چگونه با باینری آپشن می توان کسب درآمد کرد

چگونه با باینری آپشن می توان کسب درآمد کرد

  

اجازه دهید که یک مثال ساده در رابطه با باینری آپشن بیاوریم:

 فرض کنید که تصمیم دارید بر روی جفت ارز یورو دلار با این دیدگاه که افزایش خواهد داشت ترید انجام دهید.  قیمت کنونی جفت ارز عدد1,300 می باشد و شما معتقدید که بعد از یک ساعت یورودلار به قیمت بالاتری از سطح جاری خواهد رفت.

   سپس شما به پلتفرم معاملاتی بروکر خودتان می روید و می بینید که نرخ بازگشت سرمایه (payout) بر روی قراردادهای 1 ساعته ، 79% می باشد. شما بعد از بررسی های مناسب نهایتا تصمیم میگیرید که Call  یا Up را انتخاب کرده و با ریسک 100$ این ترید را انجام دهید. در بازار فارکس شما می توانید به صورت مشابه وارد پوزیشن خرید در جفت ارز یورودلار شوید.

سود / زیانسناریوی های نهایی پس از انتخاب گزینه Call
 100$ x 79% = 79$  100$ + 79$ = 179$ شما در حساب خودتان اکنون 097 دلار داریدقیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته بالاتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.
شما در این معامله می بازید و 100$ از حساب شما کسر می شود.قیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته برابر و یا کمتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.

   همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، میزان ریسک شما محدود به همان مبلغ وثیقه (premium) می باشد .در این معامله شما بیشتر از این مقدار (100 دلار)را از دست نخواهید داد. بر خلاف ترید در بازار فارکس که ضررهای شما اگر قیمت بر خلاف پیش بینی شما حرکت کند می تواند بیشتر از این مقدار شود، میزان ریسک ترید در این باینری آپشن کاملا محدود می باشد.

نرخ بازگشت سرمایه – پی اوت ( payout ) در باینری آپشن:

   خب، حالا که ما متوجه چگونگی انجام یک ترید باینری ساده را متوجه شدیم، فکر می کنیم وقت آن باشد که بدانیم پی اوت ها چگونه محاسبه می شوند.

معمولا پی اوت بر اساس سایز سرمایه ای که شما در هر ترید وارد می کنید، توجه به این مساله که شما در هنگام بستن معامله در سود یا ضرر هستید، نوع آپشن معاملاتی و نرخ کمیسیون بروکر تعریف خواهد شد.

   در مثال قبل، شما بر روی ترید یورو دلار این شرط را بسته اید که در یک ساعت بعد از ورود شما به معامله قیمت این جفت ارز بالاتر از 1,3000خواهد بود و بروکر شما به شما پیشنهاد پی اوت 79% داده است. فرض کینم که پیش بینی شما محقق شده و شما از این معامله با سود خارج می شوید. بنابراین شما به عنوان پی اوت 179$ می گیرید.

100 دلار ( سرمایه اولیه شما )+ ( 79 دلار ) 79% از سرمایه اولیه شما =  ( 179 دلار)

به نظر ساده است. اما هیجان زده نشوید. شما باید بدانید که یک فرمول برای تمام محاسبات پی اوت نداریم . بر روی پی اوت عوامل دیگری نیز تاثیر دارند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی پی اوت: 

   هر بروکری نرخ پرداخت( پی اوت) مخصوص به خود را دارد.به طور متوسط این نرخ در بین بروکرها بین 70% تا 75% بوده و البته بروکرهایی هم وجود دارد که 65% نیز می باشند. فاکتورهای مختلفی بر روی تعریف این نرخ تاثیر میگذارد.

   بازاری که بر روی آن ترید می شود و زمان انقضایی که انتخاب می شود دو عامل مهم در تعیین نرخ پی اوت می باشند. در حالت معمول، بازارهایی که جریان نقدینگی کمتری دارند و زمان انقضاهایی که بلندتر هستند ، درصد پی اوت کمتری دارند.

   همچنین نرخ کمیسیون بروکر عامل دیگری است که بر روی درصد پی اوت تاثیر میگذارد. بعد از این مطالب، بروکرها برای شما و تریدرها فضایی را فراهم می کنند تا شما بتوانید ایده ها و پیش بینی های خودتان را در بازار مورد معامله قرار دهید و برورکها نیز باید بتوانند خودشان را برای این مطلب تنظیم کنند .نرخ کمیسیون در بین بروکرها بسیار متفاوت بوده، اما از آنجایی که تعداد زیادی بروکر سیستم باینری آپشن را ارائه می دهند زیاد بوده و روز به روز نیز در حال افزایش هست، به جهت رقابت بین این بروکرها نرخ پی اوت در گذر زمان افزایش پیدا می کند.

وقتی یک معامله باینری آپشن بسته می شود

   همانطور که قبلا گفته شد، باینری آپشن ها معمولا به صورت معاملات “همه یا هیچ” هستند که در آنها پی اوت (سود) یا ضرر تنها در زمان انقضای زمان معامله مشخص می شود، اما برخی بروکرها وجود دارند که در آنها به شما اجازه داده می شود تا یک ترید باینری آپشنی را زودتر از موعد سررسید زمانی آن ببندید.

   این حالت معمولا به نوع آپشن بستگی دارد، و معمولا در یک مدت زمان و تایم فریم مشخصی قابل اجرا می باشد.)به عنوان مثال بستن زودهنگام 7 دقیقه بعد از باز کردن ترید تا 7 دقیقه قبل از زمان انقضای معامله قابل اجرا می باشد.( در این حالت بروکرهایی که اجازه می دهند شما زودتر از زمان انقضا معامله خود را ببندید درصد پی اوت کمتری دارند.

   وقتی شما در همچین سیستمی ترید کنید معمولا ارزش پی اوت متناسب با میزان و چگونگی حرکت قیمت در مدت زمان معامله تعیین می شود. به عنوان مثال، وقتی شما گزینه Put یا Down (نزول) را انتخاب می کنید، ارزش این معامله هر چقدر قیمت از قیمت ورود پایینتر برود ، بیشتر می شود. به این معنی که متناسب با فاصله گرفتن قیمت از نقطه ورود، پی اوت شما نیز در زمان بستن بیشتر می شود ( اما بیشتر از ماکزیمم مقدار پی اوت توافق شده نخواهد شد)

1 2

    بالعکس، اگر قیمت بازار بالاتر از قیمت ورود به ترید نزول برود، پولی که از دست خواهد رفت و ارزش معامله جاری کاهش می یابد و ضرر شما در صورت بستن زودتر از موعد این ترید نسبت به پولی که در انتها از دست میخواستید بدهید(سرمایه اولیه ورود به ترید)  کمتر می باشد.

   البته در هر دو حالت، مقدار کمیسیون بروکر بر روی مقداری پی اوت در هنگام بستن پوزیشن تاثیر دارد.

   بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید وارد سیستم ترید باینری بشوید، از جستجوی کافی خود و فهمیدن عوامل تاثیر گذار بر درصد پی اوت و مقدار پی اوت بروکر مربوطه اگاه و مطلع بشوید.

تهیه، ترجمه و تنظیم: 

فریدالدین طباطبایی

علاقمند به تولید و محتوا در زمینه معامله گری .

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.