نواحی-عرضه-و-تقاضا

بررسی نواحی عرضه و تقاضا و آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه

مقدمه


معامله با سطوح عرضه و تقاضا از گذشته تا الان یکی از برجسته ترین و کارامد ترین و معروفترین روش ھا در ترید می باشد. اما باید بدانیم که ترید کردن با مناطق عرضه و تقاضا از گذشته تا کنون تغییرات زیادی نکرده است اگر حتی شما در حال حاضر در اینترنت سرچ کنید و روش ھای مختلف ترید با مناطق عرضه و تقاضا را ببینید متوجه خواھید شد تفاوت چندانی بین روش ھای مختلف ترید در مناطق عرضه و تقاضا وجود ندارد. منظور از تفاوت در اینجا تایم فریم مورد استفاده و یا روش ورود در نواحی عرضه و تقاضا می باشد.


یکی از محبوب ترین روش ھای ترید در مناطق عرضه و تقاضا روش ترید به روش جناب آقای سیدن می باشد که متاسفانه خیلی از تریدرھا از این روش جواب نمی گیرند و آن به این دلیل است که یکسری کارھا را اشتباه انجام می دھند. که از مھمترین اشتباھات آنھا میتوان به عدم درک درست از مناطق عرضه و تقاضا اشاره کرد. در این مقاله من به شما کمک خواھم کرد تا درک درستی از این مناطق داشته باشید و مناطق را به درستی تعیین کنید.


در این مقاله به مباحث ذکر شده زیر اشاره خواھیم کرد تا شما بدانید چه عواملی در فھم این موضوع که آیا قیمت به منطفه عرضه و تقاضا واکنش نشان میدھد یا خیر نقش مھمی دارند

  • چه مکانیزمی باعث شکست سطوح عرضه و تقاضا خواهد شد.
  • چرا نمودار به مناطق عرضه و یا تقاضایی که ایجاد کرده است دوباره بر می گردد
  • مدت زمانی که طول می کشد چارت به منطقه عرضه و تقاضایی که ایجاد کرده برگردد

چگونه بهترین سطوح عرضه و تقاضا را پیدا کنیم


در مقاله قبل که ترجمه کردم و اینجا نویسنده این مقاله به ان اشاره می کند این نکته ذکر شده که ناحیه عرضه و تقاضایی که ناشی از در جا زدن نمودار در مدت طولانی باشد از ناحیه عرضه و تقاضایی که ناشی از در جا زدن نمودار در مدت کم باشد قویتر است.


و نکته بعد توجه کردن به نواحی عرضه و تقاضایی است که جدیدا ایجاد شده وباید نواحی جدید در الویت قرار داده شوند نسبت به نواحی قدیمی تر.


شکل زیر چارت یورو در تایم یکساعته را نشان می دھد. دقت کنید ناحیه عرضه ای که مشخص شده بعد از ان چه حرکت قوی ای شکل گرفته است .پس ناحیه عرضه یا تقاضایی برای ما مھم است که بعد از ان حرکت قوی را شاھد باشیم.

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

این حرکات قوی در چارت ناشی از سفارشات قوی بانک ھا است به طور مثال در اینجا سفارش فروش بزرگی که در این ناحیه قرار داده شده است.

حال یک سوال چرا باید نمودار به این ناحیه برگردد؟ دلیلش چیست؟ دلیلی که به ذھن شما میرسد این است بانک ھا نتوانسته اند برای تمام سفارشات فروش خود در این قیمت سفارش خرید پیدا کنند و ھنوز مقداری سفارش فروش دارند .


خوب یک تریدر متوسط سوال و جواب ھای بالا را با خود میکند و این ناحیه را قوی میداند؟


اما چند نکته :

اگر بانک ھا میخواستن مجدد سفارشات فروش خود را در ناحیه عرضه قرار دھند باید کاری می کردند که در مدت زمان کوتاھی نمودار به ناحیه عرضه برسد و مجدد سقوط کند اما ھمانطور که در شکل بعد میبینیم این اتفاق نیافتاده است نمودار فاصله بسیاری با منطقه عرضه ما گرفته است که اگر نمودار میخواست به ناحیه عرضه برگردد این ھمه فاصله نمی گرفت از ان.نمودار مدت ھا بعد با سرعت زیاد ناحیه
عرضه ما را شکسته است بدون اینکه حتی یک مکث کوچک در این ناحیه بکند.

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

اما این زون از دست رفته و اھمیت خود را از دست داده است و بانک ھا سفارشات خود را در جای دیگر قرار داده اند .ما از کجا این نکته را فھمیدیم؟ درست است که تمام شرایط دلالت بر قوی بودن این ناحیه می کند اما ما باید ببینیم بعد از اینکه نمودار این ناحیه را ترک کرده است ایا دوباره به ان برگشته است برگشت دوباره نمودار نشان دھنده مھم بودن قیمت در این ناحیه است.

بانک ھا سفارشات بزرگ خود را در نقاطی قرار میدھند که توجه دیگران به ان کم جلب شود تا موقعیت سفارش خود را به خطر نیندازند.
فرض کنید یک منطقه عرضه داریم که بانک ھا و بانک ھا تمام سفارشات فروش خود را قبلا مصرف کرده اند و سفارش فروش جدید نمی خواھند بگذارند ولی به ھیچ عنوان ھم نمی خواھند این منطقه عرضه تھدید شود یا بشکند وقتی قیمت به نزدیکی این منطقه می رسد بانک ھا برای جلوگیری از شکست این منطقه چه می کنند ؟

با یک حرکت سریع نمودار را به منطقه عرضه می رسانند و سفارشات خریدی که در این ناحیه قرار دارند را فعال میکنند سپس نمودار می ریزد و سفارشات خرید استاپش میخورد و نمودار به حرکت خود ادامه می دھد و سفارشات خلاف جھت دلخواه بانک ھا که در منطقه مھم از نظر بانک ھا قرار داده شده بود پاکسازی می شود.


به خاطر داشته باشید انھا موقعی از منطقه خود محافظت میکنند که پوزیشن باز داشته باشند و این منطقه برای حفاظت از پوزیشن انھا نقش کلیدی داشته باشد.


در مثال بالا نمودار 11 روز به منطقه عرضه برخورد نداشت که نشان می دھد ھیچ سفارش فروشی توسط بانک ھا در این منطقه باقی نمانده است.


حالا به شکل زیر توجه کنید:

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

در شکل بالا یک منطقه عرضه را میبینید که اندکی قبل از منطقه عرضه شکل قبل شکل گرفته است. این منطقه نیز مانند شکل قبل از این بدیل اینکه بانک ھا سفارشات فروش خود را گذاشته اند شکل گرفته است.


شما می توانید ببینید برعکس مثال قبل که بعد از 283 ساعت نمودار به منطقه عرضه برگشت در اینجا تنھا بعد از گذشت 26 ساعت نمودار به منطقه عرضه برگشته است.دلیل این برگشت سریع از منطقه عرضه که در اینجا اتفاق افتاده است این است که بانک ھا می خواھند از منطقه عرضه خود نھایت سود را به دست بیاورند .


کل داستان این منطقه را برای شما شرح خواھم داد وقتی خبر NFP منتشر شد خریداران وارد چارت شدند و قیمت را به سمت این منطقه عرضه ھل دادند سپس بانک ھا دیدند که منطقه عرضه و سطح کلیدی ان ھا مورد تھدید قرار گرفته است با سفارشات فروش زیاد قیمت را برگرداندند که حاصل این یک شادو می باشد که می بینید.

در حقیقت اینجا محل ورود بانکھا و قرار دادن سفارشات سنگین فروش انھا است اگر انھا اجازه بدھند که خریداران وارد این منطقه شوند و این منطقه را به سمت بالا بشکنند بانک ھا که وارد فروش شده بودند ضرر میکردند.

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

در شکل بالا یک منطقه تقاضا دیگر را میبینید که نمودار شانس زیادی برای بازگشت به این منطقه را دارد.

اما شکل پایین یک نمودار دیگر است که توضیح ان قبلا داده شده است و نمودار بعد از مدت ھا دوباره به این منطقه بر می گردد و ھمانطور که میبینید منطقه تقاضا را بدون ھیچ گونه مقاومتی می شکند.

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

چه مدت زمانی طول می کشد که نمودار به منطقه عرضه یا تقاضا برگردد

خوب الان متوجه شدید که چرا مدت زمانی که طول می کشد تا مارکـت بـه منطقـه عرضـه یـا تقاضـا برگردد مھم است . من در مقالاتم گفته ام که در تایم فـریم یکـساعته بعـد از تـشکیل یـک ناحیـه عرضـه یـا تقاضا چارت باید بعد از 24 ساعت به ان برگردد.

این یک قانون سفت و سخت نیـست و حتـی تـا 30 سـاعت بعد از تشکیل یک ناحیه چارت می تواند به ان برگردد.تنھا استثنایی که وجود دارد برای منـاطق بـزرگ و بـازار سازی ھای بسیار بزرگ بازار می تواند تا دوھفته بعد ھم به ان بر گردد.


در تایم فریم روزانه صرفنظر از اینکه کجا یا در چه محلی تشکیل شده است بازار می توانـد تـا 30 روز به ان ناحیه باز گردد.

فهمیدن اینکه که چرا چارت به محدوده عرضه یا تقاضا برمی گردد


ممکن است که به ذھن شما برسد که نمودار به این دلیل به منطقه عرضه و یا تقاضا برمیگردد که بانک ھا نتوانسته اند تمام سفارشات فروش یا خرید خود را در این منطقه قرار دھند و برای پر کردن تمام سفارشات خرید یا فروش چارت بعد از تشکیل ناحیه عرضه و یا تقاضا مجدد به این ناحیه بر می گردانند.

اما یک دلیل دیگر ان است که سود اضافی از سفارشات خود ببرند و پوزیشن ھای مجدد فروش یا خرید در این ناحیه قرار دھند تا سود اضافی ببرند . فھم این نکته که چطور یک ناحیه عرضه و تقاضا شکل گرفته کلید فھمیدن این نکنته است که ایا نمودار بعد از برخورد به ان ناحیه بر می گردد یا ان را می شکند.

در قسمت بعد من این را شرح خواھم داد


سود گرفتن از نواحی عرضه و تقاضا


نخستین نوعی از مناطق عرضه و تقاضا که در نمودار ما باید دنبال انھا باشیم نواحی است که توسط بانک ھا شکل گرفته است. و ھمواره باید این نکته را در نظر بگیریم که نمودار به سمت این نواحی حرکت خواھد کرد و حد سود خود را در این نواحی قرار دھیم.

آنالیز حرکت بانک ها و جریان سرمایه در نواحی عرضه و تقاضا

بطور مثال فکر کنید در ناحیه عرضه ،بانک ھا سفارش فروش قرار داده اند .در مرحله ای که سفارش فروش قرار داده اند نتوانسته اند برای تمام سفارشات فروش خود سفارشات خرید پیدا کنند و سفارشات خرید و فروش را باھم جفت کنند ناچار با حجم کمتری وارد سفارش فروش شده اند و برای اینکه تمام سفارشات فروش خود را مصرف کنند دوباره به این ناحیه نمودار را برمی گردانند.


موقعی که نمودار به سمت بالا حرکت میکند با کندل ھای قوی خریداران خرد وارد بازار می شوند و سفارشات خرید خود را قرار می دھنداین حرکت انقدر به سمت بالا ادامه پیدا می کند که به ناحیه عرضه می رسد و سفارشات خرید خریداران با سفارشات فروش بانک ھا جفت می شود و نمودار شروع به ریزش میکن یا جریان خرید انقدر قوی می شود که برخلاف میل بانک ھا ناحیه عرضه شکسته می شود.

بانک ھا دچار ضرر می شوند و اناحیه عرضه انھا تبدیل به تقاضا می شود و بانک ھا مجبور می شوند برای سربه سر کردن معاملات خود و جلوگیری از ضرر یک پول بک به ناحیه تقاضا جدید بزنند و سفارشات فروش خود را در نقطه ورود یا نزدیک ان سربه سر کنند اغلب اینکه بعد از یک شکست یک ناحیه شاھد پولبک به ان ناحیه ھستیم ھم ھمین است. (به شکل صفحه بعد توجه کنید)


در اینجا سه ناحیه تقاضا می بینید که توسط بانک ھا ایجاد شده اند و برای تیک پرافیت گذاشتن بسیار مناسب ھستند. تمام نواحی عرضه در سویینگ لو ھستند و بعد از برخورد مجدد به این سطوح نمودار چگونه اندکی بر میگردد.


موارد ذکر شده را برای مناطق عرضه نیز میتوانید در نظر بگیرید.


در شکل زیر نمودار در حال ریزش به سمت پایین می باشد ھنگامی که به سطح تقاضا نمودار برای بار دوم می رسد تعدادی از خریداران به گمان اتمام روند نزولی وارد بازار می شوند و باعث می شود نمودار به سمت بالا بپرد چه بسا بانک ھا نیز وارد سفارش خرید شوند یا قسمتی از سفارشات قبلی خود را ببندند که نتیجه ھردو یکی است و نتیجه ان پرش قیمت به سمت بالاست و وقتی که قیمت به سمت بالا پرید بانک ھا سود حاصل از سفارشات خرید خود را برداشت می کنند و سفارشات فروش مجدد قرار می دھند تا سطح عرضه شکسته می شود.

در بار دومی که نمودار به یک ناحیه می رسد انتظار چند بار رفت و برگشت قیمت و بازار سازی را داشته باشید.دو نکته مھم را در ترید کردن در این نواحی در نظر بگیرید اول اینکه اگر شما بر اساس حرکات بانک ھا میخواھید ترید کنید باید در جھت روند غالب یعنی روند نزولی ترید کنید و با دیدن برگشت سریع تمام معاملات فروش خود را نبندید می توانید قسمتی از سود خود را ببندید و استاپ را به نقطه ورود بیاورید تا از ضرر و برگشت نمودار در امان باشید ولی در نظر داشته باشید.

چون روند غالب نزولی است احتمال خیلی زیاد دارد نمودار به حرکت نزولی خود ادامه دھد.و نکته دوم این است نمودار وقتی به محل عرضه و یا تقاضایی که در قبل ایجاد کرده است می رسد شروع به تشکیل حرکات سریع اطراف ان ناحیه خواھد کرد و به سمت بالا و پایین حرکت می کند و احتمالا شاھد شکست جعلی این ناحیه خواھید بود چون ممکن است بعضی از بانک ھا سفارشات معکوس در جھت قرار داده باشند.

به طور مثال در شکل زیر ممکن است سفارشات خرید قوی در ناحیه تقاضا وجود داشته باشد و بانک ھا با دیدن روند نزولی قوی اقدام به بالا بردن قیمت جھت تسویه و یا سربه سر کردن سفارشات خرید خود باشند تا از ضرر جلوگیری کنند و سفارشات خرید خود را ببندند و مجدد سفارشات فروش بگذارند .

بنابراین از ترید کردن در این نواحی خودداری کنید و یا با استاپ کوچک وارد ترید در این نواحی شوید یا منتظر اتمام جنگ در ای ناحیه
شوید و سپس وارد ترید شوید.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 7

مناطق عرضه و تقاضایی که بانک ها سفارشات خود را میگذارند


بیایید نگاھی به شکل زیر بیاندازیم که بانک ھا مناطق عرضه را بوجود اورده اند. در شکل زیر پنج منطقه عرضه را میبینید که توسط بانک ھا بوجود امده است و بانک ھا سفارشات فروش خود را در ان نقطه قرار داده اند. ما میدانیم که این مناطق به این دلیل ایجاد شده اند که بانک ھا یک سفارش فروش قوی در این ناحیه قرار داده اند.


نکته کلیدی و اساسی این است که نقطه ای که بانک ھا سفارشات اصلی خود را گذاشته اند در برخورد اول نخواھد شکست.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 8

حال به شکل زیر نگاه کنید ھیچکدام از مناطق عرضه بعد از اولین برخورد نشکسته اند.دلیل ان ھم این است که بانک ھا نمیخواھند سفارشات فروشی که در این ناحیه قرار داده اند را به خطر بیاندازند.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 9

نکته دیگر این است که ممکن است بانک ھا سفارشات خود را اندکی قبل یا بعد از منطقه عرضه و تقاضایی که ایجاد کرده اند قرار دھند و شما ببینید که قبل از اینکه به ناحیه عرضه و تقاضا نمودار برسد برگشت رخ داده است دلیل ان ھم این است که انھا دقیقا محاسبه میکنند چه مقدار سفارش بای و سل احتیاج دارند و اگر قبل از منطقه عرضه و یا تقاضا ان مقدار سفارش را ببینند . سفارشات خود را در ھمانجا مصرف میکنند میکنند و نمودار قبل از منطقه عرضه و یا تقاضا بر میگردد.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 10

اگر به شکل بالا نگاه کنید متوجه می شوید که ما تمام مناطق عرضه را حذف کرده ایم و بجای ان نقاط ورود بانک ھا که فروش گپذاشته اند با ضربدر مشخص کرده ایم. اگر دقت کنید دو نقطه ورود اصلی قبل از ریزش بزرگ بازار میبینید . این دو را با یک ناحیه ورود مشخص میکنیم یعنی ما دو ناحیه فروش بزرگ داریم قبل از ریزش ناحیه اول فاصله بین445.111تا 247.111 یعنی فاصله بیست پیپ و ناحیه دوم فاصله بین 766.110 تا 833.110 یعنی فاصله 6 پیپ. در اینجا بطور واضح میبینید که بانک ھا چطور سفارشات خود را در
نواحی نزدیک به ھم قرار می دھند.


دلیل این امر این است که بانک ھا در مرحله اول سفارش فروش خود را قرار می دھند و بعد از ان وقتی اوضاع را مساعد جھت یک نزول بزرگ میبینند یک حجم بزرگ سفارش فروش دیگر قرار می دھند و چه بھتر که این سفارش فروش بزرگ در نقطه بالاتری باشد تا سود خوبی عاید انھا کند بنابراین سفارش فروش دوم را نزدیک نقطه اول قرار می دھند. ھر موقع چنین چیزی را در چارت دیدید احتمال یک حرکت بزرگ را در چارت بدھید.


در زمانی که بازار حالت ساید دارد و درجا میزند اکثرا میبینید در نقاط نزدیک به ھم سفارشات فروش یا خرید گذاشته شده این ناشی از حرکات بانک ھا نیست بلکه به دلیل ورود سفارشات مختلف به بازار است.


تشخیص قدرت مناطق عرضه و تقاضا


یکی از مھمترین موارد در ترید پیدا کردن منطقه عرضه و تقاضا قوی می باشد حتی نوع استراتژی شما در ترید کردن به این اندازه مھم نیست. استراتژی ترید با مناطق عرضه و تقاضا یکی از قویترین استراتزی ھا در فارکس است و در تمام شرایط بازار کار خواھد کرد.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 11

به مناطق عرضه اولیه در بالای چارت توجه کنید این نواحی توسط بانک ھا ایجاد شده اند و باعث ریزشبزرگ در نمودار شده اند. در مراحل بعد دقت کنید که چطور بعد از برخورد به مناطق عرضه ریزش ھای بزرگ پیدا می کند.

اگر به اینده این چارت نگاه بیاندازید ممتوجه می شوید به بعضی از این مناطق عرضه با وجود قدرتی که دارند برگشت انجام نشده است .ھیچ کدام از مناطقی که در شکل قبل مشخص کردم به عنوان منطقه عرضه ارزش برای ترید ندارند چون نمودار بعد از تشکیل این نواحی باید سریع به انھا باز گشت می کرد.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 12

به شکل بالا دقت کنید درانتھای سویینگ مناطق عرضه بسیاری را میبینیـد ھمینطـور در ابتـدای ایـن سویینگ ھم مناطق عرضه بسیاری ھست کـه در شـکل قبـل از ایـن شـکل مـشاھده کردیـد. ھـیچ کـدام از مناطقی که در شکل قبل مشخص کردم به عنوان منطقه عرضه ارزش برای تریـد ندارنـد چـون نمـودار بعـد از تشکیل این نواحی باید سریع به انھا باز گشت می کرد.

برخلاف شکل قبل در این شکل علامت برگشت بـه مناطق عرضه را در مدت زمان کوتاھی بعد از تشکیل میبینیم درست در جایی که نمـودار ریتـریس میکنـد کـه فرصت مناسبی جھت ورود و سود گرفتن است به وضوح میبینید که بانک ھا جلو حرکت سریع بازار به سمت بالا را توسط این مناطق عرضه می گیرند.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 13

به شکل بالا توجه کنید ما شش منطقه عرضه را در زمانی که بازار ریزش میکند داریم اگربه شکل بالا توجه کنید میبینید که بعد از تشکیل ھر منطقه عرضه در نمودار نمودار در مدت زمان کوتاھی به ان برگشته است و شاھد یک حرت و ریزش مطمعن ھستیم برخلاف نمودار قبل که شاھد حرکات سریع ریزشی بودیم و شاھد مناطق عرضه پھن و تقریبا برابر ھم بجای مناطق عرضه کوچک و تکی ھستیم.


در مقاله قبلی من به عنوان دونوع مختلف مناطق عرضه و تقاضا(انشا الله در اینده ترجمه خواھد شد) راجع به رالی ھا و بیس ھا صحبت کردم و گفتم ساختار رالی بیس دراپ و دراپ بیس رالی به مراتب احتمال بیشتری دارد تا نمودار به انھا برگشت کند و در ساختار رالی بیس رالی و دراپ بیس دراپ این احتمال کمتر است.


به ساختار رالی بیس دراپی که در تاریخ 12 می تشکیل شده است دقت کنید ببینید که چطور بازار به منطقه عرضه ای که اینجا تشکیل شده است خوب واکنش می دھد . مناطق رالی بیس رالی و دراپ بیس دراپ در تمام شرایط بازار خوب جواب می دھند و ساختار قوی ای ھستند.

چرا تریدرها فکر میکنند مناطق عرضه قدیمی باعث برگشت نمودار می شوند؟


یکی از بزرگترین اشتباھاتی که افراد انجام می دھند این است که فکر می کنند بازار به مناطق عرضه و تقاضا قدیمی به خوبی واکنش می دھد و نمودار پس از برخورد به انھا برمی گردد.


سم سیدن عنوان میکند تمام مناطق عرضه و تقاضا قدیم یا جدید باعث برگشت نمودار می شوند چون بانک ھا نتوانسته اند تمام سفارشات خود را در ھنگام حرکت بازار اجرا کنند مقداری از سفارشات خود را در ان مناطق باقی میگذارند.

من این حرف را بعنوان قانون کلی قبول ندارم حداقل برای نواحی عرضه و تقاضای قدیمی قبول ندارم . تریدرھا به چارت نگاه می کنند و به دلیل اینکه به راحتی میتوانند تشخیص دھند که به یک منطقه بارھا واکنش نشان داده شده است نتیجه میگیرند در حاضر نیز باید واکنش خوبی به این منطقه صورت بگیرد.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 14

شکل بالا مناطق عرضه و تقاضا یورو را در تایم فریم دیلی نمایش می دھد.به خاطر بیاورید انچه راجع به اینکه وقتی بانک ھا سریع به منطقه عرضه و تقاضا حرکت می کنند. به چارت نگاه کنید نمودار بعد از تشکیل منطقه عرضه و تقاضا حداکثر بعد از 30 روز به ان بازگشت کرده است که بازگشت سریعی در تایم فریم روزانه است.

این مدت زمان برایتایم یکساعته بسیار زیاد است و اگر نمودار بعد از 24 ساعت در تایم روزانه به ان بازگشت نکند ما ان منطقه را منطقه قوی ای در نظر نمیگیریم.


حال به چارت زیر توجه کنید ما مناطق مشخص شده در تایم روزانه را نگه داشتیم و به تایم یکساعت رفتیم و مناطق عرضه و یا تقاضا را در تایم یکساعت داخل مناطق دیلی رسم کرده ایم.

جریان سرمایه در عرضه و تقاضا 15

ھمانطور که می بینید در تایم یکساعت به دلیل اینکه فاصله 30 روز افتاده واکنش شدیدی نمیبینیم با وجود اینکه در تایم فریم دیلی واکنش شدیدی دیدیم. و واکنش ھایی که در تایم یکساعت اینجا میبینیم به دلیل این است که در تایم فریم مادر قیمت در حال واکنش دادن است نه به این دلیل که این مناطق در تایم یکساعت باعث واکنش قیمت شده اند.


این دلیلی است که تریدرھا در چارت بعضی مواقع میبینند نمودار به مناطق قدیمی خوب واکنش نشان میدھد.


به چارت زیر دقت کنید یک ناحیه تقاضا میبینید در تایم یکساعته که با وجود اینکه قدیمی است و نباید نمودار به ان واکنش نشان دھد ولی برگشت خوبی در این ناحیه می بینید دلیل این وجود سفارشات در این نقطه نیست بلکه دلیل این است که بانک ھا با توجه به سفارشاتی که در چارت دیده اند و جریان ھای سرمایه تصمیم به گذاشتن سفارش جھت برگشت نمودار گرفته اند و سفارشات جدید با توجه به شرایط حال گذاشته اند و ھیچ سفارشی از قبل در اینجا نمانده است.

ودر برخی از مواقع تیک پرافیتی که بانک ھا برای سفارشات قبل خود در تایم ھای بالا دارند نزدیک یکی از مناطق عرضه و تقاضایی میافتد که ھیچ سفارشی در ان نیست و شما شاھد برگشت از این نقاط خواھید بود. شما مدام در چارت ھا به دنبال اثبات مطالبی ھستید که درست یا غلط قبلا خوانده اید و ھنگامی که میبینید به یک منطقه نمودار واکنش نشان نمی دھد اشکال را در استراتژی خود می دانید.

سخن مترجم :
تریدرھا مدام دنبال یادگیری یکسری مطالب ھستند بدون اینکه بخواھند پایه و اساس حرکت مارکت را درک کنند . مداوم سعی در پیدا کردن یک فرمول ثابت و جادویی ھستند که ان ھا را پولدار کند . دوستان ھیچ فرمول ثابتی در بازار وجود ندارد و به دلیل اینکه ماھیت و ساختار مارکت مدام در حال تغییر است ھیچ استراتژی در دراز مدت جوابگو نخواھد بود .


تنھا راه به سود رسیدن در بازار نحوه و شیوه معامله نیست تنھا راه به سود رسیدن در بازار این است که با ھر روشی که معامله می کنید سعی کنید حرکات مارکت و بانک ھا را درک کنید و در جھت حرکات بانک ھا ترید کنید.


شما سود نخواھید کرد مگر اینکه معاملات شما در جھت حرکات بانک ھا باشد و ضرر نخواھید کرد مگر اینکه معاملات شما در خلاف جھت حرکات بانک ھا باشد. سعی کنید روشی را پیدا کنید که بیشترین سازگاری را با روحیات شما داشته باشد و بعد از ان سعی در فھمیدن حرکات مارکت و پیش بینی حرکات بانک ھا بر اساس نشانه ھا باشید.

مترجم: جناب آقای آرش سرابی

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.