جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوتهای ماژور و مینور)

 جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوت های ماژور و مینور)

ویدئو اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوت های ماژور و مینور)

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 5

خلاصه ویدئو

در این جسله قصد داریم در مورد شناخت پیوت های ماژور و مینور صحبت کنیم.

در جلسات قبل در خصوص پیوت ها صحبت کردیم و در اون جلسات اشاره کردیم به ساختار شناخت پیوت ها و این که زمانی که شما یک سطحی  در تایم فریمی دارید  باید بتونید تایم فریم مربوط به اون سطح رو مشخص کنید چون این تشخیص درست در واقع برای ما اهمیت داره بخاطر اینکه تشخیص درست سطوح در اینده یک تصمیم درست رو به همراه داره و ما برای شکست یک سطح و یا برگشت قیمت از یک سطح مطمینا به تایم فریم اون سطح احتیاج مبرم دارید.

چون شکست ها و برگشت ها مطمینا باید روی تایم فریم های خودشون اتفاق بیفته و اگه توی تشخیص سطوح و تایم فریم اونها دچار مشکل بشیم مطمینا در اینده برای تشخیص شکست ها و یا برگشت ها هم دچار مشکل میشیم.

تریدهامون بخاطر اینکه تایم فریم مناسبی رو درواقع از اون سطح تشخیص ندادیم دچار حالا مشکلاتی که می تونه استاپ باشه می تونه گیرکردن درواقع دریک سطح بخاطر اون بازه زمانی و فرکتالی که صحبت کردیم باشه و انواع دردسرهایی که می تونه بخاطر عدم تشخیص درست  تایم فریم  سطوح بوجود بیاد.

بریم برای تشخیص آقازاده سطوح – در این جلسه مادرخصوص معرفیه یک سطح به عنوان یک سطح فیلیپ 1در خدمت شما هستیم.

 جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوتهای ماژور و مینور)

و شما چنج اف پولاریتی رو میشناسید تغییر فاز ازساپورت به رزیستنس و معکوس رو مطمینا باهاش آشنایی دارید و همچنین سطوح فیلیپ که بعد از شکست اتفاق میفته یکی از سطوح مورد علاقه تریدرها هستش که دارای اهمیت خاصی هستش . و اما اینکه این سطح فیلیپ باید چه شرایطی داشته باشه  یا اینکه کلا شما وقتی یک سطحی1 دارید برای ارزش گذاریه اون سطح به چه آیتم هایی باید توجه کنید جزو مباحث این جلسمون هستش که در پیرامون این مباحث که مطرح شد حتما صحبت خواهیم کرد.

انشالله اگه سوالی بود ابهامی درتوضیحات بود در گروه در خدمت شما خواهیم بود – اولین موضوع درخصوص بحث ارزش گذاری سطوح مربوط میشه به تایمفریم مطمینا شما این بحث رو از قبل آشنایی دارید در جاهایی که شما مطالعه داشتید.

این رو هم خوندید که گذشتگان میگن هرچقدر تایم فریم بالاتر باشه ارزش و اهمیت اون سطح درواقع اون تایم بیشتر هستش نکته اصلی این هستش که به نظر من تایمفریم ها هیچ ارجحیتی نصبت یه هم ندارند .و سطحی از تایم فریم یک دقیقه .مثلا این سطح2 از تایمفریم یک دقیقه  میتونه همینقدر  ارزش داشته باشه که یک سطحی از تایم فریم مانتلی ارزش داره .

 جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوتهای ماژور و مینور)

 هر کدوم از این سطوح به اندازه اون میزان توان حرکتی که دارند و به هرحال مربوط به تایمفریم خودشون ( اشاره با موس به توان حرکتی بالای چارت ) هستش و ما باید انتظاری که از یک مثلا از سطح 2 تایم یکدقیقه داریم به اندازه خودش باشه یعنی نهایت حرکتی که می تونه داشته باشه3 دو پپ هستش.

شما وقتی میاید اینجا4 ترید می کنید انتظار یک حرکت 11دو پپی (از4تا11 اندازه زد دوپپ شد) رو باید برای مرحله اول داشته باشید مرحله دوم 5چهار و هشت پپی خب یک حرکت (4تا5 چهار پپ) چهار5 پپی و اینم (4تا6 شش پپ) اینجا 6 شش پپی داشته پس بنابرین مطابق با اونچیزی که ما انتظار داریم (اشاره به تارگت ها8) دوپپ شش پپ سیزده پپ .و فرض کنید که اینجا7 یک هداند شولدر هستش و قیمت

اومده و رسیه به ناحیه4 شونه سمت راستش و شما می خواید اینجا4 وارد بازار بشید اگه بدون تریگر هستش خب باید همینجا4 اوردر ست کنید و استاپ لاس شما . ( یواش یواش داریم میریم به سمت .که شما انشالله سوال نمیکنید تا بعدبه این مباحث برسیم. توضیحات جانبی هستش برای انکه بدونیم ما یک سطحی که داریم چه فایده ای داره و چجوری ازش استفاد می کنیم) اینکه این 4 دو پپ استاپ لاس داره (زیر خط قرمززیر4) 

و شما یک 8تارگت دو پپی شش پپی و سیزده پپی انتظار دارید .اگه وای میستید 4 و می خواید با تریگر وارد بشید مطمینا حالا یکی از اون تریگر ها مثلا شکسته شدن10 تریگر لاین9 باشه خب مطمینا شما یک قیمت(فاصله 4 تا 10 که محل برک خطروند 9 هستش رو اندازه زد دو پپ شد) دو پپی رو مطابق با همین تای م3 ازدست میدید و اونموقع استاپ شما میاد میشه این 4 زیر(خط قرمز).

استاپ دو پپی (فاصله4 تا10) و از اون مابقیه درواقع شش پپی 8 که انتظار داره یک ترید مثلا ریسک به ریوارد یک به دو .و یک چهار پپ هم از اینجا (فاصله10تا6) بخواید بگیرید  حالا روش هایی هستش که انشالله در اینده در موردش صحبت می کنیم اما در خصوص تایمفریم و ارزش سطوح براساس تایمفریم اینکه گفته.

 جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوتهای ماژور و مینور)

میشه هرچقدر تایم فریم بالاتر ارزش اون سطح بیشتر هستش فقط و فقط بخاطر این هستش که شما وقتی تایم فریم بالاتری (رفت چهارساعت) رو دارید استفاده می کنید در تایم های بالا (اشاره با موس چهارساعته) میزان توان حرکتی12 بیشتر هستش بنابرین شما اون انتظار حرکتی که از یک سطحی از تایم  بالا رو دارید پپ های بیشتری رو به شما میده .بنابرین اصل موضوع بررسیه تایمفریم ها و اینکه ارزش یک تایم بالا بیشتر هستش بیشتر بخاطر میزان نوسان ومیزان حرکتی که داره .

خب به هرحال به همون  اندازه هم شما باید صبر و تحمل داشته باشید تا حرکت اتفاق بیفته به فرض مثال همین لول هایی 13 که وجود داره  رو این 13 سطح شما میاید  وقتی یک بای 14 دارید دیگه نباید انتظار این رو داشته باشید که چون شما اینجا 14 بای کردید یک دقیقه بعد اون شانسهای فارکسیو شانسهای حرکتی جای خودش.

یک دقیقه بعد مثلا بازار خودشو برسونه به به یک لول15 تایم بالاتر شصت هفتاد پپ حرکت کنه و باید به همون اندازه صبر و تحمل انشالله توی بحث پلن نویسی توی بحث طراحیه سیستم های معاملاتی از تایمفریم ها استفاده می کنیم اما برای ارزش گذاری بخاطر همین طول حرکت و توان حرکتی ماهم ازش استفاده می کنیم واولین آیتم رو یادداشت می کنیم اینکه هرچقدر تایمفریم یک سطح بالاتر باشه ارزش و اهمیت اون سطح برای ما بیشتر هستش.

و میریم برای یاد داشت اولین نکته .-پس اولین آیتم ما شد برای ارزش گذاری تایمفریم و اینکه هرچقدر یک سطحی از تایمفریم بالاتر باشه ارزش و اهمیت اون بیشتر هستش این موضوع کارایش برای این هستش که اگه شما بدون لحاظ کردن هیچ  پیش شرطی دوتا سطح داشته باشید از دوتا تایم فریم مختلف مثلا این پایینی 1 دیلی باشه.

این بالایی چهار 2 ساعته مطمینا زمانی که قیمت اومده 3 و به یک سطحی 1 از تایم فریم  بالاتر رسیده 3 توان حرکتی وقدرت حرکتی این1 تایم باعث میشه که شما یک حرکت 4 داشته باشید میاد میرسه به سطح شما2 ازتایم پایینتر و یک نهایتش یک برگشت2تا5 دارید و پشتیبانی درواقع این حرکت (حرکت صعودیه بعد1)  توسط یک تایم 1 بالا باعث میشه که سطحی 2 از تایم فریم پایینتر شکسته 6بشه و شما این انتظار رو داشته باشید که قدرت و توان تایم بالا و اون1 پیوتی که برای تایم بالا هستش بتونه پیوت مینوریه2 خودش رو بشکنه 6 و کلا پیوتهای از تایم  پایینتر2 ساخته میشند برای اینکه شکسته بشند.

بصورت ناخودآگاه از کلمه مینور استفاده کردیم و دسته بندهی که مطمینا بهتراز من می دونید خوبه که یک اشاره ای داشته بریم روی چارت کمی درمورد تقسیمبندی پیوتهااز نظر مینور و ماژور  صحبت کنیم.

 جلسه ششم: اهمیت و اعتبار سطوح (شناخت پیوتهای ماژور و مینور)

شناخت پیوت های مینور و ماژور

-.یک اشاره ای داشته باشیم به بحث شناخت پیوتهای مینور و ماژر در سبک کلاسیک و بعدا اونچیزی که مد نظر ما در تریگر پرایس اکشن هستش به عنوان مینور و ماژور هم اشاره کنیم . درس بک کلاسیک  شما برای اینکه بخواید بیاید و پیوتهای مینور و ماژور رو تشخیص بدید از دو ابزار کمکی استفاده می کنید.

یکی از ابزارها مکدی بصورت  تنظیمات دیفالت هستش استفاده می کنی م و دیگری استفاده از فیبو ریتریسمنتد بصورت دیفالت. از این دو تا ابزار کمکی استفاده میشه برای تشخیص پیوتهای مینور و ماژور.اولین گام این هستش که شما میاید تمام تغی یر فازهایی که در مکدی هستش رو علامت میزنید (بصورت خطوط عمودی خط چین) اینجا1 مکدی تغییر فاز به سمت منفی داشته.

اینجا 2 کلا توی فاز مثبت بوده و تغییر فاز بعدیمون توی این 3ناحیه تغییر فاز بعدیمون تقریبا ازاینجاها 4 شروع شده. یک تغییر فاز منفی5 هم از اینجاها داشتی م .این اولین موضوع هستش و این دوتا ابزار دوتا شرط تشخیص مینور و ماژور هستند .به این حالت که اگر هردوتا شرطی که میگیم.

صادق باشه اون پیوت یک پیوت اصلی و ماژور هستش و چنانچه یکی از دوتا شرط باشه و دیگره نباشه اون پیوت توی سبک کلاسیک برای ما جزو پیوتهای مینوری محسوب میشند .شما خب یک حرکت اینجا 6دارید در این تغییر فازی3که اینجا داریم و لوی7 منفی که ایجاد شده اینجا7هستش.

شما اینجا7 یک لویی دارید شما اینجا 7یک سطح حمایت دارید حالا میاید بررسی میکنید ببینید اون حرکت قبلی که اتفاق افتاده .اینجا30 این فاز مثبتی که اینجا بوده این های رو9 به شما داده و فاز منفی5 که اینجا بوده .این لو8 رو به شما داده بنابرین شما یک حرکت دارید .یک لگ حرکتی (8تا9) دارید در سبک کلاسیک از این لو8 به این های 9و خب مطمینا این حرکت (8تا9) رو وقتی می خواید بیاید و بررسی کنید ببینید پیوتی که اینجا9 تشکیل خواهد شد جزو پیوتهای مینور هستش یا ماژور .اینکه این پیوت 9 الان که تشکیل شده .

می تونید بررسی کنید .اینکه تغییر فاز 3 مکدی رو داشتیم بنابرین یک شرط وجود داره شرط دوم اینکه شما وقتی فیبوی ریتریسمنت این لگ حرکتی (8تا9) رو میاید و ترسیم میکنید.

ماژور و مینور 5

اینجا (لول خطچین10 همون لول38.2 هستش) و میبینید  9تا2 بیشتر10 از 38% اصلاح شده و تغییر فاز 3هم که داشتیم پس بنابرین پیوتی که شما اینجا9 دارید یک پیوت اصلی محسوب میشه. همچنین برای این حرکت (9تا7) شما یک تغییر فاز2 داشتید.

پس این حرکت (9تا7) مد نظر هستش تغییر فاز2 رو داشتید و اصلاح 38.2 درصد فیبو رو هم داشتید11 بنابرین پیوتی که شما اینجا7 دارید یک پیوت اصلی محسوب میشه .جاهایی هستش که شما تغییر فاز مکدی رو دارید ولی اصلاح 38% رو ندارید  جاهای هستش که شما اصلاح %38 رو دارید.

اما تغییر فاز رو ندارید .مثلا در اون زمانی که اینجا این حرکت (12تا13) اتفاق افتاده به عنوان مثال 38% اومده اصلاح14 کرده و اما تغییر فاز نبود ه15 بنابرین سطح و پیوتی که اینجا13 شکل میگیره یک پیوت و لوی13 مینوری محسوب میشه و اینهم یکی از اون  تقسیم بندی هایی هستش که در سبک کلاسیک ازش استفاده میشه ماهم که از این روش استفاده نمی کنیم .

ماژور و مینور 6

-و اما تعیین پیوت های مینور و ماژور در تریگر پرایس اکشن به چه صورت هستش ؟بصورت مقایسه بین دوتا سطح هستش البته دوتا روش داریم من دیگه یکی از اون روش هارو نمیگم.همین یک ر وش برای تشخیص پیوتهای مینور ماژور و مقایسه کفایت میکنه.

از بحث تایم فریم استفاده می کنیم یعنی اینکه زمانی که شما یک سطحی 1 دارید این سطح به تنهایی یک سطحه و نه مینوره و نه ماژوره شما یک سطح دارید زمانی  می تونید بگید این سطح 1 مینوره و ماژوره.

که اومده باشید مقایسه کرده باشید بین این سطح 1 و مثلا این سطح 2 به نصبت این دوتا سطح شما یک سطحی این پایین 2 دارید که سطحی از تایم فریمه بالاتر (حرکت3رو با موس نشون داد) هستش مثلا تایم مانتلی و ویکلی  و دیلی  حالا برای هر تایمی هستش و اونموقع سطحی که اینجا1 دارید واین سطحی که (رفت تایم دیلی) دو کندل در یک راستا (اشاره  به حرکت30 تا31).

این همن جایی بود که دوستان سوال میکردند ( 30تا 31 رو اندازه زد) در موردش ان صدو بیست پپه که صحبت کردیم (صدو ده پپ بود گفتند صدو بیست)(برگشت به چهارساعت) شما یک سطحی 1 دارید از تایمفریم پایینتر از این سطح 2 و اونموقع این سطح 1 میشه یک سطح مینوری و این سطح2 میشه یک سطح ماژوری و توقع ما بدون ل حاظ کردن هیچ پیش شرط دیگه ای که حالا شرط های زیادی هم بهش اضافه میشه .

این هستش که اگر بازار از این سطح2 برگرده5تا32 بخاطر اینکه از یک سطحی 2از تایمفریم بالاتر برگشته قدرت شکستن این سطح1 رو داره و این میشه اولین آیتم و اینکه تشخیص پیوتهای مینور و ماژور بنابرین زمانی که میگیم یک سطح 1مینوری داریم اون سطح رو باید  بگیم به نصبت کدوم تایمفریم مینور هستش و بعضی وقت ها هستش در این تایمی که اینجا (چهارساعته)هستیم این سطح1 یک سطح مینوری هستش.

ماژور و مینور 7

ولی وقتی داریم مقایسه می کنی م)رفت یکساعته( به فرض مثال در یک تایمفریم پایینتر)یکساعته( هستید و یک سطح دیگه ای مثلا اینجا6  یک پیوت دیگه ای دارید از یک تایم پایینتر اونموقع همین سطحی1 که داشتیم در تایم دیگه ای مقایسه میکردیم و یک 1 سطح مینور بود الان به  نسبت این سطح 6 یک سطح ماژور هستش.

ماژور و مینور 8

پس بنابرین مقایسه بین سطوح پیوت های مینور و ماژور رو برای ما مشخص میکنه (رفت چهار ساعته) یک سوالی که شاد پیش بیاد این هستش که خب زمانی که شما دوتا سطح 1و2 دارید از دوتا تایمفریم متفاوت می تونید این دیدگاه رو داشته باشید که سطح 2 تایم بالا می تونه  قدرت بیشتری داشته باشه و توان حرکتی بیشتری داشته باشه و بتونه بیاد و سطح پیش روی 1خودش رو  برک اوت32 کنه.

ماژور و مینور 9

اگه یک زمانی یک جایی مثلا گیر کردیم بین دوتا سطح همتراز اونموقع در این زمان که دوتا سطح همتراز داریم  چه آیتمی رو باید لحاظ کنیم؟ برای اینکه ببینیم کدوم یکی از این سطوح شکسته خواهند شد در زمانی که شما دوتا سطح دارید از یک تایمفریم مطمینا بازار بین اون دوتا سطح شروع میکنه به نوسان کردن و زمانیکه در چنین شرایطی هستیم باید تعداد دفعات برخورد به سطح رو بیایم و لحاظ کنیم.

مقایسه بین دوتا سطح مطرح میشه یک نکته داخل پرانتز بگم. وقتی بحث ارزشگذاری سطوح هستش ما دوتا بحث رو همزمان داریم  پیگیری می کنیم یکی یک سطح7 داریم و همون سطح رو داریم بصورت تکی و بدون در نظر گرفتن سطوح دیگه داریم مقایسه می کنیم و یک زمانی هستش که داری م دوتا سطح7و8 رو باهم مقایسه می کنیم.

من این دوتا رو دارم باهمدیگه همزمان میگم و سعی میکنم  تاجایی که اشاره دوتایی هستش داخل پرانتز بگم مقایسه و جایی که فقط یک7 سطح رو داریم باخودش مقایسه می کنیم. سوال ا ین هستش که مگه میشه یک سطح رو باخودش مقایسه کرد؟ تقریبا اره. و این 7هم که تکی هستش رو حالا هرزمانی که داریم صحبت می کنیم بهش اشاره می کنیم  معمولا توی سطوح فیلیپ ازش استفاده خواهیم کرد.  اما تعداد دفعات برخورد زمانیکه شما دوتا سطح7و8 تقریبا از یک تایمفریم دارید .

میاد و کمک میکنه به ما برای تصمیم گیری و اونچیزی که برای ما مهم هستش اینکه هرچقدر تعداد دفعات برخورد به یک سطحی بیشتر بشه از ارزش اون سطح کمتر میشه .من این جمله رو بصورت کلمه به کلمه و واو به واو گفتم بخاطر اینکه خلاف دیدگاه کلاسیک هستش .در دیدگاه کلاسیک به این صورت هستش که شما هرچقدر تعداد دفعات برخورد به یک سطحی بیشتر هستش میگن اون سطح اهمیت ارزش بیشتری داره در شرایطی که وقتی شما دیدگاه سفارشات داشته باشید.

و یک سطحی دارید به فرض اینجا7 و این سطح اومده و برک اوت 9شده تعداد زیادی دیدگاه (با موس اشاره بههای های 17) عوض شده .و در برخورد مثلا اینجا9 صدرصد رفته ( با موس اشاره رفته بالا تا10) اینجا در برخرد بعدی11 که دارید میاد10تا11 به سمت این سطح7 خب تعداد زیادی اینجا9 وارد معامله شدند.

و اینجا11 فرض رو برین میگذاریم که 80% از کسایی که اینجا9 خواب بو دند اینجا11 تازه بیدار شدند و میان وارد11تا13 بازار میشند هرچند این داره برمیگرد ه13تا15 پایین خوب سود کردند (اشاره به  حرکی9تا10 که سود کردن) تصفیه کردند (اشاره به حرکت 10تا11 با موس برای تصفیه) سودکردند ( اشاره با موس  به حرکت11تا13) تصفیه (اشاره با موس به حرکت 13تا15) کردند.

میاد به سمت پایین13تا15 در دفعه بعد15 مثلا 70% ( اشاره با موس به حرکت15تا33  که یعنی هفتاد درصد احتمال صعود هستش از15 به سمت 33) در دفعه 16 بعد 60% (اشاره با موس 16تا34 که شصت درصد احتمال صعود هستش).

ماژور و مینور 10

اولی 11 رو 20% در نظر گرفتیم بعدی 15و16 رو ده تایی (یعنی اولی 11 بیست درصد از احتمال برگشت کم شد.در دفعات بعدی 15و16 هر دفعه ده درصد کم شد) و اینکه ما نهایتا تا سه برخورد 11 و 15و16 به یک سطح رو برای ترید مناسب می دونیم و بعد از اون ممکنه یک وقتی مثل اینجا چمیدونم یکی17.1 دوتا 17.2سه تا17.3 چهارتا 174. پنج تا17.5 شش تا 17.6 هفتا17.7…هفت بار هم برخورد کنه و واکنش هم داشته باشه اما ما تا سه برخورد رو معمولا روی یک سطح حساب باز می کنیم  و از سوم به بعد انتظار شکسته شدن اون سطح رو داریم

.بنابرین .اینکه دوستان میگن هرچقدر تعداد برخورد)اشاره باموس به برخوردهای 17( بیشتر باشه اونموقع ارزش و اهمیتش بیشتره. شاید البته به این دلیل گفته شده که ماهم این اعتقاد رو داریم البته با کمی تغییر)یک خط عمود35 کشید( اینکه اگر تعداد برخورد 17 قیمت به یک سطح7  زیاد باشه) اشاره با موس از 17.1تا17.7( هرچقدر بیشتر باشه اینکه اون سطح زمانی که شکسته 9 میشه ارزش و اهمیت اون سطحی2.7 که فیلیپ شده.

(اشاره به سطح 7.2 بعد ازخط عمود35 و برک 9) بیشتره یعنی اینکه شما اگه بخواید بیاید مقایسه کنید بین یک سطح (اشاره با موس به سطح7.1 قبل از شکست) و خودش وتعداد برخورد (1.17تا17.7) ها اگر یک سطحی7.1 داشتید که تعداد دفعات برخورد(اشاره 17.1 تا 17.7) زیاد بود و اون سطح برک اوت 9 شد. سطحی7.1 که تعداد دفعات برخورد(17.1تا17.7) زیادی داره و میاد و برک اوت 9 میشه بعد از

شکسته 9 شدن ارزش و اهمیتش 7.2 بیشتر میشه نصبت به سطحی که تعداد دفعات برخورد کمتری داره (قبل شکست) بنابرین این بحث دوتا  قسمت میشه یکی قبل از شکست7.1 و یکی بعد از شکست7.2 . قبل از شکست 1.7هرچقدر تعداد دفعات برخورد بیشتر باشه ارزش 7.1 کمتر میشه .

ماژور و مینور 11

و بعد از شک ست9 هرچقدر تعداد دفعات17.1تا17.2 برخورد قبل از شکسته بیشتر بود اونموقع ارزش7.2 بیشتر و معکوسش .و اما مقایسه بین دوتا سطح بازهم به همین حالت هستش و هرچقدر تعداد دفعات17.1تا17.7 برخورد.اینها 18 هم جزو تعداد دفعات برخورده  این سطح ( سطوح طوسی رنگ منظورشونه) جزو سطوح محاسباتی هستش و دقیق دقیق نیست.

اما این7.1سطحه و اینها17و18 برخورد ه و یک19 برخورد دو برخورد20 سه برخورد21 چهار22تا پنجتا23 حالا این م24 تازه بگیریم شیشتا برخورد اینجا8 و داریم و اینجا 7.1یکی17.1 دوتا17.2 سه تا 17.3چهارتا 17.4 پنجتا17.5 شیشتا17.6 هفتا 17.7بیشتر بوده و شکسته9 شد ه ضمن اینکه دوستان کلاسیک کار مطمینا و اونهایی هم که حتی خطوط عمل عکس العمل  آقای اندروز رو کار می کنند شاید در جلسه بعد اشاره ای داشته باشیم.

این اعتقاد هستش که( یک باکس 25طوسی ترسیم کرد) اگر شما یک بازار ساید ( اشاره با موس به حرکت در باکس25) داشته باشید حالا اینکه این بازار ساید الان (الان یعنی در ناحیه26 باشیم) چه فایده ای داره که اینجا 26 تشخیص بدیم اون هم در آینده تو بحث بیس ها زمانی که بیشتر صحبت کردیم تو بحث شکست خطوط روند تشخیص بازارهای ساید.

اینکه در حداقل دو یا سه کندل بعد بخوایم تشخیص بدیم و بیایم باهاشون ترید کنیم به هرحال سر جای خودش و انشالله بیشتر توضیح خواهیم داد.اما اعتقاد دارند که وقتی یک سطحی7 بخواد بشکنه توی بحث مستطیل ها  (منظور از مستطیل باکس25 هستش).

ماژور و مینور 12

برگشت از مرکز26 اتفاق میفته یعنی این برگشتی که این پیوتی26 که از مرکز اتفاق میفته و باعث شکست 9میشه می تونه یک شکست 9 موفق بشه چون توان و پتانسیل بیشتری27 ( اشاره با موس26تا27 ) برای حرکت داره.

تا اینکه مثلا یک برگشتی 28تا29 از خود سطح اصلی7 باشه از این8 سطح29 اصلی یا این 7سطح40 اصلی این شکست ها )اشاره با موس به ناحیه40(معمولا فاز کمتری رو حرکت می کنند نصبت به اینکه این برگشت 26 اتفاق میفته و همچنینی حالا تو بحث نگاهی به الگوهای کلاسیک مجددا صحبت خواهیم کرد که انتظار طول حرکت 30همین مستطیل 25رو از این آقازاد ه31 برای بعد از شکست9 هم داریم که می تونه به اندازه طول خودش25 حرکت کنه این هم حالا یک بحثیه که انشالله در آینده صحبت خواهیم کرد اما یک اشاره ای داشته باشیم. و اینهم تعداد دفعات

برخورد (به سطح7و8 ) و مقایسه بین دوتا سطح (7و8 قبل شکست) و فاصله حرکت هایی که (منظور فاصله رفتو برگشتیه قیمت بین سطوح7و8 هستش ) در واقع  داره این فاصله برگشتی 26 که کم شده ( یعنی قیمت در 26 زیاد دور نشده از سطح7 برگشته و شکسته در9) و اومده شکست 9 اتفاق افتاده.

ماژور و مینور 13

و اون اولویت بندی که هرچقدر تعداد دفعات برخوردها (اشاره به برخورد های 17.1تا17.7) بیشتر. ارزش اون سطح فیلیپ7.2 در آینده بعد از شکسته9 شدن بیشتر هستش یک بحث هم داخل پرانتز بگیم:که شاید به همین بحث مرکز26 مستطیله یک کوچولو مربوط بشه اونهم  حالا که اینجا دیدم یک دیدگاهی تو بحث کلاسیک هستش.

من خیلی جاها دیدم که دوستانی این اعتقاد رو دارند اگر یک سطح داشته باشیم .مثلا مثل این سطح32 و قیمت در دفعات و بارها بیاد از این سطح عبور کنه یعنی بره بالا33 بیاد پایین 34 بره بالا 35 مثل کاردی که داره پنیر رو قاچ قاچش می کنه این سطح 32 به اعتقاد اونها دیگه فاقد اهمیت و ارزش هستش مطمینا اینطوری نیستش این سطوح ارزش و اهمیت خودشون رو ازدست نمی دند.

همونطور هم که خودتون مشاهده می کنید  همین سطح 32 بعد از بارها واکنشی که در واقع بازار اومده وحرکت کرده 33و34و35و ارزش داشته (اشاره به ناحیه36 که قیمت واکنش برگش داشته) شاید اون دوستان از تکنیک های دی گه ای بعدا برای پیدا کردن این سطح36 استفاده می کنند مثلا همین که الان خدمت شما عرض کردیم (یک باکس طوسی37 کشید ) اینجا37 هم یک مستطیل و جزوناحیه های 38 مرکزی

ماژور و مینور 14

پیوت چرخشی ها این پیوتی که ماداریم نه و جزو ناحیه های مرکزی 36برای چرخش و مستطیل حایز اهمیت میشه شاید از اون اعتقادی استفاده می کنند که اگر شما یک سطحی اینجا36 دارید (اشاره با موس به سطح مرکزیه در ناحیه 36) این سطح برایند واکنش قیمت به همه سطوح قبله ( اشاره با موس روی سطح مرکزیه38 از ناحیه 36 به سمت گذشته) یعنی شما اخرین سطح 36 رو داشته باشید .

اونموقع می تونید بیاید و بگید که بقیه سطوح گذشته (اشاره با موس روی سطح مرکزی 38 از36 به سمت گذشته ) حالا اهمیت نداره و به هر حال دیدگاهی هستش که دارند و قابل احترام اما سطوحی که به عنوان مارکر و به عنوان یک سطح پنهانی .ببینید اینجا1 یک حالا خطگردن هستش و به هرحال سطحی بوده که شکسته 2 شده و بازار برگشته 3 و بهش (به سطح1) واکنش داشته و این حالته که حالا دنبالش بودیم این حالت اینجا صادق نیست.  

و مجددا یک سطح فیلیپ 4 و یک برگشت 5 و حرکت 6. پس اون نکته رو هم در نظر داشته باشیم که ما اون اعتقاد رو نداریم . که اگه یک سطحی رو داشتیم مثلا اینجا 7 یک سطح و قیمت میاد و میره بالا 8 میاد میره پایین 9 ومیره بالا 10 و در دفعه بعدی 11 که برگشته مجددا به همین سطح 7واکنش 11  نشون داد ه بنابرین اینکه یک 45 سطح داشته

ماژور و مینور 15

باشیم و قیمت بارها ازش رفت 43 وآمد 44 فامیلی داشته بشه و بره و برگرده و چندین بار این 43و44 اتفاق بیفته اون سطح 45 ارزش خودش رو از دست میده ما بهش اعتقاد نداریم چون ممکنه کسانی که اینجا 12 معامله کردن در این بازه ( بازه باکس13 به بعد باکس طوسی ) توی بازار نبودن و این 12 قیمت برای اونها ذهنیت داره و زمانی که اونها مجددا اومدن به ذهنیتی 14 که دارند. عمل می کنند قیمت هم به ذهنیتی که اون ها دارند.

ماژور و مینور 16

و دارند بهش واکنش نشون14 میدن قیمت هم همون واکنش رو داره و اما اینهم از تعداد دفعات برخورد و اون نکته ای که اینجا گفتیم یک موضوعی رو دوستان توی گروه سوال کردن که توضیح بدیم ببینید توی بحث چقدر به گذشته رفتن هستش این رو سوال کردند شما من اینرو توی دوره قبل به چندین روش مختلف به دوستان عرض کردم.

خیلی خلاصه اینکه شما زمانی که در یک تایمی هستید مثلا مثل همین تایم چهار   ساعته من این سطحی15 که دارم چقدر به گذشته برم وبررسی کنم ببینیم که این سطح واکنش داشته نداشته برخوردهاش چقدر بوده و بخوام تصمیم بگیرم در هر تایمی که هستید به اندازه تایم ساختار همین تایمی که درواقع هستید.

ماژور و مینور 17

یعنی چهارتا تایم فریم بالاتر شما در تایم چهار ساعته هستید. کنترل وای رو بگیریم داره به شما تایم ساختارش16 (محدوده 16) رو نشون میده ( فاصله بین خطوط سپریتورچهارساعته که میشه ویکلی)

 و توی تایم ویکلی تای م ساختارتای م ویکلی شما میشه17 تقریبا شیش ماهه یعنی شش ماه که میشه بیست و شیش هفته یعنی شما اگر اینجا 15هستید و میخواید برید گذشته بازار رو نگاه کنید نهایتا الان تو صفحه هشتا17 اینجا داریم سه تا از این صفحه ها که میشه سه هشتا بیست و چهارتا

تقریبا میتونید به گذشته بازاربرید گفتم اگر مانیتور واید داشته باشید تا دوتا گذشته رو میتونید برید نگاه کنید .یعنی الان هشتا اینجا 17 و هشتا هم صفحه بعد خیلی زیاد میشه یعنی بیست وپنج تا هم خیلی زیاده گفتم دیگه برای اینکه اتمام حجت شده باشه و حرف و حدیثی توش نباشه به اندازه چهارتا تایم بالاتر می تونید برید نگاه کنید.

می تونید به اندازه تایم ساختار مثلااین جاچهار ساعته میشه هفتگی و حالاهفتگی خیلی کم میشه اگر بخوایم بگیم به اندازه تایم ساختار همون خوبه (چهارتا تایم بالاتر) دستکاریش نکنید و همین یک قانون کفایت می کنه  برای رفتن به گذ شته چارت برای بررسیه اینکه الان این سطحی15 که اینجا )عکس بالا(دارید چقدر به گذشته برم؟

بیست و پنجتا هفته باید برم عقب ( شمرد رفت عقب رسید به 18) که اینم میبییم قیمت 18به این ناحیه15 خورد ه .اگریک زمانی سابقه ای  ازش نبود .

ماژور و مینور 18

اونموقع مطمینا باید شما به تایم بالاتر برید (رفت دیلی) و اون (خطمشکی افقی19) سطح مطمینا برای تایم بالاتر هستش و سابقه داره مثل همین ( خط مشکی19) اقازاده ای که اینجا هستش و( باکس قرمز کشید) در تحلیل های هفتگی که توی توییتر شیر می کنیم.

یک ناحیه و سطحی (باکس قرمز19 ) داریم که قیمت بهش 20 رسیده بنابرین یک نیم نگاهی (رفت چهارساعته) هم  در اینکه چقدر به گذشته بریم و بررسی  کنیم به تایم بالا هم داشته باشیم .

ماژور و مینور 19

اما برگردیم به تعداد دفعات برخورد و مقایسه بین دوتا سطح اینرو در نظر داشته باشی د که بعضی از اوقات شما در یک تایمی دارید تحلیل می کنید سطوح رو دارید و مشاهده می کنید.

که به فرض مثال اینجا 20 (ناحیه قزمز20) یک سطحی دارید از تایمفریم دیلی و قیمت از یک تایم چهار21 ساعته میاد وتایم دیلی 20 رو برک اوت 22 میکنه و این برخلاف اون دیدگاهی هستش که ما خدمت شما عرض کردیم .

این اتفاق فقط در زمانی می افته که اون سطح 21 تایم چهار ساعته که شما دارید و قیمت ازش اومده 22 و سطح 20 تایم بالاتر رو شکسته 22 اون سطح چهار ساعته 21 یا سطح مینوری که از تایم پایینتر هستش مورد حمایت یک سطح 23 ازتایم فریم بالاتر هست.

بعضی از اوقات مورد حمایت بودن و تحت پوشش بودن از یک تایم بالاتر باعث میشه که قیمت بیاد و یک سطحی 20 رو بشکنه 22 و ما این فکر رو داشته باشیم که خب این 21یک  سطح کم ارزش تر بود و چجوری اومد.

یک سطح 20 با ارزش رو شکست . من فکر می کنم این موضوع رو تو دوره اول نگفتم تحت حمایت بودن به اندازه ای تی ار اون تایم فریم هستش .

ماژور و مینور 24 1

یعنی شما (رفت دیلی) وقتی که اینجا (دیلی)هستید .و سطحی23 دارید حالا زیاد هم بالانریم ازیک تایمفریم  مانتلی یک سطحی دارید به اندازه ای تی ار مانتلی یعنی یک چیزی حول و حوش ( سیصدتا برای پریود7 دویستا اینجا پریود3) دویست و پنجاه پپ  که برای مانتلی هستش.

البته توان حرکتیش چهارصد پپ هستش و در حال حا ضر چون بازار در رنج و کمپرس هستش این عدد ها ( اشاره به ای تی ار259) پایین اومدن باید انتظار یک حرکت با مومنتوم وشارپ رو هم از این عرض داشته باشیم برگردیم به تحت حمایت بودن و یکچیزی حول حوش دویستو پنجاه پپ میشه محدوده حمایتیه این سطح حالا اینکه میتونه تقریبا صدوبیست و پنج تا بالاتر40 و صدو  بیست و پنج 41 تا پایینتر باشه چون محدوده  هستش

ماژور و مینور 21

 شما زمانی که در یک تایم پایین تر(دیلی) هستید این لولی که اینجا23 دارید تا صدو این شادویه 24 که فکر میکنم اگر اشتباه نکنم تا صدو بیست و  خورده ای پپ یعنی همین جاها 25 تا صدو پنجاهتا .خطوط سپریتور رو حذف کنیم تا جلوی دید رو نگیره تا بتونیم شادو 24 رو دقیق تر اندازه بزنیم.

ماژور و مینور 22

دوباره از 24 شادو 125 تا میایم پایین میشه یعنی همین محدوده ای 26 که اینجا ها وجود داره  ناحیه 23 مقاومتی این تایمفریم (باکس قرمز23) هستش و بخاطر همین هستش شما الان یک تایمفریمی که دارید سطحی 24 که دارید یک فوق مانتلی دارید و میاید نگاه می کنید.

میبینید که  به فرض مثال یک پیوتی دارید از تایم فریم حالا اینجا 27 شما دیلی رو دارید میبینید و میاید اینجا ویکلی 28 دارید و قیمت از دیلی 27 میاد ویکلی 28 رو میشکنه 29 چجوری این اتفاق میفته؟ بخاطر اینکه تحت حمایت ( ناحیه بین 23 تا 24 رو نشون میده به عنوان مقاومتتایم بالا) یک تایم بالاتر (مانتلی) بوده و اینرو هم انشالله در نظر بگیریم.

ماژور و مینور 23

 چون بعضی وقتها هم اتفاق می افته که شما سطوحی دارید که سطوح همپوشان هستش یعنی یک ناحیه ای دارید مثلا مثل اینجا23 که حالا برای مانتلی و اونموقع پیوتهایی 43.44 در دل این ناحیه مانتلی اتفاق می افته که برای دیلی هستش. برای چهار ساعته هستش برای یک ساعته هستش.

اینجارو 23 باید چیکار کرد آیا با همه این پیوتها میشه ترید کرد  ؟.انشالله بحث ترید با همه اونها که براساس مگنت باشه یا اینکه براساس ماهیت  باشه رو در اینده خواهیم گفت اما اولویت اصلی در زمانی که شما هم پوشانیه پیوت هارو 23 دارید با تایم فریم بالاتر هستش.

ماژور و مینور 24 2

و تایم بالاتر یعنی قدرت حرکت  بیشتر بنابرین آیتم سومی که بعد از تعداد دفعات برخورد درموردش بخوایم بیایم برای ارزشگذاری سطوح صحبت کنیم میزان حرکت 4 هستش میزان توان اون قدرت پرتاب 4 هستش اگر شما یک سطحی 1 داشته باشید و قیمت در برگشت 5 یا بعد از شکست 2 فرقی نمیکنه طول حرکت 3 انجام شده طول حرکت زیادی باشه اینکه طول حرکت زیاد چند پپ بصورت مقایسه به نصبت درواقع گذشته بازار45 نگاه کنید اون مومنتوم حرکت اون پرتابی که هستش بصورت چشمی قابل مشاهده هستش.

زمانیکه این3 اتفاق میفته هرچقدر طول این حرکت بعد از شکست 3یا بعد از برگشت5 فرقی نمیکنه بیشتر باشه میزان اهمیت  و ارزش اون سطحی1 که باعث اون پرتاب ش ده  بیشتر میشه یعنی اینکه شما مثلا. اینجا46 شما یک حرکت 46 تا 47 داشتید  حرکتی که )رفت عقب تر چارت(یا اینجا 7 مثلا یک حرکت با مومنتوم داشتید .

ماژور و مینور 54

سی پیه 48 کجا تموم شده ؟ اینجا 49 و یک حرکت شارپ 7 داشتید و  یا  اینجا یک حرکت شارپ 8 با مومنتوم داشتید فرق زیادی نمیکنه. هرچقدر طول حرکتی8 که اتفاق میفته  بیشتر باشه ارزش اون سطحی9 که ایجاد میشه بیشتر هستش و این به عنوان یکی از قوانین هستش و قوانینی که البته تو یکی از سوال های اخر همین دویستو خورده ای قبلیه دیدم که  یک سوالی مطرح شده بود که اگه شما یک سطحی 9داشته باشید و قیمت بیاد مثلا شما اینجا 9 یک سطح دارید.

برای تایم چهار ساعته (سطح قرمز) قیمت زمانی که برگشته 10 از طول حرکت بیشتر از اون سه برابر چهار ساعته برگشته اونموقع ما اینجا11 که می خوایم بیایم و وارد معامله بشیم آیا باید استناد کنیم به این 9چهار ساعته به دنبال پیوت چهار ساعته 11 باشیم یا نه این 10 طول حرکتی بیشتریکه اینجا هستش مثلا برای دیلی اونموقع بیای م11 و استناد کنیم و منتظر تشکیل پیوت دیلی باشیم .

نه ما  باید منتظر تشکیل پیوت چهار ساعته9 باشیم.واینرو در نظر داشته باشیم که زمانیکه طول حرکت10 بیشتر میشه طول حرکتی که برمیگرده 10 زیاد میشه یعنی اینکه قیمت داره ازیک تایم بالاتر 12 داره  برمیگرده.یعنی اینجایی 12 که داره برمیگرده یک سطح ماژور هستش.

ماژور و مینور 55

و این9 میشه سطح مینوری اونموقع انتظار حتی شکسته11 شدن این9 رو ( دربرگشت10) باید داشته باشیم و خود آرایشی که قیمت ( شروع حرکتصعودی در12) از اینجا 12 برگشته هم بسیار بسیار برای ما مهم هستش که به آرایش هایی که در واقع برگشتی هستند و اتفاق می افتند.

اینکه اینجا 13اومده سطح شکسته شده هیچ دیدگاه  سلی در دل این پیوت9 وجود نداشته وقتی هیچ دیدگاه سلی در این9 پیوت وجود نداشته یعنی اینکه چی داره؟ یعنی اینکه دیدگاه بای14 وجود داره و شما به راحتی میتونید توی سطوح فیلیپ 50.

به این حالت15 بصورت معکوس ترید کنید پس آیتم  فاصله می تونه یکی از عواملی باشه که ما برای لحاظ کردن درواقع اهمیت و ارزش سطوح ازش استفاده کنیم و موضوع بعدی تعداد دفعات برخوردی که صحبت کردیم.

ماژور و مینور 56

اینجا 16 پیش روی من هستش این رو در نظر داشته باشید که الان نیاید بگید که عه تعداد دفعات برخورد16( باکس سبز) یک دو  سه پس چرا اینجا 51 نشکست؟ این سطح 52 مال مانتلی بود واین16 ( باکس سبز چهارساعته) تعداد دفعات برخورد اصلا.

اینجا( تایمفریم ویکلی) حالا برای بهتر دیده شدن.سطحی که اینجا داریم این تعداد دفعات برخوردی که اینجا16 داره اتفاق می افته برای یک  سطحی17 از تایم فریم بالا هستش و همونطور که میبینید16 برخورد اولیش16(درتایم دیلی)

ماژور و مینور 57
ماژور و مینور 58

(رفت تایم مانتلی) اینجا18و حالا برای بهتر دیده شدن یدونه 18 (درمانتلی) برخورد بیشتر بهش (به سطح) وجود نداشته برای بهتر دیده شدن (رفت ویکلی) اینجا 16و حتی مثال تایم پایین (رفت دیلی) 19 هم میایم پس اینهارو19و16(رفت چهارساعته) یکوقتی به اشتباه تعداد دفعات برخورد در نظر نگیرید.

ماژور و مینور 59

ضمن اینکه پیوتی که20 اینجا   تشکیل شده یک پیوت تایم پایینتر و فشار16 از تایم بالا و برک اوت21 به هر حال سطح 20 شکسته شده و  سطح شکسته شده یک ناحیه.  نفوذ 22 برگشت 53 شکست 21 و گره 23 و واکنش 24 الان هم که( لایو بازار).

ماژور و مینور 60

فکر کنم همین ارز رو دوستان سوال کردند .اینجاها25 بودیم اگر اشتباه نکنم که الان باید چیکار کنی م؟ گفتم که ما معلق روی زمین و هوا ترید نمی کنیم البته اینجا 26یک سطحی داریم که در آینده درموردشون صحبت کنیم .

اما گفتیم که اگه برگرده اینجا27 محل بای و اگه بیاد اینجا 28 محل سل که توی تایم پایین هم بود(رفت یک ساعته) که یدونه از اون لول ها از اینجا 29 اومده بود و یک لول هم من اینجا30 ترسیم کرده بودم این گرهه30 و چون گره اومد بالاتر 31 ( اشاره با موس به محدوده 31) هیچ اتفاقی هم نیفتاد و اینکه میگم هیچ اتفاقی هم نیفتاد بخاطر بحث گره  ها و استاپها هستش که در اینده در خدمت شما خواهیم بود.

ماژور و مینور 61

از بحثمون دور نشیم تایم فریم و تعداد دفعات برخورد رو گفتیم و فاصله حرکتی یعنی شما یک سطحی1 دارید قیمت میاد اون سطح رو میشکنه 2 و هرچقدر فاصله بیشتری 3 از اون سطح 1 بگیره ارزش و اهمیت این سطح 1 بیشتر هستنش و ما روی این سطح میایم 1 و یک حساب ویژه باز میکنیم برای انکه طول حرکت 3 و اون پرتاب و ان مومنتوم زیاد بوده بنابرین اهمیت و ارزش این سطح 1 برای ما بیشتر هستش.

نکته بعدی توی بحث ارزش گذاری فاصله زمانیه برگشت ( اشاره با موس فاصله 2 که از سطح 1 جداشده تا 54 که به سطح یک برگشته) هستش که یک نمونش رو ما توی کد داشتیم.

شما توی همون بحث مقایسه  بین دوتا سطوح (4و5) میتونید ازش استفاده کنید و هرچقدر فاصله اینجا ( محدوده بین 4و5 باکس طوسی) که دیگه توی بحث ساید هستش فاصله قیمتی ها (فاصله 4 تا 5) میاد یکی میشه ( یعنی یک مقدار رفتو برگشت حرکت کردن) و اونموقع فاصله زمانی مطرح میشه .این فاصله زمانی ( لوی6 تا لوی7) که اومده و بهش( به سطح 5) رسیده 7فاصله زمانیه  مناسبی بوده.

ماژور و مینور 62

( اندازه زد تعداد کندل بین 6 تا 7 رودر22 کندل رسید) پس ارزش ترید داره .ببین تقریبا فاصله زمانی ها هم (فاصله های 8 تا 9رو اندازه زد در17 کندل) یکی هستند و جایی10 که قیمت رفته و سطح 4 رو شکسته فاصله زمانی 11 تا 12 و درواقع برگشت قیمت کم ( تا13 رفت دوباره به سطح12 برگشته) شده .

حتی این رو هم درنظر نگیریم اینجا 14 و اون بحث قدرت پرتابه ( از سطح 12 تا 14 رفته) کمتر شده که قیمت با یک فاصله قیمتی کمتری برگشته(12تا14) و همچنین با یک فاصله زمانی( از14 به 10 برگشته) کمتری برگشته به سطح 4 و این سطح به مقایسه درواقع این) اشاره با موس به فاصله های زمانیه بین های های 18.8.9.

با همدیگه و ناحیه پایینی 5 بین لوها ( فاصله ها رو نگاه کنیم و اینجا 14 تا 10 بایک فاصله زمانیه کمتر اینجا .17.18. 16 هم نگاه کنید فاصله های زمانیه اتفاق افتاده فاصله های 16و17و18 تقریبا توی یک محدوده هستش یعنی شما اگه بخواید بیاید مقایسه کنید به فرض مثال اینجا 16 و اینجا 17 و اینجا 18 و این یکی19 هم اگه بخواد بیاد21 تا 20 بازار به این سمت 20 البته ما اینجا 20 به بای فکر نمی کنیم.

چون تعداد برخورد هاش رو21 و22و23 داشته میتونه هم بای 20 بشه ولی محدوده زمانیکه اگر بخواد برگرده 21 تا 20 بیاد اینجا 20 مثلا توی این فاصله زمانی19 باشه و بازهم ارزش داره پرتابش (22تا21) مناسب بوده فاصله زمانی19 مناسب بوده بنابرین دوتا بحث فاصله زمانی و فاصله قیمتی هم جزو اهمیت و ارزش سطوح هستش.

ضمن اینکه الان در همین ناحیه ای که هستم ( باکس طوسی سمت راست) یک برخورد21 دو برخورد 22 سه برخورد 23. بالایی ها یکی 24 دوتا 25 سه 26 تا چهارتا27 پنجتا 28 شش 29 تا آیا باید انتظار داشته باشیم که قیمت از سمت بالا 21 شکسته بشه؟ مطمینا من در این ناحیه2 (باکس قرمز بالا) به هیچ عنوان  تحت هیچ شرایطی بارها گفتم اگر بازار هزار پپ هم اینجا 1 رو بخواد حرکت کنه یک جوری بزرگ نماییه و اینجا21 دیگه به فکر بای کردن نیستم.

ماژور و مینور 63

این تعداد (24تا29) برخورد زیاد هستش ولی رفتیم نگاه کردیم که سطح2 از تایمفریم بالاتر بوده البته اینکه تعداد برخوردها24تا29 زیاد شده چرا این اتفاق افتاده بخاطر مگنتی بودن این سطح 2 هستش چون سطوح حالت مگنتی دارند و وتوی بحث طراحیه سیستمهای معاملاتی یکی از تریگرهای ما تریگرهای مگنتی هستش که این بحث هم بمونه اونجا درموردشون صحبت خواهیم کرد. برای این جلسه بحث واگراییه زمانی خیلی از دوستان سوال می کنند که یعنی چی؟اینکه شما یک حرکتی داشته باشید.

مثلا این طول قیمت رو دارید از این سطح3 تا این سطح4 شما یک حرکتی5 دارید که این قیمت رو در یک زمان به فرض مثال پنج کندله ده کندله حرکت کرده و زمانی که داره برمیگرده 6به همین سطح3 میزان زمان صرف شده زمان بیشتری هستش یعنی حرکت یک دو …ششتا اومده پایین ( حرکت26تا23) و برگشت (23تا27) در نه تا کندل اومده بالا بین این حرکت ریزش 26تا23 و این برگشت23تا27 یک واگراییه زمانی وجود داره.

شما می تونید بیاید اینجا27 به فکر سل کردن باشید اینجا23تا27 که حرکت در هفتا کندل رفته بود بالا میزان برگشتی که اتفاق افتاد ه27تا18 مطمینا خیلی بیشتره اینجا این پایین18 به فکربای کردن باشید و این هم در نظر داشته باشید که همیشه واگرایی ها به معنای این نیستش که مثلا این دید رو داشته باشیم که چون حالا واگرایی اتفاق افتاده ما باید در اون راستا ب یایم و ترید کنیم بعضی وقت ها درواگرایی های زمانی بحث کپس آن پرایس اتفاق می افته.

الگوهای سیپی و درایور وتری تپس اتفاق می افته که بسیار می تونه خطرناک باشه و به اون الگوها هم خواهیم رسید در آینده چون دوستان درمورد واگرایی هم صحبت کرد ه بودند یک اشاره ای هم به واگرایی داشتیم. تا اینجا هستیم درمورد تایم فریم و تعداد برخورد و واگرایی و این مسایل صحبت می کنیم.

پیوت های ماژور مینور 1

یک اشاره ای هم به یک مقاله ای که نقدی بر روش آقای سم سیدن  اگر اشتباه نکنم در دوره قبل دوستان مترجم ترجمه کردند باید تو کانال هم باشه داشته باشیم. اینکه حضرت سم سیدن اعتقاد دارند که باید یک رابطه ای بین ( اینی که میگم ترجمه تحت الفظی میگمو یجوریی با اصطلاحات ما هم همخوانی داشته باشه) اینکه فرمایش می کنند هرگاه یک گره معاملاتی داشته باشیم یعنی یک سطح پرایسی داشته باشیم یک ناحیه عرضه تقاضا داشته باشیم و تشخیص بدیم.

که چجوری حالا اونجارو می خایم تشخیص بدیمش رو من نمی دونم اما ما روشهایی برای تشخیص داریم که هرگر ه7 معاملاتی برای چه تایمفریمی هستش فرمایش ایشون این هستش که اگه یک ناحیه و گره 7معاملاتی داشته باشیم یک سطح عرضه تقاضا داشته باشیم قیمت باید در یک بازه متناسب با اون بهش برگرده که این بحث متناسب بودن رو ما بصورت اتومات توی بحث تایم های فرکتالی55 مون ( اشاره با موس به عددهای ای پی ار بالای صفحه) لحاظ کردیم.

اینکه من الان می خوام بگم که من با نهایت احترام نظر ایشون رو تو این بحث ( البته اینجا قبول ندارم) چرا قبول ندارم؟ یجوری قبول داشت م55 که در بحث مولتی تایم کردن و تایمهای فرکتالی لحاظش کردم اما ایشون اعتقاد دارند که اگر مثلا یک گره 7 داشته باشه یک سطح ناحیه عرضه تقاضا داشته باشید برای تایم یکساعته هستش اون موقع اونموقع حافظه قیمت یعنی اینکه بهتره که قیمت حداکثر در یک روز آینده بهش برگرده.

پیوت های ماژور مینور 2

یعنی اگه اینجا 8 یک گره ای هستش .این گره ای که اینجا8 اتفاق افتاده  بهتره قیمت در یکروز آیند ه12 بهش برگرده (محدوده زمانیه12 میشه روز آینده) و اگه در یک روز آینده بهش ( همون بحث مولتی تایم خودمون میشه) برگرده  این گره 8 ارزش و اهمیت خاصی داره یا اهمیت بیشتری داره.

یک جورایی من این رو قبول ندارم چون ارزش و اهمیت مشمول مرور زمان نمیشه .و تازه ما اعتقاد داریم که اگه یک سطح و ناحیه ای8 داشتیم که قیمت بخواد هرچقدر با زمان بیشتری (حرکت9تا11) بهش برگرد ه 11ارزشش8 بیشتر میشه  وقتی اعتقاد داریم ارزشش بیشتر میشه طول 8تا9حرکت قیمتی زیاد طول بازه زمانیه ( بازه زمانیه 9تا11 رو اشاره کرد با موس) بیشتر اون موقع این بحث زیر سوال میره که بیایم بصورت حالا اون دیدگاه  نگاه کنیم.

اینکه بگی م که  چون طول کشیده (برگشت11 به سطح8) و بازه زمانی زیادی بوده  دیگه کسی به ابن قیمت (سطح گره 8) فکر نمی کنه چرا همه به این قیمت فکر می کنند و مطمینا واکنش رو خواهیم داشت مثلا همون بحث فرکتالی بودن ایشون اعتقاد دارند که یک سطح دیلی داشته باشیم و یک گره 56 معاملاتیه دیلی داشته باشیم چون ایشون داره بحث پرایسی انجام میده اگه قیمت تا یک ماه 57 آینده به سطح برگشت  یک برگشت مناسب هستش.

پیوت های ماژور مینور 3

و اون سطح می تونه یک واکنش مناسب داشته باشه مطمینا اینجا عرض کردم یک کوچولو قبول نداریم شاید مستتر هستش توی بحث تایم های فرکتالیمون .

این بحث رو در مبحث سشنها به امید خدا  این موضوع برگشت در بازه زمانیه مناسب اشاره می کنیم و اونجا بهش اعتقاد داریم  که اگر برگشت در بازه زمانی مناسب خودش در بحث سشنها برگرده اون حافظه قیمت می تونه حافظه خوبی باشه برای اینکه انتظار داشته باشیم اون گره یک گره مناسبی باشه برای ترید کردن پس اینرو هم  در نظر داشته باشید اون فال هم توی کانال هستش  می تونید پیدا کنید.

– موضوع بعد سطوح فیلیپی که صحبت کردیم شما یک سطح 13 دارید و قیمت زمانی که میاد این سطح رو برک اوت 14 میکنه زمانی این سطح 13 اهمیت بیشتری داره که قبل از این شکست 14 و این پولبک 15 تعداد دفعات برخورد بیشتری داشته 16 باشه .

این سطح 13 هرچقدر از تایم بالاتر باشه  اهمیت و ارزشش بخاطر اون مومنتوم واون طول حرکت و ای تی اری که داره برای ما بیشتر هستش  و فاصله زمانی و فاصله قیمتی و اما حسن ختام اینکه شما یکسری سطوح فیلیپ پیرایسی دارید  یک سطح دارید که قیمت 17 با تمام قدرت و مومنتوم میاد و حرکت می کنه و برمیگرده ( حرکت داخل باکس58) انتظار دارید که اینجا 17حافظه قیمت باشه یکسری افراد جا مونده .

اوردر جامانده حاال به هر طریقی که فکر میکنید وجود داره وجود داشته باشه و قیمت18 میاد سطحی17 که یک گره معامالتی هستش یک حرکت شارپ رفت و برگشتی58 هستش میاد اونرو برک اوت18 می کنه این سطح17 ارزش بیشتری می تونه داشته باشه از این بحث می تونید استفاده کنید برای بحث پیوتها .پیوتهای پولبکی پیوتهای تصفیه پیوتهایی که در بین راه مینوری اتفاق می افته زمانی که شما یک پیوت دارید و پیوت شما شکسته میشه.

پیوت های ماژور مینور 4

میشه  قیمت در برگشت به سمت اون پیوت شکسته شده  میتونه واکنش خوبی داشته باشه  شما یک حرکت1 دارید یک حرکت شارپ ریزش1 یک برگشت3تا2 شارپ و یک پیوت اینجا3 تشکیل شده پیوتی که انتظار دارید که قیمت وقتی میاد اون سطح پیوتیه ( باکس سبز) عمل کنه.

ولی این اتفاق نمی افته 4 وقتی این اتفاق نمی افته اون پیوت هایی که معمولا به این حالت هستند نواحیه 5 خوبی رو برای ترید به ما میدند شما اینجا یک پیوت6 دارید البته اینجا یک ریترن7 داشته و حرکت داشته ( اشاره موسحرکت7 به سمت بالا) البته اینکه حرکت8کمپرس و سیپی به نوعی محسوب میشه و سطح پیوتی 6 شما میاد شکسته 9 میشه این اقازاده برگشت 7 شما میاد شکسته 9 میشه و اونموقع انتظار باید داشته باشید.

پیوت های ماژور مینور 5

خب اینجا الان یدونه از اینهاشو داریم .یک حرکت شارپ10 اون س پی 11 که گفتم خطرناکه  یک حرکت شارپ 10 دارید که انتظار دارید که بازار به این سطح 12 واکنش 14 روندی ( اشاره موس14تا13) نشون بده.

مثلا بیاد اینجا 14( دربرگشت به سطح ناحیه12) حرکت کنه13 و بره پایین این اتفاق نمی افته این 12 یک حرکت جعلی زمانیکه قیمت میاد این سطح 12 با مومنتوم رو برک اوت میکنه اون موقع می تونه یک سطح فیلیپ 12 مناسبی رو به شما بده توی بحث پیوتها و سطوح فیلیپ پیوتی

پیوت های ماژور مینور 6

هم انشالله اگر هرجایی تو گروه داریم صحبت می کنیم من دیدم در لحظه تشکیل حتما خدمت شما عرض خواهم کرد  این اقازاد ه1 رو هم قبلا یکدفعه درموردش صحبت کردیم .

این1 شیر بی یال ودوم اشکمی هستش (کندل مزخرف) که در اینده بیشتر درموردش صحبت می کنیم فکر می  کنم یکی دوتا دیگه اینجا ها بود.الان دیگه دیده نمیشه حالا از اون کندلهای مزخرف هم باز دیدم تصویرش رو شیر میکنم .

پیوت های ماژور مینور 7

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.