جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

ویدئو گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 7

خلاصه ویدئو

گپ های بازارهای مالی

یکی از مباحثی هستش که مربوط به تریگر پرایس اکشن هستش و که یک لول تریگر به ما میده برای ورود که جزوی از گپ های بازار
هستش و کمی تا قسمتی نایاب اما در این جلسه و معرفیه گپ مطابق با جلسه قبلی. فعال در حال معرفیه سطوح هستیم .ما هیچ بحث دیگه ای رو فعال مطرح نکردیم .

چون مطابق با اون چهارچوبی که عرض کردیم، که رسیدن به سیستم معاملاتی بود. گفتیم یکی ازاجزای سیستم معاملاتی شناخت سطوح در بازار هستش و این بحث شناخت سطوح رو درواقع تا جلسه هشتم درخدمت شما هستیم داریم پیگیری می کنیم و در این جلسه هم انشالله سعی می کنیم یکی دیگه از سطوح رو خدمت شما معرفی کنیم.

این سطوح درواقع باید در بحث قسمت پرایسی گفته میشد اما در جابجایی ها سرفصل ها که داشتیم تصمیم بر این شد که در جلسه هشتم بگیم. مطابق با روالی که مطمدنا خودتون دیگه باهاش آشنایی دارید ما ابتدا مسائل و مباحثی که مربوط به تحلیل کلاسیک هستش رو یک مروری داریم.

از اونجایی که پیش شرط شرکت در این دوره تسلط بر تحلیل تکنیکال کلاسیک بود همه شما انشالله به این مباحث تسلط دارید. یک مروری داریم بر بحث و آشناییه گپ در بازار های مالی و از این منظر که به هر حال چهار چوب و اصول همه بازارها. سهام .کال .ارز. یکی هستش ما هم یک نیم نگاهی اول داریم به اون مبحث و کم کم ذهن و دیدگاهی که با مبحث گپ ها و انواع گپ ها آشنایی پیدا کرد شیف می کنیم به سمت گپ در بازار های مالی با شناوریه بال دارند.

ژاپنی ها که کندل استیک رو در تحلیلهاشون استفاده کردند یک حرکت نزولی یک کندل نزولی 1 که داریم زمانی که بازار به هر دلیلی فعال در کندل بعدی .میاد و نصبت به کلوز این کندل کندل نزولی اومده اینجا 2 کلوز کرده کندل بعدی 3 که باز میشه اگر فاصله داشته باشه با این کندل1 اون موقع اوپن این کندل مثال اینجا 3 باشه میگیم که یک فاصله 4 افتاده بین کلوز کندل 2 و اوپن کندل بعدی 3 و این فاصله 4معروف هستش به شکاف به گپ و الی آخر که توی این دسته بندی ما کال دو مدل گپ داریم گپ ها یا نزولی 5 هستند.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

یا صعودی 6 و شما در تقسیمبندی های دیگه می تونید بیاید این گپ هارو دسته بندی کنید یعنی گپی که براساس حال این سطحی7 که داریم راجع بهش صحبت می کنیم و این گپ می تونه نزولی باشه.

گپ نزولی می تونه پایینتر8 از آقازاده سطح کلوز7 کندل قبلی باشه میتونه پایین تر9 از حتی لوی10 خودش باشه و اینکه می تونه بالاتر 11 باشه گپ صعودی باشه و بالاتر از سطح کلوز7 پایین تر از اوپن12 می تونه بالاتر از حتی اوپن13 باشه حتی بیرون 14 باشه .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

حالت گپ ها اون هستش که دوتا کندلی 15و16 که تشکیل میشه مثال در این حالت نزولی آقازاده ها از همدیگه فاصله داشته باشند و این فاصله گپ 17 بین درواقع اوپن و کلوز کندل ها کال در دل همدیگه نباشند بهترین حالت گپ هستش یک گپ نزولی داریم .

در یک حرکت صعودی شما می تونید یک گپ صعودی داشته باشید و اینهم یک گپ ص عودی18 یک کندل صعودی 19دارید و میتونید در کنارش یک گپ نزولی20 داشته باشید به هر حال کل ترکیب و ساختار هایی که می تونه برای گپ ها وجود داشته بشه در حالت کلی گپ یا صعودی هستش یا نزولی .

اما مطابق معمول غربی ها اومدن دستی به سر و روش کشیدن و یکسری آیتم ها بهش زیاد کردند .در تقسیمبندی که یک ورژن بالتر در گپ ها وجود داره گپ های صعودی یا نزولی از نظر ساختاری می تونند شکلهای دیگه ای داشته باشند درواقع اون ماهیت گپها میتونه دسته بندیه دیگری داشته باشه از نظر ماهین گپها یا گپ معمولی هستش .

یا اینکه یک گپ روند هستش یا یک گپ برک اوت هستش یا یک گپ خستگی هستش که مطمینا شما بهتر از من این دستبندی هارو میشناسید و می دونید که هرکدوم از این گپ ها چه کارایی دارند گپ های معمولی که حال در بازار هم بسیار دیده میشند و فاصله های معمولی که بین اوپن و کلوز خیلی از کندلها می تونه اتفاق بیفته که توی بحث بازاری که ماداریم باهاش کار می کنیم.

شاید خیلی کمتر باشه توی بازار های دیگه شما گپ های زیادی میبینید که فاصله های معمولی هستش که در واقع حرکت اوپن و کلوزها ایجاد میشه .این گپ معمولی اصال توی مباحث ما نیستش و میمونه سه تا حالت دیگه که یکی شکست هستش یکی روند هستش و یکی خستگی که از نظر من حتی اون روند و خستگی هم می تونند بیان تو دل شکست ها جا بگیرند .

گپ شکست

گپ شکست معمولا شما یک حرکت کمپرس1 دارید یک حرکت ساید دارید یک حرکت فشرده دارید و یا اینکه یک سطحی2 دارید بر اساس یک الگو هستش می تونه الگوهای کالسیک مد نظر باشه مثل وج گووه دبل باتم و الی آخر به هر حال سط حی هستش که همراه با الگو هستش و زمانی که قیمت میاد و به سطح شما میرسه شکست همراه با یک گپ اتفاق می افته.

یعنی کندل میاد و اینجا کلوز3 میکنه و کندل بعدی میاد اینجا4 اوپن میکنه و این میشه یک گپ شکست سطح2 رو با گپ میشکنه و یکی از بهترین نوع گپ هاهستش و دوتا گپ دیگه هم گپ روند هستش.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

تقریبا اونهم یک نوعی گپ شکست محسوب میشه شما یک حرکت رالی 5 دارید و قیمت میاد یک ریتریس6 می کنه برمیگرده در حرکت رالی دومی7 که داره انجام میده میاد با یک گپی8 در واقع حرکت دوم 9 رو شروع میکنه اینهم به نوعی شکست هستش شکست یک ریتریس 10هستش .

شکست یک بیس 10 هستش شکست یک اصالح6 هستش .حال شاید یک سطحی مثل سطوح کالسیک2 که گفتم نوع شکست آقازاده گپ با شکست4 رو معمول همراه با یک الگوبه کار می برند حال اینجوری ارف شده این8 گپ روند رو شاید جدا کردند گپ روند هم .خب در یک حرکت رالی5 .

حرکت رالیه دوم 7در امتداد شتاب و مومنتوم (صعود) شما یک گپ 8دارید که در مسیر حرکت هستش و گپ روند مربوط هستش و به نوعی زیر مجموعه گپ شکست محسوب میشه از نظر ما و گپ بعدی این هستش که شما زمانیکه گپ روند9 رو دارید قیمت زحمت میکشه و برمیگرده 10 میاد و این گپ رو پر میکنه یک اصالح11 میکنه و مسیر و حرکت عوض میشه12 زماینکه این اتفاق می افته.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

تازه اون موقع اسم این آقازاده گپ9 روند عوض میشه و میشه گپ خستگی .گپی که معمول توی تعاریف اگر دقت کنید نوشته شده درانتهای روند رخ میده.

خب ما ازکجا بدونیم که در انتهای روند هستیم زمانیکه این اتفاق9 داره رخ میده خب یک گپ ترند هستش وزماینکه ما میفهمیم روند تموم شده و برگشته12 اونموقع اسمش عوض میشه به اسم گپ خستگی البته یک نشانه برای تشخیصش وجود داره و اونهم اینکه معمول گپهای خستگی9 همراه با آقازاده حجم .

زمانیکه حال شما بگردید پیدا کنید نمونه هاشو در چارت زمانیکه یک گپ اتفاق می افته اگه گپ خستگی باشه شما یک حرکت درواقع با حجم و با مومنتوم دارید. اها اینجا 13 یکدونه گپه شما حرکت رو دارید انجام میدید یک گپ اینجا 13 اتفاق افتاده حال این گپ از چه نوعی هستش .گپ شکست هستش ؟

مطمینا خیر چون سطحی که سطح کالسیک14 باشه شکسته نشده گپ خستگی 13هستش یعنی اینکه در انتهای یک مسیر 15اتفاق افتاده .خب مطمینا یک گپ خستگی13 نیستش گپ روند هستش خب میتونه گپ روند هم نباشه یک گپ معمولی هستش که اینجا 13اتفاق افتاده اما برگردیم.

مثال اینجا 16 ما یک گپ داریم از چه نوعی هستش؟ یک گپی که بیاد یک سطح رو برک اوت کنه نیستش و یک گپی که اومده باشه و در انتهای حرکت باشه در مسیر یک رالی باشه .یک دارپی 17 که اینجا هستش اومده و این سطح دراپ 18 رو شکسته و دراپ بعدی 19 اتفاق بیفته اون حالت هم نیست یک گپ معمولی هستش این گپ ها که توی بازار هستش به احتمال بسیار زیاد .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

مثال این1 الان میتونه یک گپ روند باشه .شما یک حرکت رالی 2 یک استراحت 3 دارید اومده گپ روند 1 که به نوعی گپ برک اوت هم هستش و گپ های معمولی 16 بیشتر اوقات توی زمان هایی که بازار کلوز میشه و اون دیدگاه فاجعه آمیزی اینکه همه گپ ها پر میشند خودتون هم الان میبینید گپ ها (13.16 ) پر میشند .

اما نوش دارو بعد مرگ سهراب هستش کی میاد پر میشه؟ بعد چه زمانی میاد پر میشه؟ زمانی پر میشه که کار از کار گذشته و کال شدید و مثال الان این 4 میتونه یک حرکت دراپ 5 دارید یک استراحت 6 دارید یک دراپ 7 دیگه دارید در انتهای دراپ دوم 7 و اومده پر 8 شده گپ 4 خستگی میتونه باشه به هر حال سه مدل گپ گپ معمولی رو که فراموش می کنیم میشه گپ شکست.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

گپ روند و گپ خستگی اما یک گپ نوع دیگه هم داریم. زمانی هستش که شما یک گپی 9 که اینجا درواقع الان به عنوان گپ خستگی هستش اتفاق می افته بازار وقتی برمیگرده 10 میاد و این سطح گپ رو یا سطح بالاییه گپ رو در مسیر حرکتی که مجددا شروع کرده میاد و حرکت جدید 12 رو هم با یک گپ 11 شروع میکنه و یک تیکه 13 ای از بازار جدا میافته اون بالا مثل بچه سر راهی تافته جدا بافته اون بالا هستش.

دوطرف گپ هستش یک گپ خستگی 9 ویک گپ روند ویا برک اوت اینجا 11هستش تیکه ای از بازار 13 جدا می افته به عنوان جزیره معروف هستش یکی از حالت های جزیره هستش. اینکه میگیم یکی از حالت ها جزیره هستش چون گپ جزیره دیگه ای هم داریم که یک مقدار غریب افتاده و اون یک ترند هستش 14 در امتداد روندی که وجود داره شما یک گپ دارید.

بازار یک درجا میزنه یک بیسه 15 یک استراحته و بعدا میاد این رو 15 مجددا برک اوت میکنه و با گپ حرکت 16 میکنه یعنی شما یک تیکه ای 15 از بازار رو دارید که در مسیر حرکت و در ترند هستش و بین دوتا گپ هستش اینهم 15جزیره هستش .

معمول توی متون فارسی که بندرت دیده میشه از این گپ به اسم جزیره نام برده باشند و این 13 گپ جزیره معکوس و اینهم ترند15 درواقعو اینهم 13 ریروس .

اما گفتیم که سطح گپ رو میشکنه گپها معمول دوتا سطح دارند یکی سطح اوپن17 یکی سطح کلوز18. اونجایی که درواقع محل شر وع گپ هستش یک سطح به عنوان یک سطح ساپورت 17 و رزیستنس حال اینجایی که الان قیمت هستش مطمینا این پایین میشه یک حمایت 17و اینجا یک سطح هستش خود این سطح 19میتونه محلی باشه برای ترید و اون نکته هم گفتیم که با دیدگاه پر شدن گپ ها هرگز چشم بسته ترید نکنید.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

چون شما باید ماهیت گپ رو بدونید .یکی از گپ هایی که متداول هستش و اکثر دوستان مثال در گذشته من میدیدم که دنبال این بودند که گپ اول هفته پر میشه و می اومدند ترید می کردند و بازا میرفت و با برف سال بعد برمیگشت اونموقع دیگه زمانی بودش که خب شما یک گپ دارید سیستم معامالتی باید داشته باشید باید براش طراحی داشته باشید .باید ستاپ داشته باشید .

باید نقطه ورود و خروج داشته باشید . به هم راحتی نیست که حال یک گپ اول هفته ای باز شدو باهاش شروع کنیم به ترید کردن که این گپ پر میشه کار بسیار خطرناکی هستش و خود سطح گپ یکی از سطوحی هستش که میشه باهاش ترید کرد اینکه این سطح17 برای کدوم تایمفریم هستش به بحثمون برسیم درموردش صحبت خواهیم کرد.

موضوع اصلی که توی این قسمت مونده اینکه شما بعد از اینکه تشخیص دادید یک گپ وجود داره اون گپ رو چجوری باید ترید کنید مثال همون گپ اول هفته ای که معرف حضور همه دوستان هستش این گپ مطعلق به کدوم تایمفریم هستش ما گپ هارو و این فاصله هایی17تا18 که وجود داره رو میایم اندازهگیری میکنیم.

این حرکتی که اینجا17تا18 خالی هستش و به اصطالح هیچ معامله ای صورت نگرفته ما اینرو20 یک کندل مخفی یا یک هیدن کندل در نظر میگیریم فرض میکنیم که اینجا20 هم یک کندل هستش.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

و طول این کندل (45پپ) غیر قابل روییت و هیدن و طول این فاصله ای که اینجا 20 افتاده برابر با توان حرکتی هرتایمفریمی بود اون گپ متعلق به اون تایمفرم هستش .پس اگه شما یک گپی دارید به فرض مثال اینجا20 طولش چهل و خورده ای پپ هستش حال نزدیک به این اقازاده 35 پپ ( ای پی ار چهارساعت) پس این20 گپ برای چهار ساعته هستش .

وقتی یک گپ چهار ساعته دارید .باید برید در تایم تریگر اون گپ یعنی یک ربعه و صبر کنید در یکربعه حداقل کندل تایم تریگر تشکیل بشه وقتی کندل اون تایم تشکیل شد. اینجا 1 یک گپه اگه بتونیم چهارساعته گفتیم که این طول رو کلوز کرده )طول گپ23 پپ( این احتمال اول هفته هستش و حدود بیست و خورده ای طولش هستش وبرای یکساعته) ای پی ار یک ساعته هفتده پپ هستش( و باید بریم در پنج دقیقه با این گپ 1ترید کنیم.

اینکه شما با این گپ در پنج دقیقه ترید کنید عرض کردم باید صبر کنید حداقل یک کندل2 در تایم تریگرتون تشکیل بشه که شمااگر خدای ناکرده برای پر شدن گپ1 می خواید بیاید و ترید کنید اون کندل2 رو مبنا قرار بدید و استاپ لس پشت اون سطح3 باشه و با شکسته شدنش4 بخوایید بیاید وارد بازار بشید و انتظار داشته باشید.

که قیمت بعد از شکست این سطح 4 بیاد و به سمت 5 این آقازاده گپ حرکت کنه و گپ رو پر کنه حال اینجا6 اومده وپر کرده شما حال اینجا گپ ما یکساعته در نظر گرفتیم.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

هفته نتونید بگیرید .چهار گوشه متاتریدر رو ببوسید بگذارید کنار .میخوام بگم که گپ اول هفته ارزش اون رو نداره که شما بخوایید بیاید روش برنامه ریزیه ترید داشته باشید مخصوصا و مخصوصا در اونساعتها حضرات نخاله بروکرها میان و واید شدن اسپرد رو دارند اصال اجازه نمیدند که شما بخواید بیاید ان ریسک به ریوارد مناسب رو داشته باشید و بخواید بیاید و ترید کنید.

وقتی هم که حواستون نباشه ( به اسپرد) مثال اینجا نه دهم هستش یک پپ هم اسپرد نداره پوند یو اس دی و در اون ساعت که اینجا اول بازار هستش بیاید نگاه کنید یک گپ و ویاید شدن وحشتناکی احتمال زیاد در بروکرتون ببینید و اصال بروکر اجازه نمیده که به هر حال طرف شما هستش و سود شما در ضرر اونها هستش.

به نوعی تا اونجایی که جا داشته باشه با انواع تکنیک های مختلف سعی می کنند و اونجا هستش که میگیم مرد ان هستش که بخواد بیاد با کسی بیست و یک بازی کنه که اونطرف یک آیینه گذاشته پشتش وداره دستش رو می خونه . جمع بندی تا اینجا این بود که گپها صعودی هستند یا نزولی.

ستاپ ورود با گپهارو گفتیم و اینکه چند مدل گپ داشتیم همه این گپ ها به نوعی از نظر ما زیرگروه همون گپ شکست هستند که بهترین نوع گپ هستنش و اگر شما اون آقازاده جزیره رو داشته باشید مطمیا باشید که یک حرکت در راستای جدید روندی که شروع شده مخصوصا اگر سطح گپ رو برک اوت کنه و پولبک کنه و ادامه داشته باشه یکی از بهترین حالتها هستش.

این همه مطالب بود که درخصوص گپ دربازار بورس و کال و … صحبت کنیم .اما این چارتی که روبروی ما هستش و چارت شبیه سازی شده ای که به به اسم فارکس هستش و مطمینا همه شما در سطح پیشرفته دارید ترید می کنید ایناه جزو خاطرات شما هستش و مطمینا می دونید که در یگ بازار شبیه سازی شده به اسم فارکس دارید کار می کنید .

اما گپ در این بازار و سایر بازار هایی که پیوستگی دارند و لکوییتی و شناوری دارند حجم دارند و الی آخر. داستانش یک کوچولو فرق میکنه .اینکه شما نگاه بکنید در این چارت هیچ گپی انگاری دیده نمیشه چون اگثر این گپ هایی که بود گفتیم گپ اول هفته هستش بیخیال گپ معمولی هستش بیخیال .اما گپ در بازار های با شناوری بال رو چجوری باید پیدا کنیم ؟

همون طور که در سبک کلاسیک شما گپ هارو که داشتید گف تیم به عنوان کندل مخفی در نظر میگیریم در بازار شبیسازی شده ای که در خدمت شما هستیم گپ ها به صورت مخفی هستند . یعنی ما هیدن گپ داریم و گپهارو باید با چشم بصیرت ببینیم و تشخیص این گپ ها یعنی اینکه شما بتونید کندل هایی رو پیدا کنید که اون کندل ها در دل خودشون یک لولی دارند که لول درواقع تریگر گپ هستش و به عنوان بحث هیدن ها.

می تونید هیدن گپهارو که بحث اصلیه ما در بازار های مالی با شناوریه بال هستش از این به بعد در خدمت شما هستیم پیگیری کنید که تا بتونیم مفاهیمی که در این خصوص هستش رو انتقال بدیم .و اما برای پیدا کردن هیدن گپ .

اولین شرطی که باید دنبالش باشید این هستش که دنبال کندل هایی باشید که لنگبار باشند یعنی بحث کندل هایی که داشتیم کندل های اسپنینگ بود استاندارد بود ولن گبار بود و اسپایک بود یعنی اینکه شما باید دنبال دوتای آخر باشید کندل های لنگ و اسپایک.

کندلهایی که ضمن اینکه از نظر طول حرکتی شامل درواقع بیشتر از 120 %ای تی ار میشد استاندارد .و از 120 تا دو و نیم برابر میشدلنگبار که الن دارید درموردش صحبت می کنیم .و اون بعدی که اسپایک بود که دو ونیم به بالا بود .پس از نظر طول باید لنگ بار و اسپایک باشه.

تقریبا فولبادی باشه یعنی بیش از هشتاد درصد اون کندل رو هم بادی داشته باشیم که نشان وجود یا عدم وجود حجم باشه چون توی بحث پرایسی یک بحثی مطرح هستش شما زمانی که مثال قیمت روی این لول1 هستش یکزمانی بازار داره به سمت صعودی بودن حرکت میکنه.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

بخاطر این هستش که یکسری از آقایون میان میگن که مثال ما اینجا 2میفروشیم اونهایی که از قبل دارن میفروشیم 2 و یکسری 3ها مگن که می خریم .ببین اول اینه2 میگه میفروشیم اینجا2 اوردر میگذاره.میگه3 می خریم بازار میاد بالا ( رشد میکنه) میان یکسری دیگه میگن ما اینجا4 میفروشیم

یکسری دیگه دیونهتر درمیان میگن می خریم 5 و میاد بالا.میگن که میفروشیم 6. بعدی میان میگن میخریم 7 و این فروشنده ها هستند که دارند قیمت میدن یکزمانی هم هستش که یکسری افراد ی میان و میگن که ما اینجا 8 می خریم و ازبس پافشاری میکنند و میگن ما اینجا می خریم تا اینکه فروشنده ای که مثال دوست داره بالاتر بفروشه خسته میشه و میبینه که هیچ مشتری نیست .

میگه به جهنم ( ازاون ضرب المثل های زشت میگه سگ خورد) و میاد این میگه که می خریم اینجا برعکس میاد میگه که میفروشیم 9ببین جفت اینها دارند همین حرکت رو انجام میدند یعنی اینجا اول قرمزه 2 بود که میگفت میفروشم و خریدار3 براش پیدا میشد .اینجا 8 یکسری ها میان میگن که میخریم و بعدا براش فروشنده 9 پیدا میشه جفت حرکتها به سمت صعودی هستش ولی از نظر ماهیت با همدیگه متفاوت هستش.

بحث پرایسی که فصل سوم فیزیک هستش و انشالله که اونموقع هم در خدمت شما هستیم .فصل سومی که دارم میگم نمی دونم چی میگم انشالله شما که

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

و اما اون لنگ باره که عرض کردم بحثمون داشت منحرف میشد به سمت مباحث خیلی پیچیده و اینکه لنگباری هستش که این لنگبار فولبادی هستش و در لنگبارهای فولبادی یک ناحیه ای هستش به اسم هیدن گپ اینکه گفتیم بخاطر وجود و عدم وجود سفارش انشالله در آینده بیشتر صحبت می کنیم .

اما هیدن گپ رو چجوری پیدا می کنند خب این لنگباری که وجود داره 10 کندل ماقبل این کندل ماقبل11 و کندل بعدی 12 این فاصله ای 13 که اینجا هستش به عنوان گپ محسوب میشه و به عنوان هیدن گپ13 محسوب میشه .شما اینجا یک سطحی دارید و قیمت حرکت
کرده و رفته بالا 14 کندل قبل 16 این یکی هستش کندل بعدی 15 هم این یکی هستش و این ناحیه 17 کالا میشه ناحیه گپ شما .

اینجا 13 این ناحیه میشه گپ شما .حال اینکه این ناحیه گپ به این حالت خیلی ساده و معمولی هستش من خودم زمانیکه می خوام بیام و هیدن گپ هارو مشخص کنم معمول کندل رنگ مخالف رو در نظر میگیرم یعنی اینجا کندل رنگ مخالف 18 اینه و کندل رنگ مخالف اینه اگر اینجا کندلهای رنگ مخالف این کندله 18 مخالف اگه سومی هم (یعنی قبل 18 هم یک کندل قرمز دیگه هم بود اون رو در نظر میگرفتیم) بود هیچ فرقی نمیکنه.

کندل رنگ مخالف اینجاست .و از این سمت هم کندل رنگ مخالف اینجاست 19.یعنی این20 میشه ناحیه ای که در این فضا هیچگونه حال معامله ای هم انجام نشده.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

یا در این فضا معامله ی زیادی انجام شده جزو هیدن گپها محسوب میشه شما میتونید از سویینگهای قبل و سویینگهای بعد از کندل لنگبار هم استفاده کنید یعنی بگید که این سویینگ کوچولو که اینجا 1 هستش و اینور هم این سویینگ 2 این 3 میشه ناحیه هیدن گپ شم.

یکی از تکنیک های ساده کندلهای قبل و بعد کندل رنگ مخالف تاجایی که امتداد داشته باشه باید لحاظ بشه. این کلیت کار اما موضوع اصلی برای ما این هستش که شما زمانی که این ناحیه رو دارید. به فرض مثال طبق ساده ترین روش کندل قبل و اولین کندل رنگ مخالف 4 اولین کندل رنگ مخالف 5 فرقی نمیکنه یا این کندل 6 این توی گذشته بازار هستش شما دارید ناحیه رو میبینید. این ناحیه 7 رو الان دارم پیدا می کنم .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

بیاد اینجا به عنوان ناحیه هیدن گپ .یک زمانی هستش در لیو بازار8 هستید و می خواید هیدن رو پیدا کنید .اونموقعی که در لیو بازار هستید .

دیگه کندل بعدی ندارید پس بنابرین باید بیاید و با اون لنگبار8 حرکت کنید .اینکه های لنگبار کلوز لنگ بار زیاد فرقی نمی کنه شما کلوزهارو در نظر بگیرید و شادو هارو در نظر نگیرید و این 8میشه یک ناحیه ای که در آینده حال مثال هنوز بازار میرفت بال میخواست بیاد.

انتظار داریم که برگرده به سمت این گپ و این گپ رو پر کنه ؟ خیر چون ما یک تریگر لول داریم در گپ ها به عنوان حال تریگر گپ و اون سطح هم سطح مرکزی و میانی و خیر العمور اوسطهای هیدن گپ 9هستش.

لولی که در بحث تریگر پرایس اکشن به هیدن گپ اضافه شده سطح پنجا درصد9 یک گره معامالتی درواقع اینجا9 وجود داره و این گره معاملاتی توی بحث های بعدی که سطح گسترش پیدا میکنه مثال شما یک حرکت رالی10 بیس11 و رالی12 دارید سطحی که مرحله دوم ورود بوده .

و در این سطح 11 خیلی ها مجددا میتونند بیان و در برگشت 13 بعدی ریتریس که بازار میکنه تا این پایین 14 نمیاد. میاد پنجاه درصد11 این گپ رو میبینه و محل ورود بعدی باشه. یک نکته میگم این بحث بحث پرایسی بود ما آوردیم اینور این گره معاملاتی که اینجا 11 هستش.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

اینکه تازمانیکه سفارش11 داشته باشه شما می تونید انتظار حرکت صعودی15 ازش داشته باشید .زمانیکه جمع آوریه سفارشت توش اتفاق می افته .این بحث رو تو سوالت که مطرح میکنید پیگیری نمی کنیم.

چون بعدا باید بهش بپردازیم . و زمانیکه سفارشات موجود در این سطح11 در این ناحیه میاد و جمع آوری میشه .اونموقع یک برگشت16 و ریتریس دارید و انتظار این رو دارید که حرکت در این امتداد17. بیاد و ادامه داشته باشه.

بحث هیدن گپها و ناحیه تریگر گپ یکچیزی شبیه به هیدن شادو ها هستش و اون ناحیه یکبار مصرفی که عرض کردیم .اینجا9 هم یک ناحیه یکبار مصرف دراین سطح9 وجود داره .اما بهترین نوع کندل هایی که شما می تونید برای بحث هیدن میتونید پیدا کنید.

کندل هایی هستش که باعث برک اوت میشه .یعنی اینجا18شما یک ناحیه ساید دارید و کندل لنگی19 که باعث برک اوت میشه .هیدنش 20 اهمیتش بیشتر از دو نوع دیگه شاید داشته باشه اینکه عرض میکنم دونوع دیگه باشه چون ما توی بحث سطوح اینجا 21 یک سطح داشته باشیم و کندلها سه حالت دارند.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

یکی اینکه قیمتی که داره به سمت این سطح میاد، میاد و با تمام قدرت میاد و میرسه به سطح 22 حالت مگنتی داره سوال کرده بودند که مگنت چیه؟ این قدرت و جاذبه ای که سطح 21 بخاطر لول و اون ای تی اری که داره زمانی که قیمت میاد22 و بهش نزدیک میشه یکچیزی شبیه به پی ار زد در الگوهای هارمونیک اوندوستانی که هارمونیک کار می کردند.

می دونند که همشون این اعتقاد رو دارند که لول های پی ار زد .لولهای مگنتی هستند زمانیکه قیمت میاد در محدوده اونها22 و بهش نزدیک میشه بازار با تمام قدرت خودش رو به سطح 21میرسونه این یک 22کندل مگنتی هستش که بازر با تمام قدرت خودش رو به سطح 21 میرسونه.

حالت دوم این هستش که زمانیکه قیمت میاد و خودش رو به سطح نزدیک میکنه سطح 21 رو برک اوت 23 میکنه میشکنه و ازش عبور میکنه .یک لنگباریکه23 یک اسپایکی که به سطح میرسه مگنتی.یک لنگباری که میاد و سطح21 رو برک اوت میکنه و یک زمانی هم شما شاهد این هستید که قیمت زمانیکه میاد و به سطح میرسه یک برگشت شارپ24 دارید.

یک پرگشت با مومنتوم دارید یک برگشت لنگبار24 دارید و سه حالتی که می تونند با همدیگه وجود داشته باشند .اون بحثی که برای هیدن گپ ها دارید خدمت شما ارایه میدیم.

در مرحله اول اگه بخوایم اولویت بندی کنیم تریگر لول کندل برک اوت23 و هیدن گپ 27 کندل برک اوت23 برای ما اهمیت درجه یک داره و بعد از این قدرتی که در کنلهای برگشت24 و کندلهای پیوت و کندلهایی که تشکیل پیوت 24میده و این سطح واین کندل درواقع سطحی که در اینجا 25هستش تریگر گپی25 که در کندلهای پیوتی 24هستش اهمیت داره.

اما در بحث کندلهای شارپی که کندلهای مگنت22 هستند .این به تنهایی برای ما حایز اهمیت نیست نه اینکه ما اینجا26 تریگر گپ نداریم یا لول هیدن گپ نداریم .اینجا26 هم لول داریم اما در درجه سه هستش قدرت آنچنانی نداره .اما یک زمانی هستش که شما یک کندل مگنت 1یک استراحت2 دارید و یک کندل پیوت3 در کنارش دارید .

کندل مگنت همه اون کندل ها جزو اون دو دسته آخر درواقع جزو اسپایکها و لنگبارهاو الن ایندوتا1و3 در کنارهم یک الگوی دیگه ای درواقع به ما میدن که در این حالت شما می تونید بعضی وقتها استناد کنید به هیدن گپ یا اون درواقع تریگر لولی که درگپ وجود داره تریگر گپی 4 که در این کندل مگنت 1 وجود داره می تونید بهش استناد کنید .

برای یکسری حال لولهای مارکر .لول های هیدنی که توی الگوهای خاصی هستش که ما انشالله در آینده به اون الگوها هم خواهیم رسید.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

و یک نکته دیگری که امیدوارم جا نمونه .گاهی اوقات شما در یک تایمی هستید کندل هایی 6 بودن هیچ گونه نویز و بدون هیچ گونه کندل استراحت و کندل ساز مخالف دارند با همدیگه حرکت می کنند .اکه این اتفاق افتاد این ها 6 هم جزو لنگ بارها و اسپایکهای ما محسوب میشند. احتمال اینکه این حرکت یک اسپایک و درواقع لنگبار برای تایم بالا (تایم دیلی6) باشه میتونه وجود داشته باشه .

اینجا 6 این حرکتی که اونجا عالمتگذاری کردیم .میتونه درواقع حرکتی باشه برای یک تایم دیگه و اینرو هم در نظر داشته باشید کندل های ممتد کندل هایی که هیچگونه نویزی ندارند و دارند حرکت می کنند .برای ما به عنوان یک کندل تکی محسوب میشند .بصورت ترکیبی که مطعلق هستن به یک تایم دیگه.

مثال اینجا کندلهایکه 7 باهمدیگه حرکت کردند و این کندلهایی که باهمدیگه ریزش 8 داشتند خب چه جای خوبی اومدیم و این کندلها7 اگه تکی باشه که عالی هستش اما اگر هم نبود ایرادی نداره شما یک کندل لنگ اینجا7 دارید .که یک سطح هیدن9 داره و این سطح هیدن9 در ناحیه تقریبا پنجاه درصدی هستش و در حرکت بعدی هم که اتفاق افتاده 8 این ریزشه هم که هستش به تایم بعدی نمیرم که اینجا رو گم کنم.

این ریزشی هم که اینجا8 اتفاق افتاده این ریزش هم یک ناحیه هیدن10 یک ناحیه پنجاه درصد داره ترکیب این دوتا7و8 کندلها باهمدیگه یک الگو میدند که ما به این الگو اصطلاحا پرشین گلف میگیم .یا اینکه تریجی میگیم .چرا تریجی؟ شبیه به همون

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

بحثی که تو بحث جزیره داشتیم توی بحث کالسیک شما یک حرکت داشتید 11یک گپ بود و بازار می اومد در برگشت12 مجددا یک گپ دیگه ای بود که یک تیکه ای از بازار در اینجا13 جدا می افتاد به عنوان یک جزیره فقط بخاطر اینکه ما اگه بگیم.

اینجا الان یک جزیره داریم ممکنه ذهنمون بره برای گپها در بازار کلاسیک یک تغییر در اسم دادیم فقط بخاطر اینکه زمانیکه میگیم گلف داریم فرق نمیکنه اون جزیره اونهم گلف ها خلیج. پیشرویه آب در خشکی یک همچین داستانی بود.عکس اون چون همون دیدگاه عکسی که در گپهای کلاسیک هستش که میگن اینجا ها 14هیچگونه سفارشی وجود نداشته و هیچ گونه معامله ای انجام نشده.

عکس این رو ما در بحث تریگر پرایس اکشن در بازار های با شناوری و لیکوییتیه بالا داریم و اون این هستش که گپ های ما در هیدن گپ های ما احتمال اینکه معامله انجام شده باشه خیلی بیشتر هستش یعنی دوتا16و17 از اون سه تا حالتی که گفتیم توش معامله بوده و گپی15 که در کندلهای شارپ مگنتی بود.

گپ به نوعی خستگی محسوب میشه و برگشت پیوته 17هم که تشکیل گپ جزیره میده دوتا 15و17در کنار همدیگه داشتیم میگفتیم که اگر این اتفاق بیفته ما یک الگو داریم و اینهم 7و8 یکی از اون الگوها که شما میتونید روی پنجاه درصد این الگو10 بعضی وقتها میتونید از خود این سطح9 کمک بگیری.

اینکه عرض کردم اونجا اهمیت پیدا میکنه سطح ماقبل درواقع هستش که ازش خط ترسیم میشه و میاد بازار به عنوان یک مارکر یک درواقع هیدنی که اونجا وجود داره بهش واکنش نشون میده .و اما آقازاده پرشین گلف من الان هرچی میبینیم از این سطح 18 ها می کشم که بیاد مثال بهش واکنش نشون بدهخیلی خطرناک هستش از این کارها انجام ندیدن.

البته تمرکز داشته باشید روی کندلهای لنگ باری 1 که میاد یک سطح 2 رو برک اوت میکنه هیدنهای اونها این یک اصالح و یک برگشت3 اینجا یک حرکت شارپ 4یک درجا زدن5 و یک برگشت6 (بدلیل معلوم نبودن موس نتونستم تشخیص بدیم کدوم کندل ها 1و2و3و4و5 هست تو عکس بصورت حدس و گمان هستش).

هیدنی که در این کندل7 وجود داره به عنوان یک گپ و هیدنی که در این کندل8 وجود داره به عنوان یک گپ . و یک گپ اینجا7 یک گپ اینجا 8.این تیکه ای که اینجا جدا هستش رو به عنوان گلف در نظر گرفتیم.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

هستش رو به عنوان گلف در نظر گرفتیم. جی یا گلف درواقع جی بعدی و اینهم گپ بعدی سه تا جی یا تری جی که کل مجموعه رو به عنوان یک الگوی پرشین گلف .اینهم تریجی .پرشین گلف.

مطمینا یک ناحیه یک سطح9و10 در پرشین گلف وجود داره که می تونه ناحیه مدنظر ما باشه برای اینکه بیایم خفت قیمت رو بگیریم بهترین ناحیه ترید باشه ابنشالله حث گسترش یافته شده این آقازاده رو که مقدمه ای هستش برای ورود به بحث پرایس در آینده که یک حرکت رالی11 یک بیس 12و یک حرکت دراپ 13.این پرشین گلف به نوعی ماداریم در یک تایم پایینتر بصورت بصورت کندلی یک حرکت .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

رالی بیس دراپ رو میبینیم کپس آن پرایس رو داریم مشاهده می کنیم و درخصوص این لول ها بیشتر صحبت می کنیم .شما توی بحث کندلها اگه خاطرتون باشه یک الگو داشتیم که یک کندل صعودی14 بود یک کندل بچه 15 سر راهی بود.

یک کندل نزولی 16بود که کندل ها استاندارد بودند و یک ستاره داشتیم توی زمانهاییکه یک ستاره داشتیم ناحیه که برای سطح داخلی برای ترید در نظر میگرفتیم این ناحیه 17 بود در بحث پرشین گلف کندل ها از حالت استاندارد خارج میشند و به کندل های لنگ 18و19تبدیل میشند.

زمانیکه شما لنگبار 18و19داشته باشید اونموقع پرشین گلف دارید اونموقع این اتفاق که بیفته انتظار اول یک سطح جدیدی اینجا20 ایجاد
میشه و ما انتظار داریم که بازار زمانیکه داره حرکت معکوس رو برای اصالح یا علت تصفیه انجام 21 میده دراون بحث پیوتها به این لول
تریگر اقازاده گپ20 برسه و ادامه حرکت22 رو داشته باشه اینجا20 گفتیم یک گره پرایسی هستش.

اگه جمع آوریه سفارشات بشه در دفعه بعد اگه وقتی مارکت برگرده 23 دیگه اینجا 20 سطح نیست و انتظار ادامه حرکت 23برای رسیدن به لول بعدی رو داریم همونطور که در بحث رالی بیس دراپهایا کپس ها درآینده ما این سطح 24 رو داریم و انتظار داریم که بازار خودش رو به بالاترین سطح24 ممکن برسونه25.

چون اینجا 24 کمترین استاپ لس ممکن رو داریم . یک حرکت شارپ رفت 1 و یک حرکت شارپ برگشت 2 و یک پیوت 3 به اصطالح خودمون و ناحیه ای که اومده و واکنش 4 داشته تریگرش رو داده و پیوت دومی 4 که اتفاق افتاد یکی از اون بحث پیوتهایی که عرض کردم.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

شما با تمام اون تعاریف چندین کندل در یک راستا پوشش و همه اینهارو دارید و قیمت میاد و سطح پیوت شمارو که مثال انتظار داشتید که ادامه حرکت نزولی رو داشته باشه چون اون ادامه حرکت نزولی فقط در پیوتهای آقازاده ریورس اتفاق می افته ما اصال نمیدونیم ریورس چیه نمیدونیم تصفیه چیه نمیدونیم پیوت پولبک چیه و این اتفاق زمانیکه می افته.

قیمت میاد و این سطح 5 رو میشکنه و برک اوت میکنه این سطح یک سطحی5 هستش که ما میتونیم بیایم و برای ترید در نظر بگیریم .میخوام اینقدر این سطح5 بکشم بال تا برسه به اینجا6 تاچ پوینت بشه نه اصال هم این اتفاق نمی افته اینجا7 یک لولی هستش به عنوان پیوت درواقع یک سطح فیلیپه پیوتی7 هستش اینها رو داریم میگم بخاطر اینکه توی بحث پرسش ها درموردشون صحبت کردیم سه نوع سطح پیوتی که داشتیم.

فیلیپ پیوتی بود فیلیپ کالسیک بود و یکی هم که تریگر فیلیپ بود .این پیوتیش اینجا 7 اتفاق افتاده و قمیت اومده بهش واکنش6 نشون داده در دفعه بعد اومده به سطح بعدی8 واکنش نشون داده این گپ اول هفته هستش .یک نوع پیوت هم داریم که پیوت تبصره ای ما هستش .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

توی بحث خود پوشاننده ها زمانیکه شما گپ دارید9 و بازار کامال برمیگرده مثل اینجا اومده بازشده 10برگشته11و یک پی وت 10داریم این خودش به تنهایی اگر ای تی ای حرکت کرده باشه چهار ساعته بیست و نه تا سی تا پپ تقریبا خوبه و یک نوع در واقع از پیوتهای تبصره ای هستش .

اینجا 9گپ هم تازه داریم خود این گپ رو اگه اول هفته باشه که احتمال زیاد هستش. ساعت دوصفر گپ اول هفته هستش .این گپ اول هفته یعنی اینکه تبصره و دیگه طول حرکت ( یعنی طول گپ رو) رو در نظر نمیگیریم میتونید این کار رو بکنید ولی گپ های اول هفته رو معمول ما میگیم که گپ هفتگی و در چهارساعته یک گپ هم تشکیل شده شما می تونید بیاید برای پر شدنش خدای نگرده ترید کنید.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

بهتر اون هستش اگر این کار رو انجام میدید اگه ستاپی براساس این طراحی میکنید بیاید و پنجاه درصد این گپ رو لحاظ کنید برای پرشدن حال مثل اینهم ادامه پیدا کنده که چه بهتر مثل این گپ9 بیاد پرش12 کنه چه بهتر ولی برای اطمینان بیشتر مثل این گپ اینجا اتفاق افتاده و اومده پرش کرده چه بهتر ولی لول پنجاه درصد رو در نظر بگیرید اینجا 13گپ اتفاق افتاده.

بازار بعد از گپ شما که کندل صعودی14 هستش و باید بیاد مثال پیوت درنظر بگیرید در ریتریسش وارد بشید اصال نیودمه یکچیزی حول حوش صد پپ رفته آیا طاقت و توان اون مدیریت سرمایه خدای ناکرده بدون استاپ ترید کردن فاجعه آمیز میتونه باشه پس اونرو در نظر نگیرید.

اینهم بحث پرشین گلف و سه تا سطحی که وجود داره .و این1 جیه گپ این جیه 2گلف و اینیدونه جی3 که ترند تری جی هستش .این از نوع اینورتش هستش.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

ما اونجا یک بحث گفتیم جزیره داریم که در مسیر حرکت هستش یعنی بصورت ترند باشه یک گپ داشتیم اینجا 4یک جزیره 5 داشتیم و یک گپ 6 دیگه و یک حرکت 7 دیگه این ترند تری جی یا در واقع گپی که اینجا5 به عنوان جزیره ترند هستش .این اینورت تریجی و این هم ترند تری جی که این بحث رو هم توی بحث کندلهامون داریم در کندلهایی که شما دارید.

که بصورت لنگبارهای8 پشت9 سرهم دارند حرکت می کنند .نقاط پاس دادن این کندل 10 ها به همدیگه .یک ناحیه مهم میش برای ما برای ورود در تایم تریگر. ما اینجا10یک گره معاملاتی داریم و این گره معاملاتی انشالله در آینده اسمش رو خواهیم گفت که برای ما اف ال هستش.

اینهایی که دارم میگم فقط اینکه این بحث میگم یک بحث پرایسی بود و من اینجا دارم میگم به اجبار بعضی از لغات رو دارم استفاده می کنم انشالله درموردش شما صحبت نمی کنید سوال نمی کنید تا من سر مباحث بهش برسم .مثل مثال اینجا یک کندل شارپ 11 یک کندل شارپ بعدی اینجا12 پاس دادن این کندل به این کندل یک گره 12 معاملاتی هستش.

اینجا یک حرکت دراپ 11 بیس12 دراپ 13 دارید این بیس 12 شما هستش که انتظار داید که بازار وقتی بهش برگرده بهش واکنش نشون بده . یک حرکت شارپ 14 که اومده به احتمال زیاد مگنتی بوده و به سطح 15 رسیده و قیمت بعد از چند کندل اونجا تو این بحث )اینورت تریجی( که اینجا 2یک کندل گفتم مهم نیست یک وقتی ممکته شما چندتا کندل داشته باشید.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

پنج مدل حرکت داریم .که فقط من اسمش رو میگم در موردشون در آینده خواهیم گفت. اس او چهار ها هستند.الگوهای اس او چهاری که اتفاق می افته برگرفته از همین پرشین گلف2 و درواقع هیدنها هستش که. قیمت حرکت شارپ14 و برگشت16 برمی گرده و به هیدن 15 آقازاده کندل قبل 17کندل بعد18 و ما گفتیم پنجاه درصدش برای ما مهم هستش این از این تکنیک.

این الن می خوام بیام بگم که من از این کندل رنگ مخالف19 استفاده می کنم و تا زمانیکه رنگ مخالف هستش میام و این میشه رنگ مخالف من از اینورم که دیگه اومده رفته بال .اولین کندلش مثال اینجا و اینجا اگه اینوری برم که دیگه هیدنه معنی نمیده . و چو ازش رد شده این سطح 20 و به هرحال ناحیه ای21 که انتظار داریم که قیمت بیاد بهش برسه ناحیه های پشت سری که به عنوان مخ فی هستش ازش استفاده می کنیم.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

این بحث رو یکبار دیگه توی بحث فیلیپها بهش اشاره کردیم گفتیم اگر یک سطحی داریم این بازارمیاد ازش رد میشه دواره برمیگرده چندین بار رفت و برگشت رسانه ای داره اینکه می گیم که اون سطح دیگه اهمیت نداره اتفاقا اون سطح اهمیت داره همین جا هم این اتفاقه افتاده واینکه حال یک الگوی خاصی هم اینجا هستش انشاهلل در اینده خواهیم گفت در موردش.

کندل1 شارپ و برگشت به پنجاه درصد 4 من دیگه اندازه گیری نمی کنم .چقدر هم اندازه گیری نکردم و یک حرکت شارپ ریزش2 و برگشت شارپ و برگشت به بیس داخلی و دیگه ازا ین مدل ها تا دلتون بخواد هست.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

برگردیم سر اونجایی که اینجا یک حرکت شارپ 5یک درجازدن6. یک حرکت شارپ7 یکی از اون مدلهای درجازدن8 و شارپ بعدی ریزش بعدی9 برگشت.اینهم 10 اون ناحیه پاس دادنه به همدیگه که به ما یک سطح میده و همزمان یک الگوهم هستش الگوی پرشین گلف هم هستش .و اما اخرین نکته اینجا بود که کال بحثمون رفت به سمت چارت .

کندل مگنت11 بود کندل برک اوت 12بود و کندل پیوت 13بود و اینکه ترکیب اینها برای ما حایز اهمیت هستش در آینده هم بیشتر در موردشون صحبت خواهیم کرد .همه اینها هیدن گپ دارند .روش تشخیص هیدن گپ.

ساده ترین نوعش کندل مخالف سمت قبل 14و بعد15 رو درنظر میگیریم و میایم و ناحیه ی 16 هیدن گپ رو ترسیم میکنیم بعد ازاینکه ناحیه هیدن گپ16 رو ترسیم کردیم یک ناحیه ی مرکزی و یک گره معاملاتی وجود داره دردل اون کندل به عنوان تریگر گپ ازش استفاده می کنیم این هم توی این بحث و اما یک نکته .بیایم در دیلی .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

آخرین مبحثی که می خوایم بگیم. اینجا یک الگو یک کندل برک اوت17 پنجاه درصد 18کندل برک اوت و انشاهلل در آینده تو بحث شکستها هم ازش استفاده خواهیم کرد اینهم توی این بحث خواستیم بگیم که یک نوع تریگر گپ وجود داره یکسری هیدن گپهایی وجود داره که شما از کندلهای دیلی استفاده می کنید.

مثال این کندل دیلی19 در داخل خودش تعدادی گپ داره و اعتقاد این هستش که در بیش از 98 %موارد قیمت برمیگرده واین تریگر گپ هارو میبینه چجوری پیداشون میکنیم خیلی راحت هستش اول این تایم نیم ساعته رو ندارم بیایم ادد کنم.

اما چجوری میایم واون لولهارو پیدا میکنیم شما کندل دیلیتون رو عالمت گذاری20.و21 میکنید .این کندل دیلی 19شما..میاید درتایم های پایین (چهارساعته) هر کجایی که این اون کندله ( محدوده کندل 19 درچهارساعته) هستش .

هرکجایی که لنگبار میبینید این1 خود این کندل این مومنتوم شما میاید مرکز اون کندل رو مشخص می کنید یعنی از این رنگ مخالف 1 تا این رنگ مخالفی که اینجا2 هستش .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

ین یکی از اون دیدگاهها و سطح پنجاه درصد این کندل3 یکی از لول ها. خود کندلهای4 لنگ رو میتونید درنظر بگیرید .به عنوان یکی از اون لول ها یی که وجود داره .ما میایم مطابق با اصول خودمون کندل قبل1 و کندل بعد2 چون هر سه تا کندل5و6و7 در یک راستا هستند یکی از لول ها ی ما میشه اینجا3.

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

این یکی از لول ها ( درتایم چهارساعته) میریم درتایم پایین تر ( یکساعته) درتایم پایینتر ببینیم که متاسفانه آپدیت شده نیست در تایم یکساعته بخاطر قطعیه نت.

بریم یک جای دیگه ر بررسی کنیم مثال اینجا دیلی اینهم این کندل از این ناحیه به این ناحیه امیدوارم تو تایم پاین دیدیه بشه ( باتوجه به نداشتن اینترنت) یک لنگ ای نجا و این اون ناحیه ای که هستش گفتم کل لنگ بار یا کندل بعد و قبل رو میتونیم بگیریم این یکی از سطوح ما بریم انشالله که در تایم پایین آپدیت داشته باشیم نداریم متاسفانه.

من ای نرو مجددا کامال با ترسیم و عکس برای شما میفرستم یکی از روش های پیدا کردن لنگبار .یا اینجا رو ببینیم که اینورتره آپدیته این یکی از درواقع کندل هایی که بودش یکی از اون لول ها . این 8 اقازاده کندل رنگ مخالف حرکتی که داشته تا اینجا 9 اومده این یک از اون لول 10 ها و میرید توی یکساعته در یک ساعته بگذریم باز چارت ناقصه .

جلسه هشتم: گپ در بازارهای مالی با شناوری بالا

بحث کندلهای دیلی و پیدا کردن لول های هیدن گپها و تریگر گپهارو در کندلهارو اونجا میگم بصورت شماتیک و تصویری دونه دونه برای شما عکس میگیرم و میفرستم و اگه آپدیت شد انشاهلل در هفته های بعد این بحث رو هم تکمیلش می کنیم .

شما در چهارساعته میاید لنگبارهارو مشخص می کنید .لنگبار دارید یا کلش یا خود لنگبار یک هیدن داره میرید در تایم مثال پایینتر یکساعته یک لنگبار دیگه دارید یک گپ دیگه میرید در سی دقیقه یک لنگبار دیگه ای دارید یا دوتا لنگبار دارید و میاید تمام لنگبارهارو در تایمفریمهای پایینتر از دیلی رو مشخص می کنید.

در سطح % 50 اون لنگبارها رو مشخص می کنید به عنوان تریگر گپ ها لول هایی دارید که انتظار دارید بازار برگرده و اون لول هارو تاچ کنه اینکه از کجا برمیگرده باید یک ستاپی ر برای خودتون مشخص کن ید .ببینید که از کجا برمیگرده چون خیلی مهمه .امار گرفتن دوستان بیش ار 98 % این لول ها تاچ میشه اما ینکه از کجا برمیگرده تاچ میشه رو باید یک ستاپی ر برای خودتون طراحی کنید که یک نقطه ورودی داشته باشید

به سمت تاچ شدن این آقازاده تریگر گپ ها بیاید و ترید کن ید روی خود سطوح تریگر گپ ها هم میتونید اگر اینگلف نشه اگر تاچ نشه اگر نفوذ نشه توش می تونید بیاید اونجا هم به عنوان یک سطح یکبار مصرف و اونجا هم وارد بازار بشید فکر می کنم تقریبا مفاهیم هیدن گپ و لول گپها و اینکه بصورت کلاسیک میخواید استفاده کنید در این بازار میخواید استفاده کنید و این لول به پایان رسید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.