جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

ویدئو مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 11
میانگین نوسانات جدول عناوین 1

خلاصه ویدئو

درخصوص اینکه چرا مسایل مربوط به ابعدا روانشناسیه بازار رو به نوعی حذف کردیم و در خصوصش یک جلسه کامل نداریم قبلا صحبت شده. اما مطمین هستم که همه شما که این ویدیو هارو میبینید یکی از  فعال های بازار هستید. اون پختگیه لازم رو دارید و حتما  اون درک و اون برداشتی که  باید در خصوص ارزش و اهمیت مسایل مربوط به ابعاد روانی و خودشناسی  رو درک کردید.

اگر هم که درک نکردید هیچکسی نمیتونه حتی با میخ و چکش این رو توی کله شما فرو کنه و تنها راهش این هستش که کارد به استخونتون برسه سرتون به سنگ بخوره تا به اون ایمان برسید که تنها را سعادت و خوشبختیه یک تریدر و به نتیجه رسیدنش و به سود رسیدن مستمرش .تنها و تنها تنها در مدیریت ریسک و در رعایت مدیریت سرمایه هستش.

مطمینا این رو خود بازار به شما درس میده و مطمین هستم که ما بیایم و هرچقدر هم بگیم  داستان نرود میخ آهنی در سنگ هستش  و ما میگیم اما مطمینا کمتر کسی هستش که پند بگیره و اکثرا ناراحت میشند.

به تجربه به من ثابت شده که توی بحث ابعاد روانی و بحث مدیریت سرمایه و ریسک در واقع هیچکسی شخص دیگر رو بنده نیستش و همه ادعای فضل و خدایی دارند تو این قضیه و برای هیچکسی هم این قضیه که ما بخوایم بیایم یکسره بالای منبر بریم و نصیحت کنیم بگیم  نصیحت گوش کن جانا و همه داستانها که دیگه خودتون بهتر از من میدونید هیچ اثری نداره.

امیدوارم که زود تر سرتون به سنگ بخوره و متوجه بشید که مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه چقدر اهمیت و ارزش داره و نمیدونم من این قضیه رو فاکتور میگیرم و سعی میکنم بریم به سمت مسایلی که بیشتر بعد تکنیکالیه این قضیه رو داره و  تبدیل ابعاد روانشناسی به  مباحث تکنیکالی.

در جلسه قبلی درخواست کردیم که یک حساب دمو بازکنید و شروع کنید به ترید کردن .ترید کردن دیمی نه ترید کردن براساس یک سیستم معاملاتیه تدوین شده  و یکسری آمار و اطلاعاتی داشته باشید که براساس اون بتونید تصمیم بگیرید.

اگه هنوز برای طراحیه سیستم های معاملاتی مشکل دارید .ما سعی میکنیم تا در جلسات آینده درمورد طراحیه سیستم های معاملاتی صحبت کنیم جلسه ای که درواقع توی دوره قبلی در اواخر دوره ارایه میشد  بخاطر پیوستگی که خدمت شما عرض کردیم این جلسه رو بیاریم برای جلسات بعد تا یک پیوستگی در ارایه سرفصلها باشه.

بریم برای شروع این جلسه. برای شروع مبحث شما احتیاج دارید که سطح ترسی م کنید و نواحی رو داشته باشید .برای اینکه من سطح ترسیم کنم میام میگم که ای تی ار1 دیلی شصت و پنج تا دوتا شصت و پنج تا صد و سی  تا که منهای 2 بیست وهفت تا می شه صدوسه تا .

یک خطی مثلا میندازم این بالا 3 روی نوک این شادو و ازش صدوسه تا میایم پایین  صد و هشتا (فا صله3 تا قله 4) و صد و یازده تا( فاصله سه تا قله 5) تقریبا اینجا ها سطح بعدیم رو میندازم این ناحیه 6 تقریبا  مثلا توی صدو سه تایی خب شما یک سطح 6 داریم فرض رو بر این میگذاریم که مارکت  میخاد برگرده 7  به فرض مثال و بیاد برسه به این سطح 6

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

زمانیکه به این سطح میرسه کلا دوتا دیدگاه وجود دارشت یکی اینکه قیمت ممکنه که از این سطح برگرده 8 و تشگیل پیوت 9 بده  وبعد از اینکه تشکیل پیوت داد یک ریترن 10 تو پیوت بزنه و چنانچه این 9 پیوت یک پیوت ریورس بود سطح اف تی سی این پیوت جواب بده و ما یک برگشت 11رو شاهد باشیم این یکی از اون دیدگاه ها بود و دیدگاه دوم هم برای واکنش به سطح 6 واکنش شکست 12 بود قیمت میاد میرسه این سطح 6 رو برک اوت 12 میکنه و انشالله در جلسه های آینده در مورد شکست ها هم  صحبت خواهیم کرد.

یک پولبک13 داره به سطح اف تی ار خودش و در ادامه  یک حرکت14 برای رسیدن به سطح روبرو3 هم میتونه یکی دیگه از  سناریو هایی باشه که معمولا برای داشتن دیدگاه جود داره توی این مبحث که ما به پیوت 9 و ریترن تو پیوت 10 و برک اوت 12 و پولبک 13 و این داستان ها کای نداریم درمورد این ها در آینده درواقع بیشتر صحبت میکنیم.

درمورد شکست که کلا چهار جلسه داریم  اما داریم ازش استفاده میکنیم برای اینکه منظورمون و مفهومی که در واقع می خوایم  در این جلسه درخصوصش صحبت کنیم رو بتونیم با مثال هایی بهتر برای شما انتقال بدیم.

به فرض مثال شما این 14 هد اند شولدر رو میشناسید  اینکه به فرض یک هد اند شولدر یک برک اوت یک پولبک 15 به هیدن کندل برک اوت حالا همه اون الگوهایی که خودتون بهتر از من میدونید فرض رو بر این بگذاریم که قیمت مثلا داره 16 میاد به سمت پایین و خودش رو برسونه یکچیزی حول حوش مثلا 1 یک ای تی ار از این کف 17 یعنی مثلا 65 تا از اینجا 17 بریم بالاتر یک خطی بندازیم 65 تای. تقریبا توی این18 محدوده ها به فرض مثال

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

یک سطح 18 دارید و میخاویم ببینم که وقتی قیمت میاد 16 و به سطح 18 میرسه ما باید چیکار بکنیم اگر اجازه بدید من به هر حال اینجا که لایو بازار فعلا بازار بسته هستش فرقی هم نمیکنه برای اینکه نمونه های بهتری داشته باشیم  میایم دوتا نمونه انتخاب میکنیم یکیش نمونه شکست و شکستی که در همون تایم فریم دیده بشه.

بعد از اینکه اتفاق افتاد شما میتونید به تایم مربوط به درواقع تریگر و تایم ستاپتون برید  اونجا منتظر برگشت باشید و مثلا ترسیم تریگر لاین.بیایم همینجا حالا یک سطح داریم 19 برک اوت داریم شکست 20 داریم . اینجا  20 ما احتیاج  به این به فرض مثال  داریم و  اینکه بریم در تایم تریگر (یکساعته) و پیدا کردن اون ناحیه 20 مربوطه اینجا 21 همون کندل برک اوت هستش.

و شما مطمینا بخاطر دارید در مبحث هیدن گپ ها عرض کردیم در دل اون کندل  برک اوت شما یک ناحیه هیدن دارید و سطحی 19 که درواقع برک اوت شده و شما انتظار دارید قیمت برگرده 22 به ناحیه شما و شما میخواید در این 22 ناحیه تصمیم بگیرید برای اینکه  وارد بازار بشید یا نشید.

مطابق سوالی که مطرح شده بود و ما هنوز این جلسه رو نداشتیم تصمیم گرفتیم که در همین ساعت بامداد در خدمت شما باشیم و یک جلسه رو درخصوص ست کردن استاپ لاس و تارگتها و سایر مسایل درخدمتتون بایم و اینکه در این22 ناحیه شما به چه طریق و شیوه ای

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

ورود به بازار

بیاید و وارد بازار بشید کلا دوتا شیوه ورود وجود داره یکی پرایسی هستش و یکی هم کلاسیک و برای کلاسیک عرض کردم شما احتیاج دارید به فرض مثال به شکسته شدن یک تریگر لاین 23 برای ورود و این 24 تو این تایم بهتر دیده نمیشه این 24 پیوت هستش در تایم پایینتر میتونید برید و راحت تر ببینید.

فقط  برای بهتر دیده شدن چون اینجا بحث تریگر لاین هستش  و این 23 ناحیه ای که شما باید وارد بازار بشید استاپ لاس شما به چه اندازه هستش در سبک تریگر ماکسیموم استاپ لاسی که یک تریدر میتونه داشته باشیه برابر با ای تی ار تایم تریگر هستش.

البته به اضافه یک درصد خیلی کوچیکی که درموردش صحبت خواهیم کرد اینجا 23 تریگرلاین شما برک اوت میشه شما  یک استاپ لاس باید داشته باشید ( پیوت استاپ لاس) 25 حول حوش پانزده پپ اینکه پانزده پپ از کجا اومده  یک باند 26 دارید این باند شما یازده پپی هسستش یازده پپ همون ای تی ار تایم تریگری 27 هستش که الان  ما داخلش هستیم.

یعنی ای تی ار تایم یک ساعته که  اینجا 19 سطح به فرض مثال برای تایمفریم دیلی بود و این ناحیه 28 ( باکس نارنجی) باید یک چیزی حول حوش  پانزده پپ باشه شانزده پپ هستش ( منظور فاصله بین سطح برک اوت شده تا محل برک تریگرلاین) به هر حال برای یک پپ که معامله رو به هم نمیزنند این28 میشه استاپ لاس شما یعنی اینکه شما استاپ لاس رو اینجا29 )باکس قرمز(دارید و ورود رو توی این ناحیه 23 (باکس سبز) دارید.

گفتیم استاپ لاس حداکثر باید مطابق با سبک تریگر به اندازه ای تی ار تایم اینکه میگیم حداکثر شما میتونید دبل تریگر کنید  به اندازه تایم تریگر باشه  میتونید دبل تریگر کنید نقاط بهینه تری رو پیدا کنید و استاپ لاس رو کوچیکتر کنید البته خب مطمینا ریسکش بیشتر هستش این سبک کلاسیک بود ما دوتا دیدگاه و سبک ورورد داشتیم  یکیش این آقازاده 23 ( تریگر لاین و برک اون) که عرض کردیم خدمت شما و دومی برای سفارش گذاشتن اوردر ست کردن اونجا بستگی به میزان تسلط شما داره مثلا می تونید بیاید.

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

این آقازاده کندلی که اینجا 1 هستش به عنوان گره معاملاتی من شاید انشالله تعالا از خر شیطون پایین بیام و حتی زیرو تریگر کندل هارو داشته باشیم قول نمیدم. اگه  به حال خودم باشم ممکنه گام های حرکتی رو بگم ممکنه زیرو تریگر کندل هارو بگم و ممکنه خیلی مسایل دیگه رو هم بگم تقدیم شما داشته باشم.

اما این آقازاد ه کندل1 که یکی از  گره های معاملاتی یکی از کندلها ی  زیرو تریگر کندل هستش میشه ورورد شما در سبک پرایسی و شما میاید اینجا1 ( روی بدنش رو نشون میده) اوردر ست میکنید و میزان استاپ لاس شما ماکسیموم این زیر 2 و میاد استاپ شما رو میزنه و بعد حرکت میکنه (میره بالا) شما میتونید بیاید استاپ 3 رو باز مطابق با همین آقازاده 27 یک ای تی ار تایم تریگر در نظر میگیرید.

یک چیزی حول حوش چهارده پانزده پپی که اینجا 25 برای شما آورده شده پس این 25 شد استاپ لاس شما .این 26 هم که ای تی ار تایمی که شما اونجا هستید و درمورد اینگلف 4 اس ال انشالله در آینده وقتی که اومدیم درخصوص الگوهای پرایسی صحبت کردیم.

درخصوص انگلف ها صحبت کردیم  اونجا درمرد این 4عدد هم صحبت خواهیم کرد و این تای اینجا بحث ورود و استاپ لاس شما برگردیم به اینکه البته شکست بود شما پیوتهاروهم به همین طریق دارید من  میخواید همزمان یک ارز دیگه رو هم انتخاب کنم و در  خصوص پیوت ها هم اونجا مثال بزنم.

بریم جفت ارز ین در تایم بالا  یک ناحیه و سطحی رو پیدا کنیم .که یک پیوت باشه خب اینجا 5 رو مطمینا شما به عنوان یک پیوت بعد از یک ریتریس 6 میتونید داشته باشید و این7 سطح .اینجا و اما پیوت درتایمفریم دیلی7 دیده میشه و میرید در تایمفریم یک ساعته پیوت بعد از این 8 کندل دیده میشه شما دنبال یک ناحیه و سطحی هستید که بخواید اونجا بیاید وارد بازار بشید. 

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

میتونید این سطح رو از این کندلی 7 که جزو کندل های پیوتی هستش کندل قلبی و کندل  بعدی رو بیاید لحاظ کنید ( باکس 9) گفتیم که پنجاه درصد این 7 کندل میتونه ناحیه ای باشه برای ورورد واینهم 10ناحیه ورورد ما .و بریم در تایم یکساعته برای مثالی که برای  برگشت وبرای پیوتی که هستش خب توی این 10 ناحیه و توی این سطح 10  گره 11 معاملاتی که توی این محدوده دارید و باید براساس

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

اون11 بیاید ترید کنید گفتیم دوتا دیدگاه و دیدگاه اول دیدگاه کلاسیک در دیدگاه کلاسیک قیمت میاد حمله 12میکنه به سمتش شما تریگر لاین ترسیم میکنید .و با شکسته شدن تریگر13 لاین به سمت ناحیه 11 اف تی سی و همینطور که میبینید به این 11 ناحیه نرسیده واکنش درواقع برای شکسته شدن این 14 ناحیه بوده ما برای اینکه بخوایم مثالمون رو داشته باشیم.

مطمینا اونجا هم  که این 14 سطح (اشاره به سطح 14 در تایم دیلی که الان در دیلی داریم میبینیم) رو داشتیم یک کندلهایی رو درموردش صحبت کردیم که گفتیم کندلهای مارکر15 پشت سر پیوتها میاد و مشخص میشه این  واکنش 16 اومده و به این کندل مارکری 15 که درواقعه پشت این ناحیه هستش واکنش 16 نشون داده  بیشتر درخصوصش در اینده صحبت میکنیم. ما نمیخوایم وارد جزییات بشیم و فقط مثال داشته باشیم.

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

اینجاهم دم دستمون یک ناحیه دیگه هستش شما یک حرکت 17 دارید یک گره 18 معاملاتی دارید هیچ فرقی نمیکنه این گره 18 معاملاتی شما و قیمت میاد به گره معاملاتی شما 19 میرسه اونجا شما از اون 15مارکره استفاده کردید  اینجا باید از سطح خودکشی20 استفاده کنید که در مباحث کیوام بهش میپردازیم و شما یک ناحیه 20 و یک سطحی دارید یک گره معاملاتی 20 از پشت حرکت و میتونید ازش کمک بگیرید همینجا 18 هم هیچ ایرادی نداره میتونید درواقع این سطح 18 و این ناحیه رو داشته باشید قیمت بیاد به سطح شما میرسه19 و توی این سطح 18 شما میخواید.

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

بیاید تصمیم بگیرید برای ورود و ماکسیمم عرض کردم استاپ لاسی که میتونید داشته باشید یکچیزی حول حوش 21 اینجا چهارده پپ هستش و دوتا روش ورود داشتیم یکی اینکه شما در مرکز23 همین ناحیه ای ( پنجاهدرصد باکس18) که اینجا وجود داره بخواید بیاید وارد بازار بشید این کندل ( کندل آبی22) و اینجا 23عرض کردم توی بحث پرایسی باید بیاید آپدیت کنید دنبال یکسری کندلها باشید.

کندلهای زیرو تریگر کندل که  انواع و اقسام داره و اینجا 24و به هر حال ناحیه25 ورورد هستش ماکسیمم استاپ لاس این باکس26 چقدره نوزده پپ کوچیکش کنیم

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

حول حوش چهارده تا بشه 27 دوازده سیزده تا خوبه )عرض27 باکس 13پپ(مثلا اینجا28 بشه استاپ لاس شما و مطمینا این استاپ لاس جایی هستش که در خطر هستش 

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

چون شما باید استاپ لاس رو بالای گره 1 بیاید و قرار بدید شما برای ورود باید ازبالاترین اینگره ای که توی بحث

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

پرایسی داریم تقریبا یکچیز حول حوش چهارده تا بیاید پایینتر چهارده تا اینجا 2 میشه بیاید پایینتر و بشه ورود 2 شما و استاپ لاس شما هم میشه  این بالا 1 و اما تارگت ها. ببینید در بحث تارگت شما یک تارگت بهینه شده و نهایی دارید که این تارگت به اندازه طول حرکت تایم ساختار 3

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

هستش یعنی اینکه شما باید انتظار داشته باشید وقتی در تایمه…اهان4 اینجارو داریم مثال میزنیم اون یدونه اینجا5 بود هیچ فرقی هم نمیکنه توی بحث پیوت های دیلی 6 هفتادودو پپ تقریبا میشه گام حرکتیه این جفت ارز بنابرین شما باید انتظار داشته باشید که قیمت از هایی 7 که شروع میکنه

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

به حرکت کردن یکچیزی حول حوش6 هفتاد دو منهای8 یازده چون به هر حال یک گام 8حرکتی شما باید تارگت هارو نزدیکتر قرار بدید اینکه عرض کردم نزدیکتر قرار بدید همون بحثی هستش که توی بحث پیوتهای تصفیه هستش به این علت پیوتهای تصفیه ایجاد میشن چون شما برای اینکه بخواید بیاید مطمین تر بشید که قیمت به تارگت شما میرسه اون 6ای تی ار رو منهای درواقع ای تی ار تایم تریگر8 میکنید هفتاد و دوتا

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

 میشه شصت و یک دونه از این هایی7 که ایجاد میشه شما باید انتظار داشته باشید که  قیمت حول حوش شصت و یکی این هم 9 شصت و یک و هشت دهم ، شصت و یکی  بیاد پایین تر و این ناحیه 9 بشه ناحیه تارگت شما  تارگت نهاییه شما یعنی یک تریدی دارید با حول حوش چهارده پپ استاپ لاس 10 و یک چیزی حول حوش 11هفتاد و پنج پپ هفتاد و دو پپ 6 تارگت و اینکه تارگت هایی که اونجا عرض کردیم.

بعضی وقتها تارگت هایی برابر با یک سه هفتی که درموردش صحبت کردیم .یک یعنی 10 استاپ لاس. یک یعنی به فاصله یک ای تی ار تایم تریگر ( اینجا میشه یک ساعته) شما استاپ لاس 1دارید ( منظور فاصله های 7تا1 میشه چهارده پپ) تقریبا.

حالا گفتیم تقریبا یک چیزی حول حوش یازده 8 تا که اون سه پپ 12 بهش اضافه میشه برای اینکه حالا فاصله ایمنی برای واید شدن اسپرد و حالا داستان هایی که وجود داره لحاظ شده و هفتا یازده 8 تا یعنی هفتادوهفتا که سه تا 12 ازش کم بکنیم میشه 11هفتاد و پنج تا شما یازده تا هم کم کنید هیچ ایرادی هم نداره.

میشه تارگت شما تارگت 6 هفت شما. پس یک8 شد استاپ لاس. سه شد اولین تارگتی که شما باید داشته باشید زماینکه قیمت به اولین تارگتی که سه برابر حرکت 8هستش یعنی یکچیزی حول حوش 13 سی و دو رو نشون میده احتمالا یکذره  خورده داره جمع و تفریق و اون گرد کردن ها بوده .و میشه یک8 سه 13.سه تا یعنی اینکه از این7 سقف به اندازه سی و دو و سیو سه تایی که هستش بخوای ید بیاید پایین این هم 14  سی و یکی و سی و دوتایی که هستش.

این 14 میشه تارگت یک .تارگت یک رو میتونید  به عنوان یک ترید یک به سه داشته باشید .یک ترید خیلی شکیل و کلاسیک هست یک به سه اولین تارگت وقتی قیمت اومد و اولین تارگت رو تاچ کرد یعنی سه برابر با ای تی ار8 تایم  تریگرش حرکت کرد .شما انتظار داریدکه.. دارم یجوری همه چیز رو اینجا باهم میگمها  فردا نگید که جلسه گامهای حرکتی چیشد اونیکه زرنگه خودش میفهمه  که دارم راجعب چه چیزی صحبت میکنم .

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

زیرو تریگر ها چیشد؟ این ها چیشد همه این ها در لابلای این جلسات داره گفته میشه و انتظار داریم که قیمت به اندازه یک گام 8 برگشت (حرکت 14 تا 15) داشته باشه یعنی یک چیزی حول حوش همین چهارده پانزده پپی که داشتیم صحبتشو میکردیم برگشت داره این برگشت 15 برای چه چیزی اتفاق می افته؟

شناخت رفتار حرکتیه مارکت در پیوتها 7 مثلا به فرض مثال این برمیگرده به این مار کره 16 که این پشت هستش و اینجا 17 همون سطح اف تی سی هستش که درموردش صحبت کردیم .و یک فرصت 17 دیگه برای 15 ورورد .بازار همیشه به شما فرصت میده.

چه اون هایی که جا موندند از ترید و چه اونهایی که اشتباه کردند یکبار فرصت میده و زرنگ باید باشید و از اون یکبار فرصت استفاده کنید .اگه اشتباه کردید و مثلا به هر علتی وبه هر حال ادمیزاده و اینجا 18 اومدید چمیدونم  بجای سل کردن  بای کردید و اگه قیمت حرکت 14 کرد و دوباره برگشت15 توی نقطه ورودتون.

حالا یکی دو پپ هم توی سود دیگه توهم اینرو نزنید که میخواد از اون سمت مانیتور در بیاد بیرون اونجا باید ترید اشتباه رو در اولین فرصت گلوش رو بگیرید و خفه کنید و بندازید بیرون  تا بعدا برای شما شر نشه  و این1 شد یک آقازاده استاپ لاس سه14 اولین تارگت و هفت 9هم دومین تارگت شما تارگت پانزده رو هم دارید .یک. سه .هفت. پانزده . که ما دیگه زیاد توهمی برای شما صحبت نمی کنیم .

و شما همین دوتا تارگت 13و11 رو داشته باشید به هر حال باید کلا به نظر من کلاهتون روبندازید هوا ترید هایی انجامبدید تریدهای یک به هفت یکیشم برای خودتون نه دوتاش هم برای خودتون تریدهای یک به پنج و درخصوص بحثهای روانیه قضیه هم  مطمینا در جلسات بعدی برای تدوین استراتژی و سایر مسایلی که حالا وجود داره صحبت خواهیم کرد .و اما این ( محدوده قرمز رنگ.8و10و12) آقازاده شد .پیوت همین داستان شما اونور کجا بود  همین اینجا 19 بود دیگه برای شکست 20 و برگشت 21 هم دارید .

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

بحثی که هستش در تفاوت بین ترید کلاسیک و ترید پرایسی  این هستش که شما باید بیاید و در سیستم معاملاتی تون به هر حال یکی از این دوتارو انتخاب بکنید اگه میخواید پرایسی ترید کنید.

یک داستان هایی به هر حال وجود داره که  کم کم درموردش صحبت خواهیم کرد و اون دوستانی که میان و کلاسیک ترید می کنند با دیدن تریگرهایی که درواقع درموردشون صحبت کردیم یکی از مهمترین که معمولا ما استفاده می کنیم و تریگر لاین 19 هستش شما میاید یک ای تی ار 23 تایم آقازاده تریگر رو اینجا22 ازدست میدید (جون ناحیه ورود بعد برک خط روند در ناحیه 30 هستش ).

تارگت شما از این کف 21 به اندازه سی و چهار 24 تا در این ارز بالاتر هستش .یعنی از اینجا 21 باید سی و چهار تا بیاید بالاتر25 یعنی یک چیزی حول حوش ده یازده تارو 22 از دست میدید و اون چیزی که برای شما میمونه یک ترید تقریبا یک به دو 26 دارید. برای اولی 24 و اون بعدی 27 که یک چیزی حول حوش هفتاد و نه تا و هشتاد تا از این کف 21 باید برید بالاتر این هم هفتاد و نه و هشتاد تا  اینجا 28ها که منهای اون ده یازده 23 تا برای اینکه ایمن تر باشیم.

اینجا 28 هم یکی از اون درواقع  تیپی ها داشتیم و اونیکی هم تیپی دو هم اینجا 25 پیدا کنید و اگر شما میاید و ترید پرایسی انجام میدید یک 29 استاپ لاس ( فاصله کف21تا 29 یازده پپ  میشه استاپ ما) سه تا تارگت ( فاصله کف21 تا 25 میشه تارگت سه) و هفتا تارگت ( فاصله کف21 تا 28 میشه تارگت هفت) دارید.

اگر بصورت کلاسیک دارید ترید انجام میدید شما یدونه از اون حرکتی (به اندازه باکس 22) که برای تارگت هستش رو ازدست دادید برای  اطمینان بیشتر بنابرین اینجا ورورد شما میاد توی این ناحیه 30 و استاپ لاس شما دیگه این پایین 29 نیستش .استاپ لاس شما دقیقا میاد زیر همین  لویی 21 که اینجا قرار داره  و شما ترید یک شما الان

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

میشه استاپ لاسی که هستش  و سه ای 25 که درواقع دارید سه نیست و این سه دو میشه و اون هفت هم شیش میشه برای اینگه دارید بصورت کلاسیک ترید می کنید حالا مزییتش این هستش که  حالا یک اطمینان نصبیه بهتری دارید.

اون هایی که دقت بیشتری دارند اون هایی که ریسک پذیرتر هستند توی ترید های کلاسیک دیگه از این داستان ها نیستش که وقتی میاید اینجا 21 اوردر ست میکنه استاپ لاسش رو کجا میگذاره ؟

استاپ لاسش رو میگذاره سه پپ زیر این سطح 21 و اینجا 31 ها و قیمت که بیاد 1 و به فرض مثال حالا اوردرش رو فعال کنه یا نکنه .اونموقع تارگتی که داره میگیره. تارگتی که این بالا 28 هستش چقدره فاصلش ازاینجا 21 گفتیم هفتاد و نه تا منهای درواقع ده دوازده تا 28 یک چیزی حول حوش هفتاد تا و سه پپ ( فاصله21تا31) چهار پپ استاپ لاس داره .

شما فرض رو برین بگذارید اصلا هفت پپ استاپ لاس داره یعنی اینکه  یعنی اینکه یک ترید27 یک به ده انجام میده حالا تو بحث مدیریت ریسک پوزیشنها میایم و اونجا که وینریتها و ریسک به ریواردهارو صحبت میکنیم.

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

در این خصوص صحبت میکنیم تو این جلسه چون دوستان در خصوص استاپ لاس ست کردن و تارگت گذاشتن و اونجا سوال کردن این ویدیو رو برای این قضیه درست کردیم که در مورد استاپ لاس ها ( ناحیه قرمز21) و تارگت ها ( ناحیه آبی27) صحبت کنیم و دیگه هیچ فرقی نمیکنه .

ببینید در بحث استاپ لاس و تارگت این مسله برای همه ستاپ هایی که دارید صادق هستش. شما به فرض مثال اینجا یک حرکت دارید .شما یک سطح داخلی2 دارید.

مثلا اینجا و میخواید بیاید اینجا 3 وارد بازار بشید. قیمت میاد و استاپ لاس شما میشه مثلا این بالا 4 و تارگت شما الان این استاپ لاسی که اینجا 4 دارید باید گفتیم ماکسیمم استاپ لاس یکچیزی حول حوش یازد ه5 تا باشه اگه ب خواید اینجوری هم حساب کنید ازاین سطح 4 اینرو باید تناسب پیوت ها برک اوت ها و شکست ها و مباحثی که مربوط به سطوح بود رو باید داشته باشید.

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

یکی از دوستان اومده یود میگفت که من مثالا بیام از الیوت و فیبو این داستان ها نمیدونم اگه تشخیص بدید که لول و سطح شما برای کدوم تایم فریم هستش بیاید انجام بدید هیچ مشکلی نداره شما اینجا 6 یک ریترن تو پیوت دارید.

عرض کردیم که اگر قیمت در مرحله اینجا 7 پیوت داش تید اینجا 8 اف تی سی داشتید ریترن تو پیوت 6 داشتید .توی بحث بعدی که قیمت برمیگشت 9 و ناحیه 10 ریترن تو پیوت برای ما مهم بود .توی ناحیه ریترن تو پیوت 10 شما بازهم آنقدر نشانه ها 11 و گره ها و رد پاها ی آقازاده ها در مارکت هستش که تا دلتون بخواد میتونید ازشون استفاده کنید.

اینجا 12 مثلا میخواید بیاید وارد بازار بشید .اینکه به اندازه 5 یازده پپ از این 6 سطح بخواید بیاید پایینتر ( میرسه به ناحیه11 یا های 12) اینها رو که من نیومدم چمیدونم با بازرو چمیدونم بلومبرگ و متاکوتس و با بروکر که هماهنگ نکردم که این ها توی بازار هستش.

فقط گوشه ای از اونچیزی که شما ازدست دادید و وارد بازار و حاشیه های اون نمیشیم .برگردیم به استاپ لاس و تارگت .به هر حال اینجا 4هم یازده پپ بیاید پایینتر اینهم ده یازده پپ (میرسیم به سطح2) میشه 3 محل وروردتون همین 2 سطح اف تی سی اونهم میشه استاپ لاستون و انتظار دارید که بازار حرکتی که انجام بده ببینید اینجا3 اومده و نفوذ کرده در مرحله بعدی که شما دارید میاید و یازده تارو .از اینجا 2 تیپی سه رو

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

حساب کردید 13 سی و دوتا از اینجا 2 میخواد بیاد پایینتر سی و دو. مثلا یکچیزی حول حوش این 14 نواحی و وقتی بازار میاد یک های3 جدید میزنه اونموقع شما باید بیاید پوزیشنتون رو تر و خشک کنید بخاطر همینه .ما بحث ست اند فورگت رو برای مدیریت پوزیشن ها قبول داریم اما نه اینکه ولش کنیم به امان خدا.

از اینجا ( از های 3) به اندازه سی و سه تا میاد اینجا 15 و این 15 میشه تارگت یک شما .و از اینجا (های 3) به اندازه 16هفتاد و پنجتا پایینتر و عرض کردم این یک 13 سه 16 هفتی 17 که هستش باید منهای ای تی ار من دیگه تو فرمول لحاظش نکردم .

فرصت کنم حالا درستش می کنم  یک ورژن دیگه تقدیم شما میکنیم و هفتادو پنجتا ( از های 3 هفتاد و پنجتا بیایم پایین) این هم 18هفتاد و پنج تا اومد ته بازار و یک گام حرکتی هفتاد پنج تایی بازار حرکت کرده این هم منهای حالا اون  اعداد ارقام یازده تا هفتاد و پنجتا قرار بود چقدر بشه ؟

شصت و چهار تا از اینجا 3 پایینتر الان یک کاری میکنم همینطور فیکس بیاد بچسبه به این شادو ها توی سطح داخلیه این آقازاده اینجا 19ها خوبه این هم 19 تارگت بعدی…این هم 19 تارگت و استاپ 4…

اما توی بحث ترید کردن شما احتیاج دارید که یک سطح 20 داشته باشید عرض کردم اون سطح رو حالا به هر روشی و هر سبکی سیاقی شما دارید اون سطح رو پ یدا میکنید سطح ورود شما باشه  شما احتیاج دارید به اینکه برای اینکه نقشه راه آینده رو داشته باشید برای اینکه سناریو های حرکتی رو توی بازار از قبل به عنوان پیش فرض داشته باشید توی تحلیلهای منم دیدید که کل شکل و شمایل مثلا ترسیم شده مثلا اینجا 21 میخواید وارد بشید شما باید دوتا سطح بالاتر 22 و23 رو داشته باشید.

و این اینجا 22 و 23 دوتا سطح و دوتا سطح پایین هم باید داشته باشید ( یک خط 24 عمودی از20 تا 23 کشید پنجاه درصد خط 24 افتاد رو 23 همون خط رو آورد پایین 25 از 20 به پایین گذاشت دوتا خط یکی از پنجاه درصد 25 کشید که میشه خط 26 و خط بعدی رو از انتهای خط 25 که میشه 27 رسم کرد.

درواقع همون گام بالا رو انگار تکرار کرد.این نظر تایپیست هستش نه سعید خاکستر. مثلا یکی اینجا 26 به فرض مثال و یکی هم اینجا 27 و این میشه پنج سطحی که دارید.

اینجا 21 رو داریم صحبت میکنیم درخصوص این ناحیه 20 وقتی قیمت میاد و به ناحیه شما میرسه 21 اگر اینجا به فرض مثال شما یا اینجا 20هیچ فرقی نمیکنه دیدگاه سل دارید که قیمت  میخواد بیاد و به این ناحیه 21 برسه و نزولی بشه عرض کردیم دوتا سطح پایین یدونه 28 تارگت اول 26  یدونه 29 تارگت دوم 27 اینهم یک روشی هستش به هر حال خیلی ها دارن ازش استفاده می کنند برای ما اگر میخوایم این اتفاق بیفته .اینجا 20که به فرض مثال هستیم فرض کنیم که این سطح20 وناحیه برای همینجا هستش

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

.اینجا ( فاصله20 تا 26) شصت پپ فاصله .اینجا 30 هم شصت و پنج تا خب خوبه و اون موقع شما یک استاپ لاسی دارید . حول حوش 31 سیزده پپ و سیزده پپ بالاتر میاید ویک استاپ لاس دارید .و اگه استاپ لاس شما زده شد استاپ لاس باید جایی باشه که اگر استاپ لاس زده شد همه دیدگاه ها عوض بشه و مسیر حرکت بازار کلا برگرده اونجا جایی هستش که باید استاپ لاس داشته باشیم.

در سمت مخالف هم به فرض مثال تارگت یک 26 تارگت دو 27 که تارگت دو ما میشد هفت برابر 1 دیگه که حالا تارگت دو نگینم که ممکنه تداخل ایجاد کنه تارگت هفتی 1 که داریم باید جایی باشه که مجددا از اونجا بخواد برگرده اگه قرار باشه مثلا به فرض مثال بیاید و تارگت سه در نظر بگیرید.

اینجایی 20 که داریم صحبت میکنیم بریم تو تایم  تریگرشاید بهتر باشه و بهتر بتونیم در موردش صحبت کنیم. اینجا توی این 2 ناحیه فرض براینکه حالا شما قیمت اومده ویک حرکت شارپ3 داره شما تریگرلاین 4 مورب استفاده کردید و قیمت بعد از شکست 5 این تریگر لاین شما میخواید بیاید وارد بازار

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

بشید  گفتیم از قله 2 معمولا یک پانزده تایی رو چیکار کنید؟ پانزده تا رو از دست بدید ( فاصله 2 تا 5 پانزده پپ هستش) تا مطمین بشید که مثلا یک پیوتی تشکیل شده و بازار میخواد حرکت کنه .و اینجا5 بشه ناحیه ورود شما .شما سطوح پیش روتون چقدر بود؟

یکیش بود سی و چهار6 تا از این قله 2.ببینید میاد این سطح داخلی7 یعنی اینجا 8 میشه تارگت شما همینطور که میبینید باید یک برگشت ( باکس قرمز9) داشته باشیم.

این برگشت رو معمولا ما به اندازه یازده تا پانزده 10 تا در نظر میگیریم که اینجا ( یازده پپ هستش) کمتر بوده. و از این 2 ناحیه شما به اندازه یک چیزی حول حوش هشتاد11 تا وقتی میاید تارگت رو مثلاهشتاد تا اینجا 12ها ست میکنید.

اون هشتاده 11 منهای یازده 10 بود .یعنی یک چیزی حول حوش شصت و هشتا برای اطمینان وراحتی بهتر شما روی شصت و هشت ببینید اینجاست13 .اینجا 13شما تارگت رو ست میکنید .چرا اینجا13 دارید تارگت رو ست میکنید ؟

و چرا اینجا ( برگشت13تا14) داره بازار واکنش میده؟ و بعدا اومده پیوت تصفیه 13 هستش خیلی ها  از بزرگهای بازار دارند.این کارو انجام میدند و شما هم انشالله تعالا باید مثل بزرگهای بازار فکر کنید و اما داشتیم درمورد سطوح فکر میکردیم

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

.توی این تایم ( چهارساعته) بودیم. شما دوتا سطح پیشرو ( 26 و27) رو باید داشته باشید که این 26 دومین سطح بود و سطح پیش روی بعدیمون مثلا تقریبا اینجا 32 هاست و پشت سرهم ( پشت سر20) توی استاپ هایی که هستش اگر یک زمانی به هر حال به هر دلیلی قیمت اومد فعال شد پوزیشن شما 33 و برگشت 34 و استاپ لاس شمارو زد ببین این 35 استاپ لاس فاجعه آمیز هستش ها ما اینجا 20 ترید کنیم.

استاپ اون بالا 22 این اصلا توی کت تریگر کارها نمیره و مگر اینکه شما بگید که بصورت کلاسیک میخوایم کار بکنیم حالا وین ریت ما بالا هستش ریسک به ریواردمون یک به دو یک به سه چمیدونم قناعت میکنیم و اون داستانش سر جای خودش هستش و میخواید بصورت تریگری کار کنید و اما کلاسیک به هر حال باید استاپ لاس باید جایی باشه که قیمت اگر اومد استاپ لاس 36 رو زد. دیگه شما انتظار این رو نداشته باشیدکه یک حرکت مثلا چمیدونم 

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

نزولی37 اینجا  بگه ای وای باز اومد استاپ لاس 36 منرو زد و بازار درجهت دیدگاه من 37 حرکت کرد نه استاپ لاس بزنه یک فرصت میده اون فرصت اینه که یک برگشت 38 داره یک ریترن داره یک پولبک داره و اینجا 38 دیگه شما باید بیاید خارج بشید چون بازار وقتی  اینجا 38 رو بخواد بیاد تاچ کنه بعدا این 39 اتفاق می افته.

حتی باید تواناییه این رو داشته باشید که بعد از این قضیه بیاید به بای فکر کنید .اما اگر مطابق با اصول وقواعد و قوانین و همه اون ستاپ هایی که طراحی کردید و به سوددهیش ایما ن و اطمینان دارید.

اگر قیمت اومد و استاپ لاس شما رو زد دوباره به شما سیگنال داد. سیگنال استاپ هانتری داد شما این هارو حالا انشالله درمورد استاپ هانتر هم توی بحث پرایسی شاید یک گوشه ای صحبت کردیم  در یک جلسه ای اونموقع باید بیاید وارد بازار بشید.

توی بحث همین داستانی که استاپ بزنه و برگرده و نمیدونم  بحث های روانیه این قضیه توی جلسه بعدی احتمالا بخوایم صحبت کنیم و اینجا به بحث استاپ لاس و این آقازاده تارگت ها برسیم درخصوص جوابی که باید به یکی از سوالات میدادیم و به یک نکته دیگر هم اشاره کنم که شما به هر حال اومدید تحلیل کردید.

یک ناحیه و یک سطحی رو  مشخص کردید مثلا مثل این 1سطح .و قیمت زمانیکه میاد و به این سطح1 و ناحیه میرسه2 کلا دوتا روش کلی وجود داره برای اینکه شما بخواید بیاید توی این2 ناحیه وارد بازار بشید .

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

یکسری که بصورت فوری درواقع خرید فروش آنی یا اگه اشتباه نکنم اینستنت وارد میشید یعنی اف نه رو میزنند و صفحه اوردر باز میشه اینجوری  .لات 3 رو میزنید استاپ لاس 4 رو میزنید تارگت 5 رو میزنید همه این موارد رو مینویسی و بعد کلیک 6 میکنید.

اینکه بعدن میگن ست میکنند ما بعدا ست میکنمی نداریم. من توی دوره قبل گفتم که به محض اینکه اومدی کلیک کردی حالا سل یا بای. مثلا ایجا بای کلیک کردی همون لحظله نت شما رفت یا برق شما قطع شد یا نمیدونم یک اتفاق ناگوری افتاد شما ارتباط تون قطع شد به هر دلیلی. همون لحظه هم بازار یک همچین حرکتها 7 زد.

هیچ بعید نیست .به محض اینکه شما کلیک بکنید (برای ورود) اینجوری بشه 8 تا دلت بخواد از این اتفاق ها افتاده. بعضی وقت ها فرصت نمیده که انگشت شما از روی موس بالا بیاد. این رو من بارها به عینه دیدم.

این سوراخ فوری ها توی بازار خیلی زیاد دیده میشه و اتفاق می افته پس همه رو پر میکنید اگر بصورت اینستتنت یا بصورت آنی و بصورت خرید و فروش هایی که میخوایم انجام بدیم میاید و همه ایتم ها پر و بعد کلیک میکنیم.

اگه باز مجددا مثلا اینجا 2 ورود و حالا اینجا 9 کلاسیک مثلا چمیدونم اینجا 9 استاپ لاس واین ( فاصله ورود 2 تا استاپ لاس 9) چقدره؟

بیست و ششتا .این ریترنه 10 تا 11 چقدره؟ هفتاد و خورده ای یعنی اینکه .اینطوریو (یعنی مربع 12 از 10 تا 11 بکشه) و اینطوری و( یعنی از 50% مربع 12 باز مربع13 بکشه) بعد این1خط بیاد اینجا 14( درپنجاه درصد مربع 13).

باید بیاید اینجا 14 این فاصله (9 تا 14) خب حالا هفده هجده تا حالا تقریبا با این 15 آقازاده سیزده تا شونزده تا تقریبا مناسب هستش و این 9 بشه استاپ لاس شما اونموقع انتظار مثلا این رو داشته باشید که مثل بازار از اینجایی17 که اومده

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

.بخواد به اندازه 16 شصت و هشت منهای حالا اون ده یازده تا برگرده ما  هم حالا شصتا هفتاد تا برگرده  به همین 18 جایی که هستش اینجا 19 رو بشکنه به هر حال اینجا 18 یک سطح هستش و مثلا این هم 19 بشه تارگت شما این یک درواقع یک سیستم برای چی داریم صحبت میکنیم؟ برای اینکه شما اینجا17 بصورت آنی میاید و کلیک میکنید و ترید میکنید .نوع دوم ترید کردن هم مطمینا ست کردن  سفارشات هستش . ست کردن سفارشات هم میدونید.

یا بصورت لیمیت هستش که حالا اینجا 17 بصورت لیمیت هستش. به صورت استاپ هستش یا اردر های ایف هستش اوردرهای شرطی هستش که بصورت او سی او یا ا یف او سی او و همه داستانهایی که  اونهارو معمولا توی بحث نوع اوردر گذاری ها بیشتر استفاده بشه که میتونه انواع ورود درواقع و کلیک کردن و برای درواقع ترید کردن حالا سفارش یا  بصورت آنی میشه نوعی از ورود و توی این مبحث که حالا میخوایم واردش بشیم و درموردش صحبت کنیم.

برای ما فرقی نمیکنه اینکه شما بخواید بصورت آنی ترید کنید . یا اینکه سفارش ست کنید .به هر حال کلا یک ترید سوای سایر مولفه هایی که داره سه تا جزو دره  که اون سه تا جزیی که فعلا در این جلسه میخوایم درموردش صحبت کنیم  .یکیش ورود 17هستش دیگری هم خروج .خرج ها هم که شامل تارگت 19 میشه و شامل استاپ 9 بنابرین شما باید در تریدی که دارید تکلیفتون رو باهاش مشخص کنید.

لول هارو داشته باشید محلهارو داشته باشید .و تصمیم بگیرید که براساس روحیتا براساس اون خصوصیات چمیدونم وقت زمان و همه مسایلی  که انشالله  توی بحث طراحیه سیستم های معاملاتی  و پلن درموردش صحبت میکنیم باید تصمیم بگیرید که سنگتون رو با خودتون وا بکنید که بخواید ببینید که کدوم یکی از اینهارو میخواید انجام بدید.

اینکه عرض میکنم که کدوم یکی از اینهارو میخاید انجام بدید .منظور من این هستش که وارد مبحث آخر توی ا ین جلسه بشیم .و اون اینکه شما میتونید تریدی داشته باشید و این ترید شما بصورت تکی باشه .یعنی در ناحیه ای که دارید مثلا همینجا شما یک سطح دارید و یک ناحیه دارید به فرض مثال توی این 20 محدوده و اومدید این محدوده 20 رو مشخص کردید.

و میخواید تک ترید انجام بدید. ببینید اینکه گفتم بصورت اینستنت باشه یا بصورت ست کردن سفارشتا باشه درمورد اون اجزا داریم صحبت میکینم یک ورورد21 ورود شما میتونه بصورت تکی باشه و یک استاپ لاس 22 داشته باشید و یک تارگت 23 داشته باشید.

اینهم مثلا این کفی که اینجا هستش مثلا چند پپ بالاتر مثلا ای نجا ها به فرض خب .نه مثلا تریگری حساب کنیم .مثلا اینجا 24 .اصلا هیچ فرقی نمیکنه توی این مبحثی که داریم صحبت میکنیم. فعلا این بشه تارگتمون .موضوع اصلی این هستش که یک ترید در این 20 ناحیه انجام میدید یک استاپ لاس 22 دارید یک تارگت 23 دارید .

ساده ترین روشی که وجود داره حالا اینکه این یک تریدی که  میخاید انجام بدید در ابتدای 21 این سطح 20 انجام بدید در انتهای 25 این سطح 20 میخواید انجام بدید .در مرکز26 این سطح 20 میخواید انجام بدید در

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

یک چهارم پایانی27 در یک چهارم ابتدایی 28 و هرجایی که به هرحال هستش. شما یک ترید انجام میدید و میاید طبق اون آماری که توی طراحیه سیستمتون دارید بررسی میکنید .به فرض مثال نگاه میکنید میبینید  که  اگر بیاید در مرکز 26 این ناحیه 20 سفارش ست کنید.

مثلا در هفتاد هشتاد درصد موارد قیمت میاد و اوردر شما رو فعال میکنه و در پانزده درصد نمیاد و فعال نمیکنه .خب نیاد فعال نکنه (دیگی که برای ما نجوشه سر سگ توش بجوشه) ضربالمثل هستش و در مثال هم جای هیچ مناقشه نیستش.

و به هرحال اون دیگه برای شما نیست ممکنه برای یکی دیگه باشه .یکی هم که برای یکی دیگه هستش ممکنه برای شما نیست اونچیی که مطابق با سیستم طراحی شده شما هستش یک ورورد 26 و یک خروج 22 و اون یک خروجی که عرض کردم متونه استاپ لاس 22 باشه و میتونه تارگت 23 باشه اینکه در این 26 ناحیه میخواید بیاید و وارد بشید.

به هر حال تک ترید بعضی از اوقات هستش که شما میاید و چند تریده وارد میشید .ببینید تک ورود 26 تک خروج تک حالا دوتا خروج ها ( یا استاپ 22 یا تیپی 23) چندتایی که میگم این چندتای هم برای ورود میتونه باشه هم برای خروج میتونه باشه و هم برای استاپ لاس.

حتی توی بعضی از سبک ها من دیدم که چند خروجه که دارند مثلا میان میگن که  اینجا29 تارگت یکمون اینجا 30 تارگت دومون اینجا31 تارگت مثلا سه مون به فرض مثال و ورود های تکی دارند یعنی همینجایی 32 که برای ورود درنظر گرفتند میان و سه تا تریدی که  میخوان انجام بدن میان در یک نقطه 32 ست میکنند.

پس شما میتونید ترید گروهی در یک نقطه 32 داشته باشید و تارگتهایی 29و30و31 متفاوت اینکه عرض کردم بعضی از استراتژی ها دیدم میان استاپ های پلکانی میگذارند میگن این1 استاپ برای یکی از این ترید ها این 2 استاپ برا ی کی دیگه از این ترید ها و این 3 استاپ برای یکی دیگه از این ترید ها اینکه این 4 ترید ها با چه حجمی باشه اون هم در اختیار شماست.

شما  میتونید به فرض مثال میخواید بیاید یک لات میخواید ترید کنید در این سطح 4اگر میخواید بصورت ترید گروهی داشته باشید .مثلا میتونید بیاید

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

سه تا سی و سه (0.33 صدم لات) تا ترید داشته باشید میتونید بیاید بگید نه یدونه دو دهم باشه یدونه پنج دهم باشه یدونه سه دهم باشه  تقسیم بر سه کنید میتونید بیاید تقسیم بر چهارش کنید مثلا بگید که 5 یکیش 6 دوتاش 7 سه تاش و 8 چهارتاش این چهارتارو مثلا مساوی تقسیم کنید یا اینکه بگید که مثلا اولی 5 باشه یک 6 دومی باشه دو 7 سومی باشه سه .و 8 چهارمی هم باشه چهار (درمحدوده ما).

که مجموع حجم پوزیشن ها میشه یک لات همه رو در یک نقطه 9 میگیره و برای هرکدوم متناسب با اون ریسکی که داره و اینکه گفتیم ریسک برای شروع یکدرصد باشه بعدا مطابق با اون استیتمنت میتو نید بیاید و ریسک رو و اون سرمایه ای که داشته باشید حالا در آینده باز هم درموردش صحبت خواهیم کرد و همه رو داره اینجا 4 میگیره استاپ های پلکانی داره میگذاره.

استاپ های پلکای رو توصیه نمی کنیم .اما تارگت هارو بصورت پلکانی .اینکه حالا این تارگت های پلکانی 5 یکدهمه اینجا 9 باشه مثلا بسته بشه کوچیکه و دو 6 دهمه اینجا 10 سه7 دهمه اینجا 11 چهاردهمه 8 مثلا فری ریسک باشه اصلا کلا بره شاید  چمیدونم از اون سر بازار در اومد بیرون یا اینکه معکوس اینها بستگی داره به روحیت خود شما و یا اینکه اینجا4 اصلا چمیدنم

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

بیاید دوتا ترید کنید دوتا پنج دهم ترید کنید .اولی که بسته شد 9 دومی رو مثلا چمیدونم پایینتر میخواید بگذارید .اینجاها 11 مثلا میخواید در نظر بگیرید اینکه بعد از اینکه اولی اومد و اولین تارگت9 تاچ شد .بخواید بیاید استاپ لاس1 رو تریل کنید و برک ایون کنید ( بیاریداز 1 به ناحیه12).

در واقع به نقطه ورود 4 این خودش یک سبک هستش .یکی از دوستان در دوره قبلی  میگفت من بررسی کردم دیدم این پنجاه پنجا مثلا اینجا 4 بگیرم دوتا نیم لات بگیرم و اولین نیم لات به تارگت 9 رسید و اگر این رو ( استاپ لاس1) بهش دست نزنم برایند کاری من بهتره برای انکه مثلا قیمت میتونه مثلا چمیدونم بیاید اینجا 9 رو ببینه برگرده 13 استاپ هانتر کنه بریزه به فرض مثال برگرده.

حالا میگم استاپ هانتر خودش داستان داره که اصلا وجود داره یا نداره چرا اصلا از این واژه استفاده میکنیم خودش یک بحث جداگانه هستش و مثلا اومده و اینجا 9 رو دیده پیوت در تایم فریم بالا تشکیل شده میخاد ریترن تو پیوت 14 بزنه اومده چیکار کرده این رو (استاپ 1 رو) تریل کرده اورده گذاشته دقیقا روی سطح اف تی سی 15  میاد میزنه و میریزه 16

حالا این هم بستگی داره به اون دیدگاه به اون سبک و اون سیاقی که خودتون طراحی میکنید و این هم یکی  از اون موارد هستش و یکسری ازدوستان از حالت تک ترید بود. ترید تجمیعی 4 بود در یک نقطه میان و این ناحیه (باکس17) رو تقسیمبندهی میکنم مثلا میگن که اینجا 18 یکش .اینجا 19 دو اش اینجا 20 سه و اینجا 21 هم مثلا چهار و توی این ناحیه 17 و این محدوده میان تریدهای پلکانی انجام میدند.

تریدهای پلکانی دوتا مدل داره یکش مارتینگلی هستش .یکی  هم اگه اشتباه نکنم سورفینگ بود فکر کنم .خیلی از دوستانی که ویدیو های قبلی رو دیده ن  شاید این مطالب تکراری باشه به هر حال مطلبی بیشتر از اینکه وجود نداره. به هر حال این چهار چوب قضیه هستش و ما تریدهای مارتینگلی نداریم.

اینکه بازار داره میره پایین اینجا 9 بای کنیم اینجا 10 بای کنیم چمیدونم .و اونم نه اینکه اشتباه هستش. اگه گام های حرکتی ر بشناسید اگر توانهای حرکتی رو بشناسید .اگر شما بدونید که بازار بعد از مثلا چمیدونم ازاینجا 22 تا اینجا 23 میخواد بیاد چقدره ؟ صد پپه داره برمیگرده هفتاد پپه داره برمیگرده و سه تا 24 سی تا نود تا مثلا اینجا25 ( ازهای 22 تا 25 نود پپ شد) ها بعد از نود تا  مثلا

 جلسه سیزدهم: مدیریت ریسک سرمایه و پوزیشن

چمیدونم حاقل یدونه سی تا ( از23 تا 26 سی پپ هستش) مثلا چمیدونم برگرده 26 این هارو اگه بدونید. میتونید به راحتی بیاید اصلا سیستم های مارتینگیلی کار کنید .اما ما مارتینگلی کار نمی کنیم این 18و19و20و21 ورود مارتینگلی در ناحیه هستش و اینکه با ز عرض کردم شما بخواید بیاید ورود مارتینگلی یعنی اینکه داره میاد بالا1 اوردرها بصورت لیمیت اینجا 2 فعال میشه میاد اولی 2 فعال میشه اینکه شما 3 چهاردهم لات اینجا2 میخواید بگذارید.

3 بزرگتره رو یا 4 یک دهم رو بستگی به خودتون داره اینکه 3 چهاردهم رو اول 5 خارج بشید یا 6 آخر خارج بشید باز بستگی به سیستم شما داره به هر حال این وجود داره اینجا (ناحیه17 رو) رو چهار قسمت (18 و19 و20 و21) من کردم شما سه قسمتش کنید و درصدهارو بیاید تستش کنید.

این ورود مارتینگلی هستش یکی 2 میاد دومی 7 سومی 8 استاپ لاس همه این ها در یک نقطه 10 و مجموع این ترید میخواد بشه .اون میزان ضرری که میخواد درواقع میخواید شما براساس سیستم دارید و دیگه این هارو براش خیلی ها میان بعضی وقتها استاپ لاس های پلکانی میگذارند.

که عرض کردم من خودم به شخصه قبل ندارم و دلیلی نمیشه شما میتونید قبول داشته باشید .و ما فقط میخوایم ان تقال بدیم که این دیدگاهها وجود داره پس یک 2 دو7 سه 8 میاد چهار9 مثلا فعال میشه بعضی وقت ها ممکنه یکیش 2 فعال بشه و بازار حرکت کنه ( بریزه) دو7 تا فعال بشه و بازار حرکت کنه ( بریزه) این سیستم رو ما توی بحث سشنهای داشتیم که اگه مثلا اولی فعال بشه دیگه کله بقیه

مدیریت ریسک سرمایه 31

اوردر ها باید اونهایی که فعال نشدن باید دیلیت بشند و اونهایی که فعال شدند .باید همشون برک ایون بشند .این میشه ورود مارتینگلی و ورود سرفینگ به این حالت هستش که اجازه میده اول قیمت بره 11 و به یک سطح محکمی بخوره مثلا به این 12 سطح محکمه بخوره زمانیکه داره برمیگرده میاد و بصورت استاپ تریدهارو فعال میکنه اینجا 13 سل استاپ .سل استاپ 14. سل استاپ 15 و ادامه حرکت 16 و اونموقع اینجا 11 خورده و برگشته.

استاپ لاس مثلا چمیدونم این بالا 12هستش و اینکه باز این چیدمان این17 پلکانی این  بحث ورود ها بزرگتره کوچکتره همه اینها به چه صورت باشه خب مطمینا این پوزیشن چهاردهمه اینجا13 باشه یک استاپ لاس کوچیکتر دار ه)فاصله13تا12( تا اینجا18 باشه یک استاپ لاس فضلیی (فاصله 18 تا12) داشته باشه و منطقیش همین حالتی که اینجا 17 ( ترتیب حجمها که نوشته شد در باک17) چیدمان شده .

این هم ورود سورفینگ هستش ما ورورد سورفینگ رو نداریم من خودم انجام ندادم نه اینکه ما نداریم من انجام ندادم و انجام نمیدم .نمیدونم شاید با روحیات من سازگار نیستش اما شما میتونید ورودهای پلکانی و افزایش حجم رو داشته باشید اینکه  عرض میکنم افزایش حجم توی بحث حرکت

مدیریت ریسک سرمایه 32

و همراهیه مارکت مثلا اومده اینسطح رو برک اوت 19 کرده اینکه میگیم افزایش حجم نه اینکه اینجا 17 یک لات مثلا ترید کردین اینجا 19 بیاید دو لات ترید کنید.

نه افزایش حجم اینجا 17 یک لات ترید کردید اینجا 19 مثلا نیم لات ترید میکنید .این پایین 20 اینجا به اون حجمه اضافه میکنید اینجا20 دو دهم اضافه میکنید اینجا21 یک دهم چرا؟

هرچقدر داریم میریم پایینتر اون اضافه کردن حجمه یک مقدار کمتر میشه؟ بخاطر این کم میشه که هرچقدر بازار طول حرکتش بیشتر بشه احتمال  برگشتش 22 ریتریسش بیشتر میشه .بنابرین افزایش حجم به معنای این نیستش که شما بخواید بیاید این لات رو زیاد کنید مثلا به این حالت که اینجا 17 یکه اینجا 19 دوتا اینجا 20 سه تا اینجا21 چهارتا نه فقط اون حجم مبنارو17 به قوت و پشتوانه  این لات 17 اصلی شما میاید.

اینجا 18و19 و20 لاتهای خوردتری میگیرید و وروردهای بعدی دارید   و حتی اگر اینجا 19میاید قسمتی از آقازاده تریدهاتون رو میبندید. در موقعیت های 23 بعدی میتونید بیاید اونموقع افزایش بعدی حجم داشته باشید و توی بحث تریل کردن خاطرتون باشه تا زمانیکه یک سطح محکمی سر راه مارکت ایجاد نشده یکوقتی این استاپ لاس 12 رو مثلا اینجا (ناحیه 14 و15 و18) اگر ترید

مدیریت ریسک سرمایه 33

کردید همین تا اینجا 24 اومد اینجا 24 برنگشته ولی برمیگرده این (استاپ 12) رو نیارید بگذارید اینجا (روسطح18) .

اگه اومد 25 پولبک 23 کرد رفت لول مینوریه بعدی 20 رو شکست شما مجاز هستید که  این رو ( استاپ 12رو) بیاید بگذارید پشت (پشت سطح 23 در 26) به اندازه یک ای تی ار27 تایم تریگر این بالاتر ( یک ای تی ار تایم تریگر بالاتر از سطح 23 خط میشه 26) بگذارید.

اگه اومد این پایینتر 21 بیارید اینجا ( بالاتر از سطح 25 بگذارید ) بگذارید و معمولا ترید کردن بدرد اون دوستنایی میخوره که در مومنتوم های بازار زمان اخبار ترید میکنند چون اخبار معمولا حرکت های شارپ 20 رفت و برگشتی 22 داره برای اینکه بیشترین سود ممکن رو بگیرند از ترید کردن استفاده میکنند.

به هر حال شما میتویند تریل کردن رو هم با شکسته شدن هر کدوم از سطوح مینوری پشت سطوح بوجود اومده جدید انجام بدید . و آخرین مطلبی که می تونم تو این ویدیو خدمتتون عرض کنم این هستش که جان هرکسی که دوست دارید خواهشن اگر یک سیستم معاملاتی طراحی کردید نیاید و این آقازاده استاپ لاس رو دستکاری نکنید نیاید این تیپی هارو دستگاری نکنید.

ماها معمولا در ضررها بسیار بسیار طاقت داریم سختی هارو خیلی خوب تحمل میکنیم .خوشی خیلی زود میزنه رو دلمون .و میایم مثلا اینجا بیست پپ گرفتیم  در شرایطی که میخوایم تارگت هفتاد پپی بگیریم .میایم ترید رو میبندیم و. بقول عمو پوررنگ هرکاری میخواید بکنید .بکنید و لی خونه رو کثیف نکنید .خونه کثیف کردن در این مبحث یعنی اینکه  ریسک به ریواردتون رو بهم  نزنید .

جلسات بعد میریم به سمت مدیریت ریسک سرمایه و طراحیه پلن های معاملاتی.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.