الگوی-پرچم

الگوی پرچم و یا فلگ 2 (flag)

در این مقاله، نحوه تشخیص الگوی فلگ و یا پرچم را به طور کامل را باهم  به صورت تصویری مرور می کنیم . الگوی پرچم و یا فلگ را زمانی می توان تشخیص داده که یک حرکت قدرتمند در یک جهت (صعودی یا نزولی) اتفاق بیافتد و درست پس از آن یک روند معکوسِ کُند شکل گیرد.

پرچم‌های صعودی و نزولی الگوهای قیمتی هستند که در چهارچوب‌های زمانی مختلف در بازارهای مالی می توانیم آن ها را ببینیم. در تحلیل تکنیکال این الگوها را الگوهای تداوم روند در نظر می‌گیرند، چراکه معمولاً پس از ظاهر شدن این الگوها روندی که قبل از آن بر بازار حاکم بود، ادامه می‌یابد. در تصویر پایین می توان توضیحی از اگلوی فلگ و یا پرچم را مشاهده کرد. به همه این محدوده آبی میگیم فلگ.

اجزای الگوی پرچم و یا فلگ:

-بیس حرکت

-پل

-بیس فلگ همون ناحیه وسط دو خط صورتی

اجزای الگوی پرچم و یا فلگ
فلگ 2
فلگ 3
فلگ 4
فلگ 5
فلگ 6
فلگ 7
فلگ 9
فلگ 10

همانطور که میدانیم قیمت بعد از هر حرکت در یک ناحیه به حرکت نوسانی پرداخته و خود را در ان ناحیه تثبیت می کند. که میتواند معمولا بعداز عبور از یک سطح مهم اتفاق بیفتد.

در این حالت باید صبر کنیم تا قیمت از ناحیه مورد نظر خارج شود. و بعداز شکست ناحیه بتوانیم وارد معامله شویم.

معمولا در پرچم هایی که بعد از شکست اتفاق می افتد تکلیف ما مشخص بوده و تقریبا میدانیم که یک پترن پول مینور بیس پول رخ خواهد داد ولی در صورتی که بیس ما به صورت یک پرچم و نوسان در یک محدوده شکل گیرد و الگویی مثل دراپ بیس و یا رالی بیس داشته باشیم تصمیم گیری در مورد روش معامله با پرچم به گونه ایی نیست که در گذشته اموخته ایم که حرکت باید در مسیر و امتدد بیس و یا رالی صورت بگیرد. چون ممکن است ما حرکتی خلاف ان را داشته باشیم.

معمولا بعد از شکست یک سطح ما شاهد یک پولبک به سطح شکسته شده به صورت کندلی خواهیم بود که همراه با نوسانات کم همراه خواهد بود و ین میتوند به عنوان بیس ناحیه پرچمی باشد که در اینده بوجود خواهد امد. هر چند که خود این بیس نیز یک پرچم در نظر گرفته میشود.

اما بعد از تشکیل بیس ما یک حرکت اولیه در امتداد میله خواهیم داشت که بعد از ان شاهد برگشت قیمت به سطح بیس پرچم خواهیم بود و اینگونه ساختار ناحیه و منطقه پرچم ما شکل خواهد گرفت.

و این همان ناحیه ایی هست که در اینده به عنوان بیس بوده و تا زمانی که این ناحیه خروج نداشته باشیم نمیتوانیم بگوییم که مارکت به کدام سو خواهد رفت هر چند که میتوان با رفتار قیمت در نواحی پرچم یک پیشگویی در مورد مسیر اینده را تخمین زد.

برای یک معامله گر تشخیص پرچم حتی باید بسیار مهم تر از تشخص پولبک به نواحی حمایتی و مقاومتی شکسته شده باشد چون تشکیل پرچم و بیس ان به تنهایی خودش به عنوان یک ناحیه جدید میتواند حائز اهمیت زیادی باشد.

پس به صورت خلاصه یک پرچم شامل سه جزء (میله – بیس و ناحیه ) بوده که روش تشکیل ان شرح داده شد. و گفته شد که پرچم ها زمانی ازشمند هستند که در نواحی حمایتی و مقاومتی تشکیل شوند.

فلگ 11
فلگ 12
فلگ 13 1

دیدن زیبایی ها هم زیبا است. کل زیبایی در این اف ال خلاصه میشود. شما به عنوان تریدر می دونستین که این اف ال یک پلی زیبا به بالا تر است و وظیفه داشتی باهاش بخری. مگه از این هم زیبا تر و ساده تر چیزی است دیگر؟

فلگ 14 1

در تصویر پایین قیمت در یک محدوده به دام افتاده است و وقتی نیروی خرید بیشتری وارد می شود محدوده می شکند و قیمت خارج می شود. علت ایجاد این منتطقه نقد کردن فروش ها است و اگر تمایلات فروش بیشتری موجود می بود قیمت از کف خارج میشد.

فلگ 15
فلگ 16 2

تمام حرکات بازار تشکیل شده است از بیس- رالی- دراپ = که مرتب جای رالی و دراپ در حال تغییر هست ما به عنوان یک تریدر باید بیس را تشخصی بدیم و موقع اینگلف بیس و در اف تی آر وارد ترید بشیم.

اگر روی تشخیص این مناطق وقت بزاریم مطمئنا به نتایج خوبی در تریدهامون میرسیم.

فلگ 17 1
فلگ 18 2
فلگ 19
فلگ 20
فلگ 21
فلگ 22
فلگ 23
فلگ 24
فلگ 25

برای بها دادن به فروش باید فلگ لیمیت( منطقه ای با دورنگ قرمز-سبز) انگولف شود.

فلگ 26
فلگ 27
فلگ 28
فلگ 29
فلگ 30
فلگ 31 1
فلگ 32 1
فلگ 33

فلگ 35
فلگ 36
فلگ 37
فلگ 38 1
فلگ 39
فلگ 40
فلگ 41

دانشجوی رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به تولید محتوا در زمینه معامله گری.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.