تایم فریم سطح و ستاپ شکست

تایم فریم سطح و ستاپ شکست

تشخیص تایم فریم سطح

برای شکست اولین کار پیداکردن سطح و تایم فریم آن سطح است و نکته مهم این است که سطوح حتما و حتما باید در تایم خودشان شکسته شوند و ما قبل از آن پیش قضاوتی نداریم.

برای تشخیص تایم فریم یک سطح یک دره یا قله را مشخص می کنیم بعد آن را علامت زده سپس تایم فریم را آنقدر بالا ببریم تا شرط سه کندل در یک راستا و یک برگشت را نداشته باشیم آن وقت یک تاییم پایین تر ما میشود تایم سطحی که داریم.

یا میتوانیم به صورت Atr حساب کنیم و سه برابر Art رفت و یک برابر برگشت را ملاک قرار دهیم.

مثال1:

401

در این تصویر میبینیم که قیمت در تایم  روزانه یک دره ایجاد کرده که حداقل های ما رعایت شده اما در تایم بالا ما دو کندل داشتیم و شرط ما برقرار نبوده بنابراین این سطح برای تایم روزانه است.

نکته: زمانی که تایم فریم رو بالا می بریم سه کندل در یک راستا نداریم ولی طول ای تی آر رو که محاسبه می کنیم دیده می شود که قیمت به اندازه 80 درصد ای تی آر تایم فریم حرکت داشته.پس شرط اولیه داشتن حداقل سه کندل دریک راستا  و اگه شرط اولیه برقرار نبود طول ای تی آررو محاسبه می کنیم.

مثال 2:

402

در این مثال در سمت چپ قله ای داریم که شرایط ما را دارد اما حالا باید تایم را یک تایم نیز بالا ببریم تا مطمین شویم برای تایم بالا هست یا تایم یک ساعته وقتی به تایم بالا میرویم می بینیم قیمت سه کندل و یک برگشت و همچنین سه برابر ای تی ار رفت و یک برگشت را داشته بنابراین به احتمال زیاد این سطح برای تایم چهار ساعته هست اما برای اطمینان باید تایم روزانه را هم چک کنیم زیرا تشخیص درست تایم فریم سطح یکی از مهم ترین شرط ها است.

403

در تایم روزانه ما آن سطح را نمی بینیم و هیچ یک از شرایط ها برقرار نیست بنابراین یک تاییم پایین تر یعنی تایم چهار ساعته تایم فریم سطح ما است و ما حالا  میتوانیم با خیال راحت به ادامه ماجرا بپردازیم که در ادامه خدمت شما خواهیم بود

  شرایط کندل شکست

کندل شکست باید دارای شرایط زیر  باشد:

?کلوز کندل بالای سطح

?طول کندل استاندارد و بالاتر

?فول بادی 

404 1

?حداقل 80 درصد کندل بدنه

?تمایل شدو در مسیر فشار شکست

کندل شکست بهتر است که شدو نداشته باشد یا شدوی کمی داشته باشد و اگر این شدو در جهت شکست باشد مشکلی ندارد اما اگر این شدو در جهت شکست نباشد و نشان از قدرت سمت مخالف دارد اشکال دارد.

مثال

405

به عنوان مثال در این شکل میبینیم که ما یک سطح داریم که با یک کندل لانگ شکسته و زیر سطح بسته شده ولی شدویی در خلاف جهت  شکست  که نشان از فشار خریداران است دارد.

دقت کنید اگر شدوی علامت زده شده در بالا  کندل بود موردی نداشت.                         

آرایش قبل از کندل شکست

   دو نوع حرکت داریم:

1-حرکت هایی که بیشتراز ای تی آر دارند مانند لانگ بار اسپایک 

2-حرکت های ساید

اگر حرکتی شارپ لانگ و اسپایک داشته باشیم که قیمت خودرا به یک سطح برساند حتی اگر بعد از این حرکت با مومنتوم قیمت بخواهد سطح را بشکند آن سطح طبق سبک ما ارزش  شکست ندارند.چون ای تی آر پرشده چون توان حرکتی پرشده مطمئنا بعداز این حرکت ما بازاری داریم نوسانی بازاری داریم ساید و ترید انجام بدهیم زمان و خواب سرمای زیادی داریم.

زمانی که فشردگی و کمپرس قبل از شکست باشد این شکست بهترین حالت برای ترید است که بعداز بسته شدن کندل بریک اوت به تایم تریگر می رویم و انتظار داریم بازار یک برگشت و پولبک داشته باشد و در پولبک وارد شویم.

مثال:

 در این شکل دو شکست را میبینیم که قبل از کندل شکست ما حرکت کمپرس داشتیم که موجب شده فنر قیمت فشرده بشه و سپس حرکت و شکست موفق.

406

آرایش بعد از کندل شکست

اگر شکست با یک کندل لانگ بار یا اسپایک صورت بگیرد باید به یک نکته توجه کرد که با این کندل احتمال اینکه ماموریت شکست تمام شده و قیمت خودرا به سطح پیشرو رسونده باشد بنابراین در چنین مواقعی باید توجه داشته باشیم قیمت دارد از چه سطحی برمی گردد و ممکنه در اون پولبک که انتظار ورود را داشتیم مثال:

407

 قیمت یک پولبک به خط شکسته شده انجام بدهد و سپس در خلاف جهت و انتظار ما حرکت کند .بهترین  حالت برای شکست این است که قیمت با یک کندل فول بادی سطح را شکسته و بعد از آن یک پولبک به سطح داشته باشد. که این پولبک معمولا بین 4 تا 7 کندل صورت می گیرد.

مثال:

تایید شکست

شکست ها زمانی قطعی می شوند که های کندل شکست در تایم تریگر شکسته بشه.

 این امکان هم هست در تایم تریگرکه به دنبال تایید شکست هستیم شاید قیمت انجا هم یک شکست از نوع دوم داشته باشد  و تایید شکست نوع دوم شود؛  باید در این حالت هم حتما تایید شکست انجام شود.

408

در سمت چپ شکست داریم حالا برای تایید این شکست باید به تایم تریگر برویم و با شکست های کندل در تایم تریگر شکست ما تایید می شود

ترید بعد ازکندل بریک اوت در لایو

بعد از بسته شدن کندل شکست و قبل از تایید شکست به تایم تریگر می رویم و در دل کندل برک اوت) ( Break Out)گره معاملاتی را پیدا و با توجه به طول آن محل سفارش را ست می کنیم.

لازم به ذکر است که این نوع ترید ریسک زیادی دارد و بهتر است در اکسپت برک اوت یا صبر کنیم بعد از تایید شکست در گره معاملاتی کندل شکست ترید کنیم.

مثال:

409

در این چارت میبینیم که قیمت یک خط روند نزولی را با یک کندل لانگ فول بادی شکسته که در این صورت هیدن این لانگ بار برای ما اهمیت پیدا میکند.

410

حالا در تایم تریگر کندل رنگ مخالف روند یا همان گره معاملاتی را پیدا میکنیم و روی آن برنامه ریزی ترید برای خرید داریم.

ترید در ناحیه اکسپت برک اوت

بعد از بسته شدن کندل شکست به تایم تریگر  می رویم و بعد از تایید شکست در تایم تریگر گره ای حاصل می شود که این گره به ما یک ناحیه می دهد که به آن

ناحیه اکسپت برک اوت) ( Accepet Break Out)می گوییم. که براساس طول حرکت و رابطه آن با توان تایم فریم ها این گره به اسامی زیر دسته بندی می شود.

FTR: طول گره برابر توان تایم تریگر

ETR: طول گره برابر  توان تایم میانی CTR :طول گره برابر  توان تایم ساختار

FTR: ورود در ابتدای گره

 ETR :ورود در میانه گره  CTR :ورود در یک چهارم پایانی گره

 ازFTR :

411

در این شکل یک خط روند نزولی داشتیم که قیمت آن را شکسته 

412

طول گره اکسپت برک اوت ما به اندازه تی اچ تایم همان تایم یعنی یکساعته هست بنابراین این گره اف تی ار هست و ما در ابتدای گره به دنبال نشانه های ورود هستیم.

موردی ازETR:

413

در این مثال نیز خط روندی رو میبینیم که با یک کندل لانگ شکسته 

414

در تایم پایین میبینیم که اکسپت برک اوت از نوع ETRبوده و قیمت به مرکز گره واکنش داشته.

موردی ازCTR:

415

در تایم هفتگی سطحی داریم که شکسته شده و یک برگشت به شکل اف ال داشتیم که همان اکسپت برک اوت ما است.

416

درتایم تریگر گره ای داریم که طول آن برابر اندازه تایم ساختار است بنابراین در یک چهارم انتهایی گره دنبال ورود به پوزیشن هستیم.

  پرسش و پاسخ های کانال بک آپ استاد خاکستر

417

سلام. وقت بخیر .

جناب خاکستر بنده بعنوان تمرین تحلیل روزانه هفته پیش رو را انجام داده وسپس با فورکست های شما مقایسه میکنم. یک موردی که بیشترین اختلاف بین دو تحلیل میبینم تعداد حمله به یک سطح میباشد. اکثر مواقع شما تعداد حمله وبرخورد به بعضی از لول ها رابیشتر درنظر میگیرید . با توجه به اینکه درمواردی کندلی هنوز وجود ندارد که آرایش کندلی دلیل آن باشد ،لطف کنید چگونگی این مسئله را بفرمایید.

418

سلام در فورکست ها من بیشترین تمرکزم روی تشکیل و یا عدم تشکیل پیوت در تایم بالاتر هستش برای اینکه قدرت لازم رو برای شکست سطح داشته باشه و یک نکته دیگه اینکه تا زمانی سطحی شکسته نشده دیگه به تعداد برخورد توجه ندارم و برگشت از ان رو در نظر میگیرم چون به هر حتی اگر قرار باشه سطح شکسته هم بشه احتیاج داره یک برگشت داشته باشه تا یک ریتریس انجام بده و همان برگشت و ریتریس کفایت می کنه در ضمن عرض کردیم قیمت برای شروع یک حرکت باید یکی از سه حالت

دبل تاپ یا دبل باتم رو بزنه و بریزه که در هر دو حالت باز احتیاج به یک برگشت از  سطح رو خواهیم داشت.

قیمت به یک سطح دیلی رسیده و بر اساس دیدگاه فورکست ها ترید خرید به خاطر

شرایط گفته شده برای رسیدن به ثقل در اولویت قرار میگیره و در ناحیه ثقل هم دیدگاه  سل هستش.

————————————————————

419

با سلام عرض ادب خدمت استاد خاکستر عزیز استاد ما یه سطحی داریم (سطح بالایی)که شکسته شده و قیمت بعد از رسیدن به سطح بعدی برگشته و دوباره سطح ما را شکسته .

کندلی که سطح ما را شکسته پشت سطح کلوز کرده و البته یک لانگ بار با شدو بزرگ هستش. سوال من این هست در این مواقع ما باز می تونیم منتظر واکنش به 50% شدو باشیم یا این موارد شامل نمیشه. با تشکر

سلام بله میتونیم شما وقتی شکست دارید این شکست ها میتونه از نوع یک دو و سه باشه و هر کدارم از انها هم سطوحی دارند که بستگی به نوع شکست اف تی ار ای تی ار سی تی ار او تی ار هستند و هر کدام از این حرکت ها یک ناحیه ترید دارند ما نزدیک به چهار جلسه در مورد شکست ها صحبت خواهیم کرد و مطمئن هستم که شما چهل جلسه باید براش تمرین کنید و این شدو رو در تایم تریگر باید برسی کنید و اگر مومنتوم ان در جهت حرکت باشه هیدن ان بهترین ناحیه ترید هستش و البته عرض کنم.

زمانی که سطح شما با ان کندل داری شدو شکسته شده دیگه ان سطح سطح شما نیستش که شما ان رو مجدد در برگشت شکسته شده در نظر گرفتید و اگر قیمت ان سطح رو شکسته و طبق فرمایش شما به سطح بعدی رسیده شما دیگه مجاز به ترید در هیدن نیستید چون ماموریت شکست شما انجام شد

420

باسلام و درود خدمت استاد گرامی. در این شکل با فرض تشکیل پیوت یکساعته در سابقه سطح قرمز ، با رسیدن قیمت در آینده وقتی طول حرکت بیشتری طی کرده است .

سطح متعلق به تایم فریم تعلق می گیرد  1Hیا 4H ؟

سلام و وقت بخیر

 چیزی که من از تصویر شما برداشت می کنم این هستش که شما یک حرکت داشتید و قیمت یک پیوت یک ساعته تشکیل داده و این پیوت عمل نکرده و ادامه حرکت صعودی رو

نداشتیم بنابر این ان سطح قرمز شما باید برای حداقل تایم فریم دیلی باشه که قیمت امده در ان ناحیه یک پیوت تسویه و یا پولبکی تشکیل داده و ادامه حرکت داشته و الان در برگشت شما نه تنها باید به هیچ کدام از این تایم ها بلکه باید به یک تایم بالاتر هم برید اگر فرض کنیم که اتفاقی که من گفتم رخ نداده و شما یک پیوت یک ساعته دارید و قیمت از طول حرکت چهار ساعته به سمت سطح شما برگشته

باید خیلی مواظب این باشید که قدرت سطحی که ان برگشت رو داشته قوی تر از پیوت شما بوده و سطح مورد نظر شما به راحتی بعد از یک واکنش اولیه شکسته بشه و خوبه که کم کم داریم به سمت سوالات مقایسه سطوح نزدیک میشیم و این نشان میده که وقت ارائه ویدئو بعدی رسیده.

 ————————————————————————–

421

من در اینجا انتظار داشتم که قیمت به گره معاملاتی برای ریزش مجدد واکنش نشان دهد اما از زیرو تریگر کندل حرکت ریزشی خودشو شروع کرد

.در واقع در اینجا زیرو تریگر کندل در اولویت قرار دارد و سپس گره معملاتی.چطور میتوان وقتی چند تریگر ورود وجود دارد تریگر ورود مهم که قیمت به آن واکنش نشان می دهد را تشخیص داد؟   CADJPY15Mine

سلام و وقت بخیر ان زیرو تریگر کندل اکسپت بریک اوت شکست تریگر لاین هستش در کل ما دو روش ترید داریم که در هر روشی بعضی از موقعیت ها رو از دست میدیم ولی در اینکه کدام گره مهم تر هستش

در روش پرایسی ما روی همه گره های مهم ترید می کنیم و به این خاطر هستش که پرایس کار ها وین ریت خوبی ندارند و روش ترید با تریگر هم وین ریت رو مناسب تر می کنه ولی ریسک به ریوارد های پرایسی رو نداره و اینکه در کدام گره و کدام روش باید هر شخصی خودش انتخاب کنه و این انتخاب هم با توجه بررسی راندمان و بیلان کار هستش واقعا به خاطر همین که پرایس کار ها نمیتونند محل دقیق واکنش در گره ها رو پیدا کنند

در هر گره ریسک ورود دارند و وین ریتشون میاد پایین ولی با استفاده از تریگر دیگه این مشکل برای تریدرهایی که از روش ست کردن سفارش استفاده نمی کنند حل میشه

422
423

میشه گفت که الان در تایم دیلی مستر کندل که تا 3 کندل بعد از تشکیلش از هیچ طرف اینگلف نشد و در کندل چهارم اینگلف شده،در تایم تریگر میشه وارد سل شد؟

 

———————————————————————————————————————-

با عرض سلام وخسته نباشید مجدد جناب تریگر در تصویر زیر 1: آیا سطح یک که برای تایم هفتگی یک فلیپ هست با محدوده صحیح انتخاب شده ؟ 2: شکست این سطح یا 3 کندل کامل شده آیا این نشان از عدم صحیح انتخاب کردن سطحه یا امکان داره ؟  و سوال آخر در انتخاب سطوح برای شکست ما به پیوت های نزدیک اکتفا کنیم یا به گذشته های دور بریم چون هرچقدر به گذشته میریم به نسبت حتی محدوده ها بزرگ میشه و به جای کندل شکست یک لگ رو برای شکست شاهد هستیم و این عدم توازن یکم گیج میکنه. 

 تشکر

424
429

 1207

با سلام و عرض ارادت مجدد : جناب تریگر در تصویر زیر نزدیکی دو دیدگاه باعث شد مزاحم شما باشم ما یک شکست در تایم هفتگی داریم و بعد یک پولبک کندلی مشکل بعد از اینه که ما سطوح بعدی رو به عنوان پولبک ها به سطح Accept BO باید در نظر بگیریم یا مثل تصویر یک پیوت و برگشت اول به FTC وبعدی به?? RTP

426
426 1

 1235

جناب خاکستر من یک موضوع بود که میخواستم نظر جنابعالی رو هم بدونم این موضوع از یک مشکلی پیش اومده که وقتی سطحی داریم و هرچقدر میخواییم عقب تر بریم و آپدیت بشه محدوده بیشتری رو در بر میگیره ما یک سطح قرمز 1 داریم که هفتگی هست و یک سطح جدید تر از اون سبز 2 که باز هفتگی هست و یک شکست مشترکا برای هر دو رخ داده این دیدگاه رو میشه داشت که قیمت به سطوح نزدیکتر که در حافظه موقت معامله گران ماندگارتر هست تاثیر گذارتر هست نسبت به گذشته دور یا نه ؟ تا ما سطوحمون رو بیشتر نسبت به حال بازار دقیق تر آپدیت کنیم تا گذشته

427

سلام و وقت بخیر مطمئنا همانطور که خودتون هم بار ها اشاره کردید اگربخوایم بازار به عقب برگردیم همه میشه سطح و دامنه ها هم بزرگتر میشه ولی وقتی شما یه منشاحرکت دارید اخرین حرکت شکست یا تشکیل پیوت ان وقت میتونید همه چیز رو با ان مقایسه کنید و الان سطح شماره یک شما که یه پیوت بوده و در تایم تریگر خودش هم ریترن داشته در مرحله بعد قیمت برگشته و ان ریترن رو دیده و موفق نشده که کف جدید بزنه و در بگشت ان رو شکسته تا اینجا که زیاد به سوال مربوط نبودش ولی یادم هستش که قبلا در گروه بچه ها مواظب باشید سوالی مشابه مطرح شده بود

که گفتیم بازار در بیشتر موارد به سطح قبل از شکست واکنش میده و حالا میتونید همین رو به حافظه معامله گران ربط بدید و یا اینکه دراینجا شما ناحیه دارید و دو ناحیه در دل هم همپوشانی دارند و از نظر ما همان سطح یک در اینجا مهم میشه و اگر فاصله سطح یک و دو به گونه ای بودش که با در دل هم نبودند و فاصله داشتند ما باید روی دو سطح برنامه ترید رو اجزا میکردیم و در اینجا فقط یک سطح و ان هم تایم بالا ضمن اینکه بهترین مکان در این حرکت مرکز کندل بریک اوت هستش که جزء هیدن گپ های ما محسوب میشه.

————————————————————————————

سلام.استاد باید به برسیه شکست بپردازیم؟چون قیمت داره از سطح رد میشه

500
502

1324

503

متاسفانه در سوال ها نتونستم جوابمو پیدا کنم در تایم دیلی بریک اوت با کندل اسپایک صورت گرفته و خودشو به محدوده سطح بعدی رسونده )به قول شما ماموریتشو انجام داده( اما چون محدوده اکسپت بریک اوت رو تاچ نکرده و هیچ پول بکی رخ نداده , به اصلاح شکل گرفته باید به عنوان پول بک نگاه کنیم یا با توجه به اینکه پیووت تشکیل شده باید به فکر فروش باشیم

504

از نظر شما شکست صورت گرفته و قیمت به سطح پیش رو رسیده پس الان سطح پیش رو که گفتید مهم هستش که بدونید برای کدوم تایم هستش تا متناسب با ان بتونید بر اساس هر کدام از ستاپ های ذکر شده ترید کنید اما شما در این تصویر خارج از هر گونه سطحی مستر کندل از نوع فرفره دارید که هنوز پوشش داده نشده پس پیوتی ندارید و اگر تا امروز قیمت در همین محدوده نوسان داشته باشه ان وقت باید بیس پیوت ها رو لحاظ کنید و برای ترید برید تایم تریگر مربوطه و با شکست از هر سمتی ترید که انفاق افتاد ترید کنید

اما اگر مطابق با ستاپ ماهیت ترید می کنید باید در تایم تریگری که قیمت بهش رسیده برید و وقتی که تونستیم تریگر لاین ترسیم کنیم اقدام به ترید داشته باشیم و وقتی میتونیم تریگر لاین داشته باشیم که اولین برخورد رو تردی نمی کنیم تا یه لو و یا های مینوری در ان ناحیه تشکیل بشه

1470ببخشید مواردی مثل مثال زیر که زیرو تریگرم نزدیکه ایا ترید مجاز هست؟

505
506
509

 1470

 ————————————————————————————

(1558با سپاس ازشما دوست گرامی وقتی تریگر لاین میشکنه ولی قیمت به حالت ساید در میاد وبه طرف تارگتها حرکت نمیکند چه باید کرد؟

510

 1558

تمامی مطالب بر گرفته از سبک تیرکس و مرجع آن استاد سعید

خاکستر می باشد

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.