E1conisma main banner

چگونه یک برنامه زمانی منظم براي انجام ترید بوجود آوریم؟

آیا شما هم در تلاش برای پیدا کردن زمان ، جهت ایجاد یک روال جدی و منظم ترید، علاوه بر شغل روزانه ، سرگرمی ها و صرف وقت با دوستان و خانواده هستید؟ باید بگویم که شما تنها نیستید و تقریبا همه کسانی که در ابتدای امر قصد ورود به دنیای معامله گری را دارند ، دنبال چنین چیزی هستند.

ایجاد یک برنامه زمانی معامله گری بهتر و قابلیت بهره برداری مناسبتر از وقت محدود شما، منجر به ایجاد تحولات چشمگیری در نحوه معامله گری شما می شود. ۹۰٪ از تمام سایت های معامله گری به جای صحبت کردن در مورد چگونگی ساخت یک روال حرفه ای معامله گری و شخصی سازی شده با سبک زندگی شما ، تنها در مورد چگونگی انتخاب روش های ورود و بحث در مورد جدید ترین اندیکاتورها تمرکز دارند.

اگر معامله گری شما نیاز به ساخته شدن در بعضی از ابعاد داشته باشد و اگر شما بخواهید راهی را پیدا کنید که با آن همه چیزهایی را که در زندگی تان برای تان مهم را با هم تلفیق کنید، این مقاله حرفهایی برای گفتن برای شما دارد پس توجه بفرمایید.

کی وقت داری؟ ارزیابی اولیه

اولین و مهم ترین موضوع این است که زندگی شخصی تان را یک ارزیابی داشته باشید. در چه ساعتهایی سر کار هستید که نتوانید نمودار قیمت را چک کنید؟ و این سوال که واقعا چقدر زمان در دست دارید که بتوانید ترید کنید؟ برنامه هفته گی یک فرد با یک کار عادی روزانه چنین است، اگر مثل بیشتر مردم صاحب یک شغل عادی باشید، ۳۵ تا ۵۰ ساعت در هفته سر کار هستید، و احتمالا در گیر سرگرمی های پس از کار ( مثل ورزش ، دوستان و یا طی مسافت تا منزل و …) هستید. و شاید بتوانید چند ساعتی را آخر هفته ها وقت بگذارید.

متوسط برنامه زمانی چنین فردی را میتوانید در شکل ذیل مشاهده کنید. قسمت های سفید معمولا صرف دیدن تلویزیون، تفریح یا کارهای کم اهمیت می شود.

چگونه یک برنامه زمانی منظم براي انجام ترید بوجود آوریم؟

رویکردی که با سبک زندگی شما متناسب باشد چیست؟

رویکردی که برای ترید انتخاب می کنید باید با دقت انتخاب شود. همه سبک های معامله گری برای همه سبک های زندگی به یک اندازه مناسب نیستند، لذا با انتخاب درست یک سبک ترید که با سبک زندگی تان سازگار باشد، می توانید به طور چشمگیری شانس موفقیت تان افزایش دهید.

گزینه یک – ترید روزانه (Day trading )

ترید روزانه یعنی شما معاملات را فقط در طی چند ساعت باز می کنید و می بندید. تریدرهای روزانه معمولا در تایم فریم های پایین معامله می کنند و در طول روز چند معامله انجام می دهند. با این شرح حال، معنی تریدر روزانه بودن این است که شما مجبورید زمانی که بازارها باز هستند آنها را بطور فعالانه بررسی و دنبال کنید.

برای مثال، تریدری که محل زندگی اش ایالات متحده است و شغل روزانه ای (با ۵ تا ۹ ساعت در روز) دارد ، معمولا برای تریدروزانه در ساعات کاری بازار ایالات متحده با مشکل مواجه است ، بخاطر اینکه زمان کار عادی اش با بازگشایی بازار سهام آمریکا تداخل دارد.لذا فرد مذکور نمی تواند به صورت فعال آنچه را که در بازار سهام آمریکا رخ می دهد دنبال کند. با این حال همین فرد می تواند پس از آنکه به خانه آمد ترید در جلسات بازارهای اروپایی،آسیایی و استرالیا را انتخاب کند

. آنچه گفته شد دو مثال درباره تاثیر مناطق زمانی که در آن قرار دارید و ساعات کاری شما بود و با توجه به این دو عامل ، بازار مناسبی که شما انتخاب میکنید ، می تواند به شما کمک کند تا معامله گری را با زندگی شخصی تان تلفيق کنید. (البته در گزینه ترید روزانه). | برنامه زمانی ذیل نشان می دهد که چطور یک تریدر روزانه می تواند ساعت های معامله گریش را با زندگی معمولیش تطبيق و سازگاری دهد. و چنان که می بینید هنوز خانه هایی در جدول وجود دارند که می توانند بهبود یابند.و جلوتر با هم خواهیم دید که چطور میشه از اونها بهره برداری بهتری رو داشته باشیم

32

گزینه دو ، معامله گری روی سویینگهای میان مدت (Swing trading)

سویینگ تریدرها معمولا روی تایم فریم های بالا معامله می کنند و معاملات شان را برای چند روز یا چند هفته باز نگه می دارند. از این رو، سوینگ تریدرها اغلب تمام روز را جلوی مانیتور نمی نشینند و فقط برای چند دقیقه موقعیت شان را در طول روز چک می کنند. بنابر مواردی که در بالا ذکر شد، معامله گری روی سویینگها اغلب برای تلفیق با یک شغل روزانه ۵ تا و ساعته و سایر مسئولیتهای زندگی فردی راحت تر است و دلیلش هم واضحه برای اینکه شما زمان کمتری برای پایش حرکات قیمت نیاز دارید

. یک سویینگ تریدر نیاز دارد که روزی یکی دو ساعت قبل از اینکه سر کارش برود معاملاتش را چک کند ، پوزیشن هایش را تحلیل کند و اگر لازم شد آنهارا مدیریت کند و در آخر ایده هایش را پیاده سازی کند. بعد از ساعات کاریش هم باید یکی دو ساعتی نگاهی به پوزیشن هایش بیاندازد، آنها را تحلیل کند ، بازارها را رصد کند و پلن هایش را برای روز بعدی معاملات تحلیل و اجرا نماید.

34

زمانی که بازارها بسته هستند باید چه کاری انجام داد؟

پاسخ به این سوال ، همان چیزی است که فرق دو معامله گر سود ده وضررده را مشخص می کند. بیشتر معامله گرها عصر جمعه که بازارها دارد بسته میشود سیستم شان را خاموش می کنند و و صبح دوشنبه دوباره سیستم و پلتفرم معاملاتی را روشن می کنند. اما معامله گر های حرفه ای کاملا به ارزش تعطیلات آخر هفته واقف هستند. و آنها می دانند زمانی که بازارها بسته می شوند کار واقعی یک تریدر، تازه شروع می شود.

روانشناس بزرگ دکتر استین برگر می گوید: من فهمیدم که شگفت انگیز ترین بخشی که منجر به موفقیت یک معامله گر در طول روز می شود ، اتفاقاتی است که در شب گذشته افتاده است.

زمانی که بازار بسته است ( که شامل شبها در طول هفته هم می شود) شما می توانید بزرگترین تغییرات و تحولات را در معامله گری تان بوجود بیاورید. یک معامله گر جدی در این ساعات ترید هایش را مرور می کند ، جفت ارزهایی را که مد نظر دارد را تحلیل می کند ، پلن معاملاتیش را می نویسد وبروز رسانی می کند، معاملات انجام شده را وارد ژورنال معاملاتیش می کند و خود را برای روز بعد آماده می کند. و همه این کارها را در مدت یک ساعت تا یک ساعت هر شب انجام می دهد. و این کارها همان چیزی است که گفتیم منجر به تغییر و تحول در معامله گری شما می شود.

در تعطیلات آخر هفته ها شما باید زمان بیشتری را به کار روی مهارتهای معامله گری تان اختصاص دهید. به طور کامل باید هفته معاملاتی گذشته را بررسی کنید ، یکبار دیگر به ژورنال معاملاتی تان مراجعه کنید و تحلیل عمیق تری بازارها و جفت ارزها داشته باشید. جدول ذیل نشان می دهد که برنامه هفتگی شما چگونه باید باشد

35

بیایید خودمان را در پنج ساله آینده تصور کنیم، آیا دوست داریم که تلویزیون بیشتر دیده باشیم ، یا وقت بیشتری را در کافه ها گذرانده باشیم ، و یا اینکه با گذاشتن دو ساعت وقت هر شب به رویای تبدیل شدن به یک تریدر تمام وقت نزدیک تر شویم و آن وقت بتوانیم همه چیزهایی که آرزوی شان را داشتیم بدست آوریم.

افسانه زمانی برای پایش قیمت

تریدرها اغلب در باره مفهمومی تحت عنوان زمان پایش( screen-time) صحبت می کنند و معتقدند که باید چندین ساعت از روز را پای چارت قیمت بنشینند تا معامله گری شان بهتر شود. با اینحال خیلی از معامله گران به طور اتفاقی در بعضی تایم فریم ها بدنبال سیگنالهای ترید هستند و پای بحث تالارهای گفتگو می نشینند تا سیستم های ورود بهتری را پیدا کنند یا با دیگر تریدرهایی چت می کنند که آنها اطلاع دقیقی از وضعیت معامله گری شان ندارند.

وینس لومباری (Vince Lombardi) جمله ای دارد که می گوید: انجام دادن باعث کامل شدن نیست ، بلکه فقط کامل انجام دادن باعث کامل شدن است. به جای اینکه وقت با ارزش خود را هدر دهید. از آن عاقلانه استفاده کنید. کلمه کلیدی و رمز موفقیت اقدام آگاهانه است

. ما در این نوشتار شما را به چالش کشیدیم تا کاری که انجام می دادید را متوقف کنید و شروع به استفاده از رویکردی جدی تر کنید. پیشتر گفتیم که داشتن پلن معاملاتی ، مرور کردن معاملات ، داشتن ژورنال معاملاتی و پیروی از رویکردی ساختار یافته اثرات چشمگیری روی معامله گری شما دارد. اگر از اینکه هنوز نتیجه خوبی بدست نیاوردید خسته شده اید ، شاید وقتش رسیده باشد که چیز جدیدی را تجربه کنید.

با ما همراه باشید

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.