استراتژی-اسکلپینگ-RSI-2

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)

ادامه مطلب استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (1)

این مزایا و ابزارهای کمکی چه مزیتی برایمان فراهم می سازد؟

خط زردرنگ میانگین متحرک قیمتی است . خط آبی RSI است که مومنتوم را اندازه گیری می نماید . اکنون قیمت را با مومنتوم در نمودار RSI مقایسه می کنیم . می خواهیم زمانی که مومثنیوم و قیمت با همدیگر در حال حرکت هستند را بیابیم و با روند حرکت کنیم . فلش های سبزرنگ مناطق گسترده ای را نشان می دهند که در این مناطق مومشتبوم و قیمت در کنار هم و یکـان عمل می نمایند.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نمودار 6

در اینجا نمای نزدیکی از نمودارهای فوق را می بینیم . به اولین مجموعه از فلشهایی که مومنتوم ( فلش سبزرنگ ) در ابتدا به سمت بالا حرکت می کند و سپس در دوره بعدی تایید می شود ، توجه نمایید.

در این حالت دو فرصت دیگر در بالای این قسمت می بینیم یعنی جایی که مومنتیوم کاهش یافت اما قیمت همچنان در روند صعودی خودش باقی ماند . این مناطق نیز می توانند به عنوان مناطق ورود ما به معاملات مطرح باشند . به خاطر داشته باشید این فرضیه را داریم که بازار صعودی است بنابراین زمانی که یک « قله » را در فلش زردرنگ می بینیم ، ممکن است بخواهیم از معامله خارج شویم به خصوص زمانی که می بینیم قیمت نیز افت کرده است.

به نظر می رسد ورود در « دره » بعدی باعث شده حدضررمان فعال شود مگر اینکه فضای بیشتری به خودمان اختصاص دهیم ، که این امر گزینه ای است که بعدا در مورد آن بحث خواهیم کرد ( به ضمیمه C مراجعه شود ) . قیمت و مومنتيوم مجدداً کاهش می یابد اما چون در یک روند صعودی قرار داریم از این مسئله چشم پوشی خواهیم کرد زیرا این نقطه یک « قله » است.

ما منتظر « دره » بعدی در قیمت و مومنتيوم می مانیم و مجدداً وارد معامله می شویم اكنون با یک نگاه دیگر به نمودارمان با توجه به سیگنال های RSI که توسط اندیکاتور RSI Paint ایجاد شده کارمان را ادامه می دهیم.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نمودار 7

به نقطه ای که قیمت بیشترین اصلاح را انجام داده توجه کنید ، یک NR در این نقطه شکل گرفته است . در تایم فریم ۵ دقیقه ، با توجه دقیق به سیگنال های برگشتی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

این امر بدان معنی است اگر در دره ای که با دایره زردرنگ مشخص شده وارد یک معامله شده باشیم ، خروج باید در NR صورت گیرد اگر مومنتیوم و میانگین متحرک قیمتی هر دو به سمت نزولی تغییر جهت داده باشند . سیگنال NR توسط این تعریف که مومنتیوم افت پیدا کرده اما قیمت نزول نکرده است مشخص می شود ، پس این حالت نشانه ای است که قیمت نسبت به مومنتیوم در آن لحظه خاص قوی تر بوده است . برای ماندن در این معامله ، ممکن است نیاز باشد حد ضرر اندکی بیشتر در نظر گرفته شود.

توجه : دقت کنید در این فاصله زمانی خاص به « A » سطوح ABCD نمودار موفقیت که در کتاب « اصول بنیادین RSI : از مبتدی تا پیشرفته » ( RSI Fundamentals : Beginning to Advanced ) مورد بحث قرار گرفته ، چند دره متصل شده است . همچنین ، اسکلپینگ مستقیما به نحوه تصمیم گیری در مورد مدیریت سرمایه وابستگی دارد.

بدون ریسک ، هیچ پاداش و سودی وجود ندارد . هر چه این ریسک بزرگتر باشد . سود بیشتری به همراه خواهد داشت اما برعکس این حالت نیز صادق می باشد . زمانی سود کسب میکنید که بهترین روش معاملاتی را در دستانتان داشته باشید . یک اسکلپر خوب یاد می گیرد تا در مورد ارزی که در حال معامله کردن است . احساس و رابطه برقرار نماید . بقیه توقف و حدضررها اغلب به طور معکوس باعث کسب سود می شود ( ضرر کمتر ).

یک مسئله دیگر قبل از اینکه مثالی در خصوص معامله در روند نزولی ارائه دهیم باقی مانده است .

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نمودار 8

می دانیم معامله با PR ها در زمانی بهترین شرایط را دارد که بازار در یک روند صعودی باشد و از آنجایی که نمی خواهیم خودمان را با ترسیم خطوط روند به زحمت بیاندازیم ، ما میانگین های متحرک را به قیمت اضافه خواهیم کرد تنها به این دلیل که جهت روند بازار را مشخص نماییم . از آنجایی که ما در تایم فریم ۵ دقیقه در حال معامله می پاشیم از دوره ۲۴ میانگین های متحرک که معادل دو ساعت داده می باشد استفاده خواهیم نمود.

در نمودار فوق می بینیم که میانگین متحرک بلافاصله در ابتدا به سمت صعودی حرکت ننموده است . باید از کدام سرنخ یا علامتی که ممکن است برای ایجاد تصمیم گیری استفاده کنیم تا به ما کمک نماید مشخص نماییم که قیمت در حال حرکت به سمت صعودی است ، استفاده کنیم؟

ابتدا، هر آنچه که می توانیم در سمت چپ آن نقطه ببینیم را مشخص میکنیم که این مسائل شامل PR ها و ND ها می باشند . این نشانه ها برای یک معامله گر RSI PRO است که ما پیش از این با این نشانه ها آشنا شده ایم ، این نشانه ها بیان میکنند که در یک روند صعودی قرار داریم . اطلاعات و تاییدیه بیشتر می تواند سادگی توسط معامله گر با حرکت به یک تایم فریم دیگر ، در این حالت ۱۵ دقیقه ، صورت گیرد.

در اینجا آنچه می بینیم اینگونه خواهد بود.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)

منطقه واقع شده در کادر زردرنگ هیچ نشانه و علامتی از اینکه بازار در حال نزول کردن است . به دست نمی دهد . هر سیگنالی که در این کادر مشاهده می شود یا PR است یا ND هرچند این امر ۱۰۰ ٪ نیست ، اما یک نشانه و علامت قوی از جهت بازار می باشد.

دوم ، درهای با مومنتبوم ایجاد شده و قیمت در آن دره در حال حرکت به سمت ، می باشد ( به نمودار ۸ مراجعه شود )

نکته : در نمودار ۸ همچنین می بینیم که PR قبلی در منطقه مورد نظرمان عقیم مانده و شکست خورده است . در اسکلپینگ انتظار نداشته باشید در هر معامله برنده شوید . اسکلپرهای خوب می دانند اسکلپینگ یک بازی اعداد است . اگر بقیه سیگنال ها را دنبال نمایید ، به یک معامله گر خوب تبدیل خواهید شد .

عموماً یک معامله در روز که چندین ساعت به طول می انجامد اغلب به ۶ تا ۱۰ معامله در روز نیاز دارد . یک معامله در روز برای یک اسکلپر ناچیز است . اسکلیر باید در اکثر اوقات وارد چندین معامله بشود و به اعداد اجازه دهد تا به نفع وی کار کنند.

همانطور که ملاحظه می نمایید ، این روش اسکلپینگ از قابلیت ورود چندگانه به بازار در یک دوره زمانی کوتاه بهره می برد.

دیدیم می توانیم به معاملات با حدضررهای سختگیرانه وارد شویم که این امر باعث حداقل سازی ضررها می شود و به ما اجازه می دهد در صورت تمایل با مقدار پوزیشن های بزرگتری معامله کنیم . این امر الزامی نیست و برای معامله گران جدید و تازه کار این روش توصیه نمی گردد .

هر روش معاملاتی جدید باید حداقل با ۱۰۰ معامله در دمو یا با مقادیر بسیار کوچک تست شود تا درک کاملی از آن استراتژی به دست آید . سپس به حساب های لایو رفته و سپس به اندازه های پوزیشن بزرگتر حرکت نماییم.

فاندامنتال ( اخبار بنیادی ) شرایطی در بازار ایجاد میکند که باعث می شود قیمت و مومنیتوم در آن ایجاد شود . این بازار یک بازار جهانی است که جهت روند را مشخص می نماید.مبارزه با روند عموماً منجر به ضرر می گردد.

دلیل آن نیز ساده است ، برای موفقیت در اسکلپینگ باید ضررها و اندازه ضررهایتان را حداقل سازید ، باید چندین معامله با اندازه متوسط را با سود به پایان برسانید ، و باید یک یا دو معامله با حداکثر کارایی را با سود ببندید . حداکثر راندمان و کارایی در یک بازار رونددار با احتمال بیشتری همراه است.

استراتژی اسکلپینگ در بازارهای نزولی

اکنون ، بیایید به یک بازار نزولی نگاه کنیم تا ببینم چطور | نکس انجام می شود.

در اینجا ما همان دوره زمانی را بر روی همان نمودار می بینیم فقط در روز بعدی و در دوره زمانی مشابه ۷ am EST تا PM EST۱۲ مجدداً این تأیم فریم زمانی است که بازار توسط اخبار و فاندامنتال حرکت می نماید . وظیفه ما به عنوان یک معامله گر / اسکلیر مشخص کردن مسیری است که بازار حرکت می نماید و « سوار » پر بازار و روند شویم.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نمودار 10

نقاط ورود برای این بازار نزولی کجاست ؟ با استفاده از بحث بخش قبلی ، در این نموداره این کار بسیار بهتر و با مشاهده محل هایی که این نقاط در آن قرار گرفته اند ، انجام خواهد گرفت . به خاطر داشته باشید قیمت در حال نزول است بنابراین به دنبال « قله ها » هستیم نه « دره ها ».

اگر برعکس عمل نماییم و معاملات کوتاه مدت را در یک روند نزولی در « قله های » RSI قرار دهیم ، این نقاط ، نقاط ورود احتمالی ما به بازار هستند.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نموداری 11

می توانیم ببینیم که در این بازه زمانی ، حرکات قیمت و مومنتیوم چندان واضح و مشخص نیست . در بهترین حالت سه فلش اول احتمالاً ممکن است سود یا ضرر خیلی کمی داشته باشد ( یا آنها واقعاً انجام شده اند ) . تقریباً هر معامله بعد از آن ، خواه به صورت نزولی یا سایدوی حرکت می نماید و سپس بدون نیاز به یک توقف و استاپ بزرگ به سمت نزولی حرکت میکند . این تایم فریم به معامله گر / اسکلیر فرصت های زیادی برای گرفتن بخشی یا کل ۱۴۸ بپ سود ارائه می نماید.

اکنون به همان نمودار به همراه سیگنالهای RSI نگاهی بیندازید.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)
نمودار 12

دو NR تشکیل شده ، یکی خیلی زودهنگام و دیگری خیلی دیرهنگام . در واقع اگر ما این معاملات را مطابق معمول انجام می دادیم ، این نمودار را مانند یک روند صعودی معامله میکردیم . و تا زمانی که قیمت به قله بالایی برسد ، تصمیم گیری ما درست بوده است.

سپس زمانی که شرایط بازار تغییر می نماید ، زمان آزمایش این مسئله می باشد . در این روز خاص ، شرایط بازار تغییر کرده است . یکی از ویژگی های اصلی اسکلپینگ این است که دائماً از شرایط بازار جهانی باید آگاهی داشته باشیم زیرا در تایم فریم های زمانی که اسکلیرها در آن معامله میکنند این شرایط بزرگنمایی می شوند . عموماً بهترین زمان برای اسکلپینگ زمانی است که مسائل شتاب و سرعت کمتری دارند اما بازار در یک جهت خاص در حال حرکت می باشد.

بهترین کاری که به عنوان یک معامله گر باید انجام دهیم این است که ذهن و توانایی هایمان را برای ارزیابی این مسائل اختصاص دهیم که چطور یک رخداد و خبر خاص در ۳۰ دقیقه ، یک ساعت یا دو ساعت بعدی و غیره بر بازار تاثیر خواهد گذاشت.

من این مثال را بدین دلیل انتخاب کرده ام زیرا بازار در روند نزولی قرار داشته است . اخبار اول صبح در بلومبرگ و سایر منابع خبری روز بد دیگری برای دلار رقم زده است . در واقع طلا در یک روند صعودی قرار داشته تا یک سقف جدید ثبت نماید . هرکسی که فلسفه معاملاتی من را دنبال کرده باشد ، برای مدت های مدیدی از من شنیده است : زمانیکه « طلا در روند صعودی است . دلار نزولی است و زمانی که طلا نزولی است ، دلار صعودی است ».

اما اخبار اقتصادی اولیه برای دلار خ بود و قیمت در آن جهت بریک اوت کرد و در آن جهت باقی ماند.

این محل جایی است که شما باید اصول تان را « در لحظه » تجزیه و تحلیل نمایید ( بدون اینکه حدس دوم خودتان را بزنید ) . باید ارزیابی جدیدی انجام دهید ، به ارزیابی جدیدتان متعهد باشید و در جستجوی معاملاتی باشید که با این ارزیابی مطابقت داشته باشد.

بدیهی است روش های زیادی برای عدم موفقیت در معامله گری از هر نوع وجود دارد ، نه تنها در فارکس ، بلکه ارزیابی نادرست بازار بالاترین موقعیت را در این لیست عدم موفقیت به خود اختصاص می دهد.

بیایید همانطور که در نمودارهای قبلی انجام دادیم ، خط قیمت را در RSI اضافه کنیم ؛ یک میانگین متحرک با دوره زمانی ۳.

استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (2)

فلشهای سبزرنگ جهت روند را قبل از اخبار و بعد از آن نشان می دهد.

اگر اول به مهمانی وارد شده باشید ، یکی از معامله گران جدید اختصاصی در این دفتر خواهید بود ، ممکن است اولین فلش را در زمانی که مومنیتوم به سمت صعودی حرکت نموده و قیمت به دنبال آن حرکت کرده را گرفته باشید . چرا ؟ زیرا کلیه اطلاعات تکنیکال در نمودارها و اخبار اقتصادی که در سشن معاملاتی لندن اعلام می شوند برای دلار بد بوده است.

این می توانست یک شروع خوب برای روزتان با حدود ۲۵ پپ سود و بدون هیچ دراودانی باشد . با استفاده از پوزیشن های بزرگ و استراتژی دراوداون صفر همین معامله می تواند برای کل روزتان کافی و بسنده باشد . یک حرکت کوچک ۲۵ تا ۳۰ پپی با استراتژی اندازه پوزیشن بزرگ می تواند یک استراتژی قدرتمند در زمینه کسب درآمد باشد . هرچند ، این کار فقط باید پس از انجام معاملات « لایو زیادی با استفاده از همان استراتژی و با پوزیشن های کوچک صورت بگیرد . همانطور که مشاهده میشود ، قیمت قبل از این مانند امواجی که از اقیانوس خارج می شوند در حال چرخش بوده اند . حرکات بالا و پائین خوب.

با استفاده از اندیکاتور RSI Paint ( نمودار ۱۲ ) حرکت بعدی به سمت مع بوده است ؛ با یک دراوداون جزئی و ۵۰ یپ سود.

اكثر ما می توانستیم این روز را با حدود ۷۵ یپ سود ، یک روز خوب بنامیم ، این هفته خوبی برای بسیاری بوده است اما اگر به معامله در جهت روند صعودی ادامه می دادید . ممکن بود مقداری از سرمایه ای که به سختی به دست آورده اید را از دست بدهید.

اولین ریزش در am ESTA صورت گرفته و معامله گر هوشمند نباید فقط داده های اقتصادی را بررسی نماید . بلکه باید عناوین اصلی خبری را نیز بررسی کند.

نكته : معمولاً بهتر است قبل از این اعلامیه های خبری از بازار خارج شوید . حرکات بازار اغلب باعث خارج شدن اکثر معامله گران از معاملاتشان می شود حتی اگر آنها در جهت درست معامله کرده باشند . تنها گاهی اوقات بازار بدون هیچ حرکت شلاقی به حرکت خود ادامه می دهد.

اخبار برای دلار خوب بود . اما چقدر ؟ در این مرحله ممکن است هنوز به عنوان یک معامله گر بر اساس اصول صعودی در بازار حضور داشته باشید.

image 98
نمودار 14

همانطور که در این نمودار می بینید قیمت ریزش کرده و یک دره در دایره زردرنگ ایجاد کرده اما قیمت ریزش نموده است . صرفنظر از اصول تان در این نقطه ، این نقطه محل خوبی برای ورود به معامله نیست.

هرچند ، در همان دایره یک « قله » با مومنتيوم نزولی شکل گرفته که در آن قله قیمت هنوز به سمت پائین نشانه رفته است . با بررسی Dow Futures و جهت طلا ، در صورتی که در معامله فروش قرار داشته باشید در جهت درستی حرکت کرده اید.

بنابراین اینجا اصولی متناظر با روند صعودی وجود دارد.

در یک بازار نزولی هر زمانی که یک قله با هر دو حالتی که مومنتوم و قیمت به سمت نزول اشاره می نماید به معامله فروش ورود نمایید.

باید سیگنال های RSI را با استفاده از اندیکاتور RSI Paint به نمودار بیافزاییم تا درک و تصویر کاملی از بازار به دست بیاوریم.

image 99
نمودار 15

ابتدا اجازه دهید در اسکلینگ به روش RSI Paint هر سیگنال RSI را خاطرنشان نمایم که این سیگنالها می تواند ارزش سودآوری حتی در زمان ورود با خروج را برایتان به همراه داشته باشد.

در اینجا گرفتن ND در فلش بنفش صحیح بوده است . گفته بودم که معاملات با استفاده از واگرایی ها نمی توانند منجر به معاملات خوب و موفقی شوند به خصوص اگر این استراتژی در بخشی از معاملات فرد قرار داشته باشد که منجر به حجم زیادی از پپ ها در اکثر تغییر دات ها ( Range Shifts ) باشد که این تغییر دامنه ها نیز با واگرایی ها آغاز می شوند.

در تایم فریم های کوتاه تر ، تغر محدودها ( Range Shifts ) ممكن است بیشتر اوقات به وقوع پیوندند . در این حالت اگر این سیگنال ND برای تمام مدت نگهداری شود ، می تواند ۱۵۰ پ سود ایجاد نماید.

نکته : هر چند ذهنیت اسکلیر نگهداری یک پوزیشن معاملاتی برای یک مدت طولانی نیست . بنابراین احتمالاً این اتفاق نمی افتد ، اگر معامله از نوع معاملات خوب باشد و اگر استابلاس سختگیرانه باشد و انتظارات موفقیت خیلی زیاد نباشد ، این معاملات به زودی بسته می شوند.

دوره های ۲۴ تایی MA ( میانگین های متحرک) بر روی قیمت چطور به نظر می رسند؟

image 100

با توجه به کلبه اطلاعات زمانیکه قیمت به سمت فلش قرمز رنگ در حال حرکت بوده است ، باید بدانیم که قیمت به سمت نزول در حال حرکت است و با توجه به نقاط ورود اسکلپینگ جدیدمان ، مکانهای زیادی برای ورود و ورود مجدد به این معامله در آینده وجود دارد.

بنابراین ، برای جمع بندی ، در اینجا اصول اصلی این استراتژی معاملاتی را بیان میکنیم.

۱- جهت روند کلی را به صورت تکنیکال و فاندامنتال مشخص نمایید

۲- بسته به جهت روند . در جستجوی « دره ها » یا « قله ها » در RSI باشید

۳- قله ها و دره ها با حرکت مومنتوم و قیمت ایجاد می شوند . زمانی که هر دوی آنها به جهت روند غالب اشاره می نمایند . در همان جهت معامله کنید

۴- مشخص نمایید در کجای روز از نظر اخبار اقتصادی قرار دارید اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ دهد که در آن منظور شدید برای درک آن می توانیم به یک سرویس خبری مانند News Viewer در www.marketwatch.com مراجعه کنید و عناوین اصلی خبری را بخوانید تا ببینید چه اتفاقی رخ داده است.

الف ) آیا این خبر دلیل تغییر بلندمدت قیمت بوده یا فقط یک ضربه شدید به قیمت وارد نموده است ؟

پ ) تغییر را ارزیابی نمایید و به ارزیابی خود متعهد باقی بمانید


ادامه این مطلب را با عنوان استراتژی اسکلپینگ PRO RSI قسمت (3) منتشر خواهیم کرد.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.