استراتژی-اسکلپینگ-RSI-3

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

ادامه مطلب استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)

نتیجه گیری

در کتاب « دستهای نامرئی » ، این فیلسوف در مورد بازار ارز می گوید : « این بازار دارای یک مکانیسم حقیقی نیست ، بلکه تعامل انسان های زنده است که به موجب انتظارات ، باورها ، امیدها و ترس هایشان قیمت های کلی بازار را شکل می دهند ».

گذشته از نوع استراتژی که بکار می بریم ، نگرش و درک کلی ما از کاری که انجام می دهیم ، ما را شکل می دهد . در نهایت ، باعث می شود معامله گران بهتری شویم . به نظر می رسد بازار برای ما دروغ است اما این مسئله هیچ تفاوتی با گیرنده و پرتاب کننده توپ در بازی بیس بال که می دانند این ضربه به کجا می رود . ندارد . چرخش توب باید حدس زده شود.

این کار بسیار شبیه به آن چیزی است که وقتی شما به عنوان یک معامله گر هر روز که وارد بازار می شوید بر خلاف آن شروع به معامله نمایید. این بازار آزادانه ترین و سرمایه پذیر ترین مدل بازار مالی در جهان است. این بازاری است که هیچ کس به دیگری رحم نمی کند . شما باید بازی ” A ” خودتان را هر روز بیاورید یا اینکه بازار شما را شکست خواهد داد.

درک نحوه تفکر افراد زمانیکه در حال معامله کردن هستند به نمودارها تبدیل می شود . این کار ماست مشخص کنیم آنها به چه چیزی فکر می کنند و سپس برنامه خود را تنظیم کنیم و به برنامه خود متعهد باقی بمانیم .

این مسئله در ورزش ، سیاست و تجارت صادق است. متخصصان موفق برنامه هایشان را می دانند و از برنامه های خود پیروی می کنند.

یکی از اولین سوالاتی که هر روز باید در ذهن شما نقش بندد این است ، « امروز چه نوع بازاری داریم ؟ » زمانی که کامپیوترتان را روشن می کنید و برنامه معامله گریتان را باز می کنید باید آماده شوید تا از ترافیک شلوغ ترین بازار مالی در کل جهان عبور نمایید.

قیمت بر روی صفحه نمایش کامپیوترتان میلیون ها نفر را نشان می دهد که همان کاری را انجام می دهند که شما انجام می دهید. به عنوان یک معامله گر بازار فارکس این شانس را دارید تا از ذهن و عقل تان استفاده نمایید تا بهترین ذهن معاملاتی در جهان را به تصویر بکشید ، و هیچ کس بهتر از شما نیست و هیچ کسی نیز وجود ندارد که بخواهید این مسئله را به او بگویید .

قبل از معامله گری زمانی اختصاص دهید تا جهت بازار را به دست بیاورید و کشف کنید .

۱- بلومبرگ چه حرفی برای گفتن دارد ؟ عناوین اصلی خبری چیست ؟

۲- بازارهای سهام نسبت به شرایط جهانی در چه شرایطی قرار دارند ؟

۳- شرایط Dow Futures چگونه است ؟

۲- معاملات طلا و نفت در چه شرایطی است ؟

۵- چطور کلیه این موارد « انتظارات . عقاید ، امیدها و ترس های قیمت های کلی بازار » را شکل می دهند ؟

۶- چه ارزهایی را معامله خواهید کرد ؟ ارتباط آنها با یکدیگر چطور منظره و چشم انداز شما را شکل خواهند

۷- آیا زمانی که در حال معامله هستید فقط به داده های تکنیکال توجه میکنید یا گوشه چشمی هم به فاندامنتال دارید ؟

همه این مسائل شما را به سمت معامله گر بهتر و موفق سوق می دهد . امیدوارم این کتاب و استراتژی اسکلپینگ به شما فرصت هایی برای موفقیت اعطا نموده باشد . لطفا مانند همیشه در خصوص سوالهایتان احساس راحتی نمایید .

بل دین

You Leam Forex

ضمیمه :ضمیمه A : تنظیمات اندیکاتور RSI Paint

دوره = 8

RenderBars=100

RRR_Bold_Value

زمانیکه در تایم قریم های زمانی کوتاه تر در حال معامله می باشیم ، ورودی های اندیکاتور RSI Paint را تغییر خواهیم داد.

برای تغییر ورودی ها بر روی نمودار متاتریدر ۲ کلیک کنید و Indicators را انتخاب کنید .

لیست از اندیکاتورها ظاهر می شود .

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

RSI Paint v1.04 را انتخاب کنید .

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

صفحه نمایش شما به این حالت خواهد بود . اگر از RSI_Period پیش فرض استفاده میکنید ، مقدار آن برابر ۱۴ است . مقدار آن را به ۸ تغییر دهید .

نكته : در خصوص این که چرا دوره زمانی ۸ بهترین انتخاب برای RSI است ، وارد بحث طولانی نخواهم شد . اساسا این امر اجازه می دهد تا نشانه های خوبی از حرکت مومنتيوم بدون درک بسیار سریع یا بسیار طولانی آن برایتان ایجاد شود . می خواهیم مومنتيوم و قیمت را در مجاورت یکدیگر دنبال نماییم تا بتوانیم سودهایمان را حداکثر سازیم و ضررهایمان را حداقل نماییم.

نکته : من با خطوط روند قیمت معامله نمی نمایم زیرا دریافتم این امر می تواند گیج کننده باشد . اگر می خواهید آنها در نمودارتان باشند « true » را به « false » که در کنار variable , Hide_Price_Lines قرار دارد ، تغییر دهید.

به سمت پائین تا قسمت Render Bars با موستان حرکت کنید.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

این کار به اندیکاتور RSI Paint می گوید چند میله قیمتی در زمانی که سیگنالها ترسیم یا طراحی می شوند را در نظر بگیرد . تعداد را به ۱۰۰ تغییر دهید . معامله گری در تایم فریم های کوتاه تر به سیگنال های زیاد احتیاجی ندارد و اگر چندین جفت ارز را در صفحه نمایش تان داشته باشید این کار باعث می شود سرعت نرم افزار معاملاتی شما افزایش یابد.

تا RRR_Bold_Value با موستان اسکرول کنید.


استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

در اینجا عدد را به صفر ( ۰ ) تغییر دهید . این کار به اندیکاتور RSI Paint می گوید کلیه سیگنال ها به جز RRR را بررسی نماید .

در آخر دو میانگین متحرک را به صفحه نمایش خواهیم افزود . وای ، چه خبر است ؟!!

نگران نباشید . میانگین های متحرک به گونه عمل می نمایند تا روند اصلی در آن لحظه را مشخص نمایند طوریکه بتوانیم از خطوط روند ترسیم شده دوری کنیم و این میانگین های متحرک به ما جهت و روند کوتاه مدت قیمت را در رابطه با مومنتیوم اعلام خواهند کرد.

ضمیمه B : افزودن میانگینهای متحرک به RSI

افزودن MA ( میانگین متحرک ) ۳ به RSI

به منوی View در MT4 خود بروید . آن را باز کنید و Navigator را باز کنید.

صفحه نمایش شما باید چیزی شبیه به این باشد.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

اندیکاتور میانگین متحرک Moving Average را به RSI یکشید.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

دوره را به ۳ تغییر دهید.

میانگین متحرک را به حال خود رها کنید . هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید اما رنگ آن نباید شبیه به رنگ RSI باشد.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

بر روی Close کلیک کنید و مانند شکل فوق یک کادر کشویی باز خواهد شد .

First Indicator ‘ s Data را انتخاب کنید. سپس این کادر را ببندید . میانگین متحرک بر روی نمودار ظاهر خواهد شد . اگر نیاز به تغییرات دارید بر روی صفحه راست کلیک کنید و Indicator و سپس Moving Average را انتخاب کنید.

اکنون یک میانگین متحرک استاندارد را به قیمت با دوره ۲۴ اضافه کنید.

نکته : دوره ۲۲۰ انتخابی برای تایم فریم ۵ دقیقه ای می باشد بنابراین این کار نتایج روند را برای ۲۲ دوره گذشته با ۱۲۰ دقیقه / ۲ ساعت گذشته برایتان نشان خواهد داد.

این کار ستاپ معاملاتی شما را کامل می نماید.

ضمیمه C : استاپ لاس

استاب شاید یکی از مهم ترین جنبه های معاملات باشند ، به خصوص زمانی که در حال اسکلپینگ هستید.

یکی از مزایای معامله گری بر اساس استراتژی اسکلپینگ RSI PRO Scalping ) RSI PRO Strategy این است که بسیاری از سیگنال ها با دراوداون بسیار کمی نسبت به قیمت و مومنتیوم نيوم فوراً واكنش نشان می دهند.

صرف نظر از این مسئله ، ممکن است این امر راهکاری نباشد که بخواهید از آن استفاده نمایید . بنابراین یک روش جایگزین برای کمک به تنظیم حدضررهایتان ارائه می نمایم.

این روشی است که نیاز به افزودن اندیکاتور ATR « میانگین واقعی دامنه » ( Average Tue Range ) په نمودارتان دارد و ورودی آن ۲۴ می باشد . سپس یک ورودی با دوره ۳ را به دومین اندیکاتور ATR بیافزایید . نمودار شما باید چیزی شبیه به این باشد.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3)

من كادری در اطراف اعداد ATR در سمت چپ نمودار کشیده ام . اولین ATR دوره ۲۴ دارد و میانگین دامنه قیمت را در طی ۲ ساعت معاملاتی گذشته اعلام می نماید.

دومین ATR دوره ۳ دارد که متناظر با MA ( میانگین متحرک ) برروی RSI است که دوره آن نیز ۳ است . عددی که بیشتر می خواهید نگاه کنید دوره ۳ است زیرا محدوده ای است که جفت ارزهایی که در حال معامله هستید در آن مومنتوم در حال حرکت می باشند.

قانون استفاده از این مکان برای محل استاپ است که در محدوده دوره ۳ ATR واقع می شود در حالیکه اسپرد را نیز به آن می افزاییم که هنگام تنظیم نمودن استاپ تان این مقدار را به حداقل خود اضافه می کند . این امر به شما لایه ای از دامنه و محدوده معاملاتی اعطا می نماید . بسته به جفت ارزی که در حال معامله هستید می توانید این حالت را مورد آزمایش قرار دهید .

پایان

پل دین سال 2010

ترجمه: سید حسیه محمدی
ترشیز – شهریور 1399

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.