جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند (Trends)

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند (Trends)

ویدئو نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 2

خلاصه ویدئو

دراین جلسه نگاهی داریم به الگوهای کندلیه برگشت به روند که مقدمه ای هستش برای شناخت پیوت های قیمتی جهت ترسیم سطوح و همچنین پیوت های قیمتی که یک کارایی دیگه هم برای ما داره در آینده و نواحی ورود و خروج  رو انشالله براساس  همین پیوت ها و ترسیم  سطوح رو براساس همین پیوت ها انجام خواهیم داد.

در این جلسه اولی ن استفاده و کاربرد رو از مطالب جلسه قبل که درخصوص توان حرکتی و رنج  قیمت و ای تی ار و ای دی ار.ای پی ار .که در خصوص گامهای حرکتی  و توان حرکتی  بود صحبت کرد یم خواهیم داشت و بصورت عملی و کار بردی  شروع می کنی م به استفاده  از مفاهیمی که در جلسات قبل یاد گرفتیم اینکه درخصوص کندل ها می خوایم صحبت کنیم نه اینکه بخوایم بگیم 300 سال پیش در ژاپن درست شد یا کندل دارای پنج پارامتر های و لو  اوپن کلوزو ولوم هستش و اینکه این ولوم چه کارایی داره نداره  زیاد فعلا وارد اون مقوله نمیشیم.

اما یکسری مطالب در خصوص  کندلها خواهیم داشت و اینکه همه دوستان میدونید اصل و پایه تکنیکال براساس شناخت کندلها و داستانی که وجود داره و زیربنای اصل تحلیل هستش  و ماهم بخاطر همین از کندل ها شروع می کنیم و اگر بتونیم الگوهای کندلی رو بشناسیم  درواقع تحلیل تکنیکال رو به نوعی  یاد گرفتیم چون میدونید که تحلیل تکنیکال گسترش یافته و بست داده شده الگوهای کندلی هستش  و غربی ها کندلهای ژاپنی رو بردند بستش دادند و چارت رو مولتی تایم کردند و مثلا یک الگی توییزر رو دبل تاپ کردند یا انگلفینگ رو دستی به سر و روش کشیدند گفتن دایورجنس هستش.

یا اینکه ستار ه صبحگاهی شامگاهی رو گفتن هداندشولدر هستش .به هرحال برای ورود به بحث تحلیل تکنیکال شناخت الگوها الزامی هستش اما ما در این مبحث اصلا نمی خوایم وارد این مقوله بشیم که در  خصوص همه الگوها و پترن های کندلی صحبت کنیم .اگر در این موضوع می خوایید مطالعه ای بکنید یکی از منابع موجود  سایت آقای

Thepatternsite.com

بولکوسکی هستش شما میتونید پترن های رو دسته بندی کرده وهمه الگوهای کندلی رو اینجا دارید فکر می کنم حدود 140 تا انواع الگوهای کندلی رو که به ریز بررسی کرده  می تونید مطالعه کنید .

سوال اصلی این هستش که آیا واقعا لزومی داره که ما انواع الگوهارو بشناسیسم؟به نظر من یک جواب هم آره هم نه هستش .اصلش این هستش که نه احتیاجی نیستش که ما همه الگو ها رو بدونیم. اگرتعداد مختصری  از الگوهارو که الگوهای تاپ هستند اونهارو بشناسیم و مهمتر از اون این هستش که ما بتونیم  شناخت رفتار درواقع  شکلگیریه الگوهای کندلی رو بشناسیم که  اون خیلی مهمتر از شناخت  خود الگوهای کندلی هستش که امید خدا سعی میکنیم که با یک توضیحات مختصری که  درمورد الگوهای برگشت به روند داریم به سمت شناساییه رفتار الگوها و شکل گیریه اونها برسیم و در آخر در جلسه بعد برسیم به شناساییه پیوت ها. 

اینکه گفتم کندل ها شناختشون اهمیت نداره. اهمیت داره، به شرطی که این الگوهارو به تنهایی استفاده نکنید .چون الگوها به تنهایی توی چارت هم بررسی کنید تا دل تون بخواد الگوهای فیل شده داریم یجورایی همون داستان 50/50 هستش .یا اینکه بیایم بزنیم تو سرالگوها بگیم که اصلا ارزش نداره نه اینطور نیستش.

اگه شما الگوهارو در کنار سایر آیتم ها و پارامترهایی که باید بدونید درکنار اونها بصورت ترکیبی  استفاده کنید مطمینا بهبود در شرایط روند ترید رو به همراه داره . برای بهبود اینکه بهتر این مبحث رو جمعبندی کنیم لازم هستش که بیایم الگوهای کندلی رو دسته بندی کنیم و بصورت مجزا هر دسته رو  بخوایم بیایم و بررسی کنیم  اینجوری شاید خیلی راحتتر باشه  و بتونیم یک جمعبندیه مناسبی رو داشته باشیم . و این دسته بندی که از نظرکاراییه کندلها هستش ما میتونیم بیایم و کندلهارو در سه دسته  تقسیم بندی کنیم.

دسته بندی کندل ها از نظر کاربرد

1-کندلهای بلاتکلیف: کندل های خنثی الگوهایی که نشان از عدم تصمیم گیریه فعالان بازار خریدارها و فروشندگاه  بایرها و سلر ها  درزمان تشکیل این نوع کندل ها هستش.

2-کندل های برگشت به روند.

3-الگوهای  کندلیه ادامه دهنده مادرخصوص هرکدام از این دسته بندی درخدمت شما هستیم البته الگوهای ادامه دهنده انشالله در جلسه بعدی و تو این جلسه دوتا زیر گروه دیگه رو خواهیم گفت .

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

از کندل های برگشت به روند شروع کنیم. همینطور که میبینید من به برگشت به روند تاکیید میکنم چون این به بعضی جاها جا افتاده و خیلی از دوستان میان و میگن که کندل های برگشتی و انتظار دارند که یک روند با یک کندل برگرده. شاید هم منظورشون از روند اصلاح هستش که در تایم فریم پایین تر به عنوان یک روند محسوب میشه اما بهتر هستش که شما کندل های برگشت به روند رو که همونطور که از اسمش پیداست باید در سطوحی که احتمال  پایان اصلاح روند وجود داره  دنبالشون باشیم.

و این الگوها در لول هایی که معمولا لول های ریتریس و یا اصلاح  یک حرکت هستش چنان چه با شرایط  خاصی تشکیل بشه میتونه  یکی از نشانه های برگشت حرکت به روند قبلی باشه یکی از نشانه ها نه یکی از دلایل برگشت. گفتیم یک الگوی کندلی به هیج عنوان نمی تونه دلیلی بر برگشت یک روند حرکتی باشه. روند زمانی تغییر میکنه که حجم معاملات انجام شده در سمت مخالف  تصفیه شده باشه و این تصفیه هم احتیاج به زمان داره.

و اون زمان هم مطابق با تایم های فراکتالی بود که درخدمت شما بودیم و هر زمان که معامله سمت مخالف تصفیش تموم شد و به نوعی حجم  سمت جدید به سمت قبلی چربید و تسلط پیدا کرد نشانه هایی بروزمیکنه که یکی از اون نشانه ها میتونه گاهی کندل ها باشه. پس هرگز نیایم تو اینترنت به تحلیل هایی که میان میگن که اینجا 1 یک ستاره تشکیل شده.

دلیل برگشت و حرکت صعودی این ستاره هستش این یکی از تمایلاتی که میشه بررسی کرد اگر سایر شرایط وجود داشته باشه  میتونه این الگوها باشه که خدمتتون عرض کردیم. بنابرین یک مروری بر الگوها داریم. بعد ازاون میریم که جمع بندی کنیم به سمت  تشخیص پیوت ها.

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

قبل ادامه دادن لازم هستش که به یک دسته بندی دیگه هستش که میاد کندل ها رو ازنظر طول حرکت بررسی میکنه و دسته بندی میکنه  و توی این دسته بندی ما اولین کاربرد درواقع  ای تی ار رو داریم که میایم و از ای تی ار برای این مبحث استفاده می کنیم. به این حالت که شما میاید توی بحث کندل ها رو به چهار دسته تقسیم می کنید. (برای صحبت در مورد کندل های بلاتکلیف لازم هستش که ما اشاره ای هم به این دسته بندی داشته باشیم که چهار تا دسته بندی برای کندل ها داریم ).

دسته بندی کندل ها از طول حرکت

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

ما یک سری کندل ها داریم که برای ما به عنوان کندل های اسپنینگ شناخته شده هستش. این کندل ها  از نظر طول حرکت حرکتی معادل یک درصد تا 80%  طول ای تی ار اون تایم فریم رو حرکت می کنند. اگر کندلی داشته باشید که طولش 80 تا 120% ای تی ار یا حتی ای پی ار اون تایم فریم باشه چون این دوتا عدد تقریبا (80و120) نزدیک هم هستند یک کندل استاندارد هستش.

یک زمانی بصورت عمومی میگیم کندل  منظورمون یک کندل استاندارد هستش. کندلی که نتونه به اندازه ای تی ارش نتونه حرکت کنه به نوعی جزو کندل ها محسوب نمیشه واگه الگوهای  کندلی رو بررسی میکنید الگوهای برگشت به روند رو دارید بررسی میکنید حواستون باشه که یکی از اون آیتم هایی که شما باید  بررسی کنید این هستش که اون کندل یک کندل استاندارد باشه. لانگ بارهارو داریم که از 120% تا 2.5 برابر ای تی ار هستند و2.5 به بالا رو هم در زیر گروه اسپایک ها هستش. 

تاکید کنم که کندل های خنثی می تونند زیرگروه هرکدوم از این چهار دسته باشند و اون کندل های بلاتکلیف میتونی زیر گروه اسپنینگ باشه حتی میتونه یک کندل استاندارد باشه میتونه یک لانگ بار باشه اما نشانی ار بلاتکلیفی باشه. اینکه لانگ بار میگیم بعدها لانگ بارها برای ما کندل هایی هستش که طول بدنه پری دارند حالا تو مبحث بعدی درخصوص نحوه استفاده یک کندل هایی هم در زیر گروه همین کندل ها داریم که بیشتر صحبت می کنیم.

اما درخصوص کندل های خنثی: به تمامیه  کندل های که از نظر طول حرکتی نوسانی کمتر از %80 ای تی ار یا  ای پی ار رو داشته باشند. چون الان دوتارو داریم نام میبریم. الان مثلا در تایم چهار ساعته که هستیم یک ای تی ار میانگین 1 حول حوش 20 پپ داریم درشرایطی که توان حرکتی 2 برای همین تایم یک چیزی حول حوش 30 پپ هستش یعنی اگه شما بخواید بیاید و %120 هم حساب کنید چهار پپ به اون ای تی ار 20 اضافه بشه میشه 24 تو محدوده های اون .

زیاد تفاوت نمی کنه اما توی این رنج با شه اگر کمتر از این رنج باشه یعنی از این 20 پپی که اینجا 1 دارید 80% اونکه میشه 16 پپ پایین تر باشه در این تایم فریم اون موقع دیگه اون کندل جزو کندل های خنثی و به نوعی بلا تکلیف هستش و بازار در اون لحظه عدم تصمیم گیری داره و شما باید برای ادامه کار منتظر این باشید که بازار تکلیفش رو با اون کندل مشخص کنه.

مطمینا یکی از الگوهای معروفی که میشناسید تو بحث کندل های اسپنینگ هستش  اگر تعداد چند کندل 4 اسپنینگ در کنارهم بخواد بیاد تشکیل بشه انتظار اینو دارید که یک بازار رنج و سایدی که در تایم فریم پایین تر تشکیل شده به عنوان مستطیل ها و از یک سمتی حالا یا استاپ هانتر بشه یا  از یک طرفی شکسته بشه حرکت کنه  این رو 4 دارید ازش استفاده می کنید کندل های اسپنینگی 4 که بصورت  اینساید بار هستش به هر حال انواع شاید کندل های خنثی و اسپنینگی که به عنوان بلا تکلیف هستش رو بارها باهاش سرو کار داشتید.

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

و از جمله کندل های استانداردی که می تونند نشان از بلاتکلیفی و خنثی بودن بازار و عدم تصمیم گیریه بازار باشه کندل های استانداردی هستش که بادی های کوچیکی داره که در آینده خواهیم گفت.

دور خیلی از این الگوهارو هم فاکتور میگیریم مطمینا دوجی ها سنجاقک ها و انواع کندل های مشابه رو میشناسید و میدونید که این کندل ها نشان از بلاتکلیفیه بازار هستش. باید صبر کنیم گه بازار تکلیف خودش رو با این کندل ها مشخص کنه از یک سمتی حرکت کنه اینکه به چه نوعی از این کندل ها میتونید استفاده کنید.

مطمینا یکی از بهترین کارها استاده از مولتی تایم هستش  و به امید خدا در مباحث بعدی وقتی پیوت هارو گفتیم یک مقدار دست و بالمون برای توضیحات بیشتر باز شد میایم و نگاه میکنیم .

الان اینک کندل 5 همر که مشاهده میکنید هیچ خاصیتی نداشته  برای اون هایی که توقع دارند اینکه به فرض یک سطحی دارند 6 و قیمت میاد میرسه به سطحشون و بعد از اینکه به سطح رسید الگو5 هم تشکیل میشه و میان وارد بازار میشن با اون تکنیکی که دارند و بدا بحال اون کسی که توقع دارند که یک کندل 5 اینجوری  بخواد یک حرکت روند دار7 ازش شروع بشه.البته همین 5 کندل هم به ما سود میده اما

درخصوص کندل های بلاتکلیف داشتیم میگفتیم فکر میکنم تا همینجا توضیحات کندلهای بلاتکلیف کافی باشه .بریم برای ادامه در ادامه مبحث یک اشاره ای داشته باشیم به کندل های برگشت به روند که اون رو هم باید یک تقسیم بندی داشته باشیم.

کندل های برگشت به روند

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند


1- کندل های برگشت به روند: کندل های برگشت به روند تکی مثل 5 این

2- کندل های برگشت به روند دوتایی: مثل8این یکی

3- کندل های برگشت به روند سه تایی چهارتایی پنج تایی که واقعا احتیاجی نیستش که دنبال شناسایی همه این ها باشیم چون ما می خوایم همه این کندل ها رو بگیم و به جمع بندی برسیم که شاید احتیاج نباشه که همه کندل هارو بشناسیم.

درواقع تو کندل های برگشت به روند تکی هم ما یک زیرگروه داریم به اسم پین بارها که خود پینبارها شامل انوع و اقسام کند ها میشند که برگردیم  به چارت و یک کوچولو نقاشی کنیم درخصوص کندل های پین بار و اینکه حالا پین بار بودن بخاطر اون شادویی که داره یک حالت میخ بودن هستش.

و اما توی شناسایی پین بارها این هستش  که شما وقتی یک کندل 9 دارید (گفتیم وقتی میگیم کندل یعنی استاندارد طول 80تا120% ای تی  ار) این کندل9 تقسیم برچهار میشه توی بحث پین بارها یک قسمت از اون چهار قسمت بدنه 9 هستش و بقیش باید شادو باشه. 

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

البته توی بحث کندل های تکی زیرگروه پینبارها ما یک کندل خاصی هم داریم که خود کندل پین باره و این کندل باید طول حرکتیش بیشتر از 120% باشه و ازحالت استاندارد بیشتر باشه چون  توی بحث پین بارها یک دستبندی زیرگروه تر داریم.

1-کندل های پینباری که طولشون بیشتر از 120% هست و

2-کندل های پینباری که طولشون استاندارد حرکت می کنند. اگر شما طول کندلتون بیشتر از 120 بود. ما میایم برا پین بارها تقسیم بر چهار میکنیم و یک سوم اون حرکت باید بدنه باشه.

یک نویزی هم پایینش بگذاریم  که حالا تمیلات  بازار رو نشون میده اینکه رنگ این بدنه 10 بهتره زمانی که یک حرکت صعودی دارید 11 بهتر اینه که این بدنه 10 رنگ جهت جدید رو داشته باشه یعنی اگر قیمت بخواد به سمت پایین 12 حرکت کنه اون موقع رنگ این بدنه 10 سیاه باشه یا به سمت بالا سفید باشه.

نه لزومی نداره  در خصوص این شادویی که این پایین 13 ترسیم کردیم بهتر هستش که کلا پین بارها البته اینکه میگیم پین بارها شامل  همه موارد میشه شما اگه خود پین بار خاص  یالانگ شادو هارو داشته باشید که بیشتر از 120% هستش جزو پین باری که گفتیم 120% ای تی ار به بالا و یک سومش شادو هستش و طول حرکت هم بیشتره جزو لانگ شادوها دسته بندی پایین تر که مطمینا اون هارو خوب میشناسید.

مثل همر/ سنجاقک ها/ سنگ قبر/ مثل شوتینگ استار ها / مرگ حلق آویز/انواع اقسام الگوهایی که وجود داره این الگوها که یک کوچولو توی رنج استاندارد هستند  یعنی از حالت لانگ شادو ها خارج میشند اونموقع طول این شادو  دوبرابر طول بدنه هستش یعنی بدنه 14میشه یک دوم طول شادو که با همدیگه سه سومش باید حالت استاندارد داشته باشه  یعنی بین 80 تا 120 درصد باشه.

بهتر این هستش که این شادوی نویزی15 که این پایین هستش در سمت مخالفه لانگ شادو وجود دار ه این نوییزه وجود داشته باشه کندلهایی که این نویز15 وجود نداره کندلهای خیلی خطرناکی هستند  و می تونند باعث ضرر زیان خیلی سنگینی برای اونهایی بشند که به قوانین احترام نمیگذارند و .مثلا به این شکل 16 باشه که بهش ما میگیم کندلهای مزخرف چون کلا از بلاتکلیف هم اونورتر هستش هیچگونه تصمیمی نمیشه در موردش گرفت .اما این نویزه چقدر باشه؟ نهایتا به اندازه 10% کل خود طول کندل باشه بیشتر از این جایز نیستش.

 جلسه سوم: نگاهی به الگوهای کندلی برگشت به روند

برای همر وشوتینگ  وسنگ قبر و مرد حلق آویز که این شادو بیشتر از اون باشه. توی بحث ترید و شناسایی کندل ها خیلی از دوستان اعتقاد دارند که این کندل 17 زمانی که داره کلوز می کنه مثلا یک کندل صعودی17 داشته باشید کلوز کندل 18 توی دل کندل قبلی باشه  و خیلی

آیتماهی دیگه ای که صحبت شده در این خصوص  اما اون چیزی که مهم هستش .خود این کندل 18 به نوعی مهم نیست مهم این هستش که شما آرایش تشکیل دهنده این کندل 18 رودر تایم تریگرش ببینید و ببینید که اون واگرایی زمانی برای تشکیل  کندل وجود داره در تایم تریگر یا نه .

اینکه ما یک سطح مقاومتی19 داشته باشیم و این کندل 20 تشکیل بشه میشه شوتینگ استار نام داره. خیلی جاها نوشتن در انتهای حرکت صعودی تشکیل میشه خب انتهای حرکت صعودی رو از کجا می خواید بفهمید؟ از کجا می دونید اصلا زمانی که این کندل 20 تشکیل شده انتها هستش؟

ممکنه کندل بعدیش 21 بگه قد قامت صلات بره بالا این21 حالتی بشه.پس اینکه در انتهای حرکت نمی تونیم داشته باشیم . این20 کندل معمولا روی سطوح مقاومتی تشکیل میشه .روی سطوح مقاومتی البته یک کندل دیگه22 هم تشکیل میشه  که خیلی کندل خطرناک هستش تا زمانی که تایید نشده یعنی تازمانی که کندل بعدی نیومده و زیر این23 کلوز نکرده بوی خطر به مشام میرسه.

به نسبت این کندل 20 که وضعیتش بهتر هستش و ما می تونیم  قبل از تایید در همون کندل تایید به صورت لایو باهاش ترید داشته باشیم  البته یک نکته مهمی که برای  پین بارها هستش کندل بعدی یا کندل تایید هستش که این کندل تایید چه رفتاری با این کندل 20 به نوعی پین بارمون داره اینکه آیا اومده مثلا اول اصلاح 24 کرده  یا نه مستقیما بعد از20 این شروع 25 کرده به حرکت نزولی اگر اول اصلاح 24 کرده امکان ترید وجود داره.

و اگر مستقیم حرکت 25 کرده باشه و بعد از حرکت برگشته باشه 26 یک مقدار توی ترید با اون الگوهای کلاسیکی که دارید بیاید و با احتیاط بهش نگاه کنید و باهاش برخرد کنید چون این احتمال وجود داره که قیمت اومده به یک سطح 27 پایین تر قویتر رسیده و حرکت اصلی 26 رو شروع کرده و کلا به این کندل 20 اعتنایی نکرده این بحث برمیگرده به اون تعاریف کلاسیکی که  دوستان درخصوص روندها دارند.

برگشت روند 8

خب توی بحث تعریف روند های کلاسیک این رو داشتیم که به فرض مثال یک حرکت دارید 1 یک های 2 تشکیل داده خب این رفته 1 و برگشته 3 شده همین پین باره و اگر قیمت بخواد بیاد به سمت بالا 4 و شما در اصلاحی که داره در اینجا 4 اتفاق میفته در یک سطح اصلاحی5 که امید برگشت (به نزول) روداشته باشید این اتفاق 6 اگه بیفته  یک های جدیدی تشکیل شده 5 که از های قبلی 2 پایین تره  یعنی یکی از شرط های روند به نوعی اگه اینجا 5 پیوت تشکیل بشه  توی تایم تریگر نقض شده.

برگشت روند 9

  اونموقع شما می تونید این انتظار رو داشته باشید که حالا بازار بخواد ادامه حرکت7 داشته باشه .این ادامه حرکت یعنی اینکه او دوتا شرط  روند جدید یک لوی7پایینتر از لوی 8 قبلی اتفاق افتاده  حالا چقدر پایین می خواد بره اینقدر9 یا اینقدر 10باید به هر حال برسه به سطح پیش رو – واگر شما این کندل (پین بار) رو داشته باشید.

یعنی همین ساختاری 11و12و13که اینجا اتفاق افتاده  و اونموقع قیمت بیا د و ادامه حرکت14 رو داشته باشه  شما هنوز یک های پایینتر از های قبلی12 ندارید .این روند ممکنه از اینجا15 اومده باشه  و اینجا (ساختار11.12.13) پین بار باشه. 

هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاده بنابرین زمانی که داره برمیگرده  به سمت بالا 16 ببین هی چکدوم از شرط های روند نقض نشده  و یک لوی 17 بالاتر از لوی 18 قبلی هم دارید پس امکان داره به راحتی بیاد و حالا واکنش نصفه نیمه 19 داشته باشه و بره بالا 20 بنابرین توی بحث کندل های پین بار یا لانگ شادو ها و کندل های استاندارد ویا نرمال اینکه کندل وقتی تشکیل میشه  قیمت کدوم یکی از اون دوتا حالت (الف یا ب) واکنش رو داره.

برای ما  هایز اهمیت هستش  و اینکه آرایش این کندل21 در تایم پایین یعنی اینکه شما  فرض رو برین بگذارید که ببینید این پین باری 21که تشکیل شده به این حالت تشکیل بشه که ( دارم همون واگرایی رو میگم ) به این حالت تشکیل بشه که قیمت بصورت یک شیب کلایم 22 و یک حرکت شارپ23 و با مومنتوم که می تونه نشان از درواقع سلرها باشه میتونه این پینبار 21 رو تشکیل بده.

و همچینی می تونه این پینبار به این حالت هم تشکیل بشه که یک حرکت شارپ بامومنتوم 24 تشکیل بشه و قیمت با یک شیب ملایم 25  و واگرایی زمانی بخواد  یک اصلاح  داشته باشه  خب اگر این حرکت22و23 تشکیل دهنده آرایش این پین بار21 باشه اونموقع شما بخاطر این مومنتوم 23 می تونید حداقل یک امید

 اولیه داشته باشید  که قیمت یک اصلاح 26 کنه و ادامه27 حرکت رو داشته باشه  ولی اگه این آرایش24و25 رو دارید بصورت کلاسیک 

برگشت روند 10

این دیدگاه رو می تونید داشته باشید که بخاطر این واگرایی)بین24و25( که وجود داره البته همیشه هم اینجوری نیست  شما این پینباره 21 فاتحش خونده بشه28.نکته بعدی درخصوص پینبارها مد نظر داشته باشیم  مثلا خیلی ها اعتقاد دارند مثلا یک سطحی دارید1 که بصورت ناحیه هستش بهتر هستش که زمانی که پینبار داره تشکیل میشه  بیاد وازسمت مخالف انتهای اون ناحیه بزنه بیرون 2 از اونور نفوذ کنه خارج2 بشه اگر میگن این اتفاق بیفته قدرت این پینبار3 بیشتر از حالتی هستش که پینبار بیاد و در خود این ناحیه 4 باشه و از اون سمت بیرون نزنه.

دیدگاه می تونه این باشه که در این ناحیه2  سفارشاتی  که هستش اومده و همه سفارشات رو جمع کرده 2 و یا اومده استاپ هانتر کرد ه استاپ هایی که اینجاها2 ست شده اونهارو زده و قدرت بیشتری گرفته برای ادامه حرکت.و اگراین4 اتفاق اگر بیفته یعنی اینکه قیمت میتونه مجددا5 برگشت داشته باشه برای پرکردن مجدد سفارش وحالا این دا ستان هایی که تو بحث های پرایسی مطرح هستش و این هم یکی از نکاتی که تو حالت کلاسیک.

برگشت روند 11

اینکه حالا چرا یک پینبار3 داریم و نفوذ 2 کرده و اینجا 2 اگر محلی برای ورود باشه و معمولا آقازاده ها اینجا 2 وارد بازار میشند اون موقع زمانی که قیمت مجددا داره برمیگرده 6 به سمت بالا مطمینا اگر 2 محل ورود باشه اینجا  برای آقازاده ها آقازاده ها میان و زمانی که قیمت داره برمیگره 6 از پوزیشن هاشون 2 حفاظت می کنند.

و اون محافظت از استاپ لاسهاشون  با ورود های بعدی که دارند باعث حرکت بعدی (ریزش از 8) میشند. اینکه اصلا چرا بازار برمیگرده 6 بخاطر این هستش که معمولا جزو اصول و قواعد ترید این هستش که باید از سودها محافظت بشه که یک از روش های محافظت از سود این هستش که بعد از یک گام حرکتی (فاصله2تا 7) برای ما.

البته نه برای دیگران .آقازاده ها احتمالا از این کارها میکنند ما هم می خوایم خودمون رو بچسبونیم بهشون وادای اونهارو در بیاریم .این هستش که بعد از یک گام حرکتی (2تا7)  میان و درصدی از پوزیشنهاشون رو مثلا 80% رو میان  خارج 7 میشند و بقیه 20% رو بصورت فری ریسک  هستش و مثلا برک ایون کردن تریل کردن ازش به نوعی دیگه محافظت می کنند اما این سودی که اینجا 7کسب کردن اون 80% که اینجا 7 دار ند خارج میشند  به فرض از اون پوزیشنشون  باعث میشه که ب ازار یک برگشت6 داشته باشه  و مجددا  برای محافظت از ترید اصلی که اونجا 2 می خوان نگه دارند.

یک ورود مجدد8 حتی دارند  و ما شاهد یک حرکت لانگ تر9 و بزرگتر هستیم و بخاطر همین هستش که حالا اون دوستهای قدیمی تر که با ما بودند هیدن شادو ها که همون گره معاملاتی که گفتیم  اینجا اسم تخصصی میگیره  یک گره معاملاتی10 در دل این2 لانگ شادو هستش به عنوان هیدن شادو که محلی هستش یک گره معاملاتی هستش که ما میتونیم در مرحله دوم بعد از اینکه درواقع تشکیل شد بازار بهش حمله کرد 8بیایم و روی اون گره معاملاتی10 .

اینکه حالا خود این شادو ها انواع و اقسام مختلف دارند وارد اون بحث نمیشیم چون احتیاج به یکسری از مقدمات دیگه داره فقط این رو بدونیم که به هر حال این کندل3 یک گر ه معاملاتی 10در دل خودش داره و زمانی که بیاد و تایید بشه(پایین 7 بسته بشه) اونموقع یک گره معاملاتی دیگه هم ایجاد میشه که الان می خوایم یک کندل تایید هم در کنار این کندل هم داشته باشیم

برگشت روند 12

این کندل پینبار3 و این م11 کندل تایید اونجا همه میدونید که آرایش خود این12 اصلاح وجود داشته باشه یا نداشته باشه  خیلی مهم هستش  برای تصمیم گیری اما اگه این اتفاق افتاد 11(کندل نزولی تشکیل شد) در مرحله بعد شما یک سطح دارید در این ناحیه  13 و این سطح یک گره معاملاتی درآینده درواقع بهش میرسیم  که وجود داره محل دیگه ای  هستش برای ورود و تصمیمگیری برای ورود که اونهم شرط داره و اون اینکه بازار از چه سطحی و با چه قدرتی برگشته14 باشه که ما بتونی م بیایم روی این ناحیه13 برنامریزیه ترید درواقع سومین که یکی که

آقازاده ها2 وارد شدن  مرحله دوم ماکه12 یه کوچولو جا مونده بودیم وارد میشیم  در مرحله سو م13 خوابمانده ها  وارد میشند و بار چهارم  کسانی که واقعا  اگر کسی بیاد در برخورد چهارم 15وارد بشه وامانده ها هستند البته در خصوص همه اینها  صحبت می کنیم

برگشت روند 13

-دسته بعدی توی الگوهای کندلی برگشت به روند هستند الگوهای دوتایی هستش. مهمترین الگویی که داریم انگلفینگ هستش . تو بحث انگلفینگ این هستنش که کندلی که درواقع شما دارید1 به عنوان کندل اول  کندل بعدی2 باید بیاد همه اون کندل قبلی1 رو بگیره تو دل خودش  این معمولا توی بازار سهام فیوچرز زیاد اتفاق میفته  چون قطعی داره بینش تعطیلی داره چند ساعت بازار بازهستش در روز به هرحالا بازار با گپ باز میشه توی بازار فارکس که شناوری بالا معمولا این اتفاق(عکس اول سمت راست) به ندرت می افته.

اوپن کلوز ها تو یک لول3 هستش میایم میگیم که بهتر هستش که این پوشش با شادو4 حداقل اینو 5 بپوشونه اما هیچ لزومی هم نداره این اتفاق4 هم بیفته  یعنی اگر در یک مسیر صعودی باشید و یک انگلفینگی که داره تشکیل میشه زیاد به این قسمت بالاش7 فکوس نکردیم زیاد مشکل خاصی نداره  حتی الان این

اتفاق4و5 اگه بیفته مطمینا این تو بحث کلاسیک یک حرکت صعودی5 یک برگشت زده و مجددا رفته یک های بالا 4 برگشته  پایین یکجورایی به این شکل میشه 6 اگر کلاسیک نگاه کنیم یک واگرایی زده  بخوایم هارمونیک نگاه کنیم یک الگوی دیگه زده حالا اگر این شادو ها معکوس باشه خب اومده این بالا8 یک برگشت داشتید مجددا شادو  رفته بالا 9مثلا و ریخته یک الگوی یک دو سه زده باز یک الگوی هارمونیک دیگه  زده همین الگوی کندلیه10 هیچ فرق خاصی نمیکنه شما حتی برای اینکه راحتتر تصمیم گیری کنید میتونید این هارو (الگوهای 6و8) هم بشناسید و درمورد اینها هم تحقیق کنید.

برگشت روند 14

و از قبل هم مطمینا دارید برای اینگلفینگ توی بازاری که داریم کار می کنیم شاید این سمت شادوهای7 گفتیم زیاد مهم نباشه اون چیزی که  در اینگلفینگ برای ما مهم هستش  اینه که قیمت حتما حتما بیاد و زیر این لویی کندل قبلیه 11 کلوز کنه خب این یک الگو.

و شما الگوهای دوتایی دیگه هم دارید مثل دارک کلود کاور در اون الگو اینجوری بود که کندل صعودی که داشتید12 کندل بعدی13 بیاد و زیر 50% اون کندل قبلی 12 بسته 13 بشه اگر این هم بشه شما یک الگوی دارک کلود کاور داشتین و حالت معکوس صعودیش هم پیرسینگ لاین بود  این دوتا الگوی دارک کلود وانگلفینگ رو اگر به صورت ترکیبی نگاه کنید میشند پینبارهامون میشند همون  شوتینگ استارهامون یعنی هیچ فرقی نمیکنه  اونوریش میشه مثلا  همرها ونهایتش اینه که شما بصورت ترکیبی اینجا14 شروع کرده به حرکت

برگشت روند 15

کردن رفته بالا15 مجددا همینو برگشته پایین و اومده این پایین16 کلوز کرده اگر شما این حرکت رو بصورت ترکیبی نگاه کنید  باز مجددا یک پین بار17 دارید نهایتش تایم فریم ها با همدیگه فرق میکنه .اونجایی که دارک کلود کاور بود هم به همین شکل یک حرکتی که اینجا18 شروع شده رفته بالا19 و زمانی که برگشته  اومده تو این ناحیه20 بسته شده  اونموقع فقط رنگ این بدنه صعودیه 21 و رنگها فرق میکنه و فقط تایمها فرق میکنه.-یک نکته ای که بارها سوال کرده بودند تو کانال  بحث شده بود.

این هستش که شکل کندل من مثلا با تریگر یا فلانی فرق میکنه یا خاکستر با نمیدونم تیرکس فرق می کنه ببینید اصلا مهم نیست این بحث واصلا اهمیت نداره شما نهایتا با یک تغییر تایمفریم می تونید همون رو ببینید نزدیک 140 تا الگو هستش  نهایتش الگوهارو بدونید بشناسید می تونید همون رو ببینید مهم تر از اون وقتی ارایش شکلگیریه کندل رو

بشناسید  دیگه اصلا احتیاجی بهش نیست . سروربروکریکه مثلا من کار میکنم فرق میکنه با بروکر دیگه ساعت باز شدن بسته شدنش .همین رو شما می تونید در یک بروکر دیگه به یک شکل دیگه ای ببینید و یجایی انگلفینگه و یجای دیگه شوتینگ استاره اصلا مهم نیستش مهم این ه ستش که فقط و فقط دارید با بروکر خودتون کار می کنید توجه کنید به اون الگوها وساختارهایی که باهاش دارید کارمی کنید .

شکل کندلهای همون یکی کار کنید و مهمتراز اون این هستش که براساس ساختار شکلگیریش کار کنید مثلا یک اینگلفینگ22 شکل..گرفته

برگشت روند 16

براساسش ترید میکنیدو بازار حرکت میکنه به بالاانشالله که استاپ می خورید23 و خداوند به شما صبر بده و تحمل کنید این استاپ هارو. اما ما اینجا استاپ نمی خوریم .بعضی از این الگوهایی که داریم صحبت می کنیم در آینده برای ما مهمه مثلا مثل لانگ شادو ها  گفتیم 50% اون  شادویی که وجود داره برای ما مهم میشه  چرا مثلا دوتا کندلی هارو میگیم وقتی زمانی که شما میاید و مثلا توبار دارید به نوعی  انگلفینگ دارید سوای اینکه انگلفینگ ها در زمان  قدیم میگفتیم 50% مهمه که هنوزم مهم هستش .

اما پنجا درصد انگلفینگها یکبار مصرفه انشالله  در موردش صحبت می کنی م نقطه اوپن کلوز اونجایی که کندلها به هم پاس میدن  کندلها اونجا خیلی مهمه  توی بحث انگلفینگ ها مثل اینجا1 و اینجا 30 مثلا این سطح 30 نواحی که اینجا 31 تقریبا انگلفینگ نشده اینجا2 و خود همینجایی 22 که گفتیم فیل شده 23 ببینید فیل نشده قیمت اومده بهش رسیده.

23 به اندازه بیست پپ (از23 تا 24)حرکت کرده توی تایم چهارساعته هستیم  یعنی به اندازه یک32 ای تی ار تایم خودش رو حرکت کرده (از23تا24 ) .در شرایطی که اینجا22 بخواید وارد بازار بشید یک استاپ دوتا تایم پایینت یعنی یک ربعه 33 چیزی حدود پنج پپ هست یک همچین استاپی دارید هفت پپ (پیوت اس ال34) استاپ لاس دارد چرا هفت پپ؟

این33 پنج پپ باید دو پپ بگذارید روش برای در امان بودن نویزها حالا میرسیم به جایی که میگیم کلا بیخیال استاپ لاس چون داریم قمار می کنیم  نه اصلا از این خبرها نیست داریم ورق بازی میکنیم دوستانه  و سمت مخالف یک اینه گذاشته  پشتمون داره  میبینه که داریم چکار می کنیم .میرسیم در آینده در این باره صحبت می کنیم.

برگشت روند 17

-انگلفینگو. پیرسینگ.لاینو.توبارو.توییزرو.والی آخر.مثلا تو بحث توبارها 3قیمت حرکت کرده رفته وبرگشته اومده همونجایی که قبلا بوده کلوز کرده یک همچین حالتی 3 این اتفاق وقتی می افته واوپن کلوز ها روی یک قیمت هستند.وقتی این اتفاق می افته شما رو یاد داجی4 مینداز ه که اوپن کلوزهاش در یک محدوده هستش و این هم 4 حالا یک نوع کندل هستش جزو کندل های بلا تکلیفمون محسوب میشه  که انشالله درآینده درخصوصشون صحبت می کنیم.

برگشت روند 18

از بحث دوتایی ها بیایم یواش یواش به سمت کندل سه تایی در کندل های برگشت به روند سه تایی: معروفترینش یا تنها کندل سه تایی توی بحث برگشت به روندها ستاره شامگاهی و صبحگاهی رو داریم که شما یک کندل صعودی5 دارید بعد از اون یک کندل بجه سرراهی هستش البته تو بازارهای بورس این کندل 6 باید بیرون شکل بگیره (بیرن بدنه پنج شکل بگیره) اما لزومی هم نداره این حالت باشه این بچه 6 سر راهیه می تونه جزو خانواده های بلاتکلیف باشه.

  میتونه داجی باشه  اسپنینگ باشه حتی پینبار باشه می تونه سنجاقک باشه هرچیزی که جزو خانواده بلاتکلیف ها باشه اینجا 6 اتفاق بیفته و بعد از اون شما یک کندل نزولی7 دارید  که طبق تعاریف باید بیاد  بیاد زیر 50% اون کندل 5 اولیه بسته بشه  که این اتفاق بخواد بیفته .

حالا خیلی ها هم میان میگن که بهتر اون هستش که بیاد و زیر این کندل5 بسته بشه 8 هیچ فرقی هم نمی کنه باز بصورت  سه تایی شما یک حرکت دارید5 رفته بالا 6  برگشته8 سه تاش ایندفعه میشه پین بار ه.اگه اینجا7 بسته بشه زیر 50% رنگ این بدنه سفیده و اگر پایین بدنه بسته بشه8 سیاه هستش  اینجا 9هم اگه این اتفاق بیفته.

برگشت روند 19

یک سطحی10 هستش ناحیه ای هستش که بازار در آینده برگرده می تونه بهش واکنش نشون بده اما در تمام این کندلها  اونچیزی که می تونیم بیایم روش مانور بدیم یک آیتم مشترک توشون پی دا کنیم این هستش که همیشه صحبت از یک برگشته  یعنی توی کندل های تکی11 شما یک حرکت دارید.

و قیمت برگشته11 توی دوتایی12ها هم یک حرکت دارید و قیمت برگشته12  و توی سه13تایی ها یک حرکت دارید و قیمت برگشته 13  بنابرین می تونید بیاید و همه اینهارو فاکتور بگیرید .و کندلهامونم استاندارد بود.گفتیم دیگه زمانی که صحبت از الگو وپترن کندلی می کنیم این هستش که دار یم راجع به کندلهایی صحبت می کنیم که حداقل استاندارد هستند اونجا هم که تویه اون بحث لانگ شادو و پینباره که  از استاندار بالاتر بود و جزو لانگ شادو هستند  که جزو مواردی بود که طول حرکته بیشتر بود.

همه اینها دارند به  نوعی اشاره می کنند که ما یک برگشتی داریم به اندازه حداقل دیگه 80% ای تی ار. چون داریم در تایمی که صحبت می کنیم  مثلا اینجا14یک برگشتی داریم .

مثلا الان اینجا طول این14 کندل بیست وهشت پپ هستش و شما یک برگشتی دارید خود این 28 پپ هرو برگشته  اینجا15 مثلا یک حرکت دارید کندلی هستش که برگشته15  کندلی که برگشته دوازده پپ برگشته یعنی خود این کندل15 استاندارد نیست (ای تی ار بیست پپ) پس باید دنبال کندل استاندارد بگردیم که طول حرکت 80% ای تی ار که میشه شانزده پپ تا 24 پپ به فرض مثال اما زیاد سختگیری نکنید.

برگشت روند 20

و نکته مهم همه این کندل ها این هستش که شما یک برگشتی دارید که به اندازه حداقل ای تی ار40 تایمی هستش که در اون تای م دارید دنبال الگو و پترن هستید. بنابرین می تونی م همه اینهارو (الگوهارو) جمع بندی کنیم و بگیم هرگاه یک برگشتی داشته باشیم 16 که این برگشته به ان دازه حداقل دیگه 80% طول ای تی ار40 اون تایممون باشه و بیشتر ما احتمالا اینجا 17یک ناحیه ای داریم که یک الگوی کندلی تشکیل شده  همه  الگوهای برگشت به روند کندلی که دارند تشکیل میشند این شرط رو دارند

برگشت روند 21

پس میایم یک اسم واحد برای اینجا17 انتخاب می کینم که شامل همشون بشه این اسمو میگذاریم محل احتمالی چرخش .و این محلا حتمالیه چرخش و این محل چرخشی که اتفاق افتاده  گذشتگان بهش گفتن پیوت .

پس اینجا17 میشه پیوتمون این پیوت و محل چرخش درواقع یک شرطشو16 در خدمت شما بودیم .در جلسه بعدی سعی میکنیم تکمیلترش کنیم  فقط الگوهای ادامه دهنده موند ه.سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه هستش .درواقع از این الگوها هستش که. زمانی که رسیدیم تعریف پیوت رو گفتیم  جمع بندی کردیم که همشون یک نقطه مشترک دارند و به اندازه یک ای تی ار 16برگشت دارند حالا این سمت18 اینورش بماند که چه اتفاقی داره میفته .-اون دسته بدنی سوم الگوهای کندلی که

الگوهای ادامه دهنده  بودرو هم زمانی که پیوتهارو گفتیم و انواع واقسامش رو تعریف کردیم اونجا میرسیم به اون دو الگوی سه سرباز سفید و سه کلاغ سیاه که یکی از شرطهامون برای شناساییه پیوتهامون هستش و این تعریف پیوت که قرار هست تکمیل کنیم دوتا کارایی داره یکی  به ما سطح 41 میده و این اولین کارایی و دومین کارایی زمانی که مطابق تعریف این محل چرخش رو اومدیم و شناسایی کردی م.مثل اینجا 42 مثلا یا مثل اینجا 43 انموقع بتونیم در همون زمانی که داره 42اتفاق میفته یک تکنیکی داشته باشیم که وارد معامله بشیم.

برگشت روند 22

اندیکاتور تیرکس ورژن دو یکسری ایتم ها زیاد شد.موقت تا این مسایل تویح داده بشه..شما ای تی ار سه بافرمول خاص خودش1 ای تی ار هفت 2 ای تی ار میانگین 3 این بالا 4 براساس قیمت فرمولی که خودم ارایه دادم برای توان حرکتی براساس درصدی از قیمت هستش که تایمفریم های فرکتالی رو داره نشون مید ه شما براساس همین 4 درصدها. میتونید بیاید برای دیلی هم این رنج 5 روداشته باشید. براساس  اون%666 که  برای دیلی 5عرض کردم شما. 

برگشت روند 23

می تونید بیاید برا پنج دقیقه 5% برای یکربعه 10% برای یکساعته بود 20%و چهارساعته بود 40%  میتونید براساس این رنج حساب کنید این سمت راس ت 6 زحمت شمارو کم کردم .بر اساس توان حرکتی مارکت براساس تایمهایی که وجود داره.

(عددهای داخل باکس6 ) یک چهار هشت پانزده سی هفتاد و پنچ 7 که اون دونیم برابره بود تقریباو ویکلی و مانتلی هم که یک کوچولو نویز دارند برای همین هم ویکلی و مانتلی اینها درواقع میشه ای پی ار این ها براساس تایم هامون که میاد و توان حرکتی 6 رو نشون میده شما.

یک ای تی ار هم داریم که الان چهار ساعتمون مثلا ای تی ار بیسته 9 و ای پی ارمون10 سی  هستش  که یعنی یک مقدار جا داره که هنوز اون حرکت رو انجام بده. یا در دیلی7 توا ن حرکتی هفتادو پنج پپ هستش میانگین ای تی ارش 3 شصته هستش  تقریبا تو نرمش بوده. روز قبلش 12 هم چهل دو پپ حرکت  و این ها 11 هم که تقریبا توی یک رنج نرمال هستند و بازار هم شما نگاه کنید کندل ها 8 تقریبا یک محدوده نرمال دارند و دیگه اون فشردگیه13 خاص رو ندارند .

و حرکت8 دارند به امید خدا هرزمان رسیدیم در خصوص همه این آیتم ها ( اشاره به عدد های اندیکاتور) صحبت میکنیم. بنابرین اولین استفاده ای که از ای تی ار داشتیم .این هستش که میایم براساس ای تی ار طول کندل هامون رواندازه گیری میکنیم و کندل هامون رو به چهار دسته یه اسپینینگ ها استاندارد ها یا نرمال ها  لانگ بارها واسپایک ها  تقسیم بندی میکنیم واستفاده دیگه طول برگشت هستش که یکی ازشرط های پیوتمون بود.

محل چرخشمون هستش  که در جلسه بعدی اینروهم تکمیل میکنیم و به این نتیجه رسیدیم که همه کندل های  الگوهای درواقع برگشت به روندمون یک نقطه مشترک دارند و اون هم طول برگشتشون هستش که براساس طول ای تی ار هستش که یکی از شرط هامون هستش که برای شناسایه پیوت هامون بود و پیوت ها هم برای ما دوتا کارایی داشتند یکی اینکه به ما سطح میدن و دوم اینکه در  زمان تشکیل میتونیم بیایم براساس اون ها میتونیم بیایم وارد بازار بشیم . 

.  

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.