conisma main banner25 1

نقل قول هایی از آقای ایف میانته در مورد ترید

نقل قول هایی از آقای ایف میانته در مورد ترید

ایف می گوید:

1)اگر یک سیگنال توسط حرکت دهنده‌های بازار (بزرگان بازار) داده شد (یک نفوذ به محدوده جدید)، پس‌ازآن خیلی غیر محتمل است که قیمت دورترین نقطه از محدوده‌ای را که از آن آمده است را بشکند.

بنابراین، اگر شما صبر دارید که در آخرین جایی که اوردرهای پر نشده در مبدأ باقی‌مانده‌اند منتظر بمانید، شما می‌توانید تقریباً مطمئن باشید که آن قیمت به آن نقطه احترام خواهد گذاشت.

2) قطعاً در بازار اوردرها وجود دارند. هیچ‌چیز در کل بر اساس شانس اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل این خیلی آسان است که از روی چارت و قیمت بفهمید که اتفاق بعدی چه خواهد بود.

3) قوانینی وجود دارد که به‌صورت محض از آن‌ها تبعیت می‌شود. وقتی‌که یک سیگنال می‌گیرید و فوراً قیمت بعدازآن در جهت دیگر می‌رود، شما بسیار تمایل دارید که تصور کنید که این‌ها بر اساس الگوریتم‌ها عمل می‌کنند. در بازار هیچ هرج‌ومرج و آشفتگی نیست. بازار باظرافت طراحی‌شده است، یک طرح زیبا برای مشاهده کردن.

4) فیک اوت ها به‌آسانی قابل پیش‌بینی هستند. بیشتر تریدرهایی که بر اساس عرضه‌ها و تقاضاها ترید می‌کنند هنوز به سمت چپ چارت نگاه می‌کنند که نقطه‌ضعفی برای ترید بر اساس عرضه و تقاضا است. فیک اوت ها عالی‌ام اضافی هستند که ما باید به آن‌ها توجه کنیم.

5) ایف می‌گویید قیمت در حال صعود به منطقه عرضه است. تنها راهی که می‌توانیم مطمئن شویم که آن محدوده قیمت را به سمت پایین نگه خواهد داشت این است که بررسی کنیم آن محدوده در حال حاضر حداکثر اوردرهایی را که در محدوده پرچمی که در سمت چپ آن است دیده باشد. اگر قیمت در آن محدوده عرضه به سمت پایین نزول کرده باشد، ما می‌توانیم انتظار یک فیک اوت برای آن اوردرها داشته باشیم.

6) ما همیشه در بازار نگاه می‌کنیم که محدوده‌های عرضه یا تقاضا چه واکنشی نشان می‌دهند نه اینکه تنها به خود آن محدوده‌ها توجه کنیم.

7) به دنبال حیله‌ای باشید که در زمان نزدیک شدن قیمت به‌جایی که آن حیله بکار رفته است از آن استفاده‌شده است و شما خواهید فهمید در کجا قیمت چرخش خواهد داشت.

8) اگر شما بتوانید آن‌سوی محدوده‌های تقاضا و عرضه را ببینید، شما خواهید دید که محدوده پرچم تنها جای درستی است که باید برای یک ترید بر اساس پرایس اکشن به آن نگاه کنید. بر اساس این سطوح ترید کنید و در این صورت شما قمار را از روش خودتان خارج نموده‌اید.

9) تمام چیزی که ما می‌توانیم به آن امیدوار باشیم یک جهش در این سطوح است، حداقل ما مطمئن هستیم که این سطح آخرین نقطه‌ی ممکن برای بازگشت قیمت بعد از نفوذ قبلی خودش است. بدون آن، ما باید به واکنش قیمت همان‌گونه که در حال حرکت است چه در قبل و چه در طول‌ترید نگاه کنیم.

تریدهایی که به صورتی باز می‌شوند که به‌اصطلاح به آن‌ها ترید ” بازکن و فراموش کن” گفته می‌شود، فقط زمانی می‌توانند اجرا شوند که در سیگنال آن‌ها هدف مشخص و واضح باشد.

10) صبر و شکیبایی برای تریدرها بزرگ کامل ضروری و حیاتی است. ما باید انقدر منتظر بمانیم تا در بهترین نقطه‌ی ممکن وارد ترید شویم، مکانی که انتظار بیشترین واکنش قیمت را در آنجا داریم.

11) اگر شما به دنبال جای مناسب و آشکار برای واکنش قیمت باشید، خیلی کم اتفاق می‌افتد که پوزیشن شما استاپ بخورد. قیمت معمولاً به‌اندازه‌ی مناسبی بازگشت می‌کند تا شما بتوانید بدون ضرر از ترید خارج شوید. به همین دلیل است که من منتظر بهترین قیمت برای ترید می‌مانم.

12) من حتی دیگر یک تریدر پاره‌وقت هم نیستم، بنابراین تقریباً من تمامی قطعات مربوط به پرایس اکشن را گم‌کرده‌ام. من زمانی که چارت را باز می‌کنم و یک موقعیت ترید پیش روی خودم و در جهت درست می‌بینم، آن را می‌گیرم. من معمولاً بین R10 تا R52 از هر ترید می‌گیرم.

اگر ضرر کنم، معمولاً این ضرر بیشتر از میزان اسپرد و کمسیون نخواهد بود. معمولاً در طی روز بین 2 تا 50 ترید مورد تایید در بازار وجود دارد. (توضیح مترجم : برای R در متن تنها چیزی که به ذهن بنده رسید این است که منظور واحد پول روسیه یعنی روبل است. اگر از دوستان کسی نظر دیگری داشت با بنده در میان بگذارد)

13) اول‌ازهمه، ما باید بفهمیم که زمان در چارت خوانی هیچ جایی ندارد. تنها راهی که ما می‌توانیم مطمئن شویم که یک فلگ (FL) کجاست این است که وقتی یک شکست اتفاق می‌افتد آن فلگ در آنجا باشد و سقف و کف را همان‌طور که شکل می‌گیرند عالمت بگذاریم.

در یک دقیقه آن‌ها می‌توانند توسط یک کندل محو شوند، اما ما خواهیم فهمید که آن‌ها کجا هستند. اگر پای چارت نبودیم که بتوانیم ببینیم و آن را عالمت بگذاریم، ما باید کل کندل را به‌عنوان یک فلگ استفاده کنیم

14) اگر ما یک نفوذ ( اینگلف) را مشاهده کردیم و قیمت در حال ریتریس و اصلاح بود، ما باید همیشه برای وقوع یک الگوی الماس ( دیاموند) آماده‌باشیم، مخصوصاً اگر قیمت به خط میانی آن محدوده نرسیده باشد جهش قیمت یک واکنش بوده است. بنابراین اگر ما امکان مشاهده چارت و واکنش قیمت را نداشتیم، استاپ ما پشت فلگ اصلی است.

15) شاید خنده‌دار به نظر برسد ولی من در آموزش‌هایم میگویم همیشه و فقط در حدود یک فلگ ترید کنید. بعضی وقت‌ها فلگ توسعه‌یافته و بعضی وقت‌ها در زمان ترید در حال شکل‌گیری است. درهرصورت همیشه در حدود یک فلگ ترید کنید.

16) خودتان را باکارهایی که بزرگان بازار انجام می‌دهند تطبیق بدهید و اجازه ندهید آن‌ها شما رو گول بزنند. فقط این را بدانید که آن‌ها باید اوردرهای خودشان را در یک محدوده پر کنند، مشاهده کنید که آن‌ها چگونه به هدف نزدیک می‌شوند  (CP- فشردگی) ، مؤمنتم را مشاهده کنید و ببینید که آن‌ها برمی‌گردند تا اوردرهایی بیشتر را پر نمایند تا زمانی که به حد موردنظر خودشان برسند.

( توضیح مترجم : در متن اصلی برای واژه بزرگان بازار از واژه‌ای بامعنی دیگری استفاده‌شده بود که به علت اینکه معنای بدی داشت بنده از بزرگان بازار استفاده نمودم).

17) این مطلب ممکن است اولین چیزی باشد که کسی تا الان در جای دیگر درباره ترید نخوانده باشد: ما همیشه منتظر علائمی هستیم تا ببینیم بزرگان بازار در مناطق مهم و معنی‌دار بازار چه می‌کنند، و اگر ما نبینیم و نفهمیم که آن‌ها چه می‌کنند ترید نخواهیم کرد.

بنابراین، در زمان نزدیک شدن به هدف، اگر ما ببینیم که بزرگان بازار سعی دارند که اوردرهای خودشان را در بازار مخفی کنند، ما فشردگی یا کامپرسشن می‌بینیم و می‌توانیم تقریباً از نیت آن‌ها در رابطه با ورود به بازار قبل از چرخش قیمت آگاه شویم.

اگر نتوانستیم این را ببینیم ما می‌توانیم تقریباً مطمئن باشیم که قیمت به‌صورت فوری برنمی‌گردد چراکه هنوز به‌اندازه کافی اوردرها در جهت مخالف اوردرهای مدنظر آن‌ها پر نشده است. به همین دلیل است که ما منتظر انگلف می‌مانیم. انگلف نیت آن‌ها در برگرداندن قیمت را به ما نشان می‌دهد. سپس ما می‌بینیم که آن‌ها سعی می‌کنند اوردرهای خودشان را در قالب اصلاح مخفی کنند و خودشان را برای برگرداندن قیمت به سمت مقصد اصلی آماده کنند.

18) وقتی ما می‌بینیم که قیمت در قالب یک CP( فشردگی)به سمت base یک pole می‌رود، ما به‌صورت کاملاً ایمن می‌دانیم که می‌شود در محدوده بیس وارد ترید شد. ایمن‌ترین چیز برای ورود به ترید این حالت است که منتظر اولین انگلف CP به‌عنوان تائید بمانیم.

19) اغلب اوقات یک محدوده باقدرت شکسته می‌شود و قیمت به آن مجدد ریتریس خواهد کرد اما در لمس دوباره آن ناتوان است. این نیز یک اف تی ار محسوب می‌شود و تأییدی برای شروع یک‌روند است. بنابراین یک اف تی ار می‌تواند به‌عنوان اولین نقطه بازگشت باشد اما هیچ الزامی در رسیدن قیمت به آن وجود ندارد.

20) در طی تعطیلات، حجم معاملات در بازار اغلب به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. این می‌تواند منجر به اینکه تصور شود که قیمت به‌شدت حرکت خواهد کرد. اما بگوییم برخی افراد تصمیم می‌گیرند که تعداد زیادی از اوردرها را در بازار تنظیم کنند. اگر در سمت مخالف این اوردرها اوردری در بازار وجود نداشته باشد، قیمت می‌تواند یک جهش بزرگ داشته باشد. بنابراین به یاد داشته باشید، حجم کم می‌تواند باعث فراریت بالا شود.

21) تا الآن من روی چارت‌هایم تمرکز نداشتم چراکه خیلی شلوغ بودند. پلن تریدری کنونی من دو متغیر دارد، اما در اصل من به قیمت اجازه می‌دهم به لبه دیگر آخرین محدوده پرایس اکشنی در تایم فریمی که معامله می‌کنم برود.

نقل قول هایی از آقای ایف میانته در مورد ترید

اگر آن را انگلف کرد، من در یک ریتریس یا شکست یک فلگ در تایم فریم پایین‌تر از بازار خارج می‌شوم. اگر قیمت از آن لبه محدوده مجدد برگشت در ترید می‌مانم و منتظر خروج با توجه به واکنش قیمت می‌مانم.

تمام مطلب این است که بتوانید خودتان را به‌جای مارکت میکرها بگذارید و از دیدگاه آن‌ها مطلع شوید.

ترجمه و تنظیم : فریدالدین طباطبایی

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

2 دیدگاه روشن نقل قول هایی از آقای ایف میانته در مورد ترید

  • درود. شماره ۱۲ اشاره به واحد پولی خاصی نداره…منظور از R میزان سود یا پیپی ست که از معامله می گیرد…بعنوان مثال با هر میزان مارجین یا لاتی که وارد معامله شود ۱۰ برابرش را از بازار سود می گیرد. (منظور همان مفهوم ریسک به ریوارد است.)
    که ریسک جناب ایف به اندازه ی اسپرد یا کارمزد، و سودی که بهش اشاره کرده.
    ممنون از شما بابت ترجمه ی این مطلب ارزنده..سپاس بیکران

  • از r منظورش ریسک به ریوارد بوده داداش

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.