جلسه بیست و یکم: الگوهای پرایسی حاصل از شکست

جلسه بیست و یکم: الگوهای پرایسی حاصل از شکست

ویدئو الگوهای پرایسی حاصل از شکست

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 17
میانگین نوسانات جدول عناوین 1 1 3

خلاصه ویدئو

از اونجایی که قرار بود شکست هارو در چهار جلسه بگیم و یکم تاخیر داشتیم. من بخش اول و دوم رو که در خصوص جلسه مربوط به شکست هارهستش رو با هم دریک جلسه تقدیم میکنم. کمی هم در مورد الگوهای پرایسی حاصل از شکست صحبت می کنیم و سعی میکنیم که یک کوچولو در مورد انواع بیس هایی که معمولا در شکست ها اتفاق می افته صحبت بشه و دسته بدنی و بهینه سازی برای ورورد در گره های معاملاتی .

البته قبلا توی بحث زیرو تریگر کندل ها یک کوچولو بهش اشاره کردیم .اما از یک دیدگاه و منظر دیگه مجددا به گره های معاملاتی نگاه می کنیم .و اما بریم سروقت چارت و یک جای خالی برای نقاشی کردن. دنبال الگویی هستیم به سمت الگوی رالی 1 بیس 2 رالی 3 و یا الگوی  دراپ 4 بیس 5 دراپ 6 که قسمت بیسی 2 که داریم باید این بیس باید حاصل از شکست یک سطحی باشه.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 1

یعنی شما یک سطحی 7 دارید. قیمت میاد  به سطح شما میرسه و سطح شمارو برک اوت میکنه و یک بیسی 8 تشکیل میده و در ادامه بعد از تشکیل بیس بعد از شکست اتفاق میفته شما یک حرکت 3 دارید یک لگ حرکتی دارید برای صعودی ها که میدونید رالی 3 و برای نزولی ها دراپ 6 هستش و این 8 بیس حاصل از شکست همون ناحیه اکسپت برک اوتی هستش که قبلا درموردش صحبت کردیم .

همون آرایش کندلیه بعد از کندل برک اوت 9 هستش که در جلسات قبل خدمت شما بودیم. بنابرین شما باید یک گره 8 معاملاتی داشته باشید که این گره معاملاتی حاصل از شکست یک سطح باشه و مطمینا اون شرط های سطوح عرضه تقاضا که بخاطر دارید یکی از مهمترین شرط ها این بود که شما زمانی میتونید به این 8 گره یک گره اطلاق کنید.

به این درجا 8 زدن به این بیس یک گره اطلاق کنید که حرکتی که از این بیس 8 اتفاق افتاده  یک حرکت با مومنتوم 3 یک حرکت دارای لیکوییتی یک حرکت دارای حجم باشه و دلایلی وجود داشته باشه که در این 8 گره معاملاتی سفارش بوده و اون سفارش باعث این 3 حرکت با مومنتوم شده  به هر حال در آینده که قیمت برمیگرده به سمت این 8 ناحیه شما بتونید در این گره ای که اینجا وجود داره و شرایط یک گره معاملاتی  در اون نهفته هستش بتونید مجددا وارد پوزیشن بشید.

درخصوص بیس ها که قبلا هم  خدمت شما بودیم و توضیح دادیم  تعداد حداقل بعضی اوقات میگیم سه بعضی اوقات میگیم چهار زیاد سخت نگیرید. تعداد حداقل  سه کندل در یک راستا و در بعضی از وییس ها و ویدیوها تا هفت کندل هم  انجام شده  و حداقل سه کندل در یک راستا و کندل هایی که درجا میزنن کندل هایی که قادر نیستند پایین تر10 یا بالاتر 11 از محدوده های و لوی  کندل های ما قبل خودشون کلوز کنند و معمولا زمانه ایی که بیس داریم همراه با حرکت های جعلی و گول زننده و استاپ هانتر12 هم همراه هستیم .

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 2

اما  به هر حال شما دنبال بیس هایی در این درواقع حالا ویدیو چون در مورد شکست داریم صحبت می کنیم .دنبال بیسهایی هستیم که حاصل از شکست باشه پس اگه یک زمانی قیمت بیاد و به یک سطحی برسه و یک بیس 13 تشکیل بده. این 13 بیس نوعی نیستش که یک بیس حاصل از شکست باشه و اون 13 گره معاملاتی نیستش که شما به عنوان یک گره معاملاتی حاصل از شکست بتونید ازش یاد کنید.

گره معاملاتی میتونه باشه اما گره معاملاتی حاصل از شکست نیست. بریم روی چارت، یک گره معاملاتی یک ناحیه ای که به عنوان بیسی که شما به عنوان سطح عرضه تقاضا میشناسید. عرض کردیم  که باید بعد از شکست باشه مثلا تو همین چارت شما یک حرکت دارید این حرکت رالی 14 که وجود داره یک درجازدن 15 دارید و مجددا یک رالی 16.

بعد مطمینا اینجا این گره ای که اینجا 15 اتفاق افتاده این درجازدنی که اینجا هستش و این بیسی که  اینجا داره اتفاق می افته  چون ادامه16 حرکت داش ته میتونه حاصل از شکست یک سطح باشه. لزوما اون سطح خب یک پیوت اینجا 17 داریم .و میتونه برای تایم های بالاتر باشه  خیلی دقت کنید که تایم سطحتون رو درست تشخیص بدید .و اما اینرو یک کوچولول از این حالتی در بیارم (زووم اوت کنم)

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 3

.این شکستی که اینجا میبینید 15 این الگوی وی 18 که اینجا اون گرهه حاصل از شکسته شدن این 19 سطح و اونطرف تر هم بره شیبش یک  کوچولو فرق میکنه.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 4

و تقریبا یکم پایینتر توی این 19محدوده ها و شما یک خط روندی 19 داشتید که خط روند شما برک اوت شده و یک گر ه15 برای شما ایجاد کرده .ببینید زمانیکه قیمت میاد و یک سطح رو برک اوت میکنه و یک سطح رو میشکنه .مثلا شما اینجا 1 یک سطح دارید و قیمت میاد سطح مارو میشکنه 2 زور میزنه بعد از شکسته شدن تلاش 3 میکنه  که برگرده به جایی که بوده.

به سمتی که ازش اومده و این 3 فشار و زوری که میزنه که برگرده به سمت مخالف  آرایش کندلی که داره اینجا 4 شکل میگیره قیمت ناتوان هستش از اینکه برگرده  به پشت سطح 1 به اونجایی که از قبل بوده بنابرین بعد از اینکه تلاشش رو میکنه و ناتوانیش براش کجا ثابت میشه.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 5

برمیگرده و میره این کندل5 برک اوت رو مجددا درتایم پایین برک اوت 6 میکنه اون موقع شما یک ناحیه 4 دارید و میگید که قیمت ناتون بوده قیمت از برگشت 3 به محل قبلیه خودش.فیلور تو ریترن .ناتوان در برگشت بوده و این ناتونی در برگشت یک ناحیه اکسپت برک اوت 4 میده که در خیلی از سبک ها و درخیلی از متونی که پرایسی هستش مثلا در کتاب های بروکس بخونید از فیلور تو ریترن صحبت شده و خیلی جاها از شاگردهای سبک های دیگه و اینهم اف تی ار

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 6

 برگردیم به ناحیه اکسپت برک اوت ناحیه ای که تایید شکست داره شما اینجا 8هم یک سطح دارید . و قیمت میاد سطح شمارو برک اوت 9 میکنه و میشکنه وبرمیگرده 10 زور میزنه و حالا این سطح حالا یک سطح  م اینجا11 داری م.. و زور 10 میزنه که برگرده به سمت مخالف و میبینید که خب به هر حال فشارشو 10 اورده.

البته برای هم برای این 4 سطح هم برای این 10 سطح برای اینها دلایل وجود داره چرا این4 نتونسته بیاد پایین و چرا این10 تونسته بیاد پایین و در ادامه مباحث درموردشون صحبت خواهیم کرد .موضوع اصلی این هستش که شما یک سطحی دارید یک گره معاملاتی دارید و یدونه هم اینجا بود12 اره؟ اون شرط اصلی و اساسی این هستش که شما یک حرکت با مومنتوم بعد از اون گره حاصل از شکست  داشته باشید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 7

تا بتونید در آینده وقتی قیمت میاد به سمت اون ناحیه برنامه ترید روی ناحیه یه اکسپت برک اوت داشته باشید و همچنین این سطح و این ناحیه (باکس10) من خط و خطوط رو پاک کردم اگه خاطرتون باشه و به ذهن سپرده باشید این بود که یک حرکتی پیشبینی کرده بودیم 13 و قیمت بیاد پایین 14 و بره بالا 15 به سمت درایورها و یک برگشت 16 دیگه ادامه حرکت 17 برای درایور سه و حالا انشالله در آینده چه اتفاقی بیفته.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 8 1

 در بحث اسپایک ها و درایورها  در این خصوص هم صحبت خواهیم کرد اما اون ناحیه و اون گره معاملاتی که داریم درموردشون صحبت میکنیم. اصلی ترین شرط این هستش که بعد از اون استراحت بعد از اون مکس بعد از اون گره که امیدوارم هیچ وقتی خودتون باعث این نشید که در کارتون گره بیفته ولی اگر در کارتون گره افتاد مطمیا باشید که یک موقعیت بسیار بسیار ایده ال هستش که شما بتونید از اون گره استفاده کنید تا در آینده وقتی قیمت برمیگرده 18 به سمت گره 4 معاملاتیتون در این برگشت که فرست تایم بک میشد.

تو اون ویدیو ها اگه خاطرتون باشه مال آقای س م سیدن درمورد انواع برگشتها فرست تایم بک پولبکی که داشتیم کندلی موجی روندی فرست تایم بک بود سکند تایم بک بود و همینجوری تا آخر ماتاسه تا برگشت روی یک سطحی ریسک میکردیم. و انتظارمون این بودش که بعد از سه برخورد جمع اوری سفارشات اتفاق افتاده باشه و در چهارمی به بعد دیگه انتظار شکسته شدن اون سطح رو داشتیم یک نکته ای رو خدمت شما داشتیم عرض میکردیم درمورد بیس ها و من نمیدونم این تصویر داره درمورد چه چیزی صحبت میکنه.

و کاری به کارش هم ندارم .اما یک بحث خیلی جالبی که دیدم در این تصویر هستش و مطابق با دیدگ هایی که در خدمت شما هستیم درخصوص بیس ها و یک اشاره کوچیک هم در این خصوص الان داشتیم و ازش رد شدیم اشاره کوچیک. اما نکته بسیار مهم و هایز اهمیت. شما یک بیس 1 دارید یک درجازدن دارید و گفتیم بیس ها معمولا یک استاپ هانتر 2 دارند. بیس ها معمولا یک شکست جعلی 2 به سمت مخالف دارند.

گفتیم تعدادی کندل که داره درجا میزنه و قادر نیست بالاتر یا پایین تر از کندل های ماقبل کلوز کنه. اما گاهی اوقات این اتفاقه میافته کلوز میکنه 2 و سر بعضی هارو گول می ماله و برمیگرده حرکت 3 میکنه. درجا میزنه 5 بیس تشکیل میده یک رالی 4 یک بیس 5 میاد و یک حرکت جعلی 6 استاپ هانتری انجام میده.

خیلی ها به هرحال توی این 5 بیس بیسی که مثلا حاصل از شکست هستش دارند بای میکنند استاپهاشون رو کجا میگزارند؟ در یک محدوده تقریبا  حالا فکر میکنند در امان هستند این پایین تر7 میگزارند نه اینکه حالا دیگران استاپ هارو میبینند و میان استاپ هارو میزنند نه مطابق با اون علم و اصول و تکنیکی که خودشون اوردن و یاد دادند میدونند که تریدرها و اکثر اون خورده پاها میان و استاپ هاشون رو کجاها 7 ست میکنند از استاپ هاشون به عنوان ورود 6 استفاده میکنند.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 9

و حرکت 8 بعدی  حرکت بعدی 9 میاد چیچی میکنه ؟ و این درواقع هایی که اینجا 9 هستش رو استاپ هانتر 10 میکنه ببینید یک 11 بیس مجددا یک محدوده ای که داره درجا میزنه بعد از یک حرکت 12…این خب اومده ریزش هارو هم به عنوان رالی درنظر گرفته که حالا ما به ریزش مطابق با چیزهایی که به ما یاد دادند دراپ میگیم ظاهرا ایرادی نداره که شما به حرکت های شارپ و با مومنتومی که این داستان رالی مثل همون داستان بحث حمایت ها و مقاومت ها هستش که درکل شما سر راه قیمت مقاومت دارید.

اگه ا شتباه نکنم و حمایت هم جزوی از مقاومتها هستش و حرکتهای شارپ و با مومنتومی که هستش به عنوان رالی و حالا دراپها هم میتونند جزوی از رالی ها باشند. فقط حالا دیگه به این حالت داره گفته میشه که ما بدونیم که درمورد حرکت های صعودی یا نزولی داریم صحبت می کنیم و اما باز یک حرکت دراپ 12 یک بیس 11 یک درجازدن یک استاپ هانتر 13 و ادامه حرکت 14 توی بیس ها خواهشن این موضوعرو درنظر بگیرید .برگردیم سروقت بحث اصلیمون پس زمانیکه در بیسها درحال ترید هستید.

درنظر داشته باشید که معمولا یک حرکت استاپ هانتری  اتفاق می افته حتی توی بیس هایی که در جلسات اینده که درمورد کپشن آن پرایس ها درخصوص الگوی حاصل از برگشت صحبت خواهیم کرد باز میتونه این اتفاق رخ بده .پس دچار هیجان نشید و سعی کنید که حتی بیاید یک ا ستراتژی طراحی کنید براساس همین بیسها همین استاپ هانتر ها مطمین باشید که برایندش مثبت هستش.

اگر البته قدرت اجرایی داشته باشید که اون داستانش دیگه جدا هستش .و اما ادامه بحث رو بریم چارت.شما اینجا یک دایورجنسی 15 اینجا دارید یک نک لاین 16 دارید که قیمت اومده سطح نکلاین شما رو برک اوت 17 کرده توی این محدوده.  بگذار خب یک ناحیه دارید یک حرکت دارید. یک حرکت 18 میشه گفت تقریبا حالا سه کندل نیستش که بخوان با مومنتوم براش یک حرکت یا مومنتوم حساب کنیم  ولی یک حرکتی18 که اومده سطح شمارو برک اوت17 کرده  واما شرط  اصلی توی بحث گره ها چی بود؟

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 10

 این بودش که گفتیم بعد از شکست و بعد از گره 1 شما حرکت با مومنتوم 2 داشته باشید و قیمت زمانیکه برمیگرده به این سطح 3 میشه محلی برای تریدکردن و یک گریزی بزنیم برای یاد آوری از جلسات قبل  گفتیم که  دو نوع دیدگاه برای تریدرها وجود داره. یکی اینکه خیلی ها که تسلط دارند وقتی یک سطح 16 رو دارند تایم اون سطح رو دارند کندل آرایش و فشردگیه (حرکت قبل 18) قبل از شکست رو دارند.

کندل برک 17 اوت رو دارند.زمانیکه همینجا  کندل برک اوت 17 اتفاق می افته .میرن در تایم های تریگربراساس شواهد ودلایلی که پیدا میکنند. مخصوصا این17 کندل برک اوت البته اینجا یک کوچولو شادو داره از میگذریم و این کندل برک اوت دردلش یک ناحیه و یک گره معاملاتی داره که اونجا وارد بای میشند و وارد بازار میشند خب مطمینا کار پر ریسک و خطرناکی هستش اصل ترید برای تریدرها این هستش که این 1 گره رو تشخیص بدن سطح 16 رو داشته باشن.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 11

و در برگشت بعدی 3 به سمت گره 1 معاملاتی که دارند پیدا می کنند بیان و برنامه ترید در این 3 ناحیه رو داشته باشن این رو درنظر داشته باشید که شما میتونید براساس هر دوتا دیدگاه  اینکار رو انجام بدید توی اون بحث بیس ها که خدمت شما عرض کردم.

الان یکیش هم اینجا 4 هستش تعدادی کندلی که داره درجا میزنه و قادر نیست بالاتر و پایینتر از کندل های ماقبل خودش بیاد و کلوز کنه توی تایم پایین که ای نو 4 نگاه کنید یک حرکت شارپ رفت 5و برگشت 6 اتفاق می افته این حرکتی که استاپ 5هانتر میکنه چیزی شبیه به همون الگوهای اس او چهاری بودش که قبلا درخدمت شما  بودیم.

یعنی شما حرکت رو دارید 7 قیمت میاد شروع میکنه به درجا 8 زدن ویک حرکت اس او چهاری 9 اتفاق می افتهشارپ رفت و شارپ برگشت ومعمولا هم فرصت نمیده برای تصمیم گیری و زمانیکه برمیگرده پایین این 10 سطح یا برمیگرده اون روشی بودش که برای تریدهای استاپ هانتری بود توی تایم های تریگر اگه برگرده زیر11 کندل یکه اینجا 12 اومده.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 12

و نقض سطح کرده بسته بشه میتونه یک ستاپی باشه برای اینکه با این ستاپ در آینده بتونید ترید کنید. و همینجارو 13 نگاه کنید یک دو سه چهارتا کندل یک حرکت شارپ 14یک حرکت نویز و ادامه 15حرکت و اونچیزی که برای ما حایز اهمیت هستش.

چون اینجا بعد از  این 4 بیس حالا اینکه این 4 جزو برگشتها هستش اینجا رو یک حرکت دراپ16 دریم یک بیس 13 داریم و یک دراپ 15 دیگه .یکدراپ بیس دراپ داریم. و این محدوده گره 13 معاملاتی که اینجا هستش به عنوان یک حرکت شارپ 16 ریزشی درجا 13 زند .

اگر این گره 13 حاصل از شکست باشه که مطمینا حاصل از شکست 17هست میتونید در آینده زمانی که قیمت به سمت این 13 گره میاد روی این گره در اف تی بی تو تیبی سه تی بی چهار تیبی والی آخر نه تا سه تا بیشتر مجار نیستید روی گره ای که دارید اگه گره حاصل از شکست باشه فرقی نمیکنه سایر گره ها هم همین حالت بیاید و ریسک کنید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 13

این هم بحث مربوط به اس او چهار ها یی که استاپ هانتر هایی که میتونه در بیسها اتفاق بی افته و اینکه شما زمانیکه همین حرکت شارپ 16رو دارید میتونید در این حرکت شارپ توی بحث هیدین 18 این حرکت شارپ بیاید و در اون محدوده وارد بازار بشید یا اینکه صبر کنید بازار درآینده زمانیکه برگشت 19 به این گره 13 معاملاتی برنامه تریدتون رودر این 13 گره معاملاتی بیاید و طراحی کنید و اما بعد..و اما بعد برمیگرده به اینکه یک اشاره کوچیکی الان توی همون دوتا  ارزی که داشتیم با همدیگه صحبت میکردیم.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 14

درمورد حرکتی بودش که فکر میکنم که اینجا 19 بود که گفتیم که چرا برگشته ؟ و توی سطح 21 اومده پایینتر 19 و مجددا برگشته 20 این 19 طول حرکته ما دونوع شکست داریم و این دونوع شکست یکی شکست نوع اول و یکی شکست نوع دوم شکست نوع اول شکست قطعی هستش. مثل اینجا یک سطح 3 دارید قیمت میاد وسطح شمارو با تمام شرایط وضوابطی که دارید 4 برک اوت

میکنه .یک کندل4 دلرید که کندل درواقع برک اوت هستش .شرایط آرایش قبل شرایط آرایش بعد .همه شرایط نرمال یک شکست قطعی با کندل شکست و ناحیه ای 5که به شما میده .ناحیه اکسپت برک اوت یا ناحیه اف تی ار5 به شما میده  فیلور تو ریترن به شما میده.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 15

این میشه شکست نوع اول .اما  گاهی شما سطح 1 رو دارید و قیمت میاد توی سطح شما نفوذ 2 میکنه قادر نیست سطح شمارو بشکنه و کندلهای لانگ بار نیست 2 و کندل های با شادوی بیشتر هستش و برمیگرده یک دورخیز 6 میکنه وبعد از اینکه دورخیز میکنه مجددا میاد و سطح رو میشکنه 7.یعنی اول یک نفوذ داره توی سطح مثلا این سطحی که الان اینجا داریم بگذار خطوط رو پاک کنم تا بهتر دیده بشه.

قبل پاک کردن توی این تحلیل یادمون میمونه که اگر این 8 بشکنه باید یک حرکت ریزشی داشته باشیم .اگر هم سطح بالا 9 بشکنه میتونه مجددا از یک سطح بالاتر10 برگرده ریزش 11 اما فشار 12 فعلا به سمت نزول هستش.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 16

و این هم دیلیت کردن این خط و خطوط. شما یک سطح در این 13 ناحیه داشته باشید .قیمت میاد توی سطح شما نفوذ 14 میکنه برمیگرده دورخیز15 میکنه و مجددا میاد سطح رو میشکونه 16 البته این سطح رو میدونید که شکسته شده 16 ماموریت شکست هم انجام شده 19 اینکه دیگه تقصیر کسی نیست که فاصله بین دوتا سطح 17.13 نزدیک هستش در اصل روم تو ران 18 و فضای حرکت ندارید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 17

فضای حرکتی کمتر هستش و این 14 نفوذ و این برگشت 15. متناسب با چی میتونه باشه ؟ (با زوم بیشتر) نفوذ 14 و برگشت 15 و در دفعه بعدی که میاد.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 18

 میاد و سطح رو برک اوت16 میکنه و به ناحیه پیش رو19 هم میرسه ماموریتش هم تموم میشه داریم درمورد این صحبت میکنیم که شکست هایی وجود داره که شکست های نوع دوم هستش .شکست هایی هستش که در لحظه اول شکست قطعی نیست و یک جای خیلی بهتر اگه بتونیم پیدا کنیم درمورد مثلا الان این 20 سطح قیمت اومده خب اینکه دیگه شکسته شده 21 طول این شادو 21 مخالف درواقع  شکست هستش.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 19

اما به نصبت این 22 لانگبار میتونیم ازش چشم پوشی کنیم این20 سطح و شکست 21 و برگشت 23 این برگشتی هم که اینجا وجود داره به عنوان یک دراپ 24 یک بیس 23 بیس حاصل از شکست که بهش اف تی ار یا اکسپت برک اوت میگیم و ادامه 25 حرکت پس این 23 گره معاملاتی برای ما اهمیت داره.

من همچنان دارم با چشمم همینطور که دارم صحبت میکنم دنبال این هستیم که یک ناحیه ای پیدا کنم که ناحیه شسکت نوع دو باشه تا بتونیم اونجا کمی تا قسمتی بیشتر درمورد شکستهای نوع دوم صحبت کنیم .اینجا 1 یک سطحیکه از قبل داشتیم  قیمت میاد توی سطح نفوذ 2 میکنه برمیگرده 3 یک برگشت داره  بعد از برگشست میاد و سطح رو بصورت قطعی میشکنه 4 اینجا این آقازاده این نفوذی که اینجا 2 اتفاق میفته و این 3 برگشتیکه اتفاق می افته.

و دورخیزی که انجام میشه و بعدا سطح شکسته4 میشه .این 2 نفوذه اگه خاطرتون باشه ما یک شکستی داشتیم به اسم سی او درواقع شکست قطعی که به اسم برک اوت بود بی او بود.

یک شکست داشتیم که کلین برک اوت بود یا پاکسازی سطوح بود برای شکسته شدن که کلین برک اوت رو به عنوان سی او میشناختین و این 2همون نفوذه هستش که ما این نفوذ رو میایم به اندازه طول نفوذی که اینجا 2 انجام میشه البته سطح 1 رو باید ببینیم که برای پیوتی که اینجا ( طول حرکت1تا5 نود پپ) تشکیل شده برای کدوم تایم فریم هستش.

و بعد از اینکه تایمش رو مشخص کردیم طول این نفوذیکه اینجا2 اومده نفوذ کرده و برگشته 3 و مجددا اومده سطح رو شکسته4 اینرو3  به عنوان یک گره معاملاتیه شکست نوع دوم میشناسیم اون شکست نوع اول اکسپت برک اوتی که اتفاق می افتاد گره ما به عنوان اف تی ار بود اینجا2 نفوذ میکنه انگلف کردن و نفوذ کردن وارد محدوده  و وارد سطح شدن نیست.اگه شما به فرض مثال اینجا 6 یک گره معاملاتی دارید این ناحیه ایکه 6  اینجا وجود داره.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 20

به عنوان گره معاملاتی و الان قیمت برگشته7 و وارد محدوده این گره شده این گره.این ورورده این7 نفوذ نیست انگلف شدن و نقض سطح کردن یعنی اینکه قیمت از سمت مخالفش بیاد بیرون8 واین بیرون اومدن رو در دوره های قبل عرض کردیم چون گره هارو در تایمفریم ام یک پیدا میکردیم گفتیم حتی به اندازه یک تیک توش8 نفوذ کنه انگلف شده و سی او شده و کلین برک اوت شده اما.به هرحال تحقیق

هستش به هرحال بالا بردن علم وآگاهی هستش .و اگه خاطرتون باشه یکسری دوستان سوال میکردید که این 9انگلف اس ال چی هستش؟اگه گر ه6 ای دارید و نفوذ به اندازه ای تی ار اون گره اتفاق بیفته شما میتونید انگلف داشته باشید و این ناحیه ای 3 که به عنوان ناحیه پیش شکست هستش رو از انگلف گرفتیم و اونجا چیبود؟به اسم قلبیه چی بود؟

شکست قطعی اف تی ار بود فیلور تو ریترن و زمانیکه شکست نوع دوم دارید .این شکست نوع دوم خودش چند تا قسمت هستش اگر میزان نفوذ به اندازه ای تی ار تایم تریگر باشه شما ایی تی ار دارید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 21

و یک ناحیه ای دارید که انشالله حالا میریم بعدا خود این اف تی ار .ایی تی ار و سی تی ار و او تی اری که هستش .از دیدگاههای دیگه هم کارایی داره. اما این شکست نوع اول و شکست نوع دوم  ناحیه هایی که به ما ارایه میده و اگر خاطرتون باشه توی بحث شکستها .یک موضوعی رو مطرح کردیم .گفتیم که بیاید و اگه کندل شکستی دارید.

حتی کندل شکست دارید و این 4 کندل شکست شادو داشته باشه .به میزان طول شادویی که داره اون نفوذی که داره شما باید انتظار برگشت داشته باشید و ببینید شادوی 10 بزرگتر طول برگشت 11 بیشتر اینهم باید این نزدیکی ها یک سطح دیگه ای وجود داشته باشه.

رفت عقب تر برای بررسیه سطح1(.بله ) جابجایی خط1 به ناحیه 12 ببینید سطح و ناحیه ای که توی این محدوده 12 وجود داره قیمت میاد و توش نفوذ13 میکنه برمیگرده دورخیز14میکنه و مجددا میره و سطح 12رو میشکنه اینجا زمانیکه این اتفاق می افته به تناسب درواقع میزان نفوذیکه اینجا13 اتفاق می افته توی بحث شکست ها گفتیم اگه به اندازه ای تی ار تایم ساختار شما نفوذ 13 داشته باشید یک کلین برک اوت و یک سی او دارید .

پس اگر این 13 نفوذ به اندازه تایم چی باشه ؟ به اندازه تایم ساختار باشه شما یک سی او دارید یک شکست از نوع کلین برک اوت دارید .از همونجا هم این اصطلاح رو هم درواقع اومدیم  قرض گرفتیم .حالا اگه شما بیاد و یک برگشتی داشته باشید)باکس نارنجی15( که طول این 15 برگشت به اندازه اینکه ای تی ار استفاده میکنیم در خیلی از زمان ها شما میتونید از تی اچ یا توان حرکتی استفاده کنید.

و بهتر ان هستش که بجای اینکه از ای تی ار16 استفاده کنیم از تی اچ17 استفاده کنیم. به اندازه توان حرکتی تایم ساختار باشه (باکس15) شما اون موقع یک طول حرکتی دارید به اسم  چیچی؟ سی تی ار .پس طول حرکت ببین ید داریم شکستهارو میگیم همزمان و همزمان بحث طول حرکت ها رو میگیم چه کارایی برای ما داره اینکه شما متناسب  با طول برگشتها وطول حرکت هایی که دارید میتونید در آینده ناحیه بهینه شده بهتری رو برای تر ید پیدا کنید.

یعنی حالا اینجارو بصورت شماتیک بخوایم صحبت کنیم .شما یک سطح1 بخواید داشته باشید داشته باشید قیمت یک زمانی میاد برک اوت2 میکنه اکسپت  برک اوت میده و یک ناحیه بیسی3 دارید که اف تی ار شما هستش .طول این 3 اف تی ار معمولا به اندازه تی اچ تایم تریگر هستش.

این3 شکت قطعی…یکزمانی هستش که شما شکستی دارید از نوع یی بی او .یعنی اکسپت برک اوت به شما چی میداد؟ اف تی ار میداد .یکزمانی شما شکستی دارید از نوع  یی بی او.که یی بی او. طول نفوذیکه4 داره انجام میشه و قیمت برمیگرده میاد مجددا زیر سطح5 و دوباره میاد اینسطح رو برک اوت میکنه.

طول این 4 نفوذی که داره انجام میشه و ا ین برگشتی که (حرکت 4 تا 5) داره انجام میشه معمولا ما روی این برگشت ها برگشت هایی (4 تا 5) به اندازه توان حرکتیه تایم وسطی و تایم پترن اتفاق می افته و این (4 تا 5) محدوده رو به عنوان ناحیه یی تی ار میشناسیم و این 4 شکست رو هم  رو هم به عنوان شکست ایی بی او .و یک زمانی هستش که قیمت میاد و توی سطح نفوذ 6 میکنه.

و یک نفوذ 6 بیشتر داره نصبت به این یکی 4 و برگشت داره قیمت میاد زیر سطح 7 و در ادامه میره سطح رو میشکنه و این (قله 6) ناحیه رو میشکنه اکسپت برک اوت مجدد میده و ادامه حرکت.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 22

یعنی شما یک شکستی دارید نوع سی او یا سی بی او. هیچ فرقی نمیکنه که طول این حرکتی که اینجا6 اتفاق افتاده و این6 شادویی که  اینجا میزنه حتی قیمت میاد ببینید کندل برک اوت دارید در خیلی از زمانها. کندل برک اوت میاد اینجا 8 کلوز میکنه اما شادو داره .و یک برگشت (6 تا 7) دارید .در آینده شما توی جلسه زیرو تریگر کندلها گفتیم که توی این 3 و (4 تا 5) ناحیه ها دنبال شروع و منشا حرکت این9 حرکت سبزه.

این حرکت سبز9 باید یک حرکت با مومنتوم یک حرکت شارپ یک حرکتی که حاکی از این باشه که بازار تو این (6 تا 7) حرکته سفارش هستش و این اتفاق ها و یک نوع حرکتی داریم که حرکت و اون شکستی که اتفاق می افته اسمش شکسته ولی دیگه شکست نیست به عنوان ..یک حرکت و یک شکستی داریم به اسم شکست او بی او که به شما ناحیه او تی ار میده این اسمش شکست هستش این همون کندل هایی هستش که شما .ما و دیگران به عنوان چیچی میشناسیم ؟

به عنوان شوتینگ استار میشناسیم .به عنوان همر میشناسیم .به عنوان  کلا لانگ شادو میشناسیم .قیمت میاد توی سطح نفوذ میکنه10 .میره بالا .اما طول شادویی که اینجا اتفاق می افته و مجددا برمیگرده و میاد زیر 11 سطح این حرکت (10 تا 11) طولی داره که طولش از تایم ساختار هم بیشتر هستش اونموقع چه اتفاقی داره اینجا می افته ؟ وقتی این (حرکت 10 تا 11) اتفاق میفته  شما یک پیوت 10 دارید .

وقتی پیوت دارید دیگه شکست ندارید این حرکت انجام شده جعلی بوده رسیده ماموریت انجام شده هر اصطلاح دیگه ای شما یک طول (10 تا 11) حرکتی دارید که بیشتر از حتی توان حرکت تایم ساختار هستش و اون موقع قیمت میاد به گره اف تی سی که اینجا 12هستش واکنش نشون میده  و ادامه 13 حرکت میده .

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 23

اگر احیانا یک زمانی قیمت بیاد و این 14 ناحیه های 10 رو رد کنه یعنی به شما مجددا یک ناحیه اکسپت برک اوت بده طول این (10 تا 11) حرکت طول حرکت او تی ار هستش .خارج از رنج هستش و اینها چه کارایی داره؟ کاراییش این هستش که شما برای هرکدوم از این (3) (4تا5) (6تا7) (10تا11) نوع حرکت ها اینجا (10 تا11) یک مقدار کار سخت میشه اون دوستایی که شکست هارو دارند در لحظه ترید میکنند.

در لحظه تشکیل شکست میرند در تایم های پایین گره 15 معاملاتی رو پیدا میکنند. گرهای معاملاتی معمولا در تایم تریگر دیده میشه و میان روی همونگره معاملاتی هنوز پکیج شکست تکمیل نشده . هنوز این 16 اکسپت برک اوت اتفاق نیفتاده .میان اینجاها 17 دنبال ورود هستند . میتونه همراه با ریسک بیشتری باشه و قیمت میتونه مثلا برگرده بره 18 پایین وتاییدیه شکست نده مثل اینجا 19 میتونن گول بخورند .بیاد پایین 19 و بگن که ای داد.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 24

 بیداد شکسته20 رو اشتباه تشخیص دادند و بعدا بازار21 برگرده پس بهتر اون هستش که اگه تسلط دارید که چه بهتر ولی من خودم به شخصه روی این سه چهار 22 تا ترید نمی کنم .اگه اکسپت برک اوتی که درواقع وجود داره شکست لانگباری23 که میاد و شکست رو تقریبا میشه گفت قطعی میکنه میشه اینجا 17 ها ریسک ورود داشته باشیم.

اما این دسته بندی اف تی ار .یی تی ار .سی تی ار . او تی ار. یک کارایی دیگه برای ما داره در زمانی که قیمت دوباره برمیگرده به این 25 ناحیه و اون کارایی این هستش که ببین شما اینجا یک حرکت  رالی24 دارید یک بیس25 دارید و یک لگ حرکتی 26  یک رالی دیگه دارید .زمانیکه قیمت مجددا برمیگرده به این 25 سطح اونموقع شما میاید طول این25 سطح رو اندازه گیری میکنید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 25

طول این 25 سطح از این بالا 27 تا این پایین 28 یک چیزی حول حوش تقریبا شصت پپ هستش .یعنی نزدیک به توان حرکتیه دیلی 29 هستش و شما باید اونموقع برید ببینید که این.. .مثل همونیکه می اومدیم سطوح رو چیکار میکردیم.تایمش رو مشخص میکردیم .میری م تای م بالا که ببینیم که اون گر ه25 وجود داره یا نه اینجا 30 (تایم دیلی) گره رو نمیتونید ببینید.گره یک کندلی 30 قابل قبول نیستش .پس گره برای چه تایم هستش؟

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 26

گره برای تایم چهارساعته هستش چون شما گره رو دارید در تایم چهار ساعته 25 میبینید پس سطحیکه 1 احتمالا دارید .و داره شکسته میشه برای تایم .شما در تایم تریگر هستید.پس یک سطحی 1 دارید که احتمالا برای ویکلی هستش و این 25 گره ای که اینجا اتفاق افتاده  طولش برابر با طول تایم بالاتر هستش .یعنی اف تی ار دیگه نیست. اینجا 25.ایی تی ار هستش ما در گذشته می اومدیم.چیکار میکردیم؟درگذشته که همین چندتا ویدیو قبل شما وقتی این 25 ناحیه رو دارید می اومدید و یی تی ار بود.

ببین اگه اف تی ار باشه کلا ورود در ابتدای 2 سطح ببینید الان اینجا یک حرکت دارید به هرحال این3 شکسته این 4 درتایم یک بیست و هفت هشت پپی ( تی اچ تایم چهارساعته هستش بیست و نه پپ5) یک اف تی ار4 دارید ورود در اف تی ار در کجاست؟ در همین 6 ناحیه در ابتدای سطح.چرا در ابتدای سطح؟ جلوتر میگم.و اگه شما  یی تی ار25 دارید ورورد در مرکز7 ناحیه این هم مرکز ناحیه و اگه شما سی تی ار دارید ورود در .مثلا اگه اینجارو 8 این طول رو در نظر بگیریم (طولش 92 پپ هستش) که یک برگشت داریم.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 27

تقریبا (92 پپ) البته صدو شصتا 9 باید باشه که نمیشه حالا شما فرض رو بر این بگذارید که حالا بخاطر اینکه ویدیو ها هم زیاد برای پیدا کردن نمونه ها پر نشه اینجا 10 یک برگشت دارید .این برگشت الان چقدره البته این 10 نوع ریترن تو پیوته در جلسه های آینده در خدمت شما هستیم .یک برگشت8 داشته باشید به اندازه تایم ساختار باشه اون موقع شما در یکچهارم پایانی ناحیه ورورد شما میشه اینجا 11 در چهارک و یک چهارم پایانی میشه محلی که شما برنامه ریزی برای ترید دارید.

یک کار راحت تری هم میتونید انجام بدید زمانیکه سطح رو دارید که به هر حال میدونید که سطح شما برای کدوم تایم فریم هستش یعنی مثلا اینجا 12 یک سطحی دارید این 12 سطح برای تایم بالا (دیلی) دیده 13 میشه پیوتش.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 28

تایم بالا 14 اینجا (ویکلی) بود پیوتش دیده میشه .برای ویکلی . پس در چهارساعته در چهارساعته البته باید شکست در همون تایم ( تایم سطح منظورشه که ویکلی میشه) انجام بشه اما برای این طول 15 حرکت فعلا یک مثال میزنیم این طول حرکتی که اینجا 15 دارید تقریبا یک چیزی حول حوش شصت پپ برای تایم بالا (دیلی) یعنی در مرکز این 16 ناحیه میاید و دنبال ورود هستید.حالا اینجا (چهارساعته) که تایم  تریگر ما هستش شما این چیزی که الان میگم کمکی هستش برای پیدا کردن یک ناحیه بهینه در نواحی که اکسپت برک اوت اتفاق می افته.

اینگلف برک اوت اتفاق می افته کلین برک اوت اتفاق می افته و یا اوت ساید یا اوت برک اوت اتفاق می افتاده که شوت زده.اوته کلا برک اوت نیست و اما از انتهای ناحیه 17 به اندازه ای تیار تایم تریگر27 میاید بالاتر 18 یعنی اگه اینجا این ناحیه 19 رو دارید شما اینجا بیست و نه تا از انتهای 20 این میاید بالا بیست و نه تا تقریبا اینجا21. میشه ناحیه 22 ورود شما از اینجایی17 که دارید بیست و نه تا میاد بالا تقریبا ببینید.

همینجاها 18 ناحیه 23 ورودتون .و این یکی هم  از اینجا 24 بیست و نه تا میرید بالا این هم بیست و نه تا که کلشه 25 و همین ابتداش 26 میشه ناحیه ورود شما. 27 چرا بیست و نه تا؟ اگه خاطرتون باشه توی بحث استاپ لاسها گفتیم که وقتی که یک سطحی دارید مثلا ای نجا 26 برای تایم  ویکلی هستش.

شما نهایت استاپ لاسی که میتونید داشته باشید پیوت اس ال 28 شما حالا این شیشتا 29 هم به اون 27 بیست و نه تای احتمالا حالا اون دوسه تای تایم تریگرش 29 اون دوسه تا هم زیاد شده و نهایتا به اندازه توان حرکتیه تایم تریگر (چهارساعته) میتونید استاپ لاس داشته باشید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 29

پس باید بیاید در انتهایی ترین نقطه 17 وارد بشید یک کار دیگه ای هم که حالا بعضی از اوقات میشه انجام داد اینکه شما باید ناحیه رو به این حالت انتخاب کنید به اندازه توان حرکتیه تایم تریگر (چهار ساعته) و به اندازه توان حرکتیه تایم پترن (دیلی) .از انتهای سطح 17 برید بالا اگه خاطرتون باشه مثلا یک جاهایی مثلا مثل اینجا 31 یک حرکت دارید یک بیس32 دارید یک حرکت بعدی33 دارید میرید در تایم تریگرتون و انتظار دارید که قیمت بیاد و این 32 ناحیه رو چیکار کنه؟

بیاد این ناحیه رو ببینه اونموقع میبینید که نرسیده به گره معاملاتیه شما حرکت میکنه چون محدوده ایکه وجود داره .به اندازه یدونه خط مثلا سی تا 34 و یدونه خط مثلا هفتاد تا یدونه سی تایی .تقریبا اینجاها 34 و یدونه هفتاد تایی 35 تقریبا خیلی زیاد میشه .و بهتره اینکارو انجام ندید.

میخواستم بگم که دوتا خط بندازید یدونه تایم تریگر یدونه تایم پترن .یدونه ناحیه بوجود بیارید که بهتره اینکار رو هم نکنید. و اما در نواحی که الان دارید .در گره ها و بیسهای معاملاتیکه دارید به عنوان اف تی ار. یی تی ار. سی تی ار . او تی ار .این توان حرکتیه تایم تریگر (چهارساعته) رو که بالا 2 میرید (از ناحیه1 بالا میریممیرسیم به 2) در همون محدوده ها بگردید دنبال اون منشا حرکته و اوردرتون رو در این سطحی که بیست و نه تا مثلا اومدید بالا اینجاها 2 بگردید یک زیرو تریگر کندل پیدا کنید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 30

یدونه زیرو تریگر کندل اینجا 3 هستش و یدونه زیرو تریگر کند هم 4 اینجا هستش .این5 میشه ناحیه ای که شما باید بیاید و چیکار کنید؟ورورد داشته باشید .دیروز پریروز بود که خاطرم نیست یکی از  دوستان شما در گروه کلاینت ها میگفت که من اوردر ست کردم مثلا بهش نرسیده یکی میگفت که به تی پیم نرسیده .

اونجا حالا یک بحثی تو اون ضمینه داشتیم امایک زمانهایی هستش که شما میاید براساس همین دیدگاه  همین سبک میاید مثلا اینجا 6 خب به هر حال یک اسپرد هم وجود داره دیگه قیمت این رو 6 وقتی میاد فعال نمیکنه مخصوصا اونموقع که بازار با تمام قدرت و شتاب 7 داره میاد شما واید شدن اسپرد هم در بروکرها دارید.

وقتی این اسپرد رو هم دارید یک ناحیه ای دارید که میتونید بیاید مدیریت کنید.چجوری مدیریت کنید؟ وقتی من میام مثلا با این سطح با این دیدگاه .با این ساختار  همیشه میام اوردرست میکنم فعال نمیشه.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 31

خب چه اشکالی داره که مثلا بجای اینکه اینجا توی این 8 زیرو تریگره و این 9 مثلا زیرو تریگره که اینجا هستش . خب بیام و اوردر اینجا8.9 ها ست کنم . خب این رو ببرم بالاتر10. استاپم یکخورده بیشتر میشه از اونطرف بیام و لاتم رو کمترش کنم. به هر حال این ها دیگه دست خودتون رو می بوسه حالا هرچی نگاه میکنیم همه اس او چهار هستند همه برگشت هستند همه کندل ها هیدن دارند

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 32

همه لانگ شادو دارند و یدونه از اونهایی که ما میخوایم وجود نداره و اینجا11 یک سطح دارید .این سطح شما  در تایم بالا بیسه12 دیده میشه.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 33

میدونید که اگه بیس باشه اینجا13 ( تایم بالاتر از دیلی) دیگه نیست و بیس 12 رو در این  تایم (دیلی) دارید میبینید. سطح بالارو 14 رسیده 15 پس بالایی 14 برای ویکلیه پایینی 15 برای چهارساعته و برک اوت 16 اتفاق افتاده یک برگشت 17 دارید.

طول این برگشتی (16 تا 17) که اینجا دارید یک چیزی حول حوش سی و دوپپ هستش و سی و دو پپ . 18 سی و شش پپ یعنی برگشت برابر با ای تی ار تایم تریگر(چهارساعته) هستش. همین تایم هستش یک اف تی ار19 دارید. و در این ناحیه ای که اف تی ار دارید. اونموقع اگه یک زمانی بازار بخواد بیاد اینجا برسه شما باید در همین 20  ابتدای سطح برنامه ریزیه ترید داشته باشید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 34

اگه  دیگه خیلی وسواس دارید گفتیم اولین کندل رنگ مخالف این 20 کندل از اینور که داریم میریم این اولین 20 کندل رنگ مخالفه  بشه ناحیه ای برای ورود شما البته برای بیس ها شما دوتا سطح دارید یکی سطح درواقع بالایی یکی سطح پایینی هستش که خودش هم محدوده داره یعنی شما وقتی اینجا 19 یک گره معاملاتی دارید.

از انتهای این17 شادو ها تا مشترک اوپن کلوزها 21 اینجا یک ناحیه دارید. که ناحیه بالایی میشه و ناحیه پایینی شما هم باید متناسب با همین ناحیه باشه. یعنی این 22 میشه ناحیه شما و اون موقع برای ست کردن این دیگه این 23 شادویه خارج از استاندارده این نویزهستش و این نویزهارو باید بیاید وفیلتر کنید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 35

اونموقع یک ناحیه پایین 22 دارید برای ورود و یک ناحیه بالا 24 دارید برای استاپ لاس و انشالله توی بحث کپس  ان پرایس دیگه یک مقدار کارمون راحتتر میشه چون اکثر مطالب مربوط به گره هارو گفتیم فکر کنم یکسری تصاویر هم باشه روی اون تصاویر هم اگه یک اشاره ای هم داشه باشیم.

اما این هم یک تصویری از روزگارهای قدیم شما یک حرکت دراپ 1 بیس 2 دراپ 3 دارید و این ناحیه ای که هستش خط بالایی رو4 شما میاید از بالاترین شادو ها ترسیم میکنید. شادو هایی که درواقع مشترک هستش و پایینی5 رو هم همینطور اما این باید یک محدوده و یک ناحیه داشته باشه .

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 36

که الحمدلله نداریم و همون مثالیکه من در این 22 و 24 تصویر خدمت شما ارایه کردم برای بهینه کردن نواحی شما میتونید از  یک سمتیکه .الان میگید چرا اینو6 انتخابنکنیم و نبریم اینجا 7؟ خب اینجا 8 دیگه مشترکه اوپن کلوز نمیده .پس بنابرین این بالایی24 درست هستش  ناحیه ای که میاد و ناحیه وروردی 22  که درواقع دارید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 37

ناحیه استاپی 24که دارید برای ست کردن سفارش و اینرو درنظر داشته باشیدکه شما وقتی دارید پرایسی ترید میکنید روی گره های معاملاتی دارید ترید میکنید وین ریت شما مثل تریدرهای کلاسیک نیست چرا؟ ممکنه شما در اینجاها 24 بار ها و بارها استاپ بخورید.

اما استاپی بخورید 9 مثلا ده پپ ( محدوده 24 یخورده بیشتر) .یکی دوتا سه تا ولی بازار از اینجا 10 بخواد برگرده حداقل خودش رو به این ناحیه 11برسونه. یک چیزی حول حوش شصت پپ هفتاد پپ دارید تارگت میگیرید ده پپ شصت پپ میشه چی؟

میشه یک به شش .یعنی چهار پنج تا استاپ هم بخورید به جایی بر نمی خوره شما که پرایس کار هستید روی ریسک به ریواردتون حساب کردید .و اونهایی که کلاسیک کار هستند رو وین ریتشو حساب باز کردند .اگه شما پرایس کاری باشید که اونموقع وینریت شما هم خوب باشه دیگه باید منتظر این باشید که از کجا بیان  بدزدنتون؟

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 38

از ناسا بیان بدزدنتون.این تصاویری که اینجا بود یک مروری با هم داش ته باشیم .این یک سطح 12 داریم یک حرکت 13 و بازار نزولی اومده یک کندل 14 برک اوت داریم شکست از نوع اکسپت برک اوت هستش و این 15 شکست نوع اکسپ برک اوت البته میتونه اف تی ار نوع یک 16 دو 17 سه 18 داشته باشه خودتون رو اصلا درگیر این بحث اصلا نکنید .

همین یدونه 16 کافی هستش .یک ناحیه 19 ای دارید به اندازه ای تی ار که البته بهتر هستش که از ترو رنج استفاده کنید. تی اچ تایم تریگر و این20 شکست نوع دو  یی بی او یا انگلف برک اوت .بازار میاد نفوذ میکنه 21 برمیگرده 22 البته هنوز  اکسپت نداده . میره درجا 23 میزنه زمانیکه میاد و اکسپت 24 میده شما یک ناحیه ای دارید مثل این 25 ناحیه میره بالا 26 درجا 25 و برمیگرده 27 طول این 28 ناحیه بخاطر همین 21 شادویی که اینجا اتفاق افتاده.

نفوذ ی که اینجا اتفاق افتاده .طول این 23 ناحیه میشه برابر با ای تی ار .یا بهتره بگیم تی اچ تایم پترن و اون موقع این حرکت. شما درواقع حرکتی 29 دارید که  به اندازه تی اچ تایم پترن هستش و یک یی تی ار دارید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 39

وحالات سوم اینکه نفوذ 1بیشتر میشه و بعدا2 قیمت میاد شکست اصلی رو ( این دوتایی که الان داریم صحبت میکنیم شکست نوع دوم هستش که براساس فاصله هستش) و کلین برک اوت دارید .زمانیکه کلین برک اوت دارید و قیمت برمیگرده 3 پشت ناحیه و اونموقع چه اتفاقی می افته؟ یک سطحی دارید یک ناحیه ای دارید به اسم سی تی ار4 که برابر توان حرکت تایم مستر هستش.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 40

  و این هم کلیت کار اکسپت برک5 اوت .اینگلف 6 برک اوت 7 کلین برک اوت و 8 اوت برک اوت که نواحی که دارید برای اف تی ار. یی تی ار. سی تی ار. او تی ار و این علت باعث میشه که شما یک زمانی هستش میاد و یک سطحی رو دارید قیمت میاد سطح رو برک اوت میکنه .وبریم سروقت نقاشی این نکته رو هم بگیم و جمعبندی کنیم. مثلا اینجا نقاشی کنیم .

سطح 9 اینجاست قیمت میاد برک اوت 10میکنه.اینجا یک11 ناح یهیی تی ار یا سی تی ار به شما میده و حرکت 12 میکنه میره .در دفعه بعد که قیمت میاید 13 به همین11 ناحیه شما این 9 سطح رو دارید انتظار دارید که قیمت بیاد 13 و به این سطح 9 چیکار کنه؟ واکنش نشون بده .درحالیکه میبینید قیمت میاد توی این9 سطح نفوذ میکنه میره پایین 14 و مجددا برمیگرده و میره بالا15 برای چی این اتفاق می افته؟

برای اینکه میخواد خودشو برسونه این حرکتیکه اینجا 11 هستش یک حرکت سی تی ار و اوتی ار هستش .خودش رو میخواد برسونه به این16 ناحیه ای که  به اندازه چقدر می اومدیم بالا؟توان حرکتیه تایم تریگر می اومدیم بالا خودش رو میخواد به این 16 ناحیه برسونه و اونموقع شما حاج و واج نگاه میکنید که چرا قیمت  اینجارو مثلا به این 9 خط واکنش نشون نداد رفت.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 41

 پایینتر 14 و برگشت 15 بخاطر طول حرکتها هستش که این اتفاق ها می افته و انشالله این هارو در آینده  وقتی با پیوت ها بیاید و ترکیب کنید به هر حال شما الان اینجا مطمینا. اینکه میگم به هر حال اینجاها 17 باید یک سطحی داشته باشید که.چه اتفاقی براش افتاده ؟ که شکسته شده و بریم ببینم که سطح (درگذشته سابقه سطح رو بررسی کنیم) اینجا تایم رو بالاتر ببریم .این هم سطح 18 و ناحیه ای که درواقع وجود داشته گره ای19 که وجود داشته.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 42

 تعداد برخوردهایی 20 که وجود داشته و قیمت اومده چیکار کرده حالا؟ اینو 18 اومده آپدیت کنیم به آخرین سطحی که اینجا 21 ( انتقال به دره 21) هستش قیمت اومده توی سطح ببینید  نفوذ کرده 22 برگشته 23 این 21 سطح برای کجاست؟ این پیوتی که اینجا21 داریم (رفت تایم بالاترو)

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 43

بالاتر (مانتلی) هم دیده میشه 24 و یک پیوت 24 دارید که اینجا25 اومده کندل برک اوت دیگه مال تایم فریم بالاتر فکر نکنم باشه حالا هم که نداریم یک پیوت مانتلی قیمت اومده و برک اوت 22 کرده پس در تایم دیلی در همین نواحی که اینجا 22 هستش شما باید دنبال یک گره معاملاتی باشید.

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 44

 اون گره معاماتی که وجود داره این گر ه26 معاملاتی اون رفت و برگشتی که اونجا وجود داره اینجا هستش و حالا باید بیاید از این انتها 27 به اندازه چهل و دو28 تا از اینجا 27 برید بالاتر اینجا 29 یک سطح و یک ناحیه داشته باشید .

الگوهای پرایسی حاصل از شکست 45 1

اینکه گفتم که به اندازه تایم بالا 30 مثلا نود و چهارتا هم برید یدونه محدوده داشته باشید برای تایمهای بالا مثلا نود تا میخوام بیارمش برسونم به اینجا 32 اینهم نود و چهار31 یعنی یدونه اینجا و یدونه هم تقریبا اینجاها 29 در این ناحیه ( ناحیه بین 29 و31) در این محدوده شما دنبال یک زیرو تریگر33 کندل هستید.

اینهم 33 اون زیرو تریگر کندل و محلیکه برای  ورود هستش در کجا؟ این ترید قطعی که در تایم ویکلی اتفاق افتاده شما  اون پکیج کامل رو ندارید والان اومدید رفتید در دل اون کندل 33 ناحیه ای رو پیدا کردید برای اینکه توی این ناحیه 32 بیاید و وارد بازار بشید و حالا انشالله در اینده هم که قیمت برمی گرده خب اینجا 32 یک بیس دارید این ناحیه 34 میتونه محلی برای ترید باشه اگه برگرده به هر حال میشه ناحیه ای برای ترید.

این هم نمونه ای از یک ورورد زود هنگام.اگه چیزی هم جا افتاده که مطمینا جا نیفتاده .انشالله در پرسش پاسخها در خدمت شما خواهیم بود. دو تا جلسه  شکستها رو که قرار بود چهار تا بشه توی همدیگه فشرده کمپرس تقدیم کردیم تا انشالله در مورد شکست ها گره ها و بهینه کردن نواحی و پیدا کردن حالا دیگه زیرو تریگر کندل ها در انواع گره های شکستی که اف تی ار .یی تی ار .سی تی ار .اوتی ار هستش در خدمت شما باشیم. موفق باشید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.