استراتژی-اسکالپ-1

معرفی استراتژی اسکالپرها ( scalpers Strategy) قسمت 1

من مدتی است که به مطالعه کتاب فارکس اسکالپینگ مشغول هستم . با توجه به اینکه در این سایت چیزهای زیادی یاد گرفته ام تصمیم گرفتم بـه مـرور ، نکات مهم مذکور در این کتاب را کـه بـرای خودم یادداشت می کنم اینجـا هـم بنویسم خصوصا که در بررسی این سایت و رقبای مشابه که مدتها در آنها فقط خواننده بوده ام در مورد روشهای اسکالپینگ و ملزومات آن تاپیک تخصصی و مستقلی ندیدم . امیدوارم مطلب به درد بخوری باشد . البته بنا بر ترجمه متن و نوشتن کامـل آن در اینجا ندارم بلکه به صورت تیتر و نکته مطالب مهم کتاب را خواهم آورد.

از اساتید سایت و اسکالپرها هم خواهشمندم به مرور با نوشته شدن نکات نظر خود را در مورد آنها بنویسند تا بتوانیم چیزی هم یاد بگیریم.

معرفی استراتژی اسکالپرها ( scalpers Strategy) قسمت 1

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ ، تکنیک انجام یک ترید کوتاه مدت برای استفاده از یک حرکت خیلی کوچک در بازار است.

پوزیشن در این روش فقط چند دقیقه باز می ماند ( قابل توجه تریدر هایی که فکر می کنند اسکالپ می کنند اما گاه می بینیم معاملاتشان را چون در ضرر رفته گاه ساعتها باز نگه داشته اند مثل خود من ! )

اسکالپر برای تارگت هایی حتی در حد 5 پیپ معامله می کند البته اسکالپ ممکن است بین 5 تا 30 پیپ سود را در هر تريد عاید اسکالپر کند.

اسکالپینگ روشی است که اصولا به صورت مولتی لات و با حجم بالا انجام میشود و اسکالپر ممکن است حتی با 10 لات هـم معامله کند ( البته نویسنده در قسمتهای بعدی کتاب به لزوم استفاده از مدیریت صحیح سرمایه در اسکالپ اشاره خواهد کرد اسکالپ یک ترید حرفه ای است )

بر خلاف تفکر بسیاری از ما کلمه کلیدی در اسکالپ سرعت است اسکالپر باید یک تریدر حرفه ای و سریع باشد. لذا این روش برای افرادی که کند هستند توصیه نمی شود . ( البته هم سرعت در تصمیم گیری و هم سرعت عمل لازم است )

بعضی تریدرها با اسکالپ مخالفند . بعضی بروکرها نیز ضوابط ضد اسکالپ دارند . اینکه دلیل این مخالفتها چیست مهـم نـیـت چرا که برای یک تریدر تمام موضوع کسب سود است و تریدر باید بررسی کند که چه روشی برای او سودآور است.

اسکالپ تکنیکی است که یاد گیری آن ساده است. ضمنا بسیار جالب نیز هست.

در زمانهایی که بسیاری از تریدر های روزانه و هفتگی حتی نمی توانند پوزیشن بگیرند یا در حالی که آنها مجبورند ساعت ها و روزها برای دیدن نتیجه کار خود به انتظار بنشینند اسکالپر می تواند به صورت مداوم معامله کند.

بسیاری از تکنیک های تریدرها در زمان انطباق دو بازار ( مثلا لندن و نیویورک ) کاربرد دارد اما اسکالپ در کل 24 ساعت شبانه روز ممکن است . بنابراین خصوصا برای افرادی که به صورت پاره وقت ترید می کنند و به علت اشتغال بـه شـغل دیگـر تـوان بررسی مداوم بازار را ندارند مناسب است.

اسکالپ بهتر است در کنار سایر روشهای ترید استفاده شود . بنابراین روش ترید خود را حفظ کنید و در کنار آن از اسکالپ استفاده کنید.

از یک طرف ، اسکالپر با صرف چند ساعت ممکن است برابر یک هفته یک معامله گر روزانه بود کسب کند و مابقی هفته ترید را کنار بگذارد از طرف دیگر باید گفت که برخلاف بسیاری روشهای ترید که در آنها تریدر فقط در زمان های خاصی به صورت متناوب باید بازار را در یک مدت کوتاه چک کند اسکالپر در زمانی که قصد ترید دارد ممکن است لازم باشـد مـدت بیشتری چارت را نگاه کند و زمانی که پوزیشن را باز کرد دیگر به راحتی حتی برای خوردن یک قهوه هم نمی تواند از پای کامپیوتر بلند شود.

لازم نیست شما هر روز اسکالپ کنید بلکه گاه گاه و به صورت اتفاقی می توانید از این روش استفاده کنید.

از اظهار لطف عزیزانی که از موضوع استقبال کرده اند سپاسگزارم چنانکه ملاحظه می فرمایید قصد دارم خلاصه کل مطالب را اینجا بیاورم چون آنچه در سایر بخش ها گفته شده صرفا یک روش خاص است قصد ندارم که فقط بنويــم وقـتـي فـلان خـط ، فلامی را قطع کرد پوزیشن بگیرید پس اگر هر جا احساس کردید مطلب به درد خـور نیست همان جا بفرمایید تا قطع شود .

بدیهی است به این شکل به آهستگی اما به نحوی کامل و مفید پیش خواهیم رفـت أمـا فـکـر میکنم جـهـت انـجام متن ، ذکر همه مطالب لازم است . پس اهسته و پیوسته مطلب را ادامه می دهم انشالله به زودی به جاهای شیرینترش هم می رسیم از مدیر محترم هم تقاضا دارم فعلا اجازه دهند تایپیک به همین نحو باشد تا نحوه ارائه مطلب را ببینند بعدا اگر صلاح دیدند با هر تایپیکی خواستند قاطی پاطی کنند.

معرفی استراتژی اسکالپرها ( scalpers Strategy) قسمت 1

انتظارات بزرگ و اخطار :

سوال متداول این است که هر روز چند دلار می شود از اسکالپ کسب کرد ؟ یک اسکالپر محافظه کار ( که در قسمتهای آنی مفهوم آن را خواهید فهمید ) بسته به اینکه چه میزان حرفه ای باشد به طور میانگین باید قادر به کسب روزانه 20 تا 60 پیپ باشد که روزانه 40 پیپ را می توان واقع بینانه تلقی کرد.

لذا به صورت استاندارد 800 پیپ در ماه ، با توجه به 20 روز تریـد ماهانه ، برای یک اسکالپر استاندارد تلقی می شود . البته بهتر است در شروع ، توقعتان را پایین تر از این و در حدود روزانه 20 پیپ ( که واقع بینانه نیز هست در نظر بگیرید تا به مرور در عمل میانگین سود روزانه تان را به دست بیاورید . بدیهی است اینکه شما چند دلار از اسکالپ کسب می کنید بستگی به اندازه سرمایه شما دارد .

بیشتر تکنیک های اسکالپ بر مبنای حد ضرر 10 پیپی استوار هستند . با توجه به اینکه ریسک اسکالپ تا حدی زیاد است از مدیریت صحیح سرمایه استفاده کنید و میزان لات را چند برابر نکنید . قویا توصیه می شود قبل از شروع به اسکالپ در ریل . بسیار در دمو تمرین کنید . ( در این موارد بعدا تکميلا بحث خواهد شد )

اخطار : باید شما را آگاه کنم که تکنیکهای اسکالپ high risk / high reward هستند . من مجبورم این موضـوع را اخطـار کنم اما اجازه ندهید این امر شما را از ادامه مطالعه مطلب باز بدارد ولی خطراتی وجود دارد ( مثل همه تکنیک ها ) ولی در ادامه در خواهید یافت که بیشتر آنها به راحتی قابل دفع هستند .

هیولا جانا ( خدا وکیلی این جان با هیولا جور در نمیادا ) دوستتان احتمالا راست گفتـه چـون همچنان که در قسمت قبـل خواندیم بعضی بروکرها ضوابط ضد اسکالپینگ دارند . البته معمولا این موضوع را در ضوابط ترید در سایت شان می نویـنـد مثلا در سایت بروکر Dukascopy می توانید ضوابط آنتی اسکالپینگ آنها را بخوانید البته این ضوابط قاعدتا از پیش تعیین شده اند و بروکر ، نگفته کسی را مجازات نمی کند .

در هر حال بسیاری از بروکرها با این موضوع مشکلی ندارند و بالاخره اگر کسی اسکالپر حرفه ای باشد باید بروکر مناسب این کار را هم پیدا کند ( البته در قسمتهای بعدی کتاب به بحث بروکـر اشـاره شده که همانجا موضوع را ادامه می دهیم.)

تمرین

یک ورزشکار حرفه ای ساعت ها و بلکه سالها قبل از اینکه وارد یک مسابقه بزرگ ( بازی ریل ) شود تمرین کرده است شما هم قبل از اینکه با پول واقعی ترید کنید باید در یک حساب دمو تمرین کنید ، تمرین کنید و تمرین کنید بعد از اتمام این کتاب شما احتمالا احساس اطمینان خواهید کرد که به صورت موفقیت آمیزی می توانید اسکالپ کنید.

اما این به آن معنی نیست که باید این کار را انجام دهید بلکه احتیاج به تمرین دارید تا به عنوان یک اسکالپر مهارت کسب کنید .

بعضی مطالب قابل آموزش دادن نیست و شما فقط با تمرین خودتان می توانید یاد بگیرید . توانایی در بررسی چارت در زمان واقعی و توانایی اخذ تصمیم در ورود به ترید با خروج از آن مستلزم مشاهدات و درک مستقیم شما از چارت است . احساس و درکی که از مارکت پیدا می کنید چیزی جدای از دانش است . دانش را با مطالعه کتاب فرا می گیرید امـا رسیدن به آن احساس و درک صحیح نی از به تمرین دارد .

نظر شخصی من در اینکه تمرین در دمو لازم ومفید است هیچ شکی نیست . اما اساتید بارها گفته اند که بالاخره دمو ریل نمی شود . در اسکالپ تفاوت دمو و ریل پر رنگ تر است چرا که در اسکالپ ( صرف نظر از بحث روانی ) ما با ثانیه ها سروکار داریم لذا تفاوت های اندکی که بین دموو ریل پروکرها هست اینجا خیلی مهم می شود . بنابر این من فکر می کنم که اگر کسی کمی پول داشته باشد خرج یادگیری کند لاقل باید تمرین را در میکروی ریل انجام دهد.

معرفی استراتژی اسکالپرها ( scalpers Strategy) قسمت 1

ملزومات ترید :

الف – کامپیوتر شما

برای بسیاری از تکنیکهای ترید شما می توانید از یک کامپیوتر ضعیف و اینترنت کند ( dial up ) استفاده کنید امـا اسـکالب واقعا نیاز به یک کامپیوتر سریع دارد . به عنوان یک اسکالپر شما نیاز به چارتی دارید که آپ تو دیت ترین قیمت را بـه شـما نشان دهد . برای یک اسکالپر از دست دادن ثانیه ها به معنای از دست دادن پیپها و سودهاست و این در روز می تواند به از دست رفتن صدها و حتی هزاران دلار منجر شود.

اولین مطلب آن است که در زمان ترید هیچ برنامه دیگری در کامپیوترتان run نباشد . بـاز بـودن بــــــاری برنامـه هـا منـابع کامپیوتر شما را مشغول کرده باعث می شود چارتهای شما به سرعت رفرش نشوند.

هرگز در زمان ترید به mp3 گوش ندهید . اگر لازم است حتما موسیقی گوش دهید از رادیو ضبط استفاده کنید.

هرگاه احساس کردید کامپیوترتان کندتر از قبل شده وقت رفرمت آن فرا رسیده است . پیشنهاد می شود کامپیوتر خود را هر شش ماه یک بار رفرمت کنید.

اتصال اینترنت شما هم مهم است . من نمی توانم بفهمم چرا هنوز کسی ممکن است از dial up استفاده کند مگر اینکه به نوع دیگری دسترسی نداشته باشد البته اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارید به ناچار dial up هم برای شما کار می کند اما اتصال با آن مرا نگران می کند . اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی دارید حتما برای آن پول پرداخت کنید خواهید دید که این پول اضافی را در خواهید آورد.

اما نظر شخصی خودم در مورد اینترنت من معتقدم اگر کسی به پر سرعت دسترسی ندارد واقعا برای اسکالپ دچار مشکل می شود من شخصا از هر دو استفاده کرده ام و در dial up حتی گاهی چند ثانیه کاهش سرعت و رفرش نشدن چارت صدمات زیادی به من زده است . پس شاید حتی بهتر باشد اگر دسترسی به adsl هم ندارید منتظر آن شوید.

ب – لپ تاپ

در قسمت بعد نویسنده پیشنهاد می کند اگر به صورت جدی ترید . کنید یک لپ تاپ مخصوص برای این کار تهیه کنید و این لپ تاپ را فقط به ترید اختصاص دهید . هدف از تهیه این لپ تاپ توسط نویسنده با توجه به قابلیت حمل و نقل آن زیر نظر داشتن همیشگی مارکت عنوان شده است . اما با توجه به اینکه در ایران هنوز اینترنت بی سیم به معنای پیشرفته آن ( بدون دکل و … ) تداریم این مبحث برای ما استفاده چندانی ندارد لذا از تشریح آن صرفنظر می کنم.

ج- بروکر مناسب

برای اسکالپ خیلی مهم است که شما به دقت بروکری مناسب برای این هدف انتخاب کنید :

1- بروکر شما باید یک چارت کاملا سریع در ارائه اطلاعات ارائه دهد

2- اسپردهای مناسب در ارزهایی که قصد ترید روی آن دارید داشته باشد.

3- نرم افزاری داشته باشد که به آسانی قابل استفاده و معامله با آن به سرعت قابل اجرا باشد .

4- در بعضی پروکرها قیمتی که شما روی آن کلیک می کنید ملاک است حتی اگر بعد از آن قیمت خیلی سریع تغییر کند اما بعضی دیگر quote دارند و بعد از کلیک به علت تغییر قیمت معامله را انجام نمی دهند . بروکرهایی که قیمت کلیک در آنها ملاک است برای اسکالپ مناسب تر هستند.

ضمنا بروکرهای مختلف اسپردهای متفاوتی در مورد جفت ارزهای گوناگون می گیرند . به طور مثال FXCM در دلار پوند متاسفانه 5 پیپ اسپرد می گیرد ( متاسفانه به این جهت که این جفت یکی از جفتهای مورد علاقه من برای اسکالپ اسـت) بـه این جهت شما زمانی که حرفه ای شدید می توانید در چند بروکر حساب باز کنید تا از مزیت های همگی استفاده کنید . ابتدا با یک بروکر شروع کنید و قبل از باز کردن حساب ، دموی آن را بگیرید و با آن کار کنید و بعدها می توانید با چند بروکر اکانت باز کنید.

همچنین بعضی بروکرها اسپردهای کمتر تا 2 پیپ روی ارزهای اصلی دارند اما برخی از لین پروکرها اسپردشان ثابت نیست و متغیر است که البته این مساله بیشتر اوقات مشکلی ایجاد نمی کند . )

البته خود نویسنده صريحا REFCO FXCM را پیشنهاد می کند که ظاهرا هیچکدام با ایرانیها کار نمی کنند بنابراین من توضیحات مربوط به آنها را ننوشتم . به هر حال بروکر مناسب برای اسکالپ که البته ممکن است برای سایر اهـداف مناسب نباشد خیلی خیلی مهم است به جز بحث اسپرد در ارزهایی که می شود روی آن اسکالپ کرد و در قـمـت بعـدی کـتـاب خواهیم خواند به نظر موضوع quote بسیار مهم است . بروکری که quote زیاد بدهد برای اسکالپ ، تریدر را به جنون رساند! ( مثل نورت فاینتس که مرا دیوانه کرده ) بنابراین بعد از اسپرد این موضوع خیلی مهم است.

حالا دانشجویان عزیز ! موضوع تحقیق ، پیدا کردن بروکری است که اولا با اسکالپ مخالف نباشد ( البته اگر جواب این فاکتور را نمی دانستید فعلا ایـن یکی را بی خیال شوید دوتای بعدی را بررسی کنید این را با ایمیل از خودشان می پرسیم ) ثانیا اسپرد متعارف یا کمتر یعنی 3 و 4 یا 2 روی ارزهای اصلی داشته باشد و ثالثا و به نظر من خیلی مهم اینکه قیمت کلیک در آن ملاک بوده و درخواست quote ندهد.

شرط نوشتن قسمت بعدی مشارکت دوستان در این بحث است ؟ چون واقعـا استفاده از بروکسری که دارای ویژگیهای لازم برای اسکالپ ، باشد به نظر من نصف میر است چون با بروکر نامناسب شما هـر چـه هـم وارد باشــد بـاز بـه مشکلاتی برخواهید خورد ( البته برای اسکالپ )

اول خودم : فعلا با نورث فايننـي حــاب دارم . از لحاظ میزان اسرد ( 2 برای یورو در و 3 و 4 برای سایر ارزهای اصلی مناسب است . در هنگام خبرها هم خیلی کم اسپرد را تغییر می دهد ( معمولا تغییر را هم فقط در یورو به دلار انجام می دهد ) مثلا پریروز در تراز تجاری آمریکا اسپرد را 3 کرده بود . اما امان از quote مجموعا به خاطر همان فاکتور آخـر از دستش ناراضی شده ام.

حالا شما بفرماييد ( البته تجربه هایی که روی ریل هست وگرنه دموی همه بروکرها که الحمدلله عالی است)

در ثانی در صحبت های دوستان به یک پارامتر دیگر لازم برای بروکر مناسب برای اسکالپ هم اشاره شده که من از قلم انداخته بودم و آن امکان تعیین حد سود و ضرر در کمترین فاصله از قیمت جاری است که همچنان که دوستان گفتند در نورث ایـن فاصله حداقل 10 پیپ است که باز هم از نکات منفی آنها است .

پس فعلا ملاکها شد چهار تا عدم مخالفت با اسکالپ ( ضمنا پایا به قول نویسنده کتاب شما به علت مخالفت بروکر با اسکالپ چه کار دارید او دنبال سود خودش است ما هم باید دنبـال سود خودمان باشیم ) -اسپرد مناسب -ملاک بودن قیمت کلیک و عدم درخواست quote اجـازه تعيـــن حـد سـود و ضرر نزدیک ( هرچه نزدیکتر بهتر ) ضمنا پلت فرم مشکلی هم نداشته باشند . نورث ما دو تای اولی را دارد دو تای بعدی رانـه از با تجربه ترها می خواهم یک نظری بدهند چون واقعا اگر بروکر خوب نباشه اسکالپ غیر ممکنه و همه بحثهای بعدی بی فایده است.

چارت ها

برای اسکالپینگ شما نیاز به چارتی دارید که اطلاعات زنده را توسط بروکری که با آن معامله می کنید در اختیار شـمـا قـرار دهد ( به دلیل امکان اختلاف اندک میان قیمت بروکرها استفاده از چارت همان بروکری که با آن معامله می کنید اهمیت دارد .)

می توان گفت تمام چیزی که برای اسکالپ نیاز است چارتها هستند بنابراین شما علاوه بر چارتهای مجانی بروکرتان می توانید از چارتهای پولی هم استفاده کنید.

چارتی که بیش از همه در اسکالپ از آن استفاده می شود ، یک دقیقه ای است . البته از چارتهایی همچون 5 دقیقه ای و حتی یک ساعته هم برای بعضی مقاصد استفاده می شود.

حساب تمرینی

قویا توصیه می کنم که قبل از اسکالپ با پول واقعی ( حتی اگر شما از قبل یک ترید فارکس با تجربه هستید ابتدا یک اکانت دمو با همان بروکری که قصد اسکالپ با آن را دارید برای تمرین بگیرید . قویا به شما اصرار می کنم که حداقل برای یک ماه اسکالپینگ را در حساب دمویتان تمرین کنید . بعد از اینکه در حـاب دمو موفق شدید سپس با یک میزان پول کم در یک حساب مینی به تمرین ادامه دهید و بعد از آن جهت اسکالپ از حساب استاندارد استفاده کنید.

اسپرد و ارزهای قابل ترید از این جهت

به جهت طبیعت اسکالپ که قصد انجام کوتاهترین معامله را دارد و نوعا از استانهای 10 پیبی استفاده می کند لازم است شما فقط از جفت ارزهای با کمترین اسپرد ممکن استفاده کنید . بهترین ارزها برای اسکالپ جفتهای با اسپرد 3 و 4 هستند . خیلی بد است که دلار / پوند در Fxem ( که قبلا به عنوان بروکر توسط نویسنده پیشنهاد شد ) 5 پیپ اسپرد دارد چـرا ایـن حقت مورد علاقه من برای ترید است

اما علت عدم استفاده از جفتهای با اسپرد بالاتر چیست ؟ فعلا کافی است بگویم که در اسک الپ ما از استانهای 10 پیپی استفاده می کنیم یعنی مثلا در جفتهای دلار ، یورو و پوند / یورو با 3 پیپ اسپرد چنانچه مارکت . 7 پیپ بر خلاف جهت پوزیشن شما حرکت کند استاپ شما خواهد خورد در جفتهای با اه پیپ اسپرد . این میزان 6 پیپ است.

با توجه به مطالب فوق به طور کلی توصیه می شود که از جفتهای با 5 پیپ اسپرد دوری کنید ( مگر در شرایط خاص ) امـا مطلقا با جفتهای با بیش از 5 پیپ اسپرد اسکالپ نکنید . ( اسپردهای گفته شده را با بروکر خودتان تطبیق دهید )

با پوزش از تاخیر به وجود آمده همچنان که گفتم در روزهای جاری چند مشغله دارم که امکان عرضه سریع تر مطلب را به من نمی دهد اما قصد جدی دارم که تا پایان کتاب ادامه دهم لذا اگر در این میان فواصلی ایجاد می شود ببخشید تا الان 21 صفحه از کتاب 116 صفحه ای ارائه شده است.

ضمنا از دوستانی که در مورد بروکر اظهار نظر کردند ممنونم .چون احساس می کنم برخی ( طبیعتا به لحاظ منافع شخصی ) زیاد با بحث در مورد بروکرها موافق نیستند تحقیق در این مورد را به خودتان می سپارم فقط در یک جمله بگویم که اسکالپ با پروکر بد ، اعم از متقلب یا ضعیف فقط آتش زدن پول است.

دورنمایی از تکنیک ها

کلیات تکنیک ها این قسمت قصد دارد فقط دورنمایی از تکنیک های اسکالپ به شما ارائه دهد و در قسمت های بعدی در مورد جزئیات تکنیک ها بحث خواهد شد.

شما مراقب چارتتان می شوید تا شرایط خاصی به وجود بیاید به محض اینکه یک فرصت بالقوه را می بینید به دقت مراقـب چارت می شوید تا لحظه صحیح برای اقدام را پیدا کنید به محض اینکه شرایط مطلوب اتفاق افتاد شما برای وارد شدن به ترید سریعا حمله می کنید ! ترید شما دارای استانی 10 پیپ زیر ( یا بالای ) قیمت ورود خواهد بود.

اگر همه چیز بد و ناخوشایند پیش رود که این امر بارها در زمان اسکالپ حادث می شـود نـما 10 پیپ از دست خواهیـد داداگر همه چیز به خوبی و طبق میل شما پیش رود مارکت در جهت موافق ترید شما حرکت می کند به محض اینکه به اندازه کافی حرکت کرد شما بدون معطلی استایتان را به نقطه ورود جابجا می کنید تا از ضرر جلوگیری کنید .

در حال حاضر شما در یک ترید فارغ البال و بدون ضرر هستید بنابراین بدون ریسک بیشتر ، امیدوارانه می توانیـد سـود بــازید . انشالله مارکت به عقب و به طرف استاپ شما برنمی گردد و به محض اینکه به اندازه کافی دور شد شما دوباره استاپتان را جابجا می کنید و حالا شما 5 پیپ سود را محفوظ داشته و به دست آورده اید.

آنچه در ادامه رخ می دهد به فاکتورهای رایج مارکت بستگی دارد و شما باید تشخیص کنید ترید چگونه رفتار اگر براساس آنچه روی چارتها می بینیدفکر می کنید که مارکت به عقب برمی گردد به سادگی می توانید در قیمت جاری از ترید خارج شوید و سود بیشتری را از حرکات کوچک بازار به دست آورید .

متناوبا اگر فکر می کنید که مارکت به میزان کمی در خلاف جهت حرکت می کند اما احتمالا یک ترند کوچک را از سر می گیرد شما تصمیم می گیرید که در ترید بمانید و از تریدینگ استاپ استفاده کنید ( و یا از روش دیگری که بعدا در کتاب توضیح داده می شود استفاده کنید . )

نکته مهم در متن فوق تعیین استاب 10 پیپی برای اسکالپ و زیاد نکردن حد ضرر وتلاش جهت حفظ و ازدیاد سوداست جناب هوندا یقینا در ادامه به تکنیکهای جزئی و عملی می رسیم اما تشکیل کارگاه احتمالا بستگی به شرایط و همت و استقبال بچه ها خواهد داشت.

تکرار استاپ

تکرار استاپ: خوردن استاپ هنگام اسکالپ عادی است بنابراین شما نیاز دارید که برای استانهای کثیرالوقوع آمادگی روحی داشته باشید.

شما باید مهارت های خود را برای تجارتی که برای شما سودآور است توسعه دهید پس هدف بالا آوردن سریع استاپ ، کاهش ضرر و زیان شماست اغلب استاپ شما خواهد خورد یا داوطلبانه با سود کم 5 پیپ خارج می شوید . اما این معاملات 5 پیپی دارای درجه risk / reward برابر 1 : 2 هستند ( چون استاپ شما 10 بوده و با سود 5 خارج شده اید) و این امر مطلوب نیسـت بنابراین شما نیاز دارید مهارتهای خود را افزایش دهید تا سودهایی در حد 20 پیپ را هم به دست آورید تا بتوانیـد ســودهای خود را اضافه کنید.

مدیریت سرمایه : بهتر است در اسکالپینگ از ماکزیمم ریسک 2 ٪ در هر ترید استفاده کنید.اگرچه بهتر است در ابتـدا ایـن مقدار را در حد 1 % کاهش دهید..

جدول زیر مقدار لات مناسب را برای معاملات دارای استاپ 10 پیپی با یک و دو درصد شما به 100 هزار دلار رسید بهتر است ریسک خود را تا حد 0.25 ٪ کاهش دهید.

با ریسک 2 ٪ با ریسک 1 % میزان موجودی حساب شما

معرفی استراتژی اسکالپرها ( scalpers Strategy) قسمت 1

مطلب فوق نشان می دهد که در اسکالب هم رعایت قواعد مدیریت سرمایه ضروری است برخلاف تصور برخی که چون استان ها کوچک است و معاملات کوتاه مدت هستند پس با هر میزان می توان اسکالپ کرد.

امید جان از اندیکاتوری که پیوست کردید ممنون ، سعی می کنم طرز کارش را بررسی کنم . در دمو هم از آن استفاده کنم و به هر نتیجه ای رسیدم خدمت شما عرض خواهم کرد.

اسکالپرهای کامیکازی : ترید کردن به روش این دسته تریدرها اصلا مورد توصیه نیست اما چون شما نیز دیر یا زود وسوسه خواهید شد که به این نحو ترید کنید در مورد آنها توضیح میدهم.

کامیکازیها در هر ترید بیش از 1 تا 2 % توصیه شده ریسک می کنند . به شما توصیه می کنم در برابر این تفکر بایستید چون مجموعه ای از استانها با ریسک بالا حساب شما را از بین خواهند برد . اما اگر خواستید برخلاف توصیه من عمل کنید لطفا در حد % 4 مطلقا متوقف شوید.

این تریدرها می گویند ” تفكر من مطمئنا درست است و به همین جهت است که قواعد مدیریت سرمایه را زیر پا می گذارند گروه دیگری از این دسته تریدرها نیز عقیده دارند که نظر آنها در مورد جهت حرکت مارکت قطعا صحیح است لذا استاپ را 50 و پروفیت را 5 پیپ قرار می دهنداین گروه ادعا دارند گاهی حتی تا 100 تريد موفق پشت سر هم از این روش به دسـت می آورند اما باید گفت در این روش یک ضرر ، سودهای متوالی را از بین می برد و توصیه می شود از این روش اکیدا خودداری کنید.

لذا از دو گروه فوق نباشید تا برای مدت طولانی در این بازار دوام بیاورید.

راستش در این قسمت معادلی برای KAMIKAZE پیدا نکردم و نفهمیدم ریشه لغت از کجاست البته مفهومش نـشـان دهنده منظور نویسنده هست . البته من لغت کامیکازیها را یک جای دیگر هم شنیده بودم .

گروهانی از خلبانان ژاپنی در جنگ جهانی دوم وجود داشتند که با گذشتن از جان خود سوار بر هواپیماهای کوچکشان و به قصد نابودی ناوهای بزرگ آمریکایی خود را به آنها می کوبیدند . حالا نمیدانم این لغت استفاده شده در اینجا ارتباطی با آن دارد یا خیر . در هر حال مفهـوم هـر دو که یکی است . لطفا در گروهان تریدرهای کامیکازی نروید و خود را به ناو فارکس نکوبید !!

انتخاب جفت ارزهای مورد معامله

انتخاب جفت ارزهای مورد معامله : در قسمتهای گذشته در مورد جفت ارزهای مناسب برای اسکالپ از نظر میزان اسپرد آنها صحبت کردیم . اما فاکتورهای دیگری هم در مورد ارزهای مناسب وجود دارند.

هر جفت ارز خصوصیات شخصی خاص خودش را دارد مهم است که شما با خصوصیات و شخصیت جفتی که قصد ترید روی آن را دارید آشنا باشید . برای آشنایی با این رفتارهای خاص نیز شما باید نمودارهای آن جفت را برای مدت حداقل یک ماه بررسی ک.

به طور مثال در بسیاری بروکرها دو جفت دلار / یورو و پوند / یورو هردو از نظر اسپرد مساوی ( 3 ) هستند لذا بــــــاری آنها را بهترین ارزها برای اسکالپ می دانند . در حالی که اگر شما به نمودارهای پوند / بورو نگاه کنید می بینید که بسیار کم تحرک و حتی در مقایسه با برخی جفتها ثابت بوده بیشتر اوقات در یک محدوده 5 پیپی چهش می کند . بنا براین به خاطر ايـن نـوع رفتار ، این جفت ، مگر در زمانهای استثنائی ، نباید موضوع اسکالپ قرار گیرد.

در مجموع (با توجه به اسپرد و رفتار خاص جفت) باید گفت که دلار / یورو بهترین گزینه برای اسکالپ شما باید محدود به این جفت باشد.

البته شما با جفتهای دیگر هم می توانید ترید کنید . به این شرط که با ویژگیهای خاص آنها آشنا شوید و به تدریج شما اولویت خاصی برای یک یا دو جفت به دست خواهید آورد.

بنابراین جفت ارز اولیه شما برای اسکالپ دلار / یورو باشد اما یکی از جفتهای با اسپرد حداکثر تا 4 پیپ را هـم بـه مـرور انتخاب کنید ( جفتهای با اسپرد 5 پیپ و بالاتر معمولا مناسب اسکالپ نیستید.

این مطلب ادامه دارد.

حسین شریعت

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.