جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

ویدئو ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 9

خلاصه ویدئو

ادامه تریگر ورود و ستاپ های معاملاتی

این جلسه قسمت دوم جلسه ی قبلی هستش که در خصوص ستاپ ها و تریگرها صحبت کردیم در جلسه قبل تعدادی از ستاپ ها و روش های معامله رو اعم از مگنت، ماهیت، پیوت، شکست درواقع صحبت شد و در خصوصشون بحث کردیم .

البته شما بهتر از ما میدونید که شاید نزدیک به بیست و چند مورد که البته چندتاش هم تشابه داره و بعضی ها هم دوتا یکی شده بیست و خورده ای الگو و ستاپ های معاملاتی در سبک تریگر پرایس اکشن هستش که من در دوره قبل گفتم که اگر یک کسی فقط ماهیت تشکیل پیوت هارو بتونه درک کنه.

این یک ستاپ برای هفت پشتش برای ترید کردن کفایت میکنه .و اصلا احتیاجی نیستش که بخوایم براساس سایر ستاپ ها ترید کنیم اما تسلط و شناخت همه روش ها و همه ستاپ ها مطمینا میتونه به ما در موفقیت بیشتر کمک کنه در اون درخصوص اهمیت نگناه مولتی تایم مجددا صحبت کردیم .اینکه برای ستاپ هایی که داریم برای تریگرهایی که داریم.

درتایم تریگر بصورت مولتی تایم ورود داشته باشیم .یکی از علت ها در اون جلسه اشاره شد که  بخاطر بهینه کردن نقطه ورود .ما به مولتی تایم رفتیم ولی یکی از اصلی ترین دلیلها که در سایر سبکها و همچنین در تریگر پرایس اکشن  تئی بحث مولتی تایم بهش اشاره میشه و علت مول تی تایم نگاه کردن و تید در تایم تریگر رو پیشنهاد میکنه کم کردن استاپ لاس هستش.

چون یکی از رازهای موفقیت تریدر داشتن ریسک به ریواردهای مناسب وریسک به ریواردهای پرایسی همونطور کهخودتون بهتر میدونید .ریسک به ریواردهای خیلی زیادی هستش از یک به سه، هفت وپنج، پانزده و الا اخر.

شما استاپ های بسیار کوچیکی خواهید داشت و در عوض باید تارگتهای بیشتری داشته باشید .اینکه میگم باید داشته باشید باید صبر اون رو داشته باشید .که تا بتونید تارگتهای بزرگی رو شکار کنید .به هر  حال علتهایی که شما میتونید .درکنار این ویدیوها. ویدیوهای دوره قبل رو ببینید.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

انواع تریگرهای ورود رو نوشتیم در تصویر که تقسیم بندی کردیم به ترسیمی و اندیکاتوری که شامل خود اندیکاتورها: مویینگ ها، ایچی و انواع اندیکاتورهایی که میتونید روی چارت داشته باشید. همچنینی اوسیلاتورها مکدی، ار اس ای، سی سی ای هرچیزی که شما بهتر میدونید .شاید بحثی اینجا پیش بیاد که مگه ما پرایس کار نمی کنیم؟ من همیشه گفتم:

راه های رسیدن به خدا هون بحث فیلم مارمولک اینکه با هر روشی که میتونید سود کنید همون بهترینه به هیچ عنوان به مرغ همسایه نگاه نکنید. مرغ همسایه نه تنها غاز نیست اصلا تخم نمیگذاره که بخواد تخم طلا باشه.

روش شما بهترینن چون روش شما و ستاپ شما برای شما هستش.و برای شما بهترین هستش و به هر حال اندیکاتوری که یک اشاره ای در این خصوص قبلا داشتیم .

تو ترسیمی ها: ابزارها و الگوها ابزارها مثل تمام الگوهای ترسیمی مثل خط تریگر لاین و الی آخر و در کنارش الگوها هم جزو ترسیمی ها هستش تقسیم بندی به الگوهای کندلی و چارت پترن ها درخصوص الگوهای کندلی ما یک کوچولو اشاره کردیم که این آقازاده الگوها بحث بسیار پیشرفته ای هستش.

یکی از بحث های تریگرهای کندلی بحث زیرو تریگرها هستش که جزو متاسفانه مباحث حذف شده این دوره به حساب میاد این رو هم شما مدیون کسانی هستید که در گروه شما هستند و خیانت کردند و….. برگردیم به چارت پترن ها که جزو مباحث این جلسه ما هستش. چارت پترن ها کلاسیک و هارمونیک. یک تصویر دیگه هم داریم در خصوص انواع ستاپ هایی که شما میتویند برای ترید استفاده کنید.

میتونید ستاپ تون براساس 1 لانگ شادو ها باشه 2 براساس استاپ هانتر پنجاه درصد لانگشدو ها باشه همون هیدن لانگ شادوها استاپ هانتر لانگ شادو ها که بهش میرسیم و صحبت می کنیم.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

احتمالا در آینده و استاپ هانتر بیس ها خود بیس ها  ترید در سق ف و کفها  ماهیتی سح اف تی سی پیوتها و مگنتی در نواحیه کلاسیک و هیدن گپ ها و گره های معاملاتی در پرشین گلف ها که تقریبا یکی بودش  پایینتر هم ترید براساس های و لوی روزانه و سطوح یک ساعته این ور انشالله در یک ساعته اگر صحبت نکردیم صحبت خواهیم کرد و شکست سطوح میتونه یکی از مباحث باشه.

این ساید بارهارو میتونید داشته باشید که اینساید بارها به نوعی خودشون بحث بیس پیوت ها هستند بیس پیوت ها توی سوالاتی که توی گروه هستش خیلی تکرار میشه. قول داده بدم که در این جلسه درخصوص بیس پیوت ها یک اشاره ای دیگری رو هم داشته باشیم و اما بریم کمی جلوتر و به هرحال ستاپ ها اینجا هستش. حالا اون هایی که گفته نشده مطمینا مال اینده هستش. شما میتونید براساس هرکدوم از ستاپ ها وارد معامله بشید.

اما بریم سر وقت متا تریدر خب بحث اندیکاتورها هستش و استفاده از اندیکاتور استفاده از ار اس ای  مکدی .سی سی ای و استفاده از این ابزار های کمکی برای بحث ورود و همونطور که قبلا هم گفتم من عرقی به این ندارم که بگم الا بلا چون شما دارید تریگر پرایس اکشن کار میکنید ودارید .واسم پرایس اکشن اصلا بحث جلسه اول اگر خاطرتون باشه توی اون مبحث اصلا دیدگاه اون اسمی که برای پرایس اکشن بوجود اومد توی اون محدوده سالهای دوهزارو خورده ای یک جور برگشت احترام آمیز به عدم استفاده از اندیکاتور ها که اسمش پرایس گذاشته شد.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

که به هر حال جوش راه افتاد و توی دوره قبلی گفتم که یک زمانی میرسه که جو استفاده از ولوم و حجم درواقع بازار و ترید براساس روش های مومنتوم و حجم بخواد بیاد و یجورایی حالا بازار رو توسط بازار گردان ها گرم کنه.

بگذریم این 1 هم به این دلیل اینجا1 هستش اما ادامه مباحث درخصوص چارت پترن ها عنوان الگوها ستاپهای ورود .مطمینا همه شما تس لط بر تحلیل تکنیکال دارید. و میدونید که الگوها به دو گروه ادامه دهنده روند و برگشت به رود تقسیم شدند و مثلا آقازاده هد اند شولدر 2 که خیلی از شما ها هد اند شولدر رو  

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

به عنوان یک الگوی برگشتی درواقع میشناسید  و اینکه وقتی هد اند شولدر اتفاق می افته قیمت میتونه بیادوو یک حرکت معکوس داشته باشه که میدونید که ما اصلا این دیدگاه رو ندارییم یکی از اون موارد اگر اشتباه نکنم چند روز پیش در طلا بود.

اینجاها 3 بود توی یک تایم پاینتر خب یک روند صعودی داریم 4 و یک الگوی هد اند شولدر 3 درتایم پایینتر داشتیم اینجاها 3 بود در بحث هد اند شولدر ها صحبت خواهیم کرد. شاید خیلی ها این 3 رو هد اند شولدر ندونند ولی مطمیناهد اند شولدر هستش و بعد از تشکیل سرو شانه 3 به مسیر صعودیه قبلیه 4 خودش یعنی پایان یک اصلاح 5 بوده.

این مولتی تایم بودن و مدام درتایم ها جابجا شدن باعث میشه که شما دیدگاه های بهتری داشته باشید و دید بهتر یعنی ترید بهتر و به هر حال توی بحث استفاده از الگوها اینکه عرض کردم متاسفانه به دو دسته ادامه دهنده روند و برگشت روند تقسیم شدند.

شما از نظر اماری بخواید نگاه کنید میبینید که به فرض مثال یک مستطیل رو در نظر بگیرید مستطیل ها جزو الگوهای ادامه دهنده هستند از نظر اماری مستطیل ها که توی سایت بولکوسکی بررسی کردند یکچیزی حول حوش پنجاه خورده ای درصد ادامه دهنده هستش و چهل و خورده ای درصد برگشتی و بخاطر فقط چند درصد اون امار واحتمالاتی که وجود داشته اومدن این هارو اومدن تقسیمبندی کردند.

شما همون چند درصد رو هم بیخیال بشید و الگوها یک الگوهای پنجاه پنجاه هستش .و باید ببینید گه اون الگو در کجا تشکیل شده و علت تشکیلش چی هستش اون ذات تشکیل الگو میتونه چی باشه که بخواید براساسش تصمیمگیری کنید و اینهم به هرحال یکی از اون مواردی هستش که حالا به ذهنم رسید یکبار دیگه درموردش به عنوان یاداوری صحبت کنم.

مطمینا میدونید که الگوهای چارتی و چارت پترن ها رابطه مستقیمی با الگوهای کندلی دارند و شما اگه یک الگو رو به فرض مثال نمیدونم این 6حرکت واین7 حرکت و این 8حرکت شما  یک الگو داشته باشید که به فرض مثال درتایمی به عنوان  چارت پترن دارید نگاه میکنید اگر اونرو درتایم بالا نگاه کنید یکی از انواع الگوهای کندلی هستش و اگه یک الگوی کندلی رو در تایمی دارید اگه اونرو درتایم پایینتر تایم تریگر ببینید میشه یک الگوی چارت پترنی.

پس این تبدیل شدن الگوها هم مد نظرتون باشه برای بهتر دیده شدن شما میتونید این تغییر تایمفریم رو داشته باشید که بتونه اون ارتباط بهتر رو بین الگوها ازنظر کندلی و از نظر چارتی با همدیگه مقایسه کنید  و نق ته بهینه ای9 رو برای ورود پیدا کنید و به هر حال این تبدیل وضعیت بین دوتا تایم رو برای تشخیص بهتر الگوها میتونید داشته باشید.

که یکی از مواردی که به هر حال باز به ذهنم رسید که اینجا یک یاداوری داشته باشیم و اما برگردیم به بحث الگوها و اینکه کلا از الگوها میتونیم چه استفاده ای داشته باشیم ما بحثمون  اصلاالگوها نیست دوستان یک وقتی اینطوری طلقی نکنند که داریم مثلا بحث کلاسیک والگوهای  کلاسیک رو درخدمت شما هستیم و داریم صحبت میکنیم نه میخوایم یک شناخت کلی داشته باشیم درخصوص الگو ها و استفاده اونها برای اینکه بخوایم یک ناحیه بهینه ای رو برای ورود پیداکنیم.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

همچنین ازشون استفاده کنیم تا جایی رو وارد بشیم بصورت مولتی تایم که کمترین استاپ لاس رو درواقع توی اون سطح داشته باشیم اما وقتی صحبت از الگوها میشه مخصوصا حال الگوهای کلاسیک و هارمونیک چند تا بحث توش لحاظ هستش اگر اون هارو هم بدونیم خارج از لطف نیستش اون اینکه وقتی صحبت از یک الگو میشه.

اولین چیزی که به ذهنممون میرسه و اولین استفاده ای که میتونیم از یک الگو داشته باشیم این هستش که الگوها به ما مسیر حرکت احتمالی قیمت رو میدند مثلا وقتی یک حرکت دارپ10 بیس11 دراپ12 دارید بعد از این حرکت فرق نمیکنه این حرکت13 یک حرکت سایدی دارید و قیمت میاد مستطیل شما رو برک اوت 14 میکنه اونموقع انتظار ادامه حرکت 15رو دارید که این میشه یکی از اون قسمت استفاده از مثلا اینجا 16 این باکس.

استفاده از الگوها و اولین  کارایی که میتونی از الگو ها داشته باشیم این هستش که به ما مسیراحتمالی15و17 حرکت احتمالی رو نشون میده و دومین کارایی برای الگوها این هستش که یک الگو به ما یک نقطه ورود میتونه بده.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

به هرحال شما یک مستطیل دارید برک اوت 14 میشه میتونید برید تایم پایین یک نقطه ورود بگیرید. یک دبل باتم دارید اینجا 8 و دبل باتمی که نکلاینش18 برک اوت میشه و شما میتونید بیاید بعد از برک اوت شدن نک لاین دبل باتم بیاید یک نقه ورورد9 داشته باشید یکی دیگه از کارایی هایی که میتونید از الگوها داشته باشید.

سوای مسیر حرکت نقطه ورورد 9 میده وقتی نقطه ورود میده مطابق با تکنیکهایی که انشالله برای استاپ لاس ست کردن داریم و شما میاید و استاپ لاس به شما میده استاپ لاس ست می کنید و سومین کارایی که یک الگو داره این هستش که یک الگو به شما یک تارگت مید.

یعنی دیدگها ترگت دارید شما وقتی یک الگوی دراپ19 بیس 13دراپ15 دارید اولین تارگتی گه مد نظرتون هستش و میتونید انتظار داشته باشید که قیمت بعد از شکست الگوی ساید 14میخواد داشته باشه به طول همین ( مستطیل13) بیاد پایین تر20 و بشه اولین تارگتش که اومده و بهش تقریبا حالا واکنش نشون داره من چون بصورت حدودی ترسیم میکنم زیاد بهش وسواس ندارم.

این یکی اینهم دو 21 تا یا اینکه بیاید از حرکت قبل استفاده کنید. یک حرکت دراپی که داشتید 19 یک بیسی 13 که داشتید و حرکت بعدی15 که باید به طول این 19 باشه  من همین 22 رو که  به طول 19 این باشه سطح مرکزی 23 این رو بندازم اینجا این هم تارگتی 22 که بهش رسیده. یک حرکت دراپ بیس دراپ و تارگت نهایی 22 و این هم به عنوان شما یک دبل باتم 8 دارید.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

نک لاین برک اوت18 شده و انتظار دارید که بازار به اندازه طول دبل بات م8 تون یک حرکت صعودی داشته باشه و بیاد به ناحیه تارگتی که هستش 24 نقطه شکست 18 پولبک 9 ورود.

و تارگت میتونه به هر حال یکی از اون مواردی باشه که انتظار حرکتش وجود داره و سومین کارایی بود که شما میتونید برای چارت پترن ها برای طراحیه یک ستاپ معاملاتی ازش استفاده کنید.

برای کاربرد چهارمی که شما میتونید از الگوهای کلاسیک داشته باشید .فرقی نمیکنه الگوهای کلاسیک والگوهای هارمونیک به نوعی تناسب حرکت بین زمان و قیمت رو دارند یعنی بازه حرکتی که میتونید انتظار دا شته باشید که یک الگو شکل گرفته مثلا این دبل باتم 8 شکل گرفته .

زمانی که میاد و برک اوت 18 میکنه و میخواد برسه به تارگت و این فاصله زمانیه (باکس8) رسیدن به تارگت. حداکثر فاصله زمانیه25 رسیدن به تارگت رو هم میتونید توی بحث تعداد کندلهای شکل گرفته توی خود الگو و انتظار رسیدن به تارگت 25 رو داشته باشید.

مثلا تو بحث الگوهای مثلث ها وقتی شما یک مثلث دارید توی بحث استفاده از زمان میدونید که مثلا توی بحث مثلث ها مطمینا میدونید که انتظار شکسته شدن اون تعداد حالا ای1. بی2. سی3 .دی4.ایی5.انتظار شکسته شدن در اف6 رو داشته باشیم اون سه تا برخورد هایی که درموردش صحبت میشه .حالا اینکه اینها ادامه دهنده هستند برگشتی هستند داستان ها سر جای خودش.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

این هستش که شکسته شدن یک مستطیل اگر در فاصله زمانیه دوسوم تا سه چهارم این طولحرکت یعنی از قائده 7 تا راس مثلث 8 دوسوم تا سه چهارم تقریبا این محدوده 9 ها اگر بخواد بیاد و شکسته 6 بشه یکی از بهترین زمانها و انتظاری که درواقع ما داریم که قیمت بخواد بیاد در این محدوده 6 ها شکسته بشه اون چهارمین کارایی که شما میتویند از الگو ها داشته باشید  درخصوص زمان هستش .زمان شکسته شدن وزمان رسید ن به تارگت.

وتناسب اون حرکت ها .اینجا 10 یک دبل تاپ یک دو سی ای داریم و اینکه  سطح 11 برک اوت شده و انتظار این رو داریم که قیمت بعد از برک اوت حداقل به طول خود این اقازاده باکس 10 بیاد و خودش رو به این نواحی 12 برسونه.

نواحی که از قبل یک پیوت 13 فیلیپ داشتیم و برگشتی 14 که داشتیم این 15 هم ناحیه و سطح حالا برای بهینه شدن در آینده شما میتونید با روش های…. .یک دبل تاپ16 دایور جنسیه که اینجا وجود داره شکست 17 پولبک 18 و حرکت 19 این یدونه از اون  سیگنال هایی بودش که ما هفته قبل برای کیوی داشتیم توی سایت و به هر حال برای  ناحیه ای 15 که  به عنوان تارگت و طول حرکت دراپ 20 بیس 10 دارپی 21 که هستش. 

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

نمیگم نیاید از این آقازاده فیبوناچی 22 استفاده نکنید. به هر حال 23 لول 161.8 که دراین ابزاری که شما میتونستید بیاید در بحث الگوها استفاده کنید 23 همترازیش با ناحیه 1 ای که در چارت از قبل وجود داشته بخاطر همین اگر قدرت تشخیص این1 نواحی رو در چارت دارید  دیگه استفاده گفتیم از این ابزار ها مثلا مثل اون یدونه چی بود؟

چنگال .تقسیر ما نیست میاد میچسبه به اینجا2 و به هر حال میتونید از همه اینها استفاده کنید .هیچگونه حساسیتی تو این بحث نیستش .و اما برگردیم به اینکه پنجمین کارایی که میشه از الگوها در بحث ستاپها داشت .اینکه همه اینهارو بیاید سرهم کنید .ستاپ معاملاتی داشته باشید .و موضوع اصلی توی بحث .تسلط بر تحلیل تکنیکال و پیدا کردن خط وخطوط همونطور که بارها گفتم.

نمیدونم میتونید چشتون رو ببندید یک خط رو چارت بندازید همونطور شانسی افتاد اینجا1 حالا یدونه دیگه چشم بسته میندازیم اینجا 2 بفرمایید.خودتون هم بیاید این تکنیک رو استفاده کنید .م طمینا وقتی یک سطحی روی چارت میندازد .انقدر واکنش های شکیل داریم که .باید صبر کنیم تا بهش برسه .

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

بدونید که در اون سطحی که قیمت میاد و به ناحیه شما میرسه اونجا چجوری باید رفتارکنید و اون رفتارشما  در تایم تریگر روی اون سطح که معروف به تایم تریگر و معروفه به ستاپ معاملاتی و روش های ورودی که میتونید داشته باشید به هر حال میتونید بیاید در این لول اینجا3 یک دبل باتم 4 شکل گرفته.

نکلاین برک اوت5 شده قیمت برمیگرده 6 به هیدن کندل5 برک اوت. شما این ناحیه 2 رو دارید و میشه سطحی که میخواید تصمیم بگیرید 6 برای ورورد .برگشت 7 از یک گره 8 معاملاتی که  حرکت آقازاده دراپ 9 بیس 8 دراپ 10 بوده و به هرحال خود همین 8 هم میتونه یک سطح یک لول در آینده باشه که مورد استفاده هستش.

این هم که خطوط شانسی چقدر خوب جواب داده بخدا بریم از این خطوط شانسی ها بکشیم .یک سبکی در ست کنیم به نام تریگر سطوح اشانسی مثلا یک جایی ولش کنی م11 .اینهم میبینید که سطح خوبی هستش و قیمت مثلا میتونه بیاد این فاصله بین11تا1 ببین  .به هر حال هرجایی هر سطحی باشه  شما یک علیتی متونید براش پیدا کنید.

یک سطح داخلی12 اگر خاطرتون باشه در گذشته گفتیم که جزو نواحی هستش که میتونیم درواقع بیایم و روی این سطوح .سطوحی که به عنوان مارکر 12هستن ما توی بحث تقسیم بندیه زیرو تریگرها چقدر امروز درمورد زیرو تریگرها صحبت می کنم .یک بحث تریگرهای مارکر داشتیم که درموردشون صحبت کردی م اون شادو هایی که پشت پیوتها مخفی هستند .

یا اینکه لول های مارکری که درواقع بصورت هیدن بین دوتا لول  باقی میمونند خود همین 11سطح همین1 سطح حالا به امید خدا در آینده درموردشون بیشتر صحبت خواهیم کرد .برگردیم به انتظارات و توی بحث دبل تاپ و دبل باتم هستیم .بیایم دوتا تصویر از یک سایتی دیده بودم اونهارو با همدیگه ببینیم.

تصویر یو اس دی کد یک ساعته .یک دبل تاپ 13 یک برک اوت 14 خطروند و پولبک 15 حالا توی این سبک و روش و تو این تصویر اومده و ناحیه ورود رو بعد از پولبک 15در نظر گرفته و استاپ لاس رو بالای خود دبل تاپ 16 خب به هر حال این روشی بود که ماهم در گذشته براساس سبک کلاسیک و هنوز اون هایی که براساس سبک کلاسیک دارند ترید میکنند.

شاید یک همچین ترید هایی رو داشته باشند یک استاپ لاس بالای قله کلاسیک 16 و به اندازه طول باکسی 13 که هستش به عنوان تیک پروفیت 17 ولی مطمینا شما میدونید که .این روش ترید روش ترید اصلا مناسبی نیستش و اگر شما این بالا 18 نتونستید ترید کنید روی سطح 18 پیوت تشکیل شده اون زمان بخواید.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

بعد از برک اوت 14 بعد از این درواقع پولبک 15 بخواید ترید کنید .اینکه حالا بخواید براساس الگوهای کندلی بخواید ترید کنید و بعد از نشانه هایی که در واقع برگشت 19 به هیدن پنجاه درصد این کندل 20  لانگباری که هستش براساس مثلا  شکست تریگر لاین 21 مثلا بیاید ترید کنید و به هر حال به هر روش و سیاقی حتی این باکس 19 تا 22 هم مجددا به عنوان یک باکس در نظر بگیرید بخواید بیاید اوردر این زیر23 به عنوان اوردر سل استاپ بخواید بیاید ست کنید استاپ لاس شما دیگه اون بالا 16 نیستش.

استاپ لاس شما نهایتا بخواید اینجاها ترید کنید ( درمحدودهباکس19تا22) پشت همین کندل ها 19 باید باشه و یک علتی که شما  باید بیاید تایمهای پایین گفت م بهینه کردن نقطه ورود و کم کردن استاپ لاس و اضافه کردن اون قسمت استاپ لاس به تارگت وریسک به ریواردهای یک.سه. پنج.  هفت. پانزده و الی آخری که در آینده صحبت خواهیم کرد.

به هر حال این منظور ترید کلاسیک در این عکس هستش که نقطه ورود 15 و استاپ بالای های16و تیپی 17اندازه تیپی برابر استاپ هستش.

یک ترید که روش باید ضربدر بکشیم کاملا بدرد نخورهستش . واما تو همون سایت یک پیشنهاد ترید دیگه ای هم داشته که به هر حال خالی از لطف نیست ..اینجا سی دقیقه یورو یو اس دی توی بحث سی دقیقه الان اینجا اومد من باز مجدد ا یک گریزی بزنم چون توی کانال و گروه میبینم که بعضی وقتها مثلا یک دوستی میاد مگه ما توی سبک تریگر پرایس اکشن تایم سی دقیقه نداریم.

ببیند اون بد توی دوره قبلی عنوان شده نه اینکه ما در تریگر پرایس اکشن سی دقیقه نداریم ما تایم های فرکتالی داریم .اگر شما تایمهای فرکتالیه یک چهار شونزده و حالا چهار تا چاهار تا میرید بالا دیگه سی دقیقه اونجا جا نداره.

اگر شما میاید مثلا سه تایی استفاده میکنید .یک سه نه بیست و هفت  دقیقه و الی آخر خب اینجا سی دقیقه کارایی داره چون نزدیک هستش و کارایی داره اگر سه هستش اگر چهاره اگر پنجه اصلا شما بیاید پنجتا پنجتا برید بالا یک دقیقه پنج دقیقه بیست و پنج دقیقه.

یکصدو بیستو پنج دقیقه…. حالا پنجتا پنجتا برید بالا اونها میشه درواقع تایمهای شما دیگه تایم های دیگه دراون تایم فرکتالی جایی نداره.و اما یک باکس یک دبل تاپ1 .زمانی دبل تاپ که نکلاین 2 شکسته 3 میشه و توی بحث شکست ها داریم که اگر یک زمانی شما شکستی3 داشتید.

تارگت در همون بحث شکست ها تاچ شد 4 دیگه اون پولبکه پولبک5 نیستش و شما نباید انتظار اینرو داشته باشید که مثلا پولبک کنه به این خط 2 و به این سطح 2 و از اینجا 6  بخواد ریزش کنه.

ولی به هر حال بحث این نیستش وشما نباید این انتظارو داشته باشید که مثلا پولبک کنه به این خط 2 و به این سطح . و از اینجا بخواد ریزش 6 کنه .ولی بحث این نیستش برگردیم به بحث ورود که اینجا اومده استاپ لاس پشت سطح 7 و براساس الگوهای کندلی که اینجا8 شکل گرفته یکی از اون الگوهای استاپ هانتری رو چند وقت پیش در کانال عمومی شیر کردم که دوتا برخورد و سومی استاپ هانتر میکرد.و براساس اینگلفینگ در کندل استاپ هانتر ست کردن سفارش و ورود.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

خب این ورورد 9 میتونه یک  ورورد بسیار بسیار خوبی باشه با این استاپ 7 نه  این تارگت اینجا 3 میتونه تارگت یک باشه شما اصلا اینجا 2 رسید میتونید بیاید هفتاد هشتاد درصد پوزیشن رو ببندید و بقیه رو فری ریسک کنید و ادامه 10داشته باشه حتی برگشت مجدد 11 به نواحی.

شما میتونید سرمایه آزاد دارید و مجددا بیاید و افزایش سرمایه بدید براساس اون سودی که کردید کار خیلی خطرناکیه و معمولا اون کارو نمی کنیم .درواقع روی سودها ریسک نمی کنیم از نظر بحث روانی در اینده درموردش صحبت خواهیم کرد و این8 یک نمونه ترید .این نمونه ترید رو اگردر اون تصویر قبلی ببینید شما باید می اومدید در این سطح 18 وارد بازار میشدید .

چجوری در این 18 سطح  وارد بازارشدن رو درخدمت شما هستیم برگردیم به متا تریدر و اینکه استفاده از الگوهای کلاسیک فعلا برای ورورد به بازار در بحث دبل تاپ ها هستیم و توی بحث دبل تاپها همونطور که میدونید یک حرکت 12داری م قیمت میاد یک پیوت 13 تشکیل میده این پیوتی که دارید 13 و پیوتی که تشکیل شده همون طور که شما میدونید یک ناحیه 14 ای تی اری داره که جزو شعاع  قلمروی این آقازاده هستش.

اینجاها 15 یک کار زشتی کرده قرار بود وارد بحث متفرقه نشیم.چون صحبت قلمرو شد من یاد جنگل افتادم .چجوری یک قلمرو رو بعضی حیوانات میان و مشخص میکنند به هر حال این13 پیوت هم براساس ای تی ار تایمی که داره یک قلمرو و محدوده ای تی اری داره و توی بحث کلاسیک قیمت اگر بیاد 16 و برسه به این تاپ 13.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

اینکه  یک سطح 17 دارید و قیمت 16 میاد و این سطح 17 رو تاچ میکنه و زمانیکه قیمت میاد پایین و نکلاین 18خودش رو برک اوت میکنه .اونزمان وقتی نکلاین برک اوت شد. دبل تاپ تایید میشه شما انتظار دارید که قیمت  برگرده یک پولبک 19 داشته باشه  به نکلاین 18 شکسته شده و اینجا 20 وارد پوزیشن سل میشید یک کوچولو میاید توی سود 21 گوشه لباتون به عنوان رضایت لبخندتون شکوفا میشه وقتیکه شکوفا شد.

اینجا قیمت برمیگرد ه22 و لبخند شما  روی لباتون خشک میشه و این میشه داستان ترید براساس یک دبل تاپ و به هر حال بحث شکست ها 18و رسیدن به لول های 12 پیش رو نگاه کردن مولتی تایم و الی آخر  که حالا این بحث اینجا بمونه.

ما توی بحث دبل تاپها .این17 یک دبل تاپ نرماله دبل تاپ عادی هستش یک دبل تاپ خیلی کلاسیک هستش و شما زمانیکه قیمت میاد اینجا 16 اجازه داره و مجوز داره  و جزو محدوده حیات خونشونه که بتونه تا این بالا 23هم جزو قوانین نا نوشته دبل تاپ ها  تا  اینجا 15هم بیادبالا و هیچ اتفاقی هم نیفتاده.

زمانیکه این 23 حرکت انجام میشه به راحتی خیلی ها میان یک سطح اینجا 17 ترسیم میکنند .میگن اخجون برک اوت 27 و قیمت برمیگرده میاد اینجا 24 دوباره یک برگشت یک پولبک کوچولو 25 و ریزش 26 اونهایی که اینجا 27 گفتند آخجون برک اوت خب میشه این26 اتفاق و اونهایی که برک اوت گفتند و میخوان  مثلا بای کنند میشه این اتفاق و اونهایی که الان مطابق با این دیدگاه میان میگن خب رفت بالا 23 برگشت.

پایین 24 پس استاپ هانتره بیایم باید اینجا25 چیکار کنیم؟ اینجا سل کنیم و میان اینجا 25 سل میکنند قیمت میره بالا 30 .به زمین و زمان گیر میدند .هرچی کتابه هرچی تحلیل تکنیکاله هرچی مدرس هستش به باد لطف های بیکران خودشون میگیرند که این اتفاق افتاد نه عزیز دل من این اتفاق همیشه در بازار بوده و خواهد بود تنها راه نجات شما به عنوان آقازاده یک تریدر این هستش که شما بخواید براساس هرکدوم هیچ فرقی نمیکنه.

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

چه اینجا 27 بگید شکست مثلا بخواید بیاید وارد 28 بازار بشید برای بای 29.استاپ لاستون میتونه استاپ لاس کندلی باشه زیر کندل برک اوت مثلا اینجا 27 کندل برک اوت باشه اینجا1 ها باشه استاپ لاس شما کلاسیک که خدا نکنه اینکارو نکنید.

یک وقتی مثلا استاپ لاس زیر این 2 سطح. نه اصلا از این اتفاق ها نیستش .یا اینکه اینجا 23مثلا یک سطحی برک3 اوت بشه بعدا مثلا اینجا3ها  اشکال نداره وارد بشید این (زیر28) میشه استاپ لاس شما و ادامه حرکت29 رو داشته باشید و اونکه گفتم رمز موفقیت شما به عنوان یک تریدر این هستش که وفادار باشید به اون ستاپی که براساسش دارید ترید میکنید.

اگه خارتون باشه و ویدیو های دوه قبل رو من اونجا تاکیید بسیار زیادی رو میرسی م انشالله توی بحث مدییت ریسک و پوزیشن و سرمایه صحبت خواهیم کرد. چون کم کم این مجموعه باید توی همدیگه بصورت یک پک گفته بشه دارم بهش اشاره میکنم جزو مباحث آینده هستش و اون اینکه همه میگن که این 28 استاپ لاسه رو باید طاقت داشته باشید.

نه بدتر از همه طاقت اوردن در این29 تارگته هستش .الان مثلا من به فرض مثال بیام یک تحلیل بگذارم که ببیند من آنم که رستم بود پهلوان .من اینجا4 سیگنال بای داده بدوم و تارگت رو هم مثلا گفته بودم اینجا 5.کمتر کسی پیدا میشه .که .

نه اینکه نیستن ها هستن ها و اونهایی هم که هستند ( بارها گفتم که تریدر ش دی و ستاپ خودت رو طراحی کردی  یاد گرفتید کلا لفت آل بدید تمام اینستاگرامو تلگرام …هرچی از این آت اشغالها هست . تریدر باید از همه دنیا ببره آدم به دور بشید هیچ ایرادی نداره هیچ اشکالی نداره و به زندگیتون به تریدتون برسید چون شما تریدر هستید. 

بگذریم اینجا و طول حرکت و اینکه زاقت گرفتن سود های بزرگ (تا5 مثلا) رو باید تمرین کنید و به راحتی هم نیستش درمورد پلنش و درمورد اینکه چجوری بخوایم بیایم تمرین کنیم بصورت تارگتهای یک .سه. هفت6 و توی این تایم اگه  اینجا6 (تارگت هفت245 پپ هستش) باشه مثلا  245 تا.

 (طول حرکت(7تا8) 238 پپ هستش ) الان درستش میکنم . این (7تا8) چقدر ه238 تا یعنی یکچیزی حول حوش  هفت پپ کم داره خب  که بعدا  میگیم که به اندازه  تایم تریگی که در واقع شما دارید وارد میشید باید بیاید و از تارگتهاتون  کم کنید برای اینکه احتمال رسیدن  بهشون زیاد باشه .

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

برگردیم به بحث دبل تاپ ها وداشتیم میگفتیم که یک دبل تاپ نرمال داریم و تا زمانیکه قیمت از سطح  قلمروی ای تی اریه .این آقازاده 9 خارج نشده 10 به اندازه مثلا این پیوت11 مال چهارساعته هستش از نوکش به اندازه ای تی ار چهار ساعته بالاتر 12 هفده تا چهار ساعته هستش و این الان هفده اون بالاست این 13تقریبا چهارده پانزده تا هستش.

و تازمانیکه این اتفاق نیفتاده همچنان دبل تاپ هستش و شما یک دبل تاپ دارید  که دبل تاپ 11و12 نوع دایورجنسی هستش و اینهم دبل تاپ11و12 نوع دایورجنسی .درمورد دایورجنس ها یک کوچولو فکر میکنم صحبت شد توی گروه تو ویدیو قبلی هم یک اشاره ای بهش کردیم و خب یک واگرایی14 و کی تایید میشه؟ اگه میخاید از دبل تاپ 

 جلسه یازدهم: ستاپ ها و تریگرهای (الگوهای چارتی)

نرمال داشته باشید .باید بیاید نکلاینه من اینجا بکشم یک دبل تاپ نرمال15 داشته باشید و بیاید لب به ل ب مماس16 بشه وبرگرد ه17 خط تریگر لاین18 شما و باید این شکسته بشه البته اینجا 16هم میتونید بصورت مولتی تایم ورفتن به تایم تریگر میتونید ریسک ورود رو داشته باشید و به هر حال توی این حالت باید بیاد  این خط18 برک اوت بشه تا بعدا وارد بشید.

یک بحثی داریم تو بحث ورود ها بحث تریگر فرکتال ها .تریگر فرکتال ها تکرار الگوهای تایمهای درواقع  ساختار .تایمهای اون پترنها درتایمهای تریگر و دبل تریگر هستش و یک انتظار هستش که در بحث تریگر پرایس اکشن هستش که اینجا19 در تایم تریگر وقتی شما میاید یک دبل تاپ دیگه اینجا 16از نوع نرمال ببینید و بخواید ببینید این به هر حال یکی از انواع هستش.

انواع بعدی ما گفتیم دبل تاپ اینرو)11و12(هم جزو دبلتاپ ها محسوب میکنیم و بهش دبل تاپ دایورجنسی میگیم ورود توی بحث دبل تاپ های دایور جنسی یدونه بصورت استاپ هانتر20 هستش اینکه اون کندلی21 که اومده این سطح20 رو نقض کرده زمانیکه قیمت برگرده زیر این سطح 22 شما میتونید در خود همین تایم بررسی کنید.

میتونید برید در تایم تریگر و اون کندلی21 که باعث نقض سطح20 شده در همین قیمت اینجا 21 بیاید وقتی ق یمت برمیگرده زیرش22 بسته میشه بشه یک ناحیه ستاپ شما یک الگو و پترن تریگریه شما برای ورورد که اینجا وارد بازار بشید .

اما اصلیترینش اینکه شما باید اون حالا سطح انشالله انور 23 هستش حالا من از همین 24 استفاده میکنم.

الگوهای چارتی 17

یک تریگر لاین25 دارید برای ورورد اینچ 18 تریگر لاین شما افقی بود .زمانیکه سطح رو بصورت حرکت مورب دارید .اینجا11و12 دبل تاپ دایورجنسی دارید تریگر لاین مورب 25 دارید این 25 میشه تریگر لاین شما در دبل تاپ دایورجنسی یک تریگرلاین هم که اینجا 22 داشتید.

یک روش ورود هم  که اینجا 22 داشتید .برک اوت 26 پولبک و ادامه حرکت27 و این دومین نوع که تا زمانیکه از محدود ه… .اینهم از این حرکتهاییه که گفتم کسی دنبالش (کشیدن خط روند28 و گذاشتن روی های 29) بره خیر دنیا و اخرت رو خواهد دید.

شکست پولبک30 ادامه حرکت31 این فکر کنم توی تحلیل ها هستش .میتونید استفاده کنید .و اما بیایم اینجا تا 32محدود ه ای تی اری بالا بره و وارد بازار بشید .یک پی دی افی سالهای قبل توی سایت ایر ان ای گولد بود. توی اون فروم یک تاپیکی بود به نام دو بی  .توی بحث دو بی ها  شما میاید از بحث فیبو ها استفاده می کنید یک لول 113 اضافه میکنیم که برعکسش میشه لول منفیه0.13 توی اون مبحثی که درمورد دبل تاپ و دبل باتم هستش لول

113 اکسپنشن اگر اشتباه نکنم  نمیدونم اکسپنشنه پروجکشنه برید نگاه کنید تو اون فروم اگه هستش .تاپیک خوبی بود  اینهم اون الگو که میگه تا لول 113 اگر پیشروی داشته باشیم 33 هنوز اتفاق نیفتاده جزو الگوهای دبل تاپ هستش اونوریش هم جز الگوهای دبل باتم هستش و میتونید ازش استفاده کنید.

تریگرهای ورورد توی بحث دایورجنسها درواقع  هستیم دبل تاپ های دایورجنسی که یکیش شد تریگر لاین 34 بصورت مورب و دیگری استفاده از الگوی نقض کننده 35  سطح که وقتی برمیگرده زیرش (زیر سطح35) بسته میشه میتونه اینجا 36 ها مثلا برمیگرده بسته میشه میتونه یک ناحیه ورود باشه.

الگوهای چارتی 18

اگر زمانیکه این 36 اتفاق افتاد و خطی که شما ترسیم کردید خط موربی 34که ترسیم کردید پایینتر بود احتمال شکسته شدند زیاد میشه و میتونید بیاید اینجا 36 رو وارد بشید.

بعضی از زمانها هستش که وقتی این تریگر لاین34 رو دارید این کندلی که اومده و کندل1 نقض سطح35 هستش و به هر حال این کندله پایین تر می افته یک کندل شارپی 1 دارید که حرکت کرده و وقتی خط رو میاید میگذارید خط می افته اینجا 2 اول تریگر لاین 34 شما برک اوت 3 میشه زمانی که اول تریگر لاین برک اوت شد یک کوچولو محتاط تر باشید.

چون میدونید که سطوح افقی 2 می تونند جزو سطوحی باشند که قیمت رو تبدیل به رنج کنند یا حتی برگردونند بیاد بخوره بهش2 و برگرد ه4 بره برای تشکیل یک الگوی تریدرایو یا هر الگوی دیگه ای و تکرار دبل تاپی که هستش بره برای تاپ بعدی . که اگه این اتفاق افتاد مطمینا مطابق با الگوهای تری درایو مطابق با الگوهای دایورجنس نقض شده 1 مطابق با الگوهای اسپایک.

شما یک لول 161.8 اینجا5 خواهید داشت که یکی از بهترین نواحیه ورورد میتونه باشه حالا جزو مباحث آینده و اینهم  بحث دبل تاپ های یا دبل باتم های دایور جنسی که دایورجنس دبل تاپ هرجوری دوست دارید تلفظ کنید و اما همونظور که خدمت شما عرض کردیم که اینجا 6 محدوده داریم به همون میزان هم اینور هم  محدوده پایین 7 رو هم دارید اریم.

الگوهای چارتی 19

یعنی اینکه دبل تاپیی که میخواد بیاد و تشکیل بشه میتونه تاپ دومش8 حتی به این9 هم نرسه یعنی اینکه شما یک پیوت 9دارید یک سطح اف تی سی 10دارید و قیمت میاد به سمت سطح اف تی سیه شما به سمت زیرو تریگر های شما .به سمت هیدن شادو های شما به سمت گره های معاملاتی که دارید هر اسمو عشقتون کشید مهم اینه که بدمین و برمیگرده به این سمت10.

به هر حال در این ناحیه 10 و در این اقازده دبل تاپ یک 11 دو8 سه 12 ای که شما میشناسید .بیاد و وارد بازار بشید . اینه م 8 و9 جزو دبل تاپها هستش خب الگوی یک دو سه ای هستش  که شما به این اسم میشناسید .درواقع شماره گذاری شده  و اینرو 8 و9 هم به احترام پیشکسوتان به عنوان نامبر دبل تاپ میشناسیم و توی بحث نامبر دبل تاپ فقط یک تریگر لاین13 دارید.

اون هم تریگر لاینی که میاد و خط مورب 13 هستش .یعنی اینطوری شد که اگر دبل تاپ نرمال بود یک خط افق 14 .اگر نامبر دبل تاپ شد  یک تریگر13 لاین و اگر دایورجنس دبل تاپ شد .شما همزمان خط تریگر لاین مورب 16 رو دارید  هم تریگر لاین افقی 15رو دارید .

این ماه عسل درواقع این جلسه هستش که اینجا 17 هم که چه سیگنال خوشکل و شکیلی بوده و جالبیه داستان این هستش که  یعد ازاینکه حرکت میکنه اینجوری به دید میاد .شما یک پرشین گلف دارید  توی بحث پرشین گلف  مطمینا میدونید که یک لول دارید کندل ماقبل رنگی 18 این کندل مخالف و این هم کندل رنگ مخالف اینور19 این اقازاده ای که اینجا نقطه 20  افتاده و سطحی 20 که به عنوان سطح صفر ورود.

الگوهای چارتی 20

و برگشت 17 مارکت به بحث هیدن ها 20 و ادامه حرکت 21 و اینهم 20 به هر حال یکی از اون سطوح یکی از سوالهایی که بارها تکرار شده توی گروه توی بحث بیس پیوتها بود.

اینجا فرض بر اینکه اینجا 1یک بیس پیوت هستش و یک کندل2 نتونسته بالاش بسته بشه دو3تا نتونسته زیرش بسته بشه و تبدیل شده به بیس 1 پیوت .با این بیس پیوت باید چیکار کنیم ؟ چجوری باید باهاش ترید کنیم؟

عرض کردم باید ببینید که این1 بیس کجارو شکسته و کجارو شکسته و رد کرده وقتی شما اینجا 4یک کندل سوسک دارید کندل گوشتکوب دارید هر اسمی که هستش یک سطح و ناحیه یک گره معاملاتی اینجا4 دارید و قیمت اومده و خودش رو بهش3 رسونده شما.

الگوهای چارتی 21

میدونید که  اشاره ای قبلا کردم که گر ه4 های معاملاتی در تایم تریگر (چهارساعته) قابل رواییت هستند پس  سطحی که 4 داریم درموردش صحبت میکنیم سطح ویکلی هستش الان ما تو تایم تریگر هستیم این سطح پایین 4 که اگه شما برید در تایم بالا (ویکلی) مطمینا این ناحیه 5 رو دارید.

این 5 اون ناحیه  و تو تایم بفرمایید گره 6 معاملاتی و رسیده بهش 5 و بازار داره اینجا5 بال بال میزنه و به هر حال توی این ناحیه این

الگوهای چارتی 22

حرکت سی پی7 که اومده و بهش رسید ه5 دنبال ورورد هستید اومدید دنبال ورود 4 میچرخید .یکی از دوستان میگفت بسیار بسیار خوب ترید می کنم.   گاو شیرده لگد زن هستش .اومدیم نگاه کردیم  که چیکار میکنه اومده توی سطح ولولی6 که میخواد ترید کنه مطمینا ببینید توی این سطح6 و لولی که قیمت8 اومده بهش رسیده شما  پیوتهای تصفیه رو میدونید میشناسید اولین برخورد8 هارو میدونید.

شما میتونید ستاپ مگنت داشته باشید .باهاش بیاید سل 9 کنید سل کنید 10 کنید.سل کنید11 خب یک جایی هم به هر حال حرکت معکوس میشه ایشون میاومد در تایمهای تریگر دبل تریگر هم آقازاده ستاپ مگنت9 رو ترید میکرد هم پیوت رو ترید میکرد نه اینکه بد باشه ت سلط خیلی بالایی میخواد .هم خدارو  میخواست هم خرمارو میخواست و چون مدام درحال ترید کردن بود.

الگوهای چارتی 23

.این مغز ادم هم به یک میزانی سلول خاکستری داره اونهم خسته میشه اونهم خواب احتیاج داره  . یه نون تخم مرغ میخوری می خوای دوازد ه ساعت اسکلپ بکنی.اسکلپ هم  یکسری اصول داره قواعد داره قانون داره.

اینجوری نیستش که بیاید خودکوشی کنید که حالا مثلا اینجا 12هیدن لانگ شادو هستش توی این ارز دنبال لانگشادو تو اونیکی ارز دنبال لانگ شادو تو این یدونه دنبال تریگر هیدن گپ  تو اونیکی دنبال تریگر لول  خب اینجا 13 باید بیام بای کنم اینجا 14باید بیام بای کنم خب اینجا15.

خب میزنه اگه استاپ نداشته باشیم میزنه منفجر میکنه اگه  ندونی رسیده به سطح 16 تایم بالا .نمیگم ترید نکن ترید کند اینجا 17 هم که شما میبینید نگاه کنید شادو17 اومده زده حرکت 18 کرده  مطابق با اون ساختار شما اگه از تریگرهای 18مناسبی استفاده کنید اتفاقی نمی افته استاپ نمیگذارید خب میزنه یکدفع ای دزد و بزو همرو با جاش با همدیگه

الگوهای چارتی 24

میبره قایده داره قانون داره و به هر حال اگه مطابق با قواعد و قانون هایی که دارید وارد بازار بشید .هیچ اتفاق خاصی برای کسی نمی افته .و اینجا اومدیم برای آقازاده انواع دبل تاپ ها دبل باتم ها که دایور جنسی شد نرمال شد و نامبر دبل تاپ .و یک دو سه .هر اسمی که عرض کردم ازش استفاده کنید و اما اون فایل دو بی رو هم فکر میکنم توی دوره های قبل بچه ها شیر کرده بودند  ناقص بود.

توی بحث الگوها گفتیم یکی از انواع کارایی که الگوها میتونند داشته باشند این هستش که شما می تونید زمان رو هم داشته باشید. هم زمان ورود و هم زمان رسیدن به تارگت ها . یک بحث دیگه ای که تو اون فروم دو بی ها بود.

یک بحثی توش  بود  به اسم کندل ها و تعداد کندل ها یعنی اینکه قیمت اومده در بیست وشش کندل اومده بالا 19 تا 20 باید ازاینجا که مثلا برگشته 20 تا این سحطی 21 که اومده مثلا درجا زده اینهم مثلا با شکستش 20تا22 بیست و پنج تا بیست و شیش تا بشه مثال میزنم.

یا اینکه مثلا چمیدونم این قسمتی 20 تا 23 که ریز کرده و و بعدش پولبک 24 کرده بشه هفتا  بشه نه تا و از اینجایی که بازار اومده و شکسته22  و میخواد به تارگت بزنه انتظار داشته باشیم در چمیدونم از این های 22 در اینجا اومد در بیست و هشتا 25 خب پس بریم برای سی و سه 26 تا مثلا نمیدونم .از اون لول هایی بودش که توی سریه فیبوناچی هستش امروز هم یکی از دوستان میگفتش که اون اعداد باینریه دو هشت شونزده مثلا اینهارو مثلا چجوری حساب میکنند ؟

الگوهای چارتی 25

به اضافه یکش منفیه یکش و خودتون رو درگیر اعداد و ارقام نکنید . به ان شخص هم گفتم وقتی میشه در بازار با ترسیم سطح 1بیاید و ترید کنید خودتون رو اینهمه اذیت نکنید .و نهایتش یک استاپ می خورید یدونه تارگت میخورید.

نه دوتا استاپ می خورید یدونه تارگت می خورید .وقتی ریسک به ریورد مناسب داشته باشید  که در پرایس باید داشته باشید اونموقع  دیگه مثلا اینجا 2 میاید وارد میشید استاپ لاس شما پشت این قله 3 نیست کلاسیک همینجا پشت 4 این کندله هستش .یا به فرض مثال اینجا5 این دایورجنسی که داشتیم اون لحظه داریم صحبت میکردیم .شما اینجا یک بحث تریگر های یک زمانی توی یکی از فروم ها

الگوهای چارتی 26

(فروم تریدرها بود) گفتم من میتونم بیام چارت رو منفی کنم هیچی ازش نباشه و فقط با ار اس آی ترید کنم به فرض مثال خب اینم 6 الان یک چارته و شما در این لاین چارت مثلا اینو 6 دارید اینجا 7 نکلاین رو دارید و شکسته شدن این آقازاده نک لاین  میتونه برای شما تایید  و ورود  باشه خب این هم 7 میشه یکی ازاون تریگر هایی که میتونید استفاده کنید و اینجا مثلا  شکسته شدن این خط 8 اینجا ببینید خط شکسته شده توی این

الگوهای چارتی 27

کندل درواقع خط نک لاین آقازاده آر اس آی در این واگرایی برک اوت شده و این بحث رو در جلسه قبل هم سوال  بود که مدام تکرار میکنند دوستان درمورد بیس پیوتها ببینید این 9بیس پیوته . بیس پیوت وقتی یک دو سه تا کندل درجا زد دراون تایمی که دارید میبینید .شما در تایم پترن دارید این 9 بیس پیوت رو میبینید. این یک الگو هستش و الگوها در تایم پترن دیده میشند یعنی اینکه تایم ساختار شما تایم بالاتره شما تایم  ساختاری اینجا 9 دارید .

الگوهای چارتی 28

که مربوط هستش به تایم بالاتر یعنی تایم دیلی اینجا10 الان این در تایم ساختار شماست شما برای ترید اینجا 9 تایم پترنه شما در تایم پترن میشنید.

الگوهای چارتی 29

بیاید در واقع پترز 9 رو ببینید تشخیص شدید پس تایم تریگر شما میشه کجا ؟ تایم تریگر شما میشه تایم یک ساعته 11 . فقط دارم مثال فقط بخاطر اینکه بدونید میخواید باهاش چیکار کنید.

این 11 حالتی که اینجا اتفاق می افته گفتیم سطح بسن رسیده 12 به یک سطح وقتی رسیده به یک سطح بگذارید یک شکل از دوره قبل نمایش بدم . اینجا شما یک حرکت 13 دارید از یک سطحی 14 شروع شده اومده سطح 15 شمار و برک اوت کرده خب الان قیمت داره برمیگرده 16 این سیسی که اینجا 17 تشکیل شده سطح 15 رو شکسته داره پولیک 16 میکنه به سمت این سطح 15 انتطاری که اینجا هستش یعنی اینکه ما ادامه 18 حرکت نزولی رو داشته باشیم.

خب این سطح اینجا 15 در نظر گرفته شده همون سطح 19 در یک لول دیگه برک اوت 20 پولیک 21 ادامه حرکت 22 . اگر شما این بیس 23 رو دارید و قیمت اومده باشه نفوذ 24 کرده باشه لیس 23 رو تشکیل داده باشه و بیاد سطح بالای 25 بیس رو برگ اوت کنه چرا این انتظار ادامه حرکت 26 رو داریم ؟

رسیدن به یک سطحی 27 از تایم بالاتر که این پایسته یا اینکه این اصلا ارمته 28 باشه رسیده باشه به سطح 29 ) و بالاش این 30 اتفاق افتاده باشه بحث اصلیه ما توی این 30 ناحیه هستش اینکه سطح پایینی 29 که بیش قیمت رسیده . ( بریم تو چارت قلبی ) برای تایمفریم ( سطح 12 ) دیلی هستش و شکسته شدن این سطحی 12 که داریم در موردش صحبت میکنیم .

الگوهای چارتی 30 1

اگه میخوایم برک اوت 31 این رو درنظر بگیریم این پایینه 12 باید در دیلی برک اوت بشه این بالاییه 32 باید در یکساعته برک اوت بشه  یعنی شما همین ناحیه .و همین سطحی که اینجا 32 دارید در تایم یکساعته وقتی میرید این 32 اون سطح شماست.سط ح شما برک اوت33 میشه و پولبک 34 میکنه و ادامه 35 حرکت و ادامه حرکت15 هم رسیده شدن فعلا به این 36 سطحه این یکی از اون درواقع خاطرتون هستش سطوح 36 جعلی که  میتونه اتفاق بیفته اگر قیمت بیاد و توی این سطح 36 نفوذ 37 کنه ما انتظار یک برگشت 38 داریم.

الگوهای چارتی 31 1

و ادامه حرکت که در اینده هم انشالله درمورد سطوح جعلی حرکتهای جعلی  و جزو فیلیپ هامون بود فیلیپهای پرایسیمون بود که اینجا 36 درواقع فیلیپ پرایسی شما اومده نفوذ 37 برگشت 38 و همین سطح 36 فیلیپ پرایسی رو ما برای آینده جهت حالا بریم اونور تر(بریم جلوتر ببینیم چه اتفاقی افتاده روی سطح 36) جهت بای استفاده می کردیم  اینه 39  زده منفجر کرد ه دوتا ضرر پشت سر هم .یدونه اینجا

image 84

سطح جعلی 36 اینجا 40 بای بوده با یا ینجا 40 درواقع اتفاق افتاده رفته41 و در اینده که برگشته 42 بهش (به سطح36) اعتنایی 39 نکرده اینکه چرا اعتنا نکرده  رو انشالله  خواهیم گفت و زده  مجددا از اینور39  رفته اینجا36 بالاخره اوردر چی هستش؟اوردر بای هستش  اوردر سل هستش ؟

این عرض کردیم بستگی به این داره که بازار از چه سطحی43 و با چه پترنی و با چه الگوی داره برمیگرده 42 وقتی دیدگاه عوض شده  وقتی تصفیه 44 ها انجام شده .اون موقع میتونه این36 اتفاق هم رخ بده اینهم بحث .بیس پیوتها که دوستان اینهمه در موردش صحبت میکنند اینکه دوتا سطح بیشتر نداریم .

الگوهای چارتی 33

شما بیس پیوت1 رو در یک تایمی  تشخیص میدید و زمانیکه تشخیص دادید سطح پایینیه2 شما اینجا هم چهار ساعته سطح پایینیه شما مربوط به کدوم تایم میشه.

الگوهای چارتی 34

و سطح بالایی عرض کردیم که بستگی به این داره که قیمت به چه سطحی رسیده باشه الان اینجا رسیده به یک سطح3 و ناحیه اینجا  و برگشتی4 که درواقع اتفاق افتاده حالا اینرو3 میتونید شما آپدیت کنید متونید نواحیه بهتری4 رو ازش در بیارید.

خب اینجا یک1 بیسی تشکیل شده این سطح بالایه بیس 5باید در این تایم بالاتریه ( دیلی ) شکسته بشه رسیده بهش 4 و باید در دیلی شکسته بشه این 4 جزو برک اوت محدوده بالاییه1 بیس ما محسوب نمیشه. ما محسوب نمیشه اما سطح پایینی 2 میتونه در یکساعته شکسته بشه  حالا این 6حالت صعودی اگر همین اتفاق افتاده بود.

قیمت رفته بود بالای این سطح 5 و بیس 7 رو تشکیل میداد اونموقع داستانش متفاوت میشد خب اونموقع باید سطح پایین 8 در تایم پایین تر شکسته میشد و به هرحال یک حرکت اینکه صعودی و نزولی اینکه رسیده بهش تشکیل شده یا اینکه شکسته و پشت اون سطح بیس تشکیل داده شده تایمش و پترنش (چهارساعته) مشخص هستش  تایم بالا (دیلی) ساختار و تایم پایین (یک ساعته) که دوتا سطح 5و2 شکسته شدنش رو درواقع ما براساس اون دیدگاهی که داریم میایم دنبال اون میگردیم .

الگوهای چارتی 35

اینجا9 هم که یک حرکت ریزشی و رسیدن به لول 161.8 و127.2 درایو یک10 درایو دو11 درایو سه 12 جزو مباحث آینده و درایو سه 12 محلی برای ورورد به با زار و مطمین باشید که شما مثلا همین (ناحیه باکس 12) رو بخواید برید در یک تایم بالاتر نگاه کنید بازار خودش رو به یک سطح و یک لولی رسونده.

الگوهای چارتی 37

و این 12 واکنش به این سطح و به این لول 13 هستش که شما دارید به صورت تصفیع و بصورت درایور10و11و12 و در درایو سه در تایمی اونرو مشاهده میکنید.

الگوهای چارتی 38

ترکیب همه اجزای یک مارکت در ترید های تحلیلی جزو مباحثی هستش که باید اونرو مد نظر قرار بدید و به هر حال این هم داستان بیسی که عرض کردیم یکبار دیگه بهش اشاره میکنیم .

الگوهای چارتی 39

یک بحث دیگه هم که یک کوچولو بهش اشاره کنی م بحث سرو شانه هستش  بحثی که وجود داره تو این الگواین هستش که سرو شانه در اصل و ابتدا یک دبل تاپ و دبل باتم بوده  یعنی شما یک حرکت داشتید قیمت اومده یک حرکت  پیوت 14 و یک  دبل باتم 15 دایورجنسی تشکیل داده.

در اینده که داره برمیگرده یکی از سطوحی که شما میتونید بیاید ازش استفاده کنید این سطح 16 که در اینده  در موردش صحبت میکنیم  شما اینرو به عنوان سطح 16 خودکشی اینرو در گذشته داشتید  و قیمت میاد به سطح شما میرسه 17 یکی ازنواحی هستش که شما میتنید دنبال حالا شرایط خاص داره توی بحث  هد اند شولدر ها.

ما هد اند شولدر رو توی جلسه کیو ام بار خواهیم گفت.این سطح خودکشی16 و یک موضوعی که تی بحث کلاسیک ها هستش هیچ اتفاق خاصی اینجا نیفتاده هد اند شولدرها هم یک مستطیل 18 هستند  که یک نقض سطح15 اتفاق افتاده یک استاپ هانتر 15 اتفاق افتاده این اصلا هیچی  این جزو مبحثی که میاد  توی بح ث ای تی ار ها و قیمت مجاز هستش که به اندازه یک  ای تی ار اینجا 19 نفوذ کنه اومده به اندازه یک ای تی ار دوست داشته نفوذ کرده 19 اصلا  وبرگشته حالا هم اینجا 18 شمایم مستطیل دارید.

یعنی تمام الگوهارو میتونیم بیایم مچاله کنیم  توی یک الگو ببینیم هد اند شولدر یک مستطیله دبل تاپ یک مستطیله دایورجنس یک مستطیله و همشون یک مستطیل هستند که اینجا15 یک نقض سطح اتفاق افتاده  و این17 محل مجددا محلی برای  بای کردن  و همچنین الان اینجا 20 میاید یک هد اند شولدر اون وری هم هستش.

این21 محل هم میشه یک سطح ویک ناحیه برای سل کردن و توی بحث مستطیلها هم  که خدمت شما عرض کردیم اگر قیمت قرار باشه یک مستطیل رو بشکنه حرکت کنه در اکثر موارد برمیگرده 22 و مثلا از پنجاه درصد این مستطیل 23 شروع به حرکت میکنه   برای برک اوت کردن داره و ادامه میده این جفت ارز.یو اس دی سی اچ اف هم انگلف1 کرد درمورد انگلف ها هم انشالله در اینده  صحبت خواهیم کرد .

الگوهای چارتی 40

هارمونیک پترن

بریم سروقت هارمونیک پترنها .ما تا دلتون میخواد از هارمونیکها بد گفتیم .یک امار  ازمیزان موفقیت درواقع هارمونیکها اینکه شما نگاه کنید.باترفلای بت گارتلی کرپ چهار تا از اصلی ترین هارمونیکها و آمار ی که هستش بالای 88% و 88% و 90% حالا رندش میکنیم بالای نود درصد هارمونیک ها میاد و جواب میده و فقط یکچیزی حدود سه درصد فیل شده.

اینجا دو درصد اینجا دو خورده ای .یک سرچ هم کنید نگاه کنید میبینیدکه  چهارتا الگویی که برای هارمونیکها داریم همشون صحیح و سالم هستند .چرا صحیح هستند و میان تارگت میدن؟

من یک روزی یک جایی صحبت میکردم گفتم هرکسی زمانهای قدیم از ننش قهر میکرد  میرفت خواننده میشد .تو تحلیل تکنیکال هم  یکزمانی هرکسی از راه میرسید دوتا از این 2 مثلث ها میگذاشت کنار همدیگه میگفت الگوهارمونیک پیدا کردم نه اصلا به این آسونی نیستش اینکه 2 دوتا مثلث در کنار همدیگه.

الگوهای چارتی 41

البته ما اخرش میرسیم به اینکه دوتا مثلث کنار هم قرار بدیم ها  ولی به شرط ها و شروط ها و اینکه اگر میخواید بیاید و از الگوهای هارمونیک استفاده کنید باید الیوت بلد باشید باید تسلط بر الیوت داشته باشید  و اون زمان هستش که شما میتونید بهترین هارمونیکهارو تشخیص بدید و به فرض مثال اینجا 3مثلا یک الگوی هارمونیک میخواد اتفاق بیفته.

این4 یک درواقع حرکت درموج فلان چون این الگوها هرکدومشون توی یک موج خاصی اتفاق می افتند و شما باید موج شماری رو تسلط داشته باشید و به دنبال این باشید که مثلا به فرض مثال بت در موج دو اتفاق می افته.

الگوهای چارتی 42

یعنی مثلا یک موج یک 5دارید یک حرکت 6 دارید اینجا 6 میاد یک شما بشه دو شما مثلا بشه اینجا 7 این .این ای بشه مثلا بی .ای بی سی شما بشه دو7 و اونموقع اینجا 7 شما یک الگو دارید که میاید و وارد بازار میشید برای اینکه بخواید سه 8 رو شکار کنید این الگو میتونه در خیلی از جاهای دیگه بازار هم اتفاق بیفته مثلا شما در یک  حرکت ریز موج هم اینرو ببینید.

این اتفاقه بیفته بعدا بیاید و وارد بازر بشید و مطابق با اونچیزی که متاسفانه خیلی از دسوتهای ما میان و توی بازار درموردش صحبت میکنند .خب این الگو تارگتش کجاست ؟ یدونه فیبو ترسیم کنید ازاینجا 6 مثلا به اینجا (حرکت ای) یا از این 6 یکی به این 7 یکی و لول 161.8 و 127.2 و 261.8 اینها میشن تارگت های این الگو خب شما از نظر کلاسیک نگاه کنید این 9 مگه سطح نیستش؟

خب این مگه سیب زمینه؟ سر راه قیمت این 10 یدونه سطح نیست؟ این یودنه مثلا چغندره مثلا سر راه قیمت یا مثلا نمیدونم این 11 مگه سطح نیست؟ ببینید سطوح حتی این 12 یودنه فرکتاله که برک اوت شده خودشم گه سطح نیستش؟

الگوهای چارتی 43

سر راه قیمت و آقا نه اینجا رو بگیرید تارگت 127.2 خب این دیدگاه اشتباهی هستش مطمینا اونجایی که شما اومدید اون آمار رو دیدید و بیش از نود درصد الگوهای هارمونیک میاد و تارگت میده. میاد و درسته و فیل نمیشه اینجوری نیستش که شما بخواید بیاید اینجا 7 وارد بشید…. 

مثلا بیاید توی این ناحیه3 و در این ناحیه شما انتظار اینرو داشته باشید که بازا یک حرکت صعودی13 رو داشته باشه و کنفیکم کنه؟ نه اولین تارگتی که توی بحث هارمونیکها هستش لول 38.2 همین آقازاده موجی14تا3 که داره نزولی میاد پایین البته اینجا 14هم یک دبل تاپ نامبر زده و شروع حرکت درواقع ریزش و این میشه 38.2% که اینجا اتفاق می افته میشه تارگتش تموم شد.

یعنی این الگوی هارمونیک از نظر کساینکه هارمونیک کار هستند فیل نشده اینکه شما تارگتهای فضایی دارید که دیگه تقصیر الگوهای هارمونیک نیستش که

بله الگوهای هارمونیک شاید یکسری ایراد و اشکالات خاص داشته باشند مثلا تو این تصاویر نگاه کنید ببینید یک الگو هست که حالا شما انتظار دارید ک ناحیه پی ار زد رو پیدا کنید خود همین الگو زمانی که الگوی گارتلی هستش میتونه گارتلی بشه میتونه انتی گارتلی بشه میتونه ماکسیموم گارتلی بشه خودش سه تا پی ار زد داره  اینکه کدوم یکی از اینها میاد از اولیه15 برمیگرده؟برنمیگرده.

دومیه 16 برمیگرده.؟ برنمیگرده .سومیه 17 برمیگرده؟ برمیگرده ولی اونموقع توهم 127% موج فلان رو دارید و این برگشت یعنی 38% خودش رو اصلاح کنه و بشه تارگتش تموم شده این خودش سه تا 15و16و17 التر ناتیو داشت. مثلا الگوی بت رو نگاه کنید شما میتونید الگوی بت داشته باشید پس .میتونه بره برای بت متونه بره برای آنتی بت .

الگوهای چارتی 44

میتونه بره برای الترناتیو بت .میتونه بره برای مکس بت و چهار جایی که احتمال برگشت هستش و شما فیبو های اینهارو رسم کنید ازاون بالایی بخواید بیاید ترید کنید تا برگرده مگه اینکه دیگه سیستمتون رو بگذارید روی مارتینگل الگوهای هارمونیک و مثلا توی چهار تا لول یک لات دولات چهار لات هشت لات یا هر ضریبی که هستش یک زمانی هم میبنید که اون موقع هم که می خواد 38% رو برگرده و  شما با برایند مثبت ببندید توهم بزندید و نبندید و فاتحم الصلوات بشه .

الگوهای چارتی 45

الگوی باتر فلای انتی باترفلای و باترفلای مکس  سه تا ناحیه احتمالی داره  برای برگشت و الگوی بعدی کرپ انتی کرپ دیپ کرپ  که سه ناحیه پی ار زد برگشت داره و بعدی هم ما راجع ناحیه ها و درصد ها  و روش اسمگذاریه این آقازاده هارو اصلا کاری نداریم اینکه مثلا شارک  میخواد اتفاق بیفته تا لول  127 اصلاح کنه و بعد برگرده .

الان میگید چقدر سبیه دبل تاپ دایور جنسی هستش  اینکه شارک مخواد بشه الترناتیو شارک میخواد بشه  آنتی شارک بشه آنتی الترناتیو شارک بخواد بشه  چهار تا ناحیه  داره که پتانسیل برگشت دارند  و میتونه برگشت داده نشه و تازه هم اگر برگشت داده بشه مثلا درهمین الگو بخواید بیاید نگاه کنید .

خب این اگه برگرد ه1  کی گفته که مثلا میخواد بره لول مثلا 127% اکسپنشن این رو ببینه؟ نه این2 تا 38% بیاد دیگه ماموریت خودش رو انجام داده و میتونه برگرد ه3 بیاد پایین این ه م4 میتونه 38 بره برگرده پایین.اصلا ا ینجوری نیستش که بره 1 از بالای اینرو5 بشکنه این سطح خودکوشی6 رو بشکنه اینیکی7 رو بشکنه  بره بالا ( 127 درصد) اینها 5و6و7 پس چی ؟

تارگت یک دو سه چهار اون دیگه هد نهایی و انتظار نهایه داستان هستش و بحثی که ما برای استفاده از الگوهای هارمونیک داریم  یکجورایی مشابه دبل تاپ های ما هستش با گستردگیه بیشتر و دیدن درواقع بصورت الگو هستش وترکیب تریگر لاین هستش ما میگیم اگه قرار این2و4 اتفاق بیفته و مثلا اکثرشون بیان اولین تارگتش رو ببینند و فیل بشند بهتر نیست بجای اینکه منتظر بمونیم مثلا این الگوی شارک بیاد در این لول 8 به ما سیگنال بده 

الگوهای چارتی 46

و اونهم 2.38% تا بیاد و ادامه حرکت  بده 3 (به ریزش)…برای رسیدن به نواحیه پی ار زد ترید کنیم یعنی بیایم اصل و منشا حرکت اصلیه  ایجاد الگوهای هارمونیک رو مد نظر قرار بدیم چون توی بحث الگوهای هارمونیک شما اصل و منشاش حرکت ای بی سی هستش یعنی شما یک حرکت 9 ای دارید یک اصلاح10 به عنوان درواقع بی دارید بعد از اینکه این اتفاق افتاد قیمت در این نواحی10 که توی تحلیل تکنیکال کلاسیک فیبو(از12تا9) ترسیم میکردیم.

مثلا میگفتید پایان اصلاح در لول 61 باشه در38 باشه  نمیدونم فلان باشه. این ای 9 بی10 و این سی11 که اتفاق می افته میتونه تا 127 بره میتونه تا 161.8 بره میتوه تا 200 بره و یکسری نواحی 13داره که این نواحی متونند توانایی داشته باشند که قیمت برگرده پس این (الگوی ای بی سی 9و10و11) میشه اصل داستان الگوی هارمونیک این الگوی هارمونیک که منشا و بیس  اولین الگوی هارمونیک ای بی مساویه سی دی هستش و حالا درصد هایی از سی دی هستش.

اگر در کناریک موج صفر14 قرار بگیره این موج ای9 بی 10سی 11 یک موج ایکس 14 تا ای12 قرار بگیره اونموقع تشکیل الگوی هارمونیک میده . اسامیه الگوی هارمونیک 1.33.30 براساس این میزان اصلاح که درواقع 12تا9 بی هستش چقدراصلاح میکنه اسم گذاری میشه  که مثلا اون چیزی که تو ذهن من هستش فکر میکنم باتر فلای 77.6 بود که اصلاح میکرد.

از این ناحیه این 9تا10 دیگه این اصلاحه مهم نیستش و وقتی این اتفاقه میافته ایا بهتر نیستش که بیایم کلا دیدمون رو عوض کنیم بجای اینکه منتظر باشیم که الگویی برسه درواقع به یک پی ار زد .برای رسیدن به پی ار زد ها ترید کنیم چون.

عرض کردیم که پی ار زد ها نواحیه مگنت هستند .و بازار رو به سمت خودشون میکشند .پس شما بجای اینکه مثلا بگید که یک الگوی شارکی اینجا 15 ها می خواد اتفاق بیفته به سمت اینجا 16 یک تریگر لاین ترسیم میکنید و با شکسته شدن تریگر 17 لاین به سمت نواحیه پایین به سمت نواحیه پی ار زد15 بیایم و ترید داشته باشیم اینجا لازم هستش که یک تریگر لاین ویژه هم  تقدیم حضور شما بشه  و اونهم تریگر لاین الگوهای  

الگوهای چارتی 47

هارمونیک هستش یعنی شما وقتی میاید و یک مثلثی مثلا اینجا 18 دارید اگر بخواید تریگر لاینی ترسیم کنید تریگر لاین شما همون خط مثلثه این خط19 این الان افتاده با تریگر لاین 19 ما یکی شده در خیلی از موارد که میاید شما یک مثلث دارید و تریگر لاین رو میخواید ترسیم کنید.

یک جای کلاسیک پیدا کنیم .این سطح20 با هیچکدومم از قوان ین خطوط روند و خطوط تریگر لاین هیچکدوم کارایی نداره شما از ابتدا1 به انتهای مسیر این مثلث2.

درواقع ضلع یکی از اضلاع مثلث  که دارید میاید تریگر لاین3 ترسیم میکنید و زمانیکه قیمت میاد این سطح رو 4 برک اوت میکنه اونموقع انتظار این رو دارید که قیمت یک ادامه 5حرت داشته باشه برای تشکیل یک الگوی هارمونیکی  که می خواد باشه. یکی 2 دو4 تا سه 5 تا میرسه به زیرو 6 تریگر کندلی که درر مسیر خودش در این درواقع موج قرار داره و اینجا 6 میشه جایی که شما به عنوان تارگت باید استفاده کنید.

الگوهای چارتی 48

یعنی در همین الگو شما اینجا 4میشه محل ورودتون اینجا استاپ لاس اگه پشت این7 قله 35 پپ تا که معمولا اگر در تایم تریگر برید یا پشت همین کندل برک اوت چهارده تا درتایم تریگر برید که ریزتر میشه کوچیکتر میشه برای گرفتن یک ترید تقریبا6 هشتاد نودتایی نودتا به پشت این کندل ها باشه مثلا پانزده تا به نود تا  میشه یک به شیش مثلا یک ترید داشته باشید.

ممکنه بارها استاپ بخورید اصلا ایراد نداره از استاپ نباید بترسید چون برایند شما سود هستش و باید طاقت گرفتن این تارگت هرو هم بی زحمت  داشته باشید شاید یکخورده فشورده شد .شاید قرار بود اینهارو8 هم نشون بدیم.

بگیم الگوی خفاش و بت که بیاد بی خودش رو 38.2 تا 50% اصلاح کنه یا این یکی 9مثلا بی 78.6 اصلاح بکنه .یعنی ایکس تا ای رو که دارید 78.6 اگه اصلاح بکنه میشه الگوی آقازاده باتر فلای پروانه یا مثلا اگر  چهار تای اصلی  بود یدونه هم که اصلی تررو داشتیم  که دایورجنسی بود این گارتلی10 و این یکی11 هم خرچنگ که 38.2 یا 61.8 دهم

الگوهای چارتی 49

این12 اون چیزی هستش که میتونه یکی از بهترین الگوها باشه برای ما برای بحث استفاده از الگوهای هارمونیک در ستاپها و تریگرهای ورورد و دیدگاه اینکه شما زمانیکه یک حرکت ایکس تا  ای دارید و قیمت میاد در محدوده های  یک اصلاح داره اصلاحی که در محدوده 113 البته ایشون گفته تا 161.8 شما اینجا (درسقف بی) بصورت استاپ هانتری دبل تاپ دایورجنسی استفاده می شود.

حالا میتونه اونجا (در قله بی) از اندیکاتورها حالا استفاد ه کنید از اوسیلاتور ها استفاده کنید محل ورود باشه و تریگر لاین 13 شما  .اینجا13 بشه محل ورود شما این14 استاپ لاس شما این محل ورود شما  حالا انتظار داشته باشید که.قیمت بیاد حالا که تشکیل دایورجنس  داده.

( بین ایکس و بی) این تارگت یک مثلا توی این محدوده ها 15و برای فری ریسک کردن .برای تریل کردن برای خروج درصدی از درواقع  اون بحثی از  اون  مدیریت سرمایه و تارگت دو 161.8 تا 228 .(بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد) هستش و مرد اون هستش که  اینهمه را ه16 رو طاقت بیاره و نبنده و واقعا اگه تو بحث مدیریت سرمایه صحبت میکنیم این یکی آ یتم هایی هستش که برنده و بازنده رو میاد و مشخص میکنه اینجا 13پس محل ترید محل ترید 16 محل این هم ترید .

الگوهای چارتی 50

و اینجا (در نقطه دی) توی بحث الگوی پنج صفر نقطه دی که توی محدوده های همین ( ناحیه15 هستش) بحث هستش به عنوان ناحیه سل (دی) در نظر گرفته و شما  میبینید که این اقازاده حرکت17 (میاد سل نمیشه چرا؟ برای اینکه این (ناحیه دی) دیگه فیل شده خیلی ها دارن اینجوری ترید میکنند.

وقتی خیلی ها دارند اینجوری ترید میکنند اینجا (دی) چه اتفاقی می افته؟ اینجا (دی) میاد یک ورورد 18 میده میگه آخجون عجب جایی رو شکار کردم  و زمانیکه این اتفاق می افته میاد استاپ هانترش 19 میکنه میرسه به سطح خودکشی 20 و از اینجا شروع میکنه به ریزش 21 که خود این  دوباره بازهم یدنه الگوی شارک یا کوسه (الگویی که با خطوط قرمز کشیدم) و از این اسامی میشه دوباره ناحیه ورورد شما میشه.

اینجا مجددا با استاپ هانتراین 23 یا با شکسته شدن این 22 و همه بازار از نظر ما یک کیو ام 24 که بهش میرسیم چه در پیوت ها په در شکست ها حالا الی آخر فعلا این رو در نظر نگیرید فقط اسمشو داشته باشید که چیز خاصی نیستش بجز ی ک هد اند شولدر پس اینهم بحث استفاده از الگو های هارمونیک برای ورود و اما وقتی دار ید تیرگر ورورد دارید استفاده میکنید.

این25 تریگر ورود رو دارید استفاده  میکنید برای این الگو یا مثلا این یکی.شما این سطح 1 رودا رید به عنوان یک الگوی یک دو سه اینجا2 دارید وارد بازار میشید . اینجا( ناحیه دی) درصدی رو خارج بشید.

الگوهای چارتی 51

اینجا اصلا این نیستش که حالا  چون اینجا الگوی مثلا چمیدونم  اسم چی بود تشکیل شده دیگه بازار از اینجا (دی) کنفیکم میشه (میره بالا) نه این نهایت نهایتش این هستش  که  شما یک 38% داشته3 باشید و اینجام (دی) بیاید اصلا بای کنید ایرادی نداره ولی برای رسیدن به اینجا 3 اگه اینجا 4 هم یک گره معاملاتی داشتید بیاید اینجا (در دی) وار د بازار بشید و اینم که وارد بازار شدید اینجا  5محل خروج 50% این  لگ (سی تا دی) اینجا 6 ها گره معاملاتی دارید و اینجا ها باید بیاید در این حرکتهای دراپ بیس 6 دراپ  دنبال بیس6 ها برای خروج 3 بگردید.

الگوهای چارتی 52

و میتونه برگرده 7 کلا بره پایین و هی تقسیر آنه اونی نیستش که اومده گفته لول 161و8و120 تارگت 8 هستش.

ما با احترام به هارمونیک کارها میایم و اینجا2 وارد بازار میشیم  و انتظار داریم که این مثلا چمیدونم بت هستش فکر میکنم اینجا (دی) یدونه پی ار زد بود یک نقطه دی 9 داشت اینجاها دید داشت یدونه هم اون پایین 10 دی داشت و کلا در همه این سطوح و لول ها به عنوان تارگت میایم و دنبال حرکت ها هستیم دیگه برای این موضوع.

این چیزی که گفتم هرکسی که قهر کرد دوتا مثلث میگذاشت کنار همدیگه ماهم جزو قهر کرده ها هستیم و نه به درصد ها کاری داریم  نه به لول ها کاری دایرم نه هیچی ماهم دوتا م ثلث هرجایی دیدیم میایم دوتا مثلث 11 رو کنار هم قرار میدیم و میگیم یک الگوی خیلی خوشکل ترو تمیز اینجا 12 محل سل و این محل سلی که اینجا 12 هستش.

برای رسیدن به  حداقل 2.5 برابر این  طول حرکت (12 تا 13)  پنجاهپپ مثلا سه برابر بخواد  بشه میشه مثلا 150 تا 14 اینهم 150 تا دونیم برابرش میشه 125 تا مثلا یکذرهبالاتر اینجا15 ها مثلا  محل خروج و وقتی هم که بازار داره برمیگرده 16 این گره 17 معاملاتی گره 17 معاملاتی هستش که میتونه.

محل ورود مجدد باشه پس بنابرین زمانیکه دارید از الگوهای هارومنیک دارید استفاده میکنید زمانیکه داره ادامه18  حرکت میده برای رسیدن به اون لولی که اگه  یک زمانیکه هارمونیک کار هستید مثلا اینجا 19ها پی ار زد دارید اینو براساس الگوی یک 20 دو21 سه22 اومدید وارد بازار شدید.

براساس دایور جنسها 22و23 اومدید وارد بازار شدید اولین گره ای که در حرکت18 به سمت ناحیه پی ار زد19 دارید و این اولین گره میتونه گره 24 یه پنجاه درصدی باشه که بیاید همین رو یک درواقع حرکتی که دارید بگید این 50% (از22تا24) پس میتونه یک پنجاه درصد دیگه 24 تا 19 هم حرکت کنه.

یعنی اینکه اینجا 25ها تقریبا تاحیه پنجاه درصد پس اینجاها25 میتونه ناحیه مناسبی باشه  که طول حرکتش بهش برسه و اگر هم بهش نرسید برای ما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده چون ما داریم این پوزیشن سل26 رو مدیریت میکنیم برای رسیدن به این19 نواحی و به این19 نواحی هم رسید مجددا اگر بخوایم بیام مثلا اینجا اینجا بیایم وارد بازار بشیم توی این نواحی27 اونمموقع انتظار این رو دیگه نداریم که قیمت شاید هم بره 28 .

ولی اگه اینج ا19 هم وارد بازار بشیم و بای میکنیم یک بحثی که توی بحث هج ها بود .شما سل کردید این بالا26  و اینجا19 هم بای میکنید اینهم میاد بالا 29به این سمت شما  هج در سود دارید .هج در سود داستانش یا هج در ضرر فرق میکنه اون رو به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی پوزیشنتون رو هج نکنید  قفل نکنید.

الگوهای چارتی 53

تحت هیچ شرایطی پوزیشنتون رو هج نکن مرگ یکبار شیوند هم یکبار چوب لای زخم نگه ندارید نمک لای زخم نریزید و اینجا 24 میشه ناحیه ای برای ورود و .ورود مجدد به حرکت حالا اینکه  ادامه دار 31 اینکه بخواد به سطح اف تی سی30 باشه اینهم میشه مدیریت بعدی اگر احیانا روزی روزگاری این از اینجا 30 برگشت 32 اومد مجددا این تریگر لاین (سطح22) رو برک اوت کرد.

میشه ورود تا این سطح 22 و اون هم مجددا یک ورورد دیگه هستش درسمت مخالف مثلا مثل این تصویر که مثلا الگوی هارمونیکی 1که در دل اون بال اخری2 شما یک توی ناحیه پی ار زد 3 بسیار بسیار از این اتفاق ها می افته که شما یک دایورجنس 4و3 دارید یک درواقع استاپ هانتر 3 دارید و بعد قیمت میاد این دایورجنس 3و4 و این استاپ 3 هانتره درواقع یک الگوی شارک 5 دیگه ای در واقع اتفاق می افته.

یک تریگر لاین دیگه ای6 دارید برای ورود که میتونه این سطح7 یا این 8سطح باشه بعضی اوقات که نمیرسه برای  ما فرقی نمیکنه چون ما اگر توی این ناحیه9 اومد و دایور جنس9 شد تیکه ای ازاون الگو اینجا10 درواقع با شکستش وارد میشیم.

الگوهای چارتی 54

توی این ناحیه 9 اومد و دایور جنس 9 شد تیکه ای ازاون الگو اینجا 10 درواقع با شکستش وارد میشیم اگر یک دو سه هم شد اینجا 11 رو برک اوت کرد اینجا11 هم وارد بازار میشیم در هر دو حالت با ترگیب درواقع دیدگاه انواع دبل تاپ ها یا دبل باتم ها نرمال و دایورجنسی و اونیکی هم که کلا کشش ندارم که بیشتر ادامه بدم میایم و وارد بازار میشیم.

با این دیدگاه که تارگت ها ضمن اینکه شما تارگت هایی برابربا  این طول 12تا13 دبل تاپ داشتید که دبل تاپ بشه الان میتونید بیاید قسمتی14 رو ترکیبش کنید با الگوهای هارمونیک نمیخواد خود تون رو درگیر کنید اینکه میگم ترکیبش کنید با اون دیدگاهه ترکیبش کنید.

ما در این نواحی 14 که هستش دنبال گره های 15 معاملاتی هستیم .و اما با دیدگاه الگوهای هارمونیک برای رسیدن به نواحیه پی ار زد با اصلی ترین الگو که همون درواقع الگوی  ای بی سی دی هستش یک دو سه هستش میایم و وارد بازر میشیم.

دوتا جلسه و در یک جلسه گفتیم  چون قول داده بودم راجعبه هرامونیک ها هم صحبت کنیم هارمونیک هارو اوردیم توی زیر مجموعه این داستان که ازش به عنوان تریگر ورود .به عنوان یک ستاپ. یکی از بهترین ستاپ ها  برای اسکلپ کردند دیدگاه فعلی  هستش  که تقدیم حضورشما شد و نمونه هایی از این ترید هم  در کانال عمومی هم هستش.

 .

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.