جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

ویدئو شناخت ساختار پیوت های قیمتی

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 3

خلاصه ویدئو

در این جلسه سعی خواهیم کرد مطالبی رو در خصوص شناخت ساختار پیوت های قیمتی تقدیم کنیم در جلسه قبلی یک مقدمه ای رو در درواقع برای شروع بحثی که درمورد تشخیص  پیوت های قیمتی خدمتتون عرض کردیم در جلسه قبل اگه خاطرتون باشه ما کندل ها را به چهار دسته اسپینینگ ها استاندارد لانگ بارها و اسپایک ها تقسیم بندی کردیم که از این تقسیم بندی در این جلسه استفاده خواهیم کرد.

توی بحث و الگوهای برگشت به روند اگه خاطرتون باشه تو همه الگوها یک نکته مشترک وجود داشت و آن اینکه همه الگوهای برگشتی داشتند که برگشت برابر با ای تی ار تایم فریم خودشان بود و این مسئله رو ما به عنوان اولین پیش شرط تشکیل پیوت ها در نظر گرفتیم.

عرض کردیم که هرگاه حداقل یک برگشت به اندازه ای تی ار اون تایم روداشته با شیم میتونیم بریم و احتمال تشکیل پیوت را بررسی کنیم یعنی تا زمانی که یک برگشتی به اندازه یک ای تی ار نداشته باشیم کلابررسی پیوت منتفی است و اصلا پیوتی تشکیل نشده. یا علامت و سیگنالی برای این منظور صادر نشده که ما بخوایم بیایم اون رو بررسی کنیم.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

تعریف پیوت

همه ما مطمئنا میدونیم که پیوت محل چرخش یا در واقع برگرفته شده از لولا یا کلونی درکه توش میچرخه رفتار قیمت و اینکه در یک مسیر حرکتی 1 داره مسیرش رو طی میکنه تغییر رفتار میده 2 و این تغییر رفتارکه ایجاد یک قله یا دره میکنه مسیر حرکت عوض میشه به عنوان یک پیوت شناخته میشه. وقتی میگیم تغییر رفتار از یک مسیر حرکتی به یک مسیر حرکت دوم مطمئنا شما می دونید که ما سه نوع روند حرکتی داریم یعنی اینکه حرکت یا صعودی 3 هستش یا نزولی 4 هستش یا اینکه حالت ساید 5هستش .

تغییر رفتار قیمت از یک حرکت صعودی 3 به 4 حرکت بعدی منظور ساید 5 نیست وساید بودن برای ما فعلاً  در ابتدای کارجزوه تغییر رفتار و محسوب نمیشه البته این 5هم به عنوان تغییر رفتار در مرحله دوم داریم و توی بحث پیوت ها یک تغییر رفتار از حرکت صودی 3به نزولی4 را که برای ما ایجاد دره یا قله 6 میکنه را به عنوان پی وت می شناسیم.

و این تغییر رفتار از حرکت صعودی 7 به حرکت ساید8 تبدیل میشه به ما پیوت نمیده . به ما بیس 8 میده که در آینده در فاز دوم متونه یک حرکت معکوس 9داشته باشه و پیوت 8 تشکیل بده .و می تونه یه حرکت معکوس 10 نداشته باشه و این ساید 8 بودن یک استراحت باشه و بازار در امتداد حرکت قبلی 10 باشه به خاطر همین ما این تغییر رفتار یا تغییر جهت رو ازحالات صعودی 11 به ساید 12 یا حالت نزولی 13 به ساید رو 14 به عنوان پیوت در نظر نمیگیریم وپیوت تغییر رفتار از حالت روند در واقع صعودی به روند نزولی و برعکس و این ساید 12و14 در فاز بعدی در آینده صحبت خواهیم کرد.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

موضوعی که شاید به ذهن خیلی از شما برسه و برای شما سوال باشه این هستش که به هرحال تغییر رفتار قیمت از حالت صعودی به نزولی یا معکوسش که این سطح15 را به عنوان یک سطح پیوتی در واقع بخواهیم در نظر بگیریم در یک لحظه و آن واحد که این اتفاق نمیافتد.

به هر روداشته باشه (ازصعود به نزول30) یک مدت زمانی رو در این قله 16 مکث داشته و به هرحال یک  حال بازار برای اینکه این تغییر جهت30بیسی هم اینجا 16تشکیل میشه تا این اتفاقه بیفته .اگه اینجوری باشه پس ما به هیچ عنوان این تغییر مسیر حرکتی مثل ازصعودی7 و مکس 8 و برعکس 9 رونمی توانیم داشته باشیم. توی بحث تایم فریم ها یک بحث در واقع بیس ها مطرح هستش که در ادامه بهش می رسیم.

حالا که یک اشاره ای هم بهش داشته باشیم این هستش که شما ضریب چهار (اشاره با موس به31) تایم های فراکتالی را داشت پس پس بنابراین اگر درجا زدنی داشته باشید که یعنی حداقل به اندازه حالا چهار تا بشه که میشه خودش سه تا کندل 17 اون تایم فریم الان اینجا مثلاً چهارساعت هستیم.

وقتی سه تا کندل 17 چهار ساعته درجا بزنه و به سمت چهارمی 32 داره حرکت میکنه تازه اینجا 32میشه ساید و درجا زدن که برای ما این جا 12 یک سطح بیس محسوب میشه و کمتر از این17 تعداد موندن رو به عنوان یک محدوده ساید 12 و به عنوان بیس در نظر نمیگیریم بنابراین این تغییر رفتاری که که داریم راجع به صحبت می کنیم از یک مسیر به فرض صعودی18 رالی و برگرده به مسیر19 نزولی و دراپ این

20درجا زدن ای که اینجا 20داره اتفاق میفته اگه کمتر از 3 یا 4 کندل باشه ما این 20را به عنوان بیس در نظر نم یگیریم و یک   تغییر19جهت محسوب میشه که به عنوان دره 20و قله شناخته میشه که این دره و قله و محل چرخش رو پیوت عرض می کنیم

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

مطلب بعدی در خصوص طول حرکت 18 هستش یعنی اینکه یک شرط دیگه ای هم وجود داره و ما به طول این حرکت 18هم توجه داریم برای و اون   اینکه بخوایم بیایم بگیم که یک حرکت داریم یا  یک مسیر حرکت داریم . احتیاج به جز این درواقع بحثی که اینجا 20 میخواد برگرد هپیش شرط حداقل به اندازه برگشت19 یک ای تی ار رو که در جلسه قبلی بهش اشاره کردیم شرط بعدی این هستش که شما یک حرکت اولیه 18داشته باشید و این حرکت اولیه حداقل سه کندل در یک راستا هستش.

این حداقل سه کندل در یک راستا 18روکه به عنوان روند و به عنوان حرکت به عنوان یک مسیر حرکت و مومنتوم ازش یاد می کنیم برگرفته شده ازتعریف روند کلاسیک هستش اگر خاطرتون باشه تو بحث قیمت می رفت یک های2 در واقع ایجاد میکرد میومد اگردره ای3 بالاتر از دره قبلی کلاسیک زمانی که یک مثل اینجا مثلایک دره 1داشتیم 1شکل میگرفت البته اینجا 3 مطابق با تعریف کلاسیک شکل نگرفته  چون باید بره ( بعد ازتشکیل لوی3بره) این های 2 رو بزنه تا این دره 3 تایید بشه اون موقع که این اتفاق بیفته و های جدید زده بشه)

بعد از تشکیللوی3 های بالاتر از 2 بزنه( شما یک خط روند4 داشتید و انتظار داشتید که مرحله سوم که قیمت میاد و به خط روند شما میرسه 5اون موقع یک واکنش داشته باشید و اون برگشت7 به مسیر اصلی روند اصلی  مثلا در این حالت یک کانال 6 هم داشتید (یک کپی از خط روند 4 گذاشت بالای های 2) که انتظار داشتید قیمت بره 7 و در مسیر این کانالی 7 که این تعریف هم در واقع برگرفته شده از همان تعریفه یا اصلش این کندل ها 8بوده که در جلسه قبل صحبت کردیم   ترسیم کرده بودید قرار بگیره.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

هرگاه سه کندل 8 در یک راستا داشته باشیم این کندل ها 8هم همینه اینجا شما یک لو 1 دارید یک لول 3 بالاتردارید و انتظار دارید که واکنش بعدی5 اگه خاطرتون باشه توی بحث کلاسیک زمانی که این واکنش اینجا 5اتفاق می افتاد این روند 7 روند تایید شده بود و شما یک حرکت  و حرکت بعدی صعودی 10 و شما.یک لو8 دارید  یک لوی بالاتر 9 از لوی قبلی 8 دارید یک های 12 بالاتر از 9 حرکت صعودیه بعدی 8 صعودیهای قبلی11 داریم بنابر این یک روند دارید.

زمانیکه قیمت میاد ولوی سوم 10 را تشکیل می ده زمانی که میره (اشاره به مثال کانالی که زد در روند کلاسیک) در واقع شروع میکنه های بالاتر(7تعریف کلاسیک) و( 13تعریف کندلی) رومیزنه اون موقع شما یک روند تایید شده داری د بنابراین هرگاه سه کندل در یک راستا داشته باشیم یک حرکت داریم.

این حرکت پیش شرطه دومی هستش که برای تشخیص پیوت ها لحاظ می شه و بحث ابتدایی تشخیص تعریف پیوت به این حالت میشه که در سبک های مختلف از این تعریف و از این پیوتها استفاده می کنند تا یک پیدا کنند به فرض مثال مثلا سبک چنگال میاید چنگال ترسیم می کنید.

میگیم یک پیوت ای 14 یک پیوت بی 15  بخوان ناحیه در واقع دیگری راو پیوت سی 16 و اینکه قیمت مثلا میتونه با اون قوانینی که داره .که یک چنگال از سه پیوت استفاده شده و انتظار این هستش که به فرض مثال قیمت بخواد بیاد (از16 بیاد) و خودش رو به سطح میانی17 برسونه یعنی از پیوتها استفاده میشه.

برای پیدا کردن یک ناحیه دیگه که این ناحیه در خود بازار هستش 18و اصلاً احتیاج نیست که شما بیخواد بیایید و از ابزارهای دیگری استفاده کنیم بهترین کار این است که از خود همین قله ها  و دره ها و همین پیوت ها استفاده کنیم و واکنش بازار رو به سطوحی که در خود چارت هستش.نمیگم که اون سبک رو استفاده نکنید.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

میگم این (استفاده از قله ها دره ها) شاید راحت تر باشه و اینکه به فرض مثال شما بیاید از ابزار فیبوی پروجکشن استفاده کنیم مثلا بگید که قیمتیکفیبو پروجکشن از 19.20.21 ترسیم کرد از اینجا 19 به این بالا 20و انشالله اگه روزی روزگاری اینجا 21 محل پایان حرکت اصلاح باشه قیمت میخواد خودشو تالول ای19 بی20 مساویه سی 21 دی 22 به فرض تا اینجا 22 برسونه خوب این 22 سطح  اینجا 23 یک گره

میگیم که  این23 شاید راحت تر باشه خیلی هم با اون روش (مثلا معاملاتی هستش و هیچ فرقی نمی کنه نمی خوام بگم که این بهتره یا اون بهتر هفیبو چنگال) ارتباط برقرار می کنن. خب این سطح  اینجا 23 وجود داره و شما می توانید بدون استفاده از سایر ابزارها و مطالبی که هستش همین سطح رو اینجا 23هم داشته باشید اما داشتم می گفتم که توی سبک های مختلف پیوت هاروشناسایی می کنند واز اون پیوتهااستفاده می کنند

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

برای اینکه یک سطح دیگر را مشخص کنند توی همون سبک کلاسیک تعریف خود پیوت این حالت هستش که هرگاه شما سه کندل به صورت معکوس داشته باشید .یعنی شما یک حرکت را داشته باشید مثل  این حرکت 24 و اگه سه کندل در یک راستا داشته باشید یکی25 این ها رو نویز 26 در نظر بگیرید.دوتا 27 و سه تا 28 کندل.

هرگاه سه تا کندل در یک راستا 25 و27 و28 داشته باشید و نویزهارو در نظر نگیریم زمانی که قیمت میاد وبه اینجا 29 میرسه شما یک سطح پیوتی را در این ناحیه 30دارید که میتونید بیاید ازش استفاده کنید بخاطرهمین مثلاً اینجا 32 تو یکی از سبک ها این هستش که اگر قیمت نیاد (بعد زدن های3) و این لورو 31 تاچ نکنه توش نفوذ نکنه زمانی که این اتفاق نیفتاده شما قادر نیستید که این ناحیه 32 رو به عنوان یک سطح پیوتی در نظر بگیرید.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

خب این هم روش خاص خودش هستش  اما تو این دیدگاه فکر میکنم تعریف اصلی برای آقای بولکوسکی هستش اولین باری که خودم این تعریف رو برای روند شنیدم  که حداقل سه کندل در یک راستا باشه فکر می کنم محدوده های سال ۱۳۸۴ سر کلاس تحلیل تکنیکال پیشرفته مهندس نوید جعفریان بودیم .

یکی از مطالبی که ازشون یاد گرفتیم حداقل  وجود سه کندل در یک راستا بود.یعنی اینکه1 یک دو و این سه کندل1 در یک راستا را شما داشته باشید قیمت وقتی به اینجا2 می رسه و کلوز می کنه 40 شما مطابق با اون تعریفی که برای اون سبک هستش شما میتونید بگید که یک محله چرخش 32 داریم خوب اینجا 32 این محله چرخش.پس میتونید در سبک هایی که هستش بیایید د این قله 32 رو به عنوان یک قله جهت ترسیم استفاده کنید ویک نقطه دیگر رو به دست  بیارید  مثل این فیبو و چنگالی که مثال زدم یا سایر روش هایی که مطابق با اون تعریف هستش .

ما این تعریفرو یک کوچولو دستکاری کردیم .دستکاری به خاطراین هستش که وقتی شما یک قله3 یک قله جدید 4 دیگه که پایین تر از قله قبلی3 باشه یعنی مثلاً این اتفاق اینجوری (از0تا4 شکل بگیره) بیفته.

شمایک قله 3دارید میاد یک لو5 میزنه یک قله 4 جدید.و زمانی که میاد این پایین6 میشه قله ای4 که تشکیل شده ازقله قبلی 3پایین تر هستش بنابراین شما یک روند  7دارید (خطرند7 رسم کرد) روندی که این 8میشه یک کندل این 9میشه دو کندل و حالا در مرحله سوم زمانیکه قیمت میادو(حرکت 6تا10) به این سطح7 شما واکنش ( برگشت از 10) نشون میده یک روند11 تایید شده دارید.

پس وقتی صح بت از سطح کندل در یک راستا هستش این هستش که شما داری تعریف روند رومیگید .یعنی اینکه یکروند جدید (اشاره با موس به سه کندل در یک راستای1) شروع شده پس روند جدید برای مایی که میخوایم ریزتر بشیم بدردمون تقریبا نمی خوره.

 جلسه چهارم: شناخت ساختار پیوت های قیمتی  

نه اینکه نمی خوره ما می آییم این (اشاره به حرکت3تا11) حث دیگه پیوت نیست این بحث رونده.پس هر گاه سه کندل 1در یک راستا داشته.

باشید به نوعی ای تی اری  بخواهیم  نگاه کنیم بگیم که تقریبا دونیم برابر چون کندل ها همپوشانی دارند یک کندل 12های و لوش و دو کندل13 و سه کندل 14در اصل سه ای تی ار حرکت نیست یه چیزی حول و حوش دو و نیم یا دو هشت دهم ای تی ار هستش واز اون طرف هم برهر حال ای تی ار میانگین هستش شما اگرمثلا در دیلی باشید و یک نکته ای هم من اینجا بگم.

پیوت های قیمتی 9

مثل این 16عدد از ۸۰ درصد اون استفاده کنید.عدد سبزه به صورت انحصاری برای دیلی هست احتیاج به استفاده ۸۰ درصد ازش نیست اما در تایم های دیگه مثلاً در چهارساعته که اینجا 17 هستیم تقریباً اگر بیست پپ در نظر بگیریم .معمولاً این اتفاق نمیفته که شما به این حالت کندل 18ها به خواهد حرکت کنه)بدون همپوشانی حرکت کنه( یک ه مپوشانی 19داره که هم پوشانی تقریباً یه. نیم از اون در واقع سه ای تی ار رو از بین میبره تقریباً دو و نیم تا حالا .

اون ۱۲۰%  هم حساب کنید میشه محدوده حرکتی. پس هرگاه شما سه برابر ای تی ار (من دیگه برای راحتی کار دیگه 25. نمیگم توضیحات تموم شد) یا سه کندل در یک راستا 21 داشته باشید وقیمت به اندازه یک ای تی اربرگشت41 داشته باشه شما یک پیوت دارید20 این سه برابر حرکت 21 یا این سه کندل 21 در یک راستا میشه تعریف روند مون.و تا زمانی که قیمت اولین کندل برگشتی41 رو نداشته باشه اصلا هیچ زنگ خطری یا هشداری ندارید که بخواهید دنبال بررسی پیوت باشید .

هرگاه اولین کندل معکوس شکل گرفت شما میرید برای اینکه ببینید پیوت تشکیل شده یا نشده.یا خواهد شد یا نخواهد شد . ما داریم مدام میگیم سه کندل در یک راستا دیگه این ها را مدام تکرار نکنید وقتی داری م میگیم کندل یعنی کندل استاندارد یه وقتی نیاید سه تا کندل اسپینینگ در یک راستا را بگیرید و بگید که خوب سه کندل در یک راستا داریم.

حالا دیگه بریم دنبال یک  کندل معکوس باشیم الان اینجا سه کندل 1و2و3 دریک راستا را دارید با تمام شرایط اینکه میگیم کندل در یک راستا این کندل دومیه 2 های این 1 کندل رو زده کندل 3بعدی های 2این کندل  رو زده حالا تو مسیر صعودی کندل ها در یک راستا(1 تا 3 )هستند.

اما طول حرکتی که انجام شده ببینید این کندل 3حدود ده پپه شما %80درصد این بیست پپ ای تی ارتایم چهارساعته رو هم در نظر بگیرید میشه شانزده پپ . این 3کندل کندل استاندارد نیست این 2یدو نه هم کندل استاندارد نیست بنابرین حداقل یک طول حرکت پپرو(48پپ)  (از1تا3) برابر با اون طول 2.5 رو باید داشته باشید. یعنی حالا شصت پپ حرکت نداشتید دیگه حداقل ۸۰ درصد او ن شص نداشته باشید.

(ازلوی 1تاهای3 اندازهگیری کرد) حرکت رو تا بخواید سه تا کندل 1و2و3را در یک راستا در نظر بگیرد( 24 پپ حرکت داریدحرکت 1تا3) به خاطر این دارم میگم که بعضی اوقات شما کندل 4و5های لانگ دارید کندلهای اسپایک دارید  که طول حرکت را پوشش می دهند وقتی طول حرکت رو پوشش دادن جزو روند های تبصره ای ما محسوب می شوند که بعضی از اوقات دیگه احتیاجی نیست.

شما حداقل سه تا کندل در یک راستا را داشته باشید ممکن دو کندل4 در یک راستا را داشته باشید اما طول حرکت 4سه برابر ای تی ار رو پوشش بده در این شرایط هم شما میتونید بیاید با تشکیل اولین کندل6 معکوس به عنوان اولین آلارمی که وجود داره برید ببینید پیوت میخواد تشکیل بشه  پس سه کندل در یک راستا 7تا8 رو دارید زمانی که اولین کندل 6 معکوس  یا نه این طول حرکت (7تا8) مثل اینجا الان تو حالت لایو 56 پپ تشکیل میشه میرید برای شرط بررسی تشکیل پیوت ها و این شرط این بود که حداقل به اندازه یک ای تی ار9برگشت داشته باشیم

پیوت های قیمتی 10

میخوایم از حالت ای تی اری در بیام بیرون بگیم که اگر این کندل معکوس 6کندل ماقبل 7 خودش را پوشش داده باشد اون موقع ما یک محل چرخش یا یک پیوت دادیم این که بیاد کندل ماقبل خودش رو پوشش بده اون کندل ماقبل برای نوع اول پیوتی که خدمت شما هستیم از نظر ساختار این هستش که کندل ماقبل باید یک کندل استانداردای باشه که مستر کندل هستش و مستر کندل یکی از کندل های زیر گروه کندل های استاندارد هستش)استاندارد.

یعنی طولی برابر 80 تا120% ای تی ار اون تایم ( و الان باید مستر کندل باشه.مستر کندل یعنی اینکه حداقل80 % کندل بدنه باشه یا این که ۸۰% کندل شادو باشیم فرقی نمیکنه این بدنه کجا باشه میتونه این بالا41 باشه میتونه این پایین 42باشه میتونه وسط 43باشه یا هشتاد درصد بدنه باشه یا ۸۰ درصد شدو باشه در این دوتا حالت ما می آییم و کندل ما قبلی 7که درخصوصش داریم صحبت میکنیم که پوشش داده بشه به عنوان یک مستر کندل در نظر می گیریم زمانی که اون مستر کندل7 پوشش داده شد .

حالا اگه نزولی بود این لو 7رو به  عنوان پیوت اگر صعودی بود اون های رو بهعنوان پیوت در نظر میگرفتیم . این تعریف برای پیوتها برای ما دوتا کارایی داره اینکه

زمانی که شما حداقل سه کندل این10 یک کندل این 11دوتا کندل صعودی یک کندل 12نویزی که نتونسته کاری انجام بده و سه تا13 البته این شادو این 14هنوز تاچ نشده ولی همینجا13 سه تا  اگه برگرده (ازهای کندل13) قیمت (از های 14) می تونیم درواقع از نظر ای تی اری حساب کنیم.

و (یعنی از های14 ببینیم یک ای تی ار برگشته پایین یا نه) یام یاد میاد(ادامه صعود بعد13) هنوز ببینید این کندل نزولی 15هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده این کندل نزولی 16 طولی برابر با تقریبا بیست تا رو داره  80%  ای تی ار شانزده پپ تقریبا چهار پپ بدنه هستش یعنی یک مستر کندله 16 و کندل بعدی17 اومده و زیر این کندل 16 کلوز کرده  یعنی کندل بعدی17 که داریم میگیم مستر کندل 16ما رو پوشش بده باید بیاد ببینید مسیر صعودی قیمت زمانی که داره برمیگرده.

شما این کندلی که اینجا17دارید باید بیاد و زیر لوی کندل مستر16 شما کلوز کنه این اتفاق افتاده 17شما یک پیوت 16دارید این پیوت 16برای ما دوتا کارایی باید داشته باشه این تعریفی که داریم یکی اینکه با این پیوت ما یک سطح18 داریم که می تونیم در آینده از این 18سطح استفاده کنیم و دومین کاراییه  این تعریف پیوت این هستش که  به ما یک ناحیه دیگری میده  که در آینده  خواهیم گفت

پیوت های قیمتی 12

.یک ناحیه دیگه ای میده  که در لحظه تشکیل شما قادر هستید بیاید و بصورت مولتی تایمفریم  بیاد و یک سطحی رو داشته باشید که توی اون سطح در تایم تریگر(باکس 44 رو کشید) بخواید اقدام کنید برای ورود به بازار .

در اینده خواهیم گفت این بحث رو خب اینجا 16 اولین درواقع  رسیدن بوده این شادو19 .لانگ شادو ها به تنهایی به ما سطوح میدن .و این اولین برخورد 16اومده موفق نبوده (برگشت 16تا 20) اومده و در حمله بعدی 20 تا 21 ببینید یک حرکت دارید 20 تا 21 که در امتداد اون 45 حرکت هستش و سطح قبلی خودش 16 رو استاپ هانتر 21 کرده و اومده. 

اینجا انشالله درآینده برای این موضوع هم صحبت خواهیم کرد اما برای این مبحث دوتا کارایی تعریف پیوتها برای ما داشته باشند.بریم یک ارز دیگه در دیلی وبررسیه ساختار انواع پیوتها  ونوع استاندارد پیوتهارو رو در خدمت شما هستیم اینکه حداقل سه کندل در یک راستا داشته باشیم 1 یک  کندل بعدی 2 نویز هستش دو 3 و سه 4 این کندل 4 باید یک طول تقریبا چهلو پنج تا (ایتی ار دیلی 45 پپهست) پس یک کندل استاندارد هستش اینکه

پیوت های قیمتی 13

ایا مستر کندل هستش یا خیر باید این4 بدنه 80% طول کندل باشه پنجاهتا 80% میشه 40 تا که بدنه 30 پپ هستش که مستر کندل نیستش اما برابر با طول ای تی اری30 بخوایم ازش استفاده کنیم یک چهل و پنج تایی رو از این های4 بخوای م بیایم پایینتر همین محدوده 5و زمانی که قیمت بیاد زیر این کندل 5اینجا یعنی کلوز کنه اون خط فرضیه اونموقع شما یک سطح 4 پیوتی دارید یک درواقع چرخش دارید.

اینکه میگیم یک سطح پیوتی از این به بعد عوضش کنیم (اینوهای 4 رو) با اجازه بگیم یک 31 حمایت مقاومت داریم چون سطوح پیوتی در آینده برای ما  یک مفهوم و معنیه دیگری دارند پس این 4 محل چرخش و این 31 حمایت و مقاومت احتمالی که دوتا کارایی گفتیم برای ما داشته باشه یکی استفاده  در آینده 32 و یکی استفاده در لحظه (اشاره با موس به حرکت 33تا34) که در خدمت شما هستیم برای این بخش دوم

پیوت های قیمتی 14

مثلا الان اینجا یک حرکت 35یک بحثی اینجا بودش من این م6 توی سوالات دوستان بود بهش اشاره کنم  توی بحث پیوتهامونم  اتفاقا هستش و نوع خاصی از پیوت  به عنوان پیوتهای تبصره ای  هستش زمانی که شما مستر کندلی داشته باشید یا بزرگتر از اون  مستر کندلی که گفتیم %20 بدنه باشه اگه بدنه در راستای حرکت جدید باشه  درواقع اون پینبار6 باشه چون پینباراینجا حالا در حالت نزولی 6هستش می تونه

پیوت های قیمتی 15

پینباری 36 باشه که شادوش بالا باشه  اون پینبار 36 ها جزو مباحث ما نیستش و شما یک پین بار6 دارید .پین باری 6 که شادوش در راستای  تمایل حرکت جدید( در این مثال صعودی هستش)  هستش  و اگه این 6 اتفاق افتاد شما یک پیوت تبصره ای دارید نوع توی لانگشادو ها مخصوصا بحث اینکه پنجاه درصد لانگ شادو7ها یکی از نواحی یا گره های معاملاتی ماهستش که چنانچه این7 سطح دیده بشه  ما انتظار شروع یک حرکت صعودی8 رو ازش داریم.

اگه در این سطح7 بیاد و نفوذ 37کنه سطح یکبار مصرفه در دفعه های بعد حتی ده بار هم واکنش نشون بده بهش ما یکبار ازش استفاده می کنیم و اینهم 6 لانگ شادو .اینکه تایم تریگر این 6 لانگ شادو کجا باشه ؟ دوستان سوال کردند

شادوها بخصوص لانگ 6 شادو ها جزو مواردی هستش که دیگه طول حرکت رو در اون تایمی که میبینید( ا ینجا مثلا دیلیه) برای اونجا ممکنه نباشه .یعنی الان من در تایم دیلی هستم طول این حرکت دویست و بیست پپه ( طول شادو ) که توان حرکتی مانتلی32 هستش.

یعنی ای پی ار مانتلی شما تقریبا یک چیزی حدود دویست و خورده ای هستش  بریم تایم مانتلی ای پی ارش32 و الان ای تی ارش9 داره زیاد میشه  این  دوتا عدد 9و10رو برای پلتفورم متاسفانه زمانی که داشتیم ضرایب رو لحاظ می کردیم .

اینم سوال دوستان بود (ضرایب5و10و21و66و132و164 ضرایبی بود که بهشون وزنهای فیبو 1و1و2و 3و5و8و اگه بازم عددی بود الی آخر) یکسری داده ها وجود نداره ومتاسفانه باعث میشه که برای مانتلی انشالله  در اینده تغییرش میدیم این ضرایب رو همچنین برای ای تی ار ویکلی و مانتلی در آینده  دور انشالله اینها تغییر خواهد کرد.برگردیم به بحث

پیوت های قیمتی 17

و اینکه شما از توان حرکتی32 مانتلی استفاده کنید 216 پپ .امروز یک مطلبی از دوستان دیدم در خصوص فراریت  که نوشته بود توان حرکتی برای یک ارز توی ویکلی  دونیم برابر درواقع اون قیمت اسمیش هستش که به نظر من اشتباه هستش  دونیم درست نیست همون

ضرایبی که ما بدست آوردیم  براش تقریبا یک و چهاردهم مناسب هستش یا برای مانتلی نوشته بود که هفتونیم برابر باز به نظر من عدد اصلا درستی نیستش  و توان حرکتی مطابق با ای تی ار و مطابق پرایسی که درواقع حساب کردیم  یچیزی حول و حوش سه تا سه و یکی دو دهم مناسب هستش اون عدد هارو اگر یکجایی دیدید به هیچ عنوان استفاده نکنید و اما  برگردیم برای طول حرکتی6 که داشتیم صحبتش رو می کردیم.

ببین شما حرکت رو دارید اینجا6 میبینید در دیلی دارید این شادو رو میبینید .اما این6 شادو طولش برابر هستش با مانتلی هستش  یعنی شما شادوی مانتلی دارید اما در مانتلی11 دیده نمیشه بنابرین شادو برای مانتلی هستش و تایم تریگرش  برای دیلی یعنی شما روی این سطح 7 باید در تایمفریم دیلی صبر کنید تا نشانه هایی برای ورود ببینید و اما خیلی بالا هستش خیلی تحمل میخواد  خیلیا عجول هستند بخاطر همین  یک تبصره داریم .تایمفریم های سه گانه. 

یعنی تایم دیلی ویکلی مانتلی سه تا تایمفریم بالا رو تایمفریم سهگانه میگیم که اگر تایم تریگرمون مربوط به یکی از این تایمها شد .اونموقع ما مجوز این رو داریم که بخوایم دبل تریگر کنیم یا حتی اگه یک زمانی شما مثلا میایم میگیم که اگر پیوتی  داشتید  یا الگوهای کندلی داشتید یا لانگ شاودی داشتید که مثلا در یکساعته بود.

پیوت های قیمتی 18

باید برید در تایم تریگر اونجا دیگه مجاز به دبل تریگر کردن نیستید .اما اگر الگوی شما مربوط به تایم های سه گانه باشه  جواز دبل تریگر    کردن روه م دارید و اینکه در این سطح7 ( درتایم یکساعته ) بخواید بیاید وارد بازار بشید اینکه با چه7 تریگر و نشانه ای.

پیوت های قیمتی 19

چمیدونم هتتریک کنید (رفت پنج مین) و بیاید در اون7 مرکز وارد بازار بشید تی پی ها به چه صورت استاپ به چه صورت انشالله در آینده در خدمت شما خواهیم بود .واینکه اینهم نکته تکمیلی برای لانگ 6 شادو ها و پیوتهای تبصره ای 6 اینکه یک بار7 مصرف هستش  خود لانگ شادو6  ها انواع واقسام دارند .بعضی ها تصفیه هستند بعضی ها ورود هستند  بعضی ها خروج هستند بعضی ها پولبکی هستند و مثلا یک زمانی

پیوت های قیمتی 20

 مثلا اینجا اومدیدو از این آقازاده 12هارو دیدید12 طولش  80 پپ ای تی ار 45 و54 پپ هستش. توان حرکتی پپ46 تا خب کندل استاندار12د هستش  نویز پایینش12 مثلا ده درصد هستش بدنش و شادوش مناسب هستش  این کندل 12 به هیچ عنوان و هیچ شرایطی جزو کندلهای برگشت به روند ما نیستش تحت هیچ شرایطی جزو پیوتهای (اشاره با موس به کندل6) تبصره ای ما نیستش  بخاطر اینکه پشت سرش یک لانگبار13 وجود داره.

لانگباری که باعث خروج از محدوده کمپرس و ساید14د بوده بنابرین این نکته رو هم در کنار سایر نکات پیوتهای تبصره ای  و لانگبار ها داشته باشید  تا انشالله بری م برای مباحث  بعدی و اینکه انواع دیگه پس سه کندل در یک راستا  مستر کندل پوشش مستر کندل .

ما چهار نوع کندل معرفی کردیم  کندل استاندارد رو گفتیم بعضی از اوقات پیش میاد که شما در اون حرکتی که در واقع سه کندل در یک راستایی که دارید.  مثل اینجا 15طول حرکت(طول کندل15) صد پپ تقریبا دوبرابر ای تی ار(ای تی ار 45و50 هستش) گفتی م از %120 تا 2.5 جزو لانگبار های ما هستند.

اگر لانگبارداشتید 15باید صبر کیند قیمت برگرده پوشش 16بده .من همزمان نوع بعدی رو هم بگم که اسپایک ها هستش هیچ فرقی با همدیگه نداره  اینکه زمانی که شما  در مسیر حرکتتون17 لانگبار15 یا اسپایک داشتید باید یک خطفرضی18 ترسیم کنید به اندازه طول ای تی ار و اون زمانیکه مثلا این کندل ها 19 نیستش از اینجا (ار کف کندل 15) به اندازه حداقل یک 45 پپ برید بالا یک خط فرضی 18 ترسیم می کنید و اونموقع باید انتظار این رو داشته باشید.

زمانی که کندل بعدی( منظورکندل بعد15) یا کندل بعدی( دوتاکندل بعد15) و نهایتا در دو کندل اگر خط فرضی دارید18 یا همون مستر کندل دارید نهایتا باید در دو کندل بیاد پوشش داده بشه علت اینکه در سه تا کندل پوشش داده بشه رو انشالله اگه این رو بگم برمیگردیم توضیح میدیم.

اگر قیمت بیاد و بالای این سطح18 کلوز کنه اونموقع شما این پایین37 یک  سطح حمایتی20 دارید . که می تونید در آینده زمانی که قیمت برمیگرده بهش استفاده کنید .و اینکه چرا حداکثر در دو کندل باید پوشش بده ؟ اگه خاطرتون باشه  ما یک نوع  الگوهای کندلی دیگه  داشتیم الگوهای کندلی ادامه دهنده و در جلسه قبل راجعبش صحبت نکردیم.

این هستش که وقتی شما یک کندل لانگ1 دارید قیمت میاد و در سه تا کندل2 قادر نیستش که اون کندل1 رو پوشش بده سه تا 2کندل می مونه توی دل این1 کندل همون الگوی ادامه دهنده سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه بخاطر این میگیم که حداکثر در دوتا کندل بیاد و پوشش3 بده تا ما اونو به عنوان پیوت لایو در نظر بگیریم که اگه سه تا بشه احتمال اینکه یک الگویی باشه مثلا  اینجوری4       

پیوت های قیمتی 21

بشه وجود داره و گفتیم پیوت لایو چون دوتا کارایی برای ما داشت . پیوتی که تعریفش رو انجام میدیم یکی به ما سطح مید ه20 تا در آی نده استفاده کنیم حالا اگر در سه تا کندل اومد این سطح 18 پوشش داد ایا اینجا 20 یک سطح  حمایتی نیست؟

چرا هستش و ما می تونیم از این21 پیوت یک سطح حمایتی20 بگیریم .اما دیگه کارای در حالت لایو نداره و اگر در سه تا یا بیشتر کندل پوشش داده شد ما مجار نیستیم که به تایم تریگر بریم و در لحظه تشکیل و لایو بازار باهاش ترید کنیم.

بنابرین حداکثر در دوتا کندل خط فرضی 18 رو پوشش بده حالا این مال زمانی بود که این اتفاقه 19 اینجا داره می افته کندل بعدی 21میاد و لو میزنه مثل این کندل 21 بعدی وقتی لو زد اونموقع باید بیاید و کندل بعدی21 ( اندازه بگیرید45 پپ) رو حساب کنید.

یعنی این کندل21 رو باید حساب کنید لوی اون لانگبار 15 و اسپایک رو زده ( اینجا چون نزولیه) بنابرین شما الان اینجا اگه مثلا این کندل (قبل21) استاندارد (طولش 36 پپ) بود چون توی دل اون کندل15 هستش شما شاید با روش های دیگه ای حالابه عنوان حالا بیس ها در تایم های پایین اینساید بار بخواید استفاده کنید.

از الگوهای دیگه ای استفاده کنید و ترید کنید اما دیگه پیوت نیست و الان این جا شما یک کندل مستر21 دارید و کندل بعدی (منظور کندل بعد 21 هستش) رفته بالای  کندل مستر21 شما کلوز کرده.

بنابرین شما یک پیوت 21 دارید این پیوت دوتا کارایی دار ه یک به شما سطح حمایتی20 مقاومتی میده کارایی دوم این هستش که اگر شما یک پیوت رو تشخیص دادید مجاز هستید که در اون لحظه برید  در تایم تریگرش و در تایم تریگر اقدام به ورود کنید.  پس شد پیوت نوع استاندارد و مستر کندل .پیوت نوع دوش نوع لانگبار .و پیوت نوع سوم اسپایک.

پیوت نوع چهارم که برای کندلهای اسپنینگ هستند .شما نوع چهارم و نوع پنجم  که میشه درجازدنهای  حتی کندلهای استاندارد  پیوتهای بعدی رو میده .یکزمانی هستش که قیمت حرکت میکنه. 

یکی5 دوتا6 نویز7 سه تا8 چهار9تا و یک کندل مستر10 و استانداردی رو تشکیل میده (طولش57پپ) کندل بعدی نمی تونه بیاد و پوشش بده  های و لوی جدید رو هم کلوز نمی کنه در واقع شادو مهم نیست(چون شادوی پایین زده) کلوز نمی کنه کندل بعدی هم میاد و کلوز نمی کنه اگر یکزمانی حداکثر .

من تو ویدیوهای قدیم چهارتارو گفتم  بخاطر اینکه تایم های ما فرکتالی  با ضریب چهار هستش .چهارتا کندل درجا بزنند .این چهارتا کندل می تونند هر چهارتاش استاندارد باشند می تونند هر چهارتاش اسپنینگ باشند می تونند تلفیقی از اینها باشند و چهارمی 12 درواقع میره برای اینکه بیاد اونهارو بشکنه  اگر سه تا درنظر بگیرید یک مقدار می خوایم فشرده ساز ی بشه  حالا یکسری موقعیت هارو از دست ندید چون این بیس پیوت هامون میشه و بیس  پیوتها. پیوت های خیلی سوددهی هستند  همونهایی که شما حرکت های با ممنتوم 5 رو دارید و میاد ای تی ار13 شما

پیوت های قیمتی 22

فراریتش بیشتر میشه و شروع میکنه به استراحت و درجازدن (کندلهای 10تا12) اگر بیاید و یک دو سه تا( از10شروع کرد شمردن اون سه تا کندل) کندل درجازده شده داشته باشید اونموقع (یک باکس 14کشید برای اون سه کندل) می تونید بیا ید از های و لوی کندل ها 14بعضی از دوستان از بدنه ها هم استفاده می کنند یک کوچولو ریسک داره بیاید یک باکس14 بکشید.

این باکس رو برید درتایم تریگرش  فقط نکته بیس پیوتها این هستش که هرگاه شما چهارتا کندل درجا زدن داشته باشید یعنی اینکه درگیر یک سطحی از تایم بالاتر هستید (اینجا تایم بالا ویکلیه).

این چهارتا 14درجا زدن  یعنی یک تایم بالاتر و چهارتا درجا زدن  یک تایم بالاتر اونمقع  تایم تریگرش میشه  دوتا تایم پایین پس شما هرجایی که در هر تایمی که بودید مثلا دیلی هستید چهارتا کندل 14که گفتی میتونید سه تا هم می تونید در نظر بگیرید  د رجازدن دیدید اونموقع تایم تریگرش میشه.

یک تایم پایینتر چون این14 سطح مربوط به تایم بالا(ویکلی) هستش و شما دارید در تایم پترن(دیلی) این14 یک الگو هستش  یک پترنه و پترن بیس هستش شما بیس پترن رو در تایم پترن دارید میبینید .برای تریدش باید برید .

مثلا اینجا یک حرکت15 نتونسته اتفاقی16 بیفته(درکندل بعد ) اینجا 17های و لوش رو پوشش نداده18 این19 پوشش نداده و یکی دوتا سه تا چهارتا(کندل 16 تا 19 داخل باکس ) و میاید و یک بیسی 17 هستش که بیس پیوتهارو در نظر داشته باشید می تونند تشکیل پیوت ندهند و می تونند از سمت مخالف بشکنند ادامه حرکت بدهند می تونه یک

پیوت های قیمتی 23

استراحت باشه  برای اینکه بازار بیاد و. ببینید یک حرکت نزولی 20 دارید یک کندل 21 کندل بعدی نتونسته پوشش بده کندل بعدی نتونسته پوشش بده  سه تا 22 و شما میاید از های و لوی این کندلها یک باکسی رو ترسیم میکنید میرید در تایم تریگرش ویک استاپ هانتر23 میکنه و ادامه حرکت 24. پس نوع یک شد استاندارد نوع دوش شد.

لانگبار نوع سه شد اسپایک  که برای لانگ بار و اسپایک  شما خطفرضی ترسیم میکردید زمانی که شما در حرکتهاتون میاید و یک اسپایک 1 دارید میاید یک خطفزضی نود پپی ترسیم می کنید اینجا 2 قیمت باید بیاد و پایینتراز خط فرضی2 شما کلوز کنه.

پیوت های قیمتی 24

گفتیم که در دوتا کندل باید بیاد این کار رو انجام بده (یعنی در دو کندل از های3 باید برگرده پایین زیر2  بسته بشه). اگه در سه کندل بشه  اونموقع شما فقط اینجا 3 یک سطح مقاومتی دارید این پیوت 3 ارزش ترید در لحظه رو نداره  حالا به اسپایکها رسیدیم باز بیشتر صحبت می کنیم.

پس بحث درجازدنها  که اومدیم تایم رو عوض کردیم 4 یکی دوتا سه تا شما میاید احتمال تشکیل بیس پیوت رو دارید سطح بالای 5 پایینی 6رو ترسیم می کنید و ببینید یک حرکت اومده توش نفوذ 7 کرده اما برنگشته بالای سطح 4اگه برمیگشت می گفتیم اون واژهه اتفاق افتاده .

سطح پایین6 شکسته ادامه 7حرکت ما انتظار داشتیم که بازار از این سطح 8 اگر اشتباه نکنم بیاد حرکت صعودیش رو شروع کنه  که این اتفاق نیفتاد یک واکنش اولیه 8 داشت البته همین8 واکنش هم برای ما سود ده بود توی بحث بیس پیوتها که معمولا با اسپایکاها اتفاق میفته وحالا اگه بخوایم بیایم همه ساختار های پیوتهارو بررسی کنی م خیلی خیلی زیاده و بدتر از اون الگوهای کندلی میشه  در  همین محدوده های ششتا هفتا کفایت میکنه.

یک الگوی دیگه هم داری م به عنون خود پوشاننده هستش .کندلهای لانگ باری که طول بدنشون با طول شادوشون تقریبا برابری میکنه  یای اینکه حالت پینبار رو پیدا نمی کنه  با اون شرایط اما جزو خود پوشاننده ها هستند  مثل این کندل9 این یک کندل خود پوشاننده  طول بدنش اگه همر باشه گفتیم این9 استاندارد باشه چهل و پنج تا چهار ساعته هستیم .

ای تی ار 30  پس هستش  چهل و پنج تا تقریبا باید پانزده تا بدنه داشته باشه  که 9 این از پانزده پپ (17پپ) بیشتر هستش و زمانی که به دو برابره طولش برسه یا اینکه برابری کنه با این شادویی که 27 پپ  تا هستش و اون بیست تا جزو خود پوشاننده ها میشه که یکی از کندل هایی میشه که در راستای اون کندل الا اینجا به سمت صعودی میایم و وارد بازار میشیم. 

اما بحث بعدی در خصوص پیوتها. شما اینجا 3 تشخیص پیوت رو داشتید .اما هنوز هنوز نگفتیم که این پیوت برای کدوم تایمفریمه .برای تشخیص تایمفریم یک راهکار ساده ای وجود داره.و اونهم اینکه شما زمانیکه یک دره وقله ای رو تشخیص دادید .تایمفریم مریوطه رو اونقدر بالا میبرید تادیگه شرط وجود و تشخیص پیوت  در اون تایم صادق نباشه .

یک موضوعی که من این شادو10 رو دی دم به ذهنم اومد.صحبتی که یکی ازدوستان داش تند واینکه ما اشاره کردیم به آرایش شکلگیریه این شادو در تایم  تریگرش یا  دبل تریگرش  به چه صورتی باشه  که نشان از  تمایل ورود به بازار هستن یا نیست .الان رفتیم تایم تریگرش (یکساعته) یک نکته خیلی جالب

پیوت های قیمتی 25

شما اینجا11 یک پاس دادن کندلی هم دارید حالا می تونه یک سطحی 11باشه .و این حرکت شارپ ریزشی 12 و برگشتی که بصورت ساید13 هستش جزو ارایش کندلی مد نظر ما برای ترید روی این11 لول نیستش .عرض کردیم بهترین نوع کندل ها این هستش که شما حرکت مثلا کمپرس14 نزولی داشته باشید  و حرکت صعودیش15 به صورت شارپ باشه بنابرین این نمیتونه کندل مدنظر ما برای ترید باشه.

ولی بخاطر اینکه درتایم های سه گانه (ویکلی مانتلی دیلی) هستش  و ای تی ارش. ای تی ار مناسبی هستش ما مییایم و روی این نواحی10 (پنجاه درصد  لانگشادو)  ریسک ورود رو هم داریم .برگردیم به شناخت پیوت هایی که برای  کدوم تایمفریم هستش .شما میاید مثلا اینجا16 یک حرکت دارید. 

پیوت های قیمتی 26

وقیمت اومده و ریخته17  سطحی 18که اصلا احتیاج به ماده تبصره ای نداره این قله 18 کاملا با چشم قابل مشاهده هستش الانی که اینجا هستیم و میری م تایم بالاتر(ویکلی) ببینیم چه اتفاقی افتاده (حرکت16 رودرتایم ویکلی بررسی میکنه ).

یک کندل 19صعودی  یک کندل اینجا 20 طول کندل97 پپ ویکلی ای پی ار تقریبا صد پپ برای این ارز یک کندل تبصره ای20 داریم که پیوت هستش و 50% این شادو20 تقریبا تو این ناحیه 21( درکندل بعد20 میشه ورود کرد) به شما نمیگم همشو شکار کنید.

ولی مثلا از این (کندل بعد20 نود پپ هستش) نود پپ بیست  سی پپ هم  بگیرید حالا براساس اون ساختار فعلا باهاش کار نداریم و های جدید نزد ه(دو کندل بعد از20) این22 اومده های جدید زده خود این کندل (کندل بعد 22) های جدید زده .طول این حرکت ( از لوی کندل قبل19 تا های کندل بعد از22) باید چقدر بشه ؟250 تا ( ای پی ار ویکلی103 هستش) این 200 تا هستش پس پیوتی که اینجا 22 تشکیل شده برای تایم فریم ویکلی نیست نه طول حرکتش رو پوشش داده.

می خواستم به اغماز بگم سه کندل در یک راستا 19 تا 22 همه های همدیگه رو زدند و اینکه ( کندل بعد20 ) افتاده تو دل این 20 قابل قبول نیست و این حرکت اون 250 تای حداقلی رو ویکلی 100 ای پی ار هستش سه برابرش 300 تا با چشم پوشی 250 تای حداقل رو نداره پس بنابرین پیوتی که اینجا18 تشکیل شده و سطح های و قله و آقازاده مقاومتی 18 رو که به ما میده برای تایم فریم دیلی هستش.

الان شما یک حرکت دارید شروع18 شده تا اینجا40 اومده طول این17 حرکت مطمینا برای این تایم (دیلی) که سه برابرش هستش میریم در تایم بالاتر (ویکلی) یک 23 دو 24 سه ای که اینجا 25 در واقع هستش و این حرکت 23 تا 26 یچیزی حدود سیصد و خورده ای تا اینجا 26 ببینید.

فعلا هیچ کندل معکوسی نداریم که دنبال این باشیم که مثلا  اینجا پیوتی 26 هستش که تشکیل بشه برای کدوم تایمه  فعلا شناوره  ولی اگر پیوتی بخواد تشکیل بشه با این23 تا 26 طول حرکت باید یک پیوت

پیوت های قیمتی 27

(ای پی ار ویکلی 103 پپ) ویکلی داشته باشیم  و این اقازاده 27 همکه متناظرش برای تایم مانتلی بود بریم در تایم مانتلی شما اینجا یکی1 اینکه2 تو دل کندل قبلیشه هیچی دوتا 3 و ببینید تای م بالاتر میرم کندلهای بیشتری رو دارم حساب می کنم ( از دو کندل قبل1 تا کندل3 رو نشون  میده) برای این برگشت (برگشت از 3 به سمت بالا با موس نشون داد) که لایو داره اتفاق میفته. اما تو گذشته بازار پیدا کردنش خیلی راحته

پیوت های قیمتی 28

 یعنی اینکه شما اینجا یک حرکت دارید یک قله 4 تشکیل شده . این قله ای که شما اینجا 4 تشکیل شده رو باید اونقدر برید بالا تا( رفت مانتلی) قابل دیدن نباشه  یا مطابق تعریف پیوت نباشه شما (مانتلی) اینجا5تا6 باز مجددا سه کندل در  یک راستا رو دارید 5 تا 6 بخاطر طول حرکت ( 778 پپ) میگم یک چیزی حول حوش  تو مانتلیه 200 تا سه تا 200 تا 600 تا دارید هفتصدو خورده ای حرکت کرده (از5تا6) پس اومده پوشش هم داده ( یعنی 220 پپ برگشته پایین از های7) خط فرضی 200 پپ رو.

این7 اون کندل خود پوشاننده هستش و اینجا6 شما یک پیوت  دارید که می تونید بیاید در آینده زمانی که قیمت بهش رسید استفاده کنید پیوت برای تایمفریم مانتلی میشه و شما برای تریدش باید بیاید 

پیوت های قیمتی 29

در تایم دیلی دنبال تریگرهای ورود9 باشید و روش ورود باشید  که انشالله در آینده صحبت می کنیم .همچنین اینجا شما یک حرکت دارید 8تا 9 و حرکتی که برگشته 9 تا 10 اومده پایین یک قله اون بالا 9هستش اون قله درتایم فریمه ویکلی9 هم داره دیده میشه اما در تایمفریم مانتلی 9  همتراز هستش  با همون قبلیه (قله 6) که با این حرکتی که اینجا (5 تا 6) هستش ولی طول حرکتش (8 تا 9) اگه 600 تا بشه که یکی هستش 600 پپ.بله یکی  هستند تا و باز مجددا برای همون تایم هستش بریم یک مثال دیگه .

پیوت های قیمتی 30
پیوت های قیمتی 31 1

ببینید کاری که انجام میدم خودم یک شادو یک ناحیه مرکزی11 یک شکست 12یک انتظار و حالا دنبال اینکه مثلا  تو تایمهای پایین) رفت چهارساعته بررسی کنه حرکت40تا41( شما اینجا13 یک دره قابل مشاهده میبینید و اینکه این دره 13برای کدوم تایمفریم هستش میایم  تایمفریمش رو میرید بالا ببینید که مطابق با دیدگاه شما

پیوت های قیمتی 32

پیوت دارید یا خیر یک کندل مستر14 احتمال زیاد 80 پپ شصت تا تقریبی  و بالاش کلوز کرده 15 با خطفرضی هم میتونید انجام بدید یک پیوت 14هستش این لو و در تایمهای بالاتر( ویکلی) دیگه مطمینا دیده نمیشه16 و شما یک پیوت دارید 14 که پیوت شما  متعلق میشه به تایم دیلی

پیوت های قیمتی 33

حالا اینکه پیوت 14 چرا عمل نکرده  بحث هاش جداگانه . شما یک پیوت 14 دارید که برای تایم  دیلی هستش و اتفاقا نگاه می کنم این پیوت 14 هم عمل کرده شما  سه نوع پیوت دارید پیوتهای پولبکی که در آینده میرسیم . پیوت های تصفیه داریم و پیوتهای ریورس و اینکه این14 پیوت در

پیوت های قیمتی 34

 تایم خودش یعنی روی این سطح 17(خطچین افقی زمانی 17 کشید) زمانی که این اتفاق افتاده برگشته اومده و ناحیه خودش18 رو دیده. اگر   درتایم (یکساعته) پیدا کنیم اینجا19 هستش و بعد از اینکه پیوت تشکیل 14 شده اومده اینجا 20 برگشته 19 یک پیوت 19هم مجددا در دل اون

پیوت های قیمتی 35

 پیوت14 دارید یک حرکت20 تا 19 و برگشته 21 بالایک پیوت 19 دیگه و بالاتر از سطح 18 درواقع بسته 45 شده  و حمله  کرده 21 تا 22 ما  یک ناحیه ای 23 داریم توی پیوت ها که در دل پیوت ها 19 هستش  از این به بعد وقتی میگیم یک سطح پیوتی  منظورمون این ناحیه داخلی 23

(باکس قرمز) هستش که در آینده یک اسم خاص براش انتخاب کنیم و پیوت ما یک سطح بیرونی 24 (باکس سبز)هم داره که در جلسه بعدی در  خصوص این مطلب در خ دمت شما خواهیم بود .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.