معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

ویدئو معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 6

خلاصه ویدئو

بررسی سطوح داینامیک

این جلسه اختصاص داره به بررسی سطوح داینامیک در بازارهای مالی یا سطوح شناور پویا و یا محرک و اسامی که در سبک های مختلف استفاده میشه و درکنارش یک نیم نگاهی هم به سطوح عمل وعکس العمل اندروز در روندها که به هرحال مکمل این سطوح داینامیک هستش .

درجلسات قبلی برخی از سطوحی که الان معرف حضور شما هستش درموردشون صحبت کردیم سطوحی که براساس تعاریفی که خدمت شما بودیم .بریم رو چارت .:سطوحی که مطابق باتعریف درخدمت شما بودیم حداقل حداقل سه کندل1 دریک راستا بود و مطابق با شرایط یک برگشتی 2 داشتیم که تشکیل پیوت میداد پیوتها به ما سطوح حمایت3 مقاومت مدیدادند.

این سطوح حمایت مقاومت که یک محدوده بودش از قله 3 حالا در این تصویرو یا از دره ها ترسیم میشد .سطوح ثابتی3 که در موازات محور زمان ترسیم میشد یک سطوح ثابت و استاتیک.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

و اما در این جلسه می خوایم با استفاده از دو دره یا دوقله سطحی رو ترسیم کنیم که این سطوح سطوح شناور داینامیک و پویای ما هستند. این سطوح قابلیت جابجایی دارند و به هرحال یکی دیگه از سطوحی هستند که ما در بازار داریم و از اونها استفاده می کنیم . در بحث تحلیل تکنیکال که فکر می کنم قبال اشاره ای داشتیم بهش .

توی برخی دیدگاهها هستش که زمانیکه شما یک حرکت 4 دارید .مادامی که قیمت قادر نباشه بیاد از لوی 5 خودش عبور کنه شما های6 تایید شده ندارید .و مثال این اتفاق بیفته تا اینجا7 هم اومده باشه این30 لو تایید شده نیستش وقتی که قیمت میره 10تا31 و های9 قبلی خودش رو رد میکنه بنابرین شما یک لوی10 تایید شده دارید و اگه قبل از اونهم به هرحال یک لوی11 دیگه داشته باشید.

قادر هستید که بیاید این دوتا لورو10و11 به همدیگه وصل کنید و یک خط داشته باشید که معموال این خط 12 رو به عنوان خط روند میشناسیم و یکی ازخطوط 12 در بازار هستش اما ما مطابق با تعریفی که برای پیوتها داریم احتیاج نداریم که قیمت حتما بیاد و سطح ما قبل 9 خودش رو رد31 کنه تا لوی 10 ما تایید بشه و میتونیم با تعاریف خودمون لو داشته باشیم و خطوط داینامیک رو بیایم و ترسیم کنیم و به هرحال یکی از مواردی که اختالف هستش برای ترسیم .

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)


سبک و دیدگاه کالسیک با اون سطوحی که ما به عنوان سطوح مورب32 داریم ترسیم می کنیم این هستش که در اون سبک شاید ما قادر نباشیم بیایم .اینجا 13 الان یک های مطمینا این های13 نیست چون قیمت قادر14 نبوده بیاد از لوی قبلی 15خودش تازه این 13 هم های نیست.

چون این حرکت نرفته و های 16قبلی خودش رو نزده و بحث مینور ماژور بودن هم توی این بحث دخیل میشه ولی به هرحال می تونیم بیایم و ترکیب دوتا روش رو هم باهمدیگه داشته باشیم و سطوحی 32 رو به عنوان سطوح مورب و سطوح روند و سطوحی که در اینده به عنوان یکی از تریگرالینهای ما محسوب میشه.

البته اون شرایط خاص خودش رو داره. وتعریف اصلی که برای روند در سبک کالسیک وجود داره .این هستش که روند ها رو میدوند که به سه دسته روند نزولی، روند صعودی و روند خنثی تقسیم بندی می کنند و هرکدوم از این ها تعاریف خاص خودشون رو دارند. مرور کلی داشته باشیم زمانی که شما در یک مسیر و حرکتی که بازار داره انجام میده.

یک قله ایی1 تشکیل میشه که پایین تر از قله 2 قبلی باشه در چنین حالتی شما یک روند نزولی دارید واینکه ما از این سطح 3 رد شدیم 4 یعنی این که شما مطمینا در آینده یک دره ای 4 خواهید داشت که پایین تر از دره قبلی 3 تشکیل شده دوتا شرط اگر صادق باشه شما یک روند نزولی دارید یک های 1 پایین تر از های قبلی 2 و یک لو 4 پایین تر از لوی 3 قبلی برای روند صعودی هم تقریبا همین حالت بصورت معکوس شما یک لو5 دارید که بالاتر از لوی قبلی 6 هستش.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

و هایی7 که بالاتر از های قبلی 8 تشکیل شده یا خواهد شد بنابرین یک روند صعودی دارید این روند زمانی تایید میشد که قیمت می اومد 7تا9 و سطح ترسیمی خطروند شما رو میدید 9 و حرکت میکرد 9 تا 10 و شما یک روند تایید شده داشتید.

اما روند خنثی در اون دیدگاه این هستش که هرگاه یکی ازدوتا شرط روند نزولی یا روند صعودی صادق نباشه شما روند خنثی دارید و در روند های خنثی هم که میدونید خرید در کف و فروش در سقف و بیش از 80 %موارد طبق آمار که گفتن قیمت در حالت ساید.

رنج و خنثی و روند ساید وی قرار داره یکی دیگه از تعریف روند این هستش که زمانی که شما یک ناحیه ای دارید که قیمت داره بصورت ساید11 حرکت میکنه در یک رنج و محدوده حرکت میکنه باکس11 گام حرکتی به هرحال طبق هر دیدگاهی زمانی که قیمت میاد از یک ناحیه رنج 11 به یک ناحیه رنج دیگه ای یعنی اینجا داره 11 حرکت می کنه.

نوسان میکنه و حرکت از یک ناحیه رنج 11 به ناحیه رنج بعدی 13 این حرکت12 هم به عنوان روند معروف هستش و بیست درصد اوقات قیمت از یک حالت رنج11 به یک حالت رنج دوم 13 حرکت 12 میکنه و بیش از80 %موارد. داره درحالت ساید11و13 و خنثی و درحالت سویینگ قرار داره .

و اینکه حاال چرا ما به دنبال این هستیم که روند هارو شکار کنیم و چرا استراتژی و دیدگاه ما نمیره به اون سمتی که بیایم و دنبال ترید در بازه های زمانی باشیم که 80 % بازار رو به خودش اختصاص میده دیگه داخل پرانتزهستش انشاهلل بتونیم دراینده در خصوص اینگونه موارد هم صحبت کنیم .

نکته ای یاد آوری کنیم که یک ذهنیت داشته باشید .درخصوص سطوح داینامیک و یا سطوح روند کانال و عکسالعملها که صحبت می کنیم توی زیرگروه بحث روندها هستش که ما قبال روند هارو به سه قسمت تقسیم کردیم. یکی از اون قسمت ها درخصوص تایمفریم بود که صحبت کردیم .

این جلسه درخصوص مسیر حرکت روند ها صحبت می کنیم که حاصلش برای ما پیدا کردن یکسری سطوح در بازار هستش و یک قسمت هم می مونه که جزو اجزا هستش که انشالله زمانی که می خوایم وارد بحث پرایسی و تقسیم بندی لگهای حرکتی و مومنتوم های بازار بشیم اونجا بصورت ترکیبی صحبت بکنیم بنابرین در این جلسه داریم درخصوص مسیر حرکت روند داریم صحبت می کنیم.

اینکه این مسیر حرکت و روند به ما سطوحی میده در بازار که در آینده بتونیم بهش استناد کنیم یکی از این سطوح مطابق با تعریفی که داشتیم خطروند هستش و در کنار خطروند مطمینا یکی از سطوحی که شما اونرو بهتر از من می دونید خط کانال هستش .

برای تریم خط کانال که معموال باید برای تارگت استفاده بشه اصل و اصولش این هستش که زمانیکه شما یک قله 14دارید و این قله رو میخواید بیاید به قله بعدی15 رسم کنید زمانیکه قیمت میره و یک لویی16 رو میسازه برمیگرده و به محز اینکه از لوی16 ساخته شده خودش عبور17 میکنه شما قادر هستید که این خطروند رو18 که دارید و یک کپی از این خطرو18 در این لو16 قرار بدید به عنوان ساخت یک کانال19.

خط کانال ها گفتم که معموال به عنوان تارگت محسوب میشه و یکی از نکاتی که می تونیم در خصوص خطوط کانال بگیم این هستش که خطوط کنال19 اونقدر که خطوط روند 18مقید هستش به قیمت یا قیمت مقید هستش به خطروند و واکنش های نمیگیم صفر پپ واکنش های دقیقتری رو نشون میده خطوط کانال19 معموال این حالت رو نداره.

به هرحال این راه و رسم ترسیم کانال هستش .و نکته بعدی درخصوص اینکه اگه شما یک زمانی خط کانالی19 داشتید و خواستید روی خط کانال 20 بیاید و ترید کنید . این بحث رو درنظر بگیریدکه پیوتهایی 14و15 که میدونید برای کدوم تایمفریم هستش و حداقل سه برابر گام حرکتی این کانال21 دو برابر گام حرکتی حداقل فاصله دوتا سطح 18تا19باشه.

همین کانالی که ترسیم کردیم (اندازه زد) یک فاصله 250 پپ (محدوده 21 ) در تایم دیلی هستیم سه تا اقازاده 47ای تی ار و ای پی ار. تقریبا 150 پپ بیشتر از سه برابر (توان حرکتی )هستش و زمانی که این طول کانال21 یک فاصله تقریبا حالا بیش از سه برابری ای تی ار یا گام حرکتیه اون تایم رو داره اینکه گفتم ای تی ار یا گام حرکتی بعضی وقت ها اینها به همدیگه اختلاف هم دارند اون هارو به بزرگواری خورتون میبخشید .

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

این فاصله رو داشته باشه اونموقع شما مجاز هستید که روی خط کانال 20 با دیدن شواهدی دال بر برگشت بخواید به سمت خط روند18 ترید کنید .

بخاطر این هستش که شما همینجارو16 هم بخواید بیاد نگاه کنید اگه اینجا 16 رو به فرض مثال بخواید بیاید و وارد باز ار بشید حاال یک کوچولو ( یکمقدار اومد بالاتر 22 تا پیوت شکل بگیره) هم تا این پیوت تشکیل بشه 22 و خودش رو به خط روند فرضی 15 رسونده ( فاصله 22 تا 16 150 پپ) فرق نمیکنه.

اینجا 20 اومدید وارد بازار شدید قیمت بیا د خودشو به این خط برسونه23 با این شیب (شیب 20تا23 رو اندازه زد) یک چیزی حول حوش 200 پپ حرکت کرده ولی معکوسش بخاطر شیب نزولی که این روند (کانال) داره اگه اینجاها 15 بخواید بیاید وارد بازار بشید تا خودش رو به سطح 20 برسون یکچیزی حول حوش 280 پپ و فاصله بیشتر و تارگت بیشتری رو به شما میده.

و معمولا واکنش در برگشتها ( اشاره به برگشت از 20 یه سمت بالا) میتونه به 50 % این آقازاده کانال هم باشه هیچ فرقی هم نمی کنه .اینکه شما قبال یک ناحیه ساید24 داشتید و یک مستطیلی که این شکلی درواقع در مسیر بود.

همین یک مقدار کج شده ( اشاره به کانال18.19 ) بصورت متوازی الاضلاع هستنش این هم ( 19.18) یک ناحیه ساید هستش و به هر حال جزو مواردی که شما باید رعایت کنید برای ترید در روی سطو ح 20کانال این هستش که فاصله کانال 21حداقل سه برابر اندازه گام حرکتی باشه .

نکته بعدی برای ترید روی خط کانال یا ترسیم خط کانال و استفاده هایی که میتونه داشته باشه .اینکه همیشه این نیستش که شما به فرض مثال بیاید و یک خطروند25 ترسیم کنید و بعدا از روی خطروند خط کانال 26 داشته باشید.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

مثال اینو25 بیایم ( کپی از 25 گذاشتن روی کندل27) و بگذاریمش اینجا 26 به عنوان یک حالا خط و این شادو 27 رو درنظر نگیریم بگذاریم به عنوان یک خط این هم هستش که شما می تونید بصورت معکوس هم عمل کنید خطوط کانال داشته باشید و از خطوط کانال بیاید.

استفاده کنید و بصورت معکوس مثال این لو 1 و لویی 2 که اینجا دارید شما بیاد لوهایی 2.1.40 که در بازار هستش رو داشته باشید. از این لو (خط3 ) یک کپی بگیرید . این رو از هایی 4 که دارید و امتداد خط کانال 3 برای بدست آوردن خط روند 5 یعنی بصورت معکوس هم میتویند استفاده کنید .

این هم یکی از تکنیک هایی هستش که اگر اشتباه نکنم معروف به روش روسی هستش فکر کنم. نکته بعدی درخصوص خط کانال و خط روند خط مرکزی7 هستش که معمولا وجود داره.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

اگر یک زمانی اومدید و روی خط کانال6 ترید کردید در نظر داشته باشید که یک خط مرکزی7 رو در نظر بگیرید تقریبا مثال توی این7 مایه ها به عنوان تارگت اول 7 و خطروند رو 5 به عنوان تارگت دوم داشته باشید اینهم یکی دیگه از نکاتی که در خصوص خطوط روند و کانال هستش.

نکته بعدی درخصوص کانال و خطروند اینکه شما شیب حرکت رو معمولا برای این موضوع درنظر داشته باشید سه تا شیب حرکت دارید که در حرکتهای اصالحی معموال مورد توجه ما هستش .شیب حرکت سی8. شیب حرکت چهل و پنج9.و شیب حرکت شصت10 درجه معمولا نواحیه تالقیه 11 شیب های حرکتی با سطوحی 12 که دارید می تونه زمان و محل رسیدن این برگشت13 رو به ما نشون بده .اگر خاطرم باشه دریورو یو اس دی ما این کندل14 خود پوشاننده ای که اون هفته صحبت کردیم.

انتظار شروع یک صعودی از مرکز شادو درواقع هیدن شادو15 و اینکه بیسی16 که اتفاق افتاد و این خطی17 که احتماال خاطرتون هستش و شیب حرکتی 18 که قیمت خودشو به این سطح 41 میرسونه و اما الان ( قیمت الیو) که بازار درحال حرکت هستش .شما می تویند یک تکنیک دیگه ای رو استفاده کنید.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

برای پیدا کردن تارگت27 و اونهم تکنیک ترسیم خط کانال یعنی شما یک خط روند 19 دارید و این خطروند رو یک کپی ازش روی قله ای 20 که هستش میاید و ترسیم می کنید .زمانیکه این 21 به عنوان تارگت هستش. تارگت حالا انتهایی زمانیکه سطح کانال شما شکسته21 میشه احتمال ا ینکه قمیت به اندازه طول کانالی22 که هستش ( یک کپی از کانال20.19 برداشت گذاشت روی20 تا کانال دوم 24 رسم بشه)

بخواد حرکت کنه 23 و خودش رو به ناحیه بعدی 24 برسونه بسیار زیاد هستش و حالا اینکه میگیم خودش رو به این سطح24 برسونه به این حالت که بخواد مستقیم 25به اینجا 24 برسه هم می تونه این اتفاق نیفته.

شما خط مرکزی ( یک کپی از کانال 20.19 برداشت گذاشت در مرکز کانال تاخط مرکزی 26 رسم بشه) که تقریبا اینجا 26 ببینید اینجا27 همین واکنشی که تقریبا به این ناحیه 26 هستش و میتونه یک برگشت 27تا28 و یک ریتریس به این سطح 28 داشته باشه و ادامه حرکت 28تا29 برای رسیدن به سطحی 42 که درواقع به عنوان سطح دوم کانال 42 محسوب میشه.

یکی از روش های ترسیم خطوط عمل و عکس العمل هستش .میرسیم درموردش خواهیم گفت. اما اینکه این خطروندی 19که اینجا ترسیم کردیم از شادو43 به شادو44 باشه از کلوز45 به کلوز46 باشه از انواع حالت هایی که می تونه داشته.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

باشه کدوم یکیش بهتر هستش تعریفی که برای ترسیم خطروند وجود داره ( مثال 30 کانالی هستش که از شادو به کلوز30 ترسیم شده کانال
ها) یعنی اینکه باید هیچگونه نویزی30 یا هیچگونه بیرون زدگیی و هیچگونه نفوذی در خط روند 30 وجود نداشته باشه.

(حالت31 رو از شادو به شادو ترسیم کرد) این سطح31 و اینهم کپی)کانال31کپی گرفت گذاشت بالای سقف کانال 3 ( اینجا 32 و این برگشت 40تا33 اومده و روی سطح کانال شکسته 41 شده واکنش 33 انجام داده امروز هم یکی از دوستان درخصوص این برگشت 33 سوال کردند.

این بیس پیوتی که اینجا 33 بود تاکید کردم وقتی مومنتوم 1دارید سعی کنیم که در جهت مومنتوم 1 دنبال نواحی باشیم برای ورود به هر حال این33 یکی از اون سطوح هستش و همچنینی سطحی که در این ناحیه2 شما داشتید و می تونید بصورت ترکیبی سطوح مورب3 رو با سطوح افقی 2 استفاده کنید.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

این هم یکی از روش های استفاده .همین اتفاق اگر اشتباه نکنم روی طال هم همین اتفاق تقریبا افتاده بود شما یک خطروند4 دارید و این خطروند شما اومده و. ناحیه شما رو5 به عنوان تارگت یک برک اوت کرده شما می تویند یک کپی از این سطح (کانال 6) داشته باشید.

جلسه هفتم: معرفی سطوح داینامیک در بازارهای مالی (سطوح عمل عکس العمل در روندها)

( یک کپی از کانال 6 برداشت گذاشت باال.بگذارید باالی کانال 7) و انتظار داشته باشید که بازار خودش رو به ناحیه دوم 8 برسونه ناحیه دومی که با سطح پیوتی9 تقریبا در یک محدوده هستش و گاهی همین تکنیک رو می تونید بصورت معکوس عمل کنید.

تا اینجا هستیم یک تکنیکی رو هم اینجا بگیم .بعضی وقتها خود من از همون تکنیکی که عرض کردم شما می تونید بیاید و قله هارو 10 بصورت معکوس به همدیگه وصل کنید( خط 10 رو از قله ها رسم کرد) خط کانال 10رو اول در مسیر صعودی رسم کنید و خط کانال 10 رو بدست بیارید و بعدا بیاید این11 سطح. ( کپی از خط 10 گرفت گذاشت روی لوی 11و 12 ) رو در واقع در لو ها12.11 ترسیم کنید .

image 22

و اون تکنیکی که عرض کردم من خودم استفاده می کنم .اینکه وقتی دایورجنس( بین13و14 )داریم خط دایورجنس رو در این 15 سطح میگذاریم ( یک کپی از 14.13 گذاشت روی لوی15) شکسته شدن این سطح 40 به عنوان یکی از تریگرها محسوب میشه خط 15 موازی با خط دایورجنس 13و14 و شیب حرکتی 16 رو هم که صحبت کردیم برای اصلاح ها عرض کردیم معمولا شیب حرکتی 30و45و60 که توی بحث زوایای حرکتی.

image 23

ابزار گن فن رو استفاده نکنید بیاید از فیبو فن استفاده کنید. متاسفانه یکی از ایراد های بزرگی که متا تریدر داره زاویه هستش و زاویه اون مشکل داره اما به هرحال می تویند از رو ناعالجی استفاده کنید .

سعی کنید اسکیل چارتتون رو تغییر ندید همیشه در حالت ثابت باشه یک زاویه داشته باشید از این زاویه ( ابزار ترند بای انگل17 خط قرمز) هم استفاده نکنید مثال اینجا 45 درجه (نزولی بخوایم رسم کنیم ) اینوری معکوسش رو حساب کنیم 360 منهای 45 که میشه 315 درجه(18) دکمه اومی رو زد.

این زاویه41 به عنوان 45 درجه و این سطح 45 درجه ( 19 رسم شده با فیبوفن) ( زاویه 45 درجه فیبو فن 19 رو بر روی خط ترند بای انگل قرمز41 میندازیم) رو با این 41 هماهنگ کنید به عنوان یکی ازاون 20نواحی ( به شکل20 میشه وقتی رو هم میندازیم) .

اینکه گفتم از اون( ترندبای انگل17 ) استفاده نکنیم شاید از اینیکی (گن لاین 21)بهتر باشه زاویه 45 درجه منفیه 45 درجه. این اختالفه (20با 21) بخاطر همون آقازاده متاتریدر هستش.می تونید بیاید.

image 24

به روش گن از این گرید های پس زمینه استفاده کنید یعنی شما این حرکت صعودی که اینجا1 دارید .این حرکت صع ودی تقریبا در نظر بگیرید یکی دوتا سه تا …هفتا گرید 2 طول حرکت صعودیش بوده هفتا هم اینور3 تر بشماریم یکی دوتا سه تا هفتا این 3 میشه باکس هفت در هفت ما که به اندازه این آقازاده 42 بیایم تقریبا شیفتش بدیم

image 25

( باکس 42 رو جابجا کرد تا گوشه شماره 4 مربع بیفته در نقطه شروع حرکت صعودیه1 )فکر می کنم تقریبا ناحیه هه درست شد یک باکس42 حرکتی دارید این باکس حرکتی ازش می تونید در اینده .بعضی از دوستان گفتند که یک کوچولو گراهایی بدیم می تویند ازش استفاده کنید برای زوایای حرکتی .

زاویه حرکتی 45 درجه این باکس( بکشیم از یک ضلع به ضلع دیگه5 ) و انتقال به این ناحیه 6 (کپی 5 رو گرفت گذاشت روگوشه سمت راست الا که میشه خط 6 ) و انتظار داشته باشید که قیمت تقریبا چمیدونم توی این سطوح 8 ( خط افقی 7 رو ترسیم کرد)خودش رو به این ناحیه7 برسونه یا اینکه بصورت معکوس.

حالا یک چهارم ضلع حرکتی که اینجا هستش (مربع قرمز) اگه قیمت خودشو این باکسی که اینجا9 دارید برسونه و می تونه در واقع ناحیه ای باشه برای برگشت الان برای این حرکت نزولی 10 که اینجا هستش اگه بخوایم همون درواقع روش رو داشته باشیم.

image 26

رو بهم بزنید و این حرکت 10 در کمتر از 50 %این( پنجاه درصد باکس میشه12 ) باکس رسیده به این ناحیه 16 و بخاطر همین انتظار این هستش که یک اصالح داشته باشه و ادامه ریزش .و اما بعد اینکه کال بیخیال این داستانی که الان تعریف کردم بشید و بریم سر وقت همون حرکتی که در خدمت شما بودیم .

image 27

شما یک حرکت یک17 دو18 سه 19اینجا دارید و میتونید بیاید فرض کنید که موج یک17تا18 موج دو18تا19(خط کانالد44و45 رو کشید) و معمولا زمانی که قیمت در حالت حرکت با مومنتوم ( حرکت19 به سمت بالا رو میگه ) هستش میاد و سطح پیش رو و20 رو برک اوت میکنه.

این هم 45 این سطح پیش رو انتظار ما این هستش که بازار خودش رو ( کپی از کانال45.44 گرفت گذاشت باالی سقف کانال45 ) به یک تراز بالاتر 21 برسونه و این شیب حرکتی( اشاره به حرکت صعودی که از19 شروع شده)هم که عرض کردیم برای حرکتهای با مومنتوم هستش.

میتونه 45 و60 و برای اصالح ها معموال 30 و حالا 45 حتی 60 هم هستش و اینجا (حرکت صعودی 19 ) که قایم الزاویه شده و داره 90
درجه حرکت میکنه. ما یک زاویه تقریبا 60 درجه داشته باشیم (خط 22 رو رسم کرد) بصورت چشمی این چهل و پنج باشه 22 یکی از نواحی و اینهم 23 شصت باشه یکی دیگه

image 28

از نواحی تقریبا در همین 24 محدوده ها از نظر حالا یک کوچولو بحث زمان 23و22 و دیگری 24 هم بحث قیمت انتظار انتظار داشته باشیم که قیمت در این نواحی22و23 بتونه بیاد خودش رو به ( محدوده 24 رو ترسیم کرد) سطح کانال دوم 21 ما برسونه این هم روشی هستش که شما میتونید استفاده کنید .

بعضی وقتها این سطح 21هم که شکسته میشه می تونه بیاد)باز یک کپی از کانال 44 گرفت گذاشت روی سقف21 که تشکیل کانال 21و25 میده ( و حرکت بعدی رو داشته باشه و خودش رو به لول بعدی25 برسونه به هر حال نحوه استفاده و بریم یک جای دیگه و همین حالت مثال اینجا شما یک لو1 دارید یک لوی دیگه 2 شما یک خط کانال ترسیم می کنید 3 در ابتدا و (اول 3 رو رسم کر بعد کپی 3 رو
گذاشت روی های 4) میاید قله 4 رو به عنوان خط روند فرضی که روی فضا هستش و قیمت زمانی که میاد و این 3 سطح رو میشکونه.

5 شما انتظار دارید که حرکتی که درواقع داشته باشه ( یک کپی کانال 3و4 رو گذاشت روی های شادوی 8 ) خودش رو به سطح بعدی 6 برسونه سطح بعدی که تقریبا این آقازاده دایورجنسش 7 هم زاویه با سطحی هستش که در حرکت1و2 موج یکش شکسته 5 شده و چرا من اینو (خط 6 ) اینجا گذاشتم این بخاطراین نبود که دایورجنس 7 زده اینو اوردم گذاشتم نه از این شادو 8 استفاده کردم.

به عنوان خطوط عمل و عکس العمل اندروز حالا که اینجا داریم صحبت می کنیم یک دفعه بگیم و قال قضیه رو بکنیم. چنگال اندروز رو مطمینا میشناسید که از سه پیوت تشکیل میشه (یک پنگال از پیوت های 11و13و46 ترسیم کرد) زمانی که سه پیوت دارید میتونید چنگال رو ترسیم کنید چهارتا قانون داشت.

اینکه معمولا آقازاده قیمت (حرکت 46 تا9 )خودش رو در 80 % مواقع به خط میانی9 میرسونه در 80 % مواقع روی سطح میانی 10 نوسان میکنه نمیدونم دایورجنس میزنه تریدرایو میزنه (روی خط میانی10 ) و از این داستان ها و اما خط میانیش 11 به عنوان یک خط مبنا هستش که شما می تونید.

براساس همین در واقع یک محور تصمیم گیری 11 داشته باشید یکی از روش هایی که برای سطوح عمل و عکس العمل استفاده میشه اینکه سطوح محور 11 رو دارید ( یک کپی از چنگال 11 گرفت گذاشت روی های 14 ) و مطابق با همین محور یک نواحی 14 که در واقع در گذشته بازار بهش واکنش داده رو میاید و لحاظ می کنید مثال اینجا 12 الان نوک 14 و13 فاصله ها گامها میبینید در حالت مورب هم داره رعایت ( اشاره به فاصله13تا14 که با گام چنگال همخونی داشت) میشه.

image 29

ما گام های حرکتی رو داشتیم که بصورت افقی بود و در این حالت (اشاره به حالت مورب چنگال ) هم داره اتفاق می افته شما انتظار دارید که قیمت در اینده به این سطوحی13و12و15 که دراقع به عنوان سطوح عکس العمل هستش واکنش نشون بده.

شما خطوط محوری که دارید از یک های16 مثال به یک لو17 یک خط محوری18 داشته باشید ( خط 18 رسم کرد) به موازات این18خط
محور بیاید خطوط عمل رو که در گذشته بازار19 هستش رو داشته باشید (کپی از18 گذاشت روی19) و متناسب با همین .خطوط عکس العمل رو هم ترسیم کنید این فاصله رو20 در نظر بگیرید .

یک خط عرضی از19تا18 کشید به عنوان یک خط کش 20 یک کپی از20 گرفت گذاشت رو18 که خط کش21 شکل بگیره و یک کپی از خط19 گرفت گذاشت در انتهای خطکش21 که با اینکار خط 22 ترسیم شد با استفاده از این روش فاصله 19تا18 برابر18تا22 هستش این هم یکی از روش های ترسیم خطوط عمل و عکس العمل اندروز هستش .

مثال می تونید از این لوی شارپی که اینجا23 هستش استفاده کنید( خط 19 رو کپی گرفت وگذاشت روی لوی23 ) این23 یک سطح و به همین طولی ( فاصله23تا18 )که اینجا وجود داره )به همون فاصله 23تا18 که هستش همون فاصله رو از18تا24 داد و کپی از خط23 از 24 ترسیم کرد.

تقریبا اینجا24 و این 24 ناحیه به عنوان یک ناحیه داشته باشید جایی که قیمت می تونه بعد از شروع حرکتش17با اون زوایایی که خدمت شما عرض کردیم که معمولا می تونه چهل و پنج (25 یا 60 شصت) 26 (درجه باشه خودش رو به این سطح24 برسونه خب میتونه این هارو داشته باشید).

منظور خطوط عمل عکس العمل بود( خطوط عمل و عکس العمل مطابق با های و لو هایی که در گذشته هستش و یکی از اون محور ها این محور18 در واقع نحوه ترسیم یکی هم که محور خود خط روند خود خط کانال که االن داشتیم درموردش صحبت میکردیم هم به عنوان یکی از سطوح عمل و عکس العمل .

image 30

این هم به عنوان یک سطح1 عرض کردیم یک سطح محوری که حالا خطوط روند میتونه یا خطوط کانال میتونه باشه به عنوان یک سطح عمل وعکس العمل برای شما باشه این ناحیه 2 و به همین فاصله (1تا2 ) شما بخواید بیاید پایین به این فاصله بخواید بیاید پایین میشه همینجا3 ( ترسیم میکنید) این خط بله این3 هم دواقع جزو خطوط عمل و عکس العمل و می تونید ازهمه نواحی و قله ها ترسیم رو داشته باشید مثال اینجا

image 31

یک کپی از 1 گرفت گذاشت رو 4 اینجا (خط 4 ) تقریبا پنجاه درصد این (1تا2 ) حالا موازیه این 4 پنجاه درصد این هم میاد اینجا 5 پنجاه درصد این هم میاد اینجا 6 و الی آخر به هر حال از قله دره این سطحی که اینجا 1 دارید به موازات این 1 سطح می تویند بیاید از این دره 7 یک سطح ترسیم کنید.

واکنشی8 که در واقع وجود داشته جزو خطوط عمل و عکس العمل اندروز یک مدل دیگه هم هستش که توی افقی ها در واقع سطوح
عمل و عکس العمل که توی مستطیل ها هستش یک تکنیک شسته و رفته ترید اینکه شما یک لو دارید مثال مثل اینجا 9 قیمت میاد البته در اون تکنیک یک لوی10 بالاتر دارید( یعنی هایر لو دارید) و قیمت وقتی میاد و سطح شما رو برک اوت47 می کنه انتظار دارید که برگشت 11به 50% این باکس( اشاره با موس به های لو9و48 ) اتفاق بیفته.

اونموقع به طولش11تا49 (منظور از طولش فکر کنم بطول9تا48 از 11 حرکت صعودی داشته باشه( حرکت بکنه من شکل کالسیک و شماتیکش رو انشالله توی گروه خدمت شما ارایه میدم .یک تکنیکی هستش که فکر می کنم توی اون فایل دوستی باروند با چنگاه اندروز که سالها پیش خانوم زرگانی زحمت جمع آوریش رو کشیده بودند.

از مطالب فرومها جمع اوری کرده بودن. اونجا هستش همون فایل رو پیدا می کنم و خدمت شما ارایه میدم میتونید از اونم استفاده کنید .

image 32

شما زمانی که خطروند دارید 12 این تعریف برای نزولی وصعودی و ساید بودن. یک تعریفی ما داریم برای بحث ساید بودن بازار اینکه زمانی که خطروند برک اوت 13 میشه مادامی که قیمت بین خطروند12 شکسته شده و سطح پیش رو14 هستش بازار یک ناحیه ساید داره واین سطح پیش رو14که مشخص هستش.

اما بین خطروند 12رو بعدا تبصره میزنیم میگیم سطح ماقبل15 واین15 میشه سطح ماقبل شما یک قله16 دارید و قله قبلی15 سطح ماقبل یعنی بازار در یک حالت رنج هستش)محدوده باکس کمرنگ صورتی رو سرم کرد( و یک حالت ساید هستش.

بنابرین ما انتظار داریم زمانیکه قیمت خودش13تا17 رو به این سطح14 رسوند از این سطح حرکت صعودی 17رو شروع کنه به سمت سطح بالا 15 (خط سبز منظورشه) و میدونید در بحث ساید ها در بحث مستطیل ها قیمت میتونه از پنجاه درصد مستطیل ( باکس صورتی ) هم پنجاه درصدش تقریبا توی این نواحی18 هستش میتونه برگشت18تا19 داشته باشه و این اتفاق هم میتونه بیفته.

image 33

بنابرین طبق تعریف برای بازار ساید طبق اون تعریفی که درواقع توی کلاسیک هستش اون دوتا شرط که اگه یکی نقض بشه مثال الان اینجا شما حرکت صعودی 20تا16 دارید قیمت 13 اومده لوی این 20 رو بزنه یعنی یک لوی پایین تر تشکیل داده بنابرین بازار یکی از شرط های حرکت صعودیش رو نقض کرده.

و البته باید هم ترازی این پیوت هارو هم عرض کردم درنظر گرفته بشه این هم بحث ساید بودن و بحث روند ها که اگه یک زمانی یک نکته ای که الان اینجا به ذهنم رسید .اگه شما در یک محدوده ای دوتا پیوت داشته باشید فرق نمیکنه حالا این21 به حالت دایورجنسی های (های دوم بالاتره ) این15 بالاتره .یا 16 اینجا مثال پایین تره بعضی وقتها برعکس هیچ فرقی نمیکنه دریک محدوده در یک رنج حرکتی داشته باشیم.

اون پیوتی21 برای ما اهمیت داره برای ترسیم که جدیدتر ساخته شده اونکه نوتر21هستش به فرض مثال اگه شما قرار باشه بیاید یک چنگال اندروز رسم کنید بگید که این لو22 این هایی که اینجا21 هستش این یکی21 یا اینیکی23 اونی که جدیدتر21هستش و مثال اینیکی و زمانی که شما یک چنگال اندروز دارید و قیمت میاد یکی از بال هارو 24 میشکنه.

image 34

هدفش رسیدن به تریگر لاین 25 هستش (خطی که از22به26 ترسیم میشه میگن تریگرلابن ) و هدفش رسیدن به خط روند هستش در صورت شکسته شدن این سطح 25 و خطروند معموال قیمت خودش رو به یکی از این دوتا پیوت این 22 ای بود این21 بی بود این 26 سی .به ای 22 وسی 26 میتونه برسونه.

یعنی اینجارو25 شکست باز هدف رسیدن به همین سطح 26 پایین هستش حالا اون تکنیک های چنگال اندروز که جای خودش هستش یک مبحث و سبک مجزا هستش .اما بخاطر تشابح استفاده این اقازاده (خط25 ) میتونه به عنوان یک خط محوری بشه ( یک کپی از خط25 گرفت گذاشت در 27و28 ) شما اینجا یک خط عمل27 و اینهم 28 یکخط عکس العمل تقریبا به اون فاصله ها داشته باشید.

این هم 29 ناحیه فرضی برای رسیدن قیمت زاویه حرکت و شیب حرکت30 مثال یک چیزی حول حوش 45 درجه باز اینجا 29ها قیمت از نظر زمانی بیاد و خودش رو به این 29 سطح و به این ناحیه برسونه و یکی دیگه از ابزارهایی که میتونید برای این موضوع میتونید استفاده کنید.

استفاده از انواع فیبوناچی ها هستش فیبوهای اکسپنشن ریتریسمنت اکستنشن پروجکشن و الی آخر. مثال این از1و2و3 ترسیم شده که قیمت میتونه این40 درواقع یکی از اون لول های 8.161 به لول صدش4 واکنش داشته ( 40 ) و 8.161و بعدی (41 ) این لول 200 و لول (42 ) بعدی 8.61.2 هستش. ما این مابین (لول ها) هم به هر حال لول های دیگه هم هستش.

image 35

ولی این 40 ناحیه و این سطح به عنوان یکی از ابزارهای کمکیه دیگه میتونید بیاید و از فیبو های دیگه استفاده کنید فیبو ریتریسمنت
ترسیم کنیم از2تا3 میبینید (43) این 8.61 درصد پروجکشن با (44) لول %38 .این ریتریسمنت میتونه هم ترازی این دوتا سطح 43.و44
شکست 5 و پولبک و ریزش که توی بحث تحلیل های هفتگی ماهم که دیدگاه نزولی که برای این جفت ارز داشتیم.

دیگه اونجا می تونید برید در یوتیوب و اینستا استفاده کنید و اما بحث آخرمون ما درخصوص اینکه ما همه این سطوحی که گفتیم روند صعودیو روند نزولیو سایدو عمل عکس العملو همه اینها فقط برای ما سطح هستند و هیچ کارایی دیگه ای بجز سطح برای ما ندارند.

یعنی برای ما اصال اهمیت نداره که .این سطح 6چمیدونم اینجوری درمسیر صعودیه بگیم که بازار در مسیر صعودی درحال حرکت هستش .اینکه یک های7 بالاتر از های8 بعدی و یک لوی9 بالاتر از لوی بعدی یک های بالاتر و اینکه اومده سطح رو 7برک اوت کرده .یک کپی از اینرو (کانال 8تا9 ) بگذارید بالای این

image 36

و این 8 بشه خط مرکز و اینکه قیمت خودش رو به این ناحیه 10 رسونده با آقازاده دایورجنس11 هم رسونده و شما بیاید یک خط دایورجنس 11 داشته باشید کپی این رو11 بردارید به عنوان خط نکالین 12 برک اوت ( یعنی یک کپی از11 بگذارید12 ) و اینکه قیمت خودش رو به سطح میانی 13برسونه.

یا اینکه به سطح بعدی14 طول این کانال روهم که خدمت شما عرض کردیم االن هم آقازاده رسیده 15به همین ناحیه خط مرکزی15 و اما اینکه روند صعودیه روند نزولیه اصال همچین دیدگاهی نداریم برای ما تعریف روند این هستش که شما مطابق با دیدگاهی که داشتیم که حداقل سه کندل در یک راستا داشتیم 16 و کندلی که اومده و پیوتی ک تشکیل شده 17 و برگشتی18 که حالا وجود داشته.

شما یک سطح 19دارید اینجا .مطابق با اون تعریف شما سطح تشخیص دادید یک سطحی از مثال تایمفریم دیلی. البته ( رفت تایم ویکلی) این حرکت ها اگر درتایم های بالاتر ( بریم ویکلی رو بررسی کنیم) جمع بشوند یک پیوت ویکلی20 و دیگه در تایم بالاتر (مانتلی) دیده نمیشه

image 37

یک پیوت ویکلی20 دارید و تعریف روند برای ما این هستش که هرگاه قیمت به یک سطحی رسید ما میگیم عکس درواقع ماهیت اون سطح میگیم روند داریم در تایم تریگر .یعنی شما در تایم ویکلی یک پیوت 20 تشخیص دادید و زمانی که قیمت برگرده 21 و بیاد به این سطح 19 ویکلی برسه یعنی اینکه روند در تایم چهار ساعته صعودیه 22 این میشه معنیه تعریف روند ما الان که اینجا 23 شما پیوت دارید.

image 38

توی بحث سوال ها که داشتیم صحبت می کردیم یک پیوت 24 داشتیم اینجا .و فارغ از اینکه پیوت 24 واکنش به پیوت بعدیه25 و یا اینکه تعداد برخورد 24و25و26 بوده .پیوتها از تایم باال بوده فعال اصال بهش کاری نداشته باشیم .شما یک پیوت 24 از تایم فریم مانتلی دارید.

image 39

حداقل سه کندل دریک راستا 27 کندل مستر24 و این سطحی که اینجا 28 دارید برای مانتلی درنظر بگیریم اینجا ( نوک های 24 ) و تقریبا اینجا ( خط دوم پنجاه درصد شادو) 50 %ناحیه 28 مقاومتی برای مانتلی هستش طبق تعریفی که در تریگر پرایس اکشن داریم درتایم فریم دیلی روند 29 نزولیه یعنی داریم عکس حرکتس بهش نگاه می کنیم.

ما انتظار داریم که قیمت وقتی خودش رو به این ناحیه28( صورتی) رسونده ( دردیلی) . شما یک پیوت تایم فریم مانتلی دارید قیمت وقتی به سطح 28 شما میرسه 29 ما انتظار برگشت از این ناحیه 28 رو داریم. بنابرین میگیم در تایم فریم دیلی روند نزولیه 43 یعنی روند نزولی خواهد شد.

دیگه با اون دیدگاهی که اینجا مثال نمیدونم یک دره ای 30 بالاتر از دره قبلی 31 و یک قله 29 بالاتر از قله قبلی 32 هستش اینهم یک کپی ( خطروند33 ) بگذاریم اینجا 32 و به اندازه طول این ( کانال30تا 32 ) بیایم بالا 34 تقریبا اینجاها 34 و بگیم که روند صعودیه نه روند در این تایمفریم برای ما نزولی هستش.

چون قیمت داره به یک سطح 28 از تایم بالا میرسه و آخرین نکته ای که بگم کمکم موقع گفتنش هست .دوستان در دیدگاه اصلی برای تشخیص پیوت ها می اومدیم و به حداقل سه کندل در یک راستا 35 نگاه می کردیم و انتظار اون برگشت 36 و اون شرایط رو داشتیم.

از این به بعد شما برگشت رو شما متناسب با سطح 28 درنظر میگیرید نه متناسب با این حرکت 35 و ز مانی که قیمت به یک سطحی 28 از یک تایم فریمی 28 میرسه اونموقع برگشت 36 رو متناسب با این سطح 28 درنظر میگیریم .

image 40

یعنی اینکه شما الان که میاید و در تایم مانتلی هستید .انتظار اصلیه برگشت و پیوت و تشکیل پیوت رو باید روی سطح مانتلی 28 داشته باشید.

image 41

بریم یک جای دیگه شما یک سطح 1دارید اینجا یک پیوت 1 شکسته شده برخورد 2 شکست 3 فیلیپ 1 شده و الان مجددا حرکت 30 تا 4 بعدی

image 42

یک سطح فیلیپ اینجا 5 دارید و انتظار این1 سطح تقریبا حالا شما فرض کنید که برای .یک پیوت 1 تصفیه ای ( باموس حرکت1تا6 نشون میده)

image 43

استاپ هانتری ویکلی ( دقیق مشخص نیست این پیوت تصفیه استاپ هانتری منظورش کدوم هستش پیوت1 یا پیوت 6؟ ) در این سی پی .و نقره رو اصال تایم بالا (ویکلی) نرفته بودم آپدیت نشده بود .همین تایم (دیلی) و شما یک پیوتی دارید32 یک درواقع سطح دایورجنسی دارید.

برای تایم دیلی .البته اینجا هم می تونید از این تکنیک ( ترسیم نکالین دایورجنسی) استفاده کنید از این تکنیک (ترسیم 6 و کپی به نکلاین 7)

image 44

شکسته شدن 8 و ادامه حرکت اون باکس 6 تا7 رو هم داشته باشید به عنوان خطوط عمل و عکس العمل و سایر مواردی که در خدمت شما بودیم .اما برای این نکته ای که داشتیم صحبت می کردیم .زمانیکه بازار برگرده 9 به این سطح 5 مادیگه به این طول حرکت 9 کاری نداریم که مثال اینجا 9به اندازه سه تا ای تی ار یا چهارتا ای تی ار یا دوتا ای تی ار حرکت کرده رسیده به این سطح 5 که بیایم پیوت رو براساس این9 حرکت

image 45

اینجا 5 بسنجیم اون تعریف برای این بود تا الان روش مانور دادیم بر ای این بود که ما بتونیم بیایم سطوح 1 رو تشخیص بدیم برای کدوم
تایمفریم هستش و الان که این 1 سطح یک سطح شکسته 8 شده دیلی بود( رفت تایم دیلی) .پس قیمت زمانیکه داره برمیگرده 33 تا 34 به این سمت.

image 46

شما میتونید در همین تایم (دیلی) منتظر تشکیل پیوت 10باشید برای تایم دیلی و یا اینکه درآینده توی ستاپهای دیگه دبل تریگر( یکساعته) کنید و قیمت به این ناحیه5 رسید مطابق با شواهدی که وجود داره .بیاید و دنبال یک حرکت بای10 روی سطح فیلیپ5 باشید

image 47

پس بنابرین از این به بعد طبق تعریفی که داشتیم برای تشخیص پیوتها سرجای خودش و زمانیکه قیمت برمیگرده 9 به این سطح 5 این برای بهتر دیده شدن شما میتونید از تایم میانی و تایم پترن (چهارساعته) استفاده کنید یا از یک تایم پایین تر هم میتونید استفاده کنید.

قیمت که برمیگرده 9 به این سطح 5 اونموقع شما می تونید بیاد و ببینید که این سطح 1 برای کدوم تایم فریم هستش که دیلی بود برید در تایم دیلی منتظر پیوت (در10 باشید) باشید. پیوت تشکیل بشه 10 برگشت بخوره 11 و حالا انشالله توی ستاپ ها و حرکت کنه 12 و اون مقایسه بین سطوح 5و35 اینجا میتونه درواقع برای شما کارایی داشته باشه و اون ترکیب آرایش 13 این حرکت های که هستش (در برگشت 9) بعضی وقتها باعث این میشه.

که ما تصمیم بگیریم که اصلا روی این سطح 5 (دربرگشت 9 به سطح 5) ترید انجام بدیم یا ندیم. یا اینکه اصلا به سمت 9 این سطح 5 (یعنی از 35 به سمت 5 ترید کنیم یا نه) ترید داشته باشیم یا نداشته باشیم انشالله جزو مباحث پرایسیمون خواهد بود و این هم آخرین نکته که از این به بعد ما برگشت ها 10 و تشخیص درواقع پیوت 10 پیوت هایی 10 که در آن واحد 10 داره.

image 48

تشکیل میشه رو مطابق با سطوحی 5 که قیمت 9 بهش میرسه .پس اینجا( سطح5 دیلی) دیلی و( رفت یک ساعته) زمانی که قیمت 9 به این سطح 5 برسه ( درتایم یک ساعته) .ببینید روند ما 9 ببینید قیمت مومنتومش 9 به سمت نزولی هستش مطابق با تعریفی که گذشته ها داشتید.

این هستش که یک مسیر حرکت نزولی9 دارید اما ما میگیم روند ما در تایمفریم یکساعته صعودی)وقتی رسید به سطح دیلی5 )هستش چون سطح 5برای تایمفریم دیلی بود.

و انشالله هر نکته ای که جا مونده بود .درگروه کانال درخدمت شما هستیم .یک قسمت از مبحث روند ها که درمورد اجزای روندها هست موند.نکات جامونده رو در اون جلسه که خواهیم گفت .این مطالب رو هم میگیم . .نحوه ترسیم ( خط روندها) که شادو به شادو 1 باشه.

image 49

شادو به بادی 2 باشه .از لاین چارت استفاده بشه نشه. طول این 3 حرکت ها انشالله اون نکات رو هم درآینده اونجا میگیم یا اونجا به عنوان
نکات تکمیلی در گروه خدمت شما هستیم .تا بعد بدرود

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.