مدیریت-ریسک-معامله گری

چگونه درمعامله گری مدیریت ریسک داشته باشیم قسمت (6)

در این قسمت از مقاله قصد داریم ادامه مدیریت ریسک کتاب راهنمای جامع مدیریت ریسک را برای شما انتشار داده و در مورد استراتژی های مدیریت ریسک با شما صحبت کنیم.

آیا شما به یک حساب معاملاتی بزرگتری نیاز دارید ؟

معامله گری مدیریت ریسک

آیا معامله با حساب های بزرگتر راحت تر است ؟

جواب کوتاه بله است. اما صرف نظر از سرمایه گذاری ، به نظر من بزرگ بودن حساب یکی از بزرگترین دلایل شکست افراد در کسب و کار است و این را هم باید بگوییم که اگر چه نظم و انضباط و سعی و کوشش می توانند برای شما جایگاهی را بوجود بیاورند ، اما در صورتیکه شما سرمایه کوچکی داشته باشید ، این جایگاه ممکن است به سختی ایجاد شود.

دلیل اصلی اینکه چرا معمولا حساب های کوچک تبدیل به حساب های قوی می شوند ، بیش معامله گری ( overtrading ) است. 99 درصد ما ، معامله گری را انتخاب می کنیم برای اینکه میخواهیم ثروتمند شویم ، یا نیاز مالی داریم.

ما همه چیز را میخواهیم و همین الان هم می خواهیم . ما داستان هایی را از افرادی شنیده ایم که 10000 دلار را تبدیل به 40000 دلار کرده اند و به خودمان می قبولانیم که ماهم می توانیم . با این هدف در ذهنمان ، حساب معمالاتی مان را 500 دلار شارژ می کنیم و انتظار داریم هر ماه دوبرابر شود . من اینها را می دانم چون خودم هم چنین بوده ام . همه ما چنین تصوراتی را داشته ایم. علتش هم اینست که این صنعت همین چیزهایی را که ما فکر میکردیم را تبلیغ می کند . پس نباید تعجب کرد . البته افرادی هم هستند که حسابهای کوچک را رشد زیادی داده باشند ولی این افراد بسیار معدودند.

حال این سوال مطرح میشود که چه چیزی باعث می شود که فکر کنید شما هم مثل این افراد می توانید چنین کاری را انجام دهید؟ در حالی که به احتمال زیاد شما در گیر رفتار قمار گونه و اشتباهات عصبی شده و حسابتان را بیش از یکبار به آتش خواهید کشید.

اگر در نظر دارید که در هر ماه درصد مشخصی را بدست آورید و یا باید بسرعت پول دار شوید ، آن وقت نشار بسیار زیادی را روی خودتان قرار می دهید و بدون شک این موضوع به شدت معامله گری شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

علاوه بر این ، شما به احتمال زیاد از مدل معامله گری روزانه استفاده خواهید کرد و به طور همزمان جفت ارزها و کالاهای بیشتری را تحت نظر قرار می دهید تا بتوانید تا جایی که ممکن است پوزیشن های معاملاتی را شکار کنید .

اگرچه معامله گر روزانه ( day trader ) بودن اشکالی ندارد ، ولی نقطه تارگت معاملات کوچکتر از معامله گری روی سویینگ ها میشود و بنابراین شما باید کمیسیون بیشتری را نسبت به دریافتی تان بپردازید . و همه این ها می تواند یک استراتژی سود آور را نابود کند. و البته صبوری بطرز شگفت انگیزی ، زمانی که نتیجه ی بازی شما فقط به اندازه خوردن یک سیخ کباب باشد ، بسیار سخت است .

واقعا می توانید کل روز را مقابل مانيتور بنشینید و فقط یک ساعت در معامله باشید ، و آن معامله را صحیح مدیریت کنید و با 30 دلار سود ، خرم و خوشحال از معامله بیرون بیایید ؟

واقعیت این است که اگر بخواهید در این تنور نسوزید باید گوشت بیشتری داشته باشید ، باید بتوانید حساب کوچک را مدام افزایش دهید و این کار خیلی از ماها نیست . در مورد خود من ، زمانی توانستم به معامله گری به صورت کسب و کار نگاه کنم که شروع کردم روی مقدار چشمگیری از سرمایه به صورت معقول ریسک کنم.

آنچه گفتیم به معنای این نیست که شما به صورت نامعقول آنقدر اندازه ای معاملات را افزایش بدهید که به حسابتان لطمه بزند ، گرچه ، از نظر تجربه ی شخصی من ، اگر روی یک حساب بزرگ دمو معامله کنید ، بسیار بهتر از این است که روی یک حساب واقعی کوچک کار کنید . به نسبت یک حساب 500 دلاری واقعی ، سرمایه 50000 دلاری در حساب دمو ، به شما این امکان را می دهد که راحت تر بتوانید به پلن معاملاتی تان بچسبید و روی آن تمرکز کنید.

راز معما در تعداد صفر هاست

بدست آوردن 2000 دلار مجازی بسیار لذت بخش تر از 20 دلار واقعی است. به من اعتماد کنید ، زمانی که شما در نسخه دمو به مدت سه ماه متوالی توانستید معاملات سود ده داشته باشید.آن وقت به حساب واقعی بروید ، آن هم یک حساب بزرگ . تجربه من نشان می دهد که در این صورت موفقیت زودتر و راحت تر حاصل می شود تا اینکه بخواهید برای در آوردن پول چند تا چیز برگر در روز تلاش کنید.

اما وقتی نمی توانید یک حساب چشمگیر مثلا 50000 دلاری داشته باشید ، باید چه کار کرد ؟ خوب در اینجا گزینه های زیادی وجود دارد البته با فرض اینکه در معامله گری بسیار ورزیده شده باشید.

( 1 ) بی خیال معامله گری شوید

( 2 ) سرمایه افراد دیگر را جذب کنید – مدیریت سرمایه کنید .

( 3 ) در شغل فعلی تان بمانید و پس انداز کنید تا بتوانید حساب مناسبی را بوجود آورید .

( 4 ) بدنبال سایر کسب و کار های انلاین و غیره باشید تا بتوانید سرمایه مناسبی را تدارک ببینید .

( 5 ) اقدام به انتقال دانش معامله گری تان به سایر معامله گران از طریق مربیگری ، سخنرانی ، کلاس های انلاین کنید ( البته اگر یک معامله گر موفق و سودآور هستید )

خوب دیدیم که با این همه گزینه متفاوت روبرو هستیم . آنچه مد نظر م بود این نبود که بخواهم رویاهای شما را بر هم بزنم ، بلکه می خواهم ارزش هایتان را تغییر دهید . معامله گری راهی برای پول دار شدن یک شبه نیست .

معامله گری نیز مثل سایر کسب و کار ها است و مثل بقیه کسب و کارها بدون نقدینگی کافی نمی چرخد . اغلب اوقات وقتی افراد وارد معامله گری می شوند ، می خواهند شغل پنج تا نه ساعته در روز خود را ترک کنند و حاضر نیستند به چیز دیگری به جز معامله گری فکر کنند . در این جا باید گفت که گرچه ایده معامله گری ایده خوبی است ، ولی حفظ کردن جریان در آمد فعلی تان در کنار معامله گری می تواند به رشد سریعتر حساب معاملاتی شما کمک کند .

سوالی که مطرح می شود این است که آیا آنچه باید در مورد اندازه حساب معاملاتی ، بعنوان هدف مد نظر شما قرار گیرد یک عدد خاص است ؟ خوب ، باید بگوییم که بستگی به هزینه های زندگی شما دارد.

زندگی کردن در توکیو ( ژاپن ) نیاز به حساب معاملاتی بزرگتری دارد تا زندگی کردن در بانکوک ( تایلند ) . اندازه ی ایده آل حساب معاملاتی این گونه باید باشد که اگر شما یک یا دو درصد سرمایه را ریسک کنید ، بتوانید یک مضربی از ریسک را در ماه عایدی داشته باشید . یعنی اگر حساب 50000 دلاری دارید ، و در هر معامله 2 درصد ریسک می کنید ، باید بتوانيد 1000 دلار در هر معامله سود کنید که بتواند کفاف هزینه های زندگی شما را بدهد البته با در نظر گرفتن کوراتی مثل مالیات ، کمیسیون و اسپرد و .. . این شیوه محاسبه می تواند هم حساب معاملاتی را رشد دهد و هم کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

در بهترین حالت ، شما افت سرمایه زیادی هم نخواهید داشت ، بخاطر اینکه شما جریان های در آمدی دیگری هم دارید . داشتن چنین رویکردی به معامله گری کاملا ذهنیت شما را متحول می کند .

اگر شما فقط به دو تا سه معامله ی خوب در ماه نیاز داشته باشید ، شما تبدیل به معامله گر بسیار بهتری خواهید شد ، چون شما تبدیل به ماهی گیر بهتری خواهید شد ، صبر کردن و انتظار کشیدن برای نان شیرین تر و قابل تحمل ترخواهد شد ، هر لحظه از زندگی تان با استرس سپری نمی شود و قلب تان از شما تشکر می کند .

داشتن یک پشتوانه ی مالی خوب در بانک که بتواند هزینه های زندگی شما را در طی شش تا دوازده ماه پوشش دهد نیز حفاظی است که می تواند فشارها را از روی شما و معامله گری شما بر دارد . ( توضیح مترجم پس همه حسابهای بانکی را برای سرمایه معامله گری خالی نکنید و در این صورت تمام تمرکز شما بر روی یک چیز قرار می گیرد : بهبود سیستم معامله گری تان ، تا جایی که امکان دارد و پول خودش در طول این مدت می آید به من ها را دارند اعتماد کنید .

با معامله گری مثل سایر کسب و کارها برخورد کنید ، نه مثل رفتن به کازینو و قمارخانه ها ، و تنها در این صورت است که کار درست را انجام خواهید داد .

معامله گری مدیریت ریسک

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.