بانک-ها-و-موسسات-مالی-در-فارکس

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

مقدمه

موسسات مالی بزرگ مثل بانک ها و صندوق هاي تامینی بر بازار فارکس مسلط هستند. گفتـه میـشود کـه معـاملات آنها بالغ بر بیش از 70 %کل حجم معاملات روزانه اي هست که در بازار فارکس انجام میگردد. در حقیقت بـیش از 30 %ایـن حجم تنها توسط دو بانک حاضر در بازار ایجاد می شود.


وقتی درصد عمده بازار بانک ها هستند، مطالعه آنها و فهم اینکه چگونه عمل میکنند یک اولویت اساسی براي ما مـی باشد. دانستن شرایطی که لازم است تا آنها یک معامله باز کنند یا برداشت سود نمایند بـشدت مهـم اسـت زیـرا این هـا باعـث تحرك در بازار میشود. تحرکی که اگر ما چرایی آن را بدانیم میتوانیم از کنارش سود ببریم. هدف این کتاب بیان مشروح نحوه فعالیت موسسات بزرگ در بازار فارکس می باشد.


ما به بررسی موارد ذیل می پردازیم؛ اینکه چگونه ناحیه اي که بانکها سفارشات خود را بارگـذاري کـرده انـد را پیـدا کنیم؟ چگونگی محاسبه زمانی که آنها سفارشات خود را قرار داده اند و چرا آنها وقتی دنبـال ایجـاد یـک برگـشت در رونـد فعلی هستند معاملات خود را به مقادیر کوچک تر خرد میکنند؟ و اینکه چـرا وقتـی معـاملات خـود را خـرد میکننـد اولـین سفارش آنها بزرگترین سفارش میباشد و سفارشات کوچکتر در پی آن گذاشته میشوند.


بالاتر از همه این موارد، من به شما نشان خواهم داد که چگونه زمان برداشت سود بانک ها از معاملاتشان را با نگاه به تغییرات در ساختار قیمت و همراه با تاثیر جلسات تجاري مختلف بر مارکت تشخیص دهید. و در نهایت اینکـه چگونـه بانـک ها به یکدیگر براي پول سازي از بازار کمک میکنند.


مطالب بسیار زیاد و بیشتر از انچه که گفته میشود براي اکتشاف در این کتـاب وجـود دارد کـه درك و کـشف آن بـر عهده خواننده خواهد بود. امیدوارم از خواندن آن لذت ببرید.

سه تصمیمی که یک معاملگر میتواند اتخاذ نماید

براي شروع، بهتر هست کمی از وقت مان را به بررسی سه تصمیمی که کلیه معامله گران قادرنـد در بـازار اتخـاذ کننـد بگذرانیم. کلید سودآوري در معاملات فارکس دانستن این نکته هست که دیگران چگونه معامله میکنند. معـاملگران خـرد فکـر میکنند بانک ها و موسسات مالی بزرگ دیگر بطور کاملا متفاوتی از آنها در حال انجام معاملات خود هستند.


این یک اشتباه هست. بانک ها در واقع کاملا مـشابه مـا معاملـه میکننـد، البتـه نـه از دیـد اسـتراتژي بلکـه از دیـد تصمیماتی که در بازار مجبور به اتخاذ آنها هستند. تفاوت اصلی در این هست که آنها نیاز دارند شرایط خاصی بـر بـازار حـاکم شود تا بتوانند تصمیمات خود را اجرایی کنند درحالیکه ما چنین نیازي نداریم. حالا توضیح خواهم داد.


تمام تصمیماتی که همه معاملگران در بازار باید اتخاذ کنند به شرح ذیل هست:
زمان ورود به معامله
زمان خروج از معامله
زمان برداشت سود معامله
اجازه بدهید ببینیم یک معاملگر خرده پا براي اتخاذ تصمیمات بالا به چه چیزي نیاز دارد.

معاملگران خرده پا


قراردادن یک سفارش (ورود به معامله)


معاملگران خرده پا معمولا بر اساس تامین یک سري شرایط در تحلیل هاي تکنیکال یک سفارش معامله قرار میدهند. این می تواند عبور دو اندیکاتور میانگین متوسط حرکتی از روي هم باشد یا یک الگوي شمعی در یک ناحیه حمایتی یـا یکـی دیگر از روش هایی که تحلیل هاي تکنیکال معرفی می کنند.
حقیقت این هست که وارد شدن به یک معامله براي معاملگران خرده پا مشکل خاصی ندارد چون حجم معـاملات آنهـا بـسیار ناچیز هست.


بستن یک معامله


معاملگران خرده پا به یکی از دو حالت زیر معاملات خود را می بندند…
اولین حالت زمانی است که بازار در حال رسیدن به حدضرر آنهاست که احتمالا بر اساس ماکزیمم پـولی کـه مایلنـد از دسـت بدهند قرار داده میشود بجاي انکه در نقطه اي قرار داده شود که از قبل تعیین شده باشد و براین اساس اثبـات شـود دلایـل ورود به آن معامله اشتباه بوده است.

دومین حالت زمانی است که یک معاملگر خرد بصورت دستی معامله باز خود را ببندد. معاملگران زمانی معامله خود را بصورت دستی میبندند که یا معامله باز شده قرار بوده زمان کوتاهی بـاز بمانـد و آنهـا بالاسـر رفتار قیمت بوده اند یا زمان باز نمودن قیمت هرگز به فکر قراردادن حدضرر براي معامله خود نبوده و معامله آنها هـم اکنـون در یک ضرر هنگفت قرار دارد.


گرفتن سود


معاملگران خرد زمانی اقدام به برداشت سود معامله خود میکنند که احساس کنند بـه انـدازه کـافی پـول درآورده انـد. گـاهی اوقات نیز حدسود توسط معاملگر در سطح از قبل مشخص شده اي قرار داده می شود و معامله بعد از رسیدن به سـطح مـورد نظر بطور خودکار بسته میشود.
حال اجازه دهید ببینیم معاملگران موسسات چگونه تصمیمات خود را میگیرند…


معاملگران موسسات


قراردادن یک سفارش ورود به معامله


نحوه ورود به معامله معاملگران موسسات بکلی با نحوه ورود معاملگران خرد متفاوت مـی باشـد. وقتـی یـک معـاملگر خرد تصمیم به ورود به یک معامله میگیرد نیازي به فکر کردن به اینکه آیا اساسا سفارشات خرید/فـروش بانـدازه کـافی بـراي قرار دادن معامله در بازار وجود دارد یا خیر نیست چون حجم معامله او ناچیز هست و به سادگی با یک سفارش خریـد/فـروش موجود مصرف میگردد.


از سویی دیگر معاملگران موسسات معاملاتی با چندین برابر حجم معاملگران خرده پا در بازار قـرار میدهنـد. تنهـا راه براي معاملگران موسسات براي قراردادن معاملات خود موجود بودن حجم معادل سفارش براي تهاتر می باشد. به عنوان مثـال اگر یک بانک میخواهد 000,100 یورو بخرد وي احتیاج دارد که سایرین 000,100 یورو بفروشند وگرنـه او قـادر بخریـد نخواهد بود.


مورد دیگري که معاملگران موسسات با معاملگران خرد در زمینه ورود به معاملات تفاوت دارند شرایطی است که آنهـا به آن احتیاج دارند تا از معاملاتی که در حال قراردادن آن هستند سود کسب کنند. معاملگران خرد در هنگام قراردادن معامله خود به اینکه چگونه میخواهنـد از معاملـه خـود سـود کـسب کننـد فکـر نمیکنند چون آنها نمیدانند که چگونه پول در بازار بدست آمده یا از دست میرود.


من در این مورد بیشتر در کتابم با عنوان “حاصل جمع صفر” و مقاله موجود در وب سایتم با عنوان “بزرگترین راز در معاملات فارکس” صحبت کرده ام. براي اینکه کسی از یک معامله سود بدست بیاورد باید معاملگر دیگري به همان انـدازه پول از دست بدهد. هرچقدر مبلغ پولی که کسی آرزوي بدست آوردنش را داشته باشد بزرگ تر شود بـه معـاملگران بیـشتري براي از دست دادن پول شان نیاز هست.


(لازم به یادآوري میباشد که مقالات مذکور قبلا ترجمه و در اختیار اعضاء گروه تریگرها قرار داده شده است.)

معنی آنچه گفته شد این است که بانک ها تنها زمانی وارد یک معاملـه میـشوند کـه مطمـئن باشـند عـده زیـادي از معاملگران خرد قرار است پول از دست بدهند. اگر آنها ببینند که درصد کمی از معاملگران خرد درفرآیند ورود آنها بـه بـازار و قراردادن معامله پول از دست میدهند زحمت ورود به بازار را به خود نمیدهند.


بجاي آن، آنها صبر میکنند تا قیمت به اندازه کافی بالا/پایین برود تا حجم گسترده اي از معاملگران خرد وارد معـاملات خـود شوند. وقتی به مقدار کافی معاملگران در یک جهت وارد شدند آنگاه بانک هـا در جهـت مخـالف وارد شـده و باعـث چـرخش قیمت میشوند.


بستن معاملات و گرفتن سود


شبیه به آنچه بانک ها هنگام ورود انجام میدهند براي خروج از یک معامله و گرفتن سود نیـز وجـود حجـم کـافی از سفارشات در مارکت براي انجام معامله لازم هست. اگر یک بانک یک معامله بزرگ فروش بـاز داشـته باشـد تنهـا راه گـرفتن سود از این معامله وجود معاملگران مکفی جهت ورود به بازار و گرفتن معامله در جهت فروش می باشد.


دلیل این کار این است که وقتی یک معاملگر میخواهد معامله فروش خود را بسته و از آن کسب سـود نمایـد او بایـد اقدام به خرید در یک قیمت پایین تري نماید. براي اینکه کسی بتواند فروش قبلی خـود را در قیمتـی پـایین تـر بخـرد بایـد فروشنده اي در آن سطح موجود باشد. زیرا تنها راه خرید این هست که دیگري آماده فروش باشد. اگـر معـاملگر فروشـنده اي موجود نباشد این معامله صورت نخواهد گرفت.


هرچقدر میزان سودي که بانک ها یا معامله گران براي گرفتن از یک معامله مدنظر قـرار داده انـد بیـشتر باشـد بـه تعداد بیشتري از معامله گران آماده جهت گرفتن پوزیشن در همان جهت نیاز هست. اگر تعداد کافی فروشنده وجود نداشته باشند آنگاه امکان گرفتن سود به میزان دلخواه معامله گر از معامله خود وجود نخواهد داشت یا حتی بدتر اینکه اصلا قادر به بستن معامله خود نخواهد بود.


جمع بندی


ورود به معامله، بستن معامله و گرفتن سود چیزي نیست که بانک هرموقع که بخواهنـد بتواننـد انجـام دهنـد. بایـد باندازه کافی سفارش فروش/خرید در بازار موجود باشد. اگر موجود نبود بانک ها قادر به انجام هریـک از سـه فعالیـت لازم بالا نخواهند بود.


هنگامی که بانک ها بدنبال ورود به معامله اي هستند یکی از کلیدي ترین چیزهایی کـه بـه آن نگـاه میکننـد ایـن هست که آیا حجم گسترده اي معاملگران خرده پا در بازار حضور دارند که بانـک مطمـئن بـه ضـرر آنهاسـت وقتـی قیمت در جهت عکس آنها شروع به حرکت میکند.


حال مشخص شده است که بانک ها باید به چه چیزهایی فکر کنند درحالیکه یک معامله گر خرده پا نیازي به تفکـر در مورد آن هنگام معاملات خود ندارد.


قبل از اینکه ادامه دهیم این خیلی مهم هست که شما کاملا درك کنید که موسسات بزرگ احتیاج به چه چیزهـایی براي گرفتن تصمیمات معاملاتی خود دارند. اگر متوجه نشده باشید پیگیري فصول بعدي برایتان دشوار خواهد بود.

چه زمانی بانک ها سفارشات خود را قرار میدهند؟


همانطوري که در فصل قبل گفته شد براي اینکه بانک ها بتوانند معاملات خود را باز کنند دو شرط باید تامین شود…

اول، احتیاج به تعداد زیادي معامله گر دارند که وارد معاملاتی شوند که مطمئن هست وقتی بانـک وارد معاملـه بـا آنهـا شـود
متضرر خواهند شد و این باعث فشار به بازار براي حرکت در جهت خلاف معاملگران خرد خواهد گردید.


و دوم، احتیاج دارند به تعداد کافی سفارش در بازار باشد تا با آنها معاملات خود را پر کنند (در این زمینه بیشتر بحث خواهد
شد)


با درك این دو شرط لازم، ما می توانیم به یکسري نتایج از اینکه بانک ها کجا سفارش خود را قرار خواهند داد برسیم. ابتدا لازم داریم بفهمیم که چه زمانی تعداد زیادي از معاملگران خرده پا وارد معامله شده اند. تنها اسـتفاده از ایـن موضـوع هست که به ما کمک میکند بفهمیم چه زمانی ورود بانک ها به معاملات محتمل خواهد بود زیرا شرط اصلی که بانـک هـا بـه اون احتیاج دارند تا به کمک آن وارد معاملات خودشان بشوند دانش این هست که زمانی که بانک ها وارد معاملات خود شـده اند، تعداد زیادي از معاملگران خرد قرار هست متضرر شوند.


لذا اساسا آن چیزي که ما باید پیدا کنیم آن چیزي هست که باعث میشود تعداد زیادي از معاملگران خرد وارد معامله شوند.


این “چیز خاص” مفهومی است که شما همین الان هم از آن آکاهی دارید…
… روند

بیشتر کتاب “حاصل جمع صفر” من بر این مبناست که به خوانندگانش یاد بدهد که چـرا رونـد مفهـومی اسـت کـه عمدا ساخته شده تا باعث زیان معاملگران گردد. ایده هایی که در محدوده تئوري روند بنا شده در بازار بسیار کم معنـی پیـدا میکنند و در بیشتر اوقات باعث می شوند مردم زمانی وارد یک معامله شوند که روند در حال تغییر یا اصلاح می باشد. کل تئوري روند بر اساس این فرض بنا شده است که هرچه بازار بیشتر در یک جهـت حرکـت نمایـد احتمـال ادامـه مسیر در همان جهت در آینده نیز بیشتر خواهد بود.


بخاطر این حقیقت که تقریبا تمامی معاملگران از ابتداي شغل معاملگري خود یاد گرفته اند کـه هـم جهـت بـا رونـد معامله کنند، این بدان معناست که اکثر معاملگران بازار به مفهوم روند باور دارند و این ایده که هرچقدر بازار در یک جهت بالا یا پایین در حال حرکت باشد احتمال حرکت در آن جهت بیشتر از چرخیدن و حرکت در جهت معکوس خواهد بود.


واقعا این بدان مفهوم هست که هرچقدر قیمت بیشتر در یک جهت برود تعداد بیشتري معاملگر در آن جهت اقدام به معامله کردن خواهند نمود. لذا آنچه بانک ها واقعا جهت ورود به مارکت و انجام معاملاتشان را دارند ، بازاري است که براي مدت زمان زیـادي در یک جهت درحال حرکت بوده است به این خاطر که آنها میدانند اگر بازاري به مدت طولانی در حـال حرکـت در یـک جهـت بوده باشد بیشتر معامله گران در جهت حرکت بازار معاملات خود را قرار خواهند داد و این بـه خـاطر همـان مفهـوم رونـد و فرضیاتی که از نحوه و چگونگی کار مارکت در ذهن آنها ایجاد شده.

در ذیل مثالی زده شده تا به صورت واضح تري منظور من را برساند:

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

عکس بالا، همان جوري که احتمالا شما میدانید، تغییر روندي است که چندسال پیش در JPY/USD اتفاق افتاد. بانک ها پشت سر این چرخش بودند و آنها اولین معاملات خرید خـود را در حـالتی کـه JPY/USD هنـوز در رونـد نزولی بود قرار دادند.


در این حالت، قیمت JPY/USD به مدت پنج سال در یک روند نزولی بوده به این معنـا کـه اکثـر معـاملگران بـازار بخاطر اعتقادشان به روند در حال فروش بودند. آنها با نگاه به بازار پیش خود میگفتند که “بازار در ایـن مـدت پـنج سـال در حال سقوط بوده لذا روند نزولی بسیار قوي است و خیلی نامحتمل هست که شاهد تغییر و چرخش روند باشیم.”


وقتی این همه معاملگران خرد در حال فروش در بازار بسر می برند، این بدان معنا ست که بانک هـا میتواننـد بـا وارد شدن به معاملات خرید و چرخش روند حجم عظیمی پول سازي کنند. اگر قرار است که بازار بچرخد، تمامی معاملگرانی کـه داراي معاملات فروش باز در بازار هستند متضرر خواهند شد زیرا بازار در خلاف جهت آنها حرکت خواهد کرد.


براي اینکه یک معامله فروش بسته شود شما می بایست از یک سفارش خریـد اسـتفاده کنیـد. بـا وجـود ایـن همـه معاملگران خردي که در حال بستن معاملات در ضرر خود هستند این به معناي ورود حجم عظیمی از سفارشات خرید به بازار و بالا کشیدن قیمت می باشد که منجر به سود آوري معاملات خرید بانک ها می شود.


بعد از آنکه روند چرخید، حرکت هاي اصلاح و تثبیتی کـه در قالـب رونـد صـعودي شـکل میگیـرد شـرایط را بـراي معاملگران بانک فراهم می کند تا معاملات خرید بیشتري را با وجود حجم کمتر وارد بازار نمایند. چرایی این کار بـدین خـاطر هست که تنها راه موجود براي بانک ها براي ورود به معاملات این است که سفارشات کافی در جهت مخالف با خواسته آنها بـه مارکت وارد گردد.


در این مثال، اگر بانک ها بخواهند سفارشات خرید بیشتري را در جهت روند صعودي وارد بازار کنند آنها احتیـاج بـه سفارشات فروش معادلی دارند که وارد بازار شود وگرنه نمی توانند وارد معاملات خرید خود شوند.

لذا احتیاج دارند که سایر معامله گران اقدام به فروش در مارکت نمایند تا با آن سفارشات خرید آنهـا مـصرف شـود. بانک ها با برداشتن مقداري سود از روي معاملات خرید موجود خود این کار را انجام میدهند. هنگامی که اقـدام بـه برداشـت سود از روي معاملات خرید موجود خود میکنند، سفارشات خریدي که توسط معامله گران خرده پا بخاطر ظاهر روند صـعودي وارد بازار میشود مصرف شده و قیمت شروع به ریزش میکند.

هنگامی که قیمت سقوط کرد معاملگران خردي که در جهت صعودي بودند اقدام به بستن معاملات خود میکنند زیرا معاملات خرید آنها هم اکنون در ضرر می باشد. در همین حین تعداد زیـادي از سـایر معـاملگران خـرد اقـدام بـه قـرار دادن معاملات فروش با این باور که روند در حال چرخش هست مینمایند.


هردو گروه معاملگران در حال قراردادن سفارشات فروش در بازار هستند باوجودیکـه در حـال انجـام دو عمـل کـاملا متفاوت می باشند. با کمک این سفارشات فروش بانک معاملات خرید بیشتري را وارد بازار با روند صعودي خواهد نمود. هنگامی که بانک ها معاملات خرید خود قرار دادند، سفارشات فروشی که توسط معاملگران خرد وارد بازار میشود مصرف شـده و قیمت شروع به حرکت در جهت روند صعودي قبلی مینماید.


یک نکته دیگر که من قبلا متذکر شدم این هست که بانک براي گرفتن سود از معاملات خرید خود در زمانیکـه آن را در زمان اصلاح و تثبیت روند صعودي قرار داده بود باید تعدادي معاملگر داشته باشد که با شـروع صـعود قیمـت آنهـا متـضرر گردند.


به این خاطر که در زمان اصلاح و تثبیت روند صعودي تعداد زیادي از معاملگران اقدام به ورود به معاملات فـروش بـا دیدگاه تغییر روند می کنند، بانک که میداند وقتی معاملات خرید آنها باز گردید قیمت شروع به حرکت به سمت بالا میکند و همه معاملگران خردي که اقدام به فروش کرده اند معاملات خود را در ضرر خواهند بست. این خود باعـث فـشار صـعودي بـه قیمت شده و منجر به سود معاملات خرید بانک ها می شود.

جایابی مکانی که بانک ها اقدام به قراردادن معاملات خود میکنند؟


تا الان آموختیم که بانک ها تنها زمانی معاملات خود را قرار می دهند که بدانند عـده کثیـري از معـاملگران متـضرر خواهند شد. چیزي که من الان میخواهم به شما نشان دهم این است که کجا بانک ها وارد معاملات خود شده اند. چیزي که میدانیم این هست که روند باعث ورود عده کثیري از معاملگران خرد به بازار میشود. لذا تنها کاري که باید انجام دهیم تا بفهمیم که بانک ها چه زمانی وارد معاملات خود میشوند پیدا کردن ارزي است که براي مدت طـولانی در یـک روند بوده است.


ما دقیقا نمی توانیم بفهمیم که کی بانک ها وارد معاملات خود میشوند بخاطر اینکه تشخیص اینکه بازار در یک رونـد طولانی مدت بوده بستگی به بازه زمانی هست که از آن به بازار نگاه میکنیم و همچنین به اطلاعاتی دارد که مـا دسترسـی بـه آن نداریم مثل تعداد سفارشات خرید/فروش که در این بازه زمانی در حال ورود به بازار هست.

با این وجود ما یک راهنما داریم که میتوانیم با آن بفهمیم بعد از یک حرکت یک جهته طولانی مدت بازار ورود بانک هـا چـه زمانی محتمل تر می باشد.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

با وجودیکه ما نمیتوانیم دقیقا زمان ورود بانک ها به معاملات را پیش بینی کنیم اما میتوانیم زمان ورود آنها به معاملات را بـا کمک تغییر قیمت ببینیم. نگاهی به عکس بالا بیاندازید. یک چرخش در بازه زمانی روزانه چـارت USD/EUR هـست. ایـن یک مثال براي درك محل ورود بانک ها به بازار بر اساس ساختار قیمت می باشد.

براي شروع، USD/EUR یک حرکت ناگهانی به بالا بعد از بیش از یک ماه حرکت نزولی به پایین انجـام داده اسـت. حرکـت ناگهانی به بالا تنها یک معنا دارد…

…. کسی وارد بازار شده و معاملات خرید انجام داده است. میدانیم که این نمی تواند کار معاملگران خرده پا باشد زیرا آنها در حجمی کار نمی کنند که بتواند تاثیري عمـده اي در قیمت بازار داشته باشد لذا این حرکت رو به بالا تنها از عهده بانکها از طریق سفارشات خرید آنها اتفاق افتاده است.

وقتی که حرکت رو به بالا به اتمام میرسد ما شاهد ورود بازار به دوران تثبیت خود میشویم. بهرحال دوران تثبیت نیز تمام شده و یک حرکت رو به بالا بسیار بزرگ تر با شکست نقطه اوج ناحیه تثبیت اتفاق می افتد. حرکت رو به بالا به ما میگوید که بانک ها در دوران تثبیت اقدام به انجام معاملات خرید نموده اند. سـوال اینجاسـت که کجا؟

براي پی بردن به این موضوع باید برگردیم به چیزي که من در ابتداي کتاب گفتم. به اینکه چگونـه معـاملگران بانـک وارد بازار می شوند.بانک ها تنها زمانی می توانند وارد معاملات خود شوند که سفارشات کافی جهت تهاتر وجود داشـته و ایـن سفارشات باید در خلاف جهتی باشد که آنها مایل به ورود به بازار می باشند باشد.

در مثال ما دیدیم که قیمت شروع به حرکت رو به بالا نمود چون بانک ها اقدام بـه قـراردادن معـاملات خریـد خـود کردند. تنها راه ممکن براي اینکه آنها بتوانند معاملات خود را قرار دهند این هست که تعداد قابل توجهی از سـایر معـاملگران اقدام به معاملات فروش نمایند.


لذا براي اینکه ما بتوانیم مکان دقیق ورود بانک ها به معاملات خرید خود را متوجه شویم تنها کاري کـه بایـد انجـام دهیم شناسایی مکانی است که معاملگران خرد اقدام به قرار دادن معاملات فروش خود کرده اند. چون بانک ها ایـن معـاملات فروش را نیاز دارند تا آن را با معاملات خرید خود مصرف کنند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

من مکان هایی را که بانک ها اقدام به خرید نموده اند با X در عکس مشخص کرده ام. شما سه نوسان نزولی در دوران تثبیت بازار مشاهده می کنید. این سه نوسان نزولی مکان هایی هستند که بانـک هـا معاملات خرید خود را در آنجا قرار داده اند دقیقا جاهایی که باعث حرکت صعودي گردیده است.


بانک ها تنها زمانی میتوانند سفارشات شان را در مارکت قرار دهند که قیمت در جهتی مخـالف بـا خواسـته آنهـا در حرکت باشد در این مثال بانک ها می خواستند سفارش خرید بارگذاري کنند و این بدان معناسـت کـه آنهـا نیـاز دارنـد کـه فروشندگانی در مارکت باشند اگر آنها صبر میکردند تا قیمت بالاتر بروند قبل از اینکه سفارشات خرید خود را بارگذاري کنند.


این غیر ممکن بود که بتوانند تمامی سفارشات خود را بارگذاري کنند زیرا اکثر معاملهگـران موجـود در بـازار داراي موقعیـت خرید بودند و نه فروش که بانک ها نیاز داشته اند به وسیله آنها سفارشات خرید خود را بارگذاري کنند.

اکنون ما جایی را که بانک ها سفارشات خریدشان را قرار دادند و همچنین دلیلی که این سفارشات را آنجا گذاشـتند و نه نقاط دیگر میدانیم تمامی آنچه که ما باید انجام دهیم این است که مراقب باشیم چه زمانی قیمت دوباره بـه ایـن ناحیـه برمیگردد. جایی که آنها شروع به خرید کرده اند و در آینده نیز قصد خرید دارند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

آنچه که ما انجام خواهیم داد علامتگذاري نواحی اطراف نقاط برگشتی پایین می باشد جایی که سفارشـات خریـد آنهـا قـرار داده شده دلیل اینکه قیمت به ناحیه اي که بانک ها قبلاً سفارشات خود را قرار دادند بر میگردد این است که آنها قادر نبودنـد.

که در طی زمان تثبیت تمامی سفارشات خود را بارگذاري کنند و این مسئله بدین دلیل اسـت کـه سفارشـات کـافی در بـازا موجود نبوده که بانک ها بتوانند به وسیله آن ها تمامی سفارشات خود را پر نمایند بنابر این آنهـا بایـستی بـر روي قیمـت اثـر گذاري کنند تا موجب شوند معاملهگران به مارکت ورود نمایند تا با ایجاد سفارشات کافی مخـالف زمینـه را جهـت برگـزاري بقیه سفارشات خود فراهم نمایند.


بنابراین در مثال فوق بانک ها احتمالاً هنوز سفارشات خرید ي دارند که بایستی قبل از اینکه حرکت بازگشتی اصـلی رخ دهد بارگذاري کنند فناورین براي اینکه بتواند چنین کاري انجام دهند بایستی قیمت را به سمت پایین سوق دهند. بانـک ها این کار را از طریق برداشت مقداري از سود معاملات خریدهاي خود در زمان تثبیت انجام می دهند.


آنها تنها آن مقداري از سود هاي خود را برداشت می نمایند که اطمینان حاصل کنند تمـامی سفارشـات خریـدهایی که وارد بازار شده همگی مصرف شده و قیمت به سمت پایین حرکت می نمایند. زمانیکه آنها سفارشات خرید خود را بارگذاري نمودند قیمت دوباره با استفاده از یک سوئینگ لو بازگشتی شـروع بـه بالا رفتن می نماید همانگونه که در تصویر علامت گذاري کرده ام ۶ روز بعداز عبور قیمت از این نقطه بازگشتی، خبـر ان اف پی منتشر میگردد و خبر براي یورو منفی است و قیمت به درونه همان ناحیه بارگذاري سفارشات خرید سقوط می کند.


اکثر معامله گرانی که ناظر بازار هستند زمان انتشار خبر احتمالاً متقاعد می گردند که قیمت به پایین تر نیز خواهد کرد زیرا همیشه سقوط قیمت ناشی از خبر ان اف پی زیاد می باشد.

زمانی که قیمت در یک فاصله زمانی کوتـاه بـه میـزان قابـل تـوجهی افـزایش یـا کـاهش پیـدا میکننـد بـسیاري از معاملهگران در جهت این افزایش یا کاهش وارد بازار می گردند زیرا آنها احساس می کنند که این کاهش یا افزایش ادامـه دار خواهد بود هرچه میزان این کاهش یا افزایش بیشتر باشد تعداد معامله گران اي که وارد بازار میشوند بیشتر خواهد بود وجود چنین تعداد عظیمی از معامله گران که در مدت کمی به دلیل سقوط قیمت وارد بازار شدند بدین معناست که بانک ها حجم عظیمی از سفارشات فروش در دسترس خواهند داشت که می توانند به وسیله ي آنها سفارشات خریـد خـود را بارگذاري نمایند.


زمانی که قیمت ناحیه اي که ما می دانیم بانک ها در چهار نوبت قبلی سفارشات خرید خود را آنجـا بـارگزاري کـرده اند سقوط می کند، آنها مجدد اند وارد پوزیشن خرید می گردند و تمامی سفارشات فروشی که توسط فروشـندگان بارگـذاري شده است را جذب و مصرف می نمایند وقتی قیمت به بالا رفتند این مسئله باعث می شود کـه تمـامی کـسانی کـه در زمـان سقوط قیمت فروشنده بودند اکنون شروع به بستن موقعیت ها فروش خود میکنند زیرا اکنون که قیمت بـالا رفتـه آنهـا وارد زیان شده اند.


به دلیل اینکه تنها راه بستن یک پوزیـشن فـروش از طریـق ایجـاد یـک پوزیـشن مـی باشـد بنـابر ایـن اکنـون کـه فروشندگانی که هنگام سقوط قیمت ناشی از خبر ان اف پی پوزیشن فروش گرفته بودند پوزیشن خود را در قیمتی بالاتر و در زیان میبندند حجم عظیمی از سفارشات خرید وارد مارکت میگرددکه باعث میشود قیمت به سرعت افزایش پیدا کند.


امیدوارم از طریق این مثال واضح و مشخص شده باشد که ناحیه اي که بانک ها سفارشـات خـود را قـرار مـی دهنـد چقدر قدرتمند می باشد به نظر میرسد که معاملهگران فکر میکنم که شناخته ناحیه اي که بانک ها سفارشات خـود را آنجـا بارگذاري می کنند به طرز وحشتناکی دشوار می باشد اما چنان که می بینیم با اندکی در که موضـوع ایـن شـناخت بـه واقـع بسیار ساده و راحت خواهدبود مراحلی که در بالا درباره نحوه بازگشت قیمـت بـه نقطـه اي کـه بانـک هـا سفارشـات خـودرو بارگذاري کرده اند توضیح داده شد زمانی اتفاق می افتد که سفارشات کافی خرید یا فـروش جهـت جـذب تمـامی سفارشـات بانک ها وجود نداشته باشد.


چنانچه بانکها قادر باشند تمامی سفارشات خود را بارگذاري کنند قیمت دوباره به این نقطه برنمی گردد و این مسئله احتمالاً در طی اصلاحاتی که در روند قیمت صورت میگیرد اتفاق خواهد افتاد معمولاً زمانی که آنها برنامهریزي میکننـد کـه یک روند بازگشت ایجاد شود جهت بارگذاري تمامی سفارشات خود سفارش کافی مخالف را در مارکت نخواهند یافت و به این دلیل است که قیمت بیشتر از یک بار به پایین یا بالا سوق داده می شود.

(بسته به نزولی یا صعودي بـودن رونـد) و ایـن بـالا و پایین بردن قیمت باعث میشود که بتوانند قبل از اینکه بازگشت اصلی قیمـت رخ دهنـد کلیـه سفارشـات خـود را بارگـذاري کنند.


زمانهاي بازگشت مواقعی هست که شما می خواهید محل هایی را که بانک هـا سفارشـات خـود را بارگـذاري کـردن شناسایی نماید همچنانکه احتمالاً آنها مجبورند جهت بارگذاري تمامی سفارشات خود قیمت را به این ناحیه برگرداند براي فهمیدن اینکه بانک ها قیمت را به سمت نواحی که سفارشات خود را قرار داده اند مجددا سوق خواهنـد داد،یـا نه. نیاز به یک تایمر زمانی هست که بر روي میزان سرعت حرکت بازگشتی بازار به این نواحی تنظیم گردد.

قاعده اي که من همیشه استفاده می کنم جهت بازگشت قیمت به این نواحی که سفارشـات بارگـذاري شـدند قـانون ۴۵ روزه میباشد این قانون ۴۵ روز فقط براي چارت هاي روزانه میباشد و براي چارت یـک سـاعته ایـن زمـان یعنـی زمـان بازگشت احتمالی قیمت به ناحیه اولیه حرکتی ٢۴ ساعت بعد می باشد.


شما ممکن است مشاهده کنید که قیمت مثلاً ٢٧ ساعت بعد به این ناحیه برمیگردد و خارج از زمـانی کـه دقیقـاً برنامه ریزي شده عمل می نمایند بنابراین فقط مطمئن گردید که قیمت طی یک زمان خیلی زیاد خارج از زمان برنامه ریـزي شده به این نواحی بر نخواهد گشت مثلاً ۴٠ ساعت در چارت یک ساعته و یا ۶٠ روز در چارت روزانه بانک ها مایلند تمامی سفارشات شان را تا آنجا که ممکن است سریع تر بارگذاري کنند.

اما به دلیل اینکه این کـار در تایم فریم هاي مختلف انجام می شود بنابراین ما مجبور خواهیم بود که از قوانین متفاوت استفاده کنـیم زیـرا کـه افـق هـاي زمانی یکسان نخواهند بود من قصد دارم که در آخرین مثال که در بالا بیان شد نواحی بارگزاري سفارشـات بانـک هـا را پیـدا کنم.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

در بالا ما شاهد تصویر چارت یک ساعته از یک بازگشت قیمت هستیم دو فلش علامت گذاري شده محل هایی که بانکها سفارشات خود را قرار دادند مشخص می کند. مـا ایـن موضـوع را زمانی که قیمت بالا میرود و لو هاي جدید ایجاد می کند نمیدانیم. از زمانی که این صعود قیمت رخ میدهـد مـا مـیتـوانیم منتظر برگشت قیمت به این ناحیه باشیم به دلیل اینکه ما می دانیم که بانک ها امکان ندارد که بتوانند تمامی سفارشات خـود را بارگذاري کنند زیرا سفارشات فروش کافی در مارکت وجود ندارد.

شما میبینید که روشـی کـه مـن ایـن ناحیـه را علامـت گذاري کردم با آنچه در مثال آخر انجام داده ام متفاوت است در مثال قبل من ناحیه را علامت گذاري کردم که سه نقطه لوي برگشتی را در خود جـاي داده اسـت کـه بانـک هـا سفارشات خرید خود را در آنجا قرار دادند.

اما همراه با این ناحیه ناحیه بالاتري نیز علامت گذاري شده که از ایـن نقطـه یـک حرکت صعودي بزرگ شروع شده است. دلیلی که من این کار را کردم به خاطر زمان زیادي است که بانک ها تلاش مـیکننـد این بازگشت قیمت رخ دهد آنها مجبورند که سفارشاتی را که قادر نبوده اند در ابتداي کار بارگذاري کنند یک مقـدار بـالاتر و یا پایین تر( بسته به صعودي یا نزولی بودن روند ) قرار دهند.


این مسئله به این دلیل است که ساختار بازار زمانی که بانکها مقداري از سفارشات خود را بارگذاري می کنند تغییـر میکند معمولاً بازگشت هاي قیمتی متعدد در یک ناحیه هنگام بارگذاري سفارشات در قیمت هاي مـشابه رخ نمـی دهـد امـا تعداد آنها کافیست که زمان رسم محل این بازگشت بر روي چارت در نظر گرفته شود.


اگر دیدید که بانکها سفارشات خود را قرار دادند و یک حرکت صعودي یا نزولی بزرگ اتفاق افتـاد بـه هنگـام ترسـیم این ناحیه بر روي چارت اطمینان حاصل کنید که نقاطی که حرکت اصلی از آنجا شروع شده را هم لحاظ نموده ایـد.( هماننـد آنچه من در تصویرِ قبل انجام داده ام) ٢٢ ساعت پس از اینکه یک حرکت بزرگ اتفاق افتادقیمت به این ناحیه برخواهـد گـشت تـا بانـکهـا بتواننـد بقیـه سفارشات خود را که در ابتدا نتوانسته بودند به دلیل فقدان سفارشات فروش کافی در مارکت قرار دهند بارگذاري کنند.


آخرین نکته اي که به هنگام تشخیص بارگزاري سفارشات بانک ها بایستی به آن توجه شود این است که چگونه ایـن حرکت صورت می گیرد. اگر شما به هر دو تصویر قبلی نگاه کنید متوجه می شوید که در حرکت صعودي ایجاد شده ناشـی از بارگذاري سفارشات بانک ها چگونه اصلاح یا تثبیتی صورت نگرفته است. و آن به این خاطر است که بانک ها می خواهنـد کـه قیمت به عقب برگردد تا بتوانند بقیه سفارشات شان را قرار دهند.


در ابتدا گفتم که تنها راه اینکه قیمت به عقب به درون ناحیه بارگذاري سفارشات برگـردد ایـن اسـت کـه بانـک هـا مقداري از سود پوزیشن هایی که تاکنون گرفته اند را خارج کند دریافت این سود باعث کاهش تعداد و مقدار سفارشـات کلـی می گردد که بدین معناست که اگر آنها بخواهند قیمت به درون ناحیه بارگذاري سفارشـات اولیـه بازگرددآنهـا نمـیتواننـد از پوزیشن هایی که در طی صعود یا سقوط قیمت گرفته اند کسب سودهاي بزرگ نمایند.


اگر شما به عقب برگردید و به اولین تصویري که از چارت روزانه یورو دلار از ناحیه اي که بانک ها در حال خرید بوده اند نگاه کنید، شما تنها شاهد یک نشانه کوچک از کسب سود توسط بانکها خواهید بود. دریافت کل ایـن سـود باعـث کـاهش تعداد و اندازه سفارشات کلی می گرددو و این بدان معناست که اگر آنها بخواهند قیمت به درون ناحیـه بارگـذاري سفارشـات اولیه بازگردد آنها نمیتوانند از پوزیشن هایی که در صعود یا سقوط قیمت گرفتند کسب سودهاي بزرگ بنمایند.


اگر شما به عقب برگردید و به اولین تصویري که از چارت روزانه یورو دلار از ناحیه اي که بانک ها در حال خریـد بودنـد نگـاه کنید، تنها شاهد یک نشانه کوچک از کسب سود بانکها از سفارشات شان در طی صعود یا نزول قیمت خواهید بود یک نـزول کوچک قیمت بوده و به جز آن هیچ نشانه دیگري نخواهید دید.


تکرار روس مطالب


در اینجا نکات اصلی را که از این بخش میتوانیم برداشت نماییم بیان می نمایم
١- براي یافتن محلی که بانکها سفارشات شان را در آنجا قرار داده اند تمام کاري که باید انجام دهید این است که به دنبـال
نقاطی باشید که یک صعود یا ریزش شدید قیمت اتفاق افتاده.


٢ -بانک ها تنها زمانی می توانند سفارشات شان را بارگذاري کنند که قیمت در جهت مخالف با جهت مورد درخواسـت آنهـا
در حرکت باشد مثلاً اگر قیمت در حال بالا رفتن باشد بانک ها فقـط قـادر خواهنـد بـود کـه سفارشـات کـه فـروش خـود را
بارگذاري کنند و چنانچه قیمت رو به پایین حرکت کند آنها قادر به انجام چنین کاري نخواهند بود.


٣ – زمانی که بانک ها توانسته اند تنها بخشی از سفارشات خود را بارگذاري کنند بایستی بخشی از سود خود را خارج نماینـد
تا قیمت بتواند به عقب برگردد به ناحیه اي که سفارشات اولیه گذاشته شده تـا سفارشـات خریـد و فـروش کـافی در مارکـت
ایجاد گردد که آنها بتوانند بقیه سفارشات خود را بارگذاري کنند.


۴ -شما اغلب مواقع شاهد خواهید بود قیمت به ناحیه اي که در آنجا بانکها سفارشات اولیه خودرو بارگذاري کرده اند بر مـی
گردد زمانی که آنها در تلاش جهت ایجاد یک برگشت قیمت در این ناحیه هستند.

چگونه مکانهایی را که بانک ها تسویه می کنند را بشناسیم


خروج سود هاي کسب شده از معاملات کاري است که بانکها به دلیل اندازه و سایز سفارشاتی که بارگذاري می کنند، بایستی دائما انجام بدهند. مشابه با آن کاري که بانکها هنگام سفارش گذاري انجام میدهند در زمانی کـه سفارشـات کـافی در جهتـی کـه آنهـا سفارشان را قرار داده اند در بازار وجود داشته باشد به هنگام خروج و برداشت سود نیز بایستی انجام بدهند.


به عنوان مثال اگر یک بانک مقداري سفارش خرید روي چارت یورو به دلار قرار داده باشد و بخواهد مقداري از سود این معامله را خارج کند، بقیه معامله گران بایستی که سفارش خریدي را در مارکت قرار بدهند و تعداد سفارشات خریدي کـه معامله گران دیگر در قرار میدهند مشخص می کند که بانک چه مقدار از سود کسب شده را خارج نماید.


شناخت زمان و ناحیه اي که بانک ها سود خود را خارج می کنند، کاملا ساده است و تمام آن چیزي که نیـاز هـست بدانیم این است که: در زمانی که خودمان میخواهیم سود هاي کسب شده از معاملاتمان را خارج کنیم ، چگونه فکر می کنـیم و این دقیقا همان چیزي هست که باید براي تشخیص زمان و ناحیه ایی که بانکها براي برداشت سود انجام میدهند.

بانک ها نیز مانند ما زمانی که یک حرکت بزرگ در جهتی که آنهـا سفارشاتـشان را قـرار داده انـد، صـورت میگیـرد، میخواهند که سود خود را خارج کنند.

زمانی که شما سفارش خرید داشته اید و قیمت به اندازه صد پیپ بـالاتر رفتـه باشـد، اولین چیزي که شما میخواهید انجام بدهید این است که مقداري از سود خود را تضمین نموده و به اصطلاح سیو سود کنید و این دقیقا همان چیزي است که بانک ها نیز در زمانی که پوزیشن هاي انها در سود معقـول و قابـل انتظارشـان قـرار میگیـرد انجام میدهند.


تنها تفاوت در این است که شما هر زمانی که تصمیم بگیرد و خواستید میتوانید این کـار را بـه خـاطر حجـم پـایین سفارشات انجام بدهید ولی بانک ها به خاطر بالا بودن حجم سفارشات خود به خاطر عدم وجود سفارشات معکوس در مارکت، قادر به انجام این کار در هر زمان و ناحیه اي نخواهند بود.


من سعی می کنم از طریق یک مثال کوچک نحوه برداشت سود کسب شده بانکها از یک سري معاملات خریـدي کـه داشته اند را براي شما نمایش داده تا ببنید که این تسویه و خروج چگونه باعـث یـک حرکـت اصـلاحی و ریورسـال(بازگـشت قیمت) در مارکت میشود.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

تصویر فوق یک نمونه کامل از تعیین و تشخیص زمانی است که بانک ها شروع به خـروج سـود هـاي کـسب شـده از معاملات خود، می نمایند.


از شما میخواهم به مربعی که در پایین تصویر به زنگ ابی نمایش داده شده است دقت کنید. زمانی که قیمت در ایـن ناحیه بوده، بانک ها اولین سفارشات خرید خود را بارگذاري کرده اند. حجم زیادي از این سفارشات خرید در قسمت کف ایـن مربع در لو هاي برگشتی گذاشته شده. به این دلیل که بیشترین مقدار سفارشات فروش در مارکت در این نواحی قـرار داشـته اند.

این مهم است توجه داشته باشیم که تعداد زیادي از معامله گران خرده پا هنوز با وجود اینکه قیمـت در حـال حرکـت بـه سمت بالا و سقف مربع است، به امید اینکه قسمت در حال اصلاح میباشد در حال فروش هستند. دلیل اینکه مارکت در حالی که قیمت رو به بالا حرکت می کند همچنان نزولی دیده میشود به خاطر وجود تعداد زیادي کنـدل صـعودي اسـت کـه داراي سایه ها و دنباله هایی بر روي خود میباشند.

و تعدادي کمی کندل نزولی نیز در حال شکل گیري است. اگر شما بـالاي نقطـه اي که قیمت به سمت سقف مربع حرکت کرده را ببینید احتمالا زیاد شما هم فکر می کردید که قیمت احتمـالا برمیگـردد و حرکت خود به سمت پایین را ادامه خواهد داد.


اکثر معامله گران چنین فکري کرده اند، مخصوصا که مارکت یک ریزش بزرگ قبل از تشکیل مربع مـشخص شـده را داشته است.
بانک ها می بینند که تعداد زیادي از تریدرها در حال فروش هستند.

در حالی که قیمت بالا میرود بانکها سفارشات خرید جزئی خود را در انتهاي هر نزولی موقت قرار میدهند. بانک ها میدانند که با خرید تمامی سفارشات فروش احتمالا قیمت را به سـمت بـالاتر سـوق خواهنـد داد و معاملـه گرانی را که سفارش فروش داشته اند را در ضرر فرو خواهند برد.

و در مرحله بعد آنهـا را مجبـور خواهنـد کـرد تـا سفارشـات فروش خود را بسته و این همان زمانی است که بانک ها مبادرت به تسویه قسمتی از خرید هاي خود خواهند کرد.


اکنون توجه شما را به حرکت صعودي قیمت در باکس مشخص شده با رنگ زرد که بالاي مربع تـشکیل شـده اسـت، جلب می کنم.


اگر ساختار قیمت را در ابی رنگ با ساختار حرکت در مستطیل زرد رنگ مقایسه کنید، متوجه تفاوت آشکاري در این دو خواهید شد. در ربع ابی رنگ با وجود اینکه قیمت در حال افزایش است. ولی نـشانه هـاي زیـادي وجـود دارد کـه مارکـت تمایل به حرکت نزولی دارد و سفارشات فروش در حال بارگذاري است. در حالی که در باکس زرد رنگ هیچ نشانه احتمـالی از فروش نیز وجود ندارد.


تعداد کمی کندل صعودي با دنباله هاي کوتاه وجود دارد که در اکثر انها این سایه ها از نصف بدنه کندل نیز کوتاه تر است. انچه که باعث شده این حرکت رو به بالا اتفاق افتد،تنها میتواند به خاطر سفارشـات خریـد بانـک هـا در زمـانی کـه قیمت در مربع ابی رنگ قرار داشته،باشد.

در مربع آبی رنگ قیمت به نقطه اي خواهد رسید که در انجا تمام سفارشات فـروش که معامله گران خرده پا قرار داده اند توسط بانک ها جذب گردیده و زمانی که تمامی این سفارشات مصرف شده انـد قیمـت بـه سمت بالا پرتاپ میگردد. اکنون تمامی کسانی که سفارشات فروش خود را در این ناحیه یعنی مربع ابی رنگ قـرار داده انـد در یک موقعیت زیان قرار گرفته اند.


برخی معامله گرانی که در کف مربع ابی رنگ سفارش فروش گذاشته اند حتی قبل از اینکه قیمت از باکس ابی رنـگ خارج شود در ضرر و زیان فرو رفته اند و این معامله گران اولین نفراتی خواهند بود که معاملات فروش خـود را کـه اکنـون در ضرر و زیان می باشد را بسته و خود باعث شتاب بیشتر حرکت صعودي خواهند شد.

زیرا انها نفراتی هستند کـه در زمـان بـالا رفتن قیمت بیشترین حجم زیان را دیده اند.
تمامی این معامله گرانی که معاملات در زیان خود را می بندند دلیل اصلی صعود قیمت که در باکس زرد رنـگ دیـده میشود، می باشند.

زمانی که یک معامله گر میخواهد یک معامله فروش خود را ببندد، ایـن کـار را از طریـق بـاز نمـودن یـک سفارش خرید انجام میدهد، بنابراین فروش هاي خود را در قیمتی بدتر از قیمتی که مبادرت به فروش داشته خواهد بست.

لذا ما سفارشات خریدي را داریم که از طرف فروشندگانی که اکنون سفارش فروش انها در زیان می باشـد در مارکـت قرار داده میشود. این بدان معناست که هزاران سفارش خرید جدید وارد مارکت میگردد که به نوبه خود قیمت را به سمت بالا و بالاتر حرکت خواهد داد.


حرکت قیمت به سمت بالاتر بدین معنی است که سفارشات خرید بانک ها اکنون در مقدار زیادي سود قـرار گرفتـه و اگر بانک ها بخواهند قسمتی از این سود را که ناشی از بارگذاري سفارشات خرید خود را از مارکت خارج کننـد آنهـا نیـاز بـه معامله گرانی دارند که وارد بازار شده و سفارش خرید خود را در مارکت قرار دهند.


تنها راهی که باعث میشود معامله گران دیگر وارد بازار شده و خرید نمایند این است که آنها باور کننـد قیمـت بـراي یک دوره طولانی صعودي خواهد بود. به دلیل اینکه حرکت صعودي قیمت یک حرکت سنگین بوده و این حرکت صـعودي قیمـت بـه سـمت بـالا و بـالاتر
محفوظ مانده و هیچگونه اصلاح یا تثبیتی صورت نگرفته معامله گران را به این فکر می انداز که قیمـت بـه صـعودي خـود در اینده نیز ادامه خواهد داد.

هر چه قیمت بالاتر رود، تعداد بیشتري از معامله گران شروع به بارگذاري سفارشات بلند مدت خـود در مارکـت مـی نمایند.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

معامله گرانی که سفارشات بلند مدت خود را در مارکت قرار داده اند، جدا از معامله گرانی هستند کـه در تـایم فـریم هاي 5 دقیقه سفارشات خرید خود را قرار داده اند و یا معامله گرانی که در تایم فریم هاي 15 دقیقـه، 30 دقیقـه و یـا یـک ساعته خرید هاي خود را انجام داده اند.
با نگاه کردن به چارت یک ساعته ما شاهد خواهیم بود که چگونه بالا و پایین شده قیمت بر روي چارت 5 دقیقه یک کندل صعودي بزرگ را ایجاد کرده است.


اگر شما تا کنون کتاب Fun Sum Zero مرا خوانده باشید پس اکنون میدانید که کندل هاي بزرگ باعـث میـشود بسیاري از معامله گران معاملات خود را در جهت حرکت کندل در مارکت قرار دهند.


بنابر این تریدر که در تایم فریم یک ساعته معامله می کند بادیدن تعداد زیادي کندل هاي بـزرگ صـعودي احتمـالا سفارشات خرید خود را در مارکت قرار خواهد داد زیرا سایز کندل ها او را به این فکر وا میدارد که قیمت احتمالا یک حرکـت صعودي بزرگ خواهد داشت.

بانک ها و موسسات مالی بزرگ در بازار فارکس چگونه عمل می کنند؟ (1)

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.