استفاده-از-سووینگ-LOW-و-سووینگ-HIGH-3

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

ادامه مطلب استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (2)

حالا ما جهت تشخیص HHو LL جعلی در مارکت باید ببینیم فاصله ی این ها از سووینگ قبلی شان چقدر است.

دلیلی که ما این کار را می کنیم این است که دانیم اگر قرار است بانک ه مفارشات شان را قرار دهند در نقاطی نزدیک بهم قرار میدهند . آنها میخواهند فاصله بین نقاطی که سفارشات شان را در مارکت قرار میدهند تا حد ممکن بسیار نزدیک بهم باشند . علم به این موضوع به این معنی است که ما بطور ساده می توانیم معتبر با جعلی بودن یک سووینگ را بر این اساس تشخیص دهیم که سووینگ مدیریت شده برای شکست سوبینگ های قبلی چقدر از آنها فاصله دارد .

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

در تصویر بالا من سه SH را مشخص کرده ام دوتا با X و یکی هم با فاصله ی بین SH پایین با سووینگی که با فلش مشخص کرده بیش از 100 پیپ هست . 100 پیپ برای بانک ها فاصله ی زیادی برای قرار دادن سفارشات فروش شان است . عقلانی تر است که دو کپی که با ضربدر مشخص شده اند توسط بانک ها جهت برداشت سود و SH بی که با فلش مشخص شده جهت قرار دادن سفارشات فروش ایجاد شده اند.

من آزمایش کوچکی انجام دادم از اینکه با چه فاصله ای از سووینگ ها بانک ها سفارشانی جهت معکوس سازی حرکت قیمت قرار می دهند . این ها نتایجی است که من بدست آورده ام.

EUS / USD در چارت یک ساعته 35 بیب بعد از LOW HIGH قبلی

AUD / USD در چارت یک ساعته 40 پیپ بعد از LOW HIGH قبلی

USD / JPY در چارت یک ساعته 50 پیپ بعد از HIGH و LOW قبلی

اگر میبینید که مارکت یک SL و یا SH را با فاصله ای بیش از آنچه در بالا گفتم شکست احتمالا بانک ها دیگر سفارش باقی مانده از قبلی ندارند که وارد مارکت کنند.

چیزی که شما بایستی درباره این اعداد بدانید آنها بر اساس وضعیت جاری فراریت در مارکت بدست آمده اند . با گذشت زمان این مقادیر تغییر میکنند.

وقتی که تغییری در فراریت مارکت اتفاق می افتد شما بايست ابن اعداد را دوباره بر اساس فاصله ی سروینگ ها از همدیگر که برای عبور از یک سووینگ برنامه ریزی شده است محاسبه نمایید . همچنین شما می توانید از این تکنیک جهت اندازه گیری فاصله ی سروینگ ها از هم در تایم فریم های دیگر استفاده کنید.

I’ll show you how to do this yourself in a later article or book , for now the distances listed above will do you fine for the current level of volatility in the market .

من در کتاب با مقاله ای دیگر به شما نشان خواهم که چگونه خودنات این کار را انجام دهید . برای آلات فواصلی را در بالا لیست کردم برای وضعیت جاری فراریت در مارکت خوب کار میکند .

نحوه ی استفاده از این روش در تریدهایتان

حالا ما به قسمت پایانی این کتاب رسیدیم . تا کنون به شما نشان دادم که چیزی باعث بوجود آمدن SH و SL میشود کنار اینکه چرا مارکت گاهی SL و SH جدیدی میسازد و در ادامه دادن مسیر جاری شکست می خورد . چیزی که من قصد انجام آن را دارم این است که با دو مسیر طبیعی که شما در هنگام ترید با اون مواجه میشوید جلو بروم و به شما نشان دهم که میتوانید آگاهی جدید نسبت به سووینگ ها را به منظور درک بهتر آنچه که در مارکت اتفاق می افتد بکار بگیرید.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)
خب بیایید با این حرکت رو به پایین دلار ین شروع کنیم

همانطور که مشاهده میکنید دلارین در حال ریزش است و قیمت بوضوح در حال ساخت LL و LH می باشد . حالا فرض کنید شما تریدری هستید که می خواهید وضعیت کنونی دلار بی را ترید کنید!

شما فقط دیده اید که قیمت SL ساخته که از SL قبلی پایین تر است بنابراین می دانید که جهت مومنتوم رو به پایین است . چیزی که در اینجا نمی دانستید این است که آیا SL بخاطر برداشت سود بانک ها شکل گرفته با اینکه آنها برای معکوس سازی جهت حرکت مارکت سفارشات خرید را نزدیک سووینگ قرار داده اند.

اغلب مواقع بعید بنظر میرسد که مورد دومی باشد . زیرا حرکات معکوس بزرگ دیر به دیر در مارکت اتفاق می افتند . در حقیقت ما نمی توانیم احتمال این را تعیین کنیم که این و بخاطر سفارشات خرید بانک ها شکل گرفته چون اگر این گونه بود یک فرصت بی نظیر کسب سود فراوان از مارکت را پیش روی مان داشتیم.

وقتی که SL تشکیل شده است ما می توانیم مشاهده کنیم که بع سمت SL قلی حرکت اصلاحی میزند. در واقع حرکت اصلاحی به پایان می رسد و مارکت پا بر جا گذاشتن یک قله (SH) شروع بع ریزش میکند.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

درست مثل SL این SH یا بخاطر برداشت سود بانک ها از سفارشات خریدی که میدانیم آن ها را در SL قرارداده اند شکل گرفته و یا بخاطر قرار دادن سفارشات فروش شان در مارکت به منظور ادامه دادن روند نزولی شکل گرفته است .

باز هم ما نمیدانیم اما نکته ی مهم این است که به حرکت برگشتی به سمت SH یک نگاهی بیندازیم زیرا اگر این سووینگ بدلیل قرار دادن سفارشات فروش بانک ها شکل گرفته باشد یک احتمال خیلی قوی مبنی بر این وجود دارد که بانک ها نتوانسته اند تمامی سفارشات فروش شان را در این ناحیه قرار دهند که این یعنی یک حرکت به سمت بالای دیگری جهت اینکه بانک ها بقیه ی سفارشات فروش شان را در این نواحی قرار دهند محتمل است.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

در واقع مارکت به سمت SL قبلی که در آن شکل گرفته ریزش میکند تا آن را بشکند زیرا SL جدید بخاطر شکست SL قبلی با چند پیپ پایین تر برنامه ریزی شده است که این یعنی SL جدید توسط بانک ها با قرار دادن سفارشات خرید جهت معکوس سازی حرکت مارکت ایجاد شده است.

اگر این S سووینگ او قبلی را با بیش تر از 50 پیپ بشکند تایید کننده ی این است که SL بخاطر این بوجود آمده که بانک ها از سفارشات فروش شان کسب سود کرده اند تا اینکه سفارشات خرید قرار داده باشند زیرا آنها سفارشات شان را در نقاطی نزدیک به هم قرار میدهند.

وقتی که قیمت مجددا بالا می رود بایستی تمرکزتان بر این موضوع باشد که آیا مارکت قصد شکستن SH قبلی را دارد؟

ما می دانیم که این سووینگ توسط بانک ها با بخاطر قرار دادن سفارشات فروش و با کسب سود از سفارشات خریدی که ممکن است و یا ممکن نیست که در SL های قبلی قرار داده شده است . شکل گرفته اند.

شکستی بیشتر از 50 پست به ما گوشزد میکند که SH بخاطر برداشت سود بانک ها از سفارشات خریدشان شكل گرفته اند که این یعنی دو ک قبلی بدلیل قرار دادن سفارشات خرید بانک ها به منظور معکوس سازی جهت حرکت مارکت شکل گرفته اند.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

مارکت SH خودش را نمی شکند و در عوض شروع به ریزش از نیمه که راه حرکت نزولی قبلی می کند . حالا تمرکز بر روی این خواهد بود که آیا قیمت 51 قبلی خودش را می شکند یا خیر ؟

ما می دانیم که این بلاها ممکن است به دلیل قرار دادن سفارشات خرید بانک ها به منظور معکوس کردن جهت حرکت مارکت شکل گرفته باشند . اگر این درست باشد آنها اجازه نخواهند داد که قیمت SL اول را بیش از 50 پیپ بشکند ، زیرا این اولین مکانی است که بانک ها بطور بالقوه می توانند مقداری از سفارشات خریدشان را وارد مارکت کنند.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

در واقع مارکت جهت شکستن SL ها برنامه ریزی شده است و این کار را با بیش از 50 پیپ انجام می دهد و بیانگر این می باشد که بسیار بعید است دو SL با سفارشات خرید بانک ها به منظور وارونه سازی جهت حرکت مارکت شكل گرفته باشند.

حالا شکست SL به معنی این است که ما یک SH جدید در مارکت خواهیم داشت . این SH مرجع جدید ها جهت تشخیص اینکه قیمت به کدامین سمت حرکت خواهد کرد می باشد.

ما می دانیم که این HIGH بدلیل سفارشات فروش بانک ها شکل گرفته است چرا که باعث ریزش قیمت از این قله و شکستن SL های پیش رو شد . اگر قیمت بتواند به ناحیه ای نزدیک به این SH برسد یک فرصت خوب است که با رصد حرکات قیمت در این ناحیه بدنبال تریگر فروش باشیم چون که دیگر ، دانیم SH بدلیل سفارشات فروش بانک ها شکل گرفته است.

مقداری از این سفارشات ممکن است که قرار داده نشوند بدین خاطر که سفارشات خرید لازمه در ماکت موجود نبوده اند و این یعنی که بانک ها بار دیگر قیمت را به این ناحیه باز میگردانند تا ما بقی سفاراشات فروش شان را وارد مارکت کنند.

بعلاوه اگر مارکت این SH را بشکند می دانیم که شانس بالایی برای وقوع یک حرکت معکوس در مارکت وجود دارد چرا که شکست به ما میگوید سفارش های فروشی که توسط بانک شا سبب بوجود آوردن SH شده اند الان دیگر بسته شده اند.

SL جدید که به هنگام توقف قیمت شکل گرفته است باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ممکن است مثل بقیه بدليل برداشت سود با اوردرگذاری بانک ها شکل گرفته باشد . در این مثال SL جدید بدلیل برداشت سود بانک ها از حرکت نزولی شکل گرفته است دلیل ساده ی آن هم این است که بعد از حرکت نزولی و توقف قیمت بازگشت کوچکی از قیمت را شاهد بوده ایم.

اگر به دو S قبلی توجه کرده باشید می بینید که قیمت نسبت به SL جدید مسافت بیشتری برای اصلاح پیموده است . در واقع خیلی غیرممکن است وقتی قیمت مسافت کمی را برای اصلاح می پیماید بانک ها سفارشانی جهت معکوس کردن جهت حرکت مارکت قرار داده باشند.

این بخاطر این حقیقت است که بانک ها برای معکوس سازی جهت حرکت مارکت نیاز به ورود سفارشات خرید یا فروش زیادی می باشند تا سفارشات خودشان را وارد مارکت کنند . مقدار سفارشات خرید و فروشی هم که وارد مارکت میشود بستگی به نظر ترینرها درباره ی جهت آتی حرکت قیمت دارد.

وقتی که مارکت بعد از SL که در سمت چپ چارت ملاحظه میکنید شروع به اصلاح میکند مردم بطور طبیعی وارد پوزیشن خرید میشوند چون که فکر میکنند بازگشت قیمت شروع حرکت معکوس است . حالا هر چه که قیمت بالا و بالاتر میرود تریدرهای بیشتری وارد پوزیشن خرید می شوند چرا که این افزایش قیمت بر افزایش عقیده ی آنها مبنی بر معکوس شدن جهت مارکت می افزاید.

وقتی قیمت شروع به ریزش میکند همه ی تریلر هایی که وارد پوزیشن خرید شده بودند با وارد شدن به ضرر اقدام به بستن پوزیشن هاشان میکنند . این عمل باعث ورود اوردرهای فروشی به بازار میشود که حرکت ریزشی قیمت را تشدید میکنند و از طرفی تریدرهای روند نیز با دیدن حرکت شدید نزولی احساس میکنند این حرکت نزولی ادامه دهنده ی روند نزولی کلی مارکت می باشد لذا وارد پوزیشن فروش می شوند.

سفارش های فروش چیزی است که بانک ها از آنها جهت وارد کردن سفارشات خرید و معکوس سازی جهت حرکت مارکت استفاده میکنند.حالا دلیل اینکه چرا سفارشات فروش بسیاری وارد مارکت شدند این است که مقدار سفارشات خرید زیادی با دیدن حرکت اصلاحی وارد مارکت شده بودند.

در مثال فوق SL جدید که شکل گرفت اصلاح کوچکی رخ داد چرا که خریداران زیادی نبودند که با عقیده ی معکوس شدن جهت حرکت مارکت وارد شوند. این یعنی اینکه وقتی اصلاح پایان می یابد و قیمت شروع به ریزش می کند مقدار سفارشات خرید زیادی برای بانک ها در مارکت وجود نداشتند تا آنها سفارشات فروش شان را وارد کنند.

حالا قصد دارم با مثالی به شما نشان دهم که چگونه میتوان این مفهوم جدید سوینگ ها را به منظور تشخیص معکوس سازی جهت بازار استفاده کرد.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

چارت فوق حرکت معکوسی است که روی بورو بن تایم یک ساعته اتفاق افتاده است.

این حرکت معکوس بدلیل برداشت سود بانک ها از معامله فروش حرکت نزولی در تایم فریم بالاتر شکل گرفته است.

حالا اگرچه حرکت معکوس بدلیل برداشت سود بانک ها شکل گرفته است هنوز هم تعداد زیادی معامله گران بانکی در تایم پایین تر وجود دارند که از سورینگ بالاتر سفارشات خرید جهت کسب سود باز کرده باشند.

این یعنی با وجود اینکه حرکت معکوس روند گرچه لزوما بواسطه ی سفارشات خرید بانک ها بوجود نیامده ، اما ما میتوانیم این گونه تحلیل کنیم که سفارشات خرید در تایم شاک پایین تر بوسیله ی دیگر بانک ها به هنگام برداشت سود معامله گران بانکی وارد مارکت شده اند .

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

بسیار خب . برای شروع ما یک سووینگ رو به پایین درجهت روند نزولی مارکت داریم . قیمت تا نقطه ای ریزش کرده که بانک ها قصد برداشت مقداری از سود سفارشات فروش شان را که جلوتر باز کرده اند داشتند . وقتی که برداشت سود میکنند سفارشات خریدی که بوسیله ی معامله گران خرد وارد مارکت شده اند مصرف میشوند و قیمت با صعود خودش شروع به ساخت SL میکند که در تصویر مشخص کرده ام . در این نقطه میدانیم که ا یا بدلیل برداشت سود بانک ها یا بدلیل وارد کردن سفارشات خرید برای معکوس سازی جهت حرکت مارکت بوجود آمده است.

برای پیدا کردن اینکه کدام مورد اتفاق افتاده ما باید ببینیم که مارکت SL را می شکند با SH را ؟ SH وقتی ایجاد شد که بانک ها سفارشات فروش جهت ریزش بیشتر مارکت وارد کرده اند . یک شکست بالای این محدوده بیانگر این است که هر چقدر سفارش فروش که بانک ها باز کرده بودند حالا بسته شده اند .


استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

به دلیل آنکه ما مشکوک به ادامه ی برداشت سود می باشیم ، مارکت تا هنگامی که SH یی را که ما میدانیم بخاطر قرار دادن سفارشات فروش بانک ها شکل گرفته نشکند به صعود خود ادامه میدهد.

در این ناحیه ما باید قویا مشکوک به شکل گیری یک حرکت معکوس باشیم چرا که بانک ها هرچه سفارش فروش برای برگشت قیمت از SH قرار داده بودند باید بسته ببندند.

با اینکه ما قویا حدس میزنیم مارکت در حال معکوس شدن است اما هرگز نمیتوانیم بگوییم که این اتفاق 100 درصد خواهد افتاد چون هر اتفاقی در هر زمان و مکانی در مارکت امکان روی دادن دارد . پس به این دلیل بهتر است که همیشه قبل از پیش بینی حرکت مارکت منتظر رفتار قیمت برای معکوس شدت بمانید چرا که در این صورت بخاطر حرکت مارکت در جهتی که قبلا انتظار آن را داشتید میتوانید خیلی بهتر سود کسب کنید.

وقتی که بانک ها میخواهند سفارشات شان را به منظور معکوس سازی جهت حرکت مارکت قرار میدهند آنها هرگز تهت حرکت مارکت همه ی سفارشات لازم در یک قیمت خاص در مارکت را موجود ندارند . این یعنی آنها مجبورند مارکت را به سمت بالا و پایین حرکت دهند تا بقیه ی مردم را وارد مارکت کنند و سفارشات لازم را در جهت مورد نظر جمع آوری کنند.

این نکته ای است که گهگاهی برای معکوس شدن حرکت مارکت شما بدان نیازمندید.

ما در مثال مان یک SL داریم که معتقدیم توسط بانک ها به منظور معکوس کردن جهت حرکت مارکت با سفارشات خریدشان شکل گرفته است . ما از قبل طبق نکات تا بدین جا میدانیم که چگونه بانک ها سفارشات شان را قرار می دهند و در این جا نتوانسته اند تمامی سفارشات خرید خودشان را به منظور معکوس کردن جهت حرکت مارکت وارد کنند چون همه ی سفارشات فروش لازم جهت این کار را در مارکت در این لحظه موجود نداشته اند.

این یعنی ما یک شانس واقعا بزرگ و ما قبل از برگشت مارکت و حرکت به سطوح بالاتر داریم و شاهد تشکیل یک SL خواهیم بود.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

طولی نمی کشد که مارکت بعد از تشکیل SH دومی ریزش کرده و متعاقبا بالا می آید که یک SL بوجود آورده و به ما شواهدی برای معکوس شدن جهت حرکت مارکت میدهد.

وقتی که مارکت بعد از تشکیل SH جدید شروع به ریزش می کند باید توجه ما به SL که در زیر تصویر میبینیم باشد . یک شکست به زیر این SL با بیش از 50 پیپ طی مسافت توسط قیمت نشان میدهد که بانک ها سفارشات خریدی به منظور معکوس سازی جهت حرکت مارکت قرار نداده اند و بر عکس در SH سفارشات فروشی جهت کسب سود از ادامه روند قرار داده اند.

البته مارکت به منظور تشکیل SL جدید برنامه ریزی نشده و از میانه ی راه سووینگ بالایی برگشت کرده و یک SL جدید میسازد که در تصویر مشخص کرده ام.

این SL جدید نقطه ی مورد توجه ماست . اگر این SL توسط معامله گران بانک ها همانند S قبلی با سفارشات خریدشان شکل گرفته باشد می دانیم که دیگر نباید مارکت بیش از 50 پیپ به زیر آن ریزش کند.

به عبارت دیگر SH مهم است چرا که ما نمی دانیم بخاطر قرار دادن سفارشات فروش بانک ها جهت کسب سود از یک حرکت نزولی شکل گرفته یا از برداشت سود سفارشات خرید موجود در لاک پایین تصویر؟

بطور کلی شواهد حاکی از آن است که این سووینگ بخاطر برداشت سود بانک ها از سفارشات خرید شکل گرفته است.

این بدین خاطر است که SH قبلی که این سووینگ آن را شکسته آخرین نقطه ای بوده که بانک ها وارد مارکت شده و سفارشات فروش شان را قرار داده اند . چون مارکت این سووینگ را با بیش از 50 پیپ شکسته به این معنی می باشد که به احتمال زیاد سفارشات فروشی که بانک ها در این نقطه قرار داده اند بسته شده اند .

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

مارکت بالا میرود و قبل از ریزش SH قبلی را با اختلاف 5 پیپ بالاتر میشکند . حالا باید نظاره گر SL باشیم که آیا به سمت پایین می شکند با اینکه بانکها با سفارشات خریدشان وارد مارکت میشوند ؟

نکته ی مهم :

وقتی که حدس میزنید یک حرکت معکوس در مارکت در حال شکل گیری است باید ناحیه ای در اطراف هر سووینگ را مارک کنید که فکر میکنید توسط بانک ها شکل گرفته چون که این ها نقاطی هستند که در صورت شکل گیری واقعی یک حرکت معکوس بانک ها تمایل دارند سفارشات بیشتری را در آنها قرار دهند.

قیمت به درون ناحیه ای که در SL رسم شده است و ما معتقدیم که به دلیل ورود سفارشات خرید بانک ها به مارکت شکل گرفته سقوط میکند . خب اینجا شما بایستی منتظر بمانید تا مارکت تاییدیه هایی مبنی بر حرکت به خارج از این ناحیه به سمت بالا به شما بدهد.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

ملاحظه می کنید که 4 ساعت بعد از سقوط به داخل ناحیه یک بولیش اینگولدینگ شکل می گیرد و موجب حرکت مارکت به سمت بالا می شود . این اینگولف میتواند به عنوان یک سیگنال برای ورود به معامله خرید باشد اما همچنین این امکان هست که هر وقت بعد از این اینگولف وارد خرید شد و استان را زیر SL قرار داد.

وقتی که ما وارد پوریشی شدیم و مارکت بالا و بالاتر میرود باید چک کنیم که آیا مارکت میتواند SH ها را بشکند چوب که هنوز هم احتمالی هستی بر وجود سفارشات فروش بانک ها در این سووینگ ها وجود دارد .

و نیز اینکه ما باید نواحی ای اطراف SL جدید را که مارکت در حین خروج از SL قبلی بوده مارک کنیم چون که این ناحیه نیز مکان دیگری است که بانک ها سفارشات خریدشان را در آن قرار میدهند.

در تصویر صفحه ی بعد ملاحظه میکنید که من چگونه این نواحی را با رسم خط سیاه مشخص کرده ام.

استفاده از سووینگ LOW و سووینگ HIGH قسمت (3)

اگر مارکت از شکستن SH ناتوان باشند و شروع به ریزش کند . این ناحیه نقطه که مورد توجه ما خواهد بود زیرا آخرین ناحیه ایست که ما آن را به عنوان ناحیه ای که بانک ها سفارشات فروش شان را قرار داده اند می شناسیم.

مارکت برای شکستن او قبلی مدیریت میشود اما این بدین معنا نیست که سه ۹ شکل گرفته شده بدلیل برداشت سود بانک ها شکل گرفته باشند بدین خاطر که S4 جدید تنها 17 سبب بالاتر از 54 اولی که در سمت چپ تصویر ملاحظه می کنید پایان یافته است.

برای تایید اینکه SH جدید به منظور برداشت سود بانک ها شکل نگرفته است و نیاز به این داریم که بستیم آیا جدید 50 اسب بالاتر از 1 اولی شکل گرفته است یا خیر ؟

وقتی که ال شکسته شد ما شاهد یک کندل پیریش اینگونه سنگ بودیم . این کندل فقط موفق به یک ریزش کوچک قبل از ادامه که صعود حرکت مارکت به HIGH های بالاتر میشود . اولین SH با اختلاف بیش از 50 پیپ شکسته می شود که تایید میکند سه ی قبلی توسط بانک ها با قرار دادن سفارشات خرید به منظور معکوس کردن جهت حرکت مارکت شکل گرفته است .

SH ها بخاطر برداشت سود بانک ها به منظور ریزش قیمت تا نواحی S قبلی به منظور دارد کردن سفارشات خرید بیشتر به مارکت شکل گرفته اند .

خلاصه

تمامی سووینگ ها یا بخاطر برداشت سود بانک ها از معاملات شان و یا بخاطر قرار دادن سفارشات آنها جهت ادامه و یا معکوس سازی جهت حرکت مارکت شکل میگیرند.

اهمیت SH یا SL میتواند بوسیله ی سووینگ هایی که تغییرات اساسی در ساختار مارکت ایجاد می کنند شناسایی شود . اگر مارکت ریزش داشت اما بعد از آن برگشت و شروع به حرکت در جهت مخالف کرد SL ایجاد شده توسط مارکت از هر 5 دیگری که حین حرکت به سمت بالای مارکت به دلیل چرخش قیمت شکل می گیرد با اهمیت تر است.

دلیل اینکه یک سووینگ های یا لوو شکل گرفته است می شود با نگاه کردن به اینکه مارکت چقدر بعد از یک HIGH با LOW حرکت کرده مشخص شود .

محمدابراهیم اکبرنژاد

دی ماه 95

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.