کامپریشن-قیمت

آموزش کامپرشن قیمت در تحلیل پرایس اکشن به سبک R.T.M

فهرست موضوعات

برای درک صحیح سناریو یا در واقع خواندن هر وضعیت از چارت در گذشته یا حال حاضر یا اینده ان شما باید به همه سرنخ های موجود نگاه کنید. به طور عمومی باید درک کنیم که در تایم فریم های بالاتر قیمت از کجا امده و به کجا قصد حرکت دارد که با تحلیل پرایس اکشن در گذشته و حال در همه تایم فریم های ما از تایم فریم ماهیانه به تایم فریم های پایین تر این مهم کسب می گردد.

و به طور خاص به محدوده های ی که قصد پوزیشن گیری یا ترید کردن دارید نگاه بیندازید و به منطقه مورد نظر در همه تایم فریم ها توجه کنیدوبه خودتان در مورد سوال های زیر پاسخ دهید:

1-نقطه تصمیم گیری کجاست؟ محدوده سوپلای و دیمند کجاست ؟ این محدوده را با خطوط تعیین کرده اید؟

  • ایا پرایس از این محدوده های ی که تعیین کرده اید پرتاب داشته است یا در حال دور شدن به صورت فشرده یا  CP  است.
  • ایا مناطقی که تعیین کرده اید در مکان های صحیح واکنش نشان می دهند؟ لطفا زوم اوت کنید و با یک نگاه فراتر به مناطقی که تعیین کردید در گذشته نگاه کنید که ایا واکنش صحیح نشان می دهند؟  
  • ایا محدوده سوپلای یا دیمندی در نزدیکی قیمت فعلی وجود دارد که قیمت قصد ورود به  ان را داشته باشد همین محدوده بسیاری از شکست های قلابی را توجیه می کند.

5-در حال حاضر قیمت چگونه از محدوده اقدام به بازگشت می کند؟نزدیک ترین پرچمی که در تایم فریمی که می خواهید ترید

کنید کجاست؟ این پرچم اولین هدف واکنش قیمتی شما در این تایم فریم است و همچنین نزدیک ترین پرچم ها در تایم فریم

های پایین تر از تایم فریم که شما اقدام به ترید کردن می کنید کدام است؟ انها را پیدا کنید.

6-ایا قیمت اخرین پرچم را تست کرده است این یک نشانه خوب است برای شما

7- ایا قیمت به صورت  CP به این مناطق در تایم فریم مورد نظر یا تایم فریم های پایین تر نفوذ کرده است؟ این هم یک نشانه خوب دیگر است به خاطر داشته باشید.

8-ا یا خبر مهمی در راه است؟ چه ساعتی؟ ایا این خبر چقدر مهم و تاثیر گذار است؟

9- ایا در تایم فریم های پایین تر قیمت به اولین نقطه تصمیم گیری با شدت واکنش نشان می دهد؟ ایا سریعا قیمت منطقه دیمند یا سوپلای نزدیک را انگلف کرده است؟ یا قیمت به صورت  CP در حال دور شدن است؟ شاید قیمت قصد ورود به دومین نقطه تصمیم گیری را دارد.

10-اگر اولین نقطه تصمیم گیری شکست به نشانه ها در نقطه تصمیم گیری بعدی توجه کنید و البته به واکنش قیمت به نقطه تصمیم گیری بعدی توجه کنید.

و اما ما در مورد  Compression  صحبت می کنیم یعنی زمانی که قیمت از اخرین نقطه تصمیم گیری خارج شده و سفارش های انجا را ترک می کند.

لطفا به این تصاویر دل بسپارید تا پس از چندی به توضیح مبحث فشردگی قیمت بپردازیم و برایتان توضیح دهیم و در انتها گریزی هم به مبحث بریک اوت بزنیم.

توجه شما را به این تصاویر و توضیحات نهفته در ان جلب می کنم.

مثال تصویری

سعی بر  ان شده تا توضیحات که ترجمه صحیح و سلیس باشد اما ممکن است برخی توضیحات عاری از عیب نباشد و برای این که به منبع صحیح دسترسی داشته باشید لینک دقیق هر عکس در فروم سایت فارکس فک توری پیوست شده است که با کلیلک بر روی ان به منبع دسترسی پیدا می کنید.

آموزش کامپرشن قیمت در تحلیل پرایس اکشن به سبک R.T.M

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

آموزش کامپرشن قیمت در تحلیل پرایس اکشن به سبک R.T.M

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

آموزش کامپرشن قیمت در تحلیل پرایس اکشن به سبک R.T.M

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

4. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

5. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

6. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

7. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

منظور از لیکویدیتی یا نقدینگی یعنی نقد کردن سفارش ها و بستن ان هاست.

8. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

9. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

10. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

11. کامپریشن قیمت

لینک منبع عکس در فروم فارکس فکتوری

حسن ختام

به عنوان حسن ختام مبحث کامپرشن قیمتی  و تعیین این که کدام ناحیه کامپرشن رخ می دهد ابتدا منطقه عرضه و تقاضا (سوپلای و دیمند) را تشخیص داده و تا نزدیک شدن و ورود قیمت به این ناحیه صبر می کنیم.

بسیارخوب الان قیمت رسید و به ناحیه عرضه نزدیک شد اما به شیوه ای که قیمت در حال نزدیکی است توجه کنید در عین حال که در حال صعود است به سختی و با فشردگی این مسیر صعود را طی می کند درست است؟ مشاهده می کنید؟ معنی این چیست؟

در این صورت قیمت تا زمانی افزایش می یابد که نقطه عرضه ای بیابد!

قیمت برای این درحال فشردگی یا تمایل رو به پایین است در عین این که رو به بالا در حال حرکت است که چند هدف را محقق کند یک قیمت به این دلیل تمایل به جنوب را نشان می دهد که بتواند نقاط تقاضای کوچکی بیابد و سفارش های خرید در این سطوح تقاضای کوچک بگیرد وتا زمانی که در حال صعود است مدام به سمت جنوب متمایل می شود تا سفارش های فروش را جمع کرده و قیمت را افزایش دهد تا زمانی که به نقطه عرضه برسد و با پاک سازی این سفارش ها اقدام به نزول کند.

12. کامپریشن قیمت
13. کامپریشن قیمت

شاید برای برخی از شما سوال پیش بیاید که چرا پرچم برای کامپرشن رخ می دهد؟ مثلا پرچم بولیش در این تصویر دلیل به وجود امدن پرچم بولیش با شیب به سمت شمال چیست؟ دلیل این شیب رو به شمال پیشنهاد دادن یک سطح خوب نهای برای فروشنده هاست قیمت هم همراه پرچم به پیش می رود تا فرایند تکمیل پرچم و رسیدن به سطح مورد نظر عرضه تکمیل گردد و سپس یک نزول زیبا کند.

اکنون که هدف از کامپرشن را دانستیم در اینجا می فروشیم!

14. کامپریشن قیمت
15. کامپریشن قیمت
16. کامپریشن قیمت
17. کامپریشن قیمت 1
18. کامپریشن قیمت

آن روی سکه: بریک اوت ها

قیمت در حال فشرده سازی رو به بالا یا پایین است اما سپس از یک سطح حمایت یا مقاومت یا عرضه یا تقاضا به عقب کشانده می شود.و در حال بالانس در جهت عکس حرکت فشرده سازی است.

و این سطح حمایت یا مقاومت یا عرضه یا تقاضا در یک تایم فریم بالاتر وجود دارند و از  ان جا تعیین شده اند. و به صورت مغرضانه این واکنش صورت می گیرد. و در این زمان که شما با این دید از تحلیل به رفتار قیمت نگاه می کنید برایتان  اشکار می شود که قیمت قصد ادامه دادن حرکت صعودی و افزایش قیمت را دارد.

19. کامپریشن قیمت

و همچنین در ذهن خود به این موضوع فکر می کنید که الان که قیمت در حال افزایش است مقصدش کجاست؟ صعود تا کجا؟ 

بگذارید مثال بزنیم:

مثلا قیمت فقط یک سطح تقاضای تایم فریم چهار ساعته را ترک کرده و به قبل از یک سطح مقاومت تایم سی دقیقه ای رسیده است احتمال مورد نظر ما ممکن است این باشد که بسیار خوب سطح تقاضای تایم فریم چهار ساعته مهم تر و قدرتمند تر از یک سطح مقاومت تایم سی دقیقه ای است یا این که نه این دو احتمال برای ما وجود دارد که باید بررسی شوند به طور مثال این احتمال را با یک مثال توضیح می دهیم و موضوع را بررسی می کنیم.

20. کامپریشن قیمت
21. کامپریشن قیمت
22. کامپریشن قیمت
23. کامپریشن قیمت
24. کامپریشن قیمت
25. کامپریشن قیمت
26. کامپریشن قیمت
27. کامپریشن قیمت

یک توصیه از اقای Ifmyante :

اگر پرچم های قیمت در بالای یک ناحیه کامپرشن بود هیچ چیز معتبر نیس تا زمانی که پرچم شکسته شود!

به این تصویر نگاه کنید که از بارها صحبت گویاتر است.

28. کامپریشن قیمت

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.