سیستم-تریدینگ-NTD- تریدینگ-استاپ

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریدینگ استاپ (4)

ادامه مطلب سیستم تریدینگ NTD طبق روش هربرت و پرسش پاسخ های آن در مورد تریلینگ استاپ.

پاسخ به سوالات 5 و 6

5- در صورتی که روند بازار در جهت تريد ما حرکت کرد دقیقا روش مشخصي براي جابجايي استاپ داشته باشیم ( اصطلاحا تریدینگ استاپ ) و بدین شکل در عین حال نباید استایمان خيلي به روند نزديك باشد ( که به سادگی توسط قیمت لمس شده و ما را از جریان بازار خارج کند ) و بتوانیم روند قیمت را با فاصله اي معقول دنبال کنیم و به این شکل ضمن اینکه شانس تعقیب رونـد و سـود بیشتر را از دست نمیدهیم بتوانیم از سـودهای حاصله هـم محافظت کرده و مانع از بین رفتنشان شويم . ( خبر خوب اینکه در این سیستم تریدینگ روش بسیار قدرتمندي به ابن منظور اختصاص دارد که حتما با جزییات زيادي به آن خواهیم پرداخت . )

6- در صورتیکه ترید در جهت موافـق تحلیلمات پیش رفت دقیقا نقطه خروج ( تارگت ) کجاست ؟

برای پاسخ به سوالات ۵ و ۶ شروع به بررسي يك تريد حقيقي ميكنيم ، از لحظه ابتداي تحليل وضعیت پتانسیل ترید تا زمانی که پوزیشن تریگر میخورد و بعد با جابجایی استاپ روند را تعقیب میکنیم:

در چارت زیر ابتدا در يك بازار رنج فرکتالی را بالاي چارت تشخیص میدهیم و در نتیجه با توجه به اینکه خطوط الیگیتور به هم نزدیک هستند و فرکتال هم یکی از دو سیگنال اولیه ورود ماست ( دیگر سیگنال کراس AO می باشد) استاپ دو پیپس بالاتر از فرکتال قرار میدهیم.

دقت داشته باشید که در بازار رنج اگه فرکتال جديدي شکل گرفت دیگر فرکتال قبلی از اعتبار خارج و باید بر اساس موقعیت فعلی فرکتال جدید استاب را تنظیم نماییم.

بعد از اینکه باي استاپ مشخص شد باید استاپ اولیه نیز مشخص گردد . که در این حالت برابر است با انتهاي سه کندل اخري ( با احتساب کندل فرکتال ) . باید توجه به این نکته داشت که : انتهای سه کندل پایینتر است از انتهای پایینترین مووینگ …

در تصویر دوم زمانی را شاهدیم که کندل جدید از نقطه ورود ما به بازار عبور کرده و به این ترتیب پوزیشی فعال میگردد.

اگر دقت کنیم مشخص است که : در تصویر نقطه استاپ ها ، کندل به کندل که روند پی ش میرود باید جابجا شـود . در این تصویر استاپ اولیه به موازات نقطه ورود با يك صربدر قرمز رنگ مشخص شده است.

حال باید با ادامه روند شروع به جابجایی استاپ نماییم چرا که میدانیم در این نوع ترید تارگت مشخصی وجود ندارد باید تنها با روند کلی بازار همراه شد و تا جایی که قوانین استاپ اجازه دهند روند را تعقیب نموده و در نهایت با برخورد روند قیمت با استاپ از بازار خارج میشویم.

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریلینگ استاپ (4)
سیستم تریدینگ NTD چیست؟ روش هربرت (4)

سوال :

1- گفتید که : فرکتال جدید باعث بی اعتباری فرکتال قبلی میشود . سوال من این است که : آیا فرکتال جدید که هم جهت فرکتال قبلی است باعث بی اعتباری آن میشود یا جهت آنها مهم نیست ؟ با توجه به 3 مثال آخری که لطف کردید در کارگاه گذاشتید اینطور برداشت کردم که در صورتی که هم جهت باشند قبلی اعتبارش را از دست می دهد.

2- در سیستم NTD در صورت وجود پتانسیل و فرکتال هم جهت با فرکتال اوردر میگذاشتیم ولی انگار در Choose در مورد دانای اول عکس NTD است ؟! درست است ؟

جواب :

در مورد سوال اول : قبلا صحبت شده بود و اینکه فرکتال جدید تنها فرکتان هم رده خود را میتواند بی اعتبار کند يعني يك فركتال سعودی نمیتواند يك فرکتال نزولی را بی اعتبار نماید.

در نتیجه زمانی که با فرکتال صعودي قبلي يك قرار داده اید با تشکیل فرکتان جدید میبایست نقطه ودتان را بر اساس موقعیت فرکتال جدید تنظیم ( Modify ) کنید.

اما در مورد سوال دوم : روش NID هم جهت با فرکتال است اما همانطور که اشاره کردید در روش Choose چون ما در خلاف جهت ترند شروع به ترید میکنیم نتیجتا بر خلاف جهت داناي اول پوزیشن میگیریم.

و به این دلیل است که روش NTD برای شروع ترند و هم جهتی با ترند استفاده میشود و روش Choose براي تريد بر خلاف جهت ترند مورد استفاده قرار میگیرد . در واقع دو روش مکمل یکدیگر بوده و با تسلط به هر دو میتوان در يك سيكل كامل البوت در هر دو جهت بازار ترید وده و با من کرد.

تا اینجا نحوه بررسی وضعیت و پیدا کردن پتانسیل تریـد همینطور تعیین پای استاپ و قرار دادن استاپ را در يك پتانسیل خرید بررسی کردیم اینك همین مسله را در يك وضعیت پتانسیل فروش مشاهده و بعد شروع به بررسی روش تریلینگ هربرت خواهیم کرد.

مثالی برای وضعیت فروش ( Sell )

ابتدا در چارتهای مختلف به دنبال وضعیتی میگردیم که خطوط الیگیتور به هم نزديك باشد هر چه مدت زمانی که این خطوط به هم نزديك بوده اند بیشتر باشد ( زمان طولانی تری بازار رنج بوده ) شانس ایجاد ترند خیلی بیشتر میشود.

تصویر میبینیم که با ایجاد فرکتال ميبايست يك سل استاپ قرار دهیم ( دقت کنید که این فرکتال با حرف ؟ نمایش داده شده است ) و باز هم دقت داشته باشید که این فرکتال جدید فرکتال قبلي ( كه آنهم با حرف ؟ مشخص شده است ) را بی اعتبار میکند و باید قیمت ورودی سل استاپ را بر اساس وضعیت قرار گرفتن فرکتال جديد تنظیم کنیم.

به محظ اینکه سل استاپ را تعیین کردیم باید میزان استاپ هم مشخص شود که برای اینکار دو روش داریم یا نقطه High سه کندل قبل و یا نقطه High بالاترین مووینگ …

همانطور که غالبا معمول است بالاترین نقطه برای تعیین استان حداقل برای شروع ترید انتهای سه کندل قبل است در تصویر با يك علامت ضربدر قرمز رنگ این استاپ اولیه مشخص شده است.

دقت کنید که اگر کندل بعدی در جهت عکس حرکت کرد پوزیشن ما فعال نشده است و میتوانیم صبر کنیم تا کندل های بعدی پوزیشن را فعال کنند و یا اینکه با شکل گیری فرکتال های جدید مجددا قیمت ورودی سل استاپ را بر اساس موقعیت این فرکتال تغییر میدهیم . .

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریلینگ استاپ (4)

سوال :

قبلا گفته شد که : ( ( برای تعیین استاپ لاس باید با فرض اینکه در یک ترید خرید هستیم ، یعنی دو بیس بالاتر از فرکتال يك باي استاپ قرار داده ایم . برای تعیین میزان استاپ لاس به روش اول هربرت به تعداد سه کندل پایین میرویم و يك پيپس پایینتر از انتهای کندل سوم استاپ را قرار میدهیم . باید دقت کرد که : منظور از سه کندل پاستر این است که خود کندلي هم که بعنوان فرکتال محسوب شده است باید در این شمارش به حساب آورد ، بعدی خود کندل بعلاوه دو کندل پایینتر از آن . ) )

آیا در عکس زیر که در هر دو مورد بای استاپ و سل استاب خود اکسترمم ( high & low ) کندل فرکتال از سه کندل قبل بیشتر است باید جهت استاب لاس از اکسترمهای خود کندل فرکتال استفاده کنیم یا همان کندل سـوم مـد نظر است ؟

به بیان واضحتر : آیا در میان ۳ کندل هر کدام اکسترمم ( highalow ) بیشتری داشتند مد نظر است با صرفا همان کندل سوم را باید در نظر بگیریم؟ حالا حتی اگر نسبت به دو کندل بعدی از اکسترمم کمتری هم برخوردار باشد ؟ یک سوال دیگر : آیا برای تنظیم استاپ لاس و همچنین نقطه مود باید اسبرد را هم در نظر گرفت ؟

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریلینگ استاپ (4)

جواب :

این سوالات از این جنبه جالب توجه هستند که با اینکه در روش هربرت برای در حالت خیلی نادر هم پیش بینی هایی شده است اما این دو سوال بررسی نشده او البته در روش ویلیامز هم به همین صورت است !!

بنابراین سعی میشود با توجه به جميع جهات و تجربه شخصی پاسخ این سوالات داده شود : *

1-هدف این است که : فاصله استاپ به اندازه معمولی باشد بنابراین نظر میرسد هاست همان کندل فرکتال در نظر گرفته شود.

2- در مورد اسبرد میتوان در اما چون در این سیستم بیشتر در تایم فریمهای بالا ترید میکنیم در شیخا این حساس خيلي وجود ندارد و در واقع این اختلاف اسپرد بیشتر در روشهایی نظیر آمازینگ که با حرکات نوسانات سریع بازار رو برو را نشان میدهد ر قایم فریم هایی نظیر بهانه و 1 ساعته محسوس می ( مترجم ) ١٥ بیس بالاتر و پایینتر از کندل فرکتال اور درهایم را نیست و مشکلی را ایجاد نمیکند قرار میدهم و این امر مشکلی برای من ایجاد نمی کند…

*این دو جواب نظرات شخصی مترجم است.

روش انجام تریلینگ جهت حفظ سود حاصله

بعد از اینکه پوزیشن تریگر خورد با توجه به اینکه در این روش تارگتی وجود ندارد باید بر اساس قوانینی که توضیح داده خواهد شد انقدر تریلینگ استاپ کرد تا استاب خورده و از بازار خارج گردیم.

حال به تشریح روش میپردازیم :

بعد از اینکه اولین استاپ بر اساس سه کندل و با نقطه انتهایی مووینگ ها تعیین شد حال میبایست بر اساس هر کندل جدید استاپ جابجا گردد.

حال با فرض اینکه در یک پوزیشن خرید قرار داریم به تشریح موضوع خواهیم پرداخت : روش به این صورت است که استاپ همان استاپ اولیه فرض میشود و تغییر نمیکند تا زمانی که کندل بالاتراز آخرین مووینگ قرار بگیرد .در این صورت استاپ را به پایین آخرین مووینگ منتقل میکنیم.

در نگاه اول کمی پیچیده است اما اصلا اینطور نیست و با مشاهده مثال بخوبی موضوع روشن خواهد شد.

فرض میکنیم ترند شروع شده حال با هر کندلی که تشکیل و بسته میشود میبایست استاپ را به موازاتش زیر مووینگ آبی جابجا کنیم.

پس تا اینجا به این صورت شد که استاپ اولیه انتهای سه کندل نزولی با صعودی و یا انتهای آخرین مووینگ قرار میگیرد.

بعد این استاپ باقی مانده و تغییر نمیکند تا زمانی که ترند شکل گرفته با استاپ بخورد.

وقتی ترند شکل گرفت ( طبق همان فرض بالا صعودی شد ) . زمانی که کندل ها بالاتر از موویینگ ابی ( فک تمساح ) قرار گرفتند استاب را به زیر آن منتقل ميكنيم.

حال از اینجا به بعد هر کندلی که بسته میشود باید استان به موازات با آن زیر مورینگ ابی جابجا شود.

این جابجایی استان با تشکیل هر کندل ادامه پیدا میکند تا اینکه : در اندیکاتور AC شاهد سه کندل با رنگ مخالف روند باشیم.

یعنی در حالیکه در روند صعودی استاب مرتبا در حال جابجایی زیر مووینگ آبی است به محط اینکه در اندیکاتور AC سه نوار قرمز رنگ شکل گرفت استاب به زیر مووینگ قرمز رنگ منتقل میگردد . ( در واقع اسـتاب يـك مووینگ بالاتر آمده و از این به قرمز نقل مکان میکند . )

ومجددا جابجايي استان ادامه پیدا میکند و با هر کندل جدید که تشکیل و بسته میشود استاب جابجا میگردد . ( ولی اینبار زیر میوینگ قرمز رنگ )

این روند انقدر ادامه پیدا میکند تا اینکه در اندیکاتور AC مجددا سه نوار قرمز رنگ تشکیل گردد ، در اینصورت مجددا استاب يك مورينگ بالاتر می آید و به زیر مووینگ سبز رنگ منتقل میشود بنابراین هر بار که در روندی صعودی اندیکاتور AM سه نوار قرمز رنگ را شکل داد ( و عکس آن در روند نزولی سه نوار سبز رنگ ) میبایست استاب يك مرویک جابجا شده و يك پيپس پایینتر از مورینگ قرار گیرد

مرحله آخر جابجایی استاب به اینصورت است که اگر در اندیکاتور AC کراس رخ داد یعنی : نوار قرمز رنگ از بالای خط صفر پایین خط صفر تشکیل شد در اینصورت استاب به زیر مووینگ صورتی رنگ منتقل گشته و بعد با کندل های جدید انقدر استان تغییر میکند ( زیر مووینگ صورتی ) تا سرانجام روند برگشته و استان زده شود و نتیجه پیریشی مشخص گردد.

توضیح اینکه : در پوزیشنهای سیل هم به همین منوال عمل می کنیم با این تفاوت که ؛ استاب به بالای مورینگهای مذکور منتقل میشود به به زیر آنها و نوارها هم در این حالت باید سبز شوند تا استاب از بالای یک مومنگ به بالای مونگ بعدی منتقل شود.

در ادامه ، این بحث تیوریک با مثالی تصویری – توضیحی در وضعیت خرید دنبال بیشتر توضیح داده خواهد شد تصویر اول تصویری آشنا است ، که پیش از این در مورد چگونگی خوردن تریگر و ورود به بازار در مورد آن توضیحاتی داده شد.

باید توجه داشت که در این مرحله استان ، انتهای سه کندل قبل از فرکتال است ، چون انتهای این کندل باستر از آخرین مووینگ است.

فرکتان تریگر خورده و وارد بازار میشویم جان میبایست بر اساس هر کندل جدیدی که شکل میگیرد و با توجه به وضعیت اندیکاتور AC استاب را جابجا کرد .

در تصویر دوم ترند شروع شده است و کندلی صعودی شکل گرفته است در صورتیکه ترند شکل بگیرد و با پوریشی تریگر بخورد اما روند نزولی شود تریدر با سرر مختصری از بازار خارج میگردد . اما قدرت روش ان بي دکه در این است که در ابتدا اسباب هاي كمكي به میدهد و در نتیجه اگر برند شکل نگیرد با بازار رده شود مرد زیادی متوجه تریدر نمیشود و تنها کافی است بتواند د ترند را گرفته و به این شکل به نها تمام آن مرزهای ابتدای برند چمران میگردد بلکه در مجموع باز هم در سود خوبی را بدست خواهد آورد در واقع در این سیستم ، قسمت سو به صور قابل مقایسه است.

در تصویر دوم وقتی ترند شکل گرفت و کندل بالاتر از مووینگ آخر ( أبي رنگ ) قرار گرفت استاپ يك پيس پایینتر از مووینگ آبی جابجا میشود ، ( استاپ های جدید در تصاویر با ضریلر مشخص شده اند . )

دقت داشته باشید : که این استاپ باید به موازات کندل جدید باشد و ضمنا باید حتما کندل بسته شود و بعد اقدام به جابجایی استاپ شود.

طبیعی است که در این زمان در اندیکاتور AC نوارها همچنان سیر رنگ هستند.

در تصویر سوم کندل جدیدی شکل گرفته است استاب به موازات با آن به زیر خط آبی رنگ منتقل میگردد . در ابتدای ترند چون خطوط الیگیتور به هم نزديك هستند شاید انتهای خط آبي خوب واضح نباشد اما در ادامه ترند چوب خط ابی از همه کندتر است خطوط دیگر در بالای آن قرار میگیرند.

در این زمان باید باز هم به اندیکاتور AC نگاه کرد ، میبینید که خطوط هنور سبز است ….

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریلینگ استاپ (4)
سیستم تریدینگ NTD چیست؟ روش هربرت (4)

در تصویر بعد دیده میشود که روند صعودی ادامه پیدا کرده است . همونطور که گفته شد بر اساس هر کندل جدیدی که شکل میگیرد استاب به موازات با آن يك پييس پایینتر از مووینگ آبی رنگ جابجا میشود.

باید توجه داشت که : میتوان از همان ابتدا يك پيپس پایینتر از مورینگ فرمـز رنـگ هـم جابجایی استان داشته باشیم ، چیزی که در تصاویر هم میتونیم ببینیم . اما از نظر تیوری جابجایی های اولیه استان ما از خط ابی رنگ شروع میشود.

حال به اندیکاتور AC دقت میکنیم و میبینیم که همچنان سبز رنگ است و در نتیجه نیازی به جابجایی استاب به يك هوزینگ بالاتر نیست .

در تصویر دوم دیده میشود که : روند هر از چند گاهی کمی نزولی شده است اما در کلیت مسله صعودی است و بر اساس بسته شدن هر کندل به موازات یا آن کندل استاب جابجا میگردد .

این رویه آنقدرادامه پیدا میکند تا اینکه تغییراتی در اندیکاتور AC مشاهده شود . که برای اثبات این تغییرات ، یا باید سه نوار قرمز رنگ متوالی در آن تشکیل گردد ، که باعث میشود استان يك مهرینگ بالاتر بیاید ، و یا اینکه مستقیما و ناگهانی در اندیکاتور AC کراس رخ دهد که در اینصورت هم استاب مستقیما به زیر مورینگ صورتی رنگ منتقل میشود.

همچنین در تصویر دوم مشهود است که هر چند روند صعودی است اما اولین علایم برگشت روند در اندیکاتور AC نواری قرمز رنگ بوجود آمده است .

همانطور که قبلا گفته شد : این اندیکاتور احتمال تغییر روند را از هر ابزار دیگری سریعتر هشدار میدهد و این مطلب را پیش از اندیکاتور AO گوشزد میکند.

بنابر این باید حتما به به رنگ خطوط این اندیکاتور توجه کنیم.

اما در این مثال چون در اندیکاتور AC تنها یک نوار قرمز شکل گرفته است ( نه سه تا ) و همینطور به این دلیل که هنوز نوارها بالای خط صفر هستند ، بر اساس این اندیکاتور تغییری در جابجایی استان ایجاد نمیشود ولی با مشاهده رنگ قرمز باید به دقت ادامه روند را دنبال کرد . ( این مسله خصوصا در ترید تایم فریمهای کوتاه جابر بسیار حایز اهمیت است ).

دقت به این نکته هم جالب توجه است که در تصویر سلیم اولین نوار قرمز رنگ در اندیکانم 80 نیر تشکیل شده که نشونه احتمال تغییر روند در آینده نزدیک را دارد…

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریلینگ استاپ (4)
سیستم تریدینگ NTD چیست؟ تریدینگ استاپ (4)

این روند تعقیب ترند ادامه پیدا میکند تا جاییکه در تصویر بعد در اندیکاتور AC کراس رخ میدهد.

يعني يك نوار قرمز رنگ خط صغر اندیکاتور را به سمت پایین قطع میکند . در این حالت باید استاب را به زیر موسینگ صورتی رنگ منتقل کرد . ( و یا روی مووینگ صورتی اما ترجيحا يك پيپس پایینتر از آن )

همانطور که در تصویر مشهود است ، در جابجایی استاب باید صبر کرد تا کندل بسته شده و بعد استاب را به زیر مووینگ صورتی منتقل نمود.

يعني فرضا اگه کندل روزانه است بعد از بسته شدن آن و نه در زمانی که هنوز کندل امکان تغییر شکل را دارد استاپ ، يك پيپس پایینتر از مووینگ صورتی قرار میگیرد.

مشخص است که استان بسیار به روند قیمت نزديك شده و به زودی قیمت به آن برخورد خواهد کرد . و علت اینکه استاب تا این حد به قیمت نزدیک میشود اینست که : با توجه به علایمی که در اندیکاتور های AC و AD رخ داده است ، احتمال تغییر روند بسیار زیاده شده و این عملی معقولانه است که استان به روند نزديك شده تا سود بدست آمده هر چه بیشتر حفظ گردد.

سرانجام در تصویر آخر کندلی نزولی شکل گرفته و استان را میزند و تریدر را با سود مناسبی از بازار خارج میکند .

نکته قابل توجه در اینجا این است که : تا زمانی که استان نخورده است ، باز با هر کندلی که بالاي مووینگ صورتي رنگ تشکیل و بسته میشود مجددا استان به روش سابق به موازات آخرین کندل ويك ببيس پایینتر از مورینگ صورتي قرار داده میشود .

برای موقعیت سل نیز همه چیز مانند همین مثال است فقط تنها تفاوتی که وجود دارد این است که : این بار در روندی نزولی به جابجایی استاب میپردازیم.

سیستم تریدینگ NTD چیست؟ روش هربرت (4)

سوال :

قبلا ذکر شد که : در این روش امکان اینکه روند شکل نگیرد و پوزیشنهای فعال شده در ابتدا اسـتاب بخورند وجود دارد و سپس بعد از شکل گیری روند بخاطر سود زیادی که به همراه دارد نه تنها آن ضررها را جبران کرده بلکه سود مناسبی هم به همراه خواهد داشت حال سوالی که بوجود می آید این است که : آیا روشی وجود دارد که بتوان با اطمینان از شکل گیری روند بر حجم پوزیشن افزود ؟

مثلا اگر با شکست فرکتال وارد شدیم و سپس کراس 30 را داشتیم یک پوزیشن دیگر هم باز کنیم ؟ در آخر آیا فقط با اتکا به این روش میتوان به ترید پرداخت ؟

جواب :

شبح روش قطعی و صد در صدی برای تعیین قطعی ترند وجود ندارد و اساسا در بازارهای سرمایه با احتمالات روبرو هستیم اما راههای زیادی هست که بتوان به احتمال بالاي تشكيل ترند پی برد یکی از بهترین آنها استفاده همزمان از الیوت است .

مثال آن مشاهده مسیر و جاده هاي يك منطقه از درون يك هواپیما است شخص از این طریق میتوانـد حـت كلـي شمال ، جنوب و در واقع مسیر کلی را صحیح تشخیص دهد و از مسیری کاملا اشتباه نرود اما بعد از آن باید با ابزار دقیقتری ریزه کاری های این مسیر را تحلیل و تشخیص دهد .

شما با البوت میتوانید به نحوه موثری ترندهای قریب الوقوع را تشخیص دهید.فرضا يك چارت را از دید روش آن تي دې بررسی میکنید و میبینید که خطوط الیگیتور خیلی بهم نزديك هستند و پتانسیل تريد وجود دارد حال اینجا سوال این است که آیا ترند شکل میگیرد یا نه ؟

حالا میتوان همان وضعیت را از دید امواح البوت تحلیل کرد …

فرض کنیم البوت میگوید که در انتهای موج ۲ هستیم ، بنابراین میتوان به سادگی تشخیص داد که ترندي قوي در پیش است و همینطور کاربرد خیلی مهم دیگر الیوت در این مواقع این است که با تشخیص اینکه فرضا انتهای موج يك روند صعودی هستیم میتوانیم تنها باي استاب قرار دهیم و به هم پای اسباب و هم سل استان به این شکل باز ۵۰ % از سیگنالهاي خطايي که ممکن است بر اساس نوسانات كيحك نزولی شکل گرفته و تریگر سـل اسـتاب فعال و بعد روند برگردد و صعودی شود را هم فیلتر میکنیم …

روشهای دیگری هم برای تشخیص قریب الوقوع بودن يك ترند وجود داره اما البوت همیشه یکی از مهمترین روشها برای گرفتن دید کلی از بازار بوده است …

و اما در مورد سوال آخر : بله این روش یکی از قدرتمندترین روشهای ترید است . بسیار دقیق است و بی نیاز از هر ابزار دیگری و میتوان از این روش حتی بصورت مستقل استفاده کرد ( استفاده از ابزارهای دیگر جهت تريد دفتر و پخته تر است )

در پایان به جمع بندی این روش میپردازیم

سیستم تریدینگ NTD سیستمی قدرتمند و مبتنی بر تشخیص و ترید بر اساس ترندهای بازار است . در نتیجه طبیعتا این سیستم در تایم فریمهای روزانه بهتر عمل میکند چرا که ترند های اصلی بازار در تایم فریمهای بالا شکل میگیرد و تایم فریمهای میان روز از خود استقلالی نداشته و در واقع بخشی از ترند اصلی در تایم فریمهای بالاتر هستند . ( شاید تا حدی بتوان تایم فریم 4 ساعته را مستقل دانست . )

سیستم تریدینگ NTD يك سيستم قدرتمند و دقیق است که بجهت تعریف شدن کلیه مراحل کار در آن میتوان از ان بطور مستقل استفاده کرد اما استفاده از ابزارهای مکمل نظیر امواج الیوت ، الگوهای فیبوناچی ، پیوت هفتگی و … میتواند بازهم به غناي تحليلي ما كمك كرده و نقاط ورود دقیقتری را در این سیستم نمایان سازد .

از ویژگیهای بسیار ارزشمند این سیستم ارایه نوعی افزایش به حجم سرمایه در هر ترید بدون دخالت احساس و کاملا بر اساس منطق و وضعیت بازار است که حقیقتا این ویژگی حتی در سیستم تریدینگ های بسیار قدرتمندي نظیر بترت های فیبوناچی هم دیده نمیشود و شایان توجه خاص است.

و در نهایت اینکه تنها مشکل این سیستم این است که باید با ترند روبرو شد و در واقع برای موفقیت با این روش نیاز به شکل گیری روند میباشد . بنابراین منطقی ترین روش ترید بر اساس این پوزیشنی که بر این اساس گرفته میشود دارای حداقل حجم ممکن باشد تا در صورتیکه بازار رنـج شـا یستم این است که اولین دلیل تحلیل اشتباه شده باشد حداقل ضرر متوجه تریتر گردد .

این ضرر هاي كوچك مشكلی زیادی را ایجاد نمیکند . با به هر چرا که به محض اینکه ترند شکل گیرد این ضررها جبران شده و سپس نه تنها پوزیشن اولیه در ترند شکل گرفته سودی خوب را به ارمغان خواهد داشت بلکه با افزایش حجم معامله و سرمایه توسط سیگنالهای بعدی که این سیستم ارایه میکند میتوان گاهی حتی بیش از ۳ تا ۵ برابر کل نرند سود کرد !!

که این هم خود یکی از ویژگی های منحصر بفرد این سیستم است …

و مطلب آخر اینکه کسانی که به این روش علاقه مند هستند در بازار های CFD به جهت ثبات بیشتر بازار و ترند هاي طولاني مدتی که شکل میگیرد ترجیحا در تایم فریم روزانه و در بازار FOREX به جهت نوسانات بیشتر و اینکه با ترندهای کوتاه تر اما مستمر روبرو هستیم ترجیحا با تایم فریمهای 4 ساعته و ۱ ساعته ترید کنند.

در این مجموعه تلاش بر این بود که عزیزان با يك سيستم نریدینگ کامل آشنا بشوند که در آن بخوبي كليه جنبه هاي يك استراتژی موفق بررسی ، تحلیل و براي تـك تـك مـوارد راهکارهای دقیق و موفقی ارایه شده باشد . انشالله با کسب کمی تجربه در کار با این سیستم تریدینگ و همینطور اعمال يـك مديريت سرمایه ساده بتوانید نریدهای موفقی داشته باشید.

به امید موفقیت همه ایرانیان در بازارهای سرمایه

مترجم: ساسان امیری

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.