conis22222ma main banner

پرایس اکشن چیست (price action)؟ 5

اولین و محبوبترین ان ها نسبت ریسک به بازده است. بسیاری این را می دانند اما افراد کمی آن را اجرا می کنند. نه به این دلیل که نمی خواهند بلکه به این دلیل که نحوه انجام آن را نمی دانند.

تعریف پرایس اکشن

پرایس اکشن برسی نوسانات و رفتار مارکت جهت رسیدن و پیدا کردن نواحی قیمتی  در بازه مشخص که احتمال وجود واکنش به ان نواحی بیشتر از سایر نواحی بوده است .      

 

 پرایس اکشن (price action )

تحلیل کلاسیک : ساده ترین تحلیل پرایس اکشن است که در چارت به دنبال حمایت و مقاومت ها هستند و رفتار مارکت را با الگوهای کندلی پیگیرری میکنند .

عرضه و تقاضا : مومنتوم و واگرایی در نظر گرفته میشود . از حجم هم استفاده میشود .(در بازار هایی که حجم دارند )

شناخت ذهنیت قیمت :پیدا کردن سطوح بر اساس رفتار مارکت ، ارایشض کندل ها ، ساختارها و سطوح تایم های پایین صورت میگیرد ، در بحث شناخت و ذهنیت قیمت باید یک روانشناس و جامععه شناس ماهر بود که با نگاه کردن به چارت بتوان این دیدگاه را داشت که فعالات و بزرگان بازار در چارت به چه فکر میکنند .

در بحث شناخت و ذهنیت قیمت و خواندن ذهن بازارگردان ها و بزرگان بازار ما احتیاج داریم مدام در تایم فریم ها شیفت کنیم و سطوح مناسبی را که احتمال وجود دیدگاه در ان بتوان تشخیص داد .   

سیستم های معاملاتی

یکی از اصولی که برای ترید و معامله کردن نیاز است داشتن یک سیستم معاملاتی است . که شامل اجزایی است که باید در کنار هم باشند . شامل اجزای زیر است :

12

استراتژی :روش تحلیل بازار است که به ما سطوح حمایت و مقاومت میدهد که به هر سبکی میتوان این سطوح را پیدا کرد .

پلن : مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه است .

ستاپ : پل ارتباطی بین پلن و استراتژی است .

در ستاپ می آییم به صورت مولتی تایم یک بار دیگر در تایم پایین روی سطوحی که با استراتژی به دست اوردیم تحلیل را انجام میدهیم ، ستاپ به ما نواحی عرضه و تقاضا را در تایم پایین برای ورود میدهد . ستاپ به ما ناحیه ورود استاپ لاس و ترگت میدهد .

تریدر : برای ترید و معامله کردن معامله گر باید به یک روانشناسی فردی و خودشناسی مطلق رسیده باشد و کنترل احساسات داشته باشد .

فاز اصلی در مرحله انتهایی طراحی سیستم معاملاتی و وارد فاز معامله گری شدن این است که معامله گر باید کنترل احساست داشته باشد .

گام حرکتی: میزان توان حرکتی که یک شاخص میتواند به صورت میانگین در یک زمان مشخص حرکت کند . بهترین راه برای اینکه بیایم و گام حرکتی به دست اوریم این است که ما بیایم و یک تعادل را در نظر بگیریم . برای رسیدن به این تعادل از ادیکاتور به نام TURE RANGE   استفاده میکنیم .

این اندیکاتور نوساناتی را که در طو لبازه زمانی (PERIOD)و تایم فریم انجام میدهد را محاسبه میکند .

13

مثال : اگر پریود 1 و تایم فریم روزانه باشد نوسانات کندل دیلی را نشن میدهد .

مثال : اگر پریود 22 باشد و تایم فریم روزانه متویط نوسانات 22 کندل روزانه را نشان میدهد .

محاسبه توان حرکتی از روی قیمت جاری :

قیمت یک توان حرکتی دارد که ایت توان حرکتی برای دیلی 66.66 درصد قیمت جاری محاسبه میشود

مثال :

قیمت جاریی در تایم فریم دیلی برای جفت ارز EUR/USD  

1.1836 میباشد که 66 درصد ان برابر است با 78 که برای تایم های دیگر به صورت جدول زیر به دست می اید :

14

 منبع : اموزش های استاد خاکستر

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.