BBBconisma main banner

شناخت ساختار های پیوت های قیمتی

تعریف پیوت :

هرگاه حداقل سه کندل استاندارد در یک راستا داشته باشم ما یک مسیر و روند حرکتی داریم . بنابراین اگر بعد حداقل سه کندل استاندارد در یک راستا کندل معکوس داشته باشیم که بتوانید اخرین کندل خود را پوشش دهد یک پیوت داریم .

شناخت ساختار های پیوت های قیمتی

اگر در این کندل های که در یک راستا دارند شکل میگیرند کندل معکوس باشد که کندل ماقبل خود را پوشش نداد و برای ما پیوت ایجاد نکرد این کندل نویز بوده و شتاب حرکت را کند می کند .

بعضی اوقات دوکندل یا یک کندل در یک راستا داریم اما طول حرکت سه برابر ATR را پوشش میدهد که این جزو روند تبصره ای ما هستند و در این حالت هم با تشکیل اولین کندل معکوس تشکیل پیوت را بررسی میکنیم

2045

کاربرد پیوت :

1- به ما سطح حمایت و مقاومت میدهند که می توانیم در اینده ازاین سطح استفاده کنیم

2- یک ناحیه به مامیدهند که در لحظه تشکیل پیوت قادر هستیم به تایم تریگر برویم و اقدام به ورود داشته باشیم

کندل ماقبل کندل معکوس میتواند یک یاز کندل های زیر باشد :

مستر کندل : کندلی است که دارای دو شرط زیر باشد :

   حداقل طولی برابر 80 درصد از 120 درصد ATR باشد

  باید 80 درصد بدنه یا سایه باشد .

کاربرد پیوت :

کندل مستر در یک طرف سایه داشته باشد بهتر است زیرا تمیلات مسیر حرکت اینده را نشان میدهد

-لانگ بار

-اسپایک

-اسپینگ

حالت هالی تشخیص پیوت

1- کندل ملقبل کندل معکوس مستر کندل باشد . مستر کندل باید پوشش داده شود .

2047

2- کندل ماقبل کندل معکوس لانگ بار باشد

از قانون ATR استفاده میکنیم. به این صورت که از high  ( در حرکت صعودی )به اندازه یک ATR پایین می اییم و یک خط فرضی رسیم میکنیم و اگر خط فرضی پوشش داده شد یک پیوت داریم (در حرکت نزولی از Low  به اندازه یک ATR بالا میرویم) 

2048

3- کندل ماقبل کندل معکوس اسپایک باشد . در این حالت هم از قانون ATR استفاده میکنیم.

2049

4- کندل ماقبل  کندل معکوس مستر کندل است و با یک کندل پوشش داده نمیشود و قیمت حداقل 3 یا 4 کندل در جا میزند که نمیتوانند بالای high و یا  Low  هم کلوز کنند . این 3 یا 4 کندل میتوانند کندل های اسپنینگ یا استاندارد باشند که در این حالت می گوییم بیس پیوت داریم که د راین حالت زمانی که قیمت زیر ناحیه بیس ( در حرکت های نزولی بالای ناحیه بیس ) کلوز کن د پیوت تشکیل شده است .

2050

5- کندل ماقبل کندل معکوس اسپایک هست که قیمت بعد ا زان اسپایک به تعداد حداقل 3 یا4 کندل در  جا میزند و نمیتواند خط فرضی را پوشش دهد و تبدیل به بیس میشود در این حالت زمانی که قیمت زیر ناحیه بیس ( در حرکت های نزولی بالای ناحیه بیس ) کلوز کند پیوت تشکیل شده است .

2051

6- کندل ماقبل کندل معکوس اسپایک هست که قیمت بعد از ان اسپایک به تعداد حداقل 3 یا 4  کندل در  جا میزند و نمیتواند خط فرضی را پوشش دهد و تبدیل به بیس میشود در این حالت زمانی که قیمت زیر ناحیه بیس ( در حرکت های نزولی بالای ناحیه بیس ) کلوز کند پیوت تشکیل شده است.

2052

7- کندل معکوس یک کندل اسپنینگ و کندل ماقبل ان مستر کندل باشد و پوشش مستر کندل واگرا لانگ بار یا اسپایک است از قانون ATR استفاده و با پوشش خط فرضی پیوت تشکیل می شود

2053

زمانی که مستر کندل یا خط فرضی داریم باید حداکثر در دو کندل پوشش داده شوند و اگر در بیش از دو کندل پوشش داده شوند پیوتی نیستند که بخ.اهیم در لحظه تشکیل به آن استناد کنیم و به ما سطوح حمایت یا مقاومتی میدهند که در اینده از این سطوح استفاده می کنیم.

پیوت های تبصره ای :

به همه پیوت هایی که بر اساس یککندل هستند پیوت تبصره ای می گوییم .چون طبق تعریف برای پیوت باید کندل یا کندل هایی داشته باشیم که  کندلی یا کندل هایی بیبند وانها را پوشش بدهند . اما در تک کندل های پین بارهاو یا خودپوشاننده ما فقط یک کندل داریم و چند کندل نداریم وکندل پوشش داده شده در یک کندل اتفاق افتاده است .

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.