بانک-ها-و-موسسات-مالی-در-فارکس2

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

ادامه مقاله:

احتمالا حرکت صعودي علامت گذاري شده در مستطیل زرد رنگ به پایان خواهد رسید و یک نـزول کوچـک قیمـت رخ خواهد داد. و این نزول کوچک اولین نشانه خروج سود توسط بانک ها و تسویه قسمتی از خرید هاي انجـام شـده در کـف مستطیل ابی و خرید هایی که در مستطیل زرد رنگ انجام شده، خواهد بود.


دلیل اینکه بانک ها به جاي ابتدا یا میان هاي حرکت، در این مکان شروع به برداشت سود می کنند این اسـت کـه بـا صعود قیمت تا این ناحیه اکنون به اندازه کافی معامله گرانی در بازار وجود دارند که سفارشات خرید خود را بارگـذاري نمـوده اند تا بانک ها قادر باشند با استفاده از آنها سود سفارشات خود را خارج نمایند. آنها تا قبل از این نمـی توانـستند ایـن کـار را انجام دهند زیرا تریدر هاي کافی در مارکت وجود نداشتند. قیمت بایستی بالا و بالاتر میرفت تا نقطه اي که هزاران معامله گر خرده پا متقاعد گردند که این افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود.


زمانی که این نقطه فرا رسید هزاران هزار معامله گر خرده پا هم زمان وارد بازار خواهند شد و بانک ها ناگهـان مقـدار عظیمی از سفارشات را در دسترس خواهند داشت که به وسیله آنها سود خود را که ناشی از سفارشات خریدي کـه در اوایـل و میانه هاي حرکت قرار داده بودند به دست امده و این سود را خارج نمایند.


نگاه کنید که ساختار بازار پس از به پایان رسیدن حرکت صعودي قیمت در مـستطیل زرد رنـگ چگونـه تغییـر مـی کنند. قیمت به بالا رفتن ادامه میدهد اما تعداد خیلی زیادي سفارش فروش وارد بازار میگردد و هر بازگشت بالا بوسـیله یـک اصلاح دنبال میشود و قیمت قادر نیست با فاصله زیادي پس از عبور از هر سوئینگ جدیدي بسته شود.


به دنبال هر سوئینگ حداکثر یک اصلاح صورت میگیرد و قیمت قادر نیـست کـه بـا فاصـله زیـادي از هـر سـوئینگ حداکثر جدیدي که انجام میدهد، بسته شود. فروش هایی که در مارکت مشاهده می کنیم در حقیقت برداشـت بیـشتري از سـود کـسب شـده بانکهـا از معـاملات
خریدشان که در باکس آبی رنگ داشته اند، می باشد. همچنان که قیمت بالاتر میرود تریدرهاي بیشتري معـاملات خریدشـان را بارگذاري می کنند. زیرا آنها به مفهوم روند اعتقاد دارند.


” به این جمله که اگر مارکت براي یک دوره طولانی در یک جهت در حـال حرکـت بـوده، احتمـال خیلـی بیـشتري هست که در همان جهت به حرکت خود در اینده نیز ادامه دهد تا اینکه برگشت انجام دهد.”


به همین دلیل که تعداد زیادي از معامله گران خرده پا با بارگذاري سفارشات خریـد خـود در مارکـت باعـث افـزایش سرعت حرکت قیمت میگردند، بانک ها نیاز دارند که تعداد معامله گرانی که سفارشات خرید خود را در مارکت قـرار میدهنـد بیشتر و بیشتر شوند زیرا صعود هاي ناشی از خرید هاي انجام شده توسط آنها نیز همزمان افزایش می یابد.


هر چه سود بانک ها بیشترمیشود جهت برداشت بخشی از این سود ها نیازمند سفارشات بیشتري هستند کـه در جهـت مخالف در مارکت گذاشته شود.


بنابراین این یک مساله حیاتی براي بانک ها می باشد که سفارشات خرید بیشتري در مارکت قرار داده شود. تا قیمـت بالاتر رود زیرا اگر این اتفاق رخ ندهد آنها قادر نخواهند بود که مقادیر زیـادي از سـودهاي کـسب شـده از معـاملات خـود را برداشت نمایند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

سرانجام قیمت تا نقطه اي بالا رفت که در انجا به تعداد کافی تریدر ها ، ترید خرید انجام داده اند براي اینکه بانک ها یک مقدار بسیار بسیار بیشتر از سود بدست آمده از ترید هاي خرید بدست آورند.


این کشمکش برداشت سود در روي چارت هاي شما به حالت یک اصلاح که بسیار بزرگتر از اصلاح هـاي دیـده شـده قبلی در سوینگ هاي بالا و پایین نمایان خواهد شد.


من قصد دارم به سرعت از آخرین مثال نشان داده شده که بانک ها در آن سود کرده اند عبور کنم و سـپس خـواهیم پرداخت به اینکه بانک ها چگونه ترید هاي خود را در بازار قرار می دهند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

در این شکل روي چارت یورو/دلار تایم 15 دقیقه یک حرکت رو به پایین داریم.


براي شروع ، بانک هایی را داریم که تریدهاي فروش (sell (خود را درون ناحیه علامت گذاري شده بین دو خط آبی قرار داده اند . وقتی که سفارش هاي فروش بانک ها ، سفارش هاي خرید مربوط به تریـدرهاي خریـدار را مـصرف مـی کننـد قیمت به پایینتر خواهد خواهد افتاد . حال تمام تریدرهاي که طرحهاي خرید داشتند شروع به بستن ترید هاي خود در ضـرر می کنند ، تا سفارش هاي فروش خود را در بازار قرار دهند و که باعث ایجاد ریزش بیشتر در منطقه زرد رنگ می شوند.


وقتی بازار در حال سقوط است تنها مقادیر کوچکی از سفارشهاي فروش در مارکت وجود دارد که تریدر هـاي بانـک ها میتواند استفاده کند تا از موقعیت هاي فروش خود سود دریافت کنند به همین دلیل ما تنها دو مرحله دریافت سود در حرکت رو به پایین درون باکس زرد رنگ می توانیم ببینیم .

بانکهـا احتمالاً می خواهند سود هاي بیشتري از ترید هاي خود برداشت کنند اما نمیتوانند چرا که به تعداد بیشتري نیـاز دارنـد تـا
وارد بازار شوند و ترید هاي فروش خود را فعال کنند .


به جایی میرسیم که بازار ساختار خود را تغییر میدهد و ما شروع به دیدن نشانه هایی از برداشت سود توسـط بانکهـا از تریدهاي شان می کنیم.


هنگامی که قیمت به خارج از محدوده علامت گذاري شده در باکس حرکت میکند مـا تعـداد ورود بـه خریـد هـاي بیشتر در بازار می توانیم ببینیم این مقادیر خرید برداشت سود بانک ها از ترید هایشان می باشد. در این نقطه قیمت به اندازه کافی کاهش یافته است که تریدر هاي بازار را متقاعد کند قیمت در آینده نزدیک تمایل دارد به مقادیر پایینتر حرکـت کنـد.


آنها دوباره شروع می کند به قرار دادن معاملات فروش براي اینکه آنها به معتقدند حرکت رو به پایین ادامه خواهد داشت. حال بانک ها به تعداد کافی سفارش هاي فروش در بازار دارند تا مقادیر کمی از سود معاملات فـروش خـود را زمـانی که بازار در میان دو خط بود را بر دارند پیکانی که بلافاصله بعد از باکس زرد رنگ آمده است نخستین نشانه ایست که مـا مـی بینیم از اینکه بانکها برداشت مقادیر بیشتر سود از ترید هاي خود را شروع کردند.

دو پیکان بعدي نشانه هاي بیشتري از ورود به برداشت سود از بازار را نشان می دهند توجه کنید چطور اصلاحی که بالاي سومین پیکان قرار گرفته است بسیار بزرگتر از اصلاح هاي کوچک بـالاي پیکـان اول است.


اندازه ي اصلاح به ما می گویند که بانک ها مقادیر بیشتري از سود هاي خود را برداشته اند تنها راهی کـه آنهـا قـادر باشند چنین کاري کنند این است که آنها تعداد سفارش هاي فروش بیشتري از قبل بوده را داشته باشند. پس از یک افت قیمت دیگر ، بازار از ریزش باز می ایستد و شروع به تثبیت شدن می کند سپس یـک اتفـاق خبـري داریم ( فکر می کنم NFP بوده است) و قیمت به ناحیه اي که بانک ها معاملات فروش خود را قرار داده بودنـد پرتـاب مـی شود .


آنها هاي فروش هاي بیشتري به واسطه سفارشهاي خرید اي که با خبر NFP به وجود آمده انـد قـرار مـی دهنـد قیمت براي روز هاي بعدي به سمت ریزش پیشرفت می کند.

تکرار روس مطالب

  • یک تغییر در ساختار بازار نشان دهنده این نکته است که بانک ها شروع به بیرون کـشیدن سـود هـاي خـود از معاملاتشان کرده اند. اگر بازار از روند نزولی به صعودي تغییر یافت دنبال نشانه اي از یک افزایش مقدار فروش هـا باشـید تـا وارد بازار شوید . اگر بازار از روند صعودي به روند نزولی افتاد دنبال نشانه هایی از خریـد باشـید بـراي مثـال تعـدادي از کنـدل هـاي بولیش و کف هاي سوئینگ به یکدیگر نزدیک شوند.
  • بانک ها نیاز به تریدرها دیگر دارند که وارد بازار شود و معاملات خود را در آن جهتی قرار دهند که خـود بانـک ها قرار داده بودند براي اینکه بتوانند سود معاملاتشان را بیرون بکشند همانطور که قیمت در جهتی که بانک هـا معاملاتـشان را قرار دادند حرکت میکند، سود پوزیشن هاي آنها افزایش می یابد به همان اندازه سفارشهاي مخالف نیاز هست تـا بتـوان سود این ها را بیرون کشید.
  • چون بیشتر تریدر ها در دراز مدت معتقدند قیمت در جهتی حرکت میکند که تغییر بزرگتري داده ، بنابر ایـن قیمت مجبور است در همان جهت به حرکت خود ادامه دهد این یعنی تریدرهاي بیشتر و بیـشتري وارد بـازار خواهنـد شـد وقتی که بازار میافتد یا اوج می گیرد که به تریدرهاي بانک اجازه می دهد سودهاي ترید هاي خودشان را بیرون بکشند.
  • در هر سوینگ بالا یا پایین و در هر نقطه اي که تعداد خیلی زیادي از تریدر ها شروع به معامله کردن میکننـد، بانک ها قادر خواهند بود مقادیر بسیار بیشتري سود از معاملات خود نسبت به قبل برداشت کنند شما میتوانیـد ایـن را روي چارت هاي خود به عنوان اصلاحی که بزرگتر از اصلاح هاي قبل است در سوینگ هاي بالا و پایین ببینید.

بانک ها چگونه ترید هاي خود را قرار میدهند؟


حال میخواهیم به آنچه به نظر من مهمترین فصل این مقاله است بپردازیم.
پیشتر به اینکه بانکها کجا معاملات خود را قرار می دهند و همچنـین چگونـه سـودهاي خـود را از معـاملات شـان بیرون میکشند پرداختیم حال قصد داریم به این بپردازیم که در واقع آنها چگونه معاملات خـود را در بـازار فعـال مـی کنـد وقتی که می خواهند یک بازگشت اتفاق بیفتد.


این براي فهم شما از بازار بسیار مهم است ، همانطور که توضیح می دهد چرا شما غالبا به بـالا و پـایین شـدن هـاي قیمت قبل از اتفاق افتادن یک تغییر جهت نگاه می کنید .


معمولا وقتی که بانکها قصد دارند یک تغییر روند ایجاد کنند نخواهند توانست همه پوزیشن هـاي خـود را در بـازار فعال کنند دلیل آن هم این است که در آن لحظه به انـدازه کـافی سـفارشهـاي خریـد یـا فـروش بـراي هـم پوشـانی تمـام پوزیشن هاي آنها وجود ندارد باید به یاد داشته باشیم که براي تغییر جهت روند بازار به تعداد سفارش هاي زیادي نیـاز داریـم و همچنین چون بانک ها همیشه می خواهند تا جایی که ممکن است از معاملات خود پول در بیاورند.

این یعنـی آنهـا مجبورنـد معاملاتشان را به معامله هاي کوچک و قابل مدیریت تقسیم کنند، پس آنها خواهند توانست پوزیشن هاي خود را پـیش از رخ دادن تغییر روند بگیرند.


اگر آنها معاملات خود را تقسیم نکنند و تنها یک معامله فعال کند که شامل تمام پوزیشن ها آنهـا باشـد چـه اتفـاقی می افتد؟ تمام سفارش هایی که به بازار می آیند مصرف می شود ، قسمتی از معامله ي آنها فعـال میـشود و قیمـت رشـد یـا ریزش خواهد داشت( بسته به معامله اي که آنها فعال می کنند)، تا زمانیکه به اندازه کـافی سـفارش پیـدا شـود تـا باقیمانـده پوزیشن آنها پر شود .


مثال :


بگذارید بگوییم بانک ها می خواهند یک تغییر روند در یورو/ دلار ایجاد کنند بدین منظـور فـرض کنیـد بـازار در یـک رونـد کاهشی است در حالیکه بازار در حال ریزش است 10,000 سفارش فروش از طرف تریدر هـاي “خـرد” وارد بـازار میـشود .


کل اندازه پوزیشنی که بانک ها می خواهند پیش از رخ دادن تغییر روند بگیرند 100,000 سفارش خرید است اگر آنها وارد بازار شود و یک خرید شامل ١٠٠ هزار سفارش خرید فعال کنند، این یعنی تنها 10,000 تـا از سـفارشهـاي آنهـا انجـام خواهد شد و باقی 90,000 تا فعال نخواهد شد پس قیمت شروع می کند به افزایش چرا که فروشـنده هـاي بیـشتري مـی بایستی پیدا شود تا 90,000 تاي باقی مانده بتواند در بازار فعال شوند.


میزان افزایش قیمت وابسته به این است که چه تعداد از سفارش ها باقیمانده فعال شوند. سفارش هاي بزرگتر باقیمانـده انـد در آینده قیمت بالاتر خواهد رفت . بزرگترین مشکلی که بانکها میتوانند داشته باشند زمانی که بخواهند یک معامله بزرگ در بازار فعال کننـد ایـن اسـت کـه تمام ترید هاي آنها در قیمت هاي دیگري فعال شود. همانطور که در مثال گفتیم قیمت تا زمانی که فروشنده هاي کافی براي فعال شدن 90,000 سفارش خرید پیدا شوند.

افزایش خواهد یافت . اگر تنها 10,000 سفارش فروش دیگر یافت شود این یعنی تنها 10,000 سفارش خرید دیگر میتواند فعال شود یـک بـار که اتفاق بیافتد قیمت دوباره افزایش خواهد یافت چرا که هنوز 80,000 سفارش خرید دیگر باقی مانده تا پر شوند . چیـزي که بانک ها در پایان به دست می اورند این است که سفارش هاي خرید در قیمتهاي افزایشی و بالاتر در بازار فعال مـی شـوند.


به دلیل اینکه معاملات آنها در قیمتهاي بالاتر فعال می شوند ، در نتیجه بانک ها در ترید پولهاي کـم و کمتـري بـه دسـت
میآورند و همچنین این مسئله باعث میشود که براي یک فروشنده بزرگ راحت تر باشد تا وارد بازار شده و قیمـت را پـایین
ببردکه می تواند باعث شود بانک ها شروع کنند به از دست دادن پول در برخی از پوزیشن هاي خود . براي بانک ها ضـروري
است که معاملات شان را به سایز هاي کوچکتر تقسیم کنند و تلاش کنند تا آنجا که ممکن است آنها را نزدیک به هـم فعـال
کنند.

بانک ها همیشه بزرگترین معاملاتشان را در ابتدا قرار می دهند

حالا شما می دانید دلیل اینکه چرا براي بانکها تقسیم معامله هاي شان ضروري میباشد تـا زمـانی کـه منجـر بـه بازگشت به محل قرارگیري گردد. چیزي که من میخواهم اکنون به شما نشان بدهم اینکه چرا وقتی آنها معامله هاي شان را قرار میدهند ، آنها همیشه بیشترین مقدار سفارشاتشان را در ابتداي معامله قرار میدهند و در ادامه مقـادیر کوچکترسـفارش هایشان را قرار میدهند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

تصویر بالا یک بازگشت روند را در چارت یورو / دلار یک ساعته ماه اکتبر را نشان می دهد.


همانطور که شما از تصویر میبینید واژگونی در مراحلی رخ داده است ابتدا مارکـت ریـزش کـرده بعـد از ایجـاد یـک High بالاتر و سپس یک تثبیت قبل از حرکت نزولی اصلی رو به پایین داشتیم .


دو محل وجود دارد که بانک ها سفارشات فروش خود را قرار میدهند که باعث این بازگشت مـیشـود بـزرگ تـرین معامله فروش در ابتدا قرار داده میشود که باعث ایجاد اولین ریزش در روند صعودي می شود بقیه معاملات فروششان از نظـر مقدار کوچکتر از معامله ابتدایی است و در طول زمان در نقاط اوج (high ) ناحیه تثبیت معـاملات خـود را قـرار مـی دهنـد.


دلیل اینکه چرا بانکها در ابتدا بیشترین مقدار معاملات فروششان را قرار می دهند اینکه در مقابل وقتی که قیمـت بـالاتر مـی رود به همان مقدار سفارشات خرید وارد بازار شده و وجود دارد .

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

اینجا جایی است که بازار قبل از اولین حرکت نزولی قرار داشته است .
هر معامله گر “خرد”ي که بازار را دنبال میکند وقتی که قیمت به اینجا میرسد با خود فکر مـی کنـد کـه قیمـت بازهم بالاتر از این نقطه خواهد رفت. در واقع قیمت با توجه به حرکت صعودي که تا به حال داشته و انتظاري که معامله گران به صعود بیشتر قیمت دارند به بالاتر حرکت می کند و حقیقت این است که شیب حرکت به بالا نسبت بـه زمـان تنـدتر شـده است و این نشانگر قرار دادن سفارشات خرید معاملهگران “خرد” در ناحیه اي است که به رنگ آبی مشخص شده است .


بانک ها می دانند وقتی که آنها اولین معاملات فروش خود را انجام دهند قیمت شروع به ریزش خواهد کرد و تعـداد زیادي از معاملهگران “خرد” شروع به فروش خواهند کرد . اگر بازار در هر نقطه اي که بود یک حرکت بـه سـمت بـالا داشـته باشد بعد از ریزشی که به علت فروش اولیه بانک ها رو داده بود معامله گران زیادي وجود ندارند که سفارش ات خریـد داشـته اند قبل از رخ دادن ریزش ، چونکه آنها در حال حاضر ، با توجه به حرکت ریزشی بازار ، پـیش بینـی خـود از آینـده بـازار را تغییر میدهند .


بیایید این مثال را راحت تر دنبال کنیم ، اجازه بدین فرض کنـیم کـه در مجمـوع بانـک هـا نیـاز دارنـد ١٠٠ هـزار سفارش فروش در بازار قرار بدهند قبل از این که بازگشت اصلی رخ بدهد .

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

در باکس سبز رنگ علامت گذاري شده ۴٠ هزار تا سفارش خرید وارد بازار می شود که به این معنی است که بانک هـا فقـط می توانند ۴٠ هزار تا از صد هزار تا سفارش فروش خود را پر کند . وقتی که آنها ۴٠ هزار تـا از سفارشـات خودشـان را قـرار میدهند قیمت به پایین حرکت می کند چرا که همه ي سفارشات خرید وارد شده به بازار توسط معاملهگـران ، مـصرف شـده است.

یاداشت مهم


بخشی از تحلیل بانکها ،زمانی که آنها می خواهند یـک تغییـر رونـد ایجـاد کننـد ایـن هـست کـه ” آیـا بـه انـدازه کـافی معامله گران دیگر در بازار وجود دارند که پولشان را در رویداد بازگشت قیمت از دست بدهند” ؟
اگر معامله گران به اندازه کافی وجود نداشته باشد که پولشان را از دست بدهند بانکها هـیچ معاملـه اي قـرار نخواهنـد داد و هیچ تغییر روندي رخ نخواهد داد . در مثال ما تعداد زیادي از معاملهگران ” خرده پا ” هستند کـه وارد معـاملات خریـد مـی شوند چون آنها دیدند که بازار به صورت منطقی در یک مدت طولانی به سمت بالا حرکت داشته است.


بانک ها می دانند اگر آنها معاملات فروش شان را بارگذاري کنند ، باعث ریزش خواهد شد و همـه معاملـهگـران “خـرد” در موقعیت خرید مجبور به بستن معاملاتشان با ضرر خواهند شد و در نتیجه سقوط قیمـت باعـث افـزایش سـوددهی معـاملات فروش ، معاملهگران بانک خواهد شد.


حالا بانک ها هنوز ۶٠٠٠٠ سفارش فروش باقی مانده دارند آنها نیاز دارند آن را قبل از ریزش اصلی قرار دهند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

من در عکس بالا تمام نقاطی که بانک الباقی 60 هزار تا سفارشات فروش خود را قرار میدهد را مشخص کرده ام . اولین چیز مهمی که باید به خاطر داشته باشیم در مورد چگونگی انجام معاملات بانک ها این است کـه آنهـا همیـشه معامله می کنند وقتی که بازار در حال حرکت در خلاف جهت ي است که آنها میخواهند قیمت حرکت کند .


به تصویر صفحه قبل نگاه کنید شما می توانید ببینید که باقیمانده سفارشات فروشـشان را هـر جـا کـه یـک نوسـان صعودي وجود داشته قرار داده اند دلیل این امر این است که سوینگ هاي صـعودي تنهـا زمـان هـایی هـستند کـه اکثریـت سفارشات خرید وارد بازار میشوند بانک ها نمی توانند سفارشات فروششان را در زمانی کـه قیمـت نـزول میکنـد قـرار دهنـد چونکه آنجا سفارشات خرید در مقابل سفارشات فروششان به اندازه کافی وجود ندارد .


اگر شما فکر میکنید جهت یادآوري به ابتداي این فصل برگردید ، من گفته ام یکی از دلایلـی کـه بانـکهـا تقـسیم میکنند سفارشات شان را به معاملات کوچک تر این است که جلوگیري کنند از حرکت بازار در برابر خودشان و مجبور نشوند معاملاتشان را در قیمت هایی بدتر قرار بدهند.


من هم چنین گفته ام زمانی که آنها معاملاتشان را تقسیم میکنند آنها تلاش دارند تمام معاملات شان را در قیمـت هاي مشابه براي به حداکثر رساندن سود هاي بالقوه خود در هر معامله اي قرار دهند .

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

اینجا همان تصویري وجود دارد که در چند دقیقه گذشته ما هم دیدایم، فقط من اسـتفاده کـردم از خطـوطی بـراي علامت گذاري سوئینگ هاي High که بانکها معاملات فروش شان را در انجا ها قرار می دهند. شما می توانید به وضوح ببینید از تصویر که بانکها معاملات فروش شان را تقریبا در قیمت هاي مـشابهی در ناحیـه تثبیت قیمت قرار داده اند و هرگز هیچ معامله اي با فاصله قیمتی زیاد از یکدیگر قرار داده نشده است .


تنها معامله فروشی که در قیمتی متفاوت تر با بقیه معاملات قرار داده شده معامله اولیه است که بانکها با حجم بالا انجام داده اند که باعث برگشت روند بازار شده است و بزرگترین حجم معاملات شان را شامل می شود . این معامله نـسبت بـه بقیه معاملاتشان منجر به بیشترین پول سازي براي آنها می شود. واقعیت این است که معامله اول در بالاترین قیمـت انجـام شده است نتیجه آن ریسک به ریوارد زیادي هست که نسبت به مابقی معاملات شان دارد.


وقتی که روند با معامله اول برگشت می خورد همه ي مابقی معاملات فروش در نواحی high هاي مشابه و نزدیـک بهم در منطقه تثبیت قیمت قرار داده می شود . یکی از مزایاي این کار براي بانک ها آن است که محاسبه ي اینکه چه مقـدار سفارشـات فـروش نیـاز دارنـد بـراي گرفتن سود از معاملاتشان زمانی که بازگشت اصلی در جریان هست را براي آنها آسان می سازد.


اگر بانکها قرار دهند معاملات فروش شان را در قیمت هاي مختلف دور از هم این منجر میشود که هـر معاملـه فـروش نیـاز دارد به مقادیر مختلفی از سفارشات فروش در بازار ، تا بانک ها بتواند سودهاي خود را برداشت نمایند. با قرار دادن آنهـا در حدود قیمت یکسان آنها اجتناب میکنند از این مسئله چون که آنها میدانند هریک از معاملاتشان نیاز دارد به مقدار یکـسانی از سفارشات فروش که به بازار وارد شود.


اجازه بدین نگاهی به یک چارت دیگر داشته باشیم از مثال اینکه بانک ها چطور معاملاتشان را در بازار قرار میدهند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

تصویر بالا یک بازگشت بر روي چارت یک ساعته دلار استرالیا و دلار آمریکا را نشان می دهد. مسیر این بازگشت به وضوح نشان می دهد که چطور بانکها تقسیم میکند معاملات خرید شان را و آنها را در نقاط مختلف بازار وارد میکنند.


در شروع بازگشست بازار در حال سقوط می باشد که به وسیله واکنش قیمت در باکس سبز مشهود است اکنـون اگـر قیمت براي مدت زمان زیادي هم سقوط نکند وجود دارد هنوز تعداد قابل توجهی از معاملهگـران “خـرد” کـه وارد پوزیـشن فروش شده اند که منجر به ایجاد کندل نزولی قوي شده و بازار را به سمت پایین هدایت کرده است .


بانک ها با مشاهده ي این موقعیت می دانند که سفارشات فروش زیادي وجود دارد و تصمیم می گیرند در این محـل روند را معکوس کند و از پول این تریدرهاي ” خرد ” براي خود سود سازي انجام بدهند .

مسئله اي که براي بانکها وجود دارد این است که معامله خریدي که آنها میخواهند قرار دهند بسیار بزرگ اسـت و آنجا به اندازه کافی سفارش فروش وجود ندارد که تمام پوزیشن هاي خرید آنها را پر نماید بنابراین آنهـا بایـد تقـسیم کننـد.


موقعیتهاي خرید خود را و قرار بدهند معاملات خرید را در زمان هاي مختلف وقتی که به انـدازه کـافی سـفارش فـروش بـه وجود می آید . حالا بانکها می دانند که باید بزرگترین سفارش خریدشان را با اولین معامله شان قراربدهند.چرا کـه خیلـی از تریـدرهاي خرد الان دارند سفارشات فروش میگذارند.بانکها می دانند زمانیکه اولین ترید خریدشان بنشیند قیمت بـالاتر خواهـد رفـت و نگاه تریدرهاي خرده پا به بازار عوض خواهد شد، ودر واقع تریدرهاي خرده پا متوجه می شوند که از این نقطه به بعـد قیمـت بازگشت خواهد کرد. و از این به بعد سفارشات خرید کمتر از انچه تا الان بوده خواهد بود.


وقتی که بانکها اولین ترید خریدشان را انجام می دهند قیمت به بالاتر صعود می کند و این باعث می شود که تریـدرهاي خرده پا که قبلا ترید فروش داشته اند و اکنون جهت حرکت قیمت را در خلاف ورودشان می بیننـد مجبـور مـی شـوند کـه پوزیشن هایشان را با یک ضرري ببندند.وقتی که این تریدرهاي خرده پا پوزیشن هـاي فـروش خـودرا مـی بندنـداین (یعنـی سفارش خرید ارز مقابل) و در واقع سفارش هاي خریدي در بازار قرار می دهند که این امر خود باعث بالاتر رفـتن قیمـت مـی شود.


قدم بعدي براي بانکها اینست که قیمت را به پایین برانند چرا؟ ، چون هنوز سفارشات خرید بیشتري دارند کـه بایـد اجرایـی کنند. براي اینکه بتوانند این معاملات باقی مانده را انجام دهند نیاز به فروشندگانی دارند که سفارشـات فـروش در بـازار قـرار دهند. تا بانک ها بتوانند سفارشات خریدشان را با آنها ، جور کنند.


براي اینکه قیمت افت کند بانکها شروع می کنند بخشی از معامله خرید قبلی خودشان را در سود به صورت فروش تسویه می کنند. این کار بانکها همه سفارشات خرید ، خریداران تازه به بازار وارد شده را مصرف می کنـد. در واقـع خریـداران تـازه نفـس کسانی هستند که با صعود قیمت به امید شروع یک روند جدید وارد بازار شده اند و همچنین این سفارشات خرید مربـوط بـه بستن در ضرر سفارشات فروش فروشندگان قبلی نیز می شـود. (توضـیح بانکهـا مـی فروشـند و خریـداران جدیـد و اسـتاپ فروشندگان قبلی می خرند)


وقتی قیمت افت کرد تریدرهاي خرده پایی که با دیدن صعود اولیه در بازار وارد پوزیشن هاي خرید شده بودند حالا بـا دیـدن افت قیمت شروع می کنند ترید هاي خرید خودشون را در یک ضرري ببندند.( که این کار انهـا در واقـع در مارکـت سـفارش فروش ایجاد می کند). علاوه بر این تریدرهاي زیادي هم وجود دارند که معاملات فروش در بازار قرارداده اند ، چـرا کـه دیـده اند که قیمت دارد افت می کند.زمانیکه سفارشات فروش کافی در بازار بوجود بیاید بانکها معامله دوم خرید خودشان را انجـام می دهند و قیمت مجددا شروع به بالا رفتن می کند.


این حرکت رو به بالاي دوم مدیریت می شود تا قله ي (High (بوجود آمده مربوط به حرکت اول را بشکند.شکستن ایـن قلـه (High ) مهم است.زیرا که اولین نشانه و سیگنال مبنی بر آمادگی بازار براي حرکت به بالاتر بـراي تریـدهاي خـرده پـا مـی باشد.


مطلب قبل به این دلیل مهم است که نشانه اینست که حتی اگر یک حرکت پایینتري در بازار رخ بدهد بازهم افـراد کمتـري فروشنده هستند ، و این به ما می گوید معامله قبلی بانکها باید از سه معامله قبلی آنها کوچکتر باشد. اکنون بانکها همین فرایند را که در حرکت رو به بالاي قبلی انجام دادند را تکرار می کنند.


یعنی آنها از خیر مقدار کمی از سودشان در معاملات خرید می گذرند تا بازار را ملزم به سقوط کنند و باعث شـوند تـا تردیـد هاي خرده پایی که در خلال صعود به بازار وارد شده اند معاملات خریدشـان را در ضـرر ببندنـد . و بـا اینکارشـان سفارشـات فروش کافی براي معامله سوم و نهایی بانک ها بوجود بیاورند. با وجود سفارشات فروش کافی در بازار ، بانکها آخرین معامله خرید خود را نیز در بازار قرار می دهند و بازار طی دو روز آینـده به پیشرفت خود خاتمه خواهد داد.


مروري بر روس مطالب

  • زمانیکه بانک ها می خواهند یـک ریورسـال و بازگـشت قیمـت را بوجـود بیاورنـد در نـود درصـد مـوارد در بـازار سفارشات کافی براي قرار گرفتن معاملات انها وجود ندارد. و لذا باید نوسانات بالا و پایینی در قیمت بوجـود بیاورنـد تـا افـراد مجبور به سفارش گذاري خرید یا فروش شوند (این امر بستگی به مسیربازگشت دارد) و بانکها بتوانند تمام معاملاتـشان را در بازار انجام دهند.
  • همیشه بزرگترین معامله بانکها در ابتداي کار انجام می شود چرا که این معامله اولیه آنها در زمانی انجام می شـود که مقادیر بسیار زیادي سفارش خرید یا فروش ،دارد وارد بازار می شود. به محض اینکه اولین ترید آنها در بازار بنشیند قیمت در جهتی که بانکها می خواهند به آن سمت بازگشت کند، حرکت می کند و مردم به این نتیجه می رسند که دیگـر وقـت ان رسیده که قیمت ظرفیت حرکت کردن در خلاف جهت فعلی را دارد ، و این خود بدین معناست که به تبع ایـن بـاور عمـومی بوجود امده سفارشات کمتري به بازار در جهت خواست بانکها و براي انجام معاملات بعدي آنها وارد خواهد شد.
  • براي اینکه بانکها بتوانند معاملات دوم ، سوم و چهارم خود را نیز بنشانند،بانکها باید قیمت را به خلاف جهـت مـد نظر خود برانند .و راهی که براي اینکه انتخاب می کنند تسویه و کسب سود از قسمتی از معاملات مرحله قبلیشان می باشد.

بانکها هواي همدیگر را دارند.


آخرین مفهومی که می خواهیم با هم نگاهی به آن بیاندازیم ، بررسی روشی است کـه بانکهـا بـا آن شـرایط را بـراي پولسازي همدیگر در بازار فراهم می آورند.هر روز معاملاتی از چند سشن (جلسه) تشکیل شـده اسـت کـه در ایـن سـشن هـا معامله گران و بانکهاي مختلفی در بازار فعالیت دارند .


در مجموع، چهار سشن (جلسات)معاملاتی داریم که در زمانهاي مختلفی به شرح ذیل در طول روز برگزار می شوند: همه زمان هاي ذکر شده در ذیل بر اساس GMT می باشد.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)
  • جلسه معاملات لندن در ساعت 8 صبح شروع شده و در ساعت پنج بعد از ظهر خاتمه می یابد.
  • جلسه معاملات نیویورك در ساعت 1 بعد از ظهر شروع شده و در ساعت ده بعد از ظهر خاتمه می یابد.
  • جلسه معاملات استرالیا در ساعت 9 بعد از ظهر شروع شده و در ساعت شش صبح خاتمه می یابد.
  • جلسه معاملات توکیو در ساعت 11 بعد از ظهر شروع شده و در ساعت هشت صبح خاتمه می یابد.

هر کدام از این جلسات توسط بانکها و تریدرهایی که در همان منطقه زمانی زندگی می کنند معامله می شود بعنوان مثال در سشن(جلسه) لندن معامله گران و بانکهاي اروپایی اقدام بـه معاملـه در بـازار مـی کننـد و در سـشن نیویورك معامله گران و بانکهایی از ایالات متحده به بازار آمده و اقدام به انجام معاملات خودشون می کنند.


خوب ، حالا معامله گران بانکی روزکاري(day-intra (داریم که در خلال جلسات معاملاتی منطقه زمـانی خودشـون وارد بازار شده اند و نیاز به پول درآوردن دارند. تنها راهی که براي پول دراوردن انها وجود دارد اینست که بتوانند کاري کننـد که دیگران معامله گران بازار در ان سشن پول خود را از دست بدهند.


اگر بازار بخواهد قبل از شروع سشن معاملاتی این معامله گران بانکی فقط در یک جهت برود بـراي آنهـا یـک مـشکل بـزرگ خواهد بود.


بعنوان مثال :


اجاذه بدهید بگوییم که قیمت در خلال کورس هاي معاملاتی صبح (به وقت GMT ) با بالا مـی رفتـه ، بـراي اینکـه معامله گران بانکی که در سشن نیویورك فعالند بتوانند شروع به پول دراوردن کنند ، قیمت باید پایین تر برود.


باید یک اصلاح کوچک و یا توقف در حرکت به بالا و یا چیزي شبیه ایـن هـا اتفـاق بیافتـد تـا تریـدرهاي خـرده پـا معاملات فروش بگیرند ، در غیر اینصورت معامله گران بانکی قادر به انجام هیچ کدام از سفارشات خریدشان در بـازار نبـوده و نمی توانند پول در بیاورند.


به منظور کمک به معامله گران بانکی در سشن نیویورك (براي نشاندن سفارشات خرید)کاري که معاملـه گـران بـانکی لنـدن می کنند اینست که بخشی از معاملات خریدشان که تا کنون مدیریت می کردند را تسویه می کنند. زمانیکه معامله گران بانکی سشن لندن سود برداشتند می کنند ، همه سفارشـات خریـدي کـه وارد بـازار شـده انـد، مصرف شده و قیمت به پایین رانده می شود.

حرکت قیمت به پایین باعث می شود که تعداد زیادي از تریدرهاي خرده پا که با توجه به حرکت صعودي قبلی به بازار وارد شده بودند معاملات خریدشان را ببندند چرا که احـساس مـی کننـد ممکـن اسـت مقادیر زیادي پول ضرر کنند و یا فکر می کنند که بهتر است با یک سود کمتري از بازار خارج شـوند تـا اینکـه هـیچ سـودي نکرده باشند.


بالاتر از این ، درصدي از تریدر ها هستند که این حرکت رو به پایینی که بعلت برداشـت سـود معاملـه گـران سـشن لندن ایجاد شده را به عنوان یک بازگشت قیمت (reversal ) می بینند و شروع می کنند به گذاشتن معاملات خرید تا بقول خودشان حرکت نزولی بزرگی را شکار کرده باشند.


بـا سفارشـات فروشـی کـه توسـط بـسته شـدن تریـدهاي خریـد معاملـه گـران بازنـده و معـاملات معاملـه گـران بازگشتی(reversal ) به بازار وارد می شود تریدرهاي بانکی سشن نیویورك هر دو چیزي را که نیاز دارنـد تـا معاملاتـشان را انجام دهند و پول دربیاورند را خواهند داشت.


آنها هم سفارشات فروش براي ست شدن با سفارشات خریدشان دارند و هم معامله گران زیادي را دارند کـه بـه بـازار امده اند تا پولشان را در رخداد حرکت بازار به بالاتر از دست بدهند و استاپشان بخورد کـه ایـن دومـی مربـوط بـه معـاملات فروش تریدرهاي ریورسال است که اشاره شد.


وقتی معاملات خرید مامله گران بانکی سشن نیویورك قرار بگیرد ، سفارشات فروش مصرف شده و قیمت شـروع مـی کند به بالاتر برود، و با عث می شود که همه تریدرهاي ریورسـال کـه در زمـان حرکـت نزولـی قبلـی قیمـت فروختـه بودنـد تریدهاي خود را با ضرر ببندند (استاپ بخورند) و این باعث می شود که قیمت به بالاتر رانده شود و در نتیجـه سـود بیـشتري بابت خرید عاید تریدرهاي بانکی هم نیویورك و هم لندن شود.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)


براي اینکه به شما مثالی از نحوه کمک کردن بانکها بهم را نشان دهم این حرکت صعودي در جفت ارز JPY/USD را پیـدا کردم.

تصویر فوق مربوط به متاتریدري است که کلوز کندلهاي آن با ساعت GMT نشان داده شده نـه وقـت محلـی و مـی تواند مطالب شگفت آوري را به شما نشان دهد.


در ابتدا از شما می خواهم به حرکت قیمتی که در مربع سبز نشان داده ام دقت کنید. اتفاقی که در مربع سبز می توانیم ببینیم این است که تریدرهاي بانکی سشن معاملاتی نیویورك معاملات خریـدي را که احتمالا باعث حرکت قریب الوقوع قیمت به بالاتر می شود دارند قرار می دهند. وقتـی قیمـت ریختـه ، خیلـی از تریـدرها شروع کرده اند به گذاشتن معاملات فروش چون فکر می کردند که قیمت داره میره که به حرکت نزولیش ادامه بده و یـا مـی تونسته به خاطر این باشه که آنها داشتند تریدهاي خرید بازنده شان را که قبل از سقوط قیمت گرفته اند را نقد می کردند.


با ورود مقادیر زیادي سفارشات فروش به بازار معامله گران بانکی سشن نیویورك با اطلاع از اینکه اثر معامله آنهـا بـر بازار بخاطر فعالیت زیاد بازار در آن زمان از روز اندك خواهد بود، تصمیم می گیرند معاملات خرید قراردهند.

معامله گران بانکی فقط زمانی اقدام به حرکتی در بازار میکنند که فعالیتهاي بازار زیاد باشد. و فعالیت بازار زمانی کـه بازارها و سشن هاي معاملاتی همزمان میشوند زیاد می شود.بعنوان مثال زمانی که سشن نیویـورك اغـاز نمـی شـود جلـسات لندن هنوز ادامه دارد، که این بدین معنی است که ما هم تریدرهایی را در اروپا داریم که دارند معاملـه قـرار مـی دهنـد و یـا معاملاتشان را دارند می بندند و هم تریدرهایی را در آمریکا داریم که دارند معامله قـرار مـی دهنـد و یـا معاملاتـشان را مـی بندند.


فعالیت هاي زیاد یعنی سفارشات خرید و فروش زیادي در دسترس هستند که به راحتی اجازه فعالیت هایی مثل بازکردن یا بستن معاملات و یا تسویه ي سود معاملات را به بانک ها در بازار می دهد. زمانیکه فقط یک سشن معاملاتی در جریان است فعالیتهاي زیادي در جریان نیست که همین امر کار را بـراي بانک هـا که نیاز به سفارشات زیادي در بازار دارند را سخت می کند.


راحت ترین راه براي دیدن اینکه فقط یک سشن معاملاتی در جریان است نگاه انداختن به افت شدید حجم معـاملات است.


حجم نشانگر فعالیت است ، حجم کم = فعالیت کم.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)


نگاهی به فضایی که بین دو مربع سبز و قرمز در چارت است بیاندازید.


این فضا مربوط به زمانی است که فقـط سـشن معـاملاتی نیویـورك در جریـان بـوده و معنـی آن اینـست کـه فقـط تریدرهاي بانکی سشن معاملاتی نیویورك در بازار حضور داشته اند.فلش قرمز جایی را کـه سـشن نیویـورك خاتمـه یافتـه را نشان می دهد. می توانید ببینید که به مدت چهار ساعت حجم معاملات بطور چشمگیري کاهش داشته زیرا فقـط تریـدرهاي سشن نیویورك در بازار مشغول به فعالیت بوده اند.


با فعال بودن فقط یک گروه از تریدرها، قراردادن و بـستن معـاملات بطـور شـگفت انگیـزي بـراي تریـدرهاي بـانکی بانک هاي نیویورك سخت می شود چرا که سفارشات خرید و فروش زیادي در دسترس آنها براي استفاده قرار ندارد. همین که سشن نیویورك به پایان می رسد سشن استرالیا شروع می شود . مطلب دیگـر حرکـت قیمـت کـه مـدنظر ماست این است که چگونه کاهش حجم کندلها پس از بسته شدن سشن نیویورك(فلش قرمز) است پس از هرکندل به چـشم می آید.


علت اینکه حجم معاملات کم می شود این است که حالا که سشن نیویورك بسته شده فعالیت بازار هم کمتـر شـده. ضمن اینکه شروع سشن استرالیا دلیلی براي معامله گري بر جفت ارز JPY/USD توسط معامله گران بانکی سشن معـاملاتی استرالیا باشد. به طور کلی معامله گران بانکی که در سشن معاملاتی منطقه زمانی خودشان وارد بازار می شوند در اولویـت اول ارزهاي مربوط به کشورهاي خودشان را ترید می کنند. وقتی سشن معاملاتی استرالیا اغاز می شود معامله گران بـانکی ابتـدائا میل دارند تا کراس هاي اوزي را بعنوان ارز پایه کشورشان ترید کنند.


اگر نگاهی به چارت JPY/AUD بیاندازید خواهید دید که چطور هم قیمت و هم حجم بـا شـروع سـشن معـاملاتی استرالیا افزایش یافته. این امر به این علت است که معامله گران بانکی استرالیایی ترجیح می دهنـد روي ارز پایـه کـشورشان (AUD) در برابر ین زاپن و یا سایر ارزها در مقابل مثل یورو، دلار و پوند برابر اوزي ترید کنند.


یکساعت بعد از شروع سشن معاملاتی استرالیا میبینیم که سشن معاملاتی ژاپن شروع می شـود.دوبـاره چیـز خاصـی اتفاق نمی افتد تا اینکه در ساعت یک بعد از ظهر میبینیم که یک افت ناگهانی به شکل یک کندل نزولی اتفاق می افتد. حجم در این کندل نزولی خیلی بیشتر از همه کندلهایی است که در پنج ساعت گذشته دیده شدند و این به ما میگویـد کـه تعـداد زیادتري از تریدرها یک کارهایی در خلال زمانی که این کندل نزولی ساخته میشده داشتند انجام میدادند.


دو چیز مهم در زمانی که این کندل نزولی بسته میشده اتفاق افتاده:

تریدرهاي خرده پاي ژاپنی معاملات فروش قرارداده اند زیرا کندل نزولی که منجر به افت قیمت شده کنـدل بلنـدي است ،و این مدل کندلی این افراد را با سیازش گول زده و نتیجه این شده که این افراد احساس کرده اند که قیمت بـه مقـدار زیادي افت خواهد داشت.


در زمانیکه کندل نزولی بسته شده سطح قیمتی 109.300 با افت قیمت شکسته شده و این سـطح قیمتـی بـسیار نزدیـک بوده به یک سویینگ لویی که قبلا و در زمان فعالیت سشن هاي لندن و نیویرك بوجود آمده بوده است.


تریدرهاي خرده پایی که در این سشن معاملاتی فعالیت دارند خیلی محتمل است که حـد ضـررهاي خـود را در زیـر این سویینگ لو قرارداده باشند.زمانیکه کندل نزولی نفوذ می کند به زیر این سویینگ لو استاپ این تریدرها فعال می شـود و تریدرهاي بانکی سشن معاملاتی توکیو قادر خواهند بود تا قسمتی از معاملات خرید خود را در بازار قرار دهند.


کندل بعدي یک پین بار صعودي است .و این پین بار تعدا بیشتري از تریدرهاي خرده پـارا بـراي قـراردادن معـاملات فروش می فریبد زیرا در واقع زمانی که تشکیل میشده خیلی نزول قیمت را در خود داشته. لذا سفارشات فـروش بیـشتري بـه این علت وارد بازار می شود و معامله گران بانکهاي ژاپنی توانسته اند کمی پوزیشن خرید بیشتري وارد بازار کنند.

در دو کندل بعدي حجم دوباره کاهش یافته که این به ما می گوید تراکنش هاي خیلی محدودي داشته در بازار انجام میگرفتـه.در سـاعت پنج و نیم صبح این شرایط بخاطر انتشار اخبار فعالیتهاي صنعتی ثالث تغییر می کند .اگرچه وضعیت منتشر شده خبـر بـراي کراس هاي ین خوب بوده ، ولی بر روي JPY/USD انتشار این خبر به عنوان یک کاتالیست جهت ایجاد زمینه صعود قیمـت (یعنی تضعیف ین) عمل کرده .


تا حالا از بین سه گروه تریدر بانکی که میتوانیم داشته باشیم دو گروه وارد بازار شده انـد. ایـن سـه گـروه عبارتنـد از ترید هاي بانکی که خریدشان را در طی سشن معاملاتی توکیو قرارداده اند. گروه دیگـر معاملـه گـران بـانکی امریکـایی کـه تریدهاي خرید خودشان را در طی پایان سشن معاملاتی لندن گذاشته اند و گروه سوم معامله گـران بـانکی اي کـه در خـلال سشن لندن فعال بوده اند ولی شانسی براي قرار دادن معاملات خرید در بازار پیدا نکرده اند و پولی به جیب نزده اند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (2)

براي اینکه دسته سوم نیز بتوانند معاملات خرید خود را قراردهند، نیاز دارند تا سفارشات فروش وارد بازار شود. ولی مشکل اینجاست که قیمت دارد بالا می رود،که معنی آن اینـست کـه بـسیاري از سفارشـات در بـازار سفارشـات خرید است،اگر انها بخواهند سفارشات خرید خودشان را قرار دهند باید یک اتفاقی بیافتد که باعث شود قیمت سقوط کند.


در این لحظه تریدرهاي بانکی اخیر با تریدرهاي بانکی توکیو که قـبلا تریـدهاي خریدشـان را در بـازار قـرارداده انـد ،تماس می گیرند و به انها می گویند بخشی از سود خود را از بازار بردارند. تریدرهاي بانکی سشن لندن میدانند که برداشت سود معاملات خرید تردیرهاي بانکی توکیو باعث مـصرف سفارشـات خریدي که توسط تریدرهاي خرده پا وارد بازار شده می شود و باعث ریزش قیمت می گردد.


مجبور کردن تریدرهاي خرده پایی که پوزیشن خرید داشته اند به بستن معاملاتشان با ضرر، چیزي اسـت کـه باعـث ایجاد سفارشات فروش دربازار می شود و همزمان با آن تعداد زیادي از تریدرهاي خرده پا وارد معـاملات فـروش مـی شـوند ، چرا که دسته اخیر دارند می بینند قیمت دارد سقوط می کند و بعنوان یـک بازگـشت قیمـت (reversal ) ایـن موقعیـت را شانس خوبی براي فروش ارزیابی می کنند و در نتیجه سفارشات فروش بیشتري را روانه بازار می کنند.این سفارشـات فـروش به تریدرهاي بانکی فعال در سشن لندن اجازه ورود به بازار و قراردادن معاملات خرید را می دهد.


براي اینکه معامله گران بانکی سشن لندن بتوانند به سود در معاملاتشان برسند ، بایـد مجموعـه اي از معاملـه گـران خرده پا در بازار حاضر باشند که پولشان را در جریان صعود و افزایش قیمـت از دسـت بدهنـد.و ایـن مجموعـه ي تریـدرهاي خرده پا همان هایی هستند که معاملات فروش قرارداده بودند چون فکر مـی کردنـد حرکـت قیمـت بـه پـایین نـشانه اي از بازگشت و ریورسال قیمت بوده است.

(در حالیکه اینطور نبود و این نزول قیمت توسط تریدرهاي بانکی سشن توکیـو از طریـق کسب سود و تسویه بخشی از معاملات خرید ایجاد شده بوده) تریدرهاي بانکی لندن می دانند زمانیکه معاملات خریدشان را در بازار قرار می دهند همه سفارشـات فـروش مـصرف
می شود و قیمت بازار شروع به رشد می کند.

و باعث می شود همه تریدرهایی که پوزیشن فروش داشته اند تریدهایـشان را بـا ضرر ببندند (به این علت که نمی خواهند بیشتر از این ضرر کنند و پول از دست بدهند) با حرکت بیشتر و بیشتر قیمت به بالاتر رورسال تریدرهاي بیشتري تریدهایشان را در نقطه استاپ و با ضرر می بندند و این باعث ایجاد خوراك براي سفارشات خرید و سقوط بیشتر و بیشتر قیمت می شود. و این یعنی افزایش سـود بـراي همـه تریدرهاي بانکی سشن هاي لندن ، نیویورك و توکیو

مروري بر روس مطالب

  • بانک ها به همدیگر کمک می کنند تا پول دربیاورند و معاملات شان را در بـازار قـرار دهنـد. و بهمـین منظـور بانک هاي بزرگی که سهم بالایی از حجم را در بازار فارکس دارند شـعباتی را در شـهرهاي بزرگـی مثـل توکیـو ، لنـدن و نیویورك در تمام ساعات کار بازار دارند تا بتوانند این مسئله همکاري را مدیریت کنند.
  • به منظور اینکه بانکها بتوانند در بازار اقدامات خـود را انجـام دهنـد فعالیتهـاي زیـادي را انجـام مـی دهنـد تـا سفارشات خرید و فروش را به نحوي که نیاز دارند بوجود بیاورند.
  • زمانی که دو سشن معاملاتی همزمان هستند بازار بسیار فعالتر است ، براي مثال در زمان همزمانی سـشن هـاي لندن و نیویورك بازار فعالیت دزیادي دارد.
  • زمانهاي فعالیت کم بازار در چارت را می توان با کاهش در حجم معاملات رصد کرد.که معمولا می تواند به علت فعالیت فقط یک سشن معاملاتی باشد.زمانی که فقـط یـک سـشن معـاملاتی در جریـان اسـت بانـک هـا قـادر نیـستند تصمیمات بزرگ معامله گریشان را اجرا کنند چرا که جریان مناسبی از سفارشات در بازار وجود ندارد.
  • در هر سشن معاملاتی بانکهاي متفاوتی را می بینیم که وارد بازار می شوند و معاملات خود را قرار می دهند. اگر ایـن بانکهـا بخواهند از معاملاتشان پولی به جیب بزنند ، مجبورند سایر معامله گران را که بانکها می دانند به کجا می روند را مجبـور بـه از دست دادن پولشان بکنند و معاملات خود را در بازار قرار دهند.


خلاصه کلام

بالاخره به پایان این کتاب رسیدیم.امیدوارم که این کتاب توانسته باشـد درك عمیقتـري از اینکـه چگونـه موسـسات بزرگ مالی در بازار فارکس کار میکنند را در شما بوجود اورده باشد. کلید استمرار در سـودآوري در بـازار فـارکس بـراي شـما بعنوان یک تریدر ، دانستن نحوه تعامل افراد مختلف فعال در بازار با یکدیگر است. قصد واقعی من از این کتاب این بود که به شما نشان دهم که بانکها براي اینکه بتوانند تصمیماتشان را در بازار بگیرند بـه مـا نیاز دارند.


آنها به تعداد زیادي از تریدرهاي خرده پا نیاز دارند که یک عمل اشتباه را در یک زمان اشتباه انجام دهند. و ان وقـت است که بانکها قادرند عملشان را در بازار تکمیل کرده و پول دربیاورند. اگر بانکها تعداد زیادي از تریدرهاي خرده پا که دارند می فروشند را در اختیار نداشته باشند ، نمـی تواننـد معـاملات خریدشان را در بازار قرار دهند و لاجرم قادر نیستند پولی از معاملات خریدشان دربیاورنـد.چـرا کـه بـه تریـدرهاي خـرده پـا نیازدارند تا پولشان را از دست بدهند و بانکها پول دربیاورند.


روش معاملاتی که بانکها استفاده میکنند بر اساس چیزهایی مثل تحلیل تکنیکال یا الگوهاي نموداري نیست.بلکه بـر اساس روشی است که تریدرهاي خرده پا فکر می کنند و در بازار تصمیم گیري می کنند. بانک ها می دانند زمانی که حرکت بزرگی در قیمت رخ می دهـد تعـداد زیـادي از تریـدرهاي خـرده پـا در جهـت ان حرکت وارد بازار می شوند.و آنها از این دانش در جهت کسب سود از معـاملات صـورت گرفتـه تریـدرهاي خـرده پـا اسـتفاده میکنند.


علاوه بر این بانکها به طور گسترده اي در همه جا مفهوم پیروي از روند را در میان تریدرها ترویج می دهنـد و از آن بعنوان تنها راهی که می توانند بیشتر و بیشتر سود بدست بیاورند، استفاده میکنند.اگر به طـور فزاینـده اي تعـداد بـالاتري از افراد به بازار وارد شوند و معاملاتشان را در یک جهت قراردهند بانکها نیز به مرور زمان معاملات خود را قرار می دهنـد.

و اگـر افراد زیادي بعد از قرار گرفتن معاملات بانکها ، در یک جهت خاصی به بازار نیایند ، بانکها نخواهند توانست از پوزیـشن هـاي
خود سود کسب کنند ، زیرا حرکات بزرگتر بعدي قیمت بعد از قرار گرفتن پوزیشن بانکها در بـازار مـی توانـد سـود بیـشتري براي بانکها به ارمغان بیاورد. و همچنین بانکها نیاز به سفارشات خرید یا فروش مخالف جهت خود دارند تـا بتواننـد تریـدهاي خود ببندند و کسب سود کنند.

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.