جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

ویدئو بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 18

خلاصه ویدئو

-در این جلسه سعی میکنیم که بررسی الگوهای حاصل از برگشت رو در خدمتتون باشیم یا همون به اصطلاح کپس ان پرایس رو کمی درموردش صحبت کنیم. نام دیگه کپس ان پرایس یا الگوهای حاصل از شکست که در این خصوص قبلا یک مقدار درموردش صحبت کردیم برمیگرده به همون بحث پیوتها اما در این جلسه سعی میکنیم که اون عوامل تاثیر گذار روی گره های معاملاتیه سبک تریگر پرایس اکشن رو یا رفتار شناسیه حرکت رو ریزتر بشیم.

و درموردش صحبت کنیم وانشالله بتونیم برسیم به اون ناحیه هایی که در پیوتها در موردش صحبت کردیم ریترن تو پیوت ها یا همون ارتی پی ها .و انواع مختلفیکه وجود داره توی بحث کپس توی مسله پیوت ها  بیشتر فکوسمون روی بحث بیس پیوت ها هستش. البته توی انواع ساختارهای پویتی هم این بحث کارایی داره و عمومیت داره.

به هر حال دوتا الگوی پرایسی داشتیم یدونه الگوهای حاصل از شکست بود که  جلسه قبلی در این خصوص کمی صحبت کردیم و اگه خاطرتون باشه تو اون جلسه اشاره کردیم که  یک ناحیه داریم و زمانی که قیمت به اون ناحیه و به اون سطحمون میرسه مطابق با تمام شرایطیکه در اون جلسه عرض کردیم و اصیل ترین اون تشخیص سطح بود و کندل برک اوتی که داشتیم  و ناحیه زمانیکه با کندل شکسته میشد.

و بعد یک برگشست کندلی بودش که شکست خود ناحیه ایجاد شده در تایم تریگر که های یا لوی کندل شکست رو می اومد مجددا برک اوت میگرد یک ناحیه اکسپت برک اوت به ما میداد این ناحیه  اکسپت برک اوت رو  اومدیم درمردش صحبت کردیم و گفتیم که گره های معاملاتی ما هستند و توی دوتا قسمت چون بصورت توامان صحبت میکردیم بعضی دوستان شما نمیدنم کلمه مناسبش چی هستش.

یک مقدار حالا ما بد عنوان کردیم و به هر حال اون کندل برک اوت در دل خودش هیدن گپ داشت  که اون هیدن گپ رو میتونستیم بیایم پیدا کنیم به عنوان تریگر لولی که وجود داشت توی بحث هیدن ها کاملا درموردش صحبت کردیم اون ناحیه ناحیه گره معاملاتی بود که به عنوان اف تی ار بود فیلور تو ریترن بود.

از این به بعدش اومدیم این نواحی رو براساس توان حرکتی و فرمولی که توی سبک رفتار شناسیه حرکت ارایه شد و دیدگاهی که ارایه شد تقسیم بندی کردیم. نواحی اعم از یی تی ار که انگلف درواقع بود.سی تی ار که کلین بودش و برای این دوره  که دوره نود و هشت هستش. یک سایتی هستش که ادمین ها درست کردن.و در دوره دوم که درخدمت شما هستیم.  یعنی تیرکس 98 یک آیتم ( او تی ار) هم به مبحث اضافه شد .

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

این تا اینجا توی بحث شکست ها بود توی همین راستا اگه خاطرتون باشه ما یک اسامی مشترک داشتیم اما گره ها و ناحیه ها یی داشتیم که دیگه توی دل شکست نبودند .نواحی که براساس طول حرکت می اومدیم و اندازه گیری میکردیم .اون نواحی که براساس طول  حرکت اندازه گیری میکردیم. بریم روی چارت صحبت کنیم.

یک نکته کوچولو رو خدمت شما عرض کنم در مورد اینکه شما زمانیکه یک گره حاصل از شکست داشتید به هر حال می اومدید طول اون گره رو حساب میکردید و میدونستید که برای کدوم یکی از تایمهای فرکتالیه سبک رفتار شناسی حرکت هستش .توی اون گره های معاملاتی دنبال یکسری شواهد بودید و راهکرهایی که می اومدید گره ها رو به هر حال بررسی میکردید.

یکی از اون کندلهایی که توی دل  گره ها بود بهش گفتیم که کندل اخرین کندل درواقع توان چیزیکه معادل شاید بحث ام پی ال یا هد دردی باشه که  آقای ایف توی یکی از وبینارهاش درواقع در موردش صحبت کرده  تا اونجایی که من میدونم تقریبا اون هستش و این رو اشتباه نکنید زیرو تریگر کندل ام پی ال نیست.

زیرو تریگر کندل. زیرو تریگر کندل هستش شرایطش رو توضیح دادیم .شرایط اون ام پی ال رو اون آخرین توان یا حد در رو هم توضیح دادیم .و یکی دیگه از اون مواردیکه توی گره های معاملاتی داشتیم اینبو دش که توی بحث گره های معاملایت شما می اومدید طول گره 1رو اندازهیگری میکردید. مثلا اینجا 1 بیست و هفتا هستش و میرفتید در تایم های بالاتر و نگاه میکردید ببینید این گره ای که اینجا 1 هستش.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

آیا در تایم بالاتر 2 دیده میشه اون شرایطش وجود داره یا نه شرایطش چی بود؟ حداقل سه کندل درجا 2 زدن  در سبک رفتارشناسیه حرکت گره معاملاتی هستش که  دیگه تقسیم بندی میشد براساس الگوها و پترن هایی که بودش. و الان شما یک گره 2 معاملاتی در تایم چهار ساعته میبینید که طولش هم برابر با توان حرکتیه . تی اچ تایم 3 چهارساعته هم یک چیزی حول حوش سی پپ هستش.

این 3 تی اچ رو دوباره دوباره با گام ( این دوتادوباره رو برای این گفتم که چون دوتا عدد داریم) و نیاید این 3 توان حرکتی رو یک وقتی نیاید با اون توان حرکتیه گام های 4  کوتاه و بزرگ 5 تحلیل  بازار که برای چهارساعته هستش 4 چهل هشت و5 شصت و پنج قاطی نفرمایید.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

بریم برای اینکه 2 گره یکچیزی حول حوش بیست و هفت سی پپ. اندازه این انتهای 6 حرکت اینم اینور (تا7) بیست و هشت سی پپ .پس شما یک گره ای دارید که معادل  طول همین آقازاده تایم خودش (چهارساعته) هستش دیگه توی تایم بالا مطمینا این 2 گرهه با اون شرایطی که برای گره ها گفتیم دیده نمیشه حالا  اینجا 2 میخواد بیاد تصمیم گیری کنید که کجا ها اوردر ست کنید.

وقتی قیمت گره 2 مال همین جاست (مال چهارساعته هستش) و میخواد به اینجا 2 برسه شما همین ابتدای 8 گره و اگه گره طولش بیشتر بود مثل مثلا این 9 گره (73 پپ) که بارها و بارها و بارها در این دوره راجع به این 9 گره صحبت کردیم و اون موقع طول این 9 گره رو اندازگیری میکردید هفتاد تا و میرفتید ببینید گه هفتاد تا هستش یک وقتی در تایم بالا دیده  نشه و شرایط گره 9 اونجا 10 نباشه حداقل یکی  دوتا سه تا دوتا 11 درجا زدن داره.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

یعنی اینکه شما این دفعه رو اغماز نمی کنیم .شما در این تایم (چهارساعته) هستید. گره 9 برای این (چهارساعته) تایمه و تایم ( اشاره به تایم فریم دیلی 12) بالاتره. انتظار دارید که قیمت کجا برسه؟

تقریبا از نصف 13 به پایین 14 یعنی باید اون آقازاده زیرو تریگر کندل با شرایطی که برای زیرو تریگر کندل ها گفتیم در همین 13 ناحیه ها پیدا کنید محلی برای تست اول ورود این اینجوری نیستش که یعنی قیمت به این پایین( یعنی زیر13 نمیره) نمیره نه کل ناحیه ( ناحیه بین13 تا 14) اینجاست ( باکس سبز ) 15.

یعنی اینکه ما از اون یک دوم بالاییه 16 (نارنجی) برای ورود دیگه چشم پوشی میکنیم .تمرکزمون روی ورود در این15 ناحیه هستش و بهترینش هم کجا ست؟ بهترینش هم همینجا13 ست.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

(یک لحظه استوپ میکنیم و میریم ترید میزنیم برمیگردیم)…. و اینکه اصلا چرا اومدیم و مجددا بحث شکست هارو مطرح کردیم؟ و اینکه اشاره کردیم به نواحی یی تی ار .سی تی ار…یی تی ار این 9 بود. اف تی ار این7 بود و حالا توی طول های بزرگتر برین دنبال  سی تی ار و او تی ار باشید .

و چرا کلا دنبال این مبحث بودیم. بخاطر اینکه همه این9 درجا زدندها .از اف تی ار. تا او تی ار همشون به عنوان یک بیس هستندو اما  بهتر اون هستش که توی بحث اقازاده کپس ان پرایس .شما تمرکزتون روی بیس پیوت ها باشه و بیس پیوتها با همون شرایط  حداقل سه کندلدرجا زدن که  قادر نباشند های لوی جدید بزنند .میشه ناحیه بیسمون و اما توی بحث کپس. بریم برای نقاشی کردن.

شما یک 17 حرکت دارید این17 حرکت شامل حداقل سه واحد حرکتی تایم.یکی. دوتا .و سه تا 18.هرگاه این 18 سه واحد حرکت رو داشتید اصول اولیه اون تیوریه چیچیه پایه گذاریه سبک رفتار شناسیه حرکت سه واحد حرکت 18 سه تا توان حرکتی تی اچ حرکت و یک واحد 19 توان حرکتی برگشت وقتی اتفاق می افتاد شما پیوت 20 داشتید.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

پیوتها و ورود در پیوت ها در اصل اشاره به همون مبحث شکست هستش  اما در تایم پایینتر.یعنی.اگه خاطرتون باشه ما خدمت شما توی   اون بحث ستاپ هایی که داشتیم و توضیح دادیم. گفتیم که  زمانیکه شما یک سطحی21 داشته باشید و قیمت بیاد بهش برسه شکسته شدن 22 سطح مطلقا در همون تایم شکست البته من توی یکی ازسوالها یکسری تصاویر در اختیار گروه گذاشتم میخواستم یک مبحثی رو عنوان کنم یکی از دوستان شما اومد گفتش که نه اینجا این شرایط رو نداره گفتم که ترک ها یک ضرب المثل دارن که میگه ( سن دین السون شر یاتسین).

گفتیم خیلی راحت حق با شماست و از اون مثله عبور کردیم و اما شما اگه تواناییه لازم اینکه ما گفتیم که نرید توی تایم های پایین بخاطر این هستش که شکست اون پکیجه و احتیاج  به تسلط و توانایی  داره و برای در عمان بودن شما که انشالله دیگه از الان دیگه تازه کار نیستید.

اینکه میاد اس او چهار23 میشه و نمیتونید سط ح هارو تشخیص بدید حالا به هر دلیلی که انجا گفتیم که میتونه اس او چهار ها اتفاق می افته درگیر مثله ای او چهار ها درگیر مسله  استاپ هانتر ها درگیر مسله کندل هایی که کلین 24 هستن کندلهایی که اوت ساید هستند. نشید گفتیم که شکست رو بصورت پکیج بیاید بررسی کنید.

اما اگه اون تسلط رو دارید شما حتی میتونید شکست رو در یک دقیقه هم تشخیص بدید .یعنی اینکه یک سطح د یلی21 دارید و قیمت میاد در یک دقیقه  به سطح دیلی شما میرسه 22 و شما میتونید اونجا هم ح تی بفهمید که این سطح شکسته شده یا نشده .حتی اگه نتونید اونرو درک کنید به هرحال حتی در ام یک بعدا میتونید برید چیچی کنید؟ برید ناحیه یه صفر مرزی رو برای کندل شکست.

ما چندین درواقع نمونه هارو برای پیدا کردن اون ناحیه عرض کردیم خدمت شما .تقسیمبندیه نواحی رو گفتیم .کندلهای زیرو رو گفتیم .کندلهای اخرین توان حرکت رو گفتیم  بعد دیگههمه ناحیه هارو گفتیم .یکسری مسایل دیگه هم به هر حال مطمینا وجود داره  که الان میگن باز یکسری چیزها وجود داره اون اوستا علم عل م رو نمیخواد بگه و فوت کوزه گری رو میخواد برای خودش نگه داره.

نه همه رو میگیم ولی دیگه خیلی ریز میشه صلا احتیاجی نیستش که برای ترید کردن بخواید اینهمه ریز بشید چون توی بحث معامله گری داستانش یکمقدار با تحلیل کردن یک کوچولو متفاوت هستش وکوچولو بودنش ا ین هستشکه شما تحلیل میکنید سطوح رو بدست میارید. اما  توی بحث معامله گری شاید همه این بحثه ایی که داریم و سی چهل جلسه ای که  در یکسال گذشته.

شما توی بحث این آقازاده تحلیل کردن باید و باید صدرصد باید بلد باشید .اما زمانیکه دیگه  بحث معاملگری میشه .من دیگه اغراق آمیزش رو میگم پنج درصد بحث معاملگری رو میدونید که این بحث تکنیکال توش جا داره .و بقیش به پلن معاملاتی .و بقیش به ستاپ و مدیریت ریسک و بقیش به مدیریت سرمایه و بقیش به مدیریت خویش داره . و از این بحث بگذریم بیایم سر بحث شکست ها اگه خاطرتون باشه داشتم عرض می کردم که توی بحث شکست ها گفتیم اینجا 25 مطلقا اینکار رو انجام ندید.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

.و ستاپ دوم شکست رو  که ستاپ مگنتی بود رو گفتیم حالا خطرناکه  اینکارو نکنید .اما  توی بحث تشکیل پیوتها .گفتیم که ستاپ اصلی یدونه ا ینهکه قیمت بیاد و برسه 1.برگرد ه2. این2 حداقل یکسوم طول حرکت رو که داره برمیگرده تشکیل چی چی میده؟ تشکیل پیوت3 میده .این تشکیل پیوتی که اینجا 3 اتفاق می افته ی ناحیه  اف تی سی داشت.

دوستان میان سوال می کنند که مرجع رو بگید که ما دنبال اف تی سی باشیم .ما دنبال  این ریترن تو پیوته 4 باشیم. ریترن تو پیوتی که میشه چیچی ؟ ار تی پی 5 بعد خود این آر تی پی الان داریم خدمت شما اگه قبلا هم نگفتیم عرض می کنیم که این 5 ار تی پی طولش معادل چی هستش؟

طولش معادل توان حرکتیه همین تایم هستش .و شما در کنار همین حرکتیکه2  اینجا دارید ودرواقع برگشتیکه4 به سمت اف تی سی 6 هستش .شما یی تی پی7 رو مجددا دارید . و این هارو که دیگه بیشتر توضیح نمیدم . برای اینکه از نظر طول حرکتی معادل همون اف تی ار. یی تی ار. سی تی ار .و او تی ار اینجا هم همون مسله هستش .

درواقه ریترن تو پیوت دارید .این ار تی پی5 که دارید میشه 7یی تی پی .بعد طول حرکت بعدی شما میشه 8سی تی پی .و طول حرکت بعدی شما 9 او تی پی .که دیگه اوته دیگه میاد و از مرحله پرت میشه اینها طول حرکت هستش و همه این ها 5.7.8.9  به نصبت این آقازاده پیوتی که اینجا درواقع برگشتی (حرکت3ت2) که داریم و پیوتیکه داره تشکیل میشه.

این5.7.8.9 طولها ب عدا برای ما کارایی دارند و همهاینا5.7.8.9 برمیگردند به سطح 6 اف تی سی .اینها مرجعش خود من هستم. دیگه جای دیگه ای نیست.برای اینکه این همه لغت های عجیب و غریبو  اینهارو همه رو تراوشات مغزیه ما بوده.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

و یک دفعه یکجایی شوخی کردیم گفتیم که ما هرجایی یک مبحثی  دیدیم یدونه تریگر چشبوندیم بهش و ارایه کردیم .و متاسفانه و متاسفانه .خیلی از دوستان شما اصلا ظرفیت ندارند میان از شوخی های ما که در جلسات و اموزشها داریم  در جاهای دیگه سو استفاده میکنند. برید تمام مطالب تکنیکال رو مطالعه کنید و شما هیچ وقتی به بحث رفاتر شناسیه حرکت. تریگر پرایس اکشن برخورد نمی کنید. تشابه اسمیه و اینجا شما چی چی دارید؟

اما برگردیم به سطح 6 اف تی سی و این اقازاده 4ریترن تو پیوت .توی این بحثیکه امروز خدمت شما هستیم یک مقدار تخصصی تر میخوایم راجع به بیس ها صحبت کنی م .یعنی شما یک حرکت 10 دارید حرکت باید چجوری باشه ؟ رالی13 به سمت بالا بود فرق نمیکنه اینوریش هم هست ها .دراپ 10 بیس 11 رالی 12 از اینورش هم بیس 14 یک حرکت ریزشی15 .کپسه .این بیسی که اینجا 14داره اتفاق می افته.

یک بیسه که تمام اون حالتهای آقازاده  اس او چهار رو به خودش بگیره جزو مبحث هستش. و اما بهتر اونه که حداقل سه کندل درجازدن 14 داشته باشید که نتونن بیان های و لو همدیگه روبزنن. توی این 14 محدوده بیسها شما میتونید پرشین گلف داشته باشید میتونید حرکت های استاپ هانتر داشته باشید.

میتونید حرکت های جعلی داشته باشید. همه اون ها در همین یک تیکه بیس 14 گنجانده میشه. مثل سوراخ بافور هستش که یک آقازاده ای رفته بود یدونه حقه بخره)قسمت سفالی بافورکه روی چمبه سوار میشه(مثلا همچ ین حالتی شما یک چمبه 16 دارید.

که معادل همون سایه  شادو در نظر بگیرید و این بدنه17 هم میشه حقه .یدونه سوراخ ریز اینجا 18 هستش که. اون چیز رو میگذارن اینجا گرمش میکنند اسمشو دیگه نگیم. وفردا میان مارو بخاطر اموزش عملکردیه پیوت ها دستگیر میکنند. و انیجا چه اتفاقی می افته گفته بود که یعنی اینکه یک  لولی که من خریدم.

 جلسه بیست و دوم: بررسی الگوهای حاصل از برگشت (کپس ان پرایس)

یعنی از این18 سوراخه باید بفرستم تو؟ حقه فروشه گفته بهش که اصلا نگران نباش تریلیه بابات با بارش از این سوراخه میره داخل .اینجا14 هم همینه به همین راحتی و به همین سادگی نیستش .اما همه تحلیل تکنیکال از این 18 سوراخه میاد داخل همین 14 بیس پیوت ها .توی بحث شکست ها رو که خدمت شما بودیم .

الان توی برگشت ها و پیوت ها هستیم که ادامه جلسه پیوت ها هستش و این پیوت هم یک تشابه اسمی هستش و هیچ ربطی به گفتم سوینگ های و سویینگ لو و اون مسایل نداره. البته  یک کوچولو میتونید تشابه سازی داشته باشید اما این همه روزه خواندن در این بیست و شش دقیقه هنوز نتونستم بگم که چرا این دوتا بحث رو شکست و پیوت رو داریم در کنار همدیگه میگیم.

ربطش این هستش که توی بحث پیوتها گفتیم که این19 یکی از ستاپها هستش و شما میتونید یک ستاپ دوم هم  در بحث پیوت ها داشته باشید یعنی اینکه زمانی که یک سطحی 20 دارید و قیمت میاد و قیمت به سطح شما میرسه21.

شما میتونید مستقیما برید در تایم تریگر و براساس ماهیت سطح 20 وارد داستان بشید اینجا همون بحثه یک کوچولو اینکه وقتی قیمت میاد و به سطح میرسه شروع میکنه به درجا 22 زدن در حداقل سه کندل و شما یک بیس پیوت 22 دارید این بیس پیوتیکه اینجاه 22 هستش .گفتیم اگه یک وقتی این بیس پیوت ایونر 23 تشکیل بشه دیگه اینم بیس هست.ببین دوتاشون 22.23 اگه خاطرتون باشه گفتیم جفتشون بیس پیوته.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 11

اما این 23 بیس پیوتی هستش که از برک اوته و بیس پیوتیه که ادامه 24 حرکت میده به سمت  صعودی که درواقع هستش و شکست. این 22بیس پیوتیکه این پایین هستش چیکار میکنه؟

میاد ادامه 25 حرکت در برگشت داره .توی بحث بیس ها اگه خاطرتون باشه گفتیم که سطح درواقع حال این چون داره میرسه 21 به اینور (سطح20) گفتیم که سطح بالایی 20 اگه یک زمانی این جورکی بود این پایین بود مثلا اگه قیمت اومد و به اینجا 26 رسید. اینجا 27 تشکیل بیس رو داد. ببینید بیس پیوتها دوتا سطح دارند. سطح پیوتی که سطح بیرونی 28 هستش.

یعنی این 29 پایینیه .اینجا 28 این بالاییه و سطح داخلی 30 .شما زمانی که بیس هارو دارید. یک تکنیکی گفتیم که حداقل سه کندل وقتی دیده میشه در یک تایمی مال همون تایم اون گره توی بحث بیس پیوت ها گفتیم که تایم پترن هستش شما برای ورود گفتیم که مجاز هستید که یک تایم برید پایین تر یک تایم پایین تر رو که میرید.

اینجا توی این صعودیه سطح بالا 20 باید در همون تایم فریم خودش برک اوت بشه .اما بیس 22 پیوت ها و یا کلا پیوت ها دوتا سطح دارند یدونه سطح هم اینجا 30 هستش و برای این 27 یکی یدونه سطح هم اینجا 31 هستش. چه اتفاقی می افته ؟

این 30 پایینیه روبصورت زود هنگام شما میتونید برید در تایم پایینتر و اونجا ترید کنید. این 30 سطح پایین برای ورود زودهنگاه هستش که براساس ستاپ پیوت ها داشتیم. و شکست 32 در تایم پایین اتفاق بیفته .ببین همون بحث شکست ها هستش الان وارد بحث شکست شدیم و هیچ فرقی دیگه در این مثله با  شکست نداریم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 81

شما یک سطحی20 دارید که تایمش رو مشخص میکنید . و اصلا نترسید اگه تا الان اومدم و تاکید کردم که خیلی جاها هم دیدید مثلا خیلی راحت میام و مثلا روی چارت میام میگم که خب اینجا 1 مثلا سطح 2 چهار ساعته به فرض .یا میام میخوام یک سطحی رو من پیدا کنم میبینم که بین چهارساعته 3 و یک ساعته 4 یکجورایی مشترکه بخاطر اینکه  ما تایم های فرکتالی رو اوردیم.

با همین متا تریدر همسان سازی کردیم این اتفاقمی افته هیچ ایرادی نداره شما اینجا باشید اینجایی5 که الان هستید. یا مثلا چمیدونم یک ارز دیگه اینجا هستید هیچ ایراد و اشکالی نداره و مثلا  اینجا 5 میخواید بیاید بررسی کنید حالت توییزر شده یا اینکه توی تایم پایین تر (یک ساعت) بخواین بررسی کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 12

هیچ فرقی نمیکنه بخاطر اینکه اصل ماجرارو شما درک کنید اون موقع توی بحث شکست ها هم میتونید بیاید و توی تایم های پایین تر وارد بشید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 13

اینجا 6 الان یک حرکت شارپ .ریو یک سطح 7 اتفاق افتاده سطح رو برک اوت 6 کرده شما برک اوت رو میدونید. که این7 سطح برک اوت 6 شده. اگه توی بحث شکست ها چیو داشته باشید؟ خط روند 8 داشته باشید گفتیم که گره حاصله مهمتره نگاه کنید نفوذ 9 برگشت 10 شکست 11 پس اینجا 12 شما یک شکستی دارید.

از نوع نفوذ برگشت شکست .میشه نوع دوم حالا طول این حرکته از این بالا 9 تا این پایین 10میشه یک چیزی حول حوش هجده نوزده پپ و توی تایم یکساعته هستید 13 پانزده تا اون یدونه 14 سی تا پس تقریبا مال همین تایم هستش و این12 شکست برگشت مال همین تایم هستش حالا شما میخواید برید تو تایم های .پایین ببینید .ببینید شما یک سطح 15 دارید یک سطحی ایجاد شده گفتیم این 12 گره مهمه  ( باکس قرمز) اما بازار به هر حال توی تایم پایین تر (پانزده دقیقه) هم اومده چیکار کرده؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 14

این 16اون گرهه بود. و اومده یک سطحی رو الان نگاه کنید یک برگشت 18 تا 17 یک درواقع درایور این 19 طول حرکت هایی که اینجا هستش شما طول حرکت هارو من یدونه ویدیو برای شما فکر میکنم از گروه کلاینت ها که دیگه من هدمش کردیم برای شما فورارد کردم اونجا این بحث رو داشتیم این بحث رو توی بحث اسپایک ها هم داریم درایو یک 18 درایو دو 20 درایو سه 21 درایو چهار 22 و پنج 23 این18 یک ببین این 20های اینو 18 زده این 20 دو این21 سه این 22 چهار و این 23 پنج حالا شما انتظار چیرو دارید؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 15 1

یک حرکتی 19 شروع شده. گفتیم حداقل تقسیم بر سه ( شیبو رو حرکت کشید) این آقازاده 24 (شیبو) رو از کجا اوردیم قبلا هم راجع به این قضیه هم صحبت کردم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 16

اصل ماجرا این هستش که این 19 حرکت حرکت یکه و هر حرکتی که شما دارید لگ حرکتی که داریم گفتیم که بیاید ماشین حساب رو بیارید این آقازاده یک رو که اینجا هستش.

تقسیم کنید بر سه چون هر سه تا حرکت یک واحد بود و عدد ممیز سه. سه سه الی اخر از اینجا اومده که گفتیم که یک عدد شیطانیه و از این داستانها نه هیچی نیست نترسید جن و شیطان و پری و این ها  توی بازار وجود نداره و این هم از همون درواقع دیدگاه گرفته شده حالا بعضی از دوستان میان میگن که چرا شما چمیدونم از اونور شصت وشیش رو استفاده می کنید.

.خب شما سه تا حرکت داشتید یکی 25 دوتا 26 و سه 27 تا  .سه تا حرکتی که دارید و یکواحد برگشتی (حرکت 18 تا 17) شما که میخواد به شما درواقع پیوت بده .میاد چی میشه؟ ا ینجا 19چون حرکت شارپه درواقع درایوره ولی بازهم درایور ماهم جزوی از پیوت ها بودند این17 (حرت18 تا 17) میشه سی و سه و اون پایین 26 و25 چقدر میمونه؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 17

.میمونه شصت و شیش. هیچ اشکالی هم ندار ه شما بیاید این شصت و شیش)منظور لول 66درصد رو از تراز ها دیلیت کنید 28.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 18

رو از اینجا 28 دلیت کنید.یدونه اینوری بکشید (منظور ترازرو از 29 تا30 بکشید) یدونه هم برای انتهاش از اونور بکشید (یعنی تراز رو از 30تا31 بکشید)

بررسی الگوهای حاصل از شکست 19
بررسی الگوهای حاصل از شکست 20

.بفرمایید یدونه ازلولهای سی و سه بیفته اینور 32 یدونه (دیگه از لول های سی و سه) بیفته اونور33 داستان و حالا موضوع اصلی توی بحث اسپایک ها انشالله راجع بهش انشالله صحبت خواهیم کرد. اینکه وقتی شما اسپایک دارید (سوال یکی از دوستان بود) اونموقع توی بحث اقازاده اسپایک ها میگیم که .یکی از اهدافیکه اسپایک ها دارند توی بحث رفتار شناسیه حرکت قیمت رسیدن به لول صدو شصت و یک هشت دهمه .حالا مثلا ما چیکار میکنیم؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 22

ما میایم میگیم که این 1 یدونه ( منظور از این 1 یک گام حرکتی سی و سه درصد هستش) مثلا مشترک به فرض مثال درست اینجا اینم 2 صدو مگه این 3 سی و سه تا نبود؟ اینکه 4 صد تا اینم 5 یدونه سی وسه و الان سی و سی 5 وسیو سه 6 میشه چقدر؟ شصت و شیش رسیدن 2 به هدف صد و شصت ویک و هشت دهم.

تقریبا مثلا شصت ودو اینجا2 شصت و شیشه و ناحیه ای2 که شما دارید برای هدف برای اسپایک حالا یا در سه تا درایور میرسه و یا در پنج تا درایور میرسه. یا اینکه اصلا در سه تا درایور هستش یدونه لول صدو بیست و هفت هم داریم حالا .این 7 درایو یکاین 8 درایو دو .و ببینید ایناه سی پی  درایو هستش.

سی پی درایو ها برای سبک تریگر پرایس اکشنه اینها رو دیگه با مسایل دیگه قاطی نکنید .و اینهم یک 7و دو 8 و سه 9 .هر کجایی دیدید اینجوری 10 کشیدن بدونید که برای تریگر پرایس اکشنه.

اون شخص  اگر هم میگه نیستم داره دروغ میگه پرایس اکشن کارهو.یک7 دو8 سه 9.و سه 9 مشترک .اینهم یک11 مجددا .مجددا 12و ومجددا سه 13.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 23

اینقدر بیکار بودم که نشستم تمام اجزا و تمام جزییات مطلب با همدیگه همخونی داره واین9.11 مشترکه از این 14حرکت مشترکی که اینجا 14 میاد و من یدونه گام 1 حرکتی رو اینجا1 چیکار کردم؟

همپوشانی وگفتم.این همپوشانیه ربطی به اون قضیه نداره اما میشه هدف .کلا  دیگه دارم درایور هارو میگم بگذریم .برگردیم بحثمون ببخشید رفتیم توی بحث سی پی ها و اسپایک. و انشالله این هارو اونجا با همدیگه صحبت میکنیم یادمون رفت در مورد چی صحبت میکردیم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 24

خب یک 15 حرکت یک درواقع برگشت 16 تا 17 برگشتی که توی تایم پایینی (تایم پانزدهمین) که هستید پیوت 18 بوده برک اوت شده .اینهم 19 کندل برک اوت و برمیگرده 20 تا 21 و گفتیم ناحیه ای که برای ما ناحیه اصلی تصمیم گیری هستش این 22 درایوره و تا زمانی که این درایور انگلف نشه دیدگاه همچنان صعودی هستش اما اصلا ای نجوری نیستش که شما در یک دیدگاه صعودی سل نکنید.

مخصوصا گفتیم اگر تایم فریم های سه گانه ما باشه. تایم فریم های سه گانه .دیلی ویکلی.مانتلی.چرا؟ براای اینکه در بحث روابط حرکت قیمت درواقع بین پیوتی که امروز داریم راجع به برگشتها و پیوتها صحبت میکنیم .اون سه تا تایم حتی ریترن تو پیوت هاشون هم ارزش داشت ریترن تو پیوت گفتیم اون حرکت هستش ببینید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 25

ببینید .شما وقتی یک درایور دارید وقتی یک پیوت23 دارید وقتی که یک گر ه24 معاملاتی دارید داره خطرناک میزنه راهش رو دره هموار میکنه.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 26

 برای یک حرکت صعودیه در اینده .نه در الان .اما .این 24 یکی ازدرواقع گره .این 25 یک زیرو تریگر کندل اینجا .اینه م26 که هد درده بود دیگه

بررسی الگوهای حاصل از شکست 27

و آخرین درواقع کندل رنگ مخالف 26 .خب بازار این 24 گره ما که در تایم تریگر داریم داخل اون پیوت میبینیم .این 24 گرهه اف تی سیه و اینبرگشتی 27 که داریم به سمت اف تی سی مون ریترن تو پ ویته.این27 برگشت ریترن تو پیوت اسمشه و داره درواقع برمیگرده به سمت 24 اف تی سیه و اینهم داستان گره 24 معاملاتی برگشتی 27 که به سمتش هستش  و الان بازار اومد ریترن تو پیوت 27 رو انگلف 28 کرد و زمانیکه ریترن تو

بررسی الگوهای حاصل از شکست 28

 پیوت انگلف میشه .در اینده که این قیمت انشالله تعالا مثلا میاد پایین1 و چرا انشالله میاد پایین؟ چون اونجایی که تاختی رفتیم و تاختی برگشتیم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 29

 رفتیم یدونه بای روی سمت مخالفش زدیم .و اینهم بحث آقازاده برگشتها و پیوتها و ناحیه و اف تی سی و ریترن توپیوت و اما یک بحثی نمیدونم بگذارید اینو من اصلا ای نجا یک گوشه یادداشت کنم و اون آخر بحث بگم یکسری از مطالب رو در خدمتتون باشیم اینکه میخوام بگم اگه یادم رفت میخوایم راجع ب اون ویدیو ای که توی نت شیر شده.

شما تریگر پرایس اکشن رو که سرچ کنی اولین ویدیو ای که درواقع میاد در نت نمایش میده .دوستانی اومدن سر همش کردن داره کلا شعر و آواز میخونه روش. اینرو نمیدونم کی شیرش کرده .این بحث محاسبات نقطه اف تی سی که واقعا یک شوخی بود.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 30

در دو سه سال گذشته خیلی خیلی پر رنگ شده. خیلی به چشم میاد ظاهرا و به چشم اومده و نمیدونم حالا چرا این همه بحث همه رفتن دنبال چیزی که اصلا به نظر من اهمیت ارزش نداره. و اما برگردیم سر بحث اصلیمون .خب بحث اصلیمون که ازش دور نیفتیم .درمورد آقازاده بیس پیوت ها بود و اینکه به هر حال بیس پیوت ها چرا تشکیل میشن کجا تشکیل میشن .شما زمانیکه یک حرکت شارپ و با مومنتوم دارید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 31

 مثلا الان اینجا نفت هستش یک حرکت داشتین حالا بصورت تری درایو 2 اومده و خودش رو به یک گره معاملاتی 3 رسونده اینهم اول 4 گره اینهم 5 آخر گره .اینهم 3اون ناحیه .ببینید یک دو سه چهار 6 همینکه اولی 7 که خودش درواقع شادوش یکذره زیاده و نوع تب صره ای میتونه باشه.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 32

یکی دوتا سه تا 6.سه تا کندل که توی تایمی تشکیل شد شما بیس پیوت دارید و زمانی که شما بیس پیوت 6 رو دارید رسیده. درواقع به یک سطح وگره ای3 .میتونید همون موقع برید در تایم تریگرش خب این مطمینا این سه (منظور سه تا کندل هدر6) تا هستش این توی تایم بالا (که میشه ویکلی) نیستش و توی دیلی دارید بیس پیوت 6 میبینید .در ویدیو های قبلی عرض کردیم که این سطح پایین 8 رو میتونید چیکار کنید؟ در یک تایم فریم پایین تر بررسی کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 33

یعنی اینکه برید در تایم چهار ساعته خب یک بحثی که گفتیم سطح بیرونی دارند و یک سطح داخلی دارند ببینید این سطح بیرونی 9که مشترک بادی ها اوپن کلوزها و شادوها هستش میشه سطح بیرونی که بهش سطح پیوتی می گفتیم.

این هم 8 سطح داخلیه پیوت ها که همون بیس ها که همون اف تی سی هستش و باید یک تناسبی بین این شادوها 10.و11 و این مشترک اوپن کلوزها 12.13 (هر دو محدوده باید تقریبا به یک اندازه باشند8.و9) باشه اگه نباشه شما باید یک مقدارش رو به عنوان نویز در نظر بگیرید این محدود ه8و9 رو باهمدیگه متناسبش کنید خب الان میخواید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 34

برید در تایم فریم چهار ساعته ( یعنی تایم تریگر) هیچ ایرادی نداره که شما به تایمفریم یکساعته هم تشریف ببرید ببینید اینکه دارم میگم شما .یکی دوتا سه تا 14 (کندل) زمانیکه این سه تا کندل 14 اتفاق افتاد که کلوز که درواقع میشه اوپن اونیکی اینجا 15 اتفاق افتاد شما میتونید بیس 14 رو تشخیص بدید الان میتونید برید در تایمهای پایینتر(یک ساعته) چیکار کنید؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 35


ببنید اینجا 16یک گره معاملاتی دارید .روی این گره معاملاتی از قبل میتونستید بیاید اینجا 17 بای کنید .اون گره معاملاتی 3 بالارو میتونستید سل 18 کنید تازمنایکه شکسته ندشده این داستان دیگه ادامه داره و یک زمانی هستش که شما از تریگر لاین استفاده میکنید مثلا این 19 تریگر لاین رو استفاده میکنید واین تریگر لاین رو ترسیم میکنید.

ببینید برک اوتی 20 که همزمانی ماموریت شکستش انجام شده 21 دیگه خب ارزش ترید نداره کج 1 این بالا.این ناحیه ای (باکس قرمز 20) که شکسته شده دیگه ارزش ترید در برگشت 22 رو گفتیم نداره .این بالا درایو یک23 ددرایو دو 18 درایو سه 24 زده شده.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 36

و توی درایور های یک دو سه میتونیدبیاید چیکار کنید؟ میتونید بیاید اینجا 25 مجددا در این ناحیه کمک بگیرید با این کندل 26 خود پوشاننده ببینید من دیگه کم کم دارم میرم به سمت اینکه هرانچه راکه در تمام این بیست و چند جلسه رو با همدیگه بودیم رو سرهم کنیم و بتونیم تصمیم بگیریم شما میخواید تریدری بشید که اصولش براساس رفتارشناسیه پس دیگه یک ستاپ ندارید که اینجا 27 یک دونه چمیدونم کندله این اومده انگلفینگ 28 شده.

یک و دو و سه و ده تا کندل29 (باکس قرمز29) رو پوشش28 داده  حالا باید چی بشه؟ .حالا در دفعه بعد این انگلفینگ 28 مثلا پنجاه درصدش .سطح اف تی سیش 30 مهمه بازار میاد سطح اف تی سیش رو انگلف 31میکنه یک برگشت کوچولو32 و فاتحه و صلوات 33 میشه اصلا ایراد نداره شما میخواید ترید کنید؟

چشم هاتونو ببندید روی تمام پیوت ها ترید کنید. اما ریسک به ریوارد رو باید رعایت کنید .اما باید توان و تحمل اینکه قیمت به تارگت های حداقل چمیدونم سه و هفت و پانزده شما برسه رو داشته باشید .یدونه حرکت 34 یدونه پیوت 35 قیمت  اومده 36 کجارو دیده ؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 37 1

سطح داخلیه پیوت 37 رو دیده چرا سطح داخلیه پیوت یا سطح اف تی سیه پیوت یا سطح داخلیه بیس برا ی ما مهمه؟ برای اینکه اگر اینجا این35 پیوت رو گردانندگان مثلا بازار.چرا مثلا گردانندگان؟ چون بازار دست همه هستش و هیچکسی بازار رو نمیگردونه یک اصطلاح هستش که انشالله در اینده درموردش صحبت خواهیم کرد .اگر اینجا35 اونهایی که اومدن سل کردن .سلر بودن وسر بایر ها 34 رو کلاه گذاشتن هر داستانی که اتفاق افتاده.

کپسی که اینجا 35اتفاق افتاده این پیوتیکه اینجا 35اتفاق افتاده .اگر ورورد س لر ها باشه؟ استاپشون کجاست؟ استاپشون این بالا38 هستش و از ورودشون چیکار میکنند ؟ از ورودشون37 محافظت می کنند و اجازه نمی دند که. قیمت بیاد و به این سطحشون 38 برسه اینجا 36 دوباره مجددا یک پیوت.

مجددا یک انگلفینگ مجددا یک کندلی 39 که اومده کندل ماقبل خودش رو پوشش داده یا اینکه حداقل به انداز ه یک سوم یا همون ضریب گام حرکتی که (چون یکسری ها دارند مصادرش میکنند).

یک زمانی مثلا الیوت اومد راجع به حرکت و یک و دو و سه حالا اون دیدگاه  های داو رو و هرکس دیگه رو گسترشش رو داد و نصبت هایی که الان استفاده کرده و یا اون موقع استفاده کرده که مثلا موج سه اکستند شده صد و شصت و یک هشت دهم موج فلان هستش خب از چی استفاده کرده؟ از فیبوناچی و نصبت های فیبوناچی استفاده کرده.

ماهم داریم از اون درواقع نصبت ها با یک درواقع از اون ابزاره داریم استفاده میکنیم اصلا ما اصلا از فیبوناچی استفاده نمی کنیم. حالا چون داریم از این ابزار فیبو یی که توی متا هستش استفاده میکنیم .اون یکی که تقسیم کردیم و شد این سه سه سه الی اخر1 .اون سمت مخالفش هم که شد.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 38

 صفر ممیز شیش شیش شیش 2 که همون سی و سه از اونور داستان هستش  و این آقازاده یک و سه این همون ممیز شصت و شیشی هستش که در جلسه اول فرمول توان حرکتی برای بدست اوردن میزان توان حرکتی ازش استفاده کردیم.و حالا خب چه اتفاقی می افته داریم از این3 اقازاده (شیبو) استفاده میکنیم و به احترامش چمیدونم اسم این رو از این به بعد اون فیبو بود .اسمش رو میگذاریم شیبو مثلا برگردیم به بحث پشتیبانیه از این آقازاده پیوتی39 که اینجا هستش.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 39

و شما اف تی سی که دارید اون اف تی سیه هم  چون انجااگه خاطرتون   باشه گفتم توی جلسه اول سه حرکت و یک برگشتی که داشتیم اینجا4 چه اتفاقی میافته؟ قیمت برمیگرده به لول همون نصبت ممیز شصت و شیشش  ایناها 5 این بالاییه و محافظت می کنند . این 5 اخرین توان و زور چی چی هستش؟

اون حرکت و اون گام هستش و میاد پشتیبانی میکنند)منظور از سلشون( .دوباره میاد 6 ببینید بازهم پشتیبانی میکنند و وقتی گفتیم که بازار داره درایور میزنه یک و دو و سه داره 7 میزنه و از درایو سه 8 داره برمیگرده داره تصفیه 7 میکنه و برمیگرده .دیگه انموقع حتی شاید منشا 9حرکت اهمیت نداشته باشه بیاد برک اوتش 10کنه اما زمانیکه شما یک منشا حرکت داشتید.

و برک اوت میشد سطح فیلیپ به شما میداد .اینهم 11 سطح فیلیپ .این هم گره 12 اینهم مجددا ترید13 .این هم مجددا ترید 14 ترید 15 ترید 16تا کاج؟ تا همینجایی که الان قیمت اومده 17 ببینید. شما اون هارو هم  اگه ندونید و از اونها هم استفاده نکند یک بار 18 جهیدی دوبار 14جهیدی و اون سه دفعه ای که شد.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 40

میاد چه اتفاقی می افته ؟ شما یک ناحیه 19 دارید .که گفتیم مادامیکه قیمت از یک سمتی شکس ته نشده توی بحث بیس پیوتها .ما مجاز هستیم که در پایین 19 بای و در بالا 20 سل .با استاپ هانتر بالا21 سل .و با استاپ هانتر پایین 22 بای و اگه دیگه برک اوت شد اون موقع دیگه بیایم چیکار کنیم سمت مخالفی که در واقع . به اون سمتی که شکسته شده بیایم وارد بازار بشیم .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 41

پس تا اطلاع ثانوی (تایم 4 ساعت) این اقازاده 12 بیسه وتا اینجا 23 اینگلف نشه. حالا حالا ها انتظار همون تحلیلی هستش که خدمت شما ارایه کرده 24 ( تایم دیلی)

بررسی الگوهای حاصل از شکست 42

 بودیم . اینهم یک و دو و سه 25 (منظور تعداد کندل) خب اینهم بحث بیس پیوتها و شکست سمت مخالفش و اما موضوع اصلی این بودش که این بیسها کجا تشکیل میشند و چرا تشکیل میشند که یادم رفته بگم.ببینید وقتی قیمت میاد و به یک سطحی و به یک گره 1 معاملاتی .به یک حمایتی به یک مقاومتی میرسه 25 خب اونجا مطمینا یک  دیدگاهی وجود داره.

این دیدگاه یا باید جمع آوریه سفارشات بشه در راستایی 26 که میخواد حرکت کنه.یا اینکه چیکار کنه؟ یا باید پاکسازیه سفارشات 27 بشه و در اون سمت برک اوت27 کنه و حرکت کنه .این 25 ماندگاری باید .میزان ماندگاری باید تناسب داشته باشه با سطحی که گره ای 1 که قیمت بهش رسیده و زمان هایی هستش که توی بحث عرضه و تقاضا که انشالله در آینده صحبت میکنیم.

اینکه گره ها زمان ماندگاریشون زیاد میشه مثل اینجا 25 اگه این قیمت بیاد و این سطح 2 رو برک اوت کنه فرصت کافی در اختیار همه بوده اون هایی که شوت میزنن رو دیگه جزو نفرات حساب نکنید دیگه اون ها که اصلا اومدن برای اینکه پولشون رو اینجا بدهکاری داشتن هرچی بوده اومدن قرض هاشون رو ادا کنند برن ما با اونها کاری نداریم و درمورد اونها صحبت نمی کنیم و اینکه اکثریت اینجا 25 اون زمان لازم رو داشتن تا تصمیم بگیرند در جاهایی که این اتفاق ها می افته انشالله در آینده صحبت می کنیم.

اون زمان ماندگاری یکی از سوالات چند روز پیش بود.و صبر کردیم که تمام سوال های مربوط به برک اوتها تمام بشه تا پیوت هارو بگیم چون دیگه پیوت ها هم به نوعی همون برک اوت ها هستش بررسیه شکست در تایم تریگر میشه بحث پیوت ها و این 25 درجازدن باید تناسب داشته باشه با همون بحث آقازاده تایم های فرکتالی.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 43

یعنی اینکه نهایت نهایتش اینکه شما به اندازه یک یا دوتا تایم (الان دیلیه) بالا ترش اونجا بتونید درجازدن داشته باشید. توی بحث پیوت ها اگه خاطرتون باشه گفتیم مثلا یک 3 سطحی داشته باشیم .و قیمت بیاد و به سطح برسه 4 خب یک کندل 4 که به سطح رسیده.

یک کندل هم میتونه حداقل درجا بزنه یک کندل هم برگرده پیوت بشه حداقل مثلا این 3 دیلی باشه حداقل سه روز اونجاست4 دیگه .حالا اگه دوتا درجا بزنه میشه یک هفته .یعنی مجاز هستش که قیمت به اندازه تایم بالا و حتی بالاتر اونجا بمونه ولی اگه حتی تایم بالاتر بشه این ماندگاری انقدر زیاد میشه به راحتی اونجاها.

اتفاق های چیچی می افته؟ اتفاق های کپس ان پرایس می افته کلاه گذاشتن سر قیمت یا قیمت سرش کلاه رفته یا اینکه مردم سرشون کلاه میره یا اینکه تریدرها سرشون کلاه میره یک بحثی که توی جلسه های دوره نود و ششش صحبت کردیم ولی دیگه خارج از بحث و حوصله باشه و جاهای دیگه هم هستش بحث و میتونید برید راجع به کپس ان پرایس ها یا همین الگوهایی که در خدمت شما هستیم .

اما موضوع کپس ان پرایس این هستش که وقتی که اتفاق افتاد و بازار اومد رفت بالا 5 و اینجا 4 رو درجا زد و برگشت6 اومد این پایین بگی م عه نگاه کن کپس 4ان پرایس شد .خب این چه فایده ای داره.مردان هست که چیکارکنده؟ کپس ان پرایس یا  الگوهای برگشتیه عرضه و تقاضارو یا اینکه رالی بیس دراپ رو و دراپ بیس رالی رو که از این به بعد به اختصار کپس میگیم.

بتونه در لحظه تشکیل تشخیص بده و اما اینکه درمورد این لحظه تشکیل و تشخیص من خودم به شخصه توی بحث بیس پیوت ها یک ستاپ دارم. همین امروز اگه اشتباه نکنم. توی همین بحث آقازاده طلا و تحلیلی که وجود داشت یدونه کندل دوتا کندل و سه تا کندل سه تا کندل 7 درجا زد (باکس سبز) و زمانی که سه تا کندل اومد نتونست بالاتر از های و لوی خودش بیاد و ترید کنه اون موقع شما میتونید بیاید چیکار کنید؟ اونموقع شما میتونید یک استراتژی رو براساس همین بیس پیوت ها داشته باشید .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 44

و توی بحث بیس پیوت ها یکی از تکنیکهایی که معمولا ( این باکس سبز7 که توی تایم بالا مطمینا دیده نمیشه شما در یک ربعه 8 دارید میرید) توی بحث ترید کردن. ببینید سطحی 8 که دارید و قیمت میاد.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 46 1

اینجا 9 میاد لول 8 شمارو استاپ هانتر9 میکنه .و توی تایم تریگر هستید .قیمت این کندل 9 بالاتر از این 8 سطح کلوز کرده .و زمانیکه قیمت میاد 11 و زیر12 همین کندل 10.

درواقع ترید به روش ستاپ استاپ هانتری که در خدمت شما بودیم میشه 11 محل ورود .یا اینکه نه مثلا از تریگر لاین 13 استفاده میکنید بازهم میشه همین سطح .برک اوت 14 پولبک 15و مثلا محل ترید 15 ولی وقتی اینجا15 مثلا ترید میکنید .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 46

یک فاصله حالا بالای این 16 کندل .یکی از روش های استاپ گذاشتن. بیست وتقریبا شش پپ و بیست و سه 17 پپ بصورت کلاسیک. ولی اگه میخواید بیاید اینجا 8 ترید کنید .و این 18 اون زیرو تریگر کندل و انتهای این کندل 18  چهار پپ بالاتر از این 18 ببینید اومد 19 و اس تاپ شمارو زد. یکبار اگه مطابق اون گفتیم.

با اصول و ترید کردید و استاپ شما زده شد .نا امید نشید و اون بحث های روانشناسی که قبلا درموردشون صحبت کردیم .خب این 20 میشه .ورود شما .اما من خودم اینجا 21 سل نکردم. اصلا رو طلا ترید نمی کنم. و جزو ستاپ های ترید من نیست توی اون پلن سیستم معاملاتیه من نوشته نشده.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 47

درخانه اگر کس است اون موقع می گفتیم یدونه پیوت بس است. حالا در خانه اگر تریدر است یدونه جفت ارز کفایت میکنه .

اما دیدگاه دیدگاهی که داشتیم و صحبت میکردیم گفتیم من خودم به شخصه تمایل دارم که استاپ هانتر ساز مخالفش رو بگیرم. تحلیلی که یک در واقع ناحیه ویک 22 بیس و بیس هفتده تایی (تعداد کندل ها منظورشون بود) و سه تا واحد 1حرکت یک واحد (2 تا 3) برگشت پنج تا واحد 4 حرکت دوتا واحد 5 (خط بنفش) برگشت. من خودم به شخصه این ناحیه هایی که اینجا 6 قیمت امده و بهش رسیده رو بیشتر برای ترید کردن و تمایلم نصبت به ادامه دهنده ها نیست.

یک بنده خدایی توی گروهی میگفت شما که تمام تریدهایی که داری میگیری تریدهای برگشتی و اصلاحی هستش این چه داستانیه؟ خب من دارم اصلاحی و برگشتی میگیرم شما بیاید ادب از که آموختی از بی ادبان بکنید. این هم بحث برگشت 5 و ناحیه ای 6 که شما بصورت استاپ هانتری میخواید بیاید ترید کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 48

چجوری باید استاپ هانتری بیاید  ترید کنید ؟ (پاک کنیم تصویرو) ببینید این 7 اون ناحیه ای هستش که انتهای سطحه و شما میرید در تایم پایین (یک ربعه)

بررسی الگوهای حاصل از شکست 49

ودر تایم تریگری که هستش ببینید این 8 اون کندل شارپه هستش .تازه اگه بخواد برگرده بازار بیاید اینجارو 10 انگلف کنه اون موقع یک حرکت شارپ 8 رو انگلف کرده یک حرکت شارپی که به سمت ناحیه بوده شما یک درواقع حرکت اولیه 11 داشتید .یک واکنش 12 داشتید .یک پیوت تصفیه ای13 داشتید .

که مجاز هستید الان بیاید اینجا 14 رو چیکار کنید .به بای به بایی یکه با استاپ یعنی اگه استاپ نگذارید همین الان لفت بدین از تمام اصلا دنیا برید. خب سی و شش پپ (فاصله نقطه ورود 14 تا کف حرکت که میشه باکس سبز 15 به عنوان استاپ لاس) و بیست و چهار16 پپ .سی و شش باید اینجاها 17 چهل تا تایم چهار ساعته و یدونه تریدی هستش .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 50

که حداقل دیگه سه17 تا حالا چهل تا تقریبا صدوبیست  تا صد پپ دیگه (از نقطه ورود 14 بریم بالا صد پپ میرسه به 18) بهش فرصت بفرمایید میاد میرسه به این 18حرکت اولی و این  احتمال هم وجود داره که این 19 حرکت تبدیل به درایور بشه .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 51

اما من اعتقادم اینه چون در تایم های بالاتر 20 اینجاها بود که امروز ای نوبرای یک نفر خط خطی کردم براش فرصتادم.یک گره معاملاتی 20 بوده .یک سطحی بوده .ببینید یک سوالی توی گروه یکی از دوستان گفتند که خط کانالمون شکسته شده.

ببینید دوستان این 21 خودش کاناله این اگه صعودیه ( منظور تو این مثال که روند صعودیه) این بالاییه 22 خط کاناله این هارو که دیگه جان من اذیت نکنید دیگه این پایینیه 23 خط رونده.

گفتیم خطوط کانال اگه شکسته بشه با اون شرط یک دو سه اگه شکسته بشه .یعنی شما ییدونه 1 یک دارید . و یدونه دو 2 دارید .و الان قیمت بیاد 3 و ببین سطح 4 رو شکسته و اینجا رو وقتی بخواید تر ید کنید این 4میشه هدفش .و هدف بعدی به اندازه طولش 3 (طول حرکت 3) به سمت بالا5.

اما خطوط کانال گفتیم به همون اندازه درواقع مقید نیستش که خط روند 23 مقیده حالا اگه یک زمانی حالا رسیده به هدف 5 و داره برمیگرده 6 توی برگشت.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 52 1


گفتیم این سطح میانی 22 هم مهم بود دیگه.  خب وقتی میگیم مهمه اینجا 22 جای بایه .اگه ایراد داره اشکال داره. چمیدونم استاپ میخوریم .ده درصد پانزده درصد نمیدونم از صدرصد وینریته رو دارم میگم .هیچ ایراد دیگه ای نداره .

و این22 یکی از اون نواحیه محل بای کردنه شما .یدونه حرکت دیگه یک (0 تا 7) دو (7 تا 8) سه (7 تا 5) هم اینجا دارید که قیمت این 9 (خط کانال بزرگ) اون امتداد اون 10 خطه هستش و خودش رو رسونده به هدف 5 پس در دفعه بعدی که قیمت داره میاد این آقازاده باکسه که اینجا 11هستش .

میشه یک ناحیه ای که شما میتونید مجددا به بای فکر کنید .این 11 .اما در تایمهای سه گانه هستید .تایمهای سگانه گفتیم شما می تونید.بیاید و به سمت ناحیه ترید کنید.برای ای نکه ارزش داره .اینهم آقازاده قیمت.امروز هم که توان دیلی دویستو یکی 12 ای تی ارشه و صد و شصت وخورده ای 13 رو رفته و از توانش 14هم بیشتر حرکت کرده به هر حال ناحیه ای 15 که شما دارید برای اینکه بخواید بیاید در تایم های پایین به بای فکر کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 53

حالا میخواید چجوری به بای فکر کنید؟ اوردر ست کنید 16 تریگر بگیرید. تریگر کندلی بگیرید تریگر پترنی بگیرید و همه داستان هایی که از قبل صحبت کردیم به قوت خودش باقی هستش. و 17استاپ لاس و تارگتو نمیدونم یک و سه و هفتو پانزده و همه چیز در سبک تریگر پرایس اکشن به قوت خودش براساس توان حرکتی باقی هستش.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 54

و اینهم 17 توی بحث ترید کردن و استفاده استاپ هانتری از بیس ها .و از بحث ترید در لحظه و استاپ هانتر که بگذریم توی بحث الگوهای رالی 18 بیس 19 دراپ 20 و معکوسش که گفتیم بگیم کپس .یک سطحی توی بحث بیسها بودش ببینید این قیمت داره ادامه حرکت میده 21.

حالا اون دوستانیکه سوال میکنند اف تی سی یعنی چی؟ این قیمت داره حرکت میکنه 21 و خودش رو میرسونه به یک سطحی 22. نگاه کنید من خودم که توی این سطح 22 اومده 21 بود. اینجا 21 بخاطر تعداد دفعات برخوردی که داشت 23 دیدگاه اینو داشتم که احتمالا یک رالی 18 بیس 19 رالی 24 اتفاق بیفته.

نیفتاد هیچ ایرادی نداره برای چی؟ برای اینکه وقتی قیمت میاد .و این 25 سطح رو برک اوت میکنه .این سطح رو میشکنه اونموقع من در یک تایم پایین تر. در یک لول پایین تر به بای فکر میکنم و انتظار دارم که قیمت یک لول بیاد پایینتر و در یک لول پایینتر اینجا 26 و این یکی27 بیام به بای فکر کنم. و بازار همینجوری کله کرده داره میره پایین.

و من اینجا 1 (نقطه ورود 1) میام یدونه بای میگیرم مثلا تا اینجا 2چقدر؟هشتاد پپ .و بازار مثلا هشتاد پپ رومثلا میگیرم .من ترید نمیکنم .و اینجا (حرکت ریزشی2 تا 17) دویست پپ میریزه خب این سیستم منه  این سیستم فلانیه.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 55

کاری به کار سیستم دیگران نداریم ونداشته باشید حتی اگر سبک تحلیلی وتریدیتون .یکی هستش سبک ورودهاتون و ستاپ هاتون میتونه متفاوت باشه هم سلر داره سود میکنه هم باید.این درواقع دوتا سه تا ترید میکنه به اون سوده میرسه. اون یدونه میکنه این وقت بیشتری داره اون وقت کمتری داره.

این تایمش فرق میکنه. اون یدونه تو یه تایم دیگه هستش و الی آخر پس این17 شد ترید در لحظه و این سطحی که اینجا 25 داره برک اوت میکنه اینجایی 25 که داره اتفاق می افته کی ما متوجه میشیم ؟ ببینید ادامه 24 میخواست بده دیگه ( منظور این هستش که قرار بود رالی بیس رالی 24 بزنه دیگه) وقتی میاد و سطح مخالف 25 رو برک اوت میکنه یعنی اینکه ناتوان هستش ا ز ادامه 24 حرکت.

اینجا 25 با شکستش تمام اون چیزهایی که ما تو ذهنمون ریسیده بودیم همه پنبه میشه و بازار ناتو ان میشه از ادامه 24 حرکت حالا شما زبانتون خوبه برید ترجمه کنید فیلور تو کانتینیوشن. و این 28 گره میشه اف تی سی و حالا برگشت به سمتش و همه مسایلی که درموردش صحبت کردیم .

پس یدونه ترید 17 لحظه لایو .و یدونه ترید لحظه آینده که قیمت 29 میخواد بیاد بهش برسه ( به سطح اف تی سی 25) من همینجوری دونه دونه این هارو (چارت هارو) میرم جلو و این هم که داو جونزه و اما ببینید مجددا حضرت بیس 3 پیوت. حالا ببینید دیدگاه  من این هستش که بازار در یک حرکت یک 4 دو5 سه 6.تا اینجا 7ها خاطرتونه اون هفته مدام سل میکردم .و دقیقا زمانیکه قیمت اومد این کندل 8 رو زد خروج از تمام سل ها  و میشه بای .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 56

اون هفته دیدگاه این بود که احتمال شکست 9 وجود داره بیاد پایین تر 10 ولی این اتفاقه نیفتاد .تمام اونکسایی که الان شده گروه مشتریان اوربکس اونجا هستند کلاینتهای قدیم و اونجا گفتیم کلا خروج 8 و تازه همه رو هم با سود خارج شدیم.

البته تسته واو نسری هم گفتم من  دارم رفتار این شاخص د او رو دارم زیر نظر میگیرم ببینم چجوری هستش .و خب الان انتظار یک برگشت 11 رسیدن باز به خطوط مورب 12  و اون خطوط روند کانال و ادامه حرکت دیدگاه من حالا ممکنه اینجا 11 چیکار کنه؟

اینجا یدونه چهار 11 بصورت با ماندگاریه بیشتر یک حرکت خسته اینجا بزنه و ادامه حرکت به هر حال این هم که بیسش .یدونه بریم اونورتر این آقازاده ایندکس .ودیدگاهی که وجود داره قیمت 15 به این 14 گره برسه چه بخواد.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 57

استاپ بده چه نده البته این ( این چارت ) برای من ترید ممنوع هستش میتونه یک محلی 15 باشه برای یک برگشت 16 یک پیوت 17 میشه ببینید. روابط حرکتیه بین پیوت ها و یک پیوت 17 میشه.

ببینید روابط حرکتیه بین پیوت ها این خط خطی هارو چجوری انجام میدیم؟ به همین راحتی گره 14 یدونه پیوت 17 میشه .وقتی شما یک پیوت دارید قیمت از یک سطحی 18 باید برگرده 22 و ریترن تو پیوت 19 بزنه و فرض میکنیم از این سطح 20 نکلاینه میخواد برگرده  که برک اوت کرده 21 و داره میره.

میاد چیکار میکنه؟ میاد از اینجا 22 برمیگرده مثلا تا اینجا 23 یا حالا از بالاتر اینجا 22 برگرده به این 19 سطح و الان 19 داره ریترن تو پیوت میزنه این ریترن 19 تو پیوتی که به اینجا 24 برسه .یک پیوت هم از این پایین 22 از تایم پایین تر تشکیل شده پس بازار یک برگشت 25 داره این ریترن 19 رو اگه حرکت و فشارو اینجا 15 باشه میشکنه به این سمت پایین 26 و این احتمال هم وجود داره که اینجا 25 رو چیکار کنه؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 58

برگرده به سمت بالا 27 خب ببینید شما تمام حرکت ها و دیدگاه هارو آوردید و ترسیم کردید دیگه سویچ کردن بین…. یا باید براساس یکیش بیاید ترید کنید.

بگید که مثلا  مثل من طلا رو چون تایم بالا مثلا چمیدونم اون اتفاقه افتاده من بایر هستم و یا اینکه وقتی دارید دوتا دیدگاهه ترید میکنید .باید بتونید قدرت سوییچ کردن داشته باشید . اگه من نوعی مثلا دیدگاه داشتم توی هفتهای قبل که یک ریزش1  یک برگشت2 و یک ریزش3 دیگه تا این پایین وقتی اومده اینجارو4 شکسته دیگه . اگه همچنان سرم رو بگذارم رو دیوار و فشار بدم اون موقع داستان میشه چی؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 59

مثل قورباغه میشه میپزم ولی متوجه نمیشم .به محض اینکه احساس خطر4 اونجایی که مشخص میشه باید بیاید بیرون .وباید جایی بیاید بیرون که دیگه همه امیدها ناامید شده و سمت مخالف بازار داره حرکت میکنه. این هم ظاهرا که اینجوری معلومه یدونه بیس 5 اینجاها داره برای تایم بالاتر

بررسی الگوهای حاصل از شکست 60

(رفت تایم بالاتردیلی) یدونه کندل 6 دوتا کندل سه تا کندل 7 سومین کندل که زده شد (خط چین بعد کندل سوم ترسیم کرد) شما  میرید در (دوتا تایم پایین تر یک ساعته) و اینجا 8 هستش.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 61

یک برگشت 8 تا 9 دوباره یک نزول 9 تا 10دوباره یک برگشت تا 10 تا 11 و وقتی بیس هستش توی بیس ها گفتیم که شناساییه چی چی بود؟

شناساییه  قبل از وقوع بود زمانی که داره این 12 اتفاق می افته (یعنی مارکت تا خط چین 12تشکیل شده) بعد از این اتفاق 12 رو دیگه الان13 ( منظور این هستش که مارکت بعد از باکس 12 حرکت کنه و به ناحیه 13 برسه یعنی لایومون بشه ناحیه 13) بگیم که عه اون بالا یک ناحیه ساید بوده نمیدونم یدونه مستطیل (باکس 14 قهوه ای) بوده دیگه فایده ای نداره .خیلی خیلی دیگه بخواید اقدام کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 62


برای اینکه وارد پوزیشن فروش بشید دیگه اینجا 9 هستش و زودتره کجا ود؟ اینیکی15.اینجا 15کجا بود؟ گره اف تی  سیه .این آقازاده تایمی (دیلی) که اینجا ( رفت تایم فریم دیلی) این 16 کندل ببینید همه چیز در کنار همدیگه داره به یک بحثی اشاره میکنه.

اما شما میاید اینجا الان چیکار میکنید؟ میگید عه این سطح 17 هم که شکسته 18 پس این داره برمیگرده پولبک (حرکت19تا20) کنه به این17 سطح .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 63

تمام دغدغه های یک تحلیلگر پولبک کنه این از اینجا 19 بخواد پولبک کنه تا اینجا 20 چقدره؟ سی و پنجتا (سی و پنج پپ) سی و پنج تا من تو کدوم تایم هستش؟ تو اینجا (رفت یک ساعته) هستم و استاپ لاسم چقدره؟ سنگ بترکه یازده 21 و اینجوری 22 دوتا و شما دارید این 15 حد درده اینجاها ببین یک 1 درایور دو 2 درایور سه 3 درایور نه؟

این 4 شکسته دارید ترید میکنید. یدونه استاپ 5 ببین یازدهه (استاپ21) تقریبا داره اینجاهارو 5 نشون میده یازده تا به سی و سه تارو 7 (تی پی منظورش هسشت که از محل ورود 6 تا تارگت 7 که حدود 39 پپ) که  باید حداقل به اندازه اون تایم بالاهه (تایم دیلی) چیکار کنیم؟

طاقت بیارید تا قیمت بیاد وحرکت رو انجام بده .دوباره از اینور 8 حالا میتونید دوطرف ترید کنید.میتونید براساس دیدگاهی که دارید ترید کنید. و گفتیم اینجارو 9 بودیم که زمانیکه ببینید یک حرکت شارپ رفت 10 و شارپ برگشت 11 دارید .این 12 نگاه کنید یک 12 زیرو محل 13 ترید .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 64

این بالا هم یدونه زیرو 14 محل ترید 15 و مستطیل ها زمانیکه میخوان بیان کپس تشکیل بدن زمانیکه میخوان بیان باکسشون رو بشکنند .گفتیم در اکثر اوقات .از کجا واکنش نشون میدن؟ از مرکزش واکنش نشون میدن .از مرکز باکس برمیگردن و میان ادامه حرکت رو دارند.

همین موضوع رو منفکر میکنم یدونه دیگه آیوزی (چارت دیگه ای از ازی) باید داشته باشم. ببینید یک 16 ناحیه یک سطح.

یک درواقع 16 بیس پیت  دوتا دیدگاه شکست به سمت بالا 17 این 18 اتفاق شکست به مست پایین 19 این 20 اتفاق همه ترسیم شده و همه مشخص و دیگه بقیش انتظار اینکه قیمت بخواد چیکار کنه؟ بیاد خودش رو به یک سطحی برسونه

بررسی الگوهای حاصل از شکست 65

( چارت بعدی نیوزلندی ) یک گره 1 معاملاتی و یک سطحی و قیمت برمیگرده درایور 2 میزنه شروع به حرکت میکنه اینو3 ( سیگنال ریزش 3) که دیگه سیگنالشو لایو خدمت همه ارایه کردیم و رسیدن به این 4 سطح اینجاها 4 کم کم باید به فکر چی باشیم؟ بفکر برگشت 5 باشیم.

این برگشت 5 حتی اگه  بخواد این پیوتیکه اینجا 6 تشکیل داده یک ریترن تو پیوت 5 باشه  به ناحیه اف تی سی 7 و در آینده یک بحثی توی بحث اف تی سی ها هستش  وتوی بحث گره های معاملاتی و پیوت ها هستش.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 66

 من یک جای خوبی پیدا کنم بتونم درمود اون بحث کنم.و اون یکواحد برگشت8 اینگلف کردن گره پیش رو هستش خب. این هم بگذاریم توی بحث کیوام ها صحبت کنیم.

اما  دنبال یک موضوع جدید بگردم که حداقل متناسب با پیوت ها باشه. اما اون یک موضوعی که میخوام بگم و الان میگید که  کلا تمام این بیست و خورده ای جلسه رو سرکاربودیم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 67

ببینید شما اگه تحلیل گرید و براساس تحلیل میخواید ترید کنید. یه داستانیه که میشناسید که کدوم پیوت براساس اون رفتارها ساختارها پیوت ریورس هستش و کدوم یکشون پیوت پولبکیه یا پیوت تصفیه هستش.

اما  توی حالت عادیه بازار بدون اینکه هیچکدوم از این هارو در نظر بگیرید چه اتفاقی میخواد بیفته؟ بریم برای نقاشی درمورد پیوت ها ببینید اگه شما حرکتی که دارید قیمت میاد به یک سطحی میرسه 9 توی تایم پایین دارید نگاه میکنید یا بعضی وقت ها دارید تو همون تایم میبینید.

این پیوتی 10 که اولین پیوت بعد از این حرکت شارپ 9 داره اینجا 11 اتفاق می افته و تشکیل میشه بخاطر اینکه اون ماندگاریه رو داشته باشه اون زمان لازم برای پر کردن سفارش در این 10 ناحیه رو داشته باشه چه اتفاقی می افته؟ قیمت گفتیم این اولیه 10چیچی؟ ریورسه؟ نه اولیه 10 تصفیه هستش و این پیوت تصفیه هم اینجا12 اف تی سی داره اما قیمت 13 برمیگرده و میاد این اف تی سی 12 رو رد میکنه میره بالا13 ببیند یک اف تی سی 12 دارید که قیمت داره برمیگرده 14 ریترن تو پیوت 14 دارید به سمت اف تی سی 12 ولی چیکار میکنه قیمت؟

میاد ازش رد 13 میشه و حالا دفعه بعد داره برمیگرده 15.الان دوباره چیکار کرده؟ یک اف تی سی 16 دیگه تشکیل داده این دفعه همزمان با اون یدونه سطح خودکوشی17 دارید اینجا و ناحیه ای که میتونید با قوت قلب بیشتری اینجا روی این 13 پیوت روی این اف تی سیه 16 سطح خودکوشی17 بیاید حساب باز کنید.

ما همیشه یک سطح مخالف هم اینجا 18 داریم که به آرایش حرکتیه برگشت 19 از این سطح هم نگاه میکنیم .اما اینجا 13 شما درایو دو دارید. اگه این 20 حرکت اسپایک باشه که در جلسات اینده صحبت می کنیم این 20 اسپایک چه اتفاقی براش می افته؟ این اسپایک میاد و درایو سه 21 میزنه .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 68

و طول این مخالف هم اینجا 18 داریم که به آرایش حرکتیه برگشت 19 از این سطح هم نگاه میکنیم. اما اینجا 13 شما درایو دو دارید. اگه این 20 حرکت اسپایک باشه که در جلسات اینده صحبت می کنیم این 20 اسپایک چه اتفاقی براش می افته؟ این اسپایک میاد و درایو سه 21 میزنه و طول این حرکت ها (10 تا 22.22 تا 13.13 تا 23.23 تا 21) انشالله توی بحث اسپایک ها حالابعدا میگیم.

اما میخوایم اف تی سی ها رو  بگیم .این اف تی سی اول 12 فیل میشه شما اگه یک زمانی یک برک اوت 24 داشته باشید و میرید در تایمی که میخواید وارد بازار بشید. این برگشتی 25 که در اینجا دارید .یک پیوت 25 پولبکی هستش حتی این پیوت پولبکی هم بعضی وقت ها پیوت تایم پایین که بصورت برگشت کندلی 25 دیده میشد حتی شما وقتی اینو25 میبیند.

توی تایم پایین حالا اینجاهارو 26 مثلا پیوت پولبکی حتی این هم 25 که داره اینجا برمیگرده ( از24 به سمت پایین ) توی تایم اصلی که درواقع  اف تی بی تون هستش یک پیوت داره .این پیوت یک اف تی سی27 داره.

در اکثر اوقات بازار بعد از شکست چیکار میکنه؟ میاد اینرو27 میبینه 28 برگشت کوچیک داره 29 و این اف تی سی رو هم برک اوت 30 میکنه  و ادامه حرکت پس این یدونه اف تی سی 27 که پولبکی بود فاتح مالصلوات شد یدونه اینجا 12تصفیه بود فاتحم الصلوات شد . و یک مورد دیگه هم داشتیم که پیوت ریورس31 بود که این یدونه جواب32 میداد   

بررسی الگوهای حاصل از شکست 69

 ببینید در حالت عادی .شما میخواید اگه بیاید روی اف تی سی پیوت ها ترید کنید. از هر سه تا یدونه داره جواب میده یعنی اون یک تقسیم بر سه میشد سی و سه  یعنی سی وسه درصد شما موفق هستید. اگر روی اف تی سی ها  اینجا 32چه اتفاقی می افته؟ اینجا 32 اون برگشت 33 و ببینید.

این 31 تنها پیوتی که میخواد اف تی سیش جواب بده اون دوتای دیگه (27.12) استاپ میخورند پس اگر میخواید بیاید روی اف تی سی ترید کنید باید ریسک به ریوارد های 33 مناسبی رو بگیرید چون دوتا دارید ضرر میکنید و یدونه سود .یعنی یک چیزی حول حوش وین ریت شما منفیه 66% هستش منفیه70% هستش.

پس چه چیزی باید بیاد این ترید منفیه 70% رو صد تا ترید میکنید. شصت وشش تاش در حالت خوش بینانه مثلا شصت درصدش به استاپ میخوره پس چه چیزی باید بیاید این رو پوشش بده؟ ریسک به ریوارد شما و حالا میگید که پس این 31 بدرد نمیخوره .من بیام اون دوتا 12.27 دیگه رو ترید کنم.

یعنی به سمت 28.14 اف تی سی ترید کنید .به سمت 1 اف تی سی 2 ترید کنید یعنی باید بتونید یک گره 3 مهمه روپیدا کنید و به سمت 1 اف تی سی 2 ترید کنید بازهم باید بیاید توی اف تی سی 4 یک مقداریش رو خالی کنید. تریدرهای بانک ها یا اینکه دیدگاه تریدریه بانک ها به چه صورت هستش ؟

به اینکه اونرو باید انشالله در آینده بهش برسید .یک مقلاه هم جدیدا توی این گروه و کانال بودش. .این میشه بحث پیوت ها و حالا این 31 پیوت رو میشناسید. این پیوت 2 رو میشناسید اینو 5میشناسید .میخواید اگه بیاید به سمت پیوت .پیوت تصفیه 2 پیوت پولبک 4 به سمت اف تی سی 1.6 شون ترید کنید.باید چیکار کنید؟ باید این آقازاده سطح روبرو رو3 پیدا کنید این گره رو پیدا کنید و از اینجاها 3 به سمت  سطح اف تی سی 2 ترید کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 70

و توی اف تی سی چون ببینید شما دیگه کلا کار ندارید که این پیوت چه نوع پیوتی هستش. بخاطر همین که نمی دونید این پیوت چه پیوتیه و کلا دارید ستاپی ترید میکنید .پس باید اینجا4 یکمقدارش رومدیریت سرمایه کنید با تمام اون روشهایی که گفتیم دیگه خودتون انتخاب کنید.

چون احتمال داره که از اینجا 7 برگرده پیوت بخاطر اینکه دیگه نمی دونید  و تحلیل نمی کنید .هرجایی سه واحد 8 حرکت دارید و یک واح9د توان حرکتی برگشت دارید گره مقابلش 10 انگلف شده نشده بهش کار نداریم برک اوت 12 شده نشده رسیده 11 (منظور به سطح) نرسیده تصفیه هست ریورس هست.

درایور هست بهش کاری نداریم و میشه یک ستاپ ترید به همین راحتی و شما بیاید سمت مخالف ترید کنید اما بازهم باید استاپ داشته باشید .باید تارگت داشته باشید مدیریت ریسک و پوزیشن و سرمایه و همه اینها  و اونچیزی که فرق بین تریدر و تحلیلگر هستش این رعایت کردن پلنه هستش که دیگه اونجا پلنی وجود نداره اونجا دوتا خط میکشه میگه اینجا صعودی اینجا نزولی

این هم یکی از اون دیدگاه هایی که وجود داره و برای بحث کپس آن پرایس و بحث پیوت بحث اف تی سی . اما یک نکته دیگه در این خصوص بگم  اون دیدگاه های حرکتی که  شما ملزم هستید اگر براساس سبک رفتار شناسیه حرکت ترید میکنید. یک کاری رو انجام بدید اون یک کاره چی هستش؟

یک کاره میرید توی چارت اون یک کاره این هستش که شما باید بیاید یک درواقع جفت ارز وشاخص وحالا هر چارتی که دارید بیاید و تا بالاترین تایم ممکن برید بالا تر .اینکه تا بالاترین تایم ممکن میخواید برید بالاتر ببینید بالاترین تایم ممکن میرید و آخرین پیوت تشکیل شده رو پیدا میکنید حداقل سه کندل 13 در یک راستا داشتید و یک کندل 14 معکوس که اومده بالاتر از کندل ماقبل 15 خودش کلوز کرده دویست پپ مانتلی 16سیصد پپ پس این 15 کندله مثلا کندل استاندارد نیست .

بررسی الگوهای حاصل از شکست 71

اما به صورت فرضی این 14 کندل چقدر رفته بالاتر دویست و هشتاد پپ هنوز به 16 سیصد پپ نرسیده .اما به هر حال باز شما یک 14 کندلی دارید که اومده بالاتر از کندل ماقبل 15 خودش کلوز کرده.

این پیوت مانتلی هم نباشه مطمینا سه هفته ای هست . دو هفته ای هست و شما باید چیکار کنید؟ سطحتون کجاست؟ ببینید دیدگاهتون چیه؟ یک پیوت 14 تشکیل شده. پس قیمت احتیاج داره به 17 ریترن تو پیوت .الان که قیمت احتیاج داره به یک ریترن تو پیوت. این سطح اف تی سیه کجاست؟

سطح اف تی سی رو شما گفتم به عنو اع روش ها ی داخلی و خارجی که بود .مثلا گفتیم اینجا 18 این سطح اف تی سی .از کلوز این کندل تا شادوی 19 این کندل .میتونید بیاید به اون

بررسی الگوهای حاصل از شکست 72

 روشی که خدمت شما عرض کردم از کلوز 20 این کندل به کلوزای 21 کندل و سطح پنجاه 22 درصدش رو به عنوان یک سطح درنظر بگیرید. میتویند بیاید شیبو ترسیم کنید. از این 1 کلوز تا این 2 کلوز یدونه آقازاده گام های حرکتی یک سوم شصت و شش درصد گام حرکتی ترسیم کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 73

 لول اصلی که ببنید روی این 3 سطح هستش  دقیقا افتاده ببنید روی کلوز4 این ناحیه اینجا توی دل این کندل یعنی اینجا 5 که میشه کلوزش این هم 6 میشه اوپنش توی مانتلی هستید. الان باید برید در تایم تریگر در تایم تریگر دارید میاید گفتیم ببیند تامیم های سه گانه 7 روابط حرکت بین پیوت ها.

پس باید انتظار داشته باشیم که قیمت خودش رو چیکار کنه؟ پن جاه درصد این 8 گره هستش  اون گره پایینی هم اینه 9.اینکه اینجا 8 یک دفعه ترید رو تست میکنید مثل من بعد حالا بازار رو تحلیل میکنید. چون ماها عادت داریم دیگه اول ترید میکنیم بعدا تحلیل میکنیم میایم میگم نه پس ای نجا خب روی این 10 زیرو تریگر ترید کردیم ببندیم (پوزیشن رو بستم خیالم راحت شد) خب این 10 میشه ناحیه و سطحی که میخاید یکبار تست کنید و این هم 11 سطح دوم شما یدونه دبل تاپ 12 دارید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 74

اینجا و انتظار دارید که قیمت حداقل به اندازه 13 این دبل تاپ بیاد پایین. بفرما  اینجا 13 (افتاد رو همون سطح11). میشه این 9 گره گره ای که میخواید بیاید روش حساب معاملاتی باز کنید . آیا به سمت 14 این گره ترید داشته باشید یا نداشته باشید.تایم سگانه هستش مطمینا باید ترید داشته باشید یک خط روند 15 دارید برک اوت میشه پولبک میشه کندل لانگبار 16 برک اوت دارید.

پنجاه درصدش 17 مثلا آیا ترید کنم ؟ (درجهت نزول به سمت ناحیه 9) ببینید یک زمانی هستش مثلا مثل من ترید نمی کنید چرا؟ چون یکطرفه ترید میکنید(دیدگاه برگشت از ناحیه 9) میگید که کلا در جهت دیدگاهم 18 ترید میکنم. یک زمانی هم اینکار رو نمیکنید. و حرف من رو گوش ندید و دو  طرفه ترید کنید.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 75

بریم سر بحث بیس پیوتها، توی بحث بیس پیوت ها اما این 9 ناحیه و این گره ای که هستش به عنوان سطح اف تی سی درواقع این پیوت. روابط حرکتیه بین پیوت ها یادش بخیر سید موسوی میگفت که آخرش ما نفهمیدیم که  این 9 اف تی سی میخواد فیل بشه یا این 19 اف تی سی میخواد فیل بشه.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 76

یکیش فیل میشه چیکار داریم.از هرطرف که رسید به اف تی سی میایم و ترید میکنیم .اما یک زمانی هستش که گره هایی ایجاد میشه که حرکت شارپ داریم توی اون بحث اس او چهار ها اگه خاطرتون باشه .یکی از اون  ناحیه ها حرکت شارپ رفت1 و شارپ برگشت 2 بود.

این حرکت شارپ رفت و شارپ برگشت هم اینجاها 3 یک بیس داره. این هم یک کپس ان پرایس هستش و اینه م یک اف تی سی 4 داره  فقط این آقازاده اف تی سیش 4 ریترن تو پیوت 5 نداره و پیوت هایی که ریترن تو پیوت ندارند.

یک مقدار گفتیم خطرناک میزنند گفتیم مثل جنگ جویی هستش که سپر دفاعی نداره مخصوصا اگر اینور حمله ای 6 به سمتش بشه که این حمله چیکار کرده باشه؟ تجدید قوا کرده باشه یعنی به صورت یک تصفیه 7 و جمع آوریه 7همه سفارشات وبرگرده 6 اون موقع به راحتی میتونه از این 4 حرکت هم عبور بکنه چون یک پیوت بدون سپر دفاعی هستش  و توی بحث اس او چهار ها  گفتم که برید روابط حرکتیه بین کندل هارو اونجا بررسی کنید.

یک بحثی توی دبل تاپ ها و اون رابطه اعداد دوبی رو اگه خاطرتون باشه .فکر میکنم یکی از همگروهی های شما لطف کردن و اون فایل رو اونجا انتشار دادند که به فرض مثال شما اینجا یک حرکت دارید.یک لگ حرکتی دارید. این لگ 7 حرکتیه ما تعداد کندل هاش هستش مثلا یک چیزی حول حوش.

حالا این 7 سیزده تا .و وقتی سیزده تا هستش یعنی شما باید انتظار چیو داشته باشید؟ انتظار اینو داشته باشید که یک برگشتی 8 داش ته باشید حول حوش پنجتا تا هشتا و این برگشت 8 شما پنج تاست و اون موقع زمانی که قیمت میخواد بیاد و استاپ هانتر کنه  فاصله بین درواقع این 9 قله تا اون 10 قله میتونه یکچیزی حول حوش یعنی این حرکتی که ازاینجا 11 بره بالا و اینجا 9 رو استاپ هانتر.

البته اینجا 9 استاپ هانتر نکرده ها اینجارو9 استاپ هانتر کنه و برگرده پایین یک چیزی حول حوش .این فاصله مثلا عدد بعدی باشه حالا این 7مثلا چقدر بود سیزده بود .اون10 تا 11 پنج بود. اونم 9 تا 10 مثلا این9 تا 10 باشه نه تا به فرض مثال بشه هشتا بشه ده تا .ده تا هشتا نه تا و اون بحثی که گفتیم برید و تحقیق کنید.

برای خودتون یک حالا پروژه این بحث باشه .جزو مباحث کلاسیکی هستش  که هرجایی سرچ کنید وجود داره و به هر حال دیگه احتیاجی به این نیستش که ما  بیایم مسایل موجود در نت رو که وجود داره رو مجددا خدمت شما بگیم.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 77

 پس اون اعداد و این روابط حرکتی استاپ هاتنتر واون درواقع دبل تاپ و اینها .همه سر جای خودش و به قوت خودش وجود داره  که شما میتونید از این بحث توی آقازاده کپس 12ها هم استفاده کنید .و همچنین توی استاپ هانتر ازش استفاده کنید. و تنها موندش که من درمورد یک موضوع توی این جلسه صحبت کنم.

و همه شمارو به بهترین ها بسپارم و اون یک موضوع هم همون شوخی و اون ویدیو ای بودش که توی نت از طرف ما پخش شده و یکجاهایی به اس م نفتی نشید و یکیش هم اصلا روش صدا نیست و کلا صامت هستش و اون بحث یک شوخی بود و اینکه بیاید مثلا به فرض مثال  یدونه پیوت داشته باشید.

کلوز کندل قبلی 13 و مثلا اینجا یک عدد داره به 109.429 اسم صد  نه و چهل خورده ای بیاید. اینجا 14 هم یدونه کلوزه صد نه مثلا سی .این صد نه و اون درواقع عدد قبلی رو بیاید جمع کنید این دوتا رو و زمانیکه این دوتا رو باهمدیگه  اومدید جمع کردید یدونه عدد به شما میده.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 78

پیوت این تایم (یک ساعته) رو دارید و اون عدد 15 رو مثلا تو پنجاه درصد دارید و اگه مثلا توی سقف به اضافه عدد تایم تریگر می کنید.

اینجا 16چنده؟ مثلا دوازده تا بالاتر گام کوچیک .یکساعته اینکه نیست .یکساعته این یکی این دوتا 17 هفت پپ مثلا از اینجا 15 ( از پنجاه درصد) میرید بالاتر مثلا بشه ناحیه 18 ورود شما به فرض مثال .اینکه حالا تو حالت لایو اومدم اینجا منکه تقصیری نداشتم .اینجا 18 مثلا ب شه اف تی سی شما نه بیاید از کلوز به کلوز اون یدونه .از این لول های گام حرکتی ترسیم کنید و مثلا شصت و شیش  درصدش بشه اینجا 19 اینهم اینجا20.

بررسی الگوهای حاصل از شکست 79

این شصت و شیش درصده بشه اینجا1 اون لول شما که حالا یکدفعه اومده دید ه1 و دفعه دوم هم اومده بهش نفوذ 2 کرده. بریم برای اینکه یک نگاه اجمالی داشته باشیم. که امیدواریم که چیزی جا نیفتاده باشه خب اصل کاریه که حالا این محاسبات بود اینهم که دیگه گفتم .اکثر اون فرمولها و اون تکنیک ها و چیزهایی که وجود داشت اونجا گفته شده.

شما میرید تایم رو بالا میرید بالاو تا اینکه برسید به یک پیوت این هم یک پیوت .و یک کندلیکه 3 نیومده بالاش 4 کلوز نکرده. این 4 خودش یک کندل که حتما گفتیم که باید بیاد بالاش کولز بشه چون سر و ته سنگ قبره و به هر حال یکی از اون کندلهای استاندادی هستش که  احتیاج داره قیمت بیاد به سمتش و شما همین هم میتونید به عنوان یک 5 اینجا کلوزصعودی اینجا 6 هم یک کلوز صعود ی و بیاید یک ناحیه ای در محدوده های اینجا و این هم 7 ناحیه شما شصت وشیش ممیز شصت وشش از کجا اومد؟

بررسی الگوهای حاصل از شکست 80

معکوس حرکت یک به سه ای که وجود داشت و توی گام های حرکتی که از همون شصت و شیش درصد توان حرکت قیمت گرفته شده حالا اینو 7میخواید بیاید تو تایمهای پایین ببینید گره اینجا 8 هستش و قیمت میخواد برگرده به سمتش 9 و شما  دارید به سمتش ترید میکنید. به این جا 10ها هم اومد به فکر یک ترید به سمت صعودی11 بودن هستید و مدیریت سرمایه میکنید.

حالا نمیدونم بیاید هایش رو منهای لویش کنید تقسیم بر دویش کنید نمیدونم  گام ساختارش 12 رو در نظر بگیرید .گام کوتاهش رو در نظر بگیرید گام بلند رو در نظر بگیرید نه این گامهای حرکتی 13 رو در نظر بگیرید .ضرب کنید تقسیم کنید منها کنید .به اضافه کنید و یجوری شده که اون ویدیو ای که ما روش اومدیم شعر مولانا ر و گذاشتیم رکورد دیده شدن رو زده .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.