conisma5main banner

14قانون برای بقای معامله گران پرایس اکشن

پرایس اکشن اولیم ابزار هر تریدر است آن هم به این دلیل ساده که همه چیز بر پایه پرایس اکشن بنا شده است. پس همه چیز از آن مشتق شده و پرایس اکشن زیربنای همه چیز است. در زیر خلاصه ای از بحثهای قیمت و حالت ذهنی مورد نیاز برای کار با پرایس اکشن آورده شده است:

الگوهای قیمتی را بشناسید فقط دو هفته زمان می برد که با تک تک انها آشنا شوید.

ساختار قیمت در شناسایی فرصت های معاملاتی موثر است. هر چه فرصتهای بیشتری داشته باشید عملکرد بهتری خواهید داشت . پیوند با یک یا دو استراتژی و کسب نتایج متوسط یا ضعیف با آنها موجب زیان شما خواهد شد. با تقسیم قیمت به الگوهای عملی متعدد، شانس کافی برای پیروزی دارید.

2-خطوط روند را با استفاده از نقاط گذشته و کنونی رسم کنید.

خطوط روند مرسوم ، آخرین خطوطی هستند که شکسته می شوند و چون بسیار واضح هستند ، قیمت غالبا در اطراف آنها رنج می شود و زمانی که قیمت به شکل مارپیچی حرکت می کند، ورود به معامله بسیار سخت می شود. خطوط روند داخلی با استفاده از نقاط تاریخی رسم می شوند و ممکن است بارها تست شوند و ناگهان بشکنند. این شکستها پیش از شکست خط روند اصلی و خارجی رخ می دهند.

3-قانون اصلی الگوهای پرایس اکشن را بشناسید

هر کدام از آنها ممکن است درست جواب ندهند. برای هر دو سناریو یک نقشه حمله داشته باشید.

چیزی که درمورد کتابهای پرایس اکشن مرا آزار می دهد این است که نویسنده جهت قیمت را بر اساس یک الگو در نظر می گیرد. شما باید علاوه بر استفاده از الگوهای رایج، توانایی شناخت مواقع عمل نکردن الگو ها را هم داشته باشید.مثلا وقتی یک پرچم صعودی داریم ، ولی 38 درصد حرکت اولیه به سمت پایین می شکند، این الگو دیگر جواب نمی دهد.

4-کنجکاو باشید.

اگر اتفاقی رخ می دهد که انرا درک نمی کنید، سعی کنید دلیل آنرا بفهمید تا دفعه بعد بتوانید از آن استفاده بکنید.

  برای درک نحوه عمل قیمت، هیچ چیز قوی تر و کاربردی تر از مشاهده مستقیم چارت و توانایی تشخیص رفتار قیمت نیست. من طرفدار استفاده از فیبوناچی در این مورد هستم.خطوط روند را به صورت تصادفی رسم کنید  تا درک بهتری از حرکات برگشتی قیمت داشته باشید.

5-نکات کوچک منجر به سودهای کلان می شود.

اگر قیمت به یک لول شکسته شده واکنش می دهد، از آن استفاده کنید.

وقتی یک سطح چندبار مورد حمله قرار می گیرد ، از آن استفاده کنید. گاهی قیمت به سرعت از یک سطح می گذرد. این سیگنالها نقاط ورود بهتری را نشان می دهند پس اماده باشید و واکنش ها را تشخیص دهید.

6-اعداد فیبوناچی یک راهنما مفید هستند.

آنها را با تکنیکهایی که مناسب شما هستند به کار ببرید.

اعداد فیبوناچی را می توان علاوه بر کاربردهای سنتی آنها ، در روشهای مختلف به کار برد. مثلا می توان در یافتن نقاط بازگشت قیمت از آنها استفاده کرد که گاهی فقط 12 تا 15 پیپ سوددهی دارند اما وقتی سطوح 68 تا 74 درصد لمس می شوندچرخش کلی در قیمت رخ می دهد.

7-روندهای حرفه ای را ترید کنید نه حرکات کوچک ناشی از ترس را.

وقتی قیمت در یک محدوده مشخص حرکت می کند با آن همرا ه شوید.هر چه روند بزرگتر می شود ریسک شما کمتر می شود.

طیق یک گفته قدیمی ، در بازار دو نوع حرکت وجود دارد . یکی حرکت حرفه ای که در آن قیمت مرتب کمتر یا زیادتر می شود و دیگری حرکت آماتور که در آن حرکت اصلی انجام شده  و بازار رنج شده است ولی آماتورها ، تازه وارد می شوند.رسم خطوط در اطراف محدوده حرکت قیمت به خوبی حرکت حرفه ای را به شما نشان می دهد و شما می توانید از روشهای دنبال کننده روند استفاده کنید.

8-مومنتوم را نمی توان متوقف کرد.

بسیاری از تازه کاران سعی دارند قطار باری را متوقف کنند. وقتی یک حرکت حرفه ای تمام می شود ، آماتورها وارد می شوند ولی حرفه ای ها پس ار مدتی ، ادامه می دهند.این حرکات در دوره زمانی کوتاهی انجام می شوند و سعی در متوقف کردن آنها  در واقع اهدای پول به بروکر است.روند اصلی را دنبال کنید و بدانید که برای تغییر روند به مومنتوم بزرگی نیاز است.

9-برنامه ریزی نکردن، در واقع برنامه ریزی برای شکست است.

معامله گرانی که پشت میز می نشینند و فورا دستورات خرید و فروش را اجرا می کنند، معامله گر نیستند بلکه اهدا کنندگان پول هستند.

فرایند قبل از زدن دکمه سل یا بای، شامل ارزیابی دقیق چند چیز است.انگشتان معتاد به زدن دکمه ها، در پایان روز بازنده اند.تمرین کنید.

10-اگر قیمت در محدوده ایست که به تازگی دیده شده است، تغییر خواهد کرد.

اگر قیمت سقف و کف های جدید می سازد ، دیوانه خواهد شد.

وقتی قیمت بدون هیچ محرکی بازگشت می کند، می خواهد تغییر کند.قیمت به تازگی این سطوح را دیده است و نمی توان انتظارهمان حرکات منتهی به این محدوده را داشت. آرام باشید. روش داشته باشید..

11-از خود بپرسید : چه چیزی را از دست می دم؟

فقدان تحلیل کامل منجر به ترید بد و ترید بد موجب عقب نشستن و فکر کردن می شود.مطمئن شوید که بهترین روش های ورود و خروج را در نظر گرفته اید

12-لذت بردن از ترید،راهی آسان برای پیشرفت است.

ترید کردن با ناامیدی موجب نا امیدی بیشار می شود.بگویید: اینکار آسان است. معامله گران در ابتدای کار لذت بیشتری می برند، گرسنه اند و راههای بیشتری را برای موفقیت جستجو می کنند. با گذشت زمان این امر کم می شود. معامله گری نباید به استرس ختم شود. استرس خیلی چیزها زا از بین می برد: روابط  ، شکم صاف و حساب معاملاتی را

13-اگر متوجه موقعیت نمی شوید، ترید نکنید.

بهتر است به کازینو بروید و قمار کنید تا پول کمتری ببازید.تا مطمئن نشدید ، عقب بنشینید و به روشهای بیشتری مسلط شوید تا اطمینان حاصل کنید.

14 قانون برای بقای معامله گران پرایس اکشن

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.