خلاصه ای بر مفهوم عرضه و تقاضا برای شما

 خلاصه ای بر مفهوم عرضه و تقاضا برای شما

موضوعات مورد بحث در این فصل:

*به دست آوردن درک عمیق تری از فهمیدن بازار ، با یادگیری اینکه چگونه فراتر به چارت نگاه کنیم، نگاه کردن فراتر از معمولی به  نمودار  و درک عرضه، تقاضا و جریان سفارشاتی که  مسئول ایجاد حرکات  قیمت بود  اند.

*چگونه به چارت بدون اندیکاتور نگا  کنید.

*چگونگی به دست آوردن حداکثر سود و کاهش ریسک با شناسایی دقیق الگوهای تکراری قیمت.

*بیش از 30 تصویر برای کمک به شما در تشخیص شکستها (بریک اوتها)، بازگشتی ها ،  پولبکها  و شکافها.

*توقف تعقیب بازار و یادگیری برای پیش بینی حرکتها در نرخ ارز با یک رفتار فعال  و تهاجمی.

*اشتباهات مکرر معامله گران مشتاق زمانی که مفاهیم عرضاه ، تقاضا  و جریا ن  سفارشات را  به  خوبی  درک نمی کنند.

درک آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد، کلید توسعه هر روش معاملاتی است . به کندل ها بار روی صفحه نمایش خود فقط به عنوان کند  های قرمز و سبز رنگ و الگوهایی که به شما عرضه و تقاضا را می گویند نگا  نکنید. 

درک این مفاهیم همه کارهای معاملاتی فارکس شما را تغییر  خواهد  داد. این  به  شما  توانایی  تجارت ،  بر اساس آنچه که از طریق حرکات قیمت در بازار بیان می شود را می دهد . این  منبع   می تواند بقدری مفید باشد تا شما را از کوه اخبار و اطلاعاتی که هر روز تولید می شود عبور دهد و شما را قادر سازد آنچه را که واقعاً در نمودار مشاهد  می کنید معامله کنید .

“حرکات قیمت چیست؟”  این یک سؤال  از طرف معامله گران  مشتاق  است . این فصل تلاش میکند که شرح دهد وقتی شما به دنیا  رد پای قیمت در چارت میگردید ، دیگر رازی وجود ندارد.(دیگر رازی باقی نمی ماند)

باید توجه کنید که حرکات قیمت ، فقط همان سووینگ بالا و پایین نیست . خیالتان راحت باشد در بقیه این فصل ما شما را در تاریکی رها نمی کنیم.

تحلیل به روش نقاشی کردن حمایتها  و مقاومتها  بسیار آسان است ، زیرا اصلاً مهم نیست. اگر چه واضح است که مفهوم این حرف مطلق نیست و نیاز به اصلاحاتی هم دارد .

درک تصور کلی از یک مطلب تئوری ، مترادف این نیست که این مفهوم در عمل وجود ندارد ( یعنی تحلیل خالی فقط با مشخص کردن حمایت و مقاومتها به درد نمیخور  چون همه بلد هستن ، از طرفی اینطور هم نیست که دیگه کلاً به درد نخور  ، منظور اینه خیلی از مواقع  به درد نمی خوره ، به ندرت هم ممکنه حتی درست هم عمل کنه، مترجم.)

این بخش پویایی حرکات قیمت را مختل می کند و با  کمک تعداد زیادی از نمودارها، این مفهوم را کاملاً درک می کنید و یاد می گیرید  چگونه  با  آن معامله کنید. این دانش جدید باعث می شود که شما نماودارهای  جدید  را با حس  جدیدی از عینیت و تجارت در روشی بسیار آرام و پیشگیرانه ببینید.

1. عرضه و تقاضا – هنوز برای شما یک مفهوم مطلق است؟

واکنش معامله گران نسبت به بازار این است که عرضه و تقاضا نرخ ارز را تغییر می دهد. اینها ، به  نوبه خود، تمام اطلاعات را منعکس می کنند: به طور کلی، قیمت ها کاهش می یابد، در حالی که  اکثر شرکت کنندگان بر این باورند که قیمتها بیش از حد بالا هستند و بالا میروند زمانی که  آنها  به نظر بسیار پایین است. نه هیچ منطق ذاتی برای بازار  وجود  دارد و نه  یک  هوش  بالاتر  که   می تواند رمزگشایی شود، بلکه برعکس است: بازار شامل یک تود  ای از افراد  منطقی  است  که  واکنش آنها قطعاً به طور منطقی نیست. آنها معمولاً بین دور  های حرص و طوفان ترس و وحشت قرار دارند.

بسیاری از شرکت کنندگان در بازار و دلایل بسیاری وجود دارند  که  هر  یک  از آنها تصمیم می گیرند در یک لحظه معامله خرید یا فروش کنند که هیچ سیستمی قادر به رمزگشایی  این رفتار دسته جمعی با توجه به تمام متغیرهای آن نخواهد بود.

به طور معمول  گفته شد  است که معامله گر چارت،  با ماهیت خودش، بیشتر یک هنر است تا یک علم. اگر فرض کنیم که بازارها توسط انسان ها ساخته شد  اند و نه روش های  تحلیلای ، این  فرض درست است. تمام معامله گران، به نوعی، به سطوح قیمت توجه می کنند، اما این که چگونه  به آنها واکنش نشان می دهند دقیقا یکسان نیست.

تبدیل شدن شما به یک معامله گر نیاز به یادگیری نحوه رفتار در یک محیط غیر قابل پیش بینی را دارد. ضروری است که یک چارچوب استراتژیک ایجاد کنیم که با آن الگوهای رفتاری مشارکت کنندگان بازار را شناسایی کنید. این اطلاعات مزایای آماری را برای عمل به بازار ارائه می دهد.

برای شروع توسعه مهارت های تحلیلی خود، لازم است که قادر به شناسایی سطح عرضه و تقاضا و انداز  گیری قدرت آنها باشید. یکی از مزایای سطح عرضه و تقاضا، هماهنگی آنها  و این  واقعیت  است که آنها در روز، هفته و بعضی موارد برای ماه  ها و سال  ها قابل مشاهد  هستند.

جای تعجب نیست که اکثر دستورالعملهای معاملاتی با نادید  گرفتن این مسئله که به عنوان یکی از ارکان تجزیه و تحلیل تکنیکال  است،  آغاز می شوند. با منطق آن، این یک  مفهوم  ساد  برای  درک است، اگرچه، این نیز جایی است که بیشتر معامله گران بی تجربه شکست مای  خورند .

چه کسی هست که تا الان پوزیشن معاملاتی را باز نکرد  و دید  که بازار به سرعت در جهات  مخاالف  قرار می گیرد تا در نهایت حد ضرر او را فعا  کند و آن را پوزیشن را از دست بدهد؟ و حتی بدتر : چند بار بازار پس از اینکه موقعیت شما را برای حد ضرر خوردن بسته ، و سپس به جهت  اصلی  خود (درجهت تحلیل شما) تبدیل شد  است؟

تیم PFX از شما دعوت می کند تا به مجله اقتصاد شمار  131 مراجعه کنید تا مطمئن شوید  که  موضوع را درک کرد  اید.

 ————

،، انداز  گیری عرضه این است که چه مقدار از یک کالای خاص در هر زمان در دسترس است. با افزایش عرضه ارز، پو  ارزانتر می شود. در مقابل، با کاهش عرضه ارز ، ارز با ارزش تر می شود . در طرف دیگر معادلات اقتصادی، ما تقاضا را پیدا می کنیم. اندازه گیری تقاضا میزان  کالای  خاصی  است که در هر زمان می خواهید .تقاضا برای یک ارز ، اثر  معکوس  بار  ارزش یک  ارز نسبت  به  عرضه همان دارد. همانطور که تقاضا برای یک ارز افزایش می یابد ، ارز با  ارزش تر  می  شود ، و همچنین برعکس، وقتی تقاضا برای یک ارز کاهش می یابد، ارز کم ارزش می  شود .

برای  نشان  دادن نحوه  تعامل عرضه و تقاضا برای تعیین یک نرخ ارز مطلوب در بازار فارکس، ما قصد داریم  از یک نمودار استاندارد عرضه و تقاضا استفاد  کنیم. عرضه توسط یک خط مورب  نشان  داد  شده است که از نقطه کم در انتهای سمت چپ تا نقطه ی بالا در انتهای راست خط  به  سمت  پایین  حرکت می کند. تقاضا توسط یک خط مورب نشان داد  شد  است که از نقطه  ی بالا  در انتهای  سمت چپ به نقطه ی پایین در انتهای  سامت  راست  خط  کشید  می  شود . در نهایت ، نرخ  مبادله ای ایده  آل با نقطه ای که دو خط مورب در آن متقابل هستند، نشان داد  شد  است.

 ————

بعد، Sam Seiden به شرایط اولیه در یک بازار آزاد شناور اشار  می کند:

،، بازار ارز خارجی (بازار فارکس)جایی است که نرخ ارزهای جهانی برای همه از جمله دلالان بازار و کاربران نهایی پول  تعیین شد  است. افراد و شرکت ها اقدام به خرید و فروش ارز را  بسیار شبیه به خرید و فروش هر چیز دیگری انجام می دهند. اقتصادهای  قوی  دارای ارزهای  قوی  هستند .

وقتی بازار های فارکس را تجارت می کنیم، در واقع  اقتصادها را معامله می کنیم. بنابراین، عرضه و  تقاضا برای ارز ، بستگی به سلامت فعلی و انتظاری که از سلامت یک اقتصاد کشور می رود است .

محدودیت های جریان سرمایه در اکثر کشورها حذف شد  است و کشورها نیروهای  بازار  را آزاد می کنند تا نرخ ارز  با توجه به ارزش های ذاتی خود ارز بر اساس عرضه و تقاضای خالص  تعیین شود.

 ————

در مقاله دیگری، سام سیدن، اصول  اصلی را که امروز  بازارهای مالی را مشخص می کند، توضیح اجمالی می دهد.

اولین اصل بیان می کند که “حرکت قیمت در هر بازار آزاد، عملکرد یک رابطه  در حاال عرضه  و تقاضای درون آن بازار است”. قانون دوم بیان می کند که “هر کدام و همه تاثثیرات  بر  قیمت  در قیمت منعکس می شود.” در نهایت، قانون سوم می گوید: “منشا حرکت / تغییر قیمت معادله  ای است که یکی از دو نیروی رقابتی (خریداران و فروشندگان) با قیمت خاص صفر  می  شود .” اول،  درک کنید که همیشه دو نیروی رقابتی در بازار کار، خریداران و فروشندگان وجود دارد. هدف ما تعیین این نیروها و شناسایی قیمت ها است که در آن عدم تعادل  بیشتر است زیرا این باعث ایجاد تغییر یا حرکت در قیمت می شود.

حمایت چیست؟

سطح حمایت  یک سطح پایین تر ازقیمت  است که تقاضا از عرضه قوی تر  است  و قیمت  را به  سمت بالا می برد. تقاضا مترادف با صعودی، گاو (بولیش)و خرید است.

سطح حمایت  یک سطح پایین تر ازقیمت  است که تقاضا از عرضه قوی تر  است  و قیمت  را به  سمت بالا می برد. تقاضا مترادف با صعودی، گاو (بولیش)و خرید است.

در سطح حمایت، انتظارات عمومی به این معنا است که تقاضا از عرضه فراتر خواهد رفت، بنابراین  قیمت زمانی که قیمت به آن سطح می رسد، افت قیمت  را کاهش  مانع  دهد . در نتیجه  انتظار  می رود که قیمت به سمت بالا برود، زیرا قیمت حمایت شد  است و تقاضا به  اندازه  کافی  قوی  است تا من  از کاهش بیشتر قیمت شود.

بازار، که به عنوان میل میلیون ها سرمایه گذار شناخته می شود، قیمت پایین  را به  انداز  کافی  پایین و قابل قبول  برای خرید می داند، بنابراین وقتی  قیمت  به  آن ارزش می  رسد ، خرید  ها افزایش می یابد. منطق حاکی از این است که با کاهش قیمت به سمت حمایت و ارزان تر  شدن ، خریداران بیشتر تمایل به خرید دارند. با افزایش تقاضا، قیمت ها بالاتر می روند.

مقاومت چیست؟

در یک نمودار، سطح مقاومت یک سطح حداکثر مشخص شد  است که در آن عرضه بیش از تقاضا است، توقف حرکت به سمت بالا در نرخ ارز، و در نهایت قیمت از آنجا کاهش یافته است.

عرضه مترادف با نزولی، خرس(بریش)و فروش است.

201 1

اگر بازار معتقد است که سطح قیمت بسیار بالا است ، افزایش  فروش  در آن زمان  قیمت را  به  ارزش می رساند.

به عبارت دیگر، سطح مقاومت یک قیمت مرج  است که فشار فروش آن بیشتر از تقاضا است . در بسیاری از موارد این فشار بسیار زیاد است و می تواند من  افزایش سری  قیمت ها شود. سطوح حمایت و مقاومت در درجه او  با تجزیه و تحلیل تکامل فعالیت قیمت در نمودار تشخیص  داد  می شوند و تعیین می کنند که قیمت ها پس از یک دور  افزایش یا سقوط متوقف شوند.

بنابراین مقایسه مقاومت در مقایسه با سطح قیمت است که انتظار می رود فشار فروش  باه  انداز  کافی قوی باشد تا از افزایش بیشتر قیمت جلوگیری کند . منطق حاکی از آن است که با  افزایش   قیمت به سمت مقاومت، فروشندگان بیشتر تمایل به فروش دارند و خریداران کمتر مایل به خرید  هستند. هنگامی که قیمت به سطح مقاومت می رسد، اعتقاد بر این است که عرضه به تقاضا برسد  و از افزایش قیمت به بالای آن جلوگیری کند.

–این درس و ویدیوی مجاور دور  ی ملزومات فارکس، تیم PFX انواع مختلاف  نمودار  را با نگاه کردن به سطوح حمایت و مقاومت نشان می دهد.—

علاوه بر این، جیمز چن ما را با اطلاعات ارزشمند در مورد نوع دیگری از نمودارها، نقطه و شکل به ما نشان می دهد تا حرکات قیمت را تصور کنیم:

به طور خلاصه، برخی ممکن است نمودارهای نقطه و شکلها را به عنوان  معامله گری  بار  اساس  حرکات قیمت(پرایس اکشن) خالص مشخص کنند. این به این دلیل  است  که  تنها  قیمت ، که  مسلماً مهمترین جنبه تحلیل تکنیکال  است، معمولاً در این نوع نمودار (در قالب X و O) گنجانده شده  است. داد  های دیگر که به راحتی در نمودارهای کند  استیک یافت می شود، مانند زمان  و دور  باز و بسته شدن کندلها،  به طور کلی در نمودارهای نقطه و شکل قرار می گیرند. اینها عوامل نظم بی نظیر حرکات قیمت (پرایس اکشن )هستند.

*در یکی دیگر از وبلاگ ها، جیمز همچنین درباره  تغییرات نمودار کندل  اساتیک ، هیکین  اشی  صحبت می کند:

نگاه متمایز نمودارهای هیکین ایشی در اولین نگا  قابل  توجه  است . در طول   دور  های  تکرار ، سری های تقریبا بی وقفه کندلهای جامد یا توخالی، قانون می باشند. این بدان  معنی  است  که  حتی در اصلاح های جزئی در روند قوی، نمودارهای هیکین ایشی عمدتا یک  روند حرکت  را در یک جهت نشان می دهد.

بنابراین، در طول  این دور  های  تکراری ، نمودار  های  هیکین  ایشی  بهترین کار خود را در نشان دادن اینکه آیا روند به پایان رسید  است یا هنوز دست نخورد،   انجام می دهند.

همانطور که متوجه شدید، روش های مختلفی برای تجسم حرکت قیمت  وجود  دارد. مهم  این  است که شما می دانید که تمام اقدامات قیمت که شما در نمودار  مشاهد  می  کنید  از شرکت  کنندگان در بازار خرید و فروش ارز حاصل می شود. با وجود این  که  چندین  روش برای  ضبط  حرکات قیمت در یک نمودار وجود دارد، ما از کند  استیکهای  ژاپنی  در سر  فصل  های  مرکز  آموزش استفاده  می کنیم.

در سطوح حمایت و مقاومت چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما مقاله هایی را در مورد چارتیسمی (معامله گری بر روی چارت)خواند  باشید ، پس  شما  قبلاً  می دانید که گفته شد  است: “هنگامی که  یک  مقاومت  شکسته  می  شود ، ما  در روند  صعودی قرار داریم و مقاومت به حمایت تبدیل می شود. برعکس، هنگامی  که  حمایت  شکسته   می شود، ما در روند نزولی قرار داریم و حمایت به مقاومت تبدیل می شود “با وجود  اینکه  این  نظریه درست است، توضیح نمی دهد که واقعاً چه اتفاقی در پشت این نمودار رخ می دهد.”

یک توضیح ساده مانند: “چه کسی برایش مهم است که چگونه کار می کند، حقیقت این است که آن کار می کند” یا “این کار می کند زیرا همه از آن استفاده می کنند ” نباید  کافی باشد وقتی که به دنبال درک پویایی عرضه و تقاضا باشید.

مفهوم حمایت و مقاومت بسیار آسان است و میتوان  آن را درک کرد  و آن ها  دارای برخی  از مؤلفه ها هستند که تجزیه و تحلیل نمودار شما را بهبود می بخشند: رابطه بین عرضه و تقاضا که  در هر سطح قیمت وجود دارد می  تواند  با استفاده  از روش های  مختلف  اندازه  گیری  شود .

همچنین عامل زمان یک عنصر مهم در تجزیه و تحلیل است و باید در نظر گرفته شود. این  واحد  و تمرین فصل A کاملاً با هر دو جنبه برخورد می کنند.

بیاید شروع کنیم تا میزان بالقوه  عرضه و تقاضا را در نمودار نشان دهیم.

در این نمودار EUR / USD 4HR شما می توانید ببینید که چگونه عرضه به  پایان  می  رسد از جایی که بازگشت حرکت قیمت از منطقه مقاومت در سطح  0,9080 شروع می شود و همچنین روند نزولی می شود.  در 0,9080 جایی است که اکثر فروش را انجام میدهند  تا زمانی  که  در سطح پایین 0,8750برسد و از فروش خسته شد  باشند.

203

به طور مشابه، از نمودار زیر می بینیم که تقاضا پس از بالا رفتن قیمت در سطح  پایین 0,8750زمانی که میزان تقاضا در بالاترین حد بود،  کاهش می یابد.

204 2

سطح حمایت یک سطح قیمت است که برای تعداد زیادی از خریاداران  جذاب  است . اگر  تقاضا برای خرید یک ارز معین به انداز  کافی بالا باشد (بالاتر از تمایل به فروش)، حرکت نزولی نرخ  ارز در نهایت کند خواهد شد و حتی معکوس خواهد شد. این همان چیزی است که در اطراف  سطح  0,8750 اتفاق افتاد: قدرت خریداران توانست فشار فروشندگان را متوقف کند. این همیشه  اتفاق  می افتد؟ خوب، نه همیشه، اما با تعداد تکرارهای فوق العاده  ای اتفاق می افتد.

جیمز چن  بیشتر در مورد آنچه که معمولاً به عنوان نبوت خود به انجام می رساند به ما می گوید:

یادداشت سری  در مورد نقش مهمی از “پیش گویی خود به خود” در تجارت  فارکس  و تجزیه  و تحلیل تکنیکال . یکی از دلایل اصلی که  بسیاری  از جنبه  های  تجزیه  و تحلیل  تکنیکال ،  به  خصوص مفاهیم مهم مانند حمایت و مقاومت، به نظر می  رسد  که  به  طرز  قبال  توجهی  کار  می کنند، با این پدید  ارتباط دارد.(مترجم: مفهوم کلی : یکی از دلایل اینکاه فکار  می  کنیم در حمایت و مقاومتها بازار بر می گردد پیش گویی های ذهنی و تراوشات ذهنی خود معامله گران است). پیشگویی خود به خودی پیش بینی است که خود را ثابت می کند.

در مورد تجارت فارکس و تجزیه و تحلیل فنی، سطح حمایت / مقاومت خاصی ممکن است معتبر باشد  و به  میزان  قابل  توجهی مورد احترام قرار گیرد به سادگی به این علت که  سطح  شناخته  شد  است  و بنابراین  توسط یک توده  عظیم معامله گران مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد. بنابراین، برای مثال،  یک  سطح فیبوناچی 38.2٪، یک پیوت پوینت R1 و یک خط حمایت  قوی  برای  روند  صعودی ، در واقع  خواص پیش بینی جادویی را ندارند.

بیشتر این واقعیت است که این  سطوح  به  طور  کلی  پذیرفته شد  اند و بناابراین  توسط  بسیاری  از معامله  گران  بسیار  مورد  توجه  و معامله  قرار  می گیرند و اغلب اهمیت اقدامات قابل توجهی را در بر می گیرند. نقش پیشگویی  خود  ، یکی  از کلید های تحلیل تکنیکال  مؤثر در بازار فارکس و همچنین سایر بازارهای تجاری مالی است.

205 1

—مشاهدات خوب!  ما به زودی این را برای شما توضیح خواهیم داد، اما کلمات جیمز چن را دست کم نگیرید زیرا اغلب آنها مزایایی بیش از حد را در بازار به شما ارائه می دهند.–

در واقع  عرضه و تقاضا دو نیرو هستند که در هر زمان معین در بازار همگام می  شوند .  همانطور  که در تصویر زیر نشان داد  شد  است که در آن دو نیرو در معرض هم قرار  می  گیرند ، سرعت  حرکت قیمت در وسط نمودار کاهش می یابد و به طور موقت در یک سطح  که  دو نیرو  مساوی هستند برابر است. هنگامی که عرضه و تقاضا برابر است، قیمت ها به هر دو طرف حرکت می کنند و گاوها و خرس ها هرکدام به نحوی بازار را کنترل می کنند.

206 1

خریداران و فروشندگان دو نیرو مخالف را ایجاد می  کنند  که  قیمت  ها  را حرکت  می  دهند .

خریداران می خواهند ارزان خرید و پس از فروش گران تر داشته باشاند . و فروشندگان ، برعکس ، همیشه به دنبال فروش گران قیمت برای خرید پس از آن هستند. بنابراین هر پیپ که حرکت نرخ ارز را نشان می دهد بازی است بین قدرت دو طرف: اگر نرخ ارز افزایش یابد تنها با یک پیپ، بدان معنی است که خریداران برند  هستند، و حرکات  نزولی یک پیپ  نشان  دهند  اعمال  تمایل فروشندگان برای فروش خود در آن لحظه می باشد.

سطح حمایت یا مقاومت یک سطح است که در آن یک توده عظیم معامله  گران  (یا  سارمایه ) با  هدف خرید یا فروش یک ارز مشخص در هم می آمیزند. این سطوح به وسیله معامله گران به آنها واکنش نشان می دهند و به همین دلیل تمایل به تکرار  مجدداً  نشان  می  دهند . این  شرکت  کنندگان بازار در مورد قیمت گذاری مشخصی موافق نیستند، آنها فقط  بار  اساس  ارزیابی  خود  مبنی بر اینکه نرخ ارز برای خرید بیش از حد زیاد است (مقاومت)  یا برای فروش بیش از حد زیاد است (حمایت) ، همخوانی دارد.

بنابراین همیشه سؤال  این است که چه  تعداد  از معامله  گران  تصمیم می گیرند چگونه به یک سطح واکنش نشان دهند، اما همیشه عدم تعادل  را در یک قیمت خاص داریم(دقیقاً همه معامله گران یک نقطه را بعنوان گرانی یا ارزانی روی آن موافق نیستند)

این واقعیت که سطوح خاص قیمت در گذشته قابل توجه بوده است، به ما می گویدد  کده  آنها ممکن است تأثیر کافی در روند حرکت قیمت ها در آینده داشته باشند. گاهی اوقات سطوح حمایت و مقاومت در نمودارها بسیار واضح اسدت  و برای  مددت  طولانی  باقی  میمانند. این پدیده “حافظه” بازار است.

هنگامی که قیمت به پایین می رسد و سپس به طور قابل ملاحظه  ای افزایش  می  یابد ، هر  دو خریداران اعم از آنهایی که در آن پایین خریداری کرد  اند و آنهایی که فرصت  خرید  را از دست  داد  اند مایل به وارد شدن به معامله خرید هستند و منتظر هستند که قیمت دوبار  به  آن سطح  برسد.  

پس  این پدید  پویایی، می تواند تا زمانی که تعادل  خریداران و فروشندگان تغییر می کند، تکرار  شود. این چیزی است که در نهایت رخ می دهد، در غیر این صورت اگر  قیمت  ها  فقط  بین  دو سطح قیمت گذاری اتفاق نیافتد بازار به طور بی وقفه  در حال  گسترش  است . اما  بازار  نسابتاً  پیچید  است و بسیاری از متغیرها می توانند تاثیر قیمت را تحت تاثیر قرار دهند. اعتقاد کلی  به  قیمت خوب برای خرید (حمایت) ممکن است تا زمانی که قیمت در نهایت ریزش نکند ، همچنان استوار باقی بماند.( بعد از شکست حمایت ، قدرتی برای ورود مجدد خریداران باقی نمی ماند) 

به نمودار زیر نگاهی بیاندازید: حمایات  انجاام  نشاد  و شکست. در  زیر  حمایت  سیگنالهایی  که  خریداران بیشتر مایل به خرید باشند در آن سطح نیست (خط سبز).

207 1

به طور مشابه،  سطح عرضه به طور نامحدود شکسته نمی شود و شکست بیش  از سطح  مقاومت  نشانه ای از عرضه است که خسته شد  است و تقاضا بیش از آن است. شکست یک مقاومت  لزومااً نشان دهند  یک تقاضای بزرگ نیست، فقط این است که تقاضا به  میزان  قابل  توجهی  باالاتر  از عرضه است یا این که عرضه وجود ندارد.

در زیر نمودار زیر را ببینید: شکست و خارج شدن از  مقاومت،  تمایل جدید برای خرید و / یا عدم انگیزه  برای فروش را ثابت می کند.

هنگامی که قیمت یک سطح مقاومت را شکست و به قله های جدید برسد، این به این معنی اسات  که خریداران انتظارات خود را افزایش داد  و در حا  حاضر،  حاضر به خرید با قیمت  های  بالاتر  هستند. و این هم به همان  اندازه مهم  است  که  فروشندگان  مجبور  به  فروش  در آن سطح    نمی شوند و ترجیح می دهند صبر کنند تا قیمت ها بالاتر از سطح مقاومت باشند.

هنگامی که یک سطح مقاومت شکسته می شود، ما باید مقاومت دیگری را در سطح قیمت  بالاتر  تعیین کنیم. همانطور که قیمت ها به  سطح  بالاتر  می  رسند ، فروشندگان  دوباره به  قدرت   می رسند، زیرا خریداران تمایل دارند خرید را با قیمت های بالاتر متوقف  کنند .

در این  مرحله ، توجه ویژ  ای به این واقعیت دارد که اقدامات قیمت چیزی است که همیشه بین سطوح  حداکثر  عرضه و تقاضا اتفاق می افتد. به عنوان یک معامله گر، شما باید چشم های تحلیلی  خود  را بارای  شناسایی مناطق بین حداکثر میزان عرضه و تقاضا، که قیمت هنگامی که یک  سطح  را شکست  برای رسیدن به یک سطح بعدی تلاش می کند را، بهبود بخشید و سریعاً آن را پیدا کنید . 

208 1

–از شرکت کنندگان در بازار به عنوان دو گروه  مخالف از خریداران و فروشندگان یاد  نکنید . به  خاطر داشته باشید فارکس یک بازار دو جهته است، در حالی که هر خریدار وقتی که موقعیت خود را می بندد،  به فروشند  تبدیل می شود. برای نقد کردن یک موقعیت در فارکس  شما باید اقدام  به گرفتن پوزیشن برعکس بگیرید . اگر شما در قیمت پایین معامله خرید باز کردید و قیمت بالاتر  رفت ،  با بستن موقعیت برای نقد کردن سود یک فروشند  می شوید.–

هنگامی که عرضه خسته می شود، همانطور که در سمت راست نمودار  پیشین  نشان  داد  شد  است، مقاومت شکسته می شود و قیمت حرکت صعودی خود را ادامه می دهد. معمولاً هنگامی که یک مقاومت شکسته می شود، حمایت می شود، پس زمانی که قیمات دوباره  به  این  سطح بر      می گردد دوبار  افزایش می یابد، زیرا احتما  افزایش تقاضا وجود دارد.

هر لحظه در بازار منحصر به فرد است و بسیاری از عوامل و دلایل می تواند معامله  گران  را برای  باز کردن و بستن موقعیت ها، انگیزه دهد. اما یکی  از عواملی  که  ممکن  است  موجب  سرعت  بخشیدن به افزایش سری  قیمت باشد،  همانطور که در نمودار بالا دید  می  شود ، فعال   سازی  دستورات توقف حد ضرر از موقعیت های فروش است. هر دستور توقف حد ضرر در یک  موقعیت  فروش،  در واقع  یک دستور محدود خرید فعال  است و بنابراین می تواند حرکت صعودی را تسریع   کند.

اطلاعات بیشتر در مورد انواع سفارشات را می توان در فصل 3 این واحد یافت.

در حا  حاضر شما باید حداقل درک پایه ای از نحو  حمایت  و مقاومت در بازارها را داشته باشید. هموار  مهم است که حمایت و مقاومت را تجسم کنیم به عنوان عدم تعادل  بین نیروهای عرضه  و تقاضا ، آنجا که تقاضا یک سطح حمایتی ایجاد می کند ،  معامله گران تمایل به خرید  یا  اصلاح  خواسته های خود را دارند و شروع به خرید با قیمت های بالاتر نشان می دهند . از  سوی  دیگر ، عرضه هنگامی که معامله گران آماده فروش  هستند ، مقاومت  را ایجاد  می  کنند  و همچنین  هنگامی که معامله گران فروش خود را بی وقفه شروع می کنند سطح بالاتر را مقاومت می  کنند .

این بدان معنی است که حمایت و مقاومت نباید به عنوان یک نبرد بین گاو و خرس دید  شود،   بلکه به عنوان یک عدم تعادل  دو نیرو است . و در نهایت قیمت زمانی دقیق تر حرکت می کند که یکی از نیروها از بین برود. اگر عرضه کاهش یابد ،تمام سفارشات  تقاضا مصرف می شود . و این  عدم تعادل  بیشتر می شود که نتیجتاً سریع  تر قیمت افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال،  در روند  صعودی ، تقاضا  تنها  دلیل  افزایش  نیست . برای  افزایش  قیمت  ها ، فروشندگان باید این تقاضا را جذب کنند. در بازار هموار  همتای  هر  موقعیتی  وجود  دارد، به  همین دلیل است که دو نیرو هموار  حضور دارند، اما نمایانگر قصد مخالف هستند. به خاطر داشته باشید که نرخ ارز که در پلتفرم شما مشاهد  می  کنید ، جدیدترین  قیمت  معامله  شده  است ، قیمتی که یک خریدار و فروشند  با آن موافقت کرده اند مبادله کنند.

–آقای سام سیدن تئوری فوق را ساده  کرد  و اقدامات قیمت را به عنوان 3 اصل اصلی  مشخص  می کند:

اصل 1: حرکت قیمت در هر بازار آزاد، عملکرد روابط عرضه و تقاضای مداوم  در آن بازار است.

یک بازار همیشه در یکی از سه حالت زیر است:

اولاً می تواند در یک کشور باشد که تقاضا بیش از عرضه است که به این معنی  است  که  رقابت  برای خرید وجود دارد و این به قیمت های بالاتر منجر می شود. این چه چیزی  در نمودار  قیمت  نگا  می کند؟ “پیوت پایین” نمونه ای کامل آن است.

دوم، این می تواند در یک کشور باشد که عرضه بیش از تقاضا است، به این معنی که رقابات  برای  فروش وجود دارد و این به کاهش قیمت ها منجر می شود. این چه چیزی در نمودار  قیمت  نگاه می کند؟ “پیوت بالا” نمونه ای کامل آن است.

سوم، این می تواند در حالت تعادل  باشد. در تعادل،  هیچ رقابتی برای خرید یا فروش وجود ندارد ، زیرا بازار در قیمت است که هرکسی می تواند به همان انداز  که میخواهید ، خریداری  یا فروش  کند. با این حال،  به عنوان بازار به دور از تعادل،  باعث می  شود که رقابت  قیمت  به  تعادل  را  افزایش می دهد. به عبارت دیگر، رقابت خود را از بین می برد با تحریک  بازار  به  تعادل  .(یعنی تعادل  یک ارز ، باعث بی ارزشی آن شد  و کسی آن را خرید و فروش نمی کند) اگرچه  تعادل   جایی است که اکثر کندلها در آن قرار دارند، ما لزوما نمی خواهیم در آن منطقه تجارت کنیم.

اصل 2: هر و همه تاثیرات بر قیمت در قیمت منعکس می شود.

در هر لحظه ای، اطلاعات مالی زیادی وجود دارد که در اطراف این سیار  ایجاد  شد  است . این  اطلاعات می تواند در قالب گزارش درآمد، اخبار،  نظرات تحلیلگران ، گزارش  اقتصادی ، حملات  تروریستی و غیر  باشد. همه این اطلاعات، افکار  و ادراکاتی  را ایجاد  می  کنند  که  برای  همه  متفاوت است براساس سیستم BELIEF فرد . مراقب باشید که  بیشتر  افراد  بر  این  باورند  که  سیستم اعتقادات دیگران همانند خودشان است. این، البته، درست نیست.

اصل 3: منشاء حرکت / تغییر قیمت یک معادله است که یکدی  از دو نیروی  رقابتیی 

(خریداران و فروشندگان) با یک قیمت خاص صفر می شود.

حالا اعداد را برای عرضه و تقاضای ساد  بگذارید. در اینجا ، ما  300 خریدار  و 200 فروشنده  در.20.50 دلار داریم. قیمت پایدار باقی خواهد ماند، به طوری که عرضه و تقاضا  تا  زمانی  که  200 فروشند  نفروخته باشند، در تعادل  است .

شروع به افزایش یا تغییر قیمت زمانی است که  آخرین  فروشند  فروخته است. این زمانی است که آخرین فروشند  فروش می کند که ما با 100 خریدار و بدون فروشندگان باقی مانده ایم. یکی از دو نیروی رقابتی خود را خسته کرد  است. در این مورد ، این فروشندگان بودند. آنچه که به نظر می رسد تعادل  عرضه / تقاضا در واق عدم تعاد  بود . این  زمانی که صرف شد فقط برای محاسبه یک معامله ساده بود . 

به عبارت دیگر، حرکت (از قیمت) زمانی رخ می دهد که یکی از دو نیروی رقابتی صفر می  شود . دو نیروی رقابتی دوبار  همان  عرضه و تقاضا هستند. زمانی که صرف  شده   برای  تولید  جنبش  صرفاً یک عملکرد خاص در اعماا  این دو نیروی رقابتی بود.

استدلال  فوق توضیح می دهد که چرا قیمت در بازارها بین دو خط افقی عرضه و تقاضا  در زماانی  که تقاضا و تقاضا در تعامل هستند، جای نمی گیرند. اگر حمایات  و مقاومات  برای  همیشه  باقی بماند و شکسته نشود، معامله گری آسان خواهد بود. ما می توانیم به سادگی ورود و خاروج  کنیم  به عنوان قیمت پایینی و بالایی بین سطح حمایت و مقاومت . اما واقعیت این است  که  بازارهای  فعا،  نیروهای هدایت کنند  را از بین می برند؛ زیرا هر خریدار باید در نهایات  فروش  کند  و هر  فروشند  در نهایت برای تبدیل سود باید خرید  کند

. این  باعث  می  شود  که  قیمت  معامله   قیمت ها کاهش یابد و کل فرآیند را می توان به عنوان یک چرخه ای که برابر با  عمل  و واکنش  های معامله گران در طول زمان است، دید  می شود.

همانطور که بعداً خواهید دید، نمودار ممکن است روند نزولی قوی را در نمودار روزانه بسازد،  یک  رالی در نمودار 03 دقیقه و تراکم جانبی (ساید)در نمودار . دقیقه ای، همه در همان زمان  چاپ   کند. در حالی که این فرایند چرخه ممکن است به نظر بی نظیر باشد، اما  در واقع   نشان  دهند  انحراف قطعیت عرضه و تقاضا است.

درک فری به وضوح آنچه را که از منظر او مقاومت و حمایت است ،  تعریف می کند:

یکی از اساسی ترین چیزها در مورد معامله حمایت و مقاومت است. با این حال،  بسیاری از افراد به طور کامل نمی فهمند که چگونه یک حمایت یا مقاومت “خوب” یا “درست ” را پیدا  کنند . من  سعی خواهم کرد تا یکبار و برای همه آشکار کنم . نمودار بالا نمودار روزانه  یورو  / دلار آمریکا  را نشان می دهد که شما می توانید یک خط قرمز را نشان دهید که  نشان  دهند  قویترین  سطح  حمایت است. پس چگونه توانستم این را پیدا کنم؟ به سادگی  با  پیدا  کردن  آنچه  که  آخرین  مقاومت مهم ترین سطح است. و این “راز” است.

حمایت واقعی به طور رسمی یک سطح مقاومت  بود و مقاومت واقعی به طور رسمی یک سطح حمایت بود. این کار در تمام بازارها و تایم فریم های مختلف انجام می شود، اما بیشتر مربوط به تایم فریم روزانه است. تنها استثناء این  است  که  آیا  یک های و لوو هست در تمام تایم فریم ها ؟  بنابراین اگر میخواهید حمایت را پیدا کنید، به دنبا  مقاومت هستید و اگر میخواهید مقاومت را پیدا کنید، دنبا  حمایت می گردید.

 مترجم: علی قاسمی ویراستار : مصطفی اهوازیان

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.