soodall-system-2--سیستم-سودال

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

ادامه مطلب آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (2)

ادامه پرسش و پاسخ ها

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

در مورد این تصویر هم توضیح دهید علت اينكه خط زرد رنگ سقف جدید شده چی هست ؟ آیا همان دره باعث شده شما به عنوان رزیستنس در نظر بگیرید ؟ يا اينكه قبلا يك مقومت در آنجا بوده ؟

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

بله دوست من همون دره ملاک هست چون الان که چارت حرکت کرده و شما کندل های بعد رو میبینید ممکنه بگین که هنوز قله ای تشکیل نشد اما ما بنا رو بر این میزاریم که دره در امتداد نزول ادامه پیدا کنه اونوقت میبینید که یک سقف تشکیل شده که البته با پیدایش این قله هنوز جایی برای باز کردن پزیشن نیست.

سئوال من اینکه معیار اصلی شما برای رسم خطوط چیست ؟؟؟ چرا بعضی از مواقع از شدو برای رسم خطوط استفاده می کنیدو در بعضی از مواقع از قیمت دیگر ؟؟

به نکته جالبی اشاره کردین

من معمولا به جای یک خط مستقیم ، محدوده حمایت و مقاومت رو در نظر میگیرم ( عکس پست ۱۱۲ )

در بعضی اوقات یک شادو از مرز زده بیرون ( هیجان موقتی بازار ) که اونو حساب نمیکنیم اما بعضی وقتها همون شادو مقارن با یک سقف یا کف حمایتی قوی میشه که باید در نظر گرفته بشه .

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

فلش قرمز شادو غیر معتبر و فلش زرد شادو معتبر رو نشون میده

بازم اگر توضیحی خواستین در خدمتم

ممنون بابت پاسخگویی

محسن جان اگر محدوده ساپورتی زیر را در نظر بگیریم ، قیمت دو بار موفق به شکست آن شده . حتی قیمت موفق شده پایین تر از ( کندل شکستی نیز برود ) تاییدیه شکست low.

اما قیمت نزول نکرده

آیا شما می توانید این سیگنال های خطا را فیلتر کنید ؟؟؟

اگر در این موقعیت بخواهیم معامله بکنیم ، استاپ را کجا باید قرار دهیم ؟ ؟؟

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

شما به دنبال فیلتر موقعیتهای بازار هستین و این خیلی خوبه چند نکته در مورد موقعیتهای خطرناک بازار :

1 قسمتی که شما به عنوان محدوده مقاومت گذاشتین به نظرم اشتباه میاد ( کندل ها کاملا مشخص نیستن ضعف بینایی)

2 یورو به دلار الان در محدوده کف هفته قرار گرفته و این رنج به نظر خطرناک میاد ( بی تصمیمی معامله گران)

3 در نظر گرفتن سطوح فیبو ( مهم )

4……

در مورد استاپ هم باید با کمترین ریسک ممکن وارد شد چنانچه مجبور به گرفتن استاپ زیاد میشید از خیر معامله بگذرید بازم در خدمت خواهم بود.

شرمنده محسن جان سعی میکنم از دفعه بعد رنگ ها را روشن کنم.

محسن جان من به دنبال فیلتر کردن موقعیت ها اشتباه ، به وسیله شکل کندل ها در موقع شکست هستم.

شما در موقع شکست آیا به شکل کندل نیز توجه میکنید . که مثلا آن کندل فول بادی باشد و shadow کمی نسبت به بادی آن داشته باشد . یا اینکه ملاک شما فقط بسته شدن قیمت در پایین یا بالای خط است ؟؟؟

با سلام محسن جان من جواب سوالم را پیدا کردم اما به نکته اونکه ما می تونیم برای پیدا کردن قله ها و دره ها از مکدی هم استفاده کنیم . من با اندیکاتورها میانه خوبی ندارم اما شما مختارید که استفاده بکنید .

به راه دیگه هم اونکه می تونیم پوزیشن هامون را ۲ بخشی بگیریم و منا تی پی بخش اول را روی ۲۰ پیپ قرار بدیم و بخش دوم را بدون تی پی بذاریم در صورتی که بخش اول تی پی خورد استاپ بخش دوم را روی صفر بیاریم و در صورت ادامه روند همینطور استاپ را تریل کنیم اینو هستم.

با سلام از دوستان میخوام که پای پست عزیزان که واقعا دارن وقت میذارن و مطالب مفیدی رو رایگان در اختیارتون میذارن حتما تشکر بزنید … تا فک نکن احيانا مفید نیست وکسی دوست نداره موفق باشید.

البته میگن از اندیکاتور استفاده نکنید ولی اگر اون نقاطی که بعنوان شکست اشتباه علامت زدید رو با mfi بررسی کنید متوجه میشود mfi اینقدر پایین اومده که جا برای ادامه ریزش باقی نمونده عکس یورو دلار این هفته رو نزاشتین.

من گفتم خودم از اندیکاتور استفاده نمی کنم چون اصولا بهشون اعتقاد ندارم و منظورم این بود که شما هم اگر استفاده میکنین فقط برای تایید باشه نه اینکه بر پایه سیگنال اونا ترید کنید.

قوانین ترید بر پایه اسکالپ :

( شروع تريد ) ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تهران تا ۴ بعد از ظهر – 1

( سایز ۰ ٫ ۰۲ لات که در این بروکر ۰ ٫ ۲ میشود ) مدیریت سرمایه – 2

( ریسک به ریوارد یک به دو ) ۱۰ پیپ ضرر ۲۰ ییپ سود – 3

فعال کردن تریلینگ ۵ پیپ – 4

( روش ترید ) اسکالپ بر اساس سیستم سودال – 5

به امید موفقیت همه

درود جناب فیاض

لطفا برای درک بهتر ارزهایی را که زیر نظر دارید اعلام بفرمایید وهمچنین پوزیشنه را با تصویر ارایه کنید بسیار سپاس گذارم

عرض کنم خدمتتان که جفت ارزهایی که کمترین اسپرد را داشته باشند

eur / usd

usd / jpy

با سلام میشه لطف کنید سقف و کف هاي اين هفته را با تصویر نشان دهید

بله حتما اتفاقا سقف و کف هفتگی دقیقا مصادف شده با سقف و کف چهارساعته بنابراین برای باز کردن پزیشن نیاز به شکست این سطوح داریم.


آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

همونطور که وعده داده بودم یک حساب دمو باز کردم و شما دوستان میتونین اونو دنبال کنین.

باز هم میگم تایم های پایین خطا دارن اما چیکار کنم که ملت دنبال اسکالپ هستن و چون توی تایم پایین موقعیتهای بیشتری ایجاد میشه من این جنایت رو مرتکب میشم و در تایم 5 دقیقه براتون موقعیت ها رو شرح میدم شاید ترید آنچنانی هم نداشته باشم ولی سعی میکنم تمام موقعیت هایی رو که امکان داره در تایم های بالا بهش بر بخورین رو توضیح بدم . و ضمنا حواسم به تایم های بالا هم هست که چنانچه روی اون تایم هم موقعیتی ایجاد بشه اعلام میکنم.

کاربران عزیزی که با پلتفرمی غیر از پرسپولیس کار میکنند کافی فایلی رو که در زیر براشون گذاشتم رو دانلود کنند و در پوشه config متاتریدرشون اکسترکت کنند. مشکلشون حل میشه

سلام محسن جان آقا در مورد کار با تایم ۵ دقیقه با این استراتژی یک توضیح میدید ؟ ؟ بله

همونطور مثل تایم 4 ساعته با شکست ها کار میکنید ؟؟ بله

مرسی پ.ن : می تونی بگی چه جور در سال ٦٢ برابر میشه ؟؟ مرسی

ببینید شما با این روش و سایز یکصدم به ازای هر 100 دلار شروع میکنید و ما برآورد کردیم که هر ۲ ماه یکبار سرمایه شما دو برابر میشه ( ماهی 50 درصد ) ما در یکسال 6 تا دو ماه داریم حالا خودتون حساب کنید :

ماه دوم ۲۰۰ دلار

ماه چهارم 400 دلار

ماه ششم ۸۰۰ دلار

ماه هشتم 1600 دلار

ماه دهم 3200 دلار

ماه دوازدهم 6400 دلار

بنابراین ما انتظار داریم که سرمایه شما در یکسال 64 برابر بشه

بله میدونم الان همه میگن رو قلم و کاغذ راحته اما اگر بر اساس همین اصول ترید کنید و در طول مدت یکسال روش و سایز عوض نشه با احتمال زیاد شدنی خواهد بود.

اینم یه موقعیتی که تنظیم شده و باید به انتظار شکست بنشینیم خطوط آبی حمایت و مقاومت رو شون میدن و خطوط قرمز حد سود تقریبی رو نشون میدن.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

بنده چهار ساله که کار میکنم و اصول تریدم همیشه همین بوده اما هر جا به اندیکاتور ها اعتماد کردم کلاه گشادی سرم رفته!

آیا در بازار رنج هم سودده هست ؟

دوست عزیز در بازار رنج هم میشه با این استراتژی سود گرفت به این ترتیب که در کف بخرید و در سقف بفروشید به همین راحتی ، به همی خوشمزگی.

بعضی از استراتژی ها باید بازار باید دارای روند باشه برای بعضی دیگر باید بازار رنج باشه اما برای سیستم سودال فرق نمیکنه که بازار رنج باشه یا روند دار . فرقش اینه که در بازار رنج سودها کمند و در بازار روند دار سود سرشاری رو نصیب تریدر میکنند.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

آقا محسن با سپاس از شما

لطفا بگویید کمترین تایم فریمی که با این روش – معقول میشود کار کرد کدام است.و لطفا عکس یورو دلار که خطوط را روی آن کشیده اید و بروی آن تحلیل میکنید را بگذارید.ممنون

معمولا زیر یکساعته دیگه فایده نداره ولی نه اینکه نشه کار کرد . اما تو تایمهای پایین نمیشه به تحلیلت امیدوار بود با کوچکترین نوسانی کل کاسه کوزه ات رو میریزه به هم.

به نظر من اگه میخواین یکساعته کار کنین باید قبلش به نیگاه به تایم 4 ساعته بندازین بعد در امتداد روند توی یکساعته پوز بگیرین ( مواظب سقف و کفهای چهارساعته باشین)

آقا محسن با سپاس به شما که زحمت میکشید و سوالها را پاسخ میدهید

در جایی گفتید که هم در بازار رنج میتوان سود گرفت و هم در رونددار.الان قیمت نزدیک خط زرد رنگ پایینی است.لطفا روش پوز گیری ر در این حالت بگویید.

آیا الان بای میکنید یا صبر میکنید خط زرد رنگ پایین بشکند و بعد سل میکنید ؟ ممنون

من گفتم میتوان سود گرفت اما ترجیحا مجبور به باز کردن پزیشن نیستیم نیازی ندارد که خود را به آب و آتش بزنیم . چون تایم بالاست ، شما فرصت دارین که چارتهای دیگر رو رصد کنید و موقعیت های خوب آنها را شکار کنید.

سلام محسن جان یوروبه دلار درتایم چهارساعته خط زرد را شکند به سمت پایین ولی درادامه روند صعودی داشته الآن دراین کندل ساعت بیست شب درحال نزول الآن به نظر شما می توان وارد فروش شد ؟؟؟

قانون اینه که اگر کندل خط مقاومت یا حمایت رو شکست باید صبر کرد تا کندل بسته بشه چنانچه کندل بعد از خط بسته شد شکست انجام شده باید منتظر تایید شکست بود . هنگامی شکست تایید میشود که کندل بعدی هم در مسیر کندل قبلی حرکت کند .

به اشکال زیر توجه کنید .

1- شکست تایید شده:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

2- شکست تایید نشده:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

به این مثال توجه کنید:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

همونطور که مشاهده میکنید با رعایت قوانین سیستم میتونین معاملات بهتری رو انجام بدین ریسک به ریوارد یک به سه در نظر گرفته شده و اتفاقا حد ضرر با کف قبلی یکی شده و در این معامله برای بدست آوردن تقریبا · ۱۰۰ پیپ سود ما فقط ۳۰ خطر رو پذیرفته ایم.

خب اینم از تنظیمات امروز : خطوط قرمز سقف و کف هفته و خطوط زرد سقف چهارساعته.

البته چون کف چهار ساعته با کف هفته مماس شده همون خط کف هفته به عنوان کف چهار ساعته در نظر گرفته میشه با توجه به گذشته بازار احتمال نزول بیشتر از صعود هست اما باید منتظر موند تا ببینیم چی میشه دقت کنید الآن قیمت مثل فنر فشرده در تایم روزانه گیر کرده و چنانچه شکستی اتفاق بیفته احتمالا حرکت قوی خواهد بود.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

به این ارز توجه کنید! حدود مشخض شده اند.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

اینم یک نمونه ارید زنده در حساب ریل خودم:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

نتیجه: مثبت 64 پیپ در نمای 1 ساعته:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (3)

پایان

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.