جلسه بیست و پنجم: جریان سفارشات و الگوهای استاپ هانتری

جلسه بیست و پنجم: جریان سفارشات و الگوهای استاپ هانتری

ویدئو جریان سفارشات و الگوهای استاپ هانتری

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

image

خلاصه ویدئو

بحث جریان سفارشات و الگوهای استاپ هانتری هستش و فصل سوم فیزیک موضوعی که نه من میدونم نه شما و میخوایم راجع به چیزی صحبت کنیم که ازش اطلاعات کافی در اختیار ماها نیست. ازطرف دیگه سه چهارتا مبحث هستش که  گفته بودیم همه رو در این جلسه صحبت کنیم احتمال اینکه به همشون نرسیم هم وجود داره.

و من توی این یک هفته ای که فرصت داشتم اکثر زمانم روی این فکر میکردم که ازکجا باید شروع کنم مطالب رو و به کجا ختم کنم. چون .مسله درواقع داستان جریان سفارشات به نوعی برمیگرده به خود  جریان بازار و جریان ایجاد و علت تشکیل  این بازار و اینکه اصلا چرا بازار در اختیار ما هستش و اون علم و دانش وحالا همه اون مسایلی که در موردش وجود داره و در ادامه توی بحث  سفارشات حالا اکثر اوقات گفته میشه.

مثلا توی بازار فارکس حجم وجود نداره  که حالا مثلا شاید بهتر باشه اصلاح کنیم مثلا حجم در اختیار ما نیست و توی این اوضاع باید بیایم .از یک سری الگوها پترن ها. از یکسری درواقع رفتار ها و آرایش هایی که درواقع از نظر کندلی قیمت در چارت ها میگیره  بیان به یکسری نواحی  توی نواحیه عرضه و تقاضا برسیم و حدس بزنیم که دیگران توی اون سطح  به چی فکر میکنند. تازه  در ادامه اینکه اون سطح  جعلی هستش نیستش .واقعیه و رسیدن درواقع به ذهنیت دیگران .دیگرانی که توی این بازار هستند.

حالا شامل گاوها شامل خرس ها. همونطور که میدونید  توی دوره قبل شوخی کردیم گفتیم. بجز خرس و گاو توی این بازار پر از حیوانات دیگر هستش. خرها وجود دارند گوساله ها وجود دارند، بزها وجود دارند، گوسفندها وجود دارند خیلی های دیگه توی این جنگل در حال امرار معاش هستند. یا باعث امرار معاش بزرگتر های جنگل میشند.

حالا شیرو ببر و فیل و نمیدونم مثلا .حیوانهای دیگه هم اون بغل ها هستند شغال و روباه و انواع اقسام حیوانات کرکس ها و الی اخر. توی این جنگل وقتی میخایم وارد بشیم .ما باید علم و اطلاعات لازم  رو درخصوص شناخت  انواع حیوان های درنده ای که توی این جنگل  هستند.

داشته باشیم نقشه راهی درخصوص خود جنگل داشته باشیم. وقتی کامل این جنگل رو شناختیم مهمتر از اون یک سری قواعد و قوانین مطابق با  توانایی های خودمون بیایم طراحی کنیم. که میخوایم از اینسر جنگل بریم و از اون سرش دربیایم بیرون. حداقل جان سالم به در ببریم.

مثلا توی یدونه فیلمها میگفتن اگر میرید جنگل های امازون برای اینکه در امان بمونید از نیش پشه و از این داستانها باید خودتون رو مثل بعضی از این حیون های نجیب بندازید توی گل و لای غلت بزنید تا پشه ها و ایناه اذیتتون نکنه چمیدونم شب شد چراغ روشن کنید تا نور باشه حرارت باشه آتیش باشه که مثلا حیوان ها چون حالا یک جورایی بعضی هاشون مثلا مثل گرگ و حالا نمیدونم بقیه درنده های جنگل میان و ازش میترسند به شما نزدیک نشند.

حالا  قوانین و قواعدی که وجود داره .و در این جنگل هم شما باید اون ت سلط لازم و کافی رو داشته باشید .  تصمیمگرفته شد. برای شروع مبحث ازیک مقاله ای که چند سال پیش یکی از دوستان ترجمه کرده بودند و در اختیارتون هستش شروع کنیم به صحبت کردن .و اینکه من نوعی وقتی میخوام بیام وارد این بازار بشم احتیاج به چه ابزاری دارم.

و اولین چیزی که به من آموخته میشه اینکه احتیاج به تحلیل دارم .احتیاج به علم و دانشی دارم که  بتونم بازار رو تحلیل کنم. ما حالا  توی بازار افراد زیادی هستند.یکسری هستند همینجوری دیمی الله بختکی هستند. بدون هیچگونه  علم و دانش و اطلاعاتی میان . و زندگیه خودشون رو به باد میدن و بعدش هم به زمین و زمان گیر میدن که مثلا چمیدونم خونه داماد پستی بلندی داشت و از این داستان ها .و افراد دیگه ای هم هستند که با علم و اطلاعات و دانش میان اما خود همین هایی که علم دانش و اطلاعات کافی و لازم رودارند.

خودشون هم دو گروه هستند.یک گروهی قدرت اجرایی دارند.و میتونند اون علم و اطلاعات ودانشی که دارند .به اجرا بگذارند . و یکسری ها هم متاسفانه در مبحث اجرا مشکل دارند و گروه دیگه ای هم در این بازار  هستند به اسم. شماها مثلا  به اسم آقازاده ها میشناسید .به اسم هات مانی میشناسید . به اسم پول هوشمند میشناسید.

و تا دلت بخواد درموردشون صحبت شده اینکه .اصلا کلا همچین کسانی وجود دارند توی این بازاریا ندارند .گفتیم جنگل هستش . جنگلی که  مطمینا حاکمش شیر نیست.وهرکسی قلمروی خاص خودش رو داره و اینکه بیایم بگیم بازار دست آقازاده هستش .دست آی تی هستش.دست فلان هستش نه .یک مجموعه یک گروه درواقع گله ای از گرگهای درنده هستند .به اسامیه مختلف .این گرگ های درنده  اگر یک روزی یک خرگوشی گیر نیارند یک گوسفندی گیر نیارند.

مطمینا خودشون رو هم میدرند .چون خوی و خصلتشون درندگی هستش.هرکه  زورش بیش پولش بیشتر یا هرکه پولش بیش زورش بیشتر تو این جنگل.اما ما ی پشه ها .خورده پاها و اونهایی که  شاید کلا به حساب نیایم بقول بعضی ها میگن که مثلا صدهزار دلار تو به کجای این بازار میرسه که میای ادعا میکنی بیگ بویزه .اسمارت مانیه آقازاده هستش .آقا این بازار دست گردانندگان بزرگه  الی آخر و اون مورچه خار رو هم که نگاه کنید یک شکم گنده بزرگ اینجوری 1 داره. اما با چی پرش میکنه؟

الگوهای استاپ هانتری 1

اون شکم گنده بزرگش رو با مورچه 2 پر میکنه .دونه دونه قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود استفاده میشه درش و به هر حال ماها میخوایم بیایم وارد این بازار بشیم. و وقتی میخوایم بیایم وارد این بازار بشیم. بنابرین احتیاج به چی داریم؟ احتیاج داریم به روشی داریم برای تحلیل کردن و یادگیریه روش های تحلیلی واین روش تحلیل کردن رو چه کسانی در اختیار ما گذاشتند؟

مطمینا من نوعی که مثلا میرم در یک دانشگاه رده یک در امریکا علم اقتصاد یاد میگیرم علم سیاست یاد میگیرم.اون استادی که اونجا هستش .فوت کوزه گریه رو برای خودش نگه میداره بعدا من پا میشم میام مثلا توی ایران میشم وزیر عمور خارجه و میخوام برم با کسی مذاکره کنم که علم مذاکره کردن رو به من یاد داده .مطمین باشید که چهار تا خنجر هم در استین داره که من جاشونمیدونم میخوام برم  به جنگ این آقای اسمارت مانیه.

ما بهش میگیم پول هوشمند. برای اینکه میخوام برم به جنگش دارم از خودش یاد میگیرم که برم به جنگش و برای یادگیری هم به من چه چیزی یاد دادند؟ یک روز میگن این پایین ار اس اس اینجوریه یک روز میگن این کندل اینجوریه. یک روز این چارت پترنه اله اینیکی بل هستش و همه ماها متفق القول  به نظر من یک چیزی رو یه جورایی بهش ایمان اوردیم.

یا به ما قبولوندن که ما ایمان بیاریم که بازار چیچی داره؟ بازار روند داره .از اون بدتر اکثریت ماها بر این اعتقاد هستیم که روند دوست ماست. این روندی که وجود داره و این روندیکه دوست ماهستش. پس چرا؟ بیش از ( قدیما چقدر بود ؟مثلا نود و پنج درصد کسانی که وارد این بازار میشند. ضرر میکنند.

حالا الان فکر میکنم .طبق اماری که بروکرها ارایه میکنند تقریبا بین هفتاد تا هشتاد و پنج درصد افراد توی این بازار سی اف دی توی بازارهای مالی چمیدونم. از هر نوعی دارند ضرر میکنند و ریسک دارند. و میان این ریسک رو  قبول میکنند. واردش میشند. بدون اینکه ابزار لازم رو در اختیار داشته باشند و میرند بدون داشتن ابزار لازم.

تکیه بر جای بزرگان میزنند و مطمینا  به گزاف نمی تونند. بدون مهیا کردن اون ابزار این کار رو انجا م بدند و متاسفانه با چه ابزاری باید خودشون رو مهیا کنند؟ ابزاری که داره به خورد ما داده میشه که مثلا چمیدونم یک هد اند شولدره . یدونه هم پیوته یدونه الگویه دو دفعه  هم درست جواب میده در کنار اون دوباری که جواب میده مطمینا ده بار هم فیل میشه. در این بازار حالا ما میخوایم بیایم چیکار کینم؟ میخوایم بیایم معامله کنیم .پس باید چیکار کنیم؟

باید بیایم سعی کنیم ادب از که اموختی از بی ادبان بشه هر ان چرا که به ما گفتند رو چشم بسته قبول نکنیم. الان ممکنه بعضی از شما دوستان بیاید و بگید که این هفتاد هشتاد درصدی که  دارند ضرر میکنند که همه که به یک علت واحد که ضرر نمی کنند و علت ضرر کردن های اون ها ممکنه مثلا یک سری هاشون بخاطر بحث های روانشنا باشه.

مثلا  ترس و طمع و عدم تسلط و یک سری ها بخاطر نداشتن  یک استراتژی و سیستم معاملاتی باشه. یک عده ای بخاطر نداشتن پلن و مدیریت سرمایه و الی آخر باشه .یکسری اصلا کلا دیدگاه تحلیلی نداشته باشند. اموزش لازم رو ندیده باشند. همه ایناه درسته و موضوع اصلی که میخوایم بهش برسیم این هستش که. همه اینا این آقایونی که دارند درواقع ضرر میکنند. و به علت های مختلفی ممکنه این احتمال وجود داشته باشه.

همشون یک نکته مشترک دارند و اون نکته مشترکشون این هستش که همشون دارند  یک جورا یی مطابق با یک اصول چارت رو نگاه می کنند و تحلیل میکنند. و اعتقاد دارند.

اینکه میگیم یک اصول حالا مثلا ممکنه یکی بگه من الیوت کار میکنم . یکی بگه من هارمونیک هستم .یکی بگه من پرایس هستم.یکی بگه من اندروز کار میکنم.همه اینها یکی هستند. و همه اینها یک دیدگاه واحدهستند. که به نوعی برگرفته شده از یکسری الگوها یک سری پترن ها.

یکسری سطوح حمایت و مقاومت. توی چارت هستش و این فصل مشترکه هستش .ما میخوایم امروز یکبار فکر میکنم گفتم که تیشه رو ورداریم بزنیم به ریشه یه هرچی علم تحلیله در  بازار هستش و چطوری میخوایم به اونجا برسیم؟

همینکه مثلا توی بحث های علت های ضر بود یکیش استراتژی بود و مطمینا از نظر من استراتژی نمیتونه علت ضرر کردن یک تریدر باشه چرا؟ وقتی من نوعی من تریدر میام و وارد این بازار میشم. این استرتژی که دارم به فرض مثال میام میگم این یک قله 3 این دو قله 4 در قله سوم 5. مثلا سل کنم مثلا تا دره اول 6 و این رو تستش کردم. اینو بک تست و فوروارد تست گرفتم. این رو بردم روی اون ستاپ و پلن و آزمایش کردم.

الگوهای استاپ هانتری 2

و بعدا اومدم بعد از این قضیه که  استراتژِیه من سود ده هستش  اومدم چیکار کردم؟  اومدم دارم ترید میکنم. پس  نمیتونیم بگیم که استراتژی باعث ضرر کردن یک تریدر میشه چون  استراتژی مثل اون داستان  اسلام به ذات خود ندارد عیبی هستش و استراتژی از قبل تست شده.

یک استراتژی از قبل سود دهیش مشخص شده؟ و یک استراتژی تست شده یک استراتژی  سوداور که نمیتونه باعث ضرر بشه اصلا کلا به نظر من اینکه بگیم یک استراتژی ضرر میزنه. یک سیستم معاملاتی درواقع  که حالا بحث استراتژِش هست. پیدا کردن سطوح 7 باعث ضررزدن میشه.

الگوهای استاپ هانتری 3

 کلا از بیخ و بن از نظر من ایراد و اشکال داره و باید اینرو از بحث  ضرر کردن ها حذفش کنیم. درخصوص بحث روانشناسیه  درواقع  بازار یا اون بحث خودشناسیه  بازار که قبلا به اندازه کافی صحبت کردیم. ودرموردشون مطلب بسیار زیاده ماکه اعتقاد داریم این بازار جای ادمهای سالمهستش .کسی که مشکل روانی داره که دیگه جاش توی این بازار نیستش. چجوری هستش که مثلا من نوعی تسلط بر خودم رو ندارم .

ومیام چمیدونم زندگیم رو ریسک میکنم  توی این بازار اینکه اصلا کلا  دیوانه هستش و درموردشون ما نباید صحبت کنیم وقتی کسی که میاد توی بازار مطمینا از نظر بعد خودشناسیه خودش و بحث روانشناسیه خودش دیگه همه آردهارو الک کرده و الکش رو آویخته میدونه چی میخواد و چجوری و اون پلن و ستاپ و مدیریت ریسک و سرمایه و همه این موارد رو بارها و بارها تست کرده و امتحا ن کرده و  ایمان داره بهش که میتونه اجرا کنه و در بحث اجرایی هم که  اون لول هایی رو هم که قبلا عرض کردیم .

از بک تست فوروارد تست از حساب های کوچیک صد دلاری دویست. هزار و الی آخر یک روش تدوین شده در اختیار داره و حالا اگه کسی همه این ابزار رو در اختیار داره طراحی کرده و مشکل فنی داره دیگه ما نباید بیایم در مورد اون اشخاص صحبت کنیم. موضوع اصلی این هستش که چه عاملی عامل مشترکه هستش بین کسانی که دارند ضرر میکنند. بحث استراتژی که کلا منتفی هستش.

بحث روانشناسی و خودشناسی  درواقع تریدر به نظر من کلا منطفی هستش همه که مثل هم نیستند. تنها چیزی که باقی میمونه بحث دیدگاه تحلیلی هستش و درواقع آموزش های کانالیزه  شده ای هستش به نظر ما  که به خورد ما داده میشه  و باید بیایم چشم هارو بشوریم و یک جور دیگه نگاه کنیم قبل از اینکه  وارد این مبحث بشیم.

توی بحث روانشناسیه بازار یک نکته داخل پرانتزی بگم.درمورد بحث روانشناسی که درواقع گفتیم .که رسیدیم به اون بحث خودشناسی یک مبحث دیگه ای هم توی بحث روانشناسی مطرح هستش که روانشناسیه بازار هستش یعنی اینکه شما بتونید  به روح حرکت بازار دست پیدا کنید و مفهوم روانشناسیه بازار یعنی اینکه  دیگرانی که در این بازار فعال هستند و دارند فعالیت می کنند رو بشناسید و بدونید که اون ها چجوری فکر می کنند به چی فکر می کنند.

و با شناخت درواقع کسایی که تو این بازار فعالیت دارند و آشنایی با  نوع واکنش اونها درواقع نوع رفتار اونها بتونید  به این دیدگاه برسید که این روح بازار و این  درواقع حرکت هایی که درواقع انجام میشه ذاتش به چه صورت هستش. و اما یک مشکل خیلی کوچولو این هستش که  همونها اومدن به ما در خصوص درواقع همون که بخوایم به اون روح  بازار و اون درواقع شناخت اونها برسیم .یکسری آموزشهای  به نظر مکانالیزه شده  در اختیار ما قرار دادند .که باید کمی تا قسمتی اون هارو زیر سوال ببریم .و یکجوری با یک دیدگاه جدید تر.بخوایم بیایم به مطالبی که در اختیار ما قرار داده شده نگاه کنیم.

و از اینجا هستش که  میایم چیکار می کنیم؟ میایم همه دیدگاههایی که در خصوص  بازار و اون شالوده و اون زیر بنا یی که درواقع به ما گفته میشه .بازار روند داره رو زیر سوال ببریم .موضوع اصلی این نیستش که ما مثلا مخالف این هستیم  اینکه بازار روند نداره.نه بازار شاید  روند داشته باشه.بازار چه روندی داره؟ بازار  رو قبلا اگه خاطرتون باشه درموردشون صحبت کردیم.

الان بگیم که روند بازار میگن که صعودی 8 نزولی 9 و بازار در هشتاد درصد  در حالت ساید 10 و سویینگ و درحالت درجازدن .تشکیل بیس .درحالت استراحت هستش و همین رو به ما گفتن و توی اکثر متون هم وجود داره که بازار یکی از روندهایی که وجود داره صعودیه 8 یکی دیگش نزولیه 9 و یکی هم ساید 10 هستش. 

بازاری که هشتاد درصد درحالت ساید سویینگ استراحت  و در حالت درجا زدن 10 هستش. اون موقع وقتی میگیم که روند  توذهنمون می افته که خب پس ببخشید این روند نزولی 11 مثلا این کانال و این فلان و این هم 12 روند صعودی پس داستان اصلی که قیمت می خواد  بیاد از یک حالت  نزولی 11 به یک حالت صعودی 12 تغییر فاز بده این وسطه 13 این روند سویینگه.

این روند سایده که هستش پس تکلیف این چی میشه ؟ هشتاد درصد  بازار اینجا ست 13 اون روند ی که دوست ما هستش به نظر من این 13 روند هستش و شما باید تمرکزتون رو برای اینکه حتی  اگه بخواید اون روند اصلی 12 و اون نمیدونم حرکت های 11 حالا طبق اون ستاپهایی که وجود داره طاقتش 12 رو دارید. توانش رو دارید  سرمایه  شروع دارید وقتش رو دارید.

الگوهای استاپ هانتری 4

نمیدونم همه اون داستان ها بخواید شکار کنید 12. پس باید اینجارو13 بهتر بشناسید تا به اون 12 برسید. اما موضوعی که هستش اکثر ماها زمانی که صحبت روند میشه دنبال این هستیم که روند رو توی خرخره بازار مثلا اینجا 14 توی نوک قله ها شکار کنیم. فقط فقط دنبال این هستیم که خب مثلا  این الان روند 12 داره حرکت میکنه رسیده دیگه به کانال 14 و توی کانال مثلا چمیدونم دایورجنس (حرکت 14 و 15) زده نمیدونم چیچی زده.

و اینجا دیگه با این دایورجنسه 14.15  مثلا شکست مثلا چمیدونم این 16 تریگر لاینه این نک لاینه 16 این دایورجنسه دیگه روند میخواد  با این برگرده 17. هیچ وقتی این همچین چیزی نیستش و بیش از هشتاد درصد این آقازاده های  دایورجنس ها 14.15 فقط یک اصلاح  رو تشکیل میدند و شاید بیست درصد اون ها بصورت اتفاقی در مسیر روند  باشند.

و ماها از نظر اون میگم که یجورایی آموزش  کانالیزه شده هستش و به خورد ما دادند. کمتر کسی رو من نوعی شمای نوعی دیدید که دنبال این باشه که مثلا  این 14.15 چیچی بود واگرایی معمولی بیاد واگراییه هیدن که اصلا از اسمش هم مشخصه. هیدن دایورجنس  یا کانورجنس و بیاد دنبال این باشه که مثلا  چمیدونم در مسیر روندها 12 ترید کنه همش دنبال این هستیم که این روند رو در مسیر روند می خوایم ترید کنیم.

اما یک روند رو در اون قله قله 14 مثلا بیایم شکار کنیم و این هستش که میگیم یک جورایی  روی بعد روانشناسیه فعال های بازار هم کار کردند. اون دوستانی که توی بحث آدم خواری بود نتورک مارکتینگ بودند. مطمینا این مسایل خیلی براشون قابل حضم تر هستش. و که برای هر سوالی برای هر چالشی که  میخواستند برن یک شخصی رو فالو کنند و اون مراحلی که وجود داشت  برای هر مرحله یکچیزی توی استین داشتند و همش کار شده بود .

و جالب اینکه مثلا تو این مرحله  ایکه میخواستند شمارو پرزنت کنند زمانی که از این مرحله مثلا فالو میشدید  و می اومدید وارد  جرگه آدمخوارها میشدید. اون موقع می اومدند شمارو آموزش میدادند. میگفتند خب اون روزی که اومدیم دنبالت اینجا گفتیم که  باید اینکار اینکار اینجوری جواب بدید. همون هارو تازه میفهمید که عه یک پکیج خیلی کامل و منظم طراحی شده و تازه شمارو آوردند توی گود و اونموقع تازه میگند که  اینجوری سرتون ور کلاه گذاشتیم .

حالا  شما اینجوری برید سر بقیه رو کلاه بگذارید. موضوع اصلی این هستش که وقتی همه عوام بازار وقتی به نوعی اکثریت کسایی که توی این بازار دارند فعالیت می کنند یک تفکر واحد دارند و یک نوع و یک دیدگاه دارند به چارت و درواقع به این نوسانات دارند نگاه می کنند. اون موقع بهترین حالت ممکن هستش برای یک شکارچی مطمینا  یک خرسی که میخواد بره شکار ماهی میره جایی که ماهی وجود داشته باشه.

و میره جایی که مثلا اونجاها قزلالا ها هستند. که توی رودخونه به سمت بالا میرند و فصلش رو میدونه زمانش رو میدونه موقعیتش رو میدونه اون شکار چیه تمام زیر بنای درواقع حرکت ماهی هارو به نوعی میشناسه و با توجه به اون شناخت بهترین مکان ها و بهترین زمان رو برای شکار مشخص میکنه.

وقتی میدونه که  این پترن 13 در چه زمانی  در چه تایمی در چه موقعیتی کجا میخواد فیل بشه چجوری میخواد فیل بشه و این میشه که میاد و سو استفاده میکنه از کجا؟ از علم و اطلاعاتی که در اختیار همه هستش  از اون تفکر جمعی که درواقع  در اکثر کسایی که  درواقع توی این  بازار بصورت خورده پا به نوعی حالا .نه حالا اینکه میگیم خورده پا حتما نه ماها.

حتی ممکن هستش که بعضی از بانک ها هم خورده پا باشند  بعضی از فاند ها هم  خورده پا باشند. به هر حال توی این بازار گروه های مختلفی درحال معامله کردن و در حال ترید کردن هستند. یکسری ها که خود اصل و منشا درواقع  اون پول و بانک و مرکزو چمیدونم استخراج کننده  به نوعی مثلا چمیدون م طلا هستند.و پایین تر بانک های بزرگ هستند.

فاندها هستند سفته بازها هستند. ووو میاد از آنجا که عقاب پربریزد از پشه لاغری چه خیزد. میشه اما پشه ها هم بعضی وقت ها می تونند حرف برای گفتن داشته باشند. در این جنگل می تونند زندگی کنند. بدون اینکه طعمه بشند بدون اینکه در معرض خطر باشند. در شرایطی که بیان و جنگل رو بشناسند .

شکارچی هارو بشناسند .جاهایی که خطر هستش اونجا نرند .و در معرض این نباشند که  از این دیدگاه و از این ذهنیت حاکم برعوام به نوعی که دار ند سو استفاده می کنند اون ها هم جزو این گروه قرار نگیرند. ولی بنابرین اونچیی که وجود داره این هستش که  خیلی خیلی از ما ها دنبال این اصلا نیستیم که بخو ایم به ذهنیت حرکت قیمت برسیم به ذهنیت سفارش برسیم .

دنبال درواقع شناخت آقازاده ها باشیم .اون وهنر شناخت روح و اون روانشناسیه حرکت بازار رو متاسفانه اصلا بهش تسلطی بهش نداریم . و اینجوری میشه که اونموقع میایم . و درگیر یک تور در مسیری میشم که  درواقع شکارچی ها پهن کردند و اینکه مثلا  دیگه چیزی به ذهن میرسد. این رنگ  آبی قرمزه رو که اینجا 1 دیدم .

حتی توی مفهم اصلیه بازار هم  یحوری به نظر من سر مارو گول مالیدند .و توی ویدیو های سالهای قبل یک کوچولو  درموردشون صحبت کردیم .توی حالا کانال هستش اینکه الان فرض برا ین بگذاریم که این حرکت 2 درحال صعودی شدن هستش چه کسی و چه کسانی یا درواقع  چه اوردرها و سفارش هایی باعث  حرکت صعودی 2 میشه؟

در .جواب خب میگید که خریدارها 2 باعث گرانیه قیمت میشند. اصل و ریشه این موضوع این هست که کدوم خریدار بلا نصبت احمق وابله میاد وقتی میتونه و بتونه  یک جنسی رو پایین تر3 بخره .اصلا  خریدار دنبال خرید اجناس در قیمت پایین هستش. چجوری خریدار ها باعث حرکت صعودی 2 میشند؟ این حرکت صعودی که اینجا2 داره اتفاق می افته اصلا  خریدار ها باعثش نیستند. این فروشدنه هستش که خریدار رو مجبور میکنه  به اینکه تن در بده به قیمتیکه بهش میده 4.

الگوهای استاپ هانتری 5

و وقتی الان که قیمت اینجا 5 هستش  کدوم خریداری میاد میگه من این بالا 6 میخرم؟ مگر اینکه مثلا چمیدونم در یک تایمی در یک  الگویی در یک پترنی  ایمان به این داشته باشه  که قیمت رو اگه از اینجا6 بخواد بخره این قیمت  میره بالاتر.7 خب حتی اگه بخواد بره بالاتر هم خریدار زور این میزنه که  پایین تر8 بخره اون کسی که باعث این حرکت صعودی 2 هستش.

اون کساییکه باعث حرکت 2 صعودی هستند.  به نوعی میشه گفت فروشنده ها هستند. فروشنده ها هستند که قیمت بالاتر6 میدند .و خریدار رو مجبور میکنند که  اینجا 6 بخره .وقتی هیچ قیمتی در پایین 9 ارایه نمیشه. ببینید اصلا کلا  زیر بنا و ساخت و اصلا دیدگاه اصلیه خود مفهوم حرکت هم به نظرم یک جورایی زیر سوال هستش.

اگه تونستم تا حدودی شما رو قانع کنم به اینکه  به دیده شک به اون چیزی که  اون علمی که در اختیار شما هستش  نگاه کنید .پس بهتره یکبار دیگه برگردیم .سروقت تعریف اصلی و پایه ای که  درموردش صحبت میکردیم . و  اینکه الان سوال کنیم که  آیا اصلا باز ار روندن داره ؟  اصلا روندی وجود داره؟ تازه اگر هم روندی وجود داشته باشه  و بازار اگه روند داشته باشه.

اونموقع این تعریفی که  در اختیار اکثریت هستش .برای  اینکه یک روند رو تشخیص  بدیم آیا اصلا این  تعریفه خودش جای  کار نداره؟ و این تعریفه  اصلا درست هستش ؟ ببینید .موضوع اصلی این هستش که گفتیم همه اینها  گفته شده تا همه اینها فکر بکنند تا اونجایی که باید تیر خلاص زده بشه و امیدوارم که موفق شده باشم  که  تا بتونم الان این جمله رو  بگم که پس بیایم دیدگاهمون رو  به نحوه نگاه کردن به  بازار تغییر بدیم .

به الگوها تغییر بدیم، به درواقع اونچیزی که در اختیارمونه تغییر بدیم . ودقت کنید دارم میگم که  دیدگاهمون رو نصبت به الگوها تغییر بدیم نه اینکه الگوهارو تغییر بدیم نه اینکه اون چیزی که الان  در اختیارمون هستش اون رو تغییر بدیم .اون وجود دا شته باشه و ما با شناخت رفتاری که درواقع  توسط یک هات مانی  توی بازار داره انجام میشه .

اون رو بشناسیم و اون چجوری میاد و سر عوام رو سر این فعال های خورده پارو .سر کسایی که این علم بهشون خورانده شده رو  کلاه میگذاره ما برای اینکه به اون لوله برسیم  باید اون علم رو د اشته باشیم من نمیگم که شما نرید چمیدونم هد اند شولدر یاد نگیرید .انگلفینگ یاد نگیرید  روند رو بریزید بیرون. نه این روند وجد داره.

این هد اند شولدره وجود داره .اما با اون دیدگاه و با اون طرز تفکری درواقع به این چارتها و الگوها و به این ساختار ها نگاه کنیم که ببینیم عوام اونجا دارند به چی فکر می کنند و در کنار اینکه عوام دارند  به چی فکر میکنند. آقازاده ها دارند به چی فکر می کنند. پول هوشمند داره به چی فکر میکنه.

ما باید جزو سومی درواقع باشیم که نه  جزو آقازاده ها باشیم . به نوعی و نه  جزو عوام باشیم . ما باید عوام رو بشناسی موهم آقازاده هارو. اونموقع بهترین سو استفاده کننده توی این  بازار بل بشو باشیم . و بهترین استفاده کننده این هستش که دونفر رفتند برای دزدیدن یک بز و سرش باهم دیگه دعوا گرفتند و دزد سوم اومد بز رو برد . ما باید دزد سوم باشیم. پس میشه دزد اول دزد دوم .دزد سوم. بله این بازار بازاره.اصلا کلا زندگی، زندگیه دزدی هستش .

و شما باید مالتون رو سفت نگه دارید و همسایه تون رو  دزد نگیرید. وقتی مالتون رو زدند، جیبتون رو زدند. فکر میکنم اگر اشتباه نکنم. توی یکی از  کورس های البروکس  گفته بود که بازار های  مال بازاری هستش که دست همه توی جیب بغل دستیشون هستش و این رو در نظر داشته باشید که  شما دوتا جیب دارید و وقتی رفتید و دستتون رو میخواید بکنید توی جیب بغل دستی تون باید حواستون باشه که اون یکی جیب تون رو نزنند.

لگوهای استاپ هانتری 6

بنابرین ما  میخایم جزو سوم این بازار باشیم.اینها 1عوام و خ ورده پاها .و اینه م2 گروه هات مانی گروه آقازاده ها .گروه پول هوشمند و ما  یک رنگ 3 دیگه اونموقع میشیم حزب باد و برای اینکه بتونیم تشخیص بدیم. که چه زمانی این ها 2 میخوان جیب اینها 1 رو بزنند اونجاها بهترین جا باشه برای اینکه ما 3 هم بیایم جیب این هارو 1 بزنیم .

ما 3 حتی بیایم جیب این هارو 2 بزنیم. این ها 2 که اومدن تو این فاصله جیب این هارو 1 میزنند و دارند بر می دارند و می برند. توی راه بیایم و جیب این ها 2 رو هم به نوعی خالی کنیم اینها عده ای هستند. این پول هوشمند 2 پولی هستش که دوست نداره زمانی که شروع به حرکت کرده حتی یک نفر هم همراهش باشه و انشالله تعالی موفق بشیم که  به این دیدگاهه برسیم. و دقیقا به همین علت و همین خاطر بود که  ما از روز اول شروع کردیم به اینکه یک سری اصول و چهار چوب یک سری حتی کلیت های کلاسیک رو درموردشون صحبت کردیم.

چون شناخت اون ها برای اینکه بدونیم دیگران . چجوری فکر میکنند برای ما حایز اهمیت هستش و در کنار اون شناخت. امروز میخوایم بیایم به نوعی نگاه کنیم که حالا که اون شناخت وجود داره و بقیه دارند اونجوری فکر میکنند. چجوری میشه سر بقیه رو کلاه گذاشت و در این راه اگه خاطرتون رفته من یک مرور کوچکی هم  به همون مسائل کلاسیک داشته باشم .

چون یک جورایی توی بحث پرایسی هم که  وقتی وارد میشدیم. همون دیدگاه ها وجود داشت. ما توی مثلا بحث آقازاده کلاسیک مثلا  سطحی 4 رو تشخیص میدادید اون سطحی 4 رو که تشخیص میدادید. زمانی که قیمت می اومد و سطح شمارو برک اوت 5 میکرد. دو تا دیدگاه ترید وجود داشت.

لگوهای استاپ هانتری 7

یکی اینکه صبر میکردیم مثلا اینجایی 5 که کندل می اومد . و برک اوت انجام میشد. اون دوتا دیدگاه یکی این بود که  ترید در لحظه 5 وقوع اون حادثه و دوم اینکه در آینده 6  بخوایم بیایم از اون وقوع حادثه 5 استفاده کنیم. توی بحث کلاسیک مثلا این کندل لانگ برک 5 اوتی که اینجا داشتید رو می اومدید در دلش دنبال یک گره معانلاتی 7 بودید که  این گره 7 معاملاتی  که در دل این 5 کندل ها بودش محلی بود برای ورود اون گره 7 معاملاتی که درواقع هیدن بود.

در دل کندل برک اوت5 رو  می اومدید چیکار می کردید؟ می اومدید دستبندی میکردید. به حالت های اف تی ار. یی تی ار .سی تی ار  و محل مناسب برای ورود در لحظه  شکست 5 که اون پکیج شکست بود می اومدید اینجا 7 وارد می شدید و یک موضوع  دیگه این بودش که وقتی شکست 5 انجام میشد، این پولبک 8 انجام میشد.

دوباره در دفعات بعد می اومدید  طول این برگشت 9 تا 8 و این گره 7 رو لحاظ میکردید و اون موقع هم با دسته بندیه این گره 7 و همین برگشت 8 تا 9 باز مجددا اینکه 9 تا 8 اف تی ار هستش. ایی تی ار هستش سی تی ار هستش.

تازه او تی ار هستش  تصمیم میگرفتید که  در دفعه بعد یعنی دوتا یکی الگوی درحال 5 تشکیل برای ترید یکی الگوی تشکیل شده و استفاده در آینده 10 تو حالت کلاسیک درواقع  پیوت 11 و مثلا ریترن 12 و پیوت تو حالت پرایسی هم دقیقا  همین بحث بود یعنی شما  توی بحث پرایسی دوتا الگویی که داشتید یدونه الگوی کپس بود  که بصورت الگوی رالی 13 بیس 14 دراپ 15 بود و یکی هم رالی 16 بیس 17 رالی 18 و این ها همون کارایی رو داشت هیچ فرقی نمیکرد .

لگوهای استاپ هانتری 8

شما درزمان تشکیل 17 میتونستید بیاید باهاش ترید کنید. یا این که در آینده بیاید بگید که  اینجا این حرکت اتفاق 16.17.18 افتاده مطابق با تمام اون اصول و قواعدی که درواقع در خدمت شما بودیک  یک ناحیه ای 19 درواقع به عنوان  گره 17 معاملاتی داشتید که  الان میخواد ببینید که در این گره 17 معاملاتی اصلا سفارشی وجود داره بانداره سفارشی دربازاری که اصلا سفارشات در اختیار ما نیستش و ما هیچ دسترسی . 

به انی که اینجا 19 اوردر هستش نیست دیدگاه هست نیست باید برسیم و رسیدن به جریا ن سفارشات در الگو ها و پترن هایی که  خود سفارشش در اختیار ما نیست دوتا باز دیدگاه هستش یکی اینکه شما گفتم در لحظه 14 و یکی در آینده 20 وقتی قیمت میخواد بیاد باید ببینید که این گره های 14 معاملاتی هنوز سفارش دارند یا ندارند 20 بحث انگلف شدن ها.

بحث درواقع  تعداد دفعات برخورد نفوذها  و همه اون مسایل رو این شالله توی بحث جریان سفارشات هم ازش استفاده خواهیم کرد. و برای این منظور و باید در اون الگوها برگردیم و دوتا از دیدگاه ها اصلی  برای پیدا کردن یک سطح  عرضه و تقاضا رو  بررسی کنیم. و این بودش که در یکی دیگه از اون دیدگاه ها هرگاه ما یک حرکت شارپ با مومنتومی 1 داشتید.

می اومدید و یا می اومدن یا میان میگن  که  اینحرکت1 شارپ و با مومنتوم.منشا حرکتش 2 یک سطح عرضه و تقاضا هستش. اما در بعضی از دیدگاه ها اینطوری گفته شده  که برای پیدا کردن . یک ناحیه اون بالاییه چی بود؟ بالایی عرضه بود برای پیدا کردن یک ناحیه عرضه درواقع انتهای یک حرکت صعودی 3 ببینید شما انت های یک حرکت صعودی  رو دارید 4 .

لگوهای استاپ هانتری 9

حالا چجوری باید بیاید متوجه بشید که  این4 انتهای یک حر کت  صعودی هستش.این حرکت صعودی  و گفته شده انتهای یک حرکت صعودی5  میتونه یک ناحیه  ای 6باشه برای عرضه. این انتها6 رو چجوری تشخیص دادن . برای اونها این هستش که  حتما باید یک برگشتی 7وجود داشته باشه . که این انتهای 8

حرکت شارپ 5 صعودی بیاد وبراش بشه یک ناحیه ای 8 که به عنوان اینجا 8 بشه ناحیه ای به عنوان ناحیه عرضه این یکی از اون دیدگاه ها هستش  که داره  معکوس اون چیزی که  ما گفتیم و در خدمت  شما بودیم . صحبت میکنه ما برعکس این درواقع نگاه کردیم و گفتیم که هرگاه یک حرکت شارپ  نزولی 9 داشته باشیم. ابتدای 10 این حرکت نزولی  میاد میشه منشا حرکت ببینید.

شاید در کلیت وقتی داریم نگاه میکنیم این دوتا یکی باشند. ایشون گفتند انتهای 8 یک حرکت صعودی 5 پس باید یک حرکت نزولی 7 وجود داشته باشه تا بتونه انتهای 8 اون حرکت شارپ صعودی 5 رو تشخیص بده و ما طبق اون سیستم و دیدگاهی که در خدمت شما بودیم عرض کردیم که ابتدای 10 یک حرکت  شارپ 9 نزولی پس باید اون سمتش 11 یک حرکتی وجود داشته باشه که بتونیم بیایم بگیم که اینجا 10 ابتدا و شروع  حرکت 9 و منشا حرکت  هستش.

لگوهای استاپ هانتری 10

بنابرین یکی از اون حرکت ها ترکیب این دوتا دیدگاه یعنی حرکت شارپ صعودی 12 و شارپ نزولی 13 هستش حالا آیا بازار همین این دوتا حرکت رو داره؟ شما مطمینا میدونید  که بازار دوتا ساختار داشت یکی ساختار استراحت 14 بود و دیگری ساختار حرکت 15 بود. ترکیب این دوتا ساختار 14و15  در کنار همدیگه  میتونست بیاد به ما سطوح  عرضه و تقاضا تقدیم کنه پس برای وارد شدن به بحث  جریان سفارشات از این به بعد ما احتیاج به دوتا ابزار داریم و اون دوتا ابزار یکی این هستش که به عنوان دزد سوم یک خورده اسم گذاریه بده آره؟

مثلا دزد رو بگیم دی سوم رو هم بگیم تری. مثلا بگیم که فعالان دی تری چمیدونم یک اسم خوب رو براش پیدا کنید زیاد هم آبرومون نره و به عنوان دزد سوم باید بیایم به ساختارها و رفتاری که درواقع هستش نگاه کنیم و همیشه این سوال رو از خودمون داشته باشیم که حالا که این الگو وجود داره. استفاده الگوها در آینده یعنی در اون لحظه  تشکیل رو فعلا باهاش کاری نداریم .

الگوهای استاپ هانتری 11

این الگو این حرکت این  پترنی که اینجا 16 اتفاق افتاده. اینجا وجود داشته و بازار اومده و بهش داره میرسه 17 اون موقع از خودمون سوال کنیم که اون پول هوشمنده به چی فکر میکنه؟ و جلوتر از اینکه به اون سوال باید جواب بدیم باید  بگیم که عوام بازار و یا اینکه حالا خود اون بزه داره به چی فکر میکنه

اون دزد اوله داره به چی فکر میکنه این هارو که در کنار همدیگه قرار بدیم. باید برسیم به اینکه ببینیم در اون الگو و در اون  پترن با توجه به درواقع اون ساختار هایی که در خدمت شما هستیم و قبلا هم درموردشون صحبت  کردیم . مثل مثلا الگوهای اس او چهاری که  وجود داشت و وجود داره.

اون موقع برسیم به اینکه آیا دراون الگو دراون پترن . در اون سطح هنوز دیدگاهی وجود داره یا نداره؟ بنابرین بهترین کار برای اینکه وارد  اون بحث بشیم این هستش که شما وقتی یک سطحی دارید سطحی که سطح عرضه  تقاضا باشه  سطحی که یک حرکت شارپ حداقل در اون وجود داشته باشه.

یک الگوی کپس یا یک الگوی  رالی بیس دراپی نمیدونم پیدا می کنید. رالی بیس دراپ.یا دراپ بیس رالی .و همه اون الگوها و پترنها یی که درخدمت شما بودیم رو پیدا میکنید. اون سطحی که ترسیم میکنید. باید بیاید و از خودتون یک سوال بپرسید. الان که بازار با اون آرایش  داره به اون سطح نزدیک میشه عوام به چی فکر میکنند؟ جواب این سوال رو با توجه به علم  ودانشی که دارید . باید و باید درست جواب بدید .

یعنی اینکه وقتی شما مثلا یک جایی پیدا کنیم که  شکیل باشه برای صحبت کردن الان این جا 1 مطمینا از گذشته یک سطحی بوده داریم راجع به اینجا 2 صحبت می کنیم ببینید وقتی شما یک حرکت دارید که قیمت بصورت ساید بصورت سی پی 3 میاد و خودش رو به یک سطحی 4 میرسونه شما دارید سوال میکنید از خودتون.

عوام بازار اون هایی که دسترسی علم تکنیکال عمومی دارند و عموم در این سطح. 4 به چی فکر میکنند؟ مطمینا بای هستش. و اگر قیمت حرکت بای5 داشته باشه . انجام شده باشه اونموقع شما یک سطحی 4 دارید که به عنوان سطح ورودی سطح اصلی 4 داره تکنیک خودش رو انجام میده. اما اگه یک جایی رو پیدا کنید که عوام اون دیدگاهی که هستش و سوالی که بهش جواب دادید .

الگوهای استاپ هانتری 12

رو اون اتفاقه رخ نداده و اون حرکت انجام نشده. اون موقع شما یک حرکت  و یک سطح جعلی دارید اگر اجازه بدید تقریبا پنجاه سه دقیقه در مورد مسائل مقدماتی صحبت کردیم. بخاطر اینکه حجم ویدیو زیاد نشه و این  بحث جریان سفارشات و اینکه فعالین بازار در این بازار  درواقع جنگل  به دو دسته تقسیم میشدند . 

به اون آقازاده ها و هات مانی و اون پول هوشمند و اینکه بدونیم که درواقع  یک سری خورده پاها هم  در بازار وجود دارند هم این بحث رو توی یک ویدیو دیگه در خدمت شما باشیم ادامه این ویدیو هستش پارت دوم در ادامه مبحث مربوط به جریان سفارشات تا اول روش تشخیص سطوح خط خطی کردیم. اولین جلسه قسمت بیست و پنجم شد مقدمه ای بر روانشناسی جریان سفارشات و برای ادامه این جلسه شد قسمت دوم از بحثی که درمورد جریان سفارشات در خدمتتون هستیم.

من یک مقدمه و تیتروار مجددا عرض کنم که برای اینکه  وارد مبحث جریان سفارشات  توی مارکت بشیم .گفتیم که اول جریان ایجاد مارکت رو بدونیم و اینرو در نظر داشته باشیم که هیچکسی دلش برای ما نسوخته و اینجا هیچ در باغ سبزی باز نشده. یک سیستمی طراحی شده برای خالی کردن جیب من تو اوما شما ایشان و ان ها و باید خیلی زرنگ خیلی باهوش و خیلی محتاط باشیم و کلاهمون رو بسیار بسیار سفت نگه بداریم که باد نبره .

توی ادامه مبحث رسیدیم به اینکه توی بحث حالا جریان تشکیل و یا علت تشکیل ایجاد بازار رو که  داشتیم یکم جلوتر اومدیم گفتیم  که درمورد جریان سفارشات ما دوتا گروه عمده توی بازار داریم  که فعالیت می کنند و یکی از اون درواقع فعال های بازار برای ما شدن آقازاده ها هات مانی ها .و دومین گروه خورده پاها بودند .و از این به بعد در بازار های مالی.

گروه سومی هم خواهند بود و این گروه سوم گروهی هستند به اسم  گروه تریگرها که بیرون گود وای میستند و شرط بندی می کنند روی اون کسی که میتونه لنگش کنه و بیرون گود وایستادن و لنگش کردن خیلی راحت هستش وای میستند و حزب باد نگاه می کنند ببینند که زمانی که این حضرت آقازاده ها اومدند و سر اون عوام رو اون عموم رو  کلاه گذاشتند و درحال چپاول هستند این وسط  یک تیغی یک ناخونگی یک سیخونکی نمیدونم به هر حال به این بازار می زنند و هیچوقت جسارتا اون گوسفنده نیستند که به سلاخ خانه برند و قصابی بشند تیکه تیکه بشند.

اولین کوچه مانده به اینکه به قصابی برسند راهشون رو کج می کنند و از اون تراکتوره میپرند پایین تراکتوره رو اگه خاطرتون باشه، یک خاطره ای بود از زمان رفتن به مدرسه و دهات بغلی .همیشه یک نیسان یک تراکتور یک وسیله ای که درحال عبور بود پشت اون تریلیش چمیدونم در و دیوارو پنجرش آویزون شدن و رسیدن به کجا؟ رسیدن به  نزدیکی های محلی که باید میرسیدیم. یعنی ازاین 1 دهات میخواستیم بریم به این 2 دهات و اون تراکتور و وسیله ای که این مسیر رو طی میکرد.

اینجایی 3 که می اومدیم و سوار بر یواشکی البته که اون راننده به عنوان آقازاده هستش نفهمه اینجا 3 که سوار این تریلیه آویزون میشدیم. نمیرفتیم داخل این 2 محل که بیان مارو ببینند و داد و بیداد راه بندازند. که ای وای مثلا اونموقع هزارتا حرف و حدیث و از این داستان ها.

الگوهای استاپ هانتری 13

و نرسیده به این 2 محل اینجا 4 پیاده میشدیم و موقع سوار شدن داخل این1 محل سوار نمیشدیم. یعنی اصلا احتیاجی به این نیستش که شما حتما حتما از این حرکتی که اینجا 5 شروع میشه رو بیاید و اینجا 5 وارد بازار بشید. صبر میکنید بازار حرکت کنه درجازدن هاشو 6 انجام بده. درایوهاشون 6 انجام بده انگلف هاشو انجام بده برک اوتش 7 رو انجام بده.

زمانی که میخواد بیاد پولبک 8 کنه خارج از دید آقازاده ها خارج از دید راننده میایم و وارد بازار میشیم. این خارج از دید بودن بخاطر این هستش که گفتیم اون پول هوشمند. به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی رضایت نمیده. خالی میره اما کسی رو سوار نمی کنه و این اون دیدگاه کلیه هستش .

الگوهای استاپ هانتری 14

در مورد فعال های بازار پس شد آقازاد ه9 ها عوام 10.و گروه سومی11 که از این به بعد توی بازار نگاه میکنیم و حالا که میخوایم بیایم . از این دعوا 9.10 و از این جنگ و از این داد و ستد بیایم و سود ببریم. ما باید هم این ها 9 رو بشناسیم . و هم این10 یک گروه دوم رو بشناسیم.

و بهترین تصمیم رو در این خصوص  بگیریم و این میشه  بحثی که از این به بعد می خوایم ادامه بدیم . و توی این مبحث مطمینا از الگوها از پترن ها از چارت هایی که قبلا  در این خصوص صحبت کردیم. کمک میگیریم . و اون  الگوها و چارت ها چیزی نیست بجز اینکه گفتیم بازار شامل دوتا حرکت هستش.

یک حرکت 12 با مومنتوم .شارپ و دومی هم درجازدن 13 سی پی وساید بودن و تصفیه این 12.13 کل حرکت بازار هستش و در کنار هم بودن حالا این 13 صعودیه. میتونه  حالت نزولیش 14 هم  باشه میتونه سایدش هم باشه و این صعودی 12 میتونه نزولی 15 هم باشه و این هارو 12.13.14.15 درکنار همدیگه قرار میدیم .

برای رسیدن به اینکه اون ذهنیت .جریان سفارشات.نزدیک بشیم و اما ترکیب این12.13.14.15 دیدگاه ها ضمینه رو برای رسیدن به جریان سفارشات و جریان سفارشاتی که در اصل وجود خارجی نداره نه اینکه ببینید توی این بازار حجم نیست. حجم هست اما در اختیار ما نیست و ما در اختیارش نداریم .

حجمی که باید در اختیار ما باشه مثل سایر بازار ها . که مثلا بیان اینجا 16رو بیان بگن که  ایکس مقدار خریدار و ایگرگ17 مقدار فروشنده هستش و ایناه در این 18 مقدار با همدیگه به توافق رسیدند و جلوی چشم مون باشه و ما ببینیم.

الگوهای استاپ هانتری 15

این رو متاسفانه نداریم. برای همین قبل از اون که به الگوها و چارت ها برسیم شاید. خالی از لطف نباشه که حالا گریزی هم بزنیم به انواع اقسام راهکارهایی که اومدن و ارایه دادند برای اینکه  بیان حدس بزنند. مثلا به فرض مثال روزی روزگاری اگر  قیمت برگرده به این سطح اینجا 19. آیا در اینجا 19هنوز سفارشی وجود داره یا نداره .

اینگه میگیم سفارش وجود داره منظور ذهنیت وجود سفارش هستش. این رو به روش های مختلفی اومدن و بررسی کردن که حالا  انواع اقسام اندیکاتورهایی که میاد اوردرهارو یک جورایی چمیدونم بررسی میکنه. میاد تعداد رو بررسی میکنه میاد حجم رو بررسی میکنه و متاسفانه به نظر من حجم اصلا بررسی نمیشه.

یدونه از اون اندیکاتور ها اگه خاطرتون باشه قبلا سایت. بگذاربد بیارمش یدونه از اون سایت ها سایت ( اف ایکس اس اس آی ) 19 هستش اس اس آی رو مطمینا میشناسید. سایت کت یا سی او تی رو میشناسید. که میاد اوردرهایی که حالا بصورت نقدی اون بانک ها بیگ بویزها بقول معروف بزرگ های بازار تبادل می کنند.

تا سه شنبه اون  تمام معامله ها و تمام اون ذهنیت های که درواقع اوردرهایی که هستش . رو میان بررسی میکنند و جمعه ها هم گذارشش توی اون سایت هایی که هستش . سایتش هم به امید خدا حالا توی همون گروه و کانال میگیم. و فقط یاداوری کنیم. اونجا هم درواقع از اون طریق میتونید بیاید بررسی کنید. یدونه از اون اندیکاتور ها که اگه خاطرتون باشه توی اون گروه این 20 اندیکاتوره بود که برای  مثلا ترسیمش شما توی این فاصله ای که  بازار از  اینجا 21 حرکت کرده و  تا اون بالا 22 رفته.

الگوهای استاپ هانتری 16

می اومدید چیکار می کردید؟ یدونه از این باکس ها 23 بود البته این خطی که اینجا 24 انداخته اونطرف تر 25 رو نشون نمیده و مثلا از اینجا 21 تا این ناحیه 22 (یدونه باکس میکشیدیم) به اسمش (اس م باکس) یدونه حروف 26 سی  وی ادد میکردیم خب بازار کلوزه یک تایم فریم بالا پایین میکنیم تا چارتمون اپدیت بشه.

الگوهای استاپ هانتری 17

و میاد این 27 ناحیه رو  به عنوان جایی که بیشترین حجم وجود داره؟ خیر بیشترین تبادل وجود داره ببینید. اون حجمی که درواقع هستش اینکه.بازار وقتی میخواد بیاد یک تیک حرکت کنه احتیاج به مثلا چمیدون م سی و دوکا لات مثلا احتیاج داره تا معامله ای در یک نقطه انجام بشه تا بازار از نقطه ایکس 29 که بصورت پپ هستش از این 29 نقطه تا بخواد مثلا حرکت کنه و به این 30 نقطه برسه احتیاج به  یک حجمی داره.

احتیاج به  یک تعداد معامله ای داره . که اون 28 زمانی که پر بشه بازار مثلا یک تیک 30 حرکت میکنه. و تعداد تیک تعداد حجم تعداد معاملات این اندیکاتور ها اکثرا میان و تعداد دیه 27 شدن هارو نشون میدن یعنی بیشترین این قیمتی که الان اینجا 27 خط انداخته شده. هفتادو چهار صفر شصت و نه 28 در این بازه ای 21 تا 22 که انتخاب کردیم.

تعداد دفعات بیشتری این قیمت 27 دیده شده. از نظر تیک میاد میگه چون اینجا 27 بیشترین تجمع دیده شدن وجود داره پس احتمال اینکه در این 27 ناحیه دیدگاه و ذهنیت سفارش وجود داشته باشه هست این یکی از اون ها هستش یکی دیگه هم شما  میتونید برید و از این سایت 19.

الگوهای استاپ هانتری 18

انواع اقسام درواقع بررسی19 هارو داره.از ن ظر اندیکاتور هایی که هستش  میتونید اونهارو ه م انجام بدید و باز متاسفانه و متاسفانه این بروکرهایی که ما در این کشو گل و بلبل  داریم کار میکنیم.معمولا در پیت هستند .و نمیتونید به اعداد و ارقامی که میدن به نوعی  بیا ید استناد کنید.

چندتا بروکر هستند. مثلا مثل اف ایکس پرو مثل اواندها مثل بروکرهای دیگه مثل آی جی نمیدونم یکسی بروکرها که تعداد مشتریان زیادی دارند اگه بخوایم بگیم که مشت نمونه خروار هستش یکسری اطلاعات ارایه میدن بیرون میدن. اینکه حالا  شما میتونید روی اطلاعاتی  که بروکر و کارگذاری  که طرف معامله با شما هستش.

یعنی سود شما میشه زیان اون و زیان اون میشه شما بهش استناد کنید. این باز برمیگرده به همون جریان سفارشات .برمیگرده به همون ذهنیت درواقع جریان تشکیل این مارکت . بوجود اومدن این مارکت اون هم خوش یک داستان راستان هستش .البته تلاش هایی هستش که انجام شده برای اینکه بخوان بیان توی این بازاری که دسترسی ببینید.

حجم وجود داره دسترسی وجود نداره. حالا به دلایلی ما منکر این نیستیم که بازار حجم نداره. حجم داره ولی مثلا اومدن اندیکاتورهای دی او ا م 1 نمی دونم مخفف چیه. اندیکاتور اوردر فلو 2 و این رو تاحدودی توی گروه و کانال باهاش کار کردیم و ایندیکاتورهایی که مال اون  بروکر دلتا 3 هستش. اگر اشتباه نکنم شما  اوردر بوک 4 رو دارید.

اوردر بوک بروکر اوآندا خیلی معروف هستش .وخیلی مقاله ها نوشته شده این هم جای شک هستش و از دید ما عمل کردن. عموم و عوما به یک  بحثی حجوم آوردن به سمتش یعنی اینکه و بوفالو ها همه یک جا جمع شدند و موقع شکار سرخ پوست ها هستش. این 5 کلاستر رو نمیدونم چیه و اون چیزی که ما بیشتر باهاش در ارتباط هستیم و باهاش سرو کله میزنیم 7 مارکت پروفایل هستش.

الگوهای استاپ هانتری 19

توی مارکت پرو فایل اوردرهایی که درواقع  وجود داره دو نوع که بیشتر نمیتونه  باشه برای ادمهای  فقیر و بیچاره میگن که یا  پسر میشه یا دختر .انگار برای  اونهایی که فقیر و بیچاره نیستند  مثلا ی چیز دیگه هم به دنیا میاد و اما توی بحث مارکت پروفایل و تعداد اوردرهایی که درواقع شما می تونید بیاید از هممین 27 شکل و شمایل ها هستش  و اینهایی که اینجا 27 داریم و داریم نگاه میکنیم .

یک بحثی اینکه الان این27 سطحی که اینجا داریم . فرض برین که  این قیمت داره به این سمت 7 میاد .شما با چند نوع اوردر و سفارش اینجا 8 درگیر هستید؟ و داره چه چیزی رو این 27 اندیکاتور هایی که اکثرا اصلا حجم نیستند و دارند بررسی میکنند. نهایت نهایتش این هستش که بعضی از این ها مثلا اون بروکر میاد.

توی اون مشتری هایی که داره توی مشتری هاش میگه دوتا باز بحث هستش مثل همون ترید کردن با الگوها و سطوح . اینکه در گذشته اینجا 27 چه مقدار حجمی معامله شده. این یکی از اون اطلاعاتی هستش که حالا درست یا اشتباهش . می تونند بهتون ارایه بدن. و یکی دیگه از اون اطلا عات .

الگوهای استاپ هانتری 20

که وجود داره میزان اوردرها و سفارشه ای هستش که  اینجا 8 ست میشه و توی بازار اون اوردرهایی که ست میشند اصلا مهم نیستند. اینکه مثلا اینجا 8 یک تعدادی بایر هستند. یک تعدادی سلر هستند یک تعدادی اینجا 8 اوردر یکسری اورد بای لیمیت 9 گذاشتن سل استاپ 10 گذاشتن. یا  یک سری اینجا 8 اومدن اینجا استاپ لاس گذاشتن.

که کلا  اورد های نوع استاپ درواقع  هم بای استاپ وسل استاپ و استاپ لاس اینها همه خانواده  اوردرهای استاپ هستند .و انشالله توی بحث ادامه استاپ هانترها یکمقدار درموردشون صحبت میکنی م. اما این27 میشه گذشته بازار که  اطلاعاتش رو در اختیارتون قرار بدن و این  8یکی اینکه درحال حاضر اینجاذ 8 چقدر اورد ست شده. که اصلا اصلا قابل استناد نیست .و اونچیزی که بازار رو حرکت میده. اوردرهای اینستند و اوردهایی که بصورت لحظه ای تصمیم کلیک کردن هستش  اونها هستند که بازار روحرکت میدن.

نه اینکه اون اوردرهایی که درواقع  ست شده شما فرض رو بر این بگذارید که اینجا 8 میلیاردها لات ست شده باشه بازار نرسیده بهش در اون لحظه هایی که میخواد بیاد بهش نزدیک بشه خیلی راحت میتونه کنسل کنه مثل اون کری خواندن نیم ساعت اول بورسی ها هستش. که برای همدیگه کری میخونند و یک جوری مظنه گیری می کنند اون اتفاق به راحتی میتونه اینجا 8 هم رخ بده.

اما بعد اینکه  این مسائلی که راجع بهشون داریم صحبت میکنیم. جزو مباحثی نیستش که ما ازشون استفاده کنیم. البته یک سرنخه یک گرا هستش که میتونید برید تحقیق کنید بررسی کنید این یکی از اون سایت ها 19 بود که  باید برید ثبت نام کنید و یک سایت دیگه هم هستش که  من سعی میکنم این ویدیوش رو پیدا کنم و یک لحظه استاپ کنم یا اینکه اصلا اسمشو بیارم و با همدیگه  نگاه کنیم.

الگوهای استاپ هانتری 21

این هم یک ویدیو تبلیغاتی هستش اگر این پایین اسمش نیفتاده. اگر تو تصویر نیفتاده اسمش.اف آر ایی ایی آر ایی سی او آر دی ایی آر اس دات کام که احتمال بسیار زیاد اون آخریه که میشه اور درس و اونیکی هم میشه فری رایس اوردرس دات کام یک همچین چیزی.  خب اینه م داره تبلیغ میکنه .برید تو سایتش و دانلود کنید.

الگوهای استاپ هانتری 22

و یاد میده چجوری ادش کنید.و بعدا بخواید بیاید ازش استفاده کنید.اینهم به هرحال یکی از اون تلاشهایی هستش که میخوان راجع به مارکت پروفایل درواقع  بیان  توضیح بدن و میدونید که مارکت پروفایل عرض کردیم که دو نوع اوردر داره پندینگ اوردر هارو داره و از طرف دیگه مارکت اوردهارو داره و اون چیزی که مهم هستش اکثر این ها میان و پندین اوردر هارو نشون میدن.

الگوهای استاپ هانتری 23

و پندینگ اوردرها مارکت رو حرکت  نمیدن. و اون چزی که مهم هستش  مارکت اورد ها هستش  که مارکت اورد ها هم معمولا  رسیدن به ذهنیت کسایی هستش که  توی این بازار فعال هستند. و برای اینکه ما بخوایم بتونیم مارکت اوردهارو به نوعی تشخیص بدیم که دیگران چی فکر میکنند و  توی ذهنشون چی میگذره  باید از الگو ها استفاده کنیم و برگردیم به بحث شیرین آقازاده ها و توی بحث شیرین آقازاده ها یک بحثی رو باز داخل پرانتزی باز مجددا عرض کنم.

اون اینکه بگیم که بازار دست  یکی هستش نمیدونم توسط بیگ بویزها کنترل میشه اصلا اینطوی نیستش که  کنترل بشه ولی  به هر حال اون پول زیادی که وجود داره .حالا بهتره بگیم که اون پول هوشمندی که وجود داره دست کیا هستش؟ دست بانک ها هستش، دست موسسات مالی هستش، دست هج فاندها هستش، دست سفته بازها هستش و اینکه آیا مثلا به فرض مثال  بانک ها هوای همدیگه رو دارند؟

اگر هوای همدیگه رودارند چرا اینهمه بانک در هر سال ورشکست میشن؟ ایا موسسه ایکس که به سوددهیه موسسه خودش  فکر میکنه .دلش به حال بانکی مثلا چمیدونم در درقوزآباد توکیو سوخته؟ یا اینکه مثلا بیاد هواییک تریدر در فلان جا رو داشته باشه یا هوای همدیگه رو نه اصلا اینطوری نیستش و چیزی درواقع و در اصل  به اسم آقازاده ها وجود خارجی نداره.

ضمن اینکه وجود داره وجود نداره. یعنی اینکه آیا حدیث حاضر و غایب شنیده ای  من در میان جمع و دلم جای دیگراست. این قسمت دوم  دیگه کارایی نداره و واقعا حدیث غایبه هم هست و هم نیست. یعنی  چیزی نیستش که شما بخواید بیاید و بگید که نه این بازار کنترل نمیشه ولی به اون معنایی که بعضی از دوستان میگن مثلا  بازار رو کنترل میکنند.

بازار دست گردانندگان بازار هستش نه اصلا همچین اتفاقی نمی افته این جنگلی که وجود داره گفتیم اگه گرگی  باشه که شکاری گیرش نیاد مطمینا گرگ بغل دستیه خودش رو  میخوره و شما  اگه گله های گرگ رو دیده باشید. اکثرا گرگ ها بصورت موازی اینجوری 1 راه میرند که حواسشون به همدیگه باشه.

الگوهای استاپ هانتری 24

گرگ ها اینجوری 2 پس و پیش گوسفندی 2 گله ای راه نمیرند که احتمال این وجود داره که  اگه گشنه باشه خودش رو هم  بخوره این میشه داستان  وجود و عدم وجود آقازاده ها که زیاد خودتون رو درگیر این قضیه نکنید  اما برگردیم به بحث شیرین مجددا جریان سفارشات اون اندیکاتوره بود که الان تو ویدیو دیدید نگاه کردید.

راجع به مارکت پروفایل بود. تمام اندی کاتورهای مشابه و سایت های مشابه یک تصویری هم یادمه توی سال های قدیم به اسم اقای یزدی از اصفهان فرستاده بود. و اون هم اگه توی کانالی گروهی شیر شده بود ایشون فرستاده بود .حالا اینجا به هر حال این فیلم ها چون دیگه به عنوان آخرین بازمانده و یادگاری می مونه اون رو هم ببینیم شاید خالی از لطف نباشه.

این تصویر هستش که توی کانال یکی از دوستان بوده که ظاهرن اون موقع فوروارد کردن و اومده میزان اوردر هایی که فعال 3 شدن هستش یا اینکه تو حالت پندینگ 4 هستش. و اوردر های جدید و قدیم رو نگاه کنید. مثلا بانک هایی 5 که هستش موسساتی که هستش. میان روی  ارز های مختلف مثلا موسسه مورگان 6 یا دویچه بانک 7 آلمان و موسسه های دیگه ای که به نوعی  اون فعالیتی که میخوان بکنن و اون اوردهایی که دارند.

الگوهای استاپ هانتری 25

توی تاریخ های مختلف  توی ارز های مختلف. برگردیم به چارت و درخصوص اینکه واقعا اون موسسه مورگانی که بود اون دلش به حال دویچه بانک سوخته یا برعکس؟ نه اینجوری نیستش اما  به هر حال این بازار بازاری هستش که  آقازاده ها توش فعالت دارند.

و گفتم یک گروه آقازاده ها و اما چجوری میشه رسید به اون ذهنیتی که در یک حرکت شارپ با مومنتوم 8 این حالتی که مثلا جلوی چشممون هستش .آیا اینجا 9 اصلا دیدگاه سفارشی وجود داره یا نداره؟ اینجا 9 اصلا این 8 حرکته  به سل فکر میکردند یا نمی کردند ؟ و چجوری باید بهش برسیم و اون تصمیم رو بگیریم انشالله  به این حالت  که میان و یدونه سطح 10 ترسیم می کنند.

الگوهای استاپ هانتری 26

حالا بریم یک چارت دیگه نگن اینو جفت و جور کرده الان اومده داره میگه هیچ فرقی نمیکنه بریم یک جای دیگه و یک ارز دیگه البته اونجا تصفیه شده بود اومده بود بهش اعتنا نکرد. دنبال یک سطح خوشگل و زیبا درمورد اینکه  سطحی داشته باشیم و قیمت بیاد و بهش برسه و اون ذهنیتی که باید داشته باشیم.

آیا تغییر میکنه و یا  نمیکنه بریم سروقت این موضوع و پیدا کنم برمیگردم. خب یکی از اون حرکت هایی که مد نظر بود و فقط بدرد صحبت کردن در ویدیو های آموزشی میخوره رو پیدا کردیم .و موضوع اصلی  این هستش که شما وقتی میخواید بیاید یک چارت رو از نظرجریان سفارشات با توجه به الگو ها و حرکت ها چون چیزی دیگه در اختیارمون نیستش بررسی کنیم.

الگوهای استاپ هانتری 27

این هستش که باید به هردوتا گروه فعال در بازار توجه کنیم. یکی اینکه به هر حال در این چارت و این حرکتی که اینجا 11 اتفاق افتاده. شما در تایم بالا (ویکلی) اگه بخواید نگاه کنید. یک لانگ شادو 12 و یک سطح 13 سطحی که قبلا توش نفوذ شده. این سطح 13 که به نوعی شما پنجاه  درصد لانگ شادو 12 رو دارید یک سطح 13 ترسیم میکنید.

الگوهای استاپ هانتری 28

و در تایم پایین (روزانه) اگه بخواید بیاید .به این سطح 13 نگاه کنید .اون لانگ شادویی که اینجا 12 هست هستش 12 ( درتایم هفتگی) بخواید بیاید نگاه کنید. اتفاقی که افتاده چه چیزی هستش؟ بازار اومده و حرکت کرده 14 و بصورت یک حالت سی پی و15  .

فشرده و درجازدن خودش رو به این 13 ناحیه رسونده ببینید. وقتی قیمت بصورت فشرده 15 بصورت سی پی و بصورت اندینگ خودش رو به یک سطح 13 و به یک ناحیه میرسونه .اون چیزی که وجود داره و اولین سوالی که باید پرسیده بشه این دیدگاه در عوام در درواقع اون کسانی که جزو از ما بهترون نیستند.

اونها به چی 15 فکر میکنند؟ عموم بازار و فعال های خورده پای بازار با این 15 الگو مطمینا به حرکت صعودی 16 فکر می کنند. و این اونچیزی هستش که شما بعد از ترسیم یک سطح 13 آرایش رسیدن 15 قیمت به اون سطح 13 باید از خودتون بپرسید و بهش جواب بدید. جوابی هم که داده شده باید جواب درستی باشه چرا درست باشه؟

چون خیلی راحته این 15 حرکت که بازار بصورت سی پی و فشرده میاد 13 و خودش رو به یک  ناحیه  به یک سطحی میرسونه 17 دیدگاه اصلی دیدگاه تصفیه و شروع 16 در جهت مخالف در جهت اینجا نزولی 15 بوده اینجا 16 در جهت صعودی به بازار هستش. این میشه اولین سوال و دومین سوال این هستش که حالا که  اون عوام اینجا 17 اومدن و به بای فکر کردن. آیا بازار بای 16 شده یا نشده؟

الگوهای استاپ هانتری 29

اگر بازار بای شده بود.مطمینا یک حرکت در جهت دارید . یک 16 حرکت با مومنتومی دارید که جزو مناطقی هستش که درش جریان سفارشات وجود داره . درش ذهنیت خرید وجود داره. واگر اون اتفاقه نیفتاده بود. مطمینا کلک رشتی هستش و یک سطح جعلی هستش.

و یک سطحی هستش که شما نباید بهش توجه کنید و کمکم داریم میریم به سمت ترکیب  سی پی ها 18 و حرکت ها 19 اگه شما یک سیپیه نزولی 18 داشته باشید. در یک سی پی نزولی دیدگاه کلی بازار اینجوری هم نیستش که  ما بگیم که فقط  دیدگاه آقازاده ها و اون پول هوشمند مهمه نه این دیدگاه هم مهم هستش و چون بازار براساس دیدگاه عموم و اکثریت بازار 20 حرکت نکرده بنابرین این 19 حرکت شارپ نزولی دیگه به ما یک سطح عرضه تقاضا اینجا 21 که حالا اون بالا هستش.

یک سطح عرضه 21 نمیده. میشه یک سطح 21 جعلی .مخصوصا حالا اینور 22 هم اومده باشه و تصفیه کرده 23 باشه و حرکتش روشروع 24 کرده باشه زمانی که قیمت میاد و این منشا 25 رو انگلف 26 میکنه. نگاه کنید مگه قرار نیست اینجا 27 سل باشه. اولش که دوتا بحث یکی اینکه بی تربیتیه هستش به بزرگواری خودتون ببخشید.

میگیم که در چنین جاهایی  خاک عالم برسر اون سلر27 هایی که  البته این خودش هم محل اشکال بود ها گفتیم که  اینکه حرکت داره 27 به سمت پایین میره سلرها اصلا حرکت رو پایین نمی برند. و بگذریم مطابق با عموم فکر کنیم. و خاک برسر سلر هایی 27 که اجازه میدن که قیمت به منشا ورودشون25 برگرده و هیچوقت این اجازه رو نمیدن تو ی بازار هم از دید ما  سلر بایر وجود نداره . بازار کلا در اون بازه زمانی یا سلره یا بایر خب اگر این بازار فقط سلر28 باشه.

الگوهای استاپ هانتری 30

پس باید با کی معامله کنه؟ منظورمون اون پول هوشمند. یا سلره یا بایر و دوگانه عمل نمیکنه. اون ذات پنهانش رو ممکنه بیاد مخفی کنه .اما اینجا 28 اگه اون پول هوشمند. واقعا سل ر بوده به هیچ عنوانی اجازه نمیده که قیمت برگرده 26 به  منشا حرکتش 25 بجایی که ورود کرده. فقط دوتا اتفاق میتونه بیفته که بازار برگرده اونجا یکی اینکه بازار در سمت مخالف تصفیه 23 کرده باشه.

بازار دیدگاهش عوض شده باشه اون پول هوشمنده از حالت سلر 22 تغییر وضعیت داده به  حالت بایر 24 بودن. اما در پس پرده بصورت پنهانی اون موقع قیمت رو اجازه میدن که برگرده 26 اینجا 25 این یکی .یکی دیگه زمان هایی توی بحث الگوهای استاپ هانتری هستش که اجازه میدن که اوردرها پر نشده و هنوز جا داره برای اینکه بیان گول بمالن یجورایی شیره بمالن سر اون کلیت فعال های خورده پا.

میان و بازار رو برمیگردونن بجایی که از قبل خودشون معامله  کردن حتی به نوعی هم مثلا استاپ های خودشون رو در کنار استاپ های  بقیه میزنند که اوردر های درواقع استاپ رو فعال میکنند و پر میکنند. سفارششون رو اون هم یکی دیگه از حالت ها هستش و اما زمانی که شما یک حرکت 27  شارپ دارید که اون پشتش هم اون 15 سی پیه بود.

اینجا 25 وقتی قیمت میاد 26 ببین این برگشت 28 دیگه برگشت سل نیست هرچند ما توی دسته بندی های که حالا بهش میرسیم اینجا 25 رو میگیم که جزو لول 21 وا مانده ها هستش . حتی سطوحی 25 که جعلی هم هستند.  به اندازه یک گام حرکتی  به ما میاد. حداقل به عنوان یک ریترن 28 یک ریتریس. مخصوصا اگه در تایم های سه گانه  بالا (دیلی ویکلی مانتلی) باشه به ما یک ورود میده و همونطور که نگاه میکنیم.

الگوهای استاپ هانتری 31 1

این رو28 ما دیگه به عنوان .ببین این 29 اون اوردر هستش . اینجا 25 اصلا دیدگاه سلی وجود نداشته واین 27 حرکت  جعلی بوده. برای اینکه یک سری هارو بگن آخ جون اون هایی که ترند تریدرهستند و آخ جون مثلا بازار سل 27 شد. و بیان وارد بشن 1 به سل استاپ رو بگذارند پشت اینجا 2 حالا تو بحث استاپ هانتری بیاد بزنه.

اینجا 1 وارد بای برگرده 2 چمیدونم بیاد استاپشون رو بزنه و اون  دیدگ های که اینجا 25 وجود داره  دیدگاه 29 بای بوده به راحتی روی یک سطح 25 چی چی بود قبلا گفته بودیم. تریگر فیلیپ لول 25 و بهترین نقطه برای ورود این اون گره 3 معاملاتی هستش این 3 اون ناحیه مثلا رالی 4 بیس 3 رالی 5هستش که مطمینا در دفعه بعد قیمت وقتی برمیگرده 6 به این سطحی که شما اینجا 7 دارید بازهم همون داستان هستش .بازار چجوری برمیگرده 6 ؟ به چه حالتی برمیگرده ؟ از کجا داره برمیگرده؟ و از اونجایی که داره برمیگرده با چه ساختاری د اره برمیگرده؟

این هارو در کنار همدیگه میگذاریم. برای اینکه برسیم به اینکه در یک یک گره معاملاتی سفارشی در جریان هست یا نه؟ منظور اینکه سفارش در جریان هست. سفارشی از دیدگاه کلی و منطبق بودن دوتا دیدگاه با همدیگه این تنها تکنیکی هستش که فعلا  در اختیار ما هستش برای اینکه بخوایم بیایم و نواحیه عرضه تقاضایی که درشون جریان سفارشات یا بهتر بگم  ذهنیت وجود سفارش هستش رو تشخیص بدیم و اما بعد این عکس رو که خاطرتن هستش.

یک حرکت 8 یک درجازدن 9  و یک  پیوت 10 یک ریترن 11 تو پیوت. یک حرکت یک درایور 12 و در برگشت یک سی پی 13 یک واگراییه زمانیه حرکتی (بین حرکت 9تا14 و 14تا15). و دیدگاهی که اینجا 15 وجود داره خب به هر حال  روی حالت کلاسیک (روسطح 16) اون چیزی که ازگذشته فکر می کردیم.

که اگه یک سطح حمایتی 17 داشته باشیم و قیمت بیاد بهش برسه 18. ما بصورت اتومات روی سطوح حمایتی به بای 19 فکر میکنیم .  تازه اگر بصورت اینجوری 20 هم بهش برسه که دیگه خیلی بهتر این 20 حالت سی پی .اما این جارو در نظر داشته باشید ببین پیوت 10 شما تشکیل شده. ریترن تو پیوت شما تشکیل شده و این 11.

ریترن تو پیوته مهمه این ریترن تو پیوته 11 انگلف بشه احتمال شکست این 16 سطح  وجود داره یعنی اینکه الان شما سه تا علم در اختیار دارید . علم اول علم تحلیل تکنیکال عموم که چجوری فکر میکننند علم  دوم چجوری سو استفاده کردن .این 21 مرد بزرگی که اینجا وایستاده و سوم اینکه شما هستید که به عنوان شخص سوم  و بیرون گود بودن. و توی دعوایی که بین اینها هستش سعی میکنید که  بزه رو وردارید و برید.

الگوهای استاپ هانتری 32

اما  توی بحث همین حرکت ها (موس 17.15 رو نشون میده) و درواقع  سوالاتی که وجود داره .و سطوح عرضه تقاضایی که می تونه صورت بگیره ( موس15 رو نشون میده) ببین تمام شرایط رو داره اما یک میتونه سطح عرضه تقاضا نباشه تمام شرایطی که از نظر سطوح عرضه تقاضا و گره های معاملاتی  گفتیم بکر هستش دست نخورده هستش نمیدونم حرکت شارپ رو داره و نمیدونم الی آخر اما . این حرکت هایی که درواقع درموردشون صحبت میکنیم.

الگوهای استاپ هانتری 33

اگر اونجا گفتیم یک حرکت 22 حالت حالا صعودی مثلا یک حرکت  نزولی .و توی  فکر میکنم همین ویدیوی قبلی بود که گفتیم خیلی ها این دیدگاه رو دارن که  برای اینکه یک سطح عرضه  مشخص کنیم یک سطح عرضه 23 انت های یک حرکت صعودی هستش انت های این حرکت صعودی 22 انتهای  یک حرکت شارپ صعودی 24 هستش و توی بحث عرضه تقاضا معمولا دنبال حرکت های شارپ شارپ میگردن.

و یعنی شارپ حرکت 25 شارپ برگشت 26 و شارپ حرکت 27 و شارپ ادامه 28 اما توی بحث رفتار شناسیه حرکت قیمت در بحث تریگر پرایس اکشن . ما سطوح حاصل از سی پی رو هم  جزو سطوح پرایسی محسوب میکنیم. و سوای اینکه دیدگاه  اون حضرات این هستش که انتهای یک حرکت 29 میتونه محلی برای ورورد باشه .

درواقع تصمیم گیری باشه از نظر ما  انتهای حرکت محل تصمیمگیری نیست. و ابتدای اون حرکت بعدی محل تصمیم گیریه. بنابرین ترکیب تمام حالت هایی که  وجود داره ما میایم در کنار همدیگه میگذاریم. یک تصویر از قدیم وجود داره که خط خطی کردیم. این تصویر کذاریی. و درموردشون صحبت کنیم. ببینید.یک حرکت نزولی 1 دارید. وقیمت بعد از این حرکت نزولی میاد چیکار میکنه؟ میاد درجازدنی 2 داره به سمت نزول یک حرکت  نزولیه 3 درجازدن دارید و یک حرکت شارپ نزولی 4 .برای ما منشا حرکت کجا بود؟ منشا حرکت.

ابتدا 5 و شروع این 4 حرکت بود. پس  اینجا 5 یکی از اون سطوح ما هستش .شما میتونید یک حرکت سی پی 6 داشته باشید و یک حرکت شارپ 7 صعودی اون حضرات میان میگن که انتهای 8 اون حرکت شارپ صعودی چی هستش؟ برای ما سطح هستش که  این حرکت انتهاش رو تازه باید بیاد حرکت بعدی 9 بیاد اتفاق بیفته و نگاه کنه و ما  ایجا 10 برامون یک سطح هستش.

سطح عرضه و تقاضا هستش این بالا 5 برای ما یک سطح عرضه تقاضا هستش. ببینید هم زمان که شما میاید. یک حرکت 11 سی پیه صعودی دارید . و شارپ نزولی 12 این بالا13 برای ما یک ناحیه هستش . یک ناحیه ای 13 که به ما یک ناحیه عرضه و تقاضا میده  اینجا یک حرکت  سی پیه 14 صعودی دارید.

الگوهای استاپ هانتری 34

و یک حرکت 15 شارپ تمام سی پی هارو در کنار حرکت شارپ. تمام احتمالات درواقع  حرکتی رو و حرکت بعدی احتمال حرکت بعدی و اینکه دیدیم این هم حرکت شارپ صعودی 16 و نزولی17 یا نزولی صعودی که  به ما سطوح عرضه 18و تقاضا میده.

الگوهای استاپ هانتری 35

حالا اگر شما این حرکت هارو دارید بخواید بیاید. درکنار همدیگه قرار بدید .اونموقع چه اتفاقی می افته؟ اگریک حرکت شارپ وجود داشته باشه شارپ رفت 19 و شارپ برگشت 20 مطمینا در این سطح 21 و در این ناحیه و با این حرکت شارپ 19 خیلی ها اینجا 21 میان و وارد میشن اون خیلی ها همین آقازاده ها هستند که  روی این سطحی 22 که وجود داره میان و اینجا 21 وارد میشن در دفعه بعد وقتی قیمت 23 برمیگرده به این ناحیه 22 این ناحیه  پس مجددا ذهینت بوجود میاره.

حتی اگه ذهنیت وجود نداشته هم  ذهنیت بوجود میاره. اینجا 21میشه محل ورود .آقازاده ها و در این ح مله دوم 23 هستش که اکثر تریدر ها میان و به فکر سل 24 کردن هستند. اون هایی که جا موندن از این 21 حرکت اینجا 25 محل ورود جا مانده ها هستش. و بازار حرکت 24 میکنه و مجدد که برمیگرده 26 تازه یک سری های دیگه هم می تونند اینجا 27 وارد بشن اون هایی که  خواب 27 مونده بودند. تازه بیدار میشن و وارد میشن میشه یکی 21 دوتا 25 سه تا 27 اگه بازار در دفعه بعد که داره برمیگرده 28 دیگه برای ما محل ورود نیست.

یکبار جهیدی 21 ملخک دوبار 25 جهیدی ملخک  دیگه محلی 28 برای ورود نیست در دفعه بعد اگه اینجا 28 بخواید بیاید واردبشید. اینجا دیگه محل ورود وامانده ها هستش و هی برسر خود بزن دو دستی کاری که طبر کند به کنده. پس بنابرین این حرکت ( حرکت عکسی که الان توضیح داد) میتونه این دیدگاه هارو بوجود بیاره.

الگوهای استاپ هانتری 36

و ما براساس این دیدگاه ها میتونیم بیایم  وارد بازار بشیم حالا شما فرض رو بر این بگ ذارید که شما یک سطح 1 دارید. و قیمت بصورت فشرده 2 و سی پی  اومده و به این ناحیه 1 رسیده. از اینور هم چمیدونم اینجوری3 اومده و حرکت کرده. و اومده به این1 ناحیه رسیده. اینجا اگر شما یک حرکت  نزولی 4 داشته باشید. اونموقع چه اتفاقی می افته؟ اینجا 5 دیدگاه اصلی بای بوده. این 4 حرکت و این ترکیب حرکت.

هرچند میتونه این حرکت شارپ 4 یک ذهنیت موقتی ایجاد 6 کنه و حتی مثلا  بعضی ها که استاپ رو اینجا 7 میگذارند. خود اون استاپ ها باعث بشه که  یک برگشت 8 و یک ریترس داشته باشه.  اما این 5 سطحی هستش که بدرد ترید ما نمیخوره اگر قیمت بیاد و حرکتی که  داره بصورت  سی پی 9 خودش رو به این ناحیه رسونده.

و حرکت صعودی 10 اتفاق افتاده اونموقع هستش که این 10 حرکت  ذهنیتی داره که عمل کرده و  بهش وفادار مونده . هم عموم درواقع با اون ذهنیت و اونجا 11هم دیگه جایی هستش که میخواد واقعا نمی تونه از دست بعضی ها خلاص  بشه و میاد وارد بازار میشه 11 البته اونقدری اینجا11 اگه تایم فریم 1 (سطح رو) رو اینجا اشتباه در نظر بگیرم.  انقدر اینجا11 درجا میزنه اونهایی که ورود های زود هنگام دارند. مطمینا در این سطوح استاپ هانتر 12 داریم .

در این سطوح ال کیو12 بار داریم. مثلا اینجوری13. و از این اتفاق ها هم مطمینا در این لول ها  می افته .اما  اونکه سطح آقازاده بود .این 11سطحی که حتی  سطح خواب مانده .بعضی وقتها میگیم .ببینید. وقتی شما یک حرکت سی پی 30 دارید فشردگی دارید.

الگوهای استاپ هانتری 37

همه ذهنیت دارند. همه  افرادی که اینجا 9 و31 هستند. دارند بای 10 میکنند. و فرصت بای کردن پیدا میکنند. دردفعه بعد این 11 اون سطحی هستش که  بازار بهش برمیگرده 14.

ما میگیم که نباید بهش 11 برگرده .اگه بهش برگرده ممکنه اینجا دیگه این 11 همون منشا حرکته هستش . که میگیم خاک برسر  بایر هایی که اجازه میدن قیمت 14 به منشا حرکتشون 11 برگرده. چرا؟ برای اینکه همه اینجا 9 فرصت اینرو داشتن که  وارد این بازار بشن. وقتی همه این فرصت رو داشته باشن .بازار  در دفعه بعد 14برمیگرده اینجا11 . 

دیگه اینجا11 منشا خیر و برکت نیست. و بازار میتونه 15 به راحتی از اینجا 11عبور کنه. شما در زمان هایی که بازار در حال  درجازدن 9 درحال سی پی درست کردن. هستش باید بتونید بیاید و تصمیم بگیرید و وارد بازار بشید.  یعنی اینکه شما  اگر واقعا ترند تریدر هستید.ترند تریدرها.. .بازار دوتا حالت بود دیگه حرکت 16ودرجا17 زدن. تصمیم رو اونهایی که تریدر هستند در این ناحیه 17 ساید در این درجازدنه میگیرند.

که بیان اون حرکت شارپ و با مومنتومی 18 (یاصعودی19 یا نزولی 18) که بعدا اتفاق می افته اونرو شکارکنن. و این بستگی به سیستم معاملاتی  شما هم داره.

الگوهای استاپ هانتری 38

ممکنه شما  ترند تریدر نباشید زمانی که  بازار یک حرکت شارپ و با مومنتوم 18 داره . مطمین هستید که  در حالت بعدی میرید توی فاز استراحت. این فاز استراحته همون حالتی بودش که  این فاز استراحته میتون ست در جهت20 حرکت باشه. و فاز استراحتی که میتونست .توی بحث سی پی درایور.سی پی درایوری 21 که میتونست  کپس ان 22 پرایس بشه تریپل تپس بزنه.

و حرکتش 22 روشروع بکنه . وشما  این به بعد هرچی به این بازار خوشکل نگاه میکنید. دیگه همه رو بصورت هیچی از چاله به چاه افتادن شد. ای وای نکنه بخوان سرمون رو گول بمالن، شیره بمالن و به راحتی  البته شما میتونید. میگم در کنارهم قرار دان همین عواملی که داریم صحبت میکنیم. بیاید و تحلیل کنید. این تحلیل پوند سی اچ اف رو اگه خاطرتون باشه.تا یکی دو هفته زمانیکه بعد از .این حرکتی که اینجا فلگ1 داره  و این درواقع سطحی که اینجا 2 به عنوان بیس داره .

الگوهای استاپ هانتری 39

حالا باید انگلف بشه نشه . و حرکتی 3 که هستش .این . ناحیه ای که اینجا اتفاق افتاده . اگه نگاه کنید.من فکر میکنم دو هفته یا سه هفته  فقط گفتم بره این بالا 4 . و از این بالا برگرده این پایین 5. تمام دیدگاهه این بود که این اتفاقه . بیفته و  الان هم که این6 اتفاقه افتاده . ببینید شما یک ناحیه 2 دارید .یک سطح درید .بازار اومده 6 این ناحیه ای که هستش توی تایم پایین بصورت نگاه کنید . درایور7 بصورت سی پی خودش رو رسونده کجا؟ خودش رو رسونده به  همون سطحی 2 که شما به عنوان بیس  فلگ میشناسید .خب دیدگاه چیه اینجا؟

8 دیدگاه اینجا دیدگاه بای هستش و بازاری که اینجا داره بای 9 میشه. اگه این اتفاق بیفته چه اتفاقی می افته اینجوری 10 و یک منشا 11 حرکت دارید و این منشا حرکتی که داره خودش 9 رو به منشا حرکت  بالاتر12 میرسونه  اونموقع وقتی داره برمیگرده به 13 ما انتظار این روداریم که در این 11  ناحیه قیمت یک واکنش 14 صعودی بده بخاطر ذهنیت جدیدی که ایجاد شده ادامه حرکت نزولی 15 رو داشته باشه چرا؟

الگوهای استاپ هانتری 40

اگه به اینجا 11 برگرده. برای اینکه اینجا 7 همه فرصت این رو پیدا میکنند. که وارد بازار بشن و این 16 اون حرکتی هستش که دیگه .نباید در دسترس همه قرار بگیره. این ارز رو هم پند سی اچ اف پوند کد اینها اکثرا شبیه هم بودن .و حتی میتونیم یک گریزی بزنیم  و تحلیل ها رو هم نگاه کنیم روی اون تحلیل ها صحبت کنیم.

اما قبل از اینکه بریم سروقت بحث .نگاه کردن به حالا چند تا تحلیل هایی که توی همین جفت ارز ها هستش . یک سوالی شده بود که اکثر اوقات میگیم که  بازار ارایش تصفیه گرفته. و یکی از دوستان سوال کردن که این آرایش تصفیه چیه؟ ببین تمام. سی پی درایوها که در راستای حرکت هستند جزو آرایش های تصفیه هستند .

تمام کپس ان پرایسها آریش تصفیه هستند. تمام دایورجنس ها آرایش تصفیه هستند. تمام کلایمکسها که فکر میکنم  توی سایت گلن وودز هستش .جزو ارایش های تصفیه هستش . اگه شما یک زمانی قیمتی داشته باشید که  حرکت کرده باشه و بصورت درایور 17 بیاد حرکت 18 کنه. حالت تصفیه 17 به خودش میگیره. اونموقع میتونه بصورت درایور باشه و اما وقتی شما توی همین . بحث حالت درایورها. 

حالت تصفیه ها 17 زماین که یک حرکت شارپ 19 دارید .عرض کردیم این حرکت شارپ اگر منشا خیر و برکت بود. نباید دیده 20 بشه. وقتی بازار میاد حالت دایورجنس 17 میزنه حرکت درایور میزنه و برمیگرده 21. اونموقع دیگه اینجا 22 دیدگاهی به اسم دیدگاه سل وجود نداره  و وقتی دیدگاه سل وجود نداره.

یعنی اینکه بازار میخواد بای 23 بشه. بازاری که میخواد بای بشه کاملا با کندل ها اصلا احتیاجی نیست شما  با انواع و اقسام چمیدونم حجم ها رو واین داستان هارو در اختیار داشته باشید و بیاید از اون طریق درواقع این نه کندل 23 فولبادی کندل لانگ کندلی که درواقع برک اوت هستش . کاملا خودش رو نشون میده.

الگوهای استاپ هانتری 41

ضمن اینکه  دیگه دیدگاهمون با اینکه حرکت شارپ19 داریم اینکه 17سی پی داریم اینکه 17 تصفیه داریم.  تصفیه شده و برگشته 21 عوض میشه .عوض شدن یعنی چی ؟ باز ار زمانی که میخواد یک جایی رو انگلف 23 کنه  برمیگرده 24 و از یک سطح پرایسیه پایین تر شروع حرکت 25 داریم.

اما با دیدن این تصویر پشیمان شدم از به اشتراک گذاشتن  تحلیل ها، تحلیل ها تو کانال هستش میتونید برید دیدگاه هارو ببینید ماکه نمیخوایم بیایم بگیم که من انم که رستم بود پهلوان . اما من یک جمع بندیه کوچولو داشته باشم. ما باید بیایم مطابق با اون موضوعی که گفتیم. اینکه روند 26 واقعا دوست ما هستش یا نیستش، این رو ببینیم بشناسیم اینکه دیگران چجوری فکر میکنند.

الگوهای استاپ هانتری 42

عموم چجوری فکر میکنند. بقیه چجوری از تفکر عموم سو استفاده میکنند و مثلا همینجا 26 که مثلا میگن اخ جون بای شده بازار به راحتی  برمیگرده 28 خیلی ها به راحتی میان استاپ هاشون  رو کجا میگذارن؟ استاپ هاشون رو زیر29 کندل برک اوت 26 میگذارن و میان استاپ هارو میزنند 29 و از دیدگاه هایی که وجود داره از دیدگاه هایی که به خوردمون دادن. میان نهایت سو استفاده رو میبرن و یک حرکت شارپ 30 درایو یک 30 این 31 هایش ور نزده درایود 32 و درایو سه 33.

شما میتونید بیاید یدونه از این شیبوها رسم (از1 تا 2) کنید. و گفتیم (یدونه شیبو دیگه کپی هم کشید برای بالای 2) انتظار داشته باشید که بازار به کجا برسه؟ بازار به یک سوم پایانی باکس 3 بری درایو سه میرسه میشه 4 محلی برای سل کردن تا کجا؟ تا درایو یک 30 و تازمانی که درایو یک انگلف نشده شما به چی فکر میکنید؟ تا زه تو درایو یک 30 میایم. اینجا 5 به بای فکر میکنیم تا اون بالا 6 و بعدا اینجا 6 مجددا به سل فکر 7 میکنیم. تا مثلا این پایین 7 و این میشه اینکه شما هر دوتا موضوع  روبشناسید.

الگوهای استاپ هانتری 43

الان دیگه باید بریم کمکم بریم سروقت بررسیه بعضی از این الگوهای که وجود داره و معروف هستش به الگوهای استاپ هانتری و مطمینا در دیدگاه استاپ هانتری خیلی ها  به ما میخندند. چون  ما یک سطحی داریم دیدگاه داریم مثلا به فرض مثال  اینجا 8 یک سطح هستش، یک ناحیه هستش، یک شکستی 9 اتفاق افتاده و یک گره 10  معاملاتی هستش که میگیم اگر قیمت بیاد این گره رو انگلفش 11 کنه پس چه اتفاقی میافته؟

پس قیمت از این ناحیه عبور12 میکنه و خودش رو به سطح بعدی میرسونه. و از اون طرف میایم میگیم که زمانی که یک سطح انگلف 11 شد. قیمت میخواد اون رو بشکنه. اما وقتی انگلف 11 شد. با انگلف ها شما بیاید وارد بازار13 بشید. با استاپ هانتر13 ها  وارد بازار بشید. چرا؟ چون این 8 سطح میخواد بشکنه.

اما میخواد در آینده بشکنه یعنی اینکه میخواد بره بالا 13 و بعدا از یک گره معاملاتیه بالاتر مثلا از این 14 محدوده ها برگرده 15 و بعدا بیاد اینجارو 8 بشکنه 15. تازه یک شرط دیگه هم بود اون هم به شرط ها و شروط ها که  این حمله ای که اینجا 16 اتفاق افتاده. 

این 16 خودش جلو تر از این 11 انگلف یک سطح دیگه رو انگلف نکرده باشه. چون اگر یک سطح دیگه رو انگلف کرده 16 باشه این 17 میرفت بالاتر و از یک لول بالاتر (برمیگشت 18) اینکه میگیم از یک لول بالاتر.  اگر انگلف 16 شده باشه.

الگوهای استاپ هانتری 44

یک لول بالاتر میشه بالاتر از این 16 و اگه این 16 جا جایی رو انگلف نکرده باشه یک لول بالاتر میشه نرسیده درواقع به این 16 و یک گره 14 بالاتر ازاین 10 گره که 15 برمیگرده (همون حرکت 13 و 15) این رو 10 میشکونه حالا خیلی ها نگاه میکنند.

یک کار خنده دار هستش. اینجارو 11 بازار انگلف کرده  میخواد بیاد اینجارو 8 بشکنه و ما معکوس دیدگاه  اصلیمون میایم  و وارد 13 بازار میشیم. انشالله در ویدیوی بعدی میرسیم  به بحث الگوهای استاپ هانتری. با توجه به تمام دیدگاه هایی که وجود داره و حرکت هایی که وجود داره. ببینید شما اینجا یک حرکت دارید.

الگوهای استاپ هانتری 45

اون سوال هایی که قراره از این به بعد از خودتون بپرسید این هستش که قیمت .یک حرکت شارپ 19 داره پس بنابرین باید  ادامه 20 حرکت بده. وقتی این 20 حرکت بصورت سی پی  و بصورت تصفیه هستش. دیگه اینجا 21 این حرکت شارپه 19 دیگه معنی پیدا نمیکنه چون تصفیه 20 کرده و داره برمیگرده 22. و همیشه این دیدگاه رو داریم .

این سوال  رو از خودمون داریم یا اینجا 23 مثلا این حرکتی که  بصورت تری درایو23 حرکت کرده. دیدگاهی که اینجا هستش این هستش که قیمت 25 حرکت نزولی 24 داشته باشه در چنین مواقعی تمام اون دیدگاه ها به قوت خودشون باقیه این پایین 26 پر از دیدگاه سل هستش و قیمت  بخواد برگرده اینجا 27 یک حرکت معکوس کوچیک 28 و ادامه حرکت 29 بصورت دیدگاهی که اینجا 24 وجود داره.

بنابرین اون دیدگاه ها توی الگوها 23 از بین نمیرن و تا همیشه به قوت خودشون باقی هستند که انشالله حالا خدا عمری بده درسال بعد که میخوایم رفتار شناسیه حرکت توی سشن هارو در خدمتتون باشیم ادامه همین مباحث زمان رو توی سشن ها  داریم و کدوم بحث زمان؟

اینکه آقای سیدن میگه که اگر شما یک گره معاملاتی 10 داشته باشید و اون گره معاملاتی حداکثر تا تایم این ها البته اپدیت شده هستش این 10 گره مثلا برای دیلیه بازار حداکثر زمانی که این گره 10 میتونه حافظه جریان سفارشات داشته باشه تا کی هستش؟

تا حداکثر 30 روز و یا یک ماهه. یعنی تا یک ماه بعد قیمت به گره ای 10 که دارید گره ای که درتایم تریگر  دیده میشه برگرده 31. یعنی هنوز ذهنیت سفارش اونجا 31 وجود داره. ایشون  دیدگاه آقای سیدن هستش با کمی دست کاری شده و اوردن توی  تایم های فرکتالی  و اگه بعد از اون برگرده دیگه  اینجا 10 اون دیدگاه وجود نداره.

یک کوچولو با احترام به ایشون ما اون رو قبول نداریم و ذهنیت الگوها 25 گره ها 10 شاید اینجوری باشه ولی ذهنیت الگو 25ها مطمینا به قوت خودشون باقی هستش . و تا همیشه به قوت خودش باقی خواهد ماند. موفق باشید و منتظر اینکه ما بریم سویچ کنیم به سمت الگوهای استاپ هانتری.

پارت سوم:

اگر خاطرتون باشه  دو جلسه اول رو در خصوص بحث جریان سفارشات. که در خدمت شما بودیم و کمی در مورد کلا زیرساخت و علت  بوجود آوردن وایجاد  بازارهای مالی صحبت کردیم. و اینکه این بازار رو درست نکردند اون نیت اصلی این هست که درست نکردن که  کسی بیاد در آن سود کند.

این بازار  کلا درست شده که جیب من و شما زده بشه خالی بشه بازاری که همه دست ها در جیب نفرات بغل دستی هستش  و گفتیم که بیایم و یک دزد هوشمند باشیم تا بتونیم زمانی که دستمون رو بکنیم توی جیب نفر بغلی یکی دیگه جیبمون رو نزنه.

 یعنی اینکه اون داستان خورجینی هستش که اگه بکشمش به این صوت: این 1 مثلا اون شخص روش هم به این سمته 2 یک خورجین رو انداخته روی کولش واین 3 خورجین رو کولشه و از این 2 طرف داره جمع میکنه. میریزه اینجا 4 و به یک حد که میرسه 4 پس انداز میکنه 3 ( یعنی تو خورجینش پس انداز میکنه 3).

الگوهای استاپ هانتری 46

درحالی که داره اینور4 رو پر میکنه باید حواسش هم به این 3 سمت هم باشه که از پشت سر این رو3 خالی نکنه البته این مثال برای خوبی ها بدی ها هستش که معمولا افراد این خورجینی که روی دوششون هستش همه خوبی ها رو این جلو 4 ریختنو میبینند و همه بدی هایی که دارند.

این 3 پشت سر هستش و دیگران بدی 3 هارو میبینند و خوبی هارو 4 نمی بینند. ما اومدیم یک مقدار بحث رو اوردیم به سمت این که یک خورجینی روی دوشتون هستش که ضمن اینکه دارید از جیب دیگران میزنید. و از خورجین دیگران میزنید و توی خورجین تون میریزید.

باید حواستون به خورجین و اون سمت مخالف باشه و این اون زیر ساخت و علت اصلیه بازار هستش که حالا خیلی ها میگن که مثلا چمیدونم. قبلا بحث شده ما داریم  یک کوچولو در مورد یاد آوری صحبت میکنیم و اینکه چمیدونم مثلا یدونه پول خورد چند هزار دلاری من نوعی چه به درد اون استاپ هان ترها میخوره.

چه بدرد اون  پول هوشمند میخوره ولی به هر حال قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. ضمن اینکه عرض کردم اونها دلشون به حال خودشون هم نمی سوزه و اگه مثل اون بحث اینکه میمونه بود که می خواستند ببینن چقدر طاقت داره با بچش میگذارند تو قفس و زیر قفس رو روشن می کنند. کمکم اهن داغ میشه اول با یک دست  آوزیون میشه بچه رو نگه میداره بعد با دوتا نمیدونم با یک پا وای میسته  میره بالاتر قسمت هایی که گرم نشده . و خلاصه به هر طریقی که میتونه  بچه رو روی کولش نگه میداره  و دیگه به یک جایی میرسه که. وقتی میبینه هیچ راهی نداره بچه رو میگذاره زیرش و پاش رو میگذاره روش.

الگوهای استاپ هانتری 47

این بازار هم تقریبا یک همچین حالتی هستش و اگه کسی رو گیر نیارند. احتمالا خودشون رو هم مثل اون گرگ ها تیکه پاره کنند این بحث اصلیه جریان سفارشات هستش که شما بدونید که کلا مسیر کلی و ذهنیت وجود و عدم وجود سفارش ها توی این بازار به چه حالت هستش.

 توی  ادامه بحث اومدیم یک نگاه جدیدی به الگوهای عرضه و تقاضا داشتیم و یک نکته ای رو درواقع در توش اضافه کردیم. به عنوان اینکه بتونیم سطوح جعلی رو شناسایی کنیم. توی بحث اضافه کردن اون دیدگاه  درواقع کلی به گره های معاملاتی و تمام شرایطی که برای الگوهای عرضه و تقاضا داشتیم یک بحثی درواقع بودش اینکه الگوهای درحال شکل گیری و الگوهای شکل گرفته شده و اینکه بهترین حالت اون هستش که  ما صبر کنیم یک الگویی شکل بگیره و از اون  الگویی که در بازار هستش و شکل گرفته و نواحی  که وجود داره بیایم و در آینده استفاده کنیم.

توی بحث عرضه و تقاضا اومدیم سی پی هارو هم جزوی از نواحیه عرضه و تقاضا  در نظر گرفتیم که  توش میتونه ذهنیت سفارش باشه توش میتونه  ذهنیت سفارش درواقع ایجاد بشه وهمون جریان سفارشی که میتونه ذهنیت ایجاد کنه و ازش بیان سو استفاده کنند.

به نوعی ما میایم در آینده از اون حرکت و ترکیب هایی که در قسمت دوم درواقع بودیم میایم استفاده میکنیم برای اینکه ببینیم  کلا دیدگاه و ذهنیت در اون سطح  به چه حالت هستش تا بتونیم بهترین تصمیم رو در خصوص اینکه در اون لول ها و نا حیه ها سفارشی وجود داشته یا نه و اینکه اون سفارش  و اون ذهنیت سفارش از چه نوعی بوده بگیریم.

این جلسه که قسمت سوم از جریان سفارشات هستش می خوایم بیایم به نوعی یکبار دیگه به برخی از الگوها نگاه کنیم و ببینیم چجوری توی بحث جریان سفارشات میان دیدگاه ایجاد میکنند و ازش بهترین استفاده رو در واقع دارن و یا  درواقع سو استفاده می کنند.

الگوهای استاپ هانتری 48

این کلیتی هستش که درواقع درخصوص جریان سفارشات هستش و توی مسایل حاشیه ای و متفرقه بازار هم که کمی تا قسمتی صحبت کردیم امروز هم که جلسه سوم هستش در خصوص روش های استفاده استاپ هانترها یا  شکارچی های استاپ انواع اقسام ما بهش پول هوشمند میگیم .

حالا  استاپ هانترها میگیم، شکارچی های استاپ میگیم، بیگ بویزها میگیم و هر اسمی که درواقع وجود داره روش استفاده  استاپ هانتر ها از نواحیه عرضه و تقاضا و ذهنیت جریان سفارشات و به هر حال برخی الگو ها و برخی  دیدگاه هایی که توی بازار وجود داره و اون ذهنیت های کلی که عرض کردیم.

چجوری ازش سو استفاده میکنند. به امید خدا بریم در  چارت و ببینیم که کلیت کار به چه صورت هستش .و چجوری میتونمی از این بحث بهترین استفاده رو داشته باشیم. قبل از اینکه وارد این مبحث بشیم . من یک نکته رو مجددا یاداوری کنم ما سه تا درواقع دیدگاه روداشتیم یعنی از سه تا دیدگاه و منظر باید  به این چارت نگاه میکردیم یکی از دید همون پول هوشمند 1 یکی از دید عوام 2 و کسانی که به عنوان خورده پاها دارند فعالیت میکنند. و سومی 3 از دید یک تریگر پرایس اکشن هم باید به این بحث نگاه کنیم.

توی بحث اصلی که داریم تحلیل میکنیم. بازار رو دیدگاهی که خودمون داریم 3 رو توش دخیل نمیکنیم. چون ما میدونیم که درواقع و در اصل و کلیت چیزی به اسم. استاپ هانتری و شکار استاپ ها شاید وجود خارجی نداشته باشه چرا وجود خارجی نداشته باشه؟

 چون اصلا استاپ ها به نوعی توی این بازار در اختیار کسی. نیستش یعنی من نوعی شما ایکس ایگرگ یک  اوردر بوکی  که صحبتش میشه حالا یک جریان سفارشاتی که توی بازارهای دیگه هستش اینجا در اختیار کسی نیست.

حتی عرض کردیم توی اون سایت هایی که معرفی کردیم یکیش فکر میکنم اف ایکس اس اس آی اگه اشتباه کنم بگذارید یه سرچ بزنیم مجدد این سایتی که روی صفحه 4 هستش درمورد گذارشات کوت در واقع به نوعی صحبت کردیم.

الگوهای استاپ هانتری 49

این ادرس 5 سایت هستش گولد سک دات کام یک همچین چیزی حالا درواقع قسمت نیوز و اخبارش میرید و بررسی میکنید. یک سری گذارشاتی که گفتیم. هر سه شنبه ای چهار شنبه ای یک چیزی تو این مایه ها میان و شیر میکنند به این حالت گذارش ها 6 رو درواقع مینویسن وگزارشاتی که برای بازار فیوچر هستش.

الگوهای استاپ هانتری 50

برای بازار فیوچر و آپشن هستش میزان خریدارها میزان فروشنده ها بصورت تکی حالا و بصورت اینستنت اون هایی که بزرگ هستن اون هایی که کوچیکتر هستند. نمیدونم و همه اون مسایلی که هستش. و تجزیه تحلیل ….برای ارزها هم باید باشه

این برای.گولد و سیلور و پایینتریو اس دی ایندکس .و الی آخر و به هر حال این داستان .سایت. که درمورد گذارشات هستش.سرچ کنید الا اخر.به هر حال اینکه این تحلیل ها بدرد میخوره یا نمی خوره.اینکه در هفته قبل چه ذهنیتی داشتن و برای این هفته اونها دیگه  بجای خودش که از نظر ما نمیتونه کارایی  داشته باشه.و اما این 7 سایت که میخواستیم درموردش صحبت کنیم. سایت اف ایکس اس اس آی هستش.

الگوهای استاپ هانتری 51

که در سری قبل مراحل دانلود کردن را فکر میکنم توضیح دادم. ابتدا دانلود را از بالا میزنید و سپس کپی پیست می کنید و بعد از رفرش می کنیید و ادد می کنید به چارت. استفاده از این سایت یک چند ماهی رایگان هستش. اونجا فکر کنم مشخصات شماره متا تریدری که استفاده میکنید رو اونجا بدید.

الگوهای استاپ هانتری 52

اما موضوع اصلی اینه که ببینید خود سایت با تمام این تشکیلاتی که سر هم کرده میاد و اون اوردر بوکی که اینجا 9 در اختیار شما قرار داده اونسری هم گفتم.

الگوهای استاپ هانتری 53

آیا واقعا توی این بازار دسترسی به این وجود داره که اینجا 10 الان چه میزان پوزیشن بای و چه میزان پوزیشن سل بوده شما توی همین سایت برید و سرچ کنید (منظورهمون سایت اف ایکس س اس آی) نگاه کنید میبیینید که درصدهای 11 پوزیشن های بای و سل رو اومده و در بروکرهای مختلف به عنوان حالا مثال چمیدونم اوآندا 12 آی جیجی 13 دوکاسکوپی 14 ساکسو بانک 15 و الی اخر تا درپیت ترین بروکر اینجا توی لیستش هستش.

ضمن اینکه شما نگاه کنید در اکثر اوقات این درصده چمیدونم توی چهل و پنجاه داره بازی میکنه و توی محدوده خیرالعمور اوسطها هستش  و همین نشون میده که حتی  همین سایت دسترسی به  اوردر نداره دسترسی به سفارشات کل نداره و اومده یک مشت نمونه خروار یک برایندی رو درواقع اومده لحاظ کرده که الان توی اون ارز اون هایی که اومدن و برای پویشن ست کردن هاشون چه تعدادی پوزیشن ست کردن مورد استفادشون هست.

الگوهای استاپ هانتری 54

و الی اخر که برگردیم به چارت این یکی از درواقع از اون  آیتم ها بود و قول داده بودیم که فکرمیکنم. خودم دوتا اندیکاتور هم دانلود کردم و اون رو هم دارم انشالله بعد از اینکه این جلسه در اختیارتون قرار خواهیم داد و اما برگردیم به  چارت و بحث اینکه از سه 1.2.3 منظر به چارت بیایم نگاه کنیم. 

بحث اصلی در موضوع اینکه مثلا الان اینجا 16 یک سطحی  دارید و قیمت اومده حرکت کرده و یک پیوت 16 تا 17 تشکیل داده و میخواد یک ریترن تو پیوت 17 تا 18 زده و به سطح اف تی سیش 19 واکنش نشون داده اگه اینجا 17 چمیدونم دیدگاه اصلی سل هستش این دیگه باید بره پایین 20 و برای چی داره برمیگرده 17 تا 18؟

الگوهای استاپ هانتری 55

 برمی گرده که بیاد استاپ بزنه برای من نوعی برای شما. اینکه میگم من نوعی برای تمام دوستانی که از منظر و از دید تریگر پرایس اکشن دارن به چارت نگاه می کنند .

میدونند که بازار تحت تاثیر این الگو و این ناحیه 21 هستش و چیزی به اسم استاپ هانتر وجود نداره. استاپ هانتر یا شکارچیه استاپ ها یا اون درواقع دزد استاپ ها هر اسمی که میخواید ترجمه کنید. براش  بگذارید این چرا وجود نداره؟برای اینکه  اصلا از اولش قیمت باید .می اومده و از اینجا 22 میریخته .

و تمام اینا (حرکت بین 18 تا 22) بازیچه ای هستش.برای .اونهایی که در تایم اصلی وجود ندارند . اونیکه سرمایه ریز هستش .خورده پا هستش .مطمینا نمی تونه بره چمیدونم (رفت تایم ویکلی) در یک سطح ویکلی بره در یک سطح ویکلی و در سطح ویکلی بخواد  بیاد چیکار کنه. این حرکت 23 رو انتخاب کنه 24 و بگه که بازار تحت تاثیره این 25 و24 حرکت هستش و ببینید وقتی در تایم پای ین هستیم.

الگوهای استاپ هانتری 56

اینجا 25 یک پیوت هستش. میخوایم اینجا 26 ترید کنیم اصول تایم پایین چیه؟ اینکه شما دارید همین سطح 26 رو یک سطح بزرگ میبینید. ولیدر واقع و در اصل میبینید 27 (زوم اوت کرد) که اینجا بازار تحت تاثیر یک تایم بالا هستش  و در تایم اشتباه بودن.

باعث این میشه که شما  به راحتی طعمه اون هایی بشید که سرمایه های بزرگتر دارند اون هایی بشید که یکی دوتا سه تا 28 درایو رو زده و سه تا درایوی که نیومده و سطحش 29 رو برک اوت نکرده و آیا اینجا 25 تا 30 مثلا چیمدونم این حرکتی 30 تا 31 که الان برکشته این 31 استاپ هانتر (قله 25) هستش؟

الگوهای استاپ هانتری 57

مطمینا اگه بخوایم از نظر الگو از نظر حرکت از نظر چارت بخوایم  نگاه کنیم بله این (باکس سبز31) یک الگوی استاپ هانتری هستش. یک الگویی هستش که ما میتونیم ازش  بهترین استفاده رو ببریم اما وقتی هیچ اوردی هیچ سفارشی اصلا در اختیار مای نوعی نیستش.

هیچ کسی نمیدنه این استاپ کجا هستش پس دیگه چه استاپ هانتری؟ چه شکار استاپ هایی باید اتفاق بیفته؟  این رو براساس دیدگاه براساس ذهنیت میان و اسم گذاری میکنند.

و اینکه من نوعی به فرض مثال  در یک چارتی در یک سطحی  دارم ترید میکنم. اینجاها بودیم (رفت دیلی) و دارم ترید می کنم و دیگران میدونند که اگه منی که اینجا 1 اومدم و به فرض وارد بازار شدم زمانی که بازار حرکت میکنه 2 و میاد یک سری سطوح رو بصورت  مینوری 3 برک اوت میکنه.

از نظر علمی که در اختیار من نوعی هستش و میخوام قسمتی و یا تمام از پوزیشن هام رو بیام و مدیریت کنم. چیکار میکنم؟ میام و استاپم رو تریل میکنم (از اون بالا 1 میارم پایینتر به سمت 2 مثلا) استاپم رو جابجا میکنم. اونهایی که تو تایم های مخصوصا پایین هستند حتی.

یک حرکت حتی 4 یک نویز رو بصورت یک ترند میبینند. اونجایی که ریترسیس های عمیق صورت میگیره ریتریس های عمیق میره اصلا برای اینکه اون استاپ هارو به نوعی شکار کنه اون ذهنیت استاپ هارو شکار کنه به چه حالت؟ به این که تقریبا چندین مدل الگوی استاپ هانتری داریم.

الگوهای استاپ هانتری 58

فردا معلم های زبان نیان ایراد بگیرند که ما چیزی به اسم استاپ هانتر نداریم. الگوهای استاپ هانتری الگوهایی که ایجاد میشن و حتی اگه بگیم که استاپ هانتر اصلا خود استاپ هانتر هم درسته استاپ هانتر یعنی شکارچیه استاپ و شکارچی استاپ کی هستش؟

شکار چیه استاپ به نوعی بقول اونها بیگ بویزها هستش. آیتی هتش نمیدونم نهنگ ها هستند و اونهایی که سرمایه لازم رو دارند. ضمنا دانش لازم رو دارند و میدونند که دیگران استاپ هارو به کجا شیفت میدن کجا ست میکنند  یا کجا ذهنیت دارند.

و اینکه درمورد استاپ ها داریم صحبت میکنیم. فقط استاپ لاس ها نیستش اوردر های نوع استاپ هم جزوی از این داستان بودش و اون سل استاپ ها و بای استاپ ها هم جزوی از داستان بوده یک مقاله ای بودش در خصوص  همین.

بحث الگوهای استاپ هانتری در فکر میکنم در یکی دوسال گذشته  اون زمان هایی که گروه مترجمین بود. برگردیم یک مروری کوچکی داشته باشیم بر الگوهای استاپ هانتری در اینکه  اون الگوها روداریم نگاه میکنیم. درمورد ماهیت و جریان سفارشاتی که  درواقع در این خصوص هستش هم بیشتر صحبت میکنیم.

یکی از اون الگوها این تصویر هستش الگوی استاپ هانتریه شماره یک. چجوری ایجاد میشه؟ به این حالت که شما یک حرکت شارپ5 با مومنتوم یک اسپاک دارید و مطمینا الان 6 یاد بیس ها می افتید. الان یاد سی پی ها 6 یاد فلگ یاد از این داستان ها می افتید.

و بهترین حالت برای ما به عنوان شخص سوم که داریم به این بازار از دید سوم نگاه میکنیم. پس میشه دید اول دید دوم و دید سوم دید اول همین دیدی که خورده پاها دارند. دید دوم دیدی که پول هوشمند داره و شکارچیان استاپ دارند و دید سوم میشه چشم سومی که ما هستیم. دید سومی که ما هستیم. حتی اگر ندانیم که این استاپ لاس ها کجا هستند.

الگوهای استاپ هانتری 59

این اوردر های استاپ کجا هستند. ولی وقتی میدونیم که بعد از یک حرکت شارپ 5 با مومنتوم که قیمت برمیگرده 7 تا 8 و میاد یک لو تشکیل میده.

اون موقعی که ببین شما همین الگو رو در تایم پایین و برای کسایی که توی تایم پایین دارند این برگشتی که داره این جا 8 تا 9 اتفاق می افته یدونه چی اتفاق می افته؟ یدونه های 8 مینوری ایجاد میکنه یک درواقع سویینگ های مینوری اینجا 8 ایجاد میشه برای اون ها که در تایم پایین و در تایم های غیر استاندارد و غیر رویتن بازار هستند.

اینجارو 8 یک های میبینند و برای اگه اون بالا 10 به فرض مثال سل کرده باشند. برای اینکه بخوان بیان از اوردر هاشون به نوعی از دارایی که بدست اوردن محافظت کنند استاپ هاشون رو هولد میکنند و شیفت میدن. میارن کجا؟

پشت این هایی 8 که اینجا اتفاق افتاده ست میکنند این پیوتی که اینجا 8 درتایم پایین تشکیل شده ست میکنند و قیمت میاد پایین تر8 تا 9 برمیگرده 9 تا 11 یک لوی 9 دیگه تشکیل میده. وقتی یک لویی 9 بالاتر از یک لوی 7 قبلی تشکیل میشه.

اینو 9 گفتم در تایم پایین وقتی ببینید. داره تشکیل میشه اون موقع چه اتفاقی می افته یکسری ها میان دیدگاه بای دارند. در این حرکت 9 تا 11 حتی بعضی ها مثلا ممکنه یک تریگر لاین 12  ترسیم کنه از این دوتا قله ها 8 و11 و با شکست این 12 بیان و دیدگاه بای 13 داشته باشند.

یکسری از اون هایی که درواقع میان و با شکست قله 11 یکسری ها که اومدن استاپ گذاشتن (بالای 8) یک سری ها اینجا 14 (خط قرمز) میان اوردرهای بای استاپ ست میکنند.

یکسری پس اورد بای استاپ اینجا 14 هستش بهترین خوراک برای سلرها 14 میشه و از اون طرف اون استاپ لاس هایی سلرها 10 ( اون کسایی که در10 سل کرده بودند و استاپشون رو اورده بودن پایین) هم که اومد اینجا 8 اینکه میگیم سلرها در واقع اون هایی که اون بالا 10 شورت کردند.

توی بازار اصلی اگر اشتباه نکنم. دوتا واژه هستش به اسم شورت و لانگ این که ما میگیم شورت میکنم. یعنی ما داریم وارد پوزیشن فروش میشویم.

و اینکه لانگ میکنیم وارد پوزیشن خرید میشیم و اینکه میگیم که سل انجام شده سل درواقع تصفیه پوزیشن لانگ هستش و این 10 بالا که درواقع شورت انجام شده این استاپی که داریم انجام میدیم استاپی که حالا تریل 8 (یعنی تو10 شورت کردیم بعد حرکت نزولی مارکت ما استاپ رو جابجا کردیم به پایین گذاتیم روی های 8) شده نشده فرقی نمیکنه میشه پوزیشن سمت مخالف و استاپ پوزیشن های سل به نوعی خودش بای هستش.

پس دو نوع  دیدگاه 14 دو نوع ذهنیت از نوع استاپ اینجا (14خط قرمز) وجود داره و میشه بهترین خوراک 14 برای کی؟ برای حضرات شکارچیان استاپ و بازار رو میارن (حرکت 15 تا 16)  به راحتی تمام پوزیشن های نوع استاپی که اینجا 16 (باکس قرمز) هستش رو میشه خوراکشون جمع میکنند.

و بازار رو برمیگردونند 16 تا 17 ما نمی دونم اصلا اینجا استاپه ما نمیدونیم چمیدونم کی اینجا استاپ ست کرده نکرده؟ اما یک الگو هستش (منظور الگوی شماره یک کل تصویر یک) یک  پترن هستش که ما میتونیم در لحظه وقوع از الگوهای  استاپ هانتری که این یکی از اون درواقع مدل ها هستش.

که در واقع توی حرکت های اسپایک 5 و حرکت های شارپ که گفتیم حداقل دو نیم به بالا توان حرکتی که در یک کندل 5 یا گفتیم حداکثر در سه کندل 5 این اتفاق بیفته میشه یک حرکت  با مومنتوم 5 میشه یک لگ شارپ یک حرکت 5 اسپایک و این یکی از اون مدل ها و میتونیم در لحظه تشکیل بیایم از ستاپ استاپ هانتری استفاده کنیم.

الگوهای استاپ هانتری 60

و وارد بازار بشی م .یک الگوهای استاپ هانتری .یدونه ستاپ استاپ هانتری که اگه خاطرتون باشه . داشتیم که به تایم تریگر میرفتیم. کندلی که نقض سطح کرده بود.

بازار اگه برمیگشت و زیر کندل نقض سطح از الگوهای  اس او چهاری که قبلا  خدمت شما معرفی شد. بخاطر این هستش که این 16 (باکس قرمز) حرکته اون حرکت الگوی اس او چهارهستش و شما حتی  اون حرکت هایی که به عنوان حرکت های پرشین گلف خدمت شما اون زمان معرفی شد.

(اس ام اس اومد کات) برگردیم به بحث توی بحث این که پرشین گلف الگوهای اس او چهاری حرکت های شارپ رفت و برگشت و این یکی از اون مواردی هستش که برای استاپ هانتر درواقع اتتفاق می افته یکی از الگوهای استاپ هانتری و در واقع ببین فقط یک ذهنیت هستش.

اینکه من نوعی بیام و بدونم که اینجا 8 استاپه و استاپ ست شده و استاپ و حتی اون بزرگترهای  بازار توی این بازار دسترسی به  استاپ ها و ست کردن اینکه کجا هستش ندارند از ذهنیت از دیدگاه از اینکه دیگران به چی فکر میکنند استفاده میشه برای این بحث.

اما الگوی شماره دو، الگوی شماره دو از حالت حرکت شارپ و سی پی و درواقع اون قسمتی که  ناحیه بیس بود میایم بیرون و شما یک حرکت دارید 18. حرکتی که درواقع از گذشته بوده قیمت برگشته 19 تا 20 یک های 19 دارید و فرق نمیکنه معکوسش درواقع حالا اونری بخوایم ترسیم کنیم یک لو دریم (منظور الگو رو برعکسش در نظر بگیریم) و توی این حرکتی 18 که اتفاق افتاده.

این درواقع سطحی که اینجا 19 وجود داره قیمت بعد از مدتی که داره برمیگرده 20 تا 21 میاد و این 19 سطح رو یک کندل پشتش 21 میبنده. بازم تاکید کنم داخل پرانتز تمام این اتفاقات به نوعی برای ما پیش پا افتاده هستش چرا این اتفاقه می افته برای دیگران؟ برای اینکه اصلا نمی دونند که این 19 پیوت برای کدوم تایم فریم هستش.

الگوهای استاپ هانتری 61

اون سطح برای کدوم تایم فریم هستش وجود یک گروه یا درواقع یک عده یک درواقع تحلیلگر یک تریدر در یک تایم اشتباه درواقع باعث این اتفاق میشه.

اما چون میدونند که این اتفاق رخ میده به راحتی میان ازش استفاده  میکنند و استفاده هم به این حالت که میان یک کندلی اینجا 21 (بالای خط قرمز) بسته میشه و میگن اخ جون چه اتفاقی افتاد؟ برک اوت اتفاق افتاد و قیمت برمیگرده به 22. میاد و وقتی برک اوت 21 اتفاق  افتاد دوتا حالت بود برای ست کردن استاپ یکی از اون ها که استاپ هارو می اوردن زیر کندل برک اوت 23 ست می کردند.

توی این حرکت صعودی 20. تا 21 .و یا اینکه زیر این لوی 20 مینوری قیمت به راحتی برمیگرده 22. میاد چون میدونند که تعدادی اینجا 23 خوراک اماده هستش میاد اون رو میزنه و بعدا برمیگرده 24 و ادامه حرکت. یعنی اینکه خیلی راحت میان و از یک شکست 21 بهترین استفاده رو میکنند چون میدونند استاپ ها کجا هستش.

اما این اتفاق میتونه یک جور دیگه هم بیفته قیمت داره حرکت میکنه 18 و یک سطحی 19 هستش میاد و وقتی از این سطح میگذره 21 این اقازاده هایی که اون پایین 25 بایر بودن استاپ هاشون رو چیکار میکنند؟ استاپ هاشون رو یا اینجا 20 ست میکنند. یا میارند اینجا 26 ست میکنند و اون موقع قیمت میره (حرکت صعودی تا 21) میشه به نوعی درواقع حرکت دو طرف ناجوان مردانه هم برمیگرده میاد استاپ های اینهایی 26 که هستش رو میزنه.

که تریل کرده بودند  و ادامه 22 حرکت میده از اونور هم میتونه اون سطح مخالف 19 رو هم استاپ هانتر 21 کنه و همین بحث کندلی 21 که میاد و توی سطح 19 آیا بسته میشه نمیشه. میزان نفوذش 21 اینکه این شکست 21 جعلی هستش نمیدنم غیر جعلی هستش واقعی هستش.

الگوهای استاپ هانتری 62

 این هارو از قبل درموردشون صحبت کردیم و درمورد بحث دبل تاپ های دایور جنسی. که یکی از اون ها درواقع  این مدل 12.19 بود و دو مدل دیگه هم داشتیم . و قیمت تازه زمانی که از محدوده توان حرکتیه قله ای 19 که داریم دور (یعنی در حرکت وهای 21 ازهای 19 به اندازه توان حرکتی حرکت نکرده باشه) نشده باشه هنوز شکست اتفاق نیفتاده.

شما میتونید این انتظار رو داشته باشید که  قیمت به راحتی برگرده 21 تا 22 و بیاد زیر سطح 19 ما اصلا نمیخوایم بیایم بگیم که این 21 شکست قطعی هستش یا نیستش. ما میگیم که این الگو و این پترن وجود داره اسمش هستش الگوی استاپ هانتری و ما از ستاپ استاپ هانتری مون روی این الگو (الگوی شماره دو) میایم و استفاده میکنیم.

حالا توی حالت نقاشیش توی  حالت چارت توی هرجایی که  درواقع بخوایم این مدل رو داشته باشیم مثلا اینجا این سطح 1 ناحیه ای که اینجا 1 داریم و قیمت میاد بهش 2 میرسه.  ببینید قیمت میاد به ناحیه به گره ای 1 که وجود داره میرسه 2 برمیگرده 2 تا 3 پیوت 2 رو تشکیل میده. و ریترن تو پیوت 4 رو میزنه.

حتی ماهایی که مثلا فکر میکنیم . یک ذره بروزتر هستیم نمیدونم پیوت داریم اف تی سی داریم و ریترن تو پیوت داریم و همه این هارو میگیم کمی قسمتی بروزتر هستیم.

الگوهای استاپ هانتری 63

میاد و شروع میکنه به حرکت کردن 4 تا 5 اگه همین ناحیه 6 (باکس طوسی 6) رو بخوایم در تایم های مثلا پایین تر توی ویکلی هستیم . مثلا بریم توی دیلی یا چهار ساعته (رفت چهارساعته) خب ناحیه ای که وجود داره سطحی که درواقع قیمت اومده پیوت 7 رو تشکیل داده ریترن تو پیوت 8 تا 9 رو تشکیل داده.

حرکت کرده 9 تا 10 خب من نوعی وقتی میام و در این سطح  اف تی سی 11 میام و وارد 9 پوزیشن سل میشم. وقتی قیمت میاد 9 تا 10 و لویی که اینجا 8 ایجاد کرده رو رد 10 میکنه. بنابرین من میام استاپم رو از اون بالا 7 ورمیدارم و میگذارم این پایین 11.

قیمت برمیگرده میاد 10 تا 12 به راحتی استاپ من رو میزنه 12 و مجددا میریزه 13 حتی اگه  اینجا مثلا بالای این های 9 هم قرار داده باشم. میره پایین تر13 (چارت رو حرکت کرد به جلو که ببینه واکن به اون سطح 11 جلوتر چگونه هستش)  و ببینید اینجا 14 و میاد نه تنها استاپ من نوعی که اینجا 9 هستش رو میزنه استاپ اون افرادی که اومدن و استاپشون رو بالای این سطح 7 ست کردن.

الگوهای استاپ هانتری 64

میاد و استاپ اون هارو 15 هم میزنه و وقتی استاپ اون هارو زد با تمام. قدرت حرکت 15 تا 16 میکنه و از سطح فاصله میگیره و ما میگیم که این 14.15.16 یک چیچی هستش؟ یک الگوی استاپ هانتری هستش و ازش میایم بهترین استفاده رو میبریم. چجوری بهترین استفاده رو میبریم؟ حتی اگه در همین تایم (چهارساعته) هم باشیم . متناسب با تایم فریممون میایم و تارگت هارو ست میکنیم. میایم و درواقع اون ذهنیتی که برای ادامه مسیر حرکت داره رو  لحاظ میکنیم.

الگوهای استاپ هانتری 65

اینجا 15 ناحیه ای که درواقع وجود داره ببینید الان همینجا 17 مثلا یک ناحیه ایجاد شده. واین 18 اون کندلی که باعث چی چی بود؟ نقض سطح 17 بود این اون کندله هستش. ببینید یک کندل گفتیم .چی چی بود؟ یک کندل مزخرف. یک کندل پتک چکشه. من نمیدونم هرچی هستش این 18 کندل کندلی هستش که درواقع نشان تصمیم گیری هستش و نفوذ 18 کرده اینجا 17 زمانی که قیمت برگرده 20 بیاد زیر19 این کندل 18 کلوز کنه.

اون موقع ما یک سطح داریم. ما یک  دیدگاه داریم برای اینکه قیمت یک الگوی استاپ هانتری تشکیل داده یک حرکت شارپ 21 یک درجا زدن 22 و یک برگشت 22 تا 23 شارپ برگشت 23 تا 24 به کجا؟ برگشت به تریگر هیدن لول درواقع 25 این کندل .و از اون طرف ناحیه ای 26 که میتونیم ازش استفاده کنیم. و ادامه 24تا 27 حرکت تا لول های پایین.

خود همین 24 تا 27 فکر میکنم از اینجاها یک چیزی حول هوش دیویست و خورده ای در چهار ساعته هستش و حتی این 26 ناحیه حتی این سطحی که اینجا 22 مجددا اومده و درواقع ایجاد شده.

این پیوتی (حرکت28.22.27) که اینجا 22 ایجاد شده. پیوتی که حتی اومده 22 تا 27 خط تریگر لاین 29 رو هم برک اوت کرده میتونه یک 22 ناحیه عرضه ایجاد کنه. ببینید قیمت اومده با یک کندل شارپ 30 و با یک کندل  لانگ این رو 22 رد کرده ما از الگوهای استاپ هانتری با  ستاپ استاپ هانتری می اومدیم وارد بازار میشدیم .

الگوهای استاپ هانتری 66

یعنی اینکه زمانی که قیمت حالا بره  و زمانی که برمیگرده میاد کجا میاد زیر این 31 سطح  کلوز میکنه  اون موقع این 32 اون کندله هستش که اومده زیر کندل 30 نقض این 22 سطح و خودش اینجا 32 بری ما یک تریگر ورود هستش برای ورود و ضمن اینکه میدونیم بازار اومده و اینجا 15 بازهم اون سطح اصلیه 7 رو اومده و نقض 15 سطح کرده.

یعنی همینجا هم این 1 اون کندل نقض سطح باشه این 2 کندل اومده زیر این 1 سطح کلوز کرده یعنی اینجا هم شما میتونید به راحتی بیاید ( کندل 2 رو اندازه زد پنجاه پپ هست) و با ریسکی که پنجاه پپی 2 که هستش. وارد بازار بشید.

پس برای داشتن اون دیدگاه داشتن اون ذهنیتی که درواقع وجود داره. اینجارو 3 دوستانی که با ما همراه هستند. اگه خاطرتن باشه حالا گذشته رو نمی گیم فکر میکنم همینجا 4 بود توی گروه و کانالتون داشت بحث میشد. که چجوری مثلا این 5 حرکته رو تشخیص دادیم که  این حرکنه 5میخواد اتفاق بیفته.

و قیمت تا اینجا 6 بره حتی تو اون خبر رای گیریه برکسیت بود چی چی بود. مثلا تا اینجا 6 میخواد بره هر اتفاقی  که میخواد توی دنیا بیفته. هیچ فرقی نمیکنه بازار به سطوح واکنش نشون میده. بازار نصبت به اون ذهنیتی که  وجود داره الان همین جارو 4 که شما ببینید اگه خاطرتون باشه توی جلسات قبلی در مورد حرکت های شارپ 7 صحبت کردیم.

الگوهای استاپ هانتری 67

درمرد سی پی 4ها صحبت کردیم. درمورد تعداد درایو ها صحبت کردیم. و کندلی 8 که به نوعی برای ما این صعودیه 9 (حرکت صعودی 9) هستش .اولین کندل 8 رنگ مخالف نزولی وقیمت میاد توی این حرکت شارپی 10که هستش. خیلی ها میان استاپ هاشون رو میارن شاید مثلا اینجوری بشه که عه خب همیشه این  اتفاقه داره میفته.

خب اونها دیوانه اند مثلا چمیدونم  مثلا بیان همیشه استاپ هاشون رو بگذارند اینجا 8. خیالتون راحت باشه تا دلتون بخواد یک چیزی حول حوش چقدر بود؟ الان که بهبود پیدا کرده هشتاد نود درصد دیوانه توی این بازار حداقل وجود داره. و استاپ هارو هم میارند اینجا 8 حتی بعضی ها میگن که ایراد نداره.

چرا؟ اون پایین 11 اومدن وارد بازار شدن و اینو 8 دیگه بصورت اینکه حالا یا میره یا میزنه مثلا ولی اینجا 8 دیدگاه چی وجود داره؟ اینجا 8 دیدگاه این وجود داره که یکسری ها استاپ هاشون رو اوردن گذاشتن اینجا 8 و یک تعدادی نفرات هم  اوردر اینجا 12 ست کردند.

یعنی گفتن که به اندازه مثلا ایکس مقدار از اون توان حرکتی  یا اون ای تی اره اگه قیمت بیاد و اینجا 8 رو چمیدونم. نفوذ کنه 13 ( یعنی از سطح 8 به اندازه اون توان حرکتی یا ای تی ار نفوذ 13 کنه به سمت پایین). یعنی  اینکه دیگه میخواد بره پایین اوردرهای نوع سل استاپ اینجا 13 ست کردند.

الگوهای استاپ هانتری 68

میشه بهترین خوراک برای اینکه قیمت بیاد اینجا 13 و یک بای 13 خیلی خوشگل انجام بده برای حرکت 13 تا 6 و این حرکت 13 تا 6 که دیگه معرف حضورتون هستش و گفتیم برمیگرده 6 تا 3 و میاد راه رو هموار کرده که خودش رو برسونه به درایو یک 14 همین حرکتی که دوباره داره قیمت برمیگرده 3 تا 15 یکی از اون نواحی که ما میایم و به سل فکر میکنیم.

این 16 ناحیه هستش و این سطح 16 هستش اولین کندل رنگ مخالف. تقریبا همینجا 17 ها و اما بازار بصورت یک دو سه و مجددا 18 درایور زده مجددا تصویه کرده و اگه خاطرتون باشه اینجا 19 هرچی از من سوال کردید گفتم تا زمانی که قیمت نیاد و این 20 کندل شارپ ریزشی رو انگلف نکنه من نظری ندارم چرا؟ چون احتمال اینکه این کندله 20 این حرکت شارپه 20 یک حرکت استاپ هانتری باشه بسیار بسیار زیاد بود.

معمولا زمانیکه شما درایور18 هارو دارید .حالا اعم از درایو شناور یک دو سه 18 و غیره رو دارید . اتفاقی که درواقع رخ میده. اون درایو سه 3 اگه حرکت شارپ 20 تا 3 داشت اگه با تمام قدرت. اومد و خودش رو رسوند 3. به ناحیه ای 14 که درواقع از قبل مشخص شده هستش گفتیم نقل قول بود از حضرت سیدن اگه اشتباه نکنم.

البته آپدریت شده به تریگریش این بود که اگه یک گره معاملاتی داشته باشید و احتمال وجود سفارش و دیدگاه سفارش در اون دارید و از حرکت شارپ 20 تا 3 میترسید و نمیتونید وارد بازار بشید. اوردرتون رو ست 3 کنید و برید تو کوچه فوتبال بازی کنید.

این خودش اصلا یک تکنیکه یعنی اینکه شما هر زمانی یک گره 21 معاملاتی دارید  و قیمت با تمام قدرت 22 و با تمام مومنتوم میاد و به سمت گره 21 شما حمله میکنه . یعنی اینکه میخواد برگرده 15 تا 23 نه اینکه صدرصد باشه. نمیگیم صدرصدی وجود داره.

اگر هم داشته باشه میگیم وجود نداره چون  ممکنه که توهم بزنیم توهم از چه نوعی؟ توهم از نوع کیوی اون دوستانی که توی گروه  کلاینت ها هستند میدونند که چی میگم یک تحلیلی بود برای کیوی و اینکه یک سرو شانه 1 بود.

و قیت در یک حرکت اومد  2 نک لاینش رو شکست و گفتیم اینجا 3 هدف هستش و این هدفی که  اینجا 3 هستش یک زیرو تریگر کندل 4 دره زیرو تریگر کندلی که یک درواقع (حرکت 5 تا 6 رو با موس نشون میده) های 6 البته این 5 تا 6 الگوی کیو ام نیستش.

از نظر ما البته خود الگوی کیو ام رو انشالله ما توی جلسه آتی . تحت همین عنوان ذهنیت سفارش و جریان سفارشات بصورت درواقع یک جلسه مجزای بیست و شیش قسمت دیگه ای از جریان سفارشات رو صحبت میکنیم. و یک حرکت 5 تا 6 یک های 6 حرکت صعودی باشه از های 6 شروع میشه.

خیلی ها این رو (5 تا 6.6 تا 7.7 تا 8) به عنوان حالا کیو ام میشناسند و این یک الگو هستش که به عنوان اینکه بیایم هر چی داریم اینجا 6 (روی سطح لول های 4) حتی خودمون رو هم بکشیم و اون سطح خودکوشی و یک لوی پایینتر( حرکت 8 تا 9) و الان که برگشته و بقول بعضی ها مثلا و اینجا یک سطح هستش.

الگوهای استاپ هانتری 69

 این  سطح خودکوشی که اینجا 6  وجود داره و این گره ی 4 عزیزو این هم ( از های و لو و کولز زیرو تریگر4 خط افقی ترسیم کرد) داغ دلم رو دارم برای خودم تازه میکنم. چرا؟

من خیلی خیلی به خودم مطمین بودم. که قیمت از این 10 نواحی (زیرو تریگر 6 محدوده سبز بین لو و کلوز زیرو تریگر) چیکار میکنه برمیگرده.

چون یک حرکت شارپ صعودیه 2 برک اوت داشت یک درایور11 زد که تبدیل به تریپل تپس 12 شد و توی بحث تریپل تپس ها رسید به این 4 ناحیه من اومدم یک اشتباه خیلی روتین انجام دادم. اول 10 این ناحیه 4 اومدومو بصورت فول مارجین وارد  بازار شدم.

بعد از اینکه ماها معمولا اینجوری هستیم دیگه (الان میگید نگاه کن توروو خدا رو دیوار کی داریم یادگاری مینویسیم و اینجا 10 بصورت فول مارجین .چون این حرکت 10 تا 12 و این برگشت 12 تا 13. رو به نوعی میدونستم که  داره اتفاق می افته .

خب فرق بین من نوعی اون بانکه اون بیگ بویزه چی هستش؟ این هستش که من طاقت ندارم  و اون صبر میکنه و اون  طاقت داره اون نه اینکه میدونه حتما و حتما بازار از این  کندل. یدونه از این کندل مزخرف ها چی چی بود؟ چکش ها هم همین جاهستش 14 واین 14 کندلی که به عنوان یک کندل مزخرف ازش یاد کردیم این کندله 14 این رد پاهه اینجا هستش .

و  از اولش هم باید قیمت 12 می اومد  اینجا 14 اما توی  تایم های پایین اونقدر اینجاها 4 بازی کرد 10 تا مثلا من نوعی رو گول مالید خب اصلا گول مالید چه اشکال داره بیا با حجم منطقی با لات منطقی  دارم خودمو نصیحت میکنم. این اول 4 ناحیه میخوای ورود های زود هنگام یکی از اون گناهان کبیره بود دیگه شما که میخوای گناه کبیره انجام بدی.

حداقل یک گناه کبیره ای ای نجام بده که قابل توبه کردن و بخشش باشه و اون موقع بازار میره از همونجایی 14 که ازاولش باید برمیگشت و گناه بازار نیست. که من زود 10 وارد شدم. نه زیاد نبود یک چیزی حول حوش نود و هفت میلیون جلوی چشم صد ویازده نفر اینجا 10 ما استاپ اوت لول شدیم ویک سری ها اومدن گفتن که هدج کن اگر قرار باشه من همه زندگیم رو ازدست بدم هدج نخواهم کرد فری ریسک کن قفل کن نمی دونم از این داستان ها یکسری ها اومدن گفتن که مارتینگل کن.

اگر قرار باشه باز مجددا همه موجودی و بالانس و همه چی  پودر بشه بره روی هوا نمیام یک اشتباه دومی رو روی اشتباه اول انجام بدم. اشتباه اوله اصلا این بود که  فول مارجین چه معنی داره تو همون لحظه ای که می اومدم اینجا رو ترید میکردم گفتم یا  صفر یا دو برابر مطمیا باشید که همیشه یا صفره ما یا دو برابر تو این بازار نداریم زمانی که علم و منطق و قانون رو زیر پا میگذاریم.

و خب اون ریسک رو قبول کردم و زیادی کرده بود یعنی  خوشی زده بود یک جورایی زیر دلم  بترسید از جلسه های آینده که دیگه این دوره تموم میشه چرا؟ مغرور شدن و من آنم که رستم بود پهلوان  اینکه بازار زیر سلطه  دانش منه اینکه من بازار و میشناسم اینکه سفارش رو میدونم اینکه الگو رو میدونم اینکه حرکتش رو میشناسم و این خیلی  خیلی بده اینکه میاید یک زمانی مثلا صدتا دویستا سیصد تا معامله میکنید.

یدونش هم استاپ نمیخوره. مطمین باشید که خطر بیشتر از اون خورده پا ها بیشتراز اونهایی که نمیدونم علمش رو ندارند. دانشش رو ندارند و بقیه در کمین شما هستش. کار بسیار سختی از این به بعد در پیش رو دارید و اما زمانی که اینجا 10 معامله کردم گفتم این قیمت میاد این 4 زیرو تریگر کندل رو چیکار میکنه؟

استاپ هانتر میکنه زیرو تریگر کندلی که حالا میریم در تایم پایین  در اون تایم پایین هم بگذارید خطوط  اضافه رو پاک کنیم. با اون سطح بالا 14 اصلاکاری نداریم  و همینجا 15 یا همین سطح خودکشیه 6 این 15 با سطح خودکشیه 6 تقریبا تو یک راستا هستش (رفت تایم پایین)

الگوهای استاپ هانتری 70 1

و اما اینجا .قیمت برای بهتر دیده شدن اینجا رو نگاه کنیم زمانی که میاد و به این ناحیه 16 میرسه محل ورود ما از الگوهایی که  درواقع وجود داره با اون  ستاپ استاپ هانتری. این 17 کندل هستش  و زمانی که  قیمت میاد و زیر این 17 کندل که باعث نقض سطح شده کلوز میکنه 18.

الگوهای استاپ هانتری 71

میشه محل 18 ورود ما الان توی تایم پایین (رفت یک ساعته) راحتتر داره دیده میشه. ضمن اینکه وقتی شما بیاید اینجا یدونه حرکت شارپ 19 از این شادوها هم دارید. توی بحث نفوذها توی بحث شادوها. توی بحث (ایی او) ها ایی او آره؟ گفتیم که اینگلف و اینگلف ها اینگلف یعنی نفوذ کردن.

نفوذ کردن در این گره ای که اینجا 20 وجود داره .نفوذ کردن .ها یک زمانی معنیه استاپ هانتری میده. و یک زمانی معنیه کلین برک اوت میده. یعنی خود این آقازاده  اینگلف (ایی او) 21 وقتی اتفاق می افته یک زمانی معنیه سی او22 میده (کلین برک اوت) و یکزمانی هم معنیه استاپ هانتری 23 میده و چجوری باید بفهمیم ؟ باید برگردیم به دیدگاه اصلیه سطح و اینجا 24 وقتی من دیدگاه این رو دارم که  قیمت میخواد برگرده.

پس این 19 نفوذ یعنی اینکه دار ه راه رو هموار میکنه  برای چی؟ برای اینکه بخواد بیاد. و ادامه 25 حرکتش رو داشته باشه و دقیقا روی همین 20 سطح توی تایم پایین فکرمیکنم (ام یک) بود. اگر اشتباه نکنم .

الگوهای استاپ هانتری 72

(درتایم ام پنج هستش) یک حرکت شارپ اینجا 26 این اون حرکت استاپ هانتره بود و توی ام یک کاملا مشخص بود. بازار بصورت سی پی27 حرکت میکنه خودش رو میرسونه به ناحیه 28 یک برگشت 29 داریم تو ام یک اینجا 28 و یک سطحی رو تشکیل میده.

میاد با تمام ق درت 26 و میره استاپ هانتر 26 میکنه  و برمیگرده 30 بازار دیگه اینجارو 26 نخواهد دید. و این 31 میشه ناحیه ورود البته  در همین 31 حالت اونجا اون دوستانی که می اومدن می گفتن چمیدونم بیا شارژ کن حتی یکسری ها میگفتن اگه موجودی نداری .

لطفشون شامل حال بود و میگفتن ما بهت پول میدیم و بریز اینجا و گفتم خب چرا برای چی بخوام بیام پولو بریزم  این اشتباه رو درواقع بپوشونم .اشتباهه اشتباهه و از هر طریقی باشه و از هر کسی سر زده باشه.

ومن اون سرمایه رو اون پولی که  میخوام اینجا بریزم .واین رو نجانت بدم و چرت بزنم.  که بازار برگرده وای میستم اشکال نداره اشتباه کردم قبول میکنم و دوباره میام و وارد بازر میشم اینجا 31 میام وارد بازارمیشم.

الگوهای استاپ هانتری 73

(جلوتر) دوباره اینجا 1 وارد بازار میشم دوباره (جلوتر چارت) اینجا 2 میام وارد بازار میشم.

الگوهای استاپ هانتری 74

گره ای 3 که اومده و استاپ هانتر 2 کرده ومجددا و در تمام طول این مسیر 4 حرکت خط چهار..اینجا5 هم (تایم یک ساعت) دقیقا  یکی از اون نواحیه ورود مون بودش که اومد قیمت زد به  این کندل 6 وحرکت ریزشیش رو ادامه داد.

الگوهای استاپ هانتری 75

تا کجا تا این7 پایین. این هارو (فکر میکنم منظورش ناحیه 7 رو به عنوان تارگت) چجوری میتونیم بدست بیاریم؟

الگوهای استاپ هانتری 76

اگه خاطرتون باشه توی بحث  اصلی اصلا تریگر پاریس اکشن که براساس توان و گام حرکتی بود شما یدونه  از این اندیکاتور ها فکرمیکنم در اختیار داشته باشید (اندیکاتورتریگر ادد کرد)(خطوط رو پاک کرد درتایم یک ساعته هستش) برگردیم توی وحرکت هایی که هستش ببین از این 8 حرکت تا این 9 بالا رو که شما دارید یک چیزی حول حوش چهل و دو پپ هستش.

الگوهای استاپ هانتری 77

و شما میرید در تایمی که بتونید تقریبا (رفت چهارساعته) اون حرکت رو داشته باشید. و براساس همون حرکت چهل و دوتایی (بازبرگشت یک ساعته) بیست و شیش دارید میشه پنجاه و خورده ای و میشه پنجاه و سه تا تقریبا. در کلیت که گام کوتاه و بلند هستش. ما براساس همین چهل و خورده ای میایم و حرکت میکنیم .

شما یدونه حرکت حول حوش چهل و خورده ای اینجا 10 دارید و سی ونه تا چهل تا و بعدی رو ببینید اینجا 11 دارید (داره باکس 10 رو کپی میکنه به عنوان گام). و بعدی رو اینجا 12 دارید قیمت میاد خودش رو میرسونه به  این ناحیه 13 این 13 شادو و این 14 شادو.

یعنی اینکه یک سطح 15. و یک ناحیه که انتظار دارید. اون سه تا حرکت 16 و اون سه گامی که میخواد اتفاق بیفته میشه 17 تارگت شما و به راحتی توی تایم های پایین اینجا 17 رو به عنوان  تارگت و این 18 تا 19 حرکتی که  اونجا به عنوان استاپ هانتری بود رو میاید میگیرید (طولش رو ادازه گیری کرد 18 تا 19) یک چیزی حول حوش مثلا صد پپ .

الگوهای استاپ هانتری 78

و موضوع اصلی اینه که اگه  یک وقتی خدای ناکرده  به هر علتی اومدید و اشتباه کردید اشتباهتون رو سعی نکنید که با یک اشتباه دیگه جبران کنید اشتباه رو قبول کنید. لات بالا اشتباست ترید بدون استاپ لاس با لات بالا اشتباه  فوق اشتباه هستش و و و الی اخر.

و اینجا بحث چی چی بود ؟ (تایم دیلی) بحث سفارشات و استفاده از الگوهای استاپ هانتری  و شکار استاپ لاس ها  .و مطمینا اون آقازاده ها  میدونند یا حدس می زنند . که خیلی خیلی از نفرات  استاپ هاشون رو کجا ست کردن؟ 59.45 پشت این 20 کندل زیرو تریگر ست کردن .و خیلی ها مثل من اوایل این21 کندل میان چیکار میکنند؟

الگوهای استاپ هانتری 79

وارد بازار میشند عجول هستند و صبر ندارند وقتی این اتفاق می افته این 22 میره و استاپ رو میزنه و برمیگرده 23 تا کجا میخواد برگرده؟ زده سر این 24 زیرو تریگرکندل این هم 25 اینجا حالا الان چه اتفاقی می افته؟

الگوهای استاپ هانتری 80

(رفت ویکلی) شمایک پیوت 22 دارید یک پیوتی از تایم ؟ تازه اگه اینجا 26 نگاه میکردید .پاس دادن کندل ها بود و بازار تحت حمایت فعلا این گره 27 هستش. اینکه میگیم تحت  حمایت اون بالا رو نشون میدیم حالا یک وقتی نیاید. اعتراض نکنید و تحت حمایت بودن یک مقاومت داشته باشید میتونه قیمت درواقع تحت حمایتش باشه.

و اون دوطرفه بود دیگه جفتش یک معنی رو میداد و الان شما یک 22  پیوت دارید (تایم دیلی) که انتظار دارید که قیمت یک 23 تا 28 ریترن تو پیوت داشته باشه و از این ناحیه 28 مجددا به سمت پایین 29 حرکت کنه این به سمت پایین رو ما اصلا نمیدونیم تا کجا میخواد بره. اگر هم بدونیم میگیم نمیدونیم چرا؟ میخوایم مدیریت کنیم و توی این  28 ناحیه ای که شما میخواید بیاید و وارد بازار بشید.

الگوهای استاپ هانتری 81

خب مطمینا این قیمتی که داره اینجا به سمت بالا 23 تا 28 بالامیره. در تایم پایین تر (رفت چهارساعته) یک 23 پیوته و خیلی های دیگه سعی میکنند.

روی این پیوت 23 مجددا 30 بیان وارد بازار بشن پس بازار میتونه از اف تی سی 31 این 23 پیوتی که اینجا هستش هم برگرده 32 مدیریت پوزیشن ها در لول های اف تی سی و (رفت تایم دیلی) آن موقع میشینیم منتظر اینکه اگر قیمت.

الگوهای استاپ هانتری 82

 اومد اینجارو1 استاپ هانترکرد. یک الگو هستش .یک ستاپ هستش. و وارد بازار میشیم. و اگه اومد اون پایین 2 رو استاپ هانتر کرد. اگه کلین برک اوت کرد. با همه  اون ذهنیت هایی که وجود داره.  

الگوهای استاپ هانتری 83

مجددا و این هم  یکی از اون مواردی که توی بحث الگوهای استاپ هانتری و اگه بخوایم ازش دور نشیم باید برگردیم به سومین الگوی  استاپ هانتری سومین الگوی استاپ هانتری که در خدمت شما هستیم. اگه دقت کرده باشید.

کم کم داره از حالت اولی حرکت شارپ و اسپایک بود بیس بود. دومی حالت درایور زده بود. دایور جنس بود و سومی داره میرسه به حالت  سوینگ های و سوینگ لو سوینگ های سوینگ لویی که دیگه کاملا لگ های حرکتی 3 تا 4.4 تا 5.5 تا 6 داره و لگ های حرکتی  که معمولا  اون هایی که بصورت اوردرهای  درواقع سل استاپ 5 و  بای استاپ 6 میان روی سویینگ های 4 و سویینگ لو3 اونجاهایی که هایرهای 6 و لور لو 5 میزنه.

میان و وارد بازارمیشن بخاطر اینکه باز تایم فریم رو ندارند بخاطر اینکه باز محدوده های توان حرکتی رو ندارند.

الگوهای استاپ هانتری 84

بخاطر اینکه باز در تایم اشتباهی هستند. میشند طعمه شکارچیان بازار و براحتی این اتفاق براشون می افته و یکی ازهمین موارد. فکر میکنم که همین هفته با دوستان بحث میکردیم. توی لونی یا کد یا اسم هایی که براش هست. یو اس دی کد بودش توی  یو اس دی کد من خودم.

تحلیلی که داشتم در واقع  شکسته شدن این 7 سطح در واقع ادامه حرکت تا رسیدن به سطح بعدی بودش.  و شکست هم به نوعی اتفاق افتاده 8  فقط یک شادویی اینجا 9 هستش . که این شادویه حول حوش چهل پپ. چهل پپ هم باید یک چیزی حول حوش نزدیک به چقدر میشه؟

الگوهای استاپ هانتری 85

توان حرکت چهار ساعته 10 هستش .وخب یک مقدار نقض 8 توی بحث شکست ها و اما مسله ای که هستش این زیر7 کلوزشده 8 شما این پیوتی 11 که دارید برای تایم فریم هفتگی هستش.

الگوهای استاپ هانتری 86

در تایم  چهار ساعته. همونطور که نگاه میکنید. یک بیس 12 تشکیل شده بیسی که (رفت تایم دیلی)

الگوهای استاپ هانتری 87

در زیر13 درواقع سطح 14 هستش  و زمانی که در زیر 13 سطح 14 هستش یعنی اینکه سطحی که داریم.

الگوهای استاپ هانتری 88 1

( رفت تایم چهارساعته) تو این بیس 12 سطح بالا 14.15 برای تایم  بالاتر و سطح پایین 16 برای تایم فریم چهار ساعته هستش.

الگوهای استاپ هانتری 89

و در کلیت داستان دیدگاه اصلی که اونجا ارایه شد این بود که قیمت اگر بخواد بیاد 17 به این سطح 16 برسه یک برگشت 18 داشته باشه. یک استاپ 18 هانتر توی این لول 14.15 اتفاق 18 بیفته. و ادامه حرکت 18 تا 19 برای رسیدن به یک لول پایین تر. اما روز گذشته که  درواقع جمعه اخرین روز بازار بود.

الگوهای استاپ هانتری 90

من خودم پیشنهاد بای 20 دادم تو این 12 بیس یکی از دوستان گفتش که شما که دیدگاه کلی سل داشتید برای چی بای؟ گفتم فقط و فقط سطح که مهم نیست. شما زمانی که یک سطح رو دارید و اون دیدگاه های شکست و بیس و پولبک و ایناه رو دارید.

بازه های زمانی اون حلقه  گمشده در تحلیل تکنیکال دوستان نمیگیم برید دنبال زمان نه بازه های زمانی و نگاه کردن. به زمان هم به هر حال یکی از مواردی هستش که  باید در نظر داشته باشیم. جمعه بود و جمعه از نظر من روز تصفیه بود و روز تصفیه می تونم این دیدگاه رو داشته باشم که قیمت از پنجاه درصد این شادو 21 یک حرکت صعودی 20 رو به سمت بالا داشته باشه.

و اما الان اینجا مثلا  نگاه کنید. یک حرکت  شارپ ریزشی 22. یک حرکت ساید 23. یک درواقع سی پی 23 یک شارپ 24 برگشت. یک الگوی پرشین گلف یک الگوی اس او چهاری سطوحی که در واقع وجود داره این سطحی که حرکت شارپی 22 که اومده پایین این 25 گره ای که وجود داره و این هم 26 سطح کاملا صافش.

دیدگاهی که تصفیه شده 23 ببینید. قیمت برمیگرده بالا 24 الان ببین تصفیه 23 شده و بای 24 هستش. تا اینجا که مشکل نداریم. یک حرکت ریزش 22 یک تصفیه 23 یک بای 24 یک سطحی 26 داریم که بخاطر تصفیه 23 شدن بخاطردرایور27 ها اون دیدگاه بای 24 در واقع هستش .

اما  قیمت میره 24 در سطح بالاتر 28 اون درجازدن ها 29 اون سی پی ها و پر کردن سفارشات. و برمیگرده 29 تا 30 در این سطحی 26 که اینجا داریم. دارم برمیگردیم به قسمت دوم درواقع جلسه سفارشات. اینجایی 31 که دیدگاه بای بوده دیدگاه بای هست.

الگوهای استاپ هانتری 91

و دیگران دارن اینجا 30 به بای فکر میکنند. بازار باید وقتی به اینجا 30 برسه. باید حرکت صعودی 32 داشته باشه وقتی  بازار به اینجا 30 میرسه وهیچ دیدگاه حرکت صعودی وجود نداره یعنی اینجا 30 دیدگاه اصلی سل بوده و این لول 33 یک لولی هستش که شما میتونید از تکنیک اینکه دیگران به چی  فکر می کنند و چه اتفاقی افتاده برسید به  بحثی که سفارشات موجود در اون لول میتونه بای باشه و یا سل  باشه.

و توی بحث الگو ها بودیماومدیم اینجا 12یک مثالی زدیم برای اون  بحث شکست این  لو1 یا اون هایی 2 که وجود داره.

الگوهای استاپ هانتری 92

به هر حال یکی از مواردی هستش که  شما باید توی بحث  حتی پیوت هایی که بصورت سویینگ های و سویینگ لو هستش هایر های میزنه لور لو میزنه حواستون به استاپ هانتر باشه. اینکه میگیم حواستون به استاپ هانتر باشه.

میتونید از این الگو و از این دیدگاه  به عنوان یک ستاپ برای ترید استفاده کنید و اما بریم برای بحث الگوی بعدی من قبل از اینکه درمورد الگوی استاپ هانتری چهار و پنج صحبت کنم. یک الگوی استاپ هانتری هستش که (الگوی شماره شش) تقریبا شبیه به الگوی شماره یک باشه یا اینکه حالا بگیم ترکیبی از شماره یک و شماره دو سه هستش.

شما یک حرکت اصلی 3 دارید یک برگشت 4 دارید یک پیوت 5 و یا سویینگ لو 5 دارید قیمت میاد سطح رو برک اوت 6 میکنه  تقریبا مثل همین حالتی که الان توی اقازاده لونی درواقع اتفاق افتاده. 

قیمت میاد یک درجازدن 7 یک بیس 7 یک استاپ هانتر8 پایین انجام میده و دیدگاه حرکت صعودی 8 تا 9 رو ایجاد میکنه و حتی حرکت صعودی که هستش اون دوستانی که مثلا استاپ رو قبلا گذاشتن بالای این 10 سطح استاپ رو بخاطر اینکه قیمت اومده .

و این حرکت 7.8 رو انجام داره شیفتش میدن بالا ی این 11 لول و یک تعدادی استاپ 12 بصورت درواقع محدوده های درواقع بهینه کردن ناحیه استاپ اینجا 12 هستش. یک برگشت 8 تا 9 و یک ریتریس عمیق به این5 تا 10 حرکت.

حرکتی که احتمالا از نوع ایی تی ار و حتی بعضی وقت ها او تی ار هستش. اتفاق می افته و قیمت یک برگشت عمیق 8 تا 9 داره برمیگرده و از نواحیه بالاتر9 بعد از اینکه یک دیدگاه کلیه بای ایجاد کرد8 تا 9. حرکت اصلیش 9 تا 11 رو در راستا 3 تا 8 میاد و ادامه 8 تا 9 میده.

بخاطر همین الگو. بخاطر همین  درواقع حالتی که اینجا اتفاق افتاده ما میتونیم توی بحث این اقازاده  لونی حتی .این دیدگاه رو داشته باشیم. که قیمت یک خط روند 12 ایطوری و یک خط روند میخوام

الگوهای استاپ هانتری 93

 یک  الگوی استاپ هانتری رو درواقع اینجا داشته باشیم اینجا این سطح 13 این سطح 14 این سطح 15 تقریبا حالا حدودا که انشالله تو این جلسه که زمانش داره زیاد میشه.

اگه یک وقتی یادم رفت  توی جلسه آتی که درمورد  بحث جریان سفارشات توی الگوهای کیو ام و تر یگر من  یا تی ام صحبت میکنیم.  اونجا یک مروری داشته باشیم بر استاپ هانتر سطوح مورب و این 16 خودش یک استاپ هانتر محسوب میشه کل این 16 حرکت و حالا انشالله این برگشت 17 (هم اندازه باکس 16 هست 17) رو که داشته باشیم میتونیم این انتظار روداشته باشیم که به طول 16 این قیمت برگرده 17 و یک ریتریس18 عمیق داشته باشه.

و حتی این نواحی 19 هم که بصورت سی پی هستش اینجا 20 رویک مقدار بیاد و نفوذ کنه و ادامه حرکت ریزشی 21رو بعد از یک حتی ریتریس عمیق شاهد باشیم که این حرکت و این الگو تقریبا میتونه شبیه به همین الگوی استاپ هانتریه شماره شیش باشه.

الگوهای استاپ هانتری 94

و دوتا الگوی استاپ هانتری داریم.که مربوط هستش به خطوط روند و اون دوتا هم شماره شش و شماره  پنج هستش که تقریبا بازهم مشابه ههم دیگه. یکی الگوی استاپ هانتریه شماره چهار همونظور که میبینید. خط روند 1 برک اوت 2 و یک هد اند شولدر 3.4.5.6.7.8. هستش.

به نوعی و یک سطح خودکوشی هستش انشالله اکه اجازه بفرمایید این الگوی شماره چهار رو توی بحث سرو شانه ها و سطوح خودگوشی درواقع ادامه بدیم. به اضافه الگوی شماره پنج رو که تقریبا مشابه درواقع با همون الگو هستش .درواقع با کمی اختلاف  در روش ترسیم سطوح 9 در دیدگاه هایی که هستش در این حرکت سایدی که اینجا 10 میاد.

و دیدگاه ایجاد میکنه و ذهنیت سفارش ایجاد میکنه با اجازه پرونده قسمت سوم از جلسه  بیست و پنجم رو این جا ببندیم این دوتا الگو و به اضافه اینکه خود بحث استاپ هانتر توی سطوح مورب  و اون میزان انتظاری که برای  استاپ هانتر در سطوح مورب داریم . در کنار نگاه کردن به الگوی هیکاکه اگه اشتباه نکنم.

و دیگه بودن و نبودن اینکه کل بازار رو انشالله در جلسه  بعدی جمع بندی کنیم  وبرسیم به اینکه  بازار کلا میتونه چی داشته باشه؟ یک الگو بیشتر نداشته باشه. اگر قیمت بیاد بشکنه 11 مثلا  این سطح رو میشه  یک های 11 .و برمیگرده 11 تا 12.

یک هایر های12تا13 .ذهنیت در واقع  میشکنه بایه  ریتریسه های13 رو میزنه  .و یک ذهنیت ادامه حرکت رو داره . استاپ ها میاد این 12 زیر و اونموقع میاد استاپ هانتر میکنه 13 تا 14 .استاپ هایی که اینجا 12 هستش. از هر نوع مدل درواقع  اوردر هایاستاپ هستش رو  اینجا 14 میزنه و تازه این حرکت  برای اون هایی که نمی دونند.

الگوهای استاپ هانتری 95

 ما الگوی تی ام  یا تریگر من داریم. فکر میکنند که الگوی کیو ام هستش میان تو این لول 15 وارد پوزیشن  سل 16 میشند. و قیمت یک کوچولو برگشت داره 15 تا 16. برای اینکه دلشون خوش باشه و این یک 16 تا 17 (اتفاق می افته) الگوی تی ام یا تریگر من هستش.

که شکارچیه  درواقع بازار الگوی هانتر هستش  هانترینگ هستش و این میشه یکی از اون داستان ها و داستان دوم همین الگو هستش که  فقط یک مقدار شیفت پیدا کرده موو پیدا کرده. به سمت پایین قیمت میاد به لول میرسه 18 الان تمام جلسه اینده رو تو همین یک دقیقه خلاصه مفید و مختصر گفتم.

میاد میرسه 18 برمیگرده پایین 18 تا 19 یک پیوت 18 تشکیل میده. میره پیوت 18 رو استاپ هانتر19 تا 20 میکنه. برمیگرده 20 تا 21 میاد پایین. یک انگلف یک سی 21 او یک کلین برک اوت  داره اون موقع  استاپ 23 هاییکه اومده یک لول پایین تر23 برمیگرده 21 تا 22 و استاپ هار و 23 میزنه تا اینجا کاملا شبیه به همین حرکت ( الگوی تی ام از11 تا 15) هستش.

و22 تا 24 این هم میشه. ادامه حرکت فرق بین الگوی کیو ام و تی ام  در شکست و یا عدم شکست هستش که حالا این الگو ها باید خودش در تایم  تریگر بررسی بشه و مثلا این جا الان خیلی ها ممکنه در خیلی ازمتون در خیلی از چارتها و تحلیل ها شما ببینید که مثلا یک های 1 تا 2 اتفاق افتاده.

اها تازه ببینید خودش یک حرکت  1 تا 3 اومده یک پیوت 3 تا 4 شده. یک های 3 اتفاق افتده . رفته یک هایر های 2 اومده یک لور لو5.یک 3 سطح پیوتی داره. سطح پیوتی 3 که اومده استاپ 6 هانتر کرده. و ریخته 6 تا 7 بخاطر اینکه در یک تایمی از تایم بالا 8 بوده و قیمت باید می اومده لول بالاتر رو میدیده حتی  اگر این اتفاق 6 افتاد مطابق  با اون تکنیکی که میگیم .

الگوهای استاپ هانتری 96

اگر همه اصول و همه قواعد و همه قوانین سر جای خودش  بود و شما ترید کردید. و استاپ خوردید  و دوباره سیگنال داشتید اون سیگنال دومیه سیگنال اصلی هستش. اونرو باید ترید کنید. این سطح 3 رو حالا اگه به عنوان یک سطح  یک ذره بزرگتر نگاه کنیم.

بگیم که اینجا (1 تا 2 خط کشید آبی) و اینجا (2 تا 5 خط کشید) و (یدونه هم از5 تا 6 کشید) یک سطح خودکشی 2 یدونه هم از6 تا 7 کشید آبی) سطح خودکشی 2 که بازار میاد و بهش میرسونه 8 واکنشی که درواقع انتظار دریم.موضوع اصلی روی بحث استاپ هانتر.

درسطوح مورب 9 هستش که معمولا روی سطوح مورب سطوح روند 9 سطوح کانال 10 اون نویزهایی که گفتیم قبلا توی بحث سطوح کانال هستش شما اون هارو میتونید قبل از اینکه اتفاق بیفته از طول استاپ هانتر یک درواقع سطح 9 ببینید بهینه شده هستش (منظور کشیدن خطوط روند با موس خطوط روند رو نشون میده).

الگوهای استاپ هانتری 97

قبلا اگه یادتون باشه گفتیم از شادو نمیدونم به شادو از بادی به بادی از کلوز به کولز نه شما باید بهینه ترین سطح ترسیم شده برای خط روند 9 رو داشته باشید. این قضیه رو میتونید از ار اس ای انشالله کمک میگیرید صحبت خواهیم کرد  و در حالا اون جلسه آخرمون هم  احتمال بسیار زیاد دو یا سه جلسه بشه.

و در دویا سه قسمت بیایم و تقدیم کنیم. این 11 طول حرکتی که اینجا بحث استاپ هانتر هستش شما در این 12 سمت هم همون رو دارید قیمت میاد به همین 11 طول  استاپ هانتر12 میکنه و برمیگرده 13 و رسیده به یک 14 سطح برک اوت و اینجا انتظار یک درواقع  یک برگشت 15 تا 16.

حالا یک کوچولو پایینتر یا بالاتر و یکی از محل 17 هایی که میتونیم به سل فکر کنیم. اینکه میگم به سل فکر کنیم منظورم سل انجام میدیم و قیمت اگه بخواد بیاد مطمینا این درایو یک 18 مجددا محلی برای ورود به پوزیشن بای هستش ان شالله در جلسه بیست و ششم که  احتمالا دو یا سه قسمت تقدیم بشه در خدمت شما هستیم .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.