جلسه هفدهم: مقدمه ای بر رفتار شناسی حرکت (نگاهی به گام های حرکتی)

 جلسه هفدهم: مقدمه ای بر رفتار شناسی حرکت (نگاهی به گام های حرکتی)

ویدئو مقدمه ای بر رفتار شناسی حرکت (نگاهی به گام های حرکتی)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 13

خلاصه ویدئو

میدونید که این جلسه مقدمه ای بر رفتار شناسی حرکت (نگاهی به گام های حرکتی) حذف شده بود البته همچنان هم جزو مباحث حذف شده از دوره آموزشی هستش فقط اشاره ای داریم به عناوینی که در آینده توی بحث های دیگه بتونیم ازش استفاده کنیم اما در خصوص نظم در بازارو درخصوص گام های حرکتی .اینکه  قبلا گفته بودیم که بازار دوتا حرکت بیشتر نداره و اون هم حرکت یا مومنتوم لگ و اصلاح یا استراحت اینکه میگیم اصلاح لزوما این نیستش که خلاف جهت لگش باشه و اصلاح میتونه یک اصلاح ای تی اری منظورمو هستش و در راستای حرکت هم میتونیم دراین دیدگاه اصلاح داشته باشیم.

به هر حال کلیت بازار هستش و این بازار ماه حصل تفکرات من شما او ما شما ایشان و تمام کسایی هستش که در این بازار فعالیت دارند و بنابرین میتونه عصاره ای از تفکرات ما باشه. اینکه چرا خداوند اومد و انسان رو به عنوان اشرف مخلوقات اسم گذاری کرد. که فکر میکنم که الان از گفته خودش پشیمون شده باشه .و گفت انسان اشرف مخلوقات هستش به نظر من خدا اومد خرو آفرید گاو رو آفرید.گوسفند آفرید.شغال و کرکرس … همه این هارو خلق کرد.

زمانی که میخواست انسان رو خلق کنه اومد از خصوصیت همه این حیوان ها در این حیوان جدید گذاشت.یعنی ما مثلا به فرض مثال اگه یک نردوان داشته باشیم میگیم که پله دوم بالاتر از پله اوله دوتا پله هستش. سومی سه تا .شما یک خودرویی میگیرید میگید که این خودرو از اون اولیه ارجهحترهستش چون دوتا آپشن بیشتر داره.

به نظر من خداوند اومد از تمام خصلت های خرو گاوو خوکو خرسو سگو و همه حیوانهایی که داشت یک تیگه از اونهارو گرفت و اونزمانیکه گل ادم رو بسرشتن و به پیمانه زدند قاطی کردو اینجوری شد که یک حیوان جدیدی ایجاد شد به اسم انسان البته یک خصوصیت خاص خودش رو داره و بقیش برای حیونهای دیگه هستش که بخاطر همین هستش که بعضی وقت ها ماها ذات خودمون رو نشون میدیم .و مثلا من پاچه میگیرم.

خصلت سگی دارم .مثلا نمیگم شما پاچه میگیرید چون جسارت میشه همه رو خودم میگم.من بعضی وقتها ممکنه لگد بزنم.ممکنه بعضی وقتها شاخ بزنم.بعضی وقت ها پاچه بگیرم بعضی وقتها ممکنه صفت خوک داشته باشم  بعضی وقت ها ممکنه گوساله باشم به هر حال جزیی از رفتار حیوانات هستش که در حیوان پیشرفته تر و اشرف مخلوقات در واقع گنجانده شده .چرا این صحبت ها رو میکنیم؟

برای اینکه شما باید خصوصیات رفتاری .این حیوان رو بشناسید. شماها باید خصوصیات رفتاری این حیوون رو بشناسید و بدونید کجاها گاز1 میگیره  کجاها لگد میزنه کجاها میخوابه 2 و خواب زمستانی میره همه اون چیزهایی که خودتون مسلما بهتر از من میشناسید.

رفتار شناسی حرکت

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی1

اما اگه بخوایم بیایم و این خصوصیات رو جمعبندی کنیم این جمع بندیه شاید مثلا به همون ایده ای که توی بحث باستانی و اکثر اون تمدن های باستان نمیدونم یونان و هند و  این ها که درموردشون صحبت میشده که دنیا طبیعت انسان از چهار عنصر تشکیل شده اتش بود خاک بود باد بود و آب .و خیلی اوقات که به آب و آتش میزنیم و به هیچ جا نمیرسیم چون دوتاش رو فراموش کردیم.

این بازار هم در کلیت برایند درواقع همه این آب وآتش زندها هستش و اگه ما بتونیم یک معیاری داشته باشیم برای سنجش اینکه بتونیم این چهار تا خصلت رو در نظر بگیریم اونموقع میتونیم حرکت هارو بهتر بشناسیم .و این حرکت ها چون برگرفته از خصوصیات ما ها هستش و مطمینا شما میدونید که ماها به عنوان شکل و شمایل مثلا این 3 شکلی خیلی خدا سنگ تموم گذاشته و اومده همه رو با نظم و ترتیب گذاشته.

همون طور که میبینید همه فاصله ها مثلا از مرکز قرنیه تا اونیکی به اندازه دوتا چشم هسستش .دو طرف لب با این تناسب داره مثلا این دماغ فاصله ای که وجود داره به اندازه یک طول چشم هستش .یک نصبت های بین این دماغ با این لب ها هستش . این اون ماحصلی هستش که میبینید نظم وجود داره  توی این عرض و ارتفاع یک سوم  یک سوم بعدی و یک سوم بعدی طول  کلی از مرکز چشم یک دوم یک دوم هستش. عکس بعدی 4 هم شما نگاه کنید از فکر میکنم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی2

از آرنج تا ناف تقریبا توی یک راستا هستش  و تا بالای شونه تا گردن و گردن تا سر بیست و سه شیش دهم و سی و هشت و دو دهم از آرنج تا اون بالای نوک انگشت ها در و اقع سی و هشت و دودهم و شصت و یک و هشت دهم .

و این طول درواقع یک و این تناسبه وجود داره. همین  تناسب رو شما ازنظر اونجایی 3که یکسوم یکسوم بود این جا 5 شما از نظر تناسب بین حالا نصبت های فیبو که مطمینا  شما سری فیبوناچی که در  طبیعت بوده  توسط فیبوناچی کشف شده .عددهای صفر.یک یک دوسه پنج هشت سیزده و الی آخر رو مطمینا بهتر از من میدونید.

و این 5 تناسب سی وهشت و شصت و دو.سیو هشت مجددا شصت و دو بین از ابرو تا بالا و ابرو تا چونه همین تناسب ها توی انگشت ها هستش توی طول حالا انواع ببینید دست آرنج بازو و همه اعضا و جوارح انسان و حالا اینجا 6 مقایسه کرده این هارو با طول سرو یکی دوتا سه تا یکی دوتا سه تاچهار تا و هفتا کلا هشتا.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی3

و این هم 7 که اون روز کلا درموردش گفتیم بعدا درموردش صحبت میکنیم یک سوم یک سوم و یک سومو دو سوم نگاه کنید یک تناسب و یک هارمونیکی توی حرکت وجود داره. چرا اون شکل و شمایل هارو داشتیم در موردش صحبت میکردیم؟

من نوعی شمای نوعی که ماحصل تفکراتمون توی این بازار هستش داریم بصورت منظم فکر میکنیم و حاصل نگاه های ما هم برایند تفکرات ما هم میتونه منظم باشه و اونجا شما نگاه کردید .یک سی و هشت دیدید یک شصت و دو دیدید یعنی اینکه بازار همون صحبتی که همون روز اول داشتیم حرکت استراحت یعنی گام کوتاه .

گام بلند بازار براساس دوتا  ساختار کلی حرکت استراحت.یا گام کوتاه یا گام بلند حرکت میکنه البته شما میتونید از گام کوتاه گام بلند استفاده نکنید . برای اینکه بیایم و درمورد گام های حرکتی صحبت کنیم اولین مرحله این هستش که ما بتونیم گام های حرکتی رو داشته باشیم تا اونها رو بتونیم بازار رو بر اون اساس بیایم نگاه کنیم و اینکه کلا این گام های حرکتی از کجا اومد از کجا بهش رسیدم.

شروعش با یک اندیکاتور مای ترند یا سوپر ترند.از یک مای ترند و سوپر ترند شروع شد. یک اندیکاتور سوپر ترند ادد کنم ای تی ار 55 با فاکتور 3 خب فرمولش براساس ای تی ار هستش شما میدونید که بازارو با همون دیدگاهی که در جلسه های اول خدمت شما بودیم و گفتیم از نظریه میانگین های اگه اشتباه نکنم  داو گرفته شده بود.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی4

و بعد مویینگ ها حالا یک کوچولو اونرتر اومدن مویینگ هارو براساس همه اون ساختارهایی که میتونست وزنی باشه یا ساده باشه . یا میتونه براساس توان باشه و انواع ساختارهاییکه برای مویینگ ها بود بناگذاری شد بعد دوباره توی یک ورژن بعدی اگه خاطرتون باشه گفتیم که توی بحث ایچی از مویینگ ها استفاده شد یک کوچولو اومدن و مثلا بجای اینکه از تک تک مویینگ استفاده کنند.

از بازه هایی استفاده کردند .فاز بعدی یک ورژن بالاتر از ایچیمکو بعدا از سوپر ترند استفاده شد و اینکه ما رسیدیم مثلا بازار گام حرکتیش چجوری هستش.اومدیم این سوپر ترنده که بود هرجایی که تغییر رنگ میداد و تغییر فاز میداد می اومدیم این طول8 رو حساب  میکردیم مثلا.دریورودلار مثلا اینجا 8 تقریبا شصت وهفت پپ تقریبا اینجا 9 تغییر رنگ میداد.

اینجا تقریبا شصت پپ اینجا 10 تغییر رنگ میده .اینجا 10 تقریبا هشتاد پپ اینجا 11 تغییر رنگ داده .تقریبا هفتاد هشتاد پپ اینجا 12 تغییر رنگ داده تقریبا شصت پپ ببین 8 شصت پپ.باز9 شصت پپ 10 هشتاد پپ. 10هشتاد پپ 11 شصت پپ 12 و اینجا 13 تغییر رنگ داده تقریبا شصت پپ و اینطوری شد که هر تغییر رنگ رو به عنوان یک گام حرکتی در نظر گرفتیم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی5

و گفتیم که مثلا این تغییر رنگی که اینجا 14اتفاق افتاده به عنوان یک پله حرکتی یک گام حرکتی شما میتونید بیاید به فرض مثال از کراس کیجن تنکن استفاده کنید . 

میتونید از سوییچ کردن کمو استفاده کنید .مثلا جاییکه سوییچ میکنه یدونه اینجاها خط موازی بندازید از اونجایی که سویچ کره هرچقدر اونبالا ها ی هستش اون بشه گام حرکتی شما و معمولا هم زمانی که شما یک گام حرکتی دارید بازار سه تا حرکت سه تا گام حرکتی بعد یکی 14 دوتا 15 سه تا 16 و همون داستان راستانی بودش که گفتیم یک 17 حرکت .

درواقع این17 پولبک.اسم این 17حرکته اسم این اندازه پولبکه نه اینکه داره این ریتریس میکنه .این17 یکی این دوتا18. سه تا گام 19 حرکتی میشد چی؟

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی6

می شدید و یه لگ این هم 14.15.16 سه تا هر وقتی که سه تا حرکت داشت انتظار برگشت مثلا ازش رو داریم .که بعضی وقت ها یدونه ای هستش بعضی وقت ها هفتایی هستش .چون تایم فریم ها عوض میشه .تایم فریم ها فرکتالی هستش الان بهش میرسیم و درموردشون صحبت خواهیم کرد.

این 17 یک دو 18 سه 19 ای که الان کشیدم سه تا شما اینرو نگاه کنید  به اون عکسه بود برای اون خانومه….

این عکس رو ببیند دیروز داشتیم در مورد خطوط روند و زاویه ها صحبت میکردیم .و شما زاویه سی درجه اینو که دیگه یکی دیگه از عجایب خلقت و در بدن انسان زاویه سی درجه چهل و پنج درجه و شصت درجه و نود درجه جزو انواع زاویه لگهای ما بود که لگ پانزده تا سی رو  داشتیم سی تا چهل و پنج رو داشتیم چهل و پنج تا شصت رو داشتیم و بعدی رو هم که دیگه قد قامت صلاه که میگه برای اسپایکاها هستش.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی7

حالا این هم یدونه دیگه از اون موارد این هم که دیگه تمام تناسب هایی که بین همون نصبت گام کوتاه و گام بلند برای بدن انسان درواقع رابطه ای هستش که درواقع  توی بازار هم گام کوتاه و گام  بلند وجود داره . اینجا 1 بود و یک سوم یک سوم و یک سوم سه تا یکسوم  که اینجا هم این17.18.19 سه تا یکسوم رو داشته باشید. 

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی8

و بحث تایم های فرکتالی بعدها پیش اومد. مثلا اومدیم دیدگاه حضرت سم سیدن روکه قبلا هم درموردشون صحبت کردیم البته اپدیت شده سبک تیرکسش این میشه که هرگاه شما سه گره متوالی داشته باشید اگر قیمت برگرده به گره اول اونجا  جای ترید هستش اینرو درواقع داشتیم . و اون دیدگاه سه تا گا م17.18.19 حرکتی که یدونه لگ میشد.

از طرف دیگه تناسب بین این حرکت 14ها که  همیشه یک تقریبا عدد نزدیکی بود به ای تی ار مارو به این فکر درواقع فرو برد که بیایم این آقازاده ( سوپر ترند) رو از اینجا  دیلیت کنیم و توی  همین چارت (خالی) دنبال گام های حرکتی باشیم حالا گام های کوتاه و گام های بلند مطمینا درخصوص آقازاده توان حرکتی و ای تی ار  و همه اون مسایلی که  قبلا صحبت کردیم شما بهتر از ما میدونید). اندیکاتور تیرکس ادد میکنیم.

ما ای تی ار داشتیم خب فرمولش مشخص بود .دیلی رنج داشتیم فرمولش مشخص بود. و یک فرمولی رو خدمت شما از میزان توان حرکتیه هر جفت ارز داشتیم که  مثلا الان اینجا 20 چقدر هستش ؟

توان حرکتیش 20 هفتاد و سه تا هستش همینجوری این ( باکس14) هفتاد و سه ( پپ طول باکس آبی) تا اینجا بود هفتادو سه تا و این طول حرکت های هفتاد و سه منو یاد این انداخت که این اندیکاتور هم  اد کنیم و توان حرکتی یا تی اچی که برای هر جفت ارز میتونیم انتظار داشته باشیم  بدست اومد  و بعد ها که این تایم فریم هارو عوض میکردیم و اگه خاطرتون باشه توی دیدگاه مجددا آقای سم سیدن البته نقد بهش وارده.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی9

این قسمت رو هم با احترام به ایشون من قبول ندارم کدوم قسمت رو؟ اینکه ایشون یک نظریه داشت البته با ورژن تیرکسی به شما میگم .اینکه اگه شما یک گره معاملاتی21 داشته باشید اگر قیمت در یک بازه زمانیه حداکثریه تایم ساختار بهش برگرده اون گره معاملاتی هنوز توش ذهنیت معامله وجود داره هنوز توش سفارش جامانده توش وجود داره البته ما  چیزی به اسم سفارش جامانده.

اون سری هم گفتیم نداریم و بیکار نیستن  که ست کنند برنده سال بعد برگردند مخصوصا تو تایم های بالاتر و معمولا توی گره های 22 ما ذهنیت باقی می مونه اما اون رابطه ای که ایشون گفته بود یکساعته با دیلی به فرض مثال باعث شد که ما این ساختار ها رو این رابطه فرکتالیه  بین تایم فریم هارو که قبلا خدمت شما هم فرمولش هم ای تی ارش هم نصبت هاش و دیدگاه هاش ارایه شد بهش برسیم و اونجا هم همین سه تا هستش تریگر 17 و پترن 18 و ساختار 19 و رابطه توان حرکتی وای تی اری که بین تایم های فرکتالی وجود داشت.

برای ما جالب وبد و اومدیم ضرب و تقسیم کردیم دیدیم که اگر بیایم و یک تایمی داشته باشیم مثلا مثل تایم یک ساعته و توان حرکتیش23 پانزده پپ باشه اگه تایمفریم رو چهار برابر کنیم اونموقع توان حرکتیش24 دو برابر میشه یعنی پانزده میشه سی و دیلی هم که تقریبا دونیم برابر چهارساعته هستش میشه دوتا سیتا شصتا و اونم نیمش پانزده تا که میشه هفتادو پنجتا تقریب که 20 اینجا هفتاد و سه درواقع بدست اومده.

شما میدونید که فرکتال یعنی تکرار هم مشابه مانند یک همچین چیزی. هم تشابه هم متشابه هارو وتوی بحث فرکتالها که دیگه ساختارهاشو هم دیگه بهتر میدونید همه شکل و شمایل فرکتالی و اون روابطی که بین سری های فیبوناچی هستش .

گل و بلبلو چمن همه اینها وجود داره  توی بحث فرکتالها سادهترین نوع  فرکتال رو اگه اشتباه نکنم فرکتالی بودش که با همین25 سه تا حرکتی که یکسوم یکسوم بود توی خرگوشها اگه توی زیست بود چی بود.یک نمودار درختی خرگوشها داشتن که میاومد به صورت دو دویی تکرار میشد.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی10

ساده ترین نوع حرکت فرکتالی رو بهش درواقع توجه کردیم که اینجا23.24.20 حالا بصورت دو برابر و اینجا25 چهار برابر و ساده ترین ساختاری که توی این یکسو م17.18.19 یکسوم بود که هر یکسوم 25یکسوم 26.و یک سوم 17 رو میتونستید شما مجددا به سه قسمت مساویه دیگه تقسیم کنید.

بصورت شاخه ای درواقع بصورت درختی این حرکت ادامه پیدا میکرد و اون نوع ساختار فرکتال ها که ساده ترین نوعش هستش درخت های دو دویی که شما یک درواقع سطحی 1 رو دارید تقسیم بر یک سوم 2 یک سومی که همون صورت انسان بود و بعد هر یک سوم هم تقسیم بر یک سوم 3 بعدی میکنید.

من با اجازه شما اینرو کلوز کنم دیگه خودتون میرید سرچ میکنید و اطلاعات بیشتری رو که میخواید رو که میخواید داشته باشید بدست میارید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی11

باعث شد که ما بیایم و حرکتی که درواقع به عنوان یک سوم یک سوم هستش از اون طول گام کوتاه و بلند رو البته استفاده می کنیم اندیکاتورش هم نوشته شده تست شده نمیخوام زیاد شمارو ببرم و درگیر کنم با مسایل محاسباتی چون این 4 گام های کوتاه و بلند برای هر ساعت

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی12

براساس تی اچ هر تایم فریم حساب شده مثلا یکساعته  که5 تی اچش پانزده هستش توی توی یکساعته شما گا م6 کوتاهتون بیست و یک هستش و گام 7 بلندتون بیست و هفت و در چهارساعته گام 8 کوتاه چهل هفت دارید وگام 9 بلند شصت چهار دارید یک ورژن بالاتر درگیریه بعدیش این هستش.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی13

که اصلا این گامها باید از کجا شروع بشه چجوری ترسیم بشه من نمیخوام شما رو ببرم وارد اون فاز از کار .و فقط یک دیدگاه کلی داشته باشید شما میتونید یک حرکت شارپ و یک منشا حرکت رو پیدا کنید .به عنوان همون که گفتم یک پولبک رو توی یک چارتی. یک حرکت شارپ و یک حرکت پولبکی.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی14

یک درواقع رنج حرکتی این هم خودش عنواع اقسام داره مثلا توی همین چارت که داریم من میتونم بیام این سطح 10 رو که یک حرکت شروع شده و تا اینجا 11 اومده یک ریترس کرده یک پولبک کرده به این 12 سطح برک اوت شده بیام اینرو انتخاب کنم این طول 13 حرکت برای من بشه یک مبنا و براساس همین 13 حالا بیام وطول حرکت رو تکرار کنم.

یعنی تقریبا میاد اینجا 14 مرکز باشه اینجا اگه خاطرتون باشه دیروز که درخصوص این15 تیک فرکتالی که اینجا تشکیل شده بود و بایی که بایدتو اینکف 15 انجام میشد و سطحی 16 که دیروز برای بای داشتیم این اون ناحیه و اون سطح هستش .

من اینو13 یدونه ببرم بالاتر17 سطح بعدی من میاد اینجا 18 میخوره به این 19 ناحیه و یدونه هم بالاتر ( گام رسم بکنیم) بود. اینجا 20 اینهم یک درواقع گام حرکتیه دیگه اینجا 20 میشند گام های حرکتی حالا اونبالاییه 20 کجا می افته.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی15
رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی16

بریم (عقب تر ببینیم سطح 20  چه واکنشی داشته) اینجا 21 این هم گام بعدی و لول بعدی خب  این میتونه یکی از اون حالت ها باشه شما عرض کردم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی17

گام های کوتاه و بلند دارید و میتویند به هر حال در دل این حرکت بیاید از فیبو 22 استفاده کنید استاد معظم و فیبو روتقس یمبر 33% کنید اون بحث داستان سه و سی و سه حالا اینکه این عدد ها از کجا اومد و چجوری به این عددها رسیدیم یکی از اون رابطه هایی که وجود داره ببین اینجا 23 قرمز هستش.

ما چون معمولا توی تایم ساختار دیلی معمولا کار میکنیم تایم چهارساعته که تایم میانی هستش ای تی ار و گام توان 23 حرکتیش برای ما به عنوان گام حرکتی محسوب میشه ما برای خودمون اینکارو کردیم شما اگه در تایم دیگه ای کار میکنید اون تایم میانی رو میتونید به عنوان توان حرکتیتون و گام حرکتیتون در نظر بگیرید و یک رابطه ای هستش که درواقع شما زمانیکه میاید و یک پیوت24 دارید و یک پیوت تایید شده دارید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی18

میرید در تایم تریگر (یک ساعته) و وارد بازار میشید فاصله ای که درواقع وجود داره برای این سطحی که قیمتیکه میخواد بیاد ریترن تو پیوت25 بزنه یک شیشم اگه اشتباه نکنم تایم تریگر (یک ساعته) میشه.

اون طول حرکتیکه درواقع وجود داره شما انواع دارم دیدگاههایی که میتنید شما براساس اونها بیاید وگامهای حرکتی رو داشته باشید این 26 حرکتی که داشتید مثلا توی چهارساعته هستید و چهارساعته شما گام حرکتی هستش . سه تا 27 ازاین سی تایی 28هایی که اینجا 27 هستش نود تا تقریبا اگه بشه یک لگ (حرکت27) اون موقع یک برگشت 29 شما داشته باشید.

یک درواقع ریترنی که درواقع اینجا 29 اتفاق می افته چقدر برگرده شما اینجا 30 پیوت دارید به اندازه یک گام 30 برگرده شما اینجا 30 پیوت دارید و اونموقع میرید در تایم فریم تریگر و میتونید بیاید یک نوع دیگه ای درواقع برای خودتون این گامهای حرکتی رو داشته باشید به این حالت که شما زمانیکه میاید و یک حرکت یک 1 دارید و قیمت برمیگرده ریترن تو پیوت 2 میکنه.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی19

اگه خاطرتون باشه گفتیم که یک خط تریگرلاین 3 اگر داشته باشید و قیمت بیاد این تریگر لاین شمارو برک اوت کنه فاصله ای که اینجا4 داشتید به عنوان یک گام حساب میشد و می اومدین و میگفتین این 4 یک گام حرکتی و یک سه هفتی که درواقع بود .این درواقع مثلا 5سه تا میشد اون فاصله ای6 که انتظار داشتید قیمت بهش بره بعدی مثلا هفتا بهش برسه.

یکی از اون راههایی که میتونید بیاید و گام حرکتی داشته باشید یعنی از قبل داشتید و ازش استفاده می کردید بحث شکست تریگر لاین 3 ها بود این 4 یدونه از اون مباحث بود اینو بصورت حالا خطوط مورب هم داشتید که درواقع دوتا سطح داشتید یک خطروند7 ترسیم میکردید زمانیکه خط کانال 8 شما برک اوت میشد این 9 به عنوان یک طول حرکت محسوب میشد این حرکت اونموقع از این طول حرکت میاومدید چیکار میکردید؟

بعدی 10 و بعدی که این 11 سومیش میشد .و اگه به اندازه همین طول 9 شما.بیاید پایین خط کانال رو کپی کنید.حول حوش این ناحیه 12و اینهم به نوعی گامهای حرکتی در سطوح مورب و اونموقع این 12 میشه ناحیه شما از طول حرکت موربی که به عنوان گام داشتید اینهم یک 9 دو10 سه 11 ای که قیمت می اومد خودشو میرسوند به کجا؟

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی20

به این 13 سطح و ناحیه ای که در این رنج حرکتی اینجا 13 دارید از طریق گامهای حرکتی که بعدیش هم  مثلاهفتا ( گام) باید بشمارید .خب این یکی از اون روشهایی که میتونید بدون استفاده هیچ ابزاری چی داشته باشید گام حرکتی داشته باشید استفاده از این طول حرکت یعنی از این آقازاده داره 14 تا این بالاترین 15 سطح من یچیزی هم از اینجا19 (باکس سبز) اندازگیری کنم .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی21

هیجده حالا هفتده ( تعداد کندل) این طول 20 حرکت اونموقع به اندازه یکی طول 20 به اندازه دوتا 21 طول به اندازه سه تا 22 طول این درواقع یک دو سه و این 23 اون لول تارگتی هستش که شما میتونید براساس حرکت نامبر دبل تاپ ( حرکت 15 به 14 و 19 تشکیل الگوی نامبردبل تاپ) درواقع داشته باشید همین رو میتونید بیاید یک مدل رو برای بدست اوردن گام حرکتی این آقازاده دایورجنسی که اینجا اومده تشکیل شده.

یعنی فاصله ای بین دوتا آخرین قله ای24 و25 که اومده خطروند رو برک اوت کرده این فاصله 24 تا 25  میتونه به عنوان یک گام 26 حرکتی باشه و بازار براساس این 26 گام حرکتی ببینید میاد و میره به این سطح27 حرکت میکنه.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی22

شما اینجا 1 نگاه کنید یک گام حرکتی دارید که توی سطوح 2 و 3 رسم شده گام های حرکتی که دارید میتونید بیاید اون هارو چیکار کنید؟ تقسیم بر سه کنید 4.نمیخواد خودتون رو زیاد درگیر گام های کوتاه و بلند باشید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی23

دوتا در واقع یک 5 دو 6 سه 7 و به دومی 6 واکنش برگشت 8 به اصل 2 و ریزش 9 اینجارو 10 یک درواقع ببینید فضا 11 پر نشده اینجا 12 فضا پر نشده.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی24

این خودش اون گام کوتاه بلنده دوتا از این ها (منظور دوتا 33%) یدونه گام 13 بلند قرار شد شصت و دو وسی و هشت باشه یا بقول ما سی و سه و شصت و شیش باشه یک سه شیش  نه وارد اعداد شیطانی شدیم و اینهم یدونه بعدیش 14 این دو برابر13 اینهم 15 یک برابر الان این برگشتی که اینجا 16 داریم این برگشت باید تناسب داشته باشه تقریبا ببینید با این 13حرکت شما اینجا 17 یک حرکت رفت و برگشت شارپ دارید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی25
رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی26

این 17 حرکت رفت و برگشت  باید متناسب باشه با طول این 13 دوتا گام یعنی یدونه گام بلندی که اینجا 13 دارید داره به اندازه اون حرکت میکنه و این گام کوتاه 15 مثلا اینجا این 18 پولبک این برگشت به اندازه گام  کوتاه 15 شما هستش.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی27

بازار در دل همین گام هایی که اینجا دارید درحال نوسان هستش وبه هر حال این سطوح رو که ما الان از  یدونه خطیکه اینجا درواقع پولبک کرده بود ترسیم کردیم اینورترش (عقب تر) هم ببنید بازهم باید تقریبا این موضوع یک 19 به دوی 20 گام کوتاه و بلندش رعایت شده باشه.

و تی اچ تیرکس رو به عنوان 33 و 66 داشته باشید خب این اعدا رو هم که مطمینا اون ضرب المثل معروف هیچکسی با چنگال اندروز از شکم مادر  متولد نشده است ( قال سعید خاکستر). اون رو هم که به خاطر دارید به هر حال سرهم کردن این موضوع و بیایم بازعقب ترنمودار ببنید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی28

یک گام 1 کوتاه یک گام 2 کوتاه دوتا 3 گام و همینجوری واکنش هایی که درواقع سطوحی که 4 از قبل بوده ببنید وقتی شما یک سطحی 4 رو دارید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی29

 از ابتدای چارت ترسیم میکنید و این 4 واکنش هارو بهش دارید مطمینا .مثلا اینجا این5 طول حرکته دوبلش. اینهم یدونه دیگه از اون گام های حرکتی که اینجا 6 هستش واومده براساس طول گام حرکتی که داره حرکت 7 میکنه این 8 هم یک گام حرکتی بلندی که که رفته و یک نویزه انگلف کرده .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی30

توی بحث انگلف ها هم الان ببینید این سطح 6 رو از اینجا 9 در آوردیم اینجا 10 واکنش و اینجا 11 واکنش مطمینا مادامل عمر این سطوح در بازار می مونند.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی31

این هم مثلا الان یکی دییگه هم اینجا رسم بکنیم. گام حرکتی 5 رو تکرار کنیم بشه اینجا و این هم 12 باز مجددا یک گام حرکتی اینجا 13 رو هم شما باز رسم کنید باز میاد میرسید به همون گام حرکتی مثلا اینجا 14 ببیند به نوعی شما درواقع دارید اون گام حرکتی و توان حرکتی در آقازاده یوو یو اس دی رو دارید چیکار میکیند؟

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی32

دارید بدست میارید سر همون مبحث سطوح جامانده خیلی از پولها از دست رفت سر همین سطوح جامانده. سطوح جامانده خودش داستان داره به همین راحتی نیستش که شما اگه میخواید در مورد سطوح جامانده میخواید بیاید صحبت کنید باید نفوذهارو بشناسید باید گره های معاملاتی رو بشناسید باید انگلفهارو بشناسید باید حد تقدم و حق تاخر رو در مولتی تایم بشناسید.

این حرکتی که که اومده و اینجا 1 5رو انگلف کرده و برگشته رفته مجددا این 16 بالارو مجددا انگلف کرده این اول برمیگرده میاد این بدهکاری که به این17 سطح داره رو جواب میده دوبار ه برمیگرده میره و این 16 که ناقص گذاشته اینجا میره این 18 بالا اینکه بله اینجارو 15 انگلف کرده پس این  بازار مثلا نزولیه یا اینجا 16 رو انگلف کرده پس صعودیه .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی33

من بیایم بای کنم 19 بای کنم 20 بای 21 بای بای .و آخر بزنم تو سرم کال میشم دیگه مگه چقدر توان داره مگه چقدر سرمایه دارم؟ چقدر مثلا مدیرت رو چقدری شروع کنم ازیکهزارم درصد شروع کنم که یک روزی روزگاری این بر میگرده  میخوام هرگز برنگرده و الان این سطوح میانی رو اینجا 22 ترسیم کنیم مطمینا یاد خاطره کال شدنهاتون چی میشه؟

بایه روش مشابه این میاد و داغتون به هرحال تازه میشه میتونید برید تحقیق کنید باید انگلف هارو بشناسید گامهای حرکتی رو بشناسید اون گام حرکتی هم هیچ چیزی نیستش بجز یدونه ای تی ار.  ای تی ار چمیدونم این 1 آقازاده گام حرکتیش.

73 هستش  بیاد هفتادو سه تا هفتادو سه تا کل مارکت رو تقس یم کنید .بعدا دوباره بیاید تقسیم بر سه کنید مثلا اگه 75 باشه میشه سه تا 25 تا و 25 تا ای تی ار این بیست سی 2 گام حرکتیه تایم پایین ترهستش .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی34

میبینید یک کوچولو 3 نویز دارید این ها یک زمانی نویزه یکزمانی انگلف هستش زمانی برای ما نویز محسوب میشه که نتونه حداقل یک گام رو حرکت کنه.شما قبلا ها مطمینا  بریم یک چارت دیگه.  این5 همون ناحیه ای که شما میاید و براساس حالا همون گامها ببنید اینجا 6 شما یک حرکت دارید این حرکت شما میشه یک گام 6 حرکتیتون براساس طولیکه اینجا 6 درواقع اومده درجا زده و پله پله میاید پایین. اینجا 7 یدونه سطح دارید به راحتی میتونید بیاید بگید که اینجا 7 یک سطح هستش .

و اینجا 5هم یک سطح دارید قیمت برگشته اینه م5 یک سطح و این سطح 5 تا 7 رو بیاید چیکار کنید؟ تقسیم بر سه کنید .باز میگم نمیخوام وارد بحث اعدا دو ارقام بشم .

اما اون بحث ت ناسب اعداد فراماسونریه چیه یک سه شیش نه اگه شما این اعداد رو داشته باشید میشه چهار تا  عدد همون عناصر اربعه بود . و ساختاری که درواقع وجود داشت توی همین بحث یک سه شش نه. توی بحث سشن ها و توی بحث مارکت هم این بحث هستش شما سه تا بازار معروف دارید  که این بازارها وسشن ها.

حالا انشالله اونجا یک کوچولو اگه رسیدیم درموردشون صحبت میکنیم. و یدونه رو هم نداری م .یعنی شما سشن اول دوم سوم. هر ساعت کارکردن اروپا نه ساعت هستش سه تا نه تا  بیست و هفتا سه ساعت اضافه میارید .این سه ساعت اضافه توی هرکدوم از این سشن ها یک دونه اورلپ دارید یک ساعت رو به عنوان اورلپ دارید که سه ساعت کم میشه اینجا8 چهارتاست چرا چهارتا؟ یک حلقه سیاه مفقوده دارید یعنی شما سه تا سشن ندارید .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی35

شما چهارتا سشن دارید. سشن اول رو دارید نه ساعت که یک ساعت همپوشانی میکنه. بعدی یکساعتیکه همپوشانی میکنه مثلا8  اینهارو ما بیایم سه تا سشن یکبار ضربدر دو کنیم که سشن بعدی رو درواقع بدست بیاریم توی ضربدر دوش اعدادی که بدست میاد دو سه تا شش تا دوتا شش تا دوازده تا و آخریش میشه دو نه تا هجده تا که یدونه همپوشانیه رو بخوایم کم کنیم  یدونه عدد هفده دارید.

ضر بدر سه کنید سه نه تا بیست و هفتا که  یدونه کم کنیم میشه بیست و شیشی درواقع باید دوتا کم بشه بیست و پنج باید باشه و .دوتا هفده تا  سی و سه یدونه کمش .دوتا بیست و شش تا پنجاه و یکی و این سه تارو درواقع سه تا بازاری که اینجا هستش براساس درواقع فاصله هایی که اینجا داره شما یدونه نه تا دارید به این حالت. 9یه نه دارید و نوع بعدی 10 که میاد یدونه اینو همپوشانی داره (منظور سشن شماره یک با دو همپوشانی داره یک ساعت) درواقع که یکساعت کم میشه هفتده میرسه و نه بعدی11 دوتا همپوشانی داره و این میشه چقدر؟

سه نه تا بیست و هفتا  دوتا درواقع باید سه تا کم بشه که درواقع اون بیست و چهار ساعت شما تکمیل بشه این بخاطر اون دور زدن برگشت هستش شما یدونه بازار مخفی دارید که برمیگرده و این اون حلقه حرکت در واقع فرکتالی رو بهم میزنه و جابجایی اونمو قع دارید همیشه صابت نیست بخاطر این هستش که  شما یدونه دور مخفی دارید یدونه هرز گرد دارید که میاد و سیکل هارو جابجا میکنه .

و اگه بتونید مثلا چمیدونم بیاید و هرز گرد رو پیدا کنید اونموقع باید برید یدونه از این مثلا مثلث ها اینجوری 12داشته باشید . و یدونه سه بعدیش کنید . اون وقت یدونه مثلث دیگه بندازید داخل این هرم و درواقع مثلث بیا ید و پیدا کنید پرتغال فروش را اینهمه خودتون رو اذیت نکنید .دنبال عجی مجی نباشید .یدونه سطح ترسیم کنید .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی36

این13 یکی این 14 دوتا این 15 سه تا  و بازار این 14 وسطیه رو خالی گذاشتیم بازار اومد نفوذ 16 کرد توی این سطح و اگر برگرده توی این ناحیه17 اونموقع مطمینا این17 ناحیه یکی از بهترین نواحی هستش که ما همون سطح اف تی سی هستش که سه تا حرکت (18تا16) و برگشت19 به اولی17 مطابق با دیدگاه سم سیدن در اف تی سی شما میتونید بیاید و وارد بازار بشید اینهم یکی از اون بحث ها که اگه خاطرتون باشه تو یورو دلار بود

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی37

 من اومدم یک آقازاده ای رو  اندازهگیری کردم از اینج 1ا تا اینجا 2 ببینم چقدره؟ سی تا سی و سه تا که اونجا داشتیم این توی بحث هارمونیک بدرد کساییکه هارمونیکارکا هستند میخوره .و اون دوستانی که  هارمونیک کار میکنند و مثلا فاصله درصد فیبوناچی این 2 دره تا این 3 دره رو ترسیم می کنند و میگن.

اینجوری بود یدونه مثلث مثلا میگذاریم اینجا و یدونه دیگه اینجوری بود. یک همچین چیزی4 .و برای بدست آوردن نقطه  پی ار زدی که اینجا4 هستش ضمن اینکه میان ازقیمت استفاده میکنید لول های قیمتی استفاده میکنند میتونند به راحتی بیان واز گام های حرکتی استفاده کنند .از اون طرف هم فیبو های زمانی که ترسیم میکردند.

مثلا از این5 قله به این قله 6 از این قله 5 به ایندره 7. از این دره 8 به این دره 4 از این 8 دره به این قله 6  و لول های مشترکی از نصبت های فیبو  .سی و دو شصت و یک صدوبیست و هفت  .صدو شصت و یک و الی آخر برای زمان بدست می آوردن .

یک رابطه بسیار بسیارمنظمی همونجور که قیمت 9 حرکت های منظم داره یک رابطه بسیار بسیار منظمی هم بین زمان درواقع حرکت ها وجود داره میتونید بیاید روی اون مبحث هم کار کنید . اون مبحث هم باید برید سروقت اعداد ارقام  که تو اون تصویر بود .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی38

مثلا اینجا روابطی که بین عدد ها وجود داره برید خودتون رو درگیر کنید .اخرش هم میریدو توی حلقه چیچی بود جنگیری .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی39

میخواید با جنگیری بازار و چیکار کنید؟… اینهم یدونه تصویر دیگه و الی اخر. خب برگردیم به چارت و ادامه مبحث.برای ادامه مبحث و

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی40

 اینکه این الان تقسیم بدنی هایی که درواقع اینجا 10وجود داره شما مثلا اونهایی که با فیبو کار کردند چی بود؟ یک درواقع سطوح فیبویی که داشتند یک اعتقادی که درواقع وجود داشت یک در میان حرکت میکنه .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی41

یعنی اینکه اگر مثلا قیمت بیاد و سی و هشت و دو دهم رو یعنی از اینجا اینجوری یک حرکت11 داشتید و قیمت بیاد و سی و هشت و دودهم رو ببینه 12 نمیدونم کلوز کنه انگلف کنه اون موقع یک برگشت داریم تا کجا؟

تا لول13 بعدی 23.6% داریم که درواقع گام کوتاه هستش ( منظور فاصله38 تا 23 میشه گام کوتاهمون) گام بلنده اینجا مونده ( منظور فاصله 23 تا 0). بعدا که داره برمیگرده یک در میان میره یعنی دیگه پنجاه رو شاید یک واکنش جزیی داشته باشه یعنی میاد اگه سی و هشت رو ببینه دوباره برمیگرده میره شصت و یک 14 رو میبینه از شصت و یک اگه برگرده میاد کجارو میبینه؟

میاد پنجاه 15 رو میبینه آیا این ریزشی میشه یا نمیشه.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی42

اونموقعی که قیمت داره میره بالا ( از12 به سمت 13) اگه بیاد و مثلا بیست و سه رو توش نفوذ کنه چقدر نفوذ کنه مثلا به اندازه مثلا یک سوم اینجارو ( 23 ) رد کنه اینجا 16 رو کلوز کنه اون موقع  میاد شصت و یک و هشت دهم رو که داره میبینه 17 برگرده دیگه این هارو ( لول های بالای 61 رو) بیخیال میشه و میره.

برای بالا اگه اینجارو مثلا انگلف نکرده باشه ( من نمیدونم اینهادیدگاه  فیبو کارا بود دیگه) اگه اینجارو ( 23درصدرو) مثلاانگلف نکرده باشه اونموقع که داره میاد پایین میاد اینجا 61 رو میبینه 14 میاد مثلا میزنه یدونه ( 50% رد میکنه ) رو رد میده میزنه 18 به 38% و میره که چیکار کنه؟ میره که مثلا این لول رو بشکنه کلا بره پایین19 این هم حالا یکی از اون دیدگاه هایی بودش  که فیبویی ها داشتند.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی43

و به هر حال اگه قرار باشه شما بیاید و اینکار ور انجام بدید احتیاج دارید به اینکه توان حرکتیه هر ارز رو حساب کنید .مثلا مثل این آقازاده یورودلار و من برای خودم چیکار میکنم .

من در تایم دیلی کندل روزانه برای ساختارمه این (چهارساعته) پترنمه و این (یک ساعته) تایم تریگرم هستش .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی44

اونموقع این فاصله هایی که برای خودم میام ایجاد میکنم یک چیزی 1حول حوش سی پپ هستش .سی پپ برای یک گام حرکتی (توان حرکتی چهارساعته). الان یکی 2 دوتا 3 و سه تا 1 حرکت کرده .و اینجا 4 بود اگه خاطرتون باشه. دیروز با همدیگه داشتیم صحبت میکردیم  گفتم که خارج شم برای اینکه یک برگشت به هر حال خورده به یک لول باید یک برگشت داشته باشه.

این برگشت 5 رو هم  داشت .این5 سطح رو هم دید و ادامه 6 حرکت.. مثلا چمیدونم پوند یو اس دی و قیمت شروع 7 حرکت بود و اومد یکی 8 دو9 تا سه 10 تا حرکت کرد یک برگشت (حرکت 10 تا 11) داشته به سطح اف تی سی که تقریبا رسیدن به گره اول 12 خودش و ادامه 13 حرکت.

الان هم  ناحیه 14 ای که مشخص شده و واکنشی 15 که  دقیقه به گام حرکتی خودش داره .یکی 8 دوتا 9 سه تا 10 چهار 16 تا پنجتا 17 شیش 18 تا هفتا 19  نه چشم بندیه نه حقه بازی.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی45

اینهم هفتا 19 حرکتش رو هم انجام داد . البته توی بحث اسپایک ها اگه بخوایم بعد ها بریم و صحبت کنیم. قیمت معمولا میاد و 20 لول 161.8 طول حرکت میله 21 رو درواقع به عنوان یکی از درایور ها میبینه 20 اینهم یکی از اون روش هایی که براساس طول  حرکت میایم و اندازه گیزی میکنیم .

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی46

اینجا 22 هم الان یک حرکت ببینید این 23 ناحیه و این ناحیه .این ناحیه 24 تقریبا توی یک رنج حرکتی .این 25 ناحیه تقریبا توی یک رنج حرکتی این فاصله هایی که درواقع وجود داره ( از های 1 تا 2 سی و یک کندل) و بوجود میاد.

سی وسه کندلی که بدست آوردیم و این یودنه ( ازهای2 تا 3 چهل یک کندل) چهل چند بود بود اونجا بدست اوردیم؟ چهل یک یا چهل دو بود. فکر میکنم یدونش رو جمع نکردیم اینجاها 4 بود اگر اشتباه نکنم .اینه دیگه این (عددهفتده) و این (عدد بیستو شیش) باهمدیگه میشه چقدر؟

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی47

این هفتده بود با این  بیست و  شیشه  میشه چهل و چند تا چهل و سه تا که حالا یدونه یا دوتا کم میشه بخاطر همون هم پوشانیه اون بحث عدد چهل یک وچهل دویی که درواقع توی ورتکس 5 بود فکر میکنم این عددها.یک همچین اسمی. به هر حال برید سرچ کنید . نظمی هستش که در طبیعت اعداد و ما وجود داره و  چون این بازار هم عرض کردیم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی48

ماه عسل حرکتی هستش که برگرفته از کنش و واکنش ها عمل و عکس العمل های ما هستش بنابرین میاد و یک 6 لول رو میبینیه. لولی که توی گروه کلاینت ها سل اعلام شد و برمیگرده و میاد سطح 7 مورد نظر رو تاچ میکنه و فاصله الان اینجا 8 چقدر هستش.

بیست و هفتا (مقدار گام توان حرکتی چهارساعته) این هم 8 باید یچیزی حول حوش بیست هفت باشه (چهل و دو شد).

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی49

 چرا نیستش؟ احتمالا اینو 8 دوتا گام حساب کردم ( تو اندیکاتور تریگر فاز).یکصد دوازده 9 درسته… این 8 فاصله چهل تا بیست و هفتا گامشه .یک مشکل فنی داره باید اینو (چارت دیگه ای) نگاه کنم این 10 فاصله ای که الان اینجا وجود داره اینم تقریبا چهل تا 11 این هم چهل و پنج تا و انتظار من این هستش که این برگشتی که این از اینجا 12 داشتیم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی50

بازار خودش رو تا این 13 ناحیه برسونه این ناحیه هم که به عنوان یک 14 دو 15 سه 16 هستش اینجا 17 گامش پر شده و این هم 11 چهل پنج تایی این سه تا چهل پنجتا تقریبا  یه چییزی حول حوش میشه چقدر؟

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی51

صد و سی پنجتا و  صدو سی دوتا حرکت لایوی که داشته و این یدونه ( چارت بعدی نیوزلندی) لول 18 و سطحی که مشخص شد برای تصفیه این 19حرکت و طول حرکتهایی 20 که من برای خودم تقصیم بندی کردم (شانزده پپ) میگم شاید اصلا این ها بدرد شما نخوره ببین این21 هفده تا هستش اینهم 20شانزده هفتده تا و مطابق با همون فرمولی که قبلا عرض کردیم.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی52

میتونید بیاید ای تی 22 ارو بدست بیارید در اختیار شما هست میتونید توان حرکتی 23 رو بدست بیارید میتونید بیاید و با هر روشی که دوست دارید بازار رو تقسیم بندی کنید .اما بازارعرض کردم دوتا گام کوتاه 24 و بلند 25 داره اینکه این گامهای کوتاه و بلند چجوری حساب میشه رو من متاسفانه به یک نفر گفتم همون یک نفر شد بلای جان من……

این لول هارو فقط به عنوان گام های 24 کوتاه و بلند 25 داشته باشید و میبینید که میبینید که من خودم درحال حاظر از گام های کوتاه و بلند استفاده نمی کنم. اما گام های کوتاه و بلند توی بازار وجود داره چون بازار براساس رفتار حرکت و اصلاح من اصلاح رو الان دوتا حالتی میکشم. استراحت در واقع نه اصلاح حرکت1 و استراحت2.یا اینکه حرکت 1 و استراحت 3 این هم میتونه یک نوع از استراحت باشه

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی53

 استراحتی که درواقع بیاد رنج خودش ور به تعادل 3 برسونه یا اینکه اون سویینگه بود دیروز صحبت کردیم.حرکت 1و استراحت4 مثلا این شکلی .حالت هایی هستش که قیمت میتونه حرکت کنه واین 2.3.4 گامهای کوتاه و درجازدن ها  و گام های 1 بلند انشالله که برید خودتون بررسی کنید خودتون تحقیق کنید.من نمیخاستم گام های حرکتی رو اصلا راجعبهشون صحبت کنم. 

اما در ادامه ببینید اینجا شاید خیلی سوال بخواید بپرسید لطفا در این باره سوال نپرسید. فرداکه  اومدیم  خواستیم شکستهارو بگیم اونموقع که راجع به گره های معاملاتی داریم صحب میکنیم  اونموقع راجعبه گام های حرکتی و روش استفادش و تقسیم بندیه اون طول های حرکتی که درواقع  به عنوان طول های . اف تی ار. اف تی بی. و اون داستان هایی که در ایی تی بی و نمیدنم سی تی بی . اوتی بی…. و این هم 5 یک برگشت طولی این 5 برگشتی که درواقع پیوتی که اینجا 6 تشکیل شده.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی54

و برگشتی که اینجا 5 دارید طول این5 برگشت در آینده به عنوان گام حرکتی برای ما مهم هستش و درموردشون صحبت میکنیم توی ریترن تو پیوتها .که خودشون انواع اقسام براساس گامهای حرکتی دارند و اف تی ارها که اکسپت برک اوت ها هستند خودشون درواقع نواحیه خاص دارند در دل این نواحیه حالا در جلسه بعد هم یک کوچولو راجع به بعضی کندل ها که قبلا هم صحبت کردیم  اما یک جمعبندی میکنیم.

صحبت میکنیم  این هم مقدمه ای بود بر گام های حرکتی روش های استفاده هر جایی که درواقع مورد استفاده بود رو انشالله توی شکست ها توی پولبک ها توی همه حرکتهایی که داریم درموردشون صحبت می کنیم  یک کوچولو هم که از قبل شما باهاش آشنایی داشتین از گام های حرکتی برای تارگت گذاری تارگتهای یک.دو سه استفاده میکردید. یک نکته هم برای تحقیق بگم.

عرض کردیم در جلسه قبلی زاویه خیلی مهمه خطوط مورب هم خیلی مهمه امروز هم رابطه بین این طول حرکت ها 7تا8 ( منظوز اندازه گیزی های تا های چند کندله) شما میتویند این 9 مثلثی که اینجا دارید رو میتونید بیاید و اضلاعش رو باز کنید .

یعنی یک 9 حرکت دو10 تا سه 11 تا بشه یک الگوی ان بشه الگوی ان ژاپنی. البته اون موقع البته تو متا تریدر نمیشه چون با کوچکترین بهم خوردن اسکیل همه ساختارش بهم می خوره اما شما اینجا 12 یک زاویه دارید این زاویه برید دیگه تانژانت کوتانژنت سینوس و کوسینوس و از این داستان هارو بیاید استفاده کنید و اینجا 13 هم یدونه زاویه اون حالا الفا این زاویه مثلا بتارو هم اینجا دارید.

رفتار شناسی حرکت نگاهی به گا های حرکتی55

طول این حرکت ها چیچی بود. زاویه مقابل به مجاور یا مجاور نمیدونم به مقابل اونهایی که ریاضی خوندند مطمینا میدونند .این هارو بررسی کنید . ببنید مثلا چمیدونم ز اویه اینجا14 پانزده درجه شد چه اتفاقی می افته نمیخواد اینهمه خودتون رو اذیت کنید.

اینهم یکی از اون آیتم هایی بود که  میتونید راجع به طول حرکت شیب حرکت رفتار هایی که میتونه داشته باشه خب مطمینا خیلی ساده این هستش که بازار وقتی این 15 حرکت شارپ رو داره میره توی کما 16 میره برای اصلاح اینکه این اصلاح اینوریه 17 یا اونریه 18.به هر حال وقتی از درایو 19 مثلا سه برمیگرده میاد میرنه توی  سر درایو یک 20 این هارو همه در آینده خواهیم گفت. در ادامه مباحث که توی شکست ها ومباحثی که مربوط میشه  مطمینا ازش (مبحث گام حرکتی) استفاده میشه .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.