SSSconisma main banner

در 21 مرحله بر اساس If Quiz ترید کنیم

در این مقاله قصد داریم در مورد ترید کردن بر اساس If Quiz صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

مراحل ترید بر اساس If Quiz

شماره گذاری مراحل روش If Quiz

1.در ترید به روش If Quiz معامله گران عمده قیمت را به سمت خارج محدوده رنج هدایت می‌کنند (موج 1 به قله‌ی قبلی نفوذ می‌کند)، که بیانگر این است که قرار است قیمت به آخرین محدوده پرچم در بالا صعود کند (پرچم U).

2.سایر معامله گران (خرده معامله گران) که از آن بالا در معامله‌ی فروش بوده‌اند، می‌بینند که قیمت در حال بازگشت به محدوده فروش آن‌ها است و تصمیم می‌گیرند معاملات فروش خود را بسته و وارد معامله خرید بشوند. بنابراین آن‌ها در برابر خریدارانی که بر اساس بر یک اوت وارد خرید شده‌اند اقدام به فروش می‌نمایند.

در ادامه آن‌ها یک شکست سطح نادرست و فیک در زیر محدوده مقاومت در تایم فریم پایین‌تر خواهند داشت( در این تایم فریم قابل‌مشاهده نیست)، خریداران این بر یک اوت دچار ترس می‌شوند و در ضرر اقدام به فروش و بستن پوزیشن می‌کنند، و فروشندگان فریب‌خورده نیز حجم زیادی را به آن‌ها (معامله گران عمده) برای خرید واگذار کرده‌اند و در ادامه قیمت صعود می‌کند.

3. یک نشانه برای استفاده در آینده ایجادشده است.

4. آن‌ها قیمت را قبل از رسیدن به هدف برمی‌گردانند تا یک محدوده حمایتی ایجاد کنند که می‌تواند در آینده شکسته شود.

5. قیمت از بالا نزول می‌کند تا خرده معامله گران را جذب معامله فروش کند. معامله گران عمده ذره‌ذره در حال جمع‌آوری این‌ها هستند. این نزول برای بیشتر خرده معامله گران زرنگ واضح است که قیمت تا W می‌رود. بنابراین رفتار طبیعی در این موقع این است که قیمت قبل از رسیدن به هدف به سمت بالا برگردد و یک محدوده تقاضا برای اینکه در آینده به‌صورت فیک باشد ایجاد گردد. معامله گران عمده در حجم بالا مجدد خرید می‌کنند و تمام آورده‌ای فروش را جذب کرده و مجدد قیمت را به سمت بالا پرتاب می‌کنند.

6.آن‌ها اوردرهای پندینگ خودشان را در محدوده شماره 4 پاک می‌کنند و به قیمت اجازه می‌دهند که محدوده عرضه را بشکند. تمام خرده‌فروشان در آن محدوده با ورود به پوزیشن خرید پوزیشن های فروش خود را می‌بندند. این مطلب به معامله گران عمده اجازه می‌دهد که تمام پوزیشن های در سود خودشان را به خریداران جدید بفروشند و فرآیند رفتن از خرید به فروش آغاز می‌شود.

7.آن‌ها قیمت را به‌صورت یک پرچم نزولی هدایت می‌کنند، فروش‌های کوتاه انجام می‌دهند بنابراین کف‌های پایین‌تر و قله‌های پایین‌تر ایجاد می‌کنند. که البته این مطلب برای خرده معامله گران به معنای روند نزولی است بنابراین خرده معامله گران نیز اقدام به فروش می‌کنند.

8. در If Quiz معامله گران عمده می‌خواهند تنها فروشنده‌ی بازار باشند، بنابراین در محدوده U خرید سنگین انجام می‌دهند و خرده‌فروشان را با این حرکت از بازار بیرون می‌کنند و خریدارانی که بر اساس بر یک اوت وارد خرید شده‌اند را فریب می‌دهند و خریدهای قبلی خود را به این‌ها واگذار می‌کنند. در اینجا خرده معامله گران فریب‌خورده‌اند. در زمان این تلاطم قیمتی زیان‌دیده‌های زیادی در خریدها و فروش‌ها وجود دارند که به دنبال انتقام از معامله قبلی وارد معامله جدیدی شده‌اند و مجدد ضرر کرده‌اند.

با ایجاد قله‌ها و کف‌های بالاتر خیلی‌ها هنوز در حال خرید خرده‌فروشانی هستند که بر اساس محدوده‌های عرضه و تقاضا وارد فروش شده‌اند، هرچند کسانی که در نقطه 8 وارد فروش شده‌اند استاپ های خودشان را در بالای محدوده U قرار داده‌اند. زمانی که قیمت تا محدوده عرضه بالا می‌رود، این خرده‌فروشان بر حجم پوزیشن های فروش خود می‌افزایند و خوشحال هم هستند که در قیمت‌های بهتری وارد فروش شده‌اند، و معامله گران عمده هم این اجازه را می‌دهند که آن‌ها همچنین تفکری داشته باشند، زیرا در … ( ادامه در شماره 9)

9.معامله گران عمده یک‌بار دیگر اوردرهای پندینگ خود را در این محدوده عرضه پاک می‌کنند و یا آن‌ها را برای خرید به‌صورت آزمایشی قرار می‌دهند. با اضافه شدن حجم‌های مختلف از اوردرها، آن‌ها اکنون می‌توانند بفهمند قیمت چگونه به اوردرهای آن‌ها واکنش نشان می‌دهد و چه کسانی در بازار هم‌جهت با آن‌ها هستند.

آن‌ها حس می‌کنند که چه زمان فشار فروش کم شده و موقعیت مناسبی برای خرید به‌منظور شکست محدوده عرضه فراهم‌شده است. این مطلب باعث می‌شود استاپ آن دسته از خرده‌فروشان که در شماره قبل گفتیم بخورد و همچنین خریداران جدیدی را فریب دهند تا بتوانند آن‌ها را برای فروش‌های خودشان آماده کنند. در اینجا معامله گران عمده آماده فروش سنگین هستند.

10.معامله گران عمده سود خود را برداشت می‌نمایند و یک محدوده تقاضایی که بعداً می‌شکند را نیز آماده کرده‌اند.

11.بسیار مهم است که آن‌ها خرده معامله گران را در اینجا(شماره 11 )سردرگم و خسته کنند تا آن‌ها هیچ نظر و تحلیلی برای انجام ترید نداشته باشند. بنابراین در این حالت قیمت مجدد برمی‌گردد، محدوده عرضه را در تایم فریم‌های پایین‌تر می‌شکند و خریداران بیشتری جذب می‌کند. قیمت هنوز کف جدیدی ایجاد نکرده و به کف قبلی نفوذ نکرده است، پس دوباره خرده معامله گران با دیدگاه ادامه صعود وارد خرید می‌شوند و سعی می‌کنند ضرر خود را جبران کنند.

معامله گران عمده به آن‌ها کم‌کم می‌فروشند ، تا زمانی که حس کنند خریداران به‌تدریج کاهش‌یافته‌اند و آن‌ها می‌توانند برای فروش بزرگ آماده شوند و در شماره 12 ، محدوده شماره 11 را می‌شکنند. استاپ خریداران می‌خورد و مابقی فروشندگانی هستند که بر اساس شکست واردشده‌اند و به معامله گران عمده فرصت استراحت می‌دهند. آن‌ها درفروش سنگین بوده و خوشحال هستند.

12.ما در محدوده ساپورت /رزیستنس شماره 4 هستیم . معامله گران عمده مقداری از سود را برداشت می‌کنند و قیمت راکمی به بالا می‌برند، محدوده عرضه را در تایم فریم پایین‌تر می‌شکنند. در اینجا آن خرد فروشندگان را از بازار خارج می‌نمایند و پیشنهاد خرید حجم بیشتری را برای فروش در آینده برای معامله گران عمده فراهم می‌کنند.

13.-مشابه توضیحات شماره‌های 6 و 9 اتفاق می‌افتد.

14.شکست فیک محدوده تقاضا و پرچم. این می‌تواند با غفلت معامله گران عمده اتفاق بیفتد که تمام سود فروش‌های خود در باال را خارج نکرده‌اند و می‌تواند باعث رنج شدن بازار شود

15.نفوذ (انگلف) – زمان ایجاد پرچم

16.ایجاد یک محدوده عرضه قبل از رسیدن به هدف تا در آینده این محدوده شکسته شود.

17.بالعکس شماره16

18.تلاطم برای ایجاد آشفتگی در حال حاضر و ایجاد سطوحی که بعداً بشکنند.

19.فروش به خریدارانی که بر اساس بر یک اوت واردشده‌اند و زدن استاپ کسانی که بر اساس عرضه و تقاضا وارد فروش شده‌اند.

20.قاپیدن تعداد بیشتر اوردرهایی که بر اساس شکست ایجادشده‌اند و زدن استاپ های بیشتر پوزیشن های فروش. این مطلب برای معامله گران عمده حالت سرگرمی دارد و تأثیر کمی بر روی حجم‌های اصلی پوزیشن های آن‌ها در مقیاس بزرگ‌تر دارد و تا زمانی که خودشان بخواهند به این کار ادامه می‌دهند.

21.به وجود آوردن بازنده‌های بیشتر و پر کردن رنج.

بنابراین بعدازآن برای قیمت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خب، با اطلاعاتی که ما در اینجا داریم قیمت قبل از اینکه C را بشکند به سمت A خواهد رفت.

If Quiz 2

 بر اساس If Quiz ما همیشه نیاز درایم که داستان کامل قیمت را بدانیم. اگر C یک شکست محدوده مهم بوده است، شکست سطح B به‌آسانی می‌تواند یک فیک اوت فرضی بوده باشد.

If Quiz 3

ترجمه و تنظیم : فریدالدین طباطبایی

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.