جلسه دوم: معرفی تایم فریم های فرکتالی و کاربرد آن

جلسه دوم: معرفی تایم فریم های فرکتالی و کاربرد آن

ویدئو معرفی تایم فریم های فرکتالی و کاربرد آن

جدول زمانی عنوان های مطرح شده در ویدئو

میانگین نوسانات جدول عناوین 1 1

خلاصه ویدئو

همانطور که ازد عنوان مشخص است در این جلسه قرار است در مورد تایم فریم های فرکتالی صحبت کنیم.

درجلسه قبلی درخصوص توان حرکتی و ذهنیت قیمت و اینکه از ای تی ار می تونیم به یک ذهنیت برای حرکت قیمت برای هر شاخص و نمادی دست پیدا کنیم صحبت کردیم و خدمت دوستان گفتیم که زیاد خودشونو درگیر فرمول و محاسبات مسایل مطرح شده نکنند.

و فقط داشتن یک ذهن یت برای یک شاخص کفایت می کنه روش های بدست آوردن ای تی ار رو صحبت کردیم و اینکه به راحتی این عدد در تمپلیت مورد استفاده  ما که زیر گزینه 1 اوریج  این رنگ سبزی که اینجا هستش ای تی ار کل درواقع دیلیوو ای تی ار کل پایه دیلی هستش که شما می تونید  ازش به عنوان یک ذهنیت برای تایم فریم دیلی استفاده کنید.

در همین حد برای اون جلسه کفایت می کرد. البته دوستان سوالاتی  بجز ای تی ار در  مورد ای دی ار و در مورد روش شخصی خودم که براساس قیمت بود در گروه توضیحات لازم داده شده.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

گفتیم که برای بدست اوردن توان حرکتی یا اوریج پرایس رنج (ای پی ار) شما 66% قیمت مطابق با چهار رقمی بودن اعشار  یا سه رقمی بودن حتی بازار ایران زعفران طلا و دلارو این ها هم  رسیدم و مثال زدیم این عدد در پلت فرم در این گوشه سبز 2 وجو داره اختلاف بین ای پی ار 2 و ای تی ار 1 رو سوال کردین که توضیح دادیم .

این دوتا 1و2 عدد میانگین هستند و شما در نظر داشته باشید که 20% همین میانگین  و ای تی اری که اینجا 1 هستش  می تونه تلرانس باشه  یعنی 20% 1 شصتا (ای تی ار سبز دیلی) میشه دوازده پپ که با شصتا جمع کنیم میشه هفتادو دو پپ رسید به همین 2 هفتادو پنج پپ.

و به اندازه ای تی ار دوتا تایمفریم پایینتر ما محدوده داریم که انشالله در آینده درخصوص این موضوع هم صحبت خواهیم کرد. برای جلسه اول  درهمین اندازه که قبول داشته باشیم که یک توان حرکتی برای شاخص وجود داره مثلا همین یورو یو اس دی 75 پپ یک توان حرکتی2 هستش وازاین توان حرکتی این ذهنیت رو داشته باشیم.

این انتظار روداشته باشیم که توقع خودمون رو بیایم و نرمال کنیم و انتظار غیر منطقی از یک نماد و حرکت اون نداشته باشیم کفایت می کنه .این جلسه برای سایر تایمفریم ها هم ص حبت خواهیم کرد.

برای اینکه وارد مبحث امروز .و مبحث جدید بشیم از این جمله شروع کنیم که بهترین کاری که یک تریدر برای ترید کردن می تونه انجام بده استفاده مولتی تایمفریم از تحلیلش هستش  به این صورت که یک تریدر احتیاج داره برای اینکه بخواد واردیک معامله بشه یک تایم ساختارو اصلی ا حتیاج داره .

تو جلسه اول گفتیم در مورد طراحی سیستم که  یک استراتژی احتیاج داریم و اون استراتژی در تایم ساختار واصلی به دنبال پیدا کرد سطوح هستش  و زمانی که شما یک سطحی رو در تایمی پیدا می کنید یا برعکس یک سطحی رو پیدا می کنید باید روشی داشته باشید که بتونید تشخیص بدید که سطح شما  برای کدوم تایم فریم هستش وقتی تشخیص دادید که سطح شما  برای کدوم تایم فریم هستش.

بنابرین تایم ساختار و اصلی  تایم مادر اون سطح رو دارید و اولین گام برای ورود به بحث ترید از این لحظه به بعد شروع میشه که شما باید بتونید تایم های مربوط به اون تایم رو که باهاش ارتباط دارند رو بشناسید و برای ورود به بازار احتیاج به تایم های دیگر هم دارید.

یکی از نکاتی که تریگرپرایس اکشن رو ازبقیه سبکها متمایز میکنه این هستش که شما وقتی یک حمایت و مقاومتی رو در چارت مشخص میکنید روشی خواهید داشته که  بتونید تشخ یص بدید سطح  ترسیمی شما برای کدوم تامیفریم هستش .واین یکی از قوتهای تریگر پرایس اکشن هستش که بقیه مطالب هم براساس همین چهارچوب درواقع اومده طراحی شده که شما بتونید مراحل دیگه رو هم داشته باشید .

بجز تایم ساختار و تایم اصلیه سطح بتونید بصورت مولتی تایم بیاید و تامیفریم های دیگر رو هم درکنارش داشته باشید اولین تایم بعد از تایمفریم ساختار تایم تریگر هستش  که به تایمی گفته میشه که دو تایم فریم پایینتر از تایم فریم ساختار هستش چون تایم ساختار و سطحی که در تایمفریم  ساختار میاید و تشخیص میدید  بدرد ترید کردن در همون تایمفریم نمیخوره.

برای اینکه شما بتونید یک قیمت بهینه و نقطه ورود مناسب  رو پیدا کنید مطمینا باید بصورت مولتی تایم به تحلیلتون نگاه کنید و بجز سطحی که پیدا می کنید برید در تایمفریم های دیگه بهترین نقطه و بهینه ترین نقطه رو برای ورود پیدا کنید این کار رو که انجام بدید چند تا مزیت داره .اولین مزیتش این هستش که شما یک استاپ لاس خیلی کوچیک یک استاپ لاس خیلی بهینه دارید نصبت به ذهنیتی که برای حرکت اصلی به نصبت تایم  ساختار دارید و این باعث میشه که شما بتونید.

پس درواقع شد یک نقطه ورود بهینه  و یک استاپ لاس مناسب و ذهنیت قیمت هم که براساس تایم ساختار هستش بنابرین یک ترید با ریسک به ریوارد خیلی عالی اولین هدایایی هستش که دیدگاه مولتی تایم فریم به شما هدیه میده و انشالله در آینده ازش استفاده های دیگری رو هم خواهیم کرد.

که در ادامه بهش میرسیم. روشهای زیادی هستش درخصوص مولتی تایم کار کردن و ارتباط بین تایم فریم ها اما اونچیزی که ما بهش اعتقاد داریم و بهش رسیدی م  این هستش که بیایم و به تایم فریم ها هم بصورت فرکتالی نگاه کنیم . بخاطر اینکه اصل فرکتالی بودن در نوسانات قیمت هستش .مطمینا درمورد تکرار پذیریه الگوها در تایم های مختلف و مشابه بودن  اون اطلاعات زیادی دارید.

اگر خواستید می تونید در مورد ساختار فراکتالی و تکرارپذیری ماکرو به میکرو یا میکرو به ماکرو  اطلاعات زیادی وجود داره و این موضوع در قیمت هم کاملا تکرار میشه  یعنی میشه به راحتی یک قسمت از تایم بالارو که به فرض مثال در تایمفریم دیلی هستید .یک الگو وپترنی رو انتخاب کنید و همون یک قسمتی که انتخاب کردید برید.

در تایمهای پایینتر ببینید مشابه همون هم درتایمهای پایینتر مطمینا به وفوردیده میشه و این بحث فرکتالی بودن قیمت اولین جرقه ای بودش که درواقع در ذهن ما زده شد که ما بیایم تایم فریم هاروهم بصورت فرکتالی نگاه کنیم .چون دیدگاههای دیگه ای هم هستش.

به عنوان مثال یکی نظرش این بود که بیایم و تایم فریم هارو به صورت ضرایبی از فیبوناچی نگاه کنیم  یعنی بصورت صفر یک یک دو سه پنج هشت سیزده و الی آخر  بیایم به این صورت تایمفریم هارو در نظر بگیریم . حالا اینکه ایده خوبی هستش  یانه احتیاج به تحقیق داره. و همچنین می تونیم اشار ه کنیم به یکی از تریدرهای پرایس اکشن کارکه از تایمفریم سی دقیقه برای تایم ساختار استفاده می کنه و ورود هاش هم برای تایمفریم سه دقیقه باید باشه

(لنس بگز(ایشون خواسته یا ناخواسته  که توضیحاتی در اون شش جلد کتابش ندیدم داره از این موضوع استفاد ه می کنه .شما همین نصبتی که هستش  بخوایم حساب کنیم .اگر پایه اساس رو روی یک دقیقه در نظر بگیریم  و حساب کنیم که ایشون داره رو سه دقیقه کار میکنه پس سه برابر در نظر بگیریم.یک .سه. نه. بیست و هفت.

تا اینجایی که هستش کفایت میکنه  یک رابطه مضرب سه توی این موضوع هستش  بیست و هفت دقیقه رو با اون سه دقیقه اغماض سی دقیقه در نظر بگیریم میشه تایم ساختارش تایم میانیش نه دقیقه هستش و تایمی که به عنوان تایم تریگر استفاده می کنه سه دقیقه هستش.

یعنی از یک رابطه فرکتالی داره استفاده می کنه اعدادی با مضرب افزایش سه  این یکی از تایم هایی هستش که معمولا شاید به درد اون دوستایی که آسیایی ترید می کنند .

ایچیمکو کارها بیشتر تو سی دقیقه مانور میدن . این 27 تایم یکی از تای م های محبوب ایچی کارها هستش سی دقیقه  حالا با همین (اشاره با موس به ضریب فرکتالی سه کرد) نصبت می تونید تایم های دیگری هم داشته باشید.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

تو دوره قبل برداشت اشتباهی که شده بود  ما اونجا اومدیم گفتیم که تایم ها و ساختارهایی فرکتالی که ما استفاده می کنیم  بصورت یک دقیقه. چهار دقیقه .شانزده دقیقه. یکساعت وچهاردقیقه. چهار ساعت و شانزده دقیقه  تایم های فرکتالی که استفاده می کنیم گفتیم که تایم سی دقیقه در دیدگاه ما هیچ جایگاهی نداره گاهی من تایم سی دقیقه دارم بعضی دوستان میان یک اندیکاتور هستش انداختم روی چارت  اندیکاتور روی تایم سی دقیقه ران میشه  میگن چرا شما گفتید تایم سی دقیقه نداریم تو سبک تریگر چرا ازش استفاده می کنید؟

ببینید یک دیدگاه کلی هستش راجع اینکه  بیاید و دیدگاه مولتی تایم داشته باشید و بهتر این هستش که دیدگاه مولتی تایم شما حالت فرکتالی داشته باشه اینکه حالا چرا ما  چرا مثلا از ضریب سه استفاده نمی کنیم  چرا از پنج استفاده نمی کنیم  یا چرا از دیدگاه فیبو ناچی استفاده نمی کنیم و از این تایم ها استفاده می کنیم.

یکی از اون دلایل این هست که رابطه ای تی اری بین این تایمفریمها وجود دار ه . پس یک تایم ساختار شد و دوتایم پایینتر تایم تریگرمون شد یک تایمفریم  این وسط هستش تایم میانی رو به عنوان تایم الگو وپترن استفاده می کنیم کاراییه زیادی به مانند اون دو تایمفریم مون نداره اما  به عنوان یک گام حرکتی  ازش استفاده میشه به عنوان یک تارگت ازش استفاده میشه گاهی اوقات الگوها و چارت پترنهارو توش برای ورود بهینه تربیایم پیدا کنیم .اگه دقت بکنید ما یک عدد قرمز اینجا1 به عنوان عدد استپ اصلی اینجا داریم.

این1 ای تی ار تایم چهارساعته هستش اگر نگاه کنید ای تی ار چهار ساعته2 با این عدد1 برابر هستش به خاطر این هستش که من خودم به شخصه تایم ساختارم دیلی هستش  و چون از تایم ساختار دیلی استفاده می کنم تایم تریگر من میشه تایم یک ساعته  و برای ورود استفاده میشه و تایم میانی و تایم

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

پترن به عنوان گام حرکتی هم ازش استفاده میشه  یعنی شما سه تا تایمی که دارید ای تی ار تایم میانی به عنوان گام حرکت هستش  یعنی انتظار دارم که قیمت مضربی از ای تی ار چهار ساعته رو به عنوان گام حرکتی برای من حرکت کنه یعنی اگه از این کف 3 به فرض مثال بخوام شروع کنم به اندازه گیری کردن  یک 19 تا پپ میام بالادوتا 19 تا 38 تا  پپ میام بالا بعدیش مثلا دوتا 38 تا  پپ میام بالا حالا و گام بعدی گام بعدی میبینید که بازار20 نصبت به گامهایی که قبلا کشیدیم که سبزه گام دیلی بود.

اگر اشتباه نکنم یا سبزه ویکلی بود  قرمزه دیلی بود آبی چهارساعته بود حالا اونجا نوشته شده خودتونم در جریانش هستید واین میشه تایم پترن که به عنوان گام حرکتی هم هستش چون مورد استفاده  خودم بوده من این عدد1رو آوردم اینجا بارنگ قرمز که همیشه روبروی من باشه بدونم گام حرکتی من اینه

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

حالا لزوما این نیست شما ممکنه از این تایمها استفاده نکنید اگر شما براساس تایم ساختار به فرض مثال چهار ساعته دارید استفاده می کنید

اونموقع تایم تریگر شما میشه یک ربعه وقتی تایم تریگر شما میشه یک ربعه شما براساس گام حرکتی یعنی ای تی ار یکساعته  توقع حرکت  دارید. وبعضی از اوقات تایم های شما بالاست  یا اینکه نقطه بهینه ای درتایم تریگر برای ورود پیدا نمی کنید و در اون زمان احتیاجی  به یک

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

 تایم دیگه ای دارید اگر شما یک بار دیگه یعنی تایم تریگرتون رو به عنوان تایم ساختار در نظر بگیرید و مجددا برید به تایم تریگرتای م تریگر یعنی دبل تریگر کردید یعنی به این حالت که اگر مثلا درتایم ویکلی هستم و یک سطح 4 یک گره معاملاتی و یک حمایت مقاومت در تایم ویکلی  تشخیص دادم وسطحی4 رو که در این تایمفریم تشخیص دادم باید برای ترید به دلایلی چند لحظه پیش گفتم بریم در تایم تریگرش ورود کنیم.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

تایم تریگرش میشه تایم چهارساعته یک زمانی هستش  که شما به تایم تریگرش میایم نشانه خوب و دلیل خوب یا پترن خوب یا تریگر خوبی رو مشاهده نمی کنید5 میتونید برای ورود بهینه تر دبل تریگر کنید یعنی در همین ناحیه ای 5 که قیمت اومده به سطح و ناحیه ما رسیده .اینکه اینجا  رسیده چون اینجا4 ناحیه داریم این هم محدود ه6 ما اومده

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

و وارد ناحیه7 شده شما اینجا 7به دنبال دلایل ورود هستید می تونید همین رو دبل تریگ ر کنید یعنی برید چهارتا پایینتر از تایم ساختار و اینجا 8ها دنبال دلایل ورود باشید . 

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

خب این8 رنجه یک مستطیله حالا تعداد برخوردها و مسایلی که یک حرکت شارپ9 استاپ هانتری هستش یک گر ه20هستش برگشت 21 به  خیرالعمور اوسطها 10هستش والی آخر.که آینده درموردش صحبت خواهیم کرد .یک نقطه10(خیرالعمور) بهینه ورود در دبل تریگرپیدا می کنید

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

-حتی زمانی که شما می تونید بیاید از تایم دبل تریگر هم تایم تریگر بگیرید یعنی برید شش تا تایم پایینتر)یک دقیقه( از ساختار اصلی .ما به این تایمفریم میگیم تایم هتتریک.درواقع شما یک تا یم ساختار دارید یک تایم پترن دارید یک تایم تریگر دارید.

یک تایم دبل تریگر دارید و یک تایم هتتریک  روابط درواقع بین تایمفریمها هستش  که گاهی اوقات برای پیدا کردن یک نقطه بهینه مناسب  یا برای کمتر کردن استاپ لاس  برای بهتر کردن تارگت و ریسک به ریوارد و سایر دلایل  میاید از مولتی تایم و حتی دبل تریگر و هتتریک استفاده می کنید.

نکته ای که هست این بالا 11شما تایم های فرکتالی رو دارید میبینید / یکدقیقه/پانزده دقیقه/ یکساعت و چهار دقیقه/چهارساعت و شانزده دقیقه /هفده ساعت و چهار دقیقه/ دوروز و بیست ساعت و شانزده دقیقه / یازده روزونه ساعتوچهار دقیقه/چهل و پنج روزو دوازده ساعتوشانزده دقیقه/ تایم های فرکتالی هستند.علت انتخاب دلایل زیادی داره یکی اینکه عددهای استفاده شده 1و4و16و32و64و128و256و512الی آخر اینها عددهایی هستش که روابط زیادی بینشون هستش  که تو عکس ببینید.

این عددها یک قابلیت جالبی که دارند این هستش که شما اعداد رو درنظر بگیرید  بخواید با اعداد صحیح قبل خودشون درواقع جمع کنید مثلا 2+3 میشه 5 و شیش مثلا یکی از عددهای کاملی هستش که مجموع مضربهاش  بجز خودش میاد و یکی میشه .و 3+4 میشه7 ولی برای 8 شما  نمی تونید بیاید و دویا چند عدد طبیعیه متوالی بنویسید که مجموعش بشه 8 برای 16 هم  نمی تونید برای 32 اینکار رو نمی تونید بکنید که حالا این اعداد 8و16و32 به اضافه یک کندل مازاد بشه 9و17و33 یکذره مشکوک میزنه

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

اگر کسی خواست میره تحقبق میکنه در موردشون-اگر برگردیم به بحث فرکتالهامون که چرا این عدد هارو انتخاب کریم اگر دقت کنید11 تایم یک دقیق براساس گام حرکتی (ای پی ار) یک دقیقه1 هستش / چهاردقیقه هستش4/ شانزده دقیقه 9هستش/ که چهاروخورده ای بده (ای پی ار چهار دقیقه) بوده روندش کردن که تقریبا دوبرابر/ یک ساعت چهار دقیقه مون دو نه تا میشه 18تا / دوتا 18 تا 36 تا برای تایم چهار ساعته و دوتا 36 تا 72 تا برای تایم 17 ساعته و الی آخر.

شما میبینید که زمانی که میاید و تایمفریم هارو با مضرب هایی از ضرب در چهارحساب می کنید بصورت فرکتالی دارید میرید بالا ای تی ار این تایم فریم ها بصورت  دوبرابر داره تکرار میشه این یکی از اون دلایلی بود که ما ترغیب شدیم بخاطر اینکه بیایم از این تایم فریم ها استفاده کنیم .دلیل دیگه راحتتر و دردسترس بودن تایم فریم های مشابه بود ببینید هیچ لزومی نداره که شما بخواید بیاید مته به خشخاش بگذارید از چارت افلاین استفاده کنید .

شما بجای چهار دقیقه از پنج دقیقه استفاده کنید بجای شانزده دقیقه از یک ربعه استفاده می کنیم بجای یکساعتو چهار دقیقه از یکساعت و بجای چهارساعت شانزده دقیقه از چهارساعت استفاده می کنیم و بجای 17 ساعتو خورده ای  که از دیلی استفاده می کنیم اینجا اون رابطه بهم می خوره یعنی شما وقتی میاید دیلی رو استفاده میکنید دیگه دوبرابر نیست تقریبا  میشه 2.5 برابر ای تی ار تایم قبلی خودش و این یکی از اون دلایل .پس بنابرین تایمهای فراکتال ما مطابق با تایمهایی که در متاتریدر در  دسترس هستش و ای تی ار هاش هم که کاملا مشخص و میریم برای گام بعدی

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

-شما وقتی توان حرکت رو بدست میاوردی که 66% بود و یک رابطه ای بین این تایم فریم ها هستش نصبت به قیمت اینکه شما در یک دقیقه 1% قیمت رو دارید یعنی تقریبا یک پپ در چهار دقیقه 4% قیمت هستش درشانزده 8% قیمت هستش در یک ساعته 16% قیمت هستش درچهار ساعته 32% قیمت هستش درهفده خورده ای 64% قیمته و تایم روزانه هم 128% این یکی از راه های بدست آوردن هستش .

یک راه دیگش هم که 66% هستش عددش رو که بدست آوردین برای دیلی برای چهار ساعته 40% عدد گام حرکتی و ذهنیتی که وجود داره همون ای پی ار (12) میشه برای چهارساعته  20% میشه برای یک ساعته 10% میشه برای یک ربعه پنج درصدش میشه برای پنج دقیقه و از همین طریق هم می تونید به اون دیدگاه برسید  و همه این حرکت و تایم فریم ها به نوعی باهمدیگه قفل شده همه دارند یک عدد رو نشون میدن همه دارند یک مطلب رو اشاره می کنند.

ضمن اینکه ما از این تایم فریم 13 ها یک استفاده دیگه هم می کنیم اون هم مجددا رسیدن به یک سری از  ذهنیت ها هستش. و این ذهنیت جدید تقسیم بندیه زمان تایم فریم ها هستش اگر خاطرتون باشه فکر میکنم حالا از سیکل های نظریه داو درمورد سیکل های حرکتی و سیکل های حرکتی که در الیوت هستش ما قبلا یک تقسیم بندی برای زمان روند ها داشتیم.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

اگر اشتباه نکنم اینکه مثلا سیکل حرکتی  بلند مدت سیکل حرکتیه میان مدت، کوتاه مدت یا میان روزی یا اسکلپ سایر سیکل های حرکتی که در چارت هستش  یک دسته بندی داشت بلند مدت مثلا بین 3 سال تا 5 سال  بین دوسال تا سه سال این سیکل های حرکتی رو ما خیلی ساده تر مطابق با تایم فریم های فرکتالی که استفاده می کنیم بهش نگاه می کنیم و ازش یک سری برداشت ها و ذهنیت های جدید هم داریم که در ادامه برای ترید بدرمون میخوره  و من بودن مقدمه برم روی سیکل های حرکتی اینکه شما در لانگ ترم دارید صحبت می کنید.

میاید میگید تریدر لانگ ترم هستم یعنی چی؟ افرادی که در تایم فریم مانتلی و ویکلی بصورت مشترک دارند ترید می کنند تریدر های لانگ ترم هستند واون هایی که در تایم فریم ویکلی و دیلی ترید می کنن د ورود هاشون در تایم فریم ویکلی و دیلی هستش اون ها میان مدت کار هستند.

دوستایی که ورود هاشون در تایم فریم دیلی و چهار ساعته هستش  تریدر های کوتاه مدت کار هستند حالا به نوعی شورت ترم کار هستند و اون سری از تریدرهایی که ورود هاشون و تایم تریگرشون به نوعی  تایم چهار ساعته و یک ساعته هستش دیگه دارند میان به سمت ترید های میان روزی و پایین تر از اون هم ترید اسکلپ البته نکته کوچکی اشاره کنم .

اینکه خیلی ها ورود در تایم های زیر مثلا پنج دقیقه رو ورود خروج های سریع رو مسایلی که براش هستش به عنوان اسکلپ درنظر می گیرند ما هر زمانی که در تایم دبل تریگر و تایم هت تریک باشیم نسبت به سطحی که تشخیص دادیم  به نصبت تایم ساختار داریم میگیم که ورود اسکلپی داریم میاید یک سطحی رو شما پیدا کردید برای ویکلی هستش و اومدید تایم تریگر و ورود پیدا نکردید رفتید در تایم دبل تریگر الان دیگه شما  به نصبت سطحی که در تایم ساختار دارید .دارید ترید اسکلپی انجام میدید .

-برگردیم به سیکل های حرکتی . تایم فریم هایی که وجود داره در اصل به ما چند تا ذهنیت میده به ما انتظاراتمون رو بیایم مطابق با نوع تایم فریم و تریدی که داریم به نوعی توقعمون رو به نوعی بیایم بهینه کنیم و برسونیم به اون چیزی که واقعا وجود داره یکی از درواقع مطالبی هستش که می تونیم  از سیکل های حرکتی و از تایم فریم های  فرکتالی انتظار داشته باشیم  براساس ای تی اری که در واقع هر تایم میتونه به ما بده  قبلا در مورد دیلی صحبت کرده بودیم.

الان میدونیم که به فرض مثال یک سطح 22 داشته باشیم که برا ویکلی هستش پس برای ورود باید در چهار ساعته وارد بازار بشیم حالا سیکل های حرکتی چه کمکی به ما می کنند؟

اولین موضوع این هستش که انتظار ما از نظر قیمت و زمان رو برای ما  بهینه می کنه . از نظر قیمت که کوچولو صحبت کرده بودیم. اینکه زمانی که شما به فرض مثال در همین تایمی که داریم صحبت می کنیم .

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

تشریف دارید چهارساعته ورود شما در چهار ساعته هستش  انتظار حرکت اصلی این هستش که شما توقع  باید داشته باشید که وقتی ورود شما در تایم تریگر چهار ساعته هستش  یک تارگتی داشته باشید براساس تایم ساختار(ویکلی) یعنی اینکه حداقل مثلا یکچیزی حول حوش 150 پپ1  یعنی شما انتظار دارید که وقتی در این تایم فریم (چهارساعته)میاید و وارد این بازار میشید البته اولین تارگت نیست درواقع اولین انتظار منطقی  اینه که قیمت از این کف2 به اندازه حداقل 150 پپ بیاد بالا میاد دقیقا این3 قله ای که اینجا هستش رونشون میده.

حالا شما اگه بخواید تارگت بگذارید 150  ای تی ار ویکلی منهای ای تی ار تایم چهار ساعته می کنیدکه 19 پپ هستش  که میشه 130 پپ که میشه این  ناحیه4 گره کهالان قیمت بهش رسیده اگر خاطرتون باشه.چند روزپیش صحبت میکردیم گفتیم انتظار داریم همین مقدار رودرواقع حرکت داشته باشیم یکدونه  58 پپ تارکت بود اگه خاطرتون باشه گه گقتی م 116 تا بعدی و سه تا 58 تای منهای حالا اون تایم تریگر بود که به همین لول4 رسیدیم برای 

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

تارگت.این از نظر قیمتی هستش شما از نظر زمانی هم درواقع میاید و از تایم های فراکتالی استفاده می کنید یعنی از نظر زمانی شما زمانی که میاد و در تایم تریگر وارد بازار میشید باید این توانایی رو داشته باشید و این تحمل رو داشته باشید  که به قیمت اجازه رشد بدید وقتی در

تایمفریم چهار ساعته هستتید(خط سپریتور رو فعال کرد در متا) حداقل زمانی که باید به تریدتون بدید تا رشد بکنه و به تارگت برسه  این هستش که شما باید یک هفته حداقل بهش زمان بدید .یعنی اگر یک ورود در تایم یک ساعته دارید پنج پپ ده پپ بالا تر رفت واقعا اگراصولی براساس تارگت و استاپ لاسها دارید ترید می کنید باید از اونور هم توان و تحمل خود تون رو هم برای اینکه  میگن اجازه بدهید سودهای مان رشد کنند چقدر اجازه بدیم؟

در یکساعته هستیم حداقل به اندازه تایم ساختار باید به تریدتون اجازه  بدید که رشد پیدا کنه یعنی بین یکروز حداقل تا یک هفته اگر چهار ساعته ورود دارید حداقل بین یکهفته تا یکماه .برای دیدن تارگتهای خیلی بزرگتر باید  این فرصت رو بدید به قیمت و تریدتون که رشد پیدا کنه واقعا اگر این توانایی رو ندارید این تایمفریم مناسب شما نیست .و مطابق با اون روحیات و ذهنیت مطابق اون توان و حتی در آینده   پول شما در این مس له دخیل میشه

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

-زمانیکه در کلاس تنها استاد تکنیکالم بودم. استاد میگفت که 20% ای تی ار دیلی رو برای استاپ درنظر بگیرید 20% ای تی ار

دیلی)60پپ(  که مثلا بشه دوازده سیزده پپ  )رفت تایم یکساعته دیدد نه پپ هستش(یکچیزی حول و حوش مثلا همون 9 پپ ای تی ار یکساعته که میشد به نوعی اون 20%. که به نوعی همین رابطه فرکتالی رو نشون میداد .میگفت استاپ لاس و شکست رو براساس اون ای تی ار بیست  درصد دیلی درنظر بگیرید که همین رابطه  فرکتالی هستش  امروزه این رابطه رو می تونید در تمام  تایمفریم ها استفاده کنید .

.جمعبندی کوچیکی در مورد ذهنیت تایمفریمی داشته باشیم و در قالب مثال صحبت کنیم اینکه به فرض مسال در تایمفریم چهارساعته ای 5که در موردش صحبت کردیم اگه ترید داشته باشید.اولین توقع انتظار این هستش که شما باید به قیمت اجازه رشد بدید به اندازه ای تی ار تایم

ساختارش درواقع (ویکلی تو این مثال) این اولین استفاده هستش .دومین استفاده .زمان انتظار هستش یعنی به عنوان دومین کارایی که ازتایمهای فرکتالی دارید این هستش که توقع شما یا اون قدرت توانایی شما یا انتظار شما برای رسیدن به تارگت باید  به اندازه تایم های فرکتالی باشه  حالا  در هر تایمی که هستید دوتا تایمفریم بالاتر باید بهش اجاره بدید یعنی اگه یکزمانی شما در تایم دیلی میاید و ترید میکنید یک چیزی حول وحوش.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

 حداقل حداقلش خیلی عجول باشید باید یک هفته بهش فرصت بدید پنج تا کندل بزنه الان همین کندلها6 رو هم نگاه کنید پنج شش تا صعودی پنج  شش تا نزولی هستش.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

یا مثلا اگردر تایم ویکلی7 ورود دارید اونموقع کنترل وای روبگیرید میبینید حدود52 کندل بین خطوطسپریتورنشون میده که یعنی باید یک  چیزی حول حوش حداقل حداقل شما باید بیاد یک سال 52 هفته تریدی که در تایم ویکلی دارید انجام میدید باید بهش فرصت بدید و همین طور هم 

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

 که میبینید  گره معاملاتی 8 که درتایم مانتلی داریم که حالا قیمت11 بهش نرسیده هنوز و احتمالا اومده اولین حملشو روی این سطح مانتلی9حالا انجام  داده نگاه کنید یک ترید در این تایم (مانتلی) یعنی حداقل زمانی که باید بدید ترید شما تکلیفش ازنظر ای تی اری و زمانی مشخص بشه یکچیزی حول و حوش حداقل یکساله  یعنی اگه اینجا 10 وارد شده باشیم  دوازده تا کندل بیایم اینجا 11 یکدونه ای تی ار رو به شما

داده (از10تا12) هزارو خورده ای پپ (حرکت کرده) و اونموقع دوتا پانصدتا (ای پی ار مانتلی 13) یک ای تی ار حرکت رو به شما داره (از10 تا 12 ) وبرگشته (حرکت12تا11) 

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

 این برگشت روی ذهن و روان شما راه میره مثلا یک ترید 10 کردید1000 پپ توی سوده بعدا برمیگرده 12 میاد رو نقطه صفر 11 و حتی باز برمیگرده دوباره 900 پپ میره تو سود 14 یکسره درگیریه ذهنی بوجود میاره مجبو میکنه که شما ببندید یا اینکه اینجا 14 هم طاقت میایرید برمیگرده میاد میره تو ضرر 15 خب استاپ لاس شما 200 پپ 300 پپ پایینتره بهش نمی خوره.

تو کتاب خاطرات دکتر مریض که نوشته  گفته بود استاپ لاس رو زیر اولین گره معاملاتی8 (البته گره معاملاتی گفته ما هستش ترجمه تحت الفظی) زیر اولین بیس قرار میده  حالا اگر زیر8 این باشه معلومه در این تایم یک همچین استاپ لاسی (اندازه زد از 8 تا نقطه ورود 9 حدود 892 پپ بود) هم  باید باشه که حالا سرمایه شما توان شما مسایل دیگه هستش که خواهیم گفت.

گفتیم برمیگرد 14 قیمت  میاد میره تو ضرر15 و میبندید ترید رو  و حرکت میکنه 16 این بحثی که اینجا اتفاق افتاده یکی از ایتم هایی هستش که ما میایم و از مولتی تایم استفاده می کنیم .اولی که خوب اون انتظار حرکت بود دومی انتظار زمان بود .

ما یک توقع و انتظار دیگه هم برای خودمون  به عنوان یک شاخص در نظر میگیریم گه خودمونو بیایم محک بزنیم  واون زمان ماندگاریه در ضرر یا ورود زود هنگامه هستش .

این ورود زود هنگام رو با قیمت اشتباه نگیریدها ما دونوع ورود زود هنگام داریم یک ورود زود هنگام داریم که برای قیمت هستش یعنی اینکه شما تحلیل کردید یک سطحی17 رومشخص کردید وانتظار دارید به فرض مثال قیمت  بیاد 18 وبه این سطح برسه و نرسیده به نا حیه وسوسه میشید ای وای نکنه نرسه  نکنه سفارش من فعال نشه نکنه و والی آخر و ورد زود هنگام قیمتی دارید.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

اگر خدای ناکرده یک همچین اتفاقی افتاد همین الان خدافظی کنید برید دنبال زندگیتون .این یکی از بزرگترین گناهان نابخشودنی برای تریدر هستش . و اگه تاز ه وار هستین دارید تمرین می کنید باید خویشتن دار باشید باید تمرین کنید .باید مقید باشید که قیمت بیاد و به ناحیه تحلیلیه شما برسه و وارد بشید ما اینکه میگیم ورود زود هنگام.

ورود زود هنگام در مورد قیمت نیست اصلا کلا نباید باشه.اما یک زمانهایی هستش که شما ورود زود هنگام زمانی دارید مثلا اینجا ( تو عکس قبل ناحیه 10) یک سطحی دارید 9 مانتلی یا ویکلی انتظاری که مولتی تایم میده به شما این هستش که باید بیاید و این توقع رو داشته باشید که به فرض مثال در یک سطح ماهانه قیمت وقتی میاد بهش میرسه حداقل حداقل سه ماه معطله یک یکه میاد میره.

یکی که درجا میزنه یک یکه پیوت میشه یک یکه ریترن تو پیوت میزنه  یکی که پولبک میکنه اصلاح میکنه مجددا در خوشبینانه ترین حالت مثال تو یک سطح9 مانتلی سه ماه اونجا معطلید همین که بازار رسید بهش 10 وارد شدید مطمینا ورود زود هنگام زمانی دارید و مدتها یا باید در ضرر چرت کنید یا در بازار ساید چرت کنید.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

این موضوع که مولتی تایم دارید حرکت رو دارید میگیرید ورود رو میگیرید می تونید خودتون رو محک بزنید اگر اشتباه نکنم ضریب استرلینگ هستش و اینکه  یکی از شما اینجا 17 وارد میشید ازنظر قیمت نه ها از نظر زمان  خب در این مدت 18 ورود زود هنگام زمانی داشته یکی هم اینجا 19 وارد میشه که همون لحظه ای که وارد میشه بازار حرکت می کنه از نظر ذهنیت و توقع درواقع زمانی شما اگر می خواید یک شاخص برای خودتون داشته باشید و خودتون رو محک بزنید یک تریدر باید به اندازه حداکثر تایم تریگر 20 در ضرر باشه  یعنی شما روی این سطح 21 وارد بازار میشید.

اگر دوروز اینجا 18 چرت زدید ورود زود هنگام قیمیت ندارید دقیقا روی سطح 21 اومدید وارد شدید درسته اما ورود زود هنگام زمانی دارید این رو به عنوان شاخص که ببینید که چقدر در ورود و چقدر در ترید کردنتون خبره هستید می تونید به عنوان شاخص برای خودتون در نظر بگیرید که هرزمانی که اومدید و مثال در اون تعداد تریدی که دارید بررسی میکنید نگاه کردید .

هروقت وارد بازار19 شدید و بازار در کندل بعدیه تایم تریگر در سود هستش رفتید در سود و بازار حرکت خودش رو شروع کرده شما به حرفه ای شدن نزدیک میشید. .و اینجا 22 یک گره معامالتی دارید .و گفتم از نظر قیمتی زمانی که داره میاد به این سمت 23 زودتر وارد.

جلسه دوم: کاربرد و معرفی تایم فریم های فرکتالی

شدید هیچی اصلا کلا گفتم چهار طرف متاتریدر رو ببوسیدو برید دنبال زندگیتون  دیگه هم سمتش نیاید .باید این قدرت رو داشته باشید که قیمت به اون سطح و ناحیه شما برسه اما اینو گفتم که به عنوان یک شاخص در نظر بگیرید  که چقدر از نظر زمانی توی ضرر می مونید .یا اصلا توی سودی که به تارگت نرسیده می مونید .

البته تو بخش مدیریت سرمایه میگیم تارگت یک.سه و هفت و …صحبت می کنیم . اینکه اینجا17وارد شده تریدره اونیهم که در19 وارد شده تریدره اما ایشون17 سرمایه ای که درگیر کرده پانزده تا کندل چهار ساعت اینجا18 چرت زده وای این یکی که اینجا 19 وارد شده  بلافاصله رفته توی سود .این دوتا ممکنه جفتشون سود 150 پپ رو گرفته باشند .

اما در بازه های زمانی متفاوت گرفته باشند اون17 خواب سرمایه داشته واین19 نداشته  که چیزی تو مایه های ضریب استرلینگ و اینجور داستانها و به عنوان یک شاخص این رو برای خودتون داشته باشید .تریدری تریدر قهار هستش که بعد از ورود کردن حداکثر به اندازه اولین کندل یا زمان تایم تریگرش طول بکشه که بره تو سود و بره به سمت تارگت .و اینه چجوری میشه به این تبحر رسید.

مطمینا براساس تایم و زمان و روحیات و تسلطهایی که با تمرین به امیدخدا درآینده کسب می کنید .استفاده از بهترین تریگرهای ورود و تریگرهای ورود متناسب .حالا ممکنه یکوقت چارت پترن باشه ممکنه یکوقتی مویینگ باشه  ممکنه یکوقتی کندل باشه .حالا روشهایی که وجود داره در جلسه مربوطه خواهیم گفت.

یکمقداری بعد از اون تمرین ممارست وتجربه هستش  که مثلا اولین برخورد رو هیچ وقت ترید نخواهیم کرد .یک قانونه که در آینده میگذاریم . شما با تمرین و مارست می تونید بیاید از تایمفریم هایی که وجود داره  بصورت مولتی تایم در موارد ی که گفتیم بیاید و استفاده کنید .در همین خصوص خواهشا اگر یک وقتی سوالی  هست پرسیده بشه.

ما درخدمت شما هستیم و سعی میکنیم که به سوالات شما پاسخ بدیم و آخرین گزینه ای که در مورد تایمفریم ها و مولتی تا یم  حالا مسله ای که وجود داره این هستش که شما احتیاج دارید که وقتی ترید می کنید به تریدتون سر بزنید  حالا بعضی ها ست اند فورگت کار می کنند حتی اونها هم احتیاج دارند که به تریدشون سر بزنند.

این ترید برای ترو خشک کردن برای مدیریت پوزیشنها سر بزنند .و اگر تای م تریگر شما مثلا چهارساعته هستش  احتیاج دارید که هر چهار ساعت یکبار به ترید نگاه کند اگر تایم تریدتون یکساعته هستش هر یک ساعت یکسر به تریدتون بزنید ممکنه احتیاج به تریل کردن استاپ داشته باشید کلوز کردن داشته باشید ساختار مارکت عوض شده باشه و یا ورود جدید خواسته باشید.

پس یکی دیگه ازمواردی که ما استفاده  می کنیم از بحث تایم فریم ها این هستش که برای تر و خشک کردن تریدهامون و مدیریت پوزیشن هامون حداقل دیگه ترید روزانه دارید هرروز یک دفعه به تریدتون سربزنید هر دوروزی سر بزنید  ببینید که وضعیت حرکت چجوری هستش تا بتونید بهترین حالت درواقع بهینه کردن سودهاتون رو هم توی مدیریت پوزیشن هاتون داشته باشید. 

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.