جلسه دهم: انواع تریگرهای ورود و ستاپ های معاملاتی

 جلسه دهم: انواع تریگرهای ورود و ستاپ های معاملاتی

جلسه نهم با عنوان مقدمه ای بر گام های حرکتی در جلسه هفدهم ارائه خواهد شد.

ویدئو انواع تریگرهای ورود و ستاپ های معاملاتی

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 8

خلاصه ویدئو

در جلسات گذشته سعی کردیم تا تعدادی از روش های تشخیص سطوح رو به شما معرفی کنیم و بتونیم در چارت سطوح حمایت و مقاومت رو تشخیص بدیم و مطابق با دیدگاه کلی که در روز اول در خصوص طراحیه سیستم های معاملاتی عرض کردیم تا اینجا قسمتی از بحث استراتژی که به شناخت سطوح در واقع پرداخته میشد رو خدمت شما ارایه کردیم.

در آینده نیز شما شاهد معرفیه سطوح دیگری نیز در سبک تریگر پرایس اکشن خوایید بود. اما یاداوری کنم که شما به هر سبک و روشی میتونید اقدام به ترسیم سطح کنید و روش تریگر پرایس اکشن هم یکی از هزاران روش ترسیم سطوح حمایت و مقاومت در چارت هستش که البته از نظر ما بهترین اونها هستش چون در این سبک شما وقتی سطحی رو دارید میدونید که اون سطح برای کدوم تایم فریم هستش.

از این نقطه قوت شما میتونید .بهترین استفاده رو در اینده  در قسمت ستاپهای معاملاتی داشته باشید .هرچند در ادامه جلسات همونطور که عرض کردم ما همچنان انواع دیگری از سطوح رو به ما معرفی خواهیم کرد اما در این جلسه می خوایم روش استفاده از سطوح رو بگیم و در خصوص روش استفاده از سطوح صحبت کنیم بنابرین میریم برای ضبط جلسه دهم.

در خصوص ستاپهای معاملاتی و استفاده از انواع تریگرها برای ورورد صحبت می کنیم در اصل میخایم استفاده مولتی تایم و اس تفاده تایم های فرکتالی و طراحیه ستاپ های معاملاتی رو برای شما در این جلسه توضیح بدیم .میدونید که استفاده مولتی تایم و تایم های فرکتالی بخاطر این هستش که شما بتونید مطمین ترین بهینه ترین نقطه ورود را پیدا کنید و استفاده از تایم های فراکتالی و ترید مولتی تایم برای کم کردن استاپ لاس استفاده میشه .

این بحث رو در جلسه اول زمانیکه میخواستیم یک نمای کلی از بحث سیستم های معاملاتی داشته باشیم اشاره کردیم و امروز میخوایم در خصوص ستاپ ها صحبت کنیم .ستاپ و استفاده از ستاپ یعنی اینکه شما همون سیستمی که برای پبدا کردن سطوح در تایم ساختار دارید میرید و در تایم تریگر روی اون سطوح سطوح دیگری رو با همن سبک و سیاق پیدا میکنید.

البته یکسری موارد دیگه مثل بررسیه رفتار قیمت روی سطوح مطرح میشه .در اصل تایم ستاپ تایم ت ریگر یک اشل کوچیکتر از تایم ساختار هستش و شما باید بعد از اینکه در آقازاده تایم اصلی یک سطحی 1 رو مشخص کردید و قیمت 2 اومد بهش رسید بدونید که روی این سطح1 باید به چه صورتی وارد بازار بشید .بررسیه نحوه ورود در این 1 سطح رو که در تایم تریگر و گاها در تایم دبل تریگر انجام میشه به عنوان ستاپ معاملاتی میشناسیم.

ایجاد سطح

بریم سراغ اصل موضوع اولین اصلی که بارها در موردش گفتیم این هستش که شما برای ترید کردن احتیاج دارید تا در بازار یک سطح داشته باشید زمانیکه یک سطح  دارید مثلا اینجا 3 و قیمت میاد و به سطح شما میرسه 4 تا این لحظه شما توی استراتژی بودید و زمانیکه قیمت میاد و به سطح شما میرسه 4 بررسیه رفتار قیمت در این سطح 4 میشه در تایم تریگر انجام میشه در همین تایم انجام میشه که شروع درواقع این بررسی میشه.

اصل اول برای ورود به بحث ترید و کلا دوتا حالت که بیشتر نداشتیم .یکی این بو د که قیمت وقتی میاد و به سطح میرسه میتونه برگشت5 داشته باشه تشکیل پیوت بده .حالت ذوم این که برک اوت 6 بشه و قیمت در  مسیریکه از قبل اومده 4 و به سطح رسیده سطح رو بشکنه 6و ادامه حرکت بده .یعنی در دوتا حالت خیلی ساده که بازار میتونه دوتا واکنش بیشتر نداشته باشه در گذشته ها می کفتند که 95% کیسانیکه در  این بازار فعایت می کنند ضرر میکنند.

image 57

آمار جدید بروکرها این هستش که 85% کسانیکه وارد بازار های مالی میشند پول سرمایه و دارایی خودشون رو از دست میدند و امار جدید نشون میده که الحمدولله  روبه رشد هستیم و از5% یه 15% رسیدیم.

اون اینکه به راحتی در یک دیدگاه خیلی ساده که قیمت به سطح 4 میرسه یا برگشت 5 داریم یا شکست 6 داریم 85% متضرر داریم و اما ما میریم که به امید خدا این دوتا بحث پیوت 5 و برک اوت 6 رو درخدمت شما باشیم و بررسی کنیم ببینیم که این دوتا ستاپ اصلی رو چجوری میتونیم درتایم خودش یا در تایم تریگر طراحیه ستاپ داشته با شیم و باهاش ترید کنیم.

اصلی ترین و اساسی ترین موضوعی که تا امروز یاد گرفته بودیم این بودش که  وقتی ما یک سطحی 7 در بازار داریم می تونی م تشخیص بدیم که این سطح 7 برای کدوم تایمفریم هستش و همین اصل اول رو برای ترید کردن هم لحاظ می کنیم و قانون اصلی این هستش که وقتی قیمت 8 میاد و به سطحمون میرسه باید در تایم فریم همون سطح برک اوت 6 اتفاق بیفته.

یا پیوت 5 تشکیل بشه بنابرین اصل اول برای تشخیص واکنش بازار تشکیل پیوت5 یا شکست 6 این دوتا واکنش باید متناسب با سطحی3 که تایمش رو مشخص کردید اتفاق بیفته پس باید صبر کنیم وق تی قیمت میاد و به یک سطحی 4 میرسه پیوتی 5 که تشکیل میشه متناسب با اون سطح 3 باشه زمانیکه پیوت 5 تشکیل شد.

ما میایم یک سطحی 9 رو در این پیوت تشخیص میدیم و انتظار داریم که قیمت یک برگشت 10 داشته باشه به اون سطح و در ادامه بیایم این ناحیه 11 رو بررسی کنیم و ببینیم که جه فعل و انفعالاتی در این ناحیه 11 داره رخ میده و این میشه یکی از ستاپهای ورود .

image 58

دموین ستاپ ورود این بود که  برک اوت 6 اتفاق بیفته زمانیکه برک اوت اتفاق افتاد مجددا یک برگشت یک پولبک12 داریم به یک ناحیه 13 خاصی که ما بررسیه ورود رو در اون ناحیه 14 انجام میدیم زمانیکه از شکست سطح 3 مطمین شدیم و یک برگشت 12 داشته باشیم یک ناحیه 13 رو پیدا می کنیم.

بررسیه این دوتا ناحیه ای11و14 که داریم درموردش به عنوان یک ستاپ برای ورود صحبت می کنیم در تایم تریگر هستش و شما باید به تایم تریگر متناسب با سطحی 3که تشخیص دادید در تایم ساختار برید و اونجا منتظر باشید تا یکسری فعل و انفعالات در این ناحیه11 انجام بشه روشهایی که شما در تایم تریگر اس تفاده می کنید برای اینکه نشانه هایی رو ببینید تا دراین11  ناحیه وارد بازار بشید بحث تریگرهای ورود هستش که انشالله در خدمت شما هستیم.

داشتم عرض میکردم که نشانه هایی که در تایم تریگر11 بررسی میشه و اون درواقع اقداماتیکه یک تریدر می خواد در تایم تریگر انجام بده و با احتساب اون حالا ریسک به ریواردهایی که در اینده صحبت می کنیم بخواد وارد بازار بشه تریگر هستش انواع اقسام مختلف داره و اما اینکه چرا تریگر ؟ تریگر درواقع ماشه تفنگ هستش.

همونطر که می دونید وقتی یک شکارچی کمین کرده برای اینکه شکار در تیر رسش قرار بگیره با توجه به اینکه برد اصلحش رو میدونه .قدرت اون صدمه ای که تیر و ساچمه اش میزنه رو میدونه زمانیکه میخواد اون ماشه رو بکشه اون وسوسه هاییکه وجود داره برای شلیک کردن آیا میخوره یا نمی خوره ایا اصابت میکنه یا نمیکنه.

میتونم یا نمیتنم ایا این تیر وقتی میخوره بهش به جای حساسی میخوره؟یا باعث کشته شدن میشه یا نمیشه و به هر حال همه این درگری ها برای تریدر هم وجود داره در لحظه کلیک کردن مدام اون وسوسه ها که اون شکارچی رو برای کشیدن ماشه یجورایی داره اذیت میکنه.

image 59

و درگیری ذهنی داره برای تریدر هم این درگیری ها درلحظه کلیک کردن وجود داره و شاید بخاطر همین بحث بوده که  بحث ورود در لحظه رو اون کلیک کردن رو و اون نشانه هایی که باعث میشه تا تریدر تصمیم بگیره که کلیک کنه و شلیک کنه رو حالا بحثش رو تریگر گذاشتند .ما در خدمت شما هستیم تا انواع مختلف تریگر هارو معریفی کنیم تا شاید کمی تا قسمتی این وسوسه ها کمتر بشه.

شما داری یک اصول و چهار چوب باشید و براساس اون اصول و چهار چوب بخواید تصمیم بگیرید و وقتی ایتم ها وپارامتر هارو بررسی میکنید و به اون قوت قلبه میرسید اون کلیک رو انجام بدید که انشالله اون وسوسه ها کمتر بشه و ازاون مهمتر تر ید در مسیر15و16 تشخیص و اون مسیری که شما انتظار دارید حرکت کنه تا در اینده مطابق با اماری که دارید قوت قلب شما یواش یواش بیشتر بشه و رسیدن به اون امار انشالله و بررسی هاش رو اگر عمری باشه در خدمت شما خواهیم بود.

و اما انواع تریگرهای ورود شما میتونید از تریگرهای ترسیمی استفاده کنید .یکی از انواع تریگرهای ورود شما باشه از ابزارهای ترسیمی که معروف ترین اونها خط تریگرلاین 1 باشه که در اینده درموردشون صحبت می کنیم مورد بعدی که شما میتونید به عنوان تریگر استفاده کنید یا خی لی از شما ها از اون به عنوان تریگر استفاده میکنید استفاده از اوسیلاتورها هستش مثل ار اس ای مثل مکدی مثل نمیدون انواع اقسام.

مثلا مکدی دیفالتش2 و نمونه ای از تریگرهایی که خیلی از دوستان برای ورود و تاییدیه گرفتن برای ورود استفاده میکننند میتونه اوسیلاتور باشه  و اونهم1 ابزار بود . سومین موردی که میتونید استفاده کنید اندیکاتورها هستش 

image 60

که  معروفترینشون مویینگ اوریج ها هستش و نمونه دیگر تریگر کندلها هستند و استفاده از الگوهای کندلی هم مورد استفده خیلی از دوستان برای نشانه های ورود استفاده میشه و یکی دیگه از انواع تریگر های ورود استفاده از چارت پترنها هستش که به نوعی زیر گروه ترسیمی هستند.

یعنی ما میتونیم بیایم تریگرهای ترسیمی1 داشته باشیم که تقسیم برسه تا زیرگروه بشه یکیش استفاده از ابزارها بعدی استفاده از چارت پترن ها که خود چارت پترنها برای تریگر می تنند کلاسیک و هارمونیک دسته بندی بشن به هرحال این انواع اقسام روشهایی هستش که شما برای تریگر استفاده میکنید و اما مهمترین نکته این هستش که باید این ابزار ها در تایم تریگر استفاده بشه این ستاپ ها در تایم تریگر استفاده بشه.

مثل همون بحث فاصله ای که شکارچی میاد لحاظ میکنه پشت این بوته مخفی شده و زمانیکه شکار به تیر رسش میرسه اقدام به شلیک میکنه بحث مولتی تایم و تایم فرکتالی وتایم ستاپ و تایم تریگر در اصل بازیه با همین فاصله ها هستش و مشا زمانیکه قیمت در تایم تریگر به فاصله مناسبی برای شلیک میرسه اقدام به ورود میکنید پس نکته اصلی اینکه ما از تریگر های ورود در تایم تریگر استفاده میکنیم.

اینکه کدوم یکی از انواع تریگرها مورد استفاده قرار بگیره مطمینا زمانیکه شما یک سطحی 3دارید. و قیمت زمانیکه حالا با یک آرایش خاصی میرسه4 و یک برگشت داری یک پیوت 5دارید شما زمانیکه تایم سطحتون 6 رو بدونید میتونید بیاید بعد از اینکه پیوت 7 تشکیل شد برید در  تایم تریگر و حالا برای راحت بودن داستان فرض کنید که یکی سطح دیلی 6 داریم.

image 61
image 62

زیاد مته به خشخاش نگذاریم میتوین بریم تایم یک ساعته بعد از اینکه پیوتمون تشکیل شد 7 دنبال ناحیه ای باشیم زمانیکه بازار میادو به اون ناحیه ما 8 میرسه در اون ناحیه اقدام به ورود داشته باشیم اینکه کدوم یکی از انواع تریگرها رو استفاده کنیم.

مطمینا مطابق با اون آرایش و اون حرکتی9 که قیمت به سمت ناحیه8 ما برای ورود داره شما قار نیستید در خیلی از تریگر ها  استفاده کنید شناخت انواع تریگر ها به شما کمک میکنه که متناسب ترین تریگر رو اینجا8 انتخاب کنید مثل همون بحث شکارچی یعنی شما اگه بخواید فکر میکنم توی ویدیو قبلی صحبت شکار خرس بود که با یک تفنگ ساچمه ای برای شکار خرس نمیریم ما اون بحث شکار و شکارچی و داستانها یک کوچولو فاصله بگیریم .

اما واقعا همین بحث و تشابه هستش شما متناسب با ارایش کندلی9 و اون ساختاری که درواقع وجود داره.

image 63

یکی از انواع تریگر های ورود رو میاید انتخاب میکنید و استفاده میکنید و سعی می کنید که بهینه ترین درواقع حالا اینجا ناحیه ورورد فرض کنیم .

اینجا 10 ناحیه ورود و اینهم 11 استاپ لاس و تارگتی که بازر بتونه فعلا گام اول خودش رو به این سطح 12 برسونه یک چیزی حول حوش (استاپ ده پپ) و (تیپی سی پپ) حالا شما فرض کنید پانزده پپ استاپ سی پپ تارگت یک ترید یک به دو در این  ناحیه و مطمینا به همین راحتی نیستش خودتون هم بهتر میدونید اما داریم سعی میکنیم با معرفیه سطوحی که داشتیم از این به بعد ستاپ هایی که وجود داره و انواع تریگرهایی که وجود داره کار رو برای ورود کمی تا قسمتی اسون کنیم.

قبل از اینکه به ادامه مبحث اشاره کنیم .الانکه اینجا داشتم این سطح 10 رو ترسیم میکردم .یادم افتاد که یکی از مهمترین  انواع تریگرهای ورود رو بهش اشاره نکردیم .

اون هم تریگر قدرت سطح10 هستش و ست کردن سفارش هستش درواقع از روش های پرایسی و به نوعی عدم استفاده از ابزار و نشانه ها برای ورود هستش و اون هم از مهمترین و اصولی ترین و در واقع قدرتمند ترین تریگرها هستش که ست کردن سفارش (درناحیه 10) هستش و برای اینکه از تریگر ست کردن سفارش استفاده کنید باید قدرت تشخیص سطوح 13 رو داشته باشید.

قدرت پیدا کردن سطوح رو داشته باشید و ناحیه بهینه شده و بهترین ناحیه ای که متونه در اون گره 13 معاملاتی یا دراون سطحی که در تایم تریگر دارید پیدا میکنید و چون ست کردن سفارش هستش باید جایی باشه که بی شترین احتمال رسیدن10 قیمت بهش وجود داشته باشه و از اون کمترین استاپ11 چون اصلا تو تایم تریگر اومدیم که استاپ لاس هارو کمتر کنیم چون اگر قرار بود تو تایم اصلی بمونیم مثل اونجایی که پیوت تشکیل شد 14 وارد بشیم شما یک استاپ لاس دارید.

 ( فاصله14 تا 15) حداقل 40 یا50 پپ میاید و استاپ لاس رو تقریبا کمش میکنید ( فاصله10تا11) تقریبا یکسومش میکنید ولی از اونطرف هم اگر قدرت تشخیص سطح 13رو نداشته باشید.

image 64

قدرت سطح تایم تریگر رو نداشته باشید و نتونید بهترین ناحیه 10 و بهینه ترین ناحیه رو برای ست کردن سفارش انتخاب کنید خب مطمینا اگه من بترسم بگم ای وای مثلا مارکت به اینجا 10 نرسه اون موقع ممکنه  ناحیه ورودم رو بیارم اینجا 16 و این باعث میشه که استاپ لاسم زیاد بشه و این خارج از قوانین درواقع ست کردن سفارش و مولتی تایم هستش.

اگه قرار باشه این 16 اتفاق بیفته یا اینکه قرار باشه این پایین14 (جایی که پیوت تشکیل شده در تایم اصلی) بیاید وارد بشید دیگه چرا اصلا میاید تو تایم تریگر و اگر  بخواید استاپ لاس رو خیلی  کوچیکش کنید بگید من دیگه اینجا 17وارد میشم خب نرسه پس یکی از قویترین تریگرهایی که وجود داره ست کردن سفارش هستش.

image 65

یعنی ممکنه یک روزی مثلا یک دوستی بیاد اینجا 18 بای کنه مارکت به فرض مثال میاد پایین و بیاد اینجا بای 18 کنه و دوست دیگه ای بیاد ازش سوال کنه که شما اینجا با چه تریگری وارد شدی باچه نشانه ای وارد شدی؟

و با چه ابزاری درواقع تصمیم گرفتی که وارد بازار بشی؟ این تریگرش ممکنه ست کردن سفارش باشه و استفاده از قدرت سطح و قدرت تشخیص اهمیت لولها و سطوح در تایم تریگر که مطمینا یکی از قویترین روش ها برای تریگر ورورد هستش اون جا مونده بود که اینجا به ذهنم رسید و به اون ایتم زیادش کنید.

اگر دقت کرده باشید من دارم دوتا بحث ستاپ ها و تریگر ها رو بصورت همزمان  باهمدیگه اشاره میکنم شاید بخاطر حالا اون خصوصیت رفتاری و گفتاری چیزی که در ذهن خود شکل بسته باشه اما علت اصلی این هستش که این دوتا بحث باهم دیگه هستند و باهمدیگه گره خوردند پس تفکیک دوتا بحث رو حالا  انشالله سعی میکنم که داشته باشیم.

پس ما همزمان که داریم در خصوص تریگر ها صحبت میکنیم دار یم یواش یواش به ستاپهای ورود هم داری م اشاره میکنیم ستاپ اول ورودی که درخصوصش داشتیم صحبت میکردیم این بود که قیمت میاد1 به یک سطحی میرسه باید صبر کنیم و قیمت یک پیوت2 تشکیل بده و زمانیکه قیمت پیوت رو تشکیل داد.

یک گر ه3 معاملاتی در دل اون پیوت هستش که میشه سطح مورد نظر ما این سطح مورد نظر رو درواقع یک اسمی داره که انشالله بهش میرسیم و درموردش صحبت می کنیم و قیمت به اون گره معاملاتی میرسه4 و اخرین زورش رو میزنه زمانیکه به این ناحیه3 رسید درتایم تریگر هستیم ما اون گره معاملاتی رو پیدا کردیم.

این اولین ستاپ ترید ما هستش .که معروفه به ستاپ پیوت .ستا پ برگشتی که وجود داره .اما ممکنه خیلی از شما ها بگید خب زمانیکه قیمت  میاد و پیوت5 ( برگشت8تا5) تشکیل میده و مخواد برگرده ریترن5 تا 6 کنه به سمت اون ناحیه و ما اینجا7 هم زمان رو ازدست دادیم هم یک فاصله قیمتی ( 8تا5) تا رو از دست دادیم.

image 66

و حالا دلایل مختلف یک روش دیگه و یک ستاپ دیگه ای در همین زمینه وجود داره  که ما اونرو به عنوان ستاپ ماهیت میشناسیم .توی ستاپ ماهیت براساس ماهیت سطح تصمیم گیری میشه زمانیکه قیمت داره به سمت این9 ناحیه میاد.

ناحیه ای که به عنوان ناحیه 10حمایتی هستش وظیفه این ناحیه این هستش که در مرحله اول قدرت اون رو داشته باشه که قیمت رو11 برگردونه پس براساس همین ذهنیت وهمین ماهیت ما قبل از اینکه پیوتی تشکیل بشه مستقیما میریم در تایم تریگر این سطح 10.

اینجا8 شما یک سطح دارید یک ناحیه دارید و اینجا 12 هم یک سطح داشتید و یک ناحیه داشتید و زمانیکه قیمت به سمت 13 سطح 8شما اومد به سمت ناحیه شما در حرکت 13هستش قبل از اینکه اینجا5 برسه و پیوت ( حرکت 8تا5 رو انجام بده تا پیوت تشکیل بشه ) تشکیل بشه مستقیما میریم.

براساس اینکه قیمت به یک ناحیه اینجا 8مقاومتی رسیده درتایم تریگر براساس شواهد و تریگرهایی که وجود داره میتونیم بیایم و وارد بازار بشیم یکی از انها عرض کردم ست کردن سفارش هستش و میتونید ازش استفاده کنید و به هر حال اگه میخواید اینجا14 در ناحیه پاس دادن این کندل ها سفارش ست کنید.

.استاپ لاس شما میاد اینجا 15 تقریبا یکچیزی حدود چهل پپ بالاتر و با حالا تارگتی که میتونه داشته باشه رسیدن به اولین سطح 16 پیشرو و هفتاد هشتاد تا یک ترید یک به دو دارید و یک ترید کلاسیک دارید  .و این میشه یکی از اون روش ها یکی دیگه از اون روش ها عرض کردم مستقیما براساس ماهیت 8 میاید وارد تایم تریگر میشید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 11

استفاده از یکی از ان حالا ابزارهایی که برای تریگر هستش یکی از اون ابزار ها عرض کردیم استفاده از تریگر لاین 17 هستش تریگر لاین خطروندی هستش که از دو دره آخر حالا اونری باشه از دو قله آخر ترسیم میشه در حالت کلاسیک در بعضی از حرکت ها شما مطمینا قادر نیستید از تریگر لاین استفاده کنید.

باید بیاید از انواع تریگرهای دیگه مثل الگوهای کندلی .استفاده از تریگرهای کندلی در تایم تریگر رو خودم اصلا پیشنهاد نمی کنم و علتش هم میدونید اولین برخورد 6 و اولین حرکتی 8 که درواقع اتفاق می افته میتونه یک حرکت تصفیه باشه میتونه یک پیوت تصفیه باشه بخار همین خیلی از دوستان اگر اون رو لحاظ نکنند.

قیمت وقتی میرسه اولین الگوی کندلی رو اگه  بخواد بیاد و تشکیل بده و اونجا وارد بازار بشند احتمال اینکه بازار برگده اون جارو استاپ هانتر کنه و استاپشون رو شکارکنه وجود داره که تو بحث استاپ هانتر مبحث کلی هستش بعدا صحبت خواهیم کرد و فقز اشاره به اصطلاحات هستش.

چون کم کم بعد از این مراحل باید وارد بحث های تحلیلیه پرایسی بشیم .الگوهای پرایسی رو استفاده کنیم .اما اولین تریگر لاین و انواع تریگر لاین هایی که دیگه حالا متناسب با اون الگوها و ساختارها یی که بهش میرسیم در جلسات مربوطه سعی میکنیم صحبت کنیم .

باز مجددا شرمنده سرهم  کردن اونها میشه با شما و چون من اینجا اسپایک18 رو نگفتم و چون نگفتم نمیتونم تریگرلاین میانی رو توضیح بدم به موقع سر وقتش درخصوص   صحبت میکنیم و فعلا اینرو داشته باشیم که  تریگر لاین 17خط روندی هستش که  از دوتا اخرین پیوت .

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 12

اینجا 19 چون سیپی هستش شما میدونید که سیپی هارو باید در یک تایم فریم پایینتر ببینید ما سی دقیقه که نداریم توی این نوع فرکتالی که طراحی کردیم ضریب چهار.

در این تایم ( پانزده دقیقه) بهتر دیده میشه (لوهای پیوت سیپی19). و دوتای اخر .اینه مسطح مورد نظر میاد میشه این سطح 20 و شما میتونید این سطح 20 رو ترسیم کنید و یا میتونید این یکی سطح17 رو ترسیم کنید بهینه تر هستش.

میبنید که اولی21 رو از شادو ودومی22 رو از کلوز ترسیم کردم  بخاطر اینکه شیب حرکت 17بیشتر بشه و بعدا اینهارو23 هم میتونید درتایمهای پایینتر ترسیم کنید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 13

دیگه میرید توی تایم هتریک و احتیاجی نیستش ( خطرنودی که اخر سر موند17) همین دبل تریگر کردن هم برای ما بخاطر بهتر دیده شدن هستش برک اوت 24 پولبک 25 و حالا میتونید بصورت سل استاپ 26 یا سل لیمیت 25 بیایدوارد بشید.

یا با همین برخردها (برخورد به خطروند شکسته شده) وارد بازار بشید اینجا 25 استاپ لاس شما کمتر میشه درمورد تارگت ها استاپ و نحوه ست کردن انشالله در چند جلسه دیگه در خدمت شما هستیم فعلا معرفیه انواع تریگرهای ورود و یکی از اونها که تریگر لاین17 هستش.

خب شما اینجا یک دبل تاپ27 هم تشکیل شده .شما می تونید از این الگوی دبل تاپ هم استفاده کنید .که یکی از مباحثی هستش که ما معمولا به عنوان تریگر در زمانهاییکه نمی تونیم از تریگر لاین استفاده کنیم از چارت پترن ها استفاده می کنیم .می دونید که چارت پترن ها خودشون الگوی کندلی هستند که در تایم پایینتر دیده میشند.

بخاطر همین هستش که ما اومدیم و استفاده از الگوهای کندلی رو خط زدیم گفتیم استفاده نشه بخاطر همین موضوع شما میاید یک پیوت 1دارید .یک سطح استاپ 2 هانتری ویک دبل تاپ 27 دارید .که میتونید بیاید از این الگو درهمین ناحیه2 میتونید وارد بازار بشید .یا اینکه در نواحیه27 دیگه انشالله.

میرسیم تو این جلسه یا در  جلسه اینده که درمورد انواع تریگرها داریم صحبت میکنینم در این خصوص هم صحبت خواهیم کرد.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 14

برگردیم ما سه تا ستاپ تا الان معرفی کردیم .ستاپ پیوت .ستاپ برک اوت و ستاپ ماهیت که گفتیم  مستقیما با توجه به ماهیت سطح 8 بدون اینکه پیوتی تشکیل بشه میریم درتایم تریگر و دنبال یک نشانه ای برای ورود هستیم.

مطمینا همونطور که میبینید این سطحی که اینجا پولبک 3 بوده در تایم پایین اینجا یک گره معاملاتی هستش برگشت بهش4 درواقع وجود داره و اون چیزی که مهم هستش برای ما این 5گره معاملاتی هستش گره معاملاتی که ما  اون رو به نام اف تی سی میشناسیم.

فیلور تو کانتینیوشن هستش. یعنی ( عدم توانای در ادامه حرکت) ما این گره 3 رو داریم ولی فرض رو بر این میگذاریم که اصلا  نمیدونیم یک همچین گره ای 3وجود داره و قیمت میاد به یکجایی 5میرسه و این یجایی که میخواد برسه یکبرخورد6 داره یک برگشت داره  و یک پیوت مینوری تشکیل میده یک برگشت7 دیگه ای داره حالا میتونه استاپ هانتر بشه میتونه یک دو سه بشه به هرحال این اتفاق می افته.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 15

شما اینجا 8میاید از تریگر لاین به فرض استفاده می کنید. و زمانیکه قیمت میاد و تریگر لاین شمارو برک اوت 9میکنه ادامه هرکت میده یعنی اینکه قیمت توانایی نداشته. مسیر صعودی10 بود و تمایل اصلی این هستش که قیمت به مسیر خودش ادامه بده ( از ناحیه 6 حرکت صعودی 11 ادامه پیداکنه) و قیمت توانایی نداشته به مسیر خودش ادامه11 بده و برمیگرده یک مسیر جدید 9 رو انتخاب میکنه.

عدم توانایی در ادامه حرکت ( فیلور تو کانتینوشن یا اف تی سی ) سطحی هستش که بعد از اینکه قیمت (خطروند8 رو برک کرد) شکسته شد ما اینجا (سطح5) رو میگیم سطح اف تی سی بوده.و یک اسم هستش یک اصطلاحه این برگشت (12تا6) به سمت این ناحیه 5 درواقع میشه ریترن تو پیوت یا برگشت به سمت پیوت به سمت ناحیه 5 افتی سی که درواقع درپیوت وجود داره.

این دوتا اصطلاح که در اینده استفاده های بیشتری خواهیم کرد.مخصوصا از این نواحی4 .الان درواقع میدونیم که این سطح اف تی سی 4 و5  یک ناحیه یک گره معاملاتی هستش در تایم ستاپ درتایم تریگر که  در دل پیوت قرار داره.

این شد یکی از ستاپهای ما ستاپ ماهیت 8 رو که توضیح دادیم تقریبا خدمت شما. یک س تاپ دیگه ما ستاپ برک اوت بود. شما سطح 13 رو دارید و قیمت برمیگرده میاد سطح شمارو برک اوت14 میکنه زمانیکه سطح برک اوت شد.

اگه خاطرتون باشه توی بحث هیدن گپ ها یک تریگرهیدن لول داشتیم  که توی دل لانگ بارها بود انشالله در خصوص اون آقازاده لانگ بارها هم بیشتر صحبت می کنیم  و یا اینکه می تونست کندل بزرگتری باشه. ناحیه ای در دل کندل برک اوت وجود داره که قیمت میاد برمیگرد ه15 و اون ناحیه رو میبینه . و این برگشت چون سطح مثلا مثل اینجا یک حرکت 16 که باعث شکسته شدن 18 یک سطحی17 شده در دل این حرکت 16 شما یک ناحیه 19 دارید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 16

این ناحیه ای که درواقع وجود داره. اسم این ناحیه 19 بحث شکست هامون تقریبا پنج جلسه هستش این بحث اصلا مربوط  به شکست ها نیست فقط برای اینکه اشنایی داشته باشید این گره 19 معاملاتیکه در دل این کندل 16 هستش این هیدنی که اینجا19 وجود داره که کمک میگیریم از هیدن گپ ها توی لانگبار16های برک اوت. این 4 سطح اف تی سی بود و این سطح 19 اف تی ار هستش ( فیلور تو ریترن) اگه اشتباه نکنم.

یعنی اینکه اینجا ناتوانه از برگشت 20هستش و یک ناحیه19 و یک سطحی هستش که قیمت میاد به سمتش پولبک21 میکنه به سمتش برمیگرده و یک سوال گروه رو اینجا هم جواب بدم یکی از دوستان گفتن چرا شما فقط گره هارو انتخاب میکنید؟ نه من فقط گره هارو انتخاب نمی کنم و همین سطحی هم که اینجا 13 هستش سطح کلاسیک هستش  میتونه باعث حرکت صعودی22 بشه وتوی  اون تحلیل اگه اشتباه نکنم .اینجا بود که سوال کرده بودند که چراشما گره 23هارو انتخاب کردید .

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 17

خب این خودش برای  من یکروشه یک سبکه و اصلا ا ین نیستش که حالا من چون این گره 23 رو انتخاب کردم .اینگره 24 رو انتخاب کردم یا همیشه باید گره ها باشه نه شما اینجا 25 یک سطح دارید که قیمت اینرو شکسته 26 در مورد شکستها اینکه اصلا کلا این26 شکست موفق بوده نبوده ماهیت شکست چی هستش.

اون داستانهارو درموردش صحبت می کنیم همینو توی گروه توی یکی از سوالها من جواب دادم به راحتی شما میتونید همین پولبک 1تا2 رو سود کنید و از طرف دیگه معکوسش ( صعود2تا3) رو هم اومده  بازمیتونید سود کنید. الان که یک کندل 2 بلاتکلیف زده بیس پیوت4 ( ناحیه باک زرد) شده و باید بحث بیس پیوتها باشه .و اما بریم تایم ممنوعه.

تایم ممنوعه نیست .درواقع ما این تایم رو در تایم های فرکتالیمون نداریم شما میتونید از تایمهای فرکتالیه خودتون استفاده کنید و این بحث رو داشته باشید .ما تا زمانیکه قیمت نیاد و بالای اینجا 5رو به اصطلاح سیخونک6 نزنه همچنان امیدوار هستیم به ریزش اما خب در کفها7 بای و در سقف ها 8 سل با استاپ هانتر ها نفوذ 8 و5 ها.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 18

یک البته الگوی استاپ هانتری هم گذاشتم .که البته به الگوهای استاپ هانتری فکر کنم تو این جلسه تریگر هم برسیم  و اشاره کنیم ماهیت و مفهوم معنیه استاپ هانتر انشالله بمونه بمونه برای جلسه های بعدی .و اما برگردیم به چارتمون که خط خطی میکردیم.خطها اینجا زیاد شد.

اجازه بدید  اون یک  تریگرلاینی که گفتیم برای جلسه های آینده اسپایک رو نگفتیم. اون رو هم اینجا بگیم که  درواقع چون بحث تیگرها هستش و میخوایم جمع بندی شده باشه توی درواقع اینسری از ویدیو ها شما زمانیکه یک حرکت شارپ 9 و یک حرکت لانگ دارید هیچ فرقی نمیکنه یک حرکت شارپ یک حرکت لانگ یک اسپایک 9 دارید برای اینکه تریگر لاین ترسیم کنید.

دیگه مثا اینجا 10 که از دو دره استفاده شده و به هم وصل شده یک تریگر لاین این حالت رو ندارید در حالتهای شارپ 9از شما مثلا اگه صعودی باشه از قله ما قبل11 به دره بعدی 12 یعنی صبر میکنید یک دره 12داشته باشید و این دوتا سطح رو به همدیگه وصل میکنید 13 وتریگر لاین ترسیم میکنید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 19

مثلا حالا اینجا 14 یک مقدار پایینتر یک قله اینجا 15 دارید .چون صعودی هستش قله 15 قبل و صبر میکنید که یک دره 16 تشکیل بشه دره که اینجا تایید شد میاید و تریگر لاینتون17 رو از  درواقع یک تریکر لاین میانی هستش که میتونید از شیب زاویه خط روند های 30 و 45 درجه هم استفاده کنید چون بحث تعادل هستش میتویند ازش استفاده کنید.

معمولا هم این حالتی هستش که شما اگه بیاید حالا اکه نزولی بود که برعکس اینجا14 حالا صعودی هستش و مثلا اینجا18 یک حرکت شارپ دارید میاید این سطح دره چون این نزولی هستش دره قبلی19 و به این پیوتی 20که در واقع تشکیل شده..

بصورت بیس20 هستش پیوتش ترسی م میکنید تریگر لاین21 مورب و میتونید از زاویه هم کمک بگیرید تو این قضیه این هم یکی دیگه از اون تریگر لاین ها هستش که درواقع توی حرکت های شارپ و مومنتوم در تریگر پرایس اکشن استفاده میشه و توی بحث تریگر ها کندلهارو که میشناسید یک سوال بود توی گروه یکی از دوستان درمورد دایورجنس ها و کانورجنس ها هیدن و از این داستان ها من خودم هم باید برم سرچ کنم ببینم چی هستش صحبت میکردند.

یک بحثی پیش اومد ویکی از دوستان درخواست کرد که ما بیایم درموردش توی همین ویدیو چون بحث انواع تریگرهای ورود هستش یک اشاره ای بهش داشته باشیم. جزو مباحث اوسیلاتورها هستش .توی بحث مویینگها که مطمینا توی اندیکاتورها ممکنه انواع مثلا شما میتویند اندیکاتور ایچیمکو رو مثلا بندازید روی چارت و از این اندیکاتور برای تریگر ورود استفاده کنید.

مثلا نمیدونم تنکنسن بیاد کیجن رو کراس کنه یا نمیدونم به فرض مثال اگه نمیدونم قیمت بیاد زیر کمو اگه نمیدونم اونیکی چیکو بیاد فلانچیز رو کراس کنه یا تاچ کنه.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 20

میتونید یکی از درواقع انواع اندیکاتور هارو هستش که در متاتریدر هم هستش میتویند بیاید و بندازید روی چارت و مثلا بگید که یک ابر دارید که به فرض مثال کراس23 کرده و اومده برک اوت 24 کرده حرکت 25 پولبک 26 و حالا اینجا 27 مثلا چمیدونم یک کراس دیگه دارید.

توی تایم تریگر هستیم میتویند گفتیم از اندیکاتور ها این هم به هر حال یکنوع مویینگ اوریج هستش که از فرمول نصفه و نیمه ای تی ار استفاده کرده. بارها درموردش بحث شده و نمیخوایم وارد اون بحث بشیم میتونه یکی از روش های تریگر ورود باشه که ازش استفاده میشه جزو اندیکاتورها .بریم سروقت سوالی که دوستمون پرسیده بود برای استفاده از مکدی ار اس ای و اس تفاده از اوسیلاتور ها .

استفاده از اوسیلاتور برای تریگر ورود .خب میتونه مثلا یکی از اون سیگنالهایی که شما متونید بگیرید برای تاییدیه درتایم تریگر .مثلا تغییر فاز باشه اینجا تغییر فاز1 اتفاق افتاده .میتونه مثلا درتایم تریگر بخواد یک روش ورود باشه اینکه درسته یا اشتباهه اصلا من بهش کاری ندارم .پادر کفش بزرگان نمی کنیم اینجا2 یک تغییر فاز اتفاق افتاده.

اینجا3 یک تغییر فاز اتفاق افتاده الان میگن چقدرخوشگل نگاه کنید هرجایی تغییر فاز اتفاق افتاده بازار حرکت کرده.  بگذریم .بحثی که اونجا اتفاق افتاده بود .مثلا ببینید اینجا4 تغییر فاز اتفاق افتاده ولی هیچ اتفاقی در اون مسیر نیفتاده.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 21

و خودتون بهتر از من میدونید که فرق بین برنده ها و بازنده ها مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک و پلنی که درواقع وجود داره و اون قدرت اجرا و سایر مسایل بعد روانشناسی قضیه.

اما  تو بحث دایورجنسها بود گفتند که یک حرکت یک لو5 میزنه قیمت برمیگرده بالا  یک پیوت6 تشکیل میده  و میاد پایین یک قیمت پایینتر7 ارایه میده  و در همین زمان که این اتفاق می افته در اوسیلاتور یک قیمت بالاتر8 اتفاق می افته اینجا 9یک شیب نزولی و اینجا 10یک شیب صعودی و این 10 یک دایورجنسه مثبت.

آر دی  مثبت فکر کنم میگن و یک حرکت صعودی11 مثلا با کراس1 این آقازاده  خط سیگنال با این خط صفر1 مثلا به فرض  مثال و یک بحث دیگه ای هم بودش درمورد این دایورجنس و یک بحثی هم بودش درمورد این آقازاده هیدنها دایورجنس های مخفی .ان اینکه قیمت یک لوی پایین 12تشکیل میده .و ما دیگه وارد جزییات نمیشیم.

اینکه مثلا نمیدونم الان اگه یکوقتی یکی بیاد بگه که خب این قله 13بالاتره .اینهم مثلا پایینتره14 به فرض مثال .این دوتا رو بهمدیگه وصل کنه  بعد از اینور بگه که خب اینه م15 همون حالته اینجا قیمت اومده بود لوی9 پایینتر زده بود ا ند یکاتور10 نتونسته بود که همجهت با اون باشه.

اینجا 15هم همون حالت بصورت معکس که قیمت اومده های 15بالاتر زده ولی اندیکاتور14 نتونسته اینکارو انجام بده این اصلا مد نظر نیست در بین قله و دره ها اینجا 4شما نویز دارید تغییر فاز دارید .تغییر فاز نباید بین دره و قله ها باشه نه اینکه مثلا چمیدونم یکی بره تو تایم بالا تر نگاه کنه یا اینکه این پریود مورد استقاده این  چنده ؟ بگذرید ببینیم .پنج ده سه هستش.

اما خب اینجا 4 تغییر فاز داره میتونه با یک سیستم دیگه ای استفاده کنید که نداشته باشه مطمینا شما میدونید وقتی از اوسیلاتور ها دارید استفاده می کنید باید متناسب با تایم فریم نوع اون ارز رفتار اون ارز و اوسیلاتوری که دارید استفاده میکنید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 22

باید بیاید و یک تنظیماتی رو استفاده کنید که بهینه باشه و بی شترین تناسب در اون قله و دره هایی که درواقع در تشکیل میشه بین قیمت و اوسیلاتور وجود داشته باشه همیشه هم این نیستش که ثبت باشه به مرور رفتار ارز که یک کوچولو تغییر میکنه شما باید مدام این درصد ها این  تنظیمات رو زیر نظر داشته باشید و اون حالا کلا بحث جدایی هستش .

فکر کنم توی پیدا کردن پیوتها بهش اشاره کردیم .مربوط به بحث پرایسی نیستش .اما چون سوال کرده بودن که در ویدیو توضیح بدیم .جزو مباحث حالا معرفیه انواع تریگرها هستش ایندیگه جزو نویزه.

اما داشتیم عرض میکریم که توی هیدن ها  که قیمت مثلا میاد یک لو و19 12تشکیل میده و در دفعه بعد که قیمت داره حرکت میکنه قیمت میاد و قاد ر نیست ادامه بده یک لوی بلاتر16و9 داره و اما ایندیکاتور میاد و یک لوی پایینتر17و18 میزنه..این به معنیه ادامه دار بودن این لگ 20 هستش این روند هستش درواقع مخفی هارو به این طریق اومدن و معرفی کردند که زمانیکه شما یک واگراییه مخفی18 دارید یعنی اینکه نه اینکه حتما اتفاق می افته.

قیمت  تمایل داره به اینکه در مسیر لگ قبلی20 درواقع حرکت 21کنه و این حرکته22 یک  اصلاح  هستش .از اینجا19 تا اینجا 23 (شیبو ترسیم میکنیم). من دیگه از اون اصطلاح مرد انست که مسلمان نشود استفاده نمیکنم . و الله اکبر هم نمیگم و این حرکت 22 و رسیدن درواقع 9به سطح ( 66% شیبو) حالا شما از تریگر اوسیلاتوری

استفاده کنید ما هیچ ارقی  نصبت به این  نداریم که از چه سبکی از چه سیاقی ترکیب با چه سبک و سیاقی استفاده میکنید  مهم اون هستش که به هر طریقی که میشه شما باید بدمید .دراز بکشید بدمید بشینید بدمید .بمیرید بدمید .به هر طریقی که میتونیم باید سود کنیم .حالا ترکیب کلاسیک ترکیب اندیکاتوره ترکیب پرایسه ترکیب نمیدونم هرچیری که دم دستتون هستش و بتونه هر روشی که به شما سود میده اون خوبه بقیه رو خوب نیست.

مطمینا همه روش ها اگه  مدیریت سرمایه روش انجام بشه  تسلط روی اون روش باشه سودده هستند انشالله .و اما این لو19 و یک لوی پایینتر18 برای واگراییه25 مخفی وجود تغییر فاز 24 شاید الزامی باشه چون داریم درمورد روند صح بت میکنیم و من عرض کردم که بهتر اون  هستش. زمانی که شما واگراییه مخفی 25 دارید اینجوره نباشه که این اومد خط 25 بکشید بگید خب اومد پایین 18حالا من دیگه واگراییه اتفاق افتاد.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 23

نه ممکنه همینجوری بره پایین( مکدی از دره 18) و ممکنه این ( مکدی در محدوده دره 18 درجا بزنه) سالها درجا بزنه و این9 (قیمت از دره 9 نزول کنه به سمت پایین) همینجوری شرشر بارون بره چمیدونم بره اصلا این لو19 رو هم رد کنه و شما احتیاج به تدوین یک چهارچوب و قانون دارید و گفتم که بهتره که زمانیکه واگراییه مخفی (بین25وحرکت19تا9) دارید.

دردل واگراییه مخفیتون یک واگراییه ( بین10و26) معمولی داشته باشید واگراییه معمولی معمولا باعث اصلاح میشند ولی اگه ترکیب بشند با واگراییه مخفی میتونند به هر حال یک سیستم هستش .شما  میتونید این سیستم رو طراحی کنید الان سیستم رو دارید ستاپ رو دارید و مطمینا دیگه سوار کردن یک پلن روی این استراتژی و ستاپ  کار خاصی نداره.

من بجای استراتژی از سیستم استفاده کردم.عذر خواهی میکنم شما سیستم رو دارید شما ستاپ رو دارید مطمینا پلن و ریسک رو دارید ریسک به ریواردو سایر مسایل رو و اون یکدرصد که بعدا بیایم ببینیم که این اعداد و ارقام تارگتها استاپ ها ریسک ها اونها چی میگن و اینهم بحثی که درواقع سوال شده بود اینجا شما یک حرکت این شکلی27 داشته باشید که من تصویرشو در گروه تون شیر کردم.

اهان این می اومد پایینتر28 یعنی این حرکت همین چیزی که اینجا 10هستش در دل این حرکت اصلی29 که معمولا اقازاده واگرایی های مخفی (25و30) برای روندد ها استفاده میشه و اگه شما روی خطوط و خطوط روند 30 بیایدو این اقازاده واگراییه معمولی (10و26) رو داشته باشید میتونید بیاید.

ستاپ های معاملاتی و انواع تریگر های ورود 24

درواقع امیدوار باشید  که قیمت 9 پایان اصلاح هستش و داره به روند اصلیه خودش برمی گرده 21.

این هم به خدا31 تقصیر من نیست. یک کپی از اینه 30 بگیرید بگذارید اینجا 31 و انتظار داشته باشید که قیمت به عنوان تارگت به اینجا 32 برسه و یکدونه خط مرکز33 حالا که اینجا رسیدیم از اینجا 35به اینجا34 یکدونه از این خطها میکشیم برای اینکه مرکزش رو پیدا کنیم .یک کپی از اینه 30 بگذاریم.

خط مرکز32 این و انتظار داشته باشید که بازار بعدا با اون شیب هایی که صحبت کردیم خودشو رو مثلا یدونه 60 درجه 1بود یدونه 45 درجه 2بود برسونه اینجا(بمحدوده بین1و2) که تقریبا مصادفه با ابن گره ای 3 هستش که در این ناحیه هستش و این4 ( مثلث سبز) همون مثلث معروف که در ویدیو های قبلی درموردش صحبت کردیم .

دیگه اینجا گفتیم و انشالله این بحث رو هم خورد خورد در بین مباحثی که هستش سعی میکنیم که بهش اشاره کنیم جزو مباحثیه که خودتون باید برید تحقیق کنید مادیگه اینهارو نمیگیم و نخواهیم گفت علتش هم کاملا واضح و موبرهم هستش بریم برای ادامه بحث.

ادامه بحث رو برای بررسیه رفتار فکر میکنم چارت پترنها حالا مونده چات پترن هارو در جلسه بعدی خدمت شما ارایه میکنیم و انشالله چارت پترهارو هم که گفتم دوتا زیر شاخه یدونه کلاسیک و یدونه هارمونیک که برای استفاده در تایم ستاپ  و به عنوان تریگر ازش بتونیم  استفاده داشته باشیم انشالله تعالی . موفق باشید .   

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.