جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

ویدئو تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

در این جلسه می خواهیم در مورد تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری صحبت کنیم.

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 15

خلاصه ویدیو

این جلسه مقدمه ای هستش که انشالله دردو یا سه جلسه آینده درخدمت شما باشیم برای مبحث شکست ها. برای شروع خدمت اون عزیزانی که وقت نکردن ویدیوهای قبلی رو ببینند عرض کنیم که ما در بازار دوتا سطح معرفی کردیم یکی از اون دسته سطوح کلاسیک بود. حمایت ها و مقاومت ها و دسته دیگه سطوح پرایسی یا عرضه و تقاضا که ما بصورت کلی به اون ها گره معاملاتی میگفتیم و این گره های معاملاتی رو عرض کردیم که در دل اون سطوح حمایت و مقاومت هستش.

وارد بحث مرغ و تخم مرغ نشدیم که اول گره بوده بعد سطح روش ایجاد شده یا اول سطح بوده بعد گره روش ایجاد شده به هر حال در حال حاضر هم سطح هستش . و هم گره هستش .این گره ها از دو طریق و روشی بوجود می اومد که یکی از اونها رو عرض کردیم که گره های معاملاتی حاصل از شکست هستش .

در ادامه در خدمت شما هستیم و در موردشون صحبت خواهیم کرد  در جلسات آینده گره های معاملاتی که حاصل از برگشت و واکنش درواقع ریورس قیمت به یک سطح بود که بهشون پیوت میگفتیم و در دل پیوت ها هم گره های معاملاتی هستش که شرایط گره های معاملاتی که درواقع نواحی عرضه و تقاضا بود رو قبلا درخدمت شما بودی م. اما بریم روی چارت برای شروع مبحث میخوایم درمورد گره های حاصل از شکست صحبت بکنیم.

پس لازم هستش که اول ما خود شکست رو بشناسیم و تشخیص بدیم تا بتونیم گره های معاملاتی حاصل از شکست رو در دل نواحی که سطوحی برک اوت میشند بتونیم پیدا کنیم و این گره ها درواقع میتونه در آینده منشا حرکت باشه منشا خیر و برکت باشه و شما روی این گره ها بتونید بیاید و برنامه ریزی ترید داشته باشید و حالا اینکه  چجوری روی این گره ها میخوایم برنامه ریزی ترید داشته باشیم بحثی بود که  از قبل درمورد روش های ورود صحبت کردیم.

فعلا تمرکز پس برای اینکه بتونیم شکست رو تشخیص بدیم  تا گره های حاصل از شکست رو بدونیم .چون این جلسه درواقع یک مقدمه ای هستش که میخوایم درمورد شکست صحبت کنیم بهتره یک موضوع رو مطرح کنیم و سنگهامون رو وا بکنیم .چون بحث شکست یک موضوع بحث برانگیز هستش و علتی که حالا اون اما اگرهایی که وجود داره و آیا شکسته شده یا نشده.

دلایل خاصی داره  که در ادامه بهش میرسیم اما اصلیترین موضوعی که معمولا تریدرها  دچار اشتباه میشند و سعی میکنند که حالا بیان واون شکست رو در لحظه وقوع شکست ترید بکنند و باعث البته دلایل دیگه ای هم داره که این اشتباه اتفاق می افته.

اما اگر یک تریدر بخواد بیاد از شکست هایی که در گذشته اتفاق افتاده استفاده کنه مطمینا تعداد  درصد خطاهاش کمتر میشه اکثر ضررهایی که حالا تریدرهایی که این وسط نه اماتور هستند نه حرفه ای اون هایی که این وسط هستند وبین اماتور و حرفه ای دارند بال بال میزنند دچار اشتباه میشند و ضرر میکنند.

میخان یک شکست  رو در لحظه که داره  اتفاق می افته میخوان ترید بکنند اینرو اگه بخوایم  فعلا فاکتور بگیرید  تا تسلط پیدا کنید برای اینکه یک سطحی شکسته شده با نشده. تو این چارت شما یک سرو شانه دارید واین سرو شانه اومده خط نکلاینش 2 رو برک  اوت 1 کرده و حرکت کرده.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

به اندازه طولش3 هم اومده ودرواقع تارگت 4 داده و دوتا مبحث هستش برای نوع ترید در شکست ها. یکی اینکه 1 همینجارو شما بخوایید بیاید در لحظه ایکه داره شکست اتفاق می افته ترید کنید. این تسلط بالایی میخواد و اگه اون تسلطه نباشه اون حرفه ای بودنه نباشه در تشخیص شکست نباشه مطمینا شکست هایی که شما به عنوان شکست های جعلی میشناسید اتفاق می افته و ضررخواهید کرد.

استاپ خواهید خورد.اما یک روش دیگه ای وجود داره که شما شکست رو در گذشته چارت5 میبینید و سطوح فیلیپ رو درواقع تشخیص میدید .و میاید روی سطوحی که شکست اتفاق افتاده . در پولبک هایی که اتفاق می افته. حالا انواع پولبک هایی که وجود داره انشالله درموردشون صحبت خواهیم کرد میاید و برنامه ریزیه ترید دارید.

یک سطحی 6 دارید و سطح  برک اوت 7 میشه و پولبکه 8 انجام میشه ناحیه وجود داره گرهه 8 وجود داره برخوردهای بعدی 9 و برخوردهای بعدی وبرخوردهای بعدی 10 میاید روش برنامه ریزی ترید دارید این 6 که درآینده ریو اون سطح 6 ترید 9.10 کنید.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

یک روشه تقریبا میشه گفت خطای کمتری داره  .و یکی از اون روشها هم در لحظه خود اون شکستی7 که دره اتفاق میافته بخواید بیاید هنوز پکیج شکست تکمیل نشده بیاید وارد بازار بشید به هر حال باید تکلیف خودتون رو توی اون ستاپ هایی تریدی که دارید مشخص کنید که شما درلحظه وقوع شکست میخواید استفاده کنید یا از سطوح فیلیپ و شکسته شده و گره های معاملاتی که در شکست وجود داره.

اما عرض کردیم که توی بحث شکست اما و اگرهای زیادی وجود داره  و دیدگاههای متفاوتی وجد داره .برای اینکه ما بتونیم یک زبان واحدداشته باشیم .انشالله میایم و درمورد شکست و انواع شکست تقسیمبندی شکست  صحبت میکنیم .و دارید درمورد شکسته شدن یک سطح صحبت میکنیم .پس اولین گام برای اینکه شما بخواید بیاید شکست رو بررسی کنید این هستش که یک سطح 6 داشته باشید .

و پیدا کردن سطح در چارت یکی از راحتترین کارهای هستش که  شما میتونید  انجام بد ید .یک دره یک قله میاید و ترسیم میکنید. اینجا11 دره هست .اینجا12 یدونه دره هستش اینجا13 یک قله هستش.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

 برک اوت14 شده این بالا 15 یدونه قله هستش انداختن یدون خط مثلا مثل این اینجا 16 راحتترین کاره که بگیم اینجا 16 یدونه دره هستش. اما موضوع اصلی توی بحث پیدا کردن سطوح این هستش که شما  وقتیکه سطح رو مشخص کردید .اینجا17 الان ببینید که یک سطح بود.

قیمت اومده شکسته 18 برگشت داشته پولبک 19 داشته رفته و تصفیه 20 رو انجام داده  چون تصفیه انجام داده انشالله این ها 20 الگوهای آین ده هستش میاد وسطح رو مجددا برک اوت 21 میکنه فیلیپ بعدی میشه و پولبک 22 میکنه پولبک 23 میکنه و پولبک 24 میکنه. سه نوع پولبک داریم  پولبک کندلی داریم.

پولبک موج23 داریم پولبک روند 24داریم .اولین برگشت میشه فرس تایم بک.اف تی بی.سکند دومین برگشت .توی جلسه ای که برای سطوح عرضه تقاضا بود تعداد یکبار جهیدی ملخک دوبار جهیدی ملخک صحبت کردیم و اینکه قیمت تعداد برخوردهای سه باری که می اومدیم روی سطح 25 ریسک میکردیم برای ورود شامل پولبک های کندلی .حالا یک بحث تفاوت کوچیکی هم هستش تو بحث انواع پولبک ها.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

چون معمولا اون دسته ای که  شکست رو میان و میخوان در لحظه 21 ترید بکنند. وقتی قسمتی از درواقع اون پکیج شکست درموردش صحبت میکنیم تکمیل میشه میان میرن توی تایم تریگر .وقتی میریم توی تایم تریگر .اونموقع شما اونجا یک پولبک دارید. گره معاملاتی لایو بازار هستش که اگه خدای ناکرده سطح رو درست تشخیص  نداده باشید در اینکه اون سطح برای کدوم تایم فریم هستش دچار اشتباه شده باشید .

اونموقع شکست رو هم اشتباه تشخیص میدید گره رو هم اشتباه تشخیص میدید و استاپ لاس نوش جان میکنید. اما توی بحث انواع پولبک ها پولبک کندلی بعضی ها اون برگشت رو در تایم تریگر جزو پولبک ها به حساب میارند.

اونرو میشمارند .ماهم قبلا اونرو میشموردیم سعی میکنیم که نشماریم .و یک درواقع پولبکی که میخوایم بیایم درموردش صحبت کنیم شروعش همون فرست تایم بکه از موج باشه اینجا 26 شما یک گره دارید .توی تایم پایین برید این 26 گره مشخص هستش اینو 26 دیگه نمیشماریم .نمیگیم یکی 26 دوتا 22 سه 23 تا اینجا 26 میشه صفر یک 22 دو23 سه 24.

و انواع پولبک ها که صفرش 26 همون گره هستش و بعدی 22 میشه بصورت کندلی بعدی 23 بصورت یک موج .و بعدی 24 هم بصورت یک روند برمیگرده که انشالله درمورد اینها صحبت کردیم و در آِینده هم درواقع ازشون استفاده میکنیم واینکه گفتیم سه برخورد داشته باشیم و دیگه به چهارمی فکر نمیکنیم.

چهارمی احتمال شکسته شدن بیشتر میشه .بخاطر همین انواع پولبک ها بود . واما سطح رو که حمایت و مقاومت رو که تشخیص دادید طبق روش هایی که از قبل داشتیم اکثر اشتباهاتی که  تریدرها روی بحث شکست دارند و دچار اشتباه میشند میان این 1 سطح رو. توی سبک های دیگه تشخیص میدند.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

 این1 سطح برای کدوم تایم فریم هستش و علت اصلیه اشتباه در تشخیص شکست از همینجا شروع میشه بر ای شکسته شدن و بررسیه شکست شما حتما حتما باید بدونیدکه سطحتون برای کدوم تایم فریم هستش به همون روشیکه تشخیص تایم فریم پیوت ها بود عمل میکنید و دره قله هارو اونقدربالا میرید تا دیگه شرایط یک پیوت رو انجا 1 نداشته باشید (ویکلی).

وقتی شرایط یک پیوت رو نداشته باشید سطح شما مشخص میشه برای کدوم تایمفری م)دیلی( هستش پس سطح شما باید کجا شکسته بشه ؟ درهمون تایمفریم شکسته بشه و بررسیه شکست این میشه اولین گام  برای تشخیص شکست .و دومین مرحله که داریم پکیج رو صحبت میکنیم.که شما چجوری گام به گام جلو برید تا اینکه خدای ناکرده یک وقتی در تشخیص شکست یک سطح دچار اشتباه نشید.

و اما مرحله دوم و گام بعدی یا اینکه حالا توی اون پکیج شکستی که میخاویم بیایم شکست رو بررسی کنیم بعد از اینک هسطح 2 رو تشخیص دادید .

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

اون دوستانیکه نمیدونند این 2 سطح برای کدوم تایم فریم هستش اتفاقی که براشون می افته مثلا میان اینجا قیمت داره میاد بالا 3 .همین 4 که داره قیمت میاد بالا.قیمت میاد3 بالا میرسه به این 1 سطح و مثلا اینجا5 رد میشه میگن که اینجا چیشد؟ اخ جون شکست 5 و برمیگرد هم یاد پایین 6 میگن که اه فیل شد.

و دوباره اینور5 ای کردند استاپ میخورند و اینجا 6که میگن فیل شد میاد پایین و اینجا 6 سل میکنند و دوباره میاد میره بالا 7 .یعنی هم از اینور5 و هم از اون 6 طرف یک درواقع  استاپ دوطرف ناجوان مردانه می خورند و علت اصلی اینه که نمیدونند این1 سطح اصلا برای کجاست بازار داره چیکار میکنه بازار به کجا رسیده بازار داره تصفیه میکنه یا نه.

بعد دوباره میاد این بالا7 بای بعدی دوباره برمیگرده میاد پایین 8 داره تصفیه میکنه داره پیوت تصفیه 5 میزنه .پیوت ریورس7میزنه ناحیه درواقع برای یه تایم بالاتر هستش اشتباهی در یک تایم دیگه ای وجود دارند  واصلا نمیدونند اون سطح برای کدوم تایم فریم هستش که بخوان تازه بیان نمیدونم گره اش کجاست تایمشکجاست بخوان بیان بررسی کنند پس بنابرین این بحث سطح رو جدی بگیرید که بریم برای گام دوم .گام دوم یک بحثیه اینجا کوچولو داشته باشیم.

مرحله دوم بریم مرحله سه رو اول بگیم بعد برگردیم بیایم مرحله دوم رو بگیم .و مرحله سوم بررسیه شکست این هستش که شما وقتی یک سطح 9 رو دارید .و میدونید که اون سطح برای کدوم تایمفریم 10هستش .هرگاه قیمت به اندازه یک تی اچ از سطحتون فاصله11 بگیره یعنی سطح شما

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

 چی شده؟ سطح شما شکسته شده این میشه تعریف اولیه شکست اما ایراد داره ایرادش این هستش که شما به اندازه یک تی اچ هم قیمت میاد فاص له میگیره  و مثلا به اندازه یک تی اچ بالاتر میاد اینجا 11 یک اوردر ست میکنید به صورت بای استاپ و این 11 فاصله رو میگیره شما میگید که خبسطح شکسته شد .و اونموقع برمیگرده میاد پایین 12.

میگید خب این 11 پس  چیشد؟ میگید که استاپ هانتر شد  میاید اینور 12 سل میکنید این 11 کلین برک اوت بوده برمیگرده میره بالا 13 میگیدا ایول این 11 کلین برک اوت بود. بنابرین اگر ندونید سطح مجددا برگردم به اهمیت  تشخیص تایم فریم سطح اگه ندونید این 9 سطح برای کجا هستش دیگه بقیه داستان ها اصلا اهمیت نداره شما وقتی سطح رو نشناسید اونموقع توی حرکت های بازار که اکثرا تصفیه و ریورس هستش دایورجنس میزنه یک دو سه میزنه اون بحث هایی که قبلا داشتیم دچار اشتباه میشید.

پس این 11 اولین قانون رو داشته باشیم که اگر قیمت به اندازه یک تی اچ 11 ازسطح فاصله بگیره . اون سطح رو ما شکسته شده درنظر میگیریم .اما یکسری ایرادها و اشکال ها در این تعریف اولیه وجود داره بخاطر اینکه دچار اون اشتباه و اون درواقع ن قض قوانین شکست نشیم .یکسری قوانین و یکسری ماده تبصره های دیگه به این قانون اضافه میکنیم .

ازجمله اینکه باید صبر کنیم کندل کلوز کنه کندل بسته بشه در کندل لایو 14 و زنده و کندل که جاری هستش ما هیچموقع شکست رو بررسی نمی کنیم که بیاد اینجوری مثلا یدونه شادو 15 بزنه و برگرده .پس این اولین قانون که کندل کلوز کنه وقتی کندل کلوز کرد.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

اون کندل باید یک کندل چی چی باشه یک کندل استاندارد و بالاتر16 باشه وقتی میگیم استاندارد و بالاتر از نظر طول خود کندل یک کندلی حالا اینجا داشتهه باشید که اومده سطح رو رد کرده اینجا 17 هم مثلا چمیدونم کلوز کرده اصلا فاصله داره بالاتر هستش این کندله کندل شکست محسوب نمیشه .مطمینا چون شما تسلط کامل به سبک کلاسیک دارید یکسری ازمطالب که داریم میگیم به عنوان مقدمه شاید برای شما تکراری باشه اما یاداوری اون ها اهمیت داره تا بتونید یک مروری داشته باشید یک جمعبندی داشته باشید.

مثلا توی بحث شکست ها یکی از نکاتی که میاد تکمیل کننده اون فاصله (منضور فاصله به اندازه یک توان حرکتی) هستش اینکه کندل شکست 16 باید یک کندل لانگبار باشه و لانگبار رو هم قبلا تعریف کردیم که از 120 به بالا البته اگه یک کندل استاندارد فول بادی 18هم باشه برای شکست مشکلی نداره .عرض کردم فول بادی فول بادی 18های ما کندل هایی بودند که  تقریبا  هشتاد درصد شون چیچی بود؟

هشتاد درصدشون بدنه بود و تقریبا حالا بیست درصد شادو داشتن و ایون درنظر داشته باشید که شادوها تمایل ر نشون میداد .اگه شما یک زمانی کندل لانگ داشته باشید .و شادویی مثلا این به سمت بالا 19 میخواد بشکنه 

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

اونموقع شادو بالا 20 داره .و طول بدنه 21 هم به اندازه ای تی ار و توان حرکتی هستش .و این 20 شادوی بالا نقض کننده شکست میتونه باشه و این رو توجه داشته باشید اگر احیانا یک وقتی شادویی 22 در مسیر فشار به سمت شکست وجود داشته باشه ایرادی نداره و میتونیم جزو شکستها محسوب کنیم از قوانین دیگه ایکه مثلا شما اون زمان برای اینکه از شکستهای جعلی بخوایید بیاید فرار کنید این بودش که میگفتید مثلا شکست اتفاق افتاد باید چی داشته باشید؟

یک کن دل تثبیت 23 داشته باشید.حالا خیلی ها می اومدن میگفتین این کندل تثبیته مثلا در چمیدونم جهت مخالف نباشه .یکی از اون شرطهایی که خیلیهاتون استفاده میکنید .اینکه این کندل تثبیت نباید این سطح رو مجددا  تاچ 24 کرده باشه یعنی فاصله داشته باشه.

یا مثلا چمیدونم یکی ازاون شرطهایی دیگه که برای فرار کردن ورهایی ازبحث شکستهای جعلی داشتید و فالس برک اوت .اف او .از این داستانها اینکه این کندل 25 شکست ثبیت 23 و باید تایید 26 بشه. این حالت 26 وقتی اتفاق می افته شما این موقعیت ترید در لحظه لایو بازار رو از دست میدید برای اون سری که میخوان شکست رودرلحظه شکست ترید کنند .ولی همین اتفاقه به شما یک گره معاملاتی میده برای اینکه در آینده  وقتی قیمت برمیگرده 1 به این سطح .اون اولین برگشتی که داره اتفاق میافته یکی از بهتیرین موقعیت های ترید رو میتونید با کمترین ریسک اینجا 2 داشته باشید .

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

ولی اگرشما قادر باشید که سطوح رو درست تشخیص بدید. خیلی از این شرط و شروطی که گفتیم مثلا لانگ بار باشه کندل تثبیت داشته باشه کندل نمیدونم درجهت باشه نمیدونم کلوزش بالای اونجا باشه و به این خطه تماس نداشته باشه و خیلی عوامل دیگه خود به خود دلیت میشه و شما دیگه شاهد این حرکت نیستید که میاد برک اوت3 میکنه میاد کندل تثبیت 4 میزنه بعد برمیگرده 5 پایین و یدونه ستاره تشکیل میشه و کلا هرچیکه فکر میکردید همش به باد فنا میره بازم دارم برمیگردم به کجا؟

به تاکیید اینکه این سطح و تشخیص این سطح و تایمفریم این سطح برای شکست از نون شب برای تریدر واجبتره.و نکته بعدی درمورد شکست آیتم سوم و چهارم هستش که پکیج شکست رو کامل میکنه .من داخل پرانتزاینرو هم تاکیید کنم .اینکه عرض کردیم  که اینهارو شما میدونید .ماهم اینهارو استفاده میکنیم  یعنی جزوی از اون شرایط شکست هستش یعنی وقتیمثلا شما یک سطح 6 رو دارید.

و سطح شما میاد و برک اوت 7 میشه کندل لانگباره فول بادیه بعدش باید کندل ی تشکیل بشه .و یا حداقل کندل هایی 8 تشکیل بشن .که بیاد و چیکار کنه؟ بیاد و اون شکست رو به نوعی تایید کنه .این 4 کندلی که گفتیم مثلا با این سطح تماس نداشته باشه این اتفاق بی افته 9 مطمینا بهتر هستش و اما زمانیکه قمیت. ببینید شما گفتم دوتا حالت داره یکی اینکه این اتفاقه داره می افته همینجا 7 میخواید بیاید ترید کنید.

میدونید که این آقازاده  کندل 7 لانگباره چی چی داره؟ یک گره معاملاتی 10 و یک هیدنی تو خودش داره که قیمت داره برمیگرده (از8 به سمت 9) داره برمیگرده به اون هیدنه 10 واکنش بده. و واکنش داشته باشه به هرحال اون هیدن رو میتونید پیدا کنید در لحظه و این (حرکت 8 به 9) برگشت به اونجا هستش.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

در آینده  شما یک گره معاملاتی دارید در دل این 7 کندل برک اوت که محل ترید شما هستش اگه میخواید در لحظه ترید کنید. اینکه میرید توی تایم های پایین مثلا فرض براین بگذارید که دیلی هستش توی یک ساعته میرید در یک ربعه این 10 گره رو پیدا میکنید در لحظه اینجا9 میاید ترید میکنید .اما این برگشتیکه اینجا داریم (8 به 9).

قیمت زمانیکه برک اوت 7 میکنه برمیگرده (8 به 9) و مجددا میاد لوی این کندل 7رو میشکنه 11 اونموقع شکست شما تایید شده هستش. شکست وقتی تایید میشه به مشا یک ناحیه ای12 میده که انشالله در آیند ه راجع به این ناحیه12 و این گره اکسپت برک12 اوته صحبت خواهیم کرد.

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

اما امروز میخوایم درمورد پکیج فقط صحبت کنیم  و یک رو گفتیم سطح دومی رو گفتیم شرایط کندل برک اوت اینکه فول بادی باشه اینکه بالاتر از بیشتر از 120% ای تی ار نباشه دیگه کمتر از 80% ای تی ار نباشه فول بادی بسته شدن اون بالا پشت سطح کلوز کردن و شادوهایی که درواقع میتونه داشته باشه و اما بگردیم اون دومیه که گفتیم باید بررسی کنیم.

و یک پکیج شکست بهترین حالتش این هستش که شما قبل از اینکه کندل برک اوت داشته باشید .باید آرایش کندلیه ماقبل از شکست رو بررسی کنید ما کلا دو نوع حرکت داشتیم تو بازار .یدونه حرکت شارپ و با مومنتو م13 بود .و یدونه حرکت استراحت 14سیپی و فشردگی بود .اگر شما یک حرکت فشرده.یک حرکت ساید یک حرکت سی پی .یک حرکت اصلاحیه توان حرکتی داشته باشید و قیمت بعد از اون بخواد بیاد و سطح رو بشکنه شما بهترین حالت شکست رو دارید.

چون بازار از یک فشردگی . واز یک عدم درواقع  داشتن مومنتوم خارج شده و انتظار چی هستش انتظار این هستش که یک حرکت داشته باشه .یک مومنتوم 13 داشته با شه .توی شرایط کندلیه قبل از برک اوت که دوتا حالت میتونه داشته باشه اون فشردیگ 15 و ساید بودنه باعش میشه که این فنره فشرده بشه و اگه شکست داشته باشید که  قبل از کندل برک اوت آرایش کندل سی پی باشه شما یک شکست موفقتر دارید .نصبت به؟

نصبت به اینکه یک حرکت با مومنتوم داشته باشید. ببینید نه اینکه ان شکستیکه قبلش یک حرکت با مومن تومو یک حرکت شارپ وجود داره  شکست نیست؟ اونه م شکست هست یعنی مثلا الان شما اینجا16یک سطح دارید قیمت با یک حرکت شارپی17 میاد و سطح شما رو برک اوت میکنه این شکستی که اینجا اتفاق می افته شکست هستش اما از نظر ما یک شکست موفق نیست  چرا ؟

جلسه نوزدهم: تشخیص و معرفی انواع شکست در معامله گری

حرکت میکنه ها تارگت هم میده ولی بهش میگیم شکست موفق نیست برای ما بخاطر اینکه .بعد از یک حرکت شارپ17 و یک حرکت با مومنتوم زمانیکه شکست اتفاق می افته بازار میخواد چیکار بکنه؟ بازار میره تی حالت اصلاح توان حرکتی  و ای تی اری بگم بهتره میره دنبال سی پی شدن میره دنبال فشردگی وهرچند روح و روان تریدر رو جریه دارمیکنه که به تارگت برسه .

اما از نظر مالی شما خواب سرمایه دارید .و یک ضریبی بود قبلا گفتیم  ضریب استرلینگ.مطمینا شما تارگت رو میبینید .مثلا چمیدونم میاید اینجا18 وارد بازار میشید .یکی اینجا18 وارد بازار شده .یچیزی حول حوش شانزده هفتده 19 تا ک ندل یکساعته هستش یک روز اینجا (از کندل 18 تا 19) درجا میزنه مارکت براش همین سودی که این مثلا اینجا 18 تا اینجا 20 رو میخواد حرکت کنه این پنجاه پپ سوده رو میگیره.

ولی در حول حوش بیست چهارساعته  ولی یکی هم اینجا 19 وارد میشه همون سود رو در دو ساعت میگیره. خو اب سرمایه اونیکی به این یکی اون موقع ارزش سودش کم میشه. ببینید پول همون پوله اما ارزش سودش نصبت به زمانیکه اونرو بدست اورده  تغییر میکنه و این ارزش گذاری هم یک نوع ارزش گذاری که از قبل در موردشون صحبت کردیم پس اگر شما یک سطحی 21 دارید که قبل از اون یک فشردگی 22 دارید یک بازار کمپرس و سایدی دارید میدونید که بازار چجوری حرکت میکرد.

یک حرکت شارپ 23 یک حرکت سی پی 24 و اگر قبل از کند ل برک اوت  شما یک حرکت سیپی داش ته باشید و سی پی اتفاق بیفته یک شکست موفق ترهستش نصبت به چیه؟ نصبت به حالتی که عکس اون هستش و اینهم مد نظرتون باشه .پس توی بحث پکیج ها هستیم. شد .یکی سطح. کندل برک اوت آرایش قبل و آرایش بعد از کندل برک اوت  هم برای تریدر مهم هستش زمانیکه شما لانگ بار برک اوت لانگ بار شکست رو دارید.

انواع شکست در معامله گری 14

شکست 1 سطح اتفاق می افته .ببینید شما یک حرکتبه هر حال 2 بدونه نویز دارید. هرچند کندل ها توی دل همدیگه هستند و مومنتوم از نوع درجه شارپ نیستش اما یک مومنتم 2 دارید و یک شکست 1 اتفاق افتاده پولبک 3 اتفاق افتاده. همه چی امن و امان هستش. اما اگر این 2 حرکت شارپ بودو حرکت بسیار با مومنتومی اتفاق می افتاد این 2 کندل ها توی دل همدیگه نبود و می اومد این 1 شکست اتفاق می افتاد .میره 4 حرکت میکنه تارگت رو هم میده.

اما نمیتونه از نظر ارزش گذاری یک شکست خوب باشه. میتونید ازش استفاده کنید .اما اگر یک فشردگی ویک ساید بودن رو بشنا سید وبتونید تشخیص بدید که مسیر بازار کدوم وری هستش که باید هم بتونید تشخیص بدید و شکست رو اونجا بگیرید در مدت زمان کمتری به تارگت میرسید و نتیجه میگیرید .و اما شرایط کندل بعد از شکست .شرایط کندل بعد از شکست معمولا زمانیکه یک شکستی 1 اتفاق می افته بازار بین  تقریبا چهار تا هفت کندل تقریبا درجازدن داره و اون درجازدنه همون برگشته همون پولبکه به سطح و به اون ناحیه هستش.

انواع شکست در معامله گری 15

اینجایی5 که الان دارید راجع بهش صحبت می کنیم ببینید یک دو سه 6 .یک درواقع تری درایو دارید یک نکلاین 7 دارید نکلاینی که اینجا (درتایم دیلی) دقیقا کامل دیده میشه برای دیلی و اینجا ( تایم هفتگی همون محدوده ) نگاه کنید یک دو سه چهار یک بیس 8 دارید یک بیس پیوتی دارید که چهارتا کندل سه تا کندل نتونستند بالاتر و پایینتر از همدیگه کلوز کنند یک بیس پیوت ویکلی دارید .

انواع شکست در معامله گری 16

واما درمانتلی 9 هیچی ندارید .یک بیس پیوت ویکلی 8 که سطح پایین 10 باید درتایم بالا (منظور مانتلی) و سطح بالا 11در تایم پایینتر (منظور دیلی) شکسته بشه یعنی این سطح بالاییه11 در دیلی باید برک اوت بشه.

انواع شکست در معامله گری 17

این هم 11 در دیلی  این هم کندل 12 برک اوت و این شادو13 ها گفتیم مهم هستش. بیست و هفتا (پپ) به اندازه تایم پایین تر (چهارساعته هستش) هستش. اگه یک وقتی این 13 شادو بالا بود اونموقع شکست از نظر نوع کندل شکست زیر سوال میرفت .و بعد از شکست 12 شما این اتفاق که افتاد.

انواع شکست در معامله گری 18

 میرید در تایم تریگر کجا؟ اینجا درایم راجع به اینجا صحبت میکنیم قیمت برمیگرده 14 و میاد سطح شمارو میبینه و ادامه 15 حرکت اینکه شما  اگه بخواید بیاید به این روش ترید کنید باید گفتم تسلط بالایی داشته باشید.

انواع شکست در معامله گری 19

اون کندلی که اینجا 12 (درتایم اصلی) به عنوان کندل برک اوت هستش باید بیاید هیدنش رو پیدا کنید باید بیاید برید در اون تایمی که توی تایم تریگری که درواقع میخواید در آینده گره رو می خواید پیدا کنید.

باید یکروز بیایم جلوتر یک شیفت یک ساعته کنترل وای رو بگیریم (چون تایم اصلی مون دیلی بود کنترل وای میگیره که محدوده کندل دیلی در تایم تریگر مشخص بشه) و اینجا 16 که کندله چیکار کرده؟ کندله کلوز کرده ( تایم تریگر یک ساعته) و یک روز 17 طول کشیده و برگشته .اینجا این 16کلوز کندل خب کلوز کندل اینم 18 اون شادویه هستش اینجا 16 شکست اتفاق افتاده شما باید بیاید چیکار کنید؟

انواع شکست در معامله گری 20

باید بیاید یک ناحیه ای رو پیدا کنید که روی اون ناحیه ترید کنید .اینه م19 کندل شما و در دل این کندل شما یک گره معاملاتی وجود داره اینه م20 اون گره معاملاتی که  شما دارید و انتظار دارید که قیمت برگرده 21 بیاد اینجا (محدوده 20).

انواع شکست در معامله گری 21

اینکه حالا در ابتدای اینگره 20 ترید میکنید .در انتهای اینگره ترید میکنید .در مرکز این گره 20 ترید میکنید. در جلسات آینده درموردش صحبت می کنیم. من میخوایم ا نقدر با این آقازاد (باکس20) کلنجار برم که بگم قیمت برگشته و کجارو دیده. مثلا پنجاه درصدش 22 رو دیده حالا این ها روش ها و سیستم خاص خودش رو داره بستگی به مدیریت شما داره.

که خیلی راحت مثلا شما میتونید بیاید این ریسک رو اینجا قبول بکنید و اوردرتون رو همین بالا 23ست کنید.میتونید بیاید حالا با یه روشهایی مثلا این زیرو 24 تریگررو در مرکز این طول (فاصله 25 تا 23) رو حساب میکنید در آینده که مثلا چقدره چهل تا تقریبا یکچیزی حول حوش بین چهارساعته 26 و دیلی 27 هستش اینو 20 پیدا میکنید.

بعد میاید این 24 زیرو رو پیدا میکنید  حالا اینکه های این زیرو لوی این زیرو کلوز این زیرو و اصلا بهش 22 میرسه یا نمیرسه اون دیگه ستاپ های ترید شما هستش. یا اینکه میاید تریگری چمیدونم یدون از این 1 تریگر لاین ها ترسیم میکنید و میگید با شکست این 2 میایم و وارد بازار میشیم .این3 همون کندله که قیمت زمانیکه برمیگرده میاد و این 3 سطح رو (فکر میکنم برای جلسه اینده هستش ولی هیچ ایرادی نداره) برک اوت 4 میکنه اونموقع شکست شما چیشده تایید شده .

انواع شکست در معامله گری 22

این5 میشه ناحیه اکسپت برک اوت شما برای ترید در آینده اینهم ترید در آینده .و شما حتی تو این ببینید این 6 شکست حتی اینجا 7 هم میتویند دوباره بیاید همین پلن 5 رو بصورت فرکتالی داشته باشید و دوباره یک ناحیه 8 یک سطح  یک شکست 9 حالا اگه میخواید چمیدونم اینجوریش 10هم صافش هم تایید کنید ولی موضوع اصلی این هستش که ما میخوایم برگردیم به این ناحیه 3 (درتایم چهارساعت) که ناحیه ای هستش که در آینده شما میخواید بیاید باهاش ترید کنید.

انواع شکست در معامله گری 23

و قیمت برمیگرده 11 میاد توی این 5 ناحیه و به شما موقعیتی میده برای .من خطی هم روی پنجاهدرصد رسم میکنم اینجا 12 توی دل این ناحیه شما این 13 کندل رنگ مخالف همون که ساز مخالف میزنی حرف از عواطف میزنی ببین یک زیرو15 اینجا دارید یک رنگ 13 مخالف اینجا دارید.

یک زیرو هم اینجا 14 دارید که پنجاه درصده (باکس5) فیکس این 15 زیرو برای شما توی این (حرکت 3 تا 14) گره مهم میشه میشه 16محلی برای ترید و الان هم که اومده و کلا گره (3 تا 14) رو نقض 17 کرده پس انتظار داریم که یک برگشت 18 امروزهم که ان اف پیه کلا هیچی فاتحم السلوات یک برگشت 19 داشته باشیم.

انواع شکست در معامله گری 24

و به سمت پایین من پوزیشنم رو ببیندم چون یادم اومد که امروز ان اف پی هستش .و من مطابق با قوانین سعی میکنم  که در ان اف پی ترید باز نداشته باشم .

انواع شکست در معامله گری 25

همه شرایط شکست رو گفتیم شما سطح 20 رو تشخیص میدید شرایط قبل از شکست رو سی پی 21 رو بررسی میکنید. برک اوت 22 رو بررسی میکنید و شرایط بعد از شکست 23 رو بررسی میکنید. الان زمانیکه عرض کردم قیمت اومد و این 24 سطح رو شکست ناحیه اکسپت 25 برک اوت دارید یک شکست تایید شده دارید که یک ناحیه25 به شما میده یک گره معاملاتی به شما میده. انشالله درمورد این گره معاملاتی در آینده صحبت خواهیم کرد.

من اگه مبحث رو ادامه بدم  مجبورم وارد شکست های جعلی و فالس برک اوت ها و دیگه سایر داستان ها از جمله  ماموریت شکست و دیگه خیلی از این مسایل دیگه بشم . و تنها نکته ای که حالا از قدیم توی ذهنم مونده چون استادم استفاده میکرد برای شکست  این بود که ای تی اری چون اوردر ست میکرد میاومد بیست درصد ای تی ار تایم ساختارو درنظر میگرفت برای تایم تریگرش مثلا ایشون براساس کندل های دیلی حالا سطوح دیلی اونموقع ترید میکرد میگفت ای تی ار دیلی ایکس مقدار هستش.

بیست درصدش رو حساب میکرد و میگفت اگه اون بیست درصد اون مقدار بیاد و قیمت از سطحی فاصله بگیره اون سطح برک اوت شده هستش و برگردیم یک بحثیکه گفتم تو ذهنم مونده بود چون ما از ای تی ار خود اون تایم استفاده می کنیم اون رابطه همون ای تی اره هستش و فکر میکنم مثلا الان بیست درصد ای تی ار که چقدره 61 پپ میشه چقدر 12 پپ ای تی ار تایم یکساعته ده هستش یعنی میتونید بیاید از ای تی ار همون تایم استفاده کنید.

یا از بیست درصد ای تی ار تایم ساختار استفاده کنید .نمیدونم توی بقیه تایمها این رابطه هستش یا نه ایشون چون درواقع شکست سطح رو در یکساعته میخواستند میاومدا برای اینکه صبات داشته باشه اینجا 1 چون به هر حال این ده هستش اگه یک حرکت شارپ ان جام بشه این به راحیت تغییر پیدا میکنه و برای اینکه دچار اون تغییرات در لحظه ونوسانات نشه می اومد از تایم ساختار استفاده میکرد و بیست درصد بعضی وقت ها پانزده درصد بستگی به جفت ارزش و اون روابطی که خودش داشت استفاده میکرد.

ماکه اومدیم وتوان حرکتی 2 رو تی اچ رو ارایه دادیم دیگه اونموقع میتونیم مستقیما استناد کنیم به همون تایم یعنی 2 پانزده پپ  به همین راحتی چون براساس درصدی از قیمت میاد و حساب میشه که شما میدونید زیاد دچار دستخوش تغییرات نمیشه شما  میتونید از این روابط
هم برای شکسته شدن اگه میخواید اوردرست کنید  که اینکارو نکنید .

انواع شکست در معامله گری 26

اوردر ست کردنهای نوع استاپ معمولا سل استاپ و بای استاپ توی اکسپت برک اوتها نوع خوبیه یعنی شما بیاید سطح 3 رو داشته باشید و زمانیکه که سطح رو دارید میاید اون فشردگی 4 رو دارید. کندل برک اوت5 رودارید و این اقازاده  پولبکه 6 رو دارید و برای نوع استاپ توی اکسپت برک 7 اوته میاید و اوردر ست میکنید .

انواع شکست در معامله گری 27

اونجاها شاید حالا توی تایم های پایینتر کارایی داشته باشه که به چه فاصله ای بخواید بیاید این 8  پانزده پپ مثلا اینجا بود از اون ناحیه سطحی 9 که دارید پانزده تا مثلا پایینتر اینجا هجده تا پایینتر10 بیاید اون اوردر رو ست کنید.

من یک نکته تکمیلی خدمت شما عرض کنم در رابطه با اولویت برک اوتها اگه شما یک خط تریگر لاین3 دارید و خط تریگر لاین شما برک اوت 5میشه سطح11 برک اوت شده خطوط مورب اهمیتش بیشتر از سطح چیچی هستش ؟ این آقازاده ای که اینجا 9به عنوان سطح استاتیک هستش در نظر بگیرید بخاطر چی؟

بخاطر گره های معاملاتی یعنی اینکه این گره 12 معاملاتی که مثلا الان اینجا هستش حاصل شکسته شدن این تریگر لاین 13 هستش اهمیتش بیشتر از شکسته شدن این 14 پیوتی هستش که اینجا 15 شکسته شده  یک گره 15 معاملاتی داده .میشه دوتا گره 12.15 پشت سر هم  که مثلا این از این پایین بخویم نگاه کنیم یا از اون بالا که میخوایم بییام به سمت پایین اولی 12 میشه گره معاملاتی حاصل از شکست یک تریگر لاین 13 و دومی میشه گره 15 معاملاتی حاصل از این آقازاده سطح 14 استاتیکه اون اولیه 12 منشا حرکت هستش و اون اولیه 12 اهمیتش بیشتر هستش.

انواع شکست در معامله گری 27 1

.اون دوستانیکه توی گروه کلاینتها هستند .جفت ارز نیوزلندی رو به خاطر دارند که گفتیم در نظر داشته باشیم که بازار میخواد خودش رو به سطوح بالاتر برسونه 16 و تحلیل هاش هم اونجا هستش.

انواع شکست در معامله گری 28

توی طلا اگه اشتباه نکنم توی این دوتا گره ای 17.18 که اینجا بود .گفتیم هدف گره بالاییه 17 هستش و این 18 گره گره ای هستش که سطح 19 شکسته شده.

انواع شکست در معامله گری 30

گفتیم برای ما شاید اون اهمیت  لازم رو نداشته باشه یک سری فوت کوزه گری هم برای خودمون نگهداریم. نه نگه نمیداریم اره؟ نه هیچ چیز رو نگه نمیداریم و تمام ریزه کاری هارو خدمت شما ارایه میکنم. مرد ان است که بتونه اجرایی بکنه و در عمل بتونه ازش استفاده کنه.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.