الگوهای-هارمونیک-واگرایی

الگوهای و واگرایی هارمونیک قسمت(3)

واگرایی ها و چنگال اندروز

مدتهاست از ابزار بسیار جذاب چنگال اندروز در سیستم های ترید به نحو احسن استفاده می کنند . در این قسمت بر آن شدم یک بندی را به سیستم ترید آقای میکولا بیفزایم که صحت و میزان درستی ترید ها را افزایش دهد و تعداد پوزیشن هایی که به استاپ میخورد را کاهش دهد . در این بین در چارت ها علائمی ظاهر می شود که تلفيق آن علائم با چنگال نتایج بسیار جالبی به همراه دارد . آن علائم واگرایی می باشد

ابتدا دو قاعده اصلی ترید با چنگال را به اختصار عرض می کنم و سپس به تلفیق این دو می پردازیم.

دو قاعده اصلی :

1. هنگامی که با سه پیوت ABC یک چنگال صعودی رسم می کنیم زمانی که قیمت نتواند به مدین لایـن چنگال برسد و باند پایینی چنگال را بشکند پس از شکستن خط روند وارد پوزیشن سل می شویم.

2. هنگامی که با سه پیوت ABC یک چنگال نزولی رسم می کنیم زمانی که قیمت نتواند بـه مـدین لایـن چنگال برسد و باند بالایی چنگال را بشکند پس از شکستن خط روند وارد پوزیشن بای می شویم . این دو قاعده اساس ترید بر اساس چنگال ها باشد ، البته چند تکنیکی جدید هم بدان اضافه شده ولی اصـل ایـن دو نمونه می باشد که اکثرا از آن بهره می برند . اکنون ما به این دو بند یک بند واگرایی نیز اضافه می کنیم تا میزان درستی پوزیشن ها را افزایش دهیم.

مثال های واگرایی

مثال شماره 1 : در این تصویر نمودار USDCAD را مشاهده می کنید که به ترتیب موارد تاییدی را صادر نمود

الف ) به مدین لاین چنگال اندروز نرسید ( اولین اخطار برگشت )

ب ) ایجاد یک واگرایی منفی ( دومین اخطار برگشت )

ج ) شکستن باند پایینی چنگال

د ) شکستن خط روند ( آخرین تایید )

که در این مرحله می توان سل را انجام داد . در این تصویر بخوبی مشاهد می شود که گپ بسیار بزرگی هـم شـكل گرفته که نشان دهنده تحلیل بسیار عالی است . این پوزیشن بدون ذره ای برگشت 130 پیپ خالص داد .

واگرایی ها و چنگال اندروز

مثال شماره 2 : تصویر زیر نیز مانند شکل قبلی مربوط به یک ساعته usdcad می باشد که مانند توضیحات مثـال قبل همه موارد یک سل خوب را دارا بوده است .

که این پوزیشن نزدیک 400 پیپ ریزش خوب داشته است . تنها نکته ای که در این چارت وجود دارد پس از شکستن خط روند بازار مقداری سوئینگ شد ولی پس از صرف مقداری زمان مجدد به ریزش خود ادامه داد . ( توصیه می شود مبحث زمانی را به دقت مـورد مطالعـه قـرار دهید تا بتوانید سود فراوانی ببرید )

واگرایی ها و چنگال اندروز

مثال شماره 3 : تصویر دلار ین در تایم 1 ساعته می باشد که مشابه تصویر شماره ! با توضیحات همان مثال می باشد فقط در اینجا بجای RD ما HD داریم . این جفت ارز پس از سیگنال سل در همان گام اول 130 پیپ سود داد و کماکان در حال ریزش است.

واگرایی ها و چنگال اندروز

مثال شماره 4 : تصویر زیر پوند فرانک در تایم فریم 4 ساعته است که تمامی موارد مثال 1 رعایت شده و بجای واگرایی معمولی HD دارد این پوزیشن در همان گام اول 1700 پیپس داده است .

واگرایی ها و چنگال اندروز

مثال شماره 5:

تصویر زیر پوند ین در تایم دیلی م یباشد که به زیبایی در همان گام اول 700 پیپس داده است.

واگرایی ها و چنگال اندروز

مثال شماره 6:

تصویر زیر تایم هفتگی یورو دلار است که با شکستن روند در حال حاضر در حدود 4000 پیپس روی سود است.

واگرایی ها و چنگال اندروز

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.