soodall-system-سیستم-سودال

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

سیستم سودال یک سیستم قوی بر پایه حرکت قیمت بوده و نیاز به هیچ اندیکاتوری ندارد. این سیستم توسط شخص یا اشخاصی ساخته نشده و فقط به فقط بر پایه حرکت قیمت در چارت بوده و هیچ گونه سواد آنچنانی هم نمیخواهد فقط باید صبور بوده و به انتظار فقط دهانه تئوری هستند برای بلعیدن سرمایه های موقعیت مناسب باشید.

به نظر من سیستم هایی بر پایه اندیکاتور مفت نمی ارزد تریدرها به خصوص کسانی که عجله برای سود کردن دارند . این سیستم مولتی تایم بوده و محدود به هیچ تایمی نمیباشد.

شخصا تا چهار ساعته را پیشنهاد میکنم و برای تایم های زیر یکساعته اصلا توصیه نمیکنم با توجه به این که در آن تابع ها هم کاربرد دارد . امیوارم بتوانم حق مطلب رو ادا کنم . از همه دوستان هم خواهشمندم کمک و مساعدت کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم ابتدا چارت خود را بر روی چهار ساعته تنظیم کنید ترجیها بر روی جفت ارزهایی بگذارید که اسپرد ( کارمزد ) کمتری دارند.

ضمنا حرکت های قوی داشته باشند . سپس برای بدست آوردن محدوه حرکت قیمت در یک هفته جارت را به تایم هفتگی تنظیم کرده و سقف و کف هفت را با خطوط افقی مشخص کنید . بعد به تایم چهار ساعته رفته و با رسم خطوط افقی سقف و کف بازار را مشخص کنید.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

خب نقاط سقف و کف هفته با خط قرمز و خطوط سطوح ؛ ساعته با خطوط آبی مشخص شده و الشهای بنفش نقاط باز کردن پزیشن فروش را نمایش میدهد و برای خرید بر عکس میباشد.

خب دوستان من به توضیح کلی دادم تا بهتر متوجه بشم که شما دوستای خوبم کجاش رو متوجه نشدین و اصلا برای دوستام مهم هست که دنبال اش رو بگیرن یا نه که خوشبختانه متوجه شدم که سیستم با توجه به اینکه خیلی ابتدایی توضیح داده شده اما تونسته انگیزه ایجاد کنه. من این سیستم رو خیلی دوست دارم به دو دلیل :

– مدیریت ریسک به ریواردش عالیه حداقل یک به در بعضی وقتها هم یک به پنج جواب داده

-مدیرت سرمایه رو به نحو احسن میشه توش پیاده کرد ( برای کسانی که از دست دادن سرمایه براشون مهمه ! بسیار کارآمد و مطمئله )

مزایای دیگر :

-مثل اسکاپ اشار روانی به تریدر وارد نمیکنه

– وقت زیادی برای تحلیل نمیگیره

-میتونین جفت ارزهای بیشتری رو رصد کنین

احتیاج به گرفتن سایز لات بالا نداره و ….

میتونه سرمایه شما رو ظرف یکسال 64 برابر کنه !!!!!

در ادامه توضیح میدم … مخصوصا گزینه آخری رو

خب ابتدا تشکر میکنم از مدیریت بخش که همیشه راهگشای مسائل و موضوعات هستند و اما روش :

تایم روش : 4 ساعته مطمئن ( در تمام تابع ها کاربرد دارد)

مدیریت سرمایه : به ازای هر ۱۰۰ دلار سایز یکصدم

مدیریت ریسک به ریوارد : یک به سه

ساعت ترید : ۱۱ صبح به وقت تهران

سرمایه اولیه : فقط ۱۰۰ دلار

بروکر : اسپرد کم و اجازه بده سایز یکصدم بگیرید

اندیکاتور : هیچی

اکسپرت : هیچی

روش ترید به طور کلی : در روزانه مسیر بازار رو در یفید در چهار ساعته پزیشن بگیرید و در یکساعته به محض برخورد با الگوهای بازگشتی معتبر پزیشن رو ببندید.

البته این یک توضیح کلی بود در پستهای آینده به طور کامل روش موشکافی میشه و توضیحات کامل داده میشه از کلیه بازدیدکنندگان هم تقاط میکنم که سوالات خودشون رو در هر زمینه ای ( مدیریت سرمایه ، سایز …… ) مطرح کنند تا بتونیم پاسخ دوستان رو بدیم.

باز هم با تشکر از همه دوستان

ممنونم اسکار عزیز !

بر عكس من از سیستمهای اندیکاتوری هم سود کرده ام اما منظور من این بود که سیستمی که بر پایه اندیکاتور باشه به درد نمیخوره اما اگر از الديكتور برای تایید استفاده بشه خوبه و اینم حرف خودم اما واضحتر :

اندیکتور ها بر پایه حرکت قیمت تغییر میکنند . مثلا موینگ برای روند استفاده میشه و آر اس آی برای آگاهی از اشباع شدن بازار و همچنین اندیکاتورهایی مثل مکدی که حجم بازار رو مشخص میکنه.

اما من بارها روش سودال رو با اندیکتورها مقایسه کردم و بارها باعث شده که اندیکاتور ها ایجاد توهم کنند و ترینر نتونه تصمیم به باز کرد پزیشن بگیره و در انتها موقعیت از دست تریدر بره .

همه ما میدونیم که اندیکاتورها دنباله رو قیمتن و هیچ چیزی از خودشون ندارن بنابر این ما با قیمت همرا بشیم نیازی نداریم که به اندیکاتور تکیه کنیم فرض کنیم من اومدم در خونه شما زنگ در رو زدم شما هم گفتی کیه ؟ بعد همسایتون بیاد بیرون بگه بله هستند صداشون اومد !!!! خب صداتونو که منم شنیدم نیازی نبود همسایه بگه : تشریف دارند الآن میان دم در !!!!

به هر حال من همیشه به دنبال روشی بودم تا بتونم با چارت خالی ترید کنم فکر میکنم این اندیکاتورها همه باعث سر در گمی تریدر میشه تا راهنمای اون . بازم من فقط نظرم رو گفتم و عقیده ای هست که من بهش ایمان آوردم چون یک واقعت تلخ در ذات اندیکاتورها هست و اون اینه که هیچ وقت از قیمت جلو نمیزنن !!

یک نکته دیگه هم یادم اومد اینه که چون روش سودال بر اساس شکستها استوار هست بیشتر وقتها با قرار قیمت باعث سود سرشار برای ترید میشه که این موضوع رو هیچ اندیکاتوری نمیتونه نشون بده ت ااندیکاتور بیلد به هم بجنبه بازار 100 پیپ حرکت کرده شما سودتو گرفتی و اومدی بیرون تازه حضرت اندیکاتور سیگنال میده بخر یا بفروش …

انشاء الله در طول این روش با مثالهای روشن براتون توضیح میدم ..

بروش رسم خطوط

ممنون دوست من!

و اما شروع ترید بر اساس اشتراتژی سودال:

ایتدا تایم چارت رو به هفتگی تغییر بدین بعد از اون high و low کندل رو با دو خط موازی مشخص کنید طبق شکل:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

همون چارت چهار ساعته:

با مشخص کردن سقف و کف کندل های چهار ساعته در هفته قبل.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

تا اینجا تنظیمات و برنامه ریزی ما برای آغاز هفته انجام شد . والبته یکی دو نکته دیگه هم هست که انشاءالله در پستهای بعدی توضیح خواهم داد.

در مورد قسمت قرمز رنگ باید بتونید دوست من که کار بسیار خطرناکی هست استاپ لازمه اما به جا و عاقلانه چون استاپ بد و از روی نشیگری هم به درد نمیخوره ضمنا قطعیتی در بازار وجود نداره و واژه ۱۰۰ در ۱۰۰ برای این بازار به نظر منطقی نمیاد اما در مورد قسمت سبز رنگ کاملا حق با شماست.

اساس همان مطوح سقف و کف میباشد بدینصورت که اگر قیمت به سمت کف در حال حرکت باشد روند نزولی و بالعکس اگر به طرف سقف در حال حرکت باشد روند سعودی در نظر گرفته میشود البته بیشتر همان کامل روزانه مد نظر هست مخصوصا اگر بازار در حالت سایت وی ( رنج ) قرار داشته باشد . شما میتوانید با رسم کنال قیمت حرکت بازار را مشخص کنید.

ببین دوست من خط افقی که قیمت رو در ۱۰٣١٦٤٥ نشون میده که آخرین سقف اون روز و اتفاقا کف هفته قبل رو نشون میده شما میتونید قبل و ماقبل آخر و همچنین دره محل آخر رو در نظر بگیرین انشاءالله فردا که بازار باز شد میتونین حرکت ها رو دنبال کنین و بینین که چقدر فیت به این سطوح واکنش نشون میدن.

این دره و قله تا زمانیکه قله و دره دیگری ایجاد نشده برای باز کردن پزیشن در نظر گرفته میشوند و بعد از به وجود اومدت دره با قله بعدی تایید سطوح ما رو انجام میدن شاهد الان براتون به خورده گنگ باشه اما به زودی متوجه این موضوع خواهید شد.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

روش ترید بر اساس سیستم سودال

خب دوستان بریم سروقت روش ترید بر اساس سیستم سودال : خوب به عکس زیر دقت کنین:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

خطوط قرمز ، های و لو هفته گذشته رو نشون میده و خطوط زرد رنگ سقف و کف چهارساعته هفته پیش رو نشون میده ما برای گرفتن پزیشن باید منتظر باشیم تا قیمت از خطوط زرد رنگ رد بشه بالا یا پایینش مهم نیست باید از یکیشون رد بشه و حتما بالاي خط برای خرید و زیر خط برای فروش بسته بشه چنانچه کندل بعدی هم در همون مسیر کندل قبلی شروع به حرکت کرد ما وارد پزیشن میشیم.

برای گذاشتن حد سود و ضرر بهتره که از سقف و کف قبلی بازار کمک بگیریم و حد سود ۳ برار حد ضرر باشه مثلا اگه ۳۰ پیپ ضرر در نظر گرفتین باید ۹۰ پیپ هم سود در نظر بگیرین به شرطی که این ۹۰ پیپ حوالی کف یا سقف قبلی باشه چنانچه کمتر بود میتوانید ریسک به ریوارد رو ۱ به ۲ در نظر بگیرین و 60 پیپ سود بزارین در مورد ضرر هم اگر دیدن بیشتر از حد معمول ( 30 – 50 ) باید ریسک کنین از گرفتن پزیشن خودداری کنین.

وقتی پزیشن باز شد حتی المقدور بهش دست نزنین اگر به ضرر خورد که نوش جونتون ( شوخی ) اگه به سود وارد شد به ازای هر ۳۰ پیپ سود حد ضرر رو جا به جا کنین در ۳۰ پیپ اول حد ضرر رو بیارین نقطه ورود ۳۰ پیپ دوم حد ضرر رو 30 پیپ دیگه جلو بیارین و میماند ۳۰ پیپ آخر.

چنانچه به سود خورد که هیچی ولی اگر حس کردین که الان الگوهای برگشت بازر تشکیل شده و میخواین حداکثر سود رو بگیرین تریل ۱۰ یا کمتر رو فعال کنین و نهایتن اگر بازار برگرده شما با بیشترین سود ممکن از بازار خارج میشین.

در پستهای بعدی بیشتر با مثال تصویری توضیح میدم . در مورد سایز لات هم به ازای هر ۱۰۰ دلار فقط یکصدم بگیرید (بسیار مهم) دوست عزیز آیا در یورو دلار موقعیت فراهم نشده است . ( امروز)

خودتون چی فکر میکنین ؟؟؟؟ آیا هنوز نباید برای شکست کامل صبر کنیم ؟

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

میشه قله و دره جدید را در تصویر نشان دهید ؟

متشکر

ببینید خطوط بنفش سقف و کف قبلی رو نشون میده و خطوط زرد رنگ سقف و کف جدید رو. پس هنوز سیگنالی برای خرید یا فروش صادر نشده

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

یعنی چی ؟؟؟

بالاخره براساس کف و سقف دیروز معامله می کنید یا امروز ؟؟

ای بابا چه قدر زود حوصله تون سر میره

قبلا هم گفتم سقف و کف دیروز فقط برای اطمینان بیشتر در نظر گرفته میشن اساس ترید سیستم سودال بر پایه قیمت جاریست فکر کردین برای چی از اندیکاتورها استفاده نمیکنیم چون اونها دنباله رو قیمتن هستن. وگرنه شونصد تا سیستم براتون معرفی کنم که همش با پایه اندیکاتوره و در دراز مدت سرمایه هاتونو به باد میدن بله میدونم اکثرا از روشهای بلند مدت فراریند و دنبال روشهای اسکالپ میگردن.

مسلط شدن به این سیستم به مقدار زمانبره صبر داشته باشید ترید های زنده براتون میزارم و کاملا مطلب براتون جا می افته همیشه سقف و کف جدید مد نظره و باید این سقف یا کف بشکنه که بماند تازه باید شکستش هم تایید بشه . تایید شکست موقعیت ترید رو فراهم میکنه.

به این رنج وحشتناک این ارز نیگاه کنید سه هفته تکون نخورده . البته این سیستم ترفند های ترید در چنین بازاری رو داره که کم کم بهش میرسیم.

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

میشه با زیگ زاگ کف و سقف رو مشخص کرد؟

یورو سیگنال فروش داد ما وارد شدیم

شما به عنوان تریدر میتوانید از هر اندیکاتوری برای تشخیص سقف و کف استفاده کنید . اما این سیستم نیاز به اندیکاتور نداره . زیک زاگ خیلی از موقعیت ها رو از شما میگیره فردا با عکس براتون میزارم.

این که میگم اندیکاتور به درد نمیخوره الکی نمیگم . اینم به نمونه از زیگ زاگ خوب بهش دقت کنین :

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

میبینید ۲۰۰ پیپ ناقابل میپره اگر به اندیکاتور اعتماد کنید.

به همین راحتی به همین خوشمزگی.

یه سوالی برام پیش اومده شما جایی گفتین ما با سقف و کف های روز جاری کار خواهیم کرد پس چرا در اول هفته میایم سقف و کف های هفت قبل رو مشخص می کنیم ؟؟؟؟ نکته انحرافيشه ؟؟

عزیز من شما خودتون جواب رو دادین !

اول هفته که ما هنوز سقف و کف جاری نداریم و برای همین متوسل به سقف و کف هفته قبل میشیم به محض ایجاد سقف و کف جدید خطوط رو جابه جا میکنیم . معمولا قیمت نسبت به سقف و کف قبلی واکنش نشون میده کاری هم به این نداره که این سقف و کف مال هفته قبله یا همین هفته

با عرض معذرت از دوستان خوبم!

متاسفانه به علت باد شدید برق منطقه ما قطع شد و شرمنده دوستان شدم

خبر خوب اینکه بالاخره این رنج در چهار ساعته شکست هر چند نتونستم براتون ترید زنده بزارم اما دو تا عکس آماده کردم یکی از 4 ساعته و یکی از 5 دقیقه که براتون میزارم .

4 ساعته :

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

5 دقیقه:

آموزش سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (1)

میبینید دوستان . چنانچه به قوانین ترید سیستم سودال پایبند باشید سود های سرشار و شیرینی رو تجربه خواهید کرد.

در 5 دقیقه 50 پیپ یورو به دلار و در چهار ساعته بالای ١٥٠ پیپ یورو به ین همین امروز گرفته بودین.

منتظر نظراتتون هستم.

این مطلب ادامه دارد با عنوان سیستم سودال ( ٤ ساعته ، اسکالپ ٥ دقیقه) قسمت (2) ارائه شده است.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.