conism33a main banner

 Failure to Continuation (FTC) چیست ؟

 FTC=  Failure to continu

به معنی ناتوان از ادامه حرکت میاد . 

چرا FTC به وجود می آید؟ وقتی که پیوتی در تایمی شکل میگیره یک ناحیه ای از تایم تریگر گره ای ایجاد میشه تا رد پای مارکت در ان قسمت بجا بمونه  چرا گره FTC مهم هست؟

یک دیدگاه میگه وقتی شما اندازه حداقل یه لگ مثلا تایم روزانه)حداقل 2.4 ATR تایم روزانه یا به اندازه سه کندل استاندارد روزانه( حرکت میکنید و بازار خودش به اندازه یک ای تی آر تایم روزانه اصلاح میکنه ، میدونیم که پیوت داریم خب اگریک پیوت بخواد در آیند وقتی بهش میرسیم واکنش داشته باشه یک گره محافظ میسازه برای خودش مثل یه سپر دفاعی(همون گره FTC) آقازاده هایی که در ابتدای پیوت وارد شدن از FTC مثل یک سپر برای خودشون استفاده میکنند و زمانی که بازار به اون گره برسه فشار فروش بیشتر میکنند تا قیمت به استاپ اونها نرسه. 

ما سه نوع پیوت داریم:

1-پیوت پولبکی

2-پیوت تسویه

3-پیوت ریورس

 که فقط FTC یکی از انها برای ما مهمه که ان هم FTC پیوت ریورس هستش.

پیوت های پولبکی بعد از یک شکست اتفاق می افتند که قیمت میاد و اون هارو رد میکنه پیوت های تسویه هم قبل از اینکه به گره اصلی که سفارشات اصلی انجا قرار دارند رخ می دهد بنا براین FTC انهم محکوم به شکست هست.

 Failure to Continuation (FTC) چیست ؟
971

نمونه ای از FTC

972

قیمت همیشه بین FTC دو پیوت در نوسان است

973

ناحیه های اف تی سی بیس پیوت ها ناحیه داخلی این پیوت ها هستن

  روش های پیدا کردن FTC

ما ساختار پیوت هارو میدانیم حالا باید بدونیم نسبت به هر ساختار FTC پیوت کجا قرار دارد، که ما روی آن دیدگاه ترید در جهت تشکیل پیوت داشته باشیم.

سه روشی که استاد برای پیدا کردن FTC بیان کردند رو با هم برسی میکنیم با چندین روش که استاد معرفی کردند بررسی میکنیم.

(قبل از معرفی روش ها باید دقت کنید FTC یک گره هستش پس یک ناحیه هستش یک خط یا نقطه نیست)

 1-استفاده از ATR تایم پترن

به اندازه یک تی اچ تایم پترن از کلوز به سمت پایین(مثال پیوت صعودی)حرکت میکنیم و در محدوده به دست امده دنبال گره می گردیم.

974

                                        استفاده از ای تی ار تایم پترن

2-استفاده از 50درصد کلوز تا کلوز

در روش دوم استاد فرمودن که میتونیم از کلوز تا کلوز کندل ماقبل پیوت و کندل پیوت یک باکس رسم می کنیم و در پنجاه درصد آن باکس دنبال گره FTC میگردیم.

975
976

                                     نمونه ای از روش دوم

3-استفاده از ابزار 3TH

به نظر شخص بنده این روش بهتر از روش های قبلی هستن در این روش ما یک 3TH از بالا ترین های پیوت تا پایین ترین لو پیوت رسم میکنیم و در لول های0.666و0.333 دنبال محدوده اف تی سی هستیم تا روی آن دیدگاه ترید داشته باشیم. که احتمال اینکه این گره در محدوده0.333باشد بیشتر است.

977

                       استفاده از روش 3TH و واکنش به لول0.333

978

          استفاده از روش 3TH در بیس پیوت ها و واکنش به لول0666.

پیوت های تبصره ای

پیوت خودپوشاننده یک پیوت تبصره ای هستش و خود کندل خودش رو داره پوشش میده و شما کندلی ندارید که بخواید خط فرضی ترسیم کنید و وقتی کندل بسته میشه خودش میشه پیوت که ناحیه مدنظر این کندل 50 درصد طول کل کندل هستس.

در زمانی که خودپوشاننده هارو داریم اگر شدو لانگ باشه ان گره وجود داره ولی یک گره جلوتر از ان هم سر راه قیمت هستش که میشه تقریپا اپن کندل و 50 درصد کل کندل که میتونه مانع رسیدن قیمت به سطح 0 درصد شدو باشه اگر شدو بودش وهیدن داشت.

خود پوشاننده ها باید شرایطی مختلفی بررسی بشه تا تایید بشوند:

1-همرنگ لگ مخالف باشند مثلا در تصویر زیر میبینید که ما لگ صعودی داریم اما کندل خودپوشاننده یک کندل نزولی هستش

979

2-بهتره کلوزکندل در دل بدنه کندل قبلی باشه که بازم نمونه های آن در تصویر پایین میبینید

980

 3-و سومین مورد به قول استاد مباح هستش که نفوذ کندل در سطح داشته باشیم اما خود پوشاننده ها خودشون به 2 بخش تقسیم میشند:

 1-خودپوشاننده هایي که لانگ شادو ندارند. (شکل1)

2-خودپوشاننده هایی که لانگ شادو دارند ( شکل 2)

981 1

                          شکل2                                      شکل1                                  

   طریقه ترید با گره FTC

ما به دو روش می توانیم با گره FTC ترید کنیم که به شرح زیر هستند:

1- ترید بعد از شکست تریگرلاین: مسلما ما در این روش یک قسمت از کارکت رو نمیتوانیم شکار کنیم و ممکن است در حرکات شارپ نتوانیم کلا آن ترید را ترید را انجام دهیم.

این روش به این صورت هست که بعد از اینکه کندل پیوت شکل گرفت ناحیه تقریبی FTC را مشخص میکنیم و منتظر میمانیم قیمت به آن محدوده برسد و تریگر لاین را بشکند تا در شکست و پولبک در آن وارد مارکت شویم به استاپ پشت گره شکست تریگر لاین و تارگت ها را هم میتوانیم بر اساس تارگت اندیکاتور تیرکس مشخص کنیم.

982
983

                          تایم ساختار و پیدا کردن تقریبی محدوده  

984

                                  شکست تریگر لاین و ورود به مارکت

2-اردر گذاری روی گره FTC:در این روش ما با توجه به FTC شکل گرفته در ناحیه مذکور اوردر می گذاریم.

ما میتوانیم روی اف ال ها-منشا حرکت و زیرو تریگر کندل های موجود در گره)بستگی به نوع گره(ترید داشته باشیم.

FTR:گره به اندازه THتایم تریگر است.

ETR:گره به اندازه THتایم پترن است.

CTR:گره به اندازه THتایم ساختار است.

همانطور که میدانیم اگر قیمت گره ای از نوع FTR تشکیل شد روی ابتدای گره برای ورود اردر ست میکنیم.

اگر گره از نوعETRبود در وسط گره دنبال نشانه برای ورود به پوزیشن هستیم.

اگر گره از نوع CTRبود در یک چهارم پایانی دنبال نشانه هایی برای ورود به پوزیشن خواهیم بود.

986

                                        تشکیل پیوت در تایم روزانه

985

                                        تایم تریگر پیوت بالا

در شکل بالا یک پیوت در تایم روزانه داریم که با توجه به روش های ذکر شده پنجاه درصد باکس را علامت میزنیم و به تایم تریگر میریم در تایم تریگر گره به وضوح مشخصه که با توجه به اندازه، این گره از نوعETR هستش بنابراین ما در وسط دنبال نشانه هستیم و چه نشانه ای بهتر از دو زیرو تریگری که منشا حرکت هم بودن در نتیجه روی روی اوپن یا کلوز زیرو تریگر ها اردر ست میکنیم.

پرسش پاسخ هایFTC

۷60-جناب تریگر حرکت 04S نو عی از بازگشت به اف تی سی )ریترن تو پیوت(در تایم بالاتر هست؟ منظورم اینه که هر کجا دیدیم 4So داره شکل میگیره میریم در تایم های بالا نگاه میکنیم پیوت شکل گرفته یا 4So خودش یک الگو هست و گاهی با ریترن تو پیوت همزمان میشه؟

بله دقیقا همین طور هستش و اس او چهار ها در لحظه تشکیل پیوت هایی بودند که سطح قبلی رو استاپ هانتر کردن و میتونه دلیلی بر وجود سفارش در این سطح باشه و ان برگشت هم در تایم بالا همان ریترن هستش که بخاطر خروج های موفق ایجاد میشه و چون ورودبه بازار در استاپ هانتر سطح انجام شده

پس انتظار داریم که دیگه در این ریترن تو پیوت به سطح اف تی سی در تایم بالا اجازه ندن که قیمت به ناحیه ورود انها نزدیک بشه وبرای پیدا کردن سطوح اف تی سی و یا  trigger zero candleها در این نواحی حتی از سطوح قبل هم مثل همین حالت اس او چهار ها کم بگیریم در واقع این ساختار ها رو برای خودمون طراحی کردیم تا بتونیم در نواحی مهم به ان جریان سفارشات با کمک الگوها برسیم و از انجایی که همه تایم ها با هم ارتباط دارند این رابطه ایی که شما به ان اشاره کردید

کاملا درست هستشاستاد در جایی از پاسخ به سوالات فرمودین اگر پیوتی ریترن نداشته باشه و حرکت کنه و سطح پیش رو رو بریک کنه زمانی که قیمت برگرده ,سطح اف تی سی محل مهم برای واکنش هست ولی در جای دیگه فرمودین اگر ریترن نداشته باشیم و حرکت کنه و تارگت ها رو بده در برگشت دیگه اف تی سی مهم نیست و به عنوان سطح حمایت و مقاومت به پیوت نگاه میکنیم لطف میکنید ,اگر توضیح بیشتر بفرمایید

987

سلام و وقت بخیر بله هر دو موضوع رو مطرح کردیم و در خصوص شرایط مربوطه شما چهار عامل تاثیر گذار برای تصمیم گیری دراید که یکی سطح واکنش و دیگری سطح برگشت و ارایش برگشت هستش اگر شما در حالت سمت چپ که پیوت دارید و آر تی پی در ان تایم ندارید قیمت به سمت ان ناحیه برگشت داره شما باید پیوت رو در نظر بگرید ولی اگر مثل حالت سمت راست باشه و ار تی پی داشته باشید

در برگشت دیگه پیوت مد نظر نیستش و سطح ار تی پی مقابل حرکت هستش و از طرفی برای تصمیم گیری شما باید به ارایش و سطحی که قیمت به سمت ناحیه برگشت داده میشه هم توجه داشته باشید و در حالت سمت چپ چون ما ریترن نداریم دیگه یک فا تی سی بدون دفاع داریم که اگر برگشت به ان همراه با تسویه باشه شکست ان برای ما احتمالش بیشتر  هستش.

988

سلام و خدا قوت خدمت استاد عزیز .استاد الان تو حالت سمت چپ ناحیه داخلی یا همون اف تی سی پیوت برای ما مهم هست یا سطح خارجی پیوت که مثل سطح مقاومت  کلاسیک بهش نگاه کنیم؟ ممنون از توجهتون

سلام مجدد ببنید در حالت سمت چپ وقتی شما حرکتی دارید که ار تی پی به اف تی سی ندارید عرض کردیم دیگه اف تی سی برای ما مهم نیستش در نظر داشته باشید که سطح داخلی پیوت همان اف تی سی هستش و در این حالت ما این ناحیه رو به عنوان یک ناحیه کلاسیک و مقاومتی در نظر میگریم و وقتی دیگه اف تی سی یا گره معاملاتی و همان سطح داخلی پیوت برای تصمیم گیری برای ما مهم نیستش یعنی دیدگاه پرایسی نداریم و باید منتظر شکست یا برگشت به صورت کلاسیک باشیم

در نظر داشته باشید که برای تصمیم گیری ان سطح پایین که به صورت ابر ترسیم شده هم برای ما برای تصمیم مهم هستش اما برای ناحیه مورد بحث شما ما دیگه دیدگه پرایسی نداریم که به دنبال نقض سطح باشیم و در انجا به دنبال شکست و یا برگشت هستیم تا تصمیم بگیریم اما در تصویر سمت راست چون ار تی پی داریم به دنبال نقص سطح خواهیم بود البته ما هنوز در مورد ناحیه های پرایسی فقط اشاره کردیم در حد اشنایی و داشتن ذهنیت در در جلسه کپس ها  دوباره پیوت ها رو بررسی می کنیم

در  4H تایمFTC  سلام خسته نباشید خدمت آقای خاکستر، اینجا سطحی داریم که به عنوانبسته نشده و قیمت داره به سمت پایین و استاپ لاس ما  4H نظر گرفته شده هنوز کندلبسته  4H حرکت میکنه، توو این موقعیت ها بهتره پوزیشن رو ببندیم صبر کنیم که کندل بشه؟

989
990

 تایم فریم 4ساعته ستFTC  خط قرمز سطح

با عرض سلام خدمت آقا سعید و ادمین های محترم من تحلیل لایو دلار ین در تایم 1024 دقیقه رو انجام دادم و انتظار رسیدن قیمت رو به 111.459 دارم.. تنها مشکل من در پیوت ها تعیین سطح اف تی سی هست.. آقا سعید اگر امکان داره تعیین این سطح رو بیشتر توضیح بدید ..

ممنون

991
992

جناب تریگر داستان زیر درسته؟

993

سلام. عکس دیروز را اصلاح کردم .میشه ببینید درسته؟اگه غلط بود لطفا درستش کنید

994
995

جناب تریگر عزیز سلام.لطفا نحوه مشخص کردن منطقه FTC رو توضیح بدین. 

 ممنونم.

در یکی از فیلمهای شما دیدم که بکمک ابزار فیبو ریتریسمنت اینکار رو انجام میدین.ایاتکنیک خاصی داره این نحوه ترسیم؟

با عرض سلام خدمت آقا سعید و ادمین های محترم با توجه به ویدیوی اخیری که در مورد پیوت هفتگی دلار کد شیر کردید و سطح اف تی سی که رسم شد، در مورد برگشت به سطح اف تی سی سه حالت داریم :حالت اول اینه که قیمت قبل از رسیدن به سطح اف تی سی برگرده و تریگر لاین رو بشکنه .

.حالت دوم اینه که قیمت با رسیدن به سطح اف تی سی و برخورد به اون برگزده و تریگر لاین رو بشکنه ..حالت سوم و آخر اینه که قیمت بعد از عبور از سطح اف تی سی برگرده و تریگر لاین رو بشکنه عکس العمل ما در مورد حالت دوم رو در ویدیو توضیح دادید.. حالا اگه اومدیم و حالت اول و سوم اتفاق افتاد باید چکار کنیم؟ آیا بازهم بعد از شکست تریگر لاین میتونیم وارد پوزیشن بای بشیم؟

درتصویراول سطح FTC مربو ط به تایم ویکلی داریم ودر تصویر دوم درنزدیکی سطح هفتگی پیوتی درتایم روزانه تشکیل شده آیا قیمت از سطح اFTC هفتگی عبور کرده ودرحال ریترن به سطح شکسته شده هست ویا اینکه سطح اف تی سی هفتگی به قدرت خود باقیست وسطح اف تی سی روزانه محلی برای ورود به پشتوانه سطح هفتگیست؟

996
997

چنانچه قیمت از سطحFTC هفتگی عبور نکرده باشد بایستی درانتظار ورود برای  سناریو ی1 باشیم ودرغیر اینصورت درانتظار ورود برای سناریو 2 درسته؟

سلام و احترام مجدد در خصوص ناحیه FTC در تایم تشکیل پیوت، نقطه قیمت کلوز کندل پوششی یا کندلی ک زیر یا بالای خط فرضی ATR کلوز کرده را مشخص میکنیم .  

بعد یک تایم پایین تر میرویم و به اندازه مقدار اورج ATR به سمت پیوت برمیگردیم ک اون ناحیه میشه FTC؟ جناب مهندس خاکستر میبخشیدا چطور اینقدر راحت سطوح رو نقش میبندی روی چارت و درجه بندی میکنی کدوم قرار بشکنه و عبور کنه؟  کشت ما را غم مکان و درجه بندی سطوح

با درود فراوان .آیا پیوت روزانه درست تشخیص داده شده ؟ استاد محدوده FTCدرست رسم شده ؟ و دلیل واکنش بازار به سطح آبی رنگ چی میتونه باشه ؟

998.

این سوال قبلا در شماره1691 مطرح شده بود و در موردش صحبت کردیم میخواید حافظه من رو بسنجید یا اینکه ببنید حرفم بعداز مدتی عوض میشه یا نه یا اینکه اصلا گذشته کانال رو بررسی نمی کنید

راستش من که نفهمیدم ولی در کندل های خود پوشاننده از شدو تا کلوز رو معمولا برای پیداکردن سطح اف تی سی پیدا می کنیم که در تصویر شما چون حرکت بعدی هم بوده میتونید از شدو و کلوز کندل دوم استفاده کنید دلیل واکنش به سطح ابی هم به خاطر کلوز کندل خود پوشاننده بوده ولی سطح اف تی سی در همان خط قرمز که نوشته شده هستش و زمانی هم که تاچ شد در تایم تریگر تریگر لاین ترسیم میشه و وارد سل میشیم با شکست خط تریگر سلام و سلامتی خدمت تریگر عزیز آقای خاکستر  در مورد usdcad برگشت به ناحیه ftcرو خواهد زد؟

999

بله هم اکنون انتظار یک حرکت صعودی و انتظار واکنش به اف تی سی را داریم

1000

جناب خاکستر شما فرمودین که اگر پیوتی FTC نداشته باشه در ریترن احتمال شکست آن بیشتره وقتی FTC داریم یعنی مقداری سفارشات فروش )در پیوت نزولی( در اون ناحیه فعال شدن و در بازگشت با سفارشات کمتری مواجه میشه اما وقتی FTC نداریم بیشتر سفارشات منتظر فعال شدن هستند به چه دلیل افزایش احتمال شکست رو داریم؟

اف تی سی بدون ریترن مثل یه مروارید بدون صدف هستش و وقتی شما ریترن دارید یعنی یه سدی جلوی حرکت تا رسیدن به ناحیه پیوتی دارید که میتونه جلوی شتاب حرکت رو بگیره و گفتم اگر اف تی سی ریترن نداشته باشه

باید به سطحی که قیمت رو به سمتش برگشت داده توجه کنیم و دیگه گره های معاملاتی پرایسی نداریم که دیدگاه پرایسی داشته باشیم و شما در ان حالت یه پیوت کلاسیک دارید که باید کلاسیک بهش نگاه کنید

ضمن اینکه یک استثنا هم داریم در مورد بیس پیوت ها که عدم داشتن ریترن از ارزش انها کم نمی کنه و بدون داشتن ریترن هم این پیوت ها سطح اف تی سی معتبر دارند همانطور که نحوه ورود با این پیوتها هم با سایر پیوت ها فرق داشت و ما میتونستیم از ستاپ شماره چهار برای انها استفاده کنیم درحالی که استفاده از ستاپ شماره چهار کلا ممنوع شده بودش واحتمال اینکه این نوع پیوت ها ازانواع پولبکی و یا تسویه باشند بسیار زیاد هستند تا اینکه پیوت ورود

سلام استاد وقتتون بخیر خیلی ممنونم بابت زحمت هایی که برای این گروه میکشید.  

آیا این درست هستش که ما بگیم پیوت های تکی خود پوشاننده همان الگوی چند کندلی انگلفینگ تایم یک چهارمه و اینکه اپن آن به این خاطر مهم هستش که همان اپن-کلوز و سطح داخلی پیوت انگلفینگ هستش؟ استاد در مورد نواحی اف تی سی پیوت ها آیا در بحث پرایس مطرح میشه ؟ ممنون  

سلام و وقت بخیر بله همه الگویهایی که تشکیل پیوت میدن در تایم تریگر ساختار دارند و بر اساس ان ساختار ها تصمیم گیری میشه که مطمئنا وقتی به مباحث مربوط برسیم در مورد سطوحی که شما از نام بردید هم صحبت می کنیم که پیداکردن گره های معاملاتی پیوت ها در تایم تریگر بر اساس رفتار و ارایش و ساختار تایم تریگر ان پیوت هستش و یکی از انها میتونه تشکیل انگلفینگ و یا بیس ها و یا هر ساختار مشابه در تایم تریگر باشه

 ————————————————————————————

سلام استاد،وقت بخیر در مورد سطح FTC مطابق شکل شماتیک زیر ما کجا متوجه میشیم که سطح FTC بوجود اومده؟بعد تشکیل پیوت مینوریC ؟ اگر درست متوجه شده باشم دیدگاه ترید در این حالت اینه که اردر در محدوده قیمتی C ست کنیم یا با شکست تریگر لاین ترید رو انجام دهیم .سوال مهمتر این که امکان تشخیص سطح FTC در مسیر AB قبل تشکیل C وجود داره؟در این حالت ما اردر روی C ست میکنیم)چون تشخیص دادیم قیمت از اون محدوده برمیگرده( که اگر قیمت بعد تشکیل C مستقیم به پایین رفت)حرکت DE را انجام نداد (این ترید رو از دست ندیم.

1001

سلام زمانی که خط تریگر لاین شما شکسته میشه ان زمان سطح سبز اسمش میشه اف تی سی و ان حرکت از بی به ایی میشه ار تی پی روش ترید بر اساس ستاپ های شما هستش که انتخاب میشه اگر کلاسیک ترید می کنید

باید با شکست تریگر لاین ترید کنید و اگر پرایسی ترید می کنید در اینده باید بتونید قبل از اینکه سطح تریگر لاین شکسته بشه شما ان گره ای رو که قیمت در ناحیه سی بهش میرسه و واکنش نشان میده رو بتونید تشخیص بدید

بله قبل از اینکه قیمت از از سطح بی بخواد به سمت سی حرکت کنه شما باید بتونید یک ناحیه ترید در تایم تریگر بین حرکت آ تا بی پیدا کنید که ان گره سطح اف تی سی هستش و عرض کردیم که سخت ترین نوع تریگر هستش و اما اخری سوال شما خیر شما به خاطر اینکه روش های دیگری هم برای ترید در ناحیه رو دارید میتونید از تریگر های دیگری استفاده کنید اما گر بخواید از تریگر لاین استفاده کنید بله در بعضی از زمان ها  شما قادر به ترسیم تریگر لاین برای ترید نیستید.

 ———————————————————————————-

وقتی این سطح اینگلف بشه (نفوذ در انتهایی ترین نقطه) آیا FTC  استاد در مورد سطح دیگه ما انتظار داریم پیوت مربوطه عمل نکند ؟

و ادامه حرکت در مسیر پیوت تشکیل شده در آینده هنگام FTC  به سطحRTP   بعد از برگشت کدوم یک از این دو برای ما مهم هستن؟ شما سه نوع پیوت داشتید

تسویه/ ریورس و پولبک و معمولا وقتی نفوذ در سطح اف تی سی داشته باشیم پیوت های تسویه و پولبک بعداز تقریبا 4 تا هفت کندل شکسته میشن ولی پیوت های ریورس حتی اگر نفوذ در سطح اف تی سی هم داشته باشیم میتونه ترید در انها تارکتی با ریسک به ریوارد یک به دو رو به ما بده و اگر نفوذ نداشته باشه

مطمئنا تارکت های هفت و 15 مد نظر هستش ولی زمانی که شما ریترن دارید در اینده که قیمت برگشت داره به سمت پیوت دیگه ناحیه اف تی سی برای ترید مهم نیستش و باید در ان حرکت ریترن به دنبال ناحیه ای برای ترید باشید البته اگر ساختار برگشت ساختار تسویه و عوض شدن دیدگاه نباشه هر چند اگر هم سفارشات معکوس فعال شده باشند باز به خاطر اینکه خیلی ها در این ناحیه تارکت ست کردند شما شاهد تشکیل یه پیوت تسویه و بعد بریک اوت هستید و

میتونید باز هم تریدی رو که دارید اگر اشتباه بود با سود البته با مدیریت سرمایه خارج  بشید

1002

سلام و وقت بخیر 

جناب تریگر در یورو در کندل شماره 1 پیوت با پوشش 80% ای تی ار تشکیل شده . در کندل شماره 2 ریترن به اف تی سی داشتیم . سوال اینه که آیا کندل شماره 3 اف تی سی ما رو نقض کرده ؟ یا اینکه کندل  2و3 واکنش ها به اف تی سی هست و وقتی از این ناحیه فاصله گرفت و ریخت پایین میایم(های )ترین این کندل ها رو به عنوان حد آخر تاچ شدن برای تغییر دیدگاه در نظر میگیریم؟

اگه بخوام سوال رو جور دیگه بپرسم آیا کندل شماره 3 رو ریترن تو ار تی پی در نظر بگیریم یا هنوز قیمت فاصله از پیوت نگرفته که بخواییم این رو مطرح کنیم و فعلا در حال تشکیل ار تی پی احتمالی هستیم؟

1003

این یک نمونه ایده ال هستش که در اینده اگر یادم باشه برای بحث ترید و مدیریت سرمایه از این تصوی استفاده کنیم ولی در مورد سوال فعلی شما خیر ان کندل ها سطح رو نقض نکردند و وقتی ما صحبت از ترسیم تریگر لاین داریم یعنی حداقل دو دره در این تصویر لازم داریم

یعنی اینکه انتظار داریم قیمت حداقل تا چند کندل در این ناحیه برای پر کردن سفارشات قبل از حرکت نوسان داشته باشد که این در بیس از ۷5-80 درصد اتفاق می افتد و فقط 20-25 درصد ما حرکت های داریم که قیمت موقعیت ترید در تایم تریگر رو به ما نداده که در ان خصوص هم صحبت خواهیم کرد و در این تصویر شما میتوانید ترید  پرایسی در حمله اول و ترید کلاسیک در شکست تریگر لاین را داشته باشید

————————————————————————————

 را داریم اما قیمت به ناحیهFTC  استاد ببخشید در مواقعی که پیوت تشکیل میشه و ما ناحیهبرنمیگردد و ریترن تو پیوت هم ندارد و قیمت به حرکت خودش ادامه بده و تارگت FTC دست نخورده ی ما برای ترید کارایی FTC  هارو هم بده ، در آینده ی دورتر آیا سطح

 داره یا دیگه نباید بهش اعتنایی کرد ؟

سلام ما معمولا به این سطح اف تی سی میگیم سطح بدون محافظ وبدون سپر دفاعی و هر گاه شما برگشت از تارکت ها رو داشته باشید در این حالت دیگه باید به صورت کلاسیک به ناحیه نگاه کنید و یک حمایت یا مقاومت دارید و که برگشت و شکست ان بستگی به مسائلی که از قبل گفتم داره مثل مقایسه تایم فریم ها و تعداد برخورد ها و ارایش الگوی برگشتی و سایر مطالب و دیگه اف تی سی در این حالت برای ما اهمیت نداره

———————————————————————————— سلام

  1. استاد تارگت یک پیوت چقدر هست 
  2. اینکه سطح اف تی سی پیوت اگر واکنش داشته باشیم و سپس قیمت برگرده و اون سطح را استاپ هانتر کنه یا بشکنه . در اون لحظه چطور تشخیص بدیم چون شبیه به یک سطوح فلیپ میشه . بدون در نظر گرفتن سطح مبنای تشخیص دیگه چیه.
  3. استاد اینم بگید بهتره پیوتی که استاپ هانتر میشه قیمت به سطح اف تی سی واکنش داشته باشه یا نه .یا کلا مهم نیست

  4. و اینکه قبل از اینکه سطح در ترید ماهیتی خط تریگر شکسته بشه .پیوت هاش قدرت دارندمانند بعد از شکست خط تریگر؟

خوب برای اولی که ما هنوز به مباحث تارکت ها و استاپ ها نرسیدیم و فکر کنم در جلسه 13 یا 14 در موردش صحبت می کنیم و اما سوال دوم اگر شما یک پیوت داشته باشید و قیمت ریترن بزنه و بعد ادامه حرکت رو شاهد باشیم یعنی پیوت شما یک پیوت ریورس باشه و بعد قیمت برگرده به سمت پیوت الان دیگه ان ریترن تو پیوت مهم هستش که اگر سفارش داخلش باشه باید به ناحیه و گره داخل ان واکنش داشته باشیم

و در غیر این صورت دیگه استاپ هانتر ان معنی نمیده چون فاصله اف تی سی و حمایت ویا مقاومت در ان پیوت بسیار نزدیک به هم هستند و باید در این حالت به شکست یا عدم شکست پیوت فکر کنیم سوال سوم رو متوجه نشدم و به نظرم مجدد با شکل بپرسید در خدمت شما هستم

در خصوص قدرت پیوت ها هم که اولویت بندی به تعداد برخورد و تایم فریم و سایر موارد ارزش گذاری بودش و شکست یا عدم شکست تریگر لاین اصلا دلیلی بر قدرت ان پیوت نیستش چون در پیوت هایی که ریورس نباشند تریگر شکست میشه و باز قیمت برگشت داره و به سمت اصلی حرکت می کنه و ان شکست تریگر لاین هم فیل میشه اگر جواب ها مطابق با سوالی که در ذهن دارید نبودش لطف مجدد همه انها رو با شکل ارسال کنید.

استاد عزیز شرمنده ولی من متوجه نشدم )من از اول کامنت این تصویر شروع می کنم به خوندن و سوالاتم رو می پرسم (شما الان اینجا گفتین که بر اساس ساختار حرکت ما میاییم مشخص می کنیم که کدوم لول مهم تر هست سوال( انواع ساختار حرکت چی هست و در هر ساختار کدوم سطح برای ما مهم هست سوال( درایور می دونم چیه )همون تری ترایور؟ که بعدش امکان داره بشه تریپل تپس و ( …. 

ولی درایور تسویه نمی دونم چیه الان اینجا چون ساختار سه تا حمله هست )دوتا کندل لانگ و سه کندل پشت سر هم سعودی که اگر سه تاش رو یکی بگیریم میشه یک حرکت لانگ( بیس اولین حمله برای ما مهم هستش درسته؟ که میشه خط ابی پایین تصویر در

قیمت 1.250 درسته؟ تو این ناحیه ما بای می کنیم وقتی قیمت رسید استاپ لاسمون کجا قراره می گیره؟ و تارگت هم میشه ناحیه شروع حرکت نزولی اگر درایور تسویه) که نمی دونم چی هست زده بود(؟ این ساختار ها و الگو های چی هستن که ما بوسیله اونها بهترین لول رو تشخیص بدیم لطفا این مورد رو هم توضیح بدین  تشکر از شما و وقتی که می زارین

انواع ساختار های حرکتی الگوی پرایسی هستش که از این به بعد در مورد انها صحبت می کنیم و هر الگویی یک ناحیه کلیدی مهم برای تصمیم گیری داره 

درایور نوعی پیوت هستش که در تایم ساختار دیده نمیشه و در تایم ساختار به صورت پیوت های سی پی هستش که به ان درایور میگیم و میتونه یکی از انواع انها سی پی درایور ها باشه که بعداز اسپایک ها تشکیل میشن و به دارایور سوم درایور تسویه میگیم در حالی که در پیوت ها اولین پیوت پیوت تسویه هستش د

ر خصوص منشاء حرکت بله اولین گره ایی که حرکت شروع شده منشاء حرکت به حساب میاد که در بحث فلگ ها به ان اشاره می کنیم و تارکت ها رو هم در بحث مدیریت سرمایه میگم که باید به چه صورت استفاده بشه و هدف یک حرکت و مدیریت پوزیشن ها به چه صورت باشه خیلی از گره های سر راه برای شکسته شده ساخته میشن و بستگی به تایم ما محدوده تارکت ها رو حساب می کنیم و در ان نواحی ای تی ار گره ها رو پیدا میکنم

این که این همه سوال پیش امده به خاطر این بودش که سوال قبلی شما سوال پرایسی بوده و من مجبور شدم برای جواب دادن به ان از مطالبی صحبت کنیم که هنوز در مورد انها صحبت نشده مثل سی پی ها و تارکت و استاپ و فلگ و اسپایک و غیره که انشا الله اگر عمری باشه بهش میرسیم

————————————————————————————

سلام خدمت استاد عزیز،ایا برداشت من از سطحftc درسته؟

وقتی قیمت یک پیوت تشکیل داد در دل پیوت یک گره معاملاتی است که قیمت دوباره به ان برگشت میخوره و ان سطح ftc است؟اگر برداشتم اشتباه است لطفا امکان داره با عکس توضیح بدید؟

و ایا میشه از این سطح در اینده هم استفاده کنیم؟ سپاسگزارم از زحمات بی وقفه شما

1004

 همه داستان قیمت و ترید به دنبال این هستیم که یک سطحی شکسته بشه و زمانی که قیمت دوباره به سطح شکسته شده برگرده در ان سطح شکسته شده اقدام به ترید داشته باشیم حالا شما یک سطح رو در نظر بگیرید که قیمت به ان رسیده دو حالت میتونه اتفاق بیفته شکست و یا برگشت هر دو این موارد بررسی شکست هستند

فقط تایم فریم های انها با هم فرق داره و و زمانی که شما یک پیوت دارید در واقع قیمت یک سطح رو به پشتوانه سطح اصلی شکسته تا تونسته برگرده ان سطحی که در تایم تریگر شکسته شده همان سطح داخلی پیوت هستش که در تایم اصلی به صورت شدو و یا اپن کندل دیده میشه که اگر به تایم تریگر برید یک ناحیه و سطح شکسته شده دارید

و ان سطح همان سطح اف تی سی هستش و البته اضافه کنم که ما در مورد اف تی سی هنوز به ویدئو مربوطه نرسیدیم چون اول باید شکست رو بگیم تا بعدا بتونیم در مورد اف تی سی بیشتر صحبت کنیم و فکر کنم با این توضیحات فعلا ذهن شما درگیر سوال نباشه تا به توضیحات تکمیلی در این مورد برسیم.

طبق سوال 595 شما فرمودید ” :اگر شما یک پیوت داشته باشید و قیمت ریترن بزنه و بعد ادامه حرکت رو شاهد باشیم یعنی پیوت شما یک پیوت ریورس باشه و بعد قیمت برگرده به سمت پیوت الان دیگه ان ریترن تو پیوت مهم هستش که اگر سفارش داخلش باشه باید به ناحیه و گره داخل ان واکنش داشته باشیم  “تا اینجایی که ریترن میزنه و به  Ftcواکنش نشونمیده مشکلی ندارم که بهش میگیم Rtp اما بعد از اینکه قیمت حرکت می کنه و دوباره به سمت Rtp میاد قیمت به گره ای که در لگ Rtp هست واکنش نشون میده؟ در عکس مشخص کردم صحبت هامو

سلام و وقت بخیر بله اگر در سمت مخالف تسویه صورت نگرفته باشه و همچنان دیدگاه سل در مثال شما حاکم باشه در برگشت بعدی ناحیه ایی در دل ار تی پی مهم هستش که مطمئنا وقتی سوالات قبلی رو مطالعه کنید در موردش صحبت شده و همچنین در ویدئوهای بعدی به این سوال شما هم پاسخ داده شده احتمالا ویدئو 12 یا 13 که در مورد استاپ لاس و مدیریت پوزیشن صحبت می کردیم و در سرفصل های شکست هم دوباره در این خصوص احتمالا صحبت بشه ولی کل موضوع همان که شما فرمایش کردید در گره ایی داخل ار تی پی

تمامی مطالب بر گرفته از سبک تیرکس و مرجع آن استاد سعید خاکستر می باشد

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

2 دیدگاه روشن  Failure to Continuation (FTC) چیست ؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.