستش که در جلسات آینده بهش میپردازیم .اما .این3تا7 باید حتما سه تا درایو بشه؟ یا حتما  پنجتا درایو باشه .؟  نه موضوع اصلی این هستش که  این سی پی3تا7 درایو ها .میتونه بعضی وقتها دوتا بشه.

الگوی کن کن و اسپایک 22 1

بصورت دایورجنسی میتونه چهار تا بشه ولی اصولی و منطقیش اینه که سه تا و پنج تا ولی  اصل موضوع این هستش که انگلف 29 بشه توی بحث انگلف ها ما انشالله توی جلسات آینده باز هم این موضوع رو میگیم. الان چون  یک کوچولو بهش نیاز داریم و از قبل هم در مورد انگلف ها گفتیم.

یک کوچولو بهش اشاره کنیم بحث انگلف و استاپ هانتر هستش توی بحث انگلف ها و بحث استاپ هانتر ها  این هستش که ببینید. باید قیمت بیاد و از اون سمت 29 گره  بیرون بیاد 8 این میشه انگلف کردن. انگلف کردن یک اصطلاحه و یک واژه هستش که هم معنی و مفهو ماستاپ هانتر هستش.

چرا استاپ هانتره؟ اون آقازاده هایی که میان و در این 9 زیر تریگرکندل. اینجا 28 وارد پوزیشن بای میشن استاپشون رو کجا میگذارند؟ استاپشون رو میگذارند زیر این گره 10 در فاصله مثلا یک چیزی حول حوش چهار پپ (اندازه فاصله 9 تا 10چهار پپ (پیوت اس ال ش 11 پنج پپ هستش. میان اینجا 9 ست میکنند.

حالا وقتی قیمت میاد برای انگلف کردن 8 یعنی اینکه میاد استاپ هانتر کنه و استاپ هانتر خودش تقسیم بندی شده بود. انگلف تقصیم بندی شده بود. وقتی میگیم استاپ هانتر میکنه وقتی میگیم  انگلف میکنه یعنی  اینکه میاد استاپ هارو میزنه 8 اینکه حالا این استاپ هارو میزنه چه اتفاقی می افته؟

حرکت معکوس 11 داره اتفاق می افته به سمت بالا چون از این استاپ ها 8 برای ورود در جهت مخالف 11 درواقع  استفاده کردند. و اون هارو 8 جمع کرند حرکت 11 کنند. اینکه این 8 انگلف شده معنیه کلین برک اوت بده  یا معنیه استاپ هانتر بده اون موقع انگلف دوتا شاخه میشه یدونه کلین برک اوت میشه کلین برک اوت رو  که ما ببین این لغت ها خیلی جاها استفاده شده و معنی مفهومش از نظر ساختاری با هم فرق میکنه.

شما یک زمانی  از نظر طول حرکت  دارید که یک نفوذ دارید  که بصورت انگلفه 8 .یک نفوذ 12 دارید که برای تایم بالاتر درواقع اتفاق می افته بصورت درواقع ایی تی ار 12 بود. یک نفوذ دارید که بصورت سی تی  بود کلین برک اوت بود . ویدونه داشتید که بصورت او تی بود طول های حرکت داشتید حالا این نفوذهایی که داره اینجا 8 داره اتفاق می افته.

یک زمانی پاکسازی حرکت هستش. اون کلین برک اوت که میگیم پاک سازیه مسیر هستش برای اینکه  بازار در آینده برگرده 13  و خودش رو به سطح پایین تر برسونه. بنابرین وقتی قیمت میاد در یک سطحی  نفوذ میکنه  اونجارو انگلف میکنه. استاپ هانتر میکنه یا کلین برک اوت میکنه اصلا دلیل بر این نیستش که همین الان 8 میخواد بره پایین.

چون توی بحث انگلف ها این موضوع هم مهم هستش که  قیمت در سمت مخالف چکار کرده؟ اینجایی که این 27 شادو رو زده (خط تفقی روی های 27 ترسیم کرد و رفت به گذشته چارت بررسی کنه خط 27 رو) این شادو 27 خودش رو به کجا رسونده؟ بریم ببینیم ( تایم پانزده) اگر این27 شادو می اومد و در این گره منشا 14 حرکته نفوذ می کرد. پس اون موقع حق تقدم . اینجارو10 هنوز نفوذ نکرده. اگه می اومد.

اینجارو10 نفوذ8 میکرد ببینید یدونه اینجا 14رو گره داریم یدونه اینجا 15 رو گره داریم و یا  اینکه میرفت اون جرو 14 نفوذ 16 میکرد. فعلا درحال حاضر هیچ کدوم از این دوتا گره ها 14و15 انگلف نشدند. پس تا زمانی که یک گره 15 دارید و قیمت اون رو انگلف نکرده  یا کلین نکرده یا استاپ هانتر نکرده یا توش نفوذ نکرده وجود سفارش در اون گره هنوز و هنوز محتمل هستش.

اما اگر یک زمانی قیمت بیاد و گره پیش رویی که  داره رو توش نفوذ کنه .مثلا اینجا 16 رو بیاد توش نفوذ کنه وقتی داره برمیگرده  میاد پایین 17 اینجار16 نفوذ کرده .

الگوی کن کن و اسپایک 23

پس در آینده از یک  گره ای که سمت پایین تر توی جلسات بعد صحبت خواهیم کرد  میاد 18 و اینجارو27 رد میکنه خب این از این .

اما اگه اینجار 16 نفوذ کرده بود. بعد دوباره بیاد اینجا 8 رو نفوذ کنه چه اتفاقی می افته؟ میشه حق تقدم و حد تاخر یعنی اینکه قیمت میاد میره اون بالا 19  و اینجارو 8 یک بدهکاری داره میره  تو سطح بالاتر20 . دوباره برمیگرده  میاد در سطح پایین تر21  این بحث رو نگه دارید جزو مباحث امروز ما نیست امروز فقط بحث شناخت آقازاده الگوی درایورها هستش .

الگوی کن کن و اسپایک 24

و یک حرکت شارپ 22 یک حرکت شارپی که ببینید اینجا اگر این 22 حرکت شارپ این هم برای دوتا جلسه بعده. و من دیگه دارم یواش یواش همه رو جمعبندی میکنم بصورت چارت خوانی اگه این حرکت شارپ 22 منشا یک حرکت صعودی بود و دیدگاه اون بالا 23 عوض نشده بود قیمت به هیچ عنوانی و تحت هیچ شرایطی نباید بیاد و بیس حرکت اسپایک 24 رو انگلف کنه.

اگر بیاد و بیس حرکت اسپایک رو انگلف کنه یعنی اینکه مقدمه حرکت برای یک دورخیز 25 تا 26 و ادامه حرکت 27 هستش و اینجا 24 هیچ دیدگاه بایی وجود نداشت پس قیمت چی هستش ؟

میاد و به راحتی سل 27 میشه . قیمت سل شده 27 اینجا 24 هیچ دیدگاه بایی وجود نداشت اما ببینید قیمت اومده حالت تصفیه 28 گرفته حالت سی پی گرفته. حالت درایور 28 گرفته.یک 25 دو 29 سه 30 برمیگرده 30 تا31 به سمت یک 25 (سطح25) وزمانی که برمیگرده 30 تا 31 به سمت یک 25 اگر نتونه یک رو بشکنه و بره به سمت بالا 32 .

الگوی کن کن و اسپایک 25

این هم که از این سه 30 داره برمیگرده 31 اگر قیمت اینجاکه درایو یک 25 تا 26 رو زده بود ببینید توی محدوده های سی و سه 33 (شیبو) و اینجا 26 که اومده درایو یک رو تشکیل داده اگه این گره ای 34 که اینجا که پاس دادن دوتا کندل اف الی که اینجا 34 بود. این رو 34 اگه اون زمان (در حرکت 25 تا 26 می اومد نفوذ میکرد در 34) انگلف میکرد.

از درایو سه 30 که برمیگشت به احتمال بسیار زیاد میتونست از همینجا 30 حرکت خودش 35 رو شروع کنه .اما اینجارو 34 انگلف 26 نکرده میاد (حرکت 30 تا 31) برمیگرده (حرکت31 تا 36) اونموقع این 30 درایو سه (یک خط افقی روی 30 ترسیم کرد) مطمینا یک سطحی یک گره ای رو  باید از تایم اونور ( بریم عقبتره چارت ببینیم سابقه قبلیه خط افقی 30 بررسی کنیم) بریم عقب تر چارت .

الگوی کن کن و اسپایک 26

این گره 1 که این گره 1  باید انگلف میشده ( برگردیم به جلوتر) پس.

الگوی کن کن و اسپایک 27
الگوی کن کن و اسپایک 28

اینجا 30 باید انگلف میشده حالا یک ایرادی اونجا هست. مطمئن باشید که یک ایرادی توی شناسایی اون  گره هستش چون .درشرایطی که این آقازاده 30 میتونه بیاد بره پایین 36 که  اومده باشه و سطح پیش رو و سفارشاتش رو چیکار کرده باشه؟

جمع آوری کرده باشه .میره برای همون پنج تایی که گفتیم .یکی 25 دوتا 29 و سه 30 تا بعضی از دوستان توی گروه سوال میکنند که.نحوه شمارش به چه حالتیه؟ من الان اینو بگم یک 25 اینو بگم دو 29  رفته بالا 2 برگشته 3 اینو بگم  سه رفته بالا 2 اومده 30 چهار. نه شما بیاید و در یک محدوده  دریک ناحیه ای (ناحیه 29 و3 رو نشون داد) که مطابق با همون تایم فریمی که هستید رنج درواقع حرکت رو درنظر بگیرید.

اما میتونید شمارش هارو در سی پی ها و فشردگی ها بصورت کندل هم نگاه کنید (تایم فریم رو برد یک ساعته) و این 4 همون جایی هستش که اومده و چرا رفته  پایین ترش 36 الان اینجا 4 مشخص هستش.

الگوی کن کن و اسپایک 29

اینجا 4 اون گره ای که داریم .یک گره 4 لانگ شادو هستش  و لانگ شادویی 4 که پنجاه درصدش دیده 30 شده پس بازار ازش رد میشه (یعنی از30 پایین تر رفته) و به گره  پایین تر5 میرسه و یک 25 دو 29 سه 30 چهار 36 و پنج 6 توی تایم خودش (یک ساعت) ببینید یک برگشت 25 تا 26 دوتا برگشت 29 تا 2 سه تا برگشت 30 تا 31 و چهار تا برگشت 36 تا 4 و پنج تا برگشت 6 و پنج تا درایوش رو تشکیل میده بصورت سی پی تپس و برگشت 6 تا 8 و ادامه حرکت 8 به سمت منشا 9 حرکت چرا؟

(رفت تایم پانزده ای) نجایی که داشتیم صحبت میکردیم بعد از تصفیه 10 زمانی که  قیمت برمیگرده  یعنی اینکه داشتیم اینجایی 11 که صحبت میکردیم توی این ناحیه  دیدگاه چی بود؟

الگوی کن کن و اسپایک 30

گفتیم بای 12 وجود نداره سل 11 وجود داره (حرکت نزولی 11 رو به پایین) سلی که وجود داره تصفیه 10 کرده بنابرین زمانی که قیمت با تصفیه برمیگرده 13 تا 14 دیگه اون دیدگاه 11 الان 15 بای هستش و همچنان مجددا روی همین سطح 16 روی همین ناحیه  اینجا یک سطح 12 اصلی یک واکنش 17 یک واکنش 18 یک شکست 19 و واکنش 20 بعدی این 16 سطح مادام العمر به قوت خودش باقی هستش و شما از منشا حرکت ها انشالله  درمورد ترکیب حرکت های اسپایک حرکت های لگهای شارپ  و با مومنتوم در آینده هم صحبت خواهیم کرد.

ولی این 16 میشه یک ناحیه و سطحی که .شما همین الان بخواد بیاد پایین 21  اینجا 16 رو برک اوت کنه در دفعه بعد در سمت مخالفش 22 میتونید بییاید و تصمیم بگیرید برای ترید کردن. (رفت تایم پنج دقیقه) تریدی که استاپ های چند پپی داشت؟ پنج پپی 23 و تارگت های 24 حداقل دیگه ریسک به ریواردهای  پنج 23 به بیست و پنج  24 رو بگیرید که یک به پنج ترید کنید.

الگوی کن کن و اسپایک 31

اگه چند تا استاپ ببینیداصلا اینکه  من میگم اگه این کارو انجام بدید .اگه نمیدونم  استاپ خوردید ایراد نداره .اصلا کلا بحث پرایسی  یعنی همین .

الگوی کن کن و اسپایک 32

نشه برید یک جایی ببینید میاد میگه من تریگر پرایس  اکشن کارم  اومده اینجا1 و میخواد وارد بازار بشه. یا مثلا بخواد بیاد توی این 2  ناحیه این ناحیه محاسباتی هستش.

الگوی کن کن و اسپایک 33

انشالله همونطور که از قبل قول داده بودم یکم خستگی در کنم مطمینا زیر قولم نمیزنم بحث سشن هارو در آینده همه شما مهمان من هستید. ولی یک مقدار زمان میخوادهمینجور که فرمول گام های حرکتی رو گفتیم. درمورد تمام این فرمول ها درمورد تمام  گام های حرکتی در سشنها رفتارهای  حرکتی در سشن ها اون رو هم مهمان من هستید.

و انشالله بعد این دوره  توی اون کانالیکه یکی از ادمین ها به عنوان بکاپ درست کرده تشریف داشته باشید. که درآینده درمودش اطلاع رسانی خواهد شد. جلسه رفتارشناسیه حرکت در سشن هارو به امید خدا بصورت کاملا رایگان درخدمت شما خواهیم بود.

حالا اینکه قیمت بصورت تصفیه 3 و بصورت درایور حرکت کرده  و خودش رو به این ناحیه رسونده 4 چون دیگه  تصفیه 3 کرده ایا ما اینجا 5 مجازبه سل کردن نیستیم؟ چرا نیستیم. شما اینجا 5 هم مجاز به سل کردن هستید چرا؟ یک  استاپ بسیار بسیار کوچیک 5. و یک استاپ بسیار تنگ بقول بعضی ها  دارید 5 و ریسک به ریوارد ها کلا و بحثمون منحرف شد.

ترید پرایس اکشن کار تریدری که درواقع روی گره های معاملاتی کار میکنه. نمیاد اینجا 5 وارد بازار بشه هزارو پانصد تا  بالاتر بیاد و استاپ بگذاره و بگه  که مثلا من دارم ترید میکنم. نه به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی اون شخص اون فرد وان افراد اون گروه  پرایس اکشن کار نیستند. ممکنه کلاسیک کار باشند. ممکنه هر روش و سبک و سیاق دیگه ای بخوان کار کنند.

اما بحث شیرین اسپایک ها .توی بحث اسپایکها یک موضوعی که  درواقع هستش ببینید. ممکنه خیلی از زمان ها شما وقتی که سی پی 3 دارید وقتی که درایور دارید و قیمت میاد و کندل در راستای دیدگاه شما  ومیاد و یک کندلی 6 درواقع میزنه و خارج میشه این کندله 6 اسمشو گفتیم وکسلری میزنه ممکنه دیگه برنگرده 7هیچ ایرادی نداره.

الگوی کن کن و اسپایک 34

 اما در تریدرایوها در سی پی درایوها 7  در سی پی تپس ها .زمانی که آخرین درایور8 اتفاق می افته میتونستید مثلا با این درایور چهار9 بیاید بصورت استاپ هانتری  اینجا 10 وارد بازار بشید و بسته شدن قیمت اینجا 10 بالای این کندل 11 که  نقض سطح کرده  اینجا 10ورورد بود . و به سمت اون بالا.اما  اینجا 12 همین برگشت همین گره  در اخرین درایوری که اتفاق می افته  شکل و تصویرش در گروه فکر میکنم هستش.

الگوی کن کن و اسپایک 35

میشه جایی که شما انتظار دارید که بازار مجددا برگرده. حتی  اگه مثلا تری درایو بشه، حتی اگه سی پی درایو بشه ببنید یک حرکت 13 دارید به این حالت و قیمت میاد. اولین برگشتش رو 14 انجام میده اولین درایور رو میزنه، اینجا 15 یدونه گره شناور داریم متاسفانه بعد از سال ها تحقیق بررسی بین علما روی اون گره شناوره هنوز دعواست که میبینید بعضی وقت ها چهارتایی میشه. بخاطر اون گره شناوره هستش و هیچ ایرادی نداره.

و معمولا گره های شناور  به سطح سیصد و سی و سه نمیرسند و فکر میکنم طبق اوجد هم الله .البته بسم الله رحمن رحیم میش هفت صد وهشتاد شیش اگه اشتباه نکنم و الله هم میشه شصت و شیش. یعنی کلا خود شصت و شیشه شیطانی نیست. اگر هم هست افریده  الله هستش و خود  الله اوجدش میشه شصت و شیش. جایی گفتیم فراموش کنید.

برگردیم به موضوع. این تریدرایوی که داره میزنه. وقتی قیمت این درایور رو تکمیل کرد17. شما میتونید بیاید با استاپ هانتر درایور دو 16هم وارد بازار بشید اما اگه این اتفاقه نیفتاد قیمت زمانی که میاد و این تریگر لاینی 18 که اینجا دارید با وکسیلری 19 میاد برک اوت میکنه اون زمان اینجایی 20 که درواقع میاد استاپ هانتر میکنه یک گره 20 ایجاد میکنه  برمیگرده 21 و این گره ای 20 که به عنوان  اخرین گره هستش اینو میبینه و حرکت 22 میکنه این 20 همون اف تی سیه میشه و انشالله تعالی قیافش شبیه هد اند شولدر شد.

ما درمورد رفتار حرکت در گره های معاملاتی اخرین جلسه درمورد  کیو ام و تریگر من هم صحبت میکنیم . اونهایی که ویدیوهای  دوره قبل رو دیدید تریگر من همون فیشرمن هستش  بخاطر این اسمش رو عوض کردیم که با بحث  دیدگاه آقای مارک فیشر توی سشن ها  قاطی نشه و این الگو و رفتار حرکتی در درواقع گره های معاملاتی رو  درآینده در خدمت شما  خواهیم بود.

و اما وقتی شما یک حرکت اسپایک دارید. انتظار دارید که  قیمت درایور هاشو کجا تموم کنه ؟ و به کجا برسه  یک سایتی که اینجا بود بیایم یک مقدار درمورد حرکتی که وجود داره حرکت اسپایک بیسی که اومده درنظر گرفته و برای خود حرکت ببین درایو یک 1 در جازدن یک 2 دو3 سه 4 بالا و ریزش 5  که بصورت فلگ 2 تا 4 هستش و این 6 اون گره شناوره هستش. گره شناوری که اتفاق می افته. حالا اینجا 6 به عنوانا اسپایک بیس در نظر گرفته که ما  این یکی 7رو درنظر میگیریم.

الگوی کن کن و اسپایک 36

اما ما چجوری استفاده میکنیم ؟ این بحث استفاده فیبورو؟ عکس بعد گره ای که درواقع این گره 15 شناوری که اینجا هستش .و یکی 16 دوتا 17 و باید اینجا 18 یک سه  دیگه هم اتفاق بیفته . اما اینجا 15 و این گره یجورایی توی بحث شکست ها 19 میتونه جزو همون گره هیدنمون هم محسوب بشه. این جارو میتونید برید خودتون هم مطالعه کنید .و ببینید که اتفاقی که داره می افته  تقریبا شبیه به بازهم همینه دیگه هیچ چیزی خارج از این نداره.

الگوی کن کن و اسپایک 37


.شبیه به همین حرکتی که  ما الان داشتیم اتفاق  افتاده. یکی دوتا سه 20 تا اومده و همین پنجتا 20 و ادامه 21 حرکت. و اما برگردیم این هارو خودتون برید بخونید مطالعه کنید. من ببندمش.

الگوی کن کن و اسپایک 38

برگردیم به چارت.شما توی بحث اسپایک ها 1 برای بیس 2 ها دیگه نمی آیم و اون آقازاده چی چی بود؟ مثلا بگیم  که برای این حرکت بیسی که اینجا 3 تا 4 هستش برای این بخوایم بیایم فیبو ترسیم کنیم .فیبوی من 3 تا 4 هم که اصلا اون لول هارو نداره. ولی ما یک کار دیگه انجام میدیم .

الگوی کن کن و اسپایک 39

اینکه شما دوتا انتظار دارید دوتا لول دارید . درواقع قیمت تا اونجا برسه یکی اینکه وقتی میاید و برای این حرکت اسپایکتون 5 تا 6 این آقازا ده درایور رو ترسیم (شیبو ترسیم کرد) میکنید. اونموقع یک کپی ازش بگیرید (کپی از شیبو) یک 7 دو8 سه 9 یدونه مشترک دارید (یدونه باکس 33 درصد مشترک 9 دارید).

الگوی کن کن و اسپایک 40

اون شیبو رو ک کپی گرفته بود اورد گذاشت رو 10 با این کار یدونه باکس ترسیم اول شیبو افتاد رو ترسیم دوم و  مشترک شد. سی و سه درصدش اگه خاطرتون باشه یک دفعه صحبت .یکسه پنج دو شد اگه اشتباه نکنم یک 7 دو 8 سه 9 چهار 10 و پنج 11 انتظار اصلی کجاست این هستش که قیمت خودش رو به پنج تا 12 برسونه اینکه چرا پنجتا هستش؟

مگه نداشتیم که سه تا حرکت و یک اصلاح بعضی از دوستان اومدا تو ان پرسش گفتند. که بخاطر اینکه اینجا مثلا یک 7 دو 8 سه 9 بعد دوباره یک 9 دو 10 سه 11 هستش. نه یا این هارو همه صحبت کردیم که. یا اینکه در تایم های بالا. همه اینها درست.ولی موضوع اصلی این هستش که شما بحث استاپ هانتر رو ندید گرفتید.

الگوی کن کن و اسپایک 41

بازار همیشه یک سطحی داره اینجوری 13 که اگه این  باکس 13 رو ما حساب کنیم که  سه تا حرکت 16.17.18 هستش . بازار میتونه یدونه حرکت 14 (منظور یدونه س ی وسه درصد) بالاتر استاپ هانتر کنه. محدودشه دیگه و میتونه بره اونجا 14 به اندازه یدونه گام محدودشه و یدونه هم میتونه پایین استاپ هانتر15 کنه .یعنی بشه یک 14 دو 16 سه 17 چهار 18 و پنج 15 این سواله که اونجا مطرح شد.

الگوی کن کن و اسپایک 42

جوابش در همین بحث استاپ  هانتر در دوطرف  لول هستش و بنابرین 7 اینجارو شما میتونید استاپ هانتر در نظر بگیرید 11 اینجارو هم یدونه استاپ هانتر پس لول اصلیه این پنجتا حرکت این 19 هستش  اون بالا 20 میشه اس او چهار استاپ هانتر و  بعدیش کجاست؟ این یکیه 21 .این 22 میشه ناحیه اصلی و محدوده اصلی واکنش 23 و واکنش 24.

چجوری  میخایم بدست بیاریم خب مشخصه  دیگه یک حرکت اول (5تا6) (شیبو رو از اون ترسیم کرد) روک هدارید گام های حرکتیه  اسپایک شما بدست میاد و بعد از اون شما میاید.

الگوی کن کن و اسپایک 43

پس دوتا انتظار گفتیم دوتا ناحیه داریم که درواقع انتظار حرکت ما هستش یکی لول بعد از این سه 7.8.9 تا لول چهار 10 من های یک سوم یعنی برای این حرکت 10 هم شما مجددا چی ترسیم میکنید؟ یدونه شیبو ترسیم میکنید. و سطح اصلی که انتظار  داریم که قیمت اینجارو بیاد .درایو یک25 درایو دو26 درایو سه27 بزنه این ناحیه (باکس سبز) 28 هستش.

الگوی کن کن و اسپایک 44

این هم 28 سطح اول و همین کارو برای پنجمیه11 انجام میدید و یدونه دیگه از این ها ترسیم میکنید. از اینجا 29 تا این پایین 30 و انتظار حرکت رسیدن. درواقع  برای درایو بعدی  بعضی وقت ها ممکنه  قیمت با سه تا درایو خودش رو به این 31 سطح برسونه .و بضی هم ممکنه پنج تا درایو .ولی یکی از اون ها اینجا 27 اگه سه اینجا 27 تشکیل شد و نتونست ادامه حرکت 32  بده پس تپس تشکیل بشه.

الگوی کن کن و اسپایک 45

توی سی پی تپس درایو ناحیه ای که درواقع درایو  پنج انتظار داریم تشکیل بشه 31 اینجا و ادامه حرکت صعودی 33 درواقع این میشه استفاده از گام های حرکتی در اسپایک  و فکر میکنم تا اونجایی که فکرم یاری میکنه؟ همه رو گفتم اگر چیزی جاموند سعی میکنیم توی پرسش پاسخ ها اگر یک وقتی  نکاتی جا مونده بود خدمت شما عرض کنیم.

الگوی کن کن و اسپایک 46 1

بنابرین ترکیب این جلسه  اینکه شما یک حرکت شارپ با مومنتوم دارید .قیمت میاد اولین برگشتش رو میزنه و ببنید یک حرکت شارپ  با مومنتوم 1 اولین برگشت 2 تا 3 اولین برگشتی که اتفاق می افته 2 تا 3 شما دست به ترسیم میشید.

از4 تا 5 شیبو میکشید و یدونه کپی از این از شیبو کپی میگیرید با اون گام مشترک سوم ترسیم میکنید درواقه باکس 6 مشترک هستش میاد اینجا 7 ترسیم میشه و اونموقع برای سطح داخلی این درواقع چهارمیه باکس 8 هم  یدونه دیگه شیبو ترسیم میکنیم.

الگوی کن کن و اسپایک 47

این 9 میشه یکی از این نواحی که انتظار دارید قیمت بیاد و این ناحیه رو تاچ کنه 10 و ادامه حرکت 11 رو داشته باشه و حرکت 12. درایو یک 13 درایو دو 14 درایو سه 15 بصورت دیگه فاصله  ببینید.

پیوت ها 13.14.15 از همدیگه فاصله  گرفتند دیگه بصورت  سی پی درایو نیستش. اما  قیمت زمانی که  داره برمیگرده 15 تا 4 میاد و درایو 13 یک رو میبینه و میره 16 برای درایوهای بعدی یک 13 دو 14 سه15 و این پایینتر چهار17 .

الگوی کن کن و اسپایک 48 1

 این 10مثلا پنج و میتونید به اون حالت هم بشمارید و بصورت مجزا هم  اگه خاطرتون باشه گفتم در دل خود این حرک تها هم بعضی وقت ها  شما درایوهای دیگه ای دارید یدونه هم اینجاها بود.یک حرکت شارپ با مومنتوم اینکه میگم اینجا بود صحبت  این بود که مثلا اینجوری  البته چیر خاصی نیست مثلا میتونید یدونه اف نه بزنید .

.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.