دوره-98-استاد-سعید-خاکستری

 جلسه اول: ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

ویدئو ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین

خلاصه ویدئو

ما در پرایس اکشن دیدگاه ها و سبک های مختلفی داریم راحتترین سبک پرایس اکشن همون سبک تحلیل کلاسیک هستش که تو چارت به دنبال حمایت و مقاومت ها هستند و بررسی رفتار مارکت رو با الگوهای کندلی پیگیری میکنند. در ادامه مبحث ما سطوح دیگری رو مد نظر داریم در گرایش های دیگه و اینکه به جز سطوح حمایت مقاومت سطح دیگری هم مگه تو چارت هستش؟

هم می تونیم بگیم بله هم نه بخاطر اینکه وجود داره سطوحی به اسم عرضه و تقاضا وجود داره و هم می تونیم بگیم نه چون سطوح عرضه و تقاضا در اصل همون سطوح حمایت و مقاومت در تایم های پایینترومولتی تایم هستند. شما برای اینکه بتونید بیاید و سطوح عرضه و تقاضا رو در چارت پیدا کنید مطمینا برای شروع کار احتیاج دارید که در تایم اصلی حمایت مقاومت هارو پیدا کنید.

چون سطوح عرضه و تقاضا ذهنیت و سفارشات خرید و فروش ویا ذهنیت سفارشات خرید وفروش در اونها نهفته هستش به نوعی توی حمایت ها و مقاومت ها پنهان هستش پس شناخت حمایتها و مقاومت ها جزو اصول اولیه هستش و در ادامه شما باید بتونید به جز این سطوحی که در تحلیل کلاسیک میشناسیم سطوح پرایسی رو هم در چارت پیدا کنید.

که ما به این سطوح گره های معاملاتی میگیم و هرجایی بگیم گره معاملاتی یعنی سطوح پرایسی و سطوح پرایسی یعنی نواحی عرضه و تقاضا که توسط آموزه های سم سیدن و شاگردهای ایشون بنیان گذاری شده در سبک تریگر اصل و بیسش از سم سیدن هستش. از شاگردهای ایشون رد سورد، خودش شاگردهای دیگری رو مجددا تربیت کرد . همچنین الفونسو. ایف که سایت آر تی ام رو دارند . ما براساس آموزش های سم سیدن جلو خواهیم رفت البته از  آموزه های دیگر هم استفاده می کنیم.

پرایس اکشن و سه دسته بندی

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

1-تحلیل کلاسیک

2- تحلیل عرضه و تقاضا

3-شناخت ذهنیت مارکت

ساده ترین سبک بر اساس تحلیل کلاسیک هستش یعنی بررسی حمایت و مقاومت ها  سطوح فیلیپ در بازار و زیر نظر گرفتن واکنش بازار با الگوهای خیلی ساده و روان و مطمینا سودده چون هیچ تحلیلی به ذات خودش ضرر ده نیستش در بحث روانشناسی هم صحبت خواهیم کرد.

یک گام جلوتر از تحلیل کلاسیک تحلیل عرضه و تقاضا هستش دوستانی که تو بحث عرضه و تقاضا  هستند میان و مومنتم واگرایی ها و از حجم استفاده می کنند چون عرضه و تقاضا هایی که در اول مطرح بوده در بازار های فیوچر و بازار هایی که دارای حجم هستند بوده. و شما می تونید حجم رو ببینید یا تشخیص بدید مطرح بوده و اونچیزی که برای ما مهم میشه فاز بعدی هستش که شناخت.

درواقع ذهنیت قیمت هستش و پیدا کردن سطوح عرضه و تقاضا در چارت هایی که فاقد حجم هستند و شما باید براساس رفتار مارکت و آرایش کندلی و ساختاری که وجود داره و سطوحی که در تایم های پایین تر بوجود میان یعنی شما بحث ذهنیت قیمت رو که دارید بحث زمان رو هم توش دخیل میشه و پرایس اکشنی که شما قیمت وزمان رو با همدیگه بصورت ترکیبی باید نگاه کنید.

چون خیلی از سطوح هستند شما وقتی بحث تایم فریم هارو که دارید اون سطوح فاقد ارزش میشند ذهنیت از بین میره البته توی بحث تایم فریم نقدهای زیادی هم هستش روی بحث تایم فریم توی دیدگاه سم سیدن نقد کردند و خیلی ها این بحث رو قبول ندارند.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

ما هم تقریبا بعضی جاها ازش استفاده نمی کنیم  اما توی بحث شناخت و ذهنیت قیمت می تونید مراجعه کنید دوتا ویدیو ویرایش یک هستش که ما مثال های زیادی در مورد رسیدن به ذهنیت قیمت در اونجا مطرح کردیم که شما باید یک روانشناس و جامعه شناس خیلی قوی باشید.

با نگاه کردن به یک چارت باید بتونید این دیدگاه رو داشته باشید که دیگران و بزرگان بازار در این چارت به چی فکر میکنند .زمانی که به فرض مثال قیمت به این ناحیه 1 برسه آیا در این ناحیه ذهنیت فروش وجود داره؟ یا نداره؟ یا اینکه در سطوح پایین تر ذهنیت ها عوض شده در آینده خواهیم گفت.

اینکه الان مارکت برای چی رو این سطح 2 وایستاده؟ خیلی ر احت می تونید بصورت  مولتی تایم این کار رو انجام بدید. توی بحث شناخت ذهنیت قیمت و خوندن ذهن بازار گردان ها بزرگ های بازار شما احتیاج دارید که مدام در تایم فریم ها شیفت کنید و سطوح مناسبی رو که احتمال وجود د یدگاه رو در اون تشخیص بدید و درای نده با پلن و ستاپ هایی که طراحی می کنید بتونید بیاید و با مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک قوی در اون ناحیه وارد بازار بشید.

بنابرین همین الان چهار چوب ذهنی ما می تونه شکل بگیره برای اینکه ما برای تریدر شدن و برای معامله کردن احتیاج به یکسری اصل داریم این اصول شامل مواردی هستش که می تونیم همین الان لیست کنیم و بدونیم که در ادامه طی بحث ها باید دنبال چه مطلبی باشیم .

اولین موضوع که بخواهیم ترید انجام بدیم داشتن یک سیستم معاملاتی هستش یک سیستم معاملاتی شامل اجزایی هستش که باید در کنار همدیگه باشند و اولین موضوع در یک سیستم معاملاتی استراتژی  معاملاتی هستش.که روش تحلیل بازار هستش که به شما سطوح حمایت و مقاومت رو درواقع ارایه می کنه. شما می تونید به هر سبکی که دوست دارید بیاد و سطوح حمایت و مقاومت رو در چارت پیدا کنید.

یکی از دوستان می گفت یک چارت مثلا انتخاب کنید و رندوم چشم بسته روش یک خط  افقی بندازید.نگاه کنید به صورت شانسی خطی 3 ترسیم  شد.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

و بازار بهش واکنش داشته و شما میتونید بدون درنظر گرفتن هیچگونه علم و دانش بیاید و استراتژی داشته باشید. یعنی بیاد و یک سبکی داشته باشید. نه اینکه دنبال یادگیری تحلیل نباشید برای پیدا کردن سطوح.اما در آینده شاید یکی ازراحت ترین وکم وزن ترین قسمت های سیستم معاملاتی استراتژی هستش. یعنی برای پیدا کردن سطوح وزنی که این توی قسمت سیستم معاملاتی خیلی کمی هستش .

اینجا شما میاد مثلا این سطح همین گره معاملاتی و یک ناحیه دارید یک روشی دارید در آینده براساس اون روش میاید و سطوح رو مشخص می کنید میبینید که یک گام  حرکتی 5 و یک ناحیه حمایت مقاومتی 6 دیگه رو نشون میده.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

شما همین گام 5 رواگه بخواید تکرار 7 کنید مجددا یک سطح مهم 8 رو داره به شما نشون میده .این گام 5 رو از اینور هم 9 شیفت بدیم میبینید که یک ناحیه مهم 10 رو مجددا نشون میده همچینین یک گام 5 حرکتی 11 دیگه. این گام حرکتی رو چجوری باید بدست بیاریم؟ درموردش خواهیم گفت در آینده برای اینکه شما یک سیستم معاملاتی داشته باشید احتیاج به یک استراتژی دارید.

سیستم معاملاتی

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

.استراتژی کارو وظیفه ای که در یک سیستم معاملاتی داره به شما سطح و سطوح حمایت و مقاومت عرضه تقاضا و به هر روشی که می خواید می تونید بیاید سطوح رو مشخص کنید پس وظیفه ابتدایی که بخواید وارد ترید کردن بشید این هست که استراتژی داشته باشید که این استراتژی به شما سطوح رو میده .

گام بعدی این هستش که شما باید پلن داشته باشید .یک موضوعی که مطرح شده بود در سایت ها که مثلا دوهزارتومن بشه چهار هزارتومن چهار هزارتومن بشه هشت هزارتومن یک دفعه ای مثلا در عرض یک هفته یک ریال رو کردن چندین میلیارد این رو ما اصلا بهش پلن نمیگیم پلن یا وظیفه پلن این هستش که درواقع مدیریت ریسک و سرمایه هستش که در آینده توی طراحی سیستم معاملاتی شما باید مدیریت ریسک داشته باشید.

تعریف شده باشه مدیریت سرمایه داشته باشید و این مدیریت سرمایه تعر یف شده باشه که بدونید که سرمایه ای که دارید بدونید که چقدر دراون معامله ریسک کنید و در کل چقدرمیتونید ضرر کنید و چقدر می تونید سود داشته باشید ودرآینده خواهیم گفت درموردش.فازبعدی این هستش که شما باید ستاپ داشته باشید.ستاپ ترید دوتا بحث رو همزمان داره پیگیری می کنه .

ستاپ پل ارتباطی بین پلن معاملاتی و استراتژی شما هستش فرق بین ستاپ و استراتژی این هستش که شما همون کاری رو که برای پیدا کردن سطوح برای استراتژی در تایم ساختار پیدا کنید همون کار رو باید در تایم های پایینتر انجام بدید(حالا اسامی تایم هارو نمیگم) اما بصورت مولتی تایم شما یک بار دیگه باید بیاید در تایمهای پایینت ر روی سطوحی که با استراتژیتون به دست آوردید تحلیل کنید.

نواحی عرضه تقاضایی که عرض کردیم در تایم های پایین گفتیم مشخص میشه برای ورود ستاپ شما به شما میده و با ستاپ میاد اون نواحی رو بهینه می کنید ناحیه ورود به شما میده همزمان به شما ناحیه استاپ لاس میده به شما تارگت میده و حالا نواحی استاپ و تارگت و ورود رو دارید.

پلن و اون فاز مدیریت سرمایه و ریسک رو دارید می تونید بیاد و یگ چهارچوب کلی داشته باشید و بدونید که در یک ناحیه خاصی با چه نشانه هایی وارد بشید.یکی از مواردی که در ستاپ نهفته هستش تریگرهای ورود هستش نشانه هایی که شما در واقع میبینید.که بخواید بیاید براساس اون نشانه ها وارد بازار بشید اون هم در ستاپ ترید هستش.

و اما همه اینها یک طرف و تریدر یک طرف داستان هستش اونچیزی که برای تریدر شدن و معامله کردن اهمیت پیدا میکنه این هستش که شما به عنوان یک تریدر و معامله گر باید یک روانشناس فردی یک روانشناس شخصی و یک خودشناسی مطلق رسیده باشید و کنترل احساسات اینجا حرف اول رو میزنه ممکنه شما استراتژی داشته باشید پلن داشته باشید ستاپ داشته باشید .

اما متاسفانه قدرت اجرای این دانش رو نداشته باشید یعنی اینکه هیچ ارزشی این دانش نداره بنابرین فاز اصلی در مرحله انتهایی طراحیه سیستم معاملاتی و وارد فاز معاملگری شدن این هستش که شما بیاید و شاید دوسال سه سال حتی کار کنید.

من یکجایی خوندم که  آقای گلن نلی گفته بودند که من بعد از  ده سال تونستم برسم به جایی که رو خودم کنترل احساسات داشته باشم. خودش صاحب سبکه ولی ده سال براش زمان برده تا به خودش کنترل داشته باشه تا بتونه دانشی رو که داره و به دیگران ارائه داده بیاد و خودش اجراییش کنه. بنابرین فاز اصلی اینکه بخواید بیاید وارد داستان ترید کردن بشید. اجرایی کردن و تریدری بشید پس ما این پکیج رو می خوایم و لازم داریم برای شروع و استارت قضیه دنبال استراتژی هستیم .

استراتژی و پیداکردن نواحی در چارت  یادم نرفته که صحبت از گام حرکتی داشتیم و گفتم که امروز انشالله در خصوصش صحبت خواهیم کرد . در مورد ذهنیت و رسیدن به ذهنیت قیمت و گام حرکتی  این بحث رو اینجوری شروع کنیم که هرشاخصی هر کالایی هرشخصی یک پتانسیل داره یک توانایی داره  اون تواناییش میتونه برای ما یک ذهنیت ایجاد کنه (می تونید دوتا فیلم هستش از قبل بوده اونهارو هم گوش کنید از دوره 96 ) اینکه شما از یک پیکان هیچوقت انتظار این رو ندارید که  دیوار صوتی بشکنه یا بخواد باسرعت سیصد کیلومتر حرکت کنه.

اون توانایی که در ذات پیکان هستش و قدرتی که داره میاد به ما ذهنیت این رو میده که توقع خودمون رو نصبت به پیکان بیایم و اون ذهنیتمون رو متعادل کنیم.این موضوع توی بحث قیمت هم هستش .یعنی مثلا شما راجع به یورویو اس دی صحبت می کنید یک توانایی حرکت  وجود داره و این توانایی حرکت در یورو یو اس دی باعث میشه  که ما یک ذهنیت داشته باشیم .

و این ذهنیت باعث میشه که ما بتونیم گام های حرکتی رو برای خودمون بیایم وبصورت خیلی آکادمیک و اعداد شسته  رفته در بیاریم  همینطوری که این چارت رو دارید نگاه می کنید این خط و خطوط رو من از قبل درست نکرده بودم.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

مثلا بری  م یک تایم دیگه ه م فرقی نمیکنه  اگه بیایم به فرض مثال یک ناحیه پیدا کنید مثلا مثل این ناحیه 1 همین ناحیه .همین حرکت همین گام 1 اگه بخواد بیاد پایین تر میاد و میبینید که یک ناحیه 2 و سطحی رو میده که بازار اومده  نصبت بهش واکنش 3 نشون داده  برک اوت کرده ناحیه 3 سمت چپ منظورشه (پولبک کرد ه) ناحیه 3 سمت راست منظورشه.

این فاصله ها 1 و 2 بصورت اتفاقی نیستش . این فاصله ها براساس ذهنیتی هستش که ما تریدرها و فعال های بازار کل مجموعه فعالیتی که در این چارت دارن فعالیت می کنند خرید فروش می کنند. باعث میشه که واکنش های ناخود آگاه و واکنش هایی از سر غریزه متاسفانه داشته باشند یک جایی از ترسه یک جایی از روی طمع هستش  به هردلیلی بیان و واکنش  نشون بدند. واکنش ها کاملا براساس یک سری گام های حرکتی هستش.  

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

بهترین راه برای اینکه بیایم و گام های حرکتی رو بدست بیاریم این هستش که تعادل رو ما در نظر بگیریم چون گام حرکتی همینطور که خودتون میبینید حرکت ها بصورت شارپ 4 و بصورت درجازدن 5 هستش داره درجا میزنه  بازار ساید داره بازار حرکت با مومنتوم داره و اونچیزی که برای گام حرکتی مهم هستش  اینکه شما خیر العمور اوسطها رو در نظر بگیرید برای تشخیص اینکه ما بیایم و برسیم به اون خیر العمور اوسطها یک اندیکاتور هستش به اسم (ترو رنج) این اندیکاتور ترو رنج هیچ چیز خاصی نیست یک سرچ هم بکنید .

یک فرمول ساده ای داره  تو تصویر میبینید که میاد و طول کندل رو اندازگیری می کنه شما یک حرکت دارید از ها تا لو 6 یا برعکسش که به عنوان رنج واقعیه حرکت هستش  نوسانی که در اون بازه زمانی اون تایمفریم این قیمت انجام میده حالا چند مدل دیکه مثلا اگه با گپ7 باز بشه از کلوز کندل قبلی تا  های یا 8 اینکه  توی دل اون کندل قبلی باشه چون با گپ باز شده کل اون گپ رو هم حساب کرده .

گپ 9 بصورت منفی و میاد ترو رنج هارو  حساب میکنه بدست اوردن طول حرکت یک کندل مثلا الان این10 کندل طولی معادل با 59 پپی داره کندل بعدی 11 مون حدودا 82 پپ هستش.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

بعدی 27 پپ شما تعادی از ترو رنج هارو میاید حساب می کنید و میانگین میگیرید یعنی بصورت اوریج ترو رنج یک میانگینی به شما میده که این میانگین میتونه به عنوان شاخص اندازگیری توان حرکتی مثلا این ارز لحاظ بشه اون زمان که توان حرکتی رو دارید درواقع تعادل رو دارید می تونید این انتظار رو داشته باشید که قیمت حول مرکز و تعادل خودش داره حرکت میکنه پس اگر یک یا چند روزی قیمت بیاد و حرکت های شارپ داشته باشه  بعد از اون محکوم هستش که بخواد بیاد درجا بزنه.

این درجازدن یادتون باشه مثل اصلاح الیوتی نیست یعنی شما میتونه یک مومنتوم حرکت12 داشته باشید درجازدن شما میتونه حالت ریورس 13  و اصلاحی داشه باشه. میتونه درجازدن حالت ساید داشته باشه 14 و درجازدن می تونه در راستای مومنتم 15 باشه البته با شیب کمتر

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

و طول کندل ها به صورتی هستش که بازار برمیگرده به تعادلش حالا این اندیکاتور هست و فرمولش ما احتیاجی به اون نداریم. اما از چه پریودی برای تایم های مختلف استفاده کنیم برای ای تی ار؟ زمانی که مثلا در تایم دیلی هستید دیلی جزوی از ماه حساب میشه  که 22 روز کاری هستش استفاده کنید برا پریود الان یورویو اس دی بصورت میانگین روزانه 48 پپ داره حرکت میکنه.

این میشه توان حرکتی و ذهنیتی که ما برا یورو یو اس دی داریم. حالا این گام می تونه  بعضی وقت ها یک گام حرکتی دو گام حرکتی .الان اینجا 1 یک سطح دارید اگر این سطح رو درنظر بگیرید به عنوان ناحیه ای 1 که قیمت بهش واکنش نشون داده میبینید یک طول 2 حرکتی داره بازار به اندازه یک طول حرکتی اومده پایین 3 و در مرحله بعد هم این 3 طول حرکت تکرار شده .

این طول 3 حرکت اینجا 164 پپ هست که ای تی ار مون 48 هست تقریبا سه برابر گام حرکتی که ما اینجا 4 داریم صحبتش رو می کنیم ذهنیتی که برای حرکت داریم داره سه برابرش اینجا داره حرکت می کنه این سه برابری که داره اینجا حرکت می کنه به احتمال زیاد. البته قضاوت نمی کنیم .

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

 پس برای تایم فریم دیلی شد پریود 22 پپ چون 22 روزکاری در ماه داریم برای ای تی ار در نظر میگیریم. برای تایم فریم مانتلی چون جزو کوچیکی از یک سال هست پریود 12 رو درنظر میگیریم برای ای تی ار اگه الان ای تی آرمون 308 پپ هستش اگر خاطرتون باشه اونجا 150 پپ  بود یعنی داره به اندازه دوبلش حرکت می کنه .

میزان متوسط توان حرکتی که در یورو یو اس دی در مانتلی وجود داره 308 پپه یعنی ما باید از یورو یو اس دی این ذهنیت رو داشته باشیم که بصورت میانگین  خودش رو درتعادل حرکت 300 پپی نگه داره پس اگه یک زمانی مثل اینجا5 یک حرکتی داشت که اومد سه هزار پپ به فرض مثال حرکت کرد بعد این حرکت 5 قیمت محکومه به 6 درجازدن محکومه به تصفیه  کردن.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

محکوم به ساید شدن تا اینکه برسه به اون خیرالعمور اوسطها.برای تایم فریم ویکلی چون یک سال 52 هفته هست از این پریود می تونید استفاده  کنید برای ای تی آر الان ای تی آرمون 167 پپ هستش.این 167 پپ اگه خاطرتون باشه ما اینجا 7 یک خط انداختیم وطول این 8 حرکت 150 پپی

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

که اونجا بود اینکه من حساسیت به خرج نمی دم برای اینکه میانگین هستش شما در آینده خواهید دونست که به اندازه دوتا تایم فریم  پایین تر شما تلورانس دارید ( یعنی اگر ویکلی هستید به اندازه ای تی ار چهار ساعت تلورانس دارید) پس خودتون رو مثلا تو سیصد پپ درگیر ده پپ نکنید. که در آینده در گام های حرکتی و ذهنیت به اونجا هم میرسیم و به ریز درموردش صحبت خواهیم کرد .

شما می تونید برای پریود های ای تی ار ضریب هایی هم در نظر بگیرید برای ثبات بیشتر می تونید مثلا اینجا پریود 22 میتونید دوماه سه ماه رو در نظر بگیرید می تونید دوتا از این ها رو با همدیگه داشته باشید. 

توی تایم فریم چهارساعته دوتا تایم بالاتر که منظور ما ازتای م بالاتر دوتا تایم بالاتر (اشاره به هفتگی)هستش فکر می کنم 30 تا 32 تا چهار ساعته بشه یک هفته .شما  از پریود 30 استفاده کنید برای چهار ساعته. اگر  اشتباه نکن م که ای تی ار ما 20 پپ هستش  برای تای م یک ساعته که میشه جزوی از روزانه و یک روز 24 ساعت پریود 24 میدیم.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

نگاه کنید همه پریود ها حول و حوش 20 و 22 و حالا اینم 24 (برای یک ساعته) هستش ای تی ار یک ساعته 12 پپ هست.توی تایم های پایین تر هم همین اعداد استفاده کنید زیاد فرق آنچنانی نمیکنه .ما برای راحتی کار یک تمپلیت درست کردیم و توی این تمپلیت چیز خاصی هم نیست.

پس شد انتظار ما براساس ای تی ارو توانایی حرکت و گام های حرکتی که براساس ای تی ار بدست میاریم و این اعداد 9 رو آوردیم ای تی ار سه ای تی ارهفت حالا که اینجا هستیم شما برای دیلی یک سال رو هم معمولا در نظر میگیرند که 264 روزکاری هستش یکی از اون پریودها هستش برای ای تی ار و همه این ها با ضرایب تو این فرمول لحاظ شده.

شما ای تی ارهایی که دارید الان برای مثال .برای یورور یو اس دی 10 ای تی ار63 که تقریبا 80% اون کفایت میکنه گام حرکتی هستش که به امید خدا توی مرحله بعدی ما می خوایم بریم برا شناسایی کندل ها و شناسایی سطوح و پیوت ها  از ای تی ارمون به عنوان گام حرکتی استفاده می کنیم. توی استاپ لاس 11هامون در آینده از گام حرکتی استفاده می کنیم توی تارگت هامون 12 ازگام حرکتی استفاده می کنیم .

و یک رابطه فرکتالی بین  گام حرکتی که براساس ای تی ار و براساس قیمت و براساس توانایی  حرکتی هستش میایم و این رابطه ای که بین تایم فریم ها و اون گام هارو در آینده خدمت شما عرض می کنیم .

اینکه گفتیم براساس قیمت خود من یک فرمول شخصی دارم. مارکت یک توانایی داره و توانایی مارکت برابر با 66% قیمت جاریش هستش. یعنی  اینکه مثلا الان قیمت 13 جاری 138.11 رو دارید 66% اون که الان حساب کنیم  1.1138 ضربدر 0.66 کنیم میشه 73.5108 .

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

یعنی اینکه تواناییه یورو یو اس دی بصورت میانگین این هستش که بتونه در روز 73 پپ حرکت کنه که از این مقدار گفتم چون میانگین هستش تقریبا %80 اونرودرنظرمیگیریم ضربدر 0 %بکنیم 73 پپ رو میشه 58 پپ که نگاه کنیم (ناحیه 9و10) 55پپ 63 پپ اونجاهم (منظور از چهل و خورده ای متوجه نشدم) چهلو خورده ای پپ در یک محدوده و رنجی هستش که انشالله زمانی که قیمت میاد و حرکت سایدی رو داره مثل اینجا 14 ها شما بعد از این حرکت ساید وقتی ورود دارید اونموقع باید انتظار داشته باشید که قیمت حداقل اگر مثال در روزانه دارید ترید می کنید.

اینکه قیمت یک حرکت 65 پپی (ناحیه12تی پی دو) اینجا به عنوان تارگت دو هستش و تی پی یک که 25 پپ هستش باید ای تی ار تایم
بالامون باشه الان یک ساعته هستیم ای تی ار چهار ساعته الان اوریجش (ناحیه 15 ) بیسته یعنی یک انتظار اولیه 20 پپ (تیپی یک)و انتظار بعدیه پنجاه شصت پپ (ناحیه 12 تی پی دو) و در آینده هرکدوم از این آیتم ها اعداد رو کامل توضیح خواهیم داد.

 جلسه اول : ذهنیت قیمت و میانگین واقعی نوسانات

پس شد قیمت ذهنیت  داره و براساس ذهنیت واکنش نشون میده اون ذهنیت و اون گام حرکتی برگرفته شده از ذهنیت فعال های بازار هستش و به امید خدا در جلسه آینده میریم که از ای تی ار و گام حرکتی و از توان حرکتی برای سایر امور و تشخیص سطوح  همه مواردی که در خدمتتون خواهیم بود  یک نیم نگاهی به 66%  این قیمت داشته باشیم و این 66% برای دیلی هستش و شما بعدا 40% اون 66% میشه برای  چهار  ساعته که به ریز صحبت خواهیم کرد در آینده .

(شاد و پیروز و سلامت باشید)

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.