پرایس-اکشن-زون

پرایس اکشن زون، آخرین قطعه پازل (price action zone)

تعریف پرایس اکشن زون

هر کندل بر روی چارت، قطعه‌ای از یک پرایس اکشن زون (PAZ) می‌باشد که در حال ساخت آن است، و دانستن آنکه چه جاهایی قیمت با این زون‌ها ارتباط برقرار می‌کند؛ محدوده‌های زیادی در این بازار را در اختیار ‌ما قرار می‌دهد. تا به اکنون، تقریبا همه چیز را آموزش دادیم، ما باید بداینم که می‌توانیم تریدرهای موفقی باشیم، و پرایس اکشن زون (PAZ)، واقعا آخرین قطعه پازل می‌باشد.

پس بیایید شروع کنیم:

PAZ چیست؟

یک PAZ دقیقا همان چیزی‌ است که می‌گوید: ناحیه‌ای بر روی چارت شما، که نوع متمایزی از واکنش قیمت را نشان می‌دهد. این ناحیه‌های متمایز، شامل Poleها، فلگ‌ها، عرضه/تقاضا های انباشته شده، کمپرس قیمتی، می‌باشند. وقتی که توانستیم با دقت این ناحیه‌ها را تعیین کنیم، تنها یک قانون وجود دارد، فقط لبه‌ها را ترید کنید!

یکی از PAZهای فوق‌العاده، فضای بین دو FTR می‌باشد، که در واقع در هر الگوی فلگ وجود دارد، بیایید به این عکس نگاهی بیندازیم:

پرایس اکشن زون، آخرین قطعه پازل

همانطور که در عکس بالا میبینید، من  8 FTR که باعث صعود قیمت شده‌اند را علامت زدم، در بین هر کدام از این FTRها، یک پرایس اکشن زون (PAZ) وجود دارد. پس 7  PAZ داریم. وقتی قیمت به یک PAZ نفوذ می‌کند (FTR را انگلف می‌کند)، پس باید بدانیم که قیمت میخواهد به آن طرف زون برود (FTR بعدی).

  • FTR8 انگلف شده، حالا قیمت به PAZ1 وارد شده، قیمت مقداری برمیگردد و دوباره به سمت FTR7 می‌رود.

حالا که میدایند قیمت قرار است در کدام جهت حرکت کند، کار شماست که در برگشت قیمت معامله کنید تا به طرف دیگرِ PAZ برسید (FTR بعدی) و در حال حاضر میدانیم که چگونه این کار را انجام بدهیم، نه؟

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

1 دیدگاه روشن پرایس اکشن زون، آخرین قطعه پازل (price action zone)

  • سلام بسیار عالی گفته شده است
    اما چند سوال
    نحوه کشیدن ناحیه کف اف تی ار چگونه است
    اسکیل یا مقیاس این وسط چی میشه

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.