conisma m777777ain banner

چطور لولهای حمایت و مقاومت بهتری پیدا کنیم؟

اهمیت لولهای حمایت و مقاومت

حمایت و مقاومت در ترید بسیار اهمیت دارند. میزان اعتبار آنها در بازارهای مختلف متغیر است.

در بازار فارکس، لولهای حمایت و مقاومت بسیار مهم هستنند اما نه به اندازه اعتبار آنها در بازار سهام.

علت امر این  است که تریدرهای خرد به طور حدسی  15 درصد بازار فارکس را تشکیل  می دهند. هنگام که یک بانک بزرگ  یا یک شرکت بزرگ  بین  المللی  نیاز دارد که مقدار زیادی، به عنوان مثثال، یورو بخرد ،آنها نمی توانند توجه کنند که یورو در یک لول تکنیکالی  خوب برای خرید هست یا نه. آنها فقط قصد خرید آن یوروها را دارند.

چطور لولهای حمایت و مقاومت بهتری پیدا کنیم؟

اگر یورو به اندازه کافی  خریداری شود، عرضه به مقدار قابل  توجهی  کاهش  می یابد و تقاضا افزایش  مییابد. این  باعث می شود قیمت یورو در برابر هر ارز دیگری که در مقابل  آن است، افزایش  یابد. این  نوع  معامله می توانند موجب شود که یورو یا هر ارز دیگری به نقطه مهم ساختاری بازار دامن  بزند.

که می شود گفت حمایت و مقاومت هنوز یکی  از مهمترین  شاخص های تکنیکالی مهم و هدایت کننده در فارکس یا هر بازار دیگری هستند. بنابراین  بهتر است که یاد بگیرید از آن به طور صحیح استفاده کنید.

اشتباهات تازه کارها با حمایت و مقاومت

تریدرهای جدید به ندرت لولهای حمایت و مقاومت مهم را رسم می کنند. می توانم اعتراف کنم که خودم از انجام آن متنفر بودم. بعدها من  به لولهای حمایت و مقاومت سیستمهای معاملات  کمی  که به انها اعتماد داشتم تکیه کردم و فهمیدم که  چه قدر پول من  بی فایده بیش  از چندین سال به دلیل  تنبلی  از دست رفته است.

من  فهمیدم این  طبیعی  است که کمی  از یادگیری دلهره داشته باشیم. مثل تریدرها، بعد از این اینکه ما مقداری تجربه کسب کنردیم دوست داریم از فرایندهای مکانیکی (ماشین )  گام به گام پیروی کنیم. به این  ترتیب خطاهای انسانی  را تا حد ممکن حل کردیم.

مشکل  این  است که همه  چیز در ترید نمی توانند به صورت مکانیکی ( ماشین )  انجام شود. انتخاب خوب لولهای حمایت و مقاومت مخلوطی از قوانین مکانیکی،شناخت کارکرد بازار، تجربه و حس عمومی و رایج است.

1061

مشکل دیگر تریدرهای جدید یا تریدرهای  که به تازگی  از حمایت و مقاومت استفاده می کنند این  است که زمانی  که شروع  به رسم حمایت و مقاومت میکنند، آنها گرایش  به دیدن همه چیز به عنوان حمایت و مقاومت دارند. خوشبختانه این  به آسانی  حل میشود..

در حقیقت زمانی  که شما این  کتاب را تمام کردید باید فهم کاملاً به خوبی  داشته باشید از آنچه باعث می شود یک لول بیشتر از دیگری برجسته شود.چه چیزی باعث مهم شدن لول می شود، چگونه سازندگان بازار از این  لول استفاده می کنند و  گونه می توانید از آنها در ترید بود استفاده کنید.

مبنای انتخاب حمایت و مقاومت

اولین چیزی که بایستی  درباره حمایت و مقاومت افقی  بدانید این  است که اگر چه شما آن را با یک خط بر روی  چارتها نمایش  می دهید، در حقیقت حمایت و مقاومت، ناحیه (محدوده)  هستند . باید این  را به خاطر داشته باشید که یک نقطه مشخص  قیمت را در نظر نگیرید بلکه یک ناحیه (محدوده )حمایت و مقاومت را پیدا کنید.

با در نظر داشتن این  نکته، هنگام که شما برای اولین  بار سعی  می کنید محل  لولهای حمایت و مقاومت خوب را رسم کنید، یک تکنیکی که می تواند به شما کمک کنند این  است که پلتفرم معاملات  بود را در حالت لاین چارت قرار دهید. این  به شما کمک  می کند که لولهای مهم بیشتری آشکار شود.

1 1

این  نمودار خطی های ها و لوهای قطعی را نشان نمی دهد به این  بخاطر که لاین چارت براساس بسته شدن قیمت در هر دوره زمان  است. اگر چه همانطور که در تصویر بالا  می بینید، این تکنیک در اشکار سازی مناطقی حمایت و مقاومت مهم خیلی  کمک کننده است.

آنچه که شما دنبالش هستید، مناطقی  هستند که در آنها قیمت در موقعیتهای  چندگانه (مانند مثالهای 1، 2 و )4  حمایت یا مقاومت شده است. شما همچنین  دنبال مناطقی  هستید که های و لوهای قطعی  را در تاریخچه اخیر قیمت مشخص می کند (مانند مثالهای 1 و 4 ).

مناطقی  که برای مثال در برابر قیمت مقاومت شده و شکسته شده اند و سپس در آن مناطق از قیمت حمایت شده می توانند به طور خاصی  مهم باشند (مثال 2 را ببینید) .

البته، خلاف این  سناریو هم درست است.

نکته: هر زمان که یک منطقه حمایت یا مقاومت قیمت را برگرداند، این  لول در دفعه بعد قدرت کمتری دارد. سرانجام هر لول خیلی  مهمی شکسته خواهد شد. اگر قیمت مجدداً به لول شکسته شده بازگردد و آن لول را در نقش عکس ملاقات کند )حمایت شکسته شده تبدیل  به مقاومت می شود  قاعده قدرت آن لول مجدداً از اول برای آن جاری است.

همچنین  شما به دنبال حرکتهای شارپ  مهم قیمت هستید  (مانند مثال 3 ).  چه جیزی حرکت شارپ  را مهم می کند  این  مهم است که قیمت با حرکت شارپ  خود  چقدر از ناحیه حمایت یا مقاومت فاصله می  گیرد، به همان اندازه موجی  که قبل  از حرکت شارپ  به لول رسیده است، اهمیت دارد.

موجی  که به لول خورده همیشه بایستی  به حساب آورده شود. همانطور که در تصویر بالا  می بینید ،در تمام ناحیه های  که من مشخص کردم، قیمت با یک موج خوب به آن نواحی  رسیده است و سپس با حرکت شارپ خوب  از آن دور می شود.

چه چیزی یک لول را بهتر از بقیه میکند؟

برای فهمیدن پاسخ این سوال شما نیاز دارید که بدانید  گونه “پول هوشمند” از نواحی  مقاومت و حمایت استفاده می کند. منظورم از پول هوشمند بیگ بویزها است. بوسیله پول هوشمند، مارکت میکروها که موسسات مالی  هستند بازار را روزانه حرکت می  دهند.

پول هوشمند چیزی است که عموماً ساختار خاص قابل  توجه  را در بازار ایجاد می کند .دلیل  اینکه این  نواحی  اهمیت دارند این  است که آنها مناطق دارای نقدینگی  را در بازار نشان میدهند.

کسانی  که با پول هوشمند ترید می کنند به دلیل حجم زیاد معاملات  که دارند نمی توانند به راحتی  به بازار وارد و از آن خارج شوند، این  یکی از نقاط ضعف آنها نسبت به معامله-گران خرد است. آنها به مناطق در بازار نیاز دارند که حجم نقدینگی  زیادی در آن موجود باشد، زیرا آنها برای وارد بازار شدن یا کسب سود نیاز به پوزیشن های زیادی در خلاف پوزیشن های خود دارند.

امتیاز اصلی  آنها نسبت به تریدرهای خرد این  است که آنها از توانایی  شان برای خرید و فروشهای بزرگ  در بازار استفاده می کنند تا عرضه و تقاضا را دست کاری کنند. آنها به معنی  واقعی کلمه می توانند بازار را به سمت مورد علاقه تان حرکت دهند.

اغلب مارکت میکرها یا دیگر بازیگران بزرگ  بازار به دنبال نقدینگی های  هستند که از طریق “جمع آوری استاپ لاس ها” بدست می آیند. آیا تابحال دیده اید که استاپ لاس شما فعال شود و در مدت کوتاه  بعد از آن بازار در جهت  که شما انتظارش را داشتید حرکت کند شما در زمان نامناسب درست گفتید) ؟ متأسفم که به شما این  را میگویم، شما قربانی  یک استاپ  هانتر بوده اید.

استفاده خوب از این اطلاعات

شما چطور می توانید از این اطلاعات برای هدف بود استفاده کنید  اگر شما یاد بگیرید که کجا این استاپ  هانترها می افتند، می توانید از نواحی  مهم دارای نقدینگی استفاده کنید تا شانس قرارگرفتنتان در همان طرفی که پول هوشمند است، افزایش یابد.

در تصویر زیر، لولهای مهم حمایت و مقاومت(مناطق احتمالی نقدینگی) را مشخص کرده ام و  چیزهای  را که میخواهم درباره اش صحبت کنم، شماره گذاری کرده ام. من این کار را انجام دادم تا به شما لولهای که جدا میکنم و فکر پشت تصمیماتم را نشان دهم.

اول از همه، دو تا از مهمتری  لولها در این چارت بالا ترین های و پایین ترین لو هستند. هر سرمایه گذار لانگ ترمی (بلند مدت ) که در این  بازه کوتاه می خواهد پوزیشن  Sell بگیرد ،استاپ لاس خود را بالاترین ( overall high ) قرار داده است.

به همین  تریب، هر سرمایه گذاری که پوزیشن  Buy گرفته یا می خواهد پوزیشن  Buy بگیرد، در طول این  بازه، استاپ لاس خود را در زیر ناحیه پایین ترین لو (overall Low ) قرار می دهد. هر دوی این  لولها مناطقی مهم  خواهند بود و باید مراقب آن ها باشیم برای وقی که قیمت سرانجام به آنها برمی گردد.

2 1

در اصل ، من  باید خط حمایت را زیر 1و3و 5 درست زیر بادی کندل های ناحیه 1 می گذاشتم. اگرچه حرکت شارپ  در 3 به این  ناحیه واکنش  داده اما بادی کندل ها پایینتر آمده است، من  باید لول حمایت بود را کمی پایینتر قرار می دادم تا نزدیک بادی کندل های ناحیه 3 باشد (مانند آنچه در تصویر میبینید .) 

نکته:

برخی  از تریدرها سطوح  حمایت و مقاومت خود را زیر شادوی ناشی از کندلهای پرنوسان قرار من دهند. من  سطوح  حمایت و مقاومت خود را درست زیر یا بالای بادی کندلها رسم می کنم زیرا کلوز کندل، رفتار قیمت را بهتر از یک کندل اسپایک (spike ) که به صورت رفت و برگشت حرکت کرده است نشان می دهد.

 چرا من  نواحی  4 و 6 را به عنوان نواحی  حمایت و مقاومت علامت گزاری نکردم؟  ناحیه 4 از نظر زمان  و مکانی خیلی نزدیک لول 2 است. برای این  من  نمی خواستم که 4 را به عنوان لول مهم علامت گذاری کنم  چرا که باید 6 را هم به عنوان یک لول مهم علامت گذاری میکردم. آخرین چیزی که من  می خواهم ان نام دهم این است که یک پوزیشن  Sell از 4 یا 6 بگیرم، فقنط برای فهمیدن اینکه مارکت میکرها یک استاپ هانتر بالای لول 2 انجام می دهند.

در اصل  لول زیر 1، شما را آماده میکند که قبل  از اینکه حمایت شکسته شود ،پوزیشن های Buy در نواحی  3 و 5 داشه باشید.

 چرا من  از 7 و 8 را به عنوان نواحی  حمایت و مقاومت استفاده نکردم؟  زمانی  که قیمت به ناحیه 7 بر می گردد جهش  قیمت بعد از برخورد قیمت به ناحیه 7 برای من  آنقدر قوی نیست که آن را به عنوان یک حمایت در نظر بگیرم. در نتیجه، موجی  که به ناحیه 8 رسیده به اندازه کافی  قوی نیست که آن را به عنوان لول مقاومت مهمی معرفی کنند حتی اگر قیمت هم خیلی خوب از آن لول دور شود.

سپس وضعیتی  مشابه آنچه قبلاً مورد بحث قرار گرفته است داریم .11خیلی نزدیک 9 است و 12 خیلی نزدیک 10 است. در هرمورد من  ناحیه ای را که دورتر است انتخاب میکنم.

زمان  که قیمت به 13 رسید (که همان لول مقاومت  استفاده شده در 10 است . من  انتظار یک ریورس (برگشت  در آن ناحیه را داشتم اما حرکتی  اتفاق نیفتاد. مشابه آن همانطور که قیمت به 14 رسید (که لول حمایت زیر نواحی 1و 3و 5 است  اینجا هم من دنبال ریورس میگشتم.

لول مقاومت با ی 15 به نظر می رسد همان لول 14 است که فقط در طول زمان تنظیم شده است (اغلب برای یک مدت  که قیمت  به آن لول برنگشته بود هنگام  که قیمت به لول بر می گردد این  اتفاق من  افتد ). همین  را برای حرکت شارپ  در نواحی  16 و قبلتر از آن یعنی  13 می توان گفت.

با گذشت زمان این  لولها می توانند کمی  جابجا شوند. این  همان چیزی است که من  در 1 زمان  که بادی کندل های ناحیه 3 بسته شد انجام دادم اما در مقیاس  بزرگتر.

در هردو مورد 15 و 16 موج های ورودی و خروجی  قشنگی  داشتند که این  کافی  است که آن ها را به عنوان لولهای حمایت و مقاومت مهم معرفی  کنیم. هر دو آن لولها بخاطر اینکه قیمت به آنها برمی گردد، فرصتهای معاملات  را فراهم می کنند.

سرانجام، من تردید  دارم که هر لول بالای 15 را به عنوان لول مهم علامت گذاری کنم مگر اینکه  قیمت یک های بالاتر از overall high درست کند.  می  بایست  هر  چیزی بین  آن لولها را ب  اهمیت در نظر بگیرم. یادتان باشد که اگر شما در حال طراحی  ترید برای لولهای مشابه هستید ،overall high  کم  جابجا می شود.

نکته: درحال حاضرشما احتمالا ً می  توانید ببینید که منظور من  زمانی  که می گویم انتخاب حمایت و مقاومت در بعضی  موارد ممکن است کم  ذهن  باشد چیست.

برای مثال، اگر شما می خواهید کمی  جسور باشید ، می توانید یک پوزیشن  Sell بگیرید که این  می تواند هنگام  که قیمت به overall high از نمودار مثال ما برمی  گردد ،اتفاق بیافتد. اگر  چه شما نمی  توانید به طور دقیق بفهمید بعد از گذشت زمان، نقدینگی  کجاست .

یک رویکرد محافظه کارانه این  است که منتظر قیمت باشید تا جابجای  قابل  توجه  در نزدیکی  ناحیه (لول تنظیم شده درصورت موجود بودن ) داشته باشد. مشکل این  است که جهش  قیمت ممکن است ادامه دار، شروع یک روند نزولی  جدید، باشد و بدون اینکه به شما شانس دوباره بدهد ،حرکت کند.

همانطور که می  بینید برای هر رویکردی نقاط مثبت و منفی وجود دارد. من  بیشتر محافظه کار هستم زیرا در گذر زمان یاد گرفته ام که از نظر روان شناختی  رویکرد محافظه کارانه برای من  بهتر است.

چگونه از حمایت و مقاومت استفاده می کنید؟

هنگام  که لول هایتان را انتخاب می کنید آنچه شما برای حمایت و مقاومت استفاده می کنید باید تعیین  کند  چه انتخابگری هستید. اگرشما تریگرهای خود را در نواحی  حمایت و مقاومت قرار من دهید شما بایست  بیشتر انتخابگر باشید. فقط نواحی  حمایت و مقاومت قابل  توجه  که احتمالا ً دارای نقدینگی  هستند ،مشخص کنید.

ایده این  است که شما می خواهید معاملات با کیفیت کمتری را تحمل  کنید در مقایسه با معاملات با کیفیت پایینتر. یکی  از راههای عالی  برای معاملات با کیفیت بالا  تنها راه انداختن  ستاپ هایی  است که در نواح  حمایت و مقاومت مهم رخ می دهد.

اگر چه شما برای ترید خود حمایت و مقاومت را به عنوان وسیله ای برای تعیین  لولهای سودده یا لولهای  که در آنجا ممکن  است مقداری پول از آن بگیرید استفاده می کنید، بهتر است تفسیر آزادانه ای هم از آنچه لولها به اندازه کافی  برای استفاده مهم هستند به کار ببرید. 

ممکن است به سادگی  برای مثال، از ناحیه ای نزدیک آخرین  های یا لو، به عنوان لول سودده، بی  ارتباط به اینکه آیا لول به اندازه کافی  خوب است یا نه، برای ورودیهای ترید استفاده کنید.

تصویر زیر را ببینید تا بهتر بفهمید درباره چه سخن  می گویم. من  لولهای حمایت  مهم را( سبز)  و لولهای مقاومت  مهم را( قرمز ) مشخص  کرده ام. همچنین  تعدادی لول کم اهمیت تر را به رنگ (خاکستری)  مشخص  کرده ام که برای مقیاس گیری یا سود گرفت  می تواند استفاده شود.

3 1

همانطور که در تصویر با  می توان دید، هنگام  که لولها را برای مقیاس گیری یا سودده  انتخاب می کنیم ،حالت محافظه کارانه کمتر قابل  تشخیص  است. در بعضی  مثالها، شما سعی  میکنید در ناحیه ای که امکان ریورس وجود دارد وارد ترید شوید.

هنگام که تریگرهای ورود دارید، شما فقط می خواهید مهمتری  لولها را انتخاب کنید تا اطمینان از تریند با احتمال بالا داشته باشید و شانس مارکت میکرها برای انجام یک استاپ  هانتر روی لول عمیقتر بعد از اینکه شما وارد بازار شده اید، محدودشود.

نکته: البته شما همیشه می  توانید از لولهای مهم استفاده کنید تا به خوبی  سود بگیرید یا مقیاس گیری کنید.

چرا این یک ستاپ خوب ترید است؟

ستاپ  Sell، در تصویر بالا چند چیز دارد:

  1. ستاپ  معاملات  در یک لول مهم مقاومت  اتفاق افتاده است.
  2. لول نشان می دهد که به عنوان یک استاپ  هانتر توسط مارکت میکرها استفاده شده است.

a) توجه کنید قیمت  چه قدر خوب به بالای لول نفوذ کرده و سپس دوباره در زیر لول بسته شده است.

b) هرکسی  که از این  لول Sell گرفته احتمالا  ضرر استاپ  لاس را تحمل  کرده است.

  • یک الگوی کندل استیک نزولی  قوی، الگوی اینگولفینگ نزولی  تشکیل شده در این  لول، و بسته شدن آن کندل زیر لول مقامت به خوبی  

لولهای حمایت و مقاومت مهم بزرگ میشوند

اگر شما در تعیین  اینکه آیا لول خاصی  به اندازه کافی  برای ورودهای معاملات  مهم هستند یا نه مشکل دارید، این  اغلب کمک کننده است که ببیینم لول بزرگ  می شود (در تایم فریم بالاتر نگه داشته میشود) .

4

در تصویر بالا، شما می توانید در تایم 1 ساعته تعداد کمی  لول مقاومت  ببینیند که به نظر مهم می آیند. اگرچه هنگام  که شما تایم فریم خود را به 4 ساعته تغییر دهید، آن  لولها عملاً محو خواهند شد همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

5

حرکت به تایم فریم بالاتر نویز تایم فریمهای پایینتر را می گیرد. اگر یک لول در تایم فریم بالاتر از آنچه در آن ترید می کنید هم برقرار باشد، احتمالا ً آن یک لول مهم است.

به طور مشابه شما می  توانید لولهای واضح را مشخص  کنید. برای مثال در  چارت با تایم فریم 4 ساعته لول بگذارید و سپس آن را به 1 ساعته پایین  بیاورید تا در آنها ترید کنید(کاهش  مقیاس )

نکته: اگر می خواهید با تکنیک “کاهش  مقیاس” روی  چارتهای 4 ساعته و 1 ساعته ترید کنید، شما بایستی  لولهای خود را براساس هایها و لوهای بادی کندل در  چارت 1 ساعته و نه در  چارت 4 ساعته تنظیم کنید. به عبارت دیگر، شما لولهای محکم را از تایم 4 ساعته بگیرید و سپس به  چارت 1 ساعته حرکت کنید تا آنها را خوب تنظیم کنید.

طبق تجربه من ، بنرای بدست آوردن نقطه خوب در این  تکنینک (هم کاهش  مقیاس هم افزایش  مقیاس)  بررسی  تایم فریم 3 یا 4 برابر بالاتر یا پایینتر تایم فریم ترید بود است. به عبارت دیگر، اگر شما دارید از تایم 5 دقیقه برای ترید استفاده می کنید آن را به  چارت 15 دقیقه بالا  ببرید تا اهمیت لولهای خود را  چک کنید. اگر شما برای ترید بود از تایم 1 ساعته استفاده میکنید آن را به 4 ساعته افزایش  دهید.

بعضی  از تایم فریمهای مشهور بخوبی  بنا  نمی روند. مثلا 1 دقیقه به 5 دقیقه ،30 دقیقه به 1 ساعته ،4 ساعته به روزانه، روزانه به هفتگی . این  امر به این  دلیل  است که  چارت 5 دقیقه 5 برابر  نارل 1 دقیقه است،  چارت 1 ساعته فقط دوبرابر  چارت نیم ساعته است و…

این باید گفته شود که اگر شما دارید در تایم فریم 4 ساعته ترید می کنید، برای مثال، و یکی   از لولهای شما در تایم فریم روزانه هم به نظر مهم می رسد (که 6 برابر تایم 4 ساعته است )، این لول برای ترید بسیار مهم است.

شما همچنین  می توانید برای این  هدف، تایم فریم مخصوص بودتان را بسازید. بعضی  از پلتفرمهای ترید مانند Trade Station و Ninja trader در پیش فرض خود به شما امکان ساخت تایم فریمهای مخصوصتان را میدهد.

لولهای clean break و backside

آخرین  مطلبی  که در اینجا می گویم ترید با لولهای حمایت و مقاومت backside است. هنگام که یک لول مهم حمایت  و مقاومت شکسته می  شود، اغلب قیمت به آن لول برمی گردد و به شما فرصت ترید را با احتمال بالا  خواهد داد.

برای مثال ،فرض کنید یک لول مهم مقاومت روی چارت بود مشخص  کرده اید اما اخیراً قیمت آن لول را شکسته و به سمت بالا  ادامه یافته است. اگر قیمت به لول مقاومت  قبل شما برگردد، همان لول، اغلب حمایت محسوب خواهد شد.

در تصویر زیر  چندین  مثال را می بینید که در آنها لولهای  که قبلاً مقاومت بوده اند تبدیل  به حمایت می شوند. همچنین  تعدادی مثال از clean breakouts از مقاومت قبل می بینید و همینطور بعضی  از سنیگنالهای خرید بعد از اینکه قیمت به لول حمایت  جدید (مقاومت قبلی)   برمی گردد، اتفاق افتاده است.

6

شما می توانید منتظر یک پرش مهم در قیمت بمانید تا تأیید بگیرید که لول حمایت  و مقاومت  جدید قیمت را نگه خواهد داشت یا می توانید رویکرد جسنورانه تری پیش  بگیرید و ستاپ  برگشتی خود را در انتظار یک پرش از محدوده قبلی  حمایت یا مقاومت ،همانطور که در تصویر بالا  می  بینید ،معامله کنید.

اگر مورد دوم را انتخاب کنید، یعنی  رویکرد جسورانه تر، قطعناً بایستی  در نظر داشته باشید که  چگونه قیمت به وضوح  حمایت یا مقاومت قبلی  را میشکند. دلیل  آن این  است که یک شکست نامناسب و ناپایدار می تواند موقعیت لول را تغییر دهد یا اهمیت آن را خنثی کند.

در تصویر زیر شما می توانید مثالهای  را از messy breakouts (بریک اوتهای بی نظم ) از ناحیه مقاومت  قبلی  ببینید. توجه کنید که  چطور قیمت ناحیه را تمیز نشکست و سپس آنجا را رها کرد. نسبتاً در هر دو مثال، قیمت به جلو و عقب در سراسر منطقه مقاومت قبل  خرد شده است.

7

کندل استیک تازمان که یک clean break نباشد، اهمیت ندارد. آنچه اهمیت دارد  چیزی است که بادیهای کندل استیک انجام می دهند. یک clean break، بی ارتباط با آنچه کندل استیک انجام می دهد یک بادی کندل استیک خواهد داشت که آن را می شکند و بعداً بادیهای کندل استیک در همان مسیر ادامه خواهند داد (تصویر صفحه قبل  را برای مثالها ببینید) . بادیها به عقب و جلو تکه تکه نخواهند شد و آنها در اطراف منطقه حمایت یا مقاومت، سایدوی و معلق نخواهند بود.

در دو مثال شکست های نامنظم بالا(  messy breaks )، اگر قیمت در زمان بعدتر به این  لول ها برگشت من  دنبال ورود خرید نیستم زیرا مطمئن نیسنتم که لول کجا  قرار گرفته است. همچنین  مطمئن   نیستم که بعد از آن شکست های نامنظم، بازار به این  نواحی  به عنوان حمایت واکنش دهد.

در عوض، من  منتظر پرش در ناحیه (اگر اصلاً  پرشی  باشد ) میمانم که برایم آشکار کند لول حمایت  جدید کجاست. به نظر من  این  تنها روش برای ترید با backside از یک لول است که به وضوح شکسته نشده است.

امیدوارم من  اثبات کرده باشم که انتخاب لولهای خوب حمایت  و مقاومت  به اندازه چیزی که فکر می کنید سخت نیستند. امیدوارم  چیزهایی  یاد گرفته باشید که شما بتوانید فوراً از آنها برای موفقیت بیشتر در ترید استفاده کنید.

نویسنده: Chris Padgett

مترجم: مصطفی 

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.