جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

ویدئو تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 4

خلاصه ویدئو

در این قسمت مروری داریم برتعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت و دست بندیه انواع پیوت ها از نظر رفتارو ماهیت رفتاری در جلسه قبلی سعی کردیم فقط ساختارهارو شناسایی کنیم و تشخیص بدیم .

این ساختارهایی که تشخیص میدادیم و.به عنوان سطوح پیوتی برای ما معرفی شدند دوتا کارایی داشتند یکی اینکه یک سطح حمایت یا مقاومت از اونها ترسیم میشد و دومین کارایی اینکه در لحظه شکل گیری می تونستیم بریم به تایم تریگر و با تکنیک هایی که در آینده خواهیم گفت و ستاپ هایی که معرفی میکنید .

انشالله بتونیم در لحظه شکل گیری هم با تعاریف پیوتی که ارایه شد ترید داشته باشیم اما یک دسته بدنی دیگه که بعد از اینکه محدوده های سطوح و پیوت هارو معرفی کردیم یک دسته بندی دیگه هم داریم که این دسته بندی هم به ما کمک میکنه تا پیوت های انتخابی که درواقع داریم پیوت هایی باشه که بتونه در مسیر روند و جریان بازار به ما کمک کنه تا اون تارگت هایی که می خوایم.

با پیوت های شناسایی شده بیایم و ست کنیم تارگت هایی باشه که حداقل درآینده بعد از شکسته شدن خود تارگت ها بتونیم پیوت هایی که بصورت پلکانی داریم واولویت بندی هایی که درواقع برای پیوت ها داریم از تارگت هایی بیشتر از حرکت بازار به سمت رسیدن به پیوت اصلی بهترین استفاده رو داشته باشیم .و اینکه بدونیم تعیین محدوده های حمایت و مقاومت برای ما چه کارایی دارند و درآینده چه استفاده ای از اون ها می کنیم همین اول بحث در موردش یک صحبت بکنیم خیلی بهتر باشه.

تعیین سطوح حمایت و مقاومت

روش اول تعیین سطوح حمایت و مقاومت

ما سطوح حمایت و مقاومت رو به عنوان یک خط و عدد تکی درنظر نمیگیریم . هر حمایت و مقاومت که یک محدوده داره که توی درواقع محدوده مشخص شده یک قسمتی رو به عنوان تارگت و ق سمت دورتر رو به عنوان استاپ لاس در نظر میگیریم.

این محدوده ها معمولا با اون تایم فریمی که اون پیوت مربوط به اون تایمفریم هستش یک رابطه ای داره که بریم رو چارت درمورد همین مباحث توضیح بد یم و کارایی بیشتراین سطوح رو بتونیم انتقال بدیم. اولین کاری که ما باید برای پیدا کردن محدوده یک حمایت مقاوت داشته باشیم .

این هستش که انتهایی ترین سطح اینجا این قله ای1 که داریم پیوتی 1 که داریم انتهایی ترین سطح این پیوتی که داریم انتخاب کنیم .اولین گام سطحی که می خوایم داشته باشیم انتهای شادو1هستش که اگه قله بود از های شادو و اگه از دره بود از لو سطح حمایت و مقاومت رو ترسیم می کنیم . و در ادامه برای مشخص کردن محدوده .

اون کندلی که باعث تشکیل های شده ما از اوپن یا کلوز اون کندل خوب اینجا اومده ما از اوپن 2 کندل استفاده می کنیم و این (محدوده بین1و2) ناحیه حمایتی و مقاومتی ما هستش.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

یکیدیگه از کارایی که بعد از شناسای ناحیه و محدوده (1تا2 ) انجام میدیم این هستش که س طح دوم 2 رو .یعنی اولی1 رو از بالاترین سطح حمایت و مقاومت ترسیم کردیم .بیایم محدوده های دیگه رو (یک کپی از محدوده 1تا2 گرفت گذاشت روی های6.5.4.3 ) هم مشخص کنیم 3و4و5و6. و همه این سطوحی که روی چارت دارید .اولین کار قرار شد که مشخص کردن های باشه 6 و محدوده 6 رو که از1تا2 کپی گرفته بود محدوده دومش تغییر داد.

اورد به ناحیه 7 که میشه کندلی که های زده اوپن کلوز اون( دومی اینکه این کندلی که باعث های شده میایم و از ناحیه اوپن کلوز7 اون کندل میکشیم.) سومین کاری که باید انجام بدید (حالا روی محدوده 5 دستکاری کرد) این هستش که شما وقتی سطح 5 رو دارید و محدوده دوم رو بصورت تقریبی داشتید ( محدوده دوم ناحیه پنج رو جابجا کرد به ناحیه8 ) باید بیاید این سطح 8 رو با مشترک اوپن کلوزهای8 کندل هایی که در اون منطقه هستش بیاید.

به نوعی میانگین بگیرید و این8 رو آپدیت کنید بهینه کنید یک ناحیه ای که تقریبا اوپن کلوز یک میانگین بگیریم این 8 باز دوباره ناحیه دوم رواز 8 اورد بالاتر گذاشت رو9 یک مقدار میاد بالاتر تقریبا اینجا 9 و این یکی از راههای آپدیت کردن سطح دوم و ناحیه
هستش اما اگر دقت کنید یک ارتباط نزدیکی میبینید ( اشاره با موس به محدوده 5.4.3.1. ).

اینکه تمام محدوده هایی که دارید تقریبا تو یک رنج هستش حتی این 6 تا 7 که با فاصله های دوبل هستش این7 هم شما بخواید آپدیت کندید مشترک اوپن کلوزها تو این10 محدوده ها میشه) سطح دوم رو از7 به 10 جابجا کرد(.همه توی یک رنج حرکتی و در یک محدوده ای درواقع داره این های و لوها داره نوسان میکنه.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

و یا همدیگه یکسان میخوایم برگردیم به اینکه گفتیم در هر جلسه ای مایکی از کارایی هایی که ای تی ار یا برای توان حرکتی بود که داریم و این تناسب حرکت ( محدوده 1تا2 اندازه زد) تقریبا بیست وهفت پپ. محدوده 4 بیست و چهار پپ. محدوده 3 سیو چهار پپ محدوده 11 نوزده پپ محدوده 30 حدود بیست و چهار پپ. محدوده 5 تا 9 تقریبابیست و پنج پپ همه شون در محدوده خاصی دارن حرکت میکنند.

که این محدوده تقریبا نصف ای تی ار تایمی که توش هستیم هستش یعنی دیلی هستیم تقریبا نصف ای تی ار دیلی مون که تقریبا 64 پپ هستش که نصفش میشه 32 پپ و ای تی ار سبز ما که درصد نگیریم تقریبا28 پپ هم اون ناحیه داریم که نصف ای تی ار هستش.تقریبا بین بیست و هشت پپ و تاسی و خورده ای ناحیه داریم که نصف ای تی ار هستش.

یا اینکه می تونید از گام حرکتی استفاده کنید یعنی از ای تی ار تایم پایین استفاده کنید . یا از توان حرکتیش استفاده کنید این محدوده تقریبا یک رنجی باید داشته باشه بین بیست31 تا سی پپ32 همین تور که میبینید اکثریت های و لوها این محدوده رو دارند.یک موضوع دیگه هم اشاره کنم البته صدرصد قابل استناد نیستش.

اما میتونه یک آلارم بشه که محدوده هارو دارید برای پیوت مشخص می کنید اگر یک زمانی .به فرض مثال در همین تایم دیلی که هستید میاید یک پیوت 6تا10رو مشخص می کنید و میبینید که سازمخالف میزنه (اندازه زد) و ساز مخالفش این هستش که این اندازه ای که اینجا6تا10 داریم ( 46پپ) بیشتر از محدوده های سایر پیوت ها.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

1.5.4.3.1هستش. مثال مثل این 6 تا 10 اندازه یا یکی هم اینجا هستش محدوده 12تا13 تقریبا (46پپ) هستش این رو(محدوده 6تا10 رو کپی گرفت گذاشت روی لوی12) من بگذارم اینجا 12تا13 تقریبا ببینید با محدوده 6تا10 داره یکی میشه این اولین هشدار و اولین آلارم میتونه باشه.

برای شما که یک پیوتی6.12 دارید که این پیوت برای این تایم فریم (دیلی) نیستش احتمال بسیار زیاد پیوت مطعلق هستش به یک تایم بالاتر و همینطور هم که خودتون میبینید به هر حال طول حرکت14تا12و12تا6 و می تونید مطابق با مبحثی که در جلسه قبل داشتیم برید و این حرکت 14تا12 و 12تا6 و 6تا15 رو چک کنید ببینید مطابق اون چیزی که در جلسه قبل در خدمت شما بودیم این پیوت ها برای تایم فریم های بالا هست یا نه (رفت ویکلی)

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

در ویکلی حداقل سه کندل در یک راستا رو داریم 14 تا12 و کندلی که پوشش داده شده (دقیق مشخص نیست کدوم کندل مد نظر هستش کندل 16 که با کندل 12 و بعدی پوشش داده شده یا منظور کندل 12 هستش که لو زده و هایش در کندل بعدی پوشش داده شده).

حداقل چهار پنج کندل در یک راستا داریم ( فاصله12 تا6 کندل های دریک راستا با فلش قرمز مشخص شده) و پیوتی که تشکیل 6 شده پیوت هایی که برای تام یفریم های بالا بود و الان که در این تایم فریم (ویکلی)هستید.

این پیوت12واین پیوت6 اینجا 12هم که نگاه کنید اکثر شادوه ها ( شادو محدوده 12 ) 72 پپ و ای پی ار ویکلی165 پپ هستش و نصفش حدود 80 پپ میشه که محدوده 12 در محدوده نصف ای پی ار هستش .اینجا17 محدوده اوپن و کلوزی دارید حدود 130 پپ که یعنی اینکه دوبل اون عدد مورد انتظار ما که ما قرار شد اینجا (ویکلی) تقریبا 80 پپ داشته باشیم محدوده یعنی برابر با ای تی ار این تایم (ویکلی) باشه محدوده ما یعنی نصف ای تی ار تایم بالا هستش .

این ناحیه که شما اینجا17 دارید این پیوت برای تایم فریم بالاتر محسوب میشه بنابرین .شما میتونید اولین کارایی که از ناحیه ها دارید .این باشه که شما از این ناحیه ها به عنوان یک آلارم یک شاغول نصفه و نیمه چشمی برای اینکه بدو نید سطح شما برای کدوم تایمفریم هستش استفاده کنید .

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

روش دوم تعیین سطوح حمایت و مقاومت

یک روش دیگه برای شناسایی اگر شما بیاید زوم اوت20 رو منفی بزنید صفر صفر قرار بدید دوتا مثبت21 بزنید اولین حالتی که کندل ها نشون میده دکمه های کنترل جی رو فشار بدین اون گریید پشت زمینه فعال میشه طول این18 گرید تقریبا پنجاه چهار پپ هستش یعنی داره یک ای تی ار ( ای تی ار57 پپ هستش دیلی ) نشون میده شما در ویکلی 19 باشید .گریید حدود175 پپ ه که تقریبا برابر با ای پی ار 165 ویکلی هستش

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

نزدیک به همه و این گریدی که پشت سر تصویر هستش داره به نوعی ای تی ار رو نشون میده ممکنه مثال شما از سیستمی که استفاده می کنید بخاطر طول و عرض سیستم مانیتورتون بخاطر رزولیشنی که دارید استفاده می کنید با دوتای مثبت20 این اتفاق نیفته .

این رو برای خودتون بیاید و تنظیم کنید و حالا ممکنه سه تا (مثبت زدنه) بشه ( یکوقتی چهارتا بشه ) سیک مثبت دیگه زد و دوباره اندازه زد این22 گرید الان 150 تارو داره نشون میده باز هم متناسب هست با ای پی ار 165 هستش. اون یکذره پایینتر بود این (ای پی ار) یکذره بالاتر.

به هر حال این رو ( مقدار زوم رو) تنظیم کنید من االن با همین تنظیمات23 چهار ساعته باشم داره حدود16 پپ رو نشون میده ای تی ار من تو رنج 19 پپ هستش.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

تقریبا اون محدوده حمایت و مقاومت رو داره نشون میده. الان که تو چهارساعته اومدیم اینجا 1 یک های این2 هم یک لو یکچیزی حول وحوش پنج شش پپ یعنی اگه فرض رو بر این بگذارید این پیوتی که اینجا 1 شکل گرفته برای تایم چهارساعته هستش اونموقع یچیزی حدود نه پپ طول حرکتش (محدودش باشه) باشه یعنی می تونید از روی این گرید ها باکس بکشید30 طولش شد بیست پپ نصفش کنیم تقریبا ده پپ 3 بشه میگذاریم.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

روی های 1 باکس3 رو.اون چیزی که اینجا 1هست دقت کنید داره به این شادو ها 4 به عنوان مشترک بادی ها اشاره می کنه این هم یکی از
راه ها هستش که می تونید استفاده کنید.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

(رفت تایم.دیلی) در تایم بالاترش خب اینجا حداقل 5چند کندل در یک راستا رو دارید بخاطر این اونجا (محدوده 1تا2 درچهار ساعته) کم اومد (محدوده) که این پیوت1 برای این تایم فریمه (دیلی) و طول محدوده 1تا6 سی پپ هستش داره به ای پی ار (سی پپ) تایم پایین (چهارساعت) نشون میده.

و یکی از اون دلیلی که اونجا (چهارساعته) محدوده 1تا2 ما کوچولو به نظر میرسید 3و همخوانی نداشت این بودش که پیوت1 برای اون تایم (چهارساعته) نبود. اما در همین تایم (چهارساعته) یک چیز چشمی نگاه کنید خیلی از این شادو هایی که دارید نگاه می کنید و میبینید.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

این شادو7 و8 بیست سه پپ این9 شادو بیست و هشت پپ .این 10 شادو بیست و هفت پپ .اکثر شادو ها یی که داره میزنه همه در یک رنج یک محدوده حرکتی هستش بنابرین. این برمیگرده به استاندارد بودن حرکت و اینکه کندل ها مطابق با گامهای حرکتی خودشون درواقع میان و حرکت می کنند به اون اشاره داره و موضوع بعدی که باید تو این مبحث درواقع در نظر بگیرید بحث رفتار خود آقازاده جفت ارز ها هستش .

الان یورو یو اس دی رو داشتیم بررسی میکردیم برابر با نصف حرکت بود .ممکنه یک زمانی شما ارزی رو بررسی کنید که طول حرکت هایی که دارید بدست میارید برابر با ای تی ار اون تایم باشه بنابرین این رو هم لحاظ کنید.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

و درنظر داشته باشید که وقتی بصورت تخصصی دارید روی یک ارزی کار میکنید مطمینا بدست میارید که طول این شادو11 سی و چهارتا طول این شادو12 سی و شیش تا طول این 13 شادو سی وشیش تا طول این 14 تا مشترک اوپن کلوزها تقریبا بیست و دوتا باید یچیزی حول حوش سی پپ باشه و اینجا15 بیست و چهار پپ بنابرین اینجا هم تقریبا نصف تو چهار ساعته هستیم.

داره برابری میکنه تقریبا با همون41 محدوده سی تا تو طال هستش خب بستگی شاید به فراریت واون میزان شناوری داشته باشه که شما باید اون رفتار ارزی که دارید باهاش کار می کنید حتما رفتار اون ارز رو درنظر بگیرید .البته اکثرا این قانون که.

جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت
جلسه پنجم: تعیین محدوده سطوح حمایت و مقاومت

الان تو یو اس دی کد 16 حدود پانزده پپ هستش تو تایم چهار ساعته واینجا42 هجده تاست توان حرکتی.یعنی تو چهارساعته ایم نصف تقریبا که نصف تقریبا اون43 که .و ای تی ار44 یکساعته این اقازاده کد هم چهارده تا بصورت میانگین هستش .

طول این حرکت16 حدود شانزده هستش و همچنینی 17 و18 حدود پانزده شانزده تا اینجا19 دوازده تا و 20 دوازده تا و این عرض هم داره همین رفتارو نشون میده بنابرین این میشه ناحیه ما.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 14

زمانی که شما یک سطح پیوتی21.نه دیگه قرار شد که بهش سطح پیوتی21 نگیم.زمانیکه شما ناحیه 21حمایت مقاومتی دارید اگر میخواید بیاید به فرض مثال .

اینجا22 امروز یدونه ناحیه داشتیم که گفتیم ساید میشه و قیمت اومده برای این سطح23(باکس توخالی مشکی23 ) اگر می خواید بیاید و وارد بازار بشید مطمینا نیمه اول 24 یعنی این باکسی23 که کشیدید این25 هم شادو و این26 هم مشترک اوپن کلوزها از نیمه باکس به پایین24 (باکس سبز) برای ورور و به اندازه نصف این باکسی23 که اینجا دارید.

اگر استاپ لاسی در آینده باشه که در آینده میگیم به چه شکل میشه و به اندازه نصف این باکس 23 بالاتر 27 ( باکس قرمز) و به هر حال این انتظار هستش که قیمت اگر اون طول حرکت رو از سطح (منظور از انتهای باکس23 هستش) عبور کنه احتمال بسیار زیاد در آینده اون رو میشکنه ای نکه حالا ازش چه استفاده هایی داشته باشیم بماند برای بعد شناساییه.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 15

این باکس ها البته یادمون نمیره درخصوص شادو ها یی که النگ شادو هستند و توی پینبارها هستند جزو کندل های خود پوشاننده هستند. اگر دارای طول بلند شادویی باشه .

ما بصورت انفرادی درواقع اون شادو رو میایم طولش رو حساب می کنیم و تایمش رو مشخص می کنیم و براساس طول و میزان حرکتی که داره. مثال همین کندل1 البته همین کندل ببین بصورت صعودیه 1 اگر این حرکت نزولی (اشاره به نزول کندل 1 از های به سمت پایین) که اینجا1 بود این کندل بدنش2 نزولی بود با همین شکل و شمایل یکی ازکندل های خود پوشاننده هستش .

مثال اینجا3 شما ساختاری که دارید دیگه ساختارش به کندل های پین بارو کندلهای در زیر گروه کندل های همر و شوتینگ و از این داستانا نخوره این کندل3 کندل صعودیه یک کندل خود پوشاننده هستش و طول خود شادو3 رو 67 پپ برابر با ای تی ار دیلی هستش پس این شادو3 دیلی هستش و شما میاید سطح هیدن شادو 4رو در نظر میگیرید توی این4 سطح هیدن یک گره معامالتی هستش مطمینا ببینید به اینجا 4 واکنش5 داره.

شما میرید اونجا 4 (در 50% شادو در تایم های پایین) اون آرایش رو میبینید در آینده و اون گره ای که هنوز صحبتش رو نکردیم رو پیدا می کنید و در این محدوده 4ها دنبال بای هستید .برک اوت6 هم شده بعدا در دفعه بعد 7 باز سطح 4 مهمی بوده که قیمت همچنان بهش واکنش 7 داشته.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 16

شاید بعضی وقتاه کندل های لانگ شادویی 8 داشته باشید که میاید و بررسی میکنید و میبینید که قیمت زمانی که بهش میرسه 9 مطابق با اون دیدگاهی که صحبت شد هیچ واکنشی به عنوان برگشت نمی بینید و قیمت خیلی راحت میاد ازش رد میشه .این برمیگرده به اینکه اون شادو 8 جنسش چی هستش و اون پیوت جنسش چی هستش.

Capture

.در جلسه قبل هم یک اشاره کوچیک داشیم به این مبحث .اینکه اون سه نوع پیوت از نظر ماهیت اینکه پیوت ریورس هستش. خیلی ها سوال کردن. من یک کوچولو توضیح بدم دوباره.شما یک سطح 10 دارید.

قیمت زمانی که میاد و سطح شمارو برک اوت 11 میکنه زمانی که داره بر میگرده 12 ببینید یک پکیجی هستش شکست که میگیم در آینده. زمانی که شکست 11 اتفاق میفته و پکیج شکست کامل میشه قیمت یک برگشت یک پولبک 11 تا 12 داره به سمت سطح 10 شکسته شده و مطمینا این برگشت (11تا12 ) بعد از شکست به سمت سطح10 شکسته شده در تایم پایین ( یک ساعته ) بصورت یک پیوت دیده میشه اون یک پیوت پولبکی هستش .پیوت پولبکی

تعیین محدوده حمایت مقاومت 18

( رفت تایم یکساعته اونجارو پیدا نتونست بکنه ) برای ما ارزش..کجا بود؟ولش کن یکی دیگه ترسیم کنیم. باز یک سطح دیگه اینجا 13شکست 14و برگشت 16تا15 این برگشت خودش یک پیوت 16 هستش به عنوان پیوت پولبکی معروف هستش و سطوحی17 که پیوتهای پولبکی چه سطوح 17حمایت و مقاومت باشه چه سطوح پیوتی باشه ایجاد می کنند برای ما ارزش ترید کردن ندارند.

این سطوحی که 16ایجاد میشه در تایم های پایین جزو سطوح مینوری هستش که درموردش صحبت خواهیم کرد و شکسته خواهند شد به عنوان شاید تارگت اول17 ازش استفاده خواهد شد این16 میشه پیوت پولبکی.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 19

شما زمانی که سطحی رو دارید مثال این سطح 18 شکسته شده وقیمت 19 داره به سمتش برمیگرده اولین برخورد 30 در تایم تریگر.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 20

یعنی شما سطح 18رو دارید و تشخیص دادید سطح شما برای کدوم تایم فریم هستش اونموقع در تایم تریگر که رفتید و می خواید وارد بازار می خواید بشید ( یک سطح دیگه رو که قبال بود رفت جلو تر مثال زد) اولین برخورد21 که قیمت میاد و به سطح شما داره و برمیگرده 22 در تایم تریگر ایجاد یک پیوت می کنه ما به اون پیوت پیوت تصفیه میگیم .و پیوتی23 که در تایم اصلیه خود سطح 24 ایجاد میشه پیوت ریورس اسم گذاری میشه.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 21

یک خالصه ذهنیتی داشته باشید رسیدیم به بحث شناسایی انواع پیوتها توی بحث پرایسی اونجا هم این مبحث رو صحبت می کنیم و تو بحث ستاپ هار ترید درموردش صحبت می کنیم. فقط این رو داشته باشیم که سه پیت ریورس تصفیه پولبک جزو پیوت هایی که درواقع ما براساس اونها میایم و تصمیم بگیریم که وارد بازار بشیم یا نه معمولا پولبکی هارو در اون سطوحی که سطوح میانی پیوت ها هستش معمولا نمیایم.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 22

و وارد بازار نمیشیم .اینجا 1 یک ریزش یک پیوت2 و ( باکس ترسیم کرد) یک سطح داخلی3 و محلی که یک برگشت4 مجدد داریم (به سطح داخلی3 ) برای پیوت ها این هارو در جلسات آینده میگیم. فقط داشته باشیم محدوده هارو برای این جلسه.و سه نوع پیوتی که بهش اشاره کردیم.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 23

تا اینجا هستیم اشاره ای داشته باشیم .شما زمانی که یک پیوت دارید مثال این پیوت 5و گفتیم کاری که انجام میدیم از لوی پیوت5 تا مشترک اوپن کلوزها یک سطح 6 مشخص می کنیم. ببینید اینجا33 به هر حال محلی بوده که بایرها وارد بازار شدند و حرکت صعودی 33 تا34 داشته.

حداقل سه کندل8 در یک راستا رو داریم یک پینبار5رو داریم ببین من دیگه اینجا رو5(کندل پینبار( حالا شصت پپ طول کندله و ای تی ار سبزمونم شصت پپه رو اینا دیگه زیاد اصال کال مانور نمی دیم .یک پینباری5 رو داریم کندل 7اومده بالاتر از پینبار5هایی که به تنهایی خودشون جزو پیوتهای تبصره ای ما بودند اومده تایید شده (کندل7 بالاتر از5بسته شده) اینجا7 بایر ها هستند.

مطمین باشید زمانی که قیمت می خواد برگرده 9اگر همچنان به بای33 فکر کنند قیمت 9به این سطح پایین 10 نمیرسه.یک سطح داخلی11 داریم برای پیوتها توی این12 محدوده و قیمت14تا13 میاد به این سطح11 واکنش13 نشون میده.

البته این سطح12 یکسطح یجورایی بدون دفاع حالا بدون سپر هستش و این یکی از اون دالیلشون هستش که مثال می خوان بیان از استاپ هاشون10 دفاع کنند .یا اینکه از اون سطح بالا14 دیدگاه ها عوض شده باشه بازهم تارگتها رو کسی نمیاد روی نوک این شادو5 مطمینا نمیگذاره ( درسطح10 ) تارگت هارو در یک فاصله ای تی اریی نزدیکتر11 قرارداره و بازار13 میاد بهش میره و واکنش نشون میده.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 24

یکی از اون کارایی هایی که گفتیم زمانیکه پیوت 15 تشکیل میشه( باکس کشید) بعد از اینکه پیوت تشکیل شد. (خط عمود 16 بعد از تشکیل پیوت انداخت رو چرت) اینجا16 پیوت شکل گرفته میشه ما بعد تشکیل سطح داخلی پیوت یعنی این سطح17 برای ما اهمیت داره .یکی از روشهایی که معموال برای مشخص کردن ناحیه سطح داخلییا سطح پیوتی در نظر میگیریم.

این هستش که به اندازه طول همون باکس 19ناحیه حمایت مقاومتی یدونه باکس هم از سمت داخل17 ترسیم می کنیم.البته شادو و مشترک اوپن کلوزهای18 سمت داخل پیوت هم به ما کمک میکنه.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 25

خاصی داره که بعدا خواهیم گفت برمیگرده 36 به ناحیه داخلی17 پیوت و حرکت 21 رو از ناحیه داخلی17 شروع میکنه گفتیم این برگشت35 بریم به تایم تریگر (یکساعته) ببینید اینجا16 پیوت تشکیل شده (درتایم دیلی تشکیل شده بود) و قیمت35 تا36 یک برگشت داشته که یک اسم بخاطر تصفیه اولیه بایرهایی که درواقع این پایین 22 اومدن.

مثال با این تریپل باتوم 22اومدن و وارد بازارشدند یا اینکه مثال با هداندشولدریا دبل باتم وارد شدند یک تصفیه اولیه23روی این24سطح داخلی اینهم 24 اون زمان یک پیوت بوده و اومده اینجا23 تارگت رو گذاشتن و حجم زیادی رو معموال تصفیه23 می کنند و بازار یک برگشت35تا36 داره و بعدا ادامه21 حرکت .

تعیین محدوده حمایت مقاومت 26

این ساختار (خط سبز) 25 روهم به خاطر بسپاید که انشاهلل توی بحث پیوت های پولبکی 25 و پیوت های تصفیه و پیوت های ورود یا ریورس این 25 اتفاق زیاد میفته. این 25 اصال کال کل ساختار پیوت ها همین هستش و میبینید که (در برگشت از38تا39) سطح داخلی26 (من سطح داخلی 26 رو خودم کشیدم دقیق نیست فقط با موس اشاره کرد منظور هم سطح داخلیه پیوت 37 هستش) عمل نکرده و قیمت رفته 27.

اون هم بخاطر اینکه این آقازاده کندل 28 اتفاق افتاده و اینکه برک اوت 29 اتفاق افتاده .حالا انشالله خواهیم گفت در آینده و در همین محدوده که بدونیم پیوت های ما یک سطح داخلی دارند که بازار یک برگشت به سمت داخلی اونها داره و مخصوصا این پیوت ها پیوت های ریورس باشند این سطح 4 سطح بسیار قوی خواهد بود.

تعیین محدوده حمایت مقاومت 27

شما اگه بدون اینکه اصال بشناسید پیوت پولبکی هستش پیوت ریورس هستش پیوت تصفیه هستش سطوح داخلی 40 رو بخواید ترید 41 کنید. اگر مقید باشید به استاپلاس 42 ومقید باشید به اینکه سودتون 43 گسترش پیدا کنه.

گند نزنید به جابجاییه استاپ 42 و تارگت 43 دست نزنید و مقید باشید به پلنی که دارید می تونید انتظار داشته باشید که حتی بدون اینکه انواع پیوت هارو بشناسید با مدیریت سرمایه و ریسک به ریواردهایی که وجود داره یک برایند سودده داشته باشید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.