FTR-چیست؟-همه-چیز-در-مورد-FTR

FTR چیست؟ همه چیز در مورد FTR و حل تمرین جلسه (1)

معرفی FTR

قبل از حل پازل PA و قبل از اینکه بتوانیم آن را با موفقیت بخوانیم ابتدا باید بتوانیم قسمت هایی را که این پازل را تشکیل میدهند بفهمیم . بعد از همه ی این ها هر ساختمان از قطعات آجر و سنگ ساخته شده است .

برای همه ی ما در RTM ، زیبایی پرایس اکشن در ساختار خیره کننده همچون کلیسای جامع شارتر می باشد. تنها تفاوت در این است که آجر و سنگ های ساختمان واقعی در اینجا FTR , PRICE CAPS , ENGULFS , FAKEOUTS , QUASIMIDOS , DIAMONDS و غیره است . در بلوک های ساختمانی ساختار قیمت هیچ چیز به اندازه FTR , ENGULF مهم نیست .

در این مقاله من قصد توضیح یکی از از این دو بخش مهم از ساختار قیمت یعنی FTR را دارم . با همدیگر توضیح خواهیم داد که این به چه شکلی است ، کجا میتوان آن را پیدا کرد و نقش آن در ساختار قیمتی چیست . FTR را باید قبل از اینکه کسی بتواند به مراحل بعدی برود به درستی فرا گرفت .

لطفا عجله نکنید ، فراگیری PA یک سفر جالب است پس از آن لذت ببرید .

FTR چیست ؟؟

خب FTR در واقع چیست ؟؟ FTR به معنای ناتوان از بازگشت ” Failure to Return ”

صبر کنید …. . چه کسی میخواهد بازگردد ؟؟؟ آنها کجا میخواهند بازگردند ؟؟؟ چرا بر روی یک سطح أنها ناتوان هستند ؟؟؟

این سه سوال مهم باید پاسخ داده شوند .

همه میدانند که وقتی قیمت به یک مانع مشخص نزدیک می شود یا آن را می شکند به محض اینکه آن مانع شکسته شود دو حالت ممکن است رخ دهد :

قیمت یا به زیر / بالا مانع بازمیگردد و در مسیر خلاف جهت شکست پیش میرود یا ناتوان از بازگشت خواهد بود و در جهت شکست پیش میرود . در سناریو دوم یک FTR تشکیل می شود . همیشه این اتفاق می افتد و شناسایی این موضوع از اهمیت حیاتی برخوردار است . چرا ؟؟

خب یک فشار قوی از خرید / فروش در ناحیه عرضه / تقاضا وجود دارد و پس از شکست قیمت نمی تواند بازگردد لذا باید در جهت شکست پیش برود .

نکته ۱: فشار فروش / خرید همواره پس از تشکیل FTR که قیمت آن را ترک نموده وجود دارد . آیا میتوانید مفهوم را درک کنید ؟؟

خب الان بیایید نگاهی به آناتومی آن بیاندازیم .

در تصاویر زیر میتوانید دیاگرامی را که به انواع مختلف این الگو اشاره دارد ببینید . با دقت به آنها نگاه کنید . شاید آنها کمی متفاوت به نظر برسند اما در واقع از لحاظ ساختاری کاملا یکی هستند .

FTR 1 1

خط قرمز بیانگر یک مانع است که میتواند SUPPORT / RESISTANCE باشد . یک FTR در جهت مخالف ( بعدا توضیح داده می شود ) یا محدوده یک PRICE ACTION PAZ ) PAZ )

در نقطه ۱ تحرکات قیمتی مانع را می شکند و در نقطه ۲ اصلاح انجام می شود . بی ربط است اینکه PA دوباره از مانع عبور میکند یا خیر ( ماند مثال های ۲ و ۴ در شکل بالا ) .

در دورترین نقطه اصلاح یک Base معمولا شکل میگیرد ( نقطه b ) سپس PA به حرکت خود در جهت شکست ادامه میدهد . ( ۳ )

FTR ها پس از شکست ( H , L ) که پس از شکست مانع تشکیل میشوند یعنی ( c ) مورد تایید واقع می گردند . در واقع تنها پس از شکست ( c ) میتوانیم بگوییم که PA ناتوان از بازگشت شده است.

خب حالا بعد از اینکه تشکیل شد یک مستطیل در بیس (b) آن شکل داده و به جلو انتقال میدهیم . اکنون که به مطالعه دیاگرام FTR ها پرداختیم میتوانیم مثال هایی زنده از آن در چارت را مشاهده کنیم :

FTR 2

FTR پس از شکست SUPPORT / RESISTANCE

FTR پس از شکست نواحی حمایتی و مقاومتی از انواع رایج آنها هستند. آنها در همه جای چارت وجود دارند و شما خواهید آموخت که آنها را بدست آورید .

شما حتما میدانید که MAJOR SUPPORT / RESISTANCE همچون نوعی MINOR ای آنها وجود دارند . مهمترین support / resistance line ها پر اهمیت ترین خطوطی هستند که ما باید برای تشکیل FTR به آنها اختصاص دهیم که اف تی آر ها از آنها پیروی کنند.

MAJOR S/R LINES

خب بیاید با نوع major شروع کنیم . من فرض را بر این میگذارم که شما میدانید چگونه نوع major را از نوع minor تشخیص دهید . در چارت زیر شما میتوانید خط قهوی ای مقاومتی را ببینید . خط مقاومتی از نوع ماژور می باشد . که به تعداد بسیاری در گذشته مورد احترام واقع شده است ( فقط دو تاج در تصویر نیست بلکه بارها در گذشته مورد احترام واقع شده است . )

اخیرا خط مقاومتی شکسته شده است . آیا این یک Fakout است یا یک شکست واقعی است ؟؟؟ چطور اینو میتونیم بفهمیم ؟؟؟ بله ما منتظر میمانیم که FTR تشکیل شود .

و هورا ، اف تی آر تماشایی تشکیل شد . پس از تشکیل اف تی آر قیمت سراسیمه از خط مقاومتی دور می شود الان موضوع داره جالب میشه . اینگونه اف تی آرهایی مکان بسیار جالبی برای معامله در اولین ملاقات هستند. اولین ملاقات تقریبا پس از یک هفته رخ داده است . و واکنش را ببینید ! اولین ملاقات در FTR ، FTB نامیده میشود . (FIRST TIME BACK) .

FTR 3

نکته 2: در تصویر زیر به محض بازگشت به FTR قیمت در یک سقوط آزاد ریزش می کند. همه با شادی به درون روند میپرند چرا؟ چون قیمت داره میره که…

اما ملتفت باشید که شکارچیان صبورانه منتظر FTR LVL میمونن و شما هم با مثل اونا باشید.

FTR 4
FTR 5

اکنون پلتفرم معاملاتی خود را در تست کننده فارکس باز کنید و ببینید که این موضوع چگونه عمل می کند.

MINOR S/R

این خیلی مهمه که بدونیم اف تی آر هایی که در سه چارت بالامشاهده کردیم تنها نوع اف تی آر نیستند. فراتر از آنچه که گفته شد، هر باز که قیمت یک MINOR S/R را میشکند، و ناتونا از بازگشت است و به مسیر خود ادامه می دهد، یک اف تی آر جدید تشکیل شده است.

FTR 6

در زندگی واقعی! هرچند به ندرت به تمیزی و مرتی دیاگرام بالاست اما در چارت زیر می توانید قاعده بالا را در چارت واقعی ببینیم (روند نزولی)

FTR 7

لطفا عجبه نکنید و چارت بالا را به خوبی مطالعه کنید. من تمامی اف تی آرها را رسم کرده ام چرا که چارت بسیار شلوغ میشد. چارتی را در پلتفرم خود باز کنید و تمامی اف تی آرها رسم نمایید. تمرین کنید.

SWINF های H/L را علامتگذاری کنید و ببینید کجا رخ داده است سپس اف تی آر را پیدا کنید و برای H/L های دیگر همین را تکرار کنید.

به همین خاطر بسپارید که هدف این مقاله این نیست که به شما بگوی همه ی اف تی آرها قابل ترید کردن هستند بلکه هدف این است که چگونه اف تی آرها را در نظر بگیرید و چگونه آنها را علامت گذاری نمایید.

بگذارید تکرار کنم: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

FTR پس از شکست یک FTR در جهت مخالف

FTR ها پس از اینگلف یک مانع شکل میگیرند. ما این را می دانیم یکی از این موانع خود FTR در جهت مخالف است. به دیاگرام زیر توجه کنید.

فکر می کنم این موضوع به خودی خود روشن است. FTR اینگلف می شود و FTR 1 تشکیل می شود و الی آخر.

FTR 8

و یک مثال در دنیای واقعی:

FTR 9

نکته 3:

FTR 1 یک تاییده ی برگشت بسیار عالی است.

FTR پس از شکست محدوده یک PAZ (LIMIT PAZ)

محدوده ی یک PAZ مانع دیگری بر سر راه قیمت است. در نتیجه شکست این موانع FTR های بسیار عالی تشکیل می شود. این هر چند نسبتا پیشرفته است و فراتر از محدوده ی این مقاله میگنجد.

FTR 10

نتیجه گیری

در این مقاله من تلاش کردم یکی از مهم ترین ساختار های تحرکات قیمتی را به شما معرفی کنم FTR.

ما آموختیم که FTR ها پس از شکست یک مانع بر سر راه قیمت شکل می گیرند. این بسیار مهم است که تشخیص دهیم FTR ها جایی تشکیل کی شوند که معامله گران نهادی سفارشات خود را باز یا بسته می کنند.

این به آنها نقاط ایده آلی را می دهد که سفارشات خود را در آن قرار داده یا اهداف خود را در این مکانها تعیین کنند. هرچند تاکید میکنم که FTR ها به تنهایی برای معامله کافی نیستند. مهمتر از همه اجزا ساهتاری PA اینگلف است.

در ادامه ما قصد داریم تمریناتی را باهم حل کنیم. پس در ادامه پست ها با ما همراه باشید.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.