conisma main banner44

کوازیمودو / بازبینی الگوی قیمتی زیر و رو

روش ترید کوازیمودو شامل مجمع ساده ای از فرایندهاست

  1. چشم انداز بنیادی، که برای من یه معنی نحوه واکنش انسان ها به اطلاعات بنیادی است.
  2. روند در چه مرحله ای است. بسته به تایم فریم، حداقل باید دو حرکت را ببینم. من روی اولی یا دومی وارد می شوم و در هدف مشخص خارج می شوم.
  3. حرکت/هدف اندازه گیری شده. اهداف بیشماری برای تریدرها وجود دارد. به نظر من یک حرکت طبیعی در قیمت منجر به حرکتی معادل 1.5X به اضافه حرکت قبلی می شود.
  4. مجموعه ای از الگوهای ورودی که در کفها/ریورس های اصلی یا در جریان روند رخ می دهند. زیر و رو ها (کیو ام ها) یکی از آنها هستند.

چرا ما به الگو کوازیمودو علاقه زیادی داریم؟

این الگو رفتارهای عادی و غیر عادی قیمت را در بر می گیرد. عادی به این معنی که چیزی بیشتر از یک معمولی نیستند. غیرعادی به این معنی که از قوانین نقاط اتصال و خطوط روند داخلی پیروی می کنند.

سالها پیش که درباره این الگو نوشتم، یک معیار وجود داشت و آن هم این بود که قیمت باید از یک سقف یا کف خاص فراتر می رفت تا نظر فروشندگان یا خریداران را نشان می داد.البته همیشه این اتفاق نمی افتاد و موقعیت های زیادی از دست می رفت.

با گذشت زمان متوجه شدم که ارزش موقعیتی هر الگو بسیار بیشتر از خود الگو است.حتما دلیلی وجود دارد که اکثر الگوها وقتی در زمینه روند باشند رفتار بهتری نشان می دهند.

موقعیت (زمینه) بر همه چیز تسلط دارد

من تاکید زیادی بر الگوهایی دارم که در جهت روند اتفاق می افتند. پس امروزه اهمیت کمتری به معیار قبلی می دهم و به خود الگو و مرجع خاص موقعیتی آن توجه می کنم.

همین روش برای الگوهای بازگشتی یا ادامه دهنده نیز صادق است. همانطور که قبلا گفتم من مجموعه ای از الگوها را استفاده می کنم که عبارتند از:

  • تریپل تپ
  • زیر و رو یا کیو ام
  • پولبک های سقف و کف دوقلو
  • شکست دروغین سقف و کف دوقلو( جایی که یک سقف یا کف دوقلو با حجم کم می شکند)
  • جذر (سقف یا کفی که به دنبال آن یک سقف دوقلوی پایینتریا کف دوقلوی بالاتر شکل می گیرد)
  • سقف یا کف V  شکل

الگوی زیر و رو بیش از آنچه فکر میکنید رخ می دهد

من دوست دارم الگوهایی را به کار ببرم که فراوان رخ می دهند.در غیر اینصورت با الگویی غیر متعارف سروکار دارم. در چارت زیر میزان وقوع این الگو را میبینیم. بسیاری از انها همان الگوی سر و شانه هستند:

کوازیمودو / بازبینی الگوی قیمتی زیر و رو

از شما می خواهم که یک واژه را در ذهن داشته باشید: بازده، کدام یک از الگوهای داخل شکل بالا بهترین بازده را داشتند و کدامیک با سختی بیشتر نتیجه دادند؟

جواب واضح است. در این تایم فریم سل ها بهتر از بای ها بازدهی داشتند. البته منظور این نیست که باید ها خوب نیستند ولی از منظر امنیت ترید ، انتخاب واضح است. وقتی این الگو در زمینه روند باشد، بازده بهتر و سریعتری دارد مانند سایر الگوها.

به چارت زیر توجه کنید

کوازیمودو / بازبینی الگوی قیمتی زیر و رو

برخی الگو ها مثل سروشانه بسیار محبوب هستند. وقتی در تایم فریم بالاتر شانه راست شکل می گیرد معمولا اسکلپ صورت می گیرد و اولین هدف می تواند خط گردن باشد که با شکست آن الگوی سروشانه کلاسیک ایجاد می شود.

زمانی که دنبال روند می روید این خط گردن بسیار سریع اتفاق می افتد بنابراین توصیه می کنم که برای تعیین هدف ،حرکات اندازه گیری شده را در مقیاس بزرگتری به کار ببرید.به مثال زیر توجه کنید:

کوازیمودو / بازبینی الگوی قیمتی زیر و رو

در اینجا ما چندین الگوی زیر و رو داریم که در زمینه روند رخ داده اند.به کسانی که از ترید در تایم های کوچکتر می ترسند باید بگویم که بسیاری از این ها در تایم های بزرگ دیده نمی شوند.وقتی یک خط زوند می شکند برای ورود می توان این الگوها را در تایم پایینتر دید.

این الگو ساده است و زیاد رخ می دهد.

ترکیب با دیگر الگوها

الگوی زیر و رو معمولا به همراه سایر الگوها دیده می شود مانند تریپل تپ.در این صورت حرکت دوم تا آخر به عنوان نقطه بازگشت قیمت درنظر گرفته می شود.

qm4

در چارت بالا از چپ به راست یک کانال عریض می بینیم که به یک درایو سریع منتهی می شود و سپس یک کانال کوچک که یک تریپل تپ می باشد.در این زمینه ، می توان الگوهای دیگری هم یافت و به کار برد.

با وجود این الگوها ، شانه راست را می توان بلافاصله بعد از تشکیل لوست لو یا های ایجاد کرد و در مورد شکست خط روند ، کندل صعودی یا نزولی که دقیقا جلوی خط روند بسته می شود کفایت می کند.

اشتباه شکست های دروغین

عبارتی که من زیاد به آن اهمیت نمی دهم، شکست دروغین است. چیز دروغینی در آن نیست. رفتار عادی بازار استکسی نمی خواهد شما را فریب دهد و به دام بیاندازد. فقط قیمت از سه سطح می گذرد ، سفارشات بیشتری جذب می کند و بر می گردد. بیشتر اوقات نتیجه ورود معامله گران دقیقه آخر است که دنبال ترید سریع هستند و دیگرانی که در قیمت بهتر آنرا بر می گردانند.

وقتی الگوی زیر و رو رخ می دهد بعضی ها آنرا شکست دروغین می نامند . به نظر من کسانی که از این عبارت استفاده می کنند خود را گول می زنند.دو قانون زیر را در این مورد در نظر داشته باشید:

  1. منتظر آن باشید
  2. رفتار عادی بازار را درک کنید.

استفاده از الگوهای کوچک میان روزی به شما کمک می کند در جهت درست حرکات قرار بگیرید.

حرکات پاک کننده- حرکت قبل از جهش

qm5

من معمولا اهمیت زیادی به این حرکات نمی دهم و فقط به عنوان یک هشدار آن را به کار می برم. معمولا قیمت از یک محدوده خارج می شود، روند می گیرد، و بیش از پیش سهمی شکل می گردد.

من برای جلوگیری از معاملات خلاف روند از این حرکات استفاده می کنم و گاهی برای ماندن در معامله در جهت روند.البته از واگرایی نیز ستفاده می کنم.تعریف من از این حرکات این گونه است:

یک روند سهمی وار ، سهمی وارتر می شودو در جهت روند اصلی می شکند. معامله گرانی که به این علایم اولیه توجه نمی کنند در حرکات شدیدخلاف پرایس اکشن کنونی ، گیر افتاده و احساس اشباع فروش یا خرید می کنندو سرنخ های میان روزی را گم می کنند.

قیمت چندین بار به خطوط حمایت و مقاومت افقی یا مورب برخورد کرده و بر می گردد. یک حرکت شدید در جهت روند اصلی انجام می شود که ممکن است شکست بخورد یا ادامه یابد.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.