جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

ویدئو بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 16

خلاصه ویدئو

درجلسه قبلی یک مقدار درمورد مقدمه در مورد آشناییه شکست گفتیم و در اون جلسه قصد داریم درمورد ماهیت شکست در معامله گری صحبت کنیم. همانور که خدمت شما عرض کردیم که  یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای مبحث شکست وجود داره تشخیص درست یک شکست واقعی هستش و این سوال الان با این جمله به ذهن میرسه که مگه ما شکست های غیرواقعی هم داریم؟

باید عرض کینم که ما نداریم اما در سبک تحلیل تکنیکال و تحلیلگرهایی که در سبک های دیگه دارند کار میکنند به دلایلی یکی از دلایل بدلیل عدم توانایی در تشخیص یک شکست میان و از یک واژه و یا اصطلاح دیگه ای استفاده میکنند .به اسم شکست های جعلی که از نظر ما شکستهای جعلی اصلا در بازار وجود نداره یا یک سطحی شکسته میشه یا نمیشه.

اما اینکه چرا این اساتید فن از واژه شکست جعلی استفاده میکنند دلایل اون چی هستش انشالله سعی می کنیم بریم داخل چارت فکر میکنم بهتر باشه خب اینه م1 چارت زیاد نترسید به هر حال این همه خط و خطوط  برای تحلیل کردن نیازی نیستش.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

خب خطوط رو پاک کنیم بریم برای ادامه موضوع.اما شکست چرا در تحلیل تکنیکال کلاسیک دیگران از واژه شکست جعلی استفاده میکنند .عرض کردیم شکست جعلی اصلا وجود نداره اما چرا این اتفاق می افته  وچرا میان درواقع تواناییه تشخیص شکست رو ندارند به نوعی سرشون شیره مالیده میشه گول مالیده میشه.

و بعدا مجبور هستند که از واژه شکست جعلی استفاده کنند مثلا یک سطحی داریم یک ناحیه ای اینجا 2 هستش وقیمت میاد و سطح رو برک اوت3 میکنه و برمیگرده به دیدگاه اونها پولبک 4 میکنه و الان اینجا 4 به فرض مثال جایی هستش که سل بشه قیمت میاد مجددا برمیگرده 5 به سمت مخالف و اصلا هیچ اعتنایی به این 6 حرکت نمیکنه چرا این اتفاق می افته که  حضرات میان و میگن که یک شکست جعلی اتفاق افتاده.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

اولین موضوع این هستش که اونها علم و اطلاعات این رو که یک سطح 7برای کدوم تایم فریم هستش رو دراختیار ندارند. وقتی شما یک سطحی داشته باشید و ندونید که اون سطح برای کدوم تایم فریم هستش. در تشخیص دچار اشتباه خواهید شد. اما برای اینکه از این نوع شکست ها در امان باشید باید چیکار کنیم ؟

عرض کردیم که  یکی از اینها این هستش که  شما تمرکزتون روی پیداکردن تایم فریم مربوط به سطح 7 باشه .اما یک راهکار راحت تری هم وجود داره که برگرفته و نشات گرفته از  دیدگاه تریدری شما هستش به این خاطرکه زمانیکه شما یک 8 سطح رو دارید دوتا تفکر و دوتا دیدگاه وجود داره برای ترید کردن در شکست ها یکی در لحظه وقوع شکست هستش .یعنی شما یک سطحی 9 دارید این سطح شکسته 10 میشه.

و زمانیکه سطح شما برک اوت 10 میشه شما در همون لحظه شکست بعد از اینکه .یک پکیج شکست داشتیم که اگه خاطرتون باشه .که اگر مرور کنیم شامل چه چیزهایی بود؟ اینکه تایم مربوط به اون سطح 7 رو مشخص میکردید .آرایش قبل 11 از کندل برک اوت رو بررسی میکردید. شرایط لانگبار بودن فولبادی 12 بودن .

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

و حالا سایر نکاتی که درمورد خود کندل شکست بود رو مشخص می کردید و بعد از اون منتظر آرایش کندلیه بعد از کندل شکست 13 بودید و زمانیکه قیمت 14 برمیگشت و میرفت سطح 15 تشکیل شده یا این 12 پیوتی که اینجا وقتی این 16 حرکته اتفاق می افته و قیمت برمیگرده پایین 17.

مجددا اینکه الان (خطوط سبزوقرمز) این حرکتی که دارم ترسیم میکنم توی تایم تریگر هستش و برمیگرده پایین 17 و مجددا میره 18 و های ایجاد شده اینجا 16 رو برک اوت میکنه اونموقع شما یک ناحیه 19 داشتید درآی ند ه زمانیکه قیمت برمیگرده 20 به این گره 19 معاملاتی و یک پولبک 20 داره شما این 20 توی تایم اصلی .این اتفاق 20 که می افته.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

شما زمانیکه قیمت داره برمیگرده به این گره 19 میرید در این ناحیه 21 و به هر حال اون زیرو تریگر رو پیدا میکنید ( در19 ) و این (16تا17) طول حرکت رو انشالله در جلسه بعد خواهم گفت ودر نظر میگیرید و یک لول 22 یک سطحی رو مشخص میکنید. که اوردر ست کنید با استاپ لاس مشخص و  ومدیرت سرمایه ای که درواقع دارید و انشالله تعالا ریسک خارج از عقل و منطق دارید یا ندارید ؟

نمیدونم دیگه خودتون می دونید ما گفتنی هارو گفتیم خواه پند گیر خواه ملال .و اما توی این ناحیه 22 میاید ترید میکنید .این یک دیدگاه هستش .اما تعدادی از حضرات تریدر یکمی حول هستند و میخوان در اون لحظه ای که شکست 23 اتفاق می افته این 18 حرکت رو هم شکار کننند ..بخاطر همین از اون پکیج شکستی که درموردش صحبت کردیم یکیش تعین سطح7 رو دارند. آرایش کندلی 11 قبل رو مشخص میکنند کندل برک اوت 16 رو لحاظ میکنند.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

مثلا یک عده میگن باید پنجاه درصد این کندل 16 باید بالای سطح 7 باشه تا شکست دروقع یک شکست موفق باشه. این ها همه شرط و شروط های جانبی هستند و شکست بخواد اتفاق بی افته دیگه دنبال این بهانه ها نیستش . توی جلسه قبل فکر میکنم که یک نکته رو جا انداختم درمورد مومنتوم و حجم  در زمانیکه که شکست اتفاق می افته سعی کنید تریدهارو درزمانیکه بازا حالا اروپا، آسیا وحالا مشترک اروپا امریکا یا خود امریکا به هرحال بزار حجم داشته باشه نقدینگی داشته باشه.

اگه این  شکست در اون بازه های زمانی اگر عمری باشه در جلسه های آخر یک کوچولو درمورد سشنها هم صحبت خواهیم کرد اونجا بهترین حالت این هستش که این شکست در درواقع اون بازه های زمانی باشه و انتظار این باشه که حداقل بازار ادامه حرکت رو داره و این نکته رو هم به جلسه قبل اضافه کنیم و برگردیم به اون دوتا دیدگاهی که وجود داشت برای ترید در درواقع شکست .بعضی ها دوست دارند زمانیکه همین کندل برک اوت 16 اتفاق می افته.

یعنی یک 7 و دو 11 و سه 16 تا از اون چهارتا نکته ای که برای پکیج شکست بود رخ میده  همینجا 16 در لایو بازار برن و اون ناحیه هیدنی که درکندل لانگبار 16 برک اوت بود اون رو پیدا کنند و این 18 حرکت رو هم بخوان ترید کنند. اینجا هستش که اگر احیانا بلا به دور بیان و تایم فریم مربوط به سطح 7 رو اشتباه تشخیص بدن مطمینا قیمت میاد ومیره بالا 24 نفوذ میکنه و در کندل بعدی برمیگرد.

نه تنها اینجا 25 پولبک نمیده  و برمیگرده 26 حالتی که بهش میگفتند چی شکست های خانمان سوز و استاپ هانترها و توی بحث کلاسیک وقتی این 26 اتفاق می افته میگن که  یک شکست جعلی اتفاق افتاده  یا فالس برک اوت  اف او فیک برک اوت حالا ترجمش شکست جعلی و شکست غیرواقعی یا همون اف او اتفاق افتاده  که چیزی به اسم اف او در بازار اصلا وجورد خارجی  نداره و نوعی توجیح کردن تحلیلگرها و تریدرها هستش.

بخاطر نداشتن اون علم و اطلاعات  کافی که انشالله سعی میکنیم  تا حدودی این نواقص رو در اینجلسه برطرف کنیم  وحتی اگه نتونیم برطرف کنیم .یک دیدگاهی داشته باشیم .برای اینکه بتونیم با اون همین اف او ها و یا همین شکست های جعلی و استاپ هانتر هارو هم ترید داشته باشیم اما برای اینکه کم کم وارد بحث بشیم یک تعریفی که همون تعریف اولیه بود درمورد شکست در جلسات قبلی صحبت کردیم رو یکبار دیگه یاداوری کنیم.

اینکه معنی و مفهوم شکسته شدن یک سطح این هستش که قیمت به اندازه توان حرکتیه تایم فریم یا  اون درواقع سطح مذکور از سطح عبور کنه.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

یعنی اینکه اگر شما اینجا 1 یک پیوت دارید و این پیوت شما (تایم بالاتر دیلی رو هم بررسی کنیم) برای تایم فریم چهار ساعته هستش اونموقع چه اتفاقی می افته قیمت باید حداقل به اندازه اگه برای چهارساعته هستش حداقل به اندازه  تی اچ 1 همون تایم یعنی یه چیزی حول حوش 2 شصت و چهار پپ (حالا چرا گام حرکتی رو استاد بجای توان حرکتی نشون میدن نمیدونم اشتباه شده یا منظورشون کام بود؟)

از این سطح (خط سبز1) عبور کنه یعنی اینکه این سطح برک اوت شده و این برای طلا هستش و توی این تایم .بریم یورودلار.اینجا 3 چهل خورده ای هستش تشخیص سطح و عبور به اندازه توان حرکتی یعنی اینکه اون سطح برک شده و اما اینکه میگیم یک سطح شکسته شده یک معنی و یک مفهومی داره و اون معنی و مفهوم این هستش که وقتی یک سطحی 4 شکسته میشه مطلقا و حتما هیچگونه دیگه اینجا اما و اگر نداریم .

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

سطحی شکسته بشه قمیت خودش رو به سطح پیش رو5 میرسونه و این سطح پیش و باید یک سطح همطراز یا سطحی از تایمفریم بالاترباشه .توی سبک کلاسیک وقتی شکست 7 اتفاق می افته و قیمت به تارگت 5 و یا به اونجایی که باید برسه به اون سطح پیش5 رو نمیرسه مثلا و میاد از وسط 6 های راه برمیگرده میگن یک فیک برک اوت اتفاق افتاده  در شرایطی که اصلا برک اوت اتاق نیفتاده. یا اینجا یک سطحی 8 بوده از یک تایمفریم بالاتر که قیمت فقط اومده توش نفوذ کرده و چون درتایم های اشتباه و در تایم های پایین تر هستند احتمال دادند که سطح شکسته شده.

ویا اینکه اگه اون اتفاق افتاده یا اون شکست 7 اتفاق افتاده و برگشته 6 این سطحی که به عنوان سطح پیشروو9 بوده ترسیم نشده .و اما اینهارو یک کوچولو دیلیت بکنیم. پس اگر شکست اتفاق بیفته حتما قیمت خودش رو به سطح میرسونه و اینکه میگن اف او اتفاق افتاده یکی از اون دلایل شد.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

عدم تشخیص تایمفریم خود سطح و بعدی عدم تشخیص  سطح پیش رو و اینها هستش که به هرحال دوستان میگن که اف او اتفاق افتاده یا اینکه فیک برک اوت اتفاق افتاده .که چیزی به اسم  اصلا فیک برک اوت وجود خارجی ندارد  چون وقتی شکست اتفاق بیفته  قیمت خودش رو به سطح روبرو خواهد رساند.

به هرحال یکی از این دوتا مورد اونجا  جاش خالی هستش .پس مجددا تاکید میکنم. زمانیکه دارید سطوح رو مشخص میکنید حواستون به همپوشانی سطوح باشه یک زمانی  هستش که شما یک ناحیه ای دارید از تایفریم بالاتر مثلا این 10 حالتی .درتایم پایین مثلا برای تای م بالاتر هستش  اینو 10 درنظر نگرفتید  و قیمت میاد یک سطحی دارید  مثلا اینجا 11 میاد اینجا 12 سطح رو درتایم پایین باشید برک ات میکنه.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

وبرمیگرده اونموقع فکر میکنید که  قیمت مثلا سطح 11 رو شکسته  به سطح پیش رو13 نرسیده یا اینکه  ماموریتش 12 رو انجام نداده چون درتایم اشتباه هستید وقتیکه درواقع تایمهای پایین هستید اون هموپوشانی هایی که داشتیم ممکنه شما مثلا اینجا  یک سطحی برای تایمفریم بریم یکجای دیگه رو خطخطی کنیم .یکسطحیکسطح خوب یکسطح خوب برای که نفوذ کرده باشه مثلا اینجا 14 ببنید مطمینا اینجا 15 برای یک تایم فریم بالاتر هستش.

اگه شما در تایم پایینتر باشید اون موقع  این 14 پیوتی که اینجا  هستش این رو در تایم پایین نگاه کنید میگید که سطح شما شکسته 16 شده و اینجا که قیمت داره برمیگرده 17 به سمت سطح شکسته شده  به اصطلاح شما داره پولبک میکنه اینجا 17 وارد چی میشید؟ وارد یک خرید میشید درحالیکه اصلا این اتفاق نیست اینجا قیمت اومده داره درایور 18 میزنه  داره سی پی میرنه .شما درناحیه 15 و در محدوده هستید.

و باید احترام بگذارید به تایمفریم بالاتر و اگه درتایمهای پایین هستید در راستای دیدگاهی (17 نزول) که عرض کردم دارید ترید کنید .یکی از این دیدگاهها .حالا دیدگاه چی بود؟ اگه مثلا میاد پیوت تصفیه 14 ایجاد میشه شما میتونید بصورت مگنتی ( یعنی در جهت حرکت به سمت سطح.یعنی بای در ناحیه 19 به امید رسیدن به سطحتا مثلا 18) هم ترید کنید.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

اما یک حالت اسکلپ داره .و یک حالت ورورد هایی که درواقع در تایمهای  پایین هستش من خودم از این نوع ترید بارها گفتم  استفاده نمی کنم و در راستای دیدگاهی که یک مقاومت 15 همیشه برای سل کردن و تازمانیکه برک اوت اتفاق نیفتاده به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی روی شکست حساب باز نکنید جلو جول به پیشواز شکست نرید وزمانیکه یک سطحی 20 دارید قیمت بیاد و سطح شماروبرک اوت21 بکنه.

و مطمین شدید که  برک اوت اتفاق افتاده اونموقع بیاید چیکارکنید؟ بیاید و برید تو تایمهای پایین برید پولبکش 22 رو ببنیدو برنامریزی ترید داشته باشید دراینده هم که قمیت برمیگرده 23 گفتیم که یک برگشت کندلی داریم  یک برگشت موجی داریم .و یک برگشت روندی داشتیم و روی این سه تا برگشت ها میتونید حساب باز بکنید اون گره های 24 معاملاتی رو پیدا کنید.

روی گره های معاملاتی تون بیاید 23و ترید رو داشته باشید اما در بحث شکست ها و ماموریت ومفهوم شکستی که در خدمت شما هستیم. یک نکته رو از یاد نبرید و همیشه  یادتون باشه که بعضی از اوقات شکست اتفاقم میفته و در همون کندل  یا کندل های بعدی بخاطر اون مومنتومی که درواقع در حرکت وجود داره ماموریت شکست همزمان با خود شکست انجام میشه.

وقتی ماموریت شکست با خود شکست با درواقع با کندل شکست و یا حالا کندل های بعدی بدون پولبک و بدون برگشت و بدون گره خاصی اومد و اتفاق افتاد و قیمت بخواد برگرده دیگه روی اون سطح به عنوان یک سطحی که ناحیه حالا اکسپت برک اوت هستش حساب باز نکنید اجازه بدید من این قسمت رو برم  یک کوچولو نقاشی کنم.

به فرض مثال شما یک سطح 1 و ناحیه ای دارید و قیمت در حرکتی که داره حالا یک الگویی مثلا اومده رسیده 2 و به ناحیه یک برگشت 3 داشته و یک برگشت دیگه اینجا 4 حالا دبل تاپ انواع دبل تاپ فرقی نمیکنه هد اند شولدر فرقی نمیکنه یک الگویی که شما میدونید وقتی قیمت میاد و این 5 نک لاین رو برک اوت کنه زمانیکه این 6 اتفاق داره می افته شما انتظار دارید که زمانیکه اینجا این 7کندل برک اوت هستش یک پولبک توی 8 تایم پایین داشته باشید و اون برگشت 8 رو داشته باشید اون گره معاملاتی رو اینجا 8 روی نکلاین داشته باشید و قیمت چیکار کنه؟

قیمت بیاد  حرکت کنه (نزولی) تارگت این آقازاده  دبل تاپ یکجای مثلا به اندازه طول این 9 حرکت بخواد بیاد مثلا پایین بشه اینجا 10 این بشه تارگتش و اون موقع لول هایی که در بین راه هستش باعث همین برگشتها 8واین پولبک ها اون لول های مینوری بود که گفتیم محکوم به شکست هستش

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

قیمت میاد اینجا 8 اگه اینو 8 توی تایم حالا تریگر در نظر بگیرید یک گره ای ایجاد 8 میکنه و حرکت 11 میکنه. اون سری از دوستایی که این حالت درواقع سه تا قسمت از اون پکیج شکست رو درنظر میگیرند و همینجا توی لایو بازار این 7 کندل برک اوت اتفاق می افته ومیرند توی تایم تریگر اینجا 8 ترید میکنند برای رسیدن به این 10 هدف این برای این حالت یک زمانی هستش که یک تعدادی از دوستان اینجا 8 رو ترید نمی کنند.

میگن خب این بیاد سطح رو 12 اینجا بشکنه اکسپت برک اوت رو بده و الان که داره برمیگرده و داره پولبک میکنه 13 ما اینجا 14 در پولبک به این گره 8 معاملاتی بیایم و وارد بازر بشیم تا این 15 تارگت رو بگیریم. واین میشه حالت نرمال. اما یک زمانی هستش که قیمت میاد اینجارو7 میشکنه  حالا همین تیکه توی گره 8 هرو ایجاد میکنه و صاف میره به تارگت میرسه 16.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

وقتی شما هیچ پولبکی ندارید حتی این 8 گره رو ندارید و بازار میاد برک اوت میکنه  و به اون تارگتی 16 که داره میرسه ماموریت شکست چی شده؟ انجام شده.

والان که قیمت داره برمیگرده 17 به سمت این 5 ناحیه ای نجا دیگه شما نمیتونید بیاید روی این 18 سطح  ریسک ورود داشته باشید. نه اینکه میگم نمیتونید به راحتی نمیتونید اینکارو بکنید. باید یکسری عوامل دیگر رو درنظر بگیرید .از جمله اون موقع میشه مقایسه این 5 سطح زرد و این سطح مشکی 19 و این سطح مشکی که اینجا هستش باید مقایسه کنید بین این دوتا سطح چجوری مقایسه میکنید؟

تایم فریمش کدوم بالاتره تعداد برخوردش چجوری هستش کدوم مورد حمایت هستش و خیلی از اوقات شما میبینید که این 7 شکست بله درسته دبل تاپ هستش اتفاق افتاده هد اند شولدره اتفاق افتاده قیمت میاد و از اینجا 19 برمیگرده 17 کلا اینجارو 5 هیچ اعتنایی هم بهش نمیکنه حالا نهایتش یک مثلا چمیدونم واکنش کوچیک 20 و این21 اتفاق می افته.

خب سطح 18چنج اف پولاریتی شده نمیدونم به هرحال نک لاین5 هستش و الی آخر .اما ماموریت شکست 16 انجام شده (رسیده به لول 19) زمانیکه ماموریت شکست انجام شده اصلا ماموریت و ماهیت شکست یعنی همین وقتی ماموریت شکست انجام شده اون وقت شما باید بیاید چیزهای دیگری رو درواقع بیاید توی این بحث لحاظ کنید .

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

اما موضوع بعدی همون موضوعی هستش که توی همین صحبتها بهش اشاره کردم .گفتم که ما میتونیم بیای م اف او نداریم  .و شکستهارو نمیشناسیم سطوح رو حتی نمیشناسیم اما اتفاقی که می افته میبینیم که گاهی مثلا چجوری . و اتفاقی که می افته شما یک سطح1 دارید و یک ناحیه ای دارید .و قیمت میاد و با تمام شتاپ از سطح شما رد 2 میشه حتی مثلا به اندازه ای تی اری که گفتیم ازش رد میشه و عبور میکنه.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

حالا اینجا 2 کندل شادو مخالف داره جزو شکستها محسوب نمیشه البته همین 2 رو اگه شما بیاید و در تایم پایینتر نگاه کنید احتمالا .اینجا2 و مثلا یکربعه این حرکته حتی سطح با چی شکسته شده؟ با گپ 3 شکسته شده.یک سطح 1 و ناحیه دارید که با گپ 3 شکسته شده میاید درزمانی که قیمت داره برمیگرده به این سمت 4 برنامه ریزی اینو دارید که در این ناحیه 4 بیاید و سل 5 کند.

اگر این سطح پایین 6رو نداشته باشید و لول بعدی رو که گفتیم حداقل برای تصمیمگیری برای ترید کردن شما احتیاج به چی دارید؟

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

(رفت تایم دیلی) این آقازاده 6 (درتایم دیلی سابقه قبلیش) اینجاست 7 کلا یک درایور زده 8  از تایم بالا هستش  و اشتباه ( رفت تایم ویکلی) ببینید.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

این9 اون سطح شما زمانی که سطح رو اشتباه تشخیص بدید اونموقع دقیقا همین 6 اتفاق می افته خیلی راحت میتونید گول بخورید. شما در یک لول 9 ویکلی هستید.

جلسه بیستم: بررسی مفهوم ماهیت شکست در معامله گری

باید براساس تایم بالا و لول ویکلی و اون گره معاملاتی و تعداد  برخوردها که حالا یک7 و دو10و سه6 هستش بیاید تصمیم بگیرید؟ در یک تایم اشتباه هستید. وقتی در یک تایم اشتباه هستید به راحتی دچار اشتباه میشید.

در شرایطی که مثلا به فرض مثال حالا تو یک ربعه بودید اینجا 6 باید بیاید چیکار کنید؟ باید بیاید به فکرخرید باشید اینکه  درتایم پایینتر هستید و اون همپوشانیو و تایمهای بالارو لحاظ نکردید به راحتی میگید که اه پس یک شکست 6 اتفاق افتاد شکسته جعلی بود شکسته اف او بود که درشرایطیکه میبیند اصلا همچین چیزی وجود خارجی نداره.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 10 1

اما  بعضی از اوقات شما میتونید از همین دیدگاه بیاید یک سو استفاده کنید .هرگاه یک سطحی 12 داشته باشید و قیمت بیاد با شتاپ و با مومنتوم معمولا بیاد ازش رد بشه 13 و برگرده 14 زمانیکه این اتفاق می افته مطمینا این 6 تو یک ناحیه ای هستش به یک سطحی 15 رسیده ما این سطح رو نداریم این سطح پایینه 15 رو نداریم ماموریت شکست رو نمیدونیم اصلاهمه این هارو نمیدونیم اما اینو میدونیم که یک سطحی اینجا 12داریم .

این دره 12 دیگه کاملا مشهود مشخص هستش قیمت با تمام قدرت و بصورت شارپ 13 میاد ازش عبور میکنه همه اون حالا شرایط شکسته شدن رو داره اما برمیگرده و با مومنتوم 14 میاد مجددا در سمتی که بوده وقتی این اتفاق می افته. ما بخاطر اینکه بیایم و درواقع دعوای بین دیدگاهمون رو با دیگران فیصله بدیم .

ما میگیم اف او وجود نداره بخاطر اینکه رسیده 15 نرسیده .اصلا رسیده باشه نرسیده باشه هیچ فرقی برای ما نمیکنه اینکه اگه این حرکته اتفاق بیفته اسم اینرو با اجازه بزرگترهای فامیل .ببین این حرکت اون اف او یک مفهومه یک داستانه و این 13.14 یک الگو هستش یک ساختار هستش یک مفهوم جداگانه هستش  که اسمش رو گذاشتیم اس او .اینکه چرا گذاشتیم اس او بماند .و این اس اویی که اینجا6 اتفاق می افته میتونه حالت های متفاوتی بگیره از جمله  بریم نقاشی کنیم .

شما یک سطحی 1 دارید و این سطحی که اینجا وجود داره قیمت میاد میرسه به سطح 2 برمیگرده 3 در دفعه بعدی انتظار دارید که اینجا 4 یک گره ای مثلا  به فرض مثال هستش انتظار دارید که بازار بیاد اینجا5رو برگرده 6 میاد  اینجارو7 برک اوت میکنه.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 18 2

و اینکه اون بالا 8 سطحی هستش یا نیستش اصلا رسیده یا نرسیده  دیگه بهش کاری نداریم اگر چه اتفاقی بیفته؟ اگر قیمت بیاد و با این حرکت شارپی که اینجا 7 برای اون معمولا کندله کندل 7 برک اوت یکجورایی لانگ بار هستند حرکت شارپ دارند و این اتفاق می افته اگر یک برگشت شارپ 9 دیگه ای در کنارش داشته باشیم.اون موقع اینجا 10 یک الگو اتفاق افتاده شما یک سطح 1 دارید .و این سطحیکه اینجا دارید یک سطحی هستش که در گذشته ها به این سطح میگفتیم سطح خودکوشی این سطح خودکوشی به نوعی درواقع تاپ اول 11 از دبل تاپ و دبل باتم هستش.

که اون دایورجنسی (10.11) هستش که داره اتفاق می افته این 10 حرکت یک حرکت نویز هستش. اگه خاطرتون باشه توی بحث الگوهای کلاسیک گفتیم هد اند شولد یک مستطیله .که فقط یک نویز 10 توش وجود داره این نویز رو بیخیالش میشیم و این 1 سطح همون سطح  اصلیه ما محسوب میشه درزمانیکه قیمت مجددا داره برمیگرده 12 به این 1 سمت به سمت بالا این 13 ناحیه میشه ناحیه ای برای ورود.

یعنی قبل از اینکه هد اند شولدره تشکیل بشه شما روی این سطح 1 میاید وروی شانه سمت راست 13 مجددا برنامه ستاپ ترید دارید .خب این بحث آقازاده چون حالت هد اند شولدر شد اینو توی بحث زاویه های حرکتی یک کوچولو بهش اشاره کردیم محلی که احتمال داره این 14درواقع برگشته اتفاق بیفته که حالا توی بحث پیوت ها هم درواقع مجددا درمورد صحبت خواهیم کرد.

این15 یجورایی میتونه این16 زاویه حرکت باشه .یعنی اینجوری شما یک  زاویه 16 حرکت دارید اینو 16 ورمیدارید میگذارید این پایین17 انتظار دارید که این قیمت از این 18 ناحیه بیاد و ادامه اون حرکت و اون برگشت رو داشته باشه.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 19 2

حالا اگه احیانا یک زمانی این هداند شولدر شما ا نوع خاص دیگه ای شد مثلا اومد پایینتر.اومد مثلا اینجا 19و از اینجا داره برمیگرده 20 اینجا 21 اون گره رو اومد انگلف کرد و توش نفوذ کرد کلین برک اوت کرد.

راه رو هموار کرد برای اینکه مسیر حرکت نزولیش درواقع هموار بشه البته باید حالا انشالله توی کیو ام اینو میگیم که اینجا حالا یکسری شرایط دیگه هم باید وجود داشته باشه فقط درحد ایما واشاره برگردیم به بحث اصلیمون شما اینجا22 یک چی دارید؟ یک زاویه احتمالی برای کجا؟

زمانیکه این 20 داره برمیگرده به سمت بالا .اونموقع شما میتونید بیاید همطراز درواقع موازیه این زاویه ای که اینجا 22 دارید یک خط از این شونه23 داشته باشید .و یدونه هم از این بالاییه 24 داشته باشی د.اونموقع انتظار داشته باشید که یا قیمت یا به این 23 زاویه یا به این 24 یدونه زاویه چیکار میکنه ؟ میاد و واکنش نشون میده .خب اینجا هم خطوط مورب هم میتونند حالت اس او داشته باشند.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 20

میاد اینرو میشکنه 25 و سطح میانی خودش رو به این سطح بالاتر 26 میرسونه یا به این27 یکیمیرسونه.و به هرحال اینجا 28 ناحیه ای هستش محدوده ای هستش که شما……اینجا چه اتفاقی می افته؟

قیمت میاد به این سطح خودکوشی 26 میرسه و اینجا 29 میشه محلی برای ترید .برای اینکه قیمت ادامه حرکت 30 بده .این بحث اس او برای این 31 حرکت هستش و این 31 حرکت.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 21

حالت های مختلفی در همین تایم اصلی یا در تایم های پایین میتونه بگیره به این حالت که تصویر رو پاک کنم. سطحی 1 رو دارید.سطحیکه از گذشته وجود داشته قیمت میاد و با تمام قدرت از سطح رد میشه بعضی وقتا میاد میرسه 2 به سطح وبرمیگرده 3.

خب اینکه سر جای خودش ..حالت بعد میاد از سطح رد میشه 4 برمیگرده 5 حالت بعد از سطح رد 6 میشه یک 7 درجازدن بیسهایی که خاطرتن باشه یک 7 درجازدن با تمایل تصفیه به سمت صعودی در راستای این 6 حرکت داره .و شارپ 8 برمیگرده.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 22

حالت بعد میاد با تمام قدرت رد 9 میشه و میاد یک حالت پولبکی 10 و انگار که داره پولبک میکنه به  این 1 سطح و چیکار میکنه؟ مجددا 11 برمیگرده. این چر ا اتفاق می افته؟ ببینید بخاطر اینکه قیمت کلا در یک 12 ناحیه هستش و شما اون ناحیه رو ندارید .

بررسی مفهوم ماهیت شکست 23

یا اینکه قیمت اومده رسیده به یک 13 ناحیه ای از تایم بالاتر و ماموریتش رو انجام داده ما این 13 سطح و ناحیه رو به هر دلیلی گفتیم نداشته باشیم .

بررسی مفهوم ماهیت شکست 24

اما این الگوهارو زیر نظر داریم که اگر این اتفاق افتاد .ستاپ استاپ هانتری اگه خاطرتون باشه .ما براساس ستاپ استاپ هانتری روی این1 لول می اومدیم چیکار میکردیم؟ ترید میکردیم و یکی دیگه از اون حالتهایی که میتونه داشته باشه 24میاد حالت بیس میگیره .

بررسی مفهوم ماهیت شکست 25

حالت بیسی که اینجا داره میگیره .ممکنه ساختارهای مثلا حالت ام 25 داشته باشه بیاد پایین بعد دوباره بره بالا و بعد بریزه 26 بیاد مثلا اینجا اول بره بالا 27 بعد یک حرکت به سمت بالا داشته باشه دوباره 28 یدونه به سمت پایین داشته باشه و مجددا بریزه 29. حالت هشت 28بشه اینجا حالت 25 هفت شد.

حالا انواع اقسام بیس هایی که میتونه اینجا 30 اتفاق بیفته .درآینده ضمن اینکه این خودش شد یکی 4 دو 6 تا سه 9 تا چهار 27.24 تا و این چهارتا الگو که حاال چندتاشو بخاطر به دالیلی ما اس او بود اس او چهار .چهارتا الگوی استاپ هانتری که معم.لا اتفاق میافته و شما زمانیکه قیمت برمیگرده و میاد اینجا 31 میتونید اون ستاپ هایی که خدمت شما عرض کردیم مثل نقض کردن کندلی که اینجا درواقع کندل  برک اوتی 32 که بود اگه بیاد زیر کندل برک اوت و اینجا 33 بیاید وارد معامله بشید.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 26

یا اینکه اجازه بدید بیاد زیر کندل برک اوت و حلت پر شین گلف بشه به فرض مثال .یک حرکت شارپ 1 یک درجازدن 2 یک حرکت شارپ 3 دیگه اون موقع یک برگشت 4 داشته باشه .یک استراحتی که بصورت تصفیه و خروج هایی که درواقع وجود داره اتفاق بیفته اینجا5 وارد بازار بشید برای ادامه 6 حرکت ترکیب اس او چهار ها استاپ هانتر پرشین گلف همه این ها در شکست هایی که دیگران اونهارو به عنوان اف او میشناسند که دراصل میشه گفت اف او نیستش .

شما میتونید از این الگوها از این ساختارها از این پترنها بیاید استفاده کنید برای ورود به بازار ضمن اینکه میتونید از تکنیکهای دیگه هم استفاده کنید .اما اون تکنیکهای دیگه شامل چه چیزهایی هستش؟ شامل این هستش که ما سه نوع لگ داشتیم دیگه اون ضعیفه که پولبک بود گفتیم حالت قوی7 قویتر 8 وقوی ترین9. و زمانی که این اتفاق قوی قویتر و قویترین اتفاق می افتاد.

شما انتظاری که برای تشکیل قله بعدی یا ریتریس ها دارید باید متناسب با این حرکت ها باشه زمانیکه حرکت شارپ و با مومنتوم دارید نهایتا دنبال این باشید که یک چیزی حول حوش سه تا نه تا کندل بعد در همون تایم .

حالا ما انشالله اسپایک هارو بعدا صحبت خواهیم کرد .اینهم میگم جزو مباحث ما نیست.جزو مباحث شکست نیست اما میتونید به عنوان یک دیدگاه هارمونیکازش استفاده کنید که مثلا فاصله ا ین 10 قله تا این قله 11 پنجاه و دوتاست مثلا.فاصله این 12 دره تا این 13 در ه چهل و یکی.بخدا نمیدونم بگذار اصلا عوض کنیم چارت رو بریم جای دیگه شاید این اتفاقه نیفته

بررسی مفهوم ماهیت شکست 27

مثلا فاصله این 14قله تا این قله15 هفتده تا هستش هی.بگذریم چرا؟ نه نگذریم اتفاقی که میافته این هستش که تناسب حرکتهای شارپ 9 و حرکت های دواقع لگهای قوی7 و لگهای قویتری 8 که داشتیم .این هم قویتر شما میتونید انتظار این رو داشته باشید که از نظر بعد زمانی اگه خاطرتون باشه اون فرکتال های زمانی در لگ ها نهفته هستش.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 28

و مثلا حرکت شارپ با مومنتوم 9 نهایت مثلا حول حوش نه کندل اگه یک لگ قوی8 دارید قله هایی (14تا15) که تشکیل بشه به عنوان دایورجنس حول حوش حالا هفتده تا دنبال این لگ ها باشید اگه یک زمانی یک لگ معمولی داشتید دیگه باید برید دنبال تشکیل قله و دره هایی در فاصله های بالاتر مثلا هفتده و نه میشه چند ؟ میشه چقدر؟ بیست و شیش تا دوتا بیست و شیش تا به فرض مثال .

میشه پنجاه دوتا که اونموقع درواقع باید سوییچ کنیم توی تایم فریم ها این هارو هم یک کوچولو مد نظر داشته باشید خالی از لطف نیستش چرا؟ اگه خاطرتون باز باشه توی بحث الگوها .الگوی دوبی رو صحبت کردیم که اینجا 14 یک درواقع اومده .یک قله هستش و قیمت توی دوبی چجوری بود؟

گفتیم اگه به اندازه لول 113 درصد حالا تو اون بحث به اندازه یک ای تی ار حداقل توی بحث خودمون از اینجا (ازقله 14 بالاتر بره) فاصله بگیره (قله15) کمتر از یک ای تی ار بخواد فاصله بگیره و بخواد برگرده مجددا پایین این 16 سطح اونموقع میتونه الگوی دوبی باشه

بررسی مفهوم ماهیت شکست 29

 یکسری روابط حرکتی درواقع کندلی هم بین این17 لگ این پیوت 18 این فاصله ای که اینجا داره درجا 19 میزنه . ببین حرکت شارپ 20 سه چهار تا کندل 19 بیس پیوت برک اوت21. این حرکت شارپ 20 درجازدن 19 برگشته 21 .این همون حرکت و یا الگوی اس او چهار هستش که بعدا یک استراحت 22 و یک ریزش 23 داشته.

شما اینو میتونید در خیلی جاها بیاید و بررسی کنید بیاید و نمیدونم همینجوری چش م بسته که نمیشه که به هر حال باید بیاید ستاپ طراحی کنید مثلا داشتم میگشتم  دنبال یک همچین جایی .یک حرکت شارپ 24 اومده و یک حرکت شارپ 25 هم برگشته برای اینکه اصلا سطح 26 رو برک اوت نکرده.

الان اینجارو نگاه کنید سطح 26 یک حرکت شارپ 27 یک حرکت شارپ برگشتی (28 تا 29) یک اصلاح (29 تا 30) به سمت این گره 31 به سمت درواقع ناحیه ی پنجاه درصد به سمت اف تی سی به سمت نمی دونم هیدن و ادامه حرکت. الان اینجا 33 رو شما یک حرکت شارپ رفت و برگشت دارید.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 30

ولی این که اتفاقی نیفتاده  این 33 حرکت شارپ رفت و برگشته اگه روی این 34 سطح اتفاق می افتاد میتونستید برنامه سل داشته باشید .به هرحال یک کوچولو زحمت بکشید و دقت رو چاشنی کار بکنید.سوالی ازم شده بود.یک تحلیلی بود توی این حرکت درطلا تایمفریم دیلی شما  حداقل سه کندل در یک راستا1 رو دارید این 2 خودش حالا تبصره ای بوده .

اومده پنجاه 3 درصد هیدنش رو دیده اومده زیر 4 کندلش بسته شده شما اینجا 5 یک ناحیه اف تی  سی دارید یک پیوت دارید .و الان این 2 پیوت ارجحیت داره یا یک پیوت هم این 6 پایین دارید این هم  سطح داخلی 7 گفیم این شادویه 8 سطح داخلی و اینهم 9 حداقل چندین کندل د ر یک راستا که مطمینا این 6 پیوت مال تایم فریم بالاتر هستش .

بررسی مفهوم ماهیت شکست 31

حالا چه اتفاقی می افته ؟ قیمت داره این پیوت 2 داره ریترن 10 میکنه به این 7 سطح اف تی سی  و باید برگرده 11 به این 5 سطح توی تای م ویکلی که نیستیم توی دیلی هستیم پس باید بریم توی یک ساعته .خب در یک ساعته که توی چهارساعته بهتر دیده میشد حالا ما گفتیم که یک سوییچ کردن برای بهتردیدن ایرادی نداره.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 32

و اما اینجا بودیم .یک حرکت شارپ 12 اومده یک اینساید13 بار زده واومده 14اینساید رو دوتاشو (درلوی دو کندل قبلش پاییترش رفته) نفوذ کرده توش. اینو چی چی بود اسمش15؟ تیک فرکتالاره؟ و این تیک فرکتالی که اینجا 15 داره اتفاق  میافته .یعنی اینکه از اینجا 16 بگذره توی تایم  پایین یعنی حرکت صعودی و سوال این بودش که چرا ما اینجا 15دیدگاه بای داشتیم؟

دیدگاه بای داریم برای اینکه قیمت حرکتی 16 که داره انجام میده  هدفش میشه این بالا 17 و هنوز به هدف خودش نرسیده پس هنوز وقتی که داره برمیگرده  به این 18 حرکت  اینها 19 اس او چهار .یک سطح 20  یک حرکت شارپ 18 یک درجا زدن 19 از اون نوعی که بصورت حالا اونجاهم توضیح دادیم و یک برگشت 16 شارپ اونموقع شما میتونید روی این 21 سطح این 22 کندله هستش دیگه ببی نید بیاید و برنامریزی چی داشته باشید؟ اینجا 23 دیگه برنامه ریزی سل نداریم.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 33

دیدگاه برمیگرده اینجا 24 ناحیه ای هستش که با الگوها و پترن هایی که داشتیم دیدگ ها بای داریم و سوال این بودش که چرا دیدگاه سل اینجا25 نداریم؟ خب این سطح (26) قویتر از این 25 سطح هستش و ببین ممکنه اشتباه هم بشه هیچ آیه ای نازل نشده که الا بلا مثلا چمیدونم من هر حرفی میزنم دیگه وحی منزل نیست .اما  این حرکت قویتر هستش این برای تایم بالاتر هستش پس انتظار داریم که اینجا 27 برک اوت بشه الان شما .همین بحثی که امروز داشتیم .

بررسی مفهوم ماهیت شکست 34 1

ببیند سطح و ناحیه ای  که دارید1 حرکت شارپ 2 این 3 میشه رسیده 4 (فکر کنم به ناحیه) این 3 یک پیوت یک حرکت شارپ 2 و یک برگشت 5 اینجا هم میشه یک الگوی اس او چهاری داره اتفاق می افته .توی تاپ دوم 2 دایورجنس .و میاد برمیگرد ه6 یک  ریترن میزنه به کجا؟ این 7 میشه سطح خودکوشی .و سطح خودکوشی سطحی هستش که ما خدمون رو میکشیم  و یک درصد سرمایه رو روش ریسک میکنیم.

بررسی مفهوم ماهیت شکست 35

 دودرصد رو ریسک کردی کارت براساس رفتار شناسیه حرکت قیمت نیست .هر سال تجربه یا هر دوره چمیدونم سیصد تا پانصد تا هزار تا ترید که درواقع برایند مثبت و موفق دارید میتونید یکدرصد ریسک رو بالا ببرید نهایت نهایت تا کجا؟ تا ده درصد و اونم دیگه باید تو اون جدول ها بگنجانید که یک وقتی خدای ناکرده یک اتفاق خاصی برای شما نیفته و این هم 8 سطح بعدی قیمت میاد بهش میرسه یک حرکت شارپ 9 یک برگشت 10 ببینید.

به صورت سی پی به سمت این 8 ناحیه و یک حرکت شارپ 11 دیگه این9.10.11. میشه اون حرکت اس او چهاره و یک برگشت 12 مطمینا اینجا 13 یک گره معاملاتی هستش و در این گره معاملاتی  که اینجاها هستش شما میتونید بیاید . درایو یک دو سه 14زده درایو یک 15 رو برک اوت (کندل11) کرده و محلی 12 برای ترید کردن هستش .الان هم  هیدنش 16 رو دیده هیدن کجا؟

بررسی مفهوم ماهیت شکست 36

این11 کندل رو این 17 نویز اینور و اینم 18 نویز (منظور محدوده های باکس برای تعیین منطقه هیدن کندل) اونور و سطح پنجاه درصد دیده شده پس میتونیم از این دیدگاه هم استفاده کنیم و انتظار اینو داشته باشیم که قیمت خودش رو به نواحیه بالاتر19 برسونه فکر میکنم که همه مطالب گفته شد. ما یک یا دو جلسه دیگه مجددا درمورد شکست ها دارید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.