جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

ویدئو سی پی درایورها و تریپل تپس

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 19

خلاصه ویدئو

در این جلسه درخصوص شناخت الگوهای تریپل تپس و سی پی درایورها صحبت خواهیم کرد و همونطور که به خاطر دارید. درجلسه قبل در خصوص الگوی کپس ان پرایس صحبت کردیم و بخاطر طولانی شدن جلسه قبلی از به اشتراک گذاری چندین تصویر که برگذیده از دیدگاه جناب آقای سم سیدن بود خودداری کردیم.

دراین جلسه سعی میکنیم که تصاویر مورد نظر رو یکبار دیگه مرور کنیم.اینکه عرض میکنم یکبار دیگه بخاطر اینکه ما قبلا در بحث های معرفیه گره های معاملاتی از این تصاویر و از این دیدگاه کمک گرفتیم و استفاده کردیم.

اتفاقا توی بحث تریپل تپس و سی پی درایور ها که نتیجه میشه به دو الگوی کن کن و الگوی تصفیه و درایور ها در این دوتا الگو ما از همون دیدگاه کپس ان پرایس هم به نوعی استفاده میکنیم و شاید خالی از لطف نباشه  یک باره دیگه بیایم و دوتا الگویی دراپ بیس رالی 1 و یا معکوسش 2 رالی بیس دراپ رو که کپس ان پرایس بود رو نگاه کنیم و بخاطر داشته باشیم  که کلا بازار با این دوتا الگو و سروکار داره.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

حرکت و استراحت  و این حرکت و این  3 بیس میتونه به اشکال مختلفی خودش رو در چارت نشون بده که از اون جمله میتونه  سی پی ها باشه .سی پی ها هم برای ما  میتونه جزوی از بیس ها هستش و این تصویر رو اگه به خاطر داشته باشید.

یک حرکت سی پی 4 و یک حرکت فشرده و کمپرس که نشانه اون در دل هم بودن کندل ها 4 و کندل های معکوس و عدم فراریت در حرکت بود که طول حرکت برابر با یک ای تی ار و حتی میتونست ارز کردی م سه  توان حرکتی هم باشه .اما اون بازه رو بصورت  فشرده و کمپرس حرکت میکرد .

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

حرکت ضعیف 4، قوی 5 و قویتر6 داشتیم که حالا  اینجا نوشته حرکت خوب5 و حرکت بهترین 6 حرکتی که 6 مومنتوم داره. حرکتی که کندل ها اینجا 7حالا با گپ بوده و از هم فاصله دارند .یکی از اون شرایطی که ما دنبال گره های معاملاتی بودیم .

وجود این 6 حرکت شارپ و با مومنتم بود و البته همون موقع عرض کردیم  که در اینده در سبک تریگر پرایس اکشن شما در حرکت های فشرده 4 و حرکت های سی پی و کمپرس باید بیاید گره معاملاتی پیدا کنید که  انشالله در این خصوص به مرور هم  در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد.

از اون تصاویر فاصله حرکتی 8 بود که همون حرکت مومنتوم 9 و حرکتی که وجود داشت .شارپ 9 و با مومنتوم بود با اون شرایطی که قبلا  صحبت شد فاصله زیاد 8 یعنی اینکه ریسک به ریوارد مناسب و یکی دیگه از اون شرایطی بود که برای گره های معاملاتی در نظر میگرفتیم .

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و اما موضوع بعدی تعداد دفعات برخورد  اگه اشتباه نکنم .یک ناحیه ای که تعداد دفعات برخورد 10 بیشتری داره ارزش کمتری داره و همچنین بریم برای جایی که یک سطح و یک بیس و یک گره 11 معاملاتی رو پیدا میکنید.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و تعداد دفعات برخورد بهش مخصوصا اگه منشا 11 حرکت باشه واون حرکت جعلی نباشه تعداد دفعات برخورد کمتر یکی دیگه از اون موارد بود و این هم که حرکت رالی 12 بیس 13 دراپ 14 و محدوده بیس 13 حداقل سه کندلی که خدمت شما عرض کردیم میتونست بیس باشه.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و اما در ادامه مبحث بریم سروقت نقاشی کردن و درخدمت شما باشیم .خدمت شما گفتیم که برای اینکه یک دیدگاه بهتری داشته باشیم که در این جلسه میخوایم در مورد چه موضوعی صحبت کنیم. مجددا یادآوری کنم که ما کلا در بازار  دو حرکت داشتیم یک حرکت با مومنتوم 15یکحرکت رالی یک حرکت ترند .و یک حرکت استراحت 16 یک حرکت خستگی و یک حرکت درجازدن و یک حرکت بیس و کل بازار تشکیل شده از این دو حرکت.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و در ادامه میتونست یکی از حرکت های برگشت 17 بصورت کپس ان پرایس اتفاق بیفته و یا همین حرکت میتونست بصورت  اینجوری 18 با این دو حرکت اشنا هستید. میتونست ترکیب حالت ترند 15 و حالت درجازدن 16 باشه که کپس ان پرایس بود.

و سوای اینکه خود این حرکتی که اینجا 16 بصورت بیس هستش میتونه بصورت سی پی و فشرده با تمایل به یک سمت درواقع باشه توی  بحث الگوهای اس او چهاری بهش اشاره کردیم .میتونه در ادامه شما یک حرکتی 19 داشته باشید که قیمت خودش رو بصورت یک الگو 19 به ناحیه 20 و به یک گره معاملاتی مد نظر برسونه یک الگو هستش که انشالله بعدا درموردشون صحبت میکنیم.

و موضوع اصلی در حال حاضر این 19 ناحیه هستش که  میتونه حالت سی پی و فشردگی داشته باشه و بازار خودش رو به حالت سی پی 19 و فشرده خودش رو به اون گره 20  معاملاتی برسونه .و یکی دیگه از اون حرکت ها همین 16حرکت بود که قیمت بعد از یک حرکت رالی 15 یک حرکت شارپ و با مومنتوم میتونست خودش رو بصورت یک حرکت سی پی 16 به یک  گره معاملاتی 21 که از قبل  داشتیم برسونه.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و  این دوتا الگو22.23 و ایندوتا حرکت  که در داخلشون حرکت های سی پی هستش. مارو درواقع بر اون داشت که  یک مقدار درخصوص سی پی ها صحبت کنیم . و ادامه این 1 الگو که میتونه درواقع یک سی پی درایور باشه  تب دیل میتونه بشه به  الگوی تریپل تپس و قبل از اینکه وارد مبحث  سی پی ها بشیم .

بهتره برای اشنایی و مقدمه اون سری از دوستانی که با سی پی درایور ها اشنا نیستند. کمی درمورد تری درایورها صحبت کنیم. تری درایور ها رو مطمینا بهتر از من میشناسید. یکی از معروف ترین الگوهای هارمونیک هستش از تریدرای برسیم به سی پی درایوها و در ادامه به الگوهایی که باید درموردشون بیشتر صحبت کنیم.

در بحث تریدرایوها اگه بخوایم وارد بشیم.  برای تریدرایو شما بیس و پایه حرکت یک حرکت شارپ 2 تا 3  یک درایور یک حرکت با مومنتوم هستش و بعد از این حرکت شما انتظار دارید که قیمت ی ک اصلاح 3 تا 5 داشته باشه و این حرکتی که  از ای 2 شروع شده .ای2 بی 3 و سی 4 یک حرکت ای بی سی .اولین جزو حرکت تریدرایو هستش.

و شما بعد از این استراحت 3تا4 بعد از این ریتریس و بعد از این برگشت 3تا4 که درصدی از طول حرکت درایور 2تا3 هستش تکرار الگو رو دارید یعنی مجددا یک درایور دارید 4تا5 و مجددا یک حرکت سی پی یک حرکت فشرده 5تا6 یک حرکت اصلاحی  اتفاق می افته.

و در ادامه مجددا در زمانیکه سومین حرکت  شارپ و با مومنتوم و درایو سه 6تا7 رو دارید. اون زمان انتظار دارید که دیگه این سیکل یک بار3تا4 جهیدی ملخک دوبار5تا6 جهیدی ملخک اتفاق نیفته و شما شاهد بهم خوردن این تکرار الگو ها باشید و یک حرکت با مومنتوم رو اینجا8 شاهد هستید.

و بخاطر همین البته خب ممکنه بازار تغییر رفتار داشته باشه  و بعضی وقتها شما فودرایو هم داشته باشید. اما کلیت کار این هستش که  در درایو سه 7 شما انتظار این 8 برگشت رو دارید.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

در بحث الگوهای هارمونیک بحث تریدرایوها اشاره شده که باید تناسب حرکت بین اصلاح ها 3 تا 4 و5 تا 6 و درایوره 2 تا 3 و 6 تا 7 باید داشته باشه و یکی از اون نصبت ها مثلا از فیبوناچی  استفاده میشه.

توی حرکتی که وجود داره 9 تا 10 بازار میتونه یکی از نصبت های  فیبو رو بیاد و خودش رو اصلاح 10 تا 11 کنه  مثلا شصت و یک و هشت دهم  و وقتی میاد و اصلاح داره 10 تا 11 مطابق با یکی از نصبتها و درصدهای  فیبوناچی اونموقع انتظار بعدی این هستش که درایور بعدی که داره شروع 11 میشه و میخواد حرکت کنه و برسه.

حالا اینجا توی این حرکت صعودی به قله ای 12 که بعدا میخواد تشکیل بشه یک رابطه یک ایکسم وجود داره  به این حالت که اگه شصت و یک و هشت دهم باشه اصلاح 10 تا 11 .شما یک رو تقسیم بر صفر ممیز شصت و یک و هشت دهم بکنید.

میشه صدوشصت و یک و هشت دهم میشه حرکت بعدی (طول حرکت 11 تا 12) یعنی شصت و یک و هشتدهم به اضافه یدونه یک هم  باید حرکت داشته باشه11 تا 12 حالا اگه این نصبت ( منضور اصلاح 10تا11 عمیقتر باشه ) بخواد بیشتر بیاد پایین 13 تا 14 اونموقع چه اتفاقی می افته؟

مثلا یک حرکت اصلاحی13 تا 14 که  بخواد بیاد یکچیزی حول حوش مثلا عدد بعدی هفتاد هشت و شیش دهم  بود اگه اشتباه نکنم .بخواد هفتادو هشت و شیش دهم بخواد خودش رو اصلاح بکنه.

اونموقع انتظار این هستش که .ببینید میزان اصلاح 13 تا 14 وقتی زیادتر باشه یعنی اینکه بازار اون مومنتوم لازم اون درواقع توان لازم اون حرکتی که درواقع با مومنتوم بود میاد و شتابش گرفته میشه پس میزان اصلاحی 13 تا 14 که میتونست انجام بشه کمتره .این اصلاح الان یک تقسیم بر هفتاد و هشت و شیش دهم میشه صدو بیست و هفت و دو دهم درصد درواقع بشه میزان حرکت14تا15 و موضوع  اصلی اینه که این تناسب باید بیاد.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

و تکرار بشه یعنی این میزان اصلاح ها 17 تا 18، 19 تا 20 و میزان حرکت ها 16 تا 17، 20 تا 21 مطابق با هم باشه  تا شما این الگو رو به عنوان یک تریدرایو توی بحث هارمونیک بیاید و ازش استفاده کنید. توی شصت و یک هشت دهم و هفتاد هشت و شیش دهم بیشتر درواقع عنوان شده.

اما من توی یدونه از سایت های  قدیمی یک تصویری دیدم که گفته شده مثلا اگر بیاد سی و هشت و دو دهم هم باشه 22 تا 23 اشکال نداره واگه سی و هشت و دو دهم باشه (اصلاح) 22 تا 23 اونموقع میزان انتظاری که برای حرکت صعودی23 تا 24 هستش بیشتر میشه و بازار فکر کنم یک تقسیم بر نیم میشه.

اگه پنجاه درصد باشه اون موقع یک تقسیم بر نیم تا دویست باید بره (حرکت مومنتوم) و اگه احیانا سیو هشت و دو دهم خودش رو اصلاح بکنه میشه دویست و شصت و یک و هشت دهم 23 تا 24.برای سی و هشت و دو دهم ادامه حرکت داشته باشه و این تکرار بخواد اتفاق بیفته تا شما یک الگوی  هارمونیک داشته باشید.

به نوعی همه نصبت ها گفته شد1 صدو بیست هفت و دو دهم و 2 صدوشصت و یک هشت دهم برای این 3و4 دوتا …. نصبت و سی و هشت 5و دو دهم هم میتونه  اصلاح بکنه پنجاه 6 هم میتونه اصلاح بکنه تنها عددی که فکر کنم غریب افتاد بیست و سه شیش دهم هستش که اگه بیست و سه شیش دهم اگه اصلاح بشه 7تا8 به نوعی پیوتی تشکیل نشده.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

اگه شما برگشت های  کمتر از بیست و سه و شیش دهم داشته باشید. به نوعی یک نویز دارید و پیوت ندارید. پیوت در شرایطی بودش که قیمت بخواد حداقل یک سوم طولش رو اون مومیز سی و سه درصده رو برگشت داشته باشه که شما انتظار این رو داشته باشید که  حداقل حالا یک پیوتی تشکیل شده حالا از هر نوعی بجای خود پس بنابرین وقتی قیمت میتونه بیاد همه این اصلاح هارو داشته باشه.

این حرکت 9 این اصلاح 10 حرکت 11 اصلاح 12 و رسیدن به این ناحیه ای 13 که به عنوان یک ناحیه  پی ار زد .ناحیه ای که پتانسیل برگشت کردن داره به عنوان درایو سه  بحث اصلی این بودش که وقتی همه نسبت ها میتونه باشه.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

ما که بصورت هارمونیک نمیایم و به بازار نگاه نمی کنیم. پس دیگه به این نسبت ها هم کاری  نداریم . و اونچیزی که برای ما مهم میشه .اینکه ساختار دوتا حرکت اصلی که به عنوان یک حرکت شارپ و با مومنتوم 14 هستش و یک حرکت سی پی15 و یک حرکت کمپرس یک حرکت اصلاحی با هر نسبتی که میخواد اتفاق بیفته  دیگه برای ما اهمیت نداره که این نسبتها چی هستش.

میتونه مثلا سی و دوتا 16 باشه و این 17 یدونه حرکت سی پی و کمپرس که حالا بصورت ساید هستش و داره اصلاح میکنه یک نصبت دیگه ای باشه شصت و یک  باشه یا حالا معکوسش مثلا این 16 شصت و یک باشه اون17 سی وهشت باشه اون پنجا ه باشه و دیگه اصلا در بند  اندازگیریاون برگشت و طول برگشت نیستیم و تنها چیزی که برای ما اهمیت پیدا میکنه این هستش که این توالی حرکت بصورت حرکت18.19 و درجا زدن 16.17 اتفاق بیفته.

درجازدن هم بصورت سی پی باشه که اولین تفاوت بین حرکت بیسی که درواقع گذشته داشتیم و سه کندل در یک امتداد که نمیتونستند بیان بالاتر از های و لوی همدیگه کلوز کنند و بیس 20 رو تشکیل میدادند از این به بعد یک بیس 21 دیگه داریم که میتونه تمایل به یکسمت حرکت روداشته باشه.

اما بازهم همون شرایط رو داره  حالا درمورد سی پی ها در ادامه درموردش صحبت خواهیم کرد و اما دیگه از بحث  الگوی هارمونیک تریدرایو در میایم بیرون و میخوایم بریم کم کم به سمت  سی پی درایو و از این به بعد درایور هایی که داریم میگ یم یعنی اینکه شرایط سی پی و کمپر س درمورد اونها حاکم باشه.

یکی دیگه از مسایلی که من خودم توی فایلها و جزوات قبلا در مورد تری درایوها  بود برخورد کردم این بودش که زمانیکه یک تریدرایو هارمونیک در چارت تشکیل میشد در خیلی از متون .به این موضوع مثلا اشاره کرده بودند که قیمت مثلا بیاد در درایو سه 1 میاد و کلا میره خط رودنش 2 رو برک اوت میکنه .میره تا لول نمیدون م صدو شصت یک و صدوبیست و هفت اکسپند  شده و نمیدونم اکسپنشن و از این داستانها .

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

که مطمینا شما بهتر از من میدونید که ما دیگه این دیدگاه رو نداریم و برای ما زمانیکه یک الگو بصورت یک تریدرایو تشکیل میشه یعنی اینکه یک خطروند داریم و زمانیکه اون خط روند رو داریم و خطروند ما برک اوت میشه اولین جایی که میتونه قیمت رو نگهداره سطح پیش رو هستش و انتظار اولیه و اصلیه ما این هستش که قیمت زمانیکه یک درایور تشکیل میده مثلا اینجا یک 3 دو 4 سه 5 اینجا حتی ببینید گفتم دیکه اون حالت هایی که حتما باید اصلاح ها همتراز باشه و حرکت ها درایور باشه  سی پی باشه و این حالت اصلاحی باشه برای ما دیگه اصلا مهم نیستش.

و ان چیزی که برای ما مهم هستش بهم خوردن اون تعادل هستش  و اینجا توی بحث دیدگاهیی که داشتیم زمانیکه  قیمت می اومد سطح رو برک اوت6 میکرد انتظار ما این هستش که قیمت بین سطح ما قبل 7 اگه خاطرتون باشه و سطح پیش رو8.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

این سطح و این 9 سطح بیاید یک حالت ساید و یک حالت درجازدن داشته باشه و بنابرین ما توی حتی بحث تری درایور ها هم  اگه یک زمانی بخوایم بیایم و وارد بازار بشیم.

دیگه اون دیدگاه رو نداریم که   قیمت اگه حتی از درایو سه بیاد و ساختار اصلاحی و سی پی و فشردگیه خودش رو بهم بزنه و یک حرکت با مومنتوم 10 رو شروع بکنه اونموقع اینکه حتما بخواد بیاد و به لول های پایین تر 11 برسه این دیدگاه برای ما وجود نداره وقیمت میتونه اولین سطحی که درواقع من همه این چارت هارو دارم یجورایی رصد میکنم همزمان که صحبت میکنم.

تا شاید یک نمونه شکیل و خوب پیدا کنم ازشون از خیلی از این ها دارم میگذرم بخاطر اینکه مربوط هستش یه بحث جلسه بعدی ما و ما در این جلسه  باید بیایم ساختار اصلیه درایور رو درواقع بشناسیم .

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

که یک12 و دو13 و سه 14رو که حرکت کرد .حرکت های با مومنتوم 15 تا 12 درجازدن12 تا 16.با مومنتوم 16 تا 13 درجا زدن 13 تا 17 با مومنتوم 17 تا 14 و ببینید این 14 تا 18حرکت باید بیاد و با مومنتوم بشه.

یعنی اینکه  سیک ل حرکتی در درایو سه 14 تا 18 معکوس بشه حتی اگه هم نشده  توی برگشت بعدی ما توی بحث درایور ها یکی از اون درایورهایی که برای ما هستش درایور یک (سطح 19) هستش و یکی درایور سه 14 هستش.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

یعنی همونجایی که قیمت میاد و به گفتیم سطح پیش رو و سطح ما قبل میرسه توی بحثی که می اومد و شکست خطروند رو داشتیم. در این حالت زمانی که قیمت میاد و این اگه از اینجا 19 الان بخواد برگرده و بره بالا 20 بیاد برسه .البته این داخل هم یدونه درایور 21 توی تایم پایین میتونیم.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

یک22 دو 23سه 24 میتونیم داشته باشیم .و نواحی که برای ما مهم میشند درایو یک22 (سطح) برای ما مهم هستش .درایو سه24 (سطح) برای ما مهم هستش.

جلسه بیست و سوم: سی پی درایورها و تریپل تپس

توی بحث درایورها و زمانی که قیمت بیاد و اون خط تریگر لاین رو برک اوت25 میکنه حالت های مختلفی رو میتونه نصبت به همدیگه داشته باشه. در بعضی از اوقات شما خط  تریگر لاینی که شما دارید .من اینو 25 به عنوان مثال با شیب بالا بکشم 26 خط تریگر لاین شما وقتی بالا 27 قرار بگیره.

اونموقع درایو یک22 شما سر راه حرکت 28 هستش بنابرین شما نمیتونی د انتظار داشته باشید که قیمت بیاد و به همون راحتی ازش عبور29 کنه میت ونه بیاد بخوره به درایو28 یک 29 و برگرده 30 (خط نارنجی) اونموقه زمانیکه شما تری درایو 22.23.24 دارید درایو سه 24 مهمه بین درایو یک (سطح) 28و درایو سه 31 (سطح) توی نوسان باشه و ساید باشه این یکی از اون حالت ها هستش .یک حالتی هم ممکنه اتفاق بیفته.

سی پی درایورها و تریپل تپس 18

که خط تریگر لاین 1 شما پایینتر از خط درایو 28 یک شما قرار بگیره .در این 2 حالت شما زمانیکه  قیمت میاد و تریگر لاین 1 شمارو یا خط روند 1 الگوی هارمونیک تریدرایو شما رو میاد و برک اوت 2 میکنه. اونموقع دیگه چیزی سر راه وجود نداره و این درایور توی حرکتهای صعودی درایوهای بالا24 (سطح 31) برای ما اهمیت پیدا میکنه.

توی حرکتهای نزولی هم که اگه مثلا اینجوری به حالت یک 3 و اصلاح 4 دو5 اصلاح 6 و سه 7 اینجا 8 زمان یکه قیمت داره برمیگرده .یکی از درایوها گفتیم برای ما مهمش یک 3 هستش. این 9 سطح و دومین سطحی که برای ما مهم هستش درایو سه 7 برای ما مهم هستش .و قیمت میتونه اگه در این 8 حالت هستش و خط تریگرلایینی که درواقع وجود داره میاد برک اوت 10 میکنه خودش رو به 3 درایو یک 9 برسونه.

که انشالله گفتیم که اونچیزی که برای ما مهم هستش حرکت 3 استراحت 4 حرکت 5 استراحت 6 مهم هستش و دیگه به نسبت ها (نسبت حرکت و اصلاح ها) کاری نداریم و حتی در ادامه توی بحث  سی پی ها یکی از مواردی که جزو آیتم های شناختسی پی ها بود این بودش که این درواقع پیوتهایی 3.5 که تشکیل میشه که ما اونرو به عنوان درایور میشناختیم .این پیوت های توی بحث سی پی ها  از هم فاصله ندارند.

سی پی درایورها و تریپل تپس 19

و توی دل همدیگه هستند. ببینید این پیوت اینجا مطابق با اون تعاریفی که وجود داره حداقل 11 سه تا کندل در یک راستا رو دارید و کندل معکوس 12 رو دارید و کندل ماقبل رو پوشش داده .پیوت 13 دارید اما این پیوت نتونسته از فضای حرکتیه (باکس قهوه ای تو خالی 15) پیوت قبلی 14 جدا بشه توی ببینید 12 توی دل اون 15 پیوته .

یکی از اون شرایطی که ما می اومدیم دیگه اینجارو 13 پیوت لحاظ نمیکردیم جزو درایور ها بود .ببینید .درواقع یک 16 اینکه (کندل بعد16) نوییزه دو17 و کندل های بعدی اومده پوشش 18 داده ولی توی دل اون حرکت قبلی .

سی پی درایورها و تریپل تپس 20 1

 اون پیوت قبلی13 تا 16 هستش و زمانیکه شما درایور هارو داشتید گفتیم میتونید در تایمفریم پایینتر درایور هارو19 بصورت پیوت ببینید و

سی پی درایورها و تریپل تپس 21

راحتتر در واقع تشخیص بدید. اما درایور ها.سی پی درایورها 20 یا درایورهایی که داریم .از این به بعدشاید به اختصار بگیم که درایور .

سی پی درایورها و تریپل تپس 22

اما مد نظر ما سی پی درایور ها هستش .و این 20 آقازاده های سی پی درایور جزو الگوهای پرایسی هستش. مطابق حالا دیدگاهی که  وجود داره دیگه باید بیاد و اینگلف بشه یا سی او بشه و به هر حال اون نفوذی که مطابق با اون طول حرکت هستش درست انجام بشه.

اما اگه شما یک زمانی مثلا این حرکت ببینید یک حرکت صعودی1 و حرکت بعدی 2 و انشالله  گفتیم اگه اینجا 3 شما یک حرکت دیگه ای داشته باشید و قیمت بخواد بیاد خودش رو به این 4 نواحی ( برسونه به نواحیه خط  مورب تریدرایو8) برسونه  اونموقع شما یک درایور دارید .

درایو یک 5 درایو دو6 درایو سه 4.در این 4 نواحی اگه قیمت با  این آرایش خودش رو رسونده 4 باشه به یک گره معاملاتی یا رسونده باشه به یک سطحی 7 اونموقع اینجا 4 ارزش  ترید بیشتری پیدا میکنه.

سی پی درایورها و تریپل تپس 23

و توی بحث سی پی درایوها  که حالا داریم توی بحث انشالله  همینجا توی بحث تریدرایو داریم صحبت میکنیم یدونه  گفتی م درایو یک9 برای ما اهمیت پیدا میکنه و بعدی درایو سه 10 برای ما اهمیت پیدا می کنه.

این5 درایو یکمون  به عنوان همین الگوی درواقع تریدرایوی که هستش و اون سطحی 9 که ازش میایم و این قله ای 5 که میایم ازش این 9 سطح رو ترسیم میکنیم به عنوان درایور تریگر لاین  یا دی تی ال.  همین درایور هایی 5.6.4 که داریم هستش و اما موضوع بعدی توی بحث درایور ها و سی پی درایور ها  این هستش که زمانیکه قیمت 11 داره حرکت میکنه.

سی پی درایورها و تریپل تپس 24

و  از درایو سه 10 داره میاد به سمت  درایو یک9  گفتیم توقع اینکه قیمت بخواد بیاد 12 چمیدونم از ته چارت 13 دربیاد بیرون رو نداریم .درایو یکمون 9 محل تصفیه اولیه هستش.

و مطابق با شریطی که  وجد دار ه انشالله توی بحث  سی پی درایوها و الگوهای اسپایک درواقع اینرو داریم به عنوان  مقدمه میگیم. چون در جلسه آینده شما بعد از شناخت سی پی درایور ها و کمپرس ها ترکیبش رو با الگوهای رالی دارید که  اسپایک رو درواقع  میاد و الگوی اسپایک 14هستش و اگه یک حرکت کپس 15 داشه باشید.

در کنارش سی پی داشته باشید الگوی کن کن هستش بخاطر همین انشالله میریم به سمت  سی پی و شرایط انگلف  شدن .و شرایط رسیدن  به گره های معاملاتی .اما موضوع اصلی توی بحث گفتیم تریدرایو رو بگیم تا برسیم به بحث تریپل تپس و توی بحث تریپل تپس اگر قیمت11 به درایو یک (سطح9) برسه و به هر علتی نتونه درایو یک 9 رو بشکنه  نتونه سطح این تریگر لاین 16 رو برک اوت کنه  و به هر حال الان اینجا این سطحی 16 که داریم درایو9 یک با این 16 توی یک نقطه 17 هستش.

سی پی درایورها و تریپل تپس 25

(یعنی نقطه ای که خط 9 با خط تریگرلاین 16 به هم رسیدن و حرکت 11 هم به همون نقطه طلاقی این دو سطح رسیده) شما هم زمانی دارید و اگه زمانیکه رفت اون 4 بالا و برگشت 11 این پایین نتونست  اینجارو17 بیاد و برک اوت کنه ( به سمت پایین) در برگشت بعدی 18 اگر قیمت بره و درایو سه 4 رو برک اوت کنه اونموقع الگویی تشکیل میشه  به اسم تریپل تپس.

این 10 سطحی که از قله سه 4 ترسیم کردیم به عنوان تپس تریگر لاین یا .تی تی ال اسم گذاری شده. زمانی که شما تریپل تپس 18 دارید اونموقع ما  دیگه نصبت هارو نداریم ما سی پی تپس داریم. زمانی که سی پی تپس داریم.

سی پی تپس شرایطش این هستش که یک حرکت شارپ 19 با مومنتوم و یک حرکت اسپایک درواقع داشته باشیم اگه خاطرتون باشه در ویدیو های دوره قبل ما یک تصویری داشتیم از سایتی معرفی کردی م. بحث یک درایور 20 دو درایور 21 و سه درایور 22 شکستن 23 این آقازاده تریگر لاین.

سی پی درایورها و تریپل تپس 26

و اینجا درایو یک 24 درایو دو 25 ودرایو سه 26 برگشت قیمت 27 و مجددا ببینید. شکستن 28 درایور(سطح 29) یک 24 و محلی 28 که درواقع برای ورود به پوزیشن شورت هستش و حرکت 1 و میله درایو یک 2 درایو دو3 ودرایو سه 4 که دیگه اصلا ببینید بحث تریدرایوها نیستش .بحث برمیگرده به سمت سی پی درایوها.

و توی بحث سی پی درایوها .درایو یک2 به عنوان یک درایوی که شما میتونید جزو درواقع درایور تریگر لاین (خط قرمز5) داشته باشید .درایو سه 4 رو میتونید به عنوان تپس تریگر لاین 6 داشته باشید. زمانی که قیمت میره بالا (حرکت 4 تا 7) و نمیتونه درایو یک 5 رو برک اوت کنه  برمیگرده (حرکت7 تا 8) و میاد درایو سه 6 رو برک اوت 8 میکنه.

حالا این سایت رو مجدد میگردم پیداش میکنم لینکش رو ارایه میدم.توی ویدیوهای سری اول هم هستش ادرسش می تونید از اونجا هم ببینید. برگردیم به عکس قبلیمون.. و اما تبدیل میشه به آقازاده تریپل تپس 18 که ما به دنبال سی پی تپس هستی م .و توی بحث سی پی تپس ها این اتفاقی که رخ میده .

سی پی درایورها و تریپل تپس 27

اتفاقی که رخ میده حالا اگه بتونیم یدونه از اونهارو پیدا کنیم . یدونه سی پی اینجاها داشتیم درموردشون صحبت میکردیم .ببنید یک حرکت شارپ 9 با مومنتوم که قیمت میاد و شروع میکنه 10 به درجازدن .گفتیم احتیاجی نیست شما تایم فریم عوض کنید ببنید .یکی 11 دو 12 تا سه 13 تا چهار 14 تا پنج 15 تازه رسیده به ششمی .

سی پی درایورها و تریپل تپس 28

اما اون چیزی که برای ما اصل هستش یدونه اگه شکل و شمایلی هرجا دیدید که یک حرکت شارپ 10 بود و اینجوری سه تا خط 16 رو به همدیگه وصل کرده بودند مطمین باشید که طرف تریگر پرایس اکشن کار هستش.

و یکی 17 دو 18 تا واین هم 19 برگشت سومی زمانیکه قیمت از درایور سه 19 تا 20 برمیگرده و میاد نمیتونه درایور یک 17 ( سطح سبز) رو برک اوت کنه .نمیتونه درایور یک رو توی زمان هایی که حالا میرسیم انگ لف کنه. این گره ای که این پایین اینجا21ها هستش حالا تو بحث درایورها  در موردشون صحبت میکنیم.

اونموقع اتفاقی که می افته .این درایو سه 19 میشه مشترک .میشه مجددا یک 22 .میشه دو23 و میشه سه 24 یعنی در اصل یکی17 دوتا 18 سه تا 19.22 چهارتا 23 پنج تا 24 درایور هستش.

سی پی درایورها و تریپل تپس 29

و استاپ هانتر کرده 25 اینجا رو و ما انتظار داریم که درایو پنجم 24 بیاد درایو چهار23 رو استاپ هانتر کنه و با شکست اون خط موربی 26 که اگه خاطرتون باشه خط میانی موربی که بود با برک اوت کردن اون حرکت رو شروع کنه تا کجا؟ از این بالا میاد 27 تا درایور سه19 (سطح قرمز) و تا درایور یک17 (سطح سبز) یعنی اینکه در این حرکت که در جلسه بعدی صحبت خواهیم کرد.

اینگلف شدن این 21 (سطح بنفش) سطح برای ما خیلی اهمیت داره که حالا درمورد نحوه انگلف شدن پیداکردن گره ها و نحوه ترید کردن توی بحث حرکت های اسپایک 28  وحرکت های کن کن صحبت میکنیم و توی بحث درایور ها و سی پی درایور ها بخاطر داشته باشید که به این حالت نیستش که گفتیم این حرکت اصلاحی و این حرکت خستگی1 این حرکت تصفیه ببین این1 حرکت  تصفیه این2 حرکت هستش ولی نه اینکه میخواد مثلا چمیدونم تصفیه کنه

سی پی درایورها و تریپل تپس 30

چمیدونم کلا از ته چارت 3در بیاد بیرون.این1 داره تصفیه میکنه .اینکه ایا این21 سطح رو رد 4میکنه .یا اون سطح بالایی5 رو رد میکنه اینها بستگی به فصل سوم فیزیک اینگلف گره ها داره که شاید من هم وارد اون مقوله بسیار بسیار سخت پیچیده نشم اما تا جایی که بتونم حتما درموردش صحبت میکنم .اما یک بحثیکه اینجا دیده شد.

ببیند شما بحث کپس ان پرایسی که درواقع اتفاق می افتاد اینهم یک کلاه گذاشتن هستش .اینهم یک حرکت جعلی هستش که شما یک درایو6 یک این7 تاچ نکرده (یعنی 6 نرفته های بالاتر از 7 بزنه) با کمی اغماذ درایو یک 6 درایو دو 8 ودرایو سه (دقیق نفهمیدم درایو سه رو کدوم لحاظ کرد ایا 9 درایو سه هستش ؟) و بصورت معکوس دارید .

سی پی درایورها و تریپل تپس 31

و اونموقع این درایو یک 6 برای شما اینوری (سطح سبز 6) اهمیت پیدا میکنه و حالت کپس آن پرایس هستش. در اینده زمانی که قیمت برمیگرده به سی پی درایوها اولین کندل رنگ معکوس یک گره معاملاتی در سی پی درایوها هستش. مثلا توی همین حرکتی که  اینجا دارید (از4 تا 10) یک حرکت کندل های کوچیک11 کندل های که درواقع مومنتوم ندارن.

یک حرکت صعودی 4 تا 10 که داره اتفاق می افته. اولین کندل نزولی ببنید یک حرکت شارپ 12 اولین کندلی که حالا بصورت کاملا نزولی نیستش 13 و این اولین 13 کندل رنگ مخالفی که بخوایم براش درنظر بگیریم و بلاتکلیف که اینجا 13 وجود داره میتونه سطحی 14باشه  که به عنوان  منشا حرکت هستش.

منشا حرکت سی پی هستش شما در گذشته یک گره معاملاتی رو می اومدید با پیش شرط  یک حرکت با مومنتوم 15 اون رو بررسی میکردید. از این به بعد توی بحث سی پی ها هم میتونید این کار رو هم انجام بدید ما دیدگاه اگه خاطرتون باشه اف تی ار رو داشتیم فیلور تو ریترن رو داشتی م.که اومدیم در کنار جنگ تمدن ها گفتیم که میتونیم گفتگوی تمدن ها رو هم داشته باشیم .

شما هم میتونید در کنار اف تی ار چی رو داشتید؟ فیلور تو کانتینیو رو داشتید که  اف تی سی بود و یک دیدگاهی در کنار اون دیدگاه.

سی پی درایورها و تریپل تپس 32

الان دومین درواقع دیدگاه رو دارید که برای پیدا کردن منشای حرکت شما میتونید سی پی هارو هم لحاظ کنید و وقتی اینجا حرکت سی پی1 و فشرده کمپرسی اتفاق می افته.

اولین کندل رنگ مخالف .این 16 اولین کندل رنگ مخالف این 16 قرمزه توی این حرکت صعودی و توی حرکت سی پی1 که درواقع شما اینجا دارید اولین کندل رنگ مخالف میتونه به عنوان یک گره معاملاتی در سی پی ها برای شما .این هم17 (تایم بالاتر حرکت سی پی 1) ببینید این حرکت سی پی17 و فشرده داره اولین کندل 18 رنگ مخالف رو نشون میده.این هم یک دیدگاه هستش برای اینکه شما بتونید منشا حرکتهای 18 سی پی رو پیدا کنید .

سی پی درایورها و تریپل تپس 33

حالا اینکه اون منشا حرکت سی پی 18 محلی برای تصفیه 19 محلی برای ست کردن تارگتها هستش یا اینکه خودش محلی 19 برای ورد به پوزیشن بستگی داره به اون میله 20 و بستگی داره به اون گره ای 21 که در اون میله 20 هستش انشالله در این خصوص در آینده که  به امید خدا اگر عمری باشه در جلسه بعدی خواهد بود صحبت میکنیم.

و اما توی بحث شناخت سی پی ها بودمی و توی بحث شناخت سی پی ها برای سی پی قبل از اون هم عرض کردیم که اگه شما سه کندل 1 با مومنتوم در یک راستا رو داشته باشید یک لگ 2 تا 3 دارید که این فاصله حرکتیه سه برابر یا اینکه دو چهاردهم برابر توان حرکتی یا اینکه ای تی ار رو داره حرکت میک نه یک لگ 2 تا 3 بودش. حالا هرچقدر تعداد کندل های نویز 4 توی دل این حرکت 2 تا 3 بیشتر باشه.

و هرچقد زمان بیشتری رو قیمت برای طی کردن این فاصله 2 تا 3 بخواد درنظر داشته باشه و بخواد لفتش بده وحرکت کنه اونموقع  شما به سی پی بیشتر نزدیک میشید. ببینید یک حرکت 5 تا 6 این توی 7 دل همه این کندل 7 توی دل اینه.این کندل 7 معکوسه.

این کندل مجددا توی کندل ها از همدیگه جدا نیستند .بالای های همدیگه یا اینکه پایین لوی همدیگه در اون مسیری که درواقع دارند حرکت میکنند کلوز نکردند .توی دل همدیگه هستند .کندل های معکوس بیشتری 6 وجود داره .و همون تصویری که توی تصاویر آقای سیدن بود.

سی پی درایورها و تریپل تپس 34

حرکت ضعیف یا اون حرکت سی پی و حرکتی که اولین حرکت بود میشه  به عنوان اینکه شما حتی  بصورت  چشمی  هم یک ناحیه 8 فشرده  یک ناحیه کمپرس یک ناحیه سی پی رو بخواید بشناسید هرچقدر این تعداد بیشتر حتی مثلا شما در نظر بگیرید که  این حرکتی که اینجا 9 هستش توی تایم پایین خودش میتونه شامل سه تا کندل دیگه باشه حالا  هرچقدر تعداد این کندها بیشتر باشه  اونموقع زمانی که داره طول میده تا حرکت انجام بشه.

حتی  میتونه برابر با دوتا تایم بالاتر هم  باشه یعنی .اون بحث میزان ماندگاری که توی یکی دو جلسه قبل یکی از دوستان سوال  کردن میزان ماندگاری میزان درجازدن تا چه حدی روی یک سطحی مجاز هستش نهایت نهایت به اندازه دوتا تایم بالاتر یعنی زمانیکه شما میرید توی تایم سطح اونموقع میزان درجازدن مثلا اینجا اگه این سطح 10 دیلی هستش نهایتا چقدر میتونه اینجا 11 درجا بزنه؟

یک ماه اگه بیشتر بشه  اون موقع خاجه حافظ شیراز هم متوجه نیت موجود در اون11 سی پی هستش و ممکنه در زمانی که قیمت مجدد برمیگرده به اون ناحیه  سی پی دیگه اونجا سفارشی وجود نداشته باشه  که در مورد وجود و یا عدم وجود سفارش جلسه بعد که نه جلسه بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد .یک نکته حایز اهمیت  دیگه هم در مورد سی پی درایور ها بگم و اون وجود یک کندل هستش کندلی که قیمت میاد و از سطح درواقع اون سی پس درایور ها خارج میشه.

زمانیکه شما سی پی کمپرس و فشردگی دارید .قیمت اگر بیاد و کندلی خلاف  دیدگاه شما بزنه .ببنید دوتا حالت وجود داره یک زمانی مثلا مثل همین حرکت یکی دوتا سه 12 تا قیمت میاد .خودش رو میروسونه به یک ناحیه 13. میرسونه به یک سطح 13 و اگر در این ناحیه و این سطح که دیدگاه اصلی عموم درواقع تریدر ها بر نزولی 14 شدن هستش.

سی پی درایورها و تریپل تپس 35

شما یک کندل لانگ صعودی15 داشته باشید .این کندل 15کندل ال کیو بار یا کندل لیکوییتی کندل کندل نقدینگی درواقع اسم گذاری شده و چنان چه بعد از اون فشردگی 16بعد از اون سی پی شما کندل لانگی داش ته باشید که اون کندل لانگ مطابق با دیدگاه باشه.

سی پی درایورها و تریپل تپس 36

مثلا مثل اینجا که اگه خاطرتون باشه. اینجا این 17 کندل یک فشردگی 18 یک سی پی  یک کمپرس و یک کندل لانگی 17 که درراستای دیدگاه هستش گفتیم که این کندل 17 رو  فکر میکنم اگه اشتباه نکنم .

آقای نایفولر به عنوان کندل وکسلری17 گفته و ماهم به احترام ایشون همون درواقع اسم رو بکار میبریم. اگه اینجا 19 کندل معکوس بود بهش الکیو بار میگفتیم که معمولا شما در سی پی ها 19 شاهد یک کندل به هر حال هستید .یا در جهت 17 دیدگاه یا خلاف 19 جهت دیدگاه .و اگه در جهت دیدگاه 17 باشه کندل بعدی 20 معمولا یک کندل گفتیم سوسک هستش.

کندلی که پین بار20 هستش به نوعی اما دیگه پینبار نیست و نباید به اون کندل .اون یک کندل 20 تصفیه هیجانی بازار هستش و ارزش ترید با اون پینبارها 20 وجود نداره و اما توی بحث سی پی ها 18 و اون کندل ال کیو19 باری که درواقع  اتفاق می افته اون منشا درواقع شروعش21 یک سطح جعلی هستش.

چون  اونجا 21 اصلا دیدگاهی دال بر حرکتی که درواقع  اتفاق افتاده نیستش.و ببنید شما یک حرکت صعودی 1دارید حرکت سی پی نزولی 2.که انتظار این هستش که قیمت حرکت  صعودی 3 داشته باشه  بصورت یک فلگ بصورت یک پرچم .و این 4کندل کندل درواقع سی پی لیکویتی کندل 4 هستش  که از نظر ما خلاف  جهت حرکت هستش برای شناسایی  و اسم گذاریه راحتتر  ازش به این اسم در واقع یاد خواهد شد

سی پی درایورها و تریپل تپس 37

.سی پی.5 سی پی.5 سی پی5.و الی اخر .من دنبال اون کندلی که درواقع مد نظر هس تش .ببینید این جا 6 شما یک حرکت صعودی داریدو در این حرکت صعودی قیمت یک حرکت سی پی 7 یک حرکت فشردگی داره  که حرکت و راستای حرکتش حالت تصفیه هستش .

و یک کندلی 8 وجود داره .این کندل8 کندل ال کیو بار برای ما محسوب میشه .انتهای سی پی 9 و شروع این حرکت الکو بار برای ما دیگه جزو سطوح  پرایسی محسوب نمیشه. و اما این 10 کندل که حرکت صعودی 11هستش کندل قرمزی که اینجا 10هستش ببنید بازار اومده یک واکنش 12 تا 13 نسبتا  کوچیکی داشته.

سی پی درایورها و تریپل تپس 38

کندل10 تصمیم گیری برای سی پی 7ها هستش و خودش 10 یک گره معاملاتی هستش و در گره های معاملاتی گفتیم مطابق با دیدگاه انگلف میایم و باهاش برخورد میکنیم .همچنین الکیو بار14 دیگه .الکیو بار15 دیگه و مطابق با همون تعریفی که خدمت شما ارایه شد .شما میتونید انواع حرکت های سی پی .یک حرکت شارپ ریزشی 16 .یک سی پی 17 و یک کندلی 18 که در راستای د یدگاه اتفاق افتاده .دیگه این 18  کندل کندل وکسلری هستش اگه اشتباه نکنم هستش

سی پی درایورها و تریپل تپس 39

و کندل الکیو بار برای ما نیستش ممکنه در جاهای دیگه هردوتا  این 18کندل رو به عنوان الکیو بار کندل ببینید که  به نظر من اشتباه هستش به هر حال دوتا ساختار جدا دارند و دوتا دیدگاه و ذهنیت جدا در این کندل ها وجود داره و این هم یک حرکت شارپ 19 یک  سی پی 20 و کندل شارپی 21 که درمیاد و از سی پی خارج میشه .دیگه الکیو بار 21 به حساب نمیاد پس  بنابرین از این به بعد اگه جایی میخوایم دنبال الکیو بارا بگردیم .باید ببینیم که اون سی پی چه دیدگاهی ایجاد میکنه و مطابق با دیدگاهی که ایجاد میکنه  اسم اون

کندلی که از ناحیه سی پی خارج میشه برای ما فرق داره و برای ما اسمگذاری میشه و در ادامه هم دیدگهای که نصبت به  اون کندل داریم برای ما متفاوت هستش .و اما بحث بعدی که میتونیم درمورد سی پی ها بهش اشار ه کنیم. اینکه سی پی ها دوتا لول دارند دوتا سطح دارند .ببنید زمانیکه شما سی پی درایور دارید.

هیچ فرقی نمیکنه به هر سمتی که داره اتفاق می افته .مثلا یک سی پی درایور نزول که دارید 1 زمانیکه قیمت میاد و اینفشردگی رو درواقع ایجاد میکنه و بعدا از این فشردگی 1 با اون حرکت های لانگ و شارپش  میاد و میشکنه 2 و خارج میشه.

انگارکه یک بدهی به  این آقازاده درایور های سی پی داره در زمانیکه حرکت به سمت  بالا2 داره اتفاق می افته .ما روی کدوم سطوح میایم و برنامه ریزی ترید میکنیم.

سی پی درایورها و تریپل تپس 40

 این 3 سطوح برای ورورد پایینی ها و بالایی 4 ها برای اینکه انگلف شدنشون تغییر دیدگاه برای ما ایجاد میکنه و زمانی که قیمت برک اوت 2 (به سمت بالا) میکنه و حرکت میکنه میره و دوباره برمیگرده5 .در اونموقع لول های معکوسش درواقع برای ما میاد و اهمیت پیدا میکنه .به این حالت که شما زمانیکه این حرکت صعودی 6 رو دارید و سطوحی که میخواید روش برنامریزی کنید .

سطوح پشتیه7  این آقازاده سی پی رو میاید امتداد میدید و روی این ها 7 درواقع برنامیریزی دارید زمانیکه قمیت حرکت میکنه میره 2 و دوباره برمیگرده5. اون موقع روی این سطوح  داخلی 8 میاید و برنایمریزیه  ترید دارید البته میگم تغییر دیدگاه پیدا کردن اینکه دیدگاهتون عوض بشه .انشالله توی بحث  سی پی ها ما اون گره های معاملاتی که  توی حرکتهای اسپایک هستش  اونهارو درموردشون صحبت کنیم  اونموقع یکمقدار راحتتر میتونیم در مورد این مسله هم صحبت کنیم .

خوبیه داستان برای بحث سی پی ها  این هستش که اکثر معاملات در این حرکتهای رفت و برگشت و در این فشردگی ها هیچ فرقی نمیکنه .شما هرجای دیگه حالا من همینجوری  چون ذهنیت  داشتم .ببینید شما یک حرکت فشرده یک حرکت سی پی 9 دارید یک حرکت درجا زدن دارید و در این نواحی 9 و در  این قیمت ها  اکثر معامله انجام شده و این حرکتهای شارپ 10 بخاطر این هستش که در این نواحی 9 دیگه کسی سفارش و اوردر یا دیدگاه وجود نداره و اورد ها در فواصل دورتری 11 قرار میگیرند .

و شما شاهد حرکت شارپ و با مومنتوم هستید .توی بحث سی پی ها  یک بحثی توی سبک آقای ایف بود به اسم پرایس اکشن زون .ما اونرو تو بحث کلاسیک به عنوان روم تو ران یا فضای حرکت داریم .اینجا یک مقدار دیگه باید اون دیدگاه رو نداشته باشیم .

سی پی درایورها و تریپل تپس 41

 یعنی ببینید شما مثلا  اینجا 12 اگر یک سطحی دارید  توی این لول . و قیمت زمانیکه  اون فضایحرکتی که توی بحث پرایس ها بود که باید روم تو ران وجود داشته باشه فضای حرکتی 12تا13 وجود داشته باشه. بین درواقع دره وقله ها  فاصله وجود داشته باشه توی بحث سی پی ها 9 دیگه این مسله وجود نداره.

و تازه بهتر هم هستش توی بحث  سی پی ها یک وقتی دنبال این نباشید که  مثلا فاصله بین این دره  تا نمیدونم اون قله  کمه زیاده چون  شما تو تایمهای پایین دارید میاید به عنوان اون دره قله هارو  دارید نگاه می کنید .این توی هم بودن درایور هایی که اینجا 14 درواقع داریم .

پیوتهای تایم پایینی که اینجا  داره دیده میشه .شمارو دنبال اون قضیه  نبره که ای وای اینجا 14 روم تو ران وجود نداره .پس دیگه نمی تونیم  ترید کنیم .نه زمانیکه شما سی پی دارید 14، انتهای ته این سی پی15 و یکی دیگش هم  اولین کندل  رنگ مخالف 16 و بشه درواقع تمام اون فضای  داخل ترید انجام  شده و  دیگه اون دیدگاه  و سفارش ها اونجا وجود نداره .

سی پی درایورها و تریپل تپس 42

پس درگیر روم تو ران توی بحث سی پی ها نشید چون  اونجا دیگه مفهومی پیدا نمیکنه .اونجا یک بحث پرایس اکشن زون بود حالا داخل پرانتز بگیم که پرایس اکشن زون طبق تعریف اقای ایف .اگر اشتباه نکنم آپدیت شدش: فضای خالیه بین دو گره معاملاتی یعنی اینجای17 یک گره معاملاتی هستش .و شما یک گره معاملاتی هم اینجا 18 دارید.

این 19 فضای خالی بین  دو گره معاملاتی روم تو ران خودمون میشه  پرایس اکشن زون 19 و اینو درنظر داشته باشید که مطابق با اون دیدگاه که میتونه توی بحث انگلف ها هم شاید به شما کمک بکنه  این هستش که  یک اف تی ار در ناحیه پرایس اکشن زون 19 اتفاق می افته یعنی  اینکه قیمت میاد وارد  فضا میشه 20و اف تی ارهای جدید  یا گره های معاملاتی جدید  به نوعی بگیم اف الهای جدید

نمیدونم اسامی مختلفی میتونید براش در نظر بگیرید در پرایس اکشن زون ها اتفاق 21 می افته یعنی ر این فضای حالی 19 که هستش اینجا 21 میتونید شاهد شکل گیریه یک گره معاملاتیه دیگه  باشید و این بحث رو توی بحث سی پی 14  دیگه قاطیش نکنید.

و توی بحث سی پی ها باید اینجوری بگیم که گره های معاملاتی جدید  خارج از فضای سی پی14 اتفاق می افته .فکر میکنم تا اونجایی که تونستم  اکثر مطالب مربوط به  حالا شناخت اولیه  سی پی هارو درموردشون صحبت  کردیم.

سی پی درایورها و تریپل تپس 43

یک موضوع دیگه درمورد سی پی ها  برای حسن ختام اینکه شما زمانیکه سی پی هارو دارید توی بحث حالا دوتا الگویی که در آینده درموردشون صحبت میکنیم.

بعضی از اوقات این حرکت دوم 1 تا 2 که برای سی پی درایو دوم میره  خودش میتونه شامل  سه حرکت جدا باشه که  اگه یکزمانی حالا انشالله  اونرو توی بحث درایور ها  توی دوتا الگویی که  در آینده درخدمت شما هستیم  درجلسه بعد صحبت خواهیم کرد فقط  اگه یک جایی حالا دارید نگاه میکنید میبنید که به فرض مثال یک حرکت3 یک سی پی 4 اومده و ببنید ته این 5 رو نزده یعنی سی پی جدیدی نیست.

حالا اگه  این حرکت شارپ3 رو درنظر بگیریم و بگیم که یکی 4 دوتا 5 مثلا سه 6 تا چهار7 تا پنج 8 تا  بعضی وقت ها که این شیش 9 میشه استاپ هانتر میکنه به بحث .من اینو دقیق اینجا نشمردم یکی4 دوتا سه تا ….هشتا 9 بخاطر این هستش که یکی از این سه تا حرکت  درایور های یکه اینجا داریم.

سی پی درایو یک 10 .اینهم درایو یک این درایو دو11 بعضی وقتها  خودش توی دل خودش شامل  سه تا درایور مجزا هستش .

سی پی درایورها و تریپل تپس 44

سه تا درایور کوچیک تر 12 هستش  که همترازی و هم  تایمی با اون دوتا درایور ندارند و این هارو توی شمارش ها بعضی وقت ها میشه حالا بعضی از دوستان اشتباه بگیرند ومثلا بگن درایو یک 10 درایو دو 13 درایو سه 14 .نه این13 کوچیکتر از درواقع سطح برگشت ها 10 تا 15 هستش توی اون تایم دیده نمیشه  توی تایم پایینتر دیده میشه.

و جزو درایوهای اون تایم  محسوب نمیشه شما توی دل این (15تا11) حرکت میتونید  سه تا درایو دیگه داشته باشید و درایو اصلی  برای سومی درواقع این (11تا16) اتفاق بیفته که یک 10  دو11 سه 17 هستش و اینرو هم مد نظر داشته باشید که انشالله  در جلسه بعدی ما میایم و  سی پی درایوهارو و این کمپرس هارو (4 تا 9) و این فشردگی هارو  که پیوت ها در دل همدیگه 18هستند.

کندل ها تعدادشون زیاده .کندل ها نویز18 کندل هایی که در دل همدیگه هستند همپوشانی دارند. نمیتونند پیوت هایی تشکیل بدند  که پیوت ها از همدیگه  فاصه داشته باشند  این هارو درکنار دوتا الگو قرار میدیم.

یکی الگوی حرکت 19 که انشالله حرکت اسپایک 19 رو میگیم .وسی پی درایو20 در امتداد این حرکت 19 اتفاق می افته حالا اینکه بصورت  به این حالت 20 یا اینکه  این یک 21حالت دیگه .انواع حالتهایی که میتونه داشته باشه میتونه الگوی بعدی اسپاک ما باشه  درموردش صحبت می کنیم .و سی پی رو20 و 21 با این 19 حرکت میایم قاطی میکنیم .و دومین موضوع  گفتیم که حرکت کپس 22 داشته باشید و سی پی بعد 23 از یک حرکت کپس اتفاق می افته سی پی درایو که انشالله درمورد این دوتا الگو در جلسه اینده در خدمت شما خواهیم بود .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.